Psykoterapeutisk Homework - Re: Nu forstår jeg meget bedre, HVORFOR der IKKE er vækkelse i Danmark!

Psykoterapeutisk Homework

File 21.191 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-191
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-191

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-191

-

Den 12-01-2019 kl. 21:34 skrev Kall, Mogens:

> [...]
> dæmoner indenfor i sit liv!
>
> Det kan komme til udtryk ved, at djævelen nærmest ånder en
> ind i nakken fx. via ens børn!
>
> De kan finde på UDEN at forstå det selv at gå djævelens ærinde
> ved at være oprørske imod ens forældreautoritet (fxl ved at leve
> et liv i utugt eller ligefrem homoseksualitet)!
>
> Og så kan djævelen også finde på at bruge børnene til at plage
> en 24 timer i døgnet (ved at børnene fx. truer en med at begå
> selvmord)!
>
> Jo!
>
> Djævelen har mange måder at narre en på, fordi man IKKE var

Når vi må åbenbart lige fortsætte, fordi ...

Psykoterapeutisk Homework

At true andre med at begå selvmord igen, igen og IGEN; dét ér
at *tyrannisere* dem, man BURDE holde af og *respektere*!

Det er barnagtigt, og ... (input memory from) ...

Sekundærgevinst:

http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Psykologi/Psykodynamik,_terapiformer_og_begreber/sekund%C3%A6rgevinst

Sekundærgevinst, sekundær sygdomsgevinst, begreb fra
psykoanalysen for den gevinst eller de fordele,
neurotikeren via sine symptomer kunne få fra omgivelserne,
fx medlidenhed, omsorg, støtte og hjælp. Oplevelsen af
sekundærgevinst kan være medvirkende til at fastholde
neurotikeren i sin sygerolle.

Begrebet er modstillet primær sygdomsgevinst, der betegner
befrielse for symptomer som fx angst.

I dag bruges begrebet også i forbindelse med
ikke-neurotiske sygdomme som fx et brækket ben.

Kommentar:

Nøgleordene var/er måske:
Oplevelsen af sekundærgevinst kan være medvirkende til at
fastholde patienten/klienten i sin sygerolle! ... :-(

Det er en måde at opnå på ENDNU ENGANG at komme i centrum (på
andre menneskers bekostning)!

Og hertil har jeg kun ét ting at sige:

Jamen, så KAN det jo ikke andet end gå galt!

Hvorfor?

Fordi du må lære, at du IKKE er verdens centrum!

Verden blev IKKE skabt UDELUKKENDE for din skyld alene!

Og du må forstå, at andre mennesker kan også være syge, både i
sindet osv. og derfor OGSÅ har krav på, at der tages bare en
lille bitte smule hensyn til dem, således at deres rimelige
grænser *respekteres*, og ikke KUN/BLOT dine behov! De kan fx.
lide af stress, og det er MEGET stressende at skulle stå i
alarmberedskab 24 timer i døgnet 365 dage om året i mange,
MANGE år!!! Hvis man ikke allerede er syg, så bliver man syg af
det og fx. kan dø af hjertestop!!!

Så mit råd er følgende:

*Aflæg* det barnagtige!

Bevares!

Alting er svær i starten, men for hver gang du ta'r dig selv i
at udleve disse *egocentriske* impulser fra underbevidstheden,
desto bedre bliver du til at "køre på "cykel og holde
ballancen". Til sidst mester du kunsten helt!

Sådan retter du skuden op (selvom den forekommer dig synkefærdig)

Tro mig! Denne "medicinkur" virker! Jeg har nemlig selv prøvet
den som 30-årig! Jeg opdagede, at HVIS jeg fortsatte af det
spor, jeg havde valgt, da ville endestationen blive en gnavpot!

Og så måtte jeg *opdrage* på mig selv, hver dag jeg blev mig
bevidst om et eller andet *uønsket* (fx. en impuls fra
underbevidstheden eller en *uhensigtsmæssig* adfærd)...

(
2+42 came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
2019-01-13, CET 08:18, GMT 07:18
Slangeyngel!
)

Det er at blive herre i eget hus, fremfor blot at være en art
slave, der kastes hid og did af ens følelser, der jo kan svige
op og ned og komme rigtig lang ud på blindgyder, HVIS de får
den næring, som en usund opmærksomhed kræver (apropos sekundær
gevinsten)!

Så ...

Wich You luck ... :-)

Last OUTPUT: 21100 news:5bfd5d70$0$688$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/FY50cw_HAwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21191

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-194
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-194

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-194

-

Den 13-01-2019 kl. 08:25 skrev Kall, Mogens:

Subject: Psykoterapeutisk Homework -
Date: Sun, 13 Jan 2019 08:25:23 +0100, GMT 07:25
21191 news:5c3ae7f0$0$687$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-191
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-191
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3mFIfHdXI8s/_fEcgGuDEgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/VhjAKmp8nVE/r35iTFlmDwAJ
Vi havde i vores familie en, der hed onkel Valter (min farmors
bror). Og jeg har fået følgende fortalt:
Allerede som ganske lille havde han opdaget, at hvis han
blev blå i hovedet (af bare ophidselse), så kunne han få alle
de andre til at hoppe og springe for han. Han havde derfor
lært at sige (på sit babysprog): "Mig bli'r bå!"
Som voksen kunne han finde på at lave en scene, når han kom
på besøg hos sine søskende. Han ku' fx. pege på et maleri på
væggen og Udråbe: "Jamen, det var jo dét billede, som JEG skulle
ha' haft!" Og så kan I godt forestille Jer, hvordan resten af
den familiedag blev! Manden var uudholdelig at være sammen med!
Min farfar havde derfor sagt til min far og hans bror: Vi
kan IKKE ha' en onkel Valter her! Så de blev opdraget til IKKE
at lave alle disse scener i tide (og navnlig også i utide)!

I dag kan jeg se, at der nok har været noget *genetisk*
arveligt, fordi det jo til forveksling minder ret meget om
asperger-syndromet, hvilket flere andre familiemedlemmer har
fået konstateret!

Og ...

Hvis jeg lige må inddrage min autistiske ven:

Han har nemlig muligvis også haft en opvækst, hvor han har
fået indlært noget forkert, nemlig dét at lave scener for at
opnå et-eller-andet!

Og hvor mange venner har han?

INGEN!

Selv jeg er blevet TVUNGET til at ta' afstand fra ham, fordi
han har gjort noget overfor nogle muslimske piger/unge_kvinder,
der var tarveligt: Racistisk!

From: Mogens Kall ...
Date: fre. 23. nov. 2018 kl. CET 14.42
Subject: Re: Mht. at kalde mig for en løgner/psykopat
To: ... (classifyed) ...

Du svarede IKKE på mit spørgsmål:

Det næste, jeg vil be' dig om (*hvis du fortsat gerne vil ha'*
*mig som din ven*), er, at du fremover, når du er sammen med
mig offentligt (fx. når vi går til og fra svømning), IKKE
antaster unge muslimske kvinder/skolepiger ved at sige
tarvelige ting til dem, så de bliver kede af det!

Kan det lade sig gøre?

For mig at se bruger du dem som en dårlig undskyldning for at
komme af med dine frustrationer! Du afreagerer på dem! Dit
egentlige problem er, at du er sur og desværre endnu ikke har
lært, hvordan man skal håndtere sådanne følelser! Men det
berettiger dig IKKE til, at det skal gå ud over uskyldige ofre!

Mvh
Monner

=== citat slut ===

(
Han har IKKE svaret mig herpå endnu, men jeg har mødt ham og
her sagde han, at jeg ikke skulle bestemme over ham, apropos
*trodsalderen*. Siden da har han nægtet at hilse på mig!
)

Og her er læresætningen så, at vedkommende IKKE er herre i
egen krop. Han ér som et lille barn i sine følelsers vold! ... :-(

Han evner IKKE at komme videre i sin psykiske modning (og bruge
sin sunde fornuft; altså det at tænke rationelt osv.).

Jeg gætter på, at moderen IKKE har evnet at inkludere ham (som
en del af familien), når han blev vred, arrig og på anden vis
udviste uønsket adfærd (i moderens øjne)!

Så alle disse følelser forbliver som *uudviklet* træer i en skov
UDEN lys, vand og næringsstoffer, skønner jeg.

Hmm ...

Min hypotese er så, at disse "træer" MÅSKE kan begynde at
vokse igen, HVIS de bare får lidt lys und so weiter.

Så jeg er kort og godt enig med Cullberg, når han som
psykiater taler om *dynamisk* psykiatri; altså at tingene kan
forandres. De er ikke så fastlåste, som nogen gerne vil gøre
dem til, apropos fx. Janteloven!

Jeg NÆGTER nemlig at tro på, at tingene er fastlåst som i
filmen "as good as it gets" (Det bli'r ikke bedre, 1997) ...
https://www.imdb.com/title/tt0119822/

Fordi ...

Jesus har lovet os:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Johannes+8:32&version=BPH

Johannes 8:32 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

I vil lære sandheden at kende, og sandheden skal sætte jer
fri.

Jeg selv stod måske som 17-årig i en tilsvarende situation som
min autistiske ven, med følelser (som moderen min IKKE havde
kunne rumme). Men i modsætning til ham oplevede jeg at ...
tja, hvordan skal jeg bedst beskrive det?
Jeg oplevede det at blive født på ny: Jeg *spejlede* mig i
noget, der havde tid til mig og som *elskede* mig helt UDEN
betingelser! Jeg blev vugget (så jeg ku' opleve det rent
fysisk, selvom mit legeme lå helt stille) som et lille barn i
sin moders favn, og dette skabte i mig et *sundt selvværd*!
Jeg erfarede sidenhen, at det var Gud Helligånd.

Så ...

Jo! Sandheden kan godt sætte et menneske fri!

Det var, hvad jeg havde at bidrage med i dag.

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21194