USA anklager Serbisk efterretningschef for at hjælpe Rusland - News 2023-07-12

USA anklager Serbisk efterretningschef for at hjælpe Rusland

Kæmpe sort hul har ‘tændt sig’:
Et at de kraftigst lysende objekter nogensinde set

Subject: USA vil gå videre med planer om at overføre F-16-fly
til Tyrkiet - News 2023-07-11
Date: Tue, 11 Jul 2023 08:33:21 +0200
25384 <u8it3h$2ri9v$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/PqMRBa6LaXU/m/p0KeKRTzBAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets forgård!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

11. jul. 2023
Kæmpe sort hul har ‘tændt sig’:
Et at de kraftigst lysende objekter nogensinde set
https://videnskab.dk/rummet/kaempe-sort-hul-har-taendt-sig-et-at-de-kraftigst-lysende-objekter-nogensinde-set/?utm_medium=email&utm_source=Vores%20nyhedsbrev

For 10 milliarder år siden tændte et gigantisk sort hul sig, og
dets lys er netop blevet synligt her fra Jorden, ...

... J221951

Kommentar:

Se tillige:

Live Science ...
https://www.livescience.com/space/black-holes/gargantuan-black-hole-switches-on-becoming-one-of-the-brightest-objects-ever-seen

and ...

arXiv ...
https://arxiv.org/abs/2307.01044

We report the discovery of Swift J221951-484240 (hereafter:
J221951), ...

=>

Coordinate Calculator
https://ned.ipac.caltech.edu/coordinate_calculator?in_csys=Equatorial&in_equinox=J2000.0&obs_epoch=2000.0&ra=22%2019%2051&dec=-48%2042%2040&pa=0.0&out_csys=Galactic&out_equinox=J2000.0

Input Longitude or RA (Sexagecimal) 22h19m51.00000s
Input Latitude or DEC (Sexagecimal) -48d42m40.0000s
Output System Galactic
Output Equinox
Output Longitude or RA (degrees) 346.15288437 degrees
Output Latitude or DEC (degrees) -53.71100250 degrees

Dette svarer til:

Galactic-600-system
346,15288437 * 600/360 = 576,92147395 (-23,07852605)
-53,71100250 * 600/360 = -89,5183375 (510,4816625 )

Og ...

Dette svarer til:
(i Abraham-koden)
Longitude -35,70872386
Latitude 73,84745000

Omtrent midt på Grønlandsisen

Map:
73.84745000, -35.70872386
https://goo.gl/maps/oyunknJBx6atBqMr7
225,99080140 Global-600-units to MW1-BB-lat-0, v39
107,00495546 Global-600-units to Crater-225
61,49930144 Global-600-units to Stone-(Spain)
91,50140910 Global-600-units to Sphinx-direct-north-30°
95,00702316 Global-600-units to 18-18
57,00421390 Global-360-units to 18-18
94,99566316 Global-600-units to Ur-Flood
56,99739790 Global-360-units to Ur-Flood
94,99492515 Global-600-units to Ur-18-18
56,99695509 Global-360-units to Ur-18-18
99,00104673 Global-600-units to Luxor Temple

Abraham-code, Objects, Galactic objects, Black Holes, J221951 ...
https://sites.google.com/view/abraham-c/objects/galactic/black-holes/j221951

På vej mod Sphinxen ligger North Stream sabotagen "tæt" på
fuglelinjen, the birdline ...

55.67062316868272, 16.15282553917242
https://goo.gl/maps/6CL3VTvu7bDuNvHFA
26,1632 km to Nord Stream 1b
https://sites.google.com/view/abraham-c/objects/other/baltic-sea

LIVE: Nato-topmøde i Vilnius
I går kl. 08:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius

42 min. siden (Time now CET 19.00)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6161158
Selin Türker
Litauer under Zelenskyjs tale: "Vi er så privilegeret"

______________________________

(Time now CET 19.00)

New Link ...

NATO-topmøde i Vilnius
I dag kl. 06.02
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-07-12-nato-topmoede-i-vilnius

(Time now CET xx.xx)

NATO-topmøde i Vilnius
I dag kl. 05.08
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-11-nato-topmoede-i-vilnius

Kl. 18.18
Lyn-analyse

________________________

(Time now CET 19.17)

Zelenskyj taler i Vilnius: Ukraine vil gøre NATO stærkere
I går kl. 19.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-11-zelenskyj-taler-i-vilnius-ukraine-vil-goere-nato-staerkere

-

Ukraine har ventet på en invitation i 15 år. I dag måtte de
igen lægge Nato-drømmen på is
I går kl. 19:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-har-ventet-paa-en-invitation-i-15-aar-i-dag-maatte-de-igen-laegge-nato

Selvom Nato-landene er blevet enige om, at Ukraine skal blive
medlem af alliancen, så mangler der fortsat en tidsplan.

