Ukraine om russisk formandskab i sikkerhedsråd: - Verdens værste joke - News 2023-04-01

Kuleba om russisk formandskab i sikkerhedsråd: - Verdens værste joke

Amerikansk militær-chef: Ukrainsk sejr i 2023 usandsynlig

Rusland sender næppe atomvåben til Belarus, siger Jacob Kaarsbo,
Senioranalytiker

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: UG: Japan forbyder eksport til Rusland.
UG: Ruslands allierede advarer Putin: Kom ikke på besøg –
ellers anholder vi dig - News 2023-03-31
Date: Fri, 31 Mar 2023 08:55:27 +0200
25080 <u0604r$1aa2j$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/5KN-OX_O0eE/m/w4-7p_pFBgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> [...]
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf
[ ... ]
> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I dag kl. 15:11
Nikon har været i krig for Ukraine i et år – nu får han en uges fri
https://www.dr.dk/stories/1288510966/nikon-behandles-for-krigstraumer-et-hemmeligt-sted-i-ukraine/

-

Sverige er ikke længere "fuldstændig overbevist" om NATO-medlemskab
I dag kl. 15.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-31-sverige-er-ikke-laengere-fuldstaendig-overbevist-om-nato-medlemskab

-

DR S123 fre 31 mar 19:41:29
31.marts dr.dk/nyheder 18:18

BUTJA BEFRIET FOR ET ÅR SIDEN

I dag kl. 18:18
Zelenskyj på årsdagen for Butjas befrielse: 'Vi vil aldrig glemme'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-paa-aarsdagen-butjas-befrielse-vi-vil-aldrig-glemme

-

2023-03-31 kl 20.00
34 min. siden
Danmarks ambassadør i Tyrkiet indkaldt til møde efter afbrænding af Koranen
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmarks-ambassadoer-i-tyrkiet-indkaldt-til-moede-efter-afbraending-af-koranen

-

Dansk ambassadør i Tyrkiet kaldt til samtale over koranafbrænding
31. mar kl. 20.46
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-03-31-dansk-ambassador-i-tyrkiet-kaldt-til-samtale-over-koranafbraending

-

Rusland sender næppe atomvåben til Belarus
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
31. mar kl. 21.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-31-rusland-sender-naeppe-atomvaaben-til-belarus

-

I dag kl. 06:47
Slut med at kalde covid-19 for 'farlig sygdom'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/slut-med-kalde-covid-19-farlig-sygdom

-

2023-04-01 kl 08.12
36 min. siden
'Skadelige' konsekvenser fik Wimbledon til at ændre mening og åbne døren
for Rusland
https://www.dr.dk/sporten/tennis/skadelige-konsekvenser-fik-wimbledon-til-aendre-mening-og-aabne-doeren-rusland

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-31-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 14.15
Wimbledon: russiske og belarussiske spillere må deltage

Kl. 14.37
Biden om anholdt journalist: - Lad ham gå

Kl. 14.51
Kuleba om russisk formandskab i sikkerhedsråd: - Verdens værste joke

Kl. 15.19
Ungarns premierminister: Der er en reel fare for Tredje Verdenskrig

Orbans regering har afvist at give Ukraine militærhjælp og
tillader ikke dets overførsel på tværs af Ungarns grænser.

Kommentar:

You got it all wrong!

Der bliver netop 3. Verdenskrig, hvis man som dig *lefler* som
psykopater som Putin-666.

Kl. 15.36
Det vil tage mindst 50 år at fjerne ueksploderet ammunition i Ukraine,
vurderer organisation

Kl. 15.56
Forbyd russisk tennisspillere fra at få et visa, siger Ukraine til UK

Kl. 16.15
Ny global strategi i Rusland ser Vesten som en "eksistentiel" trussel

Kl. 16.51
Amerikanske aviser opfordrer Rusland til at løslade journalist

Kl. 17.14
Ukraine: Ingen våbenhvile før Rusland forlader de besatte områder

Kl. 17.42
Rusland sender advarsel til USA efter anholdelsen af journalist

Kl. 18.42
Kina kan ikke mægle mellem Ukraine og Rusland, siger EU-topdiplomat

Kina er dårligt placeret til at mægle mellem Ukraine og Rusland,
fordi det "ikke skelner mellem aggressor og offer". Det siger
EU's topdiplomat Josep Borrell.

24 min siden (Time now CET 20.11)
IMF godkender lån på over 100 milliarder kroner til Ukraine

Kl. 20.26
USA opfordrer alle amerikanere til at forlade Rusland - også journalister

Kl. 20.47
Ukrainsk general: Russisk grusomhed i Bucha er "for evigt indgraveret i
den nationale hukommelse"

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 1. april
I dag kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-1-april

Kl. 05.21
Én dræbt af granat i Lviv - fire russiske angreb i region

Kl. 05.46
Russisk medie: Rusland udsletter ukrainske modstandere i Kupyansk

Kl. 06.21
Kreml afviser hviderussisk tilbud om mægling

Kommentar:

Russiske soldater har angrebet Ukraine fra Belarus, så mægler ?;
det kan du ALDRIG blive, psykopatus-Lukashenko. Og du er jo end
ikke folkevalgt i Hviderusland men blot en simpel tyv, der har
stjålet magten ligesom Psykopatus-Putin-666!

Kl. 06.58
Ukraine: 60 russiske luftangreb det seneste døgn

Kl. 07.19
FN-kommissær: Tal for civile døde i Ukraine langt over 8400

31 min siden (Time now CET 08.20)
Amerikansk militær-chef: Ukrainsk sejr i 2023 usandsynlig

(Time now CET 08.20)

Deadline:

DR text-TV:
137

DR:
2023-04-01 kl 08.12
13 min. siden
Kropstatoveret 106-årig fra Filippinerne er Vogues ældste covermodel

TV2:
2023-04-01 kl 08.16
Tag kollapset under koncert – 28 kvæstet, en dræbt
I dag kl. 06.17
Opd. I dag kl. 06.47

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25082

Ukraine raser over Ruslands formandskab i FN's Sikkerhedsråd

Ukraine raser over Ruslands formandskab i FN's Sikkerhedsråd

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Ukraine om russisk formandskab i sikkerhedsråd:
- Verdens værste joke - News 2023-04-01
Date: Sat, 1 Apr 2023 08:29:27 +0200
25082 <u08j01$1qc7i$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/GHkTWhNGRqM/m/KkHDfyOTBgAJ
I dag kl. 09:44
I dag overtager Rusland formandsposten i FN's Sikkerhedsråd:
'Det kan godt blive rigtig akavet'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-dag-overtager-rusland-formandsposten-i-fns-sikkerhedsraad-det-kan-godt-blive-rigtig

-

I dag kl. 13:09
Russisk forsvarsminister lover flere ammunitionsforsyninger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-forsvarsminister-lover-flere-ammunitionsforsyninger

-

Erdogan underskriver dokument som sikrer finsk NATO-optagelse
I dag kl. 13.34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-01-erdogan-underskriver-dokument-som-sikrer-finsk-nato-optagelse

-

2023-04-01 kl 14.39
Rusland overtager formandsskab i FN's Sikkerhedsråd
58 min siden
Opd. 36 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-01-rusland-overtager-formandsskab-i-fns-sikkerhedsraad

-
DR S147 lør 01 apr 18:40:05
1.april dr.dk/nyheder 15:55

GENERAL: RUSLAND ER IKKE UDE I ÅR

I dag kl. 15:55
Amerikansk topgeneral: Ukraine besejrer næppe Rusland i år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-topgeneral-ukraine-besejrer-naeppe-rusland-i-aar

-

DR S149 lør 01 apr 18:40:05
1.april dr.dk/nyheder 16:08

YO JONG: UKRAINE VIL HAVE ATOMVÅBEN

I dag kl. 16:08
Nordkorea: Ukraine vil have atomvåben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkorea-ukraine-vil-have-atomvaaben

Kommentar:

Dårlig undskyldning for selv at anskaffe sig dem!

-

I dag kl. 17:30
Britiske militæreksperter: Ruslands vinteroffensiv har slået fejl
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britiske-militaereksperter-ruslands-vinteroffensiv-har-slaaet-fejl

-

DR S152 lør 01 apr 18:40:06
1.april dr.dk/nyheder 17:45

UKRAINE RASER OVER FORMANDSKAB

I dag kl. 17:45
Ukraine raser over Ruslands formandskab i FN's Sikkerhedsråd
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-raser-over-ruslands-formandskab-i-fns-sikkerhedsraad

[...]

Kl. 08.49
Europol identificerer 150 mulige krigsforbrydere

Kl. 08.58
Putin indfører ny strategi – Kina og Indien afgørende partnere

Kl. 09.25
Lukasjenko: NATO forbereder invasion af Belarus

Kl. 10.05
Ukraine: Rusland har mistet over 173.000 soldater

Kl. 10.37
Russisk nyhedsbureau: Ukraine angriber civil infrastruktur i fem byer i
Kherson

Kl. 11.04
Mindst fem dræbt i russiske angreb i Ukraine

Kl. 11.57
Rusland øger ammuntionslagre

Kl. 12.30
Ukraine foreslår Butja som skueplads for retssager om krigsforbrydelser

Kl. 13.14
Den russiske vinteroffensiv har slået fejl, vurderer Storbritannien

Kl. 13.36
Rusland overtager formandskabet i FN's Sikkerhedsråd

35 min siden (Time now CET 14.42)
Ukraine køber 100 pansrede mandskabsvogne i Polen

Kl. 15.12
Wagner-soldat vendte hjem til Rusland og blev kort efter anholdt for
mistanke om mord

Kl. 15.43
To personer, inklusive en baby, dræbt af russisk beskydning i Donetsk

Kl. 15.54
Nordkorea beskylder Ukraine for planer om at erhverve atomvåben

Kl. 16.12
Ukraine anmoder retten om at sætte religiøs leder i husarrest

Kl. 17.35
Lægetog har evakueret over 3000 patienter

20 min siden (Time now CET 19.13)
Våbenproduktionen i Rusland er steget "betydeligt", siger russisk
forsvarsminister

(Time now CET 19.13)

Deadline:

DR text-TV:
153

DR:
2023-04-01 kl 19.05
5 min. siden
Håndværkere på skandaleramt sygehusbyggeri får mange negative kommentarer

TV2:
2023-04-01 kl 19.11
Hver tredje forælder følger kun sjældent med i børns færden på sociale
medier
I dag kl. 17.43

- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25083