2018 uge 26 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=31) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40031

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 25 (news samlet)
Date: Mon, 18 Jun 2018 07:35:40 +0200, GMT 05:35
20682 news:5b27445f$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TpCn3nyDlkM/_Qhz3dZuBwAJ

-

I dag Mandag den 25. juni 2018 (dag 176 i året) er der 6502
dage til, at asteroiden Apophis *måske* rammer ind i Jorden
(2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 1956 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Bist ET (ufonaut) einem friend?

Tunguska 110 year, T-5.

Apophis-impact, T-6502
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov for
kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede komme til
udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige grund til
respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+47&version=BPH

Salme 47, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kongen over alle konger

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+32.1-14&version=BPH

2 Mosebog 32:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guldkalven

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?dato=06_25

=== citat start ===

Ordet for 2018-06-25

Fordele ved venskaber (1)

"... en ven kan være mere trofast end en bror."
Ordspr. 18,24

Bibelen siger, at venner kommer og går, men at en virkelig ven
er trofast. Gloria Gaither påpeger, at dine virkelige venner
bekymrer sig om, hvad der sker med dig. De ser bag om det, der
sker lige nu, og er optaget af, hvordan du udvikler dig - som
hele den person, du er. Salomon skriver om, at en mand, som
har venner, selv må være venlig. Og selvom opbygningen og
vedligeholdelsen af den slags venskab tager tid og energi, så
opvejer belønningerne langt investeringerne.

Ægte venner:

1) Rækker dig en hånd, når du er nede. "Hellere to end én ...
hvis de falder, kan den ene hjælpe den anden op. Men ve den,
der er alene! Hvis han falder, er der ingen anden til at hjælpe
ham op." (Præd 4,9-10)

2) Letter trykket. Ligegyldigt hvor meget din familie elsker
dig og vil hjælpe, er den nogle gange bare for tæt på til at
være objektiv, og så kan det være lettere at åbne sig for
nogen, man ikke er i familie med. I sådanne tilfælde siger
Bibelen, at: "... venskabets sødme styrker sjælen." (Ordspr
27,9)

3) Får dig til at le. En eller anden har sagt: "Hvis du ikke
har rynker, har du ikke grinet nok!" Når en god latter lige
præcis er det, lægen har ordineret, hjælper gode venner dig
med at finde humor i din situation - normalt kan de gøre det,
fordi de selv har været i en lignende situation! Som Hazel C.
Lee siger, "Latter over os selv og hinanden, giver en
overraskende følelse af samhørighed."

4) Stiller dig til ansvar. Har du nogensinde lagt mærke til,
at det er nemt at narre sig selv, hvis man handler i strid med
Guds Ord? Det er i en sådan situation, at "En vens hug er
velmente..." (Vers [Ordsp 27,6])

Så tak Gud for gode venner, der elsker dig nok til at være
ærlige, selv når det gør ondt.

=== citat slut ===

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Kan selveste asteroiden Apophis OGSÅ være *anbragt* med fuld
overlæg? -
Re: Halleys komet muligvis OGSÅ *anbragt* ... -
Re: Found Tunguska-*Copyright* -
Re: ...
Date: Sun, 24 Jun 2018 10:44:43 +0200, GMT 08:44
20696 news:5b2f59ad$0$707$1472...@news.sunsite.dk
Tunguska:
https://sites.google.com/site/etbible/home/tunguska/20-696
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/20-696
Halley's Comet:
https://sites.google.com/site/etbible/home/halley-s-comet/20-696
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/halley-s-comet/20-696
Apophis:
https://sites.google.com/site/etbible/home/apophis/20-696
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/20-696
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/ICsnmWSZLuM/hwCp51kGBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/-6KLLfFmhhs/Ah1QpvmQBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/RsW7z0vD7sQ/Ne7o3tc1BQAJ

> Man kan også vælge at se på det *konstruktivt*:
>
> De har måske ALLEREDE hjulpet os op til flere gange ved at
> puffe globe-destroyers væk (i Oldtiden und so weiter)!

Bist ET (ufonaut) einem friend?

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Dan+5&version=BPH

Daniel 5 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Skriften på væggen

5 Men pludselig kom en menneskehånd til syne,
og den skrev noget på paladsets væg lige over
for lysestagen. Da kongen så hånden, der skrev,

6
blev han bleg som et lagen. Han ...

Derfor sendte han [own: Jahveh] hånden, der
skrev ordene på væggen.

25
Der står: MENÉ, MENÉ, TEKÉL og PARSÍN[a]

26
MENÉ (talt) betyder: Gud har talt Deres riges
dage og gjort ende på dem.

27
TEKÉL (vejet) betyder: De er blevet vejet på Guds
vægt og fundet for let.

28
PARSÍN (delt) betyder: Deres rige skal deles
mellem Medien og Persien.”

Allerede samme nat blev kong Belshazzar dræbt.

Footnotes:

a. 5,25 Ordene er i sig selv ikke så vanskelige
at forstå. MENÉ betyder „talt” og gentages to gange
for at vise, at sagen allerede er afgjort. TEKÉL
minder om både „vejet” og „fundet for let”, mens
PARSÍN hentyder både til „deling” og „Persien”.
Det største problem var at tyde gåden.

Var ET involveret i dette (skriften på væggen)?

Og i så fald:

Kan de finde på at gøre det igen?
(apropos Ægte venner rækker hinanden en *hjælpende* hånd)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 26 (news samlet)
Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00
20698 news:5b3068a1$0$712$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/xgztCZcdPqs/XXrtajFDBQAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Socialdemokratiet kræver dåseforbud i fængsler efter flere overfald
24. jun. 2018, 09:49 ...

-

NRK:
24. juni 2018 kl. 11:50

Saudi-Arabien stopper iransk Houthi-missil + Daniel 5 (Skriften på
væggen) + ET-break

File 20.701 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-701
-

Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New update:

News:dk.test
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: 20.600 - 20.699 -
Re: ... Informationfile de la Mogens Kall
(including UFO-indicators), file 08867
Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
20700 news:5b307c1a$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/wUFj7TSEBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MRWueyeFrn8/M0POInd5BQAJ
Saudi-Arabien stopper iransk Houthi-missil + Daniel 5 (Skriften på
væggen) + ET-break

Danmark med i ny militær alliance

-

Våbensmugling fra Nordkorea: Stråmandsfirma var kunde i Danske Bank
24. Jun. 2018 kl. 19:59
https://www.dr.dk/nyheder/penge/vaabensmugling-fra-nordkorea-straamandsfirma-var-kunde-i-danske-bank

-

DR S146 man 25 jun 07:02:48
24.juni dr.dk/nyheder 20:34

SAUDI-ARABIEN STOPPER HOUTHI-MISSIL
Mindst seks høje eksplosioner er hørt
søndag aften over Saudi-Arabiens
hovedstad, Riyadh, hvor man også kunne
se flere lysglimt på himlen.

Desuden ses røgsøjler over byen,
fortæller vidner til nyhedsbureauet
Reuters.

Saudi-Arabiens luftforsvar har stoppet
et ballistisk missil, der var affyret
fra Yemen, oplyser det saudiarabiske
militær søndag aften.

Med Saudi-Arabien i spidsen bekæmper en
international koalition af lande
Houthi-oprørere i nabolandet Yemen.

Saudi-Arabien stopper Houthi-missil fra Yemen
24. Jun. 2018 kl. 20:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-stopper-houthi-missil-fra-yemen

Kommentar:

(Houthi-oprørene støttes af Iran OGSÅ militært.)

Gad vide *OM* præstestyret i Iran ville finde sig i, at man
affyrede missiler mod deres hovedstad?

Næppe!

Og så kommer den gyldne tommelfingerregel:

Gør mod andre, hvad du vil, de skal gøre mod dig!

Subject: Bist ET (ufonaut) einem friend? - Apophis-impact, T-6502 -
Re: 2018 uge 26 (news samlet)
Date: Mon, 25 Jun 2018 06:31:30 +0200, GMT 04:31
20699 news:5b306fd4$0$713$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/xgztCZcdPqs/i0NJB95EBQAJ
> Hmm ... (memory on from) ...

