FOSDEM 4 feb 2023 Railways and Open Transport devroom (CfP tot 10 dec)

Nico Rikken

to openov
Ik dacht dat meerderen hier wel geinteresseerd zouden zijn in de
Railways and Open Transport devroom bij de FOSDEM conferentie in
Brussel volgend jaar:
https://fosdem.org/2023/schedule/track/railways_and_open_transport/

Voor degenen die nog niet eerder op FOSDEM zijn geweest, dat is een
enorm grote conferentie van en door vrije software ontwikkelaars, met
ook tientallen devrooms waar een community op onderwerpen een eigen
track heeft.

Een voorstel voor een presentatie insturen kan tot 10 december:
https://lists.fosdem.org/pipermail/fosdem/2022q4/003438.html

Ik ken twee van de organisatoren en weet dat ze echt uit zijn op een
goede samenwerking en sterkere community. Ik ben vooral als gebruiker
onder de indruk van de community die er in Nederland is op OpenOV
gebied, dus hopelijk zijn er hier mensen die kennis en kunde willen
delen met een grotere groep van ontwikkelaars.

Zelf zal ik de praatjes terug moeten kijken, ik die dag de Energy
devroom aan het organiseren, een andere sector waar vrije software en
open data steeds belangrijker zijn.

Groeten,
Nico Rikken

Pellegrom, Simon

to ope...@googlegroups.com
Thanks voor de heads-up. Deelde jouw mailtje toevallig in een gesprek met een aantal mensen in de Belgische rail-scene, blijkbaar zijn de organisatoren best interessante namen. Een SNCF'er, SBB'er, DB'er, en iemand van FSFE (die zal jij waarschijnlijk kennen?). Geen van ons had verwacht dat het al geaccepteerd was, in eerste instantie werd gevraagd of ik me niet vergist had en het over Ruby on Rails ging, lol.

Voor mij is Brussel om de hoek, maar helaas nog geen idee of ik in België ben dat weekend.
--
Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'openov' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar openov+un...@googlegroups.com.

Nico Rikken

to ope...@googlegroups.com
Cool! Ja Max Mehl en Cornelius Schumacher ken ik inderdaad. Als je de
kans hebt is FOSDEM wel een belevenis die het bezoek waard is, ook
buiten de devroom om. Maar mocht het niet lukken, dan geeft de lijst
met sprekers mogelijk weer een startpunt voor verdere open
samenwerkingen in de transportsector.

Dank voor het doorsturen van mijn email.

Groeten,
Nico Rikken