News 2022-04-05, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine. 1397 days to global Nuclearwar+suicide

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

Was:

32 days after ...

Sodom-warning-to-Russia
Sodoma-advarsel-til-Rusland
Содом-попередження-Росії
Содом-предупреждение-России

Was:

20 days after The International Court of Justice ...

UN court:
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion

Суд ООН:
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

Subject: Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global
atomkrig nærmest úundgåelig! -
Re: Nu mangler du bare ligesom Karadžić at true os med atomkrig! -
Re: News 2021-04-18, 1749 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 22 Apr 2021 09:23:21 +0200
22852 news:6081246c$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/22-xxx/22-852
Was:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/22-xxx/22-852
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/LfoeEFfMAgAJ>
[ Reconstruction begin (from file 22.846 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
[ ... ]

[ END of Reconstruction ]

> Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global atomkrig
> (og dermed Menneskehedens uddøen) nærmest *úundgåelig*!
>
> HVORFOR ?
>
> Fordi du som psykopat IKKE forstår *selvbeherskelsens kunst*, også
> mht. at respektere andres ejendom (at man ikke bare kan forlange
> alt, hvad man peger (på som en snotforkælet møgunge)).
>
> Men ...
>
> Det bliver nu nok Iran, der opstarter atomkrigen, for de er endnu
> mere knald-i-låget end dig, skønner jeg!

Og dog!

Siden da er der jo sket følgende:

Subject: Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine. 1437 days to global
nuclearwar -
Re: News 2022-02-01, 1460 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 24 Feb 2022 23:59:36 +0100
23529 <62180ddc$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbzEQu6kwj8/m/AORSGQQrCQAJ

https://www.information.dk/udland/2022/02/vladimir-putin-erklaerer-krig-ukraine-beordrer-luftangreb-militaerbaser

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

> - Hvem der end forsøger at hindre os, eller som truer vort folk og
> vort land, bør vide, at Ruslands svar bliver øjeblikkeligt. Og det
> vil få så store konsekvenser for jer, at I aldrig tidligere har
> oplevet dem i historien.
>
> Talen fra Vladimir Putin var reelt en krigserklæring mod Ukraine og
> en advarsel til alle, der ønsker at hjælpe regeringen i Kiev.
>

> Kommentar:
>
> Og her gentager Psykopatus-Putin så Karadzics vanvittige trusler!

Se tillige ...

https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar>
> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM

If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
(Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Headline:

Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
Psykopatus-Putin-666 har angrebet Ukraine.

Quit the deal with the devil, Psykopatus-Putin-666
Выйти из сделки с дьяволом, Психопат-Путин-666
Get out of the deal with the devil, Psychopath Putin-666
Kom ud af aftalen med djævelen, psykopat Putin-666

-

Stand With Ukraine:

Støt Røde Kors Ukraine - Indsamling til Ukraine
https://www.rodekors.dk/stoet/katastrofeberedskab

Ukraine under angreb - civile i akut nød!

-

Nødhjælp til Ukraine - Støt Læger uden Grænser - MSF.dk
https://msf.dk/her-arbejder-msf/lande/ukraine/

Ukraine

Læger uden Grænser
Strandlodsvej 44, 2. sal,
DK-2300 København S

Mobilepay: 665567,
Bank: 4190-0081000,

CVR: 17010077
in...@msf.dk.cut
+45 39 77 56 00
Presse-kontakt

-

Mission Øst
https://missioneast.org/donation

MobilePay: Send et valgfrit beløb på 83706
SMS: SMS ME150 til 1245 (150 kr. + alm. SMS-takst)
Betalingskort: Støt på https://missioneast.org/donation

-

Dansk Europamission
https://forfulgtekristne.dk/

Min gave til nødlidende i Ukraine
MobilePay: 452022
Giro 82294937
Bank: reg: 1471 konto: 0008082200
Mærk gaven:
Nødhjælp til Ukraine

-

https://www.google.org/ukraine-relief/

Helping people affected by the war in Ukraine

UNHCR

UNICEF

World Food Programme

-

How can I help?

Indsaml penge fx. til Læger uden Grænser og/eller Røde Kors Ukraine
Collect money e.g. to Médecins Sans Frontières and / or Red Cross
Ukraine
Собирать деньги в Médecins Sans Frontières и/или Красный Крест Украины

-

Den danske Ukraine komite

https://dendanskeukrainekomite.dk/

Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.

Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784

MobilePay på 924084

Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 668633

Se tillige ...

Aftenshowet 21 Marts 2022: Samler penge ind til våben
https://www.dr.dk/drtv/episode/306049

-

Putin wanted dead or alive. The first offer has appeared
Date: 02.03.2022

https://polanddaily24.com/4072-putin-wanted-dead-or-alive-the-first-offer-has-appeared

Alex Konanykhin
https://www.facebook.com/konanykhin

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158124185765286&set=ecnf.637610285

Counter 27/2-2022 = $1 million

Counter now = $1 million + unknown!

