Andagt: Hvorledes skal vi synge Herrens sang i et fremmed land

Ole Madsen

Ordet, N P Madsen

18 Januar

Hvorledes skal vi synge Herrens sang i et fremmed land. - Ps 137, 4

Israel havde ofte stemt harpen og sunget Herrens sange. Men nu havde de hængt deres harper paa vidierne. Nu kunde de ikke synge. Hvorfor? Fordi de var i et fremmed land i trældom under en fremmed magt.

Hvor ligner dog mange Israel i Babel. En gang kunde de stemme Guds harpe og synge om hans kærligheds frelsende magt. Men nu synger de ikke mere. Sangen er forstummet. Og hvorfor?

De er kommet ind i et fremmed land. De har faaet for meget at gøre med verden og dens ære og dens herlighed. Og de er kommet under en fremmed magt - under loven, under en eller anden synd, eller maaske under mennesketrældom.

Derfor kan de ikke synge som fordum, da de i sandhed var hjemme blandt de hellige.

Er det dig, saa gaa ud af Babel. Guds Søn har givet dig fri. Kom hjem igen til det land, hvor du i sandhed har hjemme.

Og du skal atter faa lyst til at synge Herrens sange.

Tom Klausen

tomsrk55:
"Lykkelig den, der griber dine spædbørn
og knuser dem mod klippen!"
(Ps 137,9)

mvh Tom

Vidal

Aah, nok et citat fra jødernes religion/GT. Ind-
imellem skriver jøderne ting, der matcher kristen-
dommen. Ind imellem tager GT grumme fejl.

Det gjorde Jesus opmærksom på. Derfor blev han kors-
fæstet.

Jon Tveten

In article <63241607$0$693$1472...@news.sunsite.dk>, vi...@webspeed.dk
says...
Og du er ikke redd for å ta feil?
--
jon

Tom Klausen

tomsrk55:
Deri tager du grumme fejl, Villy Selvsving.

mvh Tom

Bjarne Østergård

Det er vel fordi det også vil gøre en psykopat lykkelig at udføre sådanne handlinger.

Tom Klausen

tomsrk55:
Hvilke handlinger?

mvh Tom

Vidal

Hvad mener katolikkerne så om den jødiske
ypperstepræsts hensigt med at få Jesus korsfæ-
stet?

Vidal

Jo, men jeg spørger min tro til råds og min
tro tager sjældent fejl. :-)

Tom Klausen

tomsrk55:
La Di Da!

Villys hjerne er død. Død som en sild.
For han drak den ihjel, og nu er han debil.
Sådan kan gå, når man ikke passer på.

(Frit efter Mogens Mogensen)

mvh Tom

Thocor 0336.901

Men hvis du spørger din samvittighed, så svarer den ikke...

--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?

Tom Klausen

Hvis det er disse ord du hentyder til, så er det Gud, du omtaler som en *psykopat*.
De er fra Salmernes Bog; Salme 137 vers 9.

mvh Tom

Bjarne Østergård

Nå du er også alkoholiker!
Som sædvanligt beskylder du andre for at gøre præcis det du selv gør.

Thocor 5755.50

16/09-22 16:56, Bjarne wrote:
> fredag den 16. september 2022 kl. 12.56.45 UTC+2 skrev toms...@gmail.com:
[klip]

> Nå du er også alkoholiker!

Hvordan i alverden kan du komme frem til det, ud fra det du
citerer/besvarer ?

--
If you can't improve the silence, be silent

Vidal

Kommer jo an på, hvad jeg spørger om. Der er
intet svar på imaginære spørgsmål.

Bjarne Østergård

fredag den 16. september 2022 kl. 16.58.49 UTC+2 skrev Thocor 5755.50:
> [klip]

> Hvordan i alverden kan du komme frem til det, ud fra det du
> citerer/besvarer ?

Simpelt logik.
Tom beskylder altid alle andre for at udføre de dårligdomme han selv dyrker.

Tom Klausen

tomsrk55:
Jeg fornemmer at du helst vil "tale" om alt andet end kristendom og Bibelen. :-)

https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/X9mHS9bRAY8/m/MlYA3scyAgAJ

mvh Tom

Thocor 2915.614

Skal vi bruge samme "logik" på dine udtalelser ?

--
Hvis du venter på, at nogen skal komme og frelse dig,
er du på venteliste.

Vidal

Ja, det kan jo godt være det. Han slutter på sine
egne problemer? Det havde jeg ikke tænkt på, men
undrede mig over, hvor han har alt sit sludder fra.

Tom Klausen

tomsrk55:
Skål! Villy/Bjarne.

mvh Tom

Bjarne Østergård

Man siger jo at alkoholikere kun lever halvt så længe, men pyt, til gengæld ser de alting dobbelt.

Tom Klausen