autentificarea pe l10n.ro

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
Acum câteva zile am vrut să modific ceva la pagina cu terminologia de grafică de la http://l10n.ro/index.php?title=Grafic%C4%83, da' n-am reușit să mă autentific (sau să mă loghez :)

Între timp am portat pagina respectivă la mine [1] cu unele mici completări, dar întrebarea mea rămâne: de ce nu am putut să „intru” pe l10n.ro ? N-a funcționat nici „V-ați uitat parola?”. De altfel nu știu de când există problema asta, că n-am mai încercat demult.

Cât despre i18n.ro, aia e complet varză ca să zic așa (mă întreb de ce mai există).

Cristi

[1] https://www.secarica.ro/index.php/rou/grafica-l10n

--
Cristian Secară
https://www.secarica.ro

Dumitru Moldovan

to diacr...@googlegroups.com
On Sun, Nov 15, 2020 at 05:33:22AM +0200, Cristian Secară wrote:
[...]
Site-ul l10n.ro e cam disfuncțional pentru că: 1. a fost gândit ca o copie de rezervă pentru i18n.ro 2. i18n.ro a fost abandonat de creatorul său, Sorin Sbârnea. Prin urmare, nu a mai fost menținută și actualizată acea instalare MediaWiki de la i18n.ro/l10n.ro. Mare minune că mai merge glosarul (doar pe l10n.ro) și asta pentru că s-a străduit Ákos să ruleze codul într-un Docker dedicat. Tot el găzduiește l10n.ro într-o mașină virtuală proprie și i-a configurat un certificat HTTPS. După cum am mai zis pe lista asta, am încercat să salvez ce mi s-a părut util la https://diacritice.sourceforge.io/. Inclusiv pagina cu termeni grafici, care e disponibilă la https://diacritice.sourceforge.io/termenigrafici.html. Am sperat că mai pune și altcineva umărul, deocamdată nu am alte contribuții în repozitoriul acestui site de la https://github.com/dumol/diacritice. Toate cele de mai sus au fost discutate și răs-discutate pe lista asta, mai multe la https://groups.google.com/g/diacritice/c/tMMB-iSMEhM/. Ce aș mai putea zice nou? Din păcate, n-am o alternativă pentru glosarul de la http://l10n.ro/glosar, în continuare trimit către el și din noul site. Am sperat într-o rescriere a codului, inițiată pe lista asta, codul e la https://github.com/kneekoo/glosar. Dacă nu s-a concretizat până la capăt, cred că o să fac o pagină statică cu toți termenii și o integrez în repozitoriul noului site. Oricum nu au fost deloc modificări în ultimii ani și teoretic s-ar putea face îmbunătățiri de termeni și prin GitHub pull request. În plus, poate ar trebui să încep să redirectez l10n.ro către noul site, ca să nu frustreze și pe alții. Domeniul mai e plătit un an de zile și nu cred că o să-l prelungesc. Din păcate, interesul meu pentru localizare a scăzut simțitor în ultima vreme și mă străduiesc să pun lucrurile în ordine în speranța că vor mai fi utile cuiva. Și, cine știe, poate chiar vor fi menținute și îmbunătățite… Așa cum am partajat cu alții accesul la domeniul l10n.ro (atât la registrar, cât și în contul de DNS hosting), îs dispus să fac la fel și cu proiectul SourceForge de la https://sourceforge.net/projects/diacritice/.
Cât despre i18n.ro, aia e complet varză ca să zic așa (mă întreb de ce mai există).
O perioadă domeniul i18n.ro a fost șterpelit, detalii la https://github.com/softwareliber/diacritice/issues/15. Nu știu cine a răscumpărat domeniul acum un an jumate, am mai întrebat pe listă: https://groups.google.com/g/diacritice/c/TRzuI0un8T0. Îs curios în continuare… :-] La modul serios, poate ar fi mai bună o redirectare și de la i18n.ro, pentru că e chiar mai praf decât l10n.ro, după cum ai observat și tu.

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
În data de Mon, 16 Nov 2020 10:42:08 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> [...]
> <https://diacritice.sourceforge.io/termenigrafici.html>. Am sperat
> că mai pune și altcineva umărul, deocamdată nu am alte contribuții în

Uitasem asta, de fapt nu prea rețin numele unor pagini care nu au domeniu propriu.