The President of Ukraine

Volodymyr Zelenskij
Володимир Зеленський
https://twitter.com/ZelenskyyUa

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy
Official website
https://www.president.gov.ua/
https://www.president.gov.ua/en

Офіс Президента України
https://www.youtube.com/channel/UCncq73xfx9sVA3Ht2uVRrCw

-

Prime Minister of Ukraine

Denys Shmyhal
https://twitter.com/Denys_Shmyhal

-

Minister of Foreign Affairs of Ukraine

Dmytro Kuleba
https://twitter.com/DmytroKuleba

-

Minister of Defense of Ukraine

Oleksii Reznikov
https://twitter.com/oleksiireznikov

-

UKR Embassy in Denmark
https://denmark.mfa.gov.ua/

https://twitter.com/UKRinDNK/
https://twitter.com/JSerritzlev/status/1497856367234801664

UKR Embassy in Denmark@UKRinDNK · 26. feb.Journalists, correspondents,
presenters!
Don't let your colleagues film and broadcast Ukrainian troops🚫
It makes our brave guys visible for Kremlin troops.
Please spread the word
9.49 AM · 27. feb. 2022·Twitter Web App

Hmm ...

Subject: ET-Break: Do you want MORE? -
Was: Are you a fool or what, Psykopatus-Putin-666 ? -
Re: News 2022-02-27, Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine.
1434 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sun, 27 Feb 2022 21:56:06 +0100
23617 <621be568$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
Green Light
https://sites.google.com/view/kall-green-light/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Joshua-syndrome
https://sites.google.com/view/joshua-syndrome/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Terminator-38
https://sites.google.com/view/kall-terminator/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Test blasting (Prøvesprængning)
https://sites.google.com/view/test-blasting/files/23-xxx/23-6xx/23-617
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iu38Pz5EvJY/m/n9frgnT9AwAJ

> Noget tyder på, at de har givet Præsidenten i Ukraine, Hr. Volodymyr
> Zelenskij (Володимир Зеленський) - eller i denne fravær anden
> myndig person fx. udenrigsminister Dmytro Kuleba eller
> forsvarsminister Oleksii Reznikov *magtbeføjelser* til at straffe
> Jer!

Man må gå ud fra (dersom hjemlandet er besat af fjendlige tropper),
at ambassadøren har *fuldmagt* til at råde (på landets vegne)!

One must assume (if the home country is occupied by enemy troops)
that the ambassador has the *authority* to act (on behalf of the
country)!

Надо полагать (если родная страна оккупирована вражескими войсками),
что посол имеет *полномочия* действовать (от имени страны)!

-

See also ...

Defence of Ukraine
https://twitter.com/DefenceU

-

Партнеры по коалиции:

Alexey Navalny
@navalny
https://twitter.com/navalny

Основатель Фонда борьбы с коррупцией, лидер партии Россия Будущего.
Founder of the Anti-Corruption Foundation, leader of the Russia of the
Future party.
Grundlægger af Anti-Corruption Foundation, leder af partiet Fremtidens
Rusland.
+
Chief-Commander, The Russian-Exile-Government and members of UDN
Главнокомандующий, Русское Изгнательное-Правительство и члены УДН

-

The International Court of Justice (ICJ) ...

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Video:
https://www.icj-cij.org/en/multimedia/622f0a2b045e580af31b0b21

[...]

https://twitter.com/NATO

-

The Kyiv Independent
https://twitter.com/KyivIndependent

2022-02-27, Sunday, CET 04.23, GMT 03:23

Ukraine opretter hotline til russiske soldaters familier

https://kyivindependent.com/

News Feed

Sunday, February 27

02:48
external Ukraine's hotline for relatives of Russian soldiers gets
hundreds of calls.

Named “Come back alive from Ukraine,” the hotline became operational on
Feb. 26 and has received hundreds of calls from relatives of the Russian
military looking for their loved ones.

На внешнюю украинскую горячую линию для родственников российских солдат
поступают сотни звонков.

Горячая линия под названием «Вернись живым из Украины» заработала 26
февраля и получила сотни звонков от родственников российских военных,
которые ищут своих близких.

=>

https://t.me/verkhovnaradaofukraine/126

Verkhovna Rada of Ukraine

Ministry of Defense of Ukraine informs that they have already received
hundreds of calls from Russians looking for their relatives in the
Russian army who were captured in Ukraine.

Captured Russian soldiers are given an opportunity to call their family
back home.

To stop the war, we need more Russians to know about their losses in
Ukraine.

REMINDER❗️
📞 Hot line «Come back alive from Ukraine»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Верховная Рада Украины

Минобороны Украины сообщает, что к ним уже поступили сотни звонков от
россиян, которые ищут своих родственников в российской армии, которые
попали в плен на Украине.

Плененным российским солдатам предоставляется возможность отозвать свою
семью домой.

Чтобы остановить войну, нам нужно, чтобы больше россиян знали о своих
потерях на Украине.

НАПОМИНАНИЕ❗️
📞 Горячая линия «Вернись живым из Украины»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Mother Russia!

I have a dream:

A *democratic* world

Come - join us!

Мать Россия!

У меня есть мечта:

*демократический* мир

Присоединяйся к нам!...

And then I heard a voice from Heaven° said (perhaps the voice of our
galactic neighbor ET):
(2022-02-27, Sunday, day no 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- "Be my partner."

И тогда я услышал голос с Небес ° сказал (возможно, голос нашего
галактический сосед ET):
(2022-02-27, воскресенье, день № 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- «Будь моим партнером».

MORE NEWS:

CET 09:43
- "Lad ikke dine sønner dø!"

43
- "Hører du mig?"

Центральноевропейское время 09:43
- "Не дайте погибнуть своим сыновьям!"

43
- "Ты меня слышишь?"

43
- "... (They are dying) ...", *1

(
*1:
Ordene ej 100% sikre, pga. "transmitter".
You know: Nazy-støj. BBC-London-1940-1945.

- "there"

Means:
43
- "...(Умирают)..."

