Google Groupes n'accepte plus les nouveaux posts ni abonnements Usenet. Les contenus de l'historique resteront visibles.

tanke: fjendekærlighed

529 vues

Ole Madsen

non lue,
16 sept. 2022, 08:37:2316/09/2022
elsk jeres fjender, så vær da fuldkommen som jeres himmelske fader er fuldkommen

i stykket lige før i matt 5.43-48 står der om at vende den anden kind til

andetsteds står der at vi skal dømmes på vore gerninger

lidt at tænke over for troende og ikke troende

shabbat shalom

KH
Ole

Tom Klausen

non lue,
16 sept. 2022, 09:10:2016/09/2022
tomsrk55:
"Forbandet den, der forsømmer at udføre Herrens gerning!
Forbandet den, der holder sværdet tilbage fra at udgyde blod!"
(Jeremias 48 v 10)

mvh Tom

Ole Madsen

non lue,
16 sept. 2022, 09:35:3516/09/2022
vore gøren og laden er det der dømmer os selv

Thocor 3457.927

non lue,
16 sept. 2022, 10:37:1916/09/2022
16/09-22 14:37, Ole wrote:
> elsk jeres fjender, så vær da fuldkommen som jeres himmelske fader er
> fuldkommen

De fleste kender nok næstekærlighed, men færre kender til
fjendekærlighed. Noget som nok er svært at praktisere, det er tydeligt,
når man læser denne gruppe ;-)

> i stykket lige før i matt 5.43-48 står der om at vende den anden kind til
>
> andetsteds står der at vi skal dømmes på vore gerninger
>
> lidt at tænke over for troende og ikke troende

Bestemt.

> shabbat shalom

Go' weekend.

--
Hvis du venter på, at nogen skal komme og frelse dig,
er du på venteliste.

Vidal

non lue,
16 sept. 2022, 10:37:4216/09/2022
Så længe I ikke accepterer at GT er jødernes bibel og
ny testamente er os kristnes, vil Tom sanke gloende
kul over jeres hoveder.

Vidal

non lue,
16 sept. 2022, 10:42:2316/09/2022
fredag den 16. september 2022 kl. 16.37.19 UTC+2 skrev Thocor 3457.927:
> De fleste kender nok næstekærlighed, men færre kender til
> fjendekærlighed. Noget som nok er svært at praktisere, det er tydeligt,
> når man læser denne gruppe ;-)

Mon ikke det er en af de selvmodsigende ting, du finder
i kristendommen?

Bjarne Østergård

non lue,
16 sept. 2022, 10:43:0816/09/2022
Tom kan ikke fatte noget som helst der handler om godhed, venlighed og kærlighed til andre end sig selv.

Thocor 4854.385

non lue,
16 sept. 2022, 10:53:4716/09/2022
16/09-22 16:42, Vidal wrote:

> Mon ikke det er en af de selvmodsigende ting, du finder
> i kristendommen?

Omkring 'fjendekærlighed', synes jeg det er ærgerligt, at det ikke
prioriteres højere blandt kristne (og ikke kristne). I denne gruppe, ser
det ud som om, det nærmest er noget man helst vil undgå, eller ønske
helt væk.

Men kan du forklare, hvordan man praktiserer fjendekærlighed i
hverdagen, og hvad det betyder for ens omgang med andre mennesker ?

--
The sound is just what it is; it's air vibrating.
It's up to us whether we start an argument with it.

Thocor 5436.667

non lue,
16 sept. 2022, 10:57:3016/09/2022
16/09-22 16:37, Vidal wrote:

> Så længe I ikke accepterer at GT er jødernes bibel og
> ny testamente er os kristnes, vil Tom sanke gloende
> kul over jeres hoveder.

De ti bud, som vores folkekirke oplyser om, kommer de fra GT eller NT ?

--
Bad deeds, and deeds hurtful to ourselves, are easy to do; what is
beneficial and good, that is very difficult to do.

Bjarne Østergård

non lue,
16 sept. 2022, 11:04:3016/09/2022
Ja.

Bjarne Østergård

non lue,
16 sept. 2022, 11:08:0516/09/2022
fredag den 16. september 2022 kl. 16.57.30 UTC+2 skrev Thocor 5436.667:

> De ti bud, som vores folkekirke oplyser om, kommer de fra GT eller NT ?

De kommer fra Gud.
Det er da utroligt alt det du ikke ved om almen viden.
Hvilken afsidesliggende planet er du kommet fra?

Tom Klausen

non lue,
16 sept. 2022, 11:22:4716/09/2022
tomsrk55:
Ved du hvorfra ordene; "sanke gloende
kul over deres hoveder." Eller rettere "Da sanker du glødende kul over hans hovede" stammer? :-)

mvh Tom

Thocor 2804.684

non lue,
16 sept. 2022, 11:28:3316/09/2022

Så det ved du ikke selv ?

--
" Those are my principles. If you don't like them I have others. "
- Groucho Marx

Thocor 2849.847

non lue,
16 sept. 2022, 11:30:3616/09/2022
16/09-22 17:08, Bjarne wrote:

> De kommer fra Gud.

Aha, så han ringede til dig og fortalte hvordan de lød ? Eller har du
dem fra biblen ?

Tom Klausen

non lue,
16 sept. 2022, 11:30:5416/09/2022
tomsrk55:
Skrev han, og tyede til GT, for at virke smart. ;-)

GT er jødernes "Bibel"; NT+GT er de kristnes Bibel.
Er Ole uenig i det?

mvh Tom

Thocor 3641.214

non lue,
16 sept. 2022, 11:37:2316/09/2022
Det er både Vidal's og Bjarne's idol, alt efter syn på værket.

--
Those who justify themselves do not convince.

Vidal

non lue,
16 sept. 2022, 13:07:1216/09/2022
> Det
> Så det ved du ikke selv ?
>
> --
> " Those are my principles. If you don't like them I have others. "
> - Groucho Marx

Jamen svaret er rigtigt, men kristne ser mest på Jesus forståelse
af loven, som er meget strengere end jødernes forståelse.

Jøderne kunne i princippet holde loven. Det var reelt umuligt
for kristne. Derfor har Gud givet os tilgivelse, hvis vi tror. Det
er basis for kristendommen, som vi forstår det nu om dage.

Vidal

non lue,
16 sept. 2022, 13:15:5616/09/2022
Det er troen, der er afgørende, ikke om GT skal
samlæses, det er jo noget kristne kan diskutere

Vidal

non lue,
16 sept. 2022, 13:18:2716/09/2022
.Ja, fra GT og NT.

Thocor 2030.713

non lue,
16 sept. 2022, 13:23:4516/09/2022
16/09-22 19:07, Vidal wrote:
> [...]
[klip]

> Jamen svaret er rigtigt, ..

