Cont bancar si comisioane - la ce banca

bsm

to PFA Works
Tocmai mi-a iesit certificatul de inregistrare/inmatriculare si
urmeaza ceva drumuri la Administratie Financiara, deschiderea contului
la banca, etc.
Dilema mea este: ce banca sa aleg?
Ma intereseaza o banca ce ofera urmatoarele:
- card asociat contului curent
- internet banking
- plati online (in lei si valuta)
- nu in ultimul rand comisioane mici :)

Imi puteti da indicatii concrete in acest sens?

Multumesc

Cazare Mamaia

to pfa-...@googlegroups.com
Poti alege cu incredere Banca Transilvania

Marius Ciuca

to pfa-...@googlegroups.com
 Alpha Bank are comisioane foarte mici, e o banca onesta, fara smecherii.

   Marius

Mihai Savu

to pfa-...@googlegroups.com
Eu nu as alege Banca Transilvania in niciun caz. Am argumente, nu le expun aici.

Dar recomand ING care ofera ce ai cerut tu (mai putin plati online in
valuta, doar cumparare si vanzare de valuta online), plus niste
servicii unicat in Romania:
- card cu cip (iti vor cere PIN-ul peste tot, nu ca acum unde poate
plati altcineva cu cardul tau fara PIN)
- selfbank - oficiul unde ai bancomat de scos si de DEPUS bani direct
in cont, ai Multimat cu care poti plati facturile exact ca pe
internet, poti face transferuri de bani, si automat de platit
facturile de utilitati, cu cititor de card si de facturi integrat
- generator de parole (un mini calculator de buzunar) care genereaza
parole de login in internet banking (valabile 36 de secunde, daca o
fura cineva nu are ce face cu ea) si genereaza coduri de validare a
tranzactiilor pe care le faci online
- dobanda de 7% pe contul curent, fara sa fie depozit la termen, pe
orice suma ai avea in contul curent
- dobanda foarte buna la creditele cu garantie ipotecara (6.75% pe an in EUR)

Succes si spune-ne ce ai ales si mai ales de ce.
Mihai

--
Mihai SAVU
t: +40-(0)745-587718

Aurelian Oancea

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

Recomand si eu ING. Ai nevoie de buletin.

2008/4/2 Mihai Savu <mihai...@gmail.com>:

--
Aurelian Oancea

Web: http://www.locknet.ro

Marius Garbea

to pfa-...@googlegroups.com
Nu pot sa te ajut decit cu ceva informatii legate de internet banking. Am incercat destul de multe (BCR, BRD, Bankpost, Unicredit, transilvania), eu sau amici buni. Depinde de ce-ti doresti:
- platform independent (eu unul NU am curaj sa rulez internet banking de pe M$ Windows)
- facilitati de plata rapida cu Romtelecom, Renel, Distrigaz, etc.
- facilitati de schimb valutar
- suport tehnic de calitate
In acest moment folosesc internet banking de la BancPost si de la Unicredit.
BancPost:
- iti ia comision lunar pentru "cont fara activitate"
- contul de card nu este 'legat' de contul curent. Ca urmare alimentarea cardului se face ca o plata obisnuita (OP) catre tine insuti. Interesant este ca transferul de pe contul de card in contul curent se face direct
- nu prea au intelegeri cu furnizorii de servicii. Ca urmare, plata RomTelecom (de ex.) se face prin OP obisnuit, si deci cu comision de transfer
- suportul tehnic este 'la ghiseu' :-(
Unicredit:
- aplicatia ruleaza in Java :-( Dar nu face probleme
- ofera 'pachete de servicii' care contin internet banking, cont curent, card-uri
- nu are dezavantajele de mai sus (bancpost)
Ambele aplicatii sunt 'token-based', in sensul ca primesti de la banca un aparat care genereaza token-numbers pentru securizare. BancPost are un model de tipul 'chalange' (adica aplicatia iti da un numar, pe care il tastezi pe token, si numarul intors de acesta trebuie introdus in aplicatie).

sper sa te ajute,
marius

Cristi BALAN

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

Legat de Online Banking de la unicredit.

