Ortaöğretim yönetmelik eleştirisi (% 50 başarı-performans)

1,526 views
Skip to first unread message

yılmaz sarıer

unread,
Nov 8, 2013, 8:57:13 AM11/8/13
to tm...@googlegroups.com
Meslek lisesinde görev yapıyorum. Zümre olarak oldukça basit düzeyde hazırladığımız ilk sınavda, 12 tane 9. sınıf şubesinden sadece 3 tanesi % 50'nin üzerinde başarı sağladı. 9 şubede sınav tekrarlanacak.3 şubede de ilginç olan başarı çok yüksek. Tüm sınavların ortak olması üst düzeydeki öğrencileri de olumsuz etkilemekte, çok fazla çalışmadan 95-100 almaktadırlar.Gerek başarılı gerekse başarısız tüm öğrencilerimizin önümüzdeki ortak sınavlara hemen hemen hiç çalışmayacaklarını düşünüyorum. Teorik olarak bir sınıf için öğrenci düzeyine uygun soru hazırlamak bile oldukça zorken, 400 öğrenci için hazırlamak imkansıza yakın. Ayrıca derslik yetersizliğinden dolayı okulda bir karmaşa oluşmuş, sınav yapmak için bazı sınıfların derslikleri alındığından dolayı bu öğrenciler kantinde veya bahçede vakit geçirmişlerdir. Öğrencilerin 12-13 tane dersten ortak sınava gireceği düşünüldüğünde ve bunların yarısı tekararlanırsa bu durum öğretmenlerle birlikte daha çok öğrencileri yoracaktır. Ayrıca her dersten performans olayı da oldukça zorlayıcı bir durumdur. Doktora yapmış biri olarak söylüyorum ben bu iş yükünün altından zor kalkarım. Ben bireysel olarak yeni yönetmeliğin ilgili maddelerine ilişkin görüşlerimi (problemler-çözüm önerileri) 1 hafta içerisinde toparlayıp ilgili birimlere ileteceğim (Bakan, müsteşar, ortaöğretim genel müdürü vb.).

yılmaz sarıer

unread,
Nov 8, 2013, 9:08:05 AM11/8/13
to tm...@googlegroups.com
Siz değerli öğretmenlerimizin de görüşlerinizdende yararlanmak istiyorum. Bu bağlamda düşüncelerinizi paylaşmanızı rica ediyorum...
8 Kasım 2013 Cuma 15:57:13 UTC+2 tarihinde yılmaz sarıer yazdı:

yusuf

unread,
Nov 8, 2013, 11:02:59 AM11/8/13
to tm...@googlegroups.com
Artık orta öğretim zorunlu oldu.İlköğretim gibi herkes sınıf geçecek bırakmak neredeyse çok zor.kısacası herkese geçer not vereceksin.sözlü notu bile kalkı ...

mehmet faruk

unread,
Nov 8, 2013, 12:35:28 PM11/8/13
to tm...@googlegroups.com
Arkadaşlar benim anlayamadığım neden %50  ygs sınavında Türkiyedeki net ortalaması belli. Nasıl oluyorda bu öğrencilerin %50 si başarılı olması isteniyor. Sözel dersler için  %50 bence çok düşük bir başarı ortalaması. Bütün dersleri aynı kefeye koyup hepsi için en az %50 başarı şartının konuşulması çok saçma bence. 


8 Kasım 2013 18:02 tarihinde yusuf <kolsu...@gmail.com> yazdı:
Artık orta öğretim zorunlu oldu.İlköğretim gibi herkes sınıf geçecek bırakmak neredeyse çok zor.kısacası herkese geçer not vereceksin.sözlü notu bile kalkı ...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.

utku bostan

unread,
Nov 8, 2013, 2:52:50 PM11/8/13
to tm...@googlegroups.com
enteresan bir sistem. Bakalım ne olacak sonu?


8 Kasım 2013 19:35 tarihinde mehmet faruk <cebi...@gmail.com> yazdı:



--
think a way for me!

Eren

unread,
Nov 9, 2013, 5:39:43 AM11/9/13
to tm...@googlegroups.com
8 farklı derse giriyorum, 22 tane farklı sınav yapmam gerekiyor 1 dönemde.
2. sınavlarla birlikte 44 farklı sınav ediyor.
90 iş günü olduğu düşünülürse bir dönemde
her 2 günde bir sınav hazırlayıp okuyup analizini yapmam gerekiyor.
Performans ödevidir, kulüptür, sınıf rehberliğidir okulda çalıştığımdan fazlasını evde çalışıyorum.
Bunun dışında okuldaki bin bir çeşit kurulların evrak işleri.
En azından sınav yükünü azaltmak için
artık 10 soru yerine 5 soru soracağım.

Hasan ILGAZ

unread,
Nov 9, 2013, 5:41:50 AM11/9/13
to TMOZ
8 farklı ders?

Mesut Topal

unread,
Nov 9, 2013, 5:44:08 AM11/9/13
to tmoz
Sınıf seviyeleri ve geometrileri kastediyor sanırım Eren Bey,
sözel, sayısal, dil, geometri matematik, 10,11,12 gibi..
 

Eren

unread,
Nov 9, 2013, 5:52:25 AM11/9/13
to tm...@googlegroups.com
10-11-12 Matematik/Geometri
10-12 Fizik (maalesef)
 

9 Kasım 2013 Cumartesi 12:41:50 UTC+2 tarihinde Hasan ILGAZ yazdı:
8 farklı ders?

DNZKRDG

unread,
Nov 9, 2013, 7:36:02 AM11/9/13
to TMOZ
Şuradaki yazılarınları görünce, MEB in çalışanlarından/iş/işlemlerden/ortaya çıkacak sıkıntılardan bir haber olduğunu söylemek zor olmasa gerek. MEB in geribildirim mekanizması nasıl çalışıyor oralardan iletişime geçsek...

Şahin Gökgöz

unread,
Nov 9, 2013, 8:59:00 AM11/9/13
to tm...@googlegroups.com
hocam geri bildirim diye bir şey yok müdürler sorun yokmuş gibi kağıt üstünde her şeyi dört dörtlük gösteriyorlar üst tarafta işler iyi gidiyor zannediyor 


9 Kasım 2013 14:36 tarihinde DNZKRDG <karada...@gmail.com> yazdı:
Şuradaki yazılarınları görünce, MEB in çalışanlarından/iş/işlemlerden/ortaya çıkacak sıkıntılardan bir haber olduğunu söylemek zor olmasa gerek. MEB in geribildirim mekanizması nasıl çalışıyor oralardan iletişime geçsek...

--

Yalnızliman

unread,
Nov 9, 2013, 10:34:34 AM11/9/13
to tm...@googlegroups.com
Tüm öğretmenler e-mail gönderse,gözönüne alacaklarını sanmıyorum.Otoriter bir zihniyete haber anlatamazsınız.
Öğretmenlik mesleği ve müfredat,uygulamalar,eğitim sistemi 2002 den beri ayaklar altında.Cenab-ı Rabb'ül Alemin sonumuzu hayır eylesin.
 


9 Kasım 2013 15:59 tarihinde Şahin Gökgöz <sahingok...@gmail.com> yazdı:



--
''Hayrın tamamı üç şeyde toplanmaktadır;gündüzünü sana yararlı olacak şeylerle geçiremiyorsan zararına olan şeylerle de geçirme.Hayırlı kimselerle dostluk edemiyorsan şerli insanlarla beraber olma.Malını Allah'ın rızasının olduğu yerlerde infak edemiyorsan,Allah'ın gazabını celbedecek yerlerde sarfetme.''(Cüneyd-i Bağdadi(k.s.)Hz.)

ferdi cengiz

unread,
Nov 9, 2013, 3:39:09 PM11/9/13
to TMOZ
Hocam ben birkaç gün önce dilim döndüğü kadarı ile eleştirilerimi MEB e ilettim internet sitesi üzerinden.Belki birlikte bir eleştirisel yaklaşım segilersek pek inanmasam da bir etkisi olur. 


9 Kasım 2013 17:34 tarihinde Yalnızliman <cauc...@gmail.com> yazdı:



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

Kenan Kurt HOPA/ARTVİN

unread,
Nov 11, 2013, 1:29:31 PM11/11/13
to tm...@googlegroups.com
arkadaşlar bugün bakanlık baş müfettişi zümre başkanlarını topladı ve bu konuda konuştu bakışınızı değiştirin dedi çocuk okula gelıyor derse giriyor sosyal etkinliklere katılıyor geçmeyi hak ediyor dedi kısaca.arkadaşta dedıkı bizden tıp öğrencisi kazandırmamızı istiyorlar boş verin onları dedi benım ıcın o önemli değil dedi.1 saat önce başka mufettiş zümrelerde lys başarısı kaç soru çözülmüş yok dedi.onu yazın diyor kendı aralarında bıle tam bir uyum yok.bu sözlu notlarını ne dedi siz bakanlıkdan daha mı ıyısınız dedi.herkes bol not vericek çocukları mağdur etmeyin dedi.soruşturma açıcam dedi geçen sene 26 kişi kalmıştı 9.sınıflarda.sonra konuşa konuşa fırça ata ata rahatladı soruşturmadan vazgeçti.bunları dedi.kısacası sistem çürümüş öğrencılerı zorlamayın geçsin diyor lys ygs önemli değil bir yerlerden öğrenir diyor mufredat dıye tutturmayın dıyor.ama bır yandan 6 saat ders bır yandan geçme notu 45 ken 50 oldu.neden dusurmedıler geçme notunu ?çok sorun var bız onu anladık bugun bir kez daha ne yaaparsa yapsın öğrenci haklı geçecek ....

