Fwd: PROTECCIÓ PARC COLLSEROLA

aavvelfaig la floresta

to Jaume LLanso
PER ALS VEÏNS INTERESSATS PER LA PROBLEMÀTICA DELS INCENDIS, ADJUNTO  E-MAIL, ENVIAT PER UN VEÍ DE LA FLORESTA, JOSEP NOGUERA, EN EL QUAL ENS FA CONÈIXER DOS IMPUGNACIONS QUE HA PRESENTAT A EL RESPECTE, SALUTACIONS, P@CO

Bona tarda

Jo visc a l’Av. Pere Planas 77 i vaig ser un dels afectats de l’incendi a La Floresta de l’any  1994. Semant-se tots els arbres. Per sort encara na havíem construït la casa, si be cada any patim per no es torni a reproduir l’incendi de l’any 1994.

Collserola te 2 vessants, una cap a mar orientada cap sud-est (més exposada al sòl i amb menys vegetació) i l’altre cap el Vallès orientada a nord-oest (més humida i amb més vegetació arbòria). Aquesta diferent posició fa que tingui 2 situacions diferents de perill.  Normalment a la vessant Mar cada any hi ha 2 o 3 petits incendis fàcils de controlar atès la poca massa forestal (poca càrrega de foc)  i a la vessant Vallès pràcticament hi ha pocs connats d’incendi però molt més perillosos atès la gran quantitat de massa forestal (altea càrrega de foc), si be atès la seva orientació amb un nivell d’humitat més alt que dificulta l’inici de l’incendi.

Modificar les condicions climatològiques de l’entorn no son possibles, evitar l’accessibilitat de de la gent a l’espai natural tampoc es possible i la possibilitat de que es pugui generar un incendi de forma intencionada o no intencionada tampoc es possible. L’única possibilitat està en disposar del mitjans necessaris per permetre l’actuació ràpida dels bombers i disposar de les franges perimetrals de forma adequada per tal de minimitzar la càrrega de foc i disposar d’un alt nivell humitat per minimitzar el perill.

Personalment vaig fer 2 al·legacions en relació a les 2 modificacions de de planejament a l’àmbit del Parc de Collserola per tal de guanyar accessibilitat dels bombers en el front del meu solar, a mot d’exemple, per tal de disposar de doble accessibilitat i evitar sector d’entrada única (ratoneres). En aquest cas connectant el C/ Moret amb l’avinguda Pere Planas. Malauradament, davant una administració prepotent, no en varen contestar a les al·legacions i de tant en tant m’envien actes d’aprovacions que res tenen a veure amb les al·legacions presentades.

Nota: S’adjunten al·legacions presentades.

Atès que la meva casa  dona front al Parc de Collserola i per tant del potencial perill d’incendi d’aquest es del meu interès poder participar en la vostra comissió.

Salutacions

Josep Àngel Noguera Cortés Arq. Tèc. 620.036.207
Av. Pere Planas 77 – La Floresta
08198 Sant Cugat del Vallès
Tel. 93.583.65.43
P  Si no és necessari, no imprimeixis aquest correu. Però si ho fas, fes-ho en paper reciclat.

Sent: Friday, December 11, 2020 7:37 PM
Subject: PROTECCIÓ PARC COLLSEROLA

Us adjunto manifestos redactats per entitats veïnals amb límits, habitatges i entorn del Parc de Collserola, si algun veí està interessat a participar en el seu moviment de defensa del territori, pot posar-se en contacte amb l'Associació per establir la connexió amb ells, de moment la Associació participarà en les trobades que puguin haver per obtenir una resposta de l'Administració, salutacions, P@co
20180103 Alegacions a la Modif PGM Co.pdf
20180103 Alegacions al PEPNAT.pdf