> News:dk.livssyn.kristendom
> News:dk.videnskab
> News:no.kultur.folklore.ufo
> Subject: Kan selveste asteroiden Apophis OGSÅ være *anbragt* med fuld
> overlæg? -
> Re: Halleys komet muligvis OGSÅ *anbragt* ... -
> Re: Found Tunguska-*Copyright* -
> Re: ...
> Date: Sun, 24 Jun 2018 10:44:43 +0200, GMT 08:44
(NB! Fil 20696 blev sendt i går til Pressen + bl.a. Muslim
World, herunder altså OGSÅ *Fanatistan*; altså præstestyret i
Iran)

> Bist ET (ufonaut) einem friend?
>
> Hmm ... (memory on from) ...

Spørgsmål til præstestyret i Iran:

Rækker ægte venner hinanden en *hjælpende* hånd?

For i så fald synes jeg nu, at hammeren må falde!
(I har fortjent nogle smæk!)...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-06-25, Monday, day no 176, CET 07:45, GMT 05:45)
- "Jeg kommer"

53
- "på besøg"

53
- "hos dem"

54
- "og ser"

54
- "og dømmer"

54
- "med retfærdighed."

Nå da da!

(Skide godt, "Egon")

Så er der gang i "forretningen"!

Tillad mig at minde dig om, ET, *profetien* vedr. Iran:

Subject: Trump to Netanyahu: Do you care about peace or not?
Svar: Tilbyd dem et NATO-medlemskab -
Re: 2018 uge 17 (news samlet)
Date: Mon, 23 Apr 2018 10:18:54 +0200, GMT 08:18
20560 news:5add969e$0$708$1472...@news.sunsite.dk
Israel:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-xxx/20-560
USA:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/20-xxx/20-560
International Courts:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-xxx/20-560
NATO:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nato/20-xxx/20-560
Mideast Peace Process, Oslo Accords (OSLO-Fredsprocessen):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-xxx/20-560
Muslim World:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/20-xxx/20-560
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/K8oCEJ4WLuQ/zB6KF2vQBQAJ

> 49,35 Elam var et land med hovedstaden Susa, beliggende i
> det nuværende sydvestlige Iran.
>
> +
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+49.34-&version=DN1933
>
> Jeremias 49:34-39, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> 38
> Jeg rejser min Trone i Elam og tilintetgør der både
> Konge og Fyrster, lyder det fra HERREN.

Er det *nu*, at profetien går i opfyldelse?

-

DR S149 man 25 jun 07:02:48
24.juni dr.dk/nyheder 22:21

DANMARK MED I NY MILITÆR ALLIANCE
Sammen med ni andre europæiske lande
bliver Danmark mandag formelt medlem af
en ny forsvarsalliance, der er sat i
søen af Frankrigs præsident, Emmanuel
Macron. Det skriver Jyllands-Posten.

Det sker, når forsvarsminister Claus
Hjort Frederiksen (V) i Luxembourg med
sin signatur tilslutter Danmark det
Europæiske Interventions Initiativ
(EI2).

- Vi skal i Europa tage endnu mere
ansvar for vores egen sikkerhed. Verden
ser mere ustabil ud, end den har gjort
længe, både i Mellemøsten og med
Ruslands stadigt mere selvhævdende
adfærd.

Danmark i to nye militære alliancer: Europæisk ansvar for egen sikkerhed
24. Jun. 2018 kl. 22:21
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-i-nye-militaere-alliancer-europaeisk-ansvar-egen-sikkerhed

Notat vedr. panspermia teorien

File 20.702 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/panspermia/20-702
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/panspermia/20-702
Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
Notat vedr. panspermia teorien

-

DR S151 man 25 jun 07:02:48
25.juni dr.dk/nyheder 01:26

EFTER VOLD ER 86 DRÆBT I NIGERIA
86 personer er fundet dræbt i Nigeria
efter voldelige sammenstød natten til
søndag, oplyser politiet i det
afrikanske land.

Det står søndag aften ikke helt klart,
hvad der er sket.

Politikommissær Undie Adie i delstaten
Plateau siger, at man har fundet "86
dræbte i alt" i området Barikin Ladi
efter dage med vold.

Identiteten på de dræbte er endnu ikke
blevet offentliggjort.

Dødelige sammenstød mellem muslimske
hyrder og kristne landmænd er eskaleret
i Afrikas mest tætbefolkede land.

Efter vold mellem kristne og muslimer er 86 dræbt i Nigeria
kl. 01:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-vold-mellem-kristne-og-muslimer-er-86-draebt-i-nigeria

-

Danske Bank-direktør om hvidvask-skandale: Omfanget er større end vi troede
kl. 06:03
https://www.dr.dk/nyheder/penge/danske-bank-direktoer-om-hvidvask-skandale-omfanget-er-stoerre-end-vi-troede

-

Kæmpe DNA-database: Nu kan en spytklat afsløre din hårfarve
kl. 07:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/kaempe-dna-database-nu-kan-en-spytklat-afsloere-din-haarfarve

Date: Sun, 24 Jun 2018 10:44:43 +0200, GMT 08:44

https://sites.google.com/site/etbible/home/panspermia/07-742

+

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/nano-robotter
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/nano-robotter/19-680/out-01

> Vi *antager*, at det er en
> såkaldt nanorobot, der er fløjet
> herover fra et andet solsystem,
> hvorefter robotfakrikker så er
> blevet bygget, og "Noas Ark"
> (deres) så evt. er blevet eller i
> færd med at blive udpakket.
> Moderskibet ("Det Ny Jerusalem")
> antages at komme senere til vort
> solsystem.

Æh ...

I forlængelse af dette kan man godt forestille sig, at en
sådan nano-robot undervejs i Rummet kolliderer med
et-eller-andet og går i stykker!

Kunne "Noas Ark" da give anledning til panspermia - altså at
de omkringliggende solsystemer bliver inficeret?

Ja (vil jeg vove at påstå), fordi ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/kallscie/home/000-files/20-xxx/20-065

http://www.astronomibladet.dk/kometer/solsystemet/kometer/besog-af-interstellar-asteroide.html

> En nyopdaget komet eller asteroide A2017 U1 som blev fundet 19.
> okt, ... Den nærmede sig Solen direkte oppefra, ...

Interstellart stof (herunder vores forulykkede "Noas Ark") går
i kredsløb om nærmeste objekter (fx. et solsystem med planeter)
pga. tyngdekraftpåvirkninger (akkurat som eksemplet ovenfor med
asteroiden A2017)!

Og noget af dette stof kan herefter blive indfanget af fx. vores
Jordklodes atmosfære.

Navnliv hvis kollisionen har medført, at rumskibet er blevet
fragmenteret i 10.000 vis af småstumper!

Socialdemokratiet kræver dåseforbud i fængsler efter flere overfald
24. jun. 2018, 09:49 ...

-

NRK:
24. juni 2018 kl. 11:50

Notat vedr. *hvem* ejermanden er til Det Hellige Land

File 20.703 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-703
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-703

Tunguska 110 year, T-5.

Apophis-impact, T-6502
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Rusland bomber tæt på israelsk grænse - men er iranerne også med?

From Jerusalem, leader in exile says 'Next year in Tibet'
Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
Notat vedr. *hvem* ejermanden er til Det Hellige Land

Rusland bomber tæt på israelsk grænse - men er iranerne også med?

From Jerusalem, leader in exile says 'Next year in Tibet'

-

DR S158 man 25 jun 08:29:47
25.juni dr.dk/nyheder 08:29

MINISTER OM DANSKE BANK: SKANDALE
Sagen om hvidvask for milliarder af
kroner gennem Danske Bank estiske
afdeling er dybt alvorlig og dybt
pinlig for landets største bank.

Sådan lyder meldingen fra den
nytiltrådte erhvervs- og vækstminister
Rasmus Jarlov (K) efter 21 Søndags
afdækning af bankens rolle i
forbindelse med våbensmugling mellem
Nordkorea og Iran i 2009.

- Det er en meget, meget stor skandale.
Og jeg synes, det er utrolig pinligt
for Danske Bank. Jeg vil også gerne
garantere, at jeg ikke kommer til at
holde hånden over Danske Bank i
undersøgelsen af den her sag, siger
han.

