Passa al primo messaggio da leggere

Claude Nourmont

da leggere,
18 apr 2021, 15:22:1018/04/21
a esp...@googlegroups.com, bibli...@googlegroups.com, esperanto-muzeo
Karaj,
Jen Micheline Chateau de la Esperanto-Muzeo en Gray sendis al mi diversajn
fotojn de la libro pri Tito.
Fakte mi mem havas la libron, kaj el tiu kolekto cxefe interesaj estas la
lastaj, pri la renkontigxo de Tito kun delegacio prepare al la UK en Zagreb
en 1953, kiam Mason Stuttard estis KKS.
Demando estas: en kiu lingvo okazis la renkontigxo? (Ne)evidente en la
serbokroata...oni nenion skribas pri tio, kvazaux tio estus evidenta. Ja
Mason parolis 10-12 lingvojn, kiel menciite en lia biografio, almenaux en
unu loko, se ne pluraj (sed kiuj eble ripetas la informon el sama fonto.).

Pri la traduko de la libro estas pluraj demandopunktoj. El kiu lingvo Mason
Stuttard tradukis gxin? Gxi jam estis tradukita en pluraj lingvoj (kiuj
precize ni ne scias). Ne estas ordinara tasko de la KKS esperantigi
biografion (ne bazan brosxuron de la koncernato) de la alta protektanto,
cxefe en tiom mallonga tempo! Ankaux ne ke anglo tradukas serbokroatan
verkon. Estas mencio, ke "tradukis Mason Stuttard", sed nenie estas mencio,
ke "tradukis el la..." M.S. Mistero.

Pri la vivo de Mason Stuttard:
En 1938 li estas kun sia edzino en Blackpool (kaj en 1939 registrita en
censo en tiu loko).
En 1946-1951 li estas gastpreleganto en Nederlando, Belgio, Francio kaj
Germanio.
En 1951-1955 li estas KKS. Li demisiis en 1955.
Dankon al Ziko Sikosek, nun Van Dijk, pro informoj en lia libro "Sed homoj
kun homoj...".

Poste estas diversaj mencioj pri agado en Britujo.

La periodo, pri kiu plej mankas informoj estas la periodo 1939-1946.
Kredeble li estas ie en lokoj, kie estas la milito, sed KIE?
Cxu en Kroatio/Jugoslavio, aux proksime? Cxu kun specialaj misioj?
Jen multe da demandoj.

Esperante, ke iuj povos malnodi la plektajxon,

Amike salutas,
Claude Nourmont