Et *profetisk* ord - Was: ... Terrorangrebet i Kabul - Re: News 2021-08-01, 1644 days to global Nuclearwar

Et *profetisk* ord - Was: ... Terrorangrebet i Kabul

File 23.039 ...
Prophecies (Profetier)
https://sites.google.com/view/prophecies/files/23-xxx/23-0xx/23-039

-

Den 01-08-2021 kl. 09:48 skrev Kall, Mogens:

Subject: News 2021-08-01, 1644 days to global Nuclearwar
Date: Sun, 1 Aug 2021 09:48:18 +0200
22994 <610651c5$0$704$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BxRV0nb3jg8/m/Wdb54YjdBAAJ

Headline:

Et *profetisk* ord - Was: ... Terrorangrebet i Kabul

2021-08-27 kl. 07:46
Ekspert: Islamisk Stat vil gøre opmærksom på sig selv med
terrorangreb i Kabul
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ekspert-islamisk-stat-vil-goere-opmaerksom-paa-sig-selv-med-terrorangreb-i-kabul

Kommentar:

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: Gantz: Iran is two months away from nuclear bomb -
Re: News 2021-08-01, 1644 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 26 Aug 2021 10:57:06 +0200
23036 <61275765$0$694$1472...@news.sunsite.dk>
Brainwashing, religious madness
https://sites.google.com/view/brainwashing/files/23-xxx/23-0xx/23-036
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/23-xxx/23-0xx/23-036
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BxRV0nb3jg8/m/jaqi7swnAwAJ

> https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/
>
> (NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 19. juni
> 2021, apropos det *profetiske* budskab)
>
> === citat start ===
>
> Torsdag 26. august (2021)
[ ...]
> ... Vi kender nok alle eksempler på det insisterende
> og til tider irriterende barn. Og nogle af os har automatisk
> samme tanker om vores bønner, når vi kommer til Gud.

FORTSÆTTELSEN af *profetien* lyder således:

https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 19. juni
2021, apropos det *profetiske* budskab)

=== citat start ===

Fredag 27. august (2021)

Luk 11,14-26
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+11.14-26&version=BPH

Den stærkeste

[ ... ]

Reflektion:

Er der plads i dit og mit verdensbillede til, at det onde kan
være så konkret, som det beskrives i dagens læsning?

=== citat slut ===

Efter Holocaust (hvor millioner af bl.a. jøder blev myrdet i de
nazistiske gaskamre under 2. Verdenskrig) er der ikke noget, der
længere kan overraske mig (og andre), hvad angår menneskets
ondskab, eller måske rettere sagt: Hvor villig mennesket kan
være til at følge djævelen (og gøre alle hans *onde* gerninger,
herunder mord på uskyldige) bl.a. pga. et åndeligt *bedrag*
(altså dét, at man *troede*, at man handlede på Guds vegne og
gjorde hans vilje, skønt gerningerne i bund og grund var og er
onde, apropos Jesu Ord fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+7.15-20&version=BPH

Matthæus 7:15-20, Bibelen på hverdagsdansk

Falsk lære bedømmes ud fra resultaterne

(Jesus siger:)

15
Vogt jer for de falske profeter. De kommer forklædt som
uskyldige får, men er i virkeligheden glubske ulve.

16
Bedøm dem ud fra resultatet af deres handlinger, ligesom
man bedømmer et træ ud fra dets frugter. Der vokser jo ikke
vindruer på en tjørnebusk, og man finder ikke figner på en
tidsel.

17
Det er altid sådan, at et godt træ bærer god frugt, og et
dårligt træ bærer dårlig frugt.

18
Et godt træ kan ikke bære dårlig frugt, og et dårligt træ
kan ikke bære god frugt.

19
Ethvert frugttræ, der ikke bærer god frugt, bliver hugget
om og brændt.

20
Altså skal I bedømme dem ud fra deres frugter.

Amen (tror du dette) ?

Åh ... Gid jeg dog kunne tale Jer alle sammen til fornuft, fordi
I jo IKKE gør alle disse onde gerninger, fordi I ønsker at
handle ondt, men fordi I er blevet *vildført* af en *dæmonisk*
magt, der higer efter at ødelægge Guds skaberværk (herunder dig
og mig og hele planeten vores fx. gennem en atomkrig)!

Åh ...

Kom dog nu til fornuft!

Det beder vi om i Jesu Kristi velsignede navn!

Amen!

