Heaven-Break - Was: Når det er tid at gå

Heaven-Break

Was:
Når det er tid at gå

File 25.600 ...
Adultery (hor)
https://sites.google.com/view/adultery/files/25-xxx/25-6xx/25-600
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/view/divine-guidance/files/25-xxx/25-6xx/25-600

I dag skulle jeg skrive en kladde; et udkast til et *måske*
afstedsbrev til en menighed

Tidligere på ugen havde jeg skrevet følgende til præsten i
kirken:

Mogens Kall <...
Date: man. 18. sep. 2023 kl. CET 23.22, GMT 21:22
Subject: Forslag til forbedringer
To: ... (classified, Mister X) ...

=== citat start ===

Hej ... (classified, Mister X) ...,

Jeg sidder lige og lytter til dine bibelundervisninger, og tager
notater, så man hurtig kan finde emner/Bibelskriftsteder igen
(og evt. diskutere det med nogle andre).

Et eksempel:

Matt 19:1-15, Skilte eller single, ...
54.25m

08.21m, Matt 19,9
09.00m, Moseloven, 5.Mos. 24,1
13.58m, Ej Flerkoneri
14.38m, Ikke homoseksualitet
24.14m, 2.Kor. 6,14 Åg
27.33m, Skilsmissebrev, 5.Mos. 24,1- (seksuel urenhed)
28.28m, 5.Mos. 23,13- Afføring
30.43m, Eneste grund til skilsmisse, Matt 19,8-9
31.50m, Porno (en skøge til leje;
al form for seksuel omgang udenfor ægteskabet)
33.13m, 1.Kor. 6,12-20
33.15m, 1.The. 4,3
33.19m, Eph 5,3; 6,12
34.52m, 2.Kor. 5,17 - Ny skabning
35.05m, Alt hvad du gjorde FØR du blev frelst
35.31m, Du er tilgivet for det, du gjorde, FØR du var i Kristus
35.42m, Mal 2,16 Gud: Jeg HADER skilsmisse
36.22m, 1.Kor 7,1- (skilsmisse tilladt, når den ikke-troende vil)
37.19m, Matt 19,10-12
40.13m, Ordsp 18,28 - Lykke ved at have fundet ægtefælle
40.28m, 1.Kor 7,7 - Single
43.05m, Don't try this at home (at kastrere sig selv)
45.13m, Salme 37,4 - Find din glæde i Herren
48.12m, Matt 19,13-15 - Børn
49.39m, 2. Sam 12,23 - Små børn kommer i Himlen
51.04m, Barnedåb en af de værste ting, der er opfundet
51.52m, Skal vi lade os døbe? Ja, men først, når vi tror
52.31m, 1. Skilsmisse; lad det aldrig blive en mulighed for dig.
Og sker det alligevel, så er der tilgivelse hos Gud,
52.44m, men [sig ?] det ikke er en mulighed
53.23m, 2. Gift dig med en kristen
og lad Gud vælge din livsledsager

[ ... cut 2023-09-23 ... ]

Bedste hilsner og Guds fred
Monner

=== citat slut ===

Jeg har endnu INTET hørt fra præsten, og det har *undret* mig
lidt, fordi han i andre situationer HAR givet lyd fra sig!

Nå, men ...

Og min plan var at blive væk fra gudstjenesten i morgen søndag
og fremover. Og kanske så præsten på et tidspunkt så vil rette
henvendelse til mig og spørge om 'HVORFOR jeg ikke længere
kommer i kirken'?

Og så kunne jeg svare lidt i forlængelse af min forrige e-mail
fx med ordene:

Kladde:

=== citat start ===

Hej ... (classified, Mister X) ...,

Øh ...

Jeg må "tilstå", at jeg har fået kolde fødder.

I søndags fortalte ... (classified, Mister Y) ..., mig nemlig,
at han var blevet gift, og at brylluppet blev afholdt i Apostolsk
kirkes lokaler, hvor du havde stået for vielsen.

Mister Y nævnte også, at hans kone havde nogle børn fra et
tidligere ægteskab!

Og det er dét, der har sat *alarmklokkerne* i gang hos mig!

Fordi ...

Jesus har sagt, at ...

Matthæus 5:32
Men jeg siger eder, at enhver, som skiller sig fra sin Hustru,
uden for Hors Skyld, gør, at hun bedriver Hor, og den, som tager
en fraskilt Kvinde til Ægte, bedriver Hor.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+5.32&version=BPH

Matthæus 19:9
Men jeg siger eder, at den, som skiller sig fra sin Hustru, når
det ikke er for Hors Skyld, og tager en anden til Ægte, han
bedriver Hor; og den, som tager en fraskilt Hustru til Ægte, han
bedriver Hor."
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+19.9&version=BPH

Markus 10:11
Og han siger til dem: "Den, som skiller sig fra sin Hustru og
tager en anden til Ægte, han bedriver Hor imod hende.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+10.11&version=BPH

Markus 10:12
Og dersom hun efter at have skilt sig fra sin Mand ægter en
anden, bedriver hun Hor."
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+10.12&version=BPH

Lukas 16:18
Hver, som skiller sig fra sin Hustru og tager en anden til Ægte,
bedriver Hor; og hver, som tager til Ægte en Kvinde, der er
skilt fra sin Mand, bedriver Hor.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+16.18&version=BPH

Og Paulus skriver, at ...