Erhvervsminister om Danske Banks hvidvasksag: Det er en meget, meget
stor skandale
kl. 08:29
https://www.dr.dk/nyheder/penge/erhvervsminister-om-danske-banks-hvidvasksag-det-er-en-meget-meget-stor-skandale

Rusland bomber tæt på israelsk grænse - men er iranerne også med?
24. jun. 2018, 05:47 Opd. 24. jun. 2018, 14:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-24-rusland-bomber-taet-pa-israelsk-graense-men-er-iranerne-ogsa-med

-

Mere end hveranden bestod indfødsretsprøven - prøv her om du kan
25. jun. 2018, 09:06 ...

-

104 SVT Text Måndag 25 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Val i Turkiet
* Erdogan segrare - över 50 procent..130
* Huvudmotståndares kommentar dröjer 131
Turkiet får kritik av OSSE.........132

* Trump vill skippa rättsprocesser...133

* Hel polisstyrka utreds i Mexiko....134

Över 80 döda i massaker i Nigeria..135

EU söker vägar ur asylkonflikten...136
Löfven: Fördelningen återstår......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 25 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

USA: 500 barn åter med föräldrar...138
Krog avvisade Trump-medarbetare....139

En död i attack mot romskt läger...140

Fler än 30 döda i massaker i Mali..141

* Notiser: Skalv utanför Grekland....148

-

132 SVT Text Måndag 25 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 JUNI

Turkiet får kritik av OSSE

Turkiets beslut att inte släppa in den
svenska valobservatören Jabar Amin
(MP) kritiseras av Organisationen för
säkerhet och samarbete i Europa
(OSSE), enligt nyhetsbyrån AP.

Alla valobservatörer "följer en strikt
uppförandekod" oavsett deras politiska
hemvist, uppger Peter Osuky, ledare
för OSSE-delegationen i Europarådets
parlamentariska församling.

Jabar Amin och Andrej Hunko från tyska
Vänsterpartiet släpptes inte in
i landet på grund av vad den turkiska
regeringen uppfattar som en anti-
turkisk politisk partiskhet.

-

NRK:
24. juni 2018 kl. 11:50 - 25. juni 2018 kl. 08:11, error

25. juni 2018 kl. 09:07

-

From Jerusalem, leader in exile says 'Next year in Tibet'

“We always look for hope. If the Jewish people can do it, we
Tibetans should be able to do it too.”

By Tovah Lazaroff
June 24, 2018 22:12
https://www.jpost.com/Israel-News/From-Jerusalem-leader-in-exile-says-Next-year-in-Tibet-560776

-

Notat vedr. *hvem* ejermanden er til Det Hellige Land

Jo, jo, jo ...

Men man har jo fra starten af (for manhe århundrede år siden)
*negligeret* jødernes ret til Det hellige Land. Og det har man
gjort ved at erobre det militært og så bosætte sig der!

Men gør det en til ejermand?

Nixen!

Og HVORFOR ikke?

Fordi det jo så ellers vil medføre, at alle *tyverier* bliver
*legitime*!

For eksempel kan ufonauterne så komme og ta' dit land. De er
jo sikkert MEGET stærkere end dig og dit folk! Og det vil du
nætte synes er fair, vel?

Guldkalven

File 20.704 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-704
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-704
Wrong Doctrine (Vranglære):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-704

Tunguska 110 year, T-4.

Apophis-impact, T-6501
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+48&version=BPH

Salme 48, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kongen over alle konger

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+32.15-35&version=BPH

2 Mosebog 32:15-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Guldkalven, fortsat)

25
Da Moses så, at Aron fuldstændig have mistet kontrollen
over folket, og at de opførte sig tåbeligt i deres
oprørskhed,

26
stillede han sig ved indgangen til lejren og råbte: „Alle
dem af jer, som er på Herrens side, kom her over til mig!”
Og alle levitterne kom over til ham.

27
Da sagde han til dem: „Herren, Israels Gud, siger: Tag
jeres sværd og gå igennem lejren og dræb jeres landsmænd,
som har gjort oprør.”

28
Det gjorde de, og den dag døde der omkring 3000 mand.

29
Moses sagde derefter til levitterne: „I dag har I indviet jer til
tjeneste for Herren, fordi I adlød ham, også selv om det betød, at I
måtte slå nogle af jeres egne brødre og sønner ihjel. Derfor skal I
opleve stor velsignelse.”

Kommentar:

Hmm ... (memory on from Deu 13) ...

Sent: Saturday, April 30, 2016, CET 11:54, GMT 09:54
Subject: Re: Pasmelding overfor hans Berntsen og 'Mission Danmark' -
Re: Unesco nedtoner jødedommens betydning i Jerusalem + Heaven-break -
Re: 2016 uge 17 (news samlet)
19062 news:ng1v5k$hbb$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/19-052/19-062
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pIrcCrEiKl0/b2boERIKAQAJ

http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/unesco-nedtoner-joededommens-betydning-i-jerusalem

skilsmissebørn + Heaven-break -

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/19-043

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/WUKEZ58EHi8/TNI5ROJ0AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/TDkZ2GHM5Po/TasfPXzaKAAJ

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1.kor+5%3A11&version=DN1933

Røver,

https://www.biblegateway.com/passage/?search=deu+13%3A1-3&version=DN1933

https://www.biblegateway.com/passage/?search=matt+24%3A24&version=DN1933

https://www.biblegateway.com/passage/?search=rev+13%3A13-14&version=BPH

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/temple-mount/18-721

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/qfAAmgKNrm0/yS3HjoXSBAAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/qfAAmgKNrm0/J-QUJbpPDQAJ

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+king+12%3A25-13%3A10&version=WLC

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+king+12%3A25-13%3A10&version=ERV-AR

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/vielse-af-homoseksuelle-faar-nordmaend-til-forlade-kirken

Man kan som kristen desværre nogengange blive TVUNGET til at
vælge side i en konflikt (fordi vi mennesker jo IKKE lever i
Paradiset endnu men i lyset af Syndefaldet, hvor synden fortsat
bor i os og gerne vil ta' magten over os, OGSÅ selvom vi kristne
hver dag forsøger at *korsfæstne* den til Jesu død på Golgatas
kors).

Og det er dét, Paulus beder menigheden om i Korint:

Subject: Ang. åndelig *smittefare*:
Gå væk fra dem. Skil jer ud fra dem. Rør ikke noget urent! -
Re: 2018 uge 22 (news samlet)
Date: Tue, 29 May 2018 10:45:37 +0200, GMT 08:45
20643 news:5b0d12e2$0$705$1472...@news.sunsite.dk
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-643
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-643
Wrong Doctrine (Vranglære):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-643
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/P5Fd42waK9E/MPRRdNKuBQAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+kor+5&version=BPH
>
> 1 Korinterne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
[ ... ]
> ... , men I skal fjerne det onde
> fra jeres midte!

Bemærk for øvrigt, at vi kristne "blot" udøver menighedstugt
(ved at bortvise en kristen synder fra menigheden).

AL anden form for straf må og skal KUN de *verdsliger*
myndigheder ta' sig af (herunder - Gud *forbyde* det -
dødsstraf).

Selvtægt er *forbudt* i NT (Rom 12,19-21)

Men ved at bortvise et menneske bliver dette menneske
*konfronteret* med, at HVIS du IKKE omvender dig, da går du
fortabt!

Og dette er i fuld overensstemmelse med Evangeliet, fordi
Jesus sagde:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matth%C3%A6us+3%3A2&version=DN1933

Matthæus 3:2, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

(Jesus siger:)

"Omvend Jer, for Himmeriget er kommet nær."

Det findes INGEN genvej til Paradis udenom syndserkendelse og
omvendelse, selvom Henri Nissen og andre gerne vil hoppe over,
hvor gærdet til Paradis er lettest; herunder at sliske for folk
og deres ønsker/krav om at legitimere hor.

I'm sorry!

Så ...

Befinder du dig i en tilsvarende situation (og nu kan indse,
at du er ved at gå fortabt), da vil jeg anbefale dig at vende
om, akkurat som når man med en bil vender om, fordi man har
opdaget, at man kører på en forkert vej og ender et helt andet
sted end der, hvor man skal hen.

Amen?

Hmm ...

Vi må vist hellere også lige få dette notat med i
"erindringsbogen", for sæt nu det skal bruges, apropos ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/19-052/19-062

[ ... ]

Amen?