44
- "там"

Input andagtstekst from ...
Input devotional text from ...
Введите текст молитвы из ...
Введіть текст набожності з ...

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

http://dagens-ord-andagt.dk/5-4-andagt-Gud-styr.8782.0.html

___ quote begin ___

Dagens Ord Andagt
5. april

Jonas kap. 4 vers 2:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4.2&version=BPH

Jeg ved jo, at du er en nådig og barmhjertig Gud. Der skal meget til,
før du bliver vred, og du er så fuld af kærlighed, at du tilgiver folk,
bare de beder om det!

___ quote END ___

Bøn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=BPH

Matthæus 6:9-13, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

9 Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.
10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.
11
Giv os det, vi har brug for i dag.
12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.
13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,
men red os fra den Ondes angreb.

___________
___________

=>

Translation to English:

___ quote begin ___

Word of the Day Devotion
April 5

Jonah chapter 4 verse 2:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4.2&version=ERV

I know that you are a gracious and merciful God. It takes a lot before
you get angry and you are so full of love that you forgive people just
asking for it!

___ quote END ___

Prayer:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV

(Jesus says:)

Matthew 6:9-13, Easy-to-Read Version

9 So this is how you should pray:

‘Our Father in heaven,
we pray that your name will always be kept holy.
10
We pray that your kingdom will come—
that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.
11
Give us the food we need for today.
12
Forgive our sins,
just as we have forgiven those who did wrong to us.
13
Don’t let us be tempted,
but save us from the Evil One.’

___________
___________

=>

Translation to Russian:

___ початок цитати ___

Слово дня Преданность
5 апреля

Иона глава 4 стих 2:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4.2&version=ERV-RU

Я знаю, что Ты милостивый и милосердный Бог. Требуется много времени,
прежде чем вы разозлитесь, и вы настолько полны любви, что прощаете
людей, которые только просят об этом!

___ цитата КІНЕЦЬ ___

молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-RU

(Иисус говорит:)

От Матфея 6:9-13, Русский Новый Завет: Легкая для чтения версия

9 А потому молитесь вот как:

„Отец наш Небесный,
пусть будет свято имя Твоё.
10
Пусть наступит Царство Твоё.
Пусть исполнится воля Твоя на земле,
как и на небе.
11
Пошли нам хлеб насущный на каждый день
12
и прости нам наши грехи,
как мы простили тех, кто причинил нам зло.
13
Не подвергай нас искушению,
но избавь нас от лукавого”.
[Так как Тебе принадлежат и Царство,
и сила, и слава вовеки. Аминь!]

___________
___________

=>

Translation to Ukrainian:

___ цитата начинается ___

Слово дня відданості
5 квітня

Йона, розділ 4, вірш 2:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4.2&version=ERV-UK

Я знаю, що Ти милосердний і милосердний Бог. Потрібно багато часу, перш
ніж ти розлютишся, і ти настільки сповнений любові, що прощаєш людей,
які просто просять про це!

___ цитата КОНЕЦ ___

Молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-UK

(Ісус каже:)

От Матфея 6:9-13, Український Новий Завіт: легка для читання версія

9 Тому моліться так:

„Отче наш Небесний,
хай святиться ім’я Твоє.
10
Нехай прийде Царство Твоє.
Нехай буде воля Твоя,
як на Землі, так і на Небі.
11
Дай нам наш хліб[a] щоденний.
12
Прости гріхи наші,
як ми прощаємо тим,
хто завинив перед нами.
13
Не введи нас у спокусу,
а спаси від лукавого,
[бо царство, влада та слава
належать Тобі повік. Амінь!]

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

4 min. siden (Time now CET 22.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3670225
Frederik Palle
Kyivs borgmester opfordrer borgere til at vente med at komme tilbage

i dag kl. 05:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3670783
Nicolai Styrishave
Morgenoverblikket

i dag kl. 05:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3670791
Nicolai Styrishave
Ukraines udenrigsminister vil have Rusland ud af FN-råd

i dag kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3670801
Nicolai Styrishave
Luftalarmer lyder i det meste af Ukraine

i dag kl. 05:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3670814
Nicolai Styrishave
Borgmester og hendes familie fundet dræbt

i dag kl. 06:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3670948
Nicolai Styrishave
Ukrainsk militær: Rusland forbereder en offensiv i det østlige Ukraine

14 min. siden (Time now CET 08.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671054
Nicolai Styrishave
Britisk forsvar: Ukraine vinder terræn i nord

(Time now CET 08.05)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine
4. apr. 2022, 05:29
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-04-seneste-nyt-om-ukraine

Under 1 min siden (Time now CET 22.22)
Ekstraordinært møde i Det Udenrigspolitiske Nævn tirsdag

Kl. 23.20
Ifølge USA er Rusland "åbenlyst" ansvarlige for Butja-grusomheder

New Link ...

Seneste nyt om Ukraine
5. apr. 2022, 05:21
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 05.29
Ukrainsk borgmesterfamilie fundet bagbundet og nedgravet i landsby

Kl. 05.37
Rusland: Lande straffer sig selv med udvisning af diplomater

Kl. 06.05
Ukraine offentliggør liste med navne på 2000 russiske soldater i Butja

https://gur.gov.ua/en.html
https://gur.gov.ua/content/voennye-prestupnyky-neposredstvenno-uchastvuiushchye-v-sovershenyy-voennykh-prestuplenyi-protyv-naroda-ukrayny-v-h-bucha-voennosluzhashchye-64-otdelnoi-motostrelkovoi-bryhady-35-oa-vvo.html

Download PDF-file
https://drive.google.com/file/d/17BluxSx6NcaZPWdH9LoJW_8AIUSb8kZK/view

28 min siden (Time now CET 08.02)
USA vil udelukke Rusland fra FNs Menneskerettighedsråd

18 min siden (Time now CET 08.02)
Zelenskij taler til FN senere i dag

17 min siden (Time now CET 08.02)
Danmark har indefrosset stål og millioner i valuta overfor Rusland

(Time now CET 08.02)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-04-04 kl. 21.34
13 min. siden
FC Midtjylland holder fast i gulddrøm med sejr over Silkeborg

TV2:
Dagens overblik: Vores gas er en øm tå i nye sanktioner mod Rusland
4. apr. 2022, 20:53

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24006

Der SKAL spares på energien (navnlig gassen fra Rusland)!

Energy MUST be saved (especially gas from Russia)!

Энергию НЕОБХОДИМО экономить (особенно газ из России)!

Energie MUSS gespart werden (insbesondere Gas aus Russland)!

L'energia DEVE essere risparmiata (soprattutto gas dalla Russia)!

[...]

20 day after The International Court of Justice ...
FN-domstol:
Rusland skal stoppe krigen øjeblikkeligt.
Intet bevis for folkedrab på russisktalende personer i Ukraine før invasion

Den 05-04-2022 kl. 08:06 skrev Kall, Mogens:

Subject: News 2022-04-05, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1397 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Tue, 5 Apr 2022 08:06:35 +0200
24006 <624bdc6e$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/DItbnWfhcVA/m/21sjRNGeHAAJ

[ ... ]
[ ... ]

[ ... ]
> Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk
>
> Retskaffenhed ophøjer en nation,
> synd er en skamplet på ethvert folk.
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version
>
> Доброта возвеличивает народ,
> но грех—позор народов.
I går kl. 21:29
Tatiana lå ni timer på gaden i Butja, før hun fik hjælp - ved siden af
lå hendes dræbte ven
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tatianias-mand-blev-saaret-hendes-ven-blev-draebt-og-hun-laa-selv-9-timer

-

I går kl. 21:45
Kyivs borgmester opfordrer borgere til at vente med at komme tilbage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kyivs-borgmester-opfordrer-borgere-til-vente-med-komme-tilbage

-

USA beslaglægger for første gang russisk superyacht
4. apr. 2022, 21:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-04-usa-beslaglaegger-for-foerste-gang-russisk-superyacht

-

Kyivs borgmester advarer mod hjemrejse til hovedstaden: Der ligger miner
4. apr. 2022, 22:00
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-04-kyivs-borgmester-advarer-mod-hjemrejse-til-hovedstaden-der-ligger-miner

-

Mor i Butja har begravet sin søn under palle i haven
4. apr. 2022, 22:09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-04-mor-i-butja-har-begravet-sin-soen-under-palle-i-haven

-

I går kl. 22:55
Ekstraordinært møde i Det Udenrigspolitiske Nævn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ekstraordinaert-moede-i-det-udenrigspolitiske-naevn

Kommentar:

Der SKAL spares på energien (navnlig gassen fra Rusland)!

3 grunde:

1.
Det er godt for klimaet

2.
Det er godt for økonomien (i hvert fald hos private)

3.
Det kan hæmme Putins krigsmaskine (og dermed *massemordene* i Ukraine)

Jo mere Danmark sparer på gassen, desto mere kan vi afhjælpe Tysklands
(og Italiens) afhængighed af russisk gas!

Så det er bare om at komme i sving!

(
Extraordinary meeting of the Foreign Policy Board

Comment:

Energy MUST be saved (especially gas from Russia)!

3 reasons:

1.
It is good for the climate

2.
It is good for the economy (at least for private individuals)

3.
It could hamper Putin's war machine (and thus *the massacres* in Ukraine)

The more Denmark saves on gas, the more we can alleviate Germany's (and
Italy's) dependence on Russian gas!

So it's just about getting in the swing!
Внеочередное заседание Совета по внешней политике

Комментарий:

Энергию НЕОБХОДИМО экономить (особенно газ из России)!

3 причины:

1.
Это хорошо для климата

2.
Это хорошо для экономики (по крайней мере, для частных лиц)

3.
Это может помешать путинской военной машине (и тем самым *массовым
убийствам* на Украине)

Чем больше Дания будет экономить на газе, тем больше мы сможем облегчить
зависимость Германии (и Италии) от российского газа!

Так что это просто о том, чтобы попасть в качели!
Außerordentliche Sitzung des Foreign Policy Board

Kommentar:

Energie MUSS gespart werden (insbesondere Gas aus Russland)!

3 Gründe:

1.
Das ist gut fürs Klima

2.
Es ist gut für die Wirtschaft (zumindest für Privatpersonen)

3.
Es könnte Putins Kriegsmaschinerie (und damit *die Massaker* in der
Ukraine) behindern

Je mehr Dänemark beim Gas spart, desto mehr können wir die Abhängigkeit
Deutschlands (und Italiens) von russischem Gas verringern!

Es geht also nur darum, in Schwung zu kommen!
Riunione straordinaria del Consiglio per la politica estera

Commento:

L'energia DEVE essere risparmiata (soprattutto gas dalla Russia)!

