Gargojlo javlja: vesti i najave

AG

May 20, 2024, 7:19:32 AMMay 20
to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. POLJA

2. Vrapci

3. Meduza

4. Bukleti

5. Odjavna špica

polja logo 2.jpg

Zorana Simić, časopis POLJA, br. 546, mart-april 2024 (aktuelni broj), prikaz knjige Alena Segure, Jedna sezona s Marijanom:

TRAG LETA S „POSLEDNJOM NADREALISTKINJOM“

https://polja.rs/wp-content/uploads/2024/05/Polja-546-latinica-190-194.pdf

alain-segura-jedna-sezona-s-marijanom-web.jpg

Prikaz je toliko dobro napisan, promišljen i očigledno duboko motivisan, da sam ga odmah stavio i na našu stranicu, uz Alenovu knjigu. Hvala Zorani! I Jovanu B., koji mi je prvi javio!

Zorana i Jovan rade na nekim projektima pri Institutu za književnost, gde imamo i Biljanu A., kao veliku podršku, koja je prva počela da širi glas s te strane. U stvari, u početku beše Branko Aleksić, naš nadrealistički Parsifal, koji je glas počeo da širi iz Pariza, gde već dugo živi. Ali kad sam ga pitao koga bi ovde vredelo obavestiti, prvo je spomenuo Biljanu. On nam je i mnogo pomogao u radi na knjizi o Marijani. Uglavnom, odjednom se oko te knjige opet raširio neki dobar duh. Par primeraka sam odneo u BEOPOLIS, da stoje tamo na stalku za brošure, na glavnom pultu, uz "Vrapce". Biće toga još.

Da se neko ne uvredi, pošto je bilo i drugih prikaza naših izdanja, uglavnom u dnevnoj ili nedeljnoj štampi, ili na raznim portalima, ali nije ih bilo u književnim publikacijama, što samo po sebi opet ne znači ništa, ako se tu ne pojavi neko zaista motivisan i lucidan. I ko još zna da piše! Ovde se sve to povezalo i hvala još jednom Zorani na tome.

Hvala i POLJIMA! Uz GRADAC, jedan od neobjašnjivih fenomena ove naše izlupane i sve ispraznije "kulturne scene". Traju toliko dugo, uvek s bogatim i jakim sadržajem (to može da varira u naboju, jer zavisi od autora, odnosno od duha vremena, koji danas očigledno kleca, mada se neki još drže), i od pre nekoliko godina – ili koju deceniju? – s arhivom dostupnom onlajn, u celini, od 1959. do danas! I novi brojevi su odmah dostupni kao PDF, svaki tekst posebno. Ko još tako radi? Svi se nešto stiskaju, iako je ono što rade najčešće potpuno irelevantno, ali ne i POLJA, koja su pravi rudnik dragocenih materijala. Na primer, meni i Stevi je to bio glavni oslonac u radu na zbirci Makovih tekstova, "Lov na stvarnost", kao i u otkrivanju geneze tekstova iz "Poljupca". A kad je to bilo! Ne poznajem nikog iz redakcije POLJA (sad vidim, znam Marjana!), ali svaka čast Alenu Bešiću i ostalima, koji to tako istrajno i nesebično rade.

VRAPCI

Vrapci-Beopolis-web-2.jpg

Vrapci u BEOPOLISU

"Vrapci" kruže, cvrkuću, kljucaju, šire svoju poruku. Koliko sam video, to se čitalo, a i dalje se prati i traži. U opticaju je treća verzija, u istom obimu, samo s nekim delovima malo bolje razrađenim, i uz neke male rokade ilustracija. To je verzija koja sada stoji i u Anarhističkoj biblioteci:

https://anarhisticka-biblioteka.net/library/aleksa-golijanin-socijalizam-komunizam-anarhija-na-jeziku-vrabaca-sr

Posle ispravki koje su poslali Marko P. i Slavica M., pri čemu je Slavica poslala i neke sitlske i idejne sugestije, bez izuzetka opravdane, dobili smo verziju koja se može smatrati konačnom – ali i dalje otvorenom za dalju razradu. Samo u nekoj drugoj prilici, u drugoj formi, u nekom novom izdanju. Ne mora se, a i ne može, sve reći, objasniti, dokučiti odjednom. Naravno da ima tankih i problematičnih mesta, ali pred nama je još neko parče puta, imamo kad da sve to razmotrimo i povežemo s drugim pitanjima. Kao predlog za ličnu i zajedničku orijentaciju to se drži dovoljno dobro; o detaljima se uvek može razgovarati posebno.

Lično, samo sam još snažnije osetio onaj jaz o kojem sam tamo pisao na samom početku. I to me sada melje, što nije tako bajan osećaj. Ali sad nema nazad. Kao da se približavam konačnom sudaru s pravim stanjem stvari, makar u svom odnosu s ovakvom stvarnošću, dakle, s drugim ljudima, počevši od najbližih, sve do onoga što, hteli - ne hteli, hvatate u hodu, na svakom koraku, s onim što u toj ljudskoj klimi danas tako očigledno preovlađuje. Loše stojimo, mnogo loše. Treba dići neku ozbiljniju odbranu. To je sada najkritičnije pitanje. A opet, zbog samog iskustva pisanja tog teksta i nekih dobrih reakcija na njega stalno sam odskakao od patosa, koji me je vukao zbog svega ostalog. Sve u svemu, žestoko mešano iskustvo. Videćemo na šta će to izaći.

BUKLETI: Veliko spremanje

https://anarhija-blok45.net/

(Uzgred, krajnje je vreme za novi sajt! Slično ovome, samo da bude čestito urađeno. Videću šta tu može da se uradi.)

Mnogo naslova je preuređeno, ne samo tako što je prebačeno u novi format, nego je i drugačije povezano, uglavnom u neke veće celine. Nije stvar "uštede" – recimo, prostora na štandu, mada i to ima svoje – nego je prosto bolje, opravdanije. Još nisam stigao da sva ta nova izdanja okačim na sajt, ima ih na desetine, ali nešto jesam (situacionisti/ letristi, Salins, Elil, nešto od dade, itd.), ali skoro sve to će uskoro moći da se vidi...

... OPET U MEDUZI!

IMG_0661 meduza web.jpg

Meduza, 17. april 2024.

To već mogu da najavim: Gargojlo i anarhija/ blok 45 ukazaće se u Meduzi (Jevremova 6), u nedelju, 16. juna 2024, od 19h, do fajronta. Onda opet iščezavaju. Ali ne zadugo, nadam se, a i ako im se javite, odazvaće se sigurno!

Uglavnom, to je termin, nadam se da nas ništa neće omesti.

Biće verovatno još nekih novosti u međuvremenu, slede podsećanja na neke od ovih najava, itd.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.