-

Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
Tyrkisk opposition anerkender valgresultat
kl. 11:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkisk-opposition-anerkender-valgresultat

-

Ekspert i hvidvaskregler: Danske Bank er sluppet alt for billigt
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/ekspert-i-hvidvaskregler-danske-bank-er-sluppet-alt-billigt

-

Valgobservatører om tyrkisk valg: Lovgivningen er blevet misbrugt
kl. 15:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valgobservatoerer-om-tyrkisk-valg-lovgivningen-er-blevet-misbrugt

Dansk fodboldfan om ølkast: Vi gør det igen
25. jun. 2018, 18:36 ...

-

NRK:
25. juni 2018 kl. 09:07

Noget tyder på, at Trumps fredsplan har en chance.

End Times? Thousands are Having Microchips Implanted in Their Hands.

Israeliska robotar mot Damaskus.

Tunguska 110 year, T-3.

Apophis-impact, T-6500
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+49&version=BPH

Salme 49, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Rigdom set i dødens perspektiv

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+33&version=BPH

2 Mosebog 33, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Opbrud fra Guds bjerg

Åbenbaringsteltet

Herrens herlighed

-

Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
Noget tyder på, at Trumps fredsplan har en chance

End Times? Thousands are Having Microchips Implanted in Their Hands

Israeliska robotar mot Damaskus

-

Første besøg i 20 år: Eritrea til fredsforhandlinger hos ærkefjende
26. Jun. 2018 kl. 14:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/foerste-besoeg-i-20-aar-eritrea-til-fredsforhandlinger-hos-aerkefjende

-

Ekstrem sandstorm hærger nu hele Mars
26. Jun. 2018 kl. 18:58
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/ekstrem-sandstorm-haerger-nu-hele-mars

Nato's tidligere generalsekretær får elektronisk nej til USA
25. jun. 2018, 21:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-25-natos-tidligere-generalsekretaer-far-elektronisk-nej-til-usa

Javier Solana, Natos' tidligere generalsekretær, har fået
afvist sit ønske om indrejse i USA med den begrundelse, at han
har været i Iran.

-

Militæret i Mali beskyldes for at henrette tilfældige civile
27. jun. 2018, 05:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-27-militaeret-i-mali-beskyldes-for-at-henrette-tilfaeldige-civile

-

Dansk Folkeparti kræver 10-årige kriminelle straffet
27. jun. 2018, 10:21 ...

-

104 SVT Text Tisdag 26 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Israeliska robotar mot Damaskus....130
* Filippinsk militär dödade poliser..131

* Kidnappade journalister funna döda 132
* Chile ska utvisa 2 000 personer....133

* Guatemala ber USA om immigrantskyd 134
* Minister: EU kommer besvara tullar 135

Kritik riktas mot turkiska valet...136
* Räddningsbåt fast utanför Malta....137

* 20 inför rätta efter Etiopiendåd...138
Barnarbetet med tobak ökar.........139

-

130 SVT Text Tisdag 26 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 JUNI

Israeliska robotar mot Damaskus

Två israeliska robotar har träffat mål
i ett område i närheten av Damaskus
internationella flygplats, enligt
statliga syriska medier.

Enligt oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR)
träffade robotarna Hizbollahs
vapenlager nära flygplatsen.

Attacken kom klockan 01.00 lokal tid,
"utan att orsaka enorma explosioner",
enligt Rami Abdel Rahman vid SOHR.

SOHR rapporterar vidare att syriska
luftförsvarssystemet "misslyckats med
att hejda robotarna".

-

104 SVT Text Onsdag 27 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Jättebeslag hos fd premiärminister 130

* Bränder hotar i Kalifornien........131

* Två män döms för polygami i Kanada 132

* Domare stoppar familjesplittring...133
Vita huset stäms för splittringar..134

HD ger Trump rätt om inreseförbud..135

Pilotmiss bakom rysk flygkrasch....136

FN: Maliska styrkor dödade civila..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 27 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

FN: Grova övergrepp i Kongo........138

Burkaförbud i Nederländerna........139

Katastroftorka i Lettland..........140

EU-ja till nya medlemssamtal.......141

Belizes barriärrev ej längre hotat 142

Över 10 000 jihadister i Afrika....143

* Notiser: Fängelse för protester....148

-

136 SVT Text Onsdag 27 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 JUNI

Pilotmiss bakom rysk flygkrasch

En rysk haveriutredning slår fast att
piloternas misstag orsakade den
dödliga flygplanskraschen utanför
Moskva den 11 februari.

Flygplanet, en Antonov AN148
tillhörande inrikesbolaget Saratov,
störtade bara minuter efter att ha
lyft från flygplatsen Domodedovo.

Alla ombord - 65 passagerare och sex
besättningsmän - dog.

Utredningen bekräftar den inledande
bilden av att planet havererade på
grund av frusna instrument.

-

NRK:
25. juni 2018 kl. 09:07 - 26. juni 2018 kl. 06:41, error

26. juni 2018 kl. 08:54 - 27. juni 2018 kl. 06:29

27. juni 2018 kl. 09:15

-

Grov antisemitisme i Boston, Sydafrika og Italien
Af Anders Hjorth Vindum 25. June 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/grov-antisemitisme-i-boston-sydafrika-og-italien

"Gas jøderne" stod der på en amerikansk skole. Og et jødisk
par fik en hadefuld e-mail efter et besøg på et italiensk
hotel.

-

Noget tyder på, at Trumps fredsplan har en chance
Af Anders Hjorth Vindum 26. June 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/noget-tyder-paa-at-trumps-fredsplan-har-en-chance

Fire arabiske lande er klar til at støtte en fredsplan uden om den
palæstinensiske leder Mahmoud Abbas.

[ ... ]

... Egypten, Jordan, Saudi-Arabien og Qatar ...

[ ... ]

... den generelle tone fra de arabiske lande er altså, at man ikke
bakker Abbas op for enhver pris. Og det er et meget positivt tegn.

-

Iran’s ‘death to Khamanei’ protests continue into third day

The protests in Tehran also capped six months of unrest that began
in December.

By Seth J. Frantzman
June 26, 2018 19:10
https://www.jpost.com/International/Irans-death-to-Khamanei-protests-continue-into-third-day-560915

-

End Times? Thousands are Having Microchips Implanted in Their Hands
Michael Foust | ChristianHeadlines.com Contributor |
Tuesday, June 26, 2018
https://www.christianheadlines.com/contributors/michael-foust/end-times-thousands-are-having-microchips-implanted-in-their-hands.html

+

Why Thousands of Swedes Have Inserted Microchips Under Their Skin
06-26-2018
Dale Hurd
http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2018/june/why-thousands-of-swedes-have-inserted-microchips-under-their-skin

Kommentar:

I Bibelen står der (vedr. Endetiden), at ...

Subject: Forslag: Chip under hud på demente => Antikrists mærke 666 ? -
Re: 2017 uge 49 (news samlet)
Date: Sat, 9 Dec 2017 08:19:12 +0100, GMT 07:19
20231 news:5a2b8e78$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/antichrist/20-231
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/antichrist/20-231
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/jJF6BIkz8zg/JVddhXXEAgAJ

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/kommunalt-forslag-til-ministre-skyd-chip-under-huden-paa-demente

> [...]
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+13.16-&version=BPH
>
> Aabenbaringen 13:16-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Uhyret sørgede for, at alle mennesker, høj og lav, rige og
> fattige, slaver og frie, fik dets mærke på deres højre hånd
> eller på panden.
>
> Ingen kunne købe eller sælge noget, medmindre de havde det
> mærke på sig. Mærket var det første uhyres navn, eller
> rettere det tal, som stod for dets navn.
>
> Her gælder det om at have visdom: Lad den, der har indsigt,
> udregne tallets betydning. Det er et menneskes tal, og

Og forleden dag stod der i MetroXpress, at ...

Fredag 20. april 2018, side 6

(MetroXpress nu lukket og overtaget af BT, hvilket medfører at det
nye link bliver:)
https://www.bt.dk/danmark/slut-med-plastik-det-her-er-fremtidens-dankort

=== citat start ===

Slut med plastik: Fremtidens dankort sidder i pegefingeren

=== citat slut ===

Og umiddelbart virker det som en FANTASTISK god ide, fordi det jo er
møgsvært i så fald for tygeknægte at stjæle ens dankort! ... :-)

Men ...

