Gargojlo predstavlja: Komentari i Panegirik, u novom ruhu

AG

to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

Gi Debor:

1. Komentari o društvu spektakla

2. Panegirik: ovog puta i tom II

3. Bravo Milena!

4. Odjavna špica

Gi Debor, Komentari o društvu spektakla, 12 x 20 cm, 100 str., kao html i knjiški prelom.

Gi Debor, Panegirik, tomovi I i II, 12 x 20 cm, 160 str., kao html (za sad samo prvi tom, ranije objavljen u Anarhističkoj biblioteci) i knjiški prelom (kompletno izdanje, sa svim ilustracijama).

Preveli i priredili, Milena Ostojić (Panegirik I, Zagreb, 2008, 2017) i AG ("O teškoćama..." i Panegirik II, 2017, 2022).

Još dva naslova u ediciji Gargojlo predstavlja, jedan kao što je bio i u formi bukleta (Komentari), drugi značajno proširen, u stvari, konačno zaokružen (Panegirik, I–II + rukopis nacrta za uništeni tom III).

guy-debord-komentari-o-drustvu-spektakla-korice-web.jpg

Guy-Debord-Panegirik-korice-web.jpg

Guy-Debord-Panegirik-6-7-web.jpg

Da ne mislite da je to neko čudo ili da sam upao u delirijum hiperprodukcije: samo prebacujem stvari iz jedne forme u drugu; to je često samo stvar drugačijeg preloma. Ideja je da se svi veći bukleti prebace u knjiški format, kako koji buklet ode. Ne može sve odjednom, niti za to ima razloga, ali idemo polako.

Istina, nije sve što se pojavilo u toj ediciji išlo tako prosto: ima i sasvim novih stvari (dva Dišana, Nevidljivi gradovi), a neka izdanja su bitno proširena, u odnosu na verzije iz bukleta; najviše (uz Panegirik), Kris Marker (Bez sunca), a onda i Tabuki (o Pesoi) i Kami (Leto). Ali kada nema novih priloga i mnogo ilustracija, knjiški prelom se uradi za čas. Recimo, Komentare, kao knjigu, uradio sam za 3-4 sata. Ali operacija Panegirik je trajala bar nedelju dana. Tu nije imalo mnogo toga da se prevede – knjiga se sastoji od kratkog Deborovog uvoda, citata, fotki i potpisa ispod njih, sve skupa, sitnica – ali obrada i uklapanje toga su prosto tražili neko vreme.

Mislim da su oba teksta vapila da se pojave baš kao knjige. Debor u svom "klasicističkom" poju, prema tome, to ide dobro uz "knjigu", kao klasičniju formu. To nisu tako obavezni tekstovi, ali nisu ni tako dugački ili naporni, da bi se preskočili. Prva trećina Komentara je zaista briljantno štivo (posle je to Debor koji je za dlaku previše čitao pariski tisak, mada nimalo "paranoidan", kao što su mu to prebacivali neki pametnjakovići); a Panegirik je vrhunska memoarska proza – toliko vrhunska, za današnje prozne domete, da nemam pravu reč – samo naravno, tako "deborovska", memoari bez ijednog imena ili datuma...

To pre svega važi za prvi tom Panegirika (budući da se drugi sastoji isključivo od citata) i to smo sigurno mogli da osetimo zahvaljujući divnom prevodu Milene Ostojić (Zagreb, 2008, 2017). Dok sam radio ovaj prelom, opet sam uživao u tome. Bravo Milena i hvala još jednom!

Obe knjige su već postavljene kao fajlovi, možete ih odmah pogledati ili preuzeti, ali ako nekog zanima kako je nastalo naše prvo izdanje Panegirika, s Mileninim prevodom, može da pogleda žurnal iz januara 2018, s celom pričom o tome.

Štampani primerci slede uskoro, ali fajlove sam već okačio da bismo eventualno otkrili neke greške i propuste, i to onda ispravili. Koliko-toliko, bez prenaprezanja. Ako nekog to bude zanimalo, neka javi ako, u brzom prolasku, primeti neke najgrublje frljoke!

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite email sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/Žurnal/Listablok45/ Galerije

Bukleti (izbor)

Anarhistička biblioteka