2015 uge 47 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2015-11-16, Monday, day no 320 in the year ... ]
[ ... ]
> 1004 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?

Svar 1:

Hmm .. (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Jeg ville øjeblikkelig ta' kontakt til vores allierede
i NATO og/eller EU og forsøge at overbevise dem om
***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!

Hvorfor ?

Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
favorisering af eksilregeringer til erstatning for
et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)

Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
skønner jeg!

Svar 2:

Nu ikke længere blot et udsagn:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
Subject: 2015 uge 47 (news samlet)
18763 news:n2c4dd$skh$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/x0ohasJ9akY/aIsxNeizFQAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Espersen modererer: Vi skal ikke jage kvinder og børn
S: DF Opfordrer til krigsforbrydelser

-

DR S147 søn 15 nov 21:33:01
15.november dr.dk/nyheder 11:04

DF: VI SKAL BOMBE CIVILE I IS-KAMP
Den internationale koalition, som
kæmper mod Islamisk Stat (IS) skal
begynde at bombe civile mål - også
steder, hvor der opholder sig kvinder
og børn.

Sådan lyder meldingen fra Dansk
Folkepartis udenrigsordfører, Søren
Espersen, til TV2 efter fredagens
attentater i Paris.

- Vi bomber ikke der, hvor der er
civile, men det er vi nødt til at
begynde på. IS går jo i dækning bag
kvinder og børn i landsbyer og byer, og
de ved, at vi som gentlemen ikke
bomber. Det må have en afslutning,
siger han ifølge TV2.dk.

DF: Vi skal bombe civile i kampen mod IS
kl. 11:04
http://www.dr.dk/nyheder/politik/df-vi-skal-bombe-civile-i-kampen-mod

-

#Minflugt - Iran 1984: Vi fik aldrig sagt farvel
kl. 11:30
http://www.dr.dk/nyheder/indland/minflugt-iran-1984-vi-fik-aldrig-sagt-farvel

-

Thulesen tager ikke afstand fra Espersen: Ingen nemme løsninger i krigszone
kl. 13:02
http://www.dr.dk/nyheder/politik/thulesen-tager-ikke-afstand-fra-espersen-ingen-nemme-loesninger-i-krigszone

-

Glem PIN-koden - nu kan du bruge fingeraftryk på dit plastikkort
kl. 14:00
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/glem-pin-koden-nu-kan-du-bruge-fingeraftryk-paa-dit-plastikkort

-

DR S155 søn 15 nov 21:33:01
15.november dr.dk/nyheder 14:11

S: OPFORDRER TIL KRIGSFORBRYDELSER
Dansk Folkepartis næstformand og
udenrigsordfører, Søren Espersen,
opfordrer til krigsforbrydelser, når
han siger, at den vestlige koalition
skal angribe civile mål i kampen mod
Islamisk Stat (IS).

Det mener flere fremtrædende medlemmer
af Socialdemokraterne.

- Det er direkte at opfordre til
krigsforbrydelser og brud på Geneve-
konventionerne, som handler om, at man
selvfølgelig i krig skal forskåne
uskyldige civile, som er i
krigsområdet, siger Jeppe Kofod, som er
formand for partiets gruppe i Europa-
Parlamentet, til Ritzau.

S: Espersen opfordrer til krigsforbrydelser
kl. 14:11
http://www.dr.dk/nyheder/politik/s-espersen-opfordrer-til-krigsforbrydelser

Kommentar:

Ja, det tør man da nok antyde!

-

DR S160 man 16 nov 07:40:53
16.november dr.dk/nyheder 00:02

KRITIK: DF OPFORDRER TIL TERROR
Det er at opfordre til terror, når
Dansk Folkepartis udenrigsordfører og
næstformand, Søren Espersen, kalder det
nødvendigt at angribe mål, hvor der
opholder sig civile.

Det mener Det Islamiske Trossamfund,
som i en pressemeddelelse tager skarpt
afstand fra Espersens udtalelser.

- Vi er i Det Islamiske Trossamfund og
hele det muslimske samfund i Danmark
dybt forargede over denne udtalelse.
Det er en direkte opfordring til at
begå terror. For det er, hvad det er,
når man direkte opfordrer til at gå
efter civile mål med henblik på at opnå
et politisk mål, hedder det i
udtalelsen.

Det Islamiske Trossamfund: DF opfordrer til terror
16. Nov. 2015 kl. 00:02
http://www.dr.dk/nyheder/politik/det-islamiske-trossamfund-df-opfordrer-til-terror

-

Terrorekspert: Stor udfordring at holde styr på 11.400 radikaliserede i Frankrig
kl. 06:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/terrorekspert-stor-udfordring-holde-styr-paa-11400-radikaliserede-i-frankrig

-

VIDEO Pariser: De gik tydeligt efter den franske befolkning
kl. 06:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-pariser-de-gik-tydeligt-efter-den-franske-befolkning

-

Anonymous erklærer krig mod IS: - Vi lader jer ikke slippe
kl. 07:53
http://www.dr.dk/nyheder/udland/anonymous-erklaerer-krig-mod-vi-lader-jer-ikke-slippe

Kommentar:

(Men I er jo selv ***lovløse*** og gør, hvad der passer Jer!)

Man bliver altså IKKE mere stueren af ... !

Eller vil I påstå, at nazisterne blev stuerene af at bekrige
kommunisterne (som jo - reelt set - var det rene diktatur) ?

Eller vil I påstå, at kommunisterne blev stuerene af at bekrige
nazisterne (som jo - reelt set - var det rene diktatur) ?

Nej vel!

I har ligesom IS ramt forbi målet, fordi I jo HÆVER Jer over
Loven og dermed skider højt og flot på alle andre end netop
lige Jer selv.

Genkender I ikke det umodne barn (i Jer selv), der laver en
scene nede i supermarkedet?

Mit råd til Jer er derfor:

Kæmp med ***lovlige*** midler, så I IKKE undergraver vores
samfund.

Ellers - hvis alle bare gør, som det passer dem - ender det
jo i anarki, og anarki er ødelæggende, hvor vi alle bliver
tabere! ... :-(

-

Frankrig: Flere angreb er på vej
kl. 08:25
http://www.dr.dk/nyheder/udland/frankrig-flere-angreb-er-paa-vej

Kommentar:

IS vil blive ved, lige indtil alle lande er lagt øde!

Hvis - symbolsk set - det handlede om et barn, da kan man
sige, at moderen i kærlighed til barnet vil ofre sig selv,
men den falske moder vil være ligeglad med barnets ve og vel
og lade det dø.

På samme måde er IS ligeglad med det hele, for det handler
mest af alt om magt, akkurak som psykopatens sygelige trang
til magt!

Men konsekvensen bliver, at folk i Europa bliver trætte af
folk fra Mellemøsten og fx. ikke længere vil hjælpe forfulgte
på flugt!

Og hvad værre er: Alle dem, der allerede er her i Europa, vil
blive mistænkeliggjort og dermed er kløften skabt, hvor
integrationen saboteres.

For IS er jo ligeglade med menneskeskæbner! ... :-(

Og på et tidspunkt bliver vi nødt til som samfund at internere
alle fra Mellemøsten, fordi vort samfund ikke kan bestå, hvis
ikke alle disse terrorangreb forhindres!

Vores opgave må derfor så blive at gøre denne internering så
skånsom som overhovedet mulig for de stakkels flygtninge.

Men vi kan ikke tillade at folk får lov til at løbe frit
rundt i vores samfund og ødelægge det med terror!

Håber I forstår dette, og tilgiver os, at vi er tvunget til
at gribe så drastisk ind og indskrænke Jeres bevægelsesfrihed
her i Danmark og i Europa og i resten af Verden.

Ærgeligt at vi er nødt til at gribe til så drastiske midler i
selvforsvar (men der er desværre ikke noget alternativ)! ... :-(

Hmm ...

Vi må vist hellere lige ha' en output nu.

Vrede over DF's bombe-udmelding: 'I har fået en hjerneblødning'
Af Natali Braagaard
15. november 2015, 12:40
http://politik.tv2.dk/2015-11-15-vrede-over-dfs-bombe-udmelding-i-har-faaet-en-hjernebloedning

... på de sociale medier ...

-

Livet kan sprede sig i rummet som en epidemi
Af Kirstine Møgelbjerg Østrup
15. november 2015, 13:45
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-11-15-livet-kan-sprede-sig-i-rummet-som-en-epidemi

-

Massegrave fyldt med lig af kvinder og børn fundet i Irak
Af Lasse Koldkjær Kristoffersen
15. november 2015, 16:33
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-15-massegrave-fyldt-med-lig-af-kvinder-og-boern-fundet-i-irak

Gravene er fundet i nærheden af byen Sinjar, der ligger tæt
ved den syriske grænse. Området har været kontrolleret af
terrororganisationen Islamisk Stat i mere end et år, men
blev befriet af kurdisk militær torsdag i sidste uge.