Man kan da ikke svare 'ja', til et enten eller spørgsmål. Men det var så
vidt jeg husker, også sådan du vrøvlede dig ud af det sidst jeg spurgte.

Men hvis du hellere vil have det som et ja/nej spørgsmål.

> [...]

> for kristne. Derfor har Gud givet os tilgivelse, hvis vi tror. Det
> er basis for kristendommen, som vi forstår det nu om dage.

Nå, men det var ikke det jeg spurgte om.

--
Life is what happens to you while you're busy making other plans

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 01:47:3017/09/2022
Den 16-09-2022 kl. 16:53 skrev Thocor 4854.385:

> [...]
>
> Men kan du forklare, hvordan man praktiserer fjendekærlighed i
> hverdagen, og hvad det betyder for ens omgang med andre mennesker ?

Jeg kan vist kun opfordre dig til at henvende dig til
din folkekirkepræst. Mon ikke han/hun kan forklare dig
om kravene tilden kristne?

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 01:48:5317/09/2022
Den 16-09-2022 kl. 16:37 skrev Thocor 3457.927:

> De fleste kender nok næstekærlighed, men færre kender til
> fjendekærlighed.

Bortset fra alle kristne. Det er jo netop en af Jesus pointer:
Vi kristne er stærkt forpligtet på at elske vore fjender.

Det er måske det, du ser som selvmodsigende i kristendommen??

> Noget som nok er svært at praktisere, det er tydeligt,
> når man læser denne gruppe ;-)

Jeg har, såvidt jeg ved, ingen fjende i dk.livssyn.kristendom?

Er det Ole, du mener har fjender?

Men Gud giver os et godt, presset, rystet, topfyldt
mål af nåde, hvis vi tror.

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 01:55:1917/09/2022
Den 16-09-2022 kl. 19:23 skrev Thocor 2030.713:
> [klip]

> Man kan da ikke svare 'ja', til et enten eller spørgsmål. Men det var så
> vidt jeg husker, også sådan du vrøvlede dig ud af det sidst jeg spurgte.

Et enten eller spørgsmål uden et enten? Jeg ser
det som et både-og spørgsmål og svarer på det. Og
mon ikke også Bjarne gør det?

> Men hvis du hellere vil have det som et ja/nej spørgsmål.
>
> De ti bud, som vores folkekirke oplyser om, kommer de fra GT ?

Vores folkekirke? Hvis du spørger en præst
i din folkekirke, tror jeg han/hun kan give dig
dig de svar, du søger.

Luther brugt de 10 bud i sin katekismus, for
at vække vor opmærksomhed og skyldfornemmelse

Jeg vil tro, de spiller same rolle i folkekirken.

Men jeg er jo ikke kirkeminister.

> Nå, men det var ikke det jeg spurgte om.

Nej, men det er vist det, du ikke forstår?

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 01:55:3117/09/2022
Det tror jeg på.

Tom Klausen

non lue,
17 sept. 2022, 04:30:5217/09/2022
tomsrk55:
Jeg gentager NT+GT er de kristnes Bibel.
Uanset hvad du tror.

mvh Tom

Tom Klausen

non lue,
17 sept. 2022, 04:40:1217/09/2022
tomsrk55:
Mit spørgsmål er rettet direkte til Bjarne; ikke til dig, Villy Sufflør.

mvh Tom

Thocor 1542.237

non lue,
17 sept. 2022, 05:17:4417/09/2022
Så det kan du ikke selv forklare... Jeg spørger ikke til krav, men om
hvordan man praktiserer fjendekærlighed, samt hvilken indflydelse det
har på hverdagen.

Men jeg formoder det er et emne, du ikke selv prioriterer (ser ikke
sådan ud i denne gruppe), og derfor ikke ved nok om, til at kunne
forklare.

--
Whenever we feel that we are definitely right,
so much so that we refuse to open up to anything or anybody else,

Thocor 1810.276

non lue,
17 sept. 2022, 05:24:3117/09/2022
17/09-22 07:48, Vidal wrote:

> Bortset fra alle kristne. Det er jo netop en af Jesus pointer:
> Vi kristne er stærkt forpligtet på at elske vore fjender.

Det ser blot ikke sådan ud, når man kigger her i gruppen, eller ud i
virkeligheden. Jeg tror mange blandt dine 1 milliard, vil være dybt
forundret over at der findes et begreb som "fjendekærlighed" i
kristendommen. Underligt, hvis det er noget man er "stærkt forpligtet"
til.

> Det er måske det, du ser som selvmodsigende i kristendommen??

Jeg finder det selvmodsigende, når du påstår at man som kristen er
"stærkt forpligtet", men det ikke er det man kan se praktiseret blandt
kristne.

> Jeg har, såvidt jeg ved, ingen fjende i dk.livssyn.kristendom?

Ordet 'fjende' kan dække over mange ting, helt ned til folk man er
uenige med, eller føler som sine modstandere.

Du har selv beskrevet din deltagelse, som en kamp, og du taler ofte om
at vinde og tabe... og at dine modstandere er alle dem, du gerne vil
frelse og få over i den kristne tro.

> Men Gud giver os et godt, presset, rystet, topfyldt
> mål af nåde, hvis vi tror.

Hvis han er almægtig og alvidende, han kan give alle nåde, eller tro.

Var det ikke dig, der for kort tid siden sagde noget i retning af, at
gud tilgiver selv den største synd ?

--
If everyone is thinking alike, then no one is thinking

Thocor 2447.319

non lue,
17 sept. 2022, 05:28:1917/09/2022
17/09-22 07:55, Vidal wrote:

> Et enten eller spørgsmål uden et enten? Jeg ser
> det som et både-og spørgsmål og svarer på det. Og
> mon ikke også Bjarne gør det?

Og så kan du pludselig ikke læse (min markering):

Du kan svare enten: "GT", eller: "NT".

Dine læsevanskeligheder virker særdels påtagede.. er det mon for at
undgå at svare (?)

Og så kunne du ikke svare på et ja/nej spørgsmål, men præstere en masse
ævlen udenom, helt uden at svare:
> [...]
>
> Jeg vil tro, de spiller same rolle i folkekirken.
>
> Men jeg er jo ikke kirkeminister.

> Nej, men det er vist det, du ikke forstår?

Måske, men det er ikke svaret på spørgsmålet, eller forklaring af emnet.

--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 06:38:2717/09/2022
Den 17-09-2022 kl. 11:24 skrev Thocor 1810.276:

> [...]
>
> Ordet 'fjende' kan dække over mange ting, helt ned til folk man er
> uenige med, eller føler som sine modstandere.

OK.

> Du har selv beskrevet din deltagelse, som en kamp, og du taler ofte om
> at vinde og tabe... og at dine modstandere er alle dem, du gerne vil
> frelse og få over i den kristne tro.

Vi snakker om fjender, ikke?

