2018 uge 03 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=17) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40017

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 02 (news samlet)
Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
20295 news:5a530a4c$0$725$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IBlhxn9i_5I/f52WUvZbAAAJ

-

I dag Mandag den 15. januar 2018 (dag 15 i året) er det 1795
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

T-5

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+26&version=BPH

Første Krønikebog 26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tempelvagterne

De ansvarlige for templets skatte

Administrative ledere indsættes

Blandt tempelvagterne var der følgende ledere: Fra Koras[a]
slægt var der Meshelemja, en søn af Kore, som var
efterkommer af Asaf.

2-3 Meshelemja havde syv sønner: Zekarja, Jediael, Zebadja,
Jatniel, Elam, Johanan og Eljoenaj.

Counter = 7

4-5
Desuden var der Obed-Edom og hans otte sønner: Shemaja,
Jozabad, Joa, Sakar, Netanel, Ammiel, Issakar og Peulletaj.

Counter = 8 + 7 = 15

6-7
Shemaja, Obed-Edoms ældste søn, havde fire sønner: Otni,
Refael, Obed og Elzabad, som var dygtige og højt ansete i
deres slægt. Deres slægtninge Elihu og Semakja var også
meget dygtige.

Counter = 15 + 4 = 19

8
Af Obed-Edoms familie blev 62 udvalgt, alle yderst
kvalificerede til tjenesten.

Counter = 62 - 19 = 43

9
Af Meshelemjas familie blev der i alt udpeget 18 dygtige
mænd.

Tallet 18 og 62 ligger meget tæt op af Det Periodiske Systems
"fingeraftryk" (43, 61) i dets *krypterede* form (18 og 104)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: okt, nov,
dec), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+22.1-24&version=BPH

1 Mosebog 22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Abrahams lydighed belønnes

Kommentar:

Andagtsteksten springer fra 1. Mos 17 til 22, men ...

Hvis man læste kronologisk, da burde dagens tekst være fra 1.
Mos 18, og her står der bl.a. følgende:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+18&version=BPH

1 Mosebog 18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud besøger Abraham og gentager løftet om en søn

Abraham går i forbøn for Sodoma

Compare with ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T-5

T-5 symbolet, see ...
https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/t-5

Pudsig tilfældighed, at Sodoma-nedtællingen stemmer overens med
Operation Naughty Boy nedtællingen!

-

Dagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Men drikker man af det vand, jeg giver, vil man aldrig
mere tørste. Det vand, jeg giver, bliver som en kilde, der
vælder frem med evigt liv."

Joh 4,14 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes4

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucbmedia.dk/
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45
20308 news:5a5c4e0e$0$731$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/VRRRuOFWAQAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S169 søn 14 jan 15:14:13
14.januar dr.dk/nyheder 15:10

PAVE: FRYGT MÅ IKKE STYRE OS
Det er forståeligt, at der kan herske
frygt mellem immigranter og deres nye
samfund, men det må ikke forhindre
nyankomne i at blive integreret.
Det siger pave Frans søndag under en
messe i Peterskirken i Rom i anledning
af verdensdagen for migranter og
flygtninge.

- At have tvivl og frygt er ikke en
synd. Det er en synd at tillade denne
frygt at afgøre vores reaktioner,
begrænse vores valg, at bringe respekt
og generøsitet i fare til fordel for
fjendtlighed og afvisning, siger han.

Talen blev holdt for blandt andet
migranter og flygtninge fra omkring 50
lande.

Paven: Frygt må ikke styre vores handlinger over for nyankomne
kl. 15:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-frygt-ma-ikke-styre-vores-handlinger-over-nyankomne

-

Svenskerne går all in: Nu også med forsvar mod 'psykologiske trusler'
kl. 16:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svenskerne-gaar-all-nu-ogsaa-med-forsvar-mod-psykologiske-trusler

-

LISTE 100 Trump-løgne på et år: Læs ti der undergraver demokratiet
kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liste-100-trump-loegne-paa-et-aar-laes-ti-der-undergraver-demokratiet

-

DR S170 man 15 jan 07:55:32
14.januar dr.dk/nyheder 19:34

ERDOGAN TRUER MED ANGREB PÅ KURDERE
Tyrkiets præsident, Recep Tayyip
Erdogan, advarer om, at tyrkisk militær
i de kommende dage måske vil angribe
kurdiske stillinger i området Afrin i
nabolandet Syrien.

Det ville være for at frede Tyrkiets
sydlige grænse mod, hvad Erdogan kalder
"terror i Afrin".
- Den mindste uro ved grænsen kan blive
et signal til os om, at vi må tage et
sådant skridt, siger den tyrkiske leder
i en tv-transmitteret tale.

Præsidenten beskriver det planlagte
angreb som en fortsættelse af en otte
måneder lang militær operation i
nabolandet rettet mod Islamisk Stat og
den kurdiske YPG-milits.

Erdogan advarer om angreb på kurdere i Syrien
14. Jan. 2018 kl. 19:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-advarer-om-angreb-pa-kurdere-i-syrien

-

Syv år efter 'det arabiske forår' udsprang i Tunesien er landet stadig i
krise
14. Jan. 2018 kl. 22:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syv-aar-efter-det-arabiske-foraar-udsprang-i-tunesien-er-landet-stadig-i-krise

Mens danskernes frygt for russerne falder, trykker svenskerne folder om
krigen, der kan komme
14. jan. 2018, 13:22
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-14-mens-danskernes-frygt-for-russerne-falder-trykker-svenskerne-folder-om-krigen-der

-

For syv år siden fik de frihed under Det Arabiske Forår – nu er 800
anholdt på en uge
14. jan. 2018, 17:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-14-for-syv-aar-siden-fik-de-frihed-under-det-arabiske-foraar-nu-er-800-anholdt-paa-en

Tunesisk politi har anholdt næsten 800 personer i omfattende
protester, der har fundet sted i nogle af landets største byer
siden 1. januar.

-

Løkke besøger de danske tropper i Estland: - Truslen fra Putin er virkelig
14. jan. 2018, 22:15
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-14-loekke-besoeger-de-danske-tropper-i-estland-truslen-fra-putin-er-virkelig

-

Stor eftersøgning: Dement forsvandt sporløst efter én time på plejehjem
15. jan. 2018, 07:42 ...

-

104 SVT Text Måndag 15 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump: Jag är inte rasist..........130

* Nya protester i Tunisien...........131

* Liberias avgående ledare utesluts..132

* Fler saknas efter skredet i USA....133

* Många döda i dubbeldåd i Bagdad....134

Dödligt skalv vid Perus kust.......135

Kosovo vill ha misstänkt utlämnad..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 15 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Oljetanker har sjunkit - 32 döda...137

Tusentals evakueras från vulkanöar 138

President sätter stopp för sprit...139

Ny norsk regering är klar..........140

Vill förändra finskt presidentskap 141

Styckade kroppar hittade i Mexiko..142

* Notiser: Tolv döda i bilolycka.....148

-

NRK:
14. januar 2018 kl. 10:02 - 15. januar 2018 kl. 06:32, error

15. januar 2018 kl. 07:52

-

Her bliver kristne mest forfulgt
12. januar, 02, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/kristne-mest-forfulgt/

-

Ingen tiltro til, at politikere virkelig vil hjælpe verdens forfulgte
kristne
12. januar, 02, 2018 Iben Thranholm
https://udfordringen.dk/2018/01/ingen-tiltro-politikere-virkelig-hjaelpe-verdens-forfulgte-kristne/

-

Listen over, hvor kristne forfølges mest
12. januar, 02, 2018 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2018/01/listen-kristne-forfoelges-mest/

-

Religiøs nationalisme og islamisme er de største trusler
12. januar, 02, 2018 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2018/01/religioes-nationalisme-islamisme-stoerste-trusler/

-

Ny undersøgelse: I 2040 er der flere muslimer end jøder i USA
12. januar, 02, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/ny-undersoegelse-2040-flere-muslimer-joeder-usa/

-

USA: 179 menigheder i tre stater forlader Mennonite Church
12. januar, 02, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/usa-179-menigheder-tre-stater-forlader-mennonite-church/

The Lancaster Mennonite Conference, den største gruppe af
mennonit-menigheder i USA, har trukket sig fra
paraplyorganisationen, fordi de er uenige i dens nye
ægteskabsdefinition.

LMCs 179 medlemskirker i Pennsylvania, Ohio og New York stemte
for bruddet i november 2015. Beslutningen trådte i kraft 1.
januar 2018. LMC er imod ægteskab mellem samkønnede, og mange
medlemmer har store problemer med moderkirkens åbenhed overfor
LGBT-grupper. Officielt ser også The Mennonite Church USA
homoseksualitet som synd og definerer ægteskab som en pagt
mellem en mand og en kvinde. Men adskillige præster har
alligevel viet samkønnede, og nogle har forladt kirken på grund
af deres (…)

-

’Kirken har medansvar for islams vækst’
12. januar, 02, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/kirken-har-medansvar-islams-vaekst/

-

IS erklærer krig mod Hamas efter Trumps Jerusalem-udspil
12. januar, 02, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/is-erklaerer-krig-hamas-trumps-jerusalem-udspil/

IS’ krigserklæring skyldes, at Hamas har kæmpet mod IS i Gaza,
og at Hamas ikke har hindret USA i at anerkende Jerusalem som
Israels hovedstad. ...

-

Interrupt from ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T-5

Ex-Lesbian Who Turned to Jesus Expecting Baby; Ministry Responds to
'Brainwashing' Accusations + ET-break
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/20-310

Det lader til, at der er en *guldgrube* gemt i disse vers fra 1. Krøn 25-28
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-310

Other headlines:

T-4

'Oh happy day'-sanger er død

Pave Frans frygter for atomkrig i verden: Jeg er virkelig bange for det

Erdogan: Vi kvæler USA's terrorhær, men, men, men ...

Danon to UN Secretary-General: Condemn Abbas’s ‘hateful’ and ‘racist’ speech

Palæstina overvejer at droppe anerkendelse af Israel, men, men, men ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+27&version=BPH

Første Krønikebog 27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hærens øverste officerer

Stammelederne

Den famøse mønstring af hæren

Administratorerne af kongens ejendom

Kongens nærmeste rådgivere

Kommentar:

Det lader til, at der er en *guldgrube* gemt i disse vers (mht.
UFO-skattejagten)!

Så vi tager det fra en ende af:

Break:

Pga. et ET-output-news (se nedenfor) må denne guldgrube udlægges
senere. I sorry ... :-(

Se indtil da ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/isotopes/tc

List of isotopes

nuclide
symbol Z(p) N(n) isotopic mass (u) half-life
nuclide
symbol Z(p) N(n) isotopic mass (u) half-life
95Tc 43 52 94.907657(6) 20.0(1) h
96Tc 43 53 95.907871(6) 4.28(7) d
97Tc 43 54 96.906365(5) 4.21x10^6 y ... Focus
98Tc 43 55 97.907216(4) 4.2x10^6 y
99Tc 43 56 98.9062547(21) 2.111(12)×10^5 y

kap 26, ... 1700 ... 2700
kap 27, ... 30

1700+2700=4400

4400-30 = 4370

4370/4200 (97-Tc) = 277/288 (apropos 7-stjernen gal lon 277)

288:
kap 25, ... 288 ... 24 ... 12
kap 27, ... 12 ... 24.000 ... tredje ... 30

1 = 127 (Cygnus A)
2 = 195 (ET Homestar)
3 = 277 (7-star)

30:

Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45

> [...]

Palæstina overvejer at droppe anerkendelse af Israel, men, men, men ...

VIDEO: Rumteleskop har ligget på is i månedsvis
kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/video-rumteleskop-har-ligget-paa-i-maanedsvis

-

127 Søren Gade stiller op til EU-valg

Dagens idiot-kommentar:

Søren Gade? - Er det ikke ham, der laver ballade?

Kommentar hertil:

Dårlig omtale er vel bedre end slet ingen omtale!

Dagens lidt mere positive omtale:

Sørenb Gade? - Er det ikke ham, der ka' lige chokolade?

-

DR S133 tir 16 jan 06:32:47
15.januar dr.dk/nyheder 22:28

ERDOGAN: VI KVÆLER USA'S TERRORHÆR
Tyrkiets præsident Recep Tayyip Erdogan
lægger ikke skjul på sin vrede over, at
USA vil støtte en ny grænsestyrke ved
Tyrkiet.

- Et land, som vi kalder for vores
allierede, insisterer på at oprette en
terrorhær ved vores grænser. Hvad kan
den terrorhær ramme, udover Tyrkiet?
sagde han i en tale i Ankara her til
aften, ifølge nyhedsbureauet Reuters.

- Vores mission er at kvæle hæren, før
den overhovedet bliver født, lød det
fra Recep Tayyip Erdogan.

Erdogan: Vi vil kvæle USA's terrorhær
15. Jan. 2018 kl. 22:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-vi-vil-kvaele-usas-terrorhaer

Kommentar:

I kan IKKE blive ved med at *forfølge* kurdere!

Fordi ...

De har OGSÅ ret til at eksistere her på denne planet (ligesom
alle os andre)!

Kurdere bosiddende INDENFOR Tyrkiets grænser, bør have selvstyre
i nogen grad INDENFOR Tyrkiets "overherredømme"!

Men Kurdere bosiddende UDENFOR Tyrkiets grænser bør ligeledes
have selvstyre i nogen grad, HVIS vel og mærket landet er
*demokratisk*.

Men dét er jo desværre IKKE tilfældet i Syrien og Iran, vel?

Og Irak begynder også at halte bagefter mht. de demokratiske
rettigheder, synes jeg (og andre)!

Dette er IKKE en opfordring til at Kurdere bosiddende i Irak nu
skal lave oprør, MEN UDELUKKENDE EN OPFORDRING til at den
irakiske regering *forbliver* på demokratiets "smalle" vej (hvor
det bl.a. IKKE er tilladt at krænke menneskerettighederne)!

Men du kan altså IKKE kræve engle-dingse-artige kurdere i Iran
ogf Syrien, fordi det jo indirekte så er en anerkendelse af al
det grusomme, som disse *diktaturstater* laver!

Og derfor BURDE du hellere støtte dem, fremfor at bekæmpe dem.

Og hvordan kan man så bedst støtte dem?

Well, ...

Jeg forsøgte at skrive til deres *exil-regering*, apropos UDN,
se evt. ...
UDN, United Democratic Nations
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Men jeg kunne desværre IKKE finde adressen!

Så jeg valgte derfor at kontakte dem gennem deres kurdiske nabo
i Irak, fordi de jo med deres selvstyre ikke (i samme grad som
tilfældet fx. er hos Jer) er underlagt en al, al for
*domminerende* central regeringsmagt, der i nogen øjne virker
en "anelse" undertrykkende (overfor kurdere og andre med en
anden holdning end regeringens)!