-

Espersen modererer: Vi skal ikke jage kvinder og børn
Af Mads Brandsen
15. november 2015, 20:16
http://politik.tv2.dk/2015-11-15-espersen-modererer-vi-skal-ikke-jage-kvinder-og-boern

- Jeg er ked af, hvis jeg har givet et indtryk af, at jeg
vil gå efter civile. Det var ikke hensigten, og det er ikke
min mening.

Sådan lyder det nu fra Dansk Folkepartis næstformand og
udlændingeordfører Søren Espersen, som føler sig misforstået.

104 SVT Text Söndag 15 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordåd i Paris
* Åklagare: Tre grupper bakom dåden 130-
Många utländska offer i Paris......132
* Rött, vitt och blått lyste i natt..133

Bombaren hade biljett till matchen 134
Analys: Nu finns IS i Europa......175-
Attackerna minut för minut........183-

Terrorattentat på fransk mark......185

* Hög säkerhet när Obama landade.....135

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 15 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Parisdåd kan drabba asylsökande....136

* Trump: Civila borde ha haft vapen..137

* Irak-invasion i demokratdebatt.....138

Positiva tongångar vid Syrienmöte..139

Politiker från Niger greps.........140

* Minst 10 döda i franska tågolyckan 141

* Mamma tros ha dödat flera spädbarn 142

-

NRK:
14 november 2015 kl. 19:33 - 15 november 2015 kl. 05:15, error

15 november 2015 kl. 09:30 - 15 november 2015 kl. 21:07, error

15 november 2015 kl. 22:06

-

Naser Khader efter terror i Paris: Vi skal tæmme udyret, hvor det er

Af Amalie Pil Sørensen
14. november 2015 17:20
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/naser-khader-vi-skal-taemme-udyret-hvor-det-er

Terrorangreb i Vesten er en del af Islamisk Stats
eksistensberettigelse. De hører først op, den dag
terrororganisationen er bekæmpet, siger Naser Khader
(K)

Vesten skal stoppe symptombehandlingen og intensivere
kampen mod Islamisk Stat, ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Disse redskaber anvender Kina til tortur
Kristian Jensen: Assad er ikke en del af løsningen mod IS

-
DR S175 man 16 nov 09:46:32
16.november dr.dk/nyheder 09:19

VIRKELIGHEDEN MÅ VI IKKE FORNÆGTE
Selvom fredagens terrorangreb i Paris
er et vanskeligt emne, så skal
forældrene tage snakken med deres børn,
mener næstformand Finn Juel Larsen fra
foreningen Forældre og Samfund.

- Det er fakta og virkelighed, og det
skal vi ikke fornægte vores børn.
Børnene skal forstå, at terror kan ske,
men det er ikke noget, vi må gå og
frygte til hverdag.

- På et tidspunkt vil børnene høre om
det, og så er det bedst, at det kommer
fra vi forældre, der kender børnene
bedst, siger Finn Juel Larsen.

Forældreformand efter terror: Vi må ikke fornægte virkeligheden for børnene
kl. 09:19
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/foraeldreformand-efter-terror-vi-maa-ikke-fornaegte-virkeligheden

-

DR S114 man 16 nov 09:46:29
16.november dr.dk/nyheder 09:33

MINISTER: ASSAD IKKE DEL AF IS-KAMP
Syriens præsident, Bashar al-Assad, er
"overhovedet ikke" en del af løsningen
i kampen mod Islamisk Stats (IS), mener
udenrigsminister Kristian Jensen (V).

Fredagens angreb i Paris, som IS har
taget ansvaret for, får ikke Kristian
Jensen til at ændre sin holdning.

- Han har slået en stor del af sin egen
befolkning ihjel, han har brugt kemiske
våben mod sin egen befolkning, og han
har været med til at give IS plads til
at blive så stærke, som de er. Assad
skal fjernes, siger Kristian Jensen.

Venstres udenrigsordfører, Michael Aas-
trup Jensen, har sagt, at IS skal fjer-
nes fra jorden.

Kristian Jensen: Assad er ikke en del af løsningen mod IS
kl. 09:33
http://www.dr.dk/nyheder/politik/kristian-jensen-assad-er-ikke-en-del-af-loesningen-mod

-

DR S125 man 16 nov 14:14:03
16.november dr.dk/nyheder 12:19

FORMAND FOR MOSKÉ VIL DIALOG MED IS
Formanden for Grimhøjmoskéen i Aarhus,
Oussama El-Saadi, opfordrer nu Vesten
til at forhandle med Islamisk Stat, IS,
i stedet for at bombe dem.
Han mener, at militær magt ikke har
virket, men har tilspidset situationen,
som det ses med angrebene i Paris.

Hvis Vesten gerne vil forhandle med
diktatorer som Syriens Assad, hvorfor
kan Vesten så ikke forhandle med IS,
spørger Oussama El-Saadi.

- Vi skal have en rigtig løsning. Jeg
siger det som dansker og beboer her i
landet. Jeg vil det bedste for mit
land. Det skaber flere problemer, hvis
vi kun finder en løsning på kort sigt.

Formand for moské: Vi skal finde en fredelig løsning med IS
kl. 12:19
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/formand-moske-vi-skal-finde-en-fredelig-loesning-med

-

DR S126 man 16 nov 14:14:03
16.november dr.dk/nyheder 13:15

DET GIVER IKKE MENING AT VÆRE BANGE
Fredagens blodige terrorangreb i Paris
har også rullet over tv-skærmen hjemme
på børneværelserne i weekenden. I dag
møder børn og unge i skole efter
begivenhederne, og skoleledere over
hele landet forklarer, at angrebene vil
blive debatteret og diskuteret i
klasselokalerne.
Liv Vedel går i 9.klasse på Gug Skole,
og hos hende har TV'et været tændt
uafbrudt, og hun beskriver det i to
overordnede ord: Voldsomt og
forfærdeligt.
Hvorfor vil nogen slå unge, uskyldige
mennesker ihjel? Vi har også talt om
risikoen, og at det ikke giver mening
at gå rundt og være bange.
Liv vedel, 9.klasse Gug Skole

Skolelever om terror: Det giver ikke mening, at gå rundt og være bange
kl. 13:15
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/skolelever-om-terror-det-giver-ikke-mening-gaa-rundt-og-vaere-bange

-

Tyrkiet advarede Frankrig om terrorist - to gange
kl. 13:28
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-advarede-frankrig-om-terrorist-gange

-

DR S136 man 16 nov 17:41:31
16.november dr.dk/nyheder 16:14

CIA-CHEF FORVENTER FLERE ANGREB
Den amerikanske efterretningstjeneste
CIA's direktør, John Brennan, advarer
om, at angrebene i Paris i fredags
formentlig vil blive fulgt op af flere
operationer fra Islamisk Stat.

- Sikkerhedstjenesterne arbejder på at
finde ud af, hvad de kan gøre for at
afdække det, siger han ifølge
nyhedsbureauet AFP.

- Det var ikke noget, man kunne
forberede på nogle dage. Det er noget,
der møjsommeligt og bevidst blev
planlagt over flere måneder i forhold
til, hvad de havde af ressourcer,
våben, eksplosiver og selvmordsbælter,
siger CIA-direktøren.

CIA-chef forventer flere angreb efter Paris-attentat
kl. 16:14
http://www.dr.dk/nyheder/udland/cia-chef-forventer-flere-angreb-efter-paris-attentat

-

Globalt vejrfænomen kan vise sig historisk kraftigt i år
kl. 18:59
http://www.dr.dk/nyheder/viden/miljoe/globalt-vejrfaenomen-kan-vise-sig-historisk-kraftigt-i-aar

Vejrfænomenet El Niño kan blive blandt historiens kraftigste
nogensinde.

-

DR S145 man 16 nov 20:26:53
16.november dr.dk/nyheder 19:33

SYV USA-STATER AFVISER SYRERE
Syv amerikanske stater nægter at tage
imod flere syriske flygtninge.

Staternes guvernører mener nemlig, at
det er for farligt at lade mennesker
fra det krigshærgede land komme ind i
USA efter fredagens angreb i Paris.

De syv stater er ifølge Reuters Texas,
Arkansas, Indiana, Louisiana,
Mississippi, Alabama og Michigan.

Flere juridiske eksperter kalder det
uklart, om guvernørerne kan forhindre
syrere i at komme ind i de syv stater.

Syv amerikanske stater afviser syriske flygtninge
kl. 19:33
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syv-amerikanske-stater-afviser-syriske-flygtninge

-

DR S147 man 16 nov 22:50:07
16.november dr.dk/nyheder 22:20

KERRY I PARIS: VIL VISE RESPEKT
Den amerikanske udenrigsminister, John
Kerry, er landet i Paris under et
enormt sikkerhedsopbud for at vise sin
respekt for ofrene efter fredagens
angreb.

Kerry, som taler flydende fransk, har
givet udtryk for solidaritet med "USA's
ældste allierede".

Både Kerry eller USA's præsident,
Barack Obama, blev kritiseret for ikke
at deltage i en fredsmarch i Paris i
kølvandet på angrebet på det satiriske
magasin Charlie Hebdo og et jødisk
supermarked i januar.

Af sikkerhedshensyn vil Kerry ikke
besøge de steder, som blev angrebet.