> Hvis han er almægtig og alvidende, han kan give alle nåde, eller tro.

Det er rigtigt, men Gud giver kun frelsen/troen til dem
der ønsker det. Jeg har vist dig, hvordan du kan opnå det.

> Var det ikke dig, der for kort tid siden sagde noget i retning af, at
> gud tilgiver selv den største synd ?

Jo, hvis man har troen

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 06:39:2717/09/2022
Når du skal have begrebet kærlighed forklaret,
må jeg give op. Kan du heller ikke føle kærlig-
hed til din familie eller dele af din familie,
eller er det helt ukendt for dig?

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 06:39:3417/09/2022
Ja, det giver dig jo øget mulighed for at angribe
kristendommen. Så det forstår jeg godt.

Tom Klausen

non lue,
17 sept. 2022, 06:42:1517/09/2022
tomsrk55:
Nej, det eneste du giver mig "øget mulighed" for,
er at indse, hvor syg du er.

mvh Tom

Thocor 5442.154

non lue,
17 sept. 2022, 06:55:4417/09/2022
> må jeg give op. ..

Emnet er "fjendekærlighed" som begreb i en kristen kontekst.

> .. Kan du heller ikke føle kærlig-
> hed til din familie eller dele af din familie,
> eller er det helt ukendt for dig?

Jeg er her ikke for at debattere deltagerne, eller mig selv.

Tom Klausen

non lue,
17 sept. 2022, 07:02:4017/09/2022
tomsrk55:
A freudian slip?

mvh Tom

Tom Klausen

non lue,
17 sept. 2022, 07:04:4817/09/2022
tomsrk55:
And therein lies the rub! ;-)

mvh Tom

Lyrik

non lue,
17 sept. 2022, 07:40:1217/09/2022
Den 16-09-2022 kl. 16:57 skrev Thocor 5436.667:
> 16/09-22 16:37, Vidal wrote:

> De ti bud, som vores folkekirke oplyser om, kommer de fra GT eller NT ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De ti bud kommer fra GT. Moses gik op på bjerget og kom ned med to
tavler med buddene indristet.

Men det var kun lovbog til Jøderne som var det eneste folk Gud indgik
aftaler med. Så andre folk har aldrig været inkluderet.

Tallet ti er noget andre folkeslag kalder buddene. Ved at kigge dem i
kortene de steder hvor de er beskrevet kan tallet ti ikke rigtig
konfirmeres.

Nu bruges buddene frækt af folk der ikke er jøder.
Det kommer sig af at kristne føler at nu er de Guds folk og derfor må de
ti bud også være deres business!
Villy ter sig som om han har fået at vide at de ti bud ikke gælder, men
at han må sprede sin liderlighed i hele universet med Jesu velsignelse.
Men Jesus forlangte at han kastrerede sig selv for at dræbe sin
liderlighed! Men det gider Villy ikke høre på!
Jesus var i det spil uenige med kristendommen udtrykt af Grundtvig! Og
så må Jesus vige pladsen! §;o)

jenserik

Vidal

non lue,
17 sept. 2022, 10:14:4917/09/2022
lørdag den 17. september 2022 kl. 13.40.12 UTC+2 skrev Lyrik:

> [...]
>
> Nu bruges buddene frækt af folk der ikke er jøder.
> Det kommer sig af at kristne føler at nu er de Guds folk og derfor må de

Det du ikke rigtig forstår, Lyrik, er Jesus går op på et
bjerg og forklarer folket, hvorledes mosebudene i virkelig-
heden skal forstås. Og de skal forstås rigtigt meget
hårdere end jødernes forståelse var/er.

> Villy ter sig som om han har fået at vide at de ti bud ikke gælder, men
> at han må sprede sin liderlighed i hele universet med Jesu velsignelse

Vås!
.
> Men Jesus forlangte at han kastrerede sig selv for at dræbe sin
> liderlighed! Men det gider Villy ikke høre på!

Fordi det er en total misforståelse af ordene. Det, Jesus fortæller er,
at budene er umulige at overholde, mennesket er en uhelbredelig
synder. Mennesket må bede om Guds tilgivelse af synden. Loven gælder stadig
100 %. Men heldigvis hvis vi har troen, får vi tilgivelse for overtrædelsen
af loven
Det vi får af loven er syndserkendelse, skriver Paulus. Hvis han ikke ved
det, gør vel ingen. Loven forlanger det umulige af os. 100%.

Situationen er alvorlig, men ikke katastrofal, for i troen på Gud
får vi tilgivelse

> Jesus var i det spil uenige med kristendommen udtrykt af Grundtvig! Og
> så må Jesus vige pladsen! §;o)

??

> jenserikl

Bjarne Østergård

non lue,
17 sept. 2022, 13:32:2217/09/2022
Du gør jo aldrig andet.

Tom Klausen

non lue,
17 sept. 2022, 13:47:3817/09/2022
tomsrk55:
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/X9mHS9bRAY8/m/MlYA3scyAgAJ

mvh Tom

Lyrik

non lue,
17 sept. 2022, 20:22:5817/09/2022
Den 17-09-2022 kl. 11:17 skrev Thocor 1542.237:

> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvad er kærlighed? Det må vi have defineret før vi kan komme til
konklusioner.

I vores kultur defineres det som romantisk følelsesmæssig henførelse.
Er det det du vil præsentere for din fjende?

jenserik

Thocor 0850.806

non lue,
18 sept. 2022, 02:15:3518/09/2022
18/09-22 02:22, Lyrik wrote:

> Hvad er kærlighed? Det må vi have defineret før vi kan komme til
> konklusioner.

I den her kontekst, vil jeg tage en af DDO's beskrivelser af 'kærlig':
"omsorgsfuld og nænsom"

Det svarer også til, hvad jeg tænker, når jeg hører om næste-/fjende-
kærlighed.

> I vores kultur defineres det som romantisk følelsesmæssig henførelse.
> Er det det du vil præsentere for din fjende?

Guds kærlighed til mennesker, kærlighed til familien, kærlighed til ens
børn... Så nej så stramt kan du ikke beskrive kærlighed. Og slet ikke i
denne kontekst.

--
En ideolog kan forsvare en sag så stærkt, at enhver kan forstå den er svag.
- Piet Hein

Vidal

non lue,
18 sept. 2022, 10:40:1118/09/2022
lørdag den 17. september 2022 kl. 12.55.44 UTC+2 skrev Thocor 5442.154:
Du kan nok forstå, det bliver svært at diskutere med dig, når
du endda er nødt til at slå ordet kærlighed op.

Det er et ord/begreb de allerfleste kender. Og i mangel på
kendskab kender mange, f.eks. de fire betydninger af
begrebet, som grækerne angav af ordet. Ja eller kender
det fra sig selv. Kristne kender nok, det Paulus fortalte om
kærlighed.