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 11, 2013, 3:33:06 PM11/11/13
to tm...@googlegroups.com

Kenan hocam 1999-2000 li, yıllar o dönemde 5+3 uygulaması başlamıştı gelen müfettişler aynı bu mantıktaydı öğrenci orta okula  gelmiş okuma yazmayı tam sökememiş rakam yerine garip şekiller yapıyor kendince dedikleri buna benziyordu
hocam öğrencinin sınıfta kalmasının size ne faydası var aksine devlete zararı var diyordu öğrenci matematikten zayıf olabilir ama topa vurabiliyor mu
resim yapabiliyormu şarkı söyleyebiliyormu herkesin matematik bilmesine gerek yok ülkemize geçsin bu çocuklar eğer kalan çok okulrsa veli şikayetleri üzerine soruşturma açılır hakkınızda tarzı aba altında sopa gösterlemeler felan . Allahtan kısa dönemde liseye geçip bu müfettişlerden kurtulmuştum.Şimdi lisede gene ilköğretim müfettişleri teftiş edecek bizi ...

FATİH Yilmaz

unread,
Nov 11, 2013, 3:53:40 PM11/11/13
to tm...@googlegroups.com
mesele sadece teftiş olsa keşke yönetmelik aynen liseye de geldi sayın hocam.
artık iyi bilmeden hatta hiç birşey bilmeden sınıf geçme devri başladı.
herkesin dilinde ''ya üniversiteye gidince şöle değişir böyle değişir''  gördük illaki değişen ama kaç kişiden kaçında.


11 Kasım 2013 22:33 tarihinde Murat PAZARCIK- Öğretmen <murat.p...@gmail.com> yazdı:

Kenan hocam 1999-2000 li, yıllar o dönemde 5+3 uygulaması başlamıştı gelen müfettişler aynı bu mantıktaydı öğrenci orta okula  gelmiş okuma yazmayı tam sökememiş rakam yerine garip şekiller yapıyor kendince dedikleri buna benziyordu
hocam öğrencinin sınıfta kalmasının size ne faydası var aksine devlete zararı var diyordu öğrenci matematikten zayıf olabilir ama topa vurabiliyor mu
resim yapabiliyormu şarkı söyleyebiliyormu herkesin matematik bilmesine gerek yok ülkemize geçsin bu çocuklar eğer kalan çok okulrsa veli şikayetleri üzerine soruşturma açılır hakkınızda tarzı aba altında sopa gösterlemeler felan . Allahtan kısa dönemde liseye geçip bu müfettişlerden kurtulmuştum.Şimdi lisede gene ilköğretim müfettişleri teftiş edecek bizi ...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.



--
yilmaz3737

yusuf aydın

unread,
Nov 12, 2013, 3:47:40 PM11/12/13
to tm...@googlegroups.com
9. sınıfları ortak sınav yaptık, hiç bir sınıf %50 başarıyı geçemedi, sonra tekrar yaptık, yine geçemediler.
10. sınıfları sınav yaptık ,  bir sınıf %50 başarıyı geçti, cuma tekrar sınav yapacağız
11. sınıfları sınav yaptık, bir sınıf %50 başarıyı geçebildi, Yine sınav yapacağız
9. sınıflarda 4 sınav kararı almıştık, bu gidişle sadece 9. sınıflara matematikten 8 sınav yapacağız bir dönemde. Kendime ve dolayısıyla öğretmenlere acımaya başladım.Bunun yanında öğrencilere daha çok acıyorum, en çok da temiz pırıl pırıl bembeyaz A4 kağıtlarına acıyorum, acıyorum da acıyorum, madurum da madurum :) :(

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 12, 2013, 4:44:20 PM11/12/13
to tm...@googlegroups.com

yusuf hocam yeni sınav soruları ilk sınava göre eş değer mi oldu daha kolay daha zor ?
öğrenciler ikinci sınava çalışmışlarmı sizin düşüncenize göre
bugün bende yazılı sonuçlarını okudum hocam kurtarma sınavı yapalım dediler ortalama %50 den düşük olduğu için mecbur yapacağız ama bu gidişle de yazılı yap oku tekrar yap oku hiç mantıklı gelmiyor ikinci yazılı olması öğrencinin lehine ama çalışmadan geçmeyi öğrenmiş bir öğrenci için bu hak sadece 1 ders boş oturma anlamına denk geliyor bence ...

Hasan ILGAZ

unread,
Nov 12, 2013, 4:52:10 PM11/12/13
to TMOZ
yeni sistemin ortaya çıkardığı bir sonuç
şu oldu sanırım.
şimdiye kadar öğrencilerin 
yarısındançoğu matematikten hep kalıyormuş da
bizim haberimiz yokmuş :)

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 12, 2013, 5:10:36 PM11/12/13
to tm...@googlegroups.com

Hasan hocam sınıfta bugün sordum geçen sene kaç kişinin matematiği 5 diye %50 den fazlaydı :)
bu sene 2 için %50 olmuyor :)

Hasan ILGAZ

unread,
Nov 12, 2013, 5:12:23 PM11/12/13
to TMOZ
sen neye yoruyorsun bu durumu :)

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 12, 2013, 5:25:09 PM11/12/13
to tm...@googlegroups.com

5+3 sistemini ilköğretimler çok iyi öğrenmiş
bizim 4+4+4 sistemini öğrenmemiz zaman alacak :)

yılmaz sarıer

unread,
Nov 12, 2013, 6:40:45 PM11/12/13
to tm...@googlegroups.com
Tespitler
1. İlk ortak sınavda başarısız olan öğrenciler için tekrar sınavı çok kolay hazırlanırsa öğrenciler bu duruma alışacaklardır ve artık önümüzdeki ortak sınavlara çalışmaya gerek görmeyeceklerdir.
2. MEB, ortaöğretim zorunlu olduğu için öğrencilerin tümünün sınıf geçmesini istemektedir.Ancak mevcut yönetmelik (sınav tekrarı, her dersten performans) hem öğretmeni hem öğrenciyi gereksiz biçimde yormakradır. Benim önerim madem herkesin geçirilmesi isteniyor, sınıfta kalma olmasın, başarısız olunan tüm derslerden sorumlu geçilsin. 
3. Özellikle meslek liselerinde sınav tekrarı yapmaktan ders yapılamamaktadır. Öğrencilerin neredeyse hergün sınavı olmaktadır.

8 Kasım 2013 Cuma 15:57:13 UTC+2 tarihinde yılmaz sarıer yazdı:
Meslek lisesinde görev yapıyorum. Zümre olarak oldukça basit düzeyde hazırladığımız ilk sınavda, 12 tane 9. sınıf şubesinden sadece 3 tanesi % 50'nin üzerinde başarı sağladı. 9 şubede sınav tekrarlanacak.3 şubede de ilginç olan başarı çok yüksek. Tüm sınavların ortak olması üst düzeydeki öğrencileri de olumsuz etkilemekte, çok fazla çalışmadan 95-100 almaktadırlar.Gerek başarılı gerekse başarısız tüm öğrencilerimizin önümüzdeki ortak sınavlara hemen hemen hiç çalışmayacaklarını düşünüyorum. Teorik olarak bir sınıf için öğrenci düzeyine uygun soru hazırlamak bile oldukça zorken, 400 öğrenci için hazırlamak imkansıza yakın. Ayrıca derslik yetersizliğinden dolayı okulda bir karmaşa oluşmuş, sınav yapmak için bazı sınıfların derslikleri alındığından dolayı bu öğrenciler kantinde veya bahçede vakit geçirmişlerdir. Öğrencilerin 12-13 tane dersten ortak sınava gireceği düşünüldüğünde ve bunların yarısı tekararlanırsa bu durum öğretmenlerle birlikte daha çok öğrencileri yoracaktır. Ayrıca her dersten performans olayı da oldukça zorlayıcı bir durumdur. Doktora yapmış biri olarak söylüyorum ben bu iş yükünün altından zor kalkarım. Ben bireysel olarak yeni yönetmeliğin ilgili maddelerine ilişkin görüşlerimi (problemler-çözüm önerileri) 1 hafta içerisinde toparlayıp ilgili birimlere ileteceğim (Bakan, müsteşar, ortaöğretim genel müdürü vb.).