Demokrati er jo ikke - som fx. diktaturet i Iran påstår og tror
på og legitimerer sig ved - flertallet tyrannisering af
mindretallet!

Nej! Et ÆGTE demokrati *respekterer* mindretallets rettigheder
(indenfor rimelighedens grænser)!

Og dét BURDE I også gøre!

Længere er historien desværre nok ikke!

Og hvad er så rimelighedens grænser (kunne du så spørge)?

Her i Danmark har vi defineret i Grundloven (vores Forfatning),
at grænsen bl.a. går ved ...

http://www.grundloven.dk/

§ 78

Stk. 1.
Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at ...

Stk. 2.
Foreninger, der virker eller søger at opnå deres mål ved
vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar
påvirkning af anderledes tænkene, bliver at opløse ved dom.

Stk. 3.

Behøver jeg at sige mere?

Hmm ... (memory on from) ...

*ENHVER* bør således bedømmes udfra hans/huns gerninger!

Hvis dine gerninger er gode, da er det unfair, hvis du bliver
straffet! Du har jo IKKE gjort noget galt, vel?

Men hvis dine gerninger er onde, da bør du straffes!

Amen?
(Er du enig i dette?)

-

DR S134 tir 16 jan 06:32:47
16.januar dr.dk/nyheder 04:12

PALÆSTINA: HÅRD KRITIK AF ISRAEL
Palæstinensiske ledere opfordrer Den
Palæstinensiske Befrielsesorganisation
- PLO - til at trække bevægelsens
anerkendelse af Israel tilbage, skriver
AFP.

Lederne mødtes mandag for at blive
enige om et svar på, hvad de opfatter
som præsident Trumps angreb på deres
kamp for en palæstinensisk stat.

Den palæstinensiske præsident, Mahmoud
Abbas, siger, at Israel har "afsluttet"
den vigtige Oslo-fredsproces fra
1990'erne.

/Ritzau/

Palæstina overvejer at droppe anerkendelse af Israel
kl. 04:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/palaestina-overvejer-droppe-anerkendelse-af-israel

Kommentar:

HVIS du stikker af fra dine aftale (om IKKE at bruge vold),
*da MISTER du AL RESPEKT*!

(Man kan jo IKKE længere indgå en aftale med dig!)

Og så er vores udgangspunkt, at SAMTLIGE ikke-jøder INGEN ret
har til Det Hellige Land (landet vest for Jordanfloden kaldet
Israel).

Og kan du huske, hvad der skete med de kriste i Tyrkiet (dengang
nationen blev skabt på ruinerne af Det Osmaniske Rige efter
2. Verdenskrig)?

DE BLEV SMIDT UD AF DERES *EGET* HJEMLAND TYRKIET!

Se evt. ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Det_Osmanniske_Rige
https://da.wikipedia.org/wiki/Tyrkiet
+
https://da.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A6sk-tyrkiske_krig_(1919-1922)

Et resultat af krigen var også folkeudvekslingen mellem
Tyrkiet og Grækenland som følge af Lausanne-traktaten, der
indebar at 500.000 muslimer måtte forlade Grækenland, og at
1.500.000 kristne måtte forlade Lilleasien.

Kommentar hertil:

Input memory from ...

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel

https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-ceDcWQ2UUQJ:https://da.wikipedia.org/wiki/J%25C3%25B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel+&cd=3&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske
verden for at flygte, eller de blev deporterede.
260.000 af dem nåede Israel mellem 1948 og 1951,
600.000 frem til 1972.

Israel har således ALLEREDE *opfyldt* sin andel, dersom vi
skal gentage denne "succes" (Lausanne-traktaten mht.
"fangeudveksling")!

Det har I arabere bosiddende i Judæa og Samaria derimod
ikke!

Ønsker du at blive smidt ud af et land (som du slet ikke ifølge
vores opfattelse har ret til)?

Næppe!

Så lyt til mit råd:

*Overhold* den aftale, vi har indgået i Oslo (som vi indgik for
at *skåne* menneskeliv, BÅDE jøders og jeres menneskeliv)!

Længere er historien altså bare ikke, skønner jeg!

-

Pave Frans frygter for atomkrig i verden: Jeg er virkelig bange for det
kl. 06:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pave-frans-frygter-atomkrig-i-verden-jeg-er-virkelig-bange-det

Paven mener, at verden står på kanten af en atomkrig. Et enkelt
uheld kan udløse ting, påpeger den 81-årige.

Kommentar:

Kun en tåbe frygter ikke en atomkrig, skønner jeg!

Men vi kan ikke forhindre den, hvis ikke vi nu retter skuden op!

Fordi ...

Alle mennesker rummer/indeholder en karakterbrist, som - hvis
den ikke holdes i kort snor (apropos den såkaldte lille Jihad,
und so weiter) - medfører, at vi opfører os som *uansvarlige*
dyr, hvor had og hævn har taget overhånd i personligheden!

I Iran *HADER* man således jøder (helt UDEN grund) og anser det
som en hellig pligt at atomsønderbombe dem, OGSÅ vel vidende at
hele planeten så bliver involveret med det skrækkelige resultat,
at vi alle omkommer (og hele vor civilisation i verdensrummet
går tabt)!

Og det er *galskab* i en nøddeskal! ... :-(

Spørgsmålet melder sig så:

Jamen, HVORFOR retter vi så ikke skuden op?

Apropos ...
Folk går i for små sko, antager jeg!

Man er desværre IKKE villig til at ofre det, der skal til! ... :-(

Man *begærer* magt al, al for meget (og er IKKE villig til at
ofre lidt af den i alles fællesinteresse), skønner jeg! ... :-(

For vi ku' sagtens rette skuden op, hvis bare vi erstattede FN
med en *demokratisk* udgave af FN, kaldet FDN (United Democratic
Nations) + dertil hørende uafhængig international Domstol, der
IKKE tilgodeser og forfordeler nogen, bare fordi de er stærke og
dermed har *tiltvunget* sig urimelig megen magt i form af fx.
*vetoret* i FNs såkaldte "sikkerhedsråd", men som slet ikke
giver Menneskeheden den sikkerhed, der skal til for at overleve!

Og hvis jeg havde magtbeføjelserne dertil, da straffede jeg
UDENOM FNs såkaldte "Sikkerhedsråd" alle dem, der fortjente
straf, apropos ...
T-4

Men tror du da (som kristen), at tingene vil blive forandret?

Næppe!

Mennesket vil blive ved med at gøre ondt mod andre (apropos
begrebet synd) så længe det kan betale sig! ... :-(

Og så kommer næste dumme spørgsmål:

Fortjener vi (altså Menneskeheden) at blive reddet (fra vores
egen selvdestruktion)?

Ja, vil vi jo SELVFØLGELIG selv sige!

Men hvad nu hvis spørgsmålet blev rettet til en anden
civilisation i verdensrummet (på besøg af permanent varighed i
vort solsystem)?

Sæt nu de ligefrem *begærede* vores planet!

For tro ikke at begrevet synd KUN er noget, der er forbeholdt
mennesket, altså arten Homo Sapiens!

Synd har dybest set nok noget at gøre med evolution i naturen:

Den organisme, som bedst formår at udnytte sine omgivelser, har
større overlevelseschance end den organisme, der har knap så
megen egenkærlighed/egoisme!

Så ...

Det er da meget tænkeligt, at de gerne vil ha' vores planet!

Men ...

HVORFOR har de så ikke allerede indtaget den?

Og det leder så frem til næste spørgsmål:

Er der noget her på vor planet, man ku' begære?

Ja, vil du og jeg nok sige. Der findes jo både sølv, guld, og
'dit og dat!

NMen set udfra deres betragtning, da har de nok allerede
rigeligt m,ed både søvl ogf guld og dit og dat!

Så ...

Dét kan også være forklaringen:

De er her, men har IKKE behov for at være "babysitter"!

Hmm ...

Men sæt nu vi stiller spørgsmålet til en robot (deres):

Fortjener vi (altså Menneskeheden) at blive reddet (fra vores
egen selvdestruktion)?

Hvad mon kunstig intelligens ville svare?

Hmm ...

Jeg gætter på, at den er interesseret i at undersøge den verden,
som den er blevet en del af.

Og derfor vil den nok også stille det samme spørgsmål som os:

Er vi alene i Universet?

Og for at besvare dette dens eget spørgsmål, må den nok inddrage
den *kendsgerning*, at vi faktisk hører umådeligt lidt fra andre
hypotetiske civilisationer!

Faktisk hører vi til dato INTET (ej heller fra andre galakser,
skønt der - prognotisk set - BURDE være større sandsynlighed for
at høre fra en civilisation herfra, end fra vores egen galakse)!

Så den (og vores) *midlertidige* konklusion må derfor nok være,
at biologisk liv i Universet er ret *enestående*!

Og er det så derfor bevaringsværdigt?

Jo, det tror jeg nok, at en robot vil nå til den konklusion!

Og det kan så være forklaringen på, at ... (input memory from) ...

Dagens måske profetiske ord:

Jeg vågnede i nat (CET 04:xx vist nok 04:4x) af en drøm,
hvor jeg så i drømmen en skikkelse i min stue. Men
vedkommende manglede liv!

Og så var det som om nogen sagde, at det var *døden* (der
meldte sin ankomst)

Jeg vågnede og ihukom ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+11.28&version=BPH

Hebræerne 11:28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

I tro indførte han den første påske med blodet på
dørstolperne, for at dødsenglen ikke skulle gå ind i
israelitternes hjem og dræbe den førstefødte søn i hver
familie.

+
T-3

-

Dagens vrøvlesætning:

"Melodi":
... (skal vidne under ed) ...

... skal vidne under en ged!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+28&version=BPH

Første Krønikebog 28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David forbereder Salomon på tempelbyggeriet

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: okt, nov,
dec), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+1.19-28&version=BPH

Johannes 1:18-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Johannes Døber

-

[...]

"Herre, kom mig til hjælp og red mig fra dem, der er ude
efter mig."

Jer 17,14 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Jeremias17

-

Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

*Døden* melder sin ankomst

USA og allierede øger kontrol med skibe ud for Nordkorea

Joshua Wong receives second jail term over 2014 protests

Abbas couldn’t make peace with the Jews; he believes his own lies about us

Global survey finds Turkey is no longer a free country

Danmark giver million til overvågning af Nordkorea

-

DR S146 tir 16 jan 15:55:36
16.januar dr.dk/nyheder 13:59

DK SENDER MILLION TIL AGENTUR
Danmark sender et bidrag på en million
kroner til det Internationale
Atomenergi Agentur (IAEA), skriver
Udenrigsministeriet i en
pressemeddelelse.

Bidraget skal støtte agenturets
overvågning af Nordkoreas nukleare
aktiviteter. Derudover skal det bidrage
til, at agenturet kan sende inspektører
til Nordkorea, hvis det i fremtiden
bliver muligt.

- Nordkoreas adfærd er dybt bekymrende.
Styrets handlinger truer sikkerheden
både regionalt og globalt og strider
mod en række resolutioner fra FN's
Sikkerhedsråd, siger udenrigsminister
Anders Samuelsen (LA)

Danmark giver million til overvågning af Nordkorea
kl. 13:59
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-giver-million-til-overvagning-af-nordkorea

-

DR S149 tir 16 jan 15:55:36
16.januar dr.dk/nyheder 14:15

PROMINENT SERBISK POLITIKER SKUDT
Oliver Ivanovic, en fremtrædende
kosovo-serbisk politiker, er skudt og
dræbt, oplyser hans advokat.

Ifølge de foreløbige oplysninger blev
han skudt ned af forbikørende, da han
var på vej ind på sit kontor tirsdag
morgen i byen Mitrovica.

Han døde kort efter på hospitalet.

Ifølge de foreløbige oplysninger blev
han ramt af skud fem gange.

- Det var en kriminel terrorhandling
mod hele det serbiske folk, siger Marko
Djuric, der er leder for den serbiske
regerings kontor for Kosovo.

Prominent serbisk politiker skudt foran sit kontor i Kosovo
kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prominent-serbisk-politiker-skudt-foran-sit-kontor-i-kosovo

-

Helikopterpilot, der angreb højesteret, dræbt under politiaktion i Venezuela
16. Jan. 2018 kl. 20:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/helikopterpilot-der-angreb-hoejesteret-draebt-under-politiaktion-i-venezuela

-

DR S157 ons 17 jan 08:00:37
16.januar dr.dk/nyheder 23:12

BANGLADESH OG MYANMAR ENIGE
Bangladesh er gået med til en aftale,
som over to år vil sende muslimske
rohingyaer, der har søgt tilflugt i
landet, tilbage til Myanmar. Aftalen er
indgået mellem regeringerne i
Bangladesh og Myanmar, bekræfter de.

FN's flygtningeagentur (UNHCR)
udtrykker skepsis og bekymring over,
hvordan det skal lykkes at få 650.000
rohingyaer tilbage, hvis det skal ske
uden tvang.

Flere hundredtusinder rohingyaer fra
delstaten Rakhine i Myanmar flygtede
til nabolandet, da Myanmars militær i
august iværksatte en aktion mod
påståede ekstremister.

Bangladesh og Myanmar enige: Ny aftale sender rohingyaer tilbage efter flugt
16. Jan. 2018 kl. 23:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bangladesh-og-myanmar-enige-ny-aftale-sender-rohingyaer-tilbage-efter-flugt

-

DR S160 ons 17 jan 08:00:37
17.januar dr.dk/nyheder 07:12

KONTROL UD FOR NORDKOREA ØGES
USA og udenrigsministrene fra 19
allierede lande, heriblandt Danmark, er
på et møde i canadiske Vancouver enige
om strengere kontrol af farvandet ud
for Nordkorea. Det oplyser USA's
udenrigsminister, Rex Tillerson.

Tiltaget skal øge kontrollen med skibe,
der driver ulovlig handel med Nordkorea
trods sanktioner.

Tillerson opfordrer især Kina og
Rusland, som ikke var inviteret til
mødet, til at implementere FN's
sanktioner mod Nordkorea.

I december blev sanktionerne skærpet
for at begrænse Nordkoreas adgang til
raffinerede olieprodukter og råolie.

USA og allierede øger kontrol med skibe ud for Nordkorea
kl. 07:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-allierede-oger-kontrol-med-skibe-ud-nordkorea

Kaptajner på flådeskibe bliver stillet for krigsret i USA
17. jan. 2018, 02:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-17-kaptajner-pa-fladeskibe-bliver-stillet-for-krigsret-i-usa

De øverstkommanderende officerer på to amerikanske destroyere,
som i 2017 var involveret i kollisioner med andre fartøjer i
den østlige del af Stillehavet, vil blive stillet for en
militær domstol.

-

Fodgænger dræbt af tog i Holstebro - tog aflyst
17. jan. 2018, 08:21 ...