Det er muligt, at Bibelen får ret, at vi kommer ind på en blindgyde
(a la Big Brother), hvorfra man ikke kan komme tilbage!

Iran reopens uranium plant after 9 years to step up enrichment.

Fotos afslører Nordkorea - her udvider Kim Jong-un sit atomanlæg.

Forskere finder sten i Danmark, som kan ændre vores opfattelse af Mars.

Svensker får livstid for folkedrab i Rwanda.

Tunguska 110 year, T-2.

Apophis-impact, T-6499
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+50&version=BPH

Salme 50, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Sand tilbedelse

23
Lovsang er et offer, som ærer mig.
Jeg vil frelse alle, der adlyder mig.”

Kommentar:

En lidt ældre oversættelse af BPH fra 1992 lyder således:

Lovprisningsofre ærer mig. Og når
I ærer mig, bereder I vejen for Herrens
frelse!

Derfor er der mange menigheder (og kristne), hvor man tillægger
lovsang stor betydning i gudstjenesten, heriblandt mig selv ... :-)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+34.1-9&version=BPH

2 Mosebog 34:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De nye stentavler

-

Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
[...]

DR S135 ons 27 jun 15:21:45
27.juni dr.dk/nyheder 12:53

FÆNGSELSSTRAF FJERNES FRA POLSK LOV
Polens konservative regering giver
efter for kritik og ændrer en stærkt
omstridt Holocaust-lovpakke, som gør
det strafbart at sige, at Polen havde
medskyld i nazisternes jøde-
udryddelser under Anden Verdenskrig.

Ved en afstemning i parlamentet er
loven ændret, så fængselsstraf fjernes
fra lovpakken.

Lovændringerne blev vedtaget med 388
stemmer for og 25 imod, mens fem
parlamentsmedlemmer undlod at stemme.

I den første version af loven, som blev
vedtaget tidligere i år, kunne man få
tre års fængsel, hvis man sagde, at
Polen havde medskyld i jødeudryddelsen.

Polen: Fængselsstraf fjernes fra omstridt Holocaustlov
kl. 12:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/polen-faengselsstraf-fjernes-fra-omstridt-holocaustlov

-

Svensker får livstid for folkedrab i Rwanda
kl. 13:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svensker-faar-livstid-folkedrab-i-rwanda

-

DR S142 tor 28 jun 06:23:11
28.juni dr.dk/nyheder 04:35

FN: KONFLIKTER KRÆNKER FLERE BØRN
Flere end 10.000 børn blev enten dræbt
eller kvæstet i væbnede konflikter på
verdensplan i 2017.

Mange andre blev voldtaget, tvunget til
at tjene som børnesoldater eller
tilfangetaget under angreb på skoler og
hospitaler.

Det fremgår af en rapport fra FN.

I alt blev der anmeldt 21.000
krænkelser mod børn i 2017. Det er en
markant stigning i forhold til året
forinden. De har især fundet sted i
Irak, Myanmar, Den Centralafrikanske
Republik, DRCongo, Sydsudan, Syrien og
Yemen.

FN: 10.000 børn blev dræbt eller kvæstet i konflikter i 2017
kl. 04:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-10000-born-blev-draebt-eller-kvaestet-i-konflikter-i-2017

Over 100 politikere myrdet i blodig valgkamp
27. jun. 2018, 15:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-27-over-100-politikere-myrdet-i-blodig-valgkamp

... Mexico ...

-

Forskere finder sten i Danmark, som kan ændre vores opfattelse af Mars
27. jun. 2018, 19:01
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-06-27-forskere-finder-sten-i-danmark-som-kan-aendre-vores-opfattelse-af-mars

I det nye studie viser forskere, at Mars-meteoritten indeholder
bittesmå krystaller – zirkonkrystaller - som er omkring 4,476
milliarder år gamle.

-

Fotos afslører Nordkorea - her udvider Kim Jong-un sit atomanlæg
28. jun. 2018, 08:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-28-fotos-afsloerer-nordkorea-her-udvider-kim-jong-un-sit-atomanlaeg

Der bliver opført flere nye bygninger ved Nordkoreas eneste kendte
atomreaktor. Byggeriet ser ud til at fortsætte trods aftale med USA.

-

Flere aflyste tog på grund af sygdom - se hvad det betyder for din rejse
28. jun. 2018, 08:20 Opd. 28. jun. 2018, 09:59 ...

-

104 SVT Text Torsdag 28 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Erdogan häver undantagstillstånd...130

* Tysk flygvapenchef larmar om kris..131

* Långt straff för USA-dåd i Libyen..132

* USA-militär ombeds hysa invandrare 133

* Man knivdödade skolbarn i Kina.....134

Migrationsförslag nedröstat i USA..135

Trump får välja ny domare till HD..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 28 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Toppmöte mellan Putin och Trump....137

Fejkoffer för terror inför rätta...138

CSU tror att Tyskland löser krisen 139

Modifierade spanskt medeltidsverk..140

Ny vapenvila inleds i Ukraina......141

Sjukhus bombade i syrisk offensiv..142

* Notiser: Dödlig brand i Kenya......148

-

132 SVT Text Torsdag 28 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 JUNI

Långt straff för USA-dåd i Libyen

En libysk man döms i USA till 22 års
fängelse för sin roll i den blodiga
attacken i Benghazi i Libyen 2012 där
fyra amerikaner dödades, bland dem
USA:s ambassadör Christopher Stephens.

Det finns foton där mannen är åskådare
under attacken mot USA:s konsulat, men
åklagarna lyckades inte övertyga juryn
om att han var den som hade planerat
och organiserat dådet.

Domstolen i Washington dömer honom som
skyldig till fyra av de 18 åtalspunkt-
erna, bl.a stöd till terrorister, in-
nehav av halvautomatiskt vapen och för
att ha förstört amerikansk egendom.

-

141 SVT Text Torsdag 28 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 JUNI

Ny vapenvila inleds i Ukraina

En vapenvila mellan ukrainska styrkor
och pro-ryska separatiststyrkor kommer
att inledas på söndag, meddelar
regeringen i Kiev, enligt AFP.

Ett avtal nåddes under ett möte mellan
Ukraina, Ryssland och OSSE, den
europeiska säkerhets- och samarbets-
organisationen.

Vapenvilan motiveras främst med att
skördeperioden väntar, men det är
oklart hur länge vapenvilan ska gälla.

Den kommer efter flera vapenvilor i
landet, som har lett till nedtrappning
men som återkommande har brutits.

-

142 SVT Text Torsdag 28 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 JUNI

Sjukhus bombade i syrisk offensiv

Flera sjukhus har bombats ur drift
under flygräder i sydvästra Syrien.

Sjukhusen ligger i rebellkontrollerade
områden i Daraa-provinsen, nära
gränsen till Jordanien och de av
Israel ockuperade Golanhöjderna.

Den syriska regimen inledde sin
offensiv för tio dagar sedan,
uppbackade av Ryssland.

Sedan dess har minst ett 40-tal
människor dödats enligt oppositionella
Syriska människorättsobservatoriet
(SOHR). Enligt den syriska hjälp-
organisationen UOSSM är det minst 60.

-

NRK:
27. juni 2018 kl. 09:15 - 28. juni 2018 kl. 07:28, error

28. juni 2018 kl. 09:34

-

Iran reopens uranium plant after 9 years to step up enrichment

Activity resumes at facility as Trump administration begins
dismantling the sanctions relief that was granted to Tehran under
nuclear deal

By TOI staff and Agencies Today, 3:18 am
https://www.timesofisrael.com/iran-reopens-uranium-plant-after-9-years-to-step-up-enrichment/

-

US backs Iranian protests, blames country’s woes on support for terror
groups

'The people of Iran are tired of the corruption, injustice, and
incompetence from their leaders,' says Secretary of State Mike
Pompeo. 'The world hears their voice'

By Eric Cortellessa 27 June 2018, 9:54 pm
https://www.timesofisrael.com/us-backs-iranian-protests-blames-countrys-woes-on-support-for-terror-groups/

Arabisk landsby sætter ny verdensrekord - over 42 grader om natten.

Tunguska 110 year, T-1.