Yusuf AYDIN

unread,
Nov 14, 2013, 11:03:25 AM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
Murat hocam daha zor sordum, basit sorsam buna alışırlardı, o yüzden zor sordum, öğrenciler çalışmamışlar, zaten ne kadar basit sorarsam sorayım çalışmayan ,dinlemeyen öğrenci yine düşük alıyor, çalışan zor olsa da iyi alıyor, yani bu ikinci sınavın hiçbir anlamı yok. bu aralar çok kafam bozuluyo zaten bu sisteme, sınav hazırlamaktan, sınavları yapacak ortak ders saati ayarlamaktan, sınav okumaktan bi hal olduk, bu gidişle de bütün sınavları tekrar edeceğiz. bizim öğrencilerde dersi dinlememe, takmama var, bu öğrencilere zaten çıkarma toplama da öğretiyorum, gözünü kapatmış ve ısrarla açmak istemeyen birisine görsel birşeyler anlatmak gibi, çok saçma işler oluyor. Bu gidişle bi rapor tutup gönderecem gibi bakanlığa


13 Kasım 2013 01:40 tarihinde yılmaz sarıer <yilmaz...@yahoo.com> yazdı:

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu iletiyi, Google Grupları "TMOZ" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/tmoz/Aiw3-RfYzTI/unsubscribe adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Muhsin oğuz

unread,
Nov 14, 2013, 12:26:41 PM11/14/13
to TMOZ
bugün öğrencilerin arasında şöyle bir konuşmanın geçtiğne şahit oldum.
nasıl olsa %50 i geçmezse başarı sınav tekrar edilmek zorundaymış dedi birisi. diğeri de o zaman hiç kimse yapmasın sınavı tekrarı olsun. en kolay sınav olana kadar böyle tekrar ettirelim dedi. gıcık kaptığın derse, öğretmene karşı iyi bi taktik öğrenci açısından. nasıl çıkacaz bu durumun içinden?


14 Kasım 2013 18:03 tarihinde Yusuf AYDIN <fusu...@gmail.com> yazdı:
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

M.Şah EKİN

unread,
Nov 14, 2013, 12:38:59 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
Neden bu konu o kadar kasılıyor anlamaya çalışıyorum.
Sınav yapılır sınav sonucu değerlendirilir gerekli tedbirler alınır.Sonra 2. bir sınav daha yapılır (yönetmelik gereği) bu sınavla beraber önceki sınav sonuçlarından en yüksek olan not öğrenci notu olarak değerlendirilir.3. sınav 4. sınav yok...


                                         
İki gözünü isteseler dünyada vermezsin
Sana iki gözü verene ise secde etmezsin!..
(mevlana)

Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...
Maharet gördüğünle değil onu gördürendedir...
.   
 
      
    


14 Kasım 2013 19:26 tarihinde Muhsin oğuz <matm...@gmail.com> yazdı:

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 14, 2013, 1:35:09 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com

Şah hocam kağıt üzerinde yorumunuz çok mükemmel zaten sınav yapıp okumak öğretmenin görevi burada bizim en büyük sıkıntı çektiğimiz nokta yeni yapılan sınavı eş değer yaptığınızda sonuçlarda bir değişiklik olmaması.Gereksiz iş yükü. Öğrencilere yararına inansak her hafta sınav yapıp okuruz. Ama yeni nesil çalışmadan geçmeyi uğraşmadan başarılı olacağını bu sistem içersinde görüyor ( ortalamayı tutturdukdan sonra kaç zayıfın olursa olsun üst sınıftasın en son 5-6 falandı  kalanlar için sorumlu geç sorumlu ders için her sene tekrar en az 2 sınava gir vs.) Yani aynı kağıtları fazladan bir kere daha okumak öğretmenlere gereksiz iş olarak geri dönüyor. Eğer soruları kolay soracak olursak bütün yapılacak ilk sınavların anlamı kalmayacak. Zor sorarsak bu sefer öğrenciyi küstürme ihtimali var.
Ayrıca gerekli tedbirler alınır cümlesini açarmısınız ?

M.Şah EKİN

unread,
Nov 14, 2013, 2:09:53 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
   Müfredat yetişecek diye bir çok meslektaşımız öğrenciye yeterli zaman ayıramiyor.Anlattığı konuların öğrenilip öğrenilmediğini sadece " Anlamayan varmı?" sorusunu yönelterek ki bu soruya genelde olumlu cevap alınır (Algı olarak). Oysa bu soruyu tersine sormak çoğu arkadaşımızın aklına bile gelmemiş olabilir.Oysa "Anlayan varmı ?" diye sorulsa eminim ders tekrarı yapma gereği hissedecek.Her öğrencinin anlama yetisi farklı ancak uygulanan program aynı yanlışlık burada.Bu yanlışlığı eminim bilmeyen ve farkında olmayan da yok.Biz öğretmenlere düşen mevcut potansiyelin seviyesine göre aktarımı yapıp bir üst seviyeye çıkarma gayreti göstermektir.Bizden de istenen budur.Devlet kendisi için gerekli olan kadroları Fen lisesi Sosyal bilimler lisesi ve Bazı Anadolu liselerinden karşılıyor geri kalanlardanda devletini milletini seven bir kitle yetiştirilmesini arzu ediyor düşüncesindeyim.
    Benim demek istediğim sınav sonrası yaptığımız sınav analizleri ile öğrenme zorluğu çekilen konularla ilgili ders tekrarı yapalım ve öğrenci seviyesini göz önünde bulundurarak 2. bir sınav daha yapalım.Buna rağmen sınavda başarı düşük ise başarının yükselmesi için şahsınız adına gereken çalışmaların yapıldığını rapor edin gerisini güzel ülkemin eğitiminden sorumlu beyin takımı düşünsün.Yanlışlık nerede diye.Sorun sistemin sorunu ise yenilenmeli ve gereği ne ise yapılmalı diye düşünüyorum.
  Siz elinizden geleni yaptınız buna rağmen öğrencinin başarısızlığı devam ediyorsa siz ne yapabilirsiniz ki!
  Başarının oluşması için ALICI ve VERİCİnin aynı frakansta buluşması ile mümkündür.
  Ben bir doktorum.Önümde bir hasta var.Muayene ettim ve hastalığını teşhis ederek ilaç yazdım ve tedavi süreci için tavsiyede bulundum.Ancak hasta hastalık süreci ne ilacı kullandı nede tavsiyelerime kulak astı.Hasta bu durumda iyileşirmi? Mümkün mü?
  Bizler öğretmeniz bir kişiyi bile uykusunda uyandırmaya vesile olacak  isek söz konusu iş yükü dediğinizi yapmayı gereksizlik olarak görmemeliyiz diye düşünüyorum saygılarımla...


                                         
İki gözünü isteseler dünyada vermezsin
Sana iki gözü verene ise secde etmezsin!..
(mevlana)

Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...
Maharet gördüğünle değil onu gördürendedir...
.   
 
      
    


14 Kasım 2013 20:35 tarihinde Murat PAZARCIK- Öğretmen <murat.p...@gmail.com> yazdı:

Şah hocam kağıt üzerinde yorumunuz çok mükemmel zaten sınav yapıp okumak öğretmenin görevi burada bizim en büyük sıkıntı çektiğimiz nokta yeni yapılan sınavı eş değer yaptığınızda sonuçlarda bir değişiklik olmaması.Gereksiz iş yükü. Öğrencilere yararına inansak her hafta sınav yapıp okuruz. Ama yeni nesil çalışmadan geçmeyi uğraşmadan başarılı olacağını bu sistem içersinde görüyor ( ortalamayı tutturdukdan sonra kaç zayıfın olursa olsun üst sınıftasın en son 5-6 falandı  kalanlar için sorumlu geç sorumlu ders için her sene tekrar en az 2 sınava gir vs.) Yani aynı kağıtları fazladan bir kere daha okumak öğretmenlere gereksiz iş olarak geri dönüyor. Eğer soruları kolay soracak olursak bütün yapılacak ilk sınavların anlamı kalmayacak. Zor sorarsak bu sefer öğrenciyi küstürme ihtimali var.
Ayrıca gerekli tedbirler alınır cümlesini açarmısınız ?

--

Yaşar ŞENCAN

unread,
Nov 14, 2013, 3:03:02 PM11/14/13
to TMOZ
imza...
Ağzına sağlık Mehmetşah hocam...

İnsanın aklı kadar edebi, edebi kadar ederi vardır


Şehid, tarihin kalbi,
Şehid, zamanın çarkı,
Şehid, ötelerden bir çağrı.
Bir şehid düşünce toprağa, ilkbaharda
Nasıl canlanırsa toprak, ağaç, yaprak, çiçekler,
Öylesine sular gibi yürür kanlar, damarına yeryüzünün. 
v.k
“Siz, haddi aşan kimseler oldunuz diye, sizi Kur’an’la uyarmaktan vaz mı geçelim?”    Zuhruf-5



2013/11/14 M.Şah EKİN <msek...@gmail.com>

serkan n

unread,
Nov 14, 2013, 3:08:37 PM11/14/13
to tmoz
şah hocam sana katılıyorum...
kesinlikle mantık bu..
bizde %50 altına öğrenci kalmadı çünkü
sınavdan önce yazılıya hazırlık yaptık bol bol örnek yaptık
"anlayan öğrenci" sayısı ortalamanın üstüne çıktı..