Romerne 7:3
Derfor skal hun kaldes en Horkvinde, om hun bliver en anden
Mands, medens Manden lever: men når Manden dør, er hun fri fra
den Lov, så at hun ikke er en Horkvinde, om hun bliver en anden
Mands.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+7.3&version=BPH

1 Korinterne 7:10
Men de gifte byder ikke jeg, men Herren, at en Hustru ikke skal
skille sig fra sin Mand;
(11 men om hun virkeligt skiller sig fra ham, da forblive hun
ugift eller forlige sig med Manden;) og at en Mand ikke skal
forlade sin Hustru.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+7.10-11&version=BPH

INTET sted i Skriften° *legitimeres* hor!

Ergo MANGLER mandatet fra Gud til gengiftning, skønner jeg!

Det er korrekt, at Gud *tilgiver* os syndere (herunder også,
hvis man har bedrevet hor), men det inkluderer IKKE (for mig at
se), at man så starter forfra og kan tillade sig hvad-som-helst
herunder indgå nye ægteskaber (som om ingenting har hændt forud).
Man må - med andre ord - affinde sig med livets realiteter,
at nogle ting bare aldrig kan blive perfekte. Har man fx begået
drab, og har fortrudt det og fået Guds tilgivelse, så inkluderer
det jo ikke, at den døde vender tilbage til livet igen! Morderen
må altså affinde sig med, hvad der er sket. Og på tilsvarende
vis må den fraskilte også affinde sig med, hvad der er sket, og
at det IKKE kan gøres om.

Og ...

En Forvalters opgave må være at *forvalte* Guds ejendom og
ADLYDE Loven°, modsat at opkaste sig til dommer over den
(jævnfør Jak 4,11b).
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jam+4.11&version=BPH

Man KUNNE så forvalte Guds ordning ved at tillade nogle at
gengifte sig (i de tilfælde, hvor ægtefællen har svigtet ved at
have haft et sidespring; altså hor).

Og spørgsmålet er derfor, OM det er tilfældet her mht. Mister Y'
ægtefælle?

Men jeg nænner ikke at spørge dem, fordi de jo så vil blive
kede af det.

Øh ...

Som jeg nævnte for dig (at du spurgte mig om, hvordan jeg kom
til tro på Jesus), så ved jeg, at HVIS jeg kommer bort fra
Jesus, da vender dæmonerne tilbage (apropos Jesu Ord i Matt
12,43-45).
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+12.43-45&version=BPH

Så ...

Jeg har - reelt set - IKKE nogen valgmulighed i disse sager!

Jeg har valgt at følge Jesus no matter what, OGSÅ selvom det
kommer til at koste dyrt.

Og det har allerede kostet MEGET dyrt i min familie; idet min
søster vælger som kristen efter 21 års ægteskab at skilles,
fordi hun ville have en ny mand.

Og nu er hendes 4 børn skrupforvirrede, fordi de jo elsker deres
mor (og derfor er loyale overfor hende) men godt kan se, at det
gør frygtelig ondt på deres far. Og et nyt "ægteskab" har blot
gravet kløften dybere til SKADE for alle!

Nævne bør jeg også, at en kristen højskolekammerat føler sig
DYBT vanæret og *forrådt* af baptistkirkens præst, fordi han har
gengiftet ex-konen i den menighed, hvor de begge kom. Han blev
TVUNGET til at forlade menigheden (for ikke at miste sin
selvrespekt)! Nu var det ikke KUN konen, der havde svigtet, men
desværre OGSÅ Præsten og menigheden!

Så ...

Gengiftning er IKKE nødvendigvis løsningen på alle problemer...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen, der sagde:
(2023-09-23, Lørdag, dag nr 266 (99 left) CET 16:25, GMT 14:25)
- "Skulle jeg hilse og sige!"

Nå da da!

Så er jeg TVUNGET til at gå online med dette budskab fra Herren!

(
Jeg har således fået *mistanke* om, at der med udtrykket 'Det
Store Frafald' ved Endetiden også KUNNE menes noget vedrørende
dette, at Kirken forkynder 'Guds velsignelse' om noget, som
Bibelen kalder for synd (hvilket hor og utugt jo er)!

Jesus siger vedrørende Endetiden og Hans Genkomst bl.a.:

Mat 24:38-9
Thi ligesom de i Dagene før Syndfloden åde og drak, toge til
Ægte og bortgiftede, indtil den Dag, da Noa gik ind i Arken,
(39) og ikke agtede det, førend Syndfloden kom og tog dem alle
bort, således skal også Menneskesønnens Tilkommelse være.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+24.38-39&version=BPH

HVORFOR nævnes ordene *Ægte* og *bortgiftede*?

KUNNE det "måske" tænkes, at der er tale om en fin lille
hentydning?

I dag lørdag havde jeg brug for *Guddommelig* vejledning
vedrørende, hvad jeg skulle beslutte mig for: OM jeg skulle
bryde op eller blive i menigheden.

I mine tanker bad jeg derfor om et Ord fra Herren, gerne i form
af en andagtstekst (som jeg ikke var herre over) til i morgen
søndag.

Interessant fandt jeg det derfor, at der stod følgende i ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 21.
august 2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Ordet for 2023-09-24

Når det er tid at gå

[ ... ]

=== citat slut ===

Og så ér det måske tid at gå!

Sådan ligger landet desværre!

Lev vel, kære broder i Herren.

