Artık orta öğretim zorunlu oldu.İlköğretim gibi herkes sınıf geçecek bırakmak neredeyse çok zor.kısacası herkese geçer not vereceksin.sözlü notu bile kalkı ...
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
8 farklı ders?
Şuradaki yazılarınları görünce, MEB in çalışanlarından/iş/işlemlerden/ortaya çıkacak sıkıntılardan bir haber olduğunu söylemek zor olmasa gerek. MEB in geribildirim mekanizması nasıl çalışıyor oralardan iletişime geçsek...
--
Kenan hocam 1999-2000 li, yıllar o dönemde 5+3 uygulaması başlamıştı gelen müfettişler aynı bu mantıktaydı öğrenci orta okula gelmiş okuma yazmayı tam sökememiş rakam yerine garip şekiller yapıyor kendince dedikleri buna benziyordu
hocam öğrencinin sınıfta kalmasının size ne faydası var aksine devlete zararı var diyordu öğrenci matematikten zayıf olabilir ama topa vurabiliyor mu
resim yapabiliyormu şarkı söyleyebiliyormu herkesin matematik bilmesine gerek yok ülkemize geçsin bu çocuklar eğer kalan çok okulrsa veli şikayetleri üzerine soruşturma açılır hakkınızda tarzı aba altında sopa gösterlemeler felan . Allahtan kısa dönemde liseye geçip bu müfettişlerden kurtulmuştum.Şimdi lisede gene ilköğretim müfettişleri teftiş edecek bizi ...
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
Meslek lisesinde görev yapıyorum. Zümre olarak oldukça basit düzeyde hazırladığımız ilk sınavda, 12 tane 9. sınıf şubesinden sadece 3 tanesi % 50'nin üzerinde başarı sağladı. 9 şubede sınav tekrarlanacak.3 şubede de ilginç olan başarı çok yüksek. Tüm sınavların ortak olması üst düzeydeki öğrencileri de olumsuz etkilemekte, çok fazla çalışmadan 95-100 almaktadırlar.Gerek başarılı gerekse başarısız tüm öğrencilerimizin önümüzdeki ortak sınavlara hemen hemen hiç çalışmayacaklarını düşünüyorum. Teorik olarak bir sınıf için öğrenci düzeyine uygun soru hazırlamak bile oldukça zorken, 400 öğrenci için hazırlamak imkansıza yakın. Ayrıca derslik yetersizliğinden dolayı okulda bir karmaşa oluşmuş, sınav yapmak için bazı sınıfların derslikleri alındığından dolayı bu öğrenciler kantinde veya bahçede vakit geçirmişlerdir. Öğrencilerin 12-13 tane dersten ortak sınava gireceği düşünüldüğünde ve bunların yarısı tekararlanırsa bu durum öğretmenlerle birlikte daha çok öğrencileri yoracaktır. Ayrıca her dersten performans olayı da oldukça zorlayıcı bir durumdur. Doktora yapmış biri olarak söylüyorum ben bu iş yükünün altından zor kalkarım. Ben bireysel olarak yeni yönetmeliğin ilgili maddelerine ilişkin görüşlerimi (problemler-çözüm önerileri) 1 hafta içerisinde toparlayıp ilgili birimlere ileteceğim (Bakan, müsteşar, ortaöğretim genel müdürü vb.).
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu iletiyi, Google Grupları "TMOZ" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/tmoz/Aiw3-RfYzTI/unsubscribe adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Şah hocam kağıt üzerinde yorumunuz çok mükemmel zaten sınav yapıp okumak öğretmenin görevi burada bizim en büyük sıkıntı çektiğimiz nokta yeni yapılan sınavı eş değer yaptığınızda sonuçlarda bir değişiklik olmaması.Gereksiz iş yükü. Öğrencilere yararına inansak her hafta sınav yapıp okuruz. Ama yeni nesil çalışmadan geçmeyi uğraşmadan başarılı olacağını bu sistem içersinde görüyor ( ortalamayı tutturdukdan sonra kaç zayıfın olursa olsun üst sınıftasın en son 5-6 falandı kalanlar için sorumlu geç sorumlu ders için her sene tekrar en az 2 sınava gir vs.) Yani aynı kağıtları fazladan bir kere daha okumak öğretmenlere gereksiz iş olarak geri dönüyor. Eğer soruları kolay soracak olursak bütün yapılacak ilk sınavların anlamı kalmayacak. Zor sorarsak bu sefer öğrenciyi küstürme ihtimali var.
Ayrıca gerekli tedbirler alınır cümlesini açarmısınız ?
--
Sizde kalmadıysa mantık doğru, sorun yok hocam.
14 Kasım 2013 Perşembe 22:08:37 UTC+2 tarihinde serkannn yazdı:
Bugün okulda öğretmen arkadaşlarla sohbet ederken aslında eski öğrencilerimize ne kadar eziyet etmişiz diye konuştuk. Şimdiki öğrencilere sorduğumuz soruların çok daha zorlarını eski öğrencilere sorup onlardan başarmalarını istedik. Her geçen sene elimize gelen öğrenci seviyesi gittikçe düşmekte. 2005 te değişen matematik müfredatı 2013 tekar değişti geometri ise daha vahim. Eğitim hakkında düşünen insanlara bırakırsak sadece düşünme işini bu bence kolaya kaçmak olmaz mı ?
Devlet kendisine gerekli kadroları belli okullardan belli yerlerden sağlıyor ise bu bence kast sisteminin bir diğer adıdır. Siz önünüze konan bir sınav ile hayatınızın kararını veriyorsunuz hemde 8. sınıfta. Madem devletimiz kalan gruptaki öğrencilerden sadece vatannı milletini seven bir toplum yetiştirmemizi bekliyor o zaman önümüze bir kriter bir çıta koymayalım sınıf öğretmeni kendi müfredatını belirlemede esnek olsun.Haftada 40 saat ders yaparken bunun büyük kısmı teorik değil spor müzik sanat ve ilgi alanlarına yönelsin. Bizi tefitşe gelen müfettişlerin ilk baktığı okulun türkiyedeki sıralaması, öğrencilerin matematik ortalaması .Kış uykusundan uyandırmak eğer sınav yaparak olacaksa bu da denenir şah hocam .
Ama almak istemeyen bir öğrenciye de dönemde 8 sınav yapmak ( 9 sınıflarda 4 sınav yapalım demiştik) bana gereksiz geliyor.
--
Bugün okulda öğretmen arkadaşlarla sohbet ederken aslında eski öğrencilerimize ne kadar eziyet etmişiz diye konuştuk. Şimdiki öğrencilere sorduğumuz soruların çok daha zorlarını eski öğrencilere sorup onlardan başarmalarını istedik. Her geçen sene elimize gelen öğrenci seviyesi gittikçe düşmekte. 2005 te değişen matematik müfredatı 2013 tekar değişti geometri ise daha vahim. Eğitim hakkında düşünen insanlara bırakırsak sadece düşünme işini bu bence kolaya kaçmak olmaz mı ?
Devlet kendisine gerekli kadroları belli okullardan belli yerlerden sağlıyor ise bu bence kast sisteminin bir diğer adıdır. Siz önünüze konan bir sınav ile hayatınızın kararını veriyorsunuz hemde 8. sınıfta. Madem devletimiz kalan gruptaki öğrencilerden sadece vatannı milletini seven bir toplum yetiştirmemizi bekliyor o zaman önümüze bir kriter bir çıta koymayalım sınıf öğretmeni kendi müfredatını belirlemede esnek olsun.Haftada 40 saat ders yaparken bunun büyük kısmı teorik değil spor müzik sanat ve ilgi alanlarına yönelsin. Bizi tefitşe gelen müfettişlerin ilk baktığı okulun türkiyedeki sıralaması, öğrencilerin matematik ortalaması .Kış uykusundan uyandırmak eğer sınav yaparak olacaksa bu da denenir şah hocam .
Ama almak istemeyen bir öğrenciye de dönemde 8 sınav yapmak ( 9 sınıflarda 4 sınav yapalım demiştik) bana gereksiz geliyor.
--
Doğru yoldayız yani şencan hocam :)
Peki.
Son bir şey söyleyip gidiyorum.
Geçmiş senelerde bir şey denedim.
Sınav kağıtlarini dağıtıp yarın getirin dediğim
Yine de sonucun aynı olduğu öğrencilere 100 tane sınav yapsak ne değişecek.
Tartışmaları okudum iyi lisede(öğrencisi öğrenmek isteyenler) görev yapan arkadaşlar olumlu karşılaması normal. Bir de meslek lisesinde görev yapsınlar bakalım düşünceler ‰100 değişecektir. Sana saygısı hiç olmayan onu da geçelim kendisine saygısı olmayan bir öğrenciye zorla eğitim vermek sadece toplu iğneyle kuyu kazmaktır. Ve onlara zorla lise eğitimi verdirmek öğretmeni yıpratmaktan başka bişey değildir.
Arkadaşlar merhaba! Ben felsefe hocasıyım ve aynı derstten muzdaribim. Çünkü normal şartlarda matematiği ve geometriyi anlamakta yetersiz bir talebenin felsefeden başarılı olması düşünülemez. Bilenler bilir Platon, Akademi'sinin girişine "Geometri bilmeyen giremez" ibaresini kazıtmıştır. Gerçi bu ironik bir ifadedir zira ona göre geometri bilgisi akıldan doğduğu için akıl sahibi herkes doğuştan geometri bilir. Konumuza gelecek olursak.. Forumda konuyla ilgili düşüncelerini serdeden M.Şah EKİN beyefendi meselenin anafikrini tamamen ıskalamış vaziyette. Mesele şu kadar imtihan yaptın bu kadar imtihan yaptın meselesi değildir. Söz konusu yönetmelik hükümünce bizlerden beklenen vatana ve millete ihanette bir adım daha ileri gitmemizdir. Burada yazan arkadaşlar belki bilmiyorlardır lakin bugün Milli Eğitim Bakanlığı koltuğunu işgal eden zat entelektüel camiadaki şöhretini -varsa- "Enformatik Cehalet" başlığını taşıyan bir kitap yazmasına borçludur. Kitabın içeriğinin neye dair olduğunu anlamamıza ismi dahi kafidir. Hal böyle iken, ilköğretimden toplama çıkarma bilmeden, okuma yazmayı sökmeden liselere getirilen zavallı çocuklar ağır ve keskin bir gerçeklik olarak karşımızda dururken, bu çocuklara zaten bu kötülük yapılmışken bir de biz lise hocalarına hiç de mertçe olmayan bir biçimde "bunları liseden de mezun edeceksiniz" demek açıkça Enformatik Cehaleti daha da kesifleştirmek demektir. "Hiç de mertçe olmayan bir yolla" dedim zira burada yazan arkadaşların büyük bir kısmı(M.Şah EKİN beyefendi hariç) bu yönetmeliğin kimse sınıfta kalmayacak manasını ihtiva ettiğini ama bunu nedense açıkça dile getirmediğini anlamış görünüyor. Bir kez daha üzerine basarak beyan ediyorum: Mesele talebelerin imtihanlarda şu ya da bu notu alması, sınıf geçmesi veya sınıfta kalması değildir; onların devlet eliyle beleşçileştirilmesidir. "Merak etme liseden mezun olmak için hiçbir şey yapmana gerek yok. Biz senin yerine okullardaki memurlarımıza gerekli talimtatları verir onlarca imtihan yaptırır o okulu illaki bitittiririz" denmesidir. Artık neredeyse bebekliğinden itibaren okulu beleşe bitiren gençlerin toplum hayatına nasıl bir ferd olarak katılacaklarını, neler yapacaklarını varın siz tahmin edin. En kötüsü de budur. Milletimizin köküne kibrit suyu döken bu haldir. Milletin gelecek nesillerini beleşçiliğe, bir şeye ulaşmak için onu hak etmek gerekmediği zihniyetine sürükleyenlerin bu millete mensubiyetleri tartışma dahi götürmez. Bazıları Almaya, Fransa vb. ülkeleri işaret ederek orada da bu işlerin böyle yürüdüğünü iddia etmişler. Fransa'yı bilmem ama Almanlar böyle bir şeyi bırakın yürürlüğe sokmayı, düşünmezler bile. Son olarak meslenin bizi ilgilendiren hukuki bouyutyla ilgili olarak da şunu ifade etmek istiyorum: Bu yönetmelik bize ek bir iş ya da görev yüklemiştir. Hukuka göre bu ek iş için ek bir ücret ödenmelidir kannatimce.
Rakamlar nicelikleri ifade eder.
1- Başarı özünde asla ve asla istatistiki bir rakamlar manzumesine indirgenemez.
16 Aralık 2013 Pazartesi 01:01:16 UTC+2 tarihinde Murat PAZARCIK- Öğretmen yazdı:
matematik dersi dışında bu maddeden sıkıntı çeken zümre varmıdır acaba okullarda ?
--
Benim anlamadığım durum öğrenciler yüzde 50den haberdarlar bilerek sınava çalışmama derse dikkat etmeme gibi durumlar ortaya çıkmakta sınav tekrarı olursa başarı ortalamasından dolayı yüzde 50 tutana kadar mı tekrar edilir yoksa 2.sınav yapılır ve yüksek olan mı baz alınır benim yönetmelikten anladığım 2. seçenek yani 2. sınav yapılır ve yüksek olan not girilir yani yüzde 50yi tutturmak için tekrar tekrar yapılmaz eğer öyle olursa yüzde 50den haberdar olan öğrenci zaten hiç çalışmaz bizi peynir gibi sorular hazırlamaya zorlarlar şahsen ben 2. tekrarı daha zor sordum (alışkanlık haline getirmesinler diye) ve bir daha tekrar yapmadım yüksek olan notu e-okula girdim ne düşünüyorsunuz bununla ilgili?
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
Benim anlamadığım durum öğrenciler yüzde 50den haberdarlar bilerek sınava çalışmama derse dikkat etmeme gibi durumlar ortaya çıkmakta sınav tekrarı olursa başarı ortalamasından dolayı yüzde 50 tutana kadar mı tekrar edilir yoksa 2.sınav yapılır ve yüksek olan mı baz alınır benim yönetmelikten anladığım 2. seçenek yani 2. sınav yapılır ve yüksek olan not girilir yani yüzde 50yi tutturmak için tekrar tekrar yapılmaz eğer öyle olursa yüzde 50den haberdar olan öğrenci zaten hiç çalışmaz bizi peynir gibi sorular hazırlamaya zorlarlar şahsen ben 2. tekrarı daha zor sordum (alışkanlık haline getirmesinler diye) ve bir daha tekrar yapmadım yüksek olan notu e-okula girdim ne düşünüyorsunuz bununla ilgili?