3 motivi:

1.
Fa bene al clima

2.
Fa bene all'economia (almeno ai privati)

3.
Potrebbe ostacolare la macchina da guerra di Putin (e quindi *i
massacri* in Ucraina)

Più la Danimarca risparmia sul gas, più possiamo alleviare la dipendenza
della Germania (e dell'Italia) dal gas russo!

Quindi si tratta solo di mettersi in gioco!

I går kl. 23:37
Ruslands FN-ambassadør kalder anklager om krigsforbrydelser for løgn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-fn-ambassadoer-kalder-anklager-om-krigsforbrydelser-loegn

Kommentar:

Når man kan finde på at myrde *uskyldige*, mon ikke også man så kan
finde på at lyve?

Когда вы можете думать об убийстве *невинных*, разве вы не можете думать
и о лжи?

-

I dag kl. 05:50
DR med Zelenskyj blandt lig i Butja: 'Det er voldsomt det her'
https://www.dr.dk/stories/1288510966/pressetur-til-butja/

-

I dag kl. 05:50
Rusland: Lande har straffet sig selv med diplomat-udvisninger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-lande-har-straffet-sig-selv-med-diplomat-udvisninger

-

Rusland: Lande har straffet sig selv med diplomat-udvisninger
5. apr. 2022, 05:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-rusland-lande-har-straffet-sig-selv-med-diplomat-udvisninger

-

Butja bliver ikke det vendepunkt, mange håber, advarer ekspert
5. apr. 2022, 05:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-butja-bliver-ikke-det-vendepunkt-mange-haaber-advarer-ekspert

-

Borgmesterfamilie fundet bagbundet og nedgravet i landsby
5. apr. 2022, 06:21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-borgmesterfamilie-fundet-bagbundet-og-nedgravet-i-landsby

-

I dag kl. 06:44
Danske myndigheder har indefrosset stål og millioner af dollars overfor
Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danske-myndigheder-har-indefrosset-staal-og-millioner-af-dollars-overfor-rusland

Kommentar:

Pengene skal sendes til Ukraine og gå til *krigsskadeerstatning*!

-

I dag kl. 07:16
Borgmester og hendes familie fundet dræbt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/borgmester-og-hendes-familie-fundet-draebt

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

5 min. siden (Time now CET 08.14)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671117
Nicolai Styrishave
Zelenskyj skal tale til FN's Sikkerhedsråd

(Time now CET 08.14)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine
4. apr. 2022, 05:29
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-04-seneste-nyt-om-ukraine

9 min siden (Time now CET 08.13)
Ukraine kontrollerer igen nøgleområder i nord

Under 1 min siden (Time now CET 08.34)
Herrelandsholdets trøjer indbringer næsten 400.000 kroner

Kommentar:

Normalt går jeg ikke op i sport (da det kan gå hen og blive en afgud),
men lige i dette specifikke tilfælde tjener det et godt formål ... :-)

(Time now CET 08.34)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-04-05 kl. 08.14
4 min. siden
Landsholdets trøjer indbringer næsten 400.000 til Ukraines børn

TV2:
Borgmesterfamilie fundet bagbundet og nedgravet i landsby
5. apr. 2022, 06:21

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24007

Man kunne fx. lægge en VANVITTIG høj skat på russisk gas!

2.000 %

Så kan forbrugeren selv financere sit *fråseri*!

Date: Tue, 5 Apr 2022 08:06:35 +0200
24006 <624bdc6e$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/DItbnWfhcVA/m/21sjRNGeHAAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

I dag kl. 08:25
Peru indfører udgangsforbud efter voldsomme protester over stigende priser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/peru-indfoerer-udgangsforbud-efter-voldsomme-protester-over-stigende-priser

-

I dag kl. 08:36
Britisk forsvar: Ukraine vinder terræn i nord
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/britisk-forsvar-ukraine-vinder-terraen-i-nord

-

I dag kl. 08:50
58 kommuner og Dansk Industri vil lægge plan for at få ukrainere i job
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/58-kommuner-og-dansk-industri-vil-laegge-plan-faa-ukrainere-i-job

-

I dag kl. 10:00
Kommuner får henvendelser om, hvordan ukrainske flygtninge kan hjælpes
videre
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kommuner-faar-henvendelser-om-hvordan-ukrainske-flygtninge-kan-hjaelpes-videre

-

I dag kl. 10:06
Danmark udviser 15 russiske diplomater: Har udført spionage på dansk grund
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-udviser-15-russiske-diplomater-har-udfoert-spionage-paa-dansk-grund

-

Skygger på satellitbillede peger på lig i gaderne under russernes kontrol
5. apr. 2022, 11:13
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-skygger-paa-satellitbillede-peger-paa-lig-i-gaderne-under-russernes-kontrol

+

I dag kl. 11:10
Satellitbilleder viser ligene i Butja og underbygger anklage om
krigsforbrydelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/satellitbilleder-viser-ligene-i-butja-og-underbygger-anklage-om-krigsforbrydelser

Billederne er taget i midten af marts, og ifølge New York Times ligger
ligene samme sted, som de ukrainske styrker fandt dem fredag, da de
genindtog byen.

https://www.nytimes.com/live/2022/04/05/world/ukraine-russia-war

(
Satellite images show the bodies in Butja and substantiate allegations
of war crimes

The photos were taken in mid-March, and according to the New York Times,
the bodies are in the same place as the Ukrainian forces found them on
Friday when they recaptured the city.
Спутниковые снимки показывают тела в Буте и подтверждают обвинения в
военных преступлениях

Фотографии были сделаны в середине марта, и, по данным New York Times,
тела находятся на том же месте, где их нашли украинские силы в пятницу,
когда отбили город.

Ukraine deler liste over russere anklaget for drab i Butja og sender en
advarsel
5. apr. 2022, 11:21
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-ukraine-deler-liste-over-russere-anklaget-for-drab-i-butja-og-sender-en-advarsel

-

I dag kl. 11:27
Rusland vil gengælde dansk udvisning af diplomater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vil-gengaelde-dansk-udvisning-af-diplomater

-

I dag kl. 11:40
Italien udviser 30 russiske diplomater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/italien-udviser-30-russiske-diplomater

-

Moskva vil sætte ind mod danske ansatte i Rusland
5. apr. 2022, 11:41
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-moskva-vil-saette-ind-mod-danske-ansatte-i-rusland

-

https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-04-05-danmark-udviser-15-russiske-diplomater-for-spionage
Danmark udviser 15 russiske diplomater for spionage
5. apr. 2022, 11:44

-

Få overblik over Ruslands invasion af Ukraine
3. april 2022, 11:05
Opdateret 5. april, 11:49
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-03-kort-over-invasionen-foelg-udviklingen-her

-

2022-04-05 kl. 12.53
39 min. siden
Nye sanktioner mod Rusland på vej
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nye-sanktioner-mod-rusland-paa-vej

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

3 min. siden (Time now CET 08.48)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671220
Nicolai Styrishave
Rusland holder fast: Drab i Butja var iscenesat for at skade Rusland

i dag kl. 09:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671305
Nicolai Styrishave
Hold fra Røde Kors er løsladt efter at være tilbagehold

i dag kl. 09:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671363
Nicolai Styrishave
Borgmester: Rusland bruger klyngebomber mod civile

i dag kl. 10:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671459
Nicolai Styrishave
Nye sanktioner mod Rusland på vej

i dag kl. 10:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671512
Olivia Høj
Danmark udviser 15 russiske diplomater: Har udført spionage på dansk grund

i dag kl. 10:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671735
Nicolai Styrishave
Rusland vil gengælde dansk udvisning af diplomater

i dag kl. 11:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671805
Nicolai Styrishave
Italien udviser 30 russiske diplomater

i dag kl. 11:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3671917
Nicolai Styrishave
Storbritannien og Japan vil have nye sanktioner mod Rusland

54 min. siden (Time now CET 12.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3672048
Nicolai Styrishave
Overblik

32 min. siden (Time now CET 12.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3672092
Nicolai Styrishave
Sverige udviser tre russiske diplomater

(Time now CET 12.51)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine
4. apr. 2022, 05:29
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-04-seneste-nyt-om-ukraine

15 min siden (Time now CET 09.11)
Fire ud af fem ukrainske flygtninge vil hjem igen, når krigen er ovre

9 min siden (Time now CET 09.11)
EU vil pålægge Rusland nye sanktioner onsdag, siger fransk minister

Kl. 09.15
Røde Kors-hold, der forsøgte at komme til Mariupol, er blevet løsladt

Kl. 09.32
Butja-drab er "iscenesat af Vesten" og "en provokation", siger
Putin-allierede

Kl. 10.03
Danmark udviser 15 russiske efterretningsofficerer

Kl. 10.31
Rusland truer Wikipedia med bøder

Kl. 10.58
Rusland vil "gengælde" dansk udvisning af diplomater

Kl. 11.08
Italien udviser 30 russiske diplomater

Kl. 11.16
Von der Leyen skal møde Zelenskij i Kyiv

53 min siden (Time now CET 12.48)
Meget tyder på krigsforbrydelser fra russisk side, siger ekspert

41 min siden (Time now CET 12.48)
Sverige udviser også diplomater

(Time now CET 12.48)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-04-05 kl. 12.53
18 min. siden
Rengøringsmetode trækker plastik ud i havet: Nu kalder Slagelse Kommune
til dialogmøde

TV2:
Politi frafalder sigtelsen af en mistænkt i drabet på Mia Skadhauge
5. apr. 2022, 12:38

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24009

Date: Tue, 5 Apr 2022 08:06:35 +0200
24006 <624bdc6e$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/DItbnWfhcVA/m/21sjRNGeHAAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

Rusland er vores fjende, siger Ellemann
I dag kl. 12.50
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-partilederdebat-i-folketinget

-

I dag kl. 13:00
Sverige følger trop: Udviser tre russiske diplomater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sverige-foelger-trop-udviser-tre-russiske-diplomater

-

Borgmester blandt 400 dræbte, der er fundet vest for Kyiv
5. apr. 2022, 13:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-borgmester-blandt-400-draebte-der-er-fundet-vest-for-kyiv

-

I dag kl. 13:34
EU-top vil besøge præsident Zelenskyj i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-top-vil-besoege-praesident-zelenskyj-i-ukraine

-

I dag kl. 13:50
Tag med DR på tur i den sønderbombede by, som Zelenzkyj har bedt Danmark
genopbygge
https://www.dr.dk/stories/1288510966/mykolajiv/

-

I dag kl. 14:44
FN: Der er nu 7,1 millioner internt fordrevne i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-der-er-nu-71-millioner-internt-fordrevne-i-ukraine

-

EU vil straffe Rusland yderligere – foreslår at kul og olie rammes af
sanktioner
5. apr. 2022, 14:53
Opd. 5. apr. 2022, 15:32
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-eu-vil-straffe-rusland-yderligere-foreslar-at-kul-og-olie-rammes-af-sanktioner