Bedste hilsner og Guds fred
Monner

=== citat slut ===

END of Kladde

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25600

Adultery (hor)
https://sites.google.com/view/adultery/files/25-xxx/25-6xx/25-614
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/view/divine-guidance/files/25-xxx/25-6xx/25-614

-

Den 23-09-2023 kl. 17:30 skrev Kall, Mogens:

Subject: Heaven-Break - Was: Når det er tid at gå
Date: Sat, 23 Sep 2023 17:30:06 +0200
25600 <uen09v$reof$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/5ePfgkk4Q20/m/dG3N6QXMAAAJ
I dag hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2023-09-28, Thursday, day no 271 (94 left), CET 17:39:33, GMT 15:39:33)
- "Det skete ikke med Min velsignelse."

Jeg havde lige læst ordene fra en andagtsbog:

I dag er Guds dag
af Wilfrid Stinissen
Steno Forlag, 2002
ISBN 87-87275-91-0
http://www.levendevand.dk/index.php?id=7
http://www.levendevand.dk/month/28

=== citat start ===

310 - 28. September

Jesus taler konkret

=== citat slut ===

Bogen havde jeg netop lige fået forærende af en kristen veninde,
der også kommer i menigheden (og som er orienteret om mine
*samvittighedskvaler* mht. at blåstemple dette lærepunkt).
File no 25614

Re: Heaven-Break - Was: Når det er tid at gå

File 25.622 ...
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-6xx/25-62x/25-622
https://sites.google.com/view/a-markpointer/74

Date: Sat, 23 Sep 2023 17:30:06 +0200
25600 <uen09v$reof$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/5ePfgkk4Q20/m/dG3N6QXMAAAJ
Interrupt RETURN from ...

Subject: Heaven-Break: "Jeg er" (I-am, JHVH) |
Found *external* Sodom-50 - News 2023-09-30
Date: Sat, 30 Sep 2023 09:17:10 +0200
25618 <uf8i1o$oib6$1...@news.eternal-september.org>
https://sites.google.com/view/kall-p/topic
=>
Sodom (Sodoma)
https://sites.google.com/view/kall-sodom/
https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/25-xxx/25-6xx/25-618
ET-Footsteps
(The UFO-hunting), Found *external* Sodom-50
https://sites.google.com/view/et-footsteps/other/2023-09-30-m-dk/25-618
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/oqzoxwEgIhs/m/b0lw0Md4BwAJ

> [...]
> Subject: Re: Forslag til forbedringer
> To: ... (name classified) ... <...
>
> === citat start ===
>
> Hej ... (name classified) ...,
>
> Tusind tak for din oprigtige e-mail og helt klare
> udmelding ... :-)
>
> Og det glæder mig MEGET, at der IKKE har været tale at
> gengifte kriste, der som kristne var blevet skilt, og at du i
> så fald vil melde pas som præst til at deltage i dette ... :-)
>
> Jeg skal lige tænke over det og søge Herrens vejledning.
> HVORNÅR Han svarer og på hvilken måde, vides endnu ikke, så hav
> tålmodighed. Måske går der helt op til 3 uger.

and ...

Subject: Re: Heaven-Break - Was: Når det er tid at gå
Date: Thu, 28 Sep 2023 18:49:22 +0200
25614 <uf4aqk$3p7na$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/5ePfgkk4Q20/m/YIq-9eBIAgAJ

> [...]
> der også kommer i menigheden (og som er orienteret om mine
> *samvittighedskvaler* mht. at blåstemple dette lærepunkt).

Hmm ...

NT-dateringer:

*Hypotesen* er, at de Nytestamentlige Skrifter er skrevet
fremadrettet. D.v.s. at som årene gik, dukkede der teologiske
problemstillinger op i menighederne, og undervejs måtte lederne
så *tilpasse* det kristne budskab til behovet.

*Undtagelsen* mht. hor i Matthæus-Evangeliet (5:32; 19:9)
vurderes af mig (og måske også andre) at være opstået på
baggrund af, at nogle i menigheden havde bedrevet hor (og
derefter vendt Kristendommen ryggen). Den *svigtede* ægtefælle
har så *indanket* sin sag for den Øverste Domstol° i Himlen;
altså hos Gud Fader.

Herefter har nogle vidner så stået frem og *tilføjet*
informationer om, HVAD Jesus OGSÅ sagde (foruden det allerede
nedskrevne i Markus-Evangeliet og kanske også Lukas-Evangeliet;
idet Lukas-E. IKKE indeholder denne *undtagelse* mht. hor).

(
Dermed opstår der OGSÅ en ny forklaringsmodel, som går ud på,
at Matthæus har lånt citater fra Lukas (og dermed IKKE fra et
eventuelt hypotetisk såkaldt Q-kilde-skrift, hvis eksistens så
måske hermed *dementeres*)!
)

Og derved er *tilføjelsen* i Matthæus-Evangeliet så opstået,
skønner jeg.

Bibelen på Hverdagsdansk (fra 1992) rummer en *bibeltro*
datering af NT, og denne er følgende (+ DATA fra Wikipedia):

__________BPH_____Wikipedia
Matt ca. 50-70 ca. 70-100
Mark ca. 60-65 ca. 70
Luke ca. 60-65 ca. 75-100
John ca. 90-96 ca. 95-100
Apg ca. 65-70 ca. 80-100
Rom ca. 57-59 ca. 51-58
1.Kor ca. 56 ca. 53
2.Kor ca. 56-57 ca. 58
Gal ca. 48-53 ca. 50-57
Ef ca. 60
Fil ca. 60-61
Kol ca. 60-61
1.Tes ca. 51
2.Tes ca. 51-52
1.Tim ca. 63-65
2.Tim ca. 66-67
Tit ca. 63-65
Hebr ca. 60-70
Jak ca. 45-48
1.Pet ca. 63-64
2.Pet ca. 68
1.Joh ca. 85-96
2.Joh ca. 85-96
3.Joh ca. 85-96
Jud ca. 65-70
Åb ca. 95

Q-kilden
https://da.wikipedia.org/wiki/Q-kilden

=>

Mark ca. 60-65 ca. 70
Matt ca. 50-70 ca. 70-100, undtagelsen mht. hor (5:32; 19:9)
Luke ca. 60-65 ca. 75-100

=>

MK-datering (mht. rækkefølgen af Skrifterne):

Mark ca. 60-65 ca. 70
Luke ca. 60-65 ca. 75-100
Matt ca. 50-70 ca. 70-100, undtagelsen mht. hor (5:32; 19:9)

__________BPH___
Jak ca. 45-48
Gal ca. 48-53
Matt ca. 50-70, undtagelsen mht. hor (5:32; 19:9), wrong time?
1.Tes ca. 51
2.Tes ca. 51-52
1.Kor ca. 56 , (7:10-11)
2.Kor ca. 56-57
Rom ca. 57-59, (7:3)
Ef ca. 60
Fil ca. 60-61
Kol ca. 60-61
Mark ca. 60-65, (10:11-12)
Luke ca. 60-65, (16:18)
Matt ca. xx-70, undtagelsen mht. hor (5:32; 19:9), new time?
Hebr ca. 60-70
1.Pet ca. 63-64
1.Tim ca. 63-65
Tit ca. 63-65
Apg ca. 65-70
Jud ca. 65-70
2.Tim ca. 66-67
2.Pet ca. 68
1.Joh ca. 85-96
2.Joh ca. 85-96
3.Joh ca. 85-96
John ca. 90-96
Åb ca. 95

___ END of NT-datering ________________________________________

2023-10-01, Sunday, day no 274 (91 left)

"Local" Counter-time now around:
T-15 (or T+6)

Interrupt from ...

Subject: Dagens Ord. Jesus siger: „Kom med mig!”
Date: Sun, 9 Oct 2022 07:35:46 +0200
24560 <thtmjk$e3d6$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/hmcRTE2aQR0/m/h8IlPTgRAAAJ

> [ ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]

=>

Own devotiontext:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+20&version=BPH

1 Mosebog 20, Bibelen på hverdagsdansk

Abraham hos kong Abimelek

1
Abraham flyttede nu fra Mamres egelund til Negev, hvor han
først slog sig ned mellem Kadesh og Shurs ørken, og senere
boede han en tid som fremmed nær ved byen Gerar.

2
Han omtalte sin kone, Sara, som om hun var hans søster.
Derfor sendte kong Abimelek af Gerar bud efter hende.

3
Men en nat sagde Gud til Abimelek i en drøm: „Du skal dø!
For kvinden, du tog, er gift med en anden!”

4
Abimelek havde imidlertid ikke ligget med Sara. Derfor sagde
han: „Herre, vil du slå uskyldige mennesker ihjel?

5
Manden sagde jo, at hun var hans søster — og i øvrigt
bekræftede hun det selv. Det var bestemt ikke min hensigt at
gøre noget forkert!”

6
„Det ved jeg,” svarede Herren. „Det var derfor, jeg hindrede
dig i at synde imod mig, idet jeg ikke tillod dig at røre
hende.

7
Send hende tilbage til hendes mand. Han er en profet, så han
kan gå i forbøn for dig, så du ikke dør. Men hvis du ikke
sender hende tilbage, skal du og hele din husstand dø!”

8
Tidligt næste morgen sammenkaldte Abimelek alle sine
tjenere og fortalte dem, hvad der var sket, og de blev
skrækslagne.

9
Derefter sendte Abimelek bud efter Abraham. „Hvad er det
dog, du har gjort imod os?” sagde han. „Hvad har du imod
mig, siden du synes, jeg og mit rige fortjener at blive
skyldige i sådan en stor synd? Sådan noget burde ikke ske!

10
Hvorfor har du gjort det imod os?”

11
„Jeg regnede med, at det her var et gudløst sted, og at man
derfor uden videre ville slå mig ihjel og tage min kone,”
svarede Abraham.

12
„Desuden er hun faktisk min søster, for vi har samme far,
men ikke samme mor. Men vi giftede os alligevel.

13
Da Gud i sin tid pålagde mig at rejse bort fra mit eget
land, sagde jeg til hende: ‚Hvor som helst vi kommer frem,
så vær sød at sige, at jeg er din bror.’ ”

14
Derefter gav Abimelek Abraham får, køer og slaver, både mænd
og kvinder, og gav ham også hans kone tilbage.

15
Abimelek sagde desuden: „Se dig omkring i mit rige og vælg
det sted, hvor du helst vil slå dig ned.”

16
Til Sara sagde han: „Jeg giver din bror 1000 sølvstykker i
erstatning for det, som er overgået dig. Så regner jeg med,
at vi er kvit.”

17
Abraham bad nu til Gud og gik i forbøn for kong Abimelek,
og Gud helbredte både ham, hans kone og de øvrige kvinder i
hans harem, så de igen kunne få børn.

