Makavejev: Pregrupisano, prošireno, povezano

AG

to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. POLJUBAC ZA DRUGARICU PAROLU, drugo izdanje

2. LOV NA STVARNOST: Izbor tekstova Dušana Makavejeva (1952–1968)

3. NOVI ČOVEK NA CVETNOM TRGU, s malim Postskriptumom

4. Odjavna špica

Skoro sve već poznato, osim tekstova iz zbirke LOV NA STVARNOST. To je naš izbor (AG i Steva Glušac), a naslov potiče iz jednog Makovog intervjua iz 1965. Da vidimo kako to sada izgleda:

Makavejev-Poljubac-za-drugaricu-parolu-korice-web-2.jpg

Makavejev-Lov-na-stvarnost-korice-web.jpg

Uglavnom, nastavio sam da se bavim Makom, što mi je u prvi mah, i zapravo sve do skora, izgledalo kao digresija, mada zaista dobra. Sad više nije nikakva digresija. Ukupna prezentacija je polemička, zadiremo, makar samo na prepad, u razna pitanja, koja nisu šala, ali to je jasno odvojeno u pratećim tekstovima. Sami Makovi tekstovi nisu opterećeni nikakvim polemičkim komentarima već samo propraćeni najnužnijim fusnotama.

Posle "Poljupca", koji je bio tako neodoljiv, prosto sam gledao dalje – iako opet taj period u kojem Maka-pisca još nije bila progutala senka Maka-reditelja. Pošao sam od nekih citata i odlomaka, s jedva naznačenim izvorima ili bez ikakvih naznaka, ali onda je sve preuzimao Steva Glušac. U Gradskoj biblioteci i biblioteci Kinoteke, izbunario je sve što sam tražio i tome dodao još gomilu toga. Poseban doživljaj, i za njega i za mene, bio je uvid u svu tu periodiku iz vremena SFRJ. To smo delimično znali, čak i odrastali uz to, ali nismo znali sve. Ipak je to bilo neverovatno.

Onda smo shvatili da sve to sada treba drugačije rasporediti i povezati.

To znači sledeće: POLJUBAC sada ide bez ikakvih dodataka, kao i u izdanju iz 1965, osim mog kratkog pogovora. Korice drugog izdanja su malo izmenjene, mada u osnovi iste.

Svi dodaci, to jest, naš izbor Makovih tekstova iz perioda 1952–1968, sada čine knjigu LOV NA STVARNOST. Ukupno 14 Makovih tekstova, s pratećim tekstovima 17.

Shodno tome, podešeni su predgovori i pogovori, za obe knjige, da ne bude mnogo ponavljanja. Nešto opširniji osvrti na celo iskustvo zvano "Mak" – naše iskustvo, mada sam tu pisao pre svega u svoje ime – nalaze se na početku i na kraju zbirke LOV NA STVARNOST.

Komad NOVI ČOVEK NA CVETNOM TRGU i dalje je samo elektronsko izdanje, budući da smo ga samo preuzeli iz časopisa Teatron, uz prebacivanje na latinicu i još neka prilagođavanja. Jedini dodaci tome su mali uvod i jedan PS, s osvrtom na stanje na Cvetnom trgu danas.

Sve je od ranije ubačeno i u Anarhističku biblioteku, pri čemu je LOV NA STVARNOST jedna od boljih prezentacija koje smo do sada uradili, makar u tom formatu. Samo pogledajte, da sad ne ponavljam ono što sam tamo pisao, mislim da vredi.

Novi tiraž POLJUPCA i prvi probni tiraž LOVA NA STVARNOST slede za koji dan. Fajlovi su u štampariji, to je doslovno pitanje trenutka. Ali idemo samo probno, za sada, zbog nekih tehničkih zavrzlama.

Ne znamo šta će, kad će i da li će ovdašnji makolozi uraditi nešto s Makovom pisanom zaostavštinom, ali ovo je bio naš doprinos!

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.