Arată oricum mai bine și este mai bine structurat decât i/lxxn.ro, dar răzbate de acolo și un efort semnificativ în a pune lucrurile în ordine :)

Eu personal nu mă văd să am timp de contribuit la acele pagini, puținul tip pe care îl dedic domeniului localizării – cel puțin în ultima vreme – este/a fost concentrat pe traducerile efective și de revizuiri/îmbunătățiri ale celor existente de la GIMP și Inkscape (la acesta din urmă încă necomise) și într-o măsură oarecare și la browserul Vivaldi (dezvoltat de o rămășiță a vechii echipe Opera, declarat fiind din start mai pentru „geeks”). Paginile mele proprii, deși stufoase tehnic (bazate pe Joomla și, în cazul meu, cu o structură bilingvă en/ro a meniurilor și a unor mici părți de conținut), le actualizez rar, deci acolo nu consum un mare efort.

> [...]
> nu s-a concretizat până la capăt, cred că o să fac o pagină
> statică cu toți termenii și o integrez în repozitoriul noului site.

E și asta o variantă, dar din păcate nu cred că foarte atractivă pentru noi-veniți ca să zic așa. Mai degrabă doar ca alternativă de tip rezervă-în-caz-de-dezastru.

Am în vedere și un avantaj al formei actuale a funcționării glosarului, anume că începe să listeze în momentul tastării (chiar în firul menționat mai sus era undeva o confuzie legată de dropdown și drop down care nu ar fi existat dacă la tastarea primelor patru litere (drop) apare tot ce trebuie).

> Oricum nu au fost deloc modificări în ultimii ani și teoretic s-ar
> putea face îmbunătățiri de termeni și prin GitHub pull request.

Mda. Nu prea sunt eu prieten cu stilul pull request (de fapt nu prea sunt eu prieten cu niciunul dintre Git**b-uri), da' dacă asta e, asta e :)

> În plus, poate ar trebui să încep să redirectez l10n.ro către noul
> site, ca să nu frustreze și pe alții.

Asta zic eu că ar fi un lucru util (și cât mai curând, ca să „vedem” și practic ce implică asta ca „user experience”).

> [...]
> străduiesc să pun lucrurile în ordine în speranța că vor mai fi
> utile cuiva. Și, cine știe, poate chiar vor fi menținute și

:(

> Așa cum am partajat cu alții accesul la domeniul l10n.ro (atât la
> registrar, cât și în contul de DNS hosting), îs dispus să fac la fel
> și cu proiectul SourceForge de la
> <https://sourceforge.net/projects/diacritice/>.

Aici este ceva puțin zăpăcitor: ceva e pus (sau disponibil) pe github, ceva e pus (sau disponibil) pe sourceforge.

> [...]
> <https://github.com/softwareliber/diacritice/issues/15>.
>
> Nu știu cine a răscumpărat domeniul acum un an jumate, am mai

Păi scrie la rotld: Diet Standards, Companie Comercială, 401 First Street, Hoboken, NJ, 07030, +1.2015843748, averasc...@yahoo.com

Deci cineva care ține în primul rând la dietă și abia apoi la internaționalizare :)

> La modul serios, poate ar fi mai bună o redirectare și de la i18n.ro,
> pentru că e chiar mai praf decât l10n.ro, după cum ai observat și
> tu.

Ar fi bine, dar pentru asta trebuie vorbit la Hoboken, NJ :/ (sau așteptat și văzut dacă mai reînnoiește cineva după 2021-02-12)

Cristi

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
În data de Mon, 16 Nov 2020 15:23:43 +0200, Cristian Secară a scris:

> Asta zic eu că ar fi un lucru util (și cât mai curând, ca să „vedem”
> și practic ce implică asta ca „user experience”).

De fapt cred că ar trebui făcută *din timp* o redirecționare permanentă din htaccess, ca să se obișnuiască Google și alții din timp cu redirecționarea (asta până nu expiră domeniul și respectiv serverul fizic – mă rog, ca idee, că mai e timp).

