Til jer der er kristne.

Bjarne Østergård

Igen vil jeg advare ateisterne.
Denne video kan være særdeles farlig for ateister da den indeholder viden og beviser på Noas oversvømmelse.

https://youtu.be/YMaUzNlDnSY

I kristne kan også her få bestyrket jeres tro.

Og der findes i tusindvis af lignende beviser på. Bibelens indhold.

Som gud siger, skab jer ægte visdom og lad tåben tro han er klog.

Lad dem håne og latterliggøre da de jo ikke ved bedre.

https://youtu.be/YMaUzNlDnSY

Tom Klausen

tirsdag den 6. juli 2021 kl. 19.31.47 UTC+2 skrev bjarn...@gmail.com:
> Igen vil jeg advare ateisterne.
> Denne video kan være særdeles farlig for ateister da den indeholder viden og beviser på Noas oversvømmelse.

tomsrk55:
Du tager i den grad fejl. Du bør nok se den igen; med undertekster.

> [...]
>
> Som gud siger, skab jer ægte visdom og lad tåben tro han er klog.
>
> Lad dem håne og latterliggøre da de jo ikke ved bedre.

mvh Tom

EXLEX

Du råber og latterliggør bare alt det du vil, Løgnerbjarne.

--
EXLEX

Vidal

Det kan du også, løgnerExlex. Det er et frit land, vi
lever i.

Tom Klausen

Bjarne Østergård

Den video er jo ikke for dig.
Den er kun for kristne.

Tom Klausen

tomsrk55:
Hvorfor svarer du ikke bare på det jeg spørger om?

mvh Tom

Bjarne Østergård

Jeg argumenter ikke mere med tåber.
Det er spild af tid.
Derfor.

Tom Klausen

tomsrk55:
Jeg beder dig ikke om at argumentere, men om at svare enten ja
eller nej til spørgsmålet om du fastholder at videoen "indeholder viden
og beviser på Noas oversvømmelse".

Jeg *har* set videoen, og kan kun anbefale andre interesserede at se den.

mvh Tom

EXLEX

Heh...
Det har jeg så ikke behov for.
Mine argumenter sælger varen.

I modsætning til visse andre.

--
EXLEX

EXLEX

Jeg tør ikke se den...

--
EXLEX

Tom Klausen

tomsrk55:
Bjarne har enten ikke set videoen han anbefaler, eller også forstår han ikke engelsk.
Bjarne er nemlig uforvarende, kommet til at linke til en video med *ægte* videnskab,
til forskel fra det sædvanlige kreationist-porno. Men jeg antager at navnet Harvard ikke
siger Bjarne en dyt. Og jeg nærer ikke de store forhåbninger til at Bjarne indrømmer sin
fejl.
Men hvis Bjarnes engelskkundskab ikke er godt nok til at han kan forstå det han ser og hører,
forklarer det hvorfor han aldrig har været i stand til at ledsage sine mange YT videoer med nogen
selvstændige kommentarer, som kunne give formodning om at han selv har set og forstået det
han anbefaler andre at bruge op til flere timer på at se.

Det minder mig om, da Bjarne for godt et år siden linkede til en video med Neil deGrasse Tyson. :-)

mvh Tom

Bjarne Østergård

Jeg advarede jo i ateister i at se den.

Jeg ved jo i ikke forstod det i ville få at se.
Og du bekræfter jo jeg har ret

Tom Klausen

tomsrk55:
Desværre forgæves.

> Jeg ved jo i ikke forstod det i ville få at se.
> Og du bekræfter jo jeg har ret

tomsrk55:
Du har, med andre ord, ikke set videoen.

mvh Tom

EXLEX

Det kan være han så "kristen" ud på billedet til videoen?

--
EXLEX

EXLEX

Jeg tør stadig ikke.
En video som kommer ledsaget af så stærke advarsler, kan på ingen måde
indeholde noget godt.

...det er faktisk lidt lige som med folkekirken...

--
EXLEX

Vidal

På nettet kan man finde hvadsomhelst, der argumenterer for
hvadsomhelst.

Spild af tid.

Thomas Corell

Vidal wrote:
> [...]
[klip]
> [...]
[klip]

> På nettet kan man finde hvadsomhelst, der argumenterer for
> hvadsomhelst.
>
> Spild af tid.

Så fra nu af, kommer du kun med egne argumenter og ikke link's ?

