Mandat-fordeling efter de nye gældende MK-regler: 89-rød, 90-blå - News 2022-11-03

Mandat-fordeling efter de nye gældende MK-regler:

Rød blok: 85,575 + 3 = 88,575 mandater
Lilla + blå blok: 89,075 + 1 = 90,075 mandater

Ukraine frygter nye russiske våben: - Vi har ikke noget effektivt forsvar

FN: Temperaturen i Europa stiger hurtigere end andre steder

Der er indgået våbenhvile efter to års blodig krig i den etiopiske
Tigray-provins

Voldsom eskalering: 'Vi har aldrig før set så mange nordkoreanske
missilaffyringer på så kort tid'

Japanerne blev advaret på tv om nordkoreansk missil

Russiske angreb sender Europas største atomkraftværk på nødgenerator

Sydkorea og USA forlænger militærøvelse efter missilstorm

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Ukraine frygter nye russiske våben fra Iran:
- Det kan true hele Ukraine - News 2022-11-02
Date: Wed, 2 Nov 2022 11:41:35 +0100
24643 <tjthh0$155lr$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Wmm1fkphZ_w/m/kLwJL0daAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> [...]
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

Ukraine frygter nye russiske våben: - Vi har ikke noget effektivt forsvar
2. nov. 2022, 18:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-11-02-ukraine-frygter-nye-russiske-vaaben-vi-har-ikke-noget-effektivt-forsvar

-

Rusland er tilbage i kornaftale efter "tilstrækkelige garantier"
2. nov. 2022, 18:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-11-02-rusland-er-tilbage-i-kornaftale-efter-tilstraekkelige-garantier

-

DR S118 tor 03 nov 08:49:17
2.november dr.dk/nyheder 18:39

FN: TEMPERATUREN I EUROPA STIGER

I går kl. 18:39
FN: Temperaturen i Europa stiger hurtigere end andre steder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-temperaturen-i-europa-stiger-hurtigere-end-andre-steder

-

I går kl. 19:38
USA hæver renten for sjette gang i år for at tøjle inflationen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-haever-renten-sjette-gang-i-aar-toejle-inflationen

-

DR S121 tor 03 nov 08:49:18
2.november dr.dk/nyheder 19:50

VÅBENHVILE INDGÅET I TIGRAY

I går kl. 19:50
Der er indgået våbenhvile efter to års blodig krig i den etiopiske
Tigray-provins
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/der-er-indgaaet-vaabenhvile-efter-aars-blodig-krig-i-den-etiopiske-tigray-provins

-

Aldrig tidligere brugt regel gav Mette Frederiksen ekstra mandat
2. nov. 2022, 22:10
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-11-02-aldrig-tidligere-brugt-regel-gav-mette-frederiksen-ekstra-mandat

Det er valglovens paragraf 77 styk 4 om tillægsmandaternes
fordeling på partier.

Kommentar:

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2022/294

Stk. 4.
Hvis et parti har opnået flere kredsmandater end det samlede
mandattal, som partiet i forhold til sit stemmetal er
berettiget til, jf. stk. 2, foretages en ny beregning. Ved
denne beregning ses bort fra partier, som har opnået et antal
kredsmandater lig med eller større end det samlede mandattal,
som de er berettiget til i forhold til deres stemmetal. For
de partier, der herefter kommer i betragtning, sker
fordelingen af mandaterne efter tilsvarende regler som i stk.
2, og antallet af tillægsmandater, der tilfalder de enkelte
partier, beregnes som anført i stk. 3.

Hmm ...

HELT demokratisk er det IKKE, fordi ...

(
HVIS jeg har lyst til at stemme på Martin Luther King (som
hypotetisk set er opstillet i en helt anden kreds end dér, hvor
jeg bor), da skal INGEN andre komme og bestemme over dette mit
valg (fordi dette *overgreb* jo er MEGET *udemokratisk*)!

Så ...
)

Befolkningen SKAL høres og *repræsenteres* i Folketinget.

Regnestykket BURDE være følgende:

(
Input DATA from ...