14 Kasım 2013 21:09 tarihinde M.Şah EKİN <msek...@gmail.com> yazdı:

Yalçın Yilmaz

unread,
Nov 14, 2013, 4:17:19 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
 Sizce gruplara ayrılarak uygulanan sınavlar  ortak sınav mıdır?
 
Sınavın ortak olmasının amacı aynı sınıf düzeyindeki öğrencilere aynı soruların sorulması değil midir? 
Yeni yönetmelik anlayışına göre sınavlarda sadece soruların yerleri değiştirilmesi gerekmez mi ösym nin yaptığı gibi.

ferdi cengiz

unread,
Nov 14, 2013, 4:28:04 PM11/14/13
to TMOZ
Hocam Bir sürü meslek lisesi ve abidik gubidik  öğrencilerin bulunduğu sınıflar var.Gelin istediğiniz kadar bol örnek çözün.Hatta ne istiyorsanız sorun yapmıyor adam.Ben de her öğrencinin kazanılması taraftarıyım.Ancak bazı sınıflarda çoğunluğu sağlamak deveye hendek atlatmaktan zor.Bunun formülü yok çünkü.İnsan faktörü var unutmayalım...


14 Kasım 2013 22:32 tarihinde Eren <m.e...@gmail.com> yazdı:
Sizde kalmadıysa mantık doğru, sorun yok hocam.
 

14 Kasım 2013 Perşembe 22:08:37 UTC+2 tarihinde serkannn yazdı:



--

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 14, 2013, 4:31:37 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com

Bugün okulda öğretmen arkadaşlarla sohbet ederken aslında eski öğrencilerimize ne kadar eziyet etmişiz diye konuştuk. Şimdiki öğrencilere sorduğumuz soruların çok daha zorlarını eski öğrencilere sorup onlardan başarmalarını istedik. Her geçen sene elimize gelen öğrenci seviyesi gittikçe düşmekte. 2005 te değişen matematik müfredatı 2013 tekar değişti geometri ise daha vahim. Eğitim hakkında düşünen insanlara bırakırsak sadece düşünme işini bu bence kolaya kaçmak olmaz mı ?
Devlet kendisine gerekli kadroları belli okullardan belli yerlerden sağlıyor ise bu bence kast sisteminin bir diğer adıdır. Siz önünüze konan bir sınav ile hayatınızın kararını veriyorsunuz hemde 8. sınıfta. Madem devletimiz kalan gruptaki öğrencilerden sadece vatannı milletini seven bir toplum yetiştirmemizi bekliyor o zaman önümüze bir kriter bir çıta koymayalım sınıf öğretmeni kendi müfredatını belirlemede esnek olsun.Haftada 40 saat ders yaparken bunun büyük kısmı teorik değil spor müzik sanat ve ilgi alanlarına yönelsin. Bizi tefitşe gelen müfettişlerin ilk baktığı okulun türkiyedeki sıralaması, öğrencilerin matematik ortalaması .Kış uykusundan uyandırmak eğer sınav yaparak olacaksa bu da denenir şah hocam .
Ama almak istemeyen bir öğrenciye de dönemde 8 sınav yapmak ( 9 sınıflarda 4 sınav yapalım demiştik) bana gereksiz geliyor.

logaritma

unread,
Nov 14, 2013, 4:37:11 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
Bunlar öğretmenden yüzde elli başarı istiyor.
Ozaman mebinde  yaptığı sınavlardada  yüzde elli olsun başarı 
birmiyon öğrenci sınava giriyorsa beşyüzbin öğrenci sınavı kazansın


14 Kasım 2013 23:31 tarihinde Murat PAZARCIK- Öğretmen <murat.p...@gmail.com> yazdı:

Bugün okulda öğretmen arkadaşlarla sohbet ederken aslında eski öğrencilerimize ne kadar eziyet etmişiz diye konuştuk. Şimdiki öğrencilere sorduğumuz soruların çok daha zorlarını eski öğrencilere sorup onlardan başarmalarını istedik. Her geçen sene elimize gelen öğrenci seviyesi gittikçe düşmekte. 2005 te değişen matematik müfredatı 2013 tekar değişti geometri ise daha vahim. Eğitim hakkında düşünen insanlara bırakırsak sadece düşünme işini bu bence kolaya kaçmak olmaz mı ?
Devlet kendisine gerekli kadroları belli okullardan belli yerlerden sağlıyor ise bu bence kast sisteminin bir diğer adıdır. Siz önünüze konan bir sınav ile hayatınızın kararını veriyorsunuz hemde 8. sınıfta. Madem devletimiz kalan gruptaki öğrencilerden sadece vatannı milletini seven bir toplum yetiştirmemizi bekliyor o zaman önümüze bir kriter bir çıta koymayalım sınıf öğretmeni kendi müfredatını belirlemede esnek olsun.Haftada 40 saat ders yaparken bunun büyük kısmı teorik değil spor müzik sanat ve ilgi alanlarına yönelsin. Bizi tefitşe gelen müfettişlerin ilk baktığı okulun türkiyedeki sıralaması, öğrencilerin matematik ortalaması .Kış uykusundan uyandırmak eğer sınav yaparak olacaksa bu da denenir şah hocam .
Ama almak istemeyen bir öğrenciye de dönemde 8 sınav yapmak ( 9 sınıflarda 4 sınav yapalım demiştik) bana gereksiz geliyor.

--

Yaşar ŞENCAN

unread,
Nov 14, 2013, 4:38:43 PM11/14/13
to TMOZ
"Devlet kendisine gerekli kadroları belli okullardan belli yerlerden sağlıyor ise bu bence kast sisteminin bir diğer adıdır."
Hep öykündüğümüz ve medeniyetinden(!) bahsettiğimiz bir çok batı ülkesi (almanya, fransa, ingiltere, amerika vs) dediğiniz şekilde çalışıyor. ee bizde batılı olmaya pek hevesliyiz o sebeple bu şekilde olması sanki normal gibi...

İnsanın aklı kadar edebi, edebi kadar ederi vardır


Şehid, tarihin kalbi,
Şehid, zamanın çarkı,
Şehid, ötelerden bir çağrı.
Bir şehid düşünce toprağa, ilkbaharda
Nasıl canlanırsa toprak, ağaç, yaprak, çiçekler,
Öylesine sular gibi yürür kanlar, damarına yeryüzünün. 
v.k
“Siz, haddi aşan kimseler oldunuz diye, sizi Kur’an’la uyarmaktan vaz mı geçelim?”    Zuhruf-5



2013/11/14 Murat PAZARCIK- Öğretmen <murat.p...@gmail.com>

Bugün okulda öğretmen arkadaşlarla sohbet ederken aslında eski öğrencilerimize ne kadar eziyet etmişiz diye konuştuk. Şimdiki öğrencilere sorduğumuz soruların çok daha zorlarını eski öğrencilere sorup onlardan başarmalarını istedik. Her geçen sene elimize gelen öğrenci seviyesi gittikçe düşmekte. 2005 te değişen matematik müfredatı 2013 tekar değişti geometri ise daha vahim. Eğitim hakkında düşünen insanlara bırakırsak sadece düşünme işini bu bence kolaya kaçmak olmaz mı ?
Devlet kendisine gerekli kadroları belli okullardan belli yerlerden sağlıyor ise bu bence kast sisteminin bir diğer adıdır. Siz önünüze konan bir sınav ile hayatınızın kararını veriyorsunuz hemde 8. sınıfta. Madem devletimiz kalan gruptaki öğrencilerden sadece vatannı milletini seven bir toplum yetiştirmemizi bekliyor o zaman önümüze bir kriter bir çıta koymayalım sınıf öğretmeni kendi müfredatını belirlemede esnek olsun.Haftada 40 saat ders yaparken bunun büyük kısmı teorik değil spor müzik sanat ve ilgi alanlarına yönelsin. Bizi tefitşe gelen müfettişlerin ilk baktığı okulun türkiyedeki sıralaması, öğrencilerin matematik ortalaması .Kış uykusundan uyandırmak eğer sınav yaparak olacaksa bu da denenir şah hocam .
Ama almak istemeyen bir öğrenciye de dönemde 8 sınav yapmak ( 9 sınıflarda 4 sınav yapalım demiştik) bana gereksiz geliyor.

--

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 14, 2013, 4:43:02 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
Doğru yoldayız yani şencan hocam :)

Yaşar ŞENCAN

unread,
Nov 14, 2013, 4:46:55 PM11/14/13
to TMOZ
"yoldayız" ama doğrsunu eğrisini bilmiyorum..

