At *forhindre* sig selv i at gøre skade på andre - News 2023-11-23

At *forhindre* sig selv i at gøre skade på andre

Was:
Angreb på jøder stiger altid, når Israel-Palæstina-konflikten
intensiveres

File 25.832 ...
anti-Semitism
https://sites.google.com/view/kall-anti-semitism/files/25-xxx/25-8xx/25-832

Subject: Israel og Hamas indgår aftale: Fire dages våbenhvile i
bytte for 50 gidsler. Qatars "fredsmæler"-*hykleri* -
News 2023-11-22
Date: Wed, 22 Nov 2023 11:06:20 +0100
25828 <655dd29c$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
WHERE is my vote ? (HVOR ér min stemme ?)
https://sites.google.com/view/where-is-my-vote/files/25-xxx/25-8xx/25-828
Denmark, Moderaterne
https://sites.google.com/view/kall-denmark/files/25-xxx/25-8xx/25-828
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iOIcF63bzuI/m/EgxCMfN-AAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

22. nov. 2023
Angreb på jøder stiger altid, når Israel-Palæstina-konflikten
intensiveres
https://videnskab.dk/kultur-samfund/angreb-paa-joeder-stiger-altid-naar-israel-palaestina-konflikten-intensiveres/

Forskningen viser, at når Israel-Palæstina-konflikten
eksploderer, gør antisemitismen i resten af verden det også – den
ligger nemlig latent, skriver svensk forsker.

Kommentar:

Ophavet til al dette onde skal nok findes i menneskets ubevidste
forsvarsmekanismer. Navnlig projektion (det at give andre
skylden) skaber syndebuk-fænomenet!

Og det givet desværre en rigtig dårlig prognose hvad angår
Menneskehedens overlevelse!

Fordi ...

I atomalderen er det KUN et spørgsmål om tid, førend en religiøs
*fanatiker* ser det som en hellig "pligt" at atomsønderbombe
Israel. Og så kører det glade vanvid non-stop hell.

Tanken end ikke strejfer disse religiøse *galninge*, at Koranen
måske slet ikke er ægte (og dermed er dét, at gøre jøderne til
syndebukke, *uberettiget*. Hele denne tankegang er jo ret bizar,
at en Guddom skulle hade nogen af Sine skabninger. I så fald
lider denne guddom jo så af noget på grænsen til selvhad med
hang til selvdestruktiv adfærd. Langt mere sandsynligt er det
derfor, at det er *menneskeværk*, som jo netop IKKE er
fuldkomne men hadfyldte und so weiter)!

(
Så ...

Prognosen/"Vejrudsigten" er - som sagt - ELENDIG !!!

Time now (to global self destruction/suicide):
T - 2 years, 2 months and around 8 days

)

Jo før, du *indser* dette, religiøse *galning* (at du "måske"
har taget fejl mht. Hvad/Hvem Gud er, om Han findes), desto
større er sandsynligheden for, at vi (Menneskeheden) overlever!

HVORFOR?

Fordi ...

Input memory from:

Jo før, du *indser*, at du har en (følelsesmæssig) *brist* i
hjernen, desto hurtigere kan du *forhindre* dig i at gøre skade
på dig selv eller andre!

Jeg har således *frivilligt* forhindret mig selv i at udløse en
atombombe (hvis jeg altså rådede over en sådan), fordi man betror
jo IKKE et fjols den slags farlige våben, vel ? - Sæt nu idioten
udløste Dommedag pga. en bagatel fx. en fornærmelse, som rippede
op i et mindreværdskompleks i fjolsets hjerne!
Indenfor Psykologien/Prykiatriens verden kaldes det for ...
tja, HVAD skal vi kalde det? - Selvkontrol dækker IKKE fænomenet
fyldelstgørende nok, skønner jeg!

Hmm ... (at *forhindre* sig selv i at gøre skade på andre) ...

Nå, men ...

Puha!

Vi trænger "vist nok" lige til at få *renset* luften efter dette
*dæmoniske* hadangreb på Guds Skaberværk:

All Who Are Thirsty | Bo Yeshua[Jerusalem Worship](Live)@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
143,278 views Premiered Feb 10, 2023
https://www.youtube.com/watch?v=o9lxtA8f4KY&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=8

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

17 min. siden (Time now CET 21.27)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6804659
Morten Top
Netanyahu: Arbejder på at få alle gidsler hjem

_____________________________

(Time now CET 21.27)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.07
Opd. 3 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-22-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

41 sek siden (Time now CET 16.16)
Forsvarsminister: Landoperation har skabt betingelser for
løsladelse

_____________________________

(Time now CET 16.16)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 19:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6804224
Ritzau
Putin til G20: Tænk over, hvordan vi stopper Ukraine-tragedien

______________________________

(Time now CET 21.26)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.08
Opd. 25 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-22-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

14 min siden (Time now CET 21.20)
Russisk drone skudt ned over Dnipropetrovsk

_____________________________

(Time now CET 21.20)

2023-11-22 kl 21.04
Dagbog fra Gaza: 'Man håber på at blive ramt af en bombe, så man kan dø
og få fred'
9 min. siden

TV2:
2023-11-22 kl 21.10
To oplyses dræbt ved USA-grænse - Efterforskes som terror
I dag kl. 19.59
Opd. 6 sek siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25832

ET-Break

Was:
Re: At *forhindre* sig selv i at gøre skade på andre - News 2023-11-23

File 25.833 ...
anti-Semitism
https://sites.google.com/view/kall-anti-semitism/files/25-xxx/25-8xx/25-833
Do NOT kill (Slå IKKE ihjel / dræb ikke)
https://sites.google.com/view/do-not-kill/files/25-xxx/25-8xx/25-833
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-8xx/25-833

-

Den 23-11-2023 kl. 08:03 skrev Kall, Mogens:

Subject: At *forhindre* sig selv i at gøre skade på andre -
News 2023-11-23
Date: Thu, 23 Nov 2023 08:03:09 +0100
25832 <655ef92e$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
anti-Semitism
https://sites.google.com/view/kall-anti-semitism/files/25-xxx/25-8xx/25-832
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3Pa9F7e9FD4/m/z-1AKWZNAAAJ
Mr. *Selvmordskandidat*!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige
(perhaps the voice of ET)
(2023-11-23, Thursday, day no 327 (38 left), CET 08:04, GMT 07:04)
- "I'm talking to you!"

Means:
Mr. *Suicide candidate*! I'm talking to you!

And ?

(More news ?)

CET 08:13
- In the Past"

14
- "I"

14
- "gave"

14
- "You"

14
- "a commandment:"

15
- "Do NOT kill"

15
- "innocent"

15
- "people"

16
- "WHY"

17
- "[are You] doing these killings ?", *1

(
*1:
De indklamrede ord [are You] er indsat *efterfølgende* af mig
for at fremme sætningens forståelse.

Jeg gjorde herefter klar til nyheds-output, og spurgte så, om
der var mere, der skal tilføjes.

- "Answer me"

34
- "NOW !"

(CET 08:34-ordene blev udtalt i *bydeform*!)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25833

Israel hævder at have opdaget flere tunneler under al-Shifa-hospitalet

USA: Tror på frigivelse af gidsler i morgen

News 2023-11-23
Date: Thu, 23 Nov 2023 08:03:09 +0100
Russisk skuespillerinde og soldater meldes dræbt i ukrainsk
angreb
I går kl. 21.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-22-russisk-skuespillerinde-og-soldater-meldes-draebt-i-ukrainsk-angreb

-

Både israelske og palæstinensiske pårørende håber at få deres
kære hjem: 'Jeg har ikke sovet, siden min datter fortalte om
det'
I går kl. 22:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paaroerende-paa-begge-sider-af-krigen-haaber-faa-deres-kaere-hjem-efter-aftale-jeg

Efter planen træder en aftale mellem Israel og Hamas i kraft i
morgen, hvor israelske gidsler og palæstinensiske fanger
løslades.

-

Kan våbenhvilen mellem Hamas og Israel føre til fred?
I går kl. 22.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-22-kan-vaabenhvilen-mellem-hamas-og-israel-foere-til-fred

-

Det ved vi, det mangler vi svar på om våbenhvile i Gaza
I går kl. 10.06
Opd. I går kl. 23.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-22-det-ved-vi-det-mangler-vi-svar-paa-om-vaabenhvile-i-gaza

-

I går kl. 23:27
Israelsk sikkerhedsrådgiver: Frigivelse af gidsler sker først
fredag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-sikkerhedsraadgiver-frigivelse-af-gidsler-sker-foerst-fredag

-

Svensk Nato-ansøgning bliver ikke godkendt før møde
I dag kl. 03.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-23-svensk-nato-ansoegning-bliver-ikke-godkendt-foer-moede

-

I dag kl. 04:33
Nordkorea dropper aftale med Sydkorea: Vil opruste langs grænsen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkorea-dropper-aftale-med-sydkorea-vil-opruste-langs-graensen

-

Hun kæmper for både palæstinensere og israelere – fredsaktivist
sender bestemt budskab
I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-22-hun-kaemper-for-baade-palaestinensere-og-israelere-fredsaktivist-sender-bestemt-budskab

-

Hver anden ukrainer vil blive i Danmark - også når krigen er
slut
I dag kl. 07:17
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hver-anden-ukrainer-vil-blive-i-danmark-ogsaa-naar-krigen-er-slut

Forskeren bag undersøgelsen er selv overrasket over, hvor stor
en andel af ukrainerne, der gerne vil blive i Danmark.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 23:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6804930
Mette Koue
Israelsk sikkerhedsrådgiver: Frigivelse af gidsler sker først
fredag

i dag kl. 00:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805017
Louise Lønsmann
Biden: USA vil ikke tillade tvangsflytning af palæstinensere

i dag kl. 01:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805044
Louise Lønsmann
190 syge og sårede evakueret fra al-Shifa-hospitalet

i dag kl. 02:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805054
Louise Lønsmann
Meldinger om intense bombardementer i Gazastriben

i dag kl. 05:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805216
Selin Türker
Her er, hvad vi ved om den midlertidige våbenhvile og løsladelse
af gidsler

i dag kl. 06:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805283
Selin Türker
Krigen i billeder

i dag kl. 06:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805346
Selin Türker
USA: Tror på frigivelse af gidsler i morgen

i dag kl. 07:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805527
Selin Türker
Stigning i hadforbrydelser: Tidligere embedsmand i New York er
gået viralt på sociale medier

i dag kl. 08:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805592
Selin Türker
Israel har angrebet cirka 300 mål

i dag kl. 08:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805641
Selin Türker
Al Jazeera: Israel har beordret evakuering af hospital

i dag kl. 08:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805744
Selin Türker
Starttidspunktet for midlertidige våbenhvile annonceres 'inden
for få timer'

59 min. siden (Time now CET 10.00)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6805782
Selin Türker
Spaniens udenrigsminister: Tilhænger af at anerkende Palæstina
som stat

Kommentar:

Teoretisk set lyder det godt, men ...

Problemet er bare, når/hvis man udråber en stat, UDEN først at
have aftalt dets ydre grænser, er det opskriften på *krig*!

Og det var jo lige dét, vi skulle undgå!

Hmm ...

Vi var MEGET tæt på at opnå en aftale under Camp
David-forhandlingerne i år 2000 ...

https://da.wikipedia.org/wiki/Camp_David-forhandlingerne_i_2000
2000 Camp David Summit
https://en.wikipedia.org/wiki/2000_Camp_David_Summit

Og ... (input memory from) ...

The Clinton Parameters
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Clinton_Parameters

Mon ikke vi, Menneskeheden kan overkomme at fuldføre dette
"Maratonløb"?

Eller ...

Giver vi op få meter før mål ?

(Time now CET 10.00)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.07
Opd. 3 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-22-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 21.23
Oppositionsleder advarer Hizbollah: Det, der er sket i Gaza, kan
ske i Beirut

... Benny Gantz ...

Kl. 21.49
Israel hævder at have opdaget flere tunneler under
al-Shifa-hospitalet

Kl. 22.51
Mordere ikke en del af gidsel-aftale, siger Netanyahu

Kl. 22.56
Ingen gidsler bliver frigivet før fredag, bekræfter Israel

Kl. 23.40
Det Hvide Hus vil følge udvekslinger nøje

Kl. 23.49
Dét er sket i dag:

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.09
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-23-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.14
Overblik over onsdagens vigtigste begivenheder

Kl. 05.17
Uklarhed om kamppauses start

Kl. 05.35
Udenrigsministre fra Saudi-Arabien og USA gentager, at spredning
af Gaza-konflikt skal undgås