Apophis-impact, T-6498
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+51&version=BPH

Salme 51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn om tilgivelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+34.10-26&version=BPH

2 Mosebog 34:10-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
Arabisk landsby sætter ny verdensrekord - over 42 grader om natten

-

Rumsonde besøger asteroide 300 millioner kilometer væk
28. Jun. 2018 kl. 16:33
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/rumsonde-besoeger-asteroide-300-millioner-kilometer-vaek

-

Forskere overrasket: Psykiske sygdomme har gener til fælles
28. Jun. 2018 kl. 18:35
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/forskere-overrasket-psykiske-sygdomme-har-gener-til-faelles

De gener, som psykisk syge har til fælles, kaldes risiko-gener.
Mennesket har cirka 19.000 gener, og risiko-gener er en betegnelse
for specielle varianter generne. Risikogener findes i mindst fem
procent af befolkningen.

Arabisk landsby sætter ny verdensrekord - over 42 grader om natten
28. jun. 2018, 13:47
http://vejr.tv2.dk/2018-06-28-arabisk-landsby-saetter-ny-verdensrekord-over-42-grader-om-natten?eid=AxiWjpvHs4CjT4KhzLZ_FO1AD_41jfmNjKyFovAL&utm_campaign=Vejr&utm_medium=Mail&utm_source=Newsletter

I kystbyen Quriyat i Oman er der sat ny verdensrekord i varmeste nat
på kloden.

-

Net- og mobilbank virker ikke i flere banker
29. jun. 2018, 09:48 ...

-

104 SVT Text Fredag 29 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Skytten hade dispyt med tidningen..130
* FN förlänger fredsinsats i Mali....131

* Ebolautbrott ser ut att vara över..132
* Vulkanaska stängde Baliflygplats...133

133 politiker mördade i Mexiko.....134
"Jehovas vittnen blir förföljda"...135

Baltikum och Polen slopar rysk el..136
Ny HD-domare kan hota aborträtt....137

Slagbjörn dräpte 50 får i Norge....138

-

135 SVT Text Fredag 29 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 JUNI

"Jehovas vittnen blir förföljda"

Ryska staten bedriver en omfattande
förföljelse av Jehovas vittnen i
landet, enligt människorättsorganisa-
tionen Human Rights Watch (HRW).

Efter flera polisräder hålls 18
personer frihetsberövade, anklagade
för kopplingar till det som beskrivs
som en "extremistorganisation".
Ytterligare ett antal personer sitter
i husarrest.

2010 satte Europadomstolen stopp när
ryska myndigheter försökte stänga ned
Jehovas vittnens verksamhet. I fjol
beslöt dock ryska högsta domstolen att
den skulle förbjudas helt.

-

NRK:
28. juni 2018 kl. 09:34 - 29. juni 2018 kl. 07:22, error

29. juni 2018 kl. 09:25

-

Naser Khader: Nogle gange rammer loven mennesker, der intet har gjort galt
29. juni 2018, kl. 0:00
Kitte Fabricius
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/naser-khader-nogen-gange-rammer-loven-dem-der-intet-har-gjort-galt

Naser Khader er integrationsordfører for Det Konservative Folkeparti
og har været med til at udarbejde flere love mod religiøs
ekstremisme.

Skærpede regler for donation til trossamfund har ramt den katolske
kirke i Danmark hårdt. Men en af lovens ophavsmænd, Naser Khader (K),
mener, at loven er nødvendig

Område i Antarktis er -98 grader.

Iran seeking illegal missile technology in Germany.

Tunguska 110 year, T-0.

Apophis-impact, T-6497
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+52&version=BPH

Salme 52, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds straf over en ond „helt”

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+34.27-35&version=BPH

2 Mosebog 34:27-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Moses' strålende ansigt

-

Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
Område i Antarktis er -98 grader

Iran seeking illegal missile technology in Germany

-

DR S114 fre 29 jun 16:05:06
29.juni dr.dk/nyheder 16:04

OMRÅDE I ANTARKTIS ER -98 GRADER
Ny forskning fra University of Colorado
Boulder viser, at det Østantarktiske
plateau er koldere end hidtil troet.
Temperaturen er blevet målt til minus
98 grader mere end 100 steder.
- Satellitmålingerne viser, at det kan
blive endnu koldere, end man troede,
det kunne blive, siger Peter Langen,
klimaforsker på DMI.
Det er blandt andet kombinationen af
tør, stille og tynd luft, der får
temperaturen helt i bund. Forholdene
findes især på det Østantarktiske
plateau, hvor den arktiske
polarhvirvel, polar vortexen, kan
skærme det centrale Arktis mod varme,
forklarer Peter Langen.

Minus 98 grader: Koldeste temperatur nogensinde målt på Antarktis
kl. 16:04
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/minus-98-grader-koldeste-temperatur-nogensinde-maalt-paa-antarktis

-

Varmt vand i Barentshavet truer dyrene i Arktis
29. Jun. 2018 kl. 18:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/varmt-vand-i-barentshavet-truer-dyrene-i-arktis

-

Trump: Ingen journalist skal frygte at blive overfaldet
29. Jun. 2018 kl. 20:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-ingen-journalist-skal-frygte-blive-overfaldet

Kommentar:

Har du ikke selv været med til at sætte en hetz igang imod dem?

Venstre-borgmester vil i regering med S - vender ryggen til DF
30. jun. 2018, 07:07 ...

-

104 SVT Text Lördag 30 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fem döda i attack i Mali...........130

Migranter lämnas i Sahara..........131

* Trump ska prata om valet med Putin 132

* GM: Nya tullar krymper företaget...133

Länder inför strafftullar mot USA..134

Tidningsskytt ville döda många.....135

IS-män snabbavrättade i Irak.......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 30 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

100 drunknade utanför Tripoli......137

160 000 på flykt i Daraa i Syrien..138

Politiker gripen i Turkiet.........139

Attack mot styrka i Mali...........140

USA-kandidat petad av FN-organ.....141

Vulkanaska stängde Baliflygplats...142

-

139 SVT Text Lördag 30 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 JUNI

Oppositionspolitiker gripen i Turkiet

En medlem för oppositionella
Republikanska folkpartiet (CHP) som
kandiderade i parlamentsvalet i
Turkiet har gripits.

Eren Erdem, som är den andra
partiföreträdaren för CHP på hög nivå
att gripas sedan kuppförsöket 2016,
misstänks bland annat för att ha
bistått en terrororganisation.

Erdem som blev av med sin plats i
parlamentet efter det kombinerade
president- och parlamentsvalet i
helgen riskerar ett 22-årigt
fängelsestraff om han fälls.

-

NRK:
29. juni 2018 kl. 09:25 - 30. juni 2018 kl. 00:58, error

30. juni 2018 kl. 06:01

-

Report: Iran seeking illegal missile technology in Germany

The Quds force is active on German soil.
By Benjamin Weinthal
June 29, 2018 22:12
https://www.jpost.com/Diaspora/REPORT-Iran-seeks-illegal-missile-technology-in-Germany-561202

Trump-udtalelse sår tvivl om USA's holdning til russisk annektering af
Krim-halvøen.

Amerikansk embedsmand om Nordkorea: »Der er utvetydige beviser på, at de
forsøger at bedrage USA«.

Apophis-impact, T-6496
(17 år + 286 dage)
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+53&version=BPH

Salme 53, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Menneskets ondskab

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+73&version=BPH

Salme 73, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud er retfærdig og god

-

Date: Mon, 25 Jun 2018 06:00:47 +0200, GMT 04:00

Date: Mon, 25 Jun 2018 07:23:54 +0200, GMT 05:23
[...]

International 30.06.2018 kl. 10:19
https://jyllands-posten.dk/international/ECE10725934/amerikansk-embedsmand-om-nordkorea-der-er-utvetydige-beviser-paa-at-de-forsoeger-at-bedrage-usa/

Flere anonyme embedsmænd siger til NBC News, at Nordkorea har
øget produktionen af brændsel til atomvåben.