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2021-08-27 kl. 12.01
5 min. siden
Hurtigteststederne lukker senest den 9. oktober

TV2:
Norge registrerer rekordsmitte og melder om testkaos
27. aug. 2021, 11:02

Last OUTPUT: 23015 <61139147$0$706$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/22FjAbgZBgAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 23039

Re: Et *profetisk* ord - Was: ... Terrorangrebet i Kabul

File 23.042 ...
Prophecies (Profetier)
https://sites.google.com/view/prophecies/files/23-xxx/23-0xx/23-042
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/23-xxx/23-0xx/23-042

-

Den 27-08-2021 kl. 12:08 skrev Kall, Mogens:

Subject: Et *profetisk* ord - Was: ... Terrorangrebet i Kabul -
Re: News 2021-08-01, 1644 days to global Nuclearwar
Date: Fri, 27 Aug 2021 12:08:31 +0200
23039 <6128b9a0$0$698$1472...@news.sunsite.dk>
Prophecies (Profetier)
https://sites.google.com/view/prophecies/files/23-xxx/23-0xx/23-039
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/ceJrEzmpPw8/m/tQWmG7sNMQAJ
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BxRV0nb3jg8/m/LeZo2EZ6AwAJ
Himlen forbliver åbenbart IKKE tavs, fordi ...

Dagens Ord fra BibelLæserRingen lyder således (søndagens
Prædiketekst her i Danmark igennem mange århundreder):

https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 19. juni
2021, apropos det *profetiske* budskab)

=== citat start ===

29. august (2021) - 13. søndag efter trinitasis

Luk 10,23-37
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+10.23-37&version=BPH

En dag kom en jødisk skriftlærd for at sætte Jesus på
prøve. „Mester, hvad skal jeg gøre for at få del i det
kommende liv?” spurgte han.

26
„Hvad siger Toraen?” var Jesu svar.

27
„Den siger: ‚Du skal elske Herren din Gud af hele dit
hjerte, med liv og sjæl, med al din styrke og med alle dine
tanker,’ ” svarede den skriftlærde. „Og den siger også: ‚Du
skal elske din næste som dig selv.’ ”

28
„Rigtigt svaret,” sagde Jesus. „Gør det, så skal du få del
i livet.”

[ ... ]

Elsk Gud!

Det kan måske synes lidt luftigt at *elske* Gud. Men Jesus
kommer ikke med et påbud om en bestemt følelse eller en bestemt
filosofisk overbevisning. Ved indgåelse af ægteskab lover
parret ikke en bestemt følelse over for hinanden. De lover
hinanden troskab. De har hver besluttet, at de vil ægtefællen
resten af livet. Jesus understreger i dag, at mennesket ikke er
herre i eget liv (*1).

Kristentroen er ikke for de religiøst orienterede. Det er
ikke én mulighed blandt forskellige valg. *Du* (det er dig og
ikke tilfældige andre, der tiltales) *skal* (det er ikke givet
som et forslag, det er givet som en bunden opgave) *elske*
(give dig selv 110% til) *Herren* (ikke en tilfældig chef, som
kan udskiftes, men ham der bestemmer over liv og død) *din Gud*
(Han, som er god, og som du forventer alt godt fra).

I dag læser vi det første og største bud, og hvad kan være
mere rimeligt end at elske Gud? Enhver vejrtrækning, tanke og
evne vi er blevet givet, ja, hele vort sind, sjæl og legeme,
bør tilhøre Gud og hvert sekund være helliget ham. Mennesket,
der er skabt i Guds billede, kronen i skaberværket, må leve for
Guds ære. Og det må vi kæmpe for med voresn liv (sjæl), sætte
hele vores styrke ind på og med hele vores overbevisning. (*2)

REFLEKTION:

Bøn: Herre, må jeg af hele mit liv, med hele min styrke og med
hele min overbevisning tjene dig og give dig ære.

=== citat slut ===

Her-ud-af kan vi udlede, at det ALDRIG kan komme på tale at
legitimere (selvmords)terror som kristen (og jøde), da det jo
er i *modstrid* med Guds *befaling*:

Du SKAL elske din næste som dig selv!
(3. Mos. 19,18 - Lev. 19;18)

See ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+19.18&version=ERV-AR

Amen ?

*1:
Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige
(2021-08-29, Sunday, day no 241, CET 09:07, GMT 07:07)
- "Det skal du (send denne meddelelse til Muslim World)"

09:07
- "+ kopi"

07
- "til ..."