-

DR S133 ons 12 jul 08:17:04
11.juli dr.dk/nyheder 19:51

ZELENSKYJ TALTE I VILNIUS

I går kl. 19:51
Zelenskyj talte i Vilnius: 'Nato vil gøre Ukraine sikrere, og
Ukraine vil gøre Nato stærkere'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-talte-i-vilnius-nato-vil-goere-ukraine-sikrere-og-ukraine-vil-goere-nato

-

Overblik: Det er NATO-landene blevet enige om på topmøde
I går kl. 19.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-11-overblik-det-er-nato-landene-blevet-enige-om-paa-topmoede

-

I går kl. 20:17
Blinken har talt med Kongressen om at sælge F-16 fly til Tyrkiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/blinken-har-talt-med-kongressen-om-saelge-f-16-fly-til-tyrkiet

-

DR S136 ons 12 jul 08:17:04
11.juli dr.dk/nyheder 22:23

TRUER MED AT BRUGE KLYNGEBOMBER

I går kl. 22:23
Russisk forsvarsminister truer med at bruge klyngebomber: 'De er
meget mere effektive end de amerikanske'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-forsvarsminister-truer-med-bruge-klyngebomber-de-er-meget-mere-effektive-end

-

Ukraines Nato-drømme blev i dag lagt på is. Men det er ikke kun
krigen mod Rusland, der spænder ben
I går kl. 22:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/et-15-aar-gammelt-loefte-spoeger-mens-nato-lande-vejer-og-imod-ukrainsk-medlemskab

Et stort flertal af ukrainerne ser gerne Ukraine som Nato-land.

-

Rusland truer med at sende klyngebomber i kamp i Ukraine
I går kl. 22.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-11-rusland-truer-med-at-sende-klyngebomber-i-kamp-i-ukraine

-

I går kl. 23:12
Russisk tennisspiller ønsker krigen afsluttet 'hurtigst muligt' og
takkede Wimbledon-publikum
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-tennisspiller-oensker-krigen-afsluttet-hurtigst-muligt-og-takkede-wimbledon

Kommentar:

Vi har - som sagt - INTET udestående med det russiske folk! Det
er den ikke-demokratisk-valgte regering i Rusland, der har
indgået en pagt med djævelen, og som kommer til at koste os alle
livet, hvis ikke det bliver straffer (og på den måde bragt til
ophør)!

-

Rusland udfører angreb mod Kyiv for anden nat i træk
I dag kl. 02.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-rusland-udfoerer-angreb-mod-kyiv-for-anden-nat-i-traek

-
DR S137 ons 12 jul 08:17:04
12.juli dr.dk/nyheder 05:16

NORDKOREA AFFYRER MISSIL

... Missilet blev affyret, blot få
dage efter landet truede med at angribe
amerikanske fly, ...

I dag kl. 05:16
Nordkorea affyrer langtrækkende missil få dage efter trusler
mod USA
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkorea-affyrer-langtraekkende-missil-faa-dage-efter-trusler-mod-usa

-

Det traditionelle NATO-familieportræt er blevet taget – og en ting er
anderledes, end det plejer
I dag kl. 05.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-11-det-traditionelle-nato-familieportraet-er-blevet-taget-og-en-ting-er-anderledes-end-det-plejer

-

DR S139 ons 12 jul 08:17:04
12.juli dr.dk/nyheder 05:44

DRONEANGREB I KYIV

I dag kl. 05:44
Droneangreb i Kyiv for anden nat i træk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/droneangreb-i-kyiv-anden-nat-i-traek

-

Særligt to lande kan spænde ben for Zelenskyj, siger korrespondent
I dag kl. 06.02
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-07-12-nato-topmoede-i-vilnius

23 min siden (Time now 09:39)
Lyn-analyse
Lotte Mejlhede

Men der er også lande, der er mere tilbageholdende med at give
Ukraine et medlemskab i NATO. Så vi holder øje med Biden, fordi
amerikanerne er den største magt i NATO. Samtidig er tyskerne
også interessante, fordi de også har været blandt de mest
tilbageholdende.

-

Efter ny militærhjælp til Ukraine: - Tredje verdenskrig kommer
tættere på, siger Medvedev
I dag kl. 03.30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-efter-ny-militaerhjaelp-til-ukraine-tredje-verdenskrig-kommer-taettere-paa-siger-medvedev

+

DR S140 ons 12 jul 08:17:04
12.juli dr.dk/nyheder 06:34

RUSLAND TALER OM TREDJE VERDENSKRIG

I dag kl. 06:34
Medvedev: Natos hjælp til Ukraine bringer verdenskrig tættere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/medvedev-natos-hjaelp-til-ukraine-bringer-verdenskrig-taettere

Kommentar:

Smid Jer selv i fængsel (eller på galeanstalten), og problemet
er løst, fordi vi har INTET udestående med det russiske folk!

-

Tyskland har fundet eksplosiver på yacht koblet til Nord Stream
I dag kl. 02.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-tyskland-har-fundet-eksplosiver-paa-yacht-koblet-til-nord-stream

+

Tyskland har fundet sprængstoffer på yacht koblet til Nord
Stream
I dag kl. 08:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-har-fundet-spraengstoffer-paa-yacht-koblet-til-nord-stream

Danmark, Sverige og Tyskland har sendt et fælles brev om Nord
Stream-efterforskninger til FN's Sikkerhedsråd.

Kommentar:

Som tidligere nævnt KAN sådanne ting være anbragt (i håber om
at kaste skylden på You-name-it).

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-11-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 20.39
Russisk generalløjtnant dræbt i missilangreb, hævder Ukraine

Kl. 20.57
Ukrainsk militær melder om fremskridt i syd

Kl. 21.23
Kyiv lancerer kursus i national modstand

Kl. 22.31
Optag af Ukraine i NATO nu kan føre til fremkomsten af Tredje
Verdenskrig

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.25
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-12-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.28
Rusland angriber Kyiv for anden nat i træk

Kl. 05.42
Medvedev: NATO-hjælp til Ukraine bringer ny verdenskrig tættere

Kommentar:

Rovdyret forlanger madro!

En asteroide-fuldtræffer, ET, og problemet er løst, apropos
galaktisk nabohjælp!

Kl. 05.49
Tyskland har fundet eksplosiver på yacht koblet til Nord Stream

Kl. 07.04
USA anklager europæisk efterretningschef for at hjælpe Rusland

... Serbiens efterretningstjeneste ...

Kl. 08.04
Wagner-gruppen får "uvurderlig" rolle i Belarus, siger Lukasjenko

Kommentar:

Smat!

52 min siden (Time now CET 09.47)
Norge sender 1000 flere droner til Ukraine

(Time now CET 09.47)

2023-07-12 kl 09.17
I dag kl. 08:15
40.000 evakueret fra oversvømmelser i kinesisk provins

TV2:
2023-07-12 kl 09.28
10.000 tomme boliger - lokker med gratis husleje, cykler og gavekort
49 sek siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25388

Stoltenberg ser frem til at blive allieret med Ukraine

Subject: USA anklager Serbisk efterretningschef for at hjælpe
Rusland - News 2023-07-12
Date: Wed, 12 Jul 2023 09:48:16 +0200
25388 <u8lls0$37pjr$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/FbjGEn5LfsU/m/BmE_zA5TAQAJ
LIVE: Nato-topmøde i Vilnius
I går kl. 08:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius

2023-07-12, Wednesday

31 min. siden (Time now CET 09.55)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6162595
Per Bang Thomsen - Vilnius
Zelenskyj er ankommet til Nato-topmøde: Jeg vil kæmpe for
sikkerhedsgarantier til Ukraine

52 sek. siden (Time now CET 09.55)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6162692
Per Bang Thomsen - Vilnius
G7-landene klar til at hjælpe Ukraine på lang sigt

(Time now CET 09.55)

(Time now CET 12.18)

NATO-topmøde i Vilnius
I går kl. 05.08
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-11-nato-topmoede-i-vilnius

Kl. 19.33
Zelenskyj reagerer på manglende NATO-invitation: Er det for
meget at forlange?

Kl. 19.57
Hvad er der sket i dag?

New Link ...

NATO-topmøde i Vilnius
I dag kl. 06.02
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-07-12-nato-topmoede-i-vilnius

Kl. 05.56
Hvad skete tirsdag?

Kl. 05.56
Medvedev: NATO-hjælp til Ukraine bringer ny verdenskrig tættere

Kl. 06.41
Her er programmet for topmødet onsdag

Kl. 07.03
Kina afviser beskyldninger fra NATO

Kl. 07.44
Britisk premierminister: Ny aftale mellem G7-lande vil sende
"stærkt signal" til Putin

46 min siden (Time now CET 09.59)
TV 2s journalist i Ukraine: Derfor er man så ked af manglende
invitation fra NATO

43 min siden (Time now CET 09.59)
Lyn-analyse

8 min siden (Time now CET 09.59)
Zelenskyj løfter sløret for ukrainsk dagsorden på topmødet

Kl. 10.19
Billeder i det offentlige rum minder alle om krigen i Ukraine

Kl. 10.32
“Mens du venter på denne bus, venter Ukraine på F16"

Kl. 10.38
Zelenskyj har taget hul på dagens møder – og han forventer "gode
nyheder"

Kl. 11.21
Er Zelenskyj og NATO kommet tættere på hinanden? Om lidt løftes
sløret

(Time now CET 12.22)

50 min siden
- Ukraine hører til i den euro-atlantiske familie, siger Løkke
efter møde

46 min siden
Ukraine får ny forsvarspakke fra Australien

43 min siden
Propfyldt pressesal

18 min siden
Ukraine kan blive medlem af NATO, siger Stoltenberg

16 min siden
Stoltenberg ser frem til at blive allieret med Ukraine

15 min siden
Zelenskyj tager ordet

10 min siden
Ukraine har brug for sikkerhedsforpligtelser

8 min siden
Det "optimale resultat" havde været medlemskab

(Time now CET 12.23)

2023-07-12 kl 10.05-7
LIVE: Nato-topmøde i Vilnius
40 min. siden
Lederne af de 31 Nato-lande mødes i dag med den ukrainske
præsident Zelenskyj.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius

-

DR S146 ons 12 jul 09:50:04
12.juli dr.dk/nyheder 09:36

NORGE SENDER DRONER OG PROVIANT

2023-07-12 kl 10.07
29 min. siden
Norge sender droner og proviant til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norge-sender-droner-og-proviant-til-ukraine

-

2023-07-12 kl 10.07
Troels Lund Poulsen: Svensk medlemskab af Nato åbner for bedre
nordisk samarbejde
19 min. siden

Natos øgede forsvarsbudget kalder på tæt samarbejde mellem
medlemslandene, siger forsvarsministeren fra topmøde i Vilnius.

-

DR S148 ons 12 jul 11:56:34
12.juli dr.dk/nyheder 10:12

G7 VIL BESKYTTE UKRAINE

I dag kl. 10:12
G7 vil beskytte Ukraine med langsigtede forpligtelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/g7-vil-beskytte-ukraine-med-langsigtede-forpligtelser

-

Særligt ét møde bliver afgørende på topmødets dag 2
I dag kl. 11.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-saerligt-et-moede-bliver-afgoerende-paa-topmoedets-dag-2

-

DR S149 ons 12 jul 11:56:34
12.juli dr.dk/nyheder 11:36

FN VEDTAGER OMSTRIDT RESOLUTION
Et flertal i FN's Menneskerettighedsråd
har stemt for en ny resolution om
religiøst had. Det skriver Reuters.

2023-07-12 kl 12.13
37 min. siden
FN vedtager omstridt resolution om religiøst had og koranafbrændinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-vedtager-omstridt-resolution-om-religioest-had-og-koranafbraendinger

[...]

Kl. 10.12
Spekulationer i Rusland: Blev myrdet eks-ubådskaptajn sporet via
Strava?

Kl. 10.52
Zelenskyj forventer "gode nyheder" på NATO-topmøde

5 min siden (Time now CET 12.18)
Russisk spionchef holdt møde med CIA, siger han

1 min siden (Time now CET 12.18)
Ukraine har brug for løfter om beskyttelse, siger Zelenskyj

(Time now CET 12.18)

2023-07-12 kl 12.13
18 min. siden
Europæisk test afslører mange fejl i mobilopladere

TV2:
2023-07-12 kl 12.16
Særligt ét møde bliver afgørende på topmødets dag 2
I dag kl. 11.08

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25390

Ukraine får sikkerhedsgarantier fra G7 og et samlet Norden

G7-lande præsenterer langsigtet plan for styrkelse af Ukraine

Stoltenberg slår fast: 'Ukraines fremtid er i Nato'

Mette Frederiksen antyder dansk deltagelse i F-16-donation
efter pilottræning

Kreml afviser, at Wagner-gruppen var på jagt efter atomanordninger

Rusland - News 2023-07-12
Date: Wed, 12 Jul 2023 09:48:16 +0200

__________________________

(Time now CET 09.55)

(Time now CET 12.18)

NATO-topmøde i Vilnius
I dag kl. 06.02
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-07-12-nato-topmoede-i-vilnius

8 min siden (Time now CET 12.23)
Det "optimale resultat" havde været medlemskab

_________________________

(Time now CET 12.23)

Analytiker om Nord Stream-oplysninger: Tyskerne mener
sandsynligvis, de har fat i den lange ende
I dag kl. 12:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/analytiker-om-nord-stream-oplysninger-tyskerne-mener-sandsynligvis-de-har-fat-i-den

Tyskland har sammen med Danmark og Sverige delt et brev om deres
efterforskninger af Nord Stream-sprængningerne.