18
Herren havde nemlig gjort alle kvinderne i Abimeleks
husstand ufrugtbare på grund af det med Sara.

Kommentar:

*FØR* Moselovens forbud mht. at bedrive hor, havde mennesker
altså en DYB *respekt* for andre mennesker (hvad angår
ægteskabets *ukrænkelighed*).

Ægteskabsringen *signalerede* altså muligvis, at der var/er en
grænse, man IKKE må overskride (ved mindre man er
*selvmordskandidat*; forstået på den måde at den krænkede og
nu *skinsyge* ægtefælle i affekt tilstand kan finde på at
*myrde* horkarlen/horkvinden)! Således blev stridighederne løst
UDEN vold!

What does Genesis 20:1 mean?
https://www.bibleref.com/Genesis/20/Genesis-20-1.html

... They settle in Gerar, between Kadesh and Shur. Gerar was
south of Gaza, near the coast of the Mediterranean Sea, ...

Google-auto-translation:

... De slår sig ned i Gerar, mellem Kadesj og Shur. Gerar lå
syd for Gaza, nær kysten af Middelhavet ...

=>

Gerar (Gerar)
https://en.wikipedia.org/wiki/Gerar

(
DATA-memory on:

Zoara
https://en.wikipedia.org/wiki/Zoara

31.046944, 35.5025
https://maps.app.goo.gl/1VyQBegq9CQwg3ra8 (Zoom)
https://maps.app.goo.gl/tGCfbUFyCrne6z3g7
23,2121 km to Sodom (Bab edh-Dhra)
22,5738 km to Sodom-50-115-193
64,8655 km to Hebron, Cave of the Patriarchs, Makpelas hule
65,2036 km to Hebron-test-3 (50,0000 km to Sodom-test-3)
68,0786 km to Hebron, Mamre
85,1516 km to Temple, Jerusalem
91,8116 km to Tell Jericho
113,9750 km to Shiloh
131,3974 km to Shechem (Sikem)
434,7537 km to Sphinx
)

Gerar
https://en.wikipedia.org/wiki/Gerar
https://sites.google.com/view/abraham-c/objects/other/israel/gerar
Tel Haror
31.3817, 34.6069
https://maps.app.goo.gl/agREXYEf4EuPRDmo7
50,2026 km to Hebron-test-3 (50,0000 km to Sodom-test-3)
50,3691 km to Hebron, Cave of the Patriarchs, Makpelas hule
51,1137 km to Hebron, Mamre
74,0677 km to Temple, Jerusalem
88,5192 km to Sodom-test-3
88,6289 km to Sodom-50-115-193
89,2243 km to Sodom (Bab edh-Dhra)
92,9482 km to Zoara
96,1329 km to Tell Jericho
98,9482 km to Shiloh
112,3725 km to Shechem (Sikem)
366,7553 km to Sphinx
11.656,1082 km to Crater-3447

11.656,1082 * 600 / 40.030,2361 = 174,70955961 Global-600-units

Found "near" as a *birdline* between Gerar-Jerusalem-Jericho

Found around 25 km between Jerusalem_Jerusalem-lat-0_Jericho

On Gerar-Jericho-line, Jerusalem-lat-0
31.75899686008474, 35.25053997193023
https://maps.app.goo.gl/FecrPeRLBY3uKsEf9
2,5550 km to Temple, Jerusalem
24,6884 km from Temple to Jericho via Jerusalem-lat-0
22,1334 km to Tell Jericho
73,9995 km to Gerar

Hmm ...

74 ?

Hmm ... (memory on from) ...

Markpointers, Abraham-code
https://sites.google.com/view/a-markpointer/
https://sites.google.com/view/a-markpointer/74

Found no other markpointer-74 (at Abraham-code), yet!

(
More search:

Gerar (Gerar)
74,0677 km to Temple, Jerusalem

On Gerar-Jericho-line, Jerusalem-lat-0
2,5550 km to Temple, Jerusalem

=>

74,0677 / 2,5550 = 28,989...

Hmm ... 29 ?

(74,0677 + 2,5550) / 2,5550 = 29,98931507

Compare with ...

Subject: ½-life of 78-Pt-193 = 49,9588276561881 years ? -
Re: Found 78 -
Re: Found 193 (Measure Isotop 78-Pt-193 ?) i.r.t. MW1-Shiloh-lat-0 -
Re: Abraham-koden, Part 2
Date: Mon, 4 Sep 2023 09:03:29 +0200
25546 <ud3vg1$1bc3i$1...@news.eternal-september.org>
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-5xx/25-54x/25-546
https://sites.google.com/view/a-markpointer/50
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/EXlPXRe1AHU/m/35z9pmLJBQAJ

> ½-life of 78-Pt-193 = 49,9588276561881 years ?

49,9588276561881 * 360/600 = 29,97529659371286

(
Delta:
29,98931507 - 29,97529659371286 = 0,01401847628714

(29,97529659371286 * 2,5550) - 2,5550 = 74,0318827969363573
Was:____________________________________74,0677
Delta:___________________________________0,03581 km

35,8 meter

Hmm ...

36 meter kan nok IKKE bortforklares, selvom Tel Haror IKKE er
helt præcist opmålt!

Til Sara sagde han: „Jeg giver din bror 1000 sølvstykker i
erstatning for det, som er overgået dig. Så regner jeg med,
at vi er kvit.”

=>

1000 / 2,5550 = 391,38943249...
1000 / 74 = 13,51351351...
1000 / 74,0677 = 13,50116177...