Men her er du helt blank?

Thocor 3731.869

non lue,
19 sept. 2022, 03:43:1219/09/2022
> Du kan nok forstå, det bliver svært at diskutere med dig, når
> du endda er nødt til at slå ordet kærlighed op.

Jeg forstår udemærket ordet, men Jens/Lyrik lagde op til en grundigere
gennemgang af ordets betydning. Derfor bidrog jeg med ordbogens bidrag.

> [...]
> begrebet, som grækerne angav af ordet. Ja eller kender
> det fra sig selv. Kristne kender nok, det Paulus fortalte om

Og så 5 linjers høsten af stråmanden (at jeg ikke skulle vide hvad
'krælighed' betyder).

> Men her er du helt blank?

Nej. Men du påstår noget forkert, og ævler videre, som om din forkerte
påstand var sand.

Og således fik du snakket udenom emnet, og tror du kan afspore debatten.

Emnet i det indlæg du citerer er 'fjendekærlighed' samt, at jeg ikke er
her (og dermed ikke ønsker) for at debattere andres tro (udover hvad de
selv lægger til debat), eller for selv at blive debatteret. Emner du
intet skrev om...

Lyrik

non lue,
19 sept. 2022, 04:28:2719/09/2022
Den 18-09-2022 kl. 08:15 skrev Thocor 0850.806:

> Guds kærlighed til mennesker, kærlighed til familien, kærlighed til ens
> børn... Så nej så stramt kan du ikke beskrive kærlighed. Og slet ikke i
> denne kontekst.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nøglen til "Elsk din fjende" Ligger i samtidens forståelse i hvad
kærlighed er.
Hvis nogen siger:" Du elsker dig selv, din narcissist"! Så får de mange
gange svaret:" Der tager du fejl! Jeg har meget svært ved at acceptere
mig selv. Elske mig selv!? Nej der tager du fejl"!

Men det var helt andre synspunkter der var gældende da det blev
beskrevet i datiden.

Der pointerede man at beviset på at du elsker dig selv er, at du fodrer
dig selv hver dag så du overlever!
Kærlighed var en konkret handling som fik folk til at overleve.
Du kan godt prale:" I grunden hader jeg mig selv"!- men giver du ikke
dig selv mad hver dag? Det er beviset på din selv-kærlighed!

Elsk din fjende ved at give ham vand når han tørster! Han kan ikke kræve
mad af dig, men stiller du hans sult, så elsker du ham virkelig!

jenserik

Vidal

non lue,
19 sept. 2022, 05:40:0219/09/2022
Hvorfor tager du ikke plantageejeren ind i din
betragtning?

Vidal

non lue,
19 sept. 2022, 05:40:0219/09/2022
Aaah, du vil vide noget om plantage ejeren og hans
personale? Og der mener du ordbogen hjælper?

> Og så 5 linjers høsten af stråmanden (at jeg ikke skulle vide hvad
> 'krælighed' betyder).

Det gør du ikke. Du kan ikke engang stave det.
Måske det Tom ynder at kalde 'a freudian slip',
når han er presset.

> [...]
> her (og dermed ikke ønsker) for at debattere andres tro (udover hvad de
> selv lægger til debat), eller for selv at blive debatteret. Emner du

Ingen debat kan gøre dig begribelig, hvad Guds kærlighed betyder.

Vidal

non lue,
19 sept. 2022, 05:40:3219/09/2022
Som principielt ikke adskiller sig fra al anden kærlighed.
Det viser blot hvor vanskeligt det er at blive frelst, hvis man
ikke har fået troen.

Tom Klausen

non lue,
19 sept. 2022, 06:01:3619/09/2022
tomsrk55:
Det er dig som er presset! :-)

> Ingen debat kan gøre dig begribelig, hvad Guds kærlighed betyder.

tomsrk55:
Hvilken debat?

mvh Tom

Thocor 0457.460

non lue,
19 sept. 2022, 07:06:2119/09/2022
19/09-22 11:38, Vidal wrote:
[klip]

> Aaah, du vil vide noget om plantage ejeren og hans
> personale? Og der mener du ordbogen hjælper?

Prøv at holde dig til emnet... som du selv satte.

--
You will not be punished for your anger
you will be punished by your anger

Thocor 0631.87

non lue,
19 sept. 2022, 07:07:4319/09/2022
19/09-22 11:38, Vidal wrote:
Jo det ved jeg godt. Og var det ikke dig der toag afstand fra, når andre
gjorde sig "morsomme" over andres slå/stave-fejl ?

--
Time you enjoy wasting is not wasted time

Thocor 0744.678

non lue,
19 sept. 2022, 07:10:2419/09/2022
19/09-22 11:38, Vidal wrote:
[klip]

..

> Det gør du ikke. Du kan ikke engang stave det.

Tag dig sammen.

> Ingen debat kan gøre dig begribelig, hvad Guds kærlighed betyder.

Nå... men det er ikke emnet her, så din påstand er ligegyldig og blot
endnu en gang udenomssnak.

--
Anything is happening all the time

Thocor 1106.601

non lue,
19 sept. 2022, 07:11:4319/09/2022
Det er så din påstand...

Så man skal elske sine fjender, ligesom man elsker den man er gift med ?

--
Life is what happens to you while you're busy making other plans

Lyrik

non lue,
19 sept. 2022, 10:37:2519/09/2022
Den 19-09-2022 kl. 11:38 skrev Vidal:

> Hvorfor tager du ikke plantageejeren ind i din
> betragtning?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvorfor holder du ikke bare din beskidte kæft!? Du er jo helt blank på
emnet!

jens

Vidal

non lue,
19 sept. 2022, 11:38:3619/09/2022
På dine tossede fantasier er vist alle blanke. Er du syg?

Bjarne Østergård

non lue,
19 sept. 2022, 13:06:5019/09/2022
Hvorfor spørger du egentlig tit så dumt?
Du spørger hvilken debat, når manden udtrykkelig skrev Ingen debat.

Så hvordan forventer du egentlig man skal svare dig på hvad ingen debat er, når det ikke for dig er normal viden hvad ingen betyder.?

Nåe ja, dig og din slags tror jo også på at ingenting kan springe i luften og blive til alting.

Bare nu ikke at ingen debat springer i luften og bliver til tre elefanter inde i din stue.
Uha uha. V

Tom Klausen

non lue,
19 sept. 2022, 13:14:1619/09/2022
tomsrk55:
Que?

mvh Tom

Thocor 2504.263

non lue,
19 sept. 2022, 14:26:4819/09/2022

Du forstår med andre ord ikke sætningen: "Ingen debat kan gøre dig
begribelig, ..". Tror du må søge læsehjælp...