Kerry er kommet til Paris for at vise respekt for ofre
kl. 22:20
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kerry-er-kommet-til-paris-vise-respekt-ofre

-

DR S148 tir 17 nov 09:00:36
17.november dr.dk/nyheder 02:30

RAPPORT: 33.000 TERRORDRÆBT I 2014
Antallet af mennesker, der er blevet
dræbt i militante angreb, steg
eksplosivt sidste år, viser en ny
rapport på området udgivet af
tænketanken Institut for Økonomi og
Fred i USA.

Tænketankens årlige indeks viser, at
der i 2014 skete en stigning i antallet
af dræbte ved militante angreb - som i
rapporten betegnes som terror - på 80
procent til 32.658 dræbte i løbet af
året, skriver det tyske nyhedsbureau
dpa.

Oplysningerne bliver offentliggjort i
"Det Globale Terrorisme Index" fra
tænketanken.

Rapport: 33.000 mennesker dræbt i militante angreb i 2014
kl. 02:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/rapport-33000-mennesker-draebt-i-militante-angreb-i-2014

-

DR S165 tir 17 nov 09:00:37
17.november dr.dk/nyheder 08:56

AFHØRING AF PKK-LEDER FOR RETTEN
Østre Landsret skal nu afgøre, om den
fængslede leder af PKK, Abdullah Øca-
lan, skal vidne i en dansk straffesag
om påstået millionstøtte til terror.

I sagen er ti kurdiske mænd anklaget
for at have indsamlet store beløb til
fordel for Kurdistans Arbejderparti,
som står på flere terrorlister.

Onsdag eftermiddag skal landsretten
høre indlæg fra forsvarere og anklagere
om, hvorvidt det er nødvendigt at få
afhørt Abdullah Øcalan.

Det oplyser advokat Thorkild Høyer, der
sammen med en anden forsvarer står bag
anmodningen.

Kurdere kræver fængslet PKK-leder afhørt i dansk sag
kl. 08:56
http://www.dr.dk/nyheder/indland/kurdere-kraever-faengslet-pkk-leder-afhoert-i-dansk-sag

Disse redskaber anvender Kina til tortur
Af Bianca Gajda Kirkeby
15. november 2015, 22:45
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-15-disse-redskaber-anvender-kina-til-tortur

-

Svindelsag: Skat snydt for yderligere 2,9 milliarder kroner
Af Morten Nielsen
16. november 2015, 08:50
Opd. 16. november 2015, 09:01
http://politik.tv2.dk/2015-11-16-svindelsag-skat-snydt-for-yderligere-29-milliarder-kroner

-

Ekspert: Vi må vænne os til flere angreb fra IS - også i Danmark
Af Esben Christensen
16. november 2015, 20:28
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-16-ekspert-vi-maa-vaenne-os-til-flere-angreb-fra-is-ogsaa-i-danmark

Kommentar:

Under koldkrigen blev vi også udsat for terror fra
kommunisterne (styret af Kreml i Moskva), men her var
terroren aldrig rettet direkte mod civilbefolkningen!

-

Langsomt internet? Sådan kan du gøre din forbindelsen hurtigere
Af Thomas Jørgen Seerup
16. november 2015, 20:52
http://nyhederne.tv2.dk/tech/2015-11-16-langsomt-internet-saadan-kan-du-goere-din-forbindelsen-hurtigere

-

Enkemand efter Paris-terror sender stærk besked: Du får ikke mit had
Af Natali Braagaard
17. november 2015, 03:09
Opd. 17. november 2015, 03:23
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-17-enkemand-efter-paris-terror-sender-staerk-besked-du-faar-ikke-mit-had

104 SVT Text Måndag 16 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordåden i Paris
* Över 150 tillslag i Frankrike......130
* Tyst minut för Paris i dag........131-
* Fransk hämndattack mot IS-fäste....133

Jagad släppt av polis efter dåden 134-
Parisborna manifesterar spontant...136
Analys: Nu finns IS i Europa......175-

Attackerna minut för minut........183-

* Terrorattack mot Istanbul stoppad..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 16 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Cameron: Sju terrordåd förhindrade 138

* Guantanamo-fångar till Emiraten....139

* FN-chefen till Nordkorea...........140

* Kambodja ska gripa oppositionell...141

* Dödlig eldstrid på Västbanken......142

Flera gripna efter Beirutdåd.......143

* Nu kan gaypar gifta sig på Irland..144

-

104 SVT Text Måndag 16 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 18 Nyhetsrullen 188

Terrordåden i Paris
Hollande: Vi är i krig............130-
Två gripna åtalas för terrorism...132-
Hjärnan bakom dådet identifierad...134

Ytterligare två identifierade......135
Över 150 tillslag efter dåden......136
Tyst minut för Paris i dag.........137

IS hotar med nya attacker..........138
Hackergrupp förklarar krig mot IS..139
Attackerna minut för minut........175-

Fem terrorister är identifierade...177

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 16 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 18 Nyhetsrullen 188

* Terrorbekämpning på G20-mötet......140
Klimatmötet blir av som planerat...141
Cameron: Sju terrordåd förhindrade 142

Guantanamo-fångar till Emiraten....143
FN-chefen till Nordkorea...........144
Kambodja ska gripa oppositionell...145

Dödlig eldstrid på Västbanken......146
Nu kan gaypar gifta sig på Irland..147
Notiser: Norsk polis behåller vape 148

-

145 SVT Text Måndag 16 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 16 NOVEMBER

Kambodja ska gripa oppositionell

Oppositionsledaren Sam Rainsy kommer
att gripas av polis om han återvänder
till Kambodja som planerat på
måndagskvällen.

En domstol utfärdade en arresterings-
order för Rainsy förra veckan, på
grund av en tvåårig fängelsedom för
förtal som han inte avtjänat.

Rainsy, som för närvarande befinner
sig i Sydkorea, dömdes 2011 för att ha
anklagat landets utrikesminister för
att tidigare ha varit medlem av Röda
khmererna.

-

104 SVT Text Tisdag 17 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordåden i Paris
* Frankrike skickar hangarfartyg.....130
Hollande: Utökad koalition mot IS 131-
* Misstänkta bombtillverkare gripna..133

Terroristens bror: Vi är chockade..134
Hjärnan bakom dådet identifierad...135
IS hotar med nya attacker..........136

Notiser: Amerikaner för utökning..137f
Attackerna minut för minut........175-
Fem terrorister är identifierade...177

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 17 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrorbekämpning på G20-mötet......138
Nya våldsamheter i Burundi.........139
Källa: 24 IS-krigare sköts i Sinai 140

* Guineas sista ebolapatient frisk...141
* "Säkra vägar behövs in i EU".......142
* Gruvbolag betalar för översvämning 143

* Över 70 döda i indiska skyfall.....144
* Radikal islamisk rörelse förbjuds..145

-

145 SVT Text Tisdag 17 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 17 NOVEMBER

Radikal islamisk rörelse förbjuds

Israel förbjuder den "norra grenen" av
den Islamiska rörelsen i Israel. Den
anklagas för att vara en av de
drivande grupperna bakom den senaste
tidens oroligheter kring al-Aqsamoskén
i Jerusalem.

Förra månaden dömdes ledaren Raed
Saleh till 11 månaders fängelse för
att ha hetsat till våld vid platsen
under ett tal 2007.

Den radikala grenen tillbakavisar
Osloavtalet och bojkottar nationella
val på grund av att den anser att de
ger legitimitet åt den judiska statens
institutioner.

-

NRK:
15 november 2015 kl. 22:06 - 16 november 2015 kl. 17:38, error

16 november 2015 kl. 23:45 - 17 november 2015 kl. 08:34, error

17 november 2015 kl. 09:28

-

Putin told Assad 'go or you'll be made to go,' Israeli officials say

Despite longstanding support, Moscow reportedly orders
president of war-torn Syria to make way for transitional
government

By Avi Issacharoff November 16, 2015, 4:58 pm
http://www.timesofisrael.com/putin-told-assad-to-go-or-be-made-to-go-israeli-officials-say/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tidligere IS-gidsel: De er mere dumme end onde
Frankrig anmoder EU om hjælp til militære operationer

-

VIDEO Dette El Nino-år bliver meget kraftigt
kl. 10:00
http://www.dr.dk/nyheder/vejret/video-dette-el-nino-aar-bliver-meget-kraftigt

-

DR S174 tir 17 nov 12:17:28
17.november dr.dk/nyheder 10:31

FRANKRIG TIL EU: HJÆLP OS MILITÆRT
Frankrig har som det første EU-land
nogensinde brugt EU-traktatens bestem-
melser om at bede om hjælp fra de andre
EU-lande, hvis et medlemsland bliver
angrebet.

Frankrigs anmodning kommer efter week-
endens blodige terrorangreb i Paris,
der kostede mindst 129 mennesker livet.

På et EU-forsvarsministermøde i Bruxel-
les har den franske forsvarsminister,
Jean-Yves Le Drian, anmodet de andre
EU-lande om hjælp til de franske mili-
tærmissioner mod Islamisk Stat.