08
- " ... [presse] ... "

Okay!

(Jeg skal lige nedskrive citaterne færdig.)

Kristen presse + Israelsk presse...

09:15
- "Det må du gerne."

(Men Herre! Jeg er elendig til sprog. Selv dansk har jeg svært
ved at hitte rede i, så at oversætte disse ord til engelsk for
slet ikke at tale om arabisk, er en UMULIG opgave for mig...)

15
- "Bare det kommer ud"

15
- "budskabet mit"

*2:
Og igen kom Herrens ord til mig:
09:22
- "Tror du dette?"

Og videre kan jeg fornemme, at Ånden siger:
09:23
- Hvis ja, da hold op med at myrde din næste...

09:23
- "... for det er mig imod!"

09:24
- "IKKE min vilje!"

Last OUTPUT: 23015 <61139147$0$706$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/22FjAbgZBgAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 23042

Til dig, der er kaldet af Gud (i dag), FORTSÆTTER *profetien*
med følgende Ord:

Re: Et *profetisk* ord - Was: ... Terrorangrebet i Kabul -
Re: News 2021-08-01, 1644 days to global Nuclearwar

File 23.043 ...
Prophecies (Profetier)
https://sites.google.com/view/prophecies/files/23-xxx/23-0xx/23-043

-

Den 29-08-2021 kl. 09:32 skrev Kall, Mogens:

Subject: Re: Et *profetisk* ord - Was: ... Terrorangrebet i Kabul -
Re: News 2021-08-01, 1644 days to global Nuclearwar
Date: Sun, 29 Aug 2021 09:32:27 +0200
23042 <612b380e$0$703$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/ceJrEzmpPw8/m/SUmupmCiMQAJ
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BxRV0nb3jg8/m/f5-MbewOBAAJ
Til dig, der er kaldet af Gud (i dag), FORTSÆTTER *profetien*
med følgende Ord:

Input andagtstekst fra 'Et Ord Til Dagen' ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Abdagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR tirsdag den
25 maj 2021, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Ordet for 2021-08-29

Der er ingen middelmådige jobs

"... hvad I end gør, skal I gøre alt til Guds ære.!
1 Kor 10, 31

David sagde, "En dag i dine forgårde er bedre end tusind, jeg
selv har valgt. At ligge ved tærsklen til min Guds hus er bedre
end at bo i ugudeliges telte.! Sl 84,11

I forlængelse heraf skriver Joni Eareckson Tada: "Elsie driver
et kristent hjem for unge piger, der har forladt et liv i
prostitution og stofmisbrug i Hollywoods gader. Hun går på
gaden, deler evangeliet og leder disse piger til Kristus. Hvis
disse nyomvendte piger virkelig ønsker at forandre deres liv og
forpligte sig til nye ansvarsområder, så har de en plads i
Elsies hjem.

Pam er en af disse omvendte piger ... Hun er en kristen med en
sødmefuld ånd - og hun har ar efter knivslagsmål og heroinnåle.
Hendes arme er overtegnede med tatoveringer. Jeg kunne fornemme
hendes glæde og dybe taknemmelighed, da hun forklarede mig sin
rolle ...' Jeg skrubber toiletterne og badeværelserne .... Det
er mit job, og jeg elsker det!' Denne unge kvinde var så
taknemmelig over at have struktur i sit liv, tryghed i sine
omgivelser og et ærligt og redeligt job i tjeneste for Guds
rige ... at den dag med tjeneste i Elsies hjem var langt bedre
en tusind dage levet med beskidte anstrengelser efter
selvdestruktiv tilfredsstillelse ... Hendes ydmyge ånd overfor
sit job ... hendes glæde ved at rense toiletter udsprang af en
klokkeklar bevidsthed omkring sin rolle i Kristi legeme.

Det er få troende, der har samme baggrund som Pam, men hver dag
smøger vi hver især ærmerne op for at udføre middelmådige, helt
basale opgaver - skifter olie på bilen, blæk i printeren eller
skifter bleer (måske på en aldrende forælder)."

Hvordan forholder du dig til middelmådigt arbejde? Når du
"tjener Herren med glæde" (Se Salme 100,2), finder du glæde i
almindelige hverdagsbeskæftigelser, fordi du husker, hvem du
arbejder for.

=== citat slut ===

Amen?

Og videre sagde Ånden°: