Russisk offensiv nærmer sig et vendepunkt, vurderer tænketank - News 2023-04-10

Russisk offensiv nærmer sig et vendepunkt, vurderer tænketank

Intern kilde i Pentagon kan stå bag læk om Ukraines luftforsvar

Subject: Golanhøjderne beskudt med raketter: Israel besvarer
med bombardementer i Syrien - News 2023-04-09
Date: Sun, 9 Apr 2023 08:39:38 +0200
25102 <u0tmja$1kntk$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/aTkOSqQXCi8/m/S6Ej1IfgEAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Kina simulerer præcisionsangreb på Taiwan under stor militærøvelse
I går kl. 19.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-09-kina-simulerer-praecisionsangreb-paa-taiwan-under-stor-militaeroevelse

Kommentar:

Sænk lortet, ET!

Årsag:
Det *IKKE folkevalgte* kommuniststyre i Kina er en réel TRUSSEL
mod Verdensfreden og kan KUN standses med magt (ligesom Putins
Psykopatistan)!

-

I går kl. 21:51
Et 'ja' til russiske brydere får dansk forbund til at overveje boykot
https://www.dr.dk/sporten/oevrig/et-ja-til-russiske-brydere-faar-dansk-forbund-til-overveje-boykot

-

Russisk offensiv nærmer sig et vendepunkt, vurderer tænketank
I går kl. 22.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-09-russisk-offensiv-naermer-sig-et-vendepunkt-vurderer-taenketank

-

Intern kilde kan stå bag læk af amerikanske efterretninger
I dag kl. 05.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-intern-kilde-kan-sta-bag-laek-af-amerikanske-efterretninger

-

I dag kl. 06:20
Med et par klik vil Folketinget give ret til, at man kan sige nej tak
til genoplivning
https://www.dr.dk/nyheder/indland/med-et-par-klik-vil-folketinget-give-ret-til-man-kan-sige-nej-tak-til-genoplivning

+

Fra næste år kan genoplivning fravælges på sundhed.dk
I dag kl. 07.30
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-04-10-fra-naeste-ar-kan-genoplivning-fravaelges-pa-sundheddk

Kommentar:

Tillad mig at foreslå en art hundetegn, man kan bære på kroppen
(fx om halsen ligesom soldaterne).

Og ...

Giv folk mulighed for en mere avanceret valgmulighed end blot
enten eller.

Fx bør man kunne sige, at man gerne vil genoplives, men hvis
man er gået hen og blevet en grønsag, da ønsker man IKKE
genoplivning (til blot endnu mere grønsagsliv UDEN håb forude i dette
jordiske liv)

Dernæst vil nogle psykisk sårbare personer KUNNE føle sig så
*uønskede*, at de ligefrem føler sig presset i disse valg og
måske endog opsøger aktiv dødshjælp. Så pas på med dissee knap
så gode "tilbud"!

-

DR S124 man 10 apr 08:28:18
10.april dr.dk/nyheder 08:25

MILITÆRSKIB HAR UDFØRT MISSION
Et skib fra den amerikanske flåde har
udført en mission i det sydkinesiske
hav nær Spratly-øerne. Det oplyser
flåden ifølge Reuters. Det var
destroyeren USS Milius, som gennemførte
den såkaldte navigations- og
frihedsmission. Ifølge de kinesiske
myndigheder sejlede det amerikanske
krigsskib "ulovligt" ind i det
Sydkinesiske Hav, skriver Reuters. Den
amerikanske flåde siger selv, at
missionen var legal under international
lov.

Missionen fandt sted i forbindelse med
det kinesiske militærs øvelser ud for
Taiwan efter øgede spændinger i
området. Øvelsen begyndte lørdag og er
planlagt at ende i dag.

2023-04-10 kl 08.50
24 min. siden
Den amerikanske flåde har udført mission i Det Sydkinesiske Hav
efter spændinger omkring Taiwan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-amerikanske-flaade-har-udfoert-mission-i-det-sydkinesiske-hav-efter-spaendinger

Kommentar:

Se Cannibalistan-kommentaren ovenfor.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 18.34
Ukrainsk soldat ser ingen tegn på svækket fjende i Bakhmut

Kl. 19.35
Ukraine hævder at have afvist over 40 angreb

Kl. 20.21
Fjenden mister to kompagnier om dagen i særligt område, hævder ukrainsk
oberst

Kl. 21.17
Jevgenij Prigozjin advarer mod at undervurdere ukrainsk modoffensiv

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.21
Intern kilde i Pentagon kan stå bag læk om Ukraines luftforsvar

Kl. 05.35
Medie: Ukraine har desperat brug for at forstærke luftforsvar

Kl. 05.39
Zelenskyj håber på fred i Ukraine til påske næste år

Kl. 06.15
Zelenskyj: Ukraine ændrer planer efter læk

Kl. 06.41
Ukraine har udført seks angreb

Kl. 07.17
Rusland: Ukraine har udført 20 angreb i Donetsk

Kl. 07.31
Ukraine: Rusland har udført 78 angreb i Kherson

Kl. 08.08
Zelenskyj fordømmer russisk angreb, der kostede tiårig pige livet

57 min siden (Time now CET 09.26)
Tænketank: Rusland vil foreslå våbenhvile

27 min siden (Time now CET 09.26)
Ukraine: Rusland har mistet over 178.000 soldater

6 min siden (Time now CET 09.26)
Rusland: Russiske styrker uskadeliggør tre-fire sabotagegrupper om ugen
i Donetsk

(Time now CET 09.26)

2023-04-10 kl 08.50
24 min. siden
Den amerikanske flåde har udført mission i Det Sydkinesiske Hav efter
spændinger omkring Taiwan

TV2:
2023-04-10 kl 09.04
Læge blev frikendt for seksuelle krænkelser – men står tilbage med
milliontab
I dag kl. 07.35

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25104

Russisk jagerfly tæt på at skyde britisk fly ned 29. september
ud for Krim-halvøen

Subject: Russisk offensiv nærmer sig et vendepunkt, vurderer
tænketank - News 2023-04-10
Date: Mon, 10 Apr 2023 09:30:27 +0200
25104 <u10duj$23nil$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BV3lThBqZhM/m/Gh1uTuIxEQAJ
- Det er virkelig alvorligt, siger ekspert om muligt lækkede
efterretningsdokumenter
I dag kl. 09.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-det-er-virkelig-alvorligt-siger-ekspert-om-muligt-laekkede-efterretningsdokumenter

=>

US scrambles to trace source of highly classified intel leak
April 10, 2023, 8:46 AM GMT+2
Last Updated 4 hours ago (Time now CET 12:24)
https://www.reuters.com/world/us/us-searches-source-highly-classified-intel-leak-2023-04-09/

One of the documents, dated Feb. 23 and marked "Secret,"
outlines in detail how Ukraine's S-300 air defense systems
would be depleted by May 2 at the current usage rate.

[ ... ]

WATCHING ALLIES

Another document, marked "Top Secret" and from a CIA Intel
update from March 1, says the Mossad intelligence agency
was encouraging protests against Israeli Prime Minister
Benjamin Netanyahu's plans to tighten controls on the
Supreme Court.

-

Nordkorea har afbrudt kontakten til Sydkorea uden forklaring
I dag kl. 10.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-nordkorea-har-afbrudt-kontakten-til-sydkorea-uden-forklaring

2023-04-10 kl 18.59
Nordkorea har flere gange tidligere lukket for den interne
forbindelseslinje for at vise sin utilfredshed med naboerne.

-

DR S127 man 10 apr 11:48:01
10.april dr.dk/nyheder 11:00

AKTIVISTER IDØMT FÆNGSEL I KINA

I dag kl. 11:00
Kina: To menneskerettighedsadvokater idømt fængsel for at undergrave staten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-menneskerettighedsadvokater-idoemt-faengsel-undergrave-staten

-

DR S128 man 10 apr 11:48:01
10.april dr.dk/nyheder 11:46

DALAI LAMA UNDSKYLDER

2023-04-10 kl 12.15
29 min. siden
Dalai Lama undskylder for at have bedt barn om at sutte sin tunge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dalai-lama-undskylder-have-bedt-barn-om-sutte-sin-tunge

-

I dag kl. 13:15
I skyggen af krigen leverer ukrainske stålværker livsnødvendige
forsyninger til fronten
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-skyggen-af-krigen-leverer-ukrainske-staalvaerker-livsnoedvendige-forsyninger-til

-

Rusland vil opruste luftværn langs grænsen til Finland
I dag kl. 13.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-rusland-vil-opruste-luftvaern-langs-graensen-til-finland

-

DR S130 man 10 apr 14:50:23
10.april dr.dk/nyheder 13:24

RUSLAND VIL OPRUSTE SIT LUFTFORSVAR

I dag kl. 13:24
Rusland opruster sit luftværn efter finsk Nato-medlemskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-opruster-sit-luftvaern-efter-finsk-nato-medlemskab

-

DR S131 man 10 apr 14:50:23
10.april dr.dk/nyheder 13:42

ØVELSE VED TAIWAN ER AFSLUTTET

I dag kl. 13:42
Kinesisk militærøvelse ved Taiwan er afsluttet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kinesisk-militaeroevelse-ved-taiwan-er-afsluttet

-

Dalai Lama undskylder for video, hvor han kysser dreng og beder ham
sutte sin tunge
I dag kl. 13.57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-dalai-lama-undskylder-for-video-hvor-han-kysser-dreng-og-beder-ham-sutte-sin-tunge

-

Kina blokerede Taiwan under tre dage lang manøvre
I dag kl. 14.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-kina-blokerede-taiwan-under-tre-dage-lang-manovre

-

DR S134 man 10 apr 17:31:59
10.april dr.dk/nyheder 17:30

TROELS LUND HAR VÆRET I UKRAINE

I dag kl. 17:30
Ukrainsk forsvarsminister efter dansk besøg: Kornaftale blev mulig på
grund af missiler fra Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainsk-forsvarsminister-efter-dansk-besoeg-kornaftale-blev-mulig-paa-grund-af

-

Forsvarsminister på besøg i Ukraine: Særligt én dansk donation har givet
ukrainerne en fordel
I dag kl. 17.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-forsvarsminister-paa-besoeg-i-ukraine-saerligt-en-dansk-donation-har-givet

-

2023-04-10 kl 18.59
14 min. siden
Politi: Fem dræbt og seks såret ved skyderi i Kentucky
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/politi-fem-draebt-og-seks-saaret-ved-skyderi-i-kentucky

-

2023-04-10 kl 19.45
Kinesiske tropper er klar til når som helst at "smadre Taiwans uafhængighed"
12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-kinesiske-tropper-er-klar-til-naar-som-helst-at-smadre-taiwans-uafhaengighed

[...]

Kl. 09.52
Ukraine anklager Rusland for at bruge kontroversiel taktik i Bakhmut

- Fjenden har skiftet taktik til den såkaldte "brændt jord"-taktik
kendt fra Syrien.

Kl. 10.26
Storbritannien: Rusland udfører flere angreb ved Donetsk

Kl. 10.52
Rusland vil styrke luftforsvar, efter at Finland er blevet NATO-medlem

Kl. 11.26
Fem kvæstet i russiske angreb i Ukraine

48 min siden (Time now CET 12.28)
Lukasjenko kræver garantier fra Rusland

23 min siden (Time now CET 12.28)
Rusland: Vi har ødelagt over 100 ukrainske droner

Kl. 12.39
Koalition skal skaffe bortførte børn tilbage til Ukraine

Kl. 13.23
Yderligere 24 børn tilbage i Ukraine mandag

Kl. 13.42
Rusland: Planer om våbenhvile ikke på bordet

Kl. 14.09
Russisk jagerfly tæt på at skyde britisk fly ned

Episoden skete 29. september sidste år ved kysten ud for
Krim-halvøen, ...

Kl. 15.25
Rusland kontrollerer 75 procent af Bakhmut, siger russisk leder

Kl. 15.31
Udveksling sender 106 krigsfanger til Rusland

Kl. 15.52
Ukraine nedskyder russisk helikopter

Kl. 17.30
- Russerne har forvandlet Avdiivka til en total ruin, siger guvernør

Kl. 17.54
Ukraine roser dansk våbenbidrag: - Meget, meget vigtigt for os

12 min siden (Time now CET 19.51)
Lukasjenko beder Rusland om beskyttelse

Ukraine beskylder Belarus for at støtte den russiske invasion
og krig i landet.

(Time now CET 19.51)

2023-04-10 kl 19.42
11 min. siden
Trump anker retskendelse: Vil hindre Mike Pence i at vidne mod ham

TV2:
2023-04-10 kl 19.45
Europa står på randen af ny migrantkrise, advarer Italien
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25105