- Frankrig kan ikke handle alene på
disse krigsskuepladser, siger han.

Frankrig anmoder EU om hjælp til militære operationer
kl. 10:31
http://www.dr.dk/nyheder/udland/frankrig-anmoder-eu-om-hjaelp-til-militaere-operationer

-

EU enige om at støtte Frankrig militært
kl. 11:32
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-enige-om-stoette-frankrig-militaert

Tidligere IS-gidsel: De er mere dumme end onde
Af Søren Rasmussen
17. november 2015, 22:36
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-17-tidligere-is-gidsel-de-er-mere-dumme-end-onde

- De præsenterer sig selv som superhelte, men når de er væk
fra kameraene, er de i virkeligheden ynkelige gadedrenge
forblændet af ideologi og magt. I Frankrig har vi et
ordsprog "dum og ond". Jeg tænker, at de (gidseltagerne,
red.) er mere dumme end onde, dog uden at undervurdere
dumhedens morderiske potentiale, skriver Nicolas Hénin.

Kommentar:

Det hedder vist nok ***manglende*** identitet, og så er det,
at man rammer så milevidt fra målet; altså meningen med sit
liv.

104 SVT Text Onsdag 18 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordåden i Paris
* Tre döda i antiterrorräd i Paris..130-
* Dansk polis höjer beredskapen......132
Putin: Frankrike är vår allierade..133

Diplomater: Mindre fokus på Assad..134
Bombmans pass väcker frågor........135
Nionde person syns på kamerabilder 136

I korthet: Hackerattack mot IS.....137
Attackerna minut för minut........175-
Fem terrorister är identifierade...177

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 18 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Två Air France-flyg bombhotade.....138
* Kidnappad dödad på Filippinerna....139
Landskamp inställd pga terrorhot...140

Bomb bakom flygkrasch i Sinai......141
Egypten: Ingen gripen på flygplats 142

Över 30 döda i bombdåd i Nigeria...143
Fler angrepp mot tyska asylboenden 144

-

NRK:
17 november 2015 kl. 22:21 - 18 november 2015 kl. 07:46, error

18 november 2015 kl. 08:41

-

Svensk udenrigsminister med kontroversiel terror-udtalelse
17. november 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3919

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Utelukker ikke atomvåpen mot IS.
IAEA: Iran er begyndt at demontere atomfaciliteter

-

DR S166 ons 18 nov 09:44:41
18.november dr.dk/nyheder 08:25

ØSTERSØ-FORSVARET BØR FORSTÆRKES
- Den situation, som Rusland har skabt
i Østersø-området, minder på mange
måder om den kolde krig. På nogle
punkter er den endda lidt farligere.
Det siger tidligere udenrigsminister
Uffe Ellemann Jensen (V). Derfor mener
han også, at vi bliver nødt til at
vores forsvar efter den nye situation.

Men ifølge hans partifælle,
forsvarsordfører Peter Juel Jensen -
der er valgt på Bornholm - er der ikke
umiddelbart flere penge på vej til
forsvaret.

En mulighed er ifølge professor Uffe
Østergaard at tænke i de samme baner
som Finland, der har opretholdt et
nationalt forsvar på grund af russerne.

Uffe Ellemann: Behov for stærkere militær i Østersøen
kl. 08:25
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/uffe-ellemann-behov-staerkere-militaer-i-oestersoeen

-

DR S175 ons 18 nov 14:18:13
18.november dr.dk/nyheder 11:18

TOLIETBESØG GIVER GAS PÅ KOMFURET
Når toiletbesøget er slut og der bliver
trukket ud, ender det københavnske
spildevand efter en kilometerlang rejse
gennem kloakken ved Lynetten, hvor det
bliver til biogas, der kan sendes retur
til københavnernes komfurer.

Faktisk kommer 20 procent af den
biogas, der hver dag bliver brugt til
at stege frikadeller og koge spaghetti
i hovedstaden, fra afføring og brugt
opvaskevand, skriver Politiken.

- Der går cirka 22 dage, fra man har
trukket i toilettet, til ressourcerne
kommer tilbage til komfuret som by- og
biogas, siger Biofos-direktør John
Christiansen til P4 København. Han
driver rensningsanlægget ved Lynetten.

Et træk i toilettet giver gas på komfuret
kl. 11:18
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/et-traek-i-toilettet-giver-gas-paa-komfuret

-

DR S140 tor 19 nov 06:57:45
19.november dr.dk/nyheder 05:41

FBI ADVARER OM ANGREB I ITALIEN
Myndighederne i Italien har øget
sikkerheden omkring flere af landets
verdenskendte bygninger og vartegn.

Det sker, efter at den amerikanske
efterretningstjeneste FBI har advaret
Italien om, at blandt andet
Peterskirken i Vatikanet og La Scala-
operaen i Milano er mulige mål for
kommende angreb fra jihadister.

FBI har konkret advaret de italienske
sikkerhedsmyndigheder om fem potentielt
farlige personer. Der ingen meldinger
om, at et angreb skulle være planlagte
eller nært forestående. Italien har
efter terrorangrebene i Paris i sidste
uge skærpet sikkerheden markant.

FBI advarer om angreb på Peterskirken i Rom
kl. 05:41
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fbi-advarer-om-angreb-paa-peterskirken-i-rom

Kommentar:

At hævde sig på andres bekostning (i dette tilfælde en anden
trosretning: Kristendommen) ér et udtryk for manglende
identitet!

Og dét er ret ynkeligt!

IAEA: Iran er begyndt at demontere atomfaciliteter
Af Ritzau
18. november 2015, 17:34
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-18-iaea-iran-er-begyndt-at-demontere-atomfaciliteter

-

Amerikansk hangarskib sendt i krig mod Islamisk Stat
Af Jakob Binderup
19. november 2015, 06:39
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-19-amerikansk-hangarskib-sendt-i-krig-mod-islamisk-stat

104 SVT Text Torsdag 19 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordåden i Paris
* Turkiet: Varnade för terroristerna 130
"Hjärnan" bakom dåden uppges död..131-
Attackerna minut för minut........175-

De misstänkta gärningsmännen.......177

Ryska angrepp mot IS-mål...........133
IS: Vi har dödat norsk gisslan.....134

Turkiet: PKK-medlemmar dödade......135
IAEA: Iran skrotar centrifuger.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 19 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Flickor dödade 15 i Nigeria........137
Israel: Polis dömd för misshandel..138

* Bosnien: Soldater dog i attentat...139
Två Air France-flyg bombhotade.....140

Kina sprängde 17 personer i grotta 141
Saudiska poliser skjutna till döds 142

-

NRK:
18 november 2015 kl. 09:58 - 18 november 2015 kl. 13:48, error

18 november 2015 kl. 14:28 - 18 november 2015 kl. 18:31, error

18 november 2015 kl. 19:07 - 18 november 2015 kl. 23:30, error

19 november 2015 kl. 00:42
Utelukker ikke atomvåpen mot IS
http://www.nrk.no/nyheter/1.12661268

Den svenske militæreksperten Lars Wedin mener bruk av
atomvåpen i kampen mot IS ikke kan utelukkes. Oberstøytnant
Palle Ydstebø ved Forsvarets Høgskole advarer mot atomvåpen
og sier bakkestyrker er mer effektivt.

Kommentar:

Man kan måske tillade sig at sige, at undladelsen af brugen
af atomvåben er et udtryk for barmhjertighed.

men sandheden er nok snarrere, at man frygter konsekvenserne;
at fx. man selv en dag bliver offer for denne altødelæggende
bombe.

Så ...

Mit råd er:

Lad nu ikke ***KYNISMEN*** ta' overhånd!

Ja! Disse mennesker er onde (eller måske snarrere idioter,
der ikke har gennemskuet djævelens ***bedrag***), ...

Men du kan nok ikke fordrive ondt med ondt!

Derimod kan du selv blive inddraget i dæmonens fangegarn,
så du bliver 10 gange værre end dem i ondskab!

Mit råd er derfor:

Gør mod andre, hvad du ønsker andre skal gøre mod dig (har
Jesus sagt)!

Ønsker du ikke at få en atombombe i hovedet, da lad være med
at kaste atombomber i hovedet på andre!

-

19 november 2015 kl. 00:50 - 19 november 2015 kl. 06:18, error

19 november 2015 kl. 08:19
Obama: - Assad må gå
http://www.nrk.no/nyheter/1.12661502

USAs president Barack Obama sa torsdag at en løsning i Syria
krever president Bashar al-Assads avgang, melder Reuters.

Han sa også at IS-militanter ikke kan elimineres før det er
politisk stabilitet i Syria, noe som kan ta en stund.

Kommentar:

Så længe der hersker uretfærdighed er der grobund for et
alternativ, og det er i dette tomrum, at IS får indflydelse!

Læg mærke til at alle IS' tilhængere drømmer om det (islamiske)
paradis (og er villige til at ofre deres liv)!

Så hvis du giver folket paradis (eller i hvert fald bare en
lille smule mere retfærdighed i verdenen), da mister disse
terrororganisationer deres magt!

Om jeg er en drømmer ?

Ja, selvfølgelig!

Men "måske" er der lidt om snakken!

-

19 november 2015 kl. 08:43

-

Frankrig og Europa kan lære af Israel
18. november 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3920

-

Iagttagere efterlyser muslimsk teologisk værn mod terror

Af Christian Birk
18. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/iagttagere-efterlyser-muslimsk-teologisk-vaern-mod-terror

Muslimsk forfatter savner, at muslimske teologer formidler
islam som en religion af fred og retfærdighed

Kommentar:

Jamen problemet er jo nok, at Koranen desværre ikke tager
afstand fra vold!

Når den siger: "dræb dem (hvor end de er)", da kan det jo
ikke trækkes tilbage, vel ?

Om man så skal forbyde Koranen (ligesom man forbyder
foreninger, der virker ved vold eller trusler om vold)?

Nej! Men man bør nok undervise "lidt" mere i denne bagside
af medaljen, at koranen ikke er så rosenrød, som den selv
gerne vil foregive at være!

Ja! Det er ubehageligt, når/hvis man er partisk (og altså
har en islamisk baggrund)!

men det kan vi andre jo ikke gøre for, vel ?

Eller mener du at vi så skal se igennem fingre med nazismen
bare fordi nogle her også har en partisk indfaldsvinkel?

Eller mener du at vi så skal se igennem fingre med
kommunismen, der jo også virker ved vold ?

Mit råd er:

Døm på et ***sagligt*** grundlag (i stedet for på et
følelsesmæssigt grundlag)!

Vurder helt ærlig: Hvad kommer der ud af dette foretagne ?

Er det til gavn for Menneskeheden; altså et godt træ ?

Eller ...

Er den tilskade for Menneskeheden; altså et dårligt træ ?

Vold, mord, død og ødelæggelse er og bliver til skade for
Menneskeheden!

Også trusler om vold und so weiter!

Og hvis Jesus havde truet med vold, da ville jeg ØJEBLIKKELIG
fyre ham som min Frelser!

Gå du hen og gør ligeså med alle dem, der lover godt men som
i gerning øver ondt!

For HVORFOR gå i ledtog med djævelen og alle hans dæmoner ?

Hvorfor ikke hellere samarbejde med det gode ?

-

Det menneskelige svar på terroren er tillid

Debat
Birgitte Qvist-Sørensen, generalsekretær
18. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/det-menneskelige-svar-paa-terroren-boer-voere-tilid

Kommentar:

Terror skaber mistillid, specielt til fremmede fra mellemøsten.

Så ja:

I åndelig "krigsførelse" siges/hævdes det, at man skal gøre
det stik modsatte af, hvad dæmonen gør.

(Er konsekvensen af dæmonens nærvær nærrighed, da bekæmp den
ved at være rundhåndet.)

Had skal bekæmpes med kærlighed, siger Jesus indirekte et
sted: bed for dem, der forfølger Jer.

Så ja:

Det menneskelig svar på mistillid må være tillid.

Og hvorledes skal dette så praktiseres ?

Kærlighed kan udtrykkes på mange måder:

At give en flygtning asyl (også selvom den blot er midlertidig
og med begrænsning i den fysiske bevægelsesfrihed) er og
bliver en kærlig gerning.

(Således fik fx. jøder religionsfrihed i Danmark for flere
århundreder siden (1674), men de måtte kun opholde sig i og
omkring Fredericia.)

Vær derfor barmhjertige, ligesom Jeres Himmelske Fader er
barmhjertig!

-

Medieforsker efter Paris-terror: Facebook er en kold købmand

Af Julie Greve Bentsen
18. november 2015 15:30
http://www.kristeligt-dagblad.dk/terror/medieforsker-facebook-er-jo-bare-kolde-koebmaend

De sociale medier flød hurtigt over med franske flag og
sympatierklæringer efter terrorangrebene i Paris, mens
lignende angreb i Beirut og Kenya slet ikke fik samme
opmærksomhed. Godt regnet ud af Facebook, mener medieforsker

Kommentar:

Det forholder sig nok således, at efter 2. Verdenskrig har
Europa har fred (godt nok kold fred mht. jerntæppet), men
vi tog det som en selvfølge at kunne leve og bo bag sikre
og anerkendte grænser (i modsætning til resten af verden
herunder Afrika og Mellemøsten, hvor der hele tiden var
borgerkrige, militærkup und so weiter).

Vi tog freden som en selvfølge ...

Det er denne følelse af tryghed, der nu er blevet taget fra
os, og vi er TVUNGET til at kæmpe med livet som indsats for
vor frihed og i det hele taget vor ret til at eksistere! IS
myrder jo enhver, der nægter at slikke dem betingelsesløst
i deres (afguds)røvhul; mordere, som de jo er! Vi regnes i
deres øjne som slagtekvæg, fordi kærligheden er blevet kold
i deres hjerter (et typisk tegn på dæmonisk aktivitet)!

-

Syrisk præst: 'Vis flygtninge jeres tro'
18. november, 47, 2015 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2015/11/syrisk-praest-vis-flygtninge-jeres-tro/

Kristne i Europa bør netop nu hjælpe 'islams ofre', skriver
en syrisk præst.

-

Damaskus skal lægges øde.
28. oktober, 44, 2015 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2015/10/damaskus-skal-laegges-oede/

Læserbrev:

af Verner B. Andersen, Silkeborg

Er det nu, profetudsagnet om Damaskus i Esajas 17.1 går i
opfyldelse? Damaskus skal udslettes som by og blive en
ruinhob (billeligt talt). Profeten Jeremias har et helt
afsnit i Jer. 49.23 -27 om Damaskus.

Det er en grusom profeti, som meget minder om det, vi ser i
dag, hvor ...

Sent: Tuesday, August 25, 2015, CET 15:22, GMT 13:22
Subject: Merkel kræver fred i Ukraine nu -
Re: 2015 uge 35 (news samlet)
18596 news:mrhq3k$toa$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/gAyJTvFwT6w/0d4SVxdZNcIJ

> [...]
> retaliation for last week's cross-border clashes
>
> By Times of Israel staff August 25, 2015, 12:27 am
> http://www.timesofisrael.com/assad-first-well-deal-with-the-rebels-then-israel/
>
> Kommentar:
>
> Forget it!
>
> Jeg (og andre) er overbevist om, at efter al det onde, som
> Syrien allerede har gjort mod Israel og det jødeiske folk
> ved blandt andet at støtte terrorisme, er dette Guds straf
> for Jeres ondskab: Syrien jævnet med jorden!
>
> Og budskabet herigennem er meget enkelt: Hold nallerne væk

Det hævdes i bibelen, at Gud er historiens Gud; altså at Han
nogengange tillader det onde. Det hedenske babylon blev
således brugt til at tugte det daværende israelske folk.
Ligeledes det hedenske Assyrien.

Og hvem ved: Måske bruger Gud nu IS til at afstraffe Syrien
for al dets ondskab imod Guds øjensten Israel!

(Og dette så betyder, at Gud holder med IS ?

Nej SELVFØLGELIG ikke. Blot dette ene, at Han bruger dem som
et redskab, og at de selv vil få deres straf ligesom Babylon
og assyrien.)

I så fald er læresætningen:

Hvis du ønsker at det må gå dig godt og du og dine få et
langt liv, da hold nallerne væk fra guds øjensten!

Vous comprenez?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Thursday, November 19, 2015, CET 08:44, GMT 07:44
Subject: Utelukker ikke atomvåpen mot IS.
IAEA: Iran er begyndt at demontere atomfaciliteter -
Re: 2015 uge 47 (news samlet)
18768 news:n2jugi$7tj$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/x0ohasJ9akY/-OgaqGErAQAJ

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Fransk minister advarer om kemiske angreb

-

DR S166 tor 19 nov 11:52:27
19.november dr.dk/nyheder 09:42

FRANKRIG ADVARER OM KEMISKE ANGREB
Der er risiko for, at terrorister
fremover vil anvende kemiske våben mod
Frankrig. Det advarer den franske
premierminister Manuel Valls om i en
tale til parlamentets underhus. Derfor
opfordrer han til, at man forlænger
undtagelsestilstanden med tre måneder.

Derudover sagde Valls, at man fra nu af
vil fokusere mere på unge i Frankrig
end dem, der vender hjem fra Syrien.

- Vi vil etablere en ny organisation,
der skal modvirke forsøg på at
radikalisere unge. Det er absolut
nødvendigt, sagde Manuel Valls.

Det er parlamentet, der skal godkende
undtagelsestilstanden.

Fransk minister advarer om kemiske angreb
kl. 09:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fransk-minister-advarer-om-kemiske-angreb

-

DR S168 tor 19 nov 15:14:05
19.november dr.dk/nyheder 12:43

EUROPOL ADVARER OM MERE TERROR
Europa kan forvente flere terrorangreb
udført af Islamisk Stat, der stod bag
attentaterne i Paris i weekenden, hvor
mindst 129 mennesker blev dræbt.

Det forudser Europols chef, Rob
Wainwright, der torsdag deltager i en
høring i Europaparlamentet i Bruxelles.

