OSTER PROJECT - Alice in Musicland [Vocaloid]

HebrewTranslations

to youtubehebre...@googlegroups.com

אז במשך כמה ימים טובים לא פרסמתי שום תרגום... וזוהי הסיבה! גבירותי ורבותי, אני מציג בפניכם... אליס בארץ המוסיקה!
מחזמר באורך 12 דקות שכולו מוסיקה וכוכבי ווקלויד. כן כן, שמעתם נכון. 12 דקות שלמות! וגם צבעתי וחילקתי את התרגום למערכות בהתאם למקור ;)
אז ללא עיקובים נוספים, קבלו במחיאות כפיים סוערות... את המחזמר!
  • פרלוד ~הכניסה לארץ המוסיקה~

סיפור הרשו לי לספר

הוא לא כמו כל אחד אחר

מה דעתכם על אגדה קסומה

גדולה ונפלאה?

פתאום פקחתי את עיניי

והוא חלף לו על פניי

צבוע בלבן, כן, זה ארנב

ארוץ בעקבותיו...

  • ~הארנב העסוק~

תיק-תק, תיק-תק! אם לא אמהר, אני עוד אאחר!

אה, תיק-תק, תיק-תק! למה לא אוכל להיות רק מדויק?

ראו, תיק-תק, תיק-תק! אין לי זמן, ושוב איני מוכן!

השעון עוד מתקתק, וגורלי לא מתקתק!

הי, מהי הסיבה שבגללה אתה כה ממהר?

האם ישנה פגישה כעת, אך במקום אחר?

כן! והיא מחמירה יותר על כל תקתוק שרק עובר!

זאת האמת? לאמיתה!

בגלל שהיא הוד מעלתה!

כן, לא, שחור, לבן, תיק-תק! ועכשיו כבר מאוחר!

אז אם יש לך משהו לומר, חזרי לכאן מחר!

חכה, יש לי דבר אחד לשאול אותך:

מדוע, גם כשאוזל לו זמנך

אתה עוד שר בקול ובנימת שמחה?

זו ארץ מוסיקה! מוסיקה?

ארץ המוסיקה! והפלאות!

זו ארץ המוסיקה, לכן זה כך!

וכעת עלי לנוס, אז אומר ללא היסוס

נתראה ונשתמע!

רגע...!

אה, ההגיון אינו נראה

איזה עולם מוזר הוא זה

ובהמשך, כעת אתהה

אילו דברים עוד אראה?

  • ~זמר שמח~

גברת צעירה! אה?

גברת צעירה! מי, אני?

כן, גברת צעירה! מה איתי?

מהו שמך, ילדה? לי קוראים לרוב בשם א...

קוראים לך "שם" וזה הכל?

רק רגע, לא אמרת לי מי אתה!

מי אני? את עצמי כעת אשאל

למה?

מי אני? ובכן, איני בטוח כלל

מי אתה? הי, כיצד אינך יודע?

מי אני? כי הכל קצת מעורפל

וכל מה שאני יודע, הוא שכל כך אשתגע

אם לא אשיר לי מנגינה עליזה

מוסיקה היא רגש, ובך הוא נוגע

לכן כשאשיר לי, אגלה התשובה

אין עוד מקום, אני יודע

בו אוכל להתמקצע

אחרי הכל אני בלבד

גם אני כאן, תהיה נחמד

עם הקול הכי יפה בעולם!

  • ~זמן תה מטורף~

מדוע אני מרגישה, קצב מוזר קרב ובא

היכן, מתי ומי, אותו ישמע?

אם לי יורשה לומר, הוא לא מוזר ודי מוכר

הקצב הוא שלי, אז בואי ותשבי!

בתה את חפצה? בתה את חפצה?

נוכל יחדיו לרקוד, אם רק תקחי לגימה!

בתה את חפצה? קחי, טעמו הוא נפלא!

אה, איזה מן תה זה, טעמו נורא!

טעמים רגילים, יותר מדי חדגוניים

עליהם אנחנו מוותרים, ואז הכל נראה טעים!

כי דברים יומיומיים, תמיד הופכים משעממים

וכל אחד שאת בישוליי טרף, הפך בסוף למטורף! אז...

בתה את חפצה? מהר, בתה את חפצה?

גם את וודאי טרופה, אז שתי בגאווה!

בתה את חפצה? קחי, טעמו הוא נפלא!

אה, לא נתקלתי במסיבת תה כל כך מוזרה!

  • ~חתול בלתי נראה~

היער, עמוק הוא, אני אבודה

כי עקבתי אחר קול, שאותי פיתה

מהדהד לו, סביב, ב-ענן ערפל

הגד לי לאן, כי השביל מתפצל

קדימה? אחורה? או אולי כאן למעלה?

את כה הססנית, גברת צעירה!

כמוני כמוך, כי לפי מקומי

המילים "הנה" או "שמה" ישתנו בשבילי

אה, ארצה רק לשיר לי

על אהבתי, שמחתי, וכאבי

אך אם אתכנן את רצונותיי

ואקבע לי מראש מה עדיף או כדאי

אשכח עם הזמן את עצמי, ורצוני

לא ישקף, באמת את מי שאני

כשהשביל ייגמר, כל מה שישאר

מסתוריים, שקופים, וללא מילים

שברים של אותם שירים

חסרי אישיות וצבעים

אך התוכלי להחשיב אותם כ"אומנות"?

איש אינו יידע בוודאות...

אפילו אם, בתוך ראשי, חוגגת ערבוביה

מצב שקוף לפעמים, זה לא כזה נורא

אך על דרכי כבר החלטתי:

השביל שאבחר הוא השביל שלי!

  • ~קיסרית > פינלה~

גורל או רק מזל רע?

מדוע זה קרה לה?

כך או כך היא בדרכה

לעבר המלכה!

השתחוו בפני... הוד מעלתה!

כן, זו עובדה, אני היא המלכה!

נכון שעם זה אין שום בעיה?!

כשאני פוצחת בשירה

אין אחד שאת קולי ייקטע!

הילתי, לי תעניק על כולם שליטה

אז את בעצם הוד מעלתה?

נכון, זכרי שאני המיטב!

יפה הקול שמגרונך בקע

זה לא ברור מאליו?!

כעת, אני פוקדת:

חברי כל התזמורת

נגנו לי עוד מוסיקה!

בפסנתר! בס מעץ! תופים! וכלי נשיפה!

רק לי יקשיבו, ויצייתו!

רק למעני ישירו, וינגנו!

רק אני שולטת על כל הממלכה!

כי אני מעל כולם, אני היא המלכה!

ר-גע א-חד! אינך לבד, מוסיקה, היא שיתוף של פעולה!

מי שדעתו טרופה, או מחשבתו סבוכה, או שמא כל הזמן במנוסה

כל אחד יכול להרגיש שמחה

לכל אדם יש את דרכו שלו

ניצור הרמוניה, כל אחד וייחודו

מסיבה פשוטה ומופלאה

אוהבים אנו מוסיקה!

  • ~פינלה~

סיפור הרשו לי לספר

הוא לא כמו כל אחד אחר

מה דעתכם על אגדה קסומה

גדולה ונפלאה?

והסיפור כעת נגמר

מוסר השכל לו נהדר:

לכל אחד בלב ישנה פינה קטנה

ארץ המוסיקה!

  • ~הדרן~

אליס בארץ המוסיקה

כיצד לשם עוד מגיעים?

על ראש גבעה או באדמה?

מעבר לעצים?

העננים שטים

הרחק מעבר למרומים

היכן אותו מקום נסתר?

זאת לא אוכל לומר

הכוכבים נסו

גם הירח הכסוף

הם וודאי קרבו

אל אור השמש השטוף

אליס בארץ המוסיקה

היכן השביל שלשם מוביל?

קרוב, רחוק, או על גבעה?

עודני כאן תוהה...

כעת התשובה ברורה:

כשאנו, נהנים ממוסיקה

נהיה לעד, בארץ המוסיקה!

--------------------
הצעות ותיקונים יתקבלו בברכה.
נא לבקש לפני שימוש,
(ויהיה ממש אדיר אם תעשו קאבר!)
תודה :)

WingsOfLightLegend

to youtubehebre...@googlegroups.com
אני מסירה בפניך את הכובע המטורף שלי *-*
~סגידה,סגידה~
זה באמת אחד התרגומים הטובים אי פעם, ועוד לסרטון כל כך יפה (וארוך!). יצירת מופת, עכשיו גם לאוזניים העבריות ;)

עכשיו רק חסרים אנשים מוכשרים שיסכימו לשיר את זה ^^

sreuivxphr

to youtubehebre...@googlegroups.com
וואו..................... מדהים! *-*
איזו השקעה ועבודה קשה... זה ממש פרוייקט! כל הכבוד לך!
התזגום יצא מדהים!  ממש מדהים!!
חובה לעשות קאבר! חייבים לאסוף עכשיו זמרים שיבצעו את זה!