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/resultater

Procentfordeling

A, Soc.dem., 27,5% 50
V, Venstre, 13,3% 23
M, Moderat., 9,3% 16
F, SF, 8,3% 15
Æ, Dan.dem., 8,1% 14
I, Lib.Al., 7,9% 14
C, Kons., 5,5% 10
Ø, Enhl., 5,1% 9
B, Radikale, 3,8% 7
D, Nye B., 3,7% 6
Å, Alt., 3,3% 6
O, DF, 2,6% 5
Q, Frie G., 0,9% 0
K, Krist.dem. 0,5% 0
)

Ny mandat-fordeling:

All in one________________175,000, Mandat, hvert medlem har ca. ...

A, Soc.dem., 27,5% 50 -> 48,125, 48 1,00260416...
V, Venstre, 13,3% 23 -> 23,275, 23 1,01195652...
M, Moderat., 9,3% 16 -> 16,275, 16 1,0171875
F, SF, 8,3% 15 -> 14,525, 15 0,96833333...
Æ, Dan.dem., 8,1% 14 -> 14,175, 14 1,0125
I, Lib.Al., 7,9% 14 -> 13,825, 14 0,9875
C, Kons., 5,5% 10 -> 9,625 10 0,9625
Ø, Enhl., 5,1% 9 -> 8,925 9 0,99166666...
B, Radikale, 3,8% 7 -> 6,65 7 0,95
D, Nye B., 3,7% 6 -> 6,475 6 1,07916666...
Å, Alt., 3,3% 6 -> 5,775 6 0,9625
O, DF, 2,6% 5 -> 4,55 5 0,91
Q, Frie G., 0,9% 0 -> 1,575 2 0,7875
K, Krist.dem. 0,5% 0 -> 0,875 1 0,875
____________________________________176 stk

Rød blok vil herefter have:

B, Radikale, 3,8% 7 -> 6,65 7 0,95
A, Soc.dem., 27,5% 50 -> 48,125, 48 1,00260416...
F, SF, 8,3% 15 -> 14,525, 15 0,96833333...
Ø, Enhl., 5,1% 9 -> 8,925 9 0,99166666...
Å, Alt., 3,3% 6 -> 5,775 6 0,9625
Q, Frie G., 0,9% 0 -> 1,575 2 0,7875
_______________________________85,575

Lilla blok vil herefter have:

K, Krist.dem. 0,5% 0 -> 0,875 1 0,875
M, Moderat., 9,3% 16 -> 16,275, 16 1,0171875
_______________________________17,15

Blå blok vil herefter have:

I, Lib.Al., 7,9% 14 -> 13,825, 14 0,9875
V, Venstre, 13,3% 23 -> 23,275, 23 1,01195652...
C, Kons., 5,5% 10 -> 9,625 10 0,9625
Æ, Dan.dem., 8,1% 14 -> 14,175, 14 1,0125
O, DF, 2,6% 5 -> 4,55 5 0,91
D, Nye B., 3,7% 6 -> 6,475 6 1,07916666...
_______________________________71,925

Rød blok: 85,575 mandater
Lilla + blå blok: 89,075 mandater
All in one_______174,65

Med de nordatlantiske 4 mandater vil resultatet blive (med de
nuværende regler for nordatlanten) følgende:

Rød blok: 85,575 + 3 = 88,575 mandater
Lilla + blå blok: 89,075 + 1 = 90,075 mandater

(
De manglende 0,35 mandater skyldes DATA-oplysningerne vedr.
Procentfordelingen.

=>

Procentfordelingen SKAL gøres MERE nøjagtig (gerne helt ned til
one man; one vote).

NB!
At man ikke kan finde ud af at regne (i disse moderne tider med
masser af hjælpemidler fx. en lommeregner), er IONGEN
undskyldning, men kan (ved GENTAGELSE af *magtmisbruget*) give
anledning til en *fyreseddel* m.m.!

Let's take a break (with news on-line).