- Vi har at gøre med en meget alvorlig,
veludrustet, beslutsom, international
terrororganisation, der nu er aktiv i
Europas gader, siger Rob Wainwright.

Han siger, at det angreb, som Islamisk
har gennemført i Paris er "en meget
alvorlig optrapning" af terrortruslen i
Europa.

Europol: Der kommer sandsynligvis flere terrorangreb
kl. 12:43
http://www.dr.dk/nyheder/udland/europol-der-kommer-sandsynligvis-flere-terrorangreb

Kommentar:

Internering er den eneste løsning på problemet, hvad enten
vi bryder os om det eller ej!

-

VIDEO Grønlandsisen smelter fortsat
kl. 17:13
http://www.dr.dk/nyheder/vejret/video-groenlandsisen-smelter-fortsat

-

VIDEO Se danskernes besked til en fremmed planet blive sendt af sted
kl. 18:30
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/video-se-danskernes-besked-til-en-fremmed-planet-blive-sendt-af-sted

-

En planet-fødsel er observeret for første gang
kl. 19:30
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/en-planet-foedsel-er-observeret-foerste-gang

-

DR S134 fre 20 nov 07:15:37
20.november dr.dk/nyheder 06:47

SYDKOREA OG NORDKOREA MØDES TORSDAG
Repræsentanter fra Sydkorea og Nordko-
rea skal i næste uge mødes til de før-
ste samtaler på højt niveau, siden
landene på den koreanske halvø i august
var i en særdeles tilspidset situation.

Mødet kommer til at finde sted allerede
torsdag i næste uge, efter at Sydkorea
har accepteret et forslag fra det kom-
munistiske styre i Nordkorea, skriver
nyhedsbureauet Yonhap ifølge Reuters.

Mødet skal finde sted i Panmunjom, der
ligger på grænsen mellem de to lande.

Ifølge KCNA skal mødet være på embeds-
mandsniveau som en forløber for sam-
taler på højeste niveau, mens Yonhap
taler om et møde på regeringsplan.

Sydkorea og Nordkorea mødes til samtaler i grænseby
kl. 06:47
http://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-og-nordkorea-moedes-til-samtaler-i-graenseby

-

DR S137 fre 20 nov 08:16:11
20.november dr.dk/nyheder 07:32

RADIKALISEREDE UNGE PSYKISK SÅRBARE
Når en radikaliseret ung spottes i
Danmark, og alarmklokkerne ringer hos
myndighederne, så er der ofte tale om
en person med psykiske problemer.

Et års tid har Syd og Sønderjyllands
Politi derfor i samarbejde med
Politiets Efterretningstjeneste, PET,
og Socialstyrelsen uddannet
medarbejdere med direkte kontakt til
sårbare unge i at se de første tegn på
radikalisering.

- Baggrunden for projektet er, at
stadig flere af de personer, som PET
møder i forbindelse med radikalisering
og ekstremisme, har psykiske problemer,
fortæller specialkonsulent Christian
Østergaard, Syd og Sdr.jyllands Politi.

Radikaliserede unge skal spottes blandt psykisk sårbare
kl. 07:32
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/radikaliserede-unge-skal-spottes-blandt-psykisk-saarbare

Kommentar:

Løsningen her er, at vi holder op med at lave et A- og et
B-hold i samfundet!

Folk fra mellemøsten har jo som ballast en kultur, hvor ære
og skam betyder umådelig meget.

Du ***vanærer*** dem, når du sætter dem i bås på B-holdet,
apropos Janteloven!

Og så er det jo ikke så mærkeligt, at de begynder at drømme
om en bedre verden; ja ligesom et paradis!

Så hold op med det!

Giv folk den ære og respekt de fortjener som borgere her i
samfundet.

Og det samme gælder på verdensplan:

Hvis du opfører dig ordentlig og IKKE i utide håner folk ved
fx. vanærende tegninger und so weiter; ja så er chancen for
succes langt større!

Så hold op med at spotte folk, hvis du gerne vil vinde dette
slag (mod det onde, som ønsker vores alles undergang)!

Vous comprenez?

Chat-app blokerer 78 IS-relaterede chatrum efter Anonymous-aktion
Af Lasse Koldkjær Kristoffersen
19. november 2015, 23:24
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-19-chat-app-blokerer-78-is-relaterede-chatrum-efter-anonymous-aktion

-

USA: Vi kan neutralisere Islamisk Stat hurtigere end al-Qaeda
Af Nikolaj Albrectsen
20. november 2015, 06:18
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-20-usa-vi-kan-neutralisere-islamisk-stat-hurtigere-end-al-qaeda

-

Mor til Paris-terrorist interviewet inden angrebet: Min søn er en tikkende bombe
Af Nikolaj Albrectsen
20. november 2015, 07:17
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-20-mor-til-paris-terrorist-interviewet-inden-angrebet-min-soen-er-en-tikkende-bombe

Han var blandt andet begyndt at faste, kvitte smøgerne og
"sagde undskyld til Gud". Angiveligt skulle en af hans lærere
også have beskrevet ham som "radikaliseret på få måneder",
eftersom han forsvarede angrebet på Charlie Hebdo, der skete
i januar 2015.

104 SVT Text Fredag 20 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordåden i Paris
Frankrike manar till IS-åtgärder...130
Åklagare: Ansvarig för dåden död...131
Nio gripna efter razzia i Bryssel..132

Undantagstillstånd kan förlängas...133
De misstänkta gärningsmännen.......175

* USA: FBI-chef tonar ned terrorhot..134

Kuwait grep medlemmar i IS-nätverk 135

* Nordkorea bjuder in till samtal....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 20 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kina: 28 döda i räd efter gruvdåd..137

Rekorddiamant hittad i Botswana....138

Fem dödade i palestinska attacker..139

-

139 SVT Text Fredag 20 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 19 NOVEMBER

Fem dödade i palestinska attacker

Minst fem personer har dödats och
flera har skadats i två palestinska
attacker, i Tel Aviv samt på den av
Israel ockuperade Västbanken.

Vid en skottlossning och en attack
med bil nära en judisk bosättning på
Västbanken dödades tre personer.

Enligt den israeliska tidningen
Haaretz är två av de döda judar och
en palestinier. Angriparen, en
palestinier, greps.

Två män dödades också och en skadades
när en 24-årig palestinier med kniv
gick till attack i södra Tel Aviv.

-

NRK:
19 november 2015 kl. 12:03 - 19 november 2015 kl. 15:04, error

19 november 2015 kl. 17:42 - 19 november 2015 kl. 21:11, error

19 november 2015 kl. 22:18 - 20 november 2015 kl. 03:46, error

20 november 2015 kl. 08:08

-

5 dræbt på hidtil blodigste dag i terrorbølge
19. november 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3921

Torsdag blev en blodig dag for Israel. Efter næsten en uge
med relativ ro krævede to terrorangreb fe...

-

Breivik gør op med tilknytning til kristendommen

Af Ulrik Strøjer Kappel
19. november 2015 15:43
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/breivik-goer-op-med-tilknytning-til-kristendommen

Terroristen Anders Behring Breivik skriver, at han ikke er
kristen. Hans ekstreme tankesæt har i stedet rødder i
nordisk mytologi

Kommentar:

SELVFØLGELIG er han IKKE kristen, fordi han følger jo slet
ikke Jesus (inklusiv det at sværge kærligheden troskab,
fremfor ondskaben)!

Jesus har jo ALDRIG blåstemplet fx. drab på uskyldige, ved
at sige (som den falske profet Muhammed): "Dræb dem, hvor
end de er".

Og du kan altid kende forskel på lyset og mørket ved at se
på deres gerninger. Drab på uskyldige har således intet med
det gode at gøre!

-

Hvordan kan terror knyttes sammen med gudstro?

kommentaren
Af Robert Bladt, Generalsekretær i Kristeligt Forbund for Studerende, teolog og forfatter
20. november 2015 07:12
http://www.kristendom.dk/kommentaren/terroristers-gud-er-ikke-stor

Som gudstroende føler jeg mig intimideret over, at
terroristerne kan knytte deres handlinger sammen med deres
gudstro. Hvis en gud er stor, som terrorister har råbt både
i Frankrig og andre steder, behøver de ikke bruge våben for
at forsvare ham, skriver generalsekretær Robert Bladt

-

Islamekspert: Enten skal vi være parate til langvarig krig, eller også skal vi lade Mellemøsten passe sig selv

Interview
Af Britta Søndergaard
19. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/enten-skal-vi-vaere-parate-til-langvarig-krig-eller-ogsaa-skal-vi-lade-mellemoesten-passe-sig

Det er ikke tilstrækkeligt at bekæmpe Islamisk Stat. Vi
mangler ledere med visioner. En Churchill eller en de
Gaulle, der kan udtænke overordnede løsninger på
Mellemøstens fastlåste konflikter, siger islameksperten
Mehdi Mozaffari

Kommentar:

IS og andre terrororganisationer udfylder et tomrum hos
utilfredse mennesker, der drømmer om et paradis, altså en
bedre verden.

Og der er ikke i sig selv noget galt i at have disse drømme
om en bedre verden.