Nå!

=>

1000 / 13,5 = 74,07407407
Was:__________74,0677
Delta:-________0,00637...

Unøjagtigheden nu blot på sølle 6,37 meter
)

Un moment, s'il vous plaît!

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25622

Found 8 (at Sodom-50-195 => Gerar-74 and 1000) -

https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-6xx/25-63x/25-632

-

Date: Sun, 1 Oct 2023 13:45:07 +0200
25622 <ufbm47$1hs32$1...@news.eternal-september.org>
https://sites.google.com/view/adultery/files/25-xxx/25-6xx/25-622
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/5ePfgkk4Q20/m/nd_WQQYkAwAJ
Notat
2023-10-03, Tuesday, CET 21:17

Find - if possible - Galactic-latitude of ET-Homestar
(8,049132769 Global-600-units)

(
De 195,6518 Globale-600-enheder (i galaktisk længdegrad) er
nogenlunde sikre, mens der hersker fortsat nogen usikkerhed mht.
de 8,049132769 Globale-600-enheder.
)

74,0677 / 2,5550 = 28,989315068
195,6518 / 8,049132769 = 24,307190056

______________195 / 74 = 2,635135135
8 * 195 / 74 = 21,081081081
8,049132769 * 195 / 74 = 21,210552567
8,049132769 * 195,6518 / 74 = 21,281450199
8,049132769 * 195,6518 / 75 = 20,997697529
8,050015384 * 195,6518 / 75 = 20,999999999

8,050015384 * 195,6518 = 1575 = 21 * 75
8,050015384 * 195,6518 * 2 = 3150 = 2 * 21 * 75
8,050015384 * 195,6518 * 2 = "Pi" * 1000 = 2 * 21 * 75
____________________________________focus

Genesis 20,16 ... Sara ... 1000 Sølvstykker

3,15 / 2,555 = 90 / 73
______________focus

Genesis 17,17 ... Abraham = 99 år, Sara = 90 år

Delta 99-90 = 9

"½-life" 18 = 9

Found maybe markpointer-18

(
Input Daniel-koden-1260-1290-1335

1260, Counter = 0 (and/or -2½)
1290, Counter = 1 (and/or -1½)
1335, Counter = 2,5 (and/or 0)
1575, Counter = 10,5 (and/or 8)

3,14159265359 * 1000 = 2 * 195,6518 * ?
3,14159265359 * 1000 / (2 * 195,6518) = 8,028529903
22/7 * 1000 / (2 * 195,6518) = 8,031761381
Was:____________________________________8,049132769
3,14965462939 * 1000 / (2 * 195,6518) = 8,049132769

Delta:
3,14965462939 - 3,14159265359 = 0,0080619758

(
(205 - 75) = 130
(205 - 75) * 360/600 = 78

(187 - 57) = 130
(187 - 57) * 360/600 = 78

21 * 74 = 1554
21 * 74 / 8 = 194,25
21 * 74 / 195 = 7,96923077
21 * 74 / 195,6518 = 7,94268185

(
21 * 75 = 1575
21 * 75 / 8 = 196,875
21 * 75 / 195 = 8,07692308
21 * 75 / 195,6518 = 8,05001538

74,0677 + 2,5550 = 76,6227
195 / 2,5550 = 76,3209393346380
195,7709985 / 2,5550 = 76,6227
195,6518 / 2,5550 = 76,5760469667319
195,6518 / ? = ?
195,6518 / 2,55253490 = 76,6499999666998

-

74,0677 / 2,5550 = 28,9893150684932
76,5760469667319 / 2,55253490 = 29,9999999869666
76,6499999666998 / 2,55253490 = 30,0289723626109

195,6518 / 30 = 6,5217266...
195,6518 / 29 = 6,7466137931034

30 / 195,6518 = 0,1533336263709

76,5760469667319 * 2,5550 = 195,6518

76,5760469667319 * (76,5760469667319 / 30) = 195,46303230
76,5760469667319^2 / 30 = 195,46303230
76,576046967^2 / 30 = 195,46303230
76,57604697^2 / 30 = 195,46303232
76,576057^2 / 30 = 195,46308352
76,5761^2 / 30 = 195,46330304
76,58^2 / 30 = 195,48321333
76,59^2 / 30 = 195,53427
76,60^2 / 30 = 195,58533333
76,61^2 / 30 = 195,63640333
76,611^2 / 30 = 195,6415107
76,612^2 / 30 = 195,64661813
76,613^2 / 30 = 195,65172563
76,6130145^2 / 30 = 195,651799693
76,61301455^2 / 30 = 195,6517999479504
76,6130146^2 / 30 = 195,651800203
76,6130149^2 / 30 = 195,651801736
76,613015^2 / 30 = 195,651802246
76,613019^2 / 30 = 195,651822676
76,61302^2 / 30 = 195,651827784
76,61304^2 / 30 = 195,651929935
76,61305^2 / 30 = 195,651981010
76,61305^2 / 30 = 195,651981010
76,6131^2 / 30 = 195,652236387

=>

76,61301455 / 30 = 2,55376715166...
Was:_______________2,5550
Delta:_____________0,00123284833...

Unøjagtigheden nu nede på blot sølle 1,23 meter

and ...

195,6518 / 2,55376715166 = 76,61301457...

76,61301455 * 29/30 = 74,05924739833...
Was:__________________74,0677
Delta:_________________0,00845260166...