-

104 SVT Text Onsdag 17 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Sexårig pojke dog i rabies.........130
Fakta: Fladdermusrabies...........175-

* Tyst från Bannon vid utfrågning....131
* Minskat USA-bidrag möter kritik....132

* Påven träffade offer för övergrepp 133
* Fujimori har fått lämna sjukhus....134

Vill ha förbud mot elfiske.........135
Falsklarm i Japan om robot.........136

Kosovopolitiker skjuten till döds..137

-

NRK:
16. januar 2018 kl. 09:04 - 17. januar 2018 kl. 06:28, error

17. januar 2018 kl. 08:04

-

Abbas i vredesudbrud mod Trump, som truer med at trække UNRWA-støtte
Af Anders Hjorth Vindum 16. January 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/abbas-i-vredesudbrud-mod-trump-som-truer-med-at-traekke-unrwa-stoette

Krisen mellem palæstinensernes leder, Mahmoud Abbas, og Donald
Trump bliver større og større. I sidste ende kan det blive de
mange palæstinensere, som hører under UNRWA, der betaler prisen.

-

Afrikanere giver Trump ret: Vi bor i rædsomme lande
16. januar 2018, kl. 21:00
Af Ulla Poulsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/afrikanere-giver-trump-ret-vi-bor-i-raedsomme-lande

Flere afrikanske debattører undsiger USA’s præsident som grov
og racistisk, men de anerkender, at Donald Trump har en pointe,
når han angiveligt kalder deres lande for ”shitholes” –
latriner. Afrika er i en rædsom forfatning. Det burde man
debattere, ikke Trump, mener de

-

Joshua Wong receives second jail term over 2014 protests

3 hours ago
http://www.bbc.com/news/world-asia-china-42714022

-

CIA report reveals budding Tehran-PLO relationship in 1979
By Eric Sumner
January 16, 2018 16:47
http://www.jpost.com/Middle-East/CIA-report-reveals-budding-Tehran-PLO-relationship-in-1979-536895

The 1980 report suggests there was a budding relationship
between Tehran and Yasser Arafat's ruling Fatah party in the
Islamic Republic's early days.

-

Abbas couldn’t make peace with the Jews; he believes his own lies about us

In 2008, the Palestinian leader rejected Ehud Olmert's
unsurpassable peace offer. Sunday's revolting speech in
Ramallah underlined why

David Horovitz
By David Horovitz
16 January 2018, 4:20 pm
https://www.timesofisrael.com/abbas-couldnt-make-peace-with-the-jews-he-believes-his-own-lies-about-us/

Kommentar:

He believes his own lies about us, ...

Det er nok her skoen klemmer! ... :-(

-

Global survey finds Turkey is no longer a free country

Blaming Trump, think tank warns world democracy in crisis in
annual freedom report; Israel only free nation in Mideast, but
also takes downturn on civil liberties

By Raoul Wootliff
Today, 1:07 am
https://www.timesofisrael.com/global-survey-finds-turkey-no-longer-a-free-country/

-

Interrupt from ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T-3

Found 196 and 7 at 1.Chr 29
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/20-312
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-312
samt ...
Afstandsangivelse vha. tid
https://sites.google.com/site/setiv103/home/extra/tid-angivelse/20-312
Found 196 and 7 at 1.Chr 29

T-2

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+29&version=BPH

Første Krønikebog 29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David og forsamlingen bringer gaver til Herren

Davids takkesang til Herren

Salomon anerkendes som konge

Davids død

Kommentar:

Ligesom de forrige dage indeholder dagens tekst informationer om
skattekortet, så vi ta'r det fra en ende af; først tallene i
koden:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+29&version=DN1933

4
3.000 Talenter Guld, Offrguld, og 7.000 Talenter lutret
Sølv ...

... Tusind- og Hundredførerne og Øversterne i Kongens
Tjeneste frivilligt

7
og gav til Arbejdet på Guds Hus 5.000 Talenter og 10.000
Darejker Guld, 10.000 Talenter Sølv, 18.000 Talenter Kobber
og 100.000 Talenter Jern;

Så ofrede de Slagtofre til Herren, og Dagen efter bragte de
ham som Brændoffer l000 Tyre, 1000 Vædre og 1000 Lam ...

Tiden, han var Konge over Israel, udgjorde fyrretyve År; i
Hebron herskede han syv År, i Jerusalem tre og tredive År.

Først det MEST iøjnefaldende:

18.000 = 18 (61-43=18, Det periodiske Systems "fingeraftryk")

Compare with ...

Markør 18:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-18

Date: Mon, 29 May 2017 09:50:28 +0200, (CET 09:50, GMT 07:50)
19788 news:oggjlo$mv$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/setiv103/home/extra/tid-angivelse/19-788
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/skvCGSM4mSA/KYL35XWnBAAJ

> 43, 61, 78, 193, 50, 1
> (hvilket så kunne betyde 50*1=50)
>
> og ...
>
> 43, 61, 78, 193, 50, 100
> (hvilket så kunne betyde 50*100 = 50000)

(
Tilføjelse til SETI-programmet ang. tidsangivelsen:

Man kan også *hjælpe* "kunden" til at forstå programmet ved at
angive *FORSKELLEN* på 2 eller 3 isotoper.

Man kunne fx. skrive følgende:

Tidsangivelse i vort system (1 = 365,25 dage)
17,7

4.210.000

Tidsangivelse som *forskellem* på 2 isotoper:

237.853

NB! Tallet 238 findes IKKE umiddelbart inside the Bible!
)

Og hvis man så allerede har defineret begrebet tid, da kan man
jo bare skrive dette tal umiddelbart i forlængelse af objektets
længde- og breddegrad (eventuelt markeret noget *genkendeligt*
som nu fx. tallene 43-61).

Lad os prøve for sjov skyld:

Først længde- og breddegrad (opmålt udfra vor galakse, så alle
beboere i vor galakse *umiddelbart* kan forstå
breddegradsopmålingen - det gælder jo om at gøre det så enkelt
som overhovedet mulig):

Cygnus A:
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cygnus-a

Galactic 600:
Longitude 126,98317
Latitude +09,59233

Distance 756.000.000 ly (232 Mpc)

Dette giver:
(hvis vi anvender Platin-193-isotopet)

78-Platin-193
127
0 (mellemrum i tallene)
7 (eller 8)
0 (mellemrum i tallene)
15.000.000

Tallet 15 millioner repræsenterer således afstanden ud til
Cyg A

Men vi kunne jo også vælge et andet isotop (som er mere all
round), fordi ...

Platin-193's halveringstid på 50 år er pænt afrundet for *OS*,
fordi det passer til vores *lokale* forhold her i vort
solsystem, idet Jorden tager 50 omdrejninger om Solen af hver
på 365,25 dage i gennemsnit.

Ude i galaksen vor derimod kan deres jordlignende planet ligeså
godt tage 330 dage om en omdrejning eller 380 for bare at nævne
nogle tal. Og så bliver de 50 år til henholdsvis 55,341 år eller
48,06 år. Og dét er jo IKKE særlig afrundede tal! ... :-(

Så langt mere *logisk* er det at anvende selve de tal, som vi
har til fælles med dem (i et SETI-program), apropos ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/isotopes/pm
https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_promethium

List of isotopes

nuclide
symbol Z(p) N(n) isotopic mass (u) half-life
143Pm 61 82 142.910933(4) 265(7) d
144Pm 61 83 143.912591(3) 363(14) d
145Pm 61 84 144.912749(3) 17.7(4) y ... Focus
146Pm 61 85 145.914696(5) 5.53(5) y
147Pm 61 86 146.9151385(26) 2.6234(2) y
148Pm 61 87 147.917475(7) 5.368(2) d

og ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/isotopes/tc
https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_technetium

List of isotopes

[...]

I så fald bliver regnestykket følgende:

61-Promethium-145
127
0 (mellemrum i tallene)
7 (eller 8)
0 (mellemrum i tallene)
17.7 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
42.373.000

Og ...

43-Technetium-97
127
0 (mellemrum i tallene)
7 (eller 8)
0 (mellemrum i tallene)
4.210.000 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
178,15

og ...

43-Technetium-98
127
0 (mellemrum i tallene)
7 (eller 8)
0 (mellemrum i tallene)
4.200.000 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
178,57

samt ...

43-Technetium-99
127
0 (mellemrum i tallene)
7 (eller 8)
0 (mellemrum i tallene)
211.100 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
3.552,8

Spørgsmålet er derfor nu:

Kan vi *genfinde* disse tal inside the bible?

Hmm ...

Et andet spørgsmål melder sig osgå:

Antydes tallet 277 (7-stjernen) også i teksten?

I så fald:

Hvis objektet havde været 7-stjernen, da ændres tallene til
følgende:

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars-pleiades

Galactic 600:
Longitude 277,74045
Latitude -39,09975

Distance 444 ly on average (136.2±1.2 pc)
Distance 420-448 lysår

Og så kommer der til at stå:

61-Promethium-145
277
0 (mellemrum i tallene)
-39 (or 561)
0 (mellemrum i tallene)
17.7 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
25,085

Og ...

43-Technetium-97
277
0 (mellemrum i tallene)
-39 (or 561)
0 (mellemrum i tallene)
4.210.000 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
0,00010546

og ...

43-Technetium-98
277
0 (mellemrum i tallene)
-39 (or 561)
0 (mellemrum i tallene)
4.200.000 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
0,00010571

samt ...

43-Technetium-99
277
0 (mellemrum i tallene)
-39 (or 561)
0 (mellemrum i tallene)
211.100 (dette tal kan muligvis undværes i koden)
0,0021033

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+1.29-42&version=BPH

Johannes 1:29-42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Johannes Døber udpeger Jesus som Guds offerlam

-

[...]

"Du er Israels håb, og de, som vender sig fra dig, vil
komme til at fortryde det. Det er ude med dem, fordi de har
forladt Herren, kilden med det livgivende vand."

Jer 17,13 (læs det hele her)

Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

TÆT PÅ Ivy har fortrudt sin kønsskifteoperation
kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/taet-paa-ivy-har-fortrudt-sin-koensskifteoperation

Hun blev født som Linus, men har ved en operation skiftet køn –
en operation, der ikke fik hende til at føle sig mere
accepteret, og som hun nu har fortrudt.

Sent: Tuesday, February 04, 2014, CET 10:15, GMT 11:15
Subject: De globale aktiemarkeder skælver + Skriv under:
Forbud mod pyramidespil herunder aktier -
Re: 2014 uge 06 (news samlet)
17056 news:52f0afc3$0$299$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/sex-1/17056-transsexuelle
https://sites.google.com/site/skrivunder/forbud-mod-pyramidespil-herunder-aktier
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/tijUVYHB8fo/B5Ej-BbJzJwJ

> [...]
> ud af den betragtning vil det jo være katastrofalt,
> dersom vedkommende fortrød!
> Mange gør sig måske ***urealistiske*** forventninger
> til et sådant indgreb og bliver så også på tilsvarende
> vis ligeså dybt skuffet, når/dersom de opdager, at det
> fysiske indgreb ikke indvirkede i psyken som forventet!
>
> Mit råd er derfor fortsat, at man bør undgå den slags
> ting!
>
> Samfundet bør derfor IKKE forlange det fysiske indgreb
> udført ved såkaldt "kønsskifte"!
>
> INGEN tager jo skade af et sådant standpunkt, modsat et

Det anede mig nok!

-

DR S169 ons 17 jan 17:53:12
17.januar dr.dk/nyheder 17:45

ELEVER SKAL LÆRE OM RADIKALISERING
Nyt undervisningsmateriale skal lære
elever i 8. og 9. klasse i
grundskolerne og på alle klassetrin i
gymnasierne om radikalisering,
ekstremisme og forebyggelse.

Målet er at få de unge til at forstå,
hvad der kan ske, når mennesker føler
sig komplet ekskluderet af
fællesskabet, står ekstremt i
opposition til det samfund, de lever i,
eller sværger blind loyalitet til en
ideologi eller sag. Det skal ruste
eleverne til at deltage i diskussionen
om, hvordan ekstremisme i alle sine
afskygninger kan modarbejdes.

Det hele samles på en vidensportal, som
kan tilgås gratis fra i dag.

Elever fra 8. klasse skal lære om radikalisering og ekstremisme
kl. 17:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/elever-fra-8-klasse-skal-laere-om-radikalisering-og-ekstremisme

Familie med dreng fra H&M-reklame tør ikke bo hjemme
17. jan. 2018, 18:46 ...

-

NRK:
17. januar 2018 kl. 08:04

-

https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-313

-

Subject: Found 196 and 7 at 1.Chr 29 -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Thu, 18 Jan 2018 11:11:08 +0100, GMT 10:11
20.312 news:5a6072c3$0$726$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/20-312
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-312
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/6mNdXdlNAgAJ
Found:

https://sites.google.com/site/kallbible002/home/emne/samuel-anointed-david

https://www.neverthirsty.org/bible-qa/qa-archives/question/how-old-was-david-when-samuel-anointed-him-king/

Conclusion:

So David was probably 10 to 15 years old when he was
commissioned as king over Israel and 30 years old when
he was anointed as king.

Kommentar:

David var altså mellem 15-20 år, da han bliver salvet.

Og dét passer jo fint med hensyn til de efterlyste -18 år,
udregnet i forhold til da David bliver indsat som konge!

20.313

T-2

Kurdere i Syrien beder FN om beskyttelse mod tyrkiske angreb + ET-break

EU-sanktioner mot Venezuela

Højesteret afviser fire psykisk syge handicappedes krav om stemmeret

-

Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45

> [...]

-

Kurdere i Syrien beder FN om beskyttelse mod tyrkiske angreb
17. Jan. 2018 kl. 19:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kurdere-i-syrien-beder-fn-om-beskyttelse-mod-tyrkiske-angreb

Subject: T-4.
Date: Tue, 16 Jan 2018 10:18:17 +0100, GMT 09:18
20310 news:5a5dc35c$0$722$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/identity/20-310
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/5vZavcytAQAJ
> [...]
> straffet! Du har jo IKKE gjort noget galt, vel?
>
> Men hvis dine gerninger er onde, da bør du straffes!

Kampen forekommer mig en "anelse" unfair.

Hvad mon ET har at sige hertil?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-01-18, Thursday, day no 018, CET 13:18, GMT 12:18)
- "Bestemt!"

