Galerija Remont: Izložba Udruženja mladih i napaljenih (Bele vode)

AG

May 19, 2024, 6:38:12 AMMay 19
to blo...@googlegroups.com

 U ovom žurnalu:

1. Teodora Arsić i UMIN (Bele Vode)

2. Najave, linkovi, itd.

3. Odjavna špica

Udruženje mladih i napaljenih (Bele Vode), tekst najave za izložbu u Remontu (Maršala Birjuzova 7), u ponedeljak, 20. maja 2024, od 19.00:

"Pravljenje sarme po receptu nam nije uzbudljivo. Ako se igrate sa drugim sastojcima: koprivom, ili umesto mlevenog mesa stavljate eksere, nastaje neka druga forma, neko drugo jelo, možda ne i jelo, možda točak. Grubo boksujemo u svemu što radimo, čak i kad pravimo nešto lepo. Duel između krajnosti i onog ispod felni su naša znatiželja. U izradi sarme shvatamo da nam fale neki delovi, tražimo pomoć automehaničara,… da upotpunimo slagalicu. Ako ste napaljeni i mladi (18 – 99 god) javite se na broj 065/ 824 83 15 i pridružite se."

"... Udruženje mladih i napaljenih pokreću studentkinje Digitalnih umetnosti na Fakultetu za medije i komunikacije Teodora Arsić i Vanja Ivanović, s ciljem buđenja amaterske kulture kroz sirovost i igru. Kombinujući koncept i teorijsko istraživanje s jedne i akciju i instikt s druge strane, Udruženje gerilski reaguje na kontekst i trenutak preusmeravajući individualno na kolektivno delovanje kroz slobodno istraživanje svih medija, umetničkih i neumetničkih."

https://remont.net/izlozba-teodore-arsic-opste-groblje/

teodora-arsic-768x402.jpg

Ovaj naslov sigurno ne zvuči bajno, ali reč je o "groblju informacija", o razornom prezasićenju informacijama, celim tim „inputom“, u kojem živa duša, mlada i napaljena, traži svoj put, izraz, smisao, dakle neku draž.

Ali šta god da kažem, neću moći da dočaram šta vas tamo očekuje, ne samo zato što ni sam ne znam baš mnogo – iako imam neko prethodno iskustvo s Teodorom i njenim Udruženjem.

teodore-arsic-i-bogdane-maric-fmk-1.jpg

Teodora mi se javila pre par godina, posle jednog od onih malih sajmova knjiga u KC Grad, najviše zbog Pazolinija, Arpa i Markera. Kad me je prošle godine zvala na projekciju svog filma "Pera ne zna kad mu se porodila žena, a kamoli nilski konj", napravila je i posebnu propusnicu za mene, s jednim Arpovim motivom (Flaša-pupak). Opet, sam film je bio direktan omaž Markeru – pri tom, iako idejno možda još u izmaglici (vrlo blagoj), besprekorno izveden. Nešto se tu očigledno prenelo. A već sam mislio da gubimo svaki kontakt s onima koji dolaze! (Ne samo s mnogo mlađima: tu je sada ceo generacijski raspon, sve do ljudi u srednjim godinama, kojima naše reference ne znače apsolutno ništa, a da ih nije smenio neki drugi skup ljudski važnih referenci.)

teodora-propusnica.jpg

Posle smo se videli još par puta, uz malo više mailova i poruka, i to je uvek bilo dobro. Biće sigurno i u ponedeljak.

Teodora i njeni prijatelji rade razne stvari. Isprobavaju, istražuju, ne libe se ničega. Nešto su pokušaji, nešto igra, nešto potpuno razvijene artikulacije, kao neki kratki filmovi ili slike s Teodorine izložbe "Kamen". Ne znamo na šta će to izaći i kakve će sve forme poprimiti. Pored onoga što možete videti na linkovima i u attachmentu (uglavnom filmovi), tu su crteži, slike, kolaži, animacije, instalacije, ulične akcije... Pretpostavljam da će neki veći izbor toga moći da se pogleda u Remontu.

Koliko sam shvatio – a sad shvatam da ću morati da se bolje raspitam – Teodora pre polaska na fakultet nije imala nikakav dodir ne samo s umetnošću, nego i s društvenom misli, teorijom, itd. Imala je samo dodir sa životom, u određenom miljeu, i to s one rapavije strane. Ali onda se kod nje nešto prelomilo i to je počela da upija u nezaustavljivom tempu – i da odmah pretače u svoj izraz, bez trunke usiljenosti, oponašanja, pastiša. I sa onim što najviše nedostaje u "umetničkoj produkciji", ovde i svuda: s tim njenim smislom za humor, marke "Super silver". To je često urnebesno, ali opet ne možete da se samo cerekate na sve to. Vidite da tu radi neki žilet.

Sad samo prosleđujem ono što mi je poslala, uz najavu Remonta i još neke stvari kojih sam se podsetio. (Pre svega moje omiljene, kratkog videa SMELA: AUTOPORTRET!)

teodora-smela-snapshot7.jpg

U svakom slučaju, očekuje nas susret s novom generacijom, s njenim izrazom, u jednom njenom delu, koji nije onaj navijačko-kladioničarski, turbo-splavarski, hipsterski, malograđanski, iako se sudara i ukršta sa skoro svakim od tih miljea, makar samo zato što je to naša-njihova stvarnost. Po meni, jedina stvar u "kulturnoj ponudi" Beograda zbog koje bi u ponedeljak vredelo izaći napolje, makar padale sekire (pošto najavljuju neku kišicu, možda).

Izložba je otvorena do 31. maja.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Teodora - najava.MP4