Seks af Putins "uovervindelige" missiler skudt ned af Ukraine. Ruslands samlede krigsskader skal samles i ét register - News 2023-05-16

Subject: Доброжелательность (49,94738723 y) - News 2023-05-15
Date: Mon, 15 May 2023 08:45:08 +0200
25209 <u3skdl$2vfr4$1...@news.eternal-september.org>
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-2xx/25-20x/25-209
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/gIpmsBj4ldY/m/6jKb6XrkAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Georgien trodser kritik og lader russisk flyselskab lande igen
I dag kl. 02.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-georgien-trodser-kritik-og-lader-russisk-flyselskab-lande-igen

-

Seks af Putins "uovervindelige" missiler skudt ned af Ukraine
I dag kl. 05.24

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

-

DR S126 tir 16 maj 07:27:48
16.maj dr.dk/nyheder 05:31

LANDE STÅR FOR MANGE HENRETTELSER
Sidste år blev mindst 883 mennesker i
verden henrettet, viser Amnesty
Internationals årsrapport om
dødsstraffe.

Tre lande står alene for 90 procent af
alle registrerede henrettelser i 2022.
Det er Iran, Saudi-Arabien og Egypten -
hvor Iran topper med 576 henrettelser
sidste år, og er dermed det land med
klart flest.

Ifølge Malene Haakansson, som er
kommunikations- og pressechef for
Amnesty International Danmark, så er de
registrerede henrettelser dog kun
toppen af isbjerget, fordi Kina for
eksempel ikke oplyser antallet af
henrettelser.

I dag kl. 05:31
Tre lande står for ni ud af ti registrerede henrettelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tre-lande-staar-ni-ud-af-ti-registrerede-henrettelser

-

Løkke foreslår markant EU-udvidelse, men særligt et land er ikke velkomment
I dag kl. 05.55
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-05-15-loekke-europa-skal-blive-stoerre

Vi kaster lande i armene på Rusland, hvis ikke vi inviterer dem
med ind i EU, mener udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M).

[ ... ]

- Det er svært overhovedet at se Tyrkiet som en del af
medlemskredsen i EU, mener han.

-

DR S127 tir 16 maj 07:27:48
16.maj dr.dk/nyheder 06:02

MISSILER OVER KYIV IGEN I NAT

2023-05-16 kl 08.40
19 min. siden
Massiv missilregn over Kyiv i nat
https://www.dr.dk/nyheder/udland/massiv-missilregn-over-kyiv-i-nat

-

DR S130 tir 16 maj 07:27:48
16.maj dr.dk/nyheder 07:25

GEORGIEN ÅBNER FOR FLYSELSKAB

I dag kl. 07:25
Georgien lader russisk flyselskab lande igen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/georgien-lader-russisk-flyselskab-lande-igen

-

2023-05-16 kl 08.40
21 min. siden
EU-chef vil 'omgåelse af sanktioner' på russisk olie til livs
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-chef-vil-omgaaelse-af-sanktioner-paa-russisk-olie-til-livs

-

2023-05-16 kl 08.44
Rusland er ude af stand til stort offensivt angreb - det giver Ukraine
et nyt problem
11 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-rusland-er-ude-af-stand-til-stort-offensivt-angreb-det-giver-ukraine-et-nyt-problem

Russerne har dog fortsat et dødbringende våben til offensivbrug
i Ukraine, lyder vurderingen.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.30
Omfattende russisk luftangreb over Kyiv i nat

Kl. 05.35
Georgien tillader igen russisk flyselskab at lande

Kl. 07.13
Ruslands samlede krigsskader skal samles i ét register

Kommentar:

Husk at menneskeliv (herundr ukrainske soldater) OGSÅ skal
erstattes, selvom det desværre IKKE kan bringe de døde tilbage.

*Krigsskadeerstatningen* til de pårørende kunne fx. være på
50 millioner kr. pr. dræbt! Eller er det for lavt sat?

Og så til Jer russere:

Blot fordi man råder over destruktive våben, giver det IKKE en
ret til at gøre det onde!