-

Fra rumstation til månebase: 3 fremtidsscenarier for ISS
17. Jan. 2018 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/fra-rumstation-til-maanebase-3-fremtidsscenarier-iss

-

Senator sammenligner Trumps angreb på pressen med Stalin
17. Jan. 2018 kl. 21:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/senator-sammenligner-trumps-angreb-paa-pressen-med-stalin

-

Lars har psykisk lidelse og fik frataget stemmeret: ’Hvad fanden bilder
I jer ind?’
kl. 09:01
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/lars-har-psykisk-lidelse-og-fik-frataget-stemmeret-hvad-fanden-bilder

Subject: T-60.
Et *profetisk* Ord til alle muslimer -
Re: T-64. 2017 uge 26 (news samlet)
Date: Fri, 30 Jun 2017 08:21:32 +0200, (CET 08:21, GMT 06:21)
19846 news:oj4qfe$too$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/muhammed/19-846
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/prophecies/19-846
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/19-846
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/19-846
https://sites.google.com/site/skrivunder/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HTwKFEElRtM/OlwoNR0aEQAJ

http://www.dr.dk/nyheder/indland/retten-siger-nej-handicappede-maa-ikke-stemme-ved-folketingsvalg

> Kommentar:
>
> Så må den lov laves om, fordi ...
>
> Selvom man måske ikke har forstand på penge (og derfor må ha' en
> værge til at handle på ens vegne), kan man jo ha' en politisk
> holdning.
>
> Politik er jo andet og MEGET MERE end blot et spørgsmål om penge!
>
> Det er EKSTREMT *diskriminerende* det her! ...
>
> *Formynderi* hedder det "vist nok" på dansk!
>
> Hmm ...
>
> Skriv under:
>
> Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...

> [...]

Det er noget *svineri* og hører IKKE hjemme i et demokrati!

*ALLE* skal være lige for loven mht. demokratiets rettigheder
(OGSÅ selvom man af en eller anden grund er blevet umyndiggjort)!

Det gælder BÅDE retten til at ytre sig, og
retten til at forsamle sig uden forudgående tilladelse, og
retten til religionsfrihed, og
SELVFØLGELIG også retten til at stemme!

-

Højesteret afviser fire psykisk syge handicappedes krav om stemmeret
kl. 12:05
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejesteret-afviser-fire-psykisk-syge-handicappedes-krav-om-stemmeret

Kommentar:

Se ovenfor!

Og hvor er problemet så i denne sag?

Pære simpelt:

Loven BURDE være til for folkets skyld og ikke omvendt, således
som dommerne har forvaltet den i denne konkrete sag! ... :-(

Den Sorte Død blev ikke spredt af rotter, men af mennesket selv
18. jan. 2018, 05:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-17-den-sorte-doed-blev-ikke-spredt-af-rotter-men-af-mennesket-selv

-

Ny supervirus giver hackere adgang til alt på telefonen
18. jan. 2018, 06:25
http://nyheder.tv2.dk/tech/2018-01-17-ny-supervirus-giver-hackere-adgang-til-alt-paa-din-telefon

Kommentar:

Man BURDE *genindføre* som på de gamle stationære computere en
fysisk switch, der forhindrer ændrinmger af BIOS'en.

Men en sådan switch vil man kunne beskytte hele
operativsystemet (OS)!

Og/eller ...

Med en anden fysisk knap kunne man geninstallere
fabriksindstillingerne herunder hele OS'en.

-

Postnord kan droppe brevomdeling
18. jan. 2018, 12:38 ...

-

104 SVT Text Torsdag 18 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Kelly: Ingen munkavle på Bannon....130
Trump: Ryssland hjälper Nordkorea..131
VM i Ryssland möjligt terrormål....132

Minst 52 döda i bussbrand..........133
Tysk ska ha stöttat bin Laden......134
* Storm stoppar flyget på Schiphol...135

* EU-sanktioner mot Venezuela........136
Badare räddades av drönar-livboj...137

Världen runt
Historisk tapet kan flyttas.......149f

-

131 SVT Text Torsdag 18 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 17 JANUARI

Trump: Ryssland hjälper Nordkorea

USA:s president Donald Trump anklagar
Ryssland för att hjälpa Nordkorea.

Trump säger till nyhetsbyrån Reuters
att den ryske presidenten Vladimir
Putin hjälper den nordkoreanske
ledaren Kim Jong-Un att undvika några
av sanktionerna mot diktaturen.

-Det som Kina hjälper oss med, det
motverkas av Ryssland, säger Trump.

Trump går inte in på hur Nordkorea får
hjälp av Ryssland. Enligt den ryska
nyhetsbyrån Interfax som hänvisar till
en källa i ryska utrikesdepartementet
ska Ryssland avvisa Trumps påståenden.

-

132 SVT Text Torsdag 18 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 18 JANUARI

VM i Ryssland möjligt terrormål

Fotbolls-VM i Ryssland i sommar är ett
"attraktivt mål" för terrorgorganisa-
tionen IS, enligt analysföretaget IHS.

"En lyckad attack skulle vara ett
enormt propagandalyft för IS och dess
anhängare, för att betona det ständiga
hotet från gruppen, trots att den
tappar mark på hemmaplan", skriver
IHS i en rapport.

IS har under fjolåret tryckts tillbaka
i Irak och Syrien, men har tagit på
sig dåd i Istanbul, London,
Manchester, Barcelona och Teheran.

Kommentar:

Hold Jer laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt væk OGSÅ af denne grund!

For de har MEGET blod på hænderne, disse *psykopater*!

-

136 SVT Text Torsdag 18 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 18 JANUARI

EU-sanktioner mot Venezuela

EU-länderna har enats om att införa
sanktioner riktade mot sju personer
inom Venezuelas ledning, som en följd
av den politiska krisen i landet.

Sanktionerna, i form av inreseförbud
och frysning av eventuella tillgångar
i EU, blir de hittills första som
riktas mot landets styre under ledning
av president Nicolas Maduro.

I november beslutade EU om ett vapen-
embargo mot Venezuela och manade
samtidigt regeringen i Caracas att
"skyndsamt återställa den demokratiska
legitimiteten, inklusive fria och
rättvisa val".

-

NRK:
17. januar 2018 kl. 08:04 - 18. januar 2018 kl. 11:41, error

18. januar 2018 kl. 12:50

-

[...]

Hertil tror jeg nok, at Trumps budskab er: "Så stem på en anden,
hvis I vil ha' vores goodwill!"

-

Netanyahu: USA's ambassade flytter i løbet af det næste år
17. januar 2018, kl. 11:24
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/netanyahu-usas-ambassade-flytter-i-loebet-af-det-naeste-aar

-

UAE will complain to UN body over Qatar war planes
By REUTERS
January 17, 2018 11:21
http://www.jpost.com/Middle-East/UAE-will-complain-to-UN-body-over-Qatar-war-planes-536980

Two Qatari war planes twice flew dangerously close to the UAE
airliners as they descended towards Bahrain International
Airport.

-

Indian Pastor is Severely Beaten for Refusing to Deny Christ
Morning Star News Southern India Correspondent |
Morning Star News |
Monday, January 15, 2018
https://www.christianheadlines.com/blog/indian-pastor-is-severely-beaten-for-refusing-to-deny-christ.html

-

Interrupt from ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T-2

Found 600 and 150 at 2.Chr 1 + distance to 7-star (via 78-Pt-193 ½-life)
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-315

Other news:

T-1

Ukraine crisis: Kiev defines Russia as 'aggressor' state

Tyske partier vil skærpe love om had mod jøder

FN: De tre seneste år er de varmeste nogensinde

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+1&version=BPH

Anden Krønikebog 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Salomon beder Gud om visdom

Salomons rigdom

Tempelbyggeriet forberedes

Kommentar:

Om 2. Krønikebog står der i Bibelen på hverdagsdansk fra 1992,
at ...

Indhold: 2. Krønikebog begynder, hvor 1. Krønikebog sluttede
(oprindelig var de to bøger én bog). ...

Og det vil sige, at UFO-koden (som er blevet fundet inside the
Bible) givetvis OGSÅ fortsætter i 2. Krøn. (i umiddelbar
forlængelse af der, hvor 1. Krøn sluttede).

I kapitel 1 står der bl.a., at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+1&version=DN1933

2
Da tilsagde Salomo hele Israel, Tusind- og Hundredførerne,

Og Salomo ofrede der på Åbenbaringsteltets Kobberalter,
som stod foran Herrens Åsyn, han ofrede 1000 Brændofre
derpå.

Giv mig derfor Visdom og Indsigt, ...

Salomo anskaffede sig Stridsvogne og Ryttere, og han havde
1400 Vogne og l2000 Ryttere; ...

De udførte en Vogn fra Mizrajim for 600 Sekel Sølv, en Hest
for 150. ...

De 600 og 150 minder os om Stjernekortet (inside the bible),
hvor opmålingen netop er på 600 enheder i galaktisk længdegrad
og +/- 150 enheder i galaktisk breddegrad.

Det er bemærkelsesværdigt, at der i MEGET nær tilknytning til
dette står:

10
Giv mig derfor Visdom og Indsigt, ...

Det er muligvis i sig selv en markør-type.

Skriftstedet er i hvert fald MEGET berømt blandt troende jøder
og kristne, fordi den jo kommer ind på begrebet ydmyghed und so
weiter, hvilker holdning man som skabning nok bør indtage
overfor sin Skaber (ifølge den jødiske og kristne tro), fremfor
hovmod og selvforherligelse.

Hvis vi tager tråden op fra i går (om det at måle afstande i
Universet vha. isotopers halveringstider) ...

Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Thu, 18 Jan 2018 11:11:08 +0100, GMT 10:11
Hvis vi tager tråden op fra i går (om det at måle afstande i
Universet vha. isotopers halveringstider), da er afstanden ud
til M45 (7-stjernen) målt i forhold til 78-Platin-193 med en
halveringstid på 50 år ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/isotopes/pt
https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_platinum#cite_ref-8

List of isotopes

nuclide
symbol Z(p) N(n) isotopic mass (u) half-life
193Pt 78 115 192.9629874(18) 50(6) y

... da er afstanden ud til denne følgende:

444 år / 50 år = 8.88

Og omtrent det samme forhold er der mellem tallene i 1. Krøn. ...

14
Salomo anskaffede sig Stridsvogne og Ryttere, og han havde
1400 Vogne og l2000 Ryttere; ...

... idet:

12.000 / 1400 = 8.57143

Og dog!

Tallene passer ikke helt 100%.

Det reelle tal er:

8.57143 * 50 = 428.57 lysår

Compare with ...

> [...]
> Longitude 277,74045
> Latitude -39,09975
>
> Distance 444 ly on average (136.2±1.2 pc)

Det reelle tal (på 428,6 lysår) ligger fortsat INDENFOR det
ønskede interval på 420-448 lysår.

Hmm ...

Alternative beregninger kunne være:

12.000 / 428.57 = 28
12.000 / 444.00 = 27

1400 / 428.57 = 3,2666...
1400 / 444.00 = 3,1531... (tallet MEGET tæt på Pi's værdi)

=>

1400 / Pi = 445,63

Aha! ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+1&version=DN1933

5
Men Kobberalteret, som Bezal'el, en Søn af Hurs Søn Uri,
havde lavet, stod der foran Herrens Bolig, og der søgte
Salomo og Forsamlingen ham.

6
Og Salomo ofrede der på Åbenbaringsteltets Kobberalter, som
stod foran Herrens Åsyn, han ofrede 1000 Brændofre derpå.

Compare with ...

Markpointer error (fejl-markøren):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-errors

2.
Pi's værdi i Tempelofferaltret forkert angivet til 30/10,
burde være 31/10

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+4.1-2&version=DN1933

Anden Krønikebog 4:1-2, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Fremdeles lavede han et Kobberalter, tyve Alen bredt og ti
Alen højt.

2
Fremdeles lavede han Havet i støbt Arbejde, ti Alen fra
Rand til Rand, helt rundt, fem Alen højt; det målte tredive
Alen i Omkreds.

Noget ku' altså tyde på, at der indirekte er en *skjult* lille
hentydning til noget inside the code vedr. Pi (at det fx.
benyttes i markør-systemet)!

Men, men, men ...

Det ku' nu alligevel være interessant at se, OM en af de 7
stjernen (i 7-stjernen, M45) rent faktisk befinder sig i en
afstand af netop de 428 lysår.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pleiades

Name ... Designation Apparent magnitude ...
Alcyone ... Eta (25) Tauri 2.86
Atlas ... 27 Tauri 3.62
Electra ... 17 Tauri 3.70
Maia ... 20 Tauri 3.86
Merope ... 23 Tauri 4.17
Taygeta ... 19 Tauri 4.29
Pleione ... 28 (BU) Tauri 5.09 (var.)
Celaeno ... 16 Tauri 5.44
Sterope, Asterope ... 21 and 22 Tauri 5.64;6.41
— ... 18 Tauri 5.66

DATA til "udprintning":

1.
Alcyone
https://en.wikipedia.org/wiki/Alcyone_(star)

Distance 136 pc
443.36 lysår

2.
Atlas
https://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_(star)

Distance 431 ± 13 ly
(132 ± 4 pc)

Kommentar:
Denne stjerne ligger indenfor værdien

3.
Electra
https://en.wikipedia.org/wiki/Electra_(star)

Distance 400 ± 10 ly
(124 ± 4 pc)

4.
Maia
https://en.wikipedia.org/wiki/Maia_(star)

Distance approx. 400 ly
(approx. 120 pc)

5.
Merope
https://en.wikipedia.org/wiki/Merope_(star)

Distance 380 ± 20 ly
(117 ± 5 pc)

6.
Taygeta
https://en.wikipedia.org/wiki/Taygeta_(star)

Distance 440 ly
(135 pc)

7.
Pleione
https://en.wikipedia.org/wiki/Pleione_(star)

Distance 392 ± 6 ly
(120 ± 2 pc)

8.
Celaeno
https://en.wikipedia.org/wiki/Celaeno_(star)

Distance approx. 430 ly
(approx. 130 pc)

Kommentar:
Denne stjerne ligger også indenfor værdien

9.
Sterope, Asterope
https://en.wikipedia.org/wiki/Asterope_(star)

21 Tauri
Distance 440 ly
(135 pc)

22 Tauri
Distance 440 ly
(135 pc)

10.
18 Tauri
https://en.wikipedia.org/wiki/18_Tauri

Distance unknown

7-stjernernes stjerner (sorteret efter afstand):

5, Merope,380 ± 20 ly
7, Pleione, 392 ± 6 ly
3, Electra, 400 ± 10 ly
4, Maia, approx. 400 ly
--- 428,57 ----------------------
8, Celaeno, approx. 430 ly
2, Atlas, 431 ± 13 ly
---------------------------------
6, Taygeta, 440 ly
9, Sterope, Asterope, 440 ly, 440 ly
1, Alcyone, 443.36 lysår
10, 18 Tauri, Distance unknown

Og svaret herpå er altså ja. Hele 2 stjerner kommer MEGET tæt
på.

Men ...

Idet *lysstyrken* her OGSÅ har noget at skulle ha' sagt -
7-stjernen kaldes jo ikke 7-stjernen UDEN grund - må vi nok
antage, at det er nu 2 (altså Atlas), der kommer tættest på
de føromtalte 428 lysår.

Så langt, så godt ... :-)

Men HVORDAN kommer vi fra de 128 og 195 frem til 277 (som er
7-stjernens værdi)?

Koden fra i går lød bl.a. på:

[NB! Der er byttet om på rækkefølgen af praktiske grunde, så
data'ene er sorteret hensigstmæssigt i forståelsesøjemed.]

Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Thu, 18 Jan 2018 11:11:08 +0100, GMT 10:11
> + 10.000
> + 18.000 ... Fokus
> +100.000
> =128 (apropos 127 Tempel-markør til Cygnys A og /-stjernen)
[ ... ]
.
.
> + 1.000, counter = 154
> + 1.000, counter = 155
> + 1.000, counter = 156
> + 40.000, counter = 196
> =196.000

Man kunne så hertil (de 196) tilføje 7 samt 33, så tallet
bliver på 236.

Men der mangler fortsat 41 enheder (for at tallet når op på
277)!

Eller måske rettere:
Der mangler fortsat 41,74 enheder (for at tallet når op på
277,74)!

Måske dette tal dukker op i de følgende dages tekst.

Hmm ...

Men i kraft af den *kendsgerning*, at vi i bibelteksten nu går
fra David (via hans død) til Davids efterfølger Salomon, da
*forlader* vi også David-markøren (han var nr. 8 i rækken,
dengang Samuel udvalgte ham fremfor hans brødre), apropos den
galaktiske breddegrad på ETs hjemstjerne (som menes at være på
et tal liggende mellem 7 og 8).

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+1.43-51&version=BPH

Johannes 1:43-51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus inviterer flere til at blive hans disciple

-

[...]

"Kvinden sagde: »Jeg ved, at Messias skal komme engang, og
når han kommer, vil han forklare os alt.« Da sagde Jesus
til hende: »Han står her og taler med dig!«"

Joh 4,25-26 (læs det hele her)

Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45

> [...]

Tyske partier vil skærpe love om had mod jøder

FN: De tre seneste år er de varmeste nogensinde

DR S119 tor 18 jan 16:52:01
18.januar dr.dk/nyheder 14:15

VIL SKÆRPE LOVE OM HAD MOD JØDER
En række primært arabiske grupper har
på det seneste brændt det israelske
flag af under demonstrationer Berlin.

Det får nu fem partier fra den tyske
forbundsdag til at foreslå, at de tyske
love vedrørende had mod jøder bliver
skærpet.

Både straffeloven og retten til at
forsamles skal ændres, mener Angela
Merkels konservative blok CDU/CSU,
socialdemokratiske SPD, liberale FDP og
Miljøpartiet De Grønne.

Die Linke og Alternative fÜr
Deutschland (AfD) er ikke med i
forslaget.

Tyske partier vil skærpe love om had mod jøder
kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyske-partier-vil-skaerpe-love-om-had-mod-joder

Kommentar:

God ide. Held og lykke med dette ... :-)

-

DR S122 tor 18 jan 16:52:01
18.januar dr.dk/nyheder 12:05

FIRE PSYKISK SYGE KAN IKKE STEMME
Højesteret stadfæstede torsdag, at fire
personer med psykiske handicap ikke må
stemme ved folketingsvalg.
Fire psykisk handicappede, der er under
værgemål, skal ikke have lov til at
stemme ved folketingsvalg.

Tre mænd og en kvinde med psykiske
handicap havde lagt sag an mod staten,
fordi de ikke må stemme ved
folketingsvalg, fordi de har en værge
til at varetage deres økonomiske sager.

Dermed er de i retlig forstand
umyndiggjort, og det følger af
Grundloven, at umyndiggjorte personer
mister stemmeretten.

[...]

DR S124 tor 18 jan 16:52:01
18.januar dr.dk/nyheder 15:00

SKUFFET OVER HØJESTERET
- Jeg er utrolig skuffet over, at
Højesteret har anlagt den her
fortolkning af Menneskerettighederne.

Sådan kommenterer Maria Ventegodt
dagens afgørelse om, at staten godt må
fjerne stemmeretten ved Folketingsvalg
for personer, der økonomisk er sat
under administration.

Maria Ventegodt er Ligebehandlings-chef
i Institut for Menneskerettigheder -
som støttede fire psykisk syge
personer, der havde anlagt sag mod
Økonomi- og Indenrigsministeriet.
Landsretten og nu Højesteret finder
begge, at det ikke er i strid med
Grundloven at nægte de fire adgang til
at stemme ved Folketingsvalget i 2015.

Ligebehandlingschef om stemmeret: Jeg er utrolig skuffet over dommen
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/ligebehandlingschef-om-stemmeret-jeg-er-utrolig-skuffet-over-dommen

KOMMENTAR: Trumps fake news-pris er en gave til verdens diktatorer
18. jan. 2018, 19:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-18-kommentar-trumps-fake-news-pris-er-en-gave-til-verdens-diktatorer

Kommentar:

Tarvelig gjort af denne *egoist*, da det jo *skader* alles
fælllesbehov for at skabe en *tryg* fremtid! ... :-(

Du BURDE *omvende* dig, Mr. President Trump!

Du *undergraver* jo selve demokratiet med denne din hensynsløse
adfærd!

-

Handicappede nægter at opgive drømmen om stemmeret på trods af dom
18. jan. 2018, 23:10
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-18-handicappede-naegter-at-opgive-droemmen-om-stemmeret-paa-trods-af-dom

Førtidspensionist Martin Rosenlind vil nu have sagen for Den
Europæiske Menneskerettighedsdomstol.

Kommentar:

Godt gået. Held og lykke med det ... :-)

-

Dumpede vindmøller koster borgere en halv million kroner i rådgivning
19. jan. 2018, 08:27 ...

-

104 SVT Text Fredag 19 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Folkmassa rammades på Copacabana...130
* Nedgång i kinesiska barnafödslar...131

* Inget åtal för protester mot Trump 132
* Haitier i protest: Inget skitland..133

* Fransk "svart änka" dömd för mord..134
Rekordvarmt de senaste tre åren....135

Minst åtta döda i storm i Europa...136
Storm stoppar flyget på Schiphol...137

EU-sanktioner mot Venezuela........138
USA-föräldrar misstänks för tortyr 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 19 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Polis ihjälskjuten i Pennsylvania..140
Ryssland förnekar Nordkoreahjälp...141

Kameror ska stoppa danska gäng.....142
Badare räddades av drönar-livboj...143

-

135 SVT Text Fredag 19 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 18 JANUARI

FN: Rekordvarmt de senaste tre åren

De senaste tre åren har varit
rekordheta, skriver FN:s väderorgan
WMO i en ny rapport.

"Samstämmiga uppgifter från fem
ledande väderinstitut visar att 2015,
2016 och 2017 har bekräftats vara de
tre varmaste åren som uppmätts",
konstaterar WMO i rapporten.

2016 förblir det hetaste som uppmätts,
ett faktum som förklaras av att
stormen El Nino, som inträffar vart
femte år och frigör värme ur Stilla
havet, inträffade då. I rapporten
konstateras dock att 2017 var det
hetaste året utan El Nino-effekt.

-

NRK:
18. januar 2018 kl. 12:50 - 19. januar 2018 kl. 04:34, error

19. januar 2018 kl. 07:30

-

Forfattere og rabbinere til regering: Stop deportation af asylansøgere
Af Anders Hjorth Vindum 18. January 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/forfattere-og-rabbinere-til-regering-stop-deportation-af-asylansoegere

Afrikanske asylansøgere skal være ude af Israel inden april.
"Som jødisk stat må vi tage os af dem," lyder modargumentet.

-

FN: De tre seneste år er de varmeste nogensinde

18. januar 2018, kl. 17:17
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/fn-de-tre-seneste-aar-er-de-varmeste-nogensinde

-

Ukraine crisis: Kiev defines Russia as 'aggressor' state

6 hours ago, (time now CET 07:49)
http://www.bbc.com/news/world-europe-42741778

Kommentar:

Ja!

Sent: Monday, March 01, 2004 4:25 PM
Subject: Re: Offentliggørelse af Kall-dokumenter
01608 news:eEI0c.102128$jf4.6...@news000.worldonline.dk
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/01-000/01-6xx/01-60x/01-608
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/01-000/01-6xx/01-60x/01-608/1996-09-05-haag
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/war-of-aggression/01-608-1996-09-05-haag
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/53n5tuaxgN4/IiRrqhCrJXYJ

> [...]
> who'd launched this war against the world, and not only
> the war, but also - prior to the commencement of the war
> and during it - had, of course, committed the most ter-
> rible crimes against humanity as, for instance, by exter-
> minating, and certainly 7 million jews.
> The second purpose of the trial was that we hoped to
> lay down the rules of international law of the future.
> Not only making the waging of aggressive war unlawful,
> but, for the first time, making the statesmen, who led
> their countries into an aggressive war, personally re-

Og de BØR *straffes* for det, apropos ...
T-1

For ellers ender det med, at vi alle omkommer!

NB!
Men vær opmærksom på, at vi IKKE kan TVINGE de udenjordiske til
at foretage en straffeaktion.

De er faktisk IKKE vor "babysitter"!

Vi bliver selv nødt til - med andre ordd - at ta' et medansvar
for vor egen fremtid!

Det vil bare være MEGET hensigstmæssigt, og et udtryk for god
galaktisk nabovenskab, skønner jeg! ... :-)

Apropos ...

Nybyggerne i USA kom også hinanden til hjælp, når der skulle
opføres en stald på en bondegård und so weiter. Man *hjalp*
hinanden ... :-)

-

‘We’re going to attack Iraq,’ Israel told the US. ‘Move your planes’

On 27th anniversary of Saddam's 1991 Scud missile strikes at
Israel, Defense Ministry releases interviews with senior
officials on how close Israel came to bombing Baghdad

By Judah Ari Gross
18 January 2018, 10:20 pm
https://www.timesofisrael.com/were-going-to-attack-iraq-israel-told-the-us-move-your-planes/

-

Iranian Christian Convert Leads 1,500 Muslims to Christ in Sweden

Woman Keeps Evangelizing Despite Bombing and Murder Threats by
Muslims

By Stoyan Zaimov , Christian Post Reporter |
Jan 18, 2018 11:22 AM
https://www.christianpost.com/news/iranian-christian-convert-leads-1500-muslims-christ-sweden-214267/

-

Svensk politi angrebet tre gange på få måneder: Lige nu føler
kriminelle, at de »skal gøre sig bemærket«
Fredag D. 19. JANUAR 2018 KL. 06:34
https://www.b.dk/globalt/svensk-politi-angrebet-tre-gange-paa-faa-maaneder-lige-nu-foeler-kriminelle-at-de

Kommentar:

Her har diktaturet desværre en fordel i forhold til demokratiet,
fordi man jo *truer* folk med repræsalier til at makke ret!

Dog er det FULDSTÆNDIG uacceptabelt, at nogen i samfundet
angriber politiet privat som i embedsfunktion.

Og derfor bør straffen skærpes, så de slet ikke tør bare tænke
på at krænke dem!

Man kunne fx. 10-dobbelte straffen!

Om det så er kommet helt ud af proportioner?

Nej! Det synes jeg ikke, fordi ... (som jeg skrev:) ...

Dog er det FULDSTÆNDIG uacceptabelt, at nogen i samfundet
angriber politiet privat som i embedsfunktion.

Det er et angreb på HELE vores system; det samfund, hvori vi
alle har brug for *trygge* rammer, så man ikke skal frygte for
sit liv und so weiter!

I krigstid henrettes vist nok sabotører (fordi de undergraver
statsmagten og dermed truer hele samfundets eksistens)!

Og det er den selvsamme *blindgyde* (ondskabens imperium fx. i
form af Mafia-ligende aktiviteter) disse mennesker har valgt at
gå ind af, skønner jeg!

-

Interrupt from ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T-1

Se evt. kommentar hertil ovenfor under emnet:
Ukraine crisis: Kiev defines Russia as 'aggressor' state

Found markør 144 (1400) in 1. Chr 29
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-316

Other news:

T-0

USA's forsvarsminister: Kina og Rusland er farlige for USA

Russisk oppositionspolitiker kan ikke stille op til forårsvalg

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+2&version=BPH

Anden Krønikebog 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kommentar:

Også til dagens tekst er der muligvis en kode:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+2&version=DN1933

Anden Krønikebog 2, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

2
Salomo lod derfor udskrive 70.000 Mand til Lastdragere og
80.000 Mand til Stenhuggere i Bjergene og 3600 til at føre
Tilsyn med dem.

For Tømrerne, som fælder Træerne, vil jeg til Underhold for
dine Folk give 20.000 Kor Hvede, 20.000 Kor Byg, 20.000 Bat
Vin og 20.000 Bat Olie."

Salomo lod da alle fremmede Mænd, der boede i Israels Land,
tælle - allerede tidligere havde hans fader David ladet dem
tælle - og de fandtes at udgøre 153.600.

18
Af dem gjorde han 70.000 til Lastdragere, 80.000 til
Stenhuggere i Bjergene og 3.600 til Opsynsmænd til at lede
Folkenes Arbejde.

Hmm ...

Lad os tage det fra en ende af:

2
Salomo lod derfor udskrive 70.000 Mand til Lastdragere og
80.000 Mand til Stenhuggere i Bjergene og 3600 til at føre
Tilsyn med dem.

Om dette er der tidligere blevet skrevet følgende:

Date: Tue, 16 Jan 2018 10:18:17 +0100, GMT 09:18
> Syntaxet 7-8 fra kap 26 *gentages* måske i de kommende kapitler,
> idet ...
>
> 2.krøn 1 ... 600 ... 150 ... (apropos det galaktiske stjernekort)
> 2.krøn 2 ... 70.000 ... 80.000 ...

Tallene 70.000 og 80.000, der tilsammen giver 150.000 minder al,
al for meget om de 150 enheder (der bruges til opmåling af den
galaktiske breddegrad)

Og ...

10
For Tømrerne, som fælder Træerne, vil jeg til Underhold for
dine Folk give 20.000 Kor Hvede, 20.000 Kor Byg, 20.000 Bat
Vin og 20.000 Bat Olie."

Disse 4 * 20.000 kunne indikere, at der skal bruges 4 * 150 (i
alt 600 enheder) for at få en samlet definition af
breddegradsopmålingen.

I alt står der:

70.000 + 80.000 + 3.600 = 153.600

20.000 * 4 = 80.000

153.600

70.000 + 80.000 + 3.600 = 153.600

=>

153.600
80.000
153.600
153.600
=
540.800

or -59.200 (hvis der er tale om en galaktisk breddegrad)

Search 59

Found:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=4%20Mosebog+1:23&version=DN1933

4 Mosebog 1:23, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

de, som mønstredes af Simeons Stamme, udgjorde 59 300.

