Eksik.tartma.Terazi

1,239 views
Skip to first unread message

EXCALİBUR 67

unread,
Jan 27, 2016, 7:19:14 AM1/27/16
to tm...@googlegroups.com

Kafam çok karıştı.%40 dan fazla olmazmı

IMG_20160127_141738-1.jpg

Hatice Mankan

unread,
Jan 27, 2016, 7:23:10 AM1/27/16
to tmoz
27 Oca 2016 14:19 tarihinde "EXCALİBUR 67" <hakan...@gmail.com> yazdı:

Kafam çok karıştı.%40 dan fazla olmazmı

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
 
Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CABmb3fm%2ByqQe8zcfChMqeZemY5RyOU1dqejRT%3D_hBXm47RDKVw%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.
Screenshots_2016-01-27-14-22-34.png

Muharrem Şahin

unread,
Jan 27, 2016, 8:37:42 AM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
%20 eksik tartan terazi
100 gr.lık gerçek ağırlığı
80 gr. gösterir.

100 gr.'ı 80 gr gösteriyorsa
  x gr'ı   100 gr gösterir.
---------------------------------------
x = 125 gr

125 gr'ı   140 TL ise
100 gr'ı     y   TL
-------------------------------
y = 112 TL

%12 kar.

27 Ocak 2016 14:22 tarihinde Hatice Mankan <fetihh...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

alper kaya

unread,
Jan 27, 2016, 8:50:38 AM1/27/16
to tm...@googlegroups.com

anlaşılmasına katkı olsun

27 Oca 2016 PM 3:37 tarihinde "Muharrem Şahin" <muhar...@gmail.com> yazdı:
Screenshot_2016-01-27-15-49-16

excalibur67

unread,
Jan 27, 2016, 9:02:57 AM1/27/16
to TMOZ
Eksik tartanı eksik gösterir seklinde anlamalıyz:)
Bu tip sorular önceki yıllarda farklı çözümleri var bazısında eksik göstermesi kar In artması seklinde algilanmış galiba ya da ben yanlış anladım.
Hepinize çok tesekkurler

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

unread,
Jan 27, 2016, 10:03:27 AM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
bu sorunun cevabı %12 değil %75 olmalı!

Bilesiniz  ki Allahın dostlarına hiçbir korku yoktur . Onlar üzülmeyeceklerdir de
                                                       Yunus süresi 62.Ayet

  • Gerçek dostlar yıldızlar gibidir.Karanlık çöktüğünde ilk onlar görünür  

Ey Yolcu,

Kalbin hallerini bil  ,bil ki kalp ikidir. Biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir. Biri bir et parçası diğeri iki dünya mutluluğunun anahtarıdır

                                                                                        Şahı NAKŞIBEND ve      Abdulhaluk GÜCDEVANİ (ks)

                        

  •  

27 Ocak 2016 16:02 tarihinde excalibur67 <hakan...@gmail.com> yazdı:
Eksik tartanı eksik gösterir seklinde anlamalıyz:)
Bu tip sorular önceki yıllarda farklı  çözümleri var bazısında eksik göstermesi kar In artması seklinde algilanmış galiba ya da ben yanlış anladım.
Hepinize çok tesekkurler
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba kayıt göndermek için tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/d0dc1849-68fc-4cdc-b4b5-d17c923cf608%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

Muharrem Şahin

unread,
Jan 27, 2016, 11:06:29 AM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
Satıcıdan
5 kg elma alan Ayşe Teyze
eve gelip
doğru bir terazi ile
elmanın 4 kg olduğunu anlarsa,
"Satıcının terazisi eksik tartmış." der.
Bu Ayşe Teyzenin dilidir.
Gerçek bunun tersidir.
...
Ben 80 kg olduğumu biliyorsam,
eczanenin tartısı 
beni 70 kg göstermişse
o tartı eksik tartmamış mıdır?