Så alle Jer, der deltager i dette *massemord*. SKAL for Retten°
og straffes (ligesom nazisterne efter 2. Verdenskrig)!

58 min siden (Time now CET 08.57-8)
Alle missiler skudt ned over Ukraine

40 min siden (Time now CET 08.57-8)
Tre dræbte efter nattens angreb mod Kyiv

(Time now CET 08.57-8)

2023-05-16 kl 08.40
4 min. siden
Åbent brev fra fransk skuespiller trækker endnu engang MeToo med på
Cannes' røde løber

TV2:
2023-05-16 kl 08.44
Rusland er ude af stand til stort offensivt angreb - det giver Ukraine
et nyt problem
11 sek siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25213

Mystisk sabotage rammer Ruslands jernbanenet

Subject: Seks af Putins "uovervindelige" missiler skudt ned af
Date: Tue, 16 May 2023 08:59:06 +0200
25213 <u3v9jr$mujg$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/9QDuMvjZ1lE/m/-NpYMbI0AwAJ
2023-05-16 kl 16.18
Mystisk sabotage rammer Ruslands jernbanenet
15 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-mystisk-sabotage-rammer-ruslands-jernbanenet

Det ene relæskab efter det andet langs den russiske jernbane
bliver sat i brand af russiske sabotører.

[ ... ]

Et nemt mål

Ruslands jernbanenet er sammenlagt 85.494 kilometer langt –
eller nok til at nå rundt om kloden to gange, og der er masser
af relæskabe på øde steder, der egner sig til sabotagehandlinger.

Det eneste nødvendige værktøj er koben eller knibtang, brandbar
væske og en lighter.

[...]

Kl. 09.08
Russerne er desperate og slår fra sig, siger major

Kl. 09.31
Video viser massivt missilangreb på Kyiv

Kl. 09.55
Gik Rusland efter lutforsvaret? - Det ville give supergod mening, siger
major

Kl. 10.26
Kyiv bliver et nemt offer for angreb uden Patriot-system, siger
korrespondent

Kl. 10.40
Wagner-gruppen presser på, men Ukraine vinder mest ved Bakhmut

56 min siden (Time now CET 12.08)
ISW: Afsløringer af Wagner-chef kan bruges til at "miskreditere" ham

16 min siden (Time now CET 12.08)
Rusland: Vi har ødelagde Kyivs luftforsvar i nat

7 min siden (Time now CET 12.08)
Se hvad Ukraines luftforsvar skød ned

Kl. 12.15
Flere dræbte efter "massive" angreb mod Kharkiv og Donetsk

Kl. 12.27
Ukraines ledende højesteretsdommer anholdt for bestikkelse

Kl. 13.23
Wagner-chef angriber journalister: - I har selv strikket det sammen

Kl. 13.43
Wagner-soldater er som "rotter i en musefælde", siger general

Kl. 14.21
Russiske soldater trænes i at udslette Leopard-kampvogne

Kl. 14.52
Kinas udsending på fredsmission rejser til Polen

Kl. 15.24
Ukrainere er trætte af angreb: - Vi vil bare gerne vinde

3 min siden (Time now CET 16.25)
Mette Frederiksen sender klart signal til Putin før topmøde

(Time now CET 16.25)

2023-05-16 kl 16.14
12 min. siden
Danmark skifter kurs: Mindre høj hest - mere pragmatisme

TV2:
2023-05-16 kl 16.17
Video viser fem havørne mæske sig i dødt rådyr
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25215

Problematisk for Putin, hvis "uovervindelige" missiler
systematisk skydes ned, siger militæranalytiker

Date: Tue, 16 May 2023 08:59:06 +0200
25213 <u3v9jr$mujg$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/9QDuMvjZ1lE/m/-NpYMbI0AwAJ
DR S152 tir 16 maj 21:09:45
16.maj dr.dk/nyheder 18:30

COLOMBIANER IDØMT 5 ÅR I MOSKVA
En 41-årig colombiansk mand er i dag
blevet idømt fem år og to måneders
fængsel ved Colovinsky-domstolen i
Moskva. Alberto Enrique Galdo Saray
blev ifølge det uafhængige russiske
medie Mediazona fundet skyldig i at
have spredt 'fake news' om den russiske
hær.

