تقویم 1400 شمسی.

Amir Alizadeh

to nabinai...@googlegroups.com
با درود فراوان به همگان.

سالها بود وقتی تقویم گویایی که در ایران برای نابینایان تهیه میشود را گوش میدادم,
انگیزه نوشتن تقویم بهتری در سر داشتم تا اینکه امسال
توانستم به آن تحقق بخشم.
برای خوانندهگانی که از تقویم گویای نابینایان در ایران اطلاعی ندارند عرض کنم که
این تقویم در 365 فایل صوتی ضبط میشود که هر فایل آن برای یکی از روزهای سال
میباشد.
در خارج از کشور از چنین روشی برای تقویم نابینایی استفاده نمیشود.
البته برای سالمندان و کسانی که قادر به خواندن و نوشتن خط نابینایی نیستند شاید
چنین تقویمی خوب باشد
اما برای عموم نابینایان کار چندان جالبی نمیباشد.
اما تقویمی که من تهیه کرده ام در یک فایل است و نوشتاری میباشد.
این تقویم هم برای نابینایان و هم افراد بینا قابل استفاده میباشد.
برای استفاده از این تقویم ابتدا بر روی فایل آن کلیک کرده تا فعال شود.
سپس در هر ادیتور مثلا ورد یا نتپاد چنانچه روز و ماه را نوشته و فورا کلید فاصله
را زده تاریخ مورد نظر ظاهر میگردد.
این را هم اضافه کنم که میان روز و ماه باید نقطه باشد و کلید فاصله هم فورا زده
شود.
برای مثال:
22.01 فاصله. 22.10 فاصله.
در ضمن اعداد هم باید لاتین نوشته شوند نه فارسی.
برای خواندن راهنمای این تقویم این کلمه را نوشته و کلید فاصله را به زنید:
hlp# فاصله
از لینک زیر میتوانید این تقویم را دانلود نمایید.

https://www.dropbox.com/s/wfoh4rw4ytk7w3n/taqwim1400.rar?dl=1

با امید روز و روزگار بهتری برای همه ما و تقویمی بهتر.

شادکام باشید.
امیر علیزاده
برلین

adel akbari

to nabinai...@googlegroups.com
با سلام و تبریک سال نو.
جناب علیزاده، من تقویم شما رو دانلود کردم.
ضمن تشکر از بابت زحمتی که بابت طراحی این برنامه کشیدید، چند ایراد
برنامه رو به خدمتتون عرض میکنم.

1. هم در محیط notepad, و هم در مایکروسافت ورد، نوشته های تقویم به صورت
عجیب و غریبی نمایش داده میشه که قابل خوندن نیست، ولی این مشکل در
مایکروسافت ورد کمتر هست و متن خوانا تر به نمایش در میاد.
برای مثال من 12 فروردین رو در notepad جستجو کردم و این نوشته ها که در
زیر کپی میکنم برایم نشون داده شد:
12.0 (ماونگه:) مي نا.م ي1د2ن د.
تولد اوين 1ا4ي0ن0ظ رشوي>(
ل1ن8 ادو بال ا1م4 4فل2 ز95. ي
1) دگشت د2ا0د2ر1ا بت،سنهک.م
ياي) 12

1889 )
913
(PC)(2010

و همین 12 فروردین رو در مایکروسافت ورد جستجو کردم ببینید چه نتیجه ای نشونم داد:
12.اوپي«}يَن1ب8ه9»:ط لاتعيي
لت.و ل!ي2د ا وفلريونر دريأ«يو سباللا م1پ 40لز0 يشمميسلأي.ط
18 شعبان 1442 قمري.1 آوريل 2021 ميلادي.
(ماونگه) مي ناميدند.

امرو در تاريخ
روز جمهوري اسلامي ايران
توليد ولين ماشين ظرفش(* أ)آ ف01935 آ)
درگذشت دکتر ادوارد رابرتس، سازنده کامپيوترهاي روميزي()(2010 ميلادي)

2. لطفا فرمانی رو هم به برنامه اضافه کنید تا تاریخ روز فعلی رو به
کاربر نشون بده. با توجه به تاریخ و ساعت سیستم.
با تشکر

On 4/2/21, 'Amir Alizadeh' via نابینایان ایران
> [...]
>
> مطالب و پیامهای خود را نیز جهت درج در این گروه به این آدرس بفرستید
> nabinai...@googlegroups.com
>
> جهت بازدید و کسبِ اطلاع بیشتر در باره ی این گروه از آدرس زیر استفاده
> نمایید
> http://groups.google.com/group/nabinaian-iran?hl=fa
> با سپاس فراوان
> امیر علیزاده
> www.aamir.homepage.t-online.de
> ---
> ‏این پیام را دریافت کرده‌اید زیرا مشترک گروه «نابینایان ایران» از «گروه‌های
> Google» شده‌اید.
> برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به

adel akbari

to nabinai...@googlegroups.com
در ضمن من برنامه رو با ویندوز 7 64 بیتی و صفحه خوان nvda تست کردم.

Amir Alizadeh

to nabinai...@googlegroups.com
با درود فراوان به همگان..
با سپاس از شما آقای عادل اکبری.
من این برنامه را در ویندوز 7 و 10 امتحان کرده ام و چنین مشکلی را ندارم.
در برنامه هایی مثل ورد یا ورد پاد و نتپاد به خوبی کار میکند.
فرق هم نمیکند که ویندوز32 بیت باشد یا 64 بیت.
اما چرا در کامپیوتر شما چنین مشکلی وجود دارد باید کمی بیشتر آزمایش و امتحان کرد.
باید آن را در کامپیوتر دیگر هم امتحان کرد تا روشن شود که این مشکل مربوط به
کامپیوتر شماست یا یک مشکل عمومی میباشد.
به jaws یا NVDA هم ربط چندانی ندارد. تنها ممکن است در یکی از این دو فارسی بهتر
خوانده شود.
میتوانی آن را به یک بینا داده تا در کامپیوترش امتحان نماید.

شاد باشید.
امیر