Kl. 05.55
Tidligere amerikansk embedsmand anholdt for had mod halalsælger

Kl. 06.28
Israelske styrker har været en måned i Gaza

Kl. 06.37
USA tror på frigivelse af gidsler fra fredag morgen

Kl. 06.52
Søn af højtstående medlem dræbt i et israelsk angreb, siger
Hizbollah

Kl. 07.28
Folkekirkens Nødhjælp forventer åbning af grænseovergang

Kl. 07.44
Israelske forsvarsstyrker hævder at have ramt 300 Hamas-mål det
seneste døgn

Kl. 08.01
Gidseludvekslinger skaber massive logiske udfordringer, siger
erfaren gidselforhandler

Kl. 08.22
Mindst 20 dræbt i angreb på flygtningelejr og beboelser

Kl. 08.30
Medie: Israelsk militær beordrer evakuering af hospital i Gaza

Kl. 08.48
Storbritanniens udenrigsminister er i Israel

53 min siden (Time now CET 09.55)
Tidspunkt for våbenhvile vil blive annonceret "i de næste par
timer"

47 min siden (Time now CET 09.55)
Tysk politi ransager mindst 15 huse tilhørende Hamas-støtter

26 min siden (Time now CET 09.55)
Spaniens udenrigsminister er tilhænger af at anerkende Palæstina
som stat

12 min siden (Time now CET 09.55)
Indonesisk hospital evakueret efter israelsk advarsel

(Time now CET 09.55)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 08:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6805761
Casper Lindbjerg Greve
Hver anden ukrainer vil blive i Danmark - også når krigen er
slut

(Time now CET 09.59)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.08
Opd. 25 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-22-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.44
To dræbt ved russiske angreb i tre byer

Kl. 22.22
Polske lastbilchauffører vil blokere grænse til Ukraine frem til
februar

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.28
Opd. I dag kl. 07.23
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-23-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.34
Region i nordøst ramt af intens beskydning, siger Ukraine

Kl. 06.31
Russisk teenager skal i fængsel, efter at han forsøgte at sætte
ild til militærets registreringskontor

Kl. 07.13
Russisk skuespiller dræbt under optræden i Donetsk

Kl. 07.23
Video viser angiveligt russiske styrker skyde mod ukrainske
feltpositioner

(Time now CET 09.52)

2023-11-23 kl 09.37
7 min. siden
Flere færger sejler igen mellem Danmark og Tyskland

TV2:
2023-11-23 kl 09.43
Hestemilliardær udelukkes fra landsholdet efter TV 2-dokumentar
I dag kl. 07.41
Opd. 28 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25834

Uafhængige medier har besøgt tunneller under hospital

News 2023-11-23
Date: Thu, 23 Nov 2023 08:03:09 +0100
2023-11-23 kl 11.16
57 min. siden
Tysk politi ransager 15 ejendomme, der tilhører Hamas-støtter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-politi-ransager-15-ejendomme-der-tilhoerer-hamas-stoetter

-

DR S116 tor 23 nov 13:26:52
23.november dr.dk/nyheder 13:24

EU VIL SENDE FLERE GRÆNSEVAGTER

Frontex, der er EU's grænseagentur og
kystvagt, vil sende mere personale til
Finland i næste uge, efter landet har
besluttet, at de vil lukke tre af fire
grænseovergange fra Rusland. Det
skriver Reuters.
Frontex sender 50 grænsevagter og andet
personale til Finland sammen
patruljebiler, der kan forstærker
kontrollen langs grænsen til Rusland.
Derudover vil der være personale, som
kan kontrollere falske pas og
oversætte. Finland ønsker at lukke
grænsen, fordi Rusland tillader
papirløse migranter fra lande som
Yemen, Afghanistan, Kenya, Marokko,
Pakistan, Syrien og Somalia at rejse
gennem landet for at søge asyl i
Finland.

2023-11-23 kl 13.39
15 min. siden
EU vil sende flere grænsevagter til Finland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-vil-sende-flere-graensevagter-til-finland

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6806123
Selin Türker
Razzia i Tyskland mod Hamas-støtter

44 min. siden (Time now CET 11.26)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6806225
Selin Türker
Hvad er status?

16 min. siden (Time now CET 11.26)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6806367
Selin Türker
NGO: Israel har anholdt 90 på Vestbredden henover natten

i dag kl. 11:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6806577
Selin Türker
Konvoj venter på at få adgang til Gazastriben

i dag kl. 12:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6806694
Selin Türker
Hospitalsdirektør og læger angiveligt anholdt i Gaza

52 min. siden (Time now CET 13.53)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6806865
Mathilde Bugge
Israels præsident sender et tak til landets 'største allierede'
USA

(Time now CET 13.53)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 10.05
Militæret "afslutter ikke krigen" siger israelsk hærchef forud
for våbenhvile

33 min siden (Time now CET 11.25)
Bombeangreb dræber fire palæstinensere i Jabalia-flygtningelejren

7 min siden (Time now CET 11.25)
Hospitalsdirektør anholdt af israelske styrker, fortæller
ministerium og læge

Kl. 12.01
Hamas-kontrolleret myndighed vil stoppe samarbejde med WHO

Kl. 12.20
Lastbiler med nødhjælp venter på våbenhvile

Kl. 12.44
Irans udenrigsminister har mødtes med Hizbollah-leder

22 min siden (Time now CET 13.49)
Uafhængige medier har besøgt tunneller under hospital

(Time now CET 13.49)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

23 min. siden (Time now CET 13.48)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6806966
Casper Lindbjerg Greve
Ukraine: Tre dræbt og flere såret efter russisk angreb

(Time now CET 13.48)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
58 min siden (Time now CET 11.24)
Rusland anerkender Wagner-tropper med særlig status efter splid

44 min siden (Time now CET 11.24)
Putin er på besøg i Belarus

Kl. 12.17
Russisk journalist dræbt af ukrainsk drone

Kl. 12.28
EU's grænseagentur sender 50 betjente til Finlands grænse til
Rusland

32 min siden (Time now CET 13.45)
Rusland indleder tredje bølge af angreb ved Avdijivka-front

2 min siden (Time now CET 13.45)
Ukrainsk lastbilchauffør død under blokade, siger NGO

(Time now CET 13.45)

2023-11-23 kl 13.39
15 min. siden
EU vil sende flere grænsevagter til Finland

TV2:
2023-11-23 kl 13.42
Smider Venstre guld på gaden? Flere undrer sig over ministerafgang
33 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25835

Qatar: Våbenhvile i Gaza fredag

News 2023-11-23
Date: Thu, 23 Nov 2023 08:03:09 +0100
Danskerne hilser sosu'er som ukrainske Anna velkommen: 'De er
lige så gode til at passe ældre, som vi andre er'
I dag kl. 14:11
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskerne-hilser-sosuer-som-ukrainske-anna-velkommen-de-er-lige-saa-gode-til-passe

Ukrainske Anna har lært at tale dansk med hjælp fra de ældre,
hun passer, og fra Matador. Og det er vigtigt for danskerne med
sproget.

-

DR S118 tor 23 nov 15:30:53
23.november dr.dk/nyheder 14:41

ISRAEL HAR ANHOLDT HOSPITALSLEDER

Militæret siger, at det har beviser
for, at hospitalet fungerer som
kommandocentral for Hamas.

I dag kl. 14:41
Israelsk militær bekræfter tilbageholdelse af hospitalsdirektør
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-militaer-bekraefter-tilbageholdelse-af-hospitalsdirektoer

-

DR S121 tor 23 nov 15:30:53
23.november dr.dk/nyheder 15:28

QATAR: VÅBENHVILE I GAZA FREDAG

Våbenhvilen i Gazastriben indledes
fredag klokken 07.00 lokal tid.

2023-11-23 kl 16.11
43 min. siden
Qatar: Våbenhvile i Gaza begynder fredag morgen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/qatar-vaabenhvile-i-gaza-begynder-fredag-morgen

Kommentar:

Dette svarer til kl 06.00 dansk tid.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 14:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807244
Carsten Thomsen
Israelsk militær bekræfter tilbageholdelse af hospitalsdirektør

i dag kl. 14:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807270
Laura Kirkebæk-Johansson
Våbenhvilen lader vente på sig

i dag kl. 14:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807312
Laura Kirkebæk-Johansson
Netanyahu: Mange udfordringer ved at få gidsler ud af Gaza

i dag kl. 15:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807427
Laura Kirkebæk-Johansson
Qatar: Våbenhvile i Gaza begynder fredag morgen

43 min. siden (Time now CET 16.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807499
Laura Kirkebæk-Johansson
Ældre kvinder og børn blandt de gidsler, der skal løslades i
morgen, siger Qatar

32 min. siden (Time now CET 16.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807556
Laura Kirkebæk-Johansson
Israel har modtaget liste over gidsler, der skal løslades

19 min. siden (Time now CET 16.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807622
Laura Kirkebæk-Johansson
Qatar forventer, at palæstinensiske fanger bliver løsladt i
morgen

11 min. siden (Time now CET 16.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807674
Laura Kirkebæk-Johansson
Hamas bekræfter, at våbenhvile vil begynde fredag morgen

(Time now CET 16.23)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 15.19
Våbenhvilen begynder fredag morgen, siger Qatar

49 min siden (Time now CET 16.22)
Humanitær bistand bliver også tilladt ind i Gaza fredag morgen

13 min siden (Time now CET 16.22)
200 lastbiler vil levere forsyninger dagligt under våbenhvilen,
siger Hamas

(Time now CET 16.22)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

11 sek. siden (Time now CET 16.21)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6807712
Brita Kvist Hansen
Russiske krigsenker går rettens vej for at få deres pension

(Time now CET 16.21)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 14.11
Tre civile dræbt ved russiske angreb i Kherson og Donetsk, siger
Ukraine

Kl. 14.38
Én dræbt ved russisk angreb i Beryslav

Kl. 15.10
Russisk journalist død efter ukrainsk angreb, siger russisk medie

51 min siden (Time now CET 16.19)
Stor tysk koncern på Ukraines liste over sponsorer af krig

24 min siden (Time now CET 16.19)
Rusland har først fuld kampkraft om op til syv år, siger
tjekkisk præsident

44 sek siden (Time now CET 16.21)
Zelenskyj takker USA for støtte

(Time now CET 16.21)

2023-11-23 kl 16.11
1 min. siden
Den rene rotterede: Langhårede gnavere frustrerer australske kystbyer

2023-11-23 kl 13.39
15 min. siden
EU vil sende flere grænsevagter til Finland

TV2:
2023-11-23 kl 16.17
Ministers afløser må nøjes med en lille uge i Folketinget
25 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25836

Militæranalytiker: Hamas vil formentlig forsøge at flytte
styrker under våbenhvile

News 2023-11-23
Date: Thu, 23 Nov 2023 08:03:09 +0100
Våbenhvile i Gaza begynder fredag morgen ifølge Qatar
I dag kl. 16.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-23-vaabenhvile-i-gaza-begynder-fredag-morgen-ifoelge-qatar

-

Splittelse ulmer blandt ukrainere – hæren tager hårdhændede
metoder i brug
I dag kl. 16.42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-23-splittelse-ulmer-blandt-ukrainere-haeren-tager-haardhaendede-metoder-i-brug

-

Stor opgave venter efter krigen: Unge palæstinensere ’higer
efter ny styreform'
I dag kl. 18:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stor-opgave-venter-efter-krigen-unge-palaestinensere-higer-efter-ny-styreform

Før krigen støttede størstedelen af palæstinenserne hverken
Hamas eller deres ønske om at udslette Israel, viser
undersøgelse.

-

I dag kl. 18:22
Demonstration foran DR Byen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/demonstration-foran-dr-byen

-

DR S129 tor 23 nov 20:10:15
23.november dr.dk/nyheder 18:41

250 TIL GAZA-DEMONSTRATION

I dag kl. 18:41
11-årige Maria til Palæstina-demo i Aarhus: 'Jeg bliver ked af
det indeni'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/11-aarige-maria-til-palaestina-demo-i-aarhus-jeg-bliver-ked-af-det-indeni

-

Gidselaftale er godt nyt, men efterlader Israel med store
dilemmaer
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere
chefanalytiker i FE
I dag kl. 19.19
https://nyheder.tv2.dk/2023-11-23-gidselaftale-er-godt-nyt-men-efterlader-israel-med-store-dilemmaer

-

Israels ambassadør om civile tabstal i Gaza: 'Vi vil ikke
diskutere tal'
I dag kl. 19:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israels-ambassadoer-om-civile-tabstal-i-gaza-vi-vil-ikke-diskutere-tal-0

-

2023-11-23 kl 21.22
Hvorfor bliver hobevis af børn syge i Kina lige nu?
43 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-23-hvorfor-bliver-hobevis-af-boern-syge-i-kina-lige-nu

Verdenssundhedsorganisation anbefaler, at kineserne forebygger
smitte ved at lade sig vaccinere, blive testet og bruge
ansigtsmasker.