--
" Those are my principles. If you don't like them I have others. "
- Groucho Marx

Tom Klausen

tomsrk55:
Den bør du nok tage med Bjarne.

mvh Tom

Vidal

Den 09-07-2021 kl. 11:44 skrev Thomas Corell:
> [klip]
> [klip]

> Så fra nu af, kommer du kun med egne argumenter og ikke link's ?

Nogle links er mere troværdige end andre. Og man kan ikke
argumentere med/mod kristendommen. Mine kristne dogmer er
forankret i den danske udgave af kristendommen, folkekir-
ken, og derved ikke mine som sådan, men hele Danmarks.

Det lyder måske vanvittigt i ateisters ører, men sådan er
det jo for ca 75% af danskere, for nu at bruge dine egne
tal og ikke lade os kværulerer om småting.

Thomas Corell

Og således svarede du slet ikke på spørgsmålet.

--
For a moment, nothing happened.
Then, after a second or so,

Helle Jensen

Vidal wrote:

> [...]
> forankret i den danske udgave af kristendommen, folkekir-
> ken, og derved ikke mine som sådan, men hele Danmarks.

Er det så Bjarne der har misforstået den danske udgave
af kristendommen, siden I kan være uenige?

--
Helle Jensen

EXLEX

On 10/07/2021 08.50, Vidal wrote:

> Nogle links er mere troværdige end andre. Og man kan ikke
> argumentere med/mod kristendommen.

Jeg synes nu ellers, at det går meget godt.

Mere troværdige links... er det for eks. dem du bringer uden selv at
have læst indholdet?
Eller når du stiller "krav" om tilegnelse af indholdet, for så siden at
erkende, at du ikke selv har gennemført en sådan?
Eller ligefrem ikke magter det?

> Mine kristne dogmer er
> forankret i den danske udgave af kristendommen, folkekir-
> ken, og derved ikke mine som sådan, men hele Danmarks.

Og alligevel bringer du standpunkter til torvs, som du erkender, at du
muligvis står ene med?
Skal jeg se dette som et forsøg på, at tørre ansvaret for disse af på
"alle de andre"?
At "flere"... eller ligefrem "mange" eller for den sags skyld "hele
Danmark" deler en opfattelse, gør ikke denne "uangribelig" eller hævet
over kritik.

> Det lyder måske vanvittigt i ateisters ører, men sådan er
> det jo for ca 75% af danskere, for nu at bruge dine egne
> tal og ikke lade os kværulerer om småting.

Nej - sådan er det *MÅSKE* for folk som _tror_ sådan.
Hvilket så synes at andrage 48% af de 73,6% - altså ca. 35% af landets
befolkning ...som *MÅSKE* tror sådan.

Det er næsten hysterisk morsomt, at se andelen af folkekirkemedlemmer
blive omtalt som "småting" af hr. Vidal - efter så lang tids
argumentation fra samme omkring netop det.
Skal vi se det som en tilståelse af tendenser fra skribenten til at
"kværulerer over småting"?

Og så var der lige et spørgsmål, som med udpræget og sædvanlig omhu,
blev totalt ignoreret. Til trods for hr. Vidals forsikringer om, at han
besvarer relevante spørgsmål.
Det er ret svært at se, hvordan det kunne opfattes som "irrelevant".
Hvis dette skulle være tilfældet for hr. Vidals forståelse af begrebet,
skylder han i det mindste en begrundelse for, hvorfor han mener, at det
forholder sig sådan.

--
EXLEX

Vidal

Den 11-07-2021 kl. 15:34 skrev EXLEX:

> Jeg synes nu ellers, at det går meget godt.

Ja, for du aner ikke hvad der tales om.

Helle Jensen

Ja, nu er det jo ikke noget usædvanligt når det gælder dig,
ja vel snarere reglen, end undtagelsen.

--
Helle Jensen

EXLEX

Måske skulle du anlægge en anden indfaldsvinkel, hr. Vidal.
Det kunne jo være, at det netop er fordi jeg véd, hvad hvad der tales om
- siden det er dig som hele tiden går i stå og mangler svar?

Baseret på din tidligere udviste grad af både forståelse, viden og
behandling af fakta - så må jeg erkende, at en objektiv vurdering næppe
falder ud til din fordel.

Men det *ER* jo også bare meget lettere at bilde sig selv ind, at alle
de andre er dumme og ikke forstår det - i stedet for at rette søgelyset
indad.

Lidt lige som såkaldte "spøgelsesbilister" på motorvejen.

--
EXLEX