News 2022-04-28, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine. 1374 days to global Nuclearwar+suicide

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

Was:

55 days after ...

Sodom-warning-to-Russia
Sodoma-advarsel-til-Rusland
Содом-попередження-Росії
Содом-предупреждение-России

Was:

43 days after The International Court of Justice ...

UN court:
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion

Суд ООН:
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

Subject: Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global
atomkrig nærmest úundgåelig! -
Re: Nu mangler du bare ligesom Karadžić at true os med atomkrig! -
Re: News 2021-04-18, 1749 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 22 Apr 2021 09:23:21 +0200
22852 news:6081246c$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/22-xxx/22-852
Was:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/22-xxx/22-852
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/LfoeEFfMAgAJ>
[ Reconstruction begin (from file 22.846 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
[ ... ]

[ END of Reconstruction ]

> Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global atomkrig
> (og dermed Menneskehedens uddøen) nærmest *úundgåelig*!
>
> HVORFOR ?
>
> Fordi du som psykopat IKKE forstår *selvbeherskelsens kunst*, også
> mht. at respektere andres ejendom (at man ikke bare kan forlange
> alt, hvad man peger (på som en snotforkælet møgunge)).
>
> Men ...
>
> Det bliver nu nok Iran, der opstarter atomkrigen, for de er endnu
> mere knald-i-låget end dig, skønner jeg!

Og dog!

Siden da er der jo sket følgende:

Subject: Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine. 1437 days to global
nuclearwar -
Re: News 2022-02-01, 1460 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 24 Feb 2022 23:59:36 +0100
23529 <62180ddc$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbzEQu6kwj8/m/AORSGQQrCQAJ

https://www.information.dk/udland/2022/02/vladimir-putin-erklaerer-krig-ukraine-beordrer-luftangreb-militaerbaser

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

> - Hvem der end forsøger at hindre os, eller som truer vort folk og
> vort land, bør vide, at Ruslands svar bliver øjeblikkeligt. Og det
> vil få så store konsekvenser for jer, at I aldrig tidligere har
> oplevet dem i historien.
>
> Talen fra Vladimir Putin var reelt en krigserklæring mod Ukraine og
> en advarsel til alle, der ønsker at hjælpe regeringen i Kiev.
>

> Kommentar:
>
> Og her gentager Psykopatus-Putin så Karadzics vanvittige trusler!

Se tillige ...

https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar>
> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM

If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
(Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Headline:

Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
Psykopatus-Putin-666 har angrebet Ukraine.

Quit the deal with the devil, Psykopatus-Putin-666
Выйти из сделки с дьяволом, Психопат-Путин-666
Get out of the deal with the devil, Psychopath Putin-666
Kom ud af aftalen med djævelen, psykopat Putin-666

-

Stand With Ukraine:

Støt Røde Kors Ukraine - Indsamling til Ukraine
https://www.rodekors.dk/stoet/katastrofeberedskab

Ukraine under angreb - civile i akut nød!

-

Nødhjælp til Ukraine - Støt Læger uden Grænser - MSF.dk
https://msf.dk/her-arbejder-msf/lande/ukraine/

Ukraine

Læger uden Grænser
Strandlodsvej 44, 2. sal,
DK-2300 København S

Mobilepay: 665567,
Bank: 4190-0081000,

CVR: 17010077
in...@msf.dk.cut
+45 39 77 56 00
Presse-kontakt

-

Mission Øst
https://missioneast.org/donation

MobilePay: Send et valgfrit beløb på 83706
SMS: SMS ME150 til 1245 (150 kr. + alm. SMS-takst)
Betalingskort: Støt på https://missioneast.org/donation

-

Dansk Europamission
https://forfulgtekristne.dk/

Min gave til nødlidende i Ukraine
MobilePay: 452022
Giro 82294937
Bank: reg: 1471 konto: 0008082200
Mærk gaven:
Nødhjælp til Ukraine

-

https://www.google.org/ukraine-relief/

Helping people affected by the war in Ukraine

UNHCR

UNICEF

World Food Programme

-

How can I help?

Indsaml penge fx. til Læger uden Grænser og/eller Røde Kors Ukraine
Collect money e.g. to Médecins Sans Frontières and / or Red Cross
Ukraine
Собирать деньги в Médecins Sans Frontières и/или Красный Крест Украины

-

Den danske Ukraine komite

https://dendanskeukrainekomite.dk/

Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.

Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784

MobilePay på 924084

Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 668633

Se tillige ...

Aftenshowet 21 Marts 2022: Samler penge ind til våben
https://www.dr.dk/drtv/episode/306049

-

Putin wanted dead or alive. The first offer has appeared
Date: 02.03.2022

https://polanddaily24.com/4072-putin-wanted-dead-or-alive-the-first-offer-has-appeared

Alex Konanykhin
https://www.facebook.com/konanykhin

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158124185765286&set=ecnf.637610285

Counter 27/2-2022 = $1 million

Counter now = $1 million + unknown!

The President of Ukraine

Volodymyr Zelenskij
Володимир Зеленський
https://twitter.com/ZelenskyyUa

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy
Official website
https://www.president.gov.ua/
https://www.president.gov.ua/en

Офіс Президента України
https://www.youtube.com/channel/UCncq73xfx9sVA3Ht2uVRrCw

-

Prime Minister of Ukraine

Denys Shmyhal
https://twitter.com/Denys_Shmyhal

-

Minister of Foreign Affairs of Ukraine

Dmytro Kuleba
https://twitter.com/DmytroKuleba

-

Minister of Defense of Ukraine

Oleksii Reznikov
https://twitter.com/oleksiireznikov

-

UKR Embassy in Denmark
https://denmark.mfa.gov.ua/

https://twitter.com/UKRinDNK/
https://twitter.com/JSerritzlev/status/1497856367234801664

UKR Embassy in Denmark@UKRinDNK · 26. feb.Journalists, correspondents,
presenters!
Don't let your colleagues film and broadcast Ukrainian troops🚫
It makes our brave guys visible for Kremlin troops.
Please spread the word
9.49 AM · 27. feb. 2022·Twitter Web App

Hmm ...

Subject: ET-Break: Do you want MORE? -
Was: Are you a fool or what, Psykopatus-Putin-666 ? -
Re: News 2022-02-27, Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine.
1434 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sun, 27 Feb 2022 21:56:06 +0100
23617 <621be568$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
Green Light
https://sites.google.com/view/kall-green-light/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Joshua-syndrome
https://sites.google.com/view/joshua-syndrome/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Terminator-38
https://sites.google.com/view/kall-terminator/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Test blasting (Prøvesprængning)
https://sites.google.com/view/test-blasting/files/23-xxx/23-6xx/23-617
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iu38Pz5EvJY/m/n9frgnT9AwAJ

> Noget tyder på, at de har givet Præsidenten i Ukraine, Hr. Volodymyr
> Zelenskij (Володимир Зеленський) - eller i denne fravær anden
> myndig person fx. udenrigsminister Dmytro Kuleba eller
> forsvarsminister Oleksii Reznikov *magtbeføjelser* til at straffe
> Jer!

Man må gå ud fra (dersom hjemlandet er besat af fjendlige tropper),
at ambassadøren har *fuldmagt* til at råde (på landets vegne)!

One must assume (if the home country is occupied by enemy troops)
that the ambassador has the *authority* to act (on behalf of the
country)!

Надо полагать (если родная страна оккупирована вражескими войсками),
что посол имеет *полномочия* действовать (от имени страны)!

-

See also ...

Defence of Ukraine
https://twitter.com/DefenceU

-

Партнеры по коалиции:

Alexey Navalny
@navalny
https://twitter.com/navalny

Основатель Фонда борьбы с коррупцией, лидер партии Россия Будущего.
Founder of the Anti-Corruption Foundation, leader of the Russia of the
Future party.
Grundlægger af Anti-Corruption Foundation, leder af partiet Fremtidens
Rusland.
+
Chief-Commander, The Russian-Exile-Government and members of UDN
Главнокомандующий, Русское Изгнательное-Правительство и члены УДН

-

The International Court of Justice (ICJ) ...

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Video:
https://www.icj-cij.org/en/multimedia/622f0a2b045e580af31b0b21

[...]

https://twitter.com/NATO

-

The Kyiv Independent
https://twitter.com/KyivIndependent

2022-02-27, Sunday, CET 04.23, GMT 03:23

Ukraine opretter hotline til russiske soldaters familier

https://kyivindependent.com/

News Feed

Sunday, February 27

02:48
external Ukraine's hotline for relatives of Russian soldiers gets
hundreds of calls.

Named “Come back alive from Ukraine,” the hotline became operational on
Feb. 26 and has received hundreds of calls from relatives of the Russian
military looking for their loved ones.

На внешнюю украинскую горячую линию для родственников российских солдат
поступают сотни звонков.

Горячая линия под названием «Вернись живым из Украины» заработала 26
февраля и получила сотни звонков от родственников российских военных,
которые ищут своих близких.

=>

https://t.me/verkhovnaradaofukraine/126

Verkhovna Rada of Ukraine

Ministry of Defense of Ukraine informs that they have already received
hundreds of calls from Russians looking for their relatives in the
Russian army who were captured in Ukraine.

Captured Russian soldiers are given an opportunity to call their family
back home.

To stop the war, we need more Russians to know about their losses in
Ukraine.

REMINDER❗️
📞 Hot line «Come back alive from Ukraine»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Верховная Рада Украины

Минобороны Украины сообщает, что к ним уже поступили сотни звонков от
россиян, которые ищут своих родственников в российской армии, которые
попали в плен на Украине.

Плененным российским солдатам предоставляется возможность отозвать свою
семью домой.

Чтобы остановить войну, нам нужно, чтобы больше россиян знали о своих
потерях на Украине.

НАПОМИНАНИЕ❗️
📞 Горячая линия «Вернись живым из Украины»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Mother Russia!

I have a dream:

A *democratic* world

Come - join us!

Мать Россия!

У меня есть мечта:

*демократический* мир

Присоединяйся к нам!...

And then I heard a voice from Heaven° said (perhaps the voice of our
galactic neighbor ET):
(2022-02-27, Sunday, day no 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- "Be my partner."

И тогда я услышал голос с Небес ° сказал (возможно, голос нашего
галактический сосед ET):
(2022-02-27, воскресенье, день № 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- «Будь моим партнером».

MORE NEWS:

CET 09:43
- "Lad ikke dine sønner dø!"

43
- "Hører du mig?"

Центральноевропейское время 09:43
- "Не дайте погибнуть своим сыновьям!"

43
- "Ты меня слышишь?"

43
- "... (They are dying) ...", *1

(
*1:
Ordene ej 100% sikre, pga. "transmitter".
You know: Nazy-støj. BBC-London-1940-1945.

- "there"

Means:
43
- "...(Умирают)..."

44
- "там"

Hvad der aftales under afpresning er *ugyldigt*,
og afpresseren vil til evig tid være skyldig for domstolen!

What is agreed during extortion is * invalid *,
and the blackmailer will forever be guilty in court!

То, что согласовано при вымогательстве, *недействительно*,
и шантажист навеки будет виновен в суде!

Input andagtstekst from ...
Input devotional text from ...
Введите текст молитвы из ...
Введіть текст набожності з ...

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

BibelLæserRingen
https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

___ quote begin ___

Jon 4
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4&version=BPH

___ quote END ___

Bøn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=BPH

Matthæus 6:9-13, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

9 Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.
10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.
11
Giv os det, vi har brug for i dag.
12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.
13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,
men red os fra den Ondes angreb.

___________
___________

=>

Translation to English:

___ quote begin ___

Jon 4
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4&version=ERV

___ quote END ___

Prayer:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV

(Jesus says:)

Matthew 6:9-13, Easy-to-Read Version

9 So this is how you should pray:

‘Our Father in heaven,
we pray that your name will always be kept holy.
10
We pray that your kingdom will come—
that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.
11
Give us the food we need for today.
12
Forgive our sins,
just as we have forgiven those who did wrong to us.
13
Don’t let us be tempted,
but save us from the Evil One.’

___________
___________

=>

Translation to Russian:

___ початок цитати ___

Jon 4
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4&version=ERV-RU

___ цитата КІНЕЦЬ ___

молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-RU

(Иисус говорит:)

От Матфея 6:9-13, Русский Новый Завет: Легкая для чтения версия

9 А потому молитесь вот как:

„Отец наш Небесный,
пусть будет свято имя Твоё.
10
Пусть наступит Царство Твоё.
Пусть исполнится воля Твоя на земле,
как и на небе.
11
Пошли нам хлеб насущный на каждый день
12
и прости нам наши грехи,
как мы простили тех, кто причинил нам зло.
13
Не подвергай нас искушению,
но избавь нас от лукавого”.
[Так как Тебе принадлежат и Царство,
и сила, и слава вовеки. Аминь!]

___________
___________

=>

Translation to Ukrainian:

___ цитата начинается ___

Jon 4
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4&version=ERV-UK

___ цитата КОНЕЦ ___

Молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-UK

(Ісус каже:)

От Матфея 6:9-13, Український Новий Завіт: легка для читання версія

9 Тому моліться так:

„Отче наш Небесний,
хай святиться ім’я Твоє.
10
Нехай прийде Царство Твоє.
Нехай буде воля Твоя,
як на Землі, так і на Небі.
11
Дай нам наш хліб[a] щоденний.
12
Прости гріхи наші,
як ми прощаємо тим,
хто завинив перед нами.
13
Не введи нас у спокусу,
а спаси від лукавого,
[бо царство, влада та слава
належать Тобі повік. Амінь!]

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

i går kl. 23:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3795884
Oliver Batchelor
FN's generalsekretær håber evakuering fra stålværk kan gennemføres fredag

i går kl. 23:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3795887
Katrine Bang Ramsbæk
Tak for i dag

i dag kl. 05:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796260
Julie Würtz
Godmorgen: Det skete, mens du sov

i dag kl. 05:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796277
Julie Würtz
Storbritannien: 'Hvis Putin lykkes, vil vi aldrig føle os trygge igen'

i dag kl. 06:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796357
Julie Würtz
Zelenskyj: Krigen har kostet Ukraine 600 milliarder dollar

i dag kl. 06:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796395
Julie Würtz
Microsoft har observeret flere russiske cyberangreb mod Ukraine

i dag kl. 06:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796447
Julie Würtz
Rusland: Kherson-regionen vil overgå til rubler fra 1. maj

50 min. siden (Time now CET 08.35)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796606
Julie Würtz
DR korrespondent om kommende møde mellem FN og Zelenskyj: 'Ukrainerne
vil se resultater'

38 min. siden (Time now CET 08.35)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796671
Julie Würtz
20 russiske skibe er stadig til at finde i Sortehavet

19 min. siden (Time now CET 08.35)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796748
Julie Würtz
Ukrainere planlægger at fjerne russiske navne på gader og pladser

2 min. siden (Time now CET 08.35)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796783
Julie Würtz
Danmark sender pansrede mandskabsvogne til Ukraine

(Time now CET 08.35)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
27. apr. 2022, 05:17
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-04-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 23.28
FN har planer om evakuering fra stålværk i Mariupol fredag, siger
generalsekretær

Kl. 01.24
Rusland og USA gennemfører fangeudveksling

Kl. 02.22
Krigen har kostet ukraine 600 milliarder dollar

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
28. apr. 2022, 05:04
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-04-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.06
WHO frygter mæslinger i Ukraine

Kl. 05.29
Polen beder EU om hjælp til at betale for hjælp til flygtninge

Kommentar:

Også her bør vi (EU) tage et *kollektivt* ansvar, da vi alle har
interesse i, at Ukraine og dets befolkning bevares og genopbygges!

Kl. 06.16
Biden holder tale for Ukraine

56 min siden (Time now CET 08.41)
Rusland får ikke erstattet krigsskibet Moskva

(Time now CET 08.41)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-04-27 kl. 22.30
28 min. siden
Stukket af fra tysk fuglepark: Nu er eftersøgt hvidhovedet havørn fanget
i Jylland

TV2:
Flere og flere unge bliver muldyr for kriminelle uden at vide det -
18-årig var en af dem
27. apr. 2022, 22:18

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24115

[...]

43 day after The International Court of Justice ...
FN-domstol:
Rusland skal stoppe krigen øjeblikkeligt.
Intet bevis for folkedrab på russisktalende personer i Ukraine før invasion

Den 28-04-2022 kl. 08:42 skrev Kall, Mogens:

Subject: News 2022-04-28, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1374 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 28 Apr 2022 08:42:28 +0200
24115 <626a3757$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HY7HO73M5Bs/m/-7Ha5jtBBAAJ

[ ... ]
[ ... ]

[ ... ]
> Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk
>
> Retskaffenhed ophøjer en nation,
> synd er en skamplet på ethvert folk.
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version
>
> Доброта возвеличивает народ,
> но грех—позор народов.
Putin truer med at bruge et unikt "værktøj", hvis nogen blander sig
27. apr. 2022, 22:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-27-putin-truer-med-at-bruge-et-unikt-vaerktoej-hvis-nogen-blander-sig

-

I går kl. 23:26
FN's generalsekretær håber på evakuering fra stålværk fredag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-generalsekretaer-haaber-evakuering-fra-staalvaerk-kan-gennemfoeres-fredag

-

Torsdag besøger FN-generalsekretær Kyiv, men allerede inden er der
dårlig stemning
27. apr. 2022, 23:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-27-torsdag-besoeger-fn-generalsekretaer-kyiv-men-allerede-inden-er-der-daarlig

-

SENESTE NYT
28. apr. 2022, 04:55
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-04-28-seneste-nyt

23 min siden (Time now CET 08.56)
Danmarks naturgaslagre var på lavt niveau før russisk invasion

Danmark har to centrale lagre med naturgas – et i Ll. Torup og et
i Stenlille. Lagrene opbygges hen over sommeren, hvor forbruget er
lavt, og tømmes delvist om vinteren. Lagrene var på 23 petajoule
i starten af 2022, hvilket svarer til omkring en tredjedel af det
årlige forbrug i Danmark, viser tal fra Danmarks Statistik.

Kommentar:

HVIS vi får gang i EL-produktionen (fra solfangere), KUNNE vi så
ikke lagre energien i form af brint (H2)?

Eller er omkostningerne for høje (i forbindelse med elektrolyse,
selvom spildvarmen "genbruges" som fjernvarme)?

Og ...

KAN vi omdanne olie til naturgas (ved at "klippe" kulstofkæderne
op i mindre dele og anvende H2 i "hullerne")?

-

I dag kl. 05:50
I unikt interview taler Daniel Ryes gidseltager over sig – det er med
til at få ham dømt
https://www.dr.dk/stories/1288510966/gidsel-sean-langans-afgoerende-interview/

-

Vesten sender tunge våben afsted til Ukraine, men gør det os til part i
krigen?
28. apr. 2022, 05:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-vesten-sender-tunge-vaaben-afsted-til-ukraine-men-goer-det-os-til-part-i-krigen

-

Erhvervsminister opfordrer virksomheder til at gøre en ekstra indsats
mod Rusland
28. apr. 2022, 06:10
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-04-28-erhvervsminister-opfordrer-virksomheder-til-at-goere-en-ekstra-indsats-mod

-

Canada vil forsøge at sælge russiske oligarkers aktiver
28. apr. 2022, 06:29
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-28-canada-vil-forsoge-at-saelge-russiske-oligarkers-aktiver

-

Russisk depot med 20.000 ton gammelt sprængstof skaber frygt i Moldova
28. apr. 2022, 07:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-russisk-depot-med-20000-ton-gammelt-spraengstof-skaber-frygt-i-moldova

-

I dag kl. 07:43
Rusland: Kherson-regionen vil overgå fra ukrainsk valuta til rubler fra
1. maj
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-kherson-regionen-vil-overgaa-fra-ukrainsk-valuta-til-rubler-fra-1-maj

-

2022-04-28 kl. 08.50
27 min. siden
Carlsbergs omsætning vokser trods krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/carlsbergs-omsaetning-vokser-trods-krigen-i-ukraine

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

21 min. siden (Time now CET 09.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796801
Julie Würtz
Efterspørgslen på nødprævention stiger i Ukraine på grund af flere
voldtægter

9 min. siden (Time now CET 09.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796848
Julie Würtz
Læs svarene fra Mathilde Kimer i Moskva

(Time now CET 09.06)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Under 1 min siden (Time now CET 09.08)
Militæranalytiker: Våben fra NATO-lande kan eskalere krigen

(Time now CET 09.08)

[...]

Hver femte af verdens reptilarter kæmper for overlevelse
28. apr. 2022, 08:16

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24116

Ungarn gør sig *medansvarlig* (og *strafskyldig* ?) i Putin-666s onde
handlinger ved at støtte ham økonomisk

File 24.117 ...
https://sites.google.com/view/kall-hungary/files/24-xxx/24-1xx/24-117

Date: Thu, 28 Apr 2022 08:42:28 +0200
24115 <626a3757$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HY7HO73M5Bs/m/-7Ha5jtBBAAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

DR S137 tor 28 apr 12:08:42
28.april dr.dk/nyheder 09:35

UNGARN SIGER JA TIL RUSLANDS KRAV
Onsdag lukkede Rusland for gassen til
Polen og Bulgarien. Det sker efter, at
de to lande har nægtet at betale for
deres gasleverance i rubler, som ellers
har været et krav fra Ruslands side.
Men nu har Ungarn valgt at sige ja til
den omstridte aftalte med Rusland.

- 85 procent af vores gasforsyninger
kommer fra Rusland. Det samme gælder 65
procent af vores olie, siger den
ungarske udenrigsminister, Péter
Szijjarto.
Han forklarer, at infrastrukturen af
gassen er afgørende for deres
beslutning.

- Det her er ikke for sjov. Vi har ikke
valgt denne situation, siger ministeren

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ungarn-siger-ja-til-ruslands-krav-om-betale-i-rubler

Kommentar:

TARVELIGT gjort overfor det ukrainske folk, og muligvis mister man
sin frelse; idet der står skrevet:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Joh+1.10-11&version=BPH

2 Johannes 10-11, Bibelen på hverdagsdansk

10
Hvis nogle kommer for at undervise jer, og det ikke er den
sande lære, de kommer med, skal I ikke byde dem velkommen
eller invitere dem indenfor.

11
For hvis I opmuntrer dem, gør I jer medansvarlige for deres
onde handlinger.

Du ikke alene opmuntrer Putin-666 (og hans mæmd i Rusland) til at
fortsætte med sine ækle myrderier i Ukraine.

Du ligefrem støtter ham økonomisk!

Ergo er du *medansvarlig* i deres onde handlinger (og dermed
SKYLDIG for domstolen°), ligesom alle dem, der støttede Nazisterne
og deres folkemord i Auschwitz und so weiter!

[...]

__________________________

(Time now CET 09.06)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Under 1 min siden (Time now CET 09.08)
Militæranalytiker: Våben fra NATO-lande kan eskalere krigen

_____________________________

(Time now CET 09.08)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24117

Stop Putin and climate change: Walk in the light

Was:

Naughty boy

Subject: Ungarn gør sig *medansvarlig* (og *strafskyldig* ?) i
Putin-666s onde handlinger ved at støtte ham økonomisk -
Re: News 2022-04-28, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1374 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 28 Apr 2022 12:33:29 +0200
24117 <626a6d7c$0$700$1472...@news.sunsite.dk>
https://sites.google.com/view/kall-hungary/files/24-xxx/24-1xx/24-117
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HY7HO73M5Bs/m/C-8ZHtdNBAAJ

Date: Thu, 28 Apr 2022 08:42:28 +0200
24115 <626a3757$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HY7HO73M5Bs/m/-7Ha5jtBBAAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

Boykot Putin-666's ækle morderiske krig i Ukraine
Boycott Putin-666's disgusting murderous war in Ukraine

ved at producere varme fra solfanger (fremfor russisk gas)!
by producing heat from solar panels (rather than Russian gas)!

Og så er du OGSÅ med til at hæmme klima-forandringerne!
And you are ALSO helping to stem climate change!

Se hvordan man let kan bygge en billig solfangermodel:
See how to easily build a cheap solar collector model:

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/

Pictures (Billeder):
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-27
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-28
Around 20% reflector created => Water heated up to 48°C
Omkring 20 % reflektor bygget => Vand opvarmet til 48°C

My girl and me;
we want to
walk in the light ... :-)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24118

Date: Thu, 28 Apr 2022 08:42:28 +0200
24115 <626a3757$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HY7HO73M5Bs/m/-7Ha5jtBBAAJ

[ ... ]
> [...]

we want to
walk in the light ... :-)

Stop Putin and climate change: Walk in the light

DR S163 tor 28 apr 17:50:57
28.april dr.dk/nyheder 17:49

BIDEN VIL SENDE STØTTE TIL UKRAINE
Den amerikanske præsident, Joe Biden,
siger på et pressemøde i Det Hvide Hus
netop nu, at USA ikke angriber Rusland
men derimod hjælper Ukraine med at
forsvare sig selv.

- Ligesom Putin traf valget om at
starte den her brutale invasion, kan
han træffe valget om at slutte den,
siger Biden.

Derudover fortalte den amerikanske
præsident, at han har bedt kongressen
om yderligere 33 milliarder dollar til
at støtte Ukraine - det svarer til mere
end 233 milliarder kroner, der skal
finansiere hjælp til Ukraine de næste
fem måneder.

[...]

Kl. 09.12
Ungarn vil fortsat købe olie og gas fra Rusland

Kl. 10.04
Ekspert om trussel fra Putin: - De er pressede

Kl. 10.43
NATO vil garantere hurtig sikkerhed for Sverige og Finland

Kl. 11.30
FN-chef besøger hårdt ramt ukrainsk by

Kl. 11.37
Microsoft registrerer 37 cyberangreb siden invasion

Kl. 11.59
FN-repræsentant tror på Mariupol-evakuering

Kl. 13.13
Tysk parlament stemmer tunge våben igennem

Kl. 13.43
Sårede soldater må ikke forlade stålværk

Kl. 14.11
Stoltenberg: NATO er klar til at hjælpe Ukraine i adskillige år

Kl. 15.02
USA: Rusland planlægger at vælte den ukrainske regering

Kl. 15.25
Rusland advarer om "hård reaktion" mod angreb på russisk territorium

Kl. 16.36
Azovstal-værket ramt af hidtil største russiske luftangreb ifølge
ukrainsk embedsmand

Kl. 17.07
Ukraine: Vi har ret til at forsvare os selv ved at angribe russiske baser

Kommentar:

Ja!

Rusland har INGEN legitim ret til at være på Jeres territorium!

Og var jeg dødens købmand, så solgte jeg sikkert også atomvåben
til Jer!

Men det ér jeg ikke, og "kanske" det ikke er så smart, apropos
ikke-spredning af atomvåben-traktaten (NPT)!

Men det er faktisk den risiko, Rusland løber (med deresn
*terrorisering* af nabolande)!

Og en dag vil sikkert en-eller-anden svare igen med atomvåben.

Så ...

Lyt nu til er klogt råd:

Skrid hjem til Rusland!

Og så vil vi ikke høre mere til al Jeres lort de næste 100 år!

Vi er dødtrætte af Jer på grund af Jeres *blackmail*!

Men vi kan jo ikke stikke af.

Vi er TVUNGET til at bo på samme planet som Jer!

Men venner; det bliver vi sgu aldrig efter alle disse *massemord*!

Kl. 17.24
Biden beder om 234 milliarder kroner mere til Ukraine

Kl. 17.32
Flere ukrainske soldater og civile frigivet i fangeudveksling, oplyser
Ukraine

Kl. 19.12
Zelenskyj tror på vellykket evakuering fra Azovstal-værket

Kl. 19.42
Meldinger om eksplosioner i Kyiv

55 min siden (Time now CET 20.48)
FN-chef: FN gjorde ikke alt for at forhindre krigen

42 min siden (Time now CET 20.48)
Biden: Trusler om atomvåben viser desperat Rusland

30 min siden (Time now CET 20.48)
Eksplosioner i Kyiv er missilangreb, siger ukrainsk rådgiver

(Time now CET 20.48)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24119

Date: Thu, 28 Apr 2022 08:42:28 +0200
24115 <626a3757$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HY7HO73M5Bs/m/-7Ha5jtBBAAJ

[ ... ]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-vil-sende-yderligere-stoette-233-milliarder-kroner-til-ukraine-vi-angriber

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

i dag kl. 09:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3796979
Julie Würtz
Ungarn siger ja til Ruslands krav om at betale i rubler for gas

i dag kl. 09:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3797034
Julie Würtz
Steffen Gram: Ukraines forventninger til FN-møde er 'ganske små'

i dag kl. 09:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3797103
Julie Würtz
WHO frygter mæslingeudbrud i Ukraine

i dag kl. 10:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3797198
Julie Würtz
Gasimportører forbereder sig på at betale i rubler for at modtage gas

i dag kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3797288
Julie Würtz
Nato-chef: 'Sverige og Finland vil blive modtaget med åbne arme'

i dag kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3797427
Julie Würtz
FN’s generalsekretær besøger ødelagt forstad til Kyiv

i dag kl. 11:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3797546
Julie Würtz
Russisk talskvinde: 'Borgere i Vesteuropa har vendt det blinde øje til
nazismen'

i dag kl. 12:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3797707
Julie Würtz
Polen kan muligvis modtage norsk gas til efteråret

i dag kl. 12:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3799061
Julie Würtz
Overblik: Torsdagens historier indtil videre om krigen i Ukraine

i dag kl. 13:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3799405
Katrine Bang Ramsbæk
Ekspert om nye trusler fra Rusland: Putin er nødt til at reagere på, at
Nato har skruet op for blusset

i dag kl. 13:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3799463
Katrine Bang Ramsbæk
Kreml advarer mod at "pumpe" Ukraine op med våben

i dag kl. 14:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3799585
Katrine Bang Ramsbæk
USA anklager Rusland for at ville tvinge den ukrainske regering fra magten

Kommentar:

Det mest groteske ved situationen er, at Rusland allerede er et
kæmpe stort land, så HVORFOR skal de absolut *stjæle* landområder
fra nabolandene? - *Grådighed*? - *Magtsyge*?

Og så til og med *gamble* med nverdensfreden!

Det hører sgu til på en lukket psykiatrisk afdeling!

i dag kl. 14:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3799720
Katrine Bang Ramsbæk
Nato er klar til at støtte Ukraine i årevis

i dag kl. 15:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3799922
Katrine Bang Ramsbæk
Borgmester: Mariupols borgere er i fare for sygdom og dødelig epidemi

i dag kl. 16:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800064
Katrine Bang Ramsbæk
Politichef i Kyiv: Flere end 1.000 lig af civile fundet i Kyiv-regionen

i dag kl. 16:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800137
Katrine Bang Ramsbæk
Byråd: Flere end 2.000 unikke kunstobjekter er blevet fjernet fra museer
i Mariupol

i dag kl. 16:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800258
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraine: Stålværk i Mariupol ramt af hidtil 'voldsomste luftangreb'

i dag kl. 17:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800414
Katrine Bang Ramsbæk
Biden vil sende yderligere støtte for 233 milliarder kroner til Ukraine:
Vi angriber ikke Rusland

i dag kl. 17:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800466
Katrine Bang Ramsbæk
Ukrainsk embedsmand: Vi har ret til at forsvare os selv ved at angribe
russisk territorium

i dag kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800547
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraine: Endnu en fangeudveksling har fundet sted

i dag kl. 18:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800602
Katrine Bang Ramsbæk
Korrespondent om yderligere amerikansk støtte til Ukraine: 'Det er
ganske betragtelige størrelser'

i dag kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800743
Katrine Bang Ramsbæk
Genstart: Tysklands dårlige samvittighed

i dag kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800934
Katrine Bang Ramsbæk
FN's generalsekretær på Ukraine-visit: Mariupol er en 'krise i en krise'

i dag kl. 19:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3800961
Katrine Bang Ramsbæk
Zelenskyj tror på vellykket evakuering fra stålværk i Mariupol

i dag kl. 19:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3801115
Katrine Bang Ramsbæk
Meldinger om eksplosioner i Kyiv

i dag kl. 20:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3801230
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraine anklager Rusland for at stjæle korn

24 min. siden (Time now CET 21.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3801562
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraine: Rusland står bag eksplosioner i Kyiv

1 min. siden (Time now CET 21.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3801755
Katrine Bang Ramsbæk
Ukraines forsvarsminister kalder eksplosioner i Kyiv for et angreb på
verdenssikkerheden

(Time now CET 21.05)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
3 min siden (Time now CET 21.08)
Angreb på Kyiv er en "uhyggelig barbarisk handling, siger ukrainsk
udenrigsminister

Kommentar:

Ja!

Tænk hvis Moskva fik samme behandling! - Mon ikke de så ville
jamre og synes, at det er uretfærdigt?

(Time now CET 21.08)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24120

Date: Thu, 28 Apr 2022 08:42:28 +0200
24115 <626a3757$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HY7HO73M5Bs/m/-7Ha5jtBBAAJ

[ ... ]
> [...]

we want to
walk in the light ... :-)

Stop Putin and climate change: Walk in the light

I dag kl. 09:35
Ungarn siger ja til Ruslands krav om at betale for gas i rubler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ungarn-siger-ja-til-ruslands-krav-om-betale-i-rubler

-

180 meter nede i indlandsisen fandt forskerne en rystende sandhed om klimaet
28. apr. 2022, 09:36
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-28-180-meter-nede-i-indlandsisen-fandt-forskerne-en-rystende-sandhed-om-klimaet

Mens det er veldokumenteret, at jordklodens temperatur stiger, er
der nemlig stadig usikkerhed om et vigtigt spørgsmål: Hvor hurtigt
smelter verdens store iskapper egentlig?

[ ... ]

Alene de seneste 30 år er havniveauet steget over 7 centimeter.
I år 2100 vil det være op mod 70 centimeter, lyder de nuværende
forudsigelser. Men de bygger på, at dræningssystemet fungerer.

- Forudsigelserne kan være helt ved siden af. Det er en katastrofe
for kystregioner på planeten.

For jo mere vand der befinder sig i isen, jo hurtigere sker
afsmeltningen af den øvrige is ud i havet. Og Alun Hubbard tror,
at vi vil se konsekvenserne allerede inden for de næste 10 til 20
år.

-

Ruslands apoteker melder om mangel på medicin
28. apr. 2022, 09:44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-ruslands-apoteker-melder-om-mangel-pa-medicin

-

I dag kl. 10:35
Folketinget vedtager, at ukrainske flygtninge nu kan bo i udsatte områder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/folketinget-vedtager-ukrainske-flygtninge-nu-kan-bo-i-udsatte-omraader

-

I dag kl. 10:45
Krigen i Ukraine kaster rumfarten ud i en 'kold krig'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-russiske-rumagentur-truer

-

I dag kl. 10:54
FN's generalsekretær besøger Borodjanka nær Kyiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-generalsekretaer-besoeger-borodjanka-naer-kyiv

-

Nu får ukrainere lov til at bo i udsatte boligområder
28. apr. 2022, 11:28
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-28-nu-far-ukrainere-lov-til-at-bo-i-udsatte-boligomrader

-

Nato varsler hurtig garanti for Sverige og Finlands sikkerhed
28. apr. 2022, 11:31
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-28-nato-varsler-hurtig-garanti-for-sverige-og-finlands-sikkerhed

-

I dag kl. 11:59
Krig i Europa og de stigende priser får Coop til at skære 100 stillinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/krig-i-europa-og-de-stigende-priser-faar-coop-til-afskedige-100-medarbejdere-0

-

I dag kl. 12:26
Naturstyrelsens træ-aftale med russiskejet virksomhed bliver ikke forlænget
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/minister-fastholder-eksportaftale-trae-syv-millioner-kroner-skal-saelges-til-russisk

-

Endnu en forhandler dropper Ecco
28. apr. 2022, 13:11
Opd. 28. apr. 2022, 13:54
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-04-28-endnu-en-forhandler-dropper-ecco