-

2023-11-23 kl 21.23
Dagens overblik: Våbenhvile fra fredag morgen
41 min siden
https://nyheder.tv2.dk/2023-11-23-dagens-overblik-vaabenhvile-fra-fredag-morgen

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807768
Laura Kirkebæk-Johansson
Både israelske og palæstinensiske pårørende håber at få deres
kære hjem

i dag kl. 17:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807888
Laura Kirkebæk-Johansson
Militæranalytiker: Hamas vil formentlig forsøge at flytte
styrker under våbenhvile

i dag kl. 17:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807895
Laura Kirkebæk-Johansson
Hvad skal der ske med Gaza?

i dag kl. 17:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6807944
Laura Kirkebæk-Johansson
Det ved vi om morgendagens våbenhvile

i dag kl. 18:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6808008
Laura Kirkebæk-Johansson
Demonstration foran DR Byen

i dag kl. 19:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6808740
Laura Kirkebæk-Johansson
Forsvarsminister: Israel vil fortsætte 'intense' kampe i
mindst to måneder efter våbenhvile

i dag kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6809001
Laura Kirkebæk-Johansson
Hvad gemmer der sig under al-Shifa-hospitalet?

i dag kl. 19:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6809257
Laura Kirkebæk-Johansson
Korrespondent: Et puslespil af praktikaliteter har forsinket
våbenhvile

59 min. siden (Time now CET 21.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6809766
Laura Kirkebæk-Johansson
IDF: Militær kontrol med det nordlige Gaza er kun 'første fase
i en lang krig'

49 min. siden (Time now CET 21.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6809828
Laura Kirkebæk-Johansson
27 meldes dræbt i angreb på FN-skole i Gaza

28 min. siden (Time now CET 21.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6810085
Laura Kirkebæk-Johansson
Biden krydser fingre for, at treårig amerikansk pige bliver
løsladt i morgen

(Time now CET 21.30)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 16.59
Hvad kommer til at ske fredag?

Kl. 17.22
Israel har fået en liste over gidsler

Kl. 17.39
Qatar håber på en længere våbenhvile – men den israelske
regering er presset

Kl. 18.12
Demonstration foran DR Byen

Kl. 19.01
Hospitalsdirektør bliver afhørt af Israels militær

Kl. 19.17
Israel vil fortsætte kampe i mindst to måneder efter
våbenhvile, siger forsvarsminister

Kl. 19.46
12-årig dræbt af israelske styrker på Vestbredden, siger
sundhedsministerium

Kl. 20.19
Pårørende til gidsler er underrettet – men med forbehold

51 min siden (Time now CET 21.27)
Cirka 30 dræbte efter israelsk angreb på skole, hævder Hamas

24 min siden (Time now CET 21.27)
Israel: Kontrol over det nordlige Gaza er kun første fase

29 sek siden (Time now CET 21.27)
Israel hævder at have dræbt Hamas-flådechef

(Time now CET 21.27)

[...]

____________________________

(Time now CET 16.21)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 16.55
Tre dræbt af klyngebomber i angreb på landsby, siger guvernør

Kl. 17.22
Ukraine beder EU-lande om hjælp til varmeforsyning

Kl. 17.55
Otte dommere på Krim dømt for højforræderi

Kl. 18.25
Ukraines nationale bank for såsæd til korn flyttet fra by ved
fronten

Kl. 19.16
To børn og en kvinde såret ved angreb i Kherson

Kl. 19.30
Slovensk organisation vil give Ukraine 34 millioner til
genopbygning af infrastruktur

Kl. 19.51
Ukrainsk ambassadør beder Polen stoppe blokade

49 min siden (Time now CET 21.24)
Ukraine indfører sanktioner mod 300 firmaer

14 min siden (Time now CET 21.24)
Verdensmester i kickboksning dræbt i kamp

(Time now CET 21.24)

2023-11-23 kl 21.08
2 min. siden
Voldelige protester bryder ud i Dublin efter knivangreb

TV2:
2023-11-23 kl 21.18
400 år gammel bro pilles fra hinanden og samles igen
28 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25837