--
Hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl

Tom Klausen

non lue,
19 sept. 2022, 15:10:4219/09/2022
fredag den 16. september 2022 kl. 16.37.42 UTC+2 skrev Vidal:

> Så længe I ikke accepterer at GT er jødernes bibel og
> ny testamente er os kristnes, vil Tom sanke gloende
> kul over jeres hoveder.

tomsrk55:
Fortale til Det Gamle Testamente. 1545 Martin Luther.

"Det Gamle Testamente agter nogle ringe, som om det kun var
givet det jødiske folk og ikke nu mere var gældende, men kun
handlede om forbigangne begivenheder. De mener, de har nok
med Det Nye Testamente, og påstår, at der i Det Gamle Testamente
kun er at søge en særlig åndelig betydning, som også Origenes,
Hieronymus og flere højt ansete folk har antaget. Men
Kristus siger i Joh 5, 39: "Ransag Skrifterne, for de vidner om
mig" [: Luthers oversættelse af verset]. Og Paulus byder Timotheus
(1 Tim 4, 13), at han skal forblive trofast ved læsningen af Skriften.
Han forkynder, at evangeliet af Gud er forjættet i Skriften, at Kristus
er født af Davids slægt, død og opstanden efterSkrifterne (Rom 1, 2-3; 1 Kor 15, 3-5).
Ligeledes viser også Peter os mere end én gang til Skriften. (2 Pet 1, 19; 3, 5).
Herved lærer de os, at vi ikke skal agte Det Gamle Testamentes Skrifter ringe,
men læse dem med største flid, fordi de såfast har begrundet og stadfæstet
Det Nye Testamente ved Det Gamle Testamente og har påberåbt sig dette,
som også Lukas ApG 17, 11 roser jøderne i Berøa, fordi de daglig randsagede
Skrifterne, om det forholdt sig således, som Paulus lærte. Så lidtsom nu
Det Nye Testamentes grund og vidnesbyrd må agtesringe, så dyrebart må
også Det Gamle Testamente anses. Og hvad er Det Nye Testamente andet,
end en offentlig prædiken og forkyndelse, der er bestemt ved Det Gamle Testamentes
udsagn, og opfyldt ved Kristus?"

mvh Tom

Vidal

non lue,
20 sept. 2022, 02:23:4920/09/2022
Til din oplysning:

De gamle grækere talte om fire slags kærlighed:

Agape, philia, eros og storge. Måske kan du finde
en ordbog på nettet, der kan oplyse dig om, hvor-
dan det skal forstås.

Agape er nok det der bedst rammer Guds kærlighed.

Se f.eks 1 Kor 13,5

Thocor 3106.766

non lue,
20 sept. 2022, 02:36:0220/09/2022
20/09-22 08:23, Vidal wrote:
> [...]
[klip]

> Til din oplysning:

Og således svarer du ikke på spørgsmålet, som ellers er et ganske
simpelt ja/nej spørgsmål.

> De gamle grækere talte om fire slags kærlighed:

Nu må du beslutte dig, først siger du at fjendekærlighed ikke adskiller
sig fra *AL* anden kærlighed. Nu siger du så, at der findes fire slags
> [...]

> en ordbog på nettet, der kan oplyse dig om, hvor-
> dan det skal forstås.
>
> Agape er nok det der bedst rammer Guds kærlighed.

7 linjer, der slet ikke svarer på det ja/nej spørgsmål, du citerer og
skriver under.

Vidal

non lue,
20 sept. 2022, 04:49:4020/09/2022
Den 20-09-2022 kl. 08:36 skrev Thocor 3106.766:
> [...]
>
> Nu må du beslutte dig, først siger du at fjendekærlighed ikke adskiller
> sig fra *AL* anden kærlighed. Nu siger du så, at der findes fire slags

Nej, jeg siger de gamle grækere delte kærligheden
i fire kategorier.

For lissom at bringe dig på omgangshøjde.

> 7 linjer, der slet ikke svarer på det ja/nej spørgsmål, du citerer og
> skriver under.

Det var pokkers!?

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_kor/13

Kærligheden

Om jeg så taler med menneskers og engles tunger, men ikke har kærlighed,
er jeg et rungende malm og en klingende bjælde. Og om jeg så har
profetisk gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har
al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet.
Og om jeg så uddeler alt, hvad jeg ejer, og giver mit legeme hen til
at brændes, men ikke har kærlighed, gavner det mig intet.

Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke,
kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet
usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag.
Den finder ikke sin glæde i uretten, men glæder sig ved sandheden. Den
tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt.

Kærligheden hører aldrig op. Profetiske gaver, de skal forgå;
tungetale, den skal forstumme; og kundskab, den skal forgå. For vi
erkender stykkevis, og vi profeterer stykkevis, men når det fuldkomne
kommer, skal det stykkevise forgå. Da jeg var barn, talte jeg som et
barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev
voksen, aflagde jeg det barnlige. Endnu ser vi i et spejl, i en gåde,
men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da
skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.

Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er
kærligheden.

Thocor 2651.523

non lue,
20 sept. 2022, 06:30:2620/09/2022

Du skrev:
> [...]

.. altså (min markering) ".. ikke adskiller sig fra *AL* anden
kærlighed".

> For lissom at bringe dig på omgangshøjde.

Drop din nedladenhed. Det er dig der skal på omgangshøjde. For lige at
trække dig tilbage til start:

Og endnu før det, hvilken indflydelse praktisering af 'fjendekærlighed'
har, i forhold til at omgås andre mennesker.

> Det var pokkers!?
> ..

Ja, jeg er også overrakset over hvor meget du skriver, der slet ikke
handler om det du citerer.
--
Facts do not cease to exist because they are ignored
- Aldous Huxley

Vidal

non lue,
21 sept. 2022, 01:53:3021/09/2022
Ja.

> Drop din nedladenhed. Det er dig der skal på omgangshøjde. For lige at
> trække dig tilbage til start:

Det er jo lidt svært for andre end dig selv at vide:
Hvordan elsker du den, du er gift med?

Er du overhovedet gift?? Paulus var ikke gift,
og mon ikke det havde lidt indflydelse, på
det han skrev? Men han var ikke incel.

> Og endnu før det, hvilken indflydelse praktisering af 'fjendekærlighed'
> har, i forhold til at omgås andre mennesker.

Mon ikke det ville ændre verden temmelig meget,
hvis alle praktiserede det?

> Ja, jeg er også overrakset over hvor meget du skriver, der slet ikke
> handler om det du citerer.

Du skriver, du ikke ved hvad kærlighed er, du må endda
slå det op i ordbogen, så er det jo svært at vide, hvor
man skal gribe fat i dig for at få fat i dig mht. kærlighed.

Vi kan godt sige det er paradoksalt, at Gud elsker mennesket,
uden mennesket selv kan gøre sig fortjent til det. Fjendekærlighed
er paradoksalt og nok også en selvmodsigelse? Og som kristen er
du hårdt forpligtet til at elske Gud og din næste som dig selv.