-

I dag kl. 14:52
EU foreslår at inddrage kul i ny sanktionspakke
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-foreslaar-inddrage-kul-og-olie-i-ny-sanktionspakke

-

I dag kl. 16:06
Natos kvanteteknologiske center kommer til at ligge i København
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/natos-kvanteteknologiske-center-kommer-til-ligge-i-koebenhavn

-

Nyt NATO-center skal ligge i Danmark
5. apr. 2022, 16:19
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-04-05-nyt-nato-center-skal-ligge-i-danmark

-

Krigen har fået priserne til at stige eksplosivt, og det ser ud til at
fortsætte
5. apr. 2022, 16:20
https://nyheder.tv2.dk/business/2022-04-05-krigen-har-faaet-priserne-til-at-stige-eksplosivt-og-det-ser-ud-til-at

-

Ekspert: Sådan kan nye sanktioner mod Rusland ramme os selv
5. apr. 2022, 17:03
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-04-05-ekspert-saadan-kan-nye-sanktioner-mod-rusland-ramme-os-selv

-

I dag kl. 17:06
København har planer om pavillonby på Amager til 330 ukrainske flygtninge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/koebenhavn-har-planer-om-pavillonby-paa-amager-til-330-ukrainske-flygtninge

-

I dag kl. 17:12
Rusland dropper klage og misser endegyldigt VM i Qatar
https://www.dr.dk/sporten/seneste-sport/rusland-dropper-klage-og-misser-endegyldigt-vm-i-qatar

-

I dag kl. 17:25
Zelenskyj til FN's Sikkerhedsråd: De værste krigsforbrydelser 'siden 2.
Verdenskrig'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-til-fns-sikkerhedsraad-de-vaerste-krigsforbrydelser-siden-2-verdenskrig

-

Zelenskij med bredside mod FN: - Er tiden løbet fra international lov?
5. apr. 2022, 18:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-zelenskij-med-bredside-mod-fn-er-tiden-loebet-fra-international-lov

-

Enhedslisten grillet om NATO til partilederdebat
5. apr. 2022, 18:26
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-04-05-enhedslisten-grillet-om-nato-til-partilederdebat

-

Vestas trækker sig fra det russiske marked
5. apr. 2022, 18:44
https://nyheder.tv2.dk/business/2022-04-05-vestas-traekker-sig-fra-det-russiske-marked

-

2022-04-05 kl. 18.50
52 min. siden
Vindmølleproducenten Vestas vil trække sig fra Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vindmoelleproducenten-vestas-vil-traekke-sig-fra-rusland

-

Mette Frederiksen kommenterer udvisning af russiske diplomater: - Det er
så voldsomt, brutalt og meningsløst
5. apr. 2022, 18:04
Opd. 5. apr. 2022, 18:48
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-mette-frederiksen-kommenterer-udvisning-af-russiske-diplomater-det-er-saa-voldsomt

-

2022-04-05 kl. 18.58
38 min. siden
'Voldtægter og henrettelser': Mistanke om russiske krigsforbrydelser i
flere byer
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mistanke-om-russiske-krigsforbrydelser-i-flere-byer

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

i dag kl. 14:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3672626
Jakob Busk Olsen
FN: 7,1 millioner internt fordrevne i Ukraine

i dag kl. 14:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3672691
Jakob Busk Olsen
Frankrig er klar til at tage kul og olie med i sanktioner

i dag kl. 15:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3672768
Jakob Busk Olsen
EU lægger op til sanktioner på kul fra Rusland

i dag kl. 15:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3672848
Jakob Busk Olsen
Nato: Rusland skal bruge nogle uger før ny offensiv

i dag kl. 15:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3673045
Jakob Busk Olsen
Foto-protest i Moskva spejler foto fra Butja

i dag kl. 16:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3673105
Jakob Busk Olsen
Her er de nye sanktioner mod Rusland, som EU lægger op til

i dag kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3673481
Jakob Busk Olsen
Zelenskyj: De værste krigsforbrydelser 'siden 2. Verdenskrig'

35 min. siden (Time now CET 18.46)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3673681
Jakob Busk Olsen
Rusland i FN: Vi angriber ikke civile

8 sek. siden (Time now CET 19.10)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3673963
Jakob Busk Olsen
Kina kalder billeder fra Butja' meget foruroligende'

Kommentar:

Det er det rene Pol Pot Auschwitz!

(Time now CET 19.10)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine
4. apr. 2022, 05:29
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-04-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 13.32
Skib med civile angrebet i Mariupol, siger ukrainsk ministerium

Kl. 13.51
Over 7 millioner ukrainere er fordrevet internt siden krigens start

Kl. 14.00
Angreb har skabt stor salpetersky nær Luhansk, siger Ukraines parlament

Kl. 14.29
- Vi er i en kritisk fase af krigen, siger Stoltenberg

Kl. 14.44
Zelenskij taler i FN klokken 16

Kl. 14.53
EU foreslår at inddrage kul og olie i ny sanktionspakke

Kl. 16.05
Om lidt holder Zelenskij tale til FN – følg med her

Kl. 16.19
Guterres: Jeg vil aldrig glemme billederne fra Butja

Kl. 16.29
Rusland har anvendt klyngebomber i tæt befolkede områder mindst 24 gange

Kl. 16.38
Det er endnu for farligt at vende tilbage til Butja

Kl. 16.44
Zelenskij taler om grusomme scener i Butja: - De har dræbt kvinder og
børn og hele familier

Kl. 16.47
Butja er kun ét eksempel ud af mange, siger Zelenskij

Kl. 16.54
Zelenskij: - Er I klar til at lukke FN? Hvis svaret er nej, er tiden
inde til at handle

Kl. 17.05
Zelenskijs tale er nu slut

50 min siden (Time now CET 18.43)
Vestas trækker sig fra det russiske marked

38 min siden (Time now CET 18.43)
Russisk FN-ambassadør: - Vi er ikke gået efter civile

4 min. siden (Time now CET 19.00)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3673816
Jakob Busk Olsen
'Krigsforbrydelser': Israel retter hård kritik mod Rusland

2 min siden (Time now CET 19.09)
Udenlandsk handelsskib ramt af russiske missiler i Mariupol, oplyser Ukraine

(Time now CET 19.09)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24010

Boris Johnson til den russiske befolkning: - I fortjener at høre sandheden

Boris Johnson to the Russian people: - You deserve to hear the truth

Борис Джонсон — русскому народу: — Вы заслуживаете услышать правду

Was:

Stoltenberg: Sverige og Finland er velkomne i NATO

Stoltenberg: Sweden and Finland are welcome in NATO

Столтенберг: Швеции и Финляндии рады в НАТО

Date: Tue, 5 Apr 2022 08:06:35 +0200
24006 <624bdc6e$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/DItbnWfhcVA/m/21sjRNGeHAAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

I dag kl. 19:09
Kinas FN-ambassadør kalder Butja-billeder 'foruroligende'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kinas-fn-ambassadoer-kalder-butja-billeder-foruroligende

-

Massevis af vestlige virksomheder kan blive kopieret i Rusland
5. apr. 2022, 19:53
https://nyheder.tv2.dk/business/2022-04-05-massevis-af-vestlige-virksomheder-kan-blive-kopieret-i-rusland

-

Kinas FN-ambassadør finder billeder fra Butja foruroligende
5. apr. 2022, 19:54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-kinas-fn-ambassador-finder-billeder-fra-butja-foruroligende

-

I dag kl. 20:20
USA, Storbritannien og Australien går i alliance om hypersoniske missiler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-storbritannien-og-australien-gaar-i-alliance-om-hypersoniske-missiler

-

Hvordan kan Litauen bare pludselig lukke for russisk gas?
5. apr. 2022, 20:44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-hvordan-kan-litauen-bare-pludselig-lukke-for-russisk-gas

-

I dag kl. 20:52
Danmark udviser 15 russiske diplomater: 'De er først og fremmest nok
spioner'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/diplomater

-

Dagens overblik: Nye satellitbilleder fra Butja
5. apr. 2022, 20:53
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-dagens-overblik-nye-satellitbilleder-fra-butja

-

I dag kl. 20:55
Jeppe Kofod er inviteret til Kyiv - og ser positivt på muligheden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/jeppe-kofod-er-inviteret-til-kyiv-og-ser-positivt-paa-muligheden

-

Han er altid forberedt på en krise: - Jeg mener, det er en borgerpligt
5. apr. 2022, 21:07
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-han-er-altid-forberedt-paa-en-krise-jeg-mener-det-er-en-borgerpligt

-

USA presser Kina med hypersoniske missiler i ny alliance
5. apr. 2022, 21:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-usa-presser-kina-med-hypersoniske-missiler-i-ny-alliance

-

TV 2 besøger by, hvor forkullede lig ligger i gaderne
5. apr. 2022, 21:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-05-tv-2-besoeger-by-hvor-forkullede-lig-ligger-i-gaderne

-

Professor kalder udsmidning af russiske diplomater "uklogt"
5. apr. 2022, 22:48
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-05-professor-kalder-udsmidning-af-russiske-diplomater-uklogt

-

2022-04-05 kl. 23.11
8 min. siden
Næsten 4.000 civile er evakueret fra ukrainske byer det seneste døgn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/naesten-4000-civile-er-evakueret-fra-ukrainske-byer-det-seneste-doegn

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

i dag kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3674263
Jakob Busk Olsen
EU udviser 19 russiske diplomater

i dag kl. 19:53
Medie: Drone filmede drab på cyklist i Butja

https://twitter.com/bellingcat/status/1511284174921076736/video/1

i dag kl. 20:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3674921
Jakob Busk Olsen
Boris Johnson taler til russerne - på russisk

i dag kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3675398
Jakob Busk Olsen
Her er dagens vigtigste udviklinger

20 min. siden (Time now CET 23.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3675828
Karen Klærke
Næsten 4.000 civile er evakueret i dag

(Time now CET 23.11)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine
4. apr. 2022, 05:29
https://nyheder.tv2.dk/2022-04-04-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 19.16
Ukraine: Op mod 300 lig er begravet i Butjas massegrave

Kl. 19.35
Stoltenberg: Sverige og Finland er velkomne i NATO

Kl. 20.01
Indbyggere kan kun forlade Mariupol til fods

Kl. 20.21
Boris Johnson til den russiske befolkning: - I fortjener at høre sandheden

Kl. 20.42
AUKUS vil samarbejde om hypersoniske missiler

Kl. 21.42
3850 blev evakueret fra humanitære korridorer tirsdag

Kl. 21.58
Rekordmange ukrainere vil have Ukraine med i EU

14 min siden (Time now CET 23.06)
USA: Nye sanktioner mod russerne på vej efter Butja-drab

8 min siden
Zelenskij til Macron: - Tak, min ven

(Time now CET 23.22)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24011