Dagens Ord. Jesus siger: „Kom med mig!”

Subject: ET message to Russia: Last warning!
Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1211 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
Sodom (Sodoma)
https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
Last warning (Sidste advarsel)
https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

> Input andagtstekst from ...
[ ... ]
> UCB ...
> http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?
[ ... ]
> BibelLæserRingen ...
> https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/
[ ... ]
> Own devotiontext:
>
> ___ quote begin ___
>
> Daniel 1
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Dan+1&version=BPH

I Prædiketeksten for i dag søndag står der bl.a.:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark+2.14-22&version=BPH

Markus 2:14-22, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

14
„Kom med mig!”

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24560

Husk at sige undskyld (Hjælp til dit ægteskab)

File 24.614 ...
Forgiveness / Reconciliation (Tilgivelse / Forsoning)
https://sites.google.com/view/kall-forgiveness/files/24-xxx/24-6xx/24-614
Marriage Counseling (Ægteskabsrådgivning)
https://sites.google.com/view/kall-marriage-counseling/files/24-xxx/24-6xx/24-614

Subject: Dagens Ord. Jesus siger: „Kom med mig!”
Date: Sun, 9 Oct 2022 07:35:46 +0200
24560 <thtmjk$e3d6$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/hmcRTE2aQR0/m/h8IlPTgRAAAJ
(
Input internal counter- and "interface"-system:

2022-10-08, Dan 01
2022-10-09, Dan 02
2022-10-10, Dan 03
2022-10-11, Dan 04
2022-10-12, Dan 05
2022-10-13, Dan 06
2022-10-14, Dan 07
2022-10-15, Dan 08
2022-10-16, Dan 09
2022-10-17, Dan 10
2022-10-18, Dan 11
2022-10-19, Dan 12
2022-10-20, Hos 01
2022-10-21, Hos 02
2022-10-22, Hos 03
2022-10-23, Hos 04
2022-10-24, Hos 05
2022-10-25, Hos 06
2022-10-26, Hos 07

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+7&version=BPH

Hoseas 7, Bibelen på hverdagsdansk

Et fordærvet samfund

På kongens festdag drikker lederne sig fulde. De bliver øre af
vinen som af feber, og kongen tager del i deres tåbeligheder.

Kommentar:

I den noget ældre BPH fra 1992 står der:

... ; kongen gør sig selv til grin ved at skåle med dem,
der spotter ham bag hans ryg.
)

Input anagtstekst from ...

UCB ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtsteksten er nedskrevet og trykt i hæfte FØR fredag den
26. august 2022, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Ordet for 2022-10-26

Hjælp til dit ægteskab

"Hvis ikke Herren bygger huset, arbejder bygmestrene forgæves..."
Sl 127,1

Ingen ved mere om ægteskab end Gud. Han har ikke alene fundet på
det - Han førte det første par sammen.

Og Hans Ord siger, "Hvis ikke Herren bygger huset, arbejder
bygmestrene forgæves."

Så lad os vende os til Hans Ord, og se, hvilken form for hjælp,
Han har at tilbyde dit ægteskab.

[1]
Vær villig til at tage imod råd.

Salomon siger: "Stolthed leder til konflikt; dem, der tager imod
råd, er kloge." (Ord 13,10 NLT)

Så før diskussionen går i hårdknude, og hårdknuden bliver til en
stor krise, så få input fra en betroet ven eller rådgiver.

Det kræver ydmyghed, men det kan virkelig godt svare sig.

[2]
Hold ikke op med at tale.

Selvom noget virker indlysende for dig, kan du ikke bare forvente,
at din partner kan læse dine tanker.

Og ty ikke til, "the silent treatment" (at ignorere med stilhed).

Fortæl din mand eller hustru, hvad der generer dig, selv hvis det
betyder, at I må snakke jer igennem en uenighed.

Det er, når du ikke bekymrer dig nok til at være uenig, at
tingene falder fra hinanden.

[3]
Hold kærligheden i live.

At opbygge et stærkt ægteskab betyder, at man forelsker sig igen
og igen - i den samme person.

Paulus skriver, "Og det beder jeg om, at jeres kærlighed stadig må

vokse og blive rig på indsigt og dømmekraft, så at I kan skønne,
hvad der er væsentligt..." (Fil 1,9-10)

Det er umuligt helt at undgå ægteskabelig stress, men I kan styre
det ved at planlægge små afbræk og ferier væk fra den daglige
trummerum.