-

Dansk Folkeparti dumper regeringens udkast til ny Tibet-kommission
kl. 07:30
https://www.dr.dk/nyheder/politik/dansk-folkeparti-dumper-regeringens-udkast-til-ny-tibet-kommission

-

Gå med ned i Danmarks hemmelige atombunker
kl. 13:32
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/gaa-med-ned-i-danmarks-hemmelige-atombunker

-

Papes flertal for Tibetundersøgelse vakler
kl. 15:47
https://www.dr.dk/nyheder/politik/papes-flertal-tibetundersogelse-vakler

DF vil ikke bakke op om justitsministerens udkast til, hvad den
nye Tibetkommission skal undersøge.

-

Sådan bygger du en atombunker til 350 personer
kl. 06:58
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/saadan-bygger-du-en-atombunker-til-350-personer

3. Fødevarer

I maj udddelte de svenske myndigheder en folder til 4,7
millioner husstande. Den hed, ’Hvis krisen eller krigen
kommer”.

Brochuren har en god liste over fødevarer, som du skal huske
at have i dit forråd. Det er især langtidsholdbar mad, der
kan spises uden tilberedning. Det er brød som tortilla og kiks,
ost på tube, havredrik, linser, bønner, dåser med makrel,
marmelade og, nå ja, blåbærsuppe.

Kommentar:

Se ’Hvis krisen eller krigen kommer” på ...
https://www.dinsakerhet.se/siteassets/dinsakerhet.se/broschyren-om-krisen-eller-kriget-kommer/om-krisen-eller-kriget-kommer_a5_uppslag_msb1186.pdf

Men vær *realist*:

Kommer der en katastrofe, da vil manglen på mad medføre
*kannibalisme*, og du vil før eller sidenhen nok blive ædt!

Og spørgsmålet er derfor, OM du har lyst til at overleve under
sådanne betingelser?

Hvis ikke, HVORFOR da bruge tid på det (mht. forberedelser)?

-

Pas på brandvarm sol: Sådan reducerer du risikoen for hudkræft
kl. 09:07
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/pas-paa-brandvarm-sol-saadan-reducerer-du-risikoen-hudkraeft

1. Søg skyggen

Få noget skygge, der hvor solen er allerstærkest, det vil sige
mellem klokken 12 og klokken 15.

[ ... ]

2. Solhat eller tøj

[ ... ]

3. Brug rigeligt af solcreme

Topnazisten Heinrich Himmlers datter afsløret som spion
30. jun. 2018, 10:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-30-topnazisten-heinrich-himmlers-datter-afsloeret-som-spion

Den vesttyske efterretningstjeneste hyrede datteren af
Nazitysklands næstkommanderende, selv om hun sympatiserede med
sin fars sag frem til sin død.

-

Trump-udtalelse sår tvivl om USA's holdning til russisk annektering af
Krim-halvøen
30. jun. 2018, 11:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-30-trump-udtalelse-saar-tvivl-om-usas-holdning-til-russisk-annektering-af-krim

-

Hvidhaj set nær Mallorca for første gang i 40 år
30. jun. 2018, 13:43 Opd. 30. jun. 2018, 19:58
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-30-hvidhaj-set-naer-mallorca-for-forste-gang-i-40-ar

Kommentar:

Også dette tyder på klimaforandringer (at vandet i Middelhavet
er blevet varmere)!

-

Pause i regnen giver håb om at nå drenge i grotte i Thailand
01. jul. 2018, 09:03 ...

-

104 SVT Text Söndag 01 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Merkels öde i bayerska händer......130
* Migrantfartyg på väg mot Spanien...131

* Maliska soldater dödades av mina...132
* Kontakt mellan Syd- och Nordkorea..133

18 döda i trafikolycka i Kina......134
Mexikansk journalist ihjälskjuten..135

Fler britter söker medborgarskap...136
* Notiser: Boko Haram dödade fyra....148

-

NRK:
30. juni 2018 kl. 06:01 - 1. juli 2018 kl. 02:31

1. juli 2018 kl. 08:15

-

Israel sender hjælp til nødlidende syrere
Af Anders Hjorth Vindum 29. June 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israel-sender-hjaelp-til-noedlidende-syrere

Optrapning af kampene i det sydlige Syrien sender titusindvis
på flugt mod Israel og Jordan

-

Mona Charen Wanted to Be Called 'Timmy' as Child, Thankful She Didn't
Grow Up in Today's LGBT Culture

By Samuel Smith , CP Reporter |
Jun 30, 2018 8:27 AM
https://www.christianpost.com/news/mona-charen-wanted-to-be-called-timmy-as-child-is-thankful-she-didnt-grow-up-today-225551/

Subject: T-4.
Ex-Lesbian Who Turned to Jesus Expecting Baby; Ministry
Responds to 'Brainwashing' Accusations + ET-break -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Tue, 16 Jan 2018 10:18:17 +0100, GMT 09:18
20310 news:5a5dc35c$0$722$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-310
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/20-310
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/identity/20-310
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/5vZavcytAQAJ

https://www.christianpost.com/news/ex-lesbian-who-turned-to-jesus-expecting-baby-ministry-responds-to-brainwashing-accusations-213816/

http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Psykologi/Psykoanalyse_og_egopsykologi/forsvarsmekanismer

> [...]
> - "Spørger jeg!"
>
> Nå, da da ...
>
> Så er der ET-output-news! ... :-)
>
> (Mærkeligt at de reagerede på dette og ikke al det andet
> politiske, men det gjorde Jesus jo også: Han havde en anden
> prioritering (hvor der var plads til den enkelte) end os
> mennesker, der al al for ofte *tiltvinger* os opmærksomhed for
> at opnå noget politisk/religiøst; navnlig noget, der giver os
> *magt*. Men sådan var Jesus altså ikke, da Han vandrede på vor
> Jord. Og sådan er ET måske heller ej, idet de "aber" efter og
> dermed *følger* Jesus, fremfor sig selv)!

Subject: Imam: Jeg er 100 procent sikker på, at Abdel kan blive
hetero igen + Heaven-break -
Re: 2018 uge 15 (news samlet)
Date: Wed, 11 Apr 2018 08:28:19 +0200, GMT 06:28
20515 news:5acdaab1$0$709$1472...@news.sunsite.dk
Faith ... Sexuality:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/sexuality/20-515
Forstyrrelser i den seksuelle orientering og kønsidentiteten:
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatric-diagnosis/sex-forstyrrelser/20-515
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N4SbRzm-e-g/OhewAzCnCAAJ

https://www.dr.dk/nyheder/indland/imam-jeg-er-100-procent-sikker-paa-abdel-kan-blive-hetero-igen

http://www.5lovelanguages.com/resource/a-teens-guide-to-the-5-love-languages/

> [...]
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
> men i dette specifikke tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
> der sagde:
> (2018-04-11, Wednesrday, day no 101, CET 08:05, GMT 06:05)
> - "Spørger jeg"
>
> (
> Heysan DADDY ... :-)
> )
>
> Så ...
>
> Und dig selv det godt og lær kærlighedens kunst at kende ... :-)

Det er et *Endetidstegn*, at mennesket er i oprør mod sin
Skaber (herunder ens kønsidentitet)!

-

Hillsong’s Joel Houston Calls Evolution ‘Undeniable,’ Sparks Debate

Michael Foust | ChristianHeadlines.com Contributor |
Thursday, June 28, 2018
https://www.christianheadlines.com/contributors/michael-foust/hillsong-s-joel-houston-calls-evolution-undeniable-sparks-debate.html

Kommentar:

Vær *realister*:

HVIS det er sandt, at autoritets loyale er *overrepræsenteret*
blandt kristne; ja så har vi kristne en tilbøjelighed til
IKKE at stille dumme spørgsmål, fordi vi fejlagtigt tror, at
man i så fald undergraver autoritetsobjektet.

Men det er en *misforståelse*, vil jeg vove at påstå!

Gud har skabt os til *selvstændig* (konstruktiv kritisk)
tænkning!

Og det kan godt være, at visse dele af bibelen IKKE skal
forstås al for bogstavelig (ord til ord), herunder fx. at
verden blev skabt på 7 dage!

Det afgørende for mig som kristen er, at selve Universets
tilblivelse er en gåde (videnskabelig set), fordi HVORFRA kom
al energien (der udløste Big Bang, apropos Gud sagde: "Der
blive lys". Og der kom lys, Gen 1,3)?

Man kan således godt kombinere troen på en Guddom (i dette
tilfælde den kristne og jødiske Gud Jahveh) med praktisk
forståelse af den fysiske verden, vi er sat i.