-

Hjælp, sikkerhed og flere forsyninger: Derfor vil Ukrainerne
gerne være med i Nato
I dag kl. 13:16
https://www.dr.dk/stories/1288510966/derfor-vil-ukrainerne-gerne-vaere-med-i-nato/

-

Russisk ubådskaptajn dræbt under løbetur – blev han afsløret af
populær mobilapp?
I dag kl. 13.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-russisk-ubaadskaptajn-draebt-under-loebetur-blev-han-afsloeret-af-populaer-mobilapp

-

Zelenskyj til Nato-topmøde: Vi forstår godt, hvorfor nogle er
bange for at tale om medlemskab nu
I dag kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-til-nato-topmoede-vi-forstaar-godt-hvorfor-nogle-er-bange-tale-om

Ifølge Natos generalsekretær har Ukraine "aldrig været tættere
på Nato end nu”.

-

Sårbart øjeblik viste, hvorfor Zelenskyj kæmper for medlemskab,
siger korrespondent
I dag kl. 14.57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-saarbart-oejeblik-viste-hvorfor-zelenskyj-kaemper-for-medlemskab-siger-korrespondent

-

Hele Norden giver sikkerhedstilsagn til Ukraine, siger Mette
Frederiksen
I dag kl. 15.44
Opd. I dag kl. 16.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-hele-norden-giver-sikkerhedstilsagn-til-ukraine-siger-mette-frederiksen

-

DR S159 ons 12 jul 18:18:02
12.juli dr.dk/nyheder 15:50

THAILANDSK MINISTER BESØGT SUU KYI

I dag kl. 15:50
Thailandsk minister hævder at have besøgt den fængslede Aung
San Suu Kyi
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/thailandsk-minister-haevder-have-besoegt-den-faengslede-aung-san-suu-kyi

-

I dag kl. 16:13
Rusland vil udstille smadret krigsudstyr foran Nato-landes
ambassader
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vil-udstille-smadret-krigsudstyr-foran-nato-landes-ambassader

-

DR S162 ons 12 jul 18:18:02
12.juli dr.dk/nyheder 16:15

G7-PLAN FOR STYRKELSE AF UKRAINE

I dag kl. 16:15
G7-lande præsenterer langsigtet plan for styrkelse af Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/g7-lande-praesenterer-langsigtet-plan-styrkelse-af-ukraine

-

DR S163 ons 12 jul 18:18:02
12.juli dr.dk/nyheder 16:32

NATO: UKRAINES SKAL MED

I dag kl. 16:32
Stoltenberg slår fast: 'Ukraines fremtid er i Nato'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-slaar-fast-ukraines-fremtid-er-i-nato

-

Stoltenberg: Ukraine har fået det stærkeste budskab nogensinde
I dag kl. 16.48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-stoltenberg-ukraine-har-faaet-det-staerkeste-budskab-nogensinde

-

DR S165 ons 12 jul 18:18:02
12.juli dr.dk/nyheder 17:15

WAGNER-GRUPPEN OVERDRAGER VÅBEN

I dag kl. 17:15
Rusland: Wagner-gruppen har snart afleveret sine våben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-wagner-gruppen-har-snart-afleveret-sine-vaaben

-

DR S167 ons 12 jul 18:18:02
12.juli dr.dk/nyheder 17:28

SPANIEN SENDER SOLDATER TIL FLANKE

I dag kl. 17:28
Spanien sender 950 soldater til Slovakiet og Rumænien
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/spanien-sender-950-soldater-til-slovakiet-og-rumaenien

-

DR S168 ons 12 jul 18:18:02
12.juli dr.dk/nyheder 17:35

FREMSÆTTER LOVFORSLAG TIL EFTERÅRET

I dag kl. 17:35
Erdogan vil fremsætte lovforslag om Sveriges Nato-medlemskab
til efteråret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-vil-fremsaette-lovforslag-om-sveriges-nato-medlemskab-til-efteraaret

-

Stoltenberg taler om forenet NATO – men ét medlemsland går imod
linjen
I dag kl. 17.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-stoltenberg-taler-om-forenet-nato-men-et-medlemsland-gaar-imod-linjen

Viktor Orban forsøger sig med samme spil, som tyrkerne mestrer.
Ungarns forudsætninger er dog ikke de samme, vurderer ekspert.

