anarhija/ blok 45 i Bubašvaba pres: uživo na Gradskom sajmu knjiga (KC Grad)

65 zobrazení
Preskočiť na prvú neprečítanú správu

AG

neprečítané,
29. 8. 2021, 10:01:5429. 8. 2021
komu: blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Gradski sajam knjiga, KC Grad, nedelja 5. IX 2021, od 17–23.00

2. Naš štand

3. Odjavna špica

KC-Grad-najava.jpg

Najava KC Grad

Ako do nedelje 5. IX sve bude išlo kao što je najavljeno – ako ne bude mnogo gore nego što već jeste – eto nas na Gradskom sajmu knjiga, u KC Grad. Prvi put uživo, od "Plaže" u Okretnici, u februaru 2020.

To je, ako se ne varam, tek drugi takav sajam otkad je udarila korona. Bio sam na onom prvom, julskom, samo kao posetilac, i to je bilo bajno. Odjednom toliko poznatih lica, svi željni susreta i razgovora – bez euforije, jer pritisak ne popušta, ali opet ozareni. Mnogo ljudi, tokom celog sajma, iako je bio skoro nemoguć dan: ne samo da je bila ona užasna vrućina, nego je bio i ekstremno sportski dan (finala u tenisu i fudbalu), ali poseta je opet bila izuzetna. Ne pratim redovno programe po gradu, ne samo u KC Grad, osim tu i tamo (tako sam propustio neke dobre stvari, recimo, svirku i izložbu Jona Langforda, iz The Mekons, 2014, baš u KC Grad i u jednoj galeriji, od čega još ne mogu da se oporavim), ne znam mnogo o svim tim mestima, ali ovaj prostor je divan, naročito to dvorište u kojem je bio sajam. Ako bude lepo vreme (kao što će izgleda biti), opet ćemo biti tamo.

KC-Grad-foto-Irena-Djukic-i-drugi.jpg

Kiselo drvo, bagrem, loza, lampioni. Meni to odgovara. Podseća me na našu staru divlju baštu u Zemunu; kiselo drvo je taj karakteristični detalj, znamen otpora varvarskom "progresu" (engleski pučki naziv je već transcendentan: Tree of Heaven!); ali, naravno, ima još takvih mesta, svuda po Beogradu.

Dolaze mnogi bitni i dobri izdavači, po pravilu mali i srednji. Neki su već veterani, znani svima koji još čitaju (Red Box, Besna kobila, Lom, Geopoetika, FMK knjige, Treći trg, itd.), neki su noviji, ali bez obzira na status, način rada i orijentaciju (ovo poslednje može biti svakakvo, kao što znamo, ali ovde ne treba očekivati one idejno najgore, ni u tragovima), to su sve robovi knjige. Posebna provincija u Carstvu strasti. U svakom slučaju, retko dobar izbor izlagača. Potpuno je zapanjujuće ne samo to što su opstali u ovoj situaciji – mislim na radikalnu, vrišteću degradaciju svega, što nije od juče, ne samo na koronu – nego što i stalno niču novi. To se ne može lako objasniti. Kompletan spisak imate u najavi KC Grad:

"... Sa nama su: LOM, PPM Enklava, Rende Izdavačka Kuća, Treći Trg & Srebrno drvo, Radni sto, Areté, ŠTRIK, Besna kobila, Makondo, DARMA BOOKS, Sumatra izdavaštvo, NoRules izdavaštvo, RED BOX knjige, IPC Media, Odiseja Izdavačka Kuća, FMK knjige, Ammonite Books, anarhija/ blok 45, Stella Polare Knjige...

ULAZ JE BESPLATAN."

U stvari, ovaj spisak možda nije kompletan (vidim da za sada nema Geopoetike, koju sam spomenuo, zato što su imali štand u julu), ali sve je još otvoreno, tako da će konačan spisak verovatno biti duži.

NAŠ ŠTAND

Sve je spremno, pa ako vas zanimaju ovi noviji bukleti, iz 2020–2021, koji još nigde nisu mogli da se vide (Moris, Abensur, Jape, Tabuki-Pesoa i još par), ili neki stariji hitovi (neki u novim verzijama), dođite, ne oklevajte. Tiraži su opet mikro – za preko 100 naslova, tako da je to ograničenje do daljeg nužno – ali biće svega, nadam se dovoljno. Naravno, donosim i preostale knjiške naslove.

bukleti-2021.jpg

Stari i novi naslovi, otprilike trećina onoga što će se naći na štandu.

Ovog puta sam sve sam pripremio i printao (ili doprintao, na neveliku zalihu s početka 2020), osim opsecanja bukleta u jednoj drugarskoj štampariji ovde u Bloku – ali ne bih pripremio ništa da nije bilo vas koji ste pomagali i u ovom zlom periodu. Drugari, hvala! Uspelo je. Uspelo je i bez obzira na ishod na ovom sajmu: ovo mi je bilo važno kao zagrevanje, povratak u onu dobru rutinu bez koje od iole redovne distribucije nema ništa. Kada na to samo mislim, doslovno mi pozli, zbog gomile tehničkih i drugih detalja. Ali kada krenem da radim na tome, sve završim u par naleta, u dobrom duhu i obično s mnogo novih ideja i neočekivanih intervencija (realno je pogibija ili tako izgleda, ako se gleda samo popis neophodnih koraka, ali subjektivno je okrepljujuće, doslovno povratak u život, tako da na kraju i objektivno dobijamo nov kvalitet). U svakom slučaju, zbog poznate situacije, ovo možda nije pravi početak redovnije distribucije – ko zna šta nas čeka u narednoj sezoni – ali je bilo dobra vežba.

Nećemo moći da se raširimo kao što smo navikli na Fijuku, u Okretnici ili na ASK-u, ali opet sam rezervisao najveći sto koji imaju (to košta, ali bilo je podnošljivo), tako da ću već naći neki raspored.

Do nedelje 5. IX još jedno podsećanje.

Vidimo se tamo!

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite email sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/Žurnal/Listablok45/ Galerije

Bukleti (izbor)

Anarhistička biblioteka

Odpovedať všetkým
Odpovedať autorovi