efrat0893

to youtubehebre...@googlegroups.com
בהדרן כבר נכנעתי XD בכל מקרה, כל הכבוד על התרגום וזה ממש יפה ששמרת על חרוזים. לא הצלחתי אחרי הכל לעקוב (במיוחד אחרי הארנב) ומכיוון שזה ארוך כל כך, אין לי חשק לעשות עוד סיבוב XD

ממש יפה D:

SpongeFrenzy

to youtubehebre...@googlegroups.com
ואוו, זה יצא מדהים!@#$$% ^^
בזכותך אפילו הייתה לי הסבלנות להקשיב לכל המחזמר הזה. :P

DarkMugen0

to youtubehebre...@googlegroups.com
הערות(כי מישהו חייב להיות פארטי פופר):
לקראת סוף "זמר שמח" כתבת "אגלה התשובה" , תקני?
בקטע של המלכה, "יפה הקול שמגרונך בקע", זה משפט קצת מוזר, הכוונה ברורה, אבל עדיין...

ועכשיו אחרי שהרסתי את האווירה...
זה כל כך מושלם ומדהים, ממש אהבתי את המחזמר והתרגום המושלם שלך
ובעיקר את הקטע עם החתול, יצא כל כך טוב
אגב הזמר השמח אמור להיות הזחל החכם, יש לו שם אפילו את המקטרת!

אדיר! תמשיך לעשות דברים מגניבים ^^

HebrewTranslations

to youtubehebre...@googlegroups.com
תודה רבה ווינגס!!!
תודה רבה ספיר!!!
תודה רבה אפרת (אני מבטיח לך שאפשר לשיר את כל החלקים בשיר)!!!
תודה רבה ספונג'י!!!
הרגשתי אני צריך להודות לכולם בנפרד כי פרויקט כזה לא מגיע כל יום ^^

ועכשיו מוגן הבעייתי XD
אם בכ-ל המחזמר אתה מצאת רק 2 מקומות בודדים שלא הסתדרו לך, זה מעולה D:

לגבי "אגלה התשובה", לפי מה שאני זוכר מלימודי לשון, אפשרי ולפעמים אפילו יותר יפה להשמיט את המילה "את" כשהיא מילת קישור. אגב, אתה אפילו עשית את זה בעצמך בתרגום ולא הבנת למה זה נשמע מוזר לאחרים כאן (שורה ראשונה) XD

וב"יפה הקול שמגרונך בקע", אני חושב ששמעתי את זה בשירים אחרים, ובכלל אני חושב שזה מה שאומרים. "קול בוקע מהגרון". אחרת מה תגיד? "קול יוצא מהגרון"?

וזה מצחיק שאהבת הכי הרבה את החתול, כי זה הקטע שמבחינת תרגום הכי פחות הרגשתי שיושב על הקצב ^^"

Jessie

to youtubehebre...@googlegroups.com
רותם הכי אוהבת את המלכה :ריר:
והמחשבה שאם מירי תיהיה אליס.. ורותם תיהיה המלכה.... ואז אליס(שהיא מירי) מחמיאה למלכה(שהיא רותם) פשוט ממיסה אותי מוהאהאהאהאהא XDD

בכלל השורות של המלכה כל כך מתאימות לי!
העולם כולו שלייי ניהאהאהא XD
(וואי, שתדעו לכם שאני מה זה לא כזו במציאות, סעמק, לין אוכלת אותי בלי מלח XD )

WingsOfLightLegend

to youtubehebre...@googlegroups.com
לין! XDD
לין היא אישיות מופלאה, אני בטוחה שאנחנו רואים רק את הצד החביב שלה XDDDDDD

אבל הרעיון שלך נשמע נהדר :D

ועידו, לגבי "אגלה התשובה", נדמה לי שאתה צודק, אבל זה ירד במיקוד השנה אז לא כל כך למדנו את זה ^^"

DarkMugen0

to youtubehebre...@googlegroups.com
יאי! אני הבעייתי XD, אני מיוחד ^^
באמת תרגמת את המחזמר בצורה נפלאה ולכן הביקורת יצאה כל כך קצרה ^^ (פשוט לא היה על מה להתלונן XD)

אני חושב שיש הבדל בין "אחזיק ידך" ל"אגלה התשובה", ה' הידיעה שהכנסת שם הופכת את הביטוי למשונה, לטעמי

קול בהחלט בוקע מהגרון ולא יוצא ממנו (כי זה קצת עילג), הבעיה שלי עם המשפט הייתה אחרת, הסדר שלו משונה לי, זה כמעט כמו ההערה הראשונה שלי

אני מאמין שהקטע של החתול גם היה יותר קשה לתרגום ובגלל זה אתה ראוי להערכה על כך שהצלחת ^^

SpongeFrenzy

to youtubehebre...@googlegroups.com
אני דווקא מסכימה עם ההערה השנייה שלך.
אני די בטוחה שאפשר להגיד "אגלה התשובה", אבל גם אני חשבתי ש"יפה הקול שמגרונך בקע" הוא משפט שנשמע קצת מוזר בגלל סידור המילים ^^"

HebrewTranslations

to youtubehebre...@googlegroups.com
תודה רבה!
נכון לעכשיו נראה לי שזה ישאר ככה פשוט ^^

Yoake Chan

to youtubehebre...@googlegroups.com
כן במיקוד, לא במיקוד, אני יכולה להגיד שאפשר להגיד "אגלה התשובה". וגם "יפה הקול שמגרונך בקע", זה משפט מעולה, עידו! אולי מוזר לאוזניים אחדות, אבל משפט מצויין!

HebrewTranslations

to youtubehebre...@googlegroups.com
תודה רבה יואקה-צ'אן!!! D:

DarkMugen0

to youtubehebre...@googlegroups.com
שחר, איפה הקאבר שלי? ~בקול של רוח רפאים~

Jessie

to youtubehebre...@googlegroups.com
ניה~
בא לי לשיר את זה כבר ^_^
המלכה שליטע~

עידו, רוצה הקלטה קצרה עד כמה אני מתחרפנת עם המלכה? XD

sreuivxphr

to youtubehebre...@googlegroups.com
אני רוצה! אני רוצה!
*רצה לתפוס מחסה מאחורי קיר בטון*  אוקיי. את מוזמנן להתפרע!  *שמה משקפי מגן*

WingsOfLightLegend

to youtubehebre...@googlegroups.com
~מוכנה לawesomeness~

Jessie

to youtubehebre...@googlegroups.com
טוב.. עד שעידו יתעורר לחיים XD
גאאאדדד אני במצב מטורף, אני כל כך מתרגשת לקראת הכנס שאני לא שולטת בעצמי XDDD
(קיייההה מירי ולייייייןןןןן!!! ^______________^ )
סליחה על האילתור שמה ב-"קולי ייקטע" XDDD אבל ממש אהבתי את זה XDDD
http://api.ge.tt/0/9b7YM67/0/blob

sreuivxphr

to youtubehebre...@googlegroups.com
איזו מלכה! (תרתי משמע ^_^ )
יצא מדהים! אולי צריך טון קצת יותר נבזי, או שרק אני חושבת כך...?
יצאת עצלנית בסוף... XD

Jessie

to youtubehebre...@googlegroups.com
התלבטתי אם להוסיף עוד קצת ביצ'יות בקול XD
אבל זה יוצא... תיאטרלי *מדי* XD

sreuivxphr

to youtubehebre...@googlegroups.com
חח...

HebrewTranslations

to youtubehebre...@googlegroups.com
באמת מלכה!! D:
אבל אני רואה שאין נמנע מקאבר שלי כדי שיבינו איך התכוונתי שישירו ^^"

אין ספק שאת המלכה הכי מלכתית! "וכל הכלים אין לי כוח בלה בלה..." XDD

Jessie

to youtubehebre...@googlegroups.com
מה, לא שרתי בקצב הנכון?! XD

WingsOfLightLegend

to youtubehebre...@googlegroups.com
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואוו.
ואוו.
זה..
*_*
~סגידה עד אין סוף~

Jessie

to youtubehebre...@googlegroups.com
ווינגז-צ'אאאאאאן!
דומו~ ^^

HebrewTranslations

to youtubehebre...@googlegroups.com
שרת בקצב, אבל לא משכת את המילים הנכונות ^^"
עדיין אדיר!

Jessie

to youtubehebre...@googlegroups.com
חולירע, אז תקליט לי איך זה אמור להיות כי האמת שאהבתי איך שיצא לי XD

WingsOfLightLegend

to youtubehebre...@googlegroups.com
עידו, לא אומרים דבר כזה!
כשאדם מפיק צלילים טהורים כל כך, גם אם זה לא בקצב, אתה אומר תודה לבורא ושותק XD

HebrewTranslations

to youtubehebre...@googlegroups.com
תודה לבורא ושותק!