Scientists discover radio signal FRB 180916 relaying to Earth in steady 16-day cycles - Re: 2020 uge 07 (news samlet)

Scientists discover radio signal FRB 180916 relaying to Earth in steady
16-day cycles

File 22.136 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/radio-bursts/22-136

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/radio-bursts/22-136

Other news:

WHO om coronavirus: Vi ser muligvis kun toppen af isbjerget

2182 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... lad os, der hører lyset til, være årvågne og
mådeholdne, iført troen og kærligheden som brynje og
frelsesvisheden som hjelm.

(1 Tess 5,8)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+5&version=BPH

1 Tessalonikerne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vær parat, men frygt ikke

Men lad os, der hører lyset til, være årvågne og
mådeholdne, iført troen og kærligheden som brynje og
frelsesvisheden som hjelm.

[ ... ]

Afsluttende formaninger, ønsker og hilsener

Sørg for, at ingen gengælder ondt med ondt. Stræb altid
efter at gøre godt mod hinanden i menigheden, ja, mod alle
mennesker.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+3.1-9&version=BPH

2 Timoteus 3:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ondskaben tager til

Hårde tider

Kapitel 2 alutter med, at Paulus antyder, at der er nogle, som
er faldet i Djævelens fælde og er under hans kontrol. Det
moralske forfald, som Paulus fortsætter med at vævne i kapitel
3, er følgerne af, hvad dæmonisk magt vil føre til.

Indtil Jesu genkomst lever vi i de sidste tider, og i den
periode vil kirken altid have store udfordringer. Meget tyder
dog på, at det vil kulminere kort før genkomsten.

Forfald og vækkelser kan komme som bølger, men dybest set
kan det være vanskeligt at se, hvad der er op og ned. I dag er
der nok en stor åndelig søgen, som nogle kirkefolk glæder sig
over, mens andre opfatter den som en overfladisk religiøsitet i
lighed med Paulus' beskrivelse i vers 5.

Kristne sekter opererer ofte blandt svage mennesker, som de
får magt over. Paulus kendte til den samme tendens. I dette
tilfælde gik det ud over nogle kvinder, som var sårbare og
forvirrede.

Sektlederne bliver sammenlignet med Egyptens troldmænd, som
satte sig op mod sandheden. Men ligesom disse blev afsløret,
vil vranglærerne også blive det.

Refleksion:

Når vi ser tegn på moralsk forfald, kan de opfattes som Satans
krampetrækninger (Åb 12,17)

Info:

Vi finder en tilsvarende liste af synder i Rom 1,29-32. Her
tilskrives forfaldet, at Gud tillader mennesker at give sig
over til synden for at afsløre, hvor ond den er.

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-02-10

Vi skal vise medfølelse (2)

"... Herren er barmhjertig ..."
Jak 5,11

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-02-10
Daily Reading for Monday February 10, 2020
Reading 1, First Kings 8:1-7, 9-13
Responsorial Psalm, Psalms 132:6-7, 8-10
Gospel, Mark 6:53-56
https://www.youtube.com/watch?v=faEjqyfO98g&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-02-09, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"The master was full of praise. `Well done, my good and
faithful servant. You have been faithful in handling this
small amount, so now I will give you many more
responsibilities. Let's celebrate together!'"
Matthew 25:21

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01
22135 news:5e410dd1$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/AbjAJfWrpCY/n4H9A05GBAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 21100 news:5e30a3a8$0$705$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/PeHsdC1FDgAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22135

Scientists discover radio signal FRB 180916 relaying to Earth in steady
16-day cycles

WHO om coronavirus: Vi ser muligvis kun toppen af isbjerget

DR S132 søn 09 feb 17:02:52
9.februar dr.dk/nyheder 08:12

PAKKE SKULLE HJÆLPE KRIGSVETERANER
Krigsveteraner, der har været i krig
for Danmark på eksempelvis Balkan, i
Irak eller Afghanistan, skylder vi en
ordentlig behandling.

En ny pakke gik ud på, at
krigsveteraner med PTSD, som havde fået
afslag på at få arbejdsskadeerstatning,
kunne få mulighed for at få prøvet
deres sag én gang til, hvis de fik en
"second opinion" altså en ny
lægeerklæring fra en psykiater

Men det ser rigtig skidt ud. I dag,
mere end to år efter at pakken blev sat
i værk, har otte af 133 veteraner fået
anerkendt en arbejdsskadeerstatning ud
fra de nye regler. 125 krigsveteraner
har fået afslag. Det viser tal fra ATP.

Ny pakke skulle hjælpe krigsveteraner med PTSD: Langt de fleste har fået
afslag
kl. 08:12
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ny-pakke-skulle-hjaelpe-krigsveteraner-med-ptsd-langt-de-fleste-har-faaet-afslag

-

DR S134 søn 09 feb 17:02:53
9.februar dr.dk/nyheder 12:42

KARANTÆNE SLUT PÅ KRYDSTOGTSKIB
Tusindvis af passagerer, som har siddet
i viruskarantæne på et krydstogtskib i
Hongkong, har fået lov til at gå i
land.

Sundhedsmyndighederne i Hongkong
oplyser, at alle de 1800 personer, som
arbejder på skibet, er testet og meldt
raske. Både de og passagererne har
derfor fået lov til at gå i land.

Krydstogtskibet "World Dream" har
ligget til kaj ved Kai Tak-terminalen i
Hongkong siden onsdag. Der blev indført
karantæne, efter at tre af skibets
tidligere passagerer viste sig at være
smittede med Wuhan-virusset.

Viruskarantæne ophævet for krydstogtskib i Hongkong
kl. 12:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/viruskarantaene-ophaevet-krydstogtskib-i-hongkong

-

DR S138 søn 09 feb 17:02:53
9.februar dr.dk/nyheder 17:00

NATO SKAL HAVE MERE ANSVAR I IRAK
Det er blevet Danmarks opgave at få
indsatsen mod Islamisk Stat i Irak
tilbage på sporet.

Det fortæller forsvarsminister Trine
Bramsen (S).

Det skal ske ved, at Nato overtager
mere ansvar fra USA, der er upopulære i
Irak efter drabet på en iransk general.

- Nato er svaret på, hvordan vi kan få
indsatsen tilbage på sporet, siger hun.

I mere end en måned har træningen stået
stille. Nato-landene mødes om emnet i
den kommende uge.

Uventet opgave kom 'dumpende': Danmark skal redde forlist mission mod
Islamisk Stat
kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/uventet-opgave-kom-dumpende-danmark-skal-redde-forlist-mission-mod-islamisk-stat

-

DR S140 man 10 feb 08:57:03
10.februar dr.dk/nyheder 06:27

SYV DANSKERE LANDET FRA WUHAN
Yderligere syv danskere fra den
virusramte kinesiske by Wuhan landede
på Flyvestation Aalborg natten til
mandag.

Det bekræfter Sundhedsstyrelsen.

Anette Lykke Petri, enhedschef i
Styrelsen for Patientsikkerhed,
oplyser, at alle syv havde det godt ved
ankomsten. Ingen havde tegn på sygdom,
så der var ikke behov for at indlægge
nogen på hospitalet.

- Vi vil være i daglig kontakt med alle
hjemvendte, så vi sikrer, at de er
grundigt informeret om forholdsregler,
siger Anette Lykke Petri.

Syv danskere fra virusramte Wuhan landet i Danmark
kl. 06:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syv-danskere-fra-virusramte-wuhan-landet-i-danmark

Iran fejler igen med at sende satellit i kredsløb
9. feb. 2020, 22:43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-09-iran-fejler-igen-med-at-sende-satellit-i-kredsloeb

-

Dødstallet i Kina fra udbrud af coronavirus passerer 900
10. feb. 2020, 05:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-dodstallet-i-kina-fra-udbrud-af-coronavirus-passerer-900

Dødstallet i Kinas Hubei-provins fra virusudbrud er søndag
steget til 871 personer. I hele Kina er 908 døde.

[ ... ]

Der er desuden registreret 2618 nye sygdomstilfælde i Hubei.
Det samlede antal smittede i provinsen er dermed oppe på
29.631.

Kommentar:

908 / 29.631 * 100 %
=
3,06 %

-

Seneste nyt coronavirus
10. feb. 2020, 07:10
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-10-seneste-nyt-coronavirus

I dag, Kl. 08:19
27 udlændinge smittet med coronavirus i Kina

I dag, Kl. 07:14
Millioner af kinesere vender tilbage på arbejde

-

WHO om coronavirus: Vi ser muligvis kun toppen af isbjerget
10. feb. 2020, 08:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-who-om-coronavirus-vi-ser-muligvis-kun-toppen-af-isbjerget

-

Sidste retsdag før dom mod Britta Nielsen - 10. retsdag
10. feb. 2020, 08:53 ...
YouSee bløder kunder
10. feb. 2020, 09:09 ...

-

104 SVT Text Måndag 10 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* H&M hotas av omfattande böter......130

* Vänsternationalister vann i Irland 131

* Buttigieg får flest Iowa-delegater 132

* Över 900 döda av coronaviruset.....133
* WHO-experter på väg till Kina......134
* Ytterligare 60 smittade på fartyg..135

* Regn kan stoppa Australien-bränder 136

Nytt flygrekord New York-London....137
Turer inställda när Ciara drar in..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 10 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Iran misslyckades med satellit.....139

-

134 SVT Text Måndag 10 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

WHO-experter på väg till Kina

Internationella experter har rest
till Kina för att utreda epidemin
av det nya coronaviruset.

