Džon Berdžer: Crvena tenda iz Bolonje (2007)

AG

Feb 16, 2024, 4:10:56 AMFeb 16
to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Berdžer, sećanje na amidžu Edgara i Bolonju

2. Odjavna špica

berger by john mohr 1999.jpg

 John Berger (London, 1926. – Antony, Paris, 2017). Foto: Jean Mohr, 1999.

Ovde možete pogledati odmah (Anarhistička biblioteka):

Džon Berdžer, Crvena tenda iz Bolonje (2007)

Mali tekst, mali buklet, ali tako je i orginalno objavljeno, kao posebno izdanje. Za sad ga nema u nekoj zbirci Berdžerovih tekstova.

the red tenda of bologna cover 3.jpg

Objavljeno kao posebno, malo izdanje, 2007. i 2018, i kao buklet anarhije/ blok 45, 13,5 x 20 cm, 28 str., https://anarhija-blok45.net

Pred Berdžerovom dužom prozom još oklevam, mada, ako Slavica M. (koja ga je toliko prevodila i to sjajno) i Željka (BEOPOLIS), kažu da valja, onda mora da valja. Ali sa njegovim esejima i ovakvim autobiografskim pričama nemam nikakvih problema, naprotiv. Velika uživancija, uvek neki dobar podsticaj. Prvi put sam naišao na njega još 2003, kada sam pisao onaj prvi dodatak za "Društvo spektakla"; odlomak iz jednog njegovog osvrta na situacioniste, koji je bio neodoljiv. Onda sam uporno tražio taj tekst u celini, dugo nisam uspevao, ali u toj potrazi otkrivao sam ostalo.

Naravno, ovde je ulogu igrao i moj doživljaj Bolonje, kad sam bio tamo sa Zerzanom, Enrikom i ostalima (2010), što mi se i danas često vraća, i na javi i u snu, uvek na neki dobar način.

Kod nas je od njega prevedeno zaista mnogo toga – neobično mnogo, imajući sve u vidu – najviše zahvaljujući Miodragu Miši Markoviću (Službeni glasnik, tri naslova, od toga dva golema) i naravno Slavici M. (Fabrika knjiga, čak 6 naslova, među njima i najpoznatiji, Načini gledanja, što je zaista obavezno štivo). Tu su i neki značajni doprinosi iz Zagreba. Pregled imate u bukletu, odnosno fajlu. Ako sam nešto propustio, javite!

Možda uradimo još nešto od Berdžera, neke stvari pisane u sličnom duhu.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.