Det er som oftest i måden at nå derned (til dette paradis),
at filmen knækker.

Kommunisterne tror og mener, at man kan nå derhen ved at
bruge vold.

Og det er sådan set det samme, der foregår i islamisternes
sind.

Så hvis vi vil ændre på dette, da må vi udfylde dette
tomrum, og det kan vi gøre ved at optræde mere konsekvent
i vores politik og således IKKE gå på kompromis med uret fx.
ved at se igennem fingre med en diktators forbrydelser, fordi ...

Det er netop heri, at islamisterne bliver med god grund
forargede (og så helt skipper vores måde at skabe en bedre
verden på!

Så mit råd er:

Opret Forenede Demokratiske Nationer og skab en uafhængig
domstol med global kompetance.

Det skal nok i længden fremme det gode og som salt, der
forhindrer forrådnelse, hæmme det onde.

Og gudskelov: De fleste mennesker har en samvittighed og
godt kan indse det forkerte i at myrde uskyldige mennesker! ... :-)

Men folk kan miste håbet (om at det nytter noget).

Giv dem dette håb tilbage, at vi, Menneskeheden, er mere end
blot et uansvarligt dyr; at vi besidder evner at skabe et
retfærdigt samfund, hvor folk kan bo og leve i fred og
fordragelighed.

-

Vi skal presse islam gennem samme proces, som kristendommen har været igennem

Debat
Asger Sørensen
19. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/aendring-af-islam-er-noedvendig-hvis-borgerkrig-skal-undgaas

Indvandrerne bringer det muslimske had med sig, og det vil
sandsynligvis føre til et stærkt stigende konfliktniveau.
Tiden er inde til, at muslimer accepterer skellet mellem tro
og viden og erkender, at Koranen i al fald er delvis
menneskeskabt, mener tidligere rektor Asger Sørensen

Kommentar:

Problemet her er nok, at folk er ***hjernevaskede***. De
tror, at de fejler (og ligefrem er ulydige mod Gud), hvis de
retter det mindste skepsiske spørgsmåltegn ved den islamiske
tro.

Vi ser også denne dumme underdanighed indenfor kristendommen,
hvor en magtfuld leder i en menighed har skabt sig et lille
magtimperium!
Og nogengange går det jo fuldstændig galt, så der ligefrem
opstår en sekt, apropos Faderhuset!

Det sundeste er nok at undervise om al det her allerede i
Folkeskolen ved at indføre psykologi i pensum!

Fordi ...

Hvis vi først lærer folk at tænke selvstændigt, da er det
langt sværre at føre dem bag lyset (både religiøst og
politisk)!

-

Da krigsforbryderne fik deres egen domstol

Billedserie
Af Bente Clausen
20. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/historie/da-krigsforbryderne-fik-deres-egen-domstol

Nürnbergprocessen: I dag er det 70 år siden, at retsopgøret
efter Anden Verdenskrig begyndte. Det skulle blive modellen
for alle fremtidige retssager mod krigsforbrydere

Kommentar:

Men læg venligst mærke til, at stormagterne (navnlig USA)
har manipuleret med denne domstols kompetance, således at
bl.a. forbrydere slap lettere for straf (pga. Koldkrigens
start; at man ønskede at have det tyske folk som venner i
denne nyopståede konflikt)!
Det var fornuftig gjort, pragmatisk set; men KUN på kort
sigt. Den langsigtede strategi gik tabt. Og det er dét, vi
lider under nu.

Ingen frygter jo længere Øvrigheden. det er sådan set dét
IS og andre terrororganisationer hånligt spotter med!

Ergo er terroren altså blot et ***symptom*** på problemet.

Og problemets kerne er lovløshed!

(Putin psykopatiske brug af vold er jo også et udtryk for
dette.)

Så hvis du vil rette skuden op, da skal du genindføre en
***uafhængig*** domstol, der ikke forfordelen nogen partner!

Længere er historien altså ikke!

Alt andet er ***ønsketænkning***!

-

KD-formand: Stem ja ved EU-afstemning
19. november, 47, 2015 Henri Nissen
http://udfordringen.dk/2015/11/kd-formand-stem-ja-ved-eu-afstemning/

Kommentar:

Forbeholdene blev indført som et plaster på såret efter den
18. maj 1993. Problemer var - reelt set - at folk havde vendt
EU ryggen. Eller måske rettere: socialdemokraterne havde
magten dengang og var afhængigt af et EU-skeptisk SF.

Så ...

Forbeholdene blev lavet primært for at lefle for SF, så
partiet kunne godkende selve vores medlemskab af EU!

-

EU-mærkning vækker frygt i Israel
19. november, 47, 2015 Vidar Norberg
http://udfordringen.dk/2015/11/eu-maerkning-vaekker-frygt-i-israel/

-

Manu Sareen beskyldes for historieforfalskning
19. november, 47, 2015 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2015/11/manu-sareen-beskyldes-for-historieforfalskning/

-

Foredrag i Svendborg om guddommelig helbredelse i dag
19. november, 47, 2015 Lisbeth Thomsen
http://udfordringen.dk/2015/11/foredrag-i-svendborg-om-guddommelig-helbredelse-i-dag/

-

Obama says Assad must go to end Syria civil war

As Washington, Moscow appear to agree on a peace plan, US
president insists embattled leader can't take part in future
elections

By AFP November 19, 2015, 1:56 pm
http://www.timesofisrael.com/obama-says-assad-must-go-to-end-syria-civil-war-2/

Kommentar:

Men du skal gå videre end det: Anerkend ICC-domstolens
globale kompetance (i stedet for at modarbejde den)!

-

When Muslims murder Christians, blame the Jews
November 17, 2015, 1:07 pm 68
http://blogs.timesofisrael.com/when-muslims-murder-christians-blame-the-jews/

Kommentar:

I disse onde tider med lovløshed gælder det om at holde
tungen lige i munden og ikke lade sig bedrage af den første
og bedste løgn.

At udråbe en race til syndebuk bør således få enhver til at
ringe med ALARM-klokkerne og sige: Heri er der noget galt!

Undlader du dette, da er det nok fordi du er på vej ind i en
blindgyde (pga. had eller You name it)!

Og hvad skal du der (i denne blindgyde) ?

Har du fået løfter om evigt liv og en hel masse jomfruer ?

I så fald er du let at bedrage, skønner jeg!

Mit råd til dig er:

Sæt en ære i sandheden (fremfor løgnen)!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Friday, November 20, 2015, CET 08:42, GMT 07:42
Subject: Fransk minister advarer om kemiske angreb -
Re: 2015 uge 47 (news samlet)
18771 news:n2mio1$4ra$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/x0ohasJ9akY/yYoHdNR5AQAJ
Og til alle Jer muslimer, siger jeg:

Gør som jeg:

Fremelsk det gode (fremfor det onde)

For når du fremmer det gode, da er det sådan set Gud - altså noget
***religiøst*** - du fremmer, fordi ...

Der står skrevet:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+19%3A17&version=ERV-AR (Arabic)
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+19%3A17&version=BPH (Dansk)

(Jesus siger:)

... Der er jo kun én, der er god, nemlig Gud selv. ...

Matt. 19,17

Du kan altså "anråbe" Gud gennem stedfortrædende symboler, som alle
mennesker forstår!

Og dette er en SUND gudsdyrkelse
(fremfor den tyranniske, der vil bestemme og herske over alle andre, hvoraf
terroren blot er et middel heri)!

I kan således også anråbe Gud ved at gøre det gode (fremfor det onde), dersom
det er en islamisk korrket forståelse af Gud, altså Allah, at Han er god!

Eller ...

Vil du påstå, at Allah ikke er god ?

I så fald vil jeg råde dig til at skifte religion, for hvorfor tilbede noget, der ikke
er godt og måske ligefremt ondt!?

Vous comprenez?
(Kom! Lad os skabe en bedre fremtid for Menneskeheden!)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

FN's sikkerhedsråd: Islamisk Stat er en global trussel

-

DR S168 fre 20 nov 13:48:26
20.november dr.dk/nyheder 13:19

SYRIENSKRIGERS FAR PÅ KONFERENCE
For to år siden forlod en 25-årig
kvinde sit hjem i Aarhus og rejste til
Syrien for at deltage i kampene.

Hun fortalte intet til sine forældre.
De fik kun en kort SMS, og lidt tid
efter blev hun meldt dræbt.

I disse dage er kvindes far, Mohamoud
Abdullahi, taler ved en international
konference om antiradikalisering i
Aarhus.

- Vi skal hjælpe hinanden og øge
opmærksomheden, så det, der er sket med
vores børn, ikke sker for andre børn
her i Danmark, siger han.

Konferencen har gæster fra 36 lande.