Gå en tur sammen, se en film, I begge kan lide, gå på cafe, gør
det, der skal til, for at I føler jeg forbundne igen.

Og lad jeres børn vide, at I sætter tid af til at være sammen.

De vil ikke bare lære at værdsætte det, det vil hjælpe dem med
selv at opbygge et godt ægteskab senere hen.

=== citat slut ===

Hmm ... (memory on from) ...

Sent: Monday, August 08, 2016, CET 09:58, GMT 07:58
Subject: Undskyld på 5 sprog, Mine notater
19223 news:no9e2g$bhf$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/startside/0-by-name-titelnavn/undskyld-p%C3%A5-5-sprog/19-223-mine-notater
(before the Google-vandalismüs/destruction 2021-09-01):
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/undskyld-paa-5-sprog/19-223

https://www.amazon.com/Five-Languages-Apology-Experience-Relationships/dp/1881273792

Og her lidt flere gode råd med på vejen:

Husk at sige undskyld

(
Her en lille løgne-historie fra det virkelige liv:

Jeg havde engang en "klient", hvor partneren måtte flygte fra
bofællesskabet (med ØJEBLIKKELIG virkning)!

Havde min "klient" kommet til at overskride partnerens grænser?

Det var min mistanke!

Jeg mødte partneren sidenhen flere gange undervejs i offentlige
transportmidler.

Jeg fik det indtryk, at partneren VIRKELIG fortsat elskede min
"klient", men muligvis var vedkommende TVUNGET til at *beskytte*
sig selv.

Det var i hvert fald min mistanke.

Kanske min "klient" havde glemt at sige undskyld?

Så ...
)

Husk at sige undskyld (når det er nødvendigt), fordi ...

Det er menneskeligt at fejle, og vi mennesker kan godt *tilgive*
hinanden (i hvert fald de mennesker, som vi elsker).

Er det fór svært? - Taber du ansigt (ved at sige undskyld)?

Ja, måske ...

Du viser din *sårbarhed*, men gør det noget?

HVIS din partner virkelig er værd at satse på, da vil hun/han IKKE
*misbruge* det (ved fx. at du nu fremover skal stå i en art
taknemmelighedsgæld eller underdanighedsrolle til vedkommende).

Er du fór stolt? -

I så fald vil du få problemer fremover, fordi - som andagtsteksten
ovenfor kom ind på:

Salomon siger: "Stolthed leder til konflikt; dem, der tager imod
råd, er kloge." (Ord 13,10 NLT)

Stoltheden er faktisk - religiøst set (i hvert fald bibelsk set)
- en *afgud*! Og afguder er *møgguder*. Det kommer ALTID noget
dårligt eller forkert ud af dem! De gør folk *ulykkelige*!

Så ...

Lad IKKE din stolthed ØDELÆGGE dine relationer til de mennesker,
som du elsker og som elsker dig.

Amen?

Lyt til mit råd ... :-)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24614

Vidal

Indgår du selv i et partnerskab eller vil du bare diskutere det for at
lære?

Tal med din partner

File 24.619 ...
Forgiveness / Reconciliation (Tilgivelse / Forsoning)
https://sites.google.com/view/kall-forgiveness/files/24-xxx/24-6xx/24-619
Marriage Counseling (Ægteskabsrådgivning)
https://sites.google.com/view/kall-marriage-counseling/files/24-xxx/24-6xx/24-619

Subject: Husk at sige undskyld (Hjælp til dit ægteskab) -
Re: Dagens Ord. Jesus siger: „Kom med mig!”
Date: Wed, 26 Oct 2022 10:33:05 +0200
24614 <tjarc1$2e9vn$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/hmcRTE2aQR0/m/HTfjpgmyBAAJ
En anden psykisk *forsvarsmekanisme* kan være tavshed.

Jeg kendte engang et menneske, der ikke ville tale med sin
samlever i 3 dage, men det ér i bund og grund at *manipulere* med
sin modpart.

Lyt derfor til det *profetiske* (?) budskab:

[...]

Ordet for 2022-10-27

Tal med din partner

"... at jeres kærlighed stadig må vokse og blive rig på
indsigt og dømmekraft, så at I kan skønne, hvad der er
væsentligt..."
Fil 1,9-10

Har du nogen sinde bemærket, at når du dater nogen, så kan I tale
ubesværet i timevis, men når I har været gift i noget tid, så
bliver samtalen overfladisk og kan endda føre til problemer, hvis
ikke I arbejder på sagen? Biblen siger, "Enhver skal være snar til
at høre, men sen til at tale..." (Jak 1,19)

Det er en kunst af kommunikere:

Se efter muligheder, hvor I kan give hinanden
komplimenter. Det kan være, du synes, din partner er fantastisk,
men han/hun har brug for at høre dig sige det - ofte. Det tager
tolv komplimenter at neutralisere effekten af en kritisk
bemærkning, så når livet tynger din partner, så byg ham/hende op.
Prøv ikke at lave nogen om ved at hakke på dem. Spørgsmål som,
"Hvorfor kan du ikke?" eller "Hvorfor gør du altid?" kan lyde mere
som en forælder end en partner. Fortæl din partner, hvad der går
dig på, én gang - ikke tusind gange. Og før du taler, skal du
spørge dig selv, "Ville jeg sige dette til en ven, jeg sætter pris
på?" Hvis ikke, så lad være at sige det!

Et ægteskab kan kun holde til en vis mængde 'sjælsudkrængning.'
Som en grundregel kan man sige: Så kort som muligt. "Skat, kan vi
lige snakke sammen et par minutter?" er mindre truende end den
velkendte udmelding, "Vi er nødt til at have en snak." Folk kan
kun holde en vis mængde 'sjæleudkrængning' ud ad gangen; hvis man
presser dem, får man bare det modsatte resultat. Hvis din
ægtefælle ikke giver dig respons på et bedste emne, så tal med en
betroet ven eller rådgiver om det i stedet for. Bagefter kan du
så give din ægtefælle den forkortede, mindre følelsesladede,
version.

Lad din partner føre an. Når din ægtefælle snakker om
noget, du ikke er specielt interesseret i, skal du huske
Skriftstedet, "I skal underordne jer under hinanden ..." (Ef 5,21)
Nogle gange betyder det, at man spørger: "Hvad kunne du tænke dig
at snakke om?" Hvis du vil have et godt ægteskab, så brug disse
fire principper hver dag.

=== citat slut ===

Amen?

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24619

Vidal

Jeg kan sige dig, at Ørting er en stakkel. Hun ved noget om sex, men
der tilsyneladende ikke er meget kærlighed i hendes tosserier.

> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
> https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
> Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24619

Når jeg nok er lidt skeptisk overfor dine tanker, er det nok fordi,
jeg ikke tror, du selv har nogen erfaring med en fast partner. Der-
til har du jo i rigt overmål selv berettet om din forfølgelse af folk
i din(e) kirke(r), om ting du ikke har kunnet vide noget om, med mindre
du selv har deltaget i løjerne.

Denne gruppe er tiltagende blevet fyldt med folk, der ikke aner hvad,
de taler om. Som eksempel kan jeg nævne, det vist er blevet
almindeligt at følge en tankegang, der vist nok stammer fra Indien,
at sex er ulovligt, hvis det foretages for fornøjelsens skyld og ikke
med det bestemte formål at undfange børn? Altså af folk, der aldrig
har levet i et parforhold. :-)

Så svar mig Kall. Har du selv en fast partner eller er det blot dine egne
vidtløftige tanker, du giver udtryk for. Ved du af egen erfaring, hvordan
det er at leve i et parforhold?

Åh nej! Er de nu OGSÅ begyndt at *tilbede* hor-dæmonen?

File 24.909 ...
Adultery (hor)
https://sites.google.com/view/adultery/files/24-xxx/24-9xx/24-909

Date: Sun, 9 Oct 2022 07:35:46 +0200
> [...]
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark+2.14-22&version=BPH
>
> Markus 2:14-22, Bibelen på hverdagsdansk

Input andagtstekst fra 'Et Ord Til Dagen' ...
https://www.ucb.dk/dagensord/index.php

(NB! Andagtsteksten er nedskrevet og trykt i hæfte FØR 24. november
2022. apropos det eventuelle *profetiske* budskab!)

=== citat start ===

Ordet for 2023-01-19

Om at væve to familier sammen

"... hold fred!"
2. Kor 13,11

The Brady Bunch var en populær tv-serie, hvor en mor og far med seks
børn udgjorde en stor familie uden konflikter og rivaliseringer.

Problemet er, at det sjældent foregår på denne måde.

Så hvis du har planer om at gifte dig igen, kommer her tre
udfordringer, hvor du vil få brug Guds hjælp:

1)
Det er helt almindeligt for børn at opfatte en ny 'bonusforælder'
som en, der på uret vis tilraner sig magten.