Planet lyfte på söndagskvällen från
Geneve mot Peking. Expeditionen leds
av Världshälsoorganisationen WHO.

Förhandlingar om att skicka experter
har pågått i nästan två veckor, sedan
WHO-chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus
träffade Kinas president Xi Jinping
i Peking i slutet av januari.

WHO utlyste 30 januari ett internatio-
nellt hälsonödläge. Sedan dess har an-
talet döda och smittade fortsatt öka.

-

139 SVT Text Måndag 10 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 9 FEBRUARI

Iran misslyckades med satellit

Iran har skjutit upp en satellit,
kallad Zafar vilket betyder seger på
persiska. Men uppskjutningen misslyck-
ades då satelliten inte nådde sin
omloppsbana, skriver TT.

Uppskjutningen betraktas som en
provokation av USA, som hävdar att
uppskjutningen är kopplad till
utveckling av robotar som kan bära
kärnvapen.

Satelliten sköts upp "i Guds namn"
på söndagen, men ca 12 minuter efter
uppskjutningen kom besked från Irans
statliga tv och försvarsdepartementet
att den hade misslyckats.

-

NRK:
9. februar 2020 kl. 08:09 - 10. februar 2020 kl. 06:51, error

10. februar 2020 kl. 09:19

-

Partier erkender mangel på belæg for muslimers antisemitisme
9. februar 2020, kl. 16:34
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/partier-erkender-mangel-pa-belaeg-muslimers-antisemitisme

Flere partier indrømmer, at de ikke kan dokumentere, at der er
stigende antisemitisme i islamiske kredse.

-

Airbnb suspends bookings in Beijing for rest of February
By REUTERS FEBRUARY 10, 2020 08:20
https://www.jpost.com/Breaking-News/Airbnb-suspends-bookings-in-Beijing-for-rest-of-February-617066

-

Scientists discover radio signal relaying to Earth in steady 16-day cycles

Scientists have discovered the first ever fast radio bursts
that beat at a steady rhythm, in addition to a mysterious
repeating signal coming from another galaxy.

By JERUSALEM POST STAFF FEBRUARY 10, 2020 09:25
https://www.jpost.com/International/Scientists-discover-radio-signal-relaying-to-Earth-in-steady-16-Day-cycles-617056

[ ... ]

The source of the radio burst is located in a galaxy
approximately 500 million light years from Earth, ...

[ ... ]

... discovered a repeating FRB called FRB 180916.J0158+65.

News:dk.videnskab
Subject: [Hypotese ved the-ET-Bible-code]
Re: *ET-copyright*:
Abraham-75 + (430) 1200 -> (43) 120 = 195 (Target) -
Was: Interrupt 140,8125 -
Re: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Sun, 26 Jan 2020 12:31:33 +0100, GMT 11:31
22089 news:5e2d78b0$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-089
https://sites.google.com/site/etbible/home/ET-bible-code/22-089
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/ET-bible-code/22-089
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/RMh-_LAjHO8/IhG4lkjpAAAJ

> [...]
>
> Så ...
>
> HVIS det illustrativt fx. havde været en film, da begynder de
> først at kikke med efter ... tja ... hvad skal vi sige? En ½
> time?
>
> Og så kan MANGE ting godt være ret svært at forstå!
>
> Input en eksempel herpå:
>
> SETI-test-program (version 1.03)
> https://sites.google.com/site/setiv103/home/all-in-one

> HVEM forstår en dyt af dette?
>
> (
> HVIS man IKKE har fået den *forudgående*
> FORKLARING, at markør-tallene 4 og 2
> dækker over en viden angående ... bla, bla, bla ...

=>

List of fast radio bursts
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fast_radio_bursts

Fast radio burst
https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_radio_burst
https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_radio_burst#FRB_180916

FRB 180916

FRB 180916, more formally FRB 180916.J0158+65, is a
repeating FRB discovered by CHIME, that later studies
found to have originated from a medium-sized spiral galaxy
(SDSS J015800.28+654253.0) about 500 million light-years
away – the closest FRB discovered to date.[78][18][19] It
is also the first FRB observed to have a regular
periodicity. Bursts are clustered into a period of about
four days, followed by a dormant period of about 12 days,
for a total cycle length of 16.35+0.18−0.18 days.[11][79]
[80] Additional followup studies of the repeating FRB by
Swift XRT and UVOT instruments were reported on 4 February
2020.[81]

[ ... ]

This page was last edited on 10 February 2020, at 01:56
(UTC).

SDSS J015800.28+654253.0 ...

Dette svarer til:

http://simbad.u-strasbg.fr/simbad/sim-id?Ident=SDSS+J015800.28%2B654253.0&NbIdent=1&Radius=2&Radius.unit=arcmin&submit=submit+id

Eq J 2000
RA 01 58 00.28512
Dec +65 42 53.0964

360°
Galactic
longitude 129,71056077
latitude +03,72288600

360°
Galactic
longitude 216,18426795
latitude +06,20481

=>

Distance to (600-system) ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/galactic/002

Arcdegrees Name 2

0,00000000
20,55765621 Target
44,40225066 M31
75,16806315 M45 (7-star)
88,93169245 Cygnus A
128,88151248 Orion, Epsilon
143,79519000 Galactic Northpole
156,20481000 Galactic Southpole
167,02952766 M87
190,93853901 Big Bang
216,01702753 GC
273,59535181 Great Attractor
288,77202299 Centauri, Alpha
292,35026254 Centauri, Proxima

Mht. pulserne (the bursts):

Målestokken 78-Pt-193, ½-life = 50 years

(365,25 days * 50 Years) / 16,35 days
=
1116,97...

Compare with ...

1140
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/1140

[
1260, 3½
]

Delta:

-1140
+1117
=
23

?

=>

1140, 23
1150, 33
1260, 143 ... (144 ?)
1290, 173
1335, 218

=>

1117,00000 16,3496
1140,00000 16,0197
1141,40625 16,0000
1150,00000 15,8804
1260,00000 14,4940 ... (14½)
1290,00000 14,1570
1335,00000 13,6798

Found nothing!

Hmm ...

Mht. 4 days/ 16 days

Compare with ...

SETI (search for intelligent life in space)

Struktur-opbygningen af pulserne
https://sites.google.com/site/setiv103/home/struktur-opbygningen-af-pulserne

http://groups.google.com/group/se.vetenskap.astronomi/msg/bf6f8e4f9b8a3c99

> [...]
>
> [ ... cut ... ]
>
> Byte 008
> 00000000 = 0
> __________________Focus
> Time=0000y008d00h__00m__00s000 - 0000 inpulse - 0
> Time=0000y008d00h__00m__10s000 - 0000 inpulse - 1
> Time=0000y008d00h__00m__31s416 - 0000 inpulse - Phi (22/7)
> (on this position they will be enable to understand the
> byte-syntax)
> === "citat" slut (file 0464) ====
>
> Herved opnås også en anden fordel, nemlig at budskabet (i
> signalet) bedre kan forstås af en modtager, hvilket jo var

16 days = 1 compressed signal/message (DATA unknown)
4 days = DATA

=>

bit______bit-time
1 bit = 2 days
2 bit = 1 days
3 bit = 12 hours
4 bit = 6 hours
5 bit = 3 hours
6 bit = 1,5 hours
7 bit = 45 min
8 bit = 22,5 min
9 bit = 11,25 min
10 bit = 5,625 min (or 337,5 sec)
11 bit = 168,75 sec
12 bit = 84,375 sec
13 bit = 42,1875 sec
14 bit = 21,09375 sec *1
15 bit = 10,546875 sec *1
16 bit = 5,2734375 sec *1

(
*1:
NB! Bemærk at den afsatte tid til at *definere* signalet (Pi)
på 30 sekunder her BEGRÆNSES, hvilket måske kan give problemer
på store afstande såsom betop fx. 500 millioner lysår.
)

16-bit searchstring:

0 (0, 0)
1 (0, 1)
65534 (255, 254)
65535 (255, 255)
0 (0, 0)
43 (0, 43)
61 (0, 61)

15-bit searchstring:

0 (0, 0)
1 (0, 1)
32766 (127, 254)
32767 (127, 255)
0 (0, 0)
43 (0, 43)
61 (0, 61)

and so on.

Wich You all a GOOD hunting ... :-)

Den 10-02-2020 kl. 11:51 skrev Kall, Mogens:

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...

Subject: Scientists discover radio signal FRB 180916 relaying
Date: Mon, 10 Feb 2020 11:51:31 +0100, GMT 10:51
22136 news:5e4135c7$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/radio-bursts/22-136
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/AbjAJfWrpCY/WHFvwJtPBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/KkI7N8nCcF4/nSBIcS0gFwAJ
14½ + 3½
=
18

Compare with ...

18 (180, 1800, 18.000):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

See also ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

43 and 61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Midlertidig output:

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/19-085

[ ... ]

Men man kunne også ***kryptere*** sit kendskab (til tallene
61 og 43) ved at trække dem fra hinanden.

Og 61 - 43 giver tallet 18