Paradoksalt, selvmodstridende. Den gyldne regel: Alt, hvad I
vil, at mennesker skal gøre mod jer, det skal I også gøre mod
dem.

Jeg har før nævnt det for dig. Læs selv Matthæusevangeliet 7,7-14
igen. Måske forstår du denne gang?

Kristendommen har en anden logik, end den du kender,
så ulogisk er også med i pakken for dig vil jeg tro.

Ulogisk, selvmodsigende, paradoksal, det er kristendom,
men det er verdens frelse. Men den tid, du tilhører
forstår det ikke og forbereder nu at slå sig selv ihjel.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/ab/12

:-)

Thocor 1005.222

non lue,
21 sept. 2022, 05:12:5221/09/2022
Lad os lige få på det rene, jeg efterspørger en forklaring. Men nu vil
du vende det til at jeg skal forklare det... ud fra min person.

> Er du overhovedet gift?? Paulus var ikke gift,
> og mon ikke det havde lidt indflydelse, på
> det han skrev? Men han var ikke incel.

Drop dine desperate flamebaits.

> Mon ikke det ville ændre verden temmelig meget,
> hvis alle praktiserede det?

Jo, det har jeg også skrevet.

--
Please accept my resignation. I do not want to belong to a club that
would have me as a member. - Groucho Marx

Thocor 1252.97

non lue,
21 sept. 2022, 05:18:4921/09/2022
> Du skriver, du ikke ved hvad kærlighed er, ..

Nej det skriver jeg ikke og har ikke skrevet. Stop den påstand, som jeg
har afvist flere gange (i indlæg du har besvaret).

> .. du må endda slå det op i ordbogen, ..

Tag dig sammen, det har jeg også svaret på. Jens/Lyrik lagde op til en
debat om hvad kærlighed i forbindelse med 'fjendekærlighed' var, jeg
bidrog derfor med et sagligt faktum, som vi kunne tage udganspunkt i.

Det har jeg skrevet før, i indlæg du har besvaret.

> ..så er det jo svært at vide, hvor man skal gribe fat i dig for at få
> fat i dig mht. kærlighed.

Du skal ikke gribe fat i mig, men gribe fat i begrebet
'fjendekærlighed', og (hvis du evner det) forholde dig til det (og ikke
mig).

> [...]
>
> Paradoksalt, selvmodstridende. Den gyldne regel: Alt, hvad I
> vil, at mennesker skal gøre mod jer, det skal I også gøre mod

Hvis det er sådan du vil beskrive det, synes du så man kan se
'fjendekærlighed' i de indlæg der postes her i gruppen (især af dem der
identificerer sig som kristne) ?

--
Sometimes the best you can do for yourself,
is to help someone else in need

Vidal

non lue,
22 sept. 2022, 01:26:2922/09/2022
Er det en privat diskussion I har? Nåede I frem til
nogen konklusion, så?

> Det har jeg skrevet før, i indlæg du har besvaret.

> Du skal ikke gribe fat i mig, men gribe fat i begrebet
> 'fjendekærlighed', og (hvis du evner det) forholde dig til det (og ikke
> mig).

Elsk din næste. Elsk din fjende. Det er Guds
strenge påbud, hvis vi skal frelse os selv.

> Hvis det er sådan du vil beskrive det, synes du så man kan se
> 'fjendekærlighed' i de indlæg der postes her i gruppen (især af dem der
> identificerer sig som kristne) ?

Mener du, der er fjender her i gruppen? Vil du
skrive hvem, der er fjender?

Vidal

non lue,
22 sept. 2022, 01:29:5322/09/2022

> [...]
> frelse og få over i den kristne tro.

> Hvis han er almægtig og alvidende, han kan give alle nåde, eller tro.

Ja, men adgangsbilletten er troen. Det er almindelig
kristen tro og forståelse.

> Var det ikke dig, der for kort tid siden sagde noget i retning af, at
> gud tilgiver selv den største synd ?

Jo, hvis du har troen, og den kan du få, hvis du
beder om den. Det har jeg før fortalt dig.

Luk 11:

Bed, så skal der gives jer; søg, så skal I finde; bank på, så skal der
lukkes op for jer.

Vidal

non lue,
22 sept. 2022, 01:38:0722/09/2022
Du spørger jo ud fra din person, eller den person
du er gift med??

Corell: Så man skal elske sine fjender, ligesom man elsker den man er
gift med ?

Og jeg ved ikke, hvordan du elsker den, du er gift med.
I et ægteskab har kærligheden mange udtryk, hvordan
dit er, ved jeg ikke. Jeg ved end ikke, *om* du er gift,
eller om det bare er snak.

> Drop dine desperate flamebaits.

Du føler dig provokeret af sandheden om Paulus? :-)

Bjarne Østergård

non lue,
22 sept. 2022, 07:05:1522/09/2022
Det ser ud til at alt der har med kristendom at gøre provokere Thocor.

Han vil jo heller ikke indrømme at han er ateist, trods alle hans indlæg er ateistisk.

Mystisk gut ham Thocor.

Thocor 1406.421

non lue,
22 sept. 2022, 09:16:1122/09/2022
22/09-22 07:26, Vidal wrote:
> [...]
[klip]

> Er det en privat diskussion I har? ..

Nej, den er postet her i gruppen. Du har selv læst den, for du henviser
jo selv til den.

--
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.
- W. C. Fields

Thocor 1640.844

non lue,
22 sept. 2022, 09:18:0122/09/2022
22/09-22 07:26, Vidal wrote:
[klip]

> Mener du, der er fjender her i gruppen? Vil du
> skrive hvem, der er fjender?

Det spørgsmål har du stillet før, og jeg har besvaret det.

--
For a moment, nothing happened.
Then, after a second or so,

Thocor 1818.207

non lue,
22 sept. 2022, 09:19:4022/09/2022
Du snakker udenom.

> Jo, hvis du har troen, og den kan du få, hvis du
> beder om den. Det har jeg før fortalt dig.

Jeg søger ikke efter den tilgivelse, som kristne tror på. Jeg søger
forklaring på din påstand, som er ulogisk i forhold til hvad du ellers
skriver/påstår.

--
Whenever we feel that we are definitely right,
so much so that we refuse to open up to anything or anybody else,
right there we are wrong.

Thocor 1943.542

non lue,
22 sept. 2022, 09:26:4922/09/2022
*AL* omfatter dermed også kærligheden i et ægteskab. Eller betyder *AL*
ikke alt, når du skriver det ?

> Du spørger jo ud fra din person, eller den person
> du er gift med??

Hvis du læste hvad jeg skrev, behøvede du ikke at spørge. Men lad mig
lede dig i retning af, at du selv kan gennemskue det... skrev jeg '..jeg
er gift med' eller '..man er gift med' ?

> Corell: Så man skal elske sine fjender, ligesom man elsker den man er
> gift med ?

Godt gengivet. Står der 'man' eller 'jeg' ? Hvis der ikke står 'jeg' så
taler jeg ikke med udgangspunkt i mig selv.

> Og jeg ved ikke, hvordan du elsker den, du er gift med.
> I et ægteskab har kærligheden mange udtryk, hvordan
> dit er, ved jeg ikke. Jeg ved end ikke, *om* du er gift,
> eller om det bare er snak.

Bla bla... flamebait.

> Du føler dig provokeret af sandheden om Paulus? :-)

Og så snakker du udenom igen.

Nej, jeg er ikke provokeret af dine flamebaits, tværtimod. Jo flere
flamebaits du kommer med, desto tydeligere er det, at du er desperat.
Det er nok nærmer dig der er desperat/provokeret af, at du ikke kan
provokere mig ;-)

Thocor 2655.897

non lue,
22 sept. 2022, 09:29:1922/09/2022
22/09-22 13:05, Bjarne wrote:
[klip]
> Det ser ud til at alt der har med kristendom at gøre provokere Thocor.

Næ. Provokerer det dig, at jeg ikke lader mig provokere ?

> Han vil jo heller ikke indrømme at han er ateist, trods alle hans
> indlæg er ateistisk.

Jeg er ikke ateist. Og mine indlæg er ikke "ateistiske", ..

Hvis du er uenig, må du jo forklare hvorfor du føler dig berettiget til
at påstå det.

--
Follow them who seeks the truth,
but beware of those who claim to have found it

Bjarne Østergård

non lue,
22 sept. 2022, 10:00:3822/09/2022
torsdag den 22. september 2022 kl. 15.29.19 UTC+2 skrev Thocor 2655.897:
> [...]
>
> --
> Follow them who seeks the truth,
> but beware of those who claim to have found it

Det er jo halsløs gerning.
Du svarer aldrig på noget, men påstår at alt vi siger er forkert.
Og det ændre sig jo ikke.

Men hvid Der fx

Helle Jensen

non lue,
22 sept. 2022, 12:18:4922/09/2022
Man blokerer vel ikke venner?

--
Helle Jensen

Vidal

non lue,
23 sept. 2022, 02:00:1423/09/2022
Nej, det er den kristne tro.

Kun troen giver frelse. Læs Romerbrevet. Det var
Paulus' udtrykte mening. Og også Luthers

> Jeg søger ikke efter den tilgivelse, som kristne tror på. Jeg søger
> forklaring på din påstand, som er ulogisk i forhold til hvad du ellers
> skriver/påstår.

Her må du være lidt mere specifik i din påstand.
Har jeg ikke hele tiden sagt, kun troen giver
frelse. Hvis ikke, har jeg skrevet forkert

Det er kristendommen ifølge Paulus og Luther: Kun
troen giver frelse. Du synes måske det er ulogisk,
men sådan er det.

Hvis du ikke har troen, kan du bede om den.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/matt/7

Bed, så skal der gives jer; søg, så skal I finde; bank på, så skal der
lukkes op for jer. For enhver, som beder, får; og den, som søger,
finder; og den, som banker på, lukkes der op for.

Vidal

non lue,
23 sept. 2022, 02:00:2523/09/2022
Den 22-09-2022 kl. 15:18 skrev Thocor 1640.844:
> [klip]

> Det spørgsmål har du stillet før, og jeg har besvaret det.

Vil du ikke gentage det?

Vidal

non lue,
23 sept. 2022, 02:00:3423/09/2022
Det må vist have undgået min opmærksomhed. Kom
I til en konklusion i jeres kærlighedsdebat?

Vidal

non lue,
23 sept. 2022, 02:01:1223/09/2022
Gør det ikke? Nu bliver det vist for indviklet
for mig. Al betyder ikke alt?

Vil du gerne giftes med Jesus? Du skal vist have
fat i Dan Brown. Det har han skrevet romaner om,
måske får du noget ud af dem?

> [...]
>
> Godt gengivet. Står der 'man' eller 'jeg' ? Hvis der ikke står 'jeg' så
> taler jeg ikke med udgangspunkt i mig selv.

Not. Fakta!

> Og så snakker du udenom igen.

Nej, jeg sætter åbenbart fingeren på det ømme punkt?

> [...]
> flamebaits du kommer med, desto tydeligere er det, at du er desperat.
> Det er nok nærmer dig der er desperat/provokeret af, at du ikke kan

Provokere dig? Jeg forstår dig! Hvorfor skulle jeg dog
provokere dig?

Jon Tveten

non lue,
23 sept. 2022, 02:39:2023/09/2022
In article <632d4b6d$0$704$1472...@news.sunsite.dk>, vi...@webspeed.dk
says...
> Her må du være lidt mere specifik i din påstand.
> Har jeg ikke hele tiden sagt, kun troen giver
> frelse. Hvis ikke, har jeg skrevet forkert

Du har fortsatt ikke fortalt hva den frelsen du venter på innebærer.

Thocor 1947.187

non lue,
23 sept. 2022, 03:24:3223/09/2022
22/09-22 16:00, Bjarne wrote:

> Det er jo halsløs gerning.

Er det fordi du taler usandt, at du ikke kan ?

> Du svarer aldrig på noget, men påstår at alt vi siger er forkert.

Jo, hvad har jeg ikke svaret på ?

Jeg påstår ikke det er forkert, men at det ikke giver mening, i forhold
til hvad (især du og Vidal) øvrigt påstår her i gruppen, samt hvad man
ellers kan finde ud af.

Lidt som:
A: påstand B er sand
B: påstand A er falsk

Nu du ynder logik og programmering...

> Og det ændre sig jo ikke.

Nej, du kommer nok aldrig med argumenter, eller forklaringer.

--
If everyone is thinking alike, then no one is thinking

Tom Klausen

non lue,
23 sept. 2022, 05:49:5523/09/2022
tomsrk55:
Fordi at det at provokere, er din raison d'etre.

mvh Tom

Bjarne Østergård

non lue,
23 sept. 2022, 06:23:5823/09/2022
fredag den 23. september 2022 kl. 09.24.32 UTC+2 skrev Thocor 1947.187:

> [...]
>
> Jeg påstår ikke det er forkert, men at det ikke giver mening, i forhold
> til hvad (især du og Vidal) øvrigt påstår her i gruppen, samt hvad man

Det er da godt at du ikke er programmør.
For i den branche er logisk volapyk livsfarlig.
Du fil lige lavet en uendelig lykke.

Sådan en fik en rumraket til at eksplodere engang under opsendelsen.

Tom Klausen

non lue,
23 sept. 2022, 06:28:5523/09/2022
tomsrk55:
Er "uendelig lykke" ikke lige netop det, du længes efter?

mvh Tom

Bjarne Østergård

non lue,
23 sept. 2022, 07:19:0923/09/2022
Nej for den har jeg allerede.

Tom Klausen

non lue,
23 sept. 2022, 07:24:1223/09/2022
tomsrk55:
Tilløkke! :-)

mvh Tom

Bjarne Østergård

non lue,
23 sept. 2022, 11:04:0423/09/2022
Tak hr overlærer Tommelomsen.

Vidal

non lue,
23 sept. 2022, 11:10:0723/09/2022
Genopstandelse, efter døden. Der er forskellige tanker om, hvad det indebærer.
Nogen tror, det er evigt liv, i evig lykke. Hvis du tror på Gud, kommer du selv til at
opleve det. det er vor tro.

Bjarne Østergård

non lue,
23 sept. 2022, 11:27:0723/09/2022
Det er vi mange der glæder os til.
Vi skal blot lige igennem de sidste tider som bliver hårde.
Mærkeligt at så mange ikke kan indse det.

Verdens ledere taler om at vi er i en kæmpestor risiko for kriser af bibelske størrelser.

De kan godt se det komme men ikke fatte hvad det er, selv om det er nedskrevet detalje for detalje.

Ateisme er denne verdens største ulykke nogensinde, den kommer til at koste milliarder af døde.

Vidal

non lue,
24 sept. 2022, 02:12:0724/09/2022
Den 23-09-2022 kl. 09:24 skrev Thocor 1947.187:

> Jeg påstår ikke det er forkert, men at det ikke giver mening, i forhold
> til hvad (især du og Vidal) øvrigt påstår her i gruppen, samt hvad man
> ellers kan finde ud af.

Jeg påstår da ikke noget? Hvad har du gang i?

Og hvad er det, du ellers kan finde ud af?

Thocor 5420.280

non lue,
24 sept. 2022, 02:59:4024/09/2022
23/09-22 08:00, Vidal wrote:
> [...]

Og her fik du læseblokering, og skiftede til din "udenomssnak-taktik".

Og her fik du læseblokering, og skiftede til din "udenomssnak-taktik".

Og her fik du læseblokering, og skiftede til din "udenomssnak-taktik".

> Nej, det er den kristne tro.

Formodentlig. Men du snakker udenom.

> Kun troen giver frelse. Læs Romerbrevet. Det var
> Paulus' udtrykte mening. Og også Luthers

OK. Men det er udenomssnak i denne del-tråd.

> Her må du være lidt mere specifik i din påstand.

Hvilken påstand ? At du fremsætter ulogiske påstande, der modsiger
hinanden ? Det har jeg givet dig masser af eksempler på, citeret og
udpeget, når du får læseblokering og ikke kan se dem.

Og stadig udenomssnak, i denne del-tråd.

> [...]
> lukkes op for jer. For enhver, som beder, får; og den, som søger,
> finder; og den, som banker på, lukkes der op for.

Thocor 0041.491

non lue,
24 sept. 2022, 03:02:0924/09/2022
23/09-22 08:00, Vidal wrote:
Du henviser til et indlæg, og indlægget du henviser til har undgået din
opmærksomhed...

Tag dig sammen. Eller har du vitterligt læse/hukommelses problemer ?

--
People have settled down in ignorance and craving,
constructed truths,

Thocor 0334.938

non lue,
24 sept. 2022, 03:09:0024/09/2022
Åbenbart ikke når du bruger ordet 'al'. Læs hvad du selv har citeret..

> Vil du gerne giftes med Jesus? Du skal vist have
> fat i Dan Brown. Det har han skrevet romaner om,
> måske får du noget ud af dem?

> [void]

Og så satte dine læsevanskeligheder ind ?

> [void]

Og så satte dine læsevanskeligheder ind ?

> Not. Fakta!

Måske. Men stadig en flamebait.

> Nej, jeg sætter åbenbart fingeren på det ømme punkt?

Vrøvl.

> Provokere dig? Jeg forstår dig! Hvorfor skulle jeg dog
> provokere dig?

Undersøg hvad flamebait er. Du forsøger at angribe min person, med det
formål at jeg mister besindelsen og taler over mig. Så flamebait er i
bund og grund en perfid provokation, hvis formål er at afspore debat.

Når du tyr til den slags, bliver det tydeligt hvor desperat du er.

--
If you can't improve the silence, be silent

Thocor 1546.852

non lue,
24 sept. 2022, 03:17:5824/09/2022
23/09-22 12:23, Bjarne wrote:

> [void]

Nå, så blev du tavs.

> [void]

Nå, så blev du tavs.

> Det er da godt at du ikke er programmør.

Prøv at nøjes med at udtale dig om ting, som du ved noget om. Så kommer
du ikke til at fremsætte forkerte påstande.

> For i den branche er logisk volapyk livsfarlig.

Den slags er pensum, indenfor logik. Netop fordi de findes og man skal
lære, hvordan man tilgår og løser den slags logik-problemer med logik.

> Du fil lige lavet en uendelig lykke.

Ikke hvis man har styr på sin logik. Har du styr på din logik ?

Thocor 2055.630

non lue,
24 sept. 2022, 03:24:1724/09/2022
24/09-22 08:12, Vidal wrote:

> Jeg påstår da ikke noget? Hvad har du gang i?

Du fremsætter adskillige påstande her i gruppen. Også påstande der
modsiger dine andre påstande.

Lige i det her indlæg påstår du, at du aldrig påstår noget... Det er en
opsætning Bjarne lige har kaldt en uendelig løkke ;-)

Jeg har (efter dit ønske) påvist adskillige steder hvor dine påstande er
slevmodsigende, og når du har læseblokering, citeret og påpeget hvad jeg
skrev.. som du ligeledes fik læseblokering overfor.

--
If it shouldn't be like this, it wouldn't be like this

Thocor 2921.488

non lue,
24 sept. 2022, 03:32:1324/09/2022
23/09-22 08:00, Vidal wrote:
I dette afsnit, fra et indlæg, du selv har citeret og besvaret. Er du
sikker på du ikke har læse og/eller hukommelses problemer ?

-cut-
> [...]
-cut-

--
Sometimes the best you can do for yourself,

24 sept. 2022, 06:38:0724/09/2022
Det har vis ingen betydning hvad du gør eller ikke gør.
For uanset hvad du gør, gør du det forkert.
Og uanset hvad du ikke gør, gør du også det forkert.

Altså ifølge Thocor, og han ved hvad han taler om da han helt selv har fundet på det.

Sjovt nok gælder det samme for alle ateister.

Et mystisk folk med en mærkelig religion.

Bjarne Østergård

non lue,
24 sept. 2022, 06:42:2224/09/2022
Kender du slet ingen der snakker indenom?

Chargement d'autres messages en cours.
0 nouveau message