İnsanın aklı kadar edebi, edebi kadar ederi vardır


Şehid, tarihin kalbi,
Şehid, zamanın çarkı,
Şehid, ötelerden bir çağrı.
Bir şehid düşünce toprağa, ilkbaharda
Nasıl canlanırsa toprak, ağaç, yaprak, çiçekler,
Öylesine sular gibi yürür kanlar, damarına yeryüzünün. 
v.k
“Siz, haddi aşan kimseler oldunuz diye, sizi Kur’an’la uyarmaktan vaz mı geçelim?”    Zuhruf-5



2013/11/14 Murat PAZARCIK- Öğretmen <murat.p...@gmail.com>
Doğru yoldayız yani şencan hocam :)

M.Şah EKİN

unread,
Nov 14, 2013, 5:20:51 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
    Murat hocam mevcut koşullar altında sınav yapmanın ve sınav analizleri ile konu değerlendirmenin yerine kullanılması gereken veya kullanılabilecek önerileriniz nelerdir?
 

                                         
İki gözünü isteseler dünyada vermezsin
Sana iki gözü verene ise secde etmezsin!..
(mevlana)

Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...
Maharet gördüğünle değil onu gördürendedir...
.   
 
      
    


14 Kasım 2013 23:46 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Nov 14, 2013, 6:12:09 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com

Mevcut koşulların ( %50 başarı , sınav analizi ) yanlış olduğunu düşünüyorum o yüzden koşuları değiştirmemiz lazım şah hocam .Meb ya da ösym yaptığı sınavda öğrencilerin %50 başarısız olunca sınav yeniliyor mu ?
Önerim öğrenciye istediği oranda matematik öğretilmeli.Müfredat ve konu yetiştirme baskısı olmaması .
lisede çalışan bir öğretmen öğrencisine bir giriş sınavı yapıp hazır bulunuşluklarına göre müfredatı kendi seçmeli.
Pisa sınavlarında neden başarısız olduğumuzu tespit edip o yönde bir müfredat ortaya konmalı.
Nacizane fikirlerim bunlar.






bora arslantürk

unread,
Nov 14, 2013, 6:21:39 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
sınavlar merkezi olmalıdır sbs yerine bir sınavın meb tarafından merkezi olması gibi, yıllardır savunuyorum,

aynı kagıda A öğretmeni 70 verirken B öğretmeni 90 veriyor

%50 muhabbetinden dolayı öğrertmenler notları yukarı yuvarlamaya basladı

zayıf ortalamalı sınıflar bundan karlı cıkarken, basarısı yüksek sınıflar zararlı cıkacak ve adalet olmayacak

not ve sınav külfeti öğretmenin elinden alınmalı ne sözlü ne performans ne de sınav, öğretmen girsin öğretmeye çalışsın , snfn bsarısı artmazsa da bunun hesabıı versin

sınıfın basarısı da sene basından itibaren ölçülsün, öğretrmenler de değerlendirilsin ki malesef öğretmenliği hobi gibi görenler de çok

M.Şah EKİN

unread,
Nov 14, 2013, 6:29:22 PM11/14/13
to tm...@googlegroups.com
    Murat Hocam %50 başarı dayatması mı var ben mi yanlış biliyorum! Oran yakalanamamış ise ya öğretmende ya öğretmenin yönteminde ya anlatılanın anlatılması istenen yöntemde yada öğrenci de bir sorun var....Sorunun tespiti için  ve gereğinin yapılması için öğrenciye tanınmış bir şans olarak görüyorum.Öğretmen kendisi ile ilgili varsa sıkıntılı durumu düzeltme ve öğrenciye de mevcut durumunu daha olumlu hale getirme önerisi olarak bakıyorum.İşin doğrusu keşke sınavların tamamı merkezi olsa... Öğretmenin tek işi sadece en iyi şekilde nasıl daha iyi öğretebilirim olsa...Bana kalırsa okula devam zorunluluğunu da kaldırırım.Bir takım çalışmalarla okula gelmek bir zorunluluk ve gereklilik haline getirme çabası verirdim devlet ve millet olarak...Eğer  okumanın ve okuyanın değeri toplum nazarında anlaşılıp bir değer ölçütü olarak alınsa her halde sıkıntılar büyük ölçüde azalır diye düşünüyorum.Güzelim ülkemde üniversite mezunu boşta olan o kadar çok insan var ki okuyanın okuma isteği yok..Okusam ne olacak düşüncesi hakim...

                                         
İki gözünü isteseler dünyada vermezsin
Sana iki gözü verene ise secde etmezsin!..
(mevlana)

Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...
Maharet gördüğünle değil onu gördürendedir...
.   
 
      
    


15 Kasım 2013 01:12 tarihinde Murat PAZARCIK- Öğretmen <murat.p...@gmail.com> yazdı:

Yusuf AYDIN

unread,
Nov 15, 2013, 6:32:04 AM11/15/13
to tm...@googlegroups.com
Şah hocam , siz hangi okulda görev yapıyosunuz, bir de çarpma
,toplama, bölme, çıkarma işlemlerini bilmeyen öğrencileriniz var mı,
varsa bunlarla tek tek ilgilenip öğrenmeleri için aynı şeyi 20-30 kez
anlatıp bunla ilgili çalışmalar da verdiğiniz halde hala takmayan ve
öğrenmek istemeyen öğrencileriniz var mı? yoksa yukarıda verdiğiniz
hiç bir bilgiyi kabul etmiyorum, teorik olarak güzel cümleler,herkesin
istediği ve uygulamaya çalıştığı şeyler ama benim anlattığım koşullar
altında vaki olmayacak cümleler. saygılar hocam

15 11 2013 tarihinde M.Şah EKİN <msek...@gmail.com> yazmış:
> *Murat Hocam %50 başarı dayatması mı var ben mi yanlış biliyorum! Oran
> yakalanamamış ise ya öğretmende ya öğretmenin yönteminde ya anlatılanın
> anlatılması istenen yöntemde yada öğrenci de bir sorun var....Sorunun
> tespiti için ve gereğinin yapılması için öğrenciye tanınmış bir şans
> olarak görüyorum.Öğretmen kendisi ile ilgili varsa sıkıntılı durumu
> düzeltme ve öğrenciye de mevcut durumunu daha olumlu hale getirme önerisi
> olarak bakıyorum.İşin doğrusu keşke sınavların tamamı merkezi olsa...
> Öğretmenin tek işi sadece en iyi şekilde nasıl daha iyi öğretebilirim
> olsa...Bana kalırsa okula devam zorunluluğunu da kaldırırım.Bir takım
> çalışmalarla okula gelmek bir zorunluluk ve gereklilik haline getirme
> çabası verirdim devlet ve millet olarak...Eğer okumanın ve okuyanın değeri
> toplum nazarında anlaşılıp bir değer ölçütü olarak alınsa her halde
> sıkıntılar büyük ölçüde azalır diye düşünüyorum.Güzelim ülkemde üniversite
> mezunu boşta olan o kadar çok insan var ki okuyanın okuma isteği
> yok..Okusam ne olacak düşüncesi hakim...*
>
>
>
>
> *İki gözünü isteseler dünyada vermezsinSana iki gözü verene ise secde
> etmezsin!..*
>
>
> *(mevlana)*
>
> *Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...Maharet gördüğünle değil onu
> gördürendedir.... *
> Bu iletiyi, Google Grupları "TMOZ" grubunda bir konuya abone olduğunuz için
> aldınız.
> Bu konunun aboneliğinden çıkmak için
> https://groups.google.com/d/topic/tmoz/Aiw3-RfYzTI/unsubscribe adresine
> gidin.
> Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için

M.Şah EKİN

unread,
Nov 15, 2013, 6:50:04 AM11/15/13
to tm...@googlegroups.com
     Yusuf Bey ben 15 yıl düz liselerde çalıştımŞimdide bir meslek lisesindeyim.Yazdıklarımı teoride değil pratik de uyguladığım şeyler.Birde 20-30 kez anlatmanızı gerektiren durum ne onu da anlamış değilim.Neden 20-30 kez anlatma gereği hissediyorsunuz.Eğer uygulamanız bu ise uygulamanızda sorun var demektir.  Yazdıklarım anlaşılmamış olmalı ki karşıt cümlelerle açıklamalar geliyor.
  Demek istediğimi birkez daha yazayım
   Sınıf seviyesi göz önüne alınarak ders anlatıp ölçme değerlendirme için sınav yaptınız.Başarı %50 nin altında oldu diyelim.Sınav analizi ile hangi konularda öğrencinin öğrenme problemi yaşadığını (kısmen de olsa) tespit ettiniz.O kunularda  kısa bir tekrar yaptınız ve 2. bir sınav daha yaptınız tekrar başarı %50  nin altında kaldı.Siz üzerinize düşeni yaptınız .Bizler nihayetinde insanız.hata yapabiliriz.Yaptığımız ölçme ve değerlendirmeler eksik veya yanlış olabilir.Ancak bu yanlışlık ülke genelinde aynı şekilde tekrarlanıyorsa ortada ciddi bir sorun var demektir.O zaman güzelim ülkemin eğitimden sorumlu ileri gelenleri otursun kara kara düşünsün diyorum.
  Yani kısaca öğretmen başarısızlığın etkeni olma nedeni olarak kendini temize çıkarsın
diyorum.

 saygılarımla

                                         
İki gözünü isteseler dünyada vermezsin
Sana iki gözü verene ise secde etmezsin!..
(mevlana)

Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...
Maharet gördüğünle değil onu gördürendedir...
.   
 
