Jaarrond beschermd nest

Jaap Langenbach

to Gierzwaluwforum-NL
Beste mensen,

Weet iemand wanneer de jaarrond beschermde status van het nest van de
gierzwaluw (Vogelrichtlijn bijlage II, categorie 2) van kracht is
geworden? Ik herinner me vaag activiteiten / artikelen van GBN, een jaar
of 15 geleden?
De links naar de GBN-bulletins zijn helaas dood, behalve de laatste twee
nummers. En hoewel er plannen voor waren staan ze ook nog niet op
natuurtijdschriften.nl .

--
Vriendelijke groet,
Jaap Langenbach

Gierzwaluwen: https://gierzwaluw.website/2023.html

Rick Wortelboer

to Gierzwaluwforum-NL
De links naar de bulletins op de website van Gierzwaluwbescherming Nederland werken weer, iets raars...
Groeten,
Rick

Op ma 16 jan. 2023 om 12:53 schreef 'Jaap Langenbach' via Gierzwaluwen <gierzw...@googlegroups.com>:
--
Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'Gierzwaluwen' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar gierzwaluwen...@googlegroups.com.

Jaap Langenbach

to gierzw...@googlegroups.com
Bedankt Rick,
Kun je ook nog even kijken naar de uitgave van november 2007? De link daarvan gaat naar het novembernummer van 2017.

In het nr. van mei 2008 p.3 staat een stukje over jaarrond bescherming. Het lijkt erop dat die is ingegaan bij een aanpassing (of toevoeging?) van art 11 van de Flora- en faunawet op 18 december 2007.
Vriendelijke groet,
Jaap Langenbach
Willemstraat 38, 3511 RK Utrecht

Gierzwaluwen: https://gierzwaluw.website/2023.html
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Gierzwaluwen' van Google Groepen.