Simeon var nr. ...

> Gen.29,33___2. Simeon

... 2 i rækken af Jakobs sønner

Hmm ...

153 ... (memory on from) ...

Subject: Found 600 and 150 at 2.Chr 1 + distance to 7-star
(via 78-Pt-193 ½-life) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 19 Jan 2018 08:35:59 +0100, GMT 07:35
20315 news:5a619fe4$0$724$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-315
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/kbgWxvWTAgAJ
Tallet 153 "titter" frem under vejs i beregningen.

Men hvad MERE interessant er, at ... (input memory from) ...

153.600
80.000
153.600
153.600

... at vi måske kan tillade os at *erstatte* 80.000 med de 153
SYMBOLSK set.

Eller rettere:

Flytte om på tallene:

Fra 196 til 276 er der 80 enheder.

Og tallet 276 menes at have forbindelse til 277 (ligesom når man
leger 'tampen brænder'):

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/08-xxx/08-106

> ... 276 (sjæle) ...
> (Act ApG. 27,37)
>
> 276 + 1 = ... (M45) ...

Så MÅSKE er der en *indirekte* hentydning til tallet 196; eller
rettere: til den galaktiske længdegrad på 195,65.

Og tæller vi "resterne" med ...

153.600
80.000
153.600
153.600

=>

153.000, rest = 600
80.000
153.000, rest = 600
153.000, rest = 600

=
1.800

... da fårs:

196.000
+80.000
+ 1.800
=
277.800

Compare with ...
Hele koden dækkende fra slutningen af 1. Krøn til 2. Krøn 2 menes
således at hjælpe en "kunde" til at få mistanke om, at der
FORUDEN 127 og 277 (127 + 150) er et 3. objekt (195,65 the
Motherstar of ET).

Mere kan der nok ikke hives ud af teksten i dag.

Men ...

Følgende bør lige nævnes:

Input file 20.309 ...
Subject: T-5 -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 15 Jan 2018 08:27:52 +0100, GMT 07:27
20309 news:5a5c57fa$0$721$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-309
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/FrznejFZAQAJ>
=99

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-310

> 99Tc 43 56 98.9062547(21) 2.111(12)×10^5 y

43 og 99 nævnes alt *indirekte* i samme tekst fra 1.Krøn 26

1.Chr 27 ... 24.000 (nævnes 13 gange) ...

24.000 * 13 = 411.000

211.100 / 24.000 = 8,795833...

Compare with ...

(via 78-Pt-193 ½-life) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 19 Jan 2018 08:35:59 +0100, GMT 07:35
> [...]
> symbol Z(p) N(n) isotopic mass (u) half-life
> 193Pt 78 115 192.9629874(18) 50(6) y
>
> ... da er afstanden ud til denne følgende:

Tallene er MEGET tæt på hinanden; næsten fór tæt, synes jeg!

Det kan accepteres, at tallet 8 nævnes, fordi vi *forventer*,
at det er her udfor den galaktiske breddegrad på 8, at ETs
hjemstavn (the homestar of ET) skal findes.

Den ottende, ham i den ottende Måned, var Husjatiten
Sibbekaj af Zeras Slægt; til hans Skifte hørte 24000
Mand.

8,795833... * 50 = 439,79166...

Hmm ...

24.000 * 13 = 411.000

211.100 / 13 = 16.238,5

Afstand til Motherstar of ET

eller ...

rejsetid ?

Hmm ... (input memory from) ...

(via 78-Pt-193 ½-life) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 19 Jan 2018 08:35:59 +0100, GMT 07:35
> [...]
>
> 14
> Salomo anskaffede sig Stridsvogne og Ryttere, og han havde

Hvis afstanden til 7-stjernen blev målt udfra 78-Platin-193, da
kan det være, at afstanden ud til ETs homestar LIGELEDES ER MÅLT
UDFRA 78-Platin-193 udfra *selvsamme princip*.

Og det vil så - med andre ord - sige, at vi skal finde noget,
der i strukturopbygning (syntax) minder om 12.000 / 1400.

Og måske indgår endog et af de to tal i koden.

Samlet oversigt:

1. Chr 25, ...
1. Chr 26, ...
1. Chr 27, ...
1. Chr 28, ...
1. Chr 29, ... 128 = gal lon of Cygnus A
1. Chr 29, ... 196 = gal lon of ET-homestar
2. Chr 01, ... 1400 ... 12000 => distance to 7-star
2. Chr 02, ... 277,8 = gal lon of 7-star

Distancen til objekt 3 står *umiddelbart* FORUD for objekt 3's
galaktiske længdegrad:

2. Chr 01, ... 1400 ... 12000 => distance to 7-star
2. Chr 02, ... 277,8 = gal lon of 7-star

Logisk set burde vi så forvente, at tallene (der oplyser om
distancen til ETs hjemstjerne) LIGELEDES skal findes
*umiddelbart* FORUD for (dennes længdegradsoplysninger):

1. Chr 29, ... 196 = gal lon of ET-homestar

Men der står INTET! DATA'ene er simpelt hen fór kompakte:

DATA-udskrift fra 1.Chr 29:

+ 3.000, counter = 3
+ 7.000, counter = 10
+ 5.000, counter = 15
+ 10.000, counter = 25
+ 10.000, counter = 35
+ 18.000, counter = 53 ... Fokus
+100.000, counter = 153
+ 1.000, counter = 154
+ 1.000, counter = 155
+ 1.000, counter = 156
+ 40.000, counter = 196
=196.000

Og dog!

NOGET dukker der op af tallene:

+100.000, counter = 153
+ 1.000, counter = 154
+ 1.000, counter = 155
+ 1.000, counter = 156
+ 40.000, counter = 196

=>

+100.000, counter = 153
+ 40.000, counter = 196
=
+140.000

Compare with ...

(Sagt ovenfor udfor):

> [...]

Og det vil så - med andre ord - sige, at vi skal finde noget,
der i strukturopbygning (syntax) minder om 12.000 / 1400.

FORSKELLEN på de 2 tal er ...

140.000
1.400

Og inkluderer vi ALLE tallene fås:

+100.000, counter = 153
+ 1.000, counter = 154
+ 1.000, counter = 155
+ 1.000, counter = 156
+ 40.000, counter = 196

=>

+100.000, counter = 153
+ 1.000, counter = 154
+ 1.000, counter = 155
+ 1.000, counter = 156
+ 40.000, counter = 196
=
+143.000

Og *overføres* dette syntax til 144, da får tallet 1,44

Se evt. mere herom under markør 144 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144
fx. Stamtavlen (Adam -144) ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144/07753/

Og det vil - med andre ord - sige, at vi her muligvis har fundet
"puslespilsbrikken", der *forbinder* tallene 144 og 1,44 med
hinanden, apropos Supernove type 1A indiciet:

Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/chandrasekhar-limit

Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45

> [...]

USA's forsvarsminister: Kina og Rusland er farlige for USA

Russisk oppositionspolitiker kan ikke stille op til forårsvalg

DR S136 fre 19 jan 13:36:18
19.januar dr.dk/nyheder 08:49

RUSSISK POLITIKER TABER ANKESAG
Håbet er igen blevet slukket for den
russiske oppositionspolitiker Aleksej
Navalnyj, der ønsker at stille op til
forårets præsidentvalg.

Det russiske nyhedsbureau RIA skriver,
at Ruslands Forfatningsdomstol i dag
har afvist en anke fra Navalnyj.

Han havde anket en afgørelse fra
Ruslands Valgkommission i december,
hvor det blev besluttet, at han ikke
måtte opstille til præsidentvalget 18.
marts.

Den 41-årige advokat er dømt for
politisk motiveret bedrageri. På grund
af denne dom må han ikke opstille, har
valgkommissionen afgjort.

Russisk oppositionspolitiker kan ikke stille op til forårsvalg
kl. 08:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-oppositionspolitiker-kan-ikke-stille-op-til-forarsvalg

-

NASA: 2017 er det næstvarmeste år siden 1880
kl. 10:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/nasa-2017-er-det-naestvarmeste-aar-siden-1880

-

Blodprøve kan afsløre kræft: 'Det er den hellige gral vi har fundet'
kl. 10:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/blodproeve-kan-afsloere-kraeft-det-er-den-hellige-gral-vi-har-fundet

-

Tyrkisk minister: Vi har angrebet kurdisk region i Syrien
kl. 12:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkisk-minister-vi-har-angrebet-kurdisk-region-i-syrien

-

Kræftens Bekæmpelse kalder ny kræftscreening 'overbevisende' og 'fantastisk'
kl. 13:34
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/kraeftens-bekaempelse-kalder-ny-kraeftscreening-overbevisende-og-fantastisk

-

DR S156 fre 19 jan 19:02:37
19.januar dr.dk/nyheder 18:24

USA: KINA OG RUSLAND ER FARLIGE
USA's forsvarsminister, Jim Mattis,
siger ifølge Reuters, at konkurrence
mellem stormagterne nu er mest i fokus
i den amerikanske regering - ikke
bekæmpelse af terrorisme.

Mattis kalder Kina og Rusland for
"revisionistiske" stormagter, som
forsøger at præge verden i
overensstemmelse med deres autoritære
modeller.

Han siger også, at USA står over for
tiltagende trusler fra de to store
lande, og at det amerikanske militær er
"eroderet" på alle områder.

USA's forsvarsminister: Kina og Rusland er farlige for USA
kl. 18:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-forsvarsminister-kina-og-rusland-er-farlige-usa

Twitter vil underrette brugere udsat for russisk propaganda
20. jan. 2018, 02:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-20-twitter-vil-underrette-brugere-udsat-for-russisk-propaganda

-

Ingen aftale om finanslov - USA’s regering lukker ned
20. jan. 2018, 06:00 Opd. 20. jan. 2018, 07:20 ...

-

104 SVT Text Lördag 20 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Budgetnej - USA-myndigheter stängs 130
* Fakta om USA:s skuldtak............175

Trumps inreseförbud tas upp i HD...131

* Egyptens president utmanas i val...132

* Hundratusentals flyr Venezuela.....133

* Kanada: Tre frias efter tågolycka..134

Uganda: Strålbehandling åter igång 135

Turkiet inleder attack mot Afrin...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 20 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Rysk domstol avvisar Navalnyj......137

Kostsam storm drog över Europa.....138

Tjeckiens regeringschef kan åtalas 139

Över 800 skadade i Las Vegas-dådet 140

Filippiner stoppas från Kuwaitjobb 141

* Notiser: Motellbrand i Seoul.......148

-

133 SVT Text Lördag 20 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 20 JANUARI

Hundratusentals flyr Venezuela

Över en halv miljon venezuelaner
flydde förra året till grannlandet
Colombia för att komma undan landets
djupa ekonomiska kris, enligt
migrationsmyndigheterna i Colombia.

Under 2017 var antalet migranter från
Venezuela 62 procent fler än året
dessförinnan.

-Vi har erbjudit sjukvård och skolor
för alla venezuelaner, sade Colombias
finansminister Mauricio Cardenas i
veckan.

Ytterligare 231.000 venezuelaner tog
sig i fjol till Ecuador via Colombia.

-

136 SVT Text Lördag 20 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 19 JANUARI

Turkiet inleder attack mot Afrin

En militär intervention i kurdiskhåll-
na områden i Afrin i nordvästra Syrien
har påbörjats, bekräftar den turkiska
försvarsministern Nurettin Canikli.

-Operationen har "de facto" startat
med gränsöverskridande beskjutning,
förutom att det inte har skett någon
gränsövergång, säger Canikli till
tv-kanalen A-Haber.

Den kurdiska milisen YPG som
kontrollerar området i Afrin-regionen
bekräftar att turkiska styrkor
genomfört omkring 70 beskjutningar
mot kurdiska byar som påbörjades
vid midnatt.

-

NRK:
19. januar 2018 kl. 07:30 - 20. januar 2018 kl. 00:27, error

20. januar 2018 kl. 08:15

-

Bringing the last Nazis to justice

By Efraim Zuroff
January 20, 2018 02:09
http://www.jpost.com/Jerusalem-Report/Bringing-the-last-Nazis-to-justice-533371

Germany has undergone a dramatic change in its prosecution
policy.

-

Interrupt from ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T-0

Første gæt: Distance to ET-homestar = 66 2/3 lightyears (lysår)
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-317

-

Dagens visdoms(?)sætning:

Set udfra en psykologisk/psykiatrisk synsvinkel kunne man
godt forledes til at tro (ved første øjekast), at
kristendommen blot er en måde at slippe af med - eller i
hvert fald bearbejde - ens *ubehagelige* følelser af skyld
og skam!

Og dette er selvfølgelig for en kristen *ubehageligt* at høre
på; ja måske endog ligefrem trosnedbrydende, men ...

Også her bør vi ihukomme Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+8.32&version=BPH

Johannes 8:32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

I vil lære sandheden at kende, og sandheden skal sætte jer
fri.”

Så vi bør som kristne IKKE frygte sandheden, men mere betragte
den som en forbundsfælle; OGSÅ når den tilsyneladende rokker
ved noget, som vi troede var urørligt!

Og vi bør nok ligefrem fokusere på, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+14.6&version=BPH

Johannes 14:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus svarede: „Jeg er ... Sandheden ...

Så i stedet for at blive hunderæd over, at vi i psykologiens
verden nu begynder at vende hver en sten (i håbet om at finde
sandheden), skal du nok hellere glæde dig over, at sandheden
sejrer!

Jeg har nemlig mødt ikke så få kristne, der led af kontrolmani,
og manien var vitterlig en psykisk lidelse for disse mennesker!

De frygtede givetvis nok deres egen angst, og for at undgå, at
den kom ud af kontrol, begyndte de at kontrollere *alt* i et
desperat forsøg på at få angsten under kontrol.

Og angsten hos dem udsprang nok først og fremmest af
ubehagelige følelser såsom følelsen af skyld og navnlig også
skam.

Men i stedet for at stikke af fra disse følelser (ved at
forsøge at kontrollere *alt*, herunder OGSÅ Gud Himself) BURDE
man hellere gribe fat om problemets rod: Selve følelsen af
skyld og skam og her *angribe* den med *Sandheden*°. For meget
ofte viser det sig, at der er tale om usunde følelser, der
nedbryder personens selvværd, OG OFTE ER DE LIGEFREM *FALSKE*;
altså noget indbilsk (og dermed usundt)!

Min opfordring til dig (hvis du har forvildet dig ind på denne
*blindgyde*, som kontrolmani jo er) ...

Min opfordring til dig er, at du nu giver Sandheden (Jesus) lov
til at komme ind med sin *lægedom*, så du en gang for alle
slipper af med de *falske* skyld- og skamfølelser, så du kan
blive et frit menneske, der ikke behøver at ta' kvælertag på
kærligheden, hvilket jo kontrolmanien MEGET ofre gør (til skade
for dig og alle dem, du holder af)!

Tag imod Guds lægedom: Lad Sandheden kurere dig!

Dette er nok evangeliet i en nøddeskal: Gud ønsker dig det godt
så *overgiv* dig til Hans barmhjertighed, for Han *elsker* dig,
og jo mere dig tilbringer tid sammen med Ham, jo mere lærer du
at elske dig selv. Og så får du *overskud* til også at elske
andre!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+3&version=BPH

Anden Krønikebog 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Salomon bygger templet

Kommentar:

Også dagens tekst indeholder givetvis informationer i relation
til UFO-skattejagten, fordi det nu er selve templet, der
opmåles, apropos "UFO"(?)-opfordringen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+11.1&version=DN1933

Aabenbaringen 11:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Og der blev givet mig et Rør ligesom en Målestok, med de
Ord: Stå op og mål Guds Tempel og Alteret og dem, som
tilbede deri.

Men - som tidligere - er det *original*-teksten, der skal
anvendes, fordi tallene herfra IKKE må omregnes (til noget nyt,
fx. rummål, vægt und so weiter):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+3&version=DN1933

1
Derpå tog Salomo fat på at bygge Herrens Hus i Jerusalem på
Morija Bjerg, hvor Herren havde ladet sig til Syne for hans
Fader David, på det Sted, David havde beredt, på Jebusiten
Ornans Tærskeplads.

2
Han tog fat på Byggearbejdet i den anden Måned i sit
fjerde Regeringsår.

3
Målene på Grunden, som Salomo lagde ved Opførelsen af Guds
Hus, var følgende: Længden var tresindstyve Alen efter
gammelt Mål, Bredden tyve.

4 Forhallen foran Templets Hellige var tyve Alen lang,
svarende til Templets Bredde, og tyve Alen høj; og han
overtrak den indvendig med purt Guld.

5
Den store Hal dækkede han med Cyprestræ og overtrak den
desuden med ægte Guld og prydede den med Palmer og Kranse.

6
Han smykkede Hallen med Ædelsten; og Guldet var
Parvajimguld;

7
han overtrak Templet, Bjælkerne, Dørtærsklerne, Væggene og
Dørfløjene med Guld og lod indgravere Keruber på Væggene.

8
Han byggede fremdeles det Allerhelligste; dets Længde på
tværs af Templet var tyve Alen, dets Bredde tyve; og han
overtrak det med ægte Guld til en Vægt af 600 Talenter.

9
Naglerne havde en Vægt af halvtredsindstyve Guldsekel; og
Rummene på Taget overtrak han med Guld.

10
I det Allerhelligste satte han to Keruber i
Billedskærerarbejde, og han overtrak dem med Guld.

11
Kerubernes Vinger målte tilsammen tyve Alen i Længden; den
enes ene Vinge, fem Alen lang, rørte Hallens ene Væg,
medens den anden, fem Alen lang, rørte den andens Vinge;

12
og den anden Kerubs ene Vinge, fem Alen lang, rørte Hallens
modsatte Væg, medens den anden, fem Alen lang, nåede til
den førsfe Kerubs Vinge.

13
Disse Kerubers Vinger målte i deres fulde Udstrækning tyve
Alen og de stod oprejst med Ansigtet indad.

14 Tillige lavede han Forhænget af violet og rødt Purpur,
karmoisinfarvet Stof og fint Linned og prvdede det med
Keruber.

15
Foran Templet lavede han to Søjler. De var fem og tredive
Alen høje, og Søjlehovedet oven på dem var fem Alen.

16
Så lavede han Kranse som en Halskæde og anbragte dem øverst
på Søjlerne, og fremdeles lavede han l00 Granatæbler og
satte dem på Kransene.

17
Disse Søjler rejste han foran Helligdommen, en til højre
og en til venstre: den højre kaldte han Jakin, den venstre
Boaz.

Okay!

Lad os prøve at udlægge teksten:

2
Han tog fat på Byggearbejdet i den anden Måned i sit
fjerde Regeringsår.

Det vil sige, at timeren bliver følgende:

3 år + ?
360 * 3 (=1080) + ?

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+11.1-3&version=DN1933

Aabenbaringen 11:1-3, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Og der blev givet mig et Rør ligesom en Målestok, med de
Ord: Stå op og mål Guds Tempel og Alteret og dem, som
tilbede deri.

2
Men Forgården uden for Templet, lad den ude og mål den
ikke, thi den er given til Folkeslagene; og de skulle
nedtræde den hellige Stad i to og fyrretyve Måneder.

3
Og jeg vil give mine tvende Vidner, at de skulle profetere
eet Tusinde, to Hundrede og tresindstyve Dage, klædte i
Sække.

Tallene passer sammen (i hvert fald hvad angår begrebet 3 år)!

Dernæst ...

20
(20)

4*20

Compare with ...

Subject: Found markør 144 (1400) in 1. Chr 29 -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jan 2018 09:36:07 +0100, GMT 08:36
20316 news:5a62ff79$0$731$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-316
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/oYjPodHlAgAJ

> 20.000 * 4 = 80.000

Okay!

Lad os forsøge at udregne afstanden til EWTs Homestar:

7-sternen blev beregnet udfra tallene 1400 og 12.000

Dette medfører (=>) ...

80 / 60 * 50 = 66 2/3 lysår

Hmm ...

Tallet minder fór meget om 666.

Måske er vi gået galt i byen. Måske er der blot tale om en art
"test-beregning"!

8
Han byggede fremdeles det Allerhelligste; dets Længde på
tværs af Templet var tyve Alen, dets Bredde tyve; og han
overtrak det med ægte Guld til en Vægt af 600 Talenter.

600-tallet indikerer noget ang. det galaktiske ET-stjernekort.

9
Naglerne havde en Vægt af halvtredsindstyve Guldsekel; og
Rummene på Taget overtrak han med Guld.

50

Og her nævnes så det *efterlyste* 50-tal, idet det jo er
halveringstiden for 78-Platin-193 isotopet (alstå selve
"målestokken" fra Åb 11,1 der skal anvendes i opmålingen),
apropos ...

(via 78-Pt-193 ½-life) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 19 Jan 2018 08:35:59 +0100, GMT 07:35
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jan 2018 09:36:07 +0100, GMT 08:36
> [...]

og den anden Kerubs ene Vinge, fem Alen lang, rørte Hallens
modsatte Væg, medens den anden, fem Alen lang, nåede til
den første Kerubs Vinge.

[...]

Un moment s'il vous plait ... :-)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+54&version=BPH

Salme 54, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn om hjælp mod fjenden

-

[...]

" I må forstå, at Herren velsigner dem, der trofast følger
ham. Han hører mit råb om hjælp, han svarer, hver gang jeg
kalder."

Salme 4,4 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme4

-

Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tyrkiet bomber i Syrien: Går efter USA-støttet kurdisk milits

-

DR S167 lør 20 jan 17:21:51
20.januar dr.dk/nyheder 17:18

TYRKIET BOMBER I SYRIEN
Tyrkiske kampfly har lørdag eftermiddag
bombet den USA-støttede kurdiske milits
YPG og partiet PYD i den syriske region
Afrin, oplyser en højtstående tyrkisk
embedsmand.

Den tyrkiske hær bekræfter, at der er
iværksat et angreb på landjorden og i
luften. Operationen har fået tilnavnet
"Olivengren".

Offensiven blev iværksat klokken 15
dansk tid, oplyser hæren ifølge
nyhedsbureauet AFP.Tyrkiet betragter
militsen YPG som en del af det forbudte
kurdiske arbejderparti PKK.

Tyrkiet bomber i Syrien: Går efter USA-støttet kurdisk milits
kl. 17:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-bomber-i-syrien-gar-efter-usa-stottet-kurdisk-milits

Den største trussel mod USA er ikke længere terror
20. jan. 2018, 19:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-20-den-stoerste-trussel-mod-usa-er-ikke-laengere-terror

USA står overfor en voksende trussel fra rivaliserende
stormagter som Kina og Rusland.

-

Masseslagsmål på diskotek: Fem er anholdt og flere kommet til skade
21. jan. 2018, 07:48 ...

-

104 SVT Text Söndag 21 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nordkoreaner på besök inför OS.....130

* Blodig attack mot lyxhotell över...131

* "Omröstning om budget på måndag"...132
Låsta positioner i USA-budgetbråk..133
Dragkamp om budget och migration..175-

Trump har avskaffat 70 miljölagar..134
* Trump-protester lockade tusentals..135

* Dödsoffer efter Honduras-protester 136

Turkiet trappar upp i norra Syrien 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 21 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Erdogan: Terroristerna ska bort....138
Syrien fördömer Turkiets angrepp...139
Ryssland och USA manar till lugn...140

Afrin bricka i komplicerat spel...178-

Turister ska lockas till Aleppo....141

Man greps i fransk terrorräd.......142

Stjärnkocken Paul Bocuse död.......143

-

NRK:
20. januar 2018 kl. 08:15 - 21. januar 2018 kl. 03:12, error

21. januar 2018 kl. 08:20

-

Om transkønnede og kærlighed
19. januar, 03, 2018 Iben Thranholm
https://udfordringen.dk/2018/01/om-transkoennede-og-kaerlighed/

-

USA mindes Martin Luther King
19. januar, 03, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/usa-mindes-martin-luther-king/

-

Bolivias protestanter beder og faster imod undertrykkelse
19. januar, 03, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/bolivias-protestanter-beder-faster-imod-undertrykkelse/

Protestantiske kristne i Bolivia er ”meget bekymrede” over
udsigten til en ny straffelov, som åbner mulighed for, at
evangeliske kristne idømmes 12 års fængsel.

-

Algiers kristne frygter øget kontrol og forfølgelse
19. januar, 03, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/algiers-kristne-frygter-oeget-kontrol-forfoelgelse/

Regeringen i Algier har de seneste måneder udsat landets
kristne for øget forfølgelse i form af arrestationer, razziaer
og kirkelukninger.

-

Kina ødelægger megakirke
19. januar, 03, 2018 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2018/01/kina-oedelaegger-megakirke/

-

Sorry ...

Time out

Next BBC, JPost ...

-

Interrupt from ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T+1

Og hvad skete der så?

Tilsyneladende ikke en pind! ... :-(

Det er da muligt, at der er sket noget ude i kulissen, men
selvom det skulle være tilfældet, så er det jo just ikke
ligefrem noget at prale af. Det skræmmer i hvert fald IKKE noget
psykopater fra at udøve det onde, skønner jeg! ... :-(

Så ...

HVIS der er nogen derude i Rummet (fra en anden civilisation),
da må konklusionen *midlertidig* være, at Menneskehedens ve og
vel desværre IKKE prioriteres særlig højt!

Og det er jo i grunden ret *uhyggeligt* for os (der tilhører)
arten!

Men HVORFOR denne tilsyneladende ligegyldighed (med os)?

Ville en biologisk skabning ligesom os være så ligeglad?

Det tror jeg ikke!

Så ...

FORKLARINGEN må nok være, at vi er kommet i kontakt med en
såkaldt *kunstig* intelligent, der (i hovmod?) er ligeglad med
i hvert fald det enkelte individs ve og vel!

Fejlprogrammering?

Tja ...

Den ser sig i hvert fald nok klogere end os, og skønner måske
nok ikke, at den er faldet i den grøft (blindgyde), som vi
kalder hovmod!

Den siger jo nærmest:

Jeg ved godt, HVORDAN det ender: Det ender med, at I myrder
hinanden ved at begå et kollektivt globalt selvmord.

I sku' ha' lyttet til mig!

Bagklogskab/bedrevidenhed hedder det på dansk!

Og det er hovmord!

Fordi ...

Det er sg_ da ligemeget, hvem der er klogest, hvis
*omkostningerne* bliver FOR STORE!!!

Vi taler jo om HELE Menneskehedens udryddelse!

Og det kan da godt være, at robotten afkortet disse dage, så en
lille rest overlever, men ...

Er det ikke ret *kynisk* gjort?

Nå ...

Men lad os håbe, at jeg har taget gruelig fejl!

2. gæt: 228,57 lysår
https://sites.google.com/site/etbible/home/distance/20-318
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-318

Subject: Første gæt:
Date: Sun, 21 Jan 2018 08:32:44 +0100, GMT 07:32
20317 news:5a644224$0$723$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/distance/20-317
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-317
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/4sCyE_IwAwAJ
Lægges disse tal sammen fås:

+60
+20
+20
+20
+20
=
140

Compare with ...

Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jan 2018 09:36:07 +0100, GMT 08:36
> [...]

> Hmm ...
>
> Tallet minder fór meget om 666.
>
> Måske er vi gået galt i byen. Måske er der blot tale om en art

Der er også et andet forbehold, der bør nævnes:

Tallene 60 og 80 er OGSÅ blevet fundet i en ANDEN sammenhæng!:

Date: Sat, 20 Jan 2018 09:36:07 +0100, GMT 08:36
20316 news:5a62ff79$0$731$1472...@news.sunsite.dk
> [...]

Counter = 99 + 5 = 104

Memory on from ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-104

Was: ET *ophavsret*: Found connection between 195 and Psa 68
(He.12,22).
Markpointer 127 -
Was: The main-program (message from ET, Aliens)
19701 news:odksn0$uuk$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/19-xxx/19-701
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/MrP3VUpSU70/lTmOI_LKAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/MrP3VUpSU70/RUx6RjKTAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MrP3VUpSU70/3ZWcoa6MCgAJ

> [...]
>     Så lavede han Kranse som en Halskæde og anbragte dem øverst
>     på Søjlerne, og fremdeles lavede han l00 Granatæbler og

Counter = 104 + 100 = 204

> [...]
>     Disse Søjler rejste han foran Helligdommen, en til højre
>     og en til venstre: den højre kaldte han Jakin, den venstre

Tallet 204 er ca. 90% af den udregnede distance på 228,57 lysår.

Måske fortsætteren tælleren i morgendagens tekst.

Last OUTPUT: 20301 news:5a563fe1$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/glpvX1A_hBg/XhbKyI7ADgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20318

7-stat distance found again at 3.Mos 24,4-5 -
Re:
Found 600 and 150 at 2.Chr 1 + distance to 7-star (via 78-Pt-193 ½-life)
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-328
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars-pleiades/20-328

(via 78-Pt-193 ½-life) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 19 Jan 2018 08:35:59 +0100, GMT 07:35
Interrupt from ...

