Andagt: Guds miskundhed var evindelig.

Ole Madsen

Ordet, N P Madsen

20 Januar

Guds miskundhed var evindelig. - Ps 136

Kender du noget her paa jorden, der varer? Er ikke alt forkrænkeligt og forgængeligt - omskiftende som et foraarsvejr?

En dejlig dag - en herlig sommertid - en lykkelig ungdom - hvor snart er den ikke fordi?

Og "vore aars dage"? Ja, ogsaa de er jo kun som et blomster, der staar i dag og i morgen visner.

Og menneskers troskab - alt det, vi stolede paa, selv hos de bedste, vi kendte - ak, hvor snart kunde det ikke være forandret?

Hvor herligt da, at der er noget, som varer - ja varer evindelig. Og det er Guds miskundhed.

Den stammer jo fra lysenes Fader, hos hvem der ikke er forandring eller skiftende skygge.

Hvor vidunderligt da at være elsket af ham. Thi det holder ud, selv om alt andet ikke holder ud. Det varer! - Ikke en dag blot, ikke et aar, ikke et langt liv, men en hel lang uendelig evighed.

O, Gud ske lov.

Lyrik

Den 18-09-2022 kl. 03:12 skrev Ole Madsen:
> Ordet, N P Madsen

> Den stammer jo fra lysenes Fader, hos hvem der ikke er forandring eller skiftende skygge.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du må ikke lyve Ole!
Øje for øje, tand for tand, hånd for hånd, fod for fod, brandsår for
brandsår, flænge for flænge, skramme for skramme. (2. Mosebog 21:24-25)

Matthæus 5:
38 I har hørt, at der blev sagt: ‚Øje for øje og tand for tand.’[l] 39
Men jeg siger jer: Gengæld ikke ondt med ondt. Hvis nogen slår dig på
den højre[m] kind, så vend den anden til.

Som du ser her er der forandring! Gud bliver den diametralt modsatte!
Så din uforanderlige Gud er ikke andet end pral!

jenserik

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men forandringerne beviser en anden ting: "Gud" er ikke andet end to
forskellige mennesker! Mennesker omskriver love over historiens gang.

Disse love bliver ligeledes omskrevet! Vi kender slet ikke Gud! Selvom
vi har mange beviser om hvad han synes! Vi kender ham igennem hans
skabningers sjæle og gennem vores samvittighed som er Guds rigtige lov!
Vi kender ham igennem at betragte Universet som er vores ophav.
Universet er skabt således, at vi bliver til af de grundsten han har
lagt i det. "Livet" som har været en del af "Big Bang" ligesom stjernerne.

jenserik

Bjarne Østergård

Satan forsvind herfra.
Og tag alle dine dæmoner og tilbedere med dig.

Tom Klausen

Lyrik

Den 18-09-2022 kl. 11:28 skrev Bjarne Østergård:

> Satan forsvind herfra.
> Og tag alle dine dæmoner og tilbedere med dig.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Oversat:" Fornuft og videnskab forsvind herfra og tag alle
videnskabelige beviser med. Her dyrker vi trolde og hekse, her tror vi
på satan og hans dæmoner." det eneste som er utroligt er at man i 2022
tror at psykisk syge er besatte af dæmoner!

Dumsi, dumsi!

jenserik
God søndag Bjarne du arme.

Lyrik

Den 18-09-2022 kl. 11:47 skrev Ole Madsen:

> Bjarne, lad være med at smide benzin på bålet, så lang tid du farer i flint har de dig hvor de vil have dig, lad som ingenting,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvad med dig selv? Du tror på en uforanderlig Gud? Fik du ikke beviser
på din overtro? Og hvordan reagerer du så?
"Det er et spørgsmål mellem Bjarne og de andre"!? §;o)

God søndag og hvid salvedug!

jenserik

Jørgen Nielsen

Pas på dit blodtryk Bjarne... det er jo ikke meningen du skal miste
livet ved at læse her.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Bjarne Østergård

Døden skal jo have en årsag.

Vidal

Den 18-09-2022 kl. 08:20 skrev Lyrik:
Jesus lærte den rette forståelse af synden
og Gud. Det er det vi kalder kristendommen.
Én Gud, to forståelser. Den jødiske og den
kristne forståelse af Gud, synden og mennesket.

Vidal

Den 18-09-2022 kl. 08:38 skrev Lyrik:

> Men forandringerne beviser en anden ting: "Gud" er ikke andet end to
> forskellige mennesker! Mennesker omskriver love over historiens gang.

To plantageejere?

> [...]
> Universet er skabt således, at vi bliver til af de grundsten han har
> lagt i det. "Livet" som har været en del af "Big Bang" ligesom stjernerne.

Det er ikke nødvendigvis korrekt. Gud har skabt universet,
og skabt de levende væsner - livet.