News 2022-08-01, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine. 1279 days to global Nuclearwar+suicide

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

Was:

158 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

150 days after Sodom-warning-to-Russia

138 days after The International Court of Justice ...

UN court:
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion

Суд ООН:
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Subject: Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global
atomkrig nærmest úundgåelig! -
Re: Nu mangler du bare ligesom Karadžić at true os med atomkrig! -
Re: News 2021-04-18, 1749 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 22 Apr 2021 09:23:21 +0200
22852 news:6081246c$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/22-xxx/22-8xx/22-852
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/22-xxx/22-852
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/LfoeEFfMAgAJ

[ Reconstruction begin (from file 22.846 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
[ ... ]

[ END of Reconstruction ]

> Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global atomkrig
> (og dermed Menneskehedens uddøen) nærmest *úundgåelig*!
>
> HVORFOR ?
>
> Fordi du som psykopat IKKE forstår *selvbeherskelsens kunst*, også
> mht. at respektere andres ejendom (at man ikke bare kan forlange
> alt, hvad man peger (på som en snotforkælet møgunge)).
>
> Men ...
>
> Det bliver nu nok Iran, der opstarter atomkrigen, for de er endnu
> mere knald-i-låget end dig, skønner jeg!

Og dog!

Siden da er der jo sket følgende:

Subject: Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine. 1437 days to global
nuclearwar -
Re: News 2022-02-01, 1460 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 24 Feb 2022 23:59:36 +0100
23529 <62180ddc$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbzEQu6kwj8/m/AORSGQQrCQAJ

https://www.information.dk/udland/2022/02/vladimir-putin-erklaerer-krig-ukraine-beordrer-luftangreb-militaerbaser

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

> - Hvem der end forsøger at hindre os, eller som truer vort folk og
> vort land, bør vide, at Ruslands svar bliver øjeblikkeligt. Og det
> vil få så store konsekvenser for jer, at I aldrig tidligere har
> oplevet dem i historien.
>
> Talen fra Vladimir Putin var reelt en krigserklæring mod Ukraine og
> en advarsel til alle, der ønsker at hjælpe regeringen i Kiev.
>

> Kommentar:
>
> Og her gentager Psykopatus-Putin så Karadzics vanvittige trusler!

Se tillige ...

https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar

> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM

If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
(Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Headline:

Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
Psykopatus-Putin-666 har angrebet Ukraine.

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=BPH

Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk

Retskaffenhed ophøjer en nation,
synd er en skamplet på ethvert folk.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU

Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

Доброта возвеличивает народ,
но грех—позор народов.

Quit the deal with the devil, Psykopatus-Putin-666
Выйти из сделки с дьяволом, Психопат-Путин-666
Get out of the deal with the devil, Psychopath Putin-666
Kom ud af aftalen med djævelen, psykopat Putin-666

-

Stand With Ukraine:

Støt Røde Kors Ukraine - Indsamling til Ukraine
https://www.rodekors.dk/stoet/katastrofeberedskab

Ukraine under angreb - civile i akut nød!

-

Nødhjælp til Ukraine - Støt Læger uden Grænser - MSF.dk
https://msf.dk/her-arbejder-msf/lande/ukraine/

Ukraine

Læger uden Grænser
Strandlodsvej 44, 2. sal,
DK-2300 København S

Mobilepay: 665567,
Bank: 4190-0081000,

CVR: 17010077
in...@msf.dk.cut
+45 39 77 56 00
Presse-kontakt

-

Mission Øst
https://missioneast.org/donation

MobilePay: Send et valgfrit beløb på 83706
SMS: SMS ME150 til 1245 (150 kr. + alm. SMS-takst)
Betalingskort: Støt på https://missioneast.org/donation

-

Dansk Europamission
https://forfulgtekristne.dk/

Min gave til nødlidende i Ukraine
MobilePay: 452022
Giro 82294937
Bank: reg: 1471 konto: 0008082200
Mærk gaven:
Nødhjælp til Ukraine

-

https://www.google.org/ukraine-relief/

Helping people affected by the war in Ukraine

UNHCR

UNICEF

World Food Programme

-

Hvordan kan jeg hjælpe?
How can I help?

Indsaml penge fx. til Læger uden Grænser og/eller
Røde Kors Ukraine
Collect money e.g. to Médecins Sans Frontières and / or
Red Cross Ukraine
Собирать деньги в Médecins Sans Frontières и/или
Красный Крест Украины

Notat tirsdag den 7. juni

Forleden dag spurgte en af mine naboer om hjælp med at klippe
hendes hæk, og det færdiggjorde jeg så i dag og aftalte med
hende, at hun sender et beløb enten til Læger uden Grænser
eller Den danske Ukraine komite (apropos Operations Dagværk,
hvor skoleelever arbejder gratis en dag og belønningen for
arbejdet så sker i form af en pengeindsamlingen, som går til
et godt formål).

Så det er også en måde at samle penge ind!

-

Den danske Ukraine komite

https://dendanskeukrainekomite.dk/

Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.

Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784

MobilePay på 924084

Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 668633

Se tillige ...

Aftenshowet 21 Marts 2022: Samler penge ind til våben
https://www.dr.dk/drtv/episode/306049

-

Putin wanted dead or alive. The first offer has appeared
Date: 02.03.2022

https://polanddaily24.com/4072-putin-wanted-dead-or-alive-the-first-offer-has-appeared

Alex Konanykhin
https://www.facebook.com/konanykhin

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158124185765286&set=ecnf.637610285

Counter 27/2-2022 = $1 million

Counter now = $1 million + unknown!

The President of Ukraine

Volodymyr Zelenskij
Володимир Зеленський
https://twitter.com/ZelenskyyUa

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy
Official website
https://www.president.gov.ua/
https://www.president.gov.ua/en

Офіс Президента України
https://www.youtube.com/channel/UCncq73xfx9sVA3Ht2uVRrCw

-

Prime Minister of Ukraine

Denys Shmyhal
https://twitter.com/Denys_Shmyhal

-

Minister of Foreign Affairs of Ukraine

Dmytro Kuleba
https://twitter.com/DmytroKuleba

-

Minister of Defense of Ukraine

Oleksii Reznikov
https://twitter.com/oleksiireznikov

-

UKR Embassy in Denmark
https://denmark.mfa.gov.ua/

https://twitter.com/UKRinDNK/
https://twitter.com/JSerritzlev/status/1497856367234801664

UKR Embassy in Denmark@UKRinDNK · 26. feb.Journalists, correspondents,
presenters!
Don't let your colleagues film and broadcast Ukrainian troops🚫
It makes our brave guys visible for Kremlin troops.
Please spread the word
9.49 AM · 27. feb. 2022·Twitter Web App

Hmm ...

Subject: ET-Break: Do you want MORE? -
Was: Are you a fool or what, Psykopatus-Putin-666 ? -
Re: News 2022-02-27, Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine.
1434 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sun, 27 Feb 2022 21:56:06 +0100
23617 <621be568$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
Green Light
https://sites.google.com/view/kall-green-light/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Joshua-syndrome
https://sites.google.com/view/joshua-syndrome/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Terminator-38
https://sites.google.com/view/kall-terminator/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Test blasting (Prøvesprængning)
https://sites.google.com/view/test-blasting/files/23-xxx/23-6xx/23-617
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iu38Pz5EvJY/m/n9frgnT9AwAJ

> Noget tyder på, at de har givet Præsidenten i Ukraine, Hr. Volodymyr
> Zelenskij (Володимир Зеленський) - eller i denne fravær anden
> myndig person fx. udenrigsminister Dmytro Kuleba eller
> forsvarsminister Oleksii Reznikov *magtbeføjelser* til at straffe
> Jer!

Man må gå ud fra (dersom hjemlandet er besat af fjendlige tropper),
at ambassadøren har *fuldmagt* til at råde (på landets vegne)!

One must assume (if the home country is occupied by enemy troops)
that the ambassador has the *authority* to act (on behalf of the
country)!

Надо полагать (если родная страна оккупирована вражескими войсками),
что посол имеет *полномочия* действовать (от имени страны)!

-

See also ...

Defence of Ukraine
https://twitter.com/DefenceU

-

Партнеры по коалиции:

Alexey Navalny
@navalny
https://twitter.com/navalny

Основатель Фонда борьбы с коррупцией, лидер партии Россия Будущего.
Founder of the Anti-Corruption Foundation, leader of the Russia of the
Future party.
Grundlægger af Anti-Corruption Foundation, leder af partiet Fremtidens
Rusland.
+
Chief-Commander, The Russian-Exile-Government and members of UDN
Главнокомандующий, Русское Изгнательное-Правительство и члены УДН

-

The International Court of Justice (ICJ) ...

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Video:
https://www.icj-cij.org/en/multimedia/622f0a2b045e580af31b0b21

[...]

https://twitter.com/NATO

-

The Kyiv Independent
https://twitter.com/KyivIndependent

2022-02-27, Sunday, CET 04.23, GMT 03:23

Ukraine opretter hotline til russiske soldaters familier

https://kyivindependent.com/

News Feed

Sunday, February 27

02:48
external Ukraine's hotline for relatives of Russian soldiers gets
hundreds of calls.

Named “Come back alive from Ukraine,” the hotline became operational on
Feb. 26 and has received hundreds of calls from relatives of the Russian
military looking for their loved ones.

На внешнюю украинскую горячую линию для родственников российских солдат
поступают сотни звонков.

Горячая линия под названием «Вернись живым из Украины» заработала 26
февраля и получила сотни звонков от родственников российских военных,
которые ищут своих близких.

=>

https://t.me/verkhovnaradaofukraine/126

Verkhovna Rada of Ukraine

Ministry of Defense of Ukraine informs that they have already received
hundreds of calls from Russians looking for their relatives in the
Russian army who were captured in Ukraine.

Captured Russian soldiers are given an opportunity to call their family
back home.

To stop the war, we need more Russians to know about their losses in
Ukraine.

REMINDER❗️
📞 Hot line «Come back alive from Ukraine»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Верховная Рада Украины

Минобороны Украины сообщает, что к ним уже поступили сотни звонков от
россиян, которые ищут своих родственников в российской армии, которые
попали в плен на Украине.

Плененным российским солдатам предоставляется возможность отозвать свою
семью домой.

Чтобы остановить войну, нам нужно, чтобы больше россиян знали о своих
потерях на Украине.

НАПОМИНАНИЕ❗️
📞 Горячая линия «Вернись живым из Украины»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Mother Russia!

I have a dream:

A *democratic* world

Come - join us!

Мать Россия!

У меня есть мечта:

*демократический* мир

Присоединяйся к нам!...

And then I heard a voice from Heaven° said (perhaps the voice of our
galactic neighbor ET):
(2022-02-27, Sunday, day no 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- "Be my partner."

И тогда я услышал голос с Небес ° сказал (возможно, голос нашего
галактический сосед ET):
(2022-02-27, воскресенье, день № 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- «Будь моим партнером».

MORE NEWS:

CET 09:43
- "Lad ikke dine sønner dø!"

43
- "Hører du mig?"

Центральноевропейское время 09:43
- "Не дайте погибнуть своим сыновьям!"

43
- "Ты меня слышишь?"

43
- "... (They are dying) ...", *1

(
*1:
Ordene ej 100% sikre, pga. "transmitter".
You know: Nazy-støj. BBC-London-1940-1945.

- "there"

Means:
43
- "...(Умирают)..."

44
- "там"

Hvad der aftales under afpresning er *ugyldigt*,
og afpresseren vil til evig tid være skyldig for domstolen!

What is agreed during extortion is *invalid*,
and the blackmailer will forever be guilty in court!

То, что согласовано при вымогательстве, *недействительно*,
и шантажист навеки будет виновен в суде!

Tine mentalundersøger Danmarks farligste kriminelle:
Få unikt indblik i retspsykologens arbejde
https://videnskab.dk/krop-sundhed/tine-mentalundersoeger-danmarks-farligste-kriminelle-faa-unikt-indblik-i

Bliv klogere på, hvordan man laver psykologiske test på voldelige
psykopater, i denne uges afsnit af Brainstorm, Videnskab.dk’s
hjernepodcast.

Kommentar:

Udenfor Danmarks grænse findes der desværre også voldelige
psykopater såsom Anders Behring Breivik, Slobodan Milošević,
Radovan Karadžić, Ratko Mladić, Muammar Gaddafi, Saddam Hussein
og diktator Putin-666 i Rusland.

Nogle er gudskelov allerede dømte og spærret inde!

Boykot Putin-666's ækle morderiske krig i Ukraine
Boycott Putin-666's disgusting murderous war in Ukraine

ved at producere varme fra solfanger (fremfor russisk gas)!
by producing heat from solar panels (rather than Russian gas)!

Og så er du OGSÅ med til at hæmme klima-forandringerne!
And you are ALSO helping to stem climate change!

Se hvordan man let kan bygge en billig solfangermodel:
See how to easily build a cheap solar collector model:

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/

Pictures (Billeder):
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-27
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-28
Around 20% reflector created => Water heated up to 48°C
Omkring 20 % reflektor bygget => Vand opvarmet til 48°C

Around 83% reflector created => Water heated up to x°C
Omkring 83 % reflektor bygget => Vand opvarmet til x°C

My girl and me;
we want to
walk in the light ...

Stop Putin and climate change: Walk in the light

Input andagtstekst from ...
Input devotional text from ...
Введите текст молитвы из ...
Введіть текст набожності з ...

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

UCB ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

___ quote begin ___

Ordet for 2022-08-01

Det er befalet, at du skal elske 1)

"Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden..."
Joh 13,34

Kærlighed er nok det mest misforståede ord i verden. Vi udvander dets
betydning ved at bruge det i flæng: "Jeg elsker min kone, jeg elsker mit
land, jeg elsker pizza." Det er svært at give og modtage kærlighed, når
vi ikke engang ved, hvad det er. Derfor er vi nødt til lige at rydde ud
i et par vrangforestillinger. Vi tror, kærlighed er en følelse - en
sentimental knude i maven. ægte kærlighed skaber følelser, men det er
mere end en følelse. En anden vrangforestilling er, at kærlighed er
ukontrollerbar. Har du nogensinde sagt: "Jeg faldt for ham/hende" - som
om du var snublet? Vi siger: "Jeg kan ikke gøre for, at jeg er
forelsket," eller det modsatte, "Jeg kan ikke gøre noget ved det; jeg
elsker ikke ham/hende længere."

Det, at Jesus befaler os, at vi skal elske hinanden, viser, at vi har
kontrol over, hvem vi elsker, og hvem vi ikke elsker. Kærlighed er i sin
kerne to ting. For det første er kærlighed et spørgsmål om valg. "Men
over alt dette skal I iføre jer kærligheden, som er fuldkommenhedens
bånd." (Kol 3,14) Bemærk de to små ord, "iføre jer." Ligesom du hver dag
vælger det tøj, du vil have på, vælger du den holdning, du vil antage.
Så kærlighed er kontrollerbar.

For det andet er kærlighed et spørgsmål om handling. "Lad os ikke elske
med ord eller tunge, men i gerning og sandhed." (1. Joh 3,18) Det
foregår på følgende måde: Når du rækker ud til et andet menneske med
ægte kærlighed og omsorg, ændres dine følelser for denne person. Selv
hvis de ikke gengælder din kærlighed, så er Gud tilfreds med dig - og
det bærer lønnen i sig selv.

___ quote END ___

Own devotiontext:

___ quote begin ___

Jeremias 46
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+46&version=BPH

___ quote END ___

Bøn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=BPH

Matthæus 6:9-13, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

9 Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.
10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.
11
Giv os det, vi har brug for i dag.
12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.
13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,
men red os fra den Ondes angreb.

___________
___________

=>

Translation to English:

___ quote begin ___

The word for 2022-08-01

It is commanded that you should love 1)

"I give you a new commandment: You must love one another..."
John 13,34

Love is probably the most misunderstood word in the world. We dilute its
meaning by using it interchangeably: "I love my wife, I love my country,
I love pizza." It's hard to give and receive love when we don't even
know what it is. Therefore, we need to clear up a few delusions. We
think love is a feeling - a sentimental knot in the stomach. true love
creates feelings, but it is more than a feeling. Another delusion is
that love is uncontrollable. Have you ever said, "I fell for him/her" -
as if you were tripped up? We say, "I can't help being in love," or the
opposite, "I can't help it; I don't love him/her anymore."

The fact that Jesus commands us to love one another shows that we have
control over who we love and who we do not love. Love is at its core two
things. First, love is a matter of choice. "But above all these put on
love, which is the bond of perfection." (Col 3,14) Note the two little
words, "put on." Just as you choose the clothes you want to wear every
day, you choose the attitude you want to adopt. So love is controllable.

Second, love is a matter of action. "Let us not love in word or tongue,
but in deed and truth." (1 John 3,18) It happens in the following way:
When you reach out to another person with genuine love and care, your
feelings for that person change. Even if they do not reciprocate your
love, God is pleased with you - and that carries the reward in itself.

___ quote END ___

Prayer:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV

(Jesus says:)

Matthew 6:9-13, Easy-to-Read Version

9 So this is how you should pray:

‘Our Father in heaven,
we pray that your name will always be kept holy.
10
We pray that your kingdom will come—
that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.
11
Give us the food we need for today.
12
Forgive our sins,
just as we have forgiven those who did wrong to us.
13
Don’t let us be tempted,
but save us from the Evil One.’

___________
___________

=>

Translation to Russian:

___ початок цитати ___

Слово на 01.08.2022

Вам заповедано любить 1)

«Заповедь новую даю вам: любите друг друга…»
Иоанна 13,34

Любовь — это, пожалуй, самое неправильно понимаемое слово в мире. Мы
разбавляем его значение, используя его взаимозаменяемо: «Я люблю свою
жену, я люблю свою страну, я люблю пиццу». Трудно дарить и получать
любовь, когда мы даже не знаем, что это такое. Поэтому нам необходимо
развеять некоторые заблуждения. Мы думаем, что любовь — это чувство,
сентиментальный узел в животе. настоящая любовь создает чувства, но это
больше, чем чувство. Еще одно заблуждение состоит в том, что любовь
неуправляема. Вы когда-нибудь говорили: «Я влюбилась в него/нее» — как
будто вас сбили с толку? Мы говорим: «Я не могу не любить» или,
наоборот, «Я не могу, я больше не люблю его/ее».

Тот факт, что Иисус повелевает нам любить друг друга, показывает, что у
нас есть власть над тем, кого мы любим и кого не любим. Любовь по своей
сути состоит из двух вещей. Во-первых, любовь — это вопрос выбора. «Но
прежде всего облекитесь в любовь, которая есть узы совершенства». (Кол.
3,14) Обратите внимание на два маленьких слова «одеться». Точно так же,
как вы выбираете одежду, которую хотите носить каждый день, вы выбираете
отношение, которое хотите принять. Итак, любовь поддается контролю.

Во-вторых, любовь — это действие. «Не будем любить словом или языком, но
делом и истиной». (1 Иоанна 3,18) Это происходит следующим образом:
Когда вы протягиваете руку другому человеку с искренней любовью и
заботой, ваши чувства к этому человеку меняются. Даже если они не
отвечают взаимностью на вашу любовь, Бог доволен вами — и это само по
себе несет в себе награду.

___ цитата КІНЕЦЬ ___

молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-RU

(Иисус говорит:)

От Матфея 6:9-13, Русский Новый Завет: Легкая для чтения версия

9 А потому молитесь вот как:

„Отец наш Небесный,
пусть будет свято имя Твоё.
10
Пусть наступит Царство Твоё.
Пусть исполнится воля Твоя на земле,
как и на небе.
11
Пошли нам хлеб насущный на каждый день
12
и прости нам наши грехи,
как мы простили тех, кто причинил нам зло.
13
Не подвергай нас искушению,
но избавь нас от лукавого”.
[Так как Тебе принадлежат и Царство,
и сила, и слава вовеки. Аминь!]

___________
___________

=>

Translation to Ukrainian:

___ цитата начинается ___

Слово на 2022-08-01

Заповідано любити 1)

«Нову заповідь даю вам: Любіть один одного...»
Іван 13,34

Любов, мабуть, найбільш неправильно зрозуміле слово у світі. Ми
розбавляємо його значення, вживаючи його як синоніми: «Я люблю свою
дружину, я люблю свою країну, я люблю піцу». Важко дарувати і отримувати
любов, коли ми навіть не знаємо, що це таке. Тому нам потрібно розвіяти
деякі помилки. Ми вважаємо, що кохання - це почуття - сентиментальний
вузол у шлунку. справжнє кохання породжує почуття, але це більше ніж
почуття. Інша омана полягає в тому, що любов неконтрольована. Чи казали
ви коли-небудь: «Я закохався в нього/неї» — ніби вас спіткнули? Ми
кажемо: «Я не можу не закохатись» або, навпаки, «Я не можу вдіяти, я
більше не люблю його/її».

Той факт, що Ісус наказує нам любити один одного, показує, що ми маємо
контроль над тим, кого любимо, а кого ні. Любов — це в основі дві речі.
По-перше, любов - це справа вибору. «Але понад усе зодягніться в любов,
яка є зв’язком досконалості». (Кол. 3, 14) Зверніть увагу на два
маленьких слова «одягнутися». Подібно до того, як ви обираєте одяг, який
хочете носити щодня, ви вибираєте ставлення, яке хочете прийняти. Отже,
кохання можна контролювати.

По-друге, любов — це справа дії. «Любімо не словом і не язиком, але
ділом і правдою». (1 Івана 3,18) Це відбувається таким чином: коли ви
звертаєтеся до іншої людини зі щирою любов’ю та турботою, ваші почуття
до цієї людини змінюються. Навіть якщо вони не відповідають вам
взаємністю, Бог задоволений вами – і це само по собі несе нагороду.

___ цитата КОНЕЦ ___

Молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-UK

(Ісус каже:)

От Матфея 6:9-13, Український Новий Завіт: легка для читання версія

9 Тому моліться так:

„Отче наш Небесний,
хай святиться ім’я Твоє.
10
Нехай прийде Царство Твоє.
Нехай буде воля Твоя,
як на Землі, так і на Небі.
11
Дай нам наш хліб[a] щоденний.
12
Прости гріхи наші,
як ми прощаємо тим,
хто завинив перед нами.
13
Не введи нас у спокусу,
а спаси від лукавого,
[бо царство, влада та слава
належать Тобі повік. Амінь!]

http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2022-07-29-23-20-34/
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2022-07-31-01-39-03/
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2022-07-31-03-01-03/

Rusland på "meget vigtig" charmeoffensiv i Afrika
27. jul. 2022, 11:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-27-rusland-paa-meget-vigtig-charmeoffensiv-i-afrika

-

Torsdag begynder verdens overforbrug af naturens ressourcer
27. jul. 2022, 14:03
https://nyheder.tv2.dk/klima/2022-07-27-torsdag-begynder-verdens-overforbrug-af-naturens-ressourcer

-

USA's justitsministerium undersøger Trump
27. jul. 2022, 16:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-27-usas-justitsministerium-undersoeger-trump

-

Er det overhovedet et problem, at Rusland trækker sig fra rumsamarbejdet?
27. jul. 2022, 16:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-27-er-det-overhovedet-et-problem-at-rusland-traekker-sig-fra-rumsamarbejdet

-

Russerne tog hende til fange – nu fortæller hun sin historie
27. jul. 2022, 17:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-21-russerne-tog-hende-til-fange-nu-fortaeller-hun-sin-historie

-

- Nu eskalerer gaskrigen igen, siger analytiker
27. jul. 2022, 17:52
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-07-27-nu-eskalerer-gaskrigen-igen-siger-analytiker

-

Nasa: Rusland bliver på rumstationen til mindst 2028
27. jul. 2022, 21:11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-27-nasa-rusland-bliver-pa-rumstationen-til-mindst-2028

-

Ukraine ødelægger vigtig forsyningsbro: Russerne går svære uger i møde,
mener analytiker
27. jul. 2022, 22:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-27-ukraine-oedelaegger-vigtig-forsyningsbro-russerne-gaar-svaere-uger-i-moede-mener

-

Seneste nyt om krigen i Ukraine 28. juli 2022
28. jul. 2022, 06:43
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-28-juli-2022

-

Rusland har overtaget vigtigt ukrainsk kraftværk
28. jul. 2022, 07:34
https://nyheder.tv2.dk/2022-07-28-rusland-har-overtaget-vigtigt-ukrainsk-kraftvaerk

Rusland har fået kontrol med det næststørste kraftværk i Ukraine.

-

USA-politiker sætter tal på tab: 75.000 russere er ude af spillet
28. jul. 2022, 07:46
https://nyheder.tv2.dk/2022-07-28-usa-politiker-saetter-tal-pa-tab-75000-russere-er-ude-af-spillet

Ruslands tab i krigen i Ukraine kendes ikke, men ifølge
USA-politiker er halvdelen af invasionsstyrken ramt.

-

Russisk journalist dømt efter tv-protest
28. jul. 2022, 15:04
Opd. 28. jul. 2022, 15:46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-28-russisk-journalist-domt-efter-tv-protest

-

28. jul kl. 18:20
Russisk journalist dømt for at miskreditere hær
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-journalist-doemt-miskreditere-haer

-

28. jul kl. 20:51
Ukraine bomber vigtig bro og går til modangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-bomber-vigtig-bro-og-gaar-til-modangreb

-

Kina advarer USA mod at ”lege med ilden” i 2 timer og 17 minutter lang
samtale
28. jul. 2022, 21:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-28-kina-advarer-usa-mod-at-lege-med-ilden-i-2-timer-og-17-minutter-lang-samtale

-

Fredag kan de første skibe med korn forlade Ukraine ifølge FN
29. jul. 2022, 04:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-fredag-kan-de-forste-skibe-med-korn-forlade-ukraine-ifolge-fn

-

Militæranalytiker: Klogt af Ukraine med præsidentpar i Vogue
29. jul. 2022, 05:31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-militaeranalytiker-klogt-af-ukraine-med-praesidentpar-i-vogue

-

Seneste nyt om krigen i Ukraine 29. juli 2022
29. jul. 2022, 05:41
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-29-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-29-juli-2022

-

29. jul kl. 05:54
Kinas Xi Jinping advarer Biden: Leg ikke med ilden, når det gælder Taiwan
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinas-xi-jinping-advarer-biden-leg-ikke-med-ilden-naar-det-gaelder-taiwan

-

USA udlover stor dusør for informationer om "Putins kok"
29. jul. 2022, 11:46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-usa-udlover-stor-dusoer-for-informationer-om-putins-kok

-

Vrede finner ser russiske turister strømme ind i Finland
29. jul. 2022, 12:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-vrede-finner-ser-russiske-turister-stromme-ind-i-finland

-

Olgas hjem blev ødelagt af russerne - nu bor hun i en togvogn
https://www.dr.dk/stories/1288510966/olgas-hjem-er-en-togvogn/

-

Saudisk kronprins besøger EU-lande første gang siden Khashoggi-drab: -
Det er virkelig nye tider, siger ekspert
29. jul. 2022, 15:33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-saudisk-kronprins-besoeger-eu-lande-foerste-gang-siden-khashoggi-drab-det-er

-

DR S135 søn 31 jul 19:34:30
29.juli dr.dk/nyheder 12:24

FINNER VREDE OVER RUSSISKE TURISTER
Finland har udstedt turistvisum til
100.000 russere trods krig i Ukraine.

Det frustrerer flere finner, der mener
at man skal indsætte restriktioner, så
russere ikke kan få visum.

Efter EU har lukket sit luftrum for
russiske fly, er Finland blevet et
vigtigt transitland for russere. Herfra
kan de nemlig flyve videre til andre
byer i Europa og holde sommerferie.

Andre EU-lande, som har grænser til
Rusland - Estland, Letland, Litauen og
Polen - har stoppet for visum til
russere.

29. jul kl. 18:15
Det er 'uholdbart', at russiske turister strømmer til Finland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-er-uholdbart-russiske-turister-stroemmer-til-finland

-

Hundredvis "womanspreader" på sociale medier efter omdiskuteret
modeforside med Ukraines præsidentfrue
29. jul. 2022, 19:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-hundredvis-womanspreader-paa-sociale-medier-efter-omdiskuteret-modeforside-med

-

Ukraines præsidentfrue forsvarer omdiskuteret modeforside: - Bedre at
gøre noget og få kritik end ikke at gøre noget
29. jul. 2022, 19:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-ukraines-praesidentfrue-forsvarer-omdiskuteret-modeforside-bedre-at-goere-noget-og

-

Dagens overblik: Finner er vrede over, at russere strømmer ind i Finland
29. jul. 2022, 20:46
https://nyheder.tv2.dk/2022-07-29-dagens-overblik-finner-er-vrede-over-at-russere-stroemmer-ind-i-finland

-

Ukraine og Rusland skiftes til at beskylde hinanden for dødeligt raketangreb
29. jul. 2022, 20:49
https://nyheder.tv2.dk/2022-07-29-ukraine-og-rusland-skiftes-til-at-beskylde-hinanden-for-doedeligt-raketangreb

-

Amerikansk og russisk udenrigsminister har diskuteret fangeudveksling
29. jul. 2022, 21:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-amerikansk-og-russisk-udenrigsminister-har-diskuteret-fangeudveksling

-

Gaskrisen får tyske byer til at slukke lyset og indføre kolde brusebade
29. jul. 2022, 21:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-29-gaskrisen-faar-tyske-byer-til-at-slukke-lyset-og-indfoere-kolde-brusebade

-

Seneste nyt om krigen i Ukraine 30. juli
30. jul. 2022, 05:10
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-30-juli

-

DR S155 søn 31 jul 19:34:01
30.juli dr.dk/nyheder 07:17

UKRAINE VIL HAVE DRAB EFTERFORSKET
De mere end 50 ukrainske krigsfanger
døde ved et angreb mod et fængsel ved
landsbyen Olenivka i Donetsk i den
østlige del af Ukraine.

Nu opfordrer Ukraine til, at FN og Røde
Kors efterforsker angrebet. Det skriver
det britiske medie BBC.

Ukraine og Rusland beskylder hinanden
for at stå bag angrebet.

Ifølge BBC skulle der være tale om
krigsfanger, der er en del af den
ukrainske Azov-bataljon, som overgav
sig til russerne i maj efter at have
forsvaret et stålværk i den sydlige
havneby Mariupol i adskillige uger.

30. jul kl. 07:17
Ukraine vil have drab på over 50 krigsfanger efterforsket
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-vil-have-drab-paa-over-50-krigsfanger-efterforsket

-

30. jul kl. 16:56
Ukraine bliver kritiseret for at sende børn med handicap på
institutioner: 'Det minder om et fængsel'

-

EU forbereder sig på energikrise, og nu beder spansk premierminister
folk om at smide deres slips
30. jul. 2022, 19:49
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-07-30-eu-forbereder-sig-paa-energikrise-og-nu-beder-spansk-premierminister-folk-om-at
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-bliver-kritiseret-sende-boern-med-handicap-paa-institutioner-det-minder-om-et

-

Ukraine fordømmer russisk tweet om, at ukrainske fanger fortjente en
ydmygende død
30. jul. 2022, 21:54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-30-ukraine-fordoemmer-russisk-tweet-om-at-ukrainske-fanger-fortjente-en-ydmygende

-

2022-07-31, kl 23.3x
I går kl. 22:27
Zelenskyj vil evakuere hundredtusinder fra kampzone
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-vil-evakuere-hundredtusinder-fra-kampzone

-

Zelenskyj vil have hundredtusinder evakueret fra kampzone
30. jul. 2022, 22:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-30-zelenskyj-vil-have-hundredtusinder-evakueret-fra-kampzone

-

Seneste nyt om krigen i Ukraine 31. juli
31. jul. 2022, 05:23
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-31-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-31-juli

-

Rusland vil lade FN og Røde Kors undersøge angreb på fængsel
31. jul. 2022, 05:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-31-rusland-vil-lade-fn-og-rode-kors-undersoge-angreb-pa-faengsel

-

DR S176 søn 31 jul 19:34:02
31.juli dr.dk/nyheder 06:41

RUSLAND: OK TIL AT UNDERSØGE ANGREB
Rusland og Ukraine er tilsyneladende
enige om, at FN og Røde Kors skal
foretage en undersøgelse af, hvad der
skete, da et fængsel i den besatte by
Olenivka, fyldt med ukrainske
krigsfanger, blev angrebet med
raketter, og mindst 50 fanger døde.

Således har det russiske
forsvarsministerium ifølge Reuters
oplyst, at man har inviteret eksperter
fra FN og Røde Kors til at "gennemføre
en objektiv undersøgelse" af angrebet.
Tidligere var det netop, hvad Ukraine
opfordrede til.

Foreløbig har hverken FN eller Røde
Kors dog kunnet bekræfte, at man har
modtaget en invitation fra russerne.

I dag kl. 06:41
Rusland vil lade FN og Røde Kors undersøge angreb på krigsfanger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vil-lade-fn-og-roede-kors-undersoege-angreb-paa-krigsfanger

-

I dag kl. 10:05
Nancy Pelosi rejser til Asien, men næppe til Taiwan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nancy-pelosi-rejser-til-asien-men-naeppe-til-taiwan

-

I dag kl. 10:06
Zelenskyj: Høsten kan blive halveret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-hoesten-kan-blive-halveret

-

I dag kl. 11:30
Seks meldes såret efter droneangreb mod russisk flådehovedkvarter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/seks-meldes-saaret-efter-droneangreb-mod-russisk-flaadehovedkvarter

-

I dag kl. 12:19
Tyrkisk talsmand: Første kornskib kan forlade Ukraine i morgen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkisk-talsmand-foerste-kornskib-kan-forlade-ukraine-i-morgen

-

Få overblik over Ruslands invasion af Ukraine
28. juli 2022, 14:21
Opdateret 31. juli, 14:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-28-kort-over-invasionen-foelg-udviklingen-her

-

Tysk minister vil have forbudt brugen af gas til elektricitet
31. jul. 2022, 14:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-31-tysk-minister-vil-have-forbudt-brugen-af-gas-til-elektricitet

-

I dag kl. 18:05
USA har taget imod over 100.000 ukrainere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-har-taget-imod-over-100000-ukrainere

-

Senioranalytiker er ikke i tvivl om, hvem der står bag angreb: - Der er
noget, som ikke hænger sammen
31. jul. 2022, 18:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-31-senioranalytiker-er-ikke-i-tvivl-om-hvem-der-staar-bag-angreb-der-er-noget-som

Jeg er 99 procent sikker på, at det er Rusland.

-

I dag kl. 18:48
En af Ukraines rigeste mænd meldes dræbt ved russisk luftangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/en-af-ukraines-rigeste-maend-meldes-draebt-ved-russisk-luftangreb

-

I dag kl. 19:31
Tysk minister vil forbyde brugen af gas til elektricitet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-minister-vil-forbyde-brugen-af-gas-til-elektricitet

-

Putin annoncerede nyt våben på Flådens Dag
31. jul. 2022, 20:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-31-putin-annoncerede-nyt-vaaben-paa-flaadens-dag

-

I dag kl. 21:07
Røde Kors vil have adgang til sted med dræbte ukrainske krigsfanger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/roede-kors-vil-have-adgang-til-sted-med-draebte-ukrainske-krigsfanger

-

31/7
I dag kl. 21:48
Enorme silotårne kollapser i Beirut
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/enorme-silotaarne-kollapser-i-beirut

-

Udenrigsminister: Atomnedrustning skal ikke blive ved snak
1. aug. 2022, 05:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-01-udenrigsminister-atomnedrustning-skal-ikke-blive-ved-snak

-

Berygtede silotårne i Beirut kollapser før toårsdag for eksplosion
31. jul. 2022, 21:52
Opd. 1. aug. 2022, 05:56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-31-berygtede-silotarne-i-beirut-kollapser-for-toarsdag-for-eksplosion

-

I dag kan det første skib med korn forlade Ukraine - men russerne har
også en interesse i ikke at lade det ske
1. aug. 2022, 06:29
Opd. 1. aug. 2022, 08:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-01-i-dag-kan-det-foerste-skib-med-korn-forlade-ukraine-men-russerne-har-ogsaa-en

-

DR S133 man 01 aug 10:03:33
1.august dr.dk/nyheder 06:30

AALBORG-PROFESSOR SAT PÅ LISTE
En professor fra Aalborg Universitet er
kommet på en liste med 70 udlændinge,
som de ukrainske myndigheder mener er
utroværdig i forhold til udtalelser om
krigen i landet.
Professor Li Xing har kinesisk
baggrund, men har været tilknyttet
Institut for Politik og Samfund på
Aalborg Universitet i 10 år.

Ifølge de ukrainske myndigheder støtter
Li Xing Ruslands side af krigen, fordi
han blandt andet er kritisk over for
NATO's vokseværk og effekten af de
sanktioner, der er indført over for
Rusland.

Li Xing selv afviser dog kritikken.
Aalborg Universitet forsvarer Li Xing.

I dag kl. 05:24
Skovbrand tvinger 2.000 amerikanere til at evakuere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-myndigheder-har-sat-aalborg-professor-paa-liste-over-utrovaerdige

Kommentar:

Ordene 'blåøjet idioter' "strejfer" mit sind! SELVFØLGELIG søger
Cannibalistan at gøre indflydelse hvor som helst (OGSÅ via en
kinesisk forsker)!

Og det eneste, I opnår, er, at universitetet bliver *degraderet*
til noget lavere end eliten!

-

DR S135 man 01 aug 10:03:33
1.august dr.dk/nyheder 08:11

KONFERENCE I FN BEGYNDER
Hvad skal man egentlig forvente, når
diplomater fra hele verden mødes for at
diskutere nedrustning og afskaffelse af
atomvåben?
Ikke meget, hvis man spørger Rens van
Munster, seniorforsker ved Dansk
Institut for Internationale Studier.

- Snakken om en verden uden atomvåben
begynder at ligne tom retorik,
fortæller han i P1 Morgen.

I dag begynder verdens største
konference for nedrustning, og det sker
med udgangspunkt i NPT-traktaten, som
størstedelen af verdens lande skrev
under på for 50 år siden. Her sagde
landene ja til at arbejde på at
nedruste atomvåben.

I dag kl. 08:11
I dag begynder verdens største konference for nedrustning af atomvåben:
Det ligner tom retorik, mener ekspert
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/i-dag-begynder-verdens-stoerste-konference-nedrustning-af-atomvaaben-det-ligner-tom

Kommentar:

Ville/turde Rusland have angrebet Ukraine, hvis Ukraine havde
haft atomvåben?

(
Putin-666 troede jo fejlagtigt, at han kunne stjæle hele landet i
løbet af få dage den 24. februar!
)

Næppe!
(
Fordi...

I så fald havde de jo gjort det samme med NATO-lande fx. Estland,
Letland og Litauen!
)

Så ...

Det ENESTE, Putin-666 har opnået (med sin vold), er, at verden
bliver med atomvåben her og der og alle vegne!

Og alt i alt vil det øge Menneskehedens eksistenstrussel!

Og så må konklusionen være ... gak-gak!

*Løsningen* må derfor blive, at lande indgår alliancer (a la
NATO), så man bedre kan forsvare sig overfor psykopat-styrede
lande såsom Rusland og Kina!

Oprettelsen af et verdensomspændende demokrati bliver derfor mere
og mere relevant!

Se evt. ...
UDN (United Democratic Nations)
FDN (Forenede Demokratiske Nationer)
https://sites.google.com/view/kall-udn

-

I dag kl. 08:43
Tyrkiet: Første skib med fødevarer har forladt Odesa
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiet-foerste-skib-med-foedevarer-har-forladt-odesa

-

DR S138 man 01 aug 10:30:37
1.august dr.dk/nyheder 09:06

MILITÆRJUNTA FORTSÆTTER PÅ MAGTEN
Militæret i Myanmar forlænger
undtagelsestilstanden i landet med seks
måneder, og det betyder, at
militærjuntaen kan blive siddende på
magten.

Det fortæller militærjuntaens leder,
Min Aung Hlaing.

Militæret indførte
undtagelsestilstanden, da de den 1.
februar sidste år kuppede sig til
magten. De lovede ellers at udskrive
valg når undtagelsestilstanden udløb.
Men nu udløbsdatoen og altså også
valget udskudt.

I dag kl. 09:06
Militærjunta i Myanmar fortsætter på magten - og udskyder valg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/militaerjunta-i-myanmar-fortsaetter-paa-magten-og-udskyder-valg

-

Nu sejler det første skib med afgrøder fra Ukraine
1. aug. 2022, 08:36
Opd. 1. aug. 2022, 09:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-01-nu-sejler-det-foerste-skib-med-afgroeder-fra-ukraine

-

2022-08-01, kl 10.46
3 min. siden
Tidligere Putin-rådgiver indlagt med sjældent syndrom
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tidligere-putin-raadgiver-indlagt-med-sjaeldent-syndrom

Anatoly Chubais forlod sin post som rådgiver for præsident Putin
kort tid efter invasionen i Ukraine. Han har aldrig forklaret sin
abrupte afsked, men dengang blev den opfattet som en protest mod
Putins krig i Ukraine.

Kommentar:

Putin-666 tror, at han kan true sig til folks underkastelse, men
i længden vil folk nok konkludere, at man før eller senere bliver
myrdet hvis man har for tætte forbindelser til denne massemorder!

Så ...

Det eneste, Putin-666 opnår, er at blive mere og mere isoleret.

Og dét er altid farligt for en diktator og dennes greb om magten!

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

27. juli 2022 kl. 10:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4216864
Ida Meesenburg
Gazprom skruer igen ned for gassen til EU: 'Det er varm luft', mener
seniorforsker

27. juli 2022 kl. 11:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4216976
Katrine Bang Ramsbæk
EU-forbud mod Russia Today ophæves ikke, vurderer domstol

27. juli 2022 kl. 11:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217070
Katrine Bang Ramsbæk
Et krigsoverblik

27. juli 2022 kl. 12:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217122
Katrine Bang Ramsbæk
Middagsoverblik

27. juli 2022 kl. 12:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217128
Katrine Bang Ramsbæk
En person dræbt og fire sårede i angreb i Bakhmut

27. juli 2022 kl. 13:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217386
Sofie Dyjak
Efter fyrringer i sidste uge: Nu har Ukraine fået ny statsanklager

27. juli 2022 kl. 13:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217464
Sofie Dyjak
Zelenskyjs Vogue-optræden deler vandene på de sociale medier

27. juli 2022 kl. 13:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217559
Sofie Dyjak
Nu kan du se ukrainere på flugt og præsident Zelenskyj i miniudgave i
Bruxelles

27. juli 2022 kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217635
Sofie Dyjak
Sommer genhør: Bliv klogere på krigens økonomiske konsekvenser

27. juli 2022 kl. 14:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217742
Sofie Dyjak
Russisk udenrigsminister afslutter charmeoffensiv i Afrika

27. juli 2022 kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217811
Sofie Dyjak
Angrebene fortsætter i den østlige del af Ukraine

27. juli 2022 kl. 15:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4217889
Sofie Dyjak
Strandet hvede snart på vej ud af Ukraine: Forberedelserne er i gang

27. juli 2022 kl. 16:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218061
Sofie Dyjak
Vidste du, at drinken 'Moscow Mule' mange steder er fortid?

27. juli 2022 kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218159
Sofie Dyjak
Overblik: Det skal du vide om krigen i Ukraine lige nu

27. juli 2022 kl. 17:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218255
Louise Brodthagen Jensen
Russiske styrker ødelagde Olgas hjem - nu bor hun i en togkupé

27. juli 2022 kl. 17:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218369
Sofie Dyjak
Strandet hvede i Ukraine: Nyt center i Tyrkiet skal sikre at eksporten
kommer i gang

27. juli 2022 kl. 18:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218483
Sofie Dyjak
Husker du Azovstal-stålværket i Mariupol? Hør mere udmattelseskrigen,
der stod på i 82 dage

27. juli 2022 kl. 18:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218584
Sofie Dyjak
Krigens konsekvenser: Livsvigtig jordnøddemos er i dag både dyrere og
sværere at producere

27. juli 2022 kl. 19:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218679
Sofie Dyjak
Se videoen: I Mykolajiv er krig og angreb blevet hverdag

27. juli 2022 kl. 19:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218775
Sofie Dyjak
Kom med DR til fest: I Kyiv trodser de luftalarmer og udgangsforbud

27. juli 2022 kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218868
Sofie Dyjak
Russiske pas er i høj kurs i den ukrainske by Kherson

27. juli 2022 kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4218979
Sofie Dyjak
Ukrainske børn på 'militær-kostskole' samler penge ind til F16-fly

27. juli 2022 kl. 21:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4219110
Sofie Dyjak
Demonstration i London for Ukraine: Folk mødt op med flag og banner

27. juli 2022 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4219249
Rosa Uldall
Polen køber hundredvis af militært udstyr af Sydkorea

27. juli 2022 kl. 22:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4219352
Sofie Dyjak
Aften overblik: Det skal du vide om krigen i Ukraine lige nu

28. juli 2022 kl. 05:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4219945
Hanan El Rrami
Morgenoverblik: Det skal du vide

28. juli 2022 kl. 06:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4219977
Hanan El Rrami
Zelenskyj: 'Vi gør alt for at sikre os, at besætterne ikke har nogen
logistiske muligheder'

28. juli 2022 kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4219997
Hanan El Rrami
Meldinger om ni missilangreb i Tjernihiv

28. juli 2022 kl. 06:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220010
Hanan El Rrami
Ukraine: Vi er i gang med at generobre Kherson

28. juli 2022 kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220028
Hanan El Rrami
Meldinger om russisk angreb på infrastruktur i Kyiv

28. juli 2022 kl. 07:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220065
Hanan El Rrami
Blinken vil ringe til Lavrov

28. juli 2022 kl. 07:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220076
Hanan El Rrami
Ukrainske meldinger om ændret russisk taktik i det sydlige Ukraine

28. juli 2022 kl. 07:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220112
Hanan El Rrami
Amerikansk politiker sætter tal på russisk tab: Over 75.000 russere er
døde eller såret

28. juli 2022 kl. 08:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220183
Hanan El Rrami
Britisk efterretning: Ukraines modangreb i Kherson er i fremdrift

28. juli 2022 kl. 08:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220202
Hanan El Rrami
Ukrainske meldinger: Flere end 20 missiler er blevet affyret mod Tjernihiv

28. juli 2022 kl. 08:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220236
Hanan El Rrami
Meldinger om angreb i Mykolajiv

28. juli 2022 kl. 08:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220253
Hanan El Rrami
Rusland: Over 25.000 evakueringer fra det østlige Ukraine det seneste døgn

28. juli 2022 kl. 09:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220270
Hanan El Rrami
Ukraine frigiver russiske tabstal

28. juli 2022 kl. 09:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220315
Hanan El Rrami
Meldinger om fire døde efter ukrainsk angreb

28. juli 2022 kl. 09:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220369
Hanan El Rrami
Meldinger om fem døde efter russisk angreb

28. juli 2022 kl. 10:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220477
Hanan El Rrami
Ukrainsk kunstner laver kunst med camouflagenet

28. juli 2022 kl. 10:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220561
Hanan El Rrami
Ukraine: Russiske tropper har opnået en 'delvis succes' i retning mod
Bakhmut

28. juli 2022 kl. 11:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220732
Hanan El Rrami
Billede fra Kyiv

28. juli 2022 kl. 11:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220848
Hanan El Rrami
Meldinger om russiske angreb i Dnipro

28. juli 2022 kl. 12:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220896
Hanan El Rrami
Russisk domstol giver bøder til Snapchat og WhatsApp

28. juli 2022 kl. 12:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4220917
Hanan El Rrami
Middagsoverblik

28. juli 2022 kl. 13:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221066
Sofie Dyjak
Byttehandel: USA vil udveksle russisk våbensmugler for basketstjerne

28. juli 2022 kl. 13:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221133
Sofie Dyjak
20 missilangreb i Ukraine inden klokken slog 12

28. juli 2022 kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221197
Sofie Dyjak
Borgmester om situationen ukrainsk storby: Ingen områder er sikre

28. juli 2022 kl. 14:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221293
Sofie Dyjak
Bødestraf til russisk journalist, der igen har talt dårligt om russiske
styrker

28. juli 2022 kl. 14:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221348
Sofie Dyjak
Hvor mange ukrainere er flygtet til Danmark?

28. juli 2022 kl. 15:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221429
Sofie Dyjak
Borgmester: Skole nærmest fuldstændig smadret i Mykolajiv

28. juli 2022 kl. 15:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221561
Sofie Dyjak
Se billederne: Pårørende mindes soldater faldet i krig

28. juli 2022 kl. 16:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221637
Sofie Dyjak
Egypten dropper kæmpeordre på tonsvis af hvede

28. juli 2022 kl. 16:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221741
Sofie Dyjak
Går amok med kors: Russisk og ukrainsk præst i karambolage i Vinnytsia

28. juli 2022 kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221817
Rosa Uldall
Kolde brusebade og lave temperaturer i tysk by skal sikre gassen

28. juli 2022 kl. 17:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221904
Sofie Dyjak
Indbyggere opfordres til at evakuere i Donetsk-regionen

28. juli 2022 kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4221955
Sofie Dyjak
Større angreb i ukrainsk by: 5 har mistet livet - 25 er sårede

28. juli 2022 kl. 18:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4222053
Sofie Dyjak
Litauens præsident møder Zelenskyj med kram i Kyiv

28. juli 2022 kl. 19:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4222192
Sofie Dyjak
Aftenoverblik: Det skal du vide om krigen i Ukraine lige nu

28. juli 2022 kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4222262
Sofie Dyjak
Ukrainsk politiker kommer med opråb: Bliv ved med at tale om os hver
eneste gang, du har muligheden

28. juli 2022 kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4222365
Sofie Dyjak
Modegigant designer bluser for at samle penge ind til Ukraine

28. juli 2022 kl. 20:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4222488
Sofie Dyjak
Sanktioner mod Rusland: Estland vil forhindre russere i at studere i landet

28. juli 2022 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4222665
Sofie Dyjak
Læs artiklen: Ukraine bomber vigtig bro og går til modangreb

28. juli 2022 kl. 22:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4222749
Sofie Dyjak
Overblik: Det skal du vide om krigen i Ukraine lige nu

29. juli 2022 kl. 05:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223192
Hanan El Rrami
Morgenoverblik

29. juli 2022 kl. 05:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223201
Hanan El Rrami
Ukraine: Russisk angreb rammer Kharkivs centrum

29. juli 2022 kl. 05:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223224
Hanan El Rrami
Militæranalytiker: Klogt af Ukraine med præsidentpar i Vogue

29. juli 2022 kl. 06:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223293
Hanan El Rrami
FN håber korneksport fra Ukraine går i gang i dag

29. juli 2022 kl. 07:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223319
Hanan El Rrami
Ukrainske soldater ankommer til Polen for behandling

29. juli 2022 kl. 07:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223363
Hanan El Rrami
Ukraine: Genopbygningen i forstæderne går langsomt - og kulden truer

29. juli 2022 kl. 08:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223499
Hanan El Rrami
Ukraine laver nyt frimærke dedikeret til sine traktortropper

29. juli 2022 kl. 08:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223506
Hanan El Rrami
Ukraine frigiver russiske tabstal

29. juli 2022 kl. 09:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223593
Hanan El Rrami
Efterretning: Wagner-gruppen har opereret i Østukraine siden marts

29. juli 2022 kl. 09:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223758
Hanan El Rrami
Militæranalytiker om Ukraines modoffensiv i Kherson: 'Der er noget stort
i gære'

29. juli 2022 kl. 10:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223837
Hanan El Rrami
Meldinger om mindst fem dræbte og syv såret i Mykolajiv

29. juli 2022 kl. 10:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223937
Hanan El Rrami
Et af de sidste uafhængige medier i Rusland risikerer at lukke dørene helt

29. juli 2022 kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4223966
Hanan El Rrami
Rusland og prorussiske separatister: 40 ukrainske krigsfanger er dræbt
af ukrainsk angreb

29. juli 2022 kl. 11:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224132
Hanan El Rrami
Overblik: Derfor er Kherson vigtig

29. juli 2022 kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224162
Hanan El Rrami
Selverklæret leder af Donetsk: Ingen udenlandske fanger var fængslet i
fængsel, som blev angrebet

29. juli 2022 kl. 11:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224170
Hanan El Rrami
Middagsoverblik

29. juli 2022 kl. 12:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224216
Hanan El Rrami
Billeder fra Ukraine

29. juli 2022 kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224288
Hanan El Rrami
Ukrainsk militær afviser at stå bag angreb på fængsel

29. juli 2022 kl. 13:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224384
Rasmus Christiansen
Zelenskyj: Ukraine er klar til at eksportere korn

29. juli 2022 kl. 13:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224657
Rasmus Christiansen
Ukrainsk udenrigsminister: Angreb på fængsel var russisk krigsforbrydelse

29. juli 2022 kl. 14:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224801
Rasmus Christiansen
Tyrkiske fans råbte "Putin" under en fodboldkamp mod ukrainsk hold -
Uefa går ind i sagen

29. juli 2022 kl. 15:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4224980
Rasmus Christiansen
Russisk soldat blev idømt livstid for drab på civil - nu ændrer ukrainsk
domstol dommen

29. juli 2022 kl. 15:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4225075
Rasmus Christiansen
Video: Zelenskyj besøger kornskib ved havnen i Odesa

29. juli 2022 kl. 15:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4225117
Rasmus Christiansen
Tyskland sender 16 militærkøretøjer, der kan lave midlertidige broer,
til Ukraine

29. juli 2022 kl. 17:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4225489
Rasmus Christiansen
Rusland beskylder ukrainerne for at bombe deres egne soldater - 'en form
for karaktermord', siger militæranalytiker

29. juli 2022 kl. 17:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4225619
Rasmus Christiansen
Spaniens premierminister til befolkningen: Smid slipset og spar på
air-condition

29. juli 2022 kl. 18:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4225729
Rasmus Christiansen
Trods restriktioner verden over: Russere i tusindvis får turistvisum til
Finland

29. juli 2022 kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4225904
Rasmus Christiansen
Blinken presser sin russiske kollega: Løslad fængslede amerikanere

29. juli 2022 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4226401
Rasmus Christiansen
Overblik: Dagens vigtigste begivenheder

30. juli 2022 kl. 09:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227291
Sean Coogan
Velkommen

30. juli 2022 kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227315
Sean Coogan
Ukraine kræver efterforskning af drab på over 50 krigsfanger

30. juli 2022 kl. 10:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227362
Sean Coogan
Gazprom afbryder gasforsyninger til Letland

30. juli 2022 kl. 10:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227369
Sean Coogan
Fem meldes dræbt efter angreb på busstoppested

30. juli 2022 kl. 10:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227399
Sean Coogan
Storbritannien: Rusland presser på for folkeafstemninger i besatte områder

30. juli 2022 kl. 11:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227433
Sean Coogan
Russisk ambassade udsender tweet med "hadefuldt indhold"

30. juli 2022 kl. 11:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227509
Sean Coogan
Ukraine kritiseres for behandling af mennesker med handicap

30. juli 2022 kl. 11:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227549
Sean Coogan
Den berygtede Wagnergruppe vinder terræn i Donbas-regionen – Men brugen
af lejehæren kan være et svaghedstegn

30. juli 2022 kl. 12:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227653
Sean Coogan
Tyskland indfører restriktioner for at imødegå potentiel gaskrise

30. juli 2022 kl. 13:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4227978
Flemming Brandt
USA anklager russer for at ville bruge amerikanere som agenter

30. juli 2022 kl. 14:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4228143
Sean Coogan
Ukraines førstedames Vogue-forside skaber debat

30. juli 2022 kl. 14:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4228314
Sean Coogan
Syv meldes nu dræbt efter luftangreb mod Mykolajiv

30. juli 2022 kl. 15:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4228585
Sean Coogan
Rusland sætter navn på 50 dræbte ukrainske krigsfanger

30. juli 2022 kl. 16:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4229642
Sean Coogan
Rusland forsøger at rekruttere nye soldater til krigen i Ukraine:
Tilbydes rabatter og fordele for deres børn

30. juli 2022 kl. 19:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4230897
Frederik Palle
Ukraine fordømmer russisk tweet med 'hadefuldt indhold'

30. juli 2022 kl. 19:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4231135
Frederik Palle
Gazprom stopper leverance af gas til Letland

30. juli 2022 kl. 22:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4231766
Frederik Palle
Zelenskyj vil evakuere hundredtusinder fra Donbas

i går kl. 09:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232480
Sean Coogan
Velkommen

i går kl. 09:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232505
Sean Coogan
Zelenskyj: Høsten kan blive halveret

i går kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232551
Sean Coogan
Rusland: Vi vil lade FN og Røde Kors undersøge angreb på fængsel

i går kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232581
Sean Coogan
Seks meldes såret efter droneangreb mod russisk flådehovedkvarter

i går kl. 10:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232590
Sean Coogan
Letland kræver Rusland stemplet som terror-sponsor

i går kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232627
Sean Coogan
Talsmand: Første kornskib kan forlade Ukraine i morgen

i går kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232678
Sean Coogan
En af Ukraines rigeste mænd meldes dræbt ved russisk luftangreb

i går kl. 12:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4232833
Sean Coogan
Ukrainere beskylder Rusland for mishandling af krigsfanger

i går kl. 13:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4233002
Sean Coogan
Zelenskyj vil evakuere hundredtusinder af civile fra Donbas - Kan være
en fordel for det ukrainske forsvar

i går kl. 14:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4233121
Sean Coogan
Putin hylder flåden og lover nye missiler på russisk mærkedag

i går kl. 14:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4233198
Sean Coogan
Ukraine beskylder Rusland for at opdigte angreb mod hovedkvarter

i går kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4233337
Sean Coogan
Storbritannien: Rusland affyrer raketter fra Belarus

i går kl. 15:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4233632
Sean Coogan
USA har taget imod over 100.000 ukrainere

i går kl. 15:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4233755
Sean Coogan
Militærforsker: "Kæmpe logistisk udfordring" at evakuere hundredtusinder
fra Donetsk

i går kl. 16:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4234314
Sean Coogan
Meldinger om voldsomme bombardementer i Bakhmut

i går kl. 16:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4234364
Sean Coogan
Militærforsker: Urealistisk at Røde Kors skal efterforske drab på 50
ukrainske krigsfanger

i går kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4235204
Frederik Palle
Ukrainsk kaffeproducent sender 'patriotisk signal' til Rusland

i går kl. 21:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4235713
Frederik Palle
Røde Kors vil have adgang til sted med dræbte ukrainske krigsfanger

2022-07-31
i går kl. 23:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4235902
Frederik Palle
Aftenoverblik

i dag kl. 06:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4236235
Jakob Busk Olsen
Overblik mandag morgen

i dag kl. 06:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4236328
Jakob Busk Olsen
Avis: Rusland bruger atomkraftværk som skjold

i dag kl. 07:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4236363
Jakob Busk Olsen
Første skib med ukrainsk korn sejler 7:30, siger Tyrkiet

i dag kl. 07:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4236406
Jakob Busk Olsen
Storbritannien: Rusland rykker soldater mod syd

Kommentar:

De vil forsøge at forsvare Krim-halvøen!

i dag kl. 08:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4236532
Jakob Busk Olsen
Første skib med fødevarer har forladt Odesa

i dag kl. 09:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4236629
Jakob Busk Olsen
16 fyldte kornskibe i ukrainske havne

55 min. siden (Time now CET 10.58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4236839
Jakob Busk Olsen
Tidligere Putin-rådgiver indlagt med sjældent syndrom

(Time now CET 10.58)

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Seneste nyt om krigen i Ukraine
27. jul. 2022, 05:38
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 10.22
Rusland bebrejder Vesten for Afrikas madmangel

Kl. 11.09
Livsvigtig jordnøddemos er også ramt af krigens konsekvenser

Kl. 11.28
Angreb har ramt hotel – mindst en dræbt, siger Ukraine

Kl. 13.46
Ukrainsk korneksportcenter åbner

Kl. 23.17
Rusland har overtaget næststørste kraftværk i Ukraine

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 28. juli 2022
28. jul. 2022, 06:43
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-28-juli-2022

Kl. 05.15
Rusland gennemfører "massiv omfordeling" af tropper

Kl. 06.40
Meldinger om raketangreb mod Kyiv-regionen

Kl. 07.07
USA: Næsten halvdelen af russiske soldater er blevet dræbt eller såret

Kl. 08.06
Ukrainske tropper samler momentum i Kherson

Kl. 08.56
Ødelæggelser i Mykolajiv efter påståede russiske angreb

Kl. 10.23
Skole ramt i angreb på Mykolajiv

Kl. 11.59
Rusland håber, at gasturbine snart kan installeres

Kl. 13.26
Borgmester i Kharkiv: - Intet område i byen er sikkert

Kl. 14.07
Russisk journalist kendt skyldig i at "miskreditere Ruslands væbnede
styrker"

Kl. 15.01
5 dræbt og 25 såret i russisk angreb, siger guvernør

Kl. 15.38
Minister til indbyggere i Donbas: - Gør jer klar til evakueringer

Kl. 16.47
- Ukraine kan ikke vinde med NATO's nuværende strategi, siger Orban

Kl. 19.18
Mindst 75.000 russere er døde eller blevet såret i krigen, siger
amerikansk embedsmand

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 29. juli 2022
29. jul. 2022, 05:41
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-29-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-29-juli-2022

Kl. 05.55
FN: Fredag kan de første skibe med korn forlade Ukraine

Kl. 06.10
Borgmester: Russiske styrker har bombet universitet

Kl. 08.02
84 procent af ukrainere er imod fred med Rusland

Kl. 08.40
Storbritannien: Rusland bruger berygtede lejesoldater på lige fod med
militær

Kl. 09.43
Klyngebomber rammer Mykolajiv

Kl. 10.19
Rusland: 40 ukrainske krigsfanger dræbt i ukrainsk angreb

Kl. 11.22
Mindst fem døde og syv sårede i angreb på Mykolajiv, siger guvernør

Kl. 12.29
Ukraine deler video af nyt raketsystem for første gang

Kl. 13.09
Zelenskyj: Vi er klar til at genoptage korneksport

Kl. 13.49
Ukraine og Rusland beskylder nu hinanden for massedrab på ukrainske
krigsfanger

Kl. 17.09
Ukraine nedsætter dømt russers straf

Kl. 19.47
Første samtale mellem USA og Ruslands udenrigsministre siden krigen startede

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 30. juli
30. jul. 2022, 05:10
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-30-juli

Kl. 05.39
Ukraine opfordrer til efterforskning af 50 krigsfangers død

Kl. 07.08
Større antal russiske soldater dræbt, oplyser ukrainsk militær

Kl. 10.28
Rusland suspenderer gas til Letland

Kl. 14.03
32 newzealændere forbydes adgang til Rusland

Kl. 16.34
Ukraine fordømmer russisk tweet om højreekstremistisk gruppe

Kl. 17.21
Svenskere i bestemte områder kan få afbrudt strømmen til vinter

Kl. 20.44
Spaniens premierminister støtter Bosnien som EU-medlemsland

Kl. 22.07
Ukraines regering tvinger folk i Donetsk til at lade sig evakuere

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine 31. juli
31. jul. 2022, 05:23
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-31-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-31-juli

Kl. 07.53
Rusland: Ukraine har angrebet vores flåde med droner

Kl. 09.00
Letland til EU: Erklær Rusland for statssponsor for terrorisme

Kl. 11.21
Tyrkiet: Første skib med korn fra Ukraine kan afsejle mandag

Kl. 13.20
Ukraine: Mere end 100 russiske soldater dræbt fredag

Kl. 13.36
Ejeren af ukrainsk landbrugsselskab dræbt i russisk angreb

Kl. 16.50
Rådgiver: Rigmand blev dræbt med vilje

Kl. 18.09
Røde Kors mangler tilladelse til besøg

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
1. aug. 2022, 05:18
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-08-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.29
Tyrkiet: Korn kan sejles fra Ukraine mandag

Kl. 07.02
Flere såret i angreb på Kharkiv

Kl. 07.07
Første skib med korn sejler snart fra Ukraine

Kl. 07.48
Rusland flytter formentlig "betydeligt antal tropper" mod syd, siger
ministerie

Kl. 08.31
Det første skib med korn er sejlet ud fra Ukraine, siger Tyrkiet

(Time now CET 10.36)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-08-01, kl 10.46
3 min. siden
Tidligere Putin-rådgiver indlagt med sjældent syndrom

News missing between 2022-07-27, kl 10.35 - 30, kl 17.22, idiots!

TV2:
Tidligere minister vil tilbage i Folketinget
1. aug. 2022, 10:26

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24393

Was:

158 days since the evil Putin-war in Ukraine started.

150 days after Sodom-warning-to-Russia

138 days after The International Court of Justice ...

FN-domstol:
Rusland skal stoppe krigen øjeblikkeligt.
Intet bevis for folkedrab på russisktalende personer i Ukraine før invasion

Den 01-08-2022 kl. 11:01 skrev Kall, Mogens:

Subject: News 2022-08-01, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1279 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Mon, 1 Aug 2022 11:01:09 +0200
24393 <62e79658$0$700$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EIxAqSmjOYA/m/s5JrmrZkBQAJ

[ ... ]
[ ... ]

DR S149 man 01 aug 21:51:01
1.august dr.dk/nyheder 14:47

STOLTENBERG TAKKER TYRKIET
Nato's generalsekretær, Jens
Stoltenberg, takker Tyrkiet, efter at
et fragtskib med ukrainske afgrøder i
morges forlod havnen i Odesa.

- Jeg glæder mig over den første
forsendelse af ukrainsk majskorn fra
Odesa. Jeg takker vores allierede
Tyrkiet for deres centrale rolle,
skriver Stoltenberg på Twitter.

Det var første gang, siden krigen
begyndte i februar, at et skib lastet
med afgrøder har kunnet sejle ud af
Ukraine.
I første omgang sætter fragtskibet kurs
mod Bosporusstrædet, når skibet har
været forbi inspektion, skal fragten
dernæst mod Tripoli i Libanon.

I dag kl. 14:47
Stoltenberg takker Tyrkiet, efter fragtskib med afgrøder har forladt Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-takker-tyrkiet-efter-fragtskib-med-afgroeder-har-forladt-ukraine

-

Rusland og Ukraine er for én gangs skyld enige: - En lettelsens dag for
verden
1. aug. 2022, 16:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-01-rusland-og-ukraine-er-for-en-gangs-skyld-enige-en-lettelsens-dag-for-verden

-

DR S152 man 01 aug 21:51:02
1.august dr.dk/nyheder 16:39

TØRRESTE BRITISKE JULI SIDEN 1935
For knap to uger siden blev der skrevet
historie, da Storbritannien oplevede de
varmeste temperaturer nogensinde målt i
landet.
I blandt andet London blev der målt
over 40 grader, hvilket var helt
ekstraordinært.
Nu viser det sig, at hele juli var
ganske ekstraordinær. Det var nemlig
den tørreste af sin slags siden 1935,
lyder det i de foreløbige statistikker
fra Storbritanniens svar på DMI, Met
Office, skriver Reuters.
Det britiske institut oplyser i øvrigt,
at det ville være "ekstremt
usandsynligt" med britiske temperaturer
på over 40 grader, hvis det ikke var
for klimaforandringer.

I dag kl. 16:39
Storbritannien havde sin tørreste juli siden 1935
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/storbritannien-havde-sin-toerreste-juli-siden-1935

-

DR S157 man 01 aug 21:51:02
1.august dr.dk/nyheder 18:42

PUTIN: INGEN VINDERE I EN ATOMKRIG
- Der kan ikke være nogen vindere i en
atomkrig, og den må aldrig blive
udkæmpet.

Sådan lyder det langt fra
kontroversielle budskab i et brev fra
den russiske præsident Vladimir Putin
til de diplomater og politikere fra
lande som Rusland, Ukraine, Kina, Iran,
USA og Danmark, som lige nu er samlet
til verdens største konference for
nedrustning af atomvåben i New York.

I brevet tilføjer Putin, at Rusland
står for lige og udelelig sikkerhed for
alle lande. Det inkluderer åbenbart
ikke Ukraine, som Rusland invaderede
for fem måneder siden.

I dag kl. 18:42
Putin til deltagerne på afspændingskonference: Ingen vindere i en atomkrig
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-til-deltagerne-paa-afspaendingskonference-ingen-vindere-i-en-atomkrig

Er der nogen, der har *gamblet* med verdensfreden (og truet med
atomkrig, hvis man ikke får sin vilje), så er det Putin-666 (pga.
hans angrebskrige på Georgien i 2008 og nu også i Ukraine i 2014
og 2022)!

Så ...
)

Psykopater tror fejlagtigt, at de kan snakke sig til rette med
andre (som om vi var nogle blåøjede idioter, der tror på det
bedste i alle mennesker)!

Det viser blot, hvor *forrykt* manden er!

Fuldstændig uansvarlig gjort! Noet KUN pattebørn gør!

(
Tak Jesus at vi ikke bor i hans ækle diktaturstat!

DR S159 man 01 aug 21:51:02
1.august dr.dk/nyheder 20:09

FEM SIGTES FOR AT VÆRE LEJESOLDATER
En svensk mand er ifølge det russiske
nyhedsbureau Tass blevet pågrebet i
forbindelse med slaget om stålværket
Azonstal i havnebyen Mariupol, og han
bliver nu anklaget for at det være
lejesoldat. Det samme gør tre
englændere og en kroat.

De tilfangetagne udlændinge skal ifølge
Tass for en domstol i den
russiskbesatte Donetsk-region, men der
ikke sat en dato for retssagen.
Svenskeren har afvist anklagerne.

Det svenske udenrigsministerium har
oplysninger om en frihedsberøvet
svensker, men prøver at få klarhed i
dem.

I dag kl. 20:09
Russisk nyhedsbureau: Svensker, kroat og tre englændere sigtes for at
være lejesoldater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-nyhedsbureau-svensker-kroat-og-tre-englaendere-sigtes-vaere-lejesoldater

-

Dagens overblik: Det første korn forlader Ukraine, men russerne har
modstridende interesser
1. aug. 2022, 20:45
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-01-dagens-overblik-det-foerste-korn-forlader-ukraine-men-russerne-har-modstridende

-

DR S160 man 01 aug 21:51:02
1.august dr.dk/nyheder 21:01

USA TONER MULIGT TAIWAN-BESØG NED
Formanden for Repræsentanternes Hus i
USA, Nancy Pelosi, har ret til at
besøge Taiwan, lyder meldingen fra
USA's udenrigsminister, Antony Blinken.
Der har længe været spekuleret i, om
Pelosi ville lægge vejen forbi Taiwan.
Hvis det sker, vil Kina betragte det
som en stor provokation, fordi Kina
ikke anerkender Taiwan som en
selvstændig stat.

- Hvis Kina forsøger at skabe en form
for krise eller på anden måde eskalere
spændingerne, vil det udelukkende være
på Beijing, der gør det, siger
udenrigsministeren.

Han siger samtidig, at han ikke ved, om
Pelosi planlægger et besøg.

I dag kl. 21:01
USA om muligt Taiwan-besøg: Ingen grund til at gøre det til en form for
krise
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-om-muligt-taiwan-besoeg-ingen-grund-til-goere-det-til-en-form-krise

-

Kinas militær vil ikke "se passivt til", hvis Pelosi besøger Taiwan,
siger talsmand
1. aug. 2022, 21:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-01-kinas-militaer-vil-ikke-se-passivt-til-hvis-pelosi-besoeger-taiwan-siger-talsmand

Kommentar:

Jamen, så må vi alle omkomme i en atomkrig, for du kan IKKE få
som en forkælet møgunge alt, hvad du peger på!

Fastlandet Kina kan sagtens blive (gen)forenet med Taiwan, men
KUN på *demokratiske* præmisser. Og det vil så sige, at der må
indføres demokrati i Jeres diktatur!

Men det vil I jo ikke, fordi det hele handler om dominans!

*Magtsyge* hedder det på dansk!

Og på grund af denne magtsyge omkommer Menneskeheden med stor
sandsynlighed, desværre!

Det var tæt ved at gå galt i 1962 under Cuba-krisen. Ligeledes i
1973 under Yom-Kippur-krigen, og nu her senest med Putin-666's
angrebskrig på Ukraine!

Så ...

Kan det gå galt, så vil det også gå galt en dag, desværre!

Menneskehedens eneste chance (for at overleve på længere sigt)
er, dersom vi får bortskaffet alle disse diktaturstater (inklusiv
Jeres i Kina)!

Boykot Kina!
(
Det ér jo dybest set at financere sin egen begravelse!

I dag kl. 21:38
Tysk krematoriechef kræver gas: Du kan jo ikke slukke for døden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-krematoriechef-kraever-gas-du-kan-jo-ikke-slukke-doeden

Kommentar:

Foretag almindelige begravelser, fordi ...

Det ér jo at *frådse* med de kostbare ressourcer. Og det SKADER
vort klima!

-

To år efter voldsom eksplosion kollapser siloer, men ansvaret er endnu
ikke placeret
1. aug. 2022, 21:44
https://nyheder.tv2.dk/2022-08-01-to-aar-efter-voldsom-eksplosion-kollapser-siloer-men-ansvaret-er-endnu-ikke-placeret

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237098
Jakob Busk Olsen
Tidligere Putin-rådgiver afviser forgiftning

i dag kl. 11:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237197
Jakob Busk Olsen
Rusland kalder første kornskib for 'meget positivt'

i dag kl. 12:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237283
Jakob Busk Olsen
Her er et overblik

i dag kl. 13:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237568
Sean Coogan
Seniorforsker: Krigen i Ukraine kan blive begyndelsen på en lysere
fremtid for Ukraine og Østeuropa

i dag kl. 13:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237593
Sean Coogan
EU sender en milliard euro til Ukraine

i dag kl. 14:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237821
Sean Coogan
Åbning af kornkorridor kan give Ukraine et økonomisk rygstød

i dag kl. 14:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237898
Sean Coogan
Ukraine modtager nye Himars-forsyninger

i dag kl. 14:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4237953
Sean Coogan
WFP-Direktør håber, at den ukrainske korneksport kan få historisk høje
fødevarepriser ned

i dag kl. 15:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238002
Sean Coogan
Forstå Ukraines blodige fortid

https://www.dr.dk/historie/webfeature/ukraine-historisk

i dag kl. 15:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238018
Sean Coogan
Ukraines udenrigsminister: "En lettelsens dag for verden"

i dag kl. 15:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238103
Sean Coogan
Guvernør: Ukraine har generobret over 40 landsbyer i Kherson

i dag kl. 15:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238168
Sean Coogan
Kornskib fra Ukraine har kurs mod Libanon: "Den bedste følelse, vi har
haft i 2022"

i dag kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238220
Ida Meesenburg
Stoltenberg takker Tyrkiet, efter fragtskib med afgrøder har forladt Ukraine

i dag kl. 17:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238464
Sean Coogan
Kommentator: Rusland lader kornaftale fungere indtil videre - men der er
blandede interesser i spil

i dag kl. 17:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238508
Sean Coogan
Rusland udvider sanktionslisten: Piers Morgan og Keir Starmer får
indrejseforbud

i dag kl. 17:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238589
Sean Coogan
FN's Verdensfødevareprogram: Kornskib fra Odesa er "et forsigtigt lille
skridt på vejen"

i dag kl. 17:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238592
Sean Coogan
Nyt lovforslag vil forbyde blandt andet danskere at adoptere russiske børn

i dag kl. 19:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238794
Sean Coogan
Ukraine har tjent 870 millioner kroner på at sælge strøm til EU

i dag kl. 19:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238874
Sean Coogan
Russisk medie: Svensker skal for retten i Donetsk

i dag kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4238975
Sean Coogan
Hvordan kan krigen i Ukraine føre til en global fødevarekrise?

i dag kl. 19:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4239057
Sean Coogan
16 skibe meldes strandet i tre ukrainske havne

i dag kl. 20:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4239173
Sean Coogan
Putin: Ingen vinder ved en atomkrig

i dag kl. 20:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4239305
Sean Coogan
FN-chef: Kornskib fra Odesa giver millioner af mennesker håb

i dag kl. 20:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4239371
Sean Coogan
Pentagon lover flere dødbringende forsyninger til Ukraine

(Time now CET 23.21)

Последние новости в конфликте Украины
Seneste nyt fra krigen i Ukraine

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 10.52
Genoptaget korneksport vækker håb hos mange

Kl. 11.31
Rusland hævder at have ødelagt vigtige amerikanske våbensystemer

Kl. 12.37
Rusland kalder genoptaget korneksport "meget positivt"

Kl. 13.13
Afhoppet Putin-rådgiver indlagt med nervesygdom, men afviser forgiftning

Kl. 14.45
Ukraine har modtaget langtrækkende våbensystemer fra USA og Tyskland

Kl. 15.14
Russisk lovforslag vil forbyde adoption af russiske børn til Danmark

Kl. 15.50
EU sender Ukraine 7,18 milliarder kroner i støtte

Kl. 16.20
Rusland indfører sanktioner mod 39 personer fra Storbritannien

Kl. 16.53
Ukraine, Storbritannien og Danmark værter ved stor konference i København

Kl. 17.45
Putin: - Ingen vindere i en atomkrig

Kl. 18.26
Ukraine: Rusland flytter tropper til det sydlige Ukraine

Kl. 19.06
Russisk medie: Svensk mand tiltales for at kæmpe i Donetsk

Kl. 19.35
Stort fald i russisk gasproduktion i juli

Kl. 20.08
Ukraine opfordrer tusinder af civile i Donetsk til evakuering

Kl. 20.40
Gazprom har øget eksport til Kina med 61 procent

Kommentar:

Boykot også Cannibalistan (foruden Psykopatistan)!

Kl. 21.32
Finsk billedbureau stadig hårdt ramt af hackerangreb

Kl. 22.18
Rusland: Fem såret efter droneangreb på flådes hovedkvarter

(Time now CET 23.21)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

2022-08-01, kl 23.43
15 min. siden
Tusinder samledes i Wien for at mindes død læge

TV2:
Kvinder bakker op om PFAS-screeninger: - Man vil jo sit barn det bedste
1. aug. 2022, 23:08

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24394