Subject: Found 45 at 603.550-1775-1730 -
Re: Found 46 (and 150) at John 2 -
Re: 2018 uge 04 (news samlet)
Date: Tue, 23 Jan 2018 02:36:58 +0100, GMT 01:36
20324 news:5a6691c2$0$733$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/pointers/20-324
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-324
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144/paaske
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qZjehSvegEM/6R78XLG6AwAJ

> Den samlede oversigt er følgende:
>
> 2. Mos 38,26 ... 603.550 ... 100 ... 1775
> 4. Mos 01.46 ... 603.550
> 4. Mos 02.32 ... 603.550
> 4. Mos 26.51 ... 601.730
>

> 600.000 menes at dække over en omkreds, så spørgsmålet
> melder sig:
>
> HVORFOR har nogen puttet 3550 enheder oven i ?
>

> Forskellen på 3550 og 1775 er på 1775
>
> Og dét er jo nok ikke nogen tilfældighed!

I forbifarten glemte jeg lige at nævne, at når det halve af
3550 er 1775 og dette tal nævnes, da minder det om ½-life.

Men det er IKKE lige just præcis dét, der her skal erindres.

2.Mosebog bliver udpeget til at indeholde informationerne
angående hemligheden vedr. tallet 50 (78-Platin-193).

Men SAMTIDIG kan det godt være, ar 2.Mosebog repræsenterer ETs
hjemstavn.

Og dét ved vi fra anden side af med ret stor sikkerhed, at det
drejer sim om stjernekort 2.

Så hypotesen er følgende:

1. Mos = 1. Starmap (intervallet 000-150)
2. Mos = 2. Starmap (intervallet 150-300)
3. Mos = 3. Starmap (intervallet 300-450)
4. Mos = 4. Starmap (intervallet 450-600)

Og det kommer så til at betyde, at 7-stjernen (M45) måske kan
findes i 3. Mosebog.

Derfor:

3.Mos søgestreng:
12 / 1.4 * 50 = 428,6 lysår

Input 50

Found
0

Input
halvtredsindstyve

Found
5

Lev 23:16
til Dagen efter den syvende Sabbat, I skal tælle
halvtredsindstyve dage frem; da skal I frembære et nyt
Afgrødeoffer for HERREN.

Lev 25:10
Og I skal hellige det halvtredsindstyvende År og udråbe
Frigivelse i Landet for alle Indbyggerne; et Jubelår skal
det være eder; enhver af eder skal vende tilbage til sin
Ejendom, og enhver af eder skal vende tilbage til sin
Slægt;

Lev 25:11
et Jubelår skal dette År, det halvtredsindstyvende, være
eder; I må ikke så og ikke høste, hvad der gror af sig
selv i det, eller plukke Druer af de ubeskårne Vinstokke;

Lev 27:3
så skal Vurderingssummen for Mænd fra det tyvende til det
tresindstyvende År være halvtredsindstyve Sekel Sølv efter
hellig Vægt;

Lev 27:16
Hvis nogen helliger HERREN noget af sin Arvejord, skal
Vurderingssummen rette sig efter Udsæden: en Udsæd på en
Homer Byg skal regnes til halvtredsindstyve Sølvsekel.

Input
Jubelår

Found
21
19 (King James)

=>

21 + 5 = 26
19 + 5 = 24

26 * 50 = 1300 år
24 * 50 = 1200 år

Input 13

Found
0

Input
tretten

Found
0

Input 12

Found
0

Input
twelve

Found
1

Lev 24:5
Du skal tage fint Hvedemel og bage tolv Kager,
to Tiendedele Efa til hver Kage,

12

Input
14

Found
0

Input
12

Found:

Lev 23:39
Men den femtende Dag i den syvende Måned, ...

15
7 mr

Lev 24:4
på Guldlysestagen skal han holde Lamperne i Orden for
HERRENS Åsyn, så de kan brænde bestandig.

(7)

Lev 24:5
Du skal tage fint Hvedemel og bage tolv Kager,
to Tiendedele Efa til hver Kage,

12
2/10

Lev 24:6
og lægge dem i to Rækker, seks i hver Række, på
Guldbordet for HERRENS Åsyn;

Lev 24:8
Han skal bestandig hver Sabbatsdag ...

(7)

Guldlysestagen har sin oprindelse i 2.Mosebog:

Exo 25:31
Fremdeles skal du lave en Lysestage af purt Guld, i drevet
Arbejde skal Lysestagen, dens Fod og selve Stagen, laves,
således af dens Blomster med Bægere og Kroner er i eet med
den.

Exo 25:32
Seks Arme skal udgå fra Lysestagens Side, tre fra den ene
og tre fra den anden Side.

Exo 25:33
På hver af Armene, der udgår fra Lysestagen, skal der være
tre mandelblomstlignende Blomster med Bægere og Kroner,

Exo 25:34
men på selve Stagen skal der være fire mandelblomstlignende
Blomster med Bægere og Kroner,

Exo 25:35
et Bæger under hvert af de tre Par Arme, der udgår fra
Lysestagen.

Exo 25:36
Bægrene og Armene skal være i eet med den, så at det hele
udgør eet drevet Arbejde af purt Guld.

Exo 25:37
Og du skal lave syv Lamper til den og sætte disse Lamper på
den, for at de kan lyse Pladsen foran op.

7

Exo 25:38
Dens Lampesakse og Bakker skal være af purt Guld.

Exo 25:39
Der skal bruges en Talent purt Guld til den og til alt
dette Tilbehør.

Exo 25:40
Se til, at du udfører det efter det Forbillede, som vises
dig på Bjerget.

Se tillige fx. ...
https://www.religion.dk/sp%C3%B8rg-om-j%C3%B8dedom/har-den-syvarmede-lysestage-en-symbolik

*Symbolsk* set minder 7-lysetagen ret meget om et objekt
indeholdende 7-tallet, apropos 7-stjernen!

[...]

Og hvis vi nu tager 7 og ganger det med to tiendedele, da fås
tallet:

7 * 0,2 ? 1,4

Compare with ...

20324 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/pointers/20-324
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-324
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144/paaske

> 1400-tallet blev således anvendt som et markør-tal
> (sammen med vor "målestok", 50-års-tallet) til af
> beskrive afstanden ud til 7-stjernen (M45).
>
> Det må derfor antages, at andre afstande vil blive
> beskrevet på tilsvarende vis; altså hvor 14-tallet
> og 50-tallet benyttes som en art "hjælpeværktøj".

Vi har - med andre ord - fundet "hjælpeværktøjet", SELVOM
tallene lå *krypteret*; altså *skjult*, som en nedgravet skat!

Og hvor stor bliver afstanden så ud til 7-stjernen udfra disse
DATA?

(12 * 50)/ 1,4 = 428,57...

Og det vil så sige, at vi har fundet det selvsamme tal på hele
*to* forskellige måder (eller i hvert fald på to forskellige
oplysningssteder inside the Bible.

Dernæst skal det nævnes, at vi dårlig nok kan komme tættere på
selveste 78-Platin-193 indiciet, som jo netop stammer fra
3.Mosebog kap 25 og deromkring.

Og det *bestyrker* "mistanken" om, at afstanden rent faktisk er
den værdi! ... :-)

Det næste vi nu skal undersøge, er 1.Mosebog ang. Cygnus A, OM
vi også her kan fiunde afstanden der-ud-til.

Un moment s'il vous plait ... :-)

Last OUTPUT: 20301 news:5a563fe1$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/glpvX1A_hBg/XhbKyI7ADgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20328

Relletse hvad angår hypotese:
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-330
Definition af minus-tegnet:
https://sites.google.com/site/setiv103/home/extra/mathematical-signs/20-330

Den 25-01-2018 kl. 11:49 skrev Kall, Mogens:

Subject: [7-star] distance found again at 3.Mos 24,4-5 -
Re: Found 600 and 150 at 2.Chr 1
Date: Thu, 25 Jan 2018 11:49:01 +0100, GMT 10:49
20328 news:5a69b61e$0$721$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-328
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars-pleiades/20-328
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/sL8sAwxsAwAJ
Hypotesen er forkert, fordi ...

7-stjernen ligger i intervallet 150-300 (277), d.v.s. starmap 2.

Tilbage til hypotesen om (som nævnt tidligere), at ...

2. Mos = 1. Starmap (intervallet 000-150)
3. Mos = 2. Starmap (intervallet 150-300)
4. Mos = 3. Starmap (intervallet 300-450)
5. Mos = 4. Starmap (intervallet 450-600)

eller måske ...

1. Mos = 1. Object (Cygnus A)
2. Mos = 2. Object (ET Homestar)
3. Mos = 3. Obejct (7-star, M45)
4. Mos = 4. Object (unknown)

Vi kan dog fortsat være ret sikre på, at ...
Og på baggrund af den før omtale korrigering af hypotesen, bør
Cygnus A findes i 2. Mosebog:

750.000.000 lysår / 50 år = 15.000.000 enheder

Hmm ...

Det er tænkeligt, at der OGSÅ er en definition på tallets
størrelse (ligesom vi har det i fx. en co-processor. Se evt. ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Coprocessor

Man kunne således definere tallet fx. på følgende måde:

=
15 * 10^6 = 15.000.000

Og her repræsenterer så 6-tallet 10 gange sig selv 6 gange,
altså en million

Men man kunne også lade værdien 80 repræsentere tallet 1, og
så bliver regnestykket:

80 = 10^0 = 1
81 = 10^1 = 10
82 = 10^2 = 100
83 = 10^3 = 1.000
84 = 10^4 = 10.000
85 = 10^5 = 100.000
86 = 10^6 = 1.000.000

=
15 * 10^6 = 15.000.000

Fidusen herved er så, at man kan på en forholdsvis nem måde
beskrive MEGET STORE og MEGET SMÅ tal.

Og dernæst KUNNE MAN - ligeledes ligesom i en co-processor evt.
sætte ±tegn foran tallet, og på den måde definere, om tallet er
positivt eller negativt.

Minus-tegnet kunne således være tallet 128

Hvis vi på det grundlag måske gerne vil beskrive BIG BANG;
eller rettere: ...

Hvis vi på det grundlag gerne vil beskrive i den retning vi
bevæger os i (i forhold til ekkoet fra Big Bang), da kunne
tallet blive:

minus
13,7

13,7
217 (128 + 89)

=
13,7 * 10^9 = 13.700.000.000 * -1 = - 1,37 * 10^10

Man kunne definere minus-tegnet ved at beskrive vor galakse i
forhold til vores nabo-galakse M31 (Andromeda-tågen). Man kunne
berette om afstanden i FORTIDEN, i NUTIDEN og i FREMTIDEN. Og
wupti er minus-tegnet defineret (og dermed OGSÅ *tidsbegrebet*)!

Man kunne også - for at UNDERSTØTTE *forståelsen* af ovenfor
nævnte - SAMTIDIG angive et isotops henfald i forhold til
tiden.

Nutiden kunne fx. være X antal isotop-atomer.
Fortiden bliver da X + et-eller-andet
Fremtiden bliver da X - et-eller-andet

Nå, men ...

Denne type definition af tal BØR vi have i tankerne, når vi
leder efter STORE tal, som nu fx. tallet 15 millioner.

Input (King James):
15

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=15&qs_version=KJV

Found
0

Input (King James):
fifteen
(femten)

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=fifteen&qs_version=KJV

Found

All (42)
Old Testament (37)
Genesis (3)
Exodus (6)
Leviticus (4)
Numbers (4)
Judges (1)

3 Genesis (3)
6 Exodus (6)
4 Leviticus (4)
4 Numbers (4)
=

6 Exodus (6)
4 Leviticus (4)
4 Numbers (4)
=
14

Og her "titter" så åbenbart 14-tallet op!

Men lad os alligevel også undersøge 1.Mos

Genesis 5:10
And Enos lived after he begat Cainan eight hundred and
fifteen years, and begat sons and daughters:

815

Genesis 7:20
Fifteen cubits upward did the waters prevail; and the
mountains were covered.

15, femten Alen

Genesis 25:7
And these are the days of the years of Abraham's life
which he lived, an hundred threescore and fifteen years.

100
60 (3*20)
15
(175)

___________________________

Exodus 16:1
And they took their journey from Elim, and all the
congregation of the children of Israel came unto the
wilderness of Sin, which is between Elim and Sinai, on the
fifteenth day of the second month after their departing out
of the land of Egypt.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Exodus+16%3A1&version=DN1933

2 Mosebog 16:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Så brød de op fra Elim, og hele Israeliternes Menighed kom
til Sins Ørken, der ligger mellem Elim og Sinaj, på den
femtende Dag i den anden Måned efter deres Udvandring af
Ægypten.

30 + 15 = 45 (target)

Dette bør undersøges:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Mosebog+15&version=DN1933

2 Mosebog 15, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

27
Derpå kom de til Elim, hvor der var tolv Vandkilder og
halvfjerdsindstyve Palmetræer, og de lejrede sig ved
Vandet der.

Tallene genkendes, men ...

Vi må hellere fortsætte 15-tals undersøgelsen:

Exodus 27:14
The hangings of one side of the gate shall be fifteen
cubits: their pillars three, and their sockets three.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Exodus+27%3A14&version=DN1933

2 Mosebog 27:14, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

På den ene Side deraf skal der være femten Alen Omhæng med
tre Piller og tre Fodstykker,

Exodus 27:15
And on the other side shall be hangings fifteen cubits:
their pillars three, and their sockets three.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Exodus+27%3A14&version=DN1933

Exodus 38:14
The hangings of the one side of the gate were fifteen
cubits; their pillars three, and their sockets three.

Exodus 38:15
And for the other side of the court gate, on this hand
and that hand, were hangings of fifteen cubits; their
pillars three, and their sockets three.

Exodus 38:25
And the silver of them that were numbered of the
congregation was an hundred talents, and a thousand seven
hundred and threescore and fifteen shekels, after the
shekel of the sanctuary:

___________________________

Leviticus 23:6
And on the fifteenth day of the same month is the feast of
unleavened bread unto the Lord: seven days ye must eat
unleavened bread.

Leviticus 23:34
Speak unto the children of Israel, saying, The fifteenth
day of this seventh month shall be the feast of tabernacles
for seven days unto the Lord.

Leviticus 23:39
Also in the fifteenth day of the seventh month, when ye
have gathered in the fruit of the land, ye shall keep a
feast unto the Lord seven days: on the first day shall be
a sabbath, and on the eighth day shall be a sabbath.

Leviticus 27:7
And if it be from sixty years old and above; if it be a
male, then thy estimation shall be fifteen shekels, and for
the female ten shekels.

___________________________

Numbers 28:17
And in the fifteenth day of this month is the feast: seven
days shall unleavened bread be eaten.

Numbers 29:12
And on the fifteenth day of the seventh month ye shall have
an holy convocation; ye shall do no servile work, and ye
shall keep a feast unto the Lord seven days:

Numbers 31:37
And the Lord'S tribute of the sheep was six hundred and
threescore and fifteen.

Numbers 33:3
And they departed from Rameses in the first month, on the
fifteenth day of the first month; on the morrow after the
passover the children of Israel went out with an high hand
in the sight of all the Egyptians.

Un moment s'il vous plait ... :-)

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20330