CONT BANCAR

valicp

to PFA Works
Inca o nelamurire.

Pot folosi pentru PFA un cont bancar deja existent pe numele meu?
Si apoi daca vreau sa decontez abonamentele: telefon, internet; partea
mea de cheltuieli (stau inca cu parintii) va trebuii sa fac contracte
intre mine si PFA-ul pe numele meu?

Apoi, am cumparat un laptop pentru a lucra de pe el (web-developing)
ca sa il trec pe PFA, va trebuii sa fac contract de vanzare-cumparare?
Voi plati statului 16% din valoarea inregistrata? Sau cum se
procedeaza?

Multumesc celor ce vor raspunde
Valentin Ceaprazaru

Aurelian Oancea

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

On 10/3/07, valicp <val...@gmail.com> wrote:

> Inca o nelamurire.
>
> Pot folosi pentru PFA un cont bancar deja existent pe numele meu?

Da. In cazul in care contabilul sau ofiterul bancar iti spune altceva,
insista sa iti arate documentul de lege unde se prevede asa ceva
(inclusiv articol).

Se pot deconta anumite cheltuieli (telefon, internet etc). insa nu
stiu exact cum se procedeaza.

Cel mai cinstit ar fi sa consulti un contabil.

> Si apoi daca vreau sa decontez abonamentele: telefon, internet; partea
> mea de cheltuieli (stau inca cu parintii) va trebuii sa fac contracte
> intre mine si PFA-ul pe numele meu?

Pentru partea de cheltuieli legate de sederea cu parintii se face un
contract de comodat intre tine si proprietar, si iti poti deduce lunar
x% din cheltuielile toatale (10% parca).

Eu am luat telefon si laptop dupa ce am devenit PFA, deci contractele
au fost facute direct.

--
Aurelian Oancea

Cazare Mamaia www.cazare-mamaia-constanta.ro

to pfa-...@googlegroups.com
Salut !

NU poti folosi pentru pfa contul de pe persoana fizica pentru ca sint 2 etitati diferite

Pentru a deconta cheltuielile de pe sediu iti trebuie declarat punctul de lucru la adresa unde vin facturile daca apartamentul nu est epe numele tau atunci cind declari punctul de lucru propietarul trebuie sa iti faca un act la notariat prin care iti pune la dispozitie apartamentul pt sediu .

Legat de Laptop nu ti pot da un raspuns ideal este sa
1 il vinzi si iti cumperi altul pe pfa ???
2 vrei sa scazi valoarea lui pe pfa atunci trebuie sa faci acel contract dupa ce infiintezi pfa ul daca nu este infiintat deja

Razvan

Aurelian Oancea

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

> NU poti folosi pentru pfa contul de pe persoana fizica pentru ca sint 2
> etitati diferite

Unde scrie lucrul acesta (lege/articol)?

Cazare Mamaia www.cazare-mamaia-constanta.ro

to pfa-...@googlegroups.com

Nu stiu unde scrie dar poti intreba un contabil
Nu ai cum sa primesti de exemplu bani in contul curent deschis pe persoana fizica si de exemplu acolo sa primesti o suma pentru un serviciu

In mod normal daca ai primit acolo banii si tu spui ca il poti folosi si pentru PFA tu trebuie sa mai tai doar factura OK.

Si acum vine problema cum poti tu sa tai doar Factura fara chitanta de pe PFA (are personalitate juridica) care nu este tot una cu persoana fizica unde este chitanta ?
Ok nu tai chitanta dar unde ai extrasul de cont al PFA prin care demostrezi pentru ce ai emis factura.

Razvan

Aurelian Oancea

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

> Nu stiu unde scrie dar poti intreba un contabil

Tocmai, ca nu scrie nicaieri, contul bancar special pentru PFA este o
inventie a bancilor pentru a mai vinde un produs. La pret de SRL.

> Nu ai cum sa primesti de exemplu bani in contul curent deschis pe persoana
> fizica si de exemplu acolo sa primesti o suma pentru un serviciu

De ce nu?

> [...]
> unde este chitanta ?
> Ok nu tai chitanta dar unde ai extrasul de cont al PFA prin care demostrezi

Ok, eu in mod normal, dau si factura si chitanta. Pe ambele documente
am imprimat un cont IBAN ce apartine persoanei fizice Aurelian Oancea
deci nu al persoanei fizice autorizate Aurelian Oancea.

> Salut,

> Unde scrie lucrul acesta (lege/articol)?

--
Aurelian Oancea

Victor Stanciu

to PFA Works
Am vorbit cu contabilul. Aurelian, "Cazare Mamaia" are dreptate, va
contraziceti pe doua lucruri diferite :) El spune ca nu poti folosi un
cont bancar deja deschis pe numele tau pentru PFA, pentru ca, dupa cum
spune "sunt entitati diferite". Poti in schimb sa deschizi un cont
pentru PFA si sa il folosesti si in scopuri personale, singura
problema fiind ca toate operatiile trebuiesc trecute in registrul
jurnal de incasari si plati, inclusiv cele in interes personal. Deci
ca raspuns la intrebarea initiala, "Pot folosi pentru PFA un cont
bancar deja existent pe numele meu? ", raspunsul e NU. Poti in schimb
probabil sa vorbesti la banca sa transferi contul de pe numele tau
personal pe PFA. Imi pare rau ca nu pot da si exact citatul legal,
promit sa ma mai documentez si poate gasesc exact.

Aurelian Oancea

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

Eu tot nu sunt convins, si nici nu o sa ma duc maine la banca sa imi
faca un cont de PFA.

Pentru ca nu mi se pare normal sa platesc aceleasi comisioane ca un
SRL, de ex. la Unicredit platesti 30RON/luna administrare, pentru un
produs inventat de banci.

In fine, pana nu vad referinta din legislatie, nu ma las :)

--
Aurelian Oancea

Cazare Mamaia www.cazare-mamaia-constanta.ro

to pfa-...@googlegroups.com
poti incerca si la Transilvania sint comisioanele mult mai mici si ai internet banking cu un abonament modic.

legat de conturi in functie si de rulajul prin banca poti folosi contul personal dar pentru sume mai mari este indicat sa ai un cont pe pfa adica cu personalitate juridica .