      
    


15 Kasım 2013 13:32 tarihinde Yusuf AYDIN <fusu...@gmail.com> yazdı:

Yusuf AYDIN

unread,
Nov 15, 2013, 7:54:05 AM11/15/13
to tm...@googlegroups.com
Hocam ben de derdimi anlatamadım, öğrencide öğrenme problemi yok,
dinlememe problemi var. Ben sınav yaptım, tekrar da ettim, sonra
kurtarma sınavı da yaptım, sonra bir kez daha sınav yapılmayacak
zaten, onu da biliyorum. kurtarma sonuçlarında sonuç değişmiyor, bunu
anlatmaya çalışıyoruz, değişmez zaten, çünkü öğrencide anlamama değil,
dinlememe sorunu var, yani boşu boşuna bize 2. sınav yapma, okuma ve
analiz etme külfetleri oluyor.bu sadece bir ders için değil, bütün
dersler için de böyle olunca sürekli sınav ve uğraş oluyor, hem ders
de işleyemiyoruz adam akıllı . Bizim demek istediğimiz bu.
Ama ben bütün bunların raporunu tutacam ve sonuçları bakanlığa gönderecem.
(Bu arada 20 kez anlattığım şey , iki tam sayının toplanması ve
çıkarılması, sürekli anlatmamın sebebi de öğrencinin hala
öğrenememesi, yoksa niye sürekli anlatayım. Hem her yöntemle anlattım,
elimde sihirli bir değnek yok ki kafalarının içine sokayım)
Neyse hocam bu hamur çok su götürür, iyi çalışmalar


15 11 2013 tarihinde M.Şah EKİN <msek...@gmail.com> yazmış:
> * Yusuf Bey ben 15 yıl düz liselerde çalıştımŞimdide bir meslek
> lisesindeyim.Yazdıklarımı teoride değil pratik de uyguladığım şeyler.Birde
> 20-30 kez anlatmanızı gerektiren durum ne onu da anlamış değilim.Neden
> 20-30 kez anlatma gereği hissediyorsunuz.Eğer uygulamanız bu ise
> uygulamanızda sorun var demektir. Yazdıklarım anlaşılmamış olmalı ki
> karşıt cümlelerle açıklamalar geliyor.*
>
> * Demek istediğimi birkez daha yazayım*
>
> * Sınıf seviyesi göz önüne alınarak ders anlatıp ölçme değerlendirme için
> sınav yaptınız.Başarı %50 nin altında oldu diyelim.Sınav analizi ile hangi
> konularda öğrencinin öğrenme problemi yaşadığını (kısmen de olsa) tespit
> ettiniz.O kunularda kısa bir tekrar yaptınız ve 2. bir sınav daha yaptınız
> tekrar başarı %50 nin altında kaldı.Siz üzerinize düşeni yaptınız .Bizler
> nihayetinde insanız.hata yapabiliriz.Yaptığımız ölçme ve değerlendirmeler
> eksik veya yanlış olabilir.Ancak bu yanlışlık ülke genelinde aynı şekilde
> tekrarlanıyorsa ortada ciddi bir sorun var demektir.O zaman güzelim ülkemin
> eğitimden sorumlu ileri gelenleri otursun kara kara düşünsün diyorum. Yani
> kısaca öğretmen başarısızlığın etkeni olma nedeni olarak kendini temize
> çıkarsın diyorum.*
> * saygılarımla*

M.Şah EKİN

unread,
Nov 15, 2013, 10:55:49 AM11/15/13
to tm...@googlegroups.com
Yazdıklarınızı birkez daha okuyun...
Siz yinede bildiğinizi okuyun...

M.Şah EKİN

unread,
Nov 15, 2013, 11:19:32 AM11/15/13
to tm...@googlegroups.com
Eren Bey hala yazdığımı anlamış değilsiniz!..
Ben  yüzlerce sınav yapıp haftalarca ders tekrarımı yapalım diye yazdım anlamış değilim.Konu özeti diye birşey var...
Birde 2. bir sınav hakkı fenamı olur. 3 ü yok 4 ü yok...
Ayrıca sınav öğrenci için ders tekrarı demek.Asıl amaç dersin derste öğrenilmesi gerektiğini öğrenciye aşılamak (öğrenmek isteyenlere veya meyilli olanlara...) Siz bunu kavratabilirseniz ders tekrarlarıda sınav tekrarlarıda olmayacak.Bu farkındalığı da ncak iyi bir öğretmen yapabilir.Sizin gibi ufku açık arkadaşlarımız yapacak!...Gerisine siz istesenizde onlar istemediği sürece birşey anlatamazsınız.Eğer onlarıda öğrenmeye ikna edebiliyorsanız sizden daha iyi öğretmen yoktur diyorum...

                                         
İki gözünü isteseler dünyada vermezsin
Sana iki gözü verene ise secde etmezsin!..
(mevlana)

Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...
Maharet gördüğünle değil onu gördürendedir...
.   
 
      
    


15 Kasım 2013 18:02 tarihinde Eren <m.e...@gmail.com> yazdı:
Peki.
Son bir şey söyleyip gidiyorum.
Geçmiş senelerde bir şey denedim.
Sınav kağıtlarini dağıtıp yarın getirin dediğim
Yine de sonucun aynı olduğu öğrencilere 100 tane sınav yapsak ne değişecek.

serkan n

unread,
Nov 15, 2013, 12:44:46 PM11/15/13
to tmoz
ben de şah hocama katılıyorum..
yıllarca ilköğretimde çalışan biri olarak..
burda amaç polinomu öğretmek değil öğrencinin ne kadar öğrendiğini
ölçmektir. eğer öğrenmemişse zaman içerisinde öğrenir 11.sınıfta 12.sınıfta dersane de....
artık matematiği sevdirme zamanı gelmedi mi?


15 Kasım 2013 18:19 tarihinde M.Şah EKİN <msek...@gmail.com> yazdı:

memet can

unread,
Dec 15, 2013, 12:28:44 PM12/15/13
to tm...@googlegroups.com
Tartışmaları okudum iyi lisede(öğrencisi öğrenmek isteyenler) görev yapan arkadaşlar olumlu karşılaması normal. Bir de meslek lisesinde görev yapsınlar bakalım düşünceler ‰100 değişecektir. Sana saygısı hiç olmayan onu da geçelim kendisine saygısı olmayan bir öğrenciye zorla eğitim vermek sadece toplu iğneyle kuyu kazmaktır. Ve onlara zorla lise eğitimi verdirmek öğretmeni yıpratmaktan başka bişey değildir.

Şahin Gökgöz

unread,
Dec 15, 2013, 1:48:23 PM12/15/13
to tm...@googlegroups.com
bakın meb mazeret sınavında sbs için ne sormuşlar onlar artık basite kaçalım diyor burdan gelen lise öğrencileri daha alt seviyede olacak.bunu kabu edib  plan yapmalıyız


15 Aralık 2013 19:28 tarihinde memet can <xmate...@gmail.com> yazdı:
Tartışmaları okudum iyi lisede(öğrencisi öğrenmek isteyenler) görev yapan arkadaşlar olumlu karşılaması normal. Bir de meslek lisesinde görev yapsınlar bakalım düşünceler ‰100 değişecektir. Sana saygısı hiç olmayan onu da geçelim kendisine saygısı olmayan bir öğrenciye zorla eğitim vermek sadece toplu iğneyle kuyu kazmaktır. Ve onlara zorla lise eğitimi verdirmek öğretmeni yıpratmaktan başka bişey değildir.
Matematik_A.pdf

almost

unread,
Dec 15, 2013, 2:14:24 PM12/15/13
to tm...@googlegroups.com
bende meslek lisesinde çalışıyorum. öyle öğrenciye sevdirin, onun seviyesinde anlatın olur gibi parlak fikirler sökmüyor malesef. o yolları bütün arkadaşlar çol iyi biliyor. ama artık öğrenci profili çok değişti. iyi liselerde çalışan arkadaşlar bunu unutmasınlar, onların bile öğrencileri artık eskisi gibi değil.eski derkende öyle çok eskilerden bahsetmiyorum. ben daha 12 yıllık öğretmenim.ve 3-4 yıl önce bile çok farklıydı. hep söylenen klasik söylem: gelen gideni aratıyor her sene.

birde müfredat meselesi var. bazı arkadaşlar yetiştirme kaygısı olmasın yada öğrenci seviyesine göre anlatın diyor. bu arkadaşlara hiç denetim olmuyor galiba. müfredattan en ufak bir sapma istenmiyor. fen lisesindeki öğrenci ile aynı kitabı ve müfredatı meslek lisesindeki öğrenciye okutacaksın diye dayatıyor. bu sefer deftere başka şey yazıyosun derste başka şey anlatıyosun.. müfettiş gelincede bu ne hocam diye sana tantana yapıyor.

ferdi cengiz

unread,
Dec 15, 2013, 3:03:39 PM12/15/13
to TMOZ
Mehmet hocam size katılmamak mümkün değil.Ben alt sınıf bir Anadolu lisesinde çalışıyorum.Meslek liselerini düşünemiyorum bile.Bu yönetmelik tepeden inme ve düşünülmeden yapılmıştır.Öğretmenden her zamanki gibi fikir alınmamıştır.Ve öğretmenin evrak işi azmış gibi artmıştır.Her sınavı ne kadar kolay sorarsam sorayım 2 defa yapmak zorundayım.Ancak cevapları verirsem başarı sağlanır o zaman da sınav yapmamış oluruz öğrenciler teneke bağlar arkamıza:)
Sayfalarca aksaklıkları yazabilirim ama uzatmayayım



15 Aralık 2013 20:48 tarihinde Şahin Gökgöz <sahingok...@gmail.com> yazdı:

Mehmet CAN

unread,
Dec 15, 2013, 5:07:28 PM12/15/13
to tm...@googlegroups.com
Ne zaman bizim FİKİRLERİMİZ önemsenecek çok merak ediyorum.... Ya da bir gün nasip olurda >TEK yumruk olabilecek miyiz????



15 Aralık 2013 Pazar 22:03:39 UTC+2 tarihinde Ferdi CENGİZ yazdı:

Ahmet bey

unread,
Dec 15, 2013, 5:27:03 PM12/15/13
to tm...@googlegroups.com
ben anadolu lisesinde çalışıyom (artık eskide kaldı anadolu) bu ve benzeri nedenlerle biz eğitimciler olarak çok sıkıntıdayız. peki çözüm yolları yok mu? bu sorunlar nasıl çözeriz? ne yapmamız lazım. ben işin açıkçası ne yapacağımı bilemez haldeyim. düşünceleriniz benim için önemli. teşekkür ederim


16 Aralık 2013 00:07 tarihinde Mehmet CAN <geox...@gmail.com> yazdı:

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Dec 15, 2013, 6:01:16 PM12/15/13
to tm...@googlegroups.com

matematik dersi dışında bu maddeden sıkıntı çeken zümre varmıdır acaba okullarda ?

hasbarkur

unread,
Dec 16, 2013, 8:34:12 AM12/16/13
to tm...@googlegroups.com
Arkadaşlar biz eğitim ve öğretimden ne anlıyoruz ki :))))) kalkıp birde büyüklerimizin getirdiği yönetmelikleri !!!! eleştiriyoruz.ONLAR YAPTI OLDU.
UNUTMAYINIZ EĞİTİM ÖĞRETİM EĞİTİMCİLERE SORULUP DANIŞILMADAN YAPILACAK BASİT BİR İSTİR......

ÖZGÜR

unread,
Dec 19, 2013, 3:04:28 PM12/19/13
to tm...@googlegroups.com
ortaöğretim yönetmeliğinin bir bölümünde ortak yazılı yapıyorsanız tüm sınava girenlerin yüzde ellissi  sınıfın olmaması gerekiyor bazı okullar bunu uyguluyor.

uğur kaya

unread,
Dec 19, 2013, 3:26:03 PM12/19/13
to tm...@googlegroups.com

Sayın hocam biz bunu meb e sorduk.Bize yazı gönderdiler.Yazıda %50 başarı sınıf bazında uygulanır okul genelinde uygulanmaz.tekrar sınavlar sınıf bazında yapılır şeklinde cevap verdiler 

Murat PAZARCIK- Öğretmen

unread,
Dec 19, 2013, 5:39:51 PM12/19/13
to tm...@googlegroups.com

o cevaptan sonra fikir değiştirip yeni bir cevap yayınladı hocam bakanlık telafi sınavıda ortak yapılır zayıf alanlar ile iyi not alanlardan isteyenler girebilir şeklinde ...

Tereddut_edilen_hususlar_bakanliktan_gelen (1).pdf

Hamdi özyel

unread,
Dec 29, 2013, 1:48:25 PM12/29/13
to
Arkadaşlar merhaba! Ben felsefe hocasıyım ve aynı derstten muzdaribim. Çünkü normal şartlarda matematiği ve geometriyi anlamakta yetersiz bir talebenin felsefeden başarılı olması düşünülemez. Bilenler bilir Platon, Akademi'sinin girişine "Geometri bilmeyen giremez" ibaresini kazıtmıştır. Gerçi bu ironik bir ifadedir zira ona göre geometri bilgisi akıldan doğduğu için akıl sahibi herkes doğuştan geometri bilir. Konumuza gelecek olursak.. Forumda konuyla ilgili düşüncelerini serdeden M.Şah EKİN beyefendi meselenin anafikrini tamamen ıskalamış vaziyette. Mesele şu kadar imtihan yaptın bu kadar imtihan yaptın meselesi değildir. Söz konusu yönetmelik hükümünce bizlerden beklenen vatana ve millete ihanette bir adım daha ileri gitmemizdir. Burada yazan arkadaşlar belki bilmiyorlardır lakin bugün Milli Eğitim Bakanlığı koltuğunu işgal eden zat entelektüel camiadaki şöhretini -varsa- "Enformatik Cehalet" başlığını taşıyan bir kitap yazmasına borçludur. Kitabın içeriğinin neye dair olduğunu anlamamıza ismi dahi kafidir. Hal böyle iken, ilköğretimden toplama çıkarma bilmeden, okuma yazmayı sökmeden liselere getirilen zavallı çocuklar ağır ve keskin bir gerçeklik olarak karşımızda dururken, bu çocuklara zaten bu kötülük yapılmışken bir de biz lise hocalarına hiç de mertçe olmayan bir biçimde "bunları liseden de mezun edeceksiniz" demek açıkça Enformatik Cehaleti daha da kesifleştirmek demektir. "Hiç de mertçe olmayan bir yolla" dedim zira burada yazan arkadaşların büyük bir kısmı(M.Şah EKİN beyefendi hariç) bu yönetmeliğin kimse sınıfta kalmayacak manasını ihtiva ettiğini ama bunu nedense açıkça dile getirmediğini anlamış görünüyor. Bir kez daha üzerine basarak beyan ediyorum: Mesele talebelerin imtihanlarda şu ya da bu notu alması, sınıf geçmesi veya sınıfta kalması değildir; onların devlet eliyle beleşçileştirilmesidir. "Merak etme liseden mezun olmak için hiçbir şey yapmana gerek yok. Biz senin yerine okullardaki memurlarımıza gerekli talimtatları verir onlarca imtihan yaptırır o okulu illaki bitittiririz" denmesidir. Artık neredeyse bebekliğinden itibaren okulu beleşe bitiren gençlerin toplum hayatına nasıl bir ferd olarak katılacaklarını, neler yapacaklarını varın siz tahmin edin. En kötüsü de budur. Milletimizin köküne kibrit suyu döken bu haldir. Milletin gelecek nesillerini beleşçiliğe, bir şeye ulaşmak için onu hak etmek gerekmediği zihniyetine sürükleyenlerin bu millete mensubiyetleri tartışma dahi götürmez. Bazıları Almaya, Fransa vb. ülkeleri işaret ederek orada da bu işlerin böyle yürüdüğünü iddia etmişler. Fransa'yı bilmem ama Almanlar böyle bir şeyi bırakın yürürlüğe sokmayı, düşünmezler bile. Son olarak meslenin bizi ilgilendiren hukuki bouyutyla ilgili olarak da şunu ifade etmek istiyorum: Bu yönetmelik bize ek bir iş ya da görev yüklemiştir. Hukuka göre bu ek iş için ek bir ücret ödenmelidir kannatimce.   
     

M.Şah EKİN

unread,
Dec 29, 2013, 1:52:44 PM12/29/13
to tm...@googlegroups.com
Sayın Hamdi beyefendi
B
eni baz alarak düşüncelerinizi ifade etmiş bulunmanızı anlamış değilim.Aradan bunca zaman geçmesine rağmen bunu tekrar dillendirme gerekçenizi de bilmiş değilim.Ben düşüncelerimi ifade ettim.Öğretmen arkadaşlarımızın serzenişlerinden dolayı canlarını sıkmamalarını, yapmamızı istedikleri şeyin uygulamalarla ne tür sıkıntılar doğurabileceğini zamanla anlaşılacağını , kendi düşüncelerimi ifade ederek belirttim.
Şimdi sizin yaptığınız bu eleştiri ne anlama geliyor.!..

