Žan Hans ARP: DADALAND, novo izdanje

AG

Jan 3, 2024, 5:01:35 AMJan 3
to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Leteći Alzašanin

2. Odjavna špica

Arp-komplet-pano-in-vivo-web-2.jpg

Arp-komplet-pano-web.jpg

Iz teksta:

"... ja pumpam prirodu. ti pumpaš umetnost." (1931)

"ići brže, zakoračiti dalje, skočiti više, udariti jače, to je ono za šta je čovek spreman da plati najveću cenu. male folklorne pesme vremena i prostora izbrisane su cerebralnim sunđerom. da li je ikada bilo veće svinje od čoveka koji je smislio izreku vreme je novac." (1932)

"Neki od nas su živeli u sivim ćelijama, a naše parče zemaljske radosti bilo je sićušno. Ali zato su nas posećivali anđeli. Anđeli nisu ekonomisti. Oni veličanstveno rasipaju svoju svetlost." (1949)

"Hteo sam da pronađem drugi poredak, drugu vrednost za čoveka unutar prirode. On više nije mera svih stvari, on ne može više da sve svodi na svoju meru; naprotiv, i čovek i sve druge stvari treba da budu kao priroda, bez mere. Hteo sam da stvorim nove pojave, da iz čoveka izvučem nove oblike." (1948)

"Dada je revolt nevernika protiv neverovanja." (Dada sinod, 1957)

"Dada se gnušala rezignacije. Govoriti samo o onoj haotičnoj nerealnosti dade i ne prodreti do njene transcendentne realnosti, znači ograničiti se na bezvredni komadić dade. Dada nije bila farsa." (1949)

Itd.

Na početku nove sezone, polećemo s Arpom.

Sve do skora, na štandu smo imali samo onaj prvi, kraći izbor njegovih tekstova. Ne mogu to sad da rekonstruišem, ne znam kako je počelo to s dadom, šta sam uradio kao prvi buklet, ali možda u početku beše upravo Arp. U svakom slučaju, takav utisak ostavlja, svaki put kad se osvrnem na njega: imate osećaj da ste na izvoru, u dodiru s nečim iskonskim. Ni taj prvi izbor nije bio tako mali, ali sada je bar tri puta duži. To nije moglo da stane u jedan buklet, ali zato može u tri. I tako, pored Pazolinija, na štandu sada imamo još jedan komplet:

Žan Hans Arp, DADALAND: Poezija, osvrti, razgovori, 1912–1966.

Komplet od 3 bukleta: 76 + 72 + 84 str, 13,5 x 20 cm (sve na našoj stranici).

Tu je i web prezentacija, usklađena s tim bukletima, pre svega tekstualno, dok je izbor i raspored ilustracija nešto drugačiji (različiti mediji, svaki sa svojim prednostima i ograničenjima).

Kako je sve i dalje otvoreno za nove priloge, ostajemo u radnoj formi bukleta. Ali recimo da je ovo obavezni, mada prilično golemi minimum, kada je reč o Arpu – velikom, dobrom Arpu, našem alzaškom vilenjaku, našem pupku, brku i mandolini, našem dada-lami, sa frizurom u špic...

000 arpbio_1886-1929_9 weggis 1910.jpg

Arp, Weggis (Švajcarska), 1910.

Nema ničeg što bi u ovom trenutku bilo udaljenije od ove naše stvarnosti. Prema tome, istinito je, relevantno, nasušno. Doslovno hrana (čista manna).

Ovo izdanje treba smatrati za našu alfu i omegu, da se ostali ne uvrede.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

 a.

š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.