Deres loyalitet overfor deres bortgåede el. manglende mor eller far
kan være meget stærk.

For dem kan det at byde en ny person velkommen i familien føles som
et bedrag.

Dette kan stille 'bonusforælderen' i en svær situation.

2)
Det er almindeligt, at et af børnene rykker ind i det store tomrum
efter den manglende forælder, og ser sig selv som en slags erstatning
for ægtefællen.

Den status og magt, der følger med denne støttende rolle, er meget
stærk, og et barn/ung kan være uvillig til at slippe den.

3)
Hver enkelt af os er irrationelt forpligtet overfor vores eget kød og
blod, mens vi mest ser andre som bekendte.

Så når der opstår konflikter i familien, er forældre næsten altid
loyale overfor dem, de har sat i verden.

Og når børn mærker disse spændinger mellem forældre, vil nogle af dem
prøve at udnytte det til egen fordel.

Det er grunden til, at andet og tredje ægteskab statistisk set har
større sandsynlighed for at mislykkes, end det første.

Men der er gode nyheder: "For Gud er alting muligt." (Mat 19,26)

Hvad kan man gøre?

Søg professionel hjælp så tidligt som muligt.

Ja, det koster penge, men en skilsmisse vil koste dig endnu mere.

Og inkludér Gud; Han kan give dig den tålmodighed, visdom og
kærlighed, du har brug for. "... vær enige, hold fred!

Og kærlighedens og fredens Gud vil være med jer." (2. Kor 13,11)

=== citat slut ===

Lige da jeg læste denne tekst i morges, tænkte jeg:

- 'Åh nej! Er de nu OGSÅ begyndt at *tilbede* hor-dæmonen'?

Men teksten kan også omfatte kloge råd til efterladte (for en afdød)
og ...

Så sent som i går fortalte min svoger (der er fraskilt), at han havde
lyst til at date en kristen.

Og ...

Da det IKKE var ham, der er skyld i skilsmissen men blev TVUNGET
hertil pga. dansk lovgivning (og min søster i mellemtiden er blevet
gengift), kommer han ind under kategorien 'ægtefællen-bedriver-hor':

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+5.32&version=BPH

Matthæus 5:32, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

Men jeg siger jer, at den mand, der skiller sig fra sin kone,
uden at hun har været ham utro, han får hende til at være skyldig
i ægteskabsbrud, når hun gifter sig igen,[a]

og manden, der gifter sig med hende, vil også være skyldig i
ægteskabsbrud.

(
Jeg selv har valgt (skønt jeg ALDRIG har været gift) IKKE at indlede
et forhold til fraskilte kvinder, selvom jeg har lyst hertil og
sikkert kan blive *fristet* over evne!
)

Nå, ...

Nok om det!

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24909

Bjarne Østergård

Hvad i alverden er en hor-dæmon?

Må man nu nu ikke dyrke kærligheden med sin kone hvis man ikke lige vil have børn?

Jeg har været gift med den samme kvinde i nu 43 år.

Og vi kan ikke mere få børn det har blandt andet tiden og en fjernelse af en livmoder sam en sterilisation sat en stopper for.

Vi har dog to dejlige piger og 5 børnebørn.

Kan det så være hor at vi stadigvæk er meget glade for hinanden?
Det tror jeg ikke på.

Det er da vist helt ude i det vanvittige.

Vidal

Dlk er blevet et samlingssted for tosser, der ikke aner, hvad
normalliv er. Og det er jo ikke bare Kall. Folk der ikke har tro
vil diskutere tro, folk der ikke har noget sexliv, vil diskutere
normer for sexliv.

Det er da klart at vi må ynke dem, men ud fra min vurdering
kan de ikke hjælpes.

Måske kan vi trøstes af, det ikke vare så længe endnu:

Nu er frelsen og magten og Riget vor Guds
og herredømmet hans salvedes,
for vore brødres anklager er styrtet,
han, som dag og nat anklagede dem for Gud.

De har besejret ham ved Lammets blod og ved deres vidnesbyrds ord.
De havde ikke livet for kært til at gå i døden.

Så fryd jer da, himle, og I, som har bolig i dem!

Men ve over jorden og havet,
for *Djævelen er kommet ned til jer
med stort raseri*
fordi han ved, at hans tid er kort.

Tom Klausen

tomsrk55:
🤯🤪🤡😜😈

mvh Tom

Bjarne Østergård

fredag den 20. januar 2023 kl. 11.29.19 UTC+1 skrev Vidal:
Ja derom hersker der ingen tvivl.
Mangler man bekræftelse, kan man blot følge verdens nyheder.

Bjarne Østergård

Hvad mon der er sket med ham Tom ?

Har han mon fået det hvide,b snit som er gået helt galt?

Hvordan får jeg orden i mit følelsesmæssige kaos?

(
Anti-hjernevask for børn og andre med lavt selvværd:
)

Was:
Semper fidelis betyder, at du altid skal være trofast - uanset
omkostningerne.

File 24.960
Psychology (Psykologi), Therapy (Terapi)
https://sites.google.com/view/kall-psychology/topic/therapy
https://sites.google.com/view/kall-psychology/files/24-xxx/24-9xx/24-960

Date: Sun, 9 Oct 2022 07:35:46 +0200
24560 <thtmjk$e3d6$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/hmcRTE2aQR0/m/h8IlPTgRAAAJ
I dag er jeg kommet til (i min private bibellæsning) Lukas 1:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+1.50&version=BPH

Lukas 1:50, Bibelen på hverdagsdansk

og hans trofaste nåde gælder alle, der ærer ham.

Kommentar:

I BPH-oversættelsen fra 1992 står der:

Hans barmhjertighed varer fra slægt til slægt over dem,
der ærer ham.

+

Input andagt from "Et Ord til Dagen" ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte før

=== citat start ===

Ordet for 2023-02-08

Trofasthed 4)

"Herrens troskab er ikke hørt op, hans barmhjertighed er
ikke forbi, den er ny hver morgen; din trofasthed er stor."
Klag 3,22-23

Trofasthed kan vende det mest ubetydelige job til et livsvigtigt
job. Tænk for eksempel på, hvor afhængige vi er af et lillebitte
frimærke. Det er altid klar til brug. Det tager hen, hvor vi
sender det. Det gør præcis det, vi beder det om. Det er limet
til opgaven, til den er løst. Det giver ikke op. Det holder sig
opdateret. Og intet job er for småt.

Vi er ikke alle født med de samme talenter. Nogle har flere
evner på visse områder end andre. Men hver eneste af os er født
med samme ansvar for at bruge - og få det allerbedste ud af
vores evner. Det er det, vi hver især kan gøre - og det er det,
Gud, som gav os vores talenter, forventer af os. For 200 år
side, da U.S Marine Corps blev dannet, tog embedsmændene sig
ekstra god tid til at finde et passende motto. Til sidst valgte
de den latinske sætning, semper fidelis, en sætning, der nu står
mejslet ind i alle marinesoldaters sind. Hvad betyder det?
"Altid trofast!" Begge ord er vigtige, men det første er
vigtigst: Altid. Hvorfor? Fordi en marinesoldat ikke kan
tillade sig kun at være trofast, når det er belejligt eller lige
passer ham, eller når det gør ham glad. Semper fidelis betyder,
at du altid skal være trofast - uanset omkostningerne.

Gud vil gerne kunne sige det samme om dig, som det, der siges om Ham:
"Stor er din trofasthed." Så hvad end du er chef, ansat, far eller mor,
mand eller hustru, ven, holdkammerat eller marinesoldat, ordet til dig i
dag er: Vær altid trofast.

=== citat slut ===

Semper fidelis betyder, at du altid skal være trofast - uanset
omkostningerne.

=>

Anti-hjernevask for børn og andre med lavt selvværd:

(Kladde:)

Elias siger, at jeg er dårlig (til al mulig), men det passer
ikke, fordi ...

Jeg er god til ...

... (indsæt barnets evner, fx. mig kan gå, se, høre og tale, mig
kan svømme og dykke på det dybeste vand, ride på heste, og
pjaske i vandpytter) ...

Dette styrker barnets selvtillid.

Og mor og far ELSKER mig!
Og mine søskende ELSKER mig.
Og resten af min familie ELSKER mig, også min hund og kat og
venner!

Dette styrker barnets selvværd (sund identitetsdannelse,
præstationsløs identitet)

Visualiser det fx. på en Opslagstavle (Wide Board) så barnet
bedre kan få *overblik* midt i dets følelsesmæssige kaos.

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24960

ons. 8. feb. 2023 kl. CET 19.46 skrev Mogens Kall

... (classified) ...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2023-02-08, Onsdag, day no 39 (326 left), CET 20:23:50)
- "Kom hjem, Mit barn."

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24964