Mindre risiko for russisk brug af atomvåben, siger tysk kansler - News 2022-12-08

Mindre risiko for russisk brug af atomvåben, siger tysk kansler

'Blodige pakker' til ukrainske ambassader blev sendt fra samme adresse i
Tyskland

Svensk rigsadvokat afviser udlevering af to mænd til Tyrkiet

Iran udfører første kendte henrettelse af demonstrant

Subject: USA: Vi opfordrer ikke Ukraine til at angribe mål i Rusland -
News 2022-12-07
Date: Wed, 7 Dec 2022 06:38:00 +0100
24781 <tmp8ro$fudm$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/_U2QAMGJIVM/m/W4ki7CVwAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

> [...]
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 on

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Putin: Truslen om atomkrig er stigende
7. dec. 2022, 17:57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-07-putin-truslen-om-atomkrig-er-stigende

-

DR S135 ons 07 dec 19:51:04
7.december dr.dk/nyheder 18:28

- PUTIN TALER ATOMTRUSLEN OP
Når Rusland har modgang i krigen med
Ukraine, så begynder præsident Vladimir
Putin at rasle med truslen om
atomvåben.
Det siger Flemming Splidsboel, der
seniorforsker ved Dansk Institut for
Internationale Studier (Diis), til
Ritzau, efter at den russiske præsident
tidligere i dag udtalte, at truslen for
atomkrig er stigende, og at Rusland er
det land, der har de mest avancerede og
moderne atomvåben.
- Udtalelserne er en del af et generelt
mønster. Nogle gange taler russerne
atomtruslen op, og nogle gange nedtoner
de den for at skrue op og ned for
"temperaturen", hvis der er noget, de
er utilfredse med, siger Flemming
Splidsboel.

I dag kl. 18:28
Forsker: Putin skruer op og ned for temperaturen med snak om atomvåben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forsker-putin-skruer-op-og-ned-temperaturen-med-snak-om-atomvaaben

-

I dag kl. 18:34
Hvem er de formodede kupmagere, der beskyldes for at ville genindføre
rige fra 1871 og indsætte tysk prins?
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvem-er-de-formodede-kupmagerne-der-beskyldes-ville-genindfoere-rige-fra-1871-og

-

Hvorfor bliver vi forkølede om vinteren? Forskning peger på en ny forklaring
7. dec. 2022, 19:01
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-12-07-hvorfor-bliver-vi-forkoelede-om-vinteren-forskning-peger-paa-en-ny-forklaring

-

DR S142 tor 08 dec 09:50:57
7.december dr.dk/nyheder 20:40

'BLODIGE PAKKER' SENDT FRA TYSKLAND

I går kl. 20:40
'Blodige pakker' til ukrainske ambassader blev sendt fra samme adresse i
Tyskland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/blodige-pakker-til-ukrainske-ambassader-blev-sendt-fra-samme-adresse-i-tyskland

-

I går kl. 21:24
Verdens ældste DNA-fund afslører overraskende liv i Grønland for to
millioner år siden
https://www.dr.dk/nyheder/viden/verdens-aeldste-dna-fund-afsloerer-overraskende-liv-i-groenland-millioner-aar-siden

-

DR S146 tor 08 dec 09:50:57
7.december dr.dk/nyheder 23:01

FULD GANG I CARLSBERG I RUSLAND

I går kl. 23:01
Stadig fuld gang i Carlsbergs russiske bryggerier: Masser af Tuborg på
hylderne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stadig-fuld-gang-i-carlsbergs-russiske-bryggerier-masser-af-tuborg-paa-hylderne

+

Carlsberg producerer og sælger fortsat øl i Rusland
8. dec. 2022, 02:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-08-carlsberg-producerer-og-saelger-fortsat-ol-i-rusland

-

DR S147 tor 08 dec 09:50:57
7.december dr.dk/nyheder 23:43

AFVISER UDLEVERING AF TIL TYRKIET

I går kl. 23:43
Svensk rigsadvokat afviser udlevering af to mænd til Tyrkiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-rigsadvokat-afviser-udlevering-af-maend-til-tyrkiet

-

DR S153 tor 08 dec 09:50:57
8.december dr.dk/nyheder 08:03

PALÆSTINENSERE DRÆBT VESTBREDDEN

... Islamisk
Jihad ...