-

I dag kl. 06:35
Iranske topatleter vil have deres eget landshold sparket ud af VM
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/vm/iranske-topatleter-vil-have-deres-eget-landshold-sparket-ud-af-vm

-

I dag kl. 06:40
Voldsom eskalering: 'Vi har aldrig før set så mange nordkoreanske
missilaffyringer på så kort tid'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsom-eskalering-vi-har-aldrig-foer-set-saa-mange-nordkoreanske-missilaffyringer

-

DR S130 tor 03 nov 10:29:17
3.november dr.dk/nyheder 07:31

JAPAN ADVAREDE OM MISSIL OVER LAND

I dag kl. 07:31
Japanerne blev advaret på tv om nordkoreansk missil
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/japanerne-blev-advaret-paa-tv-om-nordkoreansk-missil

-

DR S132 tor 03 nov 10:29:17
3.november dr.dk/nyheder 08:25

ATOMKRAFTVÆRK PÅ NØDGENERATOR

I dag kl. 08:25
Russiske angreb sender Europas største atomkraftværk på nødgenerator
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russiske-angreb-sender-europas-stoerste-atomkraftvaerk-paa-noedgenerator

-

DR S136 tor 03 nov 10:29:18
3.november dr.dk/nyheder 09:55

SYDKOREA OG USA FORLÆNGER ØVELSE

I dag kl. 09:55
Sydkorea og USA forlænger militærøvelse efter missilstorm
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydkorea-og-usa-forlaenger-militaeroevelse-efter-missilstorm

-

DR S135 tor 03 nov 10:29:18
3.november dr.dk/nyheder 10:28

BERTEL: VENSTRE SKAL PRØVE REGERING

2022-11-03 kl 11.07
39 min. siden
Bertel Haarder: Venstre skal afprøve muligheden for regeringssamarbejde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/bertel-haarder-venstre-skal-afproeve-muligheden-regeringssamarbejde

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

31. okt. 2022 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4780730
Morten Top
Dagens overblik

_____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
2. nov. 2022, 06:01
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-11-02-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 16.19
Frankrig er "fuldt mobiliseret" for at støtte Ukraine, siger præsident
Macron

_________________________

(Time now CET 17.54)

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Deadline:

DR text-TV:
116

DR:
2022-11-03 kl 11.07
24 min. siden
Kun to gange tidligere er så mange på Christansborg blevet skiftet ud
efter et valg

TV2:
Cocktail giver boligkøbere uro i maven – antallet af til salg-skilte stiger
3. nov. 2022, 11:14

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24646

Ukraine advarer Iran: Vores reaktion bliver fuldstændig hensynsløs

To kratere viser størrelse på ødelæggelser af Nord Stream 1
(På billedet ser det ud som om, at metallet er bøjet *udad*!)

-

Subject: Mandat-fordeling efter de nye gældende MK-regler:
89-rød, 90-blå - News 2022-11-03
Date: Thu, 3 Nov 2022 12:12:23 +0100
24646 <tk07mn$1esjl$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/7AhyqVKvuv0/m/K4mEwImqAQAJ
500 stemmer sikrede socialdemokratisk mandat på Nordsjælland
3. nov. 2022, 05:17
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-11-03-500-stemmer-sikrede-socialdemokratisk-mandat-pa-nordsjaelland

-

Putin overspillede sin hånd - og så blev bluffet kaldt
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
3. nov. 2022, 05:21
https://nyheder.tv2.dk/2022-11-03-putin-overspillede-sin-haand-og-saa-blev-bluffet-kaldt

Rusland er ikke i stand til at sikre selv meget vigtige mål.

I lørdags udførte Ukraine et spektakulært angreb på russiske
flådefartøjer ud for havnen i Sevastopol på Krim-halvøen. De
russiske myndigheder har bekræftet, at en minestryger blev
beskadiget. Derudover tyder alt på, at fregatten Admiral Makarov
blev ramt. Omfanget af skaderne på skibene er endnu ikke klarlagt.
De seneste oplysninger tyder på, at fregatten er i havn i
Sevastopol og dermed fortsat sødygtig.

-

Missilfrygt fik japansk tv til at afbryde programmer
3. nov. 2022, 05:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-11-03-missilfrygt-fik-japansk-tv-til-at-afbryde-programmer

-

Flere V-profiler åbner nu for bred regering: - Det skal selvfølgelig
afprøves, siger Venstre-koryfæ
3. nov. 2022, 09:02
Opd. 3. nov. 2022, 10:43
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-11-03-flere-v-profiler-aabner-nu-for-bred-regering-det-skal-selvfoelgelig-afproeves

-

I dag kl. 11:11
Ukraine: Vi har ikke givet Rusland indrømmelser for at få kornaftale
genoptaget
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-vi-har-ikke-givet-rusland-indroemmelser-faa-kornaftale-genoptaget

[...]