Eksik tartmak demek,
fazlayı az göstermek demektir.
...
Ama;
yıllardır
tüm açıklamalara karşın
farklı anlamalar sürüyorsa
yanlış anlamaya izin vermeyecek bir dil kullanılmalıdır.
...
Buradaki sorunun cevap seçenekleri
farklı anlamaya izin vermeyecek biçimde düzenlenmiştir


 

27 Ocak 2016 17:02 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <muk...@gmail.com> <muk...@gmail.com> yazdı:
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

serhat yaman

unread,
Jan 27, 2016, 11:23:11 AM1/27/16
to tmoz
Bu yanlış anlama biraz Kayserili esprisine dayanıyor.
"Biri Kayseriliye sormuş. 2x2 kaç eder. Kayserili cevap vermiş. Alırken mi satarken mi?"
Yani terazi alana mı eksik tartıyor yoksa satana mı?
Kemal hocam önceki yıllarda benzeri bir soruda Eylem hocamla ben de ihtilafa düşmüştüm. Ben o zaman sizin burada düşündüğünüz gibi düşünmüştüm. Fakat yanlış düşünmüşüm. Bu yanlış anlamayı önlemek için alıcıya göre veya satıcıya göre ibaresi eklenebilir belki.
Burada terazi eksik tartıyorsa, 100 kg sattığını zanneden satıcının gerçekte daha fazla ürün satması anlamına gelir ki bu da karını azaltır.

27 Ocak 2016 18:05 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

excalibur67

unread,
Jan 27, 2016, 3:50:24 PM1/27/16
to TMOZ
:)

derhek

unread,
Jan 27, 2016, 4:00:35 PM1/27/16
to TMOZ
10tl 14tl 14tl
10kg 10kg 8kg
100tl 112tl

Yuzde 12

mehmet

unread,
Jan 27, 2016, 4:14:52 PM1/27/16
to TMOZ
10 kg urun var ve kg 10 tl den aldim.%40 kar ile kg i 14 ten satiyorum. 10 kg i sattim.mal tukendi fakat 8 kg lık para aliyorum.14×8=112 %12 kar. Benim sorudan anladigim bu. Bu arada bu ilk mesajim.burası bir derya ve hepinizi kalpten muhabbetle seviyorum.bu arada muharrem abi saygilar..

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

unread,
Jan 27, 2016, 4:31:23 PM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
arkadaşlar burda
80 ni 100 gösteriyor  ozaman 100ü 500/4 gösteriri!!
100.(140/100).(500/(4.100) -100=75
veya

100.(140/100).(100/80) -100=75 olur diyeceğim:))

Bilesiniz  ki Allahın dostlarına hiçbir korku yoktur . Onlar üzülmeyeceklerdir de
                                                       Yunus süresi 62.Ayet

  • Gerçek dostlar yıldızlar gibidir.Karanlık çöktüğünde ilk onlar görünür  

Ey Yolcu,

Kalbin hallerini bil  ,bil ki kalp ikidir. Biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir. Biri bir et parçası diğeri iki dünya mutluluğunun anahtarıdır

                                                                                        Şahı NAKŞIBEND ve      Abdulhaluk GÜCDEVANİ (ks)

                        

  •  

27 Ocak 2016 23:14 tarihinde mehmet <eps...@windowslive.com> yazdı:
10 kg urun var ve kg 10 tl den aldim.%40 kar ile kg i 14 ten satiyorum. 10 kg i sattim.mal tukendi fakat 8 kg lık para aliyorum.14×8=112   %12 kar.   Benim sorudan anladigim bu. Bu arada bu ilk mesajim.burası bir derya ve hepinizi kalpten muhabbetle seviyorum.bu arada muharrem abi saygilar..
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba kayıt göndermek için tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/07597652-d3c7-4c9b-abdc-5a55e8c74edc%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Muharrem Şahin

unread,
Jan 27, 2016, 4:48:54 PM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
Kemal Hocam;
Benimle mi kafa buluyorsun;
yoksa grupla mı?

27 Ocak 2016 23:30 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <muk...@gmail.com> <muk...@gmail.com> yazdı:
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

unread,
Jan 27, 2016, 4:51:56 PM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
bu nedemek şimdi hocam! kimse ile kafa bulmuyorum doğru bildiğimi yazmaya çalıştım! 