Dumitru Moldovan

to diacr...@googlegroups.com
On Lu, nov 16, 2020 at 15:23, Cristian Secară <li...@secarica.ro>
wrote:
> În data de Mon, 16 Nov 2020 10:42:08 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> Uitasem asta, de fapt nu prea rețin numele unor pagini care nu au
> domeniu propriu.

Poți reține așa: diacritice.sf.net (și va redirecționa automat
unde trebuie). Sau diacritice.sourceforge.net, daca e mai ușor de
ținut minte… :-]

> […]

> Asta zic eu că ar fi un lucru util (și cât mai curând, ca să
> „vedem” și practic ce implică asta ca „user experience”).

OK, o să vorbesc cu Ákos, să-mi recapăt accesul la site. Nu mă
pricep la web dev, dar aș muta actualul site pe ceva gen
http://arhiva.l10n.ro, iar l10n.ro să redirecteze după câteva
secunde la https://diacritice.sourceforge.io cu un mesaj care să zică
și de arhivă.

Am văzut în paralel și mesajul cu redirectare ce tre' făcută din
timp, o să mă și consult cu cineva mai în temă.

> […]
>
> Aici este ceva puțin zăpăcitor: ceva e pus (sau disponibil) pe
> github, ceva e pus (sau disponibil) pe sourceforge.

Aș putea face un mirror, să fie sursele disponibile atât la
sourceforge, cât și la github, nu e mare brânză. Dar nu mă
aștept la contribuții pe SF, e mult mai probabil ca cineva să fie
tentat să contribuie pe GitHub.

> [...]
>
> Ar fi bine, dar pentru asta trebuie vorbit la Hoboken, NJ :/ (sau
> așteptat și văzut dacă mai reînnoiește cineva după 2021-02-12)

Interesantă descoperire… N-am încercat
https://rotld.ro/whois/?domain=i18n.ro pentru că am crezut că-i luat
de o persoană fizică, din moment ce conținutul este tot cel vechi.
Dar tot nu înțeleg care-i situația, oare nu-i actualizată
înregistrarea la RoTLD?

Din ce am scris acum 2 ani¹, știu că domeniul a fost șterpelit pe
1.09.2018 de către Tool Domains Ltd. Iar acum apare că a fost luat
pe 1.09.2018 de către Diet Standards. Posibil ca proprietarul să fi
rămas același, dar să-și fi schimat numele? Și să fi refolosit
vechiul conținut pentru a păstra rankingul? Nu mă pricep la
chestiile astea, poate spun prostii…

1.
https://github.com/softwareliber/diacritice/issues/15#issuecomment-418001470

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
În data de Mon, 16 Nov 2020 16:36:57 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> Poți reține așa: diacritice.sf.net (și va redirecționa automat
> unde trebuie). Sau diacritice.sourceforge.net, daca e mai ușor de
> ținut minte… :-]

Ok...

> OK, o să vorbesc cu Ákos, să-mi recapăt accesul la site. Nu mă
> pricep la web dev, dar aș muta actualul site pe ceva gen
> [...]

Mai demult, când mi-am schimbat saitul de la html static la Joomla, mi-am redirecționat niște adrese proprii din varianta cu .html în coadă către varianta cu index.php. Asta din cauză că am identificat mai multe trimiteri către vechile adrese (de pe diverse pagini pe internet) care – după ce am șters vechea structură – dădeau în gol cu 404.

Avantajul a fost că așa am putut să le redirecționez punctual, adică dacă undeva în lume era o trimitere către tastatura de XP (de exemplu), prin redirecționarea punctuală se afișează direct chiar pagina cu tastatura de XP în varianta nouă (adică nu ceva generic). Sugerez să faci la fel cu paginile importante, gen ghidul traducătorului sau glosarul când va fi disponibil altundeva (și inclusiv prima pagină veche - către prima pagină nouă).

Eu am făcut asta din fișierul .htaccess din rădăcina serverului. Sigur că pentru a putea funcționa, trebuie ca serverul vechi să existe încă fizic (adică nu mai poate fi valabil după expirarea domeniului).

Spicuiesc câteva exemple de la mine:

RedirectMatch 301 "^/html/ro\.html/?$" "http://www.secarica.ro/index.php/rou"
RedirectMatch 301 "^/html/ro_keyboard\.html/?$" "http://www.secarica.ro/index.php/rou/tastatura-ro"
RedirectMatch 301 "^/html/tastatura_ro\.html/?$" "http://www.secarica.ro/index.php/rou/tastatura-ro"
RedirectMatch 301 "^/html/info_winvista\.html/?$" "http://www.secarica.ro/index.php/rou/info-winvista"
RedirectMatch 301 "^/html/ro_kbd_winxp\.html/?$" "http://www.secarica.ro/index.php/rou/tastatura-ro/pentru-winxp"
RedirectMatch 301 "^/html/s-uri_si_t-uri\.html/?$" "http://www.secarica.ro/index.php/rou/s-uri-si-t-uri"

și mai am și câteva de genul ăsta când doar am schimbat numele unor pagini (fiind deja în varianta nouă), dar nu mai țin minte de ce sau cu ce diferă prefixul:
Redirect 301 /index.php/zx-zone/3-hardware http://www.secarica.ro/index.php/zx-zone/plus3-hardware
Redirect 301 /index.php/ro/zx-zone/3-hardware http://www.secarica.ro/index.php/ro/zx-zone/plus3-hardware
Redirect 301 /index.php/en/zx-zone/3-hardware http://www.secarica.ro/index.php/en/zx-zone/plus3-hardware

Din ce am citit la vremea respectivă, țin minte așa vag că Goolge ar ține cont de redirectarea permanentă, adică după o vreme știe să găsească adresa nouă chiar și după ce dispare redirecționarea explicită (dar trebuie verificată teoria).

Redirecționarea cu .htacces este instantanee și îmi pare chiar mai bine decât să fie o pauză temporizată cu un mesaj explicativ, care fie dispare prea repede, fie enervează că durează prea mult. Iar mesajul explicativ poate fi pus ca un mic antet pe noua pagină (sau pe fiecare pagină unde se știe că există redirecționare), sau nu se mai pune nimic și se prinde omu' din context.

> [...]
> de o persoană fizică, din moment ce conținutul este tot cel vechi.
> Dar tot nu înțeleg care-i situația, oare nu-i actualizată

Asta nu cred să fie posibil.

> [...]
> rămas același, dar să-și fi schimat numele? Și să fi refolosit
> vechiul conținut pentru a păstra rankingul? Nu mă pricep la

Nu e imposibil tehnic să fi refolosit vechiul conținut prin copiere (vezi ca exemplu web.archive.org), dar îmi pare improbabil ca efort; mai degrabă pare cineva cu acces direct la sursele vechi, în speță baza de date php – dar la fel, doar îmi dau cu presupusul. Oricum, bizar. Poate că Sorin Sbârnea s-a reprofilat de la RoOffice (sau cum se chema pe vremuri suita de la Intersol) la produse dietetice :)

Cristian Secară

> [...]

> ținut minte… :-]
>
> OK, o să vorbesc cu Ákos, [...] să redirecteze după câteva

Care-i treaba de ba este .net, ba este .io ?

Dacă fac trimitere explicită dintr-o pagină externă, către care adresă trebuie făcută trimiterea ?

Dumitru Moldovan

to diacr...@googlegroups.com
On Ma, nov 17, 2020 at 13:07, Cristian Secară <li...@secarica.ro>
wrote:
> În data de Mon, 16 Nov 2020 16:36:57 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> Care-i treaba de ba este .net, ba este .io ?
>
> Dacă fac trimitere explicită dintr-o pagină externă, către care
> adresă trebuie făcută trimiterea ?

Doar pentru sourceforge.io e (era?) disponibilă opțiunea HTTPS.
Bănuiesc că trimiterile ar trebui făcute către adresa finală, deci
cea cu .io. Sugestiile cu sf.net și sourceforge.net erau pentru când
scrii linkul în navigator, îs mai ușor de ținut minte. Personal,
prefer să scriu doar diacritice.sf.net.

Am citit și sfaturile din celelălat mesaj al tău, o să țin cont de
ele. Mulțam fain!