Unøjagtigheden nu nede på blot sølle 8,45 meter

=>

21 * 74 / 195,6518 = 7,94268185
21 * 76,61301455 * 29/30 / 195,6518 = 7,94904108

7,94904108 * 195,6518/(21*76,61301455*29/30) = 1,00000000013563
8,049132769 * 195,6518/(21*76,61301455*29/30) = 1,01259166848987

1,01259166848987 / (1,01259166848987 -1) = 80,41759274
Compare with Big-Bang-DATA:________________80,42166667
Delta:______________________________________0,00407393

=>

80,41759274 * (1,01259166848987 -1) = 1,012591668..
80,42166667 * (1,01259 -1) = 1,0125087833753
80,42166667 * (1,012591 -1) = 1,01258920504197
80,42166667 * (1,01259101 -1) = 1,0125900092586367
80,42166667 * (1,01259102 -1) = 1,0125908134753034
80,42166667 * (1,012591022 -1) = 1,01259097431863674
80,42166667 * (1,0125910225 -1) = 1,012591014529470075
80,42166667 * (1,01259102251 -1) = 1,0125910153336867417
80,42166667 * (1,01259102252 -1) = 1,0125910161379034084
80,42166667 * (1,01259102257 -1) = 1,0125910201589867419
80,42166667 * (1,01259102258 -1) = 1,0125910209632034086
80,42166667 * (1,01259102259 -1) = 1,0125910217674200753
80,42166667 * (1,012591022593 -1) = 1,01259102200868507531
80,42166667 * (1,012591022596 -1) = 1,01259102224995007532
80,42166667 * (1,012591022599 -1) = 1,01259102249121507533
80,42166667 * (1,0125910226 -1) = 1,012591022571636742
80,42166667 * (1,01259102260035 -1) = 1,0125910225997843253345
80,42166667 * (1,012591022600356 -1)= 1,01259102260026685533452
80,42166667 * (1,012591022600357 -1)= 1,01259102260034727700119
______________________________________1,012591022600357
80,42166667 * (1,012591022600358 -1)= 1,01259102260042769866786
80,42166667 * (1,012591022600359 -1)= 1,01259102260050812033453
80,42166667 * (1,01259102260036 -1) = 1,0125910226005885420012
80,42166667 * (1,01259102260039 -1) = 1,0125910226030011920013
80,42166667 * (1,0125910226004 -1) = 1,012591022603805408668
80,42166667 * (1,0125910226005 -1) = 1,012591022611847575335
80,42166667 * (1,012591022601 -1) = 1,01259102265205840867
80,42166667 * (1,012591023 -1) = 1,01259105474030341
80,42166667 * (1,012591024 -1) = 1,01259113516197008
80,42166667 * (1,0125911 -1) = 1,012597247208637
80,42166667 * (1,012592 -1) = 1,01266962670864
80,42166667 * (1,01259166848987 -1) = 1,01264...
80,42166667 * (1,012596 -1) = ...
80,42166667 * (1,012596 -1) = 1,01299131337532
80,42166667 * (1,0126 -1) = 1,013313000042

[...]

8,049132769 * 195,6518/(21* ? *29/30) = 1,012591022600357

8,049132769 * 195,6518 /21/29*30 / 1,012591022600357 =
76,6130634182417

7,94904108 * 195,6518/(21* 76,61301455 *29/30) = 1
? * 195,6518/(21* 76,6130634182417 *29/30) = 1

1 / (195,6518/(21* 76,6130634182417 *29/30) ) = 7,949046149

21 * 74 / 195,6518 = 7,94268185
)

7,94268185 * 195,6518 / 21 = 74,0000000371348
7,949046149 * 195,6518 / 21 = 74,0592946349961

2023-10-04, Wednesday

Koden viser sig at være meget *simpel* (hvilket er TYPISK for
hele ET-Bible-koden:

_______74 * 8 = 592
600 - (74 * 8) = 8

and ...

600 / 8 = 75

Abraham er 99 år, da hændelsen indtræffer, men OM han er 99,0
eller 99,99 siges der INTET om!

Og da han dør i en alder af 175, og vi bruger dette som
*målepunkt*, da bliver regnestykket omtrent:

175 - 100 = 75

Konklusion:

8-taller anvendes altså i BEGGE sammenhæng, apropos det
*efterlyste* markørtal:

Find - if possible - Galactic-latitude of ET-Homestar
(8,049132769 Global-600-units)

Desværre blev tallet IKKE præciseret, hvilket ellers var ønsket!

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25632

Bjarne Østergård

Der findes mig bekendt intet kirkesamfund her i landet, der nægter at vie fraskilte til anden partner.
Det er sikkert slet ikke lovligt for en præst at nægte det.
Men det ved jeg ikke.
Det er vel som med homoseksuelle efterhånden,, de kan vis også blive gift i de fleste kirker her i landet.

Så er spørgsmålet jo, findes der overhovedet noget kirkesamfund der er dyrker og udøver ægte kristendom?
Jeg tror det ikke.

Re: Found 8 (at Sodom-50-195 => Gerar-74 and 1000) -
Re: Heaven-Break - Was: Når det er tid at gå

File 25.635 ...
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-6xx/25-63x/25-635

-

Den 04-10-2023 kl. 09:31 skrev Kall, Mogens:

Subject: Found 8 (at Sodom-50-195 => Gerar-74 and 1000) -
Re: Heaven-Break - Was: Når det er tid at gå
Date: Wed, 4 Oct 2023 09:31:12 +0200
25632 <ufj4c1$28kq$1...@news.eternal-september.org>
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-6xx/25-63x/25-632
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/5ePfgkk4Q20/m/RH7Kx-YBBAAJ
Ud for Gerar er der en anden markør:

Der er næsten 99 km (98,9482 km) to Shiloh, og ifølge Bibelen
er Abraham på det tidspunkt 99 år ...