''Söz konusu yönetmelik hükümünce bizlerden beklenen vatana ve millete ihanette bir adım daha ileri gitmemizdir.''
demişsiniz.
Bir sınav tekrarı ve sınav analizlerini vatana ihanete yüklemenize pes diyorum!!!...



Maharet gördüğünde değil Gördüğünledir...
Maharet gördüğünle değil onu gördürendedir...
.



29 Aralık 2013 20:31 tarihinde Hamdi özyel <hoz...@gmail.com> yazdı:
Arkadaşlar merhaba! Ben felsefe hocasıyım ve aynı derstten muzdaribim. Çünkü normal şartlarda matematiği ve geometriyi anlamakta yetersiz bir talebenin felsefeden başarılı olması düşünülemez. Bilenler bilir Platon, Akademi'sinin girişine "Geometri bilmeyen giremez" ibaresini kazıtmıştır. Gerçi bu ironik bir ifadedir zira ona göre geometri bilgisi akıldan doğduğu için akıl sahibi herkes doğuştan geometri bilir. Konumuza gelecek olursak.. Forumda konuyla ilgili düşüncelerini serdeden M.Şah EKİN beyefendi meselenin anafikrini tamamen ıskalamış vaziyette. Mesele şu kadar imtihan yaptın bu kadar imtihan yaptın meselesi değildir. Söz konusu yönetmelik hükümünce bizlerden beklenen vatana ve millete ihanette bir adım daha ileri gitmemizdir. Burada yazan arkadaşlar belki bilmiyorlardır lakin bugün Milli Eğitim Bakanlığı koltuğunu işgal eden zat entelektüel camiadaki şöhretini -varsa- "Enformatik Cehalet" başlığını taşıyan bir kitap yazmasına borçludur. Kitabın içeriğinin neye dair olduğunu anlamamıza ismi dahi kafidir. Hal böyle iken, ilköğretimden toplama çıkarma bilmeden, okuma yazmayı sökmeden liselere getirilen zavallı çocuklar ağır ve keskin bir gerçeklik olarak karşımızda dururken, bu çocuklara zaten bu kötülük yapılmışken bir de biz lise hocalarına hiç de mertçe olmayan bir biçimde "bunları liseden de mezun edeceksiniz" demek açıkça Enformatik Cehaleti daha da kesifleştirmek demektir. "Hiç de mertçe olmayan bir yolla" dedim zira burada yazan arkadaşların büyük bir kısmı(M.Şah EKİN beyefendi hariç) bu yönetmeliğin kimse sınıfta kalmayacak manasını ihtiva ettiğini ama bunu nedense açıkça dile getirmediğini anlamış görünüyor. Bir kez daha üzerine basarak beyan ediyorum: Mesele talebelerin imtihanlarda şu ya da bu notu alması, sınıf geçmesi veya sınıfta kalması değildir; onların devlet eliyle beleşçileştirilmesidir. "Merak etme liseden mezun olmak için hiçbir şey yapmana gerek yok. Biz senin yerine okullardaki memurlarımıza gerekli talimtatları verir onlarca imtihan yaptırır o okulu illaki bitittiririz" denmesidir. Artık neredeyse bebekliğinden itibaren okulu beleşe bitiren gençlerin toplum hayatına nasıl bir ferd olarak katılacaklarını, neler yapacaklarını varın siz tahmin edin. En kötüsü de budur. Milletimizin köküne kibrit suyu döken bu haldir. Milletin gelecek nesillerini beleşçiliğe, bir şeye ulaşmak için onu hak etmek gerekmediği zihniyetine sürükleyenlerin bu millete mensubiyetleri tartışma dahi götürmez. Bazıları Almaya, Fransa vb. ülkeleri işaret ederek orada da bu işlerin böyle yürüdüğünü iddia etmişler. Fransa'yı bilmem ama Almanlar böyle bir şeyi bırakın yürürlüğe sokmayı, düşünmezler bile. Son olarak meslenin bizi ilgilendiren hukuki bouyutyla ilgili olarak da şunu ifade etmek istiyorum: Bu yönetmelik bize ek bir iş ya da görev yüklemiştir. Hukuka göre bu ek iş için ek bir ücret ödenmelidir kannatimce.   
       Rakamlar nicelikleri ifade eder.
1- Başarı özünde asla ve asla istatistiki bir rakamlar manzumesine indirgenemez.
16 Aralık 2013 Pazartesi 01:01:16 UTC+2 tarihinde Murat PAZARCIK- Öğretmen yazdı:

matematik dersi dışında bu maddeden sıkıntı çeken zümre varmıdır acaba okullarda ?

--

Ömer Yesildag

unread,
Jan 19, 2014, 5:47:43 AM1/19/14
to tm...@googlegroups.com
Benim anlamadığım durum öğrenciler yüzde 50den haberdarlar bilerek sınava çalışmama derse dikkat etmeme gibi durumlar ortaya çıkmakta sınav tekrarı olursa başarı ortalamasından dolayı yüzde 50 tutana kadar mı tekrar edilir yoksa 2.sınav yapılır ve yüksek olan mı baz alınır benim yönetmelikten anladığım 2. seçenek yani 2. sınav yapılır ve yüksek olan not girilir yani yüzde 50yi tutturmak için tekrar tekrar yapılmaz eğer öyle olursa yüzde 50den haberdar olan öğrenci zaten hiç çalışmaz bizi peynir gibi sorular hazırlamaya zorlarlar şahsen ben 2. tekrarı daha zor sordum (alışkanlık haline getirmesinler diye) ve bir daha tekrar yapmadım yüksek olan notu e-okula girdim ne düşünüyorsunuz bununla ilgili?

ferdi cengiz

unread,
Jan 19, 2014, 11:04:03 AM1/19/14
to TMOZ
Yazılı 1 kez tekrar edilir sayın hocam yüksek olan geçerli olur


19 Ocak 2014 12:47 tarihinde Ömer Yesildag <smp...@gmail.com> yazdı:
Benim anlamadığım durum öğrenciler yüzde 50den haberdarlar bilerek sınava çalışmama derse dikkat etmeme gibi durumlar ortaya çıkmakta sınav tekrarı olursa başarı ortalamasından dolayı yüzde 50 tutana kadar mı tekrar edilir yoksa 2.sınav yapılır ve yüksek olan mı baz alınır benim yönetmelikten anladığım 2. seçenek yani 2. sınav yapılır ve yüksek olan not girilir yani yüzde 50yi tutturmak için tekrar tekrar yapılmaz eğer öyle olursa yüzde 50den haberdar olan öğrenci zaten hiç çalışmaz bizi peynir gibi sorular hazırlamaya zorlarlar şahsen ben 2. tekrarı daha zor sordum (alışkanlık haline getirmesinler diye) ve bir daha tekrar yapmadım yüksek olan notu e-okula girdim ne düşünüyorsunuz bununla ilgili?
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.

Mustafa Sekmen

unread,
Jan 19, 2014, 9:35:53 AM1/19/14
to tm...@googlegroups.com
aynen öyle hocam. bir sınav yaparsınız gerekirse bir tekrar yaparsınız öğrencinin iki sınavdan aldığı yüksek puanı e okula girersiniz iş biter. öyle tekrar tekrar sınav yapılmaz.


19 Ocak 2014 12:47 tarihinde Ömer Yesildag <smp...@gmail.com> yazdı:
Benim anlamadığım durum öğrenciler yüzde 50den haberdarlar bilerek sınava çalışmama derse dikkat etmeme gibi durumlar ortaya çıkmakta sınav tekrarı olursa başarı ortalamasından dolayı yüzde 50 tutana kadar mı tekrar edilir yoksa 2.sınav yapılır ve yüksek olan mı baz alınır benim yönetmelikten anladığım 2. seçenek yani 2. sınav yapılır ve yüksek olan not girilir yani yüzde 50yi tutturmak için tekrar tekrar yapılmaz eğer öyle olursa yüzde 50den haberdar olan öğrenci zaten hiç çalışmaz bizi peynir gibi sorular hazırlamaya zorlarlar şahsen ben 2. tekrarı daha zor sordum (alışkanlık haline getirmesinler diye) ve bir daha tekrar yapmadım yüksek olan notu e-okula girdim ne düşünüyorsunuz bununla ilgili?

yılmaz sarıer

unread,
Jan 23, 2014, 6:30:29 PM1/23/14
to tm...@googlegroups.com
yeni sistemde 8 zayıfla öğrencilerimiz geçiyor(genel otr: 51). Sistemin büyük başarısı. Bir ders öğretmeni tüm öğrencilere 100 verince diğer derslerin notları önemini yitiriyor.
Reply all
Reply to author
Forward
Message has been deleted
Message has been deleted
Message has been deleted
0 new messages