Nu mai este in java de cateva luni si merge ok de pe multe browsere.
Eu folosesc Firefox si Opera din OS X.

Pe langa chestiile normale, plati interne, de buget, externe, se pot
face si template-uri de plati, depozite, standing orders, direct debit
direct si alte masline din aplicatie. Eu nu trec pe la banca decat
sa-mi iau extrasele pentru contabilitate sau sa-mi ridic cardurile
cand le schimb :).

O chestie foarte utila e ca poti sa trimiti mesaje direct din
aplicatie pentru cereri speciale. Eu am folosit asta pentru anularea
unor plati facute gresit :).

Am observat recent ca au si o sectiune de notificari in interfata in
care se pot adauga, err, notificari pentru incasari sau plati facute
pe cont. Inca n-am folosit asta da ar trebui sa fie foarte utila.

Ma mira ca nu isi promoveaza mult mai mult serviciul asta. I-ar scapa
de majoritatea oamenilor care vin la ghiseu.

Cristi

Disclaimer: Am lucrat la Unicredit si nu mi-a placut :). Serviciul
este foarte bun totusi :).

--
Cristi BALAN
http://evil.che.lu/

gabrian

to PFA Works
Eu aveam conturi in EUR si RON pe persoana fizica la Unicredit cand am
obtinut actele de PFA.
Le folosesc tot pe aceleasi si pe PFA desi la Unicredit comisioanele
sunt ceva mai mici decat pentru persoana fizica - cel putin asa erau
cand am obtinut eu autorizatia.(pe an la pers. fizica este undeva
peste 50RON iar la PFA parca era sub 40 pentru 2 conturi).
Subscriu la ce se spunea mai sus despre online banking. Sunt foarte
multumit de acest serviciu, inclusiv de notificarile pe email ce pot
fi setate pentru orice intrari/iesiri de numerar din cont.

bsm

to PFA Works
O multime de raspunsuri...

As fi vrut chestii mai complete sa le putem centraliza si sa facem o
comparatie. De exemplu eu am luat legatura cu diverse banci si am
aflat urmatoarele:
- Banc Post - a raspuns o tipa foarte slab pregatita; n-am reusit sa
scot de la ea mai mult decat ce-mi citea de pe site-ul lor. Am luat in
considerarea optiunea asta la indicatia unui prieten multumit de
serviciile lor. La randul meu am avut diverse contacte cu ei (credit,
card, etc) si aproape de fiecare data si-au dat cu stangul in dreptul
fiind nevoit sa pierd f mult timp.
In concluzie, varianta asta pica.

- Banca Transilvania - am solicitat pe site mai multe info, m-a sunat
cineva si am reusit sa inteleg urmatoarele:
deschidere cont 10lei
emitere card 10lei
intretinere card/an 50lei
intretinere cont/luna 20lei
internet banking 20lei
abonament banking - se plateste suma cea mai mica dintre 10E si
comisioanele platite in luna respectiva

BRD - la fel am solicitat informatii pe site si am fost contactat
deschidere cont 0lei
emitere card 0lei
intretinere card/an 40lei
intretinere cont/luna ?
internet banking 3E

Cred ca ambele carduri sunt MasterCard in lei.

Dobanzile nu prea ma intereseaza, iar comisioanele la transferuri sunt
asemanatoare: gratuit sau f putin interbancar si ~4 lei intrabancar pt
sume pana in 500 lei. Astea le-am retinut in mare.

Urmeaza sa intru in contact cu Raiffeisen si ING.
Raiffeisen are un serviciu de plati prin telefon (Raiffeisen Direct)
care este foarte util (e gratuit/nu se plateste abonament gen internet
banking - are sotia).

Daca aveti informatii suplimentare va rog sa le postati. Cu siguranta
vor ajuta; cel putin pe mine :).