I dag kl. 08:03
Palæstina: Tre palæstinensere dræbt på Vestbredden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/palaestina-tre-palaestinensere-draebt-paa-vestbredden

-

DR S158 tor 08 dec 09:50:58
8.december dr.dk/nyheder 09:25

IRAN HENRETTER DEMONSTRANT

2022-12-08 kl 10.05
40 min. siden
Iran udfører første kendte henrettelse af demonstrant

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

17. nov. 2022 kl. 20:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4889735
Morten Top
Dagens overblik

______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
7. dec. 2022, 05:12
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-12-07-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 17.52
Forsker: Putin taler om atomvåben, når de er pressede

12 min siden (Time now CET 20.24)
EU klar med endnu en sanktionspakke mod Rusland

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
8. dec. 2022, 05:07
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-12-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.09
Carlsberg sælger stadig øl i Rusland

Kl. 05.11
Mindre risiko for russisk brug af atomvåben, siger tysk kansler

Kl. 07.13
Voldsomme kampe i Bakhmut

Kl. 07.16
Ukraine kan blive en langvarig proces, siger Putin

Kl. 07.38
Over 1000 angreb mod ukrainsk elnet

Kl. 08.45
Major får guldstjerne

39 min siden (Time now CET 10.17)
Rusland forsøger at hverve ukrainere i besat område

(Time now CET 10.17)

2022-12-08 kl 10.05
5 min. siden
Drikker danskere eller færinger mest - og hvem får flest børn? Test dig
selv med 10 spørgsmål om Færøerne

TV2:
Særligt én ting indikerer, at ny regering er lige på trapperne
8. dec. 2022, 09:58

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24786

Storhedsvanvid: Putin sammenligner sig med Peter den Store

(
*Учение* это:

НИКОГДА не доверяйте *психопату*!
)

Søn af Putin-ven frikendt i Norge

Subject: Mindre risiko for russisk brug af atomvåben, siger tysk
kansler - News 2022-12-08
Date: Thu, 8 Dec 2022 10:18:00 +0100
24786 <tmsa48$rb48$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/1P3KdbU_1Os/m/hvldaQrKCgAJ
I dag kl. 10:30
Over 1.000 brevstemmer blev ikke talt med ved valget: 'Det skubber jo
til hele tilliden'
https://www.dr.dk/nyheder/indland/over-1000-brevstemmer-blev-ikke-talt-med-ved-valget-det-skubber-jo-til-hele-tilliden

-

DR S162 tor 08 dec 13:25:57
8.december dr.dk/nyheder 10:50

SØN AF PUTIN-VEN FRIKENDT I NORGE

I dag kl. 10:50
Søn af Putin-allieret frikendt for at flyve med drone i Norge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/soen-af-putin-allieret-frikendt-flyve-med-drone-i-norge

-

Risikoen for russisk brug af atomvåben er blevet mindre, siger Scholz
8. dec. 2022, 11:09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-08-risikoen-for-russisk-brug-af-atomvaaben-er-blevet-mindre-siger-scholz

-

DR S163 tor 08 dec 13:25:27
8.december dr.dk/nyheder 11:14

NORDEN GIVER 165.000 BESKYTTELSE

I dag kl. 11:14
Norden har givet beskyttelse til 165.000 flygtninge fra Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norden-har-givet-beskyttelse-til-165000-flygtninge-fra-ukraine

-

DR S165 tor 08 dec 13:25:27
8.december dr.dk/nyheder 11:29

RUSLAND: DANMARK NÆGTER SAMARBEJDE

I dag kl. 11:29
Rusland bebrejder Danmark og Sverige for at skjule sandhed bag Nord
Stream-undersøgelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-bebrejder-danmark-og-sverige-skjule-sandhed-bag-nord-stream-undersoegelser

-

I dag kl. 11:48
Forsvarets hjemmesider er nede: 'Formentlig af teknisk karakter'
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvarets-hjemmesider-er-nede

Hverken Forsvaret, Forsvarsministeriet, Center for Cybersikkerhed
eller Forsvarets Efterretningstjeneste har ønsket at kommentere
nedbruddet.

-

I dag kl. 11:58
Tysk politi forventer flere mistænkte i sag om planlagt statskup
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-politi-forventer-flere-mistaenkte-i-sag-om-planlagt-statskup

-

Amerikansk basketballspiller og russisk våbenhandler i opsigtsvækkende
fangeudveksling
8. dec. 2022, 14:17
Opd. 8. dec. 2022, 14:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-08-amerikansk-basketballspiller-og-russisk-vaabenhandler-i-opsigtsvaekkende

-

2022-12-08 kl 15.02
53 min. siden
Ukraine-forening politianmeldt: Livsnødvendigt udstyr blev aldrig modtaget
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ukraine-forening-politianmeldt-livsnoedvendigt-udstyr-blev-aldrig-modtaget

-

2022-12-08 kl 15.02
18 min. siden
Amerikansk basketballstjerne løslades i fangeudveksling med Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joe-biden-amerikansk-basketballstjerne-loeslades-i-fangeudveksling

[...]

Kl. 10.56
Over 100.000 har fået midlertidig beskyttelse

Kl. 11.00
Danmark og Sverige nægter at samarbejde, siger Rusland

Kl. 11.09
Juletræet i Kharkiv er i år under jorden

Kl. 11.16
Rusland har nu 60 kilometer lang skyttegrav

Kl. 11.26
Putin sammenligner sig med Peter den Store

Kommentar:

Putin-666 lider af *storhedsvanvid*, og selv det russiske folk vil
hade ham som pest, når vi (Menneskeheden) er omkommet i en global
atomkrig pga. Putin-666s glade vanvid! Men hva' sku' det så nytte?
Så ér det jo for sent at fortryde!

Gak-gak hedder det på dansk!

Om dette (Menneskehedens undergang)er der muligvis *profeteret* om
i Bibelen, men hva' formål har dette?

Også dette er jo gak-gak, at en Guddom-a-la-Hancock lader
Menneskeheden i stikken!

*Omsorgssvigt* hedder det (i så fald) på dansk!

Tilbage står så spørgsmålet mht. en robot ude i Rummet: Hvad vil
den gøre? Vil den (ligesom Hancock) lade livet gå sin skæve gang
ned i afgrunden, eller kan den tales til *fornuft*?

Dét ku' jeg godt tænke mig at få et svar på!

END of Life on Earth as we know it?

=>

Путин-666 страдает *безумием*. И даже русский народ возненавидит его как
чуму, когда мы (Человечество) погибнем в глобальной ядерной войне из-за
счастливого безумия Путина-666! Но какая польза? Тогда поздно жалеть!

По-датски это называется Гак-гак!

Об этом (падении Человечества) могло быть *пророчество* в Библии, но
какова цель этого?

Это тоже гак-гак, что Божество а-ля Хэнкок оставляет Человечество на
произвол судьбы!

*Отказ в уходе* — так это называется (в данном случае) по-датски!

Тогда остается вопрос относительно робота в космосе: что он будет делать?

Позволит ли робот (как Хэнкок) пойти по извилистому пути (в бездну) жизни?

Или же...

Можно ли уговорить робота *чувствовать*?

Хотелось бы получить на него ответ!

END of Life on Earth as we know it?
КОНЕЦ жизни на Земле, какой мы ее знаем?

(Sorry for bad translation to russian!)

*Læresætningen* er:

Stol ALDRIG på en *psykopat*!

*Учение* это:

НИКОГДА не доверяйте *психопату*!

(Time now CET 15.44)

2022-12-08 kl 15.02
17 min. siden
Det kolde vintervejr fortsætter, og næste uge kan give en del sne

TV2:
Energiselskab laver ny aftale: Danske kunder sikret bedre gasforsyning
8. dec. 2022, 14:54

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24787

Forsvarsministeriet har været udsat for et cyberangreb

kansler - News 2022-12-08
Date: Thu, 8 Dec 2022 10:18:00 +0100
24786 <tmsa48$rb48$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/1P3KdbU_1Os/m/hvldaQrKCgAJ
Mens russerne bomber løs i Ukraine, forsøger de civile at opretholde en
hverdag
8. dec. 2022, 15:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-07-mens-russerne-bomber-loes-i-ukraine-forsoeger-de-civile-at-opretholde-en-hverdag

-

Ukrainere demonstrerer mod danskinstrueret opera på verdenskendt scene
8. dec. 2022, 17:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-08-ukrainere-demonstrerer-mod-danskinstrueret-opera-paa-verdenskendt-scene

-

Amerikansk basketballspiller og russisk våbenhandler i opsigtsvækkende
fangeudveksling
8. dec. 2022, 14:17
Opd. 8. dec. 2022, 17:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-08-amerikansk-basketballspiller-og-russisk-vaabenhandler-i-opsigtsvaekkende

-

Kronprins var mellemmand i opsigtsvækkende fangeudveksling
8. dec. 2022, 18:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-08-kronprins-var-mellemmand-i-opsigtsvaekkende-fangeudveksling

-

2022-12-08 kl 19.12
25 min. siden
Første demonstrant henrettet efter folkelig opstand: 'Det afslører
umenneskeligheden i Irans såkaldte retssystem'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/foerste-demonstrant-henrettet-efter-folkelig-opstand-det-afsloerer-umenneskeligheden

-

Cyberangreb lagde Forsvarsministeriets hjemmesider ned
8. dec. 2022, 19:32
Opd. 8. dec. 2022, 21:09
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-12-08-cyberangreb-lagde-forsvarsministeriets-hjemmesider-ned

+

I dag kl. 19:27
Forsvarsministeriet har været udsat for et cyberangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forsvarsministeriet-har-vaeret-udsat-et-cyberangreb

Torsdag i sidste uge blev det svenske forsvar udsat for et
lignende angreb. Og i sommers blev en række hjemmsider tilknyttet
det norske forsvar også ramt at et DDos-angreb, og her anklagede
man en pro-russisk hackergruppe for at stå bag.

Kommentar:

Og i så fald er det i realiteten en *krigserklæring*!

Men det forstår en *psykopat* i Kreml jo ikke!

Først for sent (når vi alle er døde) forstår idioten
*konsekvensen* af sine handlinger!

Men så er det jo ligemeget ("game" over and out)!

-

2022-12-08 kl 21.16
41 min. siden
DR's techkorrespondent om cyberangreb på Forsvaret: 'Fritidshackere
burde ikke kunne lægge Forsvaret ned en hel arbejdsdag'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/drs-techkorrespondent-om-cyberangreb-paa-forsvaret-fritidshackere-burde-ikke-kunne

-

Første iranske demonstrant er henrettet for at "føre krig mod gud"
8. dec. 2022, 20:21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-08-foerste-iranske-demonstrant-er-henrettet-for-at-foere-krig-mod-gud

[...]

Kl. 12.12
Rusland vil oprette sikkerhedszone om atomkraftværk

Kl. 12.18
Russisk by bombet af Ukraine, siger lokal guvernør

Kl. 13.01
Strømafbrydelser i Ukraine

Kl. 13.08
Rusland advarer om ukrainske terrorangreb

Kl. 14.13
Norge sætter loft på russisk olie

Kl. 15.53
Dødstal i Ukraine stiger

10 min siden (Time now CET 17.00)
Rusland vil fortsætte angreb på Ukraine, fastslår Putin

Kl. 18.06
Ukraine arbejder på sikkerhedszone omkring atomkraftværk

Kl. 19.43
En dræbt og to såret i Donetsk

(Time now CET 21.26)

2022-12-08 kl 21.16
8 min. siden
Sydkorea vil undersøge international adoption: 'Adopterede rundt om i
verden græd af glæde'

TV2:
Økonomer advarer om større prisfald: - Vi råder til ekstraordinær
forsigtighed
8. dec. 2022, 21:10

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24788