Far til dræbt syrienskriger står frem: Hun må ikke dø forgæves
kl. 13:19
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/far-til-draebt-syrienskriger-staar-frem-hun-maa-ikke-doe-forgaeves

-

OVERBLIK Islamister har hærget Mali i årevis
20. Nov. 2015 kl. 13:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-islamister-har-haerget-mali-i-aarevis

-

Forskere advarer: Bakterie-gen resistent overfor antibiotika
20. Nov. 2015 kl. 22:28
http://www.dr.dk/nyheder/viden/miljoe/forskere-advarer-bakterie-gen-resistent-overfor-antibiotika

-

DF vil nægte 'hadprædikanter' adgang til Danmark
21. Nov. 2015 kl. 00:00
http://www.dr.dk/nyheder/politik/df-vil-naegte-hadpraedikanter-adgang-til-danmark

Kommentar:

Det lyder meget fornuftigt, underforstået: de skal overholde
grundloven (og her er det fx. ikke tilladt at forfølge
anderledes tænkende und so weiter fx. jøder)!

De skal - med andre ord - sværge Grundloven troskab!

-

FN's sikkerhedsråd: Islamisk Stat er en global trussel
kl. 06:41
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fns-sikkerhedsraad-islamisk-stat-er-en-global-trussel

Kommentar:

IS ***tror***, de er stærke, men sandheden er, at denne
verdens militære magter sagtens kunne udrydde dem i løbet
af nul komma fem ved at atombombe hele deres territorium!

Hvorfor gør de det så ikke?

Fordi det får uoverskuelige konsekvenser for Verdensfreden
fremover! Man vil jo ikke længere videre, hvornår denne
grænse er nået, at det kan retfærdiggøres at anvende
atomvåben!

Dog hvis IS begynder at bringe atomvåben, da er det legitimt
for modparten i ***selvforsvar*** at gengælde dette med
tilsvarende brug af atomvåben.

Så hjernevaskede galning:
Men tro ikke, at du er så stærke, som du går og bilder dig
ind! En psykopat a la Hitler kunne fx. sagtens finde på at
udrydde Jer alle i en udryddelseslejr! I har jo næsten alle
forkert hudfarve her i Europa!

Men OM vi ønsker dette (som civilisation) ?

Nej!

Langt hellere ønsker vi, at I må komme til fornuft!

Har du lavet din "hjemmeopgave" ?

For jeg har MEGET mere at fortælle dig!

Jeg (og andre) NÆGTER nemlig, at en Hitler-lignende type
skal ta' over!

Vi tror på kærlighedens magt, og vi er kaldede til af
Skaberen til at være lys og salt i verden (så den ikke går
til i forrådnelse)!

Vous comprenez?

Vi ser jer som får, der er ved at drukne i brønden, og vores
Herre ønsker - Ham, vi kalder Frelseren - at også disse får
(det vil sige: dig og dine) skal op af brønden, FØR de (I)
drukner (d.v.s. FØR I går fortabt).

Vous comprenez?

Vi er udsendt af Faderen, og vi har en mission!

Det lægger os stærkt på sinde: Åh, gid I vil lade Jer frelse
fra fortabelsen (for I er jo gået fuldstændig fejl i byen
og endt i en skrækkelig vranglære, hvor man ikke længere kan
skelne mellem godt og ondt)!

Jamen, mig vil ha' lov at myrde!
(kunne du så hertil sig)

Ja! Du har ***beruset*** dig i magtSYGE.

Det er patientens grundliggende symptom på hovmod mod Gud
(altså oprør mod Skaberen).

Og bliver du så mere lykkelig af at skabe frygt?

Ja! Mig kan få næsten alle folk til at makke kæft, trit og
retning!

Mig kan nemlig godt li' at være en lille tyran!

Mig über alles!

Og hertil siger jeg blot: Heil Hitler!

(og det var IKKE et kompliment!)

Åh ... gid du dog ku' INDSE, at du er gået helt galt i byen,
men jeg er bange for, at djævelen har sløret dit udsyn, så
du ikke længere kan se forskel på bl.a. godt og ondt!

Og hvad djævelen har i sinde, ved vi alle (i hvert fald alle
os, der er kristne)!

Djævelen HADER Gud. Han MISUNDER Gud. Og når han ikke kan få
ramt på Gud, da forsøger han på det indirekte ved at ødelægge
Hans skaberværk! Og hertil bruger han vold, mord død og
ødelæggelse.

Så når vi kristne ser vold, mord, død og ødelæggelse, da ved
vi, at det "blot" er et symptom på dæmonisk aktivitet!

Vous comprenez?

Hmm ...

Vi må vist hellere lige ha' en output nu!

NRK:
20 november 2015 kl. 10:26 - 20 november 2015 kl. 13:23

20 november 2015 kl. 13:50

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Nyt gen gør al antibiotika ubrugeligt: - Et skridt mod afgrunden

Nyt gen gør al antibiotika ubrugeligt: - Et skridt mod afgrunden
Af Ritzau
20. november 2015, 13:05
Opd. 20. november 2015, 13:32
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-11-20-nyt-gen-goer-al-antibiotika-ubrugeligt-et-skridt-mod-afgrunden

-

Ellemann|Lykketoft: Mangel på fremtid driver unge over i terrorisme
Af Signe Grejsen Nissen
20. november 2015, 19:53
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-20-ellemannlykketoft-mangel-paa-fremtid-driver-unge-over-i-terrorisme

Kommentar:

De er på B-holdet, og det er ydmygende!

Så hvem gider finde sig i det ?

(Navnlig med deres kulturelle baggrund, hvor ære og skam
betyder så umådelig meget.)

Da jeg var ung og blot en lille teenager, da var jeg også
på B-holdet!

Og jeg lavede sammen med mine "venner" en klike, hvor vi
begik kriminalitet! Vi blev en bande! I flok var vi stærke,
men enkeltvis var vi som oftest fortsat kujoner, eller i
hvert fald sociale tabere!

Så der ligger altså en urdrift i os mennesker til at bryde
dette åg, som andre som oftest har lagt på vores skuldre!

Vi finder os ikke i at stå nederst i hierkiet som en dum
hund!

Og som samfund vil vi blive ved med at producere disse
terrorister, lige indtil vi holder op med at forskelsbehandle
hinanden!

Så mit råd er fortsat:

SKRÅT B-holdet!!!

Behandl hinanden ordentlig med den respekt og værdighed, der
tilkommer enhver!

Jo! Du må godt lave tarvelige tegninger og gøre nar af
modparten, men tro ikke, at denne så gider høre på dig!

Så hvis du gerne vil ha' indflydelse, så behandl din modpart
med respekt (fremfor hån)!

Man kan eksempelvis sagtens tale med en muslim om al det
forkerte i at gribe til vold UDEN at håne og latterlige
dennes tro!

Man behøver altså ikke stå og vifte med den røde provokerende
klud!

Du opnår jo blot, at de psykisk blokerer!

Og så glippede chancen for at påvirke dem bort fra
radikaliseringen, ikke sandt (din uforstandige tåbe!) ?

Nå ...

Nu kom jeg vist selv til at vifte med den røde klud! ... .-)

Sorry!

Men "kanske" du bedre forstår problemstilling!

-

Sent: Saturday, November 21, 2015, CET 08:27, GMT 07:27
Subject: Ellemann|Lykketoft: Mangel på fremtid driver unge over i terrorisme -
Re: 2015 uge 47 (news samlet)
18774 news:n2p68s$t8g$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/x0ohasJ9akY/ZhkXjZ7HAQAJ
Læresætninger er:

Kun de færreste bryder sig om at blive latterliggjort!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, November 16, 2015, CET 09:36, GMT 08:36
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Korstog er blevet acceptable igen, men men men ...

-

Psykolog advarer: Falsk terror-sms er i sig selv terror
kl. 10:42
http://www.dr.dk/nyheder/indland/psykolog-advarer-falsk-terror-sms-er-i-sig-selv-terror

-

DR S138 lør 21 nov 16:53:37
21.november dr.dk/nyheder 16:33

FABRIK BRÆNDT PGA BLASFEMIMISTANKE
Flere hundrede vrede pakistanere har
sat ild til en fabrik i byen Jehlum i
Punjab, hvor en mand, der beskyldes for
at have krænket muslimernes hellige bog
Koranen arbejder.

Ifølge politiet tilhører han ahmadi-
sekten, der jævnligt udsættes for
diskrimination og overfald. Regeringen
har erklæret sekten for ikkemuslimer,
fordi den tror på en profet, som er
født senere end Muhammed.

Lørdag har der også været aktioner mod
tilhængere af sekten.

Der er sendt militære styrker til
området for at få styr på situationen.

Blasfemi-mistanke får pakistanere til at sætte ild til fabrik
kl. 16:33
http://www.dr.dk/nyheder/udland/blasfemi-mistanke-faar-pakistanere-til-saette-ild-til-fabrik

Kommentar:

Fanatistan!

-

DR S144 lør 21 nov 22:15:24
21.november dr.dk/nyheder 21:06

BANGLADESH: TOPPOLITIKERE HÆNGT
En sidste appel om at slippe for at
blive hængt blev afvist, og i aften
dansk tid kunne justitsminister i
Bangladesh, Anisul Huq, sige: - De er
begge blevet hængt.

Præsident Abdul Hamid afviste så sent
som nogle timer før henrettelsen at
lade Ali Ahsan Mohammad Mujahid og
Salahuