COULD the Egyptian and Jordanian military lend a helping hand? - News 2023-10-30

COULD the Egyptian and Jordanian military lend a helping hand?
(KUNNE det egyptiske og jordanske militær yde en hjælpende hånd?)

USA vil ikke sende tropper til Israel eller Gaza

Anklager fra Den Internationale Straffedomstol opfordrer til at
frigive gidsler

Jordan beder USA sætte avanceret luftforsvarssystem op ved
grænse

Subject: Middle East: Be *realistic* |
Found 130 (and 744) at the land of Goshen - -
News 2023-10-29
Date: Sun, 29 Oct 2023 11:34:11 +0100
25738 <653e3526$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
Mideast Peace Process, Oslo Accords (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-7xx/25-738
Abraham-code
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-7xx/25-73x/25-738
https://sites.google.com/view/a-markpointer/130
https://sites.google.com/view/a-markpointer/744
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/r_A_RicQdNw/m/KIgGLmjJAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_

Efter mørklægning strømmer nye billeder ud fra Gaza: - Vi er
dømt til ødelæggelse
I dag kl. 19.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-29-efter-moerklaegning-stroemmer-nye-billeder-ud-fra-gaza-vi-er-doemt-til-oedelaeggelse

-

2023-10-29 kl 21.48
Eviatar blev som en af de første israelske soldater sendt ind
over grænsen til Gaza
57 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eviatar-blev-som-en-af-de-foerste-israelske-soldater-sendt-ind-over-graensen-til-gaza

Med landoperationen er krigen gået ind i sin anden fase, har
Israels premierminister sagt.

-

Dette foto deles igen og igen – men motivet er ikke, hvad det
ser ud til at være
I dag kl. 20.46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-dette-foto-deles-igen-og-igen-men-motivet-er-ikke-hvad-det-ser-ud-til-at-vaere

-

DR S140 søn 29 okt 21:35:58
29.oktober dr.dk/nyheder 20:58

LUFTHAVN STORMET, DA FLY LANDER

Ifølge russiske nyhedsbureauer har
hundredvis af mennesker stormet
lufthavnen i den russiske region
Dagestan. Folkemængden skulle have
brudt igennem sikkerhedsbarrierer og
løbet ud på landingsbanen for at
protestere mod et fly, der landede fra
Tel Aviv i Israel. Det skriver
nyhedsbureauet AP.
Ifølge russiske medier er der blevet
råbt antisemitiske ord.
I en erklæring fra den israelske
premierministers kontor lyder det her
til aften, at man "forventer, at de
russiske myndigheder beskytter
israelere og jøder, uanset hvor de er,
og at man handler resolut mod oprørere
og den vilde ophidselse mod jøder og
israelere."

2023-10-29 kl 21.48
51 min. siden
Russisk lufthavn stormet, efter fly fra Israel er landet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-lufthavn-stormet-efter-fly-fra-israel-er-landet

-

DR S141 søn 29 okt 21:35:59
29.oktober dr.dk/nyheder 21:34

'UAUTORISEREDE BORGERE' FJERNET

Den russiske luftfartsmyndighed
Rosaviatsia meddeler her til aften, at
sikkerhedsvagter har fjernet alle
"uautoriserede borgere" fra lufthavnen
Makhachkala i regionen Dagestan. Det
skriver Reuters.
Tidligere i aftes blev lufthavnen
stormet af en folkemængde, der brød
igennem sikkerhedsbarrierer og gik ud
på landingsbanen. Her var et fly fra
Tel Aviv landet.
Ifølge russiske medier blev der råbt
antisemitiske slagord, og personer gik
rundt med det palæstinensiske flag.
De regionale myndigheder i Dagestan har
på beskedtjenesten Telegram opfordret
borgere til ikke at deltage i
protesterne, skriver nyhedsbureauet AP.

2023-10-29 kl 21.48
15 min. siden
Russiske myndigheder har fjernet 'uautoriserede borgere' fra
stormet lufthavn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russiske-myndigheder-har-fjernet-uautoriserede-borgere-fra-stormet-lufthavn

-

DR S142 man 30 okt 08:10:32
30.oktober dr.dk/nyheder 01:54

FAMILIE DRÆBT I RUSSISK BESAT BY

I dag kl. 01:54
Ukrainsk familie fundet dræbt i russisk besat by
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainsk-familie-fundet-draebt-i-russisk-besat

-

DR S144 man 30 okt 08:10:32
30.oktober dr.dk/nyheder 04:57

RU: VESTEN SKABER GROBUND FOR KRIG

I dag kl. 04:57
Rusland: Vestens handlinger kan føre til krig mellem atommagter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vestens-handlinger-kan-foere-til-krig-mellem-atommagter

Kommentar:

Det var da verdens hidtil dårligste undskyldning for at
*stjæle* landområder fra sine nabolande!

Nej! Det er Putin, der i sin *sindssygdom* (psykopati) aldrig
har lært at respektere andre mennesker! Se evt. ...
https://netdoktor.dk/artikel/dyssocial_personlighedsstruktur.htm

Så det er ham, der *gambler* med verdensfreden (ligesom Hitler
og Stalin gjorde)!

-

2023-10-30 kl 08.23
35 min. siden
FN: 33 lastbiler med nødhjælp kom ind i Gazastriben søndag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-33-lastbiler-med-noedhjaelp-kom-ind-i-gazastriben-soendag

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 18:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6684207
Laura Kirkebæk-Johansson
Hamas: Vores krigere kæmper mod israelske styrker i Gaza

i dag kl. 20:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6684744
Laura Kirkebæk-Johansson
USA: Israel har pligt til at beskytte civile i Gaza

27 min. siden (Time now CET 21.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685008
Mathilde Bugge
Russisk lufthavn stormet, efter fly fra Israel er landet

15 min. siden (Time now CET 21.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685087
Mathilde Bugge
Talsperson for israelsk militær påstår, at det har dræbt
ledere og folk, der kommanderer

9 min. siden (Time now CET 21.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685112
Mathilde Bugge
Israels militær hæver antallet af bekræftede gidsler til 239

i går kl. 22:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685363
Jakob Høstrup
Jordan beder USA sætte avanceret luftforsvarssystem op ved
grænse

Kommentar:

Noget tyder på at vi ALLE får brug for dette, når/hvis Iran
kommer i besiddelse af atomvåben!

i går kl. 23:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685507
Jakob Høstrup
Billeder: Lufthavnen i Dagestan

i dag kl. 00:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685553
Jakob Høstrup
Anklager fra Den Internationale Straffedomstol opfordrer til at
frigive gidsler

Kommentar:

Tak

i dag kl. 00:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685565
Jakob Høstrup
Israelsk militær rammer mål i Syrien

i dag kl. 02:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685598
Jakob Høstrup
To personer i kritisk tilstand efter uro i lufthavn

i dag kl. 03:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685628
Jakob Høstrup
Mufti i Dagestan: 'Denne sag kan ikke løses på denne måde'

i dag kl. 05:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685740
Rasmus Christiansen
FN: 33 lastbiler med nødhjælp kom ind i Gazastriben søndag

i dag kl. 06:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685818
Rasmus Christiansen
Russisk nyhedsbureau: 60 personer tilbageholdt efter uro i
lufthavn

i dag kl. 07:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6685975
Rasmus Christiansen
Israel: Omkring 600 mål er blevet angrebet de seneste dage

42 min. siden (Time now CET 08.59)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6686113
Rasmus Christiansen
Læge i Gaza til BBC: Over 50.000 mennesker er flygtet til Al
Shifa-hospitalet

5 min. siden (Time now CET 08.59)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6686217
Rasmus Christiansen
De civile i Gazastriben 'mangler stort set alting'

(Time now CET 08.59)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 06.16
Opd. 25 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-29-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 19.04
Israel kritiserer russisk møde med Hamas

Kl. 19.50
Israelsk minister siger, at Hamas spiller "psykologiske spil"

Kl. 20.09
Israelsk militær opjusterer antallet af gidsler hos Hamas

Kl. 20.12
Russisk lufthavn lukker, efter pro-palæstinensiske
demonstranter løb ind på landingsbane

Kl. 20.28
Militæret har advaret de civile i to uger – nu er det "akut"

Kl. 20.54
Største sending af nødhjælp når Gaza

Kl. 20.54
Beskyt israelere og jøder, beder Israel til Rusland

49 min siden (Time now CET 21.58)
Biden kalder på "betydelig" øgning af hjælp til Gaza

23 min siden (Time now CET 21.58)
Flere Hamas-terrorister dræbt, siger israelsk militær

8 min siden (Time now CET 21.58)
Israel vil ikke sige det direkte, men har droppet vigtigt mål,
vurderer lektor

Kl. 23.01
Russisk lufthavn lukket, efter pro-palæstinensere stormede
landingsbane

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.12
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-30-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.12
Antijødisk folkemængde lukker lufthavn i Dagestan

Kl. 05.31
USA vil ikke sende tropper til Israel eller Gaza

Kl. 05.41
USA advarer: Forhøjet risiko for at krigen spreder sig i
Mellemøsten

Kl. 06.03
Konstante eksplosioner i Gaza

Kl. 06.21
Palæstinensisk terrorleder dræbt i sammenstød på Vestbredden

Kl. 06.30
Overblik over krigen mellem Israel og Hamas

Kl. 06.48
60 anholdt efter anti-israelsk storm på russisk lufthavn

Kl. 07.10
Tidligere israelsk premierminister vil overdrage Gaza til
palæstinensiske selvstyre

I interviewet siger Ehud Barak, at Gazastriben skal overdrages
til det palæstinensiske selvstyre, når Israel har nedkæmpet og
fjernet terrororganisationen Hamas.

Kommentar:

Fint nok, men ...

Problemet er jo, at Hamas jo netop *frarøvede* Det
Palæstinensiske Selvstyre magten i Gaza (i 2007 vist nok).

Så ...

HVORDAN *undgår* vi en gentagelse?

KUNNE det egyptiske og jordanske militær yde en hjælpende hånd?
(COULD the Egyptian and Jordanian military lend a helping hand?)

Kl. 07.32
Israel rammer 600 Hamas-mål seneste døgn

36 min siden (Time now CET 08.40)
Israel vil afskære Gaza på tværs, siger militæranalytiker

10 min siden (Time now CET 08.40)
Israel har officielt indledt landoffensiv, siger journalist

9 min siden (Time now CET 09.03)
14.000 har søgt ly på hospital i Gaza By

(Time now CET 09.03)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

27. okt. 2023 kl. 15:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6670337
Anna Danielsen Gille
EU fortsætter militær støtte til Ukraine

__________________________

(Time now CET 08.31)

Krigen i Ukraine
I dag kl. 06.37
Opd. 28 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-29-krigen-i-ukraine

Kl. 19.16
Flere mislykkede angreb fra Rusland, siger ukrainsk militær

Kl. 20.14
Næste to måneder bliver "kritiske" for Ukraine, siger Zelenskyj

24 min siden (Time now CET 22.01)
Luftsirener i flere regioner efter Rusland affyrer angrebsdroner

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
Opd. I dag kl. 07.31
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.14
Vestens handlinger kan føre til krig mellem atommagter, siger Rusland

Kommentar:

Som sagt ovenfor: Ævl! Det er Putins aggressive adfærd overfor
bl.a. nabolandene Georgien, Ukraine men også Tjetjenien og
Syrien, der kan føre til krig mellem os og jer.

Fjern *galningen* FØREND vi alle omkommer (eller spær ham inde
på den Lukkede)! HVORFOR omkomme pga. en *magtsyg* mand? - Du
og jeg har det jo - materielt set - godt nok. Så HVORFOR gå i
døden for denne idiot?

Og ...

HVIS vi overlever, så bliver vi (Menneskeheden) nødt til at
*beskytte* os overfor disse alfahanners psykopatiske hærgen på
vor planet, netop fordi det jo ALTID ender med vold, mord, død
og ødelæggelse!

Kl. 05.20
Ukrainsk familie fundet dræbt i russiskbesat by

Kl. 06.15
Militærchef såret efter russisk angreb

Kl. 06.30
Rusland rammer to ukrainske både

Kl. 06.47
Det sker i Avdijivka – og derfor er det vigtigt

Kl. 07.09
Ukraine rammer 12 russiske droner

Kl. 07.31
Rusland har mistet 860 soldater det seneste døgn, siger
forsvarsministerium

(Time now CET 09.03)

2023-10-30 kl 09.04
46 min. siden
Fyns Politi efterlyser vidner til ulykke i Nyborg

2023-10-30 kl 08.29
Hund skaber frygt, efter flere er blevet bidt
57 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25745

Hillary Clinton:
People who call for ceasefire do not understand Hamas
(Folk, der kræver våbenhvile, forstår ikke Hamas)

Subject: COULD the Egyptian and Jordanian military lend a
helping hand? - News 2023-10-30
Date: Mon, 30 Oct 2023 09:05:13 +0100
25745 <653f63ba$0$717$1472...@news.sunsite.dk>
Mideast Peace Process, Oslo Accords (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-7xx/25-745
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/GKS0UfTkrQk/m/MGSTG9sPAQAJ
30/10/2023 KL. 07:52
Magtfuld mafia har rejst sig fra diktaturets aske og spredt sig
på tværs af Europa
https://jyllands-posten.dk/international/ECE16447075/magtfuld-mafia-har-rejst-sig-fra-diktaturets-aske-og-spredt-sig-paa-tvaers-af-europa/?utm_campaign=Nyhedsoverblik%2011.00&utm_content=2023-10-30&utm_medium=email&utm_source=jp

Fra afsidesliggende landsbyer har Albaniens mafiaklaner spredt
sig til Danmark og andre europæiske lande og har sågar gjort
indtog i Sydamerika. De spiller nu en betydelig rolle i
international kriminalitet og hvidvasker deres penge i
hjemlandet. Analytiker vurderer, at de bliver vanskelige at
stoppe.

Hillary Clinton:
'People who call for ceasefire do not understand Hamas'
(Folk, der kræver våbenhvile, forstår ikke Hamas)

Hillary Clinton agreed that Israel has the right to defend
itself against Hamas, during a bipartisan panel discussion at
the 30th anniversary celebration for Baker Institute.

By JERUSALEM POST STAFF
OCTOBER 30, 2023 11:29
Updated: OCTOBER 30, 2023, Jerusalem-time 13:52 GMT+2, CET+1
https://www.jpost.com/israel-news/article-770790

DR S151 man 30 okt 12:08:32
30.oktober dr.dk/nyheder 09:52

DEMONSTRANTER BLOKERER VÅBENFABRIK

I dag kl. 09:52
Demonstranter blokerer indgangen til dansk våbenvirksomhed
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/demonstranter-blokerer-indgangen-til-dansk-vaabenvirksomhed

-

DR S152 man 30 okt 12:08:32
30.oktober dr.dk/nyheder 10:28

BEKRÆFTER KAMPE INDE I GAZA-STRIBEN

I dag kl. 10:28
Israels militær bekræfter kampe inde i Gazastriben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-militaer-bekraefter-kampe-inde-i-gaza-striben

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6686255
Rasmus Christiansen
Israel fortsætter med at bombardere det sydlige Gaza

i dag kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6686459
Rasmus Christiansen
Israels militær: Der er kampe mellem israelske styrker og
Hamas-militser inde i Gaza

i dag kl. 10:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6686574
Rasmus Christiansen
Hundredvis af patienter kan ikke flytte sydpå, trods israelske
advarsler

i dag kl. 10:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6686605
Rasmus Christiansen
Journalist i Gaza: Kampvogne er rykket ind i Gazastriben

i dag kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6686654
Rasmus Christiansen
BBC: Knudepunkt mellem det nordlige og sydlige Gaza er blevet
blokeret af israelske styrker

i dag kl. 12:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6687125
Rasmus Christiansen
Meldinger om kampvogne i Gazastriben - hvad ved vi?

52 min. siden (Time now CET 13.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6688879
Selin Türker
Dødstal i Gaza opdateres til 8.306

(Time now CET 13.49)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 09.13
Demonstration ved dansk våbenproducent

Kl. 09.47
Storm på lufthavn er "vildt overraskende", siger korrespondent

Kl. 09.50
Tysk kvinde erklæret død efter angreb på festival

Kl. 10.08
Israel er på fremmarch i Gaza, siger talsperson

Kl. 10.38
Møde i britisk sikkerhedsudvalg efter øget terrortrussel

Kl. 10.55
Storbritannien kræver mere nødhjælp til Gaza

Kl. 11.23
Luftalarmer i flere israelske byer

Kl. 12.05
Dødstallet stiger i Gaza

Kl. 12.09
Israelske kampvogne set i udkanten af Gaza by

Kl. 12.38
Fly til omstridt lufthavn omdirigeres

43 min siden (Time now CET 13.47)
Meget tyder på, at Israel vil isolere Gaza by, siger
korrespondent

6 min siden (Time now CET 13.47)
Pårørende ønsker livstegn fra gidsler

(Time now CET 13.47)

[...]

(Time now CET 13.45)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
Opd. I dag kl. 07.31
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.07
FSB tilbageholder mand mistænkt for spionage

Kl. 09.29
Skibsværft ramt i missilangreb

Kl. 10.01
Ukraine forventer F-16-fly til foråret

Kl. 10.32
Rusland giver ukrainere skylden for storm på lufthavn

Kl. 11.04
Russisk lejehær rekrutterer nu kvinder

Kl. 12.04
Større missilangreb mod Krim

42 min siden (Time now CET 13.45)
Putin indkalder russisk top til møde

5 min siden (Time now CET 13.45)
91-årig dræbt under "rædselsfuld nat"

(Time now CET 13.45)

2023-10-30 kl 13.40
I dag kl. 12:35
Fifa idømmer Rubiales en karantæne på tre år

TV2:
2023-10-30 kl 13.43
Kvinde i livsfare – 21-årig anholdt efter brutalt voldtægtsforsøg
22 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25747

Israelske styrker har befriet soldat fra Hamas, oplyser Israels
militær

Putin klandrer Vesten for stormløb i den russiske region Dagestan

Putin: Vesten er skyld i krigen i Gaza

helping hand? - News 2023-10-30
Date: Mon, 30 Oct 2023 09:05:13 +0100
[...]
Krigen mellem Israel og Hamas er gået ind i 'næste fase': Det
bliver endnu værre for civilbefolkningen
I dag kl. 14:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/krigen-mellem-israel-og-hamas-er-gaaet-ind-i-naeste-fase-det-bliver-endnu-vaerre

Israel har intensiveret sin landoffensiv, og krigen bevæger sig
ind i sin 'næste fase'.

-

2023-10-30 kl 16.49
Israel er trætte af "at slå græsset", men hvad er planen denne gang?
9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-israel-er-traette-af-at-slaa-graesset-men-hvad-er-planen-denne-gang

Der er seks scenarier for Gazas fremtid, mener ekspert – og de
er alle dårlige.

-

Rygtet sagde, at der var jøder på flyet – og så gik den vilde
jagt ind
I dag kl. 17.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-30-rygtet-sagde-at-der-var-joeder-paa-flyet-og-saa-gik-den-vilde-jagt-ind

-

Kontrollen med Gaza skal gives videre, siger israelsk eksleder
til TV 2
I dag kl. 17.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-30-kontrollen-med-gaza-skal-gives-videre-siger-israelsk-eksleder-til-tv-2

Når Israel er færdig med at nedkæmpe Hamas i Gazastriben, bør
området overdrages til det palæstinensiske selvstyre, der i dag
også kontrollerer dele af Vestbredden.

Det mener Israels tidligere premierminister Ehud Barak.

-

DR S166 man 30 okt 18:17:30
30.oktober dr.dk/nyheder 18:04

ZELENSKYJS LEJLIGHED SOLGT

2023-10-30 kl 18.43
39 min. siden
Rusland har solgt Zelenskyjs lejlighed på Krim - penge går til
krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-har-solgt-zelenskyjs-lejlighed-paa-krim-penge-gaar-til-krigen-i-ukraine

-

I dag kl. 18:45
FN: 6,9 millioner mennesker er internt fordrevet i DR Congo
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-69-millioner-mennesker-er-internt-fordrevet-i-dr-congo

-

USA-kender: Vi er nødt til at tænke over, hvordan vi vil
beskytte Ukraine, hvis Trump bliver valgt igen
I dag kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-kender-vi-er-noedt-til-taenke-over-hvordan-vi-vil-beskytte-ukraine-hvis-trump

-

DR S170 man 30 okt 19:26:25
30.oktober dr.dk/nyheder 19:24

NETANYAHU AFVISER VÅBENHVILE

Netanyahu siger også, at "ingen" ville
have opfordret USA til at gå med til
våbenhvile efter Pearl Harbor-angrebet.

I dag kl. 19:24
Netanyahu afviser opfordringer til våbenhvile: 'Det kommer ikke
til at ske'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahu-afviser-opfordringer-til-vaabenhvile-det-kommer-ikke-til-ske

-

November og december bliver afgørende for Ukraine, siger
Zelenskyj i ny tale
I dag kl. 19.26
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-30-november-og-december-bliver-afgoerende-for-ukraine-siger-zelenskyj-i-ny-tale

-

2023-10-30 kl 21.23
Israel har en plan for krigen – og den vil give "ret store
tab", vurderer analytiker
58 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-30-israel-har-en-plan-for-krigen-og-den-vil-give-ret-store-tab-vurderer-analytiker

-

2023-10-30 kl 21.15
Russisk 'spionskib' overvågede polarekspedition med danske
forskere i 18 timer
37 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/russisk-spionskib-overvaagede-polarekspedition-med-danske-forskere-i-18-timer

Besætning og forskere på forskningsskib oplevede mødet med et
militært russisk fartøj ved Grønland som skræmmende og
provokerende.

-

2023-10-30 kl 21.15
Putin reagerer på anti-israelsk aktion: 'Man skal forstå, hvor
ondskabens rod ligger'
19 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-reagerer-paa-anti-israelsk-aktion-man-skal-forstaa-hvor-ondskabens-rod-ligger

En anti-israelsk aktion eskalerede søndag aften i det sydlige
Rusland.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 14:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689189
Selin Türker
Libanons efterretningstjeneste mødes med Hamas-delegation

i dag kl. 15:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689342
Selin Türker
Begravelser på Vestbredden mandag

i dag kl. 15:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689442
Selin Türker
Medier: Hamas udgiver video med tre gidsler

28 min. siden (Time now CET 16.52)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689620
Selin Türker
Libanon: Frygter at krigen vil sprede sig

i dag kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689743
Selin Türker
FN-organisation: Ti medarbejdere dræbt på 72 timer

i dag kl. 17:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689792
Mana Barvar
Korrespondent: Optøjer i lufthavn har fået stor opmærksomhed
i Rusland

i dag kl. 17:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689850
Selin Türker
Israel: 'Gidsel befriet under landoperation'

54 min. siden (Time now CET 18.53)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689892
Selin Türker
Hundredtusindvis af palæstinensere søger tilflugt på
FN-lokationer i Gaza

39 min. siden (Time now CET 18.53)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6689953
Selin Türker
Nødhjælpslagre ude af drift på grund af luftangreb

1 min. siden (Time now CET 18.53)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6690068
Selin Türker
Netanyahu afviser en våbenhvile

i dag kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6690220
Selin Türker
Israels forsvarsminister: 'Hamas har to muligheder'

At "dø i kamp eller overgive sig uden betingelser".

i dag kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6690334
Selin Türker
150 lastbiler med nødhjælp har passeret grænsen på en uge

i dag kl. 19:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6690463
Selin Türker
Putin: Vesten er skyld i krigen i Gaza

Kommentar:

Gak-gak!

43 min. siden (Time now CET 21.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6690861
Selin Türker
WHO: For farligt at forsyne hospitaler i det nordlige Gaza

22 min. siden (Time now CET 21.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6690982
Selin Türker
Talsmanden for Det Hvide Hus afviser også våbenhvile lige nu

(Time now CET 21.24)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 13.51
Bror til dansk-israelsk gidsel: - Børnene er bange for at
udtale sig

Kl. 14.34
Hamas udsender video med tre gidsler

Kl. 15.37
"Ondskabsfuld psykologisk propaganda", siger Netanyahu om
Hamas-video

Kl. 15.49
Hamas er på klar mission med gidselvideo, mener journalist

12 min siden(Time now CET 16.51)
Tysk kvindes død viser Hamas' barbari, siger Scholz

Kl. 17.05
Verdensbanken advarer mod stigende fødevarepriser

Kl. 17.14
33 lastbiler kørt ind i Gaza – men stadig intet brændstof

Kl. 17.21
Rabbiner vil have Kreml til at straffe demonstranter på den
"strengest mulige måde"

Kl. 17.35
To stater er den eneste rigtige løsning, siger israelsk
eksleder til TV 2

Kl. 17.52
Israelske styrker har befriet soldat fra Hamas, oplyser Israels
militær

Kommentar:

Tillykke

Kl. 19.05
Netanyahu udelukker våbenhvile: - Det er tid til krig

Kl. 19.32
Far til gidsel reagerer på livstegn i Hamas-video

Kl. 20.00
FN har svigtet Israel, siger israelsk ambassadør

34 min siden
Israelske fly kaster pamfletter ned over Gaza med advarsel

5 min siden
Reddet soldat har givet nyttige informationer

(Time now CET 21.28)

[...]

(Time now CET 21.19)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
Opd. I dag kl. 07.31
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 14.17
Ukraine afviser rolle i storm på russisk lufthavn

Kl. 14.56
Syv sårede i angreb på rutebil

Kl. 15.21
Russere strandet i sydkoreansk lufthavn i over et år

Kl. 15.28
Stormløb på lufthavn er dårligt nyt for Putin

Kl. 16.52
Rusland sælger Zelenskyjs lejlighed

11 min siden (Time now CET 18.59)
Moldova blokerer adgang til russiske nyhedsmedier

Kl. 20.08
Putin klandrer Vesten for stormløb

... i den russiske region Dagestan, hvor en anti-israelsk
folkemængde stormede en lufthavn.

Kommentar:

Hvorfor i al verden skulle vi dog det?

KUN *djævelen* er interesseret i at oppiske en antisemitisk
stemning!

(Time now CET 21.19)

2023-10-30 kl 21.10
3 min. siden
Sen scoring sikrer AGF sejren i intenst lokalopgør

TV2:
2023-10-30 kl 21.18
Væresteder i København oplever flere pensionister, der ikke selv har råd
til mad
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25749