Colombianeren blev anholdt i april
sidste år under anklage om at have købt
mobiltelefoner og flere sim-kort for så
siden at placere dem i et
shoppingcenter i Moskva. Herefter blev
der ifølge anklagen herefter sendt
'bevidst falsk information' ud på
mobilerne om de russiske soldaters
handlinger i Ukraine, heriblandt drab
på civile.

I dag kl. 18:30
Colombianer idømt fem års fængsel i Moskva for at sprede 'fake news' på
efterladte mobiltelefoner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/colombianer-idoemt-fem-aars-faengsel-i-moskva-sprede-fake-news-paa-efterladte

-

Nedskydninger efterlader Putin med problem, siger analytiker
I dag kl. 18.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-nedskydninger-efterlader-putin-med-problem-siger-analytiker

-

I dag kl. 19:29
CIA opfordrer russere til at spionere mod deres eget land: 'Kom og
arbejd for os'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/cia-opfordrer-russere-til-spionere-mod-deres-eget-land-kom-og-arbejd-os

-

DR S155 tir 16 maj 21:09:45
16.maj dr.dk/nyheder 19:40

EU SKAL DISKUTERE REGISTER
"Det er vigtigt allerede nu at
forberede retsopgøret efter krigen".

I dag kl. 19:40
Rusland skal hæfte for skader og ødelæggelser: EU skal diskutere
register for ukrainske ofre
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-skal-haefte-skader-og-oedelaeggelser-eu-skal-diskutere-register-ukrainske

-

Da kammeraterne lå døde i skyttegraven, valgte russisk soldat at give tegn
I dag kl. 19.48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-da-kammeraterne-laa-doede-i-skyttegraven-valgte-russisk-soldat-at-give-tegn

Russiske soldater kan overgive sig til Ukraine under programmet
'I Want to Live', men mange vælger i stedet at begå selvmord i
skyttegravene.

-

Et af Putins 'skyggeskibe' fik motorstop ved Langeland: Stor risiko for
Danmark, advarer ekspert
I dag kl. 20.19
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-16-et-af-putins-skyggeskibe-fik-motorstop-ved-langeland-stor-risiko-for-danmark-advarer-ekspert

Russerne transporterer olie udenom sanktionerne på skibe med
tvivlsomme forsikringsforhold og mystiske ejerforhold.

-

DR S157 tir 16 maj 21:09:45
16.maj dr.dk/nyheder 20:40

ZELENSKYJ: UKRAINE HAR BRUG FOR FLY

I dag kl. 20:40
Zelenskyj: Ukraine har brug for flere luftforsvarssystemer og kampfly
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-ukraine-har-brug-flere-luftforsvarssystemer-og-kampfly

-

2023-05-16 kl 22.06
Europæiske lande vil sende regning til Putin
31 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-europaeiske-lande-vil-sende-regning-til-putin

[...]

Kl. 16.55
Problematisk for Putin, hvis "uovervindelige" missiler
systematisk skydes ned, siger militæranalytiker

Kl. 17.42
Ukraine rykker sig nærmere NATO

Kl. 18.46
Ukraine har befriet områder nord og syd for Bakhmut

Kl. 19.09
Afrikanske ledere planlægger fredsmission i Ukraine og Rusland

Kl. 19.36
Ukraine har ikke udstyr til modoffensiv, siger vicestabschef

Kl. 20.21
Medier: Storm Shadow-missiler er taget i brug mod russiske mål

Kl. 20.36
Ungarn blokerer EU-støtte til Ukraine

53 min siden (Time now CET 22.16)
Sjojgu reagerer efter missilangreb

18 min siden (Time now CET 22.16)
Ukraine og Rusland skal mødes for Verdensdomstolen i juni

(Time now CET 22.16)

2023-05-16 kl 22.02
8 min. siden
Regionsdirektør efter kritik af whistleblowerordning i kræftsag: Kalder
ordningen for en af landets mest fokuserede

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25216