Amen?

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+65&version=BPH

Salme 65, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En takkesang ved høstfesten

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6.1-15&version=BPH

Johannes 6:1-15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bespisningen af de 5000

-

Subject: 2018 uge 28 (news samlet)
Date: Mon, 9 Jul 2018 10:07:30 +0200, GMT08:07
20739 news:5b431773$0$707$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-RJP3qxCEmg/_hB89J4PAwAJ

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Eksplosion på kemisk fabrik i Kina

-

DF siger ja til russisk gasledning: »Trump opfører sig uforskammet som
en forkælet dreng«

Fredag D. 13. JULI 2018 KL. 06:19
https://www.b.dk/nationalt/df-siger-ja-til-russisk-gasledning-trump-opfoerer-sig-uforskammet-som-en

Et flertal i Folketinget er imod Nord Stream 2 gennem dansk
farvand. Men partierne erkender, at Danmark ikke kan forhindre
den, blot forsinke og fordyre den. De Konservative mener, at
Merkel er hyklerisk.

Kommentar:

Og selvom jeg ikke længere stemmer på De Konservative, så må
give dem ret.

-

Løkke i Nato: Trumps tal hænger ikke sammen
kl. 12:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/loekke-i-nato-trumps-tal-haenger-ikke-sammen

-

DR S127 tor 12 jul 14:56:20
12.juli dr.dk/nyheder 13:09

TRUMP: NATO ER STÆRKERE I DAG
Den amerikanske forpligtelse til Nato
forbliver stærk.

Sådan lød det for kort tid siden fra
den amerikanske præsident, Donald
Trump.

- Alliancen er meget forenet, meget
stærk, ingen problemer, lød det blandt
andet fra præsidenten, som ved
tidligere lejligheder har kaldt Nato
for en "forældet institution".

Udmeldingen kommer efter det, som er
blevet beskrevet som et "intenst"
topmøde, der var præget af store
uenigheder omkring Nato-landenes
respektive forsvarsbudgetter.

Trump efter topmøde: Nato er stærkere i dag end for to dage siden
kl. 13:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-efter-topmoede-nato-er-staerkere-i-dag-end-dage-siden

-

DR S128 tor 12 jul 14:56:20
12.juli dr.dk/nyheder 13:41

RUSSISK UBÅD SEJLER I DANSK FARVAND
En russisk atomdrevet ubåd passerer
torsdag danske farvande. Det oplyser
vagtholdsleder Claus Elberth fra
Forsvarets Operationscenter.

- Lige nu er de nede ved den sydlige
del af Langeland. Det foregår helt
rutinemæssigt og lige efter planen,
siger han kort før klokken 13.

Det drejer sig om ubåden "Orel", der er
på vej til afholdelsen af "Flådens Dag"
i Sankt Petersborg den 29. juli.

Den russiske ubåd har lov til at sejle
gennem dansk farvand, og forsvaret
følger fartøjet undervejs i dansk
farvand.

Atomdrevet russisk ubåd sejler i dansk farvand
kl. 13:41
https://www.dr.dk/nyheder/indland/atomdrevet-russisk-ubad-sejler-i-dansk-farvand

-

Nato-chef: Vi har hørt Trump klart og tydeligt
kl. 15:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-chef-vi-har-hoert-trump-klart-og-tydeligt

-

Eksperter i menneskeret: Facebook lever ikke helt op til FN's retningslinjer
kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-i-menneskeret-facebook-lever-ikke-helt-op-til-fns-retningslinjer

-

Nordkoreas børn er for små: for lidt mad og beskidt vand hæmmer væksten
kl. 17:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkoreas-boern-er-smaa-lidt-mad-og-beskidt-vand-haemmer-vaeksten

-

DR S138 fre 13 jul 09:11:45
13.juli dr.dk/nyheder 03:36

EKSPLOSION PÅ KEMISK FABRIK I KINA
19 mennesker er døde og 12 andre såret
i en eksplosion på en kemisk fabrik i
et industrikvarter i det sydvestlige
Kina.

Eksplosionen skete torsdag aften lokal
tid, oplyser lokale myndigheder i byen
Yibin i provinsen Sichuan fredag.

Den efterfølgende brand var slukket
klokken 23.30.

Det rapporterer det kinesiske
nyhedsbureau Xinhua ifølge flere
internationale nyhedsbureauer.

/ritzau/

Eksplosion på kemisk fabrik i Kina dræber 19 og sårer 12
kl. 03:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksplosion-pa-kemisk-fabrik-i-kina-draeber-19-og-sarer-12

-

DR S144 fre 13 jul 09:11:12
13.juli dr.dk/nyheder 09:10

TØRKERAMTE LANDMÆND JAGTER FODER
Tørkeramte landmænd spørger nu om hjælp
til foder i det 60 kvadratkilometer
store reservat Vejlerne ved Limfjorden.
Reservatet har landets største enge, og
her er græsset stadig grønt.

- Vi får henvendelser fra hele det
nordlige Jylland fra landmænd, som
spørger, om vi kan hjælpe dem med
grovfoder i form af græs ude fra
reservatet. Og vi kan fornemme, at der
ofte er desperation i stemmen, siger
Driftsleder Niels Lisborg.

Men reservatet kan desværre ikke
hjælpe. Med 1.500 græssende kreaturer
på Vejlerne er der ikke foder i
overskud i år.

Desperate landmænd jagter foder i grønt naturreservat
kl. 09:10
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/desperate-landmaend-jagter-foder-i-groent-naturreservat

KOMMENTAR: Er Tyskland blevet Putins fange?
12. jul. 2018, 12:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-12-kommentar-er-tyskland-blevet-putins-fange-0

-

Steffen Jensens guide til Jerusalem - midt mellem Paradis og en galeanstalt
12. jul. 2018, 15:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-12-steffen-jensens-guide-til-jerusalem-midt-mellem-paradis-og-en-galeanstalt

-

Trump kræver penge i NATO, mens toiletsæder i amerikansk fly koster
66.000 kroner
12. jul. 2018, 18:23
http://nyheder.tv2.dk/2018-07-12-trump-kraever-penge-i-nato-mens-toiletsaeder-i-amerikansk-fly-koster-66000-kroner

-

Isbjerg stødt på grund: - Det kan få fatale konsekvenser
12. jul. 2018, 22:33
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-12-isbjerg-stoedt-paa-grund-det-kan-faa-fatale-konsekvenser

-

Russisk atomdrevet ubåd og tre krigsskibe passerer Danmark
13. jul. 2018, 05:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-13-russisk-atomdrevet-ubad-og-tre-krigsskibe-passerer-danmark

-

Kvinde i livsfare efter sammenstød med motorcykel
11. jul. 2018, 20:01 Opd. 13. jul. 2018, 09:54 ...
Naboer til motorvej har fået nok: Sænk farten og giv os nattero
13. jul. 2018, 10:38 ...

-

104 SVT Text Fredag 13 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 19 döda vid explosion i Kina 130

* Eritreas president till Etiopien...131

* Ny lag underlättar könskorrigering 132

* Dansk åtalas för skogsbrand i USA..133

* Trump: May dödar frihandelsavtal...134
Trump möttes av protester i London 135

Livstid för kuppförsöket i Turkiet 136

USA vill stoppa Nordkoreahandel....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 13 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Olika besked om Nato-budgeten......138
Stoltenberg: Alla förstår allvaret 139

Syrisk flagga hissad i Daraa.......140

* Notiser: Flera knivhöggs i Finland 148

-

NRK:
12. juli 2018 kl. 10:11 - 13. juli 2018 kl. 08:24, error

13. juli 2018 kl. 10:27

-

Iranian police kill demonstrator during protest over water scarcity

Local commander says shots fired in the air after crowd refused
to disperse, man hit in the neck and died in hospital

By TOI staff 12 July 2018, 10:26 pm
https://www.timesofisrael.com/iranians-protest-water-scarcity-one-killed-by-police/

-

Til Win10 (der ustandselig *afbryder* en med de samme dumme
spørgsmål) BURDE der være en valgmulighed, hvor man med flueben
kan krydse et felt udfor: Kan du ikke bare holde din kæft,
Microsoft, en gang for alle (så vi kan få arbejdsro)!?