99 år (Gen 17,1) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+17.1&version=BPH

Gerar (Gen 20,1)
https://www.bibleref.com/Genesis/20/Genesis-20-1.html
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+20.1&version=BPH

100 år (Gen 21.5)
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+21.5&version=BPH

Herved *udpeges* Shiloh (som en art *målepunkt*), apropos fundet
at 78-50-115-193 km (i forlængelse af Shiloh) og dermed en fin
hentydning til isotopet 78-Platin-193 (115 neutroner) med ½-life
på 50 år ...

Subject: [ New Jericho position ]
Date: Sun, 3 Sep 2023 18:11:50 +0200
25543 <ud2b86$1017q$1...@news.eternal-september.org>
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-5xx/25-54x/25-543
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/EXlPXRe1AHU/m/KyXlrrqYBQAJ

Bemærkelsesværdigt er det derfor OGSÅ, at Shiloh ligger næsten
på *fuglelinje* med Gerar og Mount Ararat.

Afvigelsen fra fuglelinjen er på ca. ...

Shiloh-lat-0_on_Gerar_M.Ararat_line
35,291982770645085 32,05419238744909
32.05419238744909, 35.291982770645085
https://maps.app.goo.gl/aWvCqEP2q2dMPEar9
271,36 m (890,29 fod) to Shiloh
98,9480 km to Gerar
1.174,3437 km to M.Ararat

98,9480 / 0,27136 = 364,6373820754717

Omtrent ca. 1 år (apropos 78-Pt-193, ½-life = 50 år)

(
Kanske de 98,9480 km (fremfor + 52 meter = 99,0000 km) er en fin
lille hentydning til tallet 50

HVORFOR ikke helt præcist 1 år ?

Upræcis opmåling (af Gerar) og/eller at M.Ararat har ændret
sin position (i de forgange 3447 år) pga., at de tektoniske
plader har forskubber sig med tiden?

(
1 år:
(
Mass Electron, Proton and Neutron. See fx. ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home/definitions-definitioner/mass
)

98,9480 / 360 = 0,2748555555556
Electron * 1000/(Proton * 2)= 0,2723085106949
Electron * 1000/(Neutron* 2)= 0,2719336722850
98,9480 / 364 = 0,2718351648351
98,9480 / 364,6373820754717 = 0,27136
98,9480 / 365 = 0,2710904109589
98,9480 / 365,25 = 0,2709048596851
98,9480 / 365,256363004 = 0,2709001403459

=>

Delta-1:
98,9480 / 364,6373820754717 = 0,27136
98,9480 / 365,256363004 = 0,2709001403459
______________________________0,0004598596541 km

Unøjagtigheden på i alt 0,46 meter

(
Delta-2:
Electron * 1000/(Neutron* 2)= 0,2719336722850
98,9480 / 365,256363004 = 0,2709001403459
______________________________0,0010335319391 km

Unøjagtigheden på i alt 1,03 meter

Delta-3:
Electron * 1000/(Proton * 2)= 0,2723085106949
98,9480 / 365,256363004 = 0,2709001403459
______________________________0,001408370349 km

Unøjagtigheden på i alt 01,41 meter
)

Delkonklusion:

Så præcis er opmålingen ikke, at der kan skelnes mellem ting på
blot sølle ½-1 meter.

1.174,3437 / 0,27136 = 4.327,62271521
1.174,3437 / 98,9480 = 11,86829143

2,5550 / 0,27136 = 9,41553656
74,0677 / 0,27136 = 272,94995578

1.174,3437 / 2,5550 = 459,62571429
98,9480 / 2,5550 = 38,72720157

Found nothing, yet!
)

Un moment, s'il vous plaît!

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25635

Interrupt RETURN from ...

Subject: Gud Helligånd: "Hvorfor spørger du ikke bare mig?
Det er mig, der underviser [profeten]."
Date: Fri, 13 Oct 2023 09:42:25 +0200
25669 <6528f4e4$0$710$1472...@news.sunsite.dk>
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/view/divine-guidance/files/25-xxx/25-6xx/25-669
Prophet training (profet oplæring)
https://sites.google.com/view/prophet-training/files/25-xxx/25-6xx/25-669
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/cV3x-Z6Wq4U/m/aYi_ybzFBgAJ

> Nøgleord:
>
> En dag, han sad og læste, talte Helligånden til ham og sagde,
> "Hvorfor spørger du ikke bare mig? Det er mig, der underviser
> Charlie."

Hmm ... (memory on from) ...

Fra: Mogens Kall <...
Date: tors. 28. sep. 2023 kl. CET 20.22, GMT 18:22
Subject: ... (classified) ...
To: ... (name Classified, code +1,OKG) ...

=>

Input devotiontext for Saturday, 14, oktober 2023 from ...

BibelLæserRingen, Bibelnøglen
https://blr.dk/netbutik/

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 6. september
2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

... (Sorry. Time out!) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+12.49&version=BPH

Lukas 12:49, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

Jeg er kommet for at sætte verden i brand,
og hvor ville jeg ønske,
at ilden allerede havde fænget!