Cristi BALAN a scris:

Mihai Savu

to pfa-...@googlegroups.com
La ING ai asa:

deschidere cont: 0 lei
administrare cont: 20 lei/an
emitere card: 0 lei
administrare card: 28 lei/an (14 lei in primul an)
transfer in ING (toate utilitatile au cont): 0 lei
transfer interbancar: 2 lei (cred ca se adauga 0.61 lei catre BNR) la sume < 50k lei
activare internet banking: 12 lei
abonament internet banking: 3 lei/luna
retragere de la bancomat: 0.2% din suma retrasa
depunere la bancomat: 0 lei

Total pe primul an (fara transferuri sau retrageri): 82 lei
Total pe al doilea an (fara transferuri sau retrageri): 96 lei

La preturi asemenatoare conteaza foarte mult fiabilitatea si usurinta in utilizare. Testeaza TOATE aplicatiile DEMO de internet banking, pentru ca e instrumentul cu care vei petrece cel mai mult timp legat de banca.

bsm

to PFA Works
tocmai m-am intors de la o agentie ING unde am aflat ca nu se pot
deschide conturi pt PFA ci doar PJ si PF!?!

On Apr 3, 4:22 pm, "Mihai Savu" <mihai.s...@gmail.com> wrote:
> [...]
> activare internet banking: 12 lei
> abonament internet banking: 3 lei/luna
> retragere de la bancomat: 0.2% din suma retrasa

Liviu

to PFA Works
Ce inseamna cont PENTRU PFA? Si eu am PFA dar scriu pe factura ce cont
vreau...de 1 an si ceva folosesc un cont ING...

Aurelian Oancea

to pfa-...@googlegroups.com
si eu la fel...
iti faci un cont pentru PF si gata.
ai nevoie de buletin.

Daniel Spighel

to pfa-...@googlegroups.com
Am intrebat la adm financiara si mi s-a spus ca nu este nevoie de cont special pt PFA, un cont normal de PF este ok. Tind sa cred ca aceste "conturi pt PFA" pe care le ofera o parte din banci sunt o smecherie ca sa ia mai multi bani din comisioane si taxe de administrare.

In schimb mi s-a spus (tot de la adm fin) ca e bine sa folosesc contul respectiv exclusiv pt activitatea ca PFA, adica sa am factura pt orice intrare de bani in cont.

bsm

to PFA Works
am citit informatii contradictorii referitoare la cont PF vs PFA.
cel mai sigur o sa aflu de admin financiara.

daca-mi da verde (cum vad ca s-a mai intamplat) ING cred ca-i cea mai
buna optiune, desi m-ar fi tentat serviciul de la Raiffeisen de plati
prin telefon (nu stiu daca-i disponibil si pt pfa - iarasi revin la
pfa vs pfa...).

Aurelian Oancea

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

2008/4/4 Daniel Spighel <daniel....@gmail.com>:

> [...]
> "conturi pt PFA" pe care le ofera o parte din banci sunt o smecherie ca sa
> ia mai multi bani din comisioane si taxe de administrare.

La fel am spus si eu aici:
http://groups.google.com/group/pfa-works/msg/c896415aebab0211

Inca nu mi-am schimbat opinia si nici nu am cont de PFA :p

Razvan

to PFA Works
Salut,

Daca spuneti ca nu este nevoie de cont special de PFA, atunci
presupun ca respectivul cont deschis pe PF va fi folosit exclusiv
pentru activitatea PFA-ului, nu? Cel putin asa vad eu logic.
Eu de exemplu in acest moment am conturi deschise la ING. Daca
folosesc aceleasi conturi si pt activitatea PFA, atunci ceva o sa dea
cu virgula in contabilitatea pentru PFA (apar tranzactii care nu sunt
legate de PFA, sunt legate strict de PF).

Are cineva mai multe detalii legate de asta?

Merci,
Razvan