Socijalizam, komunizam, anarhija, na jeziku vrabaca (Ж-3)

AG

Mar 9, 2024, 10:49:34 AMMar 9
to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Ж-3

2. Odjavna špica

zurnal-03-2024-web-2.jpg

Još jedan Ж, ovog puta samo jedan tekst, ali poduži (54 A4 strane, štampano izdanje će imati oko 70 A5 str.).

https://anarhisticka-biblioteka.net/library/aleksa-golijanin-socijalizam-komunizam-anarhija-na-jeziku-vrabaca-sr

Nisam nikada napisao nešto tako dugačko (mada i dalje ne predugačko) – i nikada mi pisanje nije išlo lakše. To mi inače ne ide teško, kad ide, ali sada nije bilo skoro nikakvih problema. Naravno, uz napor da se neke stvari ipak razrade, oblikuju, itd., što sam sve radio s guštom. Nešto se tu otčepilo, još sa Ж 1 i 2. Sada je još malo povezanije. Videćemo gde to vodi.

Niz zapažanja i privremenih zaključaka, u prolasku kroz dobar deo onih pitanja za koja sam godinama unazad video da se o njih najviše saplićemo, da nas najviše frustriraju, blokiraju, muče – a opet vuku negde dalje od ovog stanja.

O nekim temama pišem stalno, ali nisam se vraćao na stare beleške ili neke ranije tekstove, uglavnom komentare uz neke prevode. Samo sam seo i krenuo u novi "tejk", prosto, u pisanje, da vidim šta će biti. Ponešto od ranije se samo vratilo i to je bio dobar znak.

Trebalo mi je da to sumiram u nekom obliku – u stvari, to me je dugo pritiskalo, ali kad sam to sebi svesno stavljao u "zadatak", nije išlo – ali ne zato da bih sada sve to ostavio za sobom. Hteli ne hteli, na neka pitanja moramo se vraćati stalno, ali ovako ipak mogu da lakša srca odem i na neku drugu stranu. A mogu i da ta pitanja pogledam novim očima, da ponešto izmenim, razradim ili odbacim.

Štampano izdanje još pripremam, imam neke dileme samo oko forme, ali sam tekst je već tu, i možete ga pogledati kad vam bude zgodno.

lisboa-2024.jpg

Steva i Sanja se skoro vratili iz Lisabona, Pesoi i Tabukiju u pohode, i Steva mi danas priča o običajima tamošnjih vrabaca. Nisu kao ovi naši, nisu tako plahi, nego vam slobodno prilaze, ako nešto jedete, i traže zalogaj, vrlo drčno i uporno. Naravno, nemoguće im je odoleti. Nije znao da sam juče objavio ovaj tekst i da se u njemu oslanjam na vrapce i njihov jezik, već od naslova, a bome i kasnije, u daljem izlaganju... U to ime danas šaljem i ovo obaveštenje.

Nastavljamo uskoro!

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

 a.

 š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.