-

DR S170 ons 12 jul 18:18:02
12.juli dr.dk/nyheder 18:16

METTE FREDERIKSEN ANTYDER DONATION

2023-07-12 kl 18.49
33 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-antyder-dansk-deltagelse-i-f-16-donation-efter-pilottraening

[...]

Kl. 12.17
Uden NATO-medlemsskab har Ukraine brug beskyttelse, siger Zelenskyj

Kl. 12.54
Kreml afviser, at Wagner-gruppen var på jagt efter atomanordninger

Kl. 13.15
Ukraines udenrigsminister: Vejen til sejr er udelukkende militær

Kl. 14.13
To dræbt ved russiske angreb i Ukraine

Kl. 14.47
Nyt fartøj med missiler i den russiske flåde

Kl. 15.28
Nyt om den forsvundne 'General Dommedag' – han er "utilgængelig"
i øjeblikket

Kl. 15.43
Ukraine får sikkerhedsgarantier fra G7 og et samlet Norden

Kl. 15.55
Rusland advarer ukrainerne om at bruge klyngevåben: - Det vil
være en gamechanger

Kl. 16.43
Sunak afviser, at NATO-hjælp eskalerer konflikten

Kl. 16.59
Atomvagthund finder ingen tegn på eksplosiver – men har stadig
ikke adgang til hele Zaporizjzja

Kl. 17.09
Wagner-soldater færdiggør overdragelse af våben til Rusland

Kl. 17.36
Russisk politiker begræder død general

Kl. 17.54
18 sårede efter angreb i Zaporizjzja – heriblandt 6 børn

(Time now CET 19.10)

2023-07-12 kl 18.49
Salget af fisketegn falder: Forening frygter for fremtidens vandløb
26 min. siden

TV2:
2023-07-12 kl 19.01
Stoltenberg taler om forenet NATO – men ét medlemsland går imod linjen
I dag kl. 17.53

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25391

Bidens sikkerhedsrådgiver: Ukrainsk Nato-medlemskab nu ville
betyde krig mod Rusland.

Zelenskyj: Ingen ønsker en verdenskrig

Biden: Klimaforandringer er den største trussel mod menneskeheden

Rusland - News 2023-07-12
Date: Wed, 12 Jul 2023 09:48:16 +0200
[...]

i dag kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6162758
Marie Lagoni Pedersen
Zelenskyj kommer til mødet med tre prioriteter

i dag kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6162790
Marie Lagoni Pedersen
Forstå hvorfor Ukraines ønske om Nato-medlemsskab er blevet
afvist

i dag kl. 10:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6162849
Marie Lagoni Pedersen
Zelenskyj: Tyskland vil sende forstærkninger til Ukraines
luftforsvar

i dag kl. 10:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6162850
Per Bang Thomsen - Vilnius
Zelenskyj har travlt i Vilnius med lang møderække

i dag kl. 11:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6162957
Per Bang Thomsen - Vilnius
Pressen venter på Zelenskyj og Stoltenberg

i dag kl. 11:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163048
Marie Lagoni Pedersen
Kreml: Sikkerhedsgarantier til Ukraine er 'potentielt meget
farlige'

i dag kl. 11:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163079
Marie Lagoni Pedersen
En krammer til Zelenskyj fra Stoltenberg

i dag kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163132
Per Bang Thomsen - Vilnius
Så har Zelenskyj og Stoltenberg taget hul på deres pressemøde

i dag kl. 12:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163145
Marie Lagoni Pedersen
Stoltenberg: 'Ukraine er nu tættere på Nato end nogensinde før'

i dag kl. 12:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163151
Marie Lagoni Pedersen
Jens Stoltenberg ser frem til at blive allieret med Ukraine

i dag kl. 12:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163153
Marie Lagoni Pedersen
Volodomyr Zelenskyj tager ordet

i dag kl. 12:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163171
Marie Lagoni Pedersen
Zelenskyj sætter pris på tilsagn fra Nato-landene

i dag kl. 12:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163199
Marie Lagoni Pedersen
Zelenskyj erkender, at Ukraine ikke kan blive medlemmer af
alliancen nu

i dag kl. 12:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163244
Marie Lagoni Pedersen
'Den største risiko er, hvis Rusland vinder'

i dag kl. 12:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163327
Marie Lagoni Pedersen
Det vigtigste lige nu er at sikre våben til Ukraine

i dag kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163330
Marie Lagoni Pedersen
Så er mødet slut

i dag kl. 13:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163504
Sean Coogan
Diskussion om klyngebomber fylder

i dag kl. 13:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163640
Sean Coogan
Mette Frederiksen i en magtfuld klynge

i dag kl. 13:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163659
Sean Coogan
Derfor drømmer ukrainerne om at blive medlem af Nato

i dag kl. 13:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163723
Sean Coogan
Stoltenberg: Ukraine er ligemænd - Jeg ser frem til, at de er
allierede

i dag kl. 14:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163810
Sean Coogan
Sunak: Sikkerhedsgarantier skal ikke erstatte Nato-medlemskab

i dag kl. 14:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163881
Sean Coogan
Bidens sikkerhedsrådgiver: Ukrainsk Nato-medlemskab nu ville
betyde krig mod Rusland

i dag kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163931
Sean Coogan
Flere ting spænder ben for ukrainsk Nato-medlemskab

i dag kl. 15:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163993
Sean Coogan
Korrespondent: Zelenskyj kommer hjem med "nogle ret væsentlige
og tunge militærløfter"

i dag kl. 15:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6163997
Sean Coogan
Zelenskyj: Ingen ønsker en verdenskrig

i dag kl. 15:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164141
Sean Coogan
G7-lande underskriver erklæring om støtte og sikkerhedsgarantier
til Ukraine

i dag kl. 15:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164164
Sean Coogan
Mette Frederiksen: 'Vi har fået Ukraine meget, meget tættere på
Nato"

i dag kl. 15:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164181
Sean Coogan
Mette Frederiksen: De Nordiske lande vil stille sikkerhed for
Ukraine

i dag kl. 15:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164206
Sean Coogan
Mette Frederiksen: Rusland skal vide, at det ikke kan gøre det
igen

i dag kl. 16:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164286
Sean Coogan
Mette Frederiksen om kampfly til Ukraine: Man går ikke så langt,
hvis man ikke er villig til at donere på et tidspunkt

i dag kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164391
Sean Coogan
Mette Frederiksen: Ingen kommer til at sætte en præcis dato på
et ukrainsk medlemskab af Nato

i dag kl. 16:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164424
Sean Coogan
Troels Lund Poulsen: Man kan ikke undervurdere betydningen af
luftforsvaret i forhold til Ukraines fremtid

i dag kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164474
Sean Coogan
Mette Frederiksen: Hvis Ukraine bliver angrebet i fremtiden, så
er vi der på samme måde som i dag

i dag kl. 16:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164540
RASMUS JUNGERSEN
Stoltenberg slår fast: 'Ukraines fremtid er i Nato'

i dag kl. 16:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164590
Sean Coogan
DR er på plads forud for Bidens tale

i dag kl. 17:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164753
Sean Coogan
Biden: Vi kommer til at være der for Ukraine, så længe det kræves

i dag kl. 17:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164815
Sean Coogan
Aurelija Dirgėlienė venter i solen på præsident Biden: 'Det er
en historisk begivenhed'

i dag kl. 17:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6164907
Sean Coogan
Erdogan: Tyrkiet ratificerer først svensk Nato-medlemskab til
efteråret

i dag kl. 17:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165050
Sean Coogan
Zelenskyj: "Et meget godt og stærkt møde med præsident Biden"

i dag kl. 18:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165266
Sean Coogan
DR på plads inden Biden-tale i Vilnius: Folk håber på en
mindeværdig udtalelse

i dag kl. 18:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165305
Sean Coogan
DR i Kyiv: Helt centralt for Ukraine at lande aftaler med Nato

i dag kl. 18:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165408
Sean Coogan
International analytiker: Stadig uklart, hvor meget hurtigere Ukraine
kan komme i Nato

i dag kl. 18:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165417
Sean Coogan
Biden forventes at tale om lidt

(Time now CET 19.46)

55 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165463
Sean Coogan
Biden går på talerstolen

49 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165514
Sean Coogan
Biden: Jeg kæmpede for Baltikum i 2004

47 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165534
Sean Coogan
Biden: Nato er stærkere end nogensinde

47 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165547
Sean Coogan
Biden: "Vi vil ikke vakle"

41 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165595
Sean Coogan
Biden: Verden står over for et fundamentalt valg

36 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165631
Sean Coogan
Biden: Valgene vi træffer nu, afgør hvilken vej historien bevæger sig

33 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165649
Sean Coogan
Bidens tale er slut

23 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165720
Sean Coogan
Biden: Vi var klar til krigen, fordi vi stod sammen

46 sek. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165859
Sean Coogan
Biden: Klimaforandringer er den største trussel mod menneskeheden

(Time now CET 19.48)

___________________________

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25392

Zelenskyj vil tale med Biden om langtrækkende våben

Ukrainsk NATO-medlemskab nu ville betyde "krig med Rusland",
siger Bidens rådgiver

Rusland - News 2023-07-12
Date: Wed, 12 Jul 2023 09:48:16 +0200
[...]

i dag kl. 19:01
10 min. siden (Time now CET 20.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165923
Sean Coogan
Biden: Valgene vi træffer nu, afgør hvilken vej historien
bevæger sig

5 min. siden (Time now CET 20.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6165961
Sean Coogan
Hvad fik Zelenskyj ud af Nato-topmødet?

(Time now CET 20.07)

NATO-topmøde i Vilnius
I dag kl. 06.02
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-07-12-nato-topmoede-i-vilnius

Kl. 12.27
Synes Zelenskyj stadig, at NATO's holdning er "absurd"?

Kl. 12.32
Pressemødet er nu slut

Kl. 12.34
International analytiker: Ukraine skal stadigvæk opfylde
betingelser

Kl. 12.59
Lyn-analyse

Kl. 13.28
Zelenskyj vil tale med Biden om langtrækkende våben

Kl. 13.31
Stoltenberg tweeter billede med Zelenskyj

Kl. 13.59
Sikkerhedsgarantier er "ikke erstatning for NATO-medlemskab",
siger Sunak

Kl. 14.25
Stoltenberg taler om forenet NATO – men én premierminister vil
ikke sende våben til Ukraine

Men ét medlemsland ønsker ikke at sende våben til Ukraine.
Ungarns premierminister, Viktor Orban, ...

Kl. 14.36
Zelenskyj er sikker på, at Ukraine bliver en del af NATO

Kl. 14.39
Orban håber på rabat i NATO med opsigtsvækkende udmelding,
vurderer ekspert

Kl. 14.49
Særlig grund til forsinket topmøde

Kl. 15.05
Ukrainsk NATO-medlemskab nu ville betyde "krig med Rusland",
siger Bidens rådgiver

Kl. 15.14
Lyn-analyse

Kl. 15.28
Biden taler nu efter historisk møde

Kl. 15.32
G7-landene vil levere sikkerhedsgarantier til Ukraine

Kl. 15.35
Zelenskyj er taknemmelig

Kl. 15.38
Danmark stiller også sikkerhed for Ukraine, siger Mette Frederiksen

Kl. 15.45
Hvad indebærer sikkerhedstilsagnene

Kl. 15.48
Håbet er slukket for Rusland, siger Mette Frederiksen

Kl. 15.52
Uvist, hvor længe

Kl. 15.54
Løkke vil sende signal til danskerne

Kl. 15.56
Stoltenberg holder pressemøde

Kl. 15.59
"Klart, stærkt og forenet budskab" fra topmødet

Kl. 16.02
NATO vil ikke forhandle for Ukraine

Kl. 16.11
NATO skal levere konstant støtte til Ukraine

Kl. 16.16
Pressemødet er slut

Kl. 16.32
Lyn-analyse

Kl. 17.03
G7-sikkerhedstilsagnene handler om "langsigtet strategi"

Kl. 17.17
Biden gider sarkastisk svar på spørgsmål om ukrainsk
NATO-medlemskab

Kl. 17.19
Tyrkiet: Sveriges NATO-medlemskab vil ikke blive godkendt før
oktober

Kl. 17.45
Lyn-analyse

Kl. 17.59
Zelenskyj efter møde med Biden: - Vi kan tydeligt se, hvordan
krigen skal afsluttes

Kl. 18.33
Lyn-analyse

Kl. 18.38
Om lidt holder Biden tale

Kl. 18.53
Nu taler Biden

53 min siden
Kalder topmøde historisk

48 min siden
USA advarede verden om Putin, siger Biden

44 min siden
Kampen for frihed varer ved

43 min siden
Biden: Verden står over for et fundamentalt valg

38 min siden
Grænseoverskridende udfordringer

35 min siden
Bidens tale er slut

(Time now CET 19.52)

2023-07-12 kl 20.04
Wagner-gruppen skal til at spille en "uvurderlig" rolle i
Belarus – men formålet er "uklart", siger ekspert
16 min siden
Opd. 6 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-12-wagner-gruppen-skal-til-at-spille-en-uvurderlig-rolle-i-belarus-men-formaalet-er-uklart-siger-ekspert

[...]

(Time now CET 20.06)

2023-07-12 kl 20.02
19 min. siden
BBC sætter navn på vært, der beskyldes for at have betalt teenager for
seksuelle billeder

TV2:
2023-07-12 kl 20.04
Mens kunderne mangler millioner, kan Lauritz-ejer tjene formue på fransk
vinslot
14 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25393