-

I dag kl. 13:32
Endnu en butik siger stop for salg af Ecco-sko: Magasin sætter
samarbejdet på pause
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/endnu-en-butik-siger-stop-salg-af-ecco-sko-magasin-saetter-samarbejdet-paa-pause

-

I dag kl. 13:48
Officer på belejret stålværk bønfalder om gentagelse af kendt
redningsaktion fra Anden Verdenskrig
https://www.dr.dk/nyheder/udland/belejrede-soldater-boenfalder-om-evakuering-som-i-dunkerque-det-er-ikke-1940-men-2022

-

Russiske kampvogne er "kister på hjul" – ukrainere har luret designfejl
28. apr. 2022, 14:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-russiske-kampvogne-er-kister-paa-hjul-ukrainere-har-luret-designfejl

I modsætning til moderne, vestlige kampvogne opbevares flere af de
russiske kampvognes granater i tårnet. Det gør dem yderst sårbare,
da et succesfuldt skud kan starte en kædereaktion, så hele
kampvognens arsenal med omkring 40 granater eksploderer.

Kommentar:

Tak Jesus! Lad ikke *ondskabens* imperium (med massemord her og
der og alle vegne) vinde denne krig!

Lad alle deres kampvogne gå til grunde!

-

FN-chef besøger hårdt ramt ukrainsk by
28. apr. 2022, 14:18
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-28-fn-chef-besoeger-haardt-ramt-ukrainsk-by

-

Få overblik over Ruslands invasion af Ukraine
28. april 2022, 14:39
Opdateret 28. april, 14:39
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-28-kort-over-invasionen-foelg-udviklingen-her

-

I dag kl. 15:10
Danfoss er tilbage i Ukraine med fokus på at genopbygge landet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danfoss-er-tilbage-i-ukraine-med-fokus-paa-genopbygge-landet

-

USA: Rusland planlægger at vælte den ukrainske regering
28. apr. 2022, 16:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-usa-rusland-planlaegger-at-vaelte-den-ukrainske-regering

-

Rusland anklages for at henrette ukrainere, der ville overgive sig
28. apr. 2022, 17:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-rusland-anklages-for-at-henrette-ukrainere-der-ville-overgive-sig

-

I dag kl. 17:49
[...]

I dag kl. 18:15
Tjekliste, id-tjek og en 'mellemmand': Sådan bytter lande krigsfanger
med hinanden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saadan-foregaar-det-naar-man-udveksler-krigsfanger

-

I dag kl. 18:17
Eksplosioner i prorussisk udbryderrepublik i Moldova vækker bekymring
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksplosioner-i-prorussisk-udbryderrepublik-omraader-i-moldova-vaekker-bekymring

-

Rusland raser over at USA sender russiske helikoptere til Ukraine
28. apr. 2022, 18:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-rusland-raser-over-at-usa-sender-russiske-helikoptere-til-ukraine

-

I dag kl. 20:06
Tusinder deltog i march ved kz-lejr til minde om Holocaust-ofrene
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tusinder-deltog-i-march-ved-kz-lejr-til-minde-om-holocaust-ofrene

-

Ukraine oversvømmede bevidst landsby, og det kan have reddet Kyiv
28. apr. 2022, 20:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-ukraine-oversvoemmede-bevidst-landsby-og-det-kan-have-reddet-kyiv

-

Ukraine: Eksplosioner i Kyiv er missilangreb
28. apr. 2022, 20:56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-ukraine-eksplosioner-i-kyiv-er-missilangreb

-

2022-04-28 kl. 21.29
51 min. siden
Russerne får hjælp fra et af de mest intelligente dyr. For delfinerne
har flere fordele end teknologi
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russerne-faar-hjaelp-fra-et-af-de-mest-intelligente-dyr-delfinernes-har-flere-fordele

-

2022-04-28 kl. 21.29
4 min. siden
Forsker om kæmpe våbenbeløb fra USA til Ukraine: En eskalering af konflikten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forsker-om-kaempe-vaabenbeloeb-fra-usa-til-ukraine-en-eskalering-af-konflikten

-

USA vil støtte Ukraine militært med 142 milliarder kroner
28. apr. 2022, 18:30
Opd. 28. apr. 2022, 21:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-usa-vil-stotte-ukraine-militaert-med-142-milliarder-kroner

-

Tantholdt: 25-årig dansker dræbt i Ukraine - liget er i russisk varetægt
28. apr. 2022, 21:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-28-tantholdt-25-aarig-dansker-draebt-i-ukraine-liget-er-i-russisk-varetaegt

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

11 min. siden (Time now CET 21.48)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3802117
Katrine Bang Ramsbæk
Korrespondent: 'Man kan ikke stole på russerne' er sætningen, der går
igen i Ukraine

(Time now CET 21.48)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
17 min siden (Time now CET 21.47)
Mindst tre såret i missilangreb på Kyiv, siger borgmester

33 min siden (Time now CET 22.24)
25-årig dansker dræbt i Ukraine, oplyser TV 2-korrespondent

32 min siden (Time now CET 22.24)
FN-chef chokeret over angreb i Kyiv

Kommentar:

Der er ikke krigen, der er ond. Det er Putin-666, der er ond!

(Time now CET 22.24)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-04-28 kl. 21.49

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24121