Kl. 18.17
Polen bygger pigtrådshegn på grænsen til Rusland

... Kaliningrad.

Kl. 19.19
Præsident Zelenskyj takker Tyrkiets præsident Erdogan

Kl. 20.50
Ukraine advarer Iran: Vores reaktion bliver fuldstændig hensynsløs

Udenrigsminister Dmytro Kuleba for Ukraine advarer Iran mod at
sende flere våben til Ruslands krig i Ukraine. Han har gennem
diplomatiske kanaler fået at vide, at flere angrebsdroner og
ballistiske missiler er på vej til Rusland. ...

Kl. 23.55
Tak for i aften

New Link ...

Seneste nyt fra krigen i Ukraine 3. november 2022
3. nov. 2022, 05:11
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-11-03-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine-3-november-2022

Kl. 05.19
To kratere viser størrelse på ødelæggelser af Nord Stream 1

Kommentar:

På billedet ser det ud som om, at metallet er bøjet *udad*!

Og i så fald er eksplosionen kommet *indefra*.

Og HVEM har adgang til røret indefra?

KUN 2 (mig bekendt):

1.
Tyskland (i den ene ende af røret)

Og ...

2.
Rusland (i den anden ende af røret)

Kl. 06.20
Ukrainekrigen har ført til den "største flugt i årtier"

Kl. 06.57
Strømafbrydelse rammer atomkraftværk

Kl. 10.08
Seks kornskibe er sejlet fra Ukraine

(Time now CET 12.30)

[...]

135

DR:
2022-11-03 kl 12.26
7 min. siden
Herlufsholm anmelder 30 år gammel sag til politiet

TV2:
254 vidner og sigtets tekst indgår i sag om Field's-skyderi
3. nov. 2022, 12:09

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24647

Stoltenberg mener, Sverige og Finland har gjort sig fortjent til Nato -
Tyrkiet tøver fortsat

Brutal video peger på ekstrem vold mod iranske demonstranter

Israels premierminister lykønsker Netanyahu med valgsejr

Was:
Óne man; óne vote!

-

89-rød, 90-blå - News 2022-11-03
Date: Thu, 3 Nov 2022 12:12:23 +0100
24646 <tk07mn$1esjl$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/7AhyqVKvuv0/m/K4mEwImqAQAJ
I dag kl. 12:42
Blodig krig i Tigray sat på pause: 'Vi taler om mennesker, der har været
spærret inde i to år'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/blodig-krig-i-tigray-sat-paa-pause-vi-taler-om-mennesker-der-har-vaeret-spaerret-inde

-

I dag kl. 13:03
DSB: Lørdagens totalnedbrud af togdriften skyldtes hackerangreb og fejl
i nødprocedure
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dsb-loerdagens-totalnedbrud-af-togdriften-skyldtes-hackerangreb-og-fejl-i

+

Weekendens nedbrud af togdriften skyldtes hackerangreb og fejl i
nødprocedure
3. nov. 2022, 13:11
Opd. 3. nov. 2022, 14:59
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-11-03-weekendens-nedbrud-af-togdriften-skyldtes-hackerangreb-og-fejl-i-noedprocedure

-

I dag kl. 13:11
Pakistans tidligere premierminister skudt i foden under demonstration
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pakistans-tidligere-premierminister-er-blevet-skudt-i-foden-under-protestmarch

-

Aldrig brugt paragraf gav rød blok flertallet, selvom blå blok og Løkke
fik flest stemmer
3. nov. 2022, 13:21
Opd. 3. nov. 2022, 14:05
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-11-03-aldrig-brugt-paragraf-gav-roed-blok-flertallet-selvom-blaa-blok-og-loekke-fik

Sådan fordeler antallet af stemmer sig

Rød blok 1,698,131
Moderaterne 327,709
Blå blok 1,453,770

83.348 færre stemmer for at være helt præcis ifølge TV 2s
beregninger – med mindre Danmarks Statistiks ekstra
kvalitetskontrol kommer til at ændre ved billedet.

Det giver en fordeling på cirka 48,9 procent til rød blok og 51,1
procent til de resterende partier i blå blok samt Moderaterne.

-

2022-11-03 kl 14.52
25 min. siden
Efter hackerangreb og fejl i nødprocedure erkender DSB svaghed i
systemet: 'En smule amatøragtigt'
https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-hackerangreb-og-fejl-i-noedprocedure-erkender-dsb-svaghed-i-systemet-en-smule

-

Weekendens nedbrud af togdriften skyldtes hackerangreb og fejl i
nødprocedure
3. nov. 2022, 13:11
Opd. 3. nov. 2022, 15:05
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-11-03-weekendens-nedbrud-af-togdriften-skyldtes-hackerangreb-og-fejl-i-noedprocedure

-

I dag kl. 16:10
Dansk hospital har testet psykedelisk stof til depressionsramte
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-hospital-har-testet-psykedelisk-stof-til-depressionsramte

... psilocybin ...

Kommentar:

Psilocybinsvampe
https://da.wikipedia.org/wiki/Psilocybinsvampe

... Stofferne virker hallucinogene og psykedeliske. ...

-

Antikke våben på stribe dukker op i russiske hænder – her er et fra 1910
3. nov. 2022, 16:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-11-03-antikke-vaaben-paa-stribe-dukker-op-i-russiske-haender-her-er-et-fra-1910

Våben fra såvel Første som Anden Verdenskrig dukker op ved
fronten – forleden fandt Ukraines militær et maskingevær fra
zarens tid.

-

Hackere bag DSB-angreb ville formentlig begå økonomisk kriminalitet
3. nov. 2022, 16:38
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2022-11-03-hackere-bag-dsb-angreb-ville-formentlig-begaa-oekonomisk-kriminalitet

-

DR S146 tor 03 nov 18:04:24
3.november dr.dk/nyheder 18:02

KHAN UDSAT FOR 'ATTENTATFORSØG'

59 min. siden
Tidligere pakistansk premierminister blev udsat for 'attentatforsøg',
siger talsperson
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tidligere-pakistansk-premierminister-blev-udsat-attentatforsoeg-siger-talsperson

-

I dag kl. 18:01
Flere Venstre-profiler åbner op for en regering med Mette Frederiksen
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/flere-venstre-profiler-aabner-op-en-regering-med-mette-frederiksen

-

Afviser kritikken af fire mandater: - Vi følger bare vores grundlovspligt
3. nov. 2022, 18:21
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-11-03-afviser-kritikken-af-fire-mandater-vi-foelger-bare-vores-grundlovspligt

Kommentar:

Danmark
https://da.wikipedia.org/wiki/Danmark

Befolkning

• Anslået
(nr. 116[6])
• Færøerne
49.884
• Grønland
55.860
• Folketælling 1. januar 2021
5.840.045[1]

(
https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/borgere/befolkning/befolkningstal

2021K4 2022K1 2022K2 2022K3
Hele landet 5 867 412 5 873 420 5 883 562 5 910 577

(
Kontrol-test:

804675+552651+469058+39704+253842+588839+501227+725571+912252+427869+591724=
5867412

Del-konklusion:

Tallene er IKKE medregnet Færøerne og Grønland

5873420 - 5867412 = 6008
5883562 - 5873420 = 10142
5910577 - 5883562 = 27015

Hmm ...

Det var IKKE logisk!

Hent flere tal i Statistikbanken om Folketal den 1. i kvartalet (FOLK1A)
=>
https://www.statistikbanken.dk/tabsel/199113

Found:

Folketal den 1. i kvartalet efter område og tid
2021K1
Hele landet 5 840 045

Konklusion:

Tallene stemmer overens

All-in-one:
49.884 + 55.860 + 5.840.045 = 5.945.789

Borgere pr. mandat:
5.945.789 / 179 = 33.216,6983240...

Mandater:

Danmark:
5.840.045 / ( 5.945.789 / 179 ) = 175,81654091...

Færørerne:
49.884 / ( 5.945.789 / 179 ) = 1,50177478...

Grønland:
55.860 / ( 5.945.789 / 179 ) = 1,68168429...

(
Kontrol-test:
175,81654091 + 1,50177478 + 1,68168429 = 178,99999998

Memory on from ...

89-rød, 90-blå - News 2022-11-03
Date: Thu, 3 Nov 2022 12:12:23 +0100
> [...]
> Lilla + blå blok: 89,075 + 1 = 90,075 mandater
>
> (
> De manglende 0,35 mandater skyldes DATA-oplysningerne vedr.
)

Rød blok: 85,575 * 175,81654091 / 174,65
Rød blok: 86,14658166... mandater

Lilla + blå blok: 89,075 * 175,81654091 / 174,65
Lilla + blå blok: 89,66995924... mandater

All in one_______174,65 * 175,81654091 / 174,65
All in one_______175,81654091...

Med de nordatlantiske 4 mandater vil resultatet blive (med de
nuværende regler for nordatlanten) følgende:

Rød blok: 86,14658166 + (0,5 * 1,50177478) + 1,68168429
Rød blok: 88,57915334 mandater

Lilla + blå blok: 89,66995924 + (0,5 * 1,50177478)
Lilla + blå blok: 90,42084663 mandater

Óne man; óne vote!

Eller ...

HVORFOR skal fx. Bornholm forfordeles?

(
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forfordele

... (version 1964) ...

Et udsagn:

Jeg ikke dansk tale så godt, men derfor vil jeg alligevel
IKKE bagfordeles!

Åndsbolle-partiet:

Mig vil osse forfordeles:

Jeg vil osse opstille som bagmand for formandspolitiet.
)

Óne man; óne vote!

-

DR S147 tor 03 nov 19:50:17
3.november dr.dk/nyheder 19:07

NETANYAHU VINDER VALGET

I dag kl. 19:07
Israels premierminister lykønsker Netanyahu med valgsejr
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-premierminister-lykoensker-netanyahu-med-valgsejr

-

Rusland advarer Storbritannien om "farlige og uforudsigelige konsekvenser"
3. nov. 2022, 20:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-11-03-rusland-advarer-storbritannien-om-farlige-og-uforudsigelige-konsekvenser

Kommentar:

Så fat det dog:

(
Krim-halvøen er *ukrainsk* territorium (og derfor har britterne
lov til at hjælpe Ukraine med at smide Jer ud af deres land,
fordi I INTET *lovligt* har at gøre dér, *Kleptomaner*!)
)

I kan IKKE få alt, hvad I peger på (som snotforkælede møgunger,
der ustandselig laver en scene nede i supermarkedet bare for at
få en is)!

Så fat det dog:

Med Jer ved roret er det nærmest uundgåeligt, at vi alle omkommer
(i en atomkrig)!

I hører til på en lukket anstalt!

Og I kommer dér en dag, hvis det er mig n(og mine venner ude i
Rummet), der bestemmer!

Og dét kan det hurtig gå hen og blive, apropos fire from the sky
2013-02-15

-

2022-11-03 kl 20.22
36 min. siden
Brutal video peger på ekstrem vold mod iranske demonstranter
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brutal-video-peger-paa-ekstrem-vold-mod-iranske-demonstranter

-

DR S148 tor 03 nov 19:50:17
3.november dr.dk/nyheder 19:49

TVIVL OM SVERIGE OG FINLAND I NATO

2022-11-03 kl 20.22
33 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-mener-sverige-og-finland-har-gjort-sig-fortjent-til-nato-tyrkiet-toever

[...]

Kl. 13.49
Rusland advarer Storbritannien efter droneangreb på Krim

Kl. 15.54
Schweiz forbyder Tyskland at sende schweiziskproduceret ammunition til
Ukraine

Kommentar:

I morgendagens verden vil ordrene så gå til ANDRE lande (og
Schweiz blive *ruineret*)!

Man køber jo ikke et produkt, hvis det viser sig, at det IKKE kan
bruges!

Kl. 16.52
IAEA: Ingen tegn på hemmelig bombeaktivitet ved ukrainske atomkraftværker

Kl. 18.58
Ukraines præsident dropper G20-topmøde, hvis Putin kommer

9 min siden (Time now CET 20.21)
Ukrainske soldater trænet i luftforsvar i Norge, rapporterer norsk
tv-station

(Time now CET 20.21)

[...]

146

DR:
2022-11-03 kl 20.22
33 min. siden
Stoltenberg mener, Sverige og Finland har gjort sig fortjent til Nato -
Tyrkiet tøver fortsat

TV2:
Martin Lidegaard vil ikke stille ultimative krav - på nær når det gælder
et spørgsmål
3. nov. 2022, 20:15

- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24648