Bilesiniz  ki Allahın dostlarına hiçbir korku yoktur . Onlar üzülmeyeceklerdir de
                                                       Yunus süresi 62.Ayet

  • Gerçek dostlar yıldızlar gibidir.Karanlık çöktüğünde ilk onlar görünür  

Ey Yolcu,

Kalbin hallerini bil  ,bil ki kalp ikidir. Biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir. Biri bir et parçası diğeri iki dünya mutluluğunun anahtarıdır

                                                                                        Şahı NAKŞIBEND ve      Abdulhaluk GÜCDEVANİ (ks)

                        

  •  

27 Ocak 2016 23:48 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

unread,
Jan 27, 2016, 4:52:59 PM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
bir süre pc başında olmayacağım  
daha sonra mesajlara bakarım

Bilesiniz  ki Allahın dostlarına hiçbir korku yoktur . Onlar üzülmeyeceklerdir de
                                                       Yunus süresi 62.Ayet

  • Gerçek dostlar yıldızlar gibidir.Karanlık çöktüğünde ilk onlar görünür  

Ey Yolcu,

Kalbin hallerini bil  ,bil ki kalp ikidir. Biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir. Biri bir et parçası diğeri iki dünya mutluluğunun anahtarıdır

                                                                                        Şahı NAKŞIBEND ve      Abdulhaluk GÜCDEVANİ (ks)

                        

  •  

27 Ocak 2016 23:51 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <muk...@gmail.com> <muk...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jan 27, 2016, 4:56:39 PM1/27/16
to tm...@googlegroups.com
Benim yazdıklarımı da okudun mu?
İki başlıkta 
uzun uzun
seni de ikna edebilmek için yazdım.
Emeğe saygısı olan
biraz kulak verir.
Doğru bildiklerinin
önemli bir kısmında
benim de hakkım olduğunu söylerdin
Ne değişti?
...
Ayrıca;
bir yaklaşıp
bir uzaklaşmana da
hiç anlam veremiyorum.

27 Ocak 2016 23:51 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <muk...@gmail.com> <muk...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

Muharrem Şahin

unread,
Jan 28, 2016, 5:00:07 AM1/28/16
to tm...@googlegroups.com
"Büyük gösteren" ----> Olduğundan büyük gösterir.
"Kısa gösteren"  ------> Olduğundan kısa gösterir.
"Eksik tartan" -------> Olduğundan az tartar.

Tartı aletinin göstergesi
tartma işleminin sonucunu gösterir.
Gösterge "100 kg"ı göstermişse
tartılan nesneyi 100 kg olarak tartmış demektir.
Nesnenin gerçek ağırlığı 125 kg ise
%20 eksik tartmıştır.

5 kg diye aldığımız nesne
gerçekte 4 kg ise
tartı aleti
azı fazla göstermiştir.
Fazla tartmıştır.
...

Farklı anlamalar,
durumun deyimleşmesinden kaynaklanıyor.
Alıcı yerindeki biri,
3 kg aldığını sanırken
2 kg bulunca
"Satıcının terazisi eksik tartmış." diyor.
Halbuki;
terazi eksik tartmamıştır.
2 kg'ı 3 kg olarak tartmıştır.
"Fazla göstermiştir.";
"Fazla tartmıştır."
Bu fazla tartmaya göre
alıcı
eksik almıştır.
...
Yine de;
madem ki
farklı anlamalar bu kadar yaygındır,
sorular
bu farklı anlamalar üzerine kurulmamalıdır.
Ne istendiği tam olarak belirtilmelidir.

27 Ocak 2016 23:56 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:



--
.

İlyas KALE

unread,
Jan 28, 2016, 7:44:48 AM1/28/16
to tm...@googlegroups.com

Nokta.😃Saygılar Muharrem hocam

28 Oca 2016 AM 11:59 tarihinde "Muharrem Şahin" <muhar...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jan 28, 2016, 9:00:32 AM1/28/16
to tm...@googlegroups.com
Çok teşekkürler İlyas Hocam.
Sevgiler, saygılar.

Kemal Hocamın da
kasıtlı davranmadığını düşünüyorum.
Sadece,
diğer yaklaşımı çok benimsemiş.

Benim
O'na gücenmemin sebebi başka.


28 Ocak 2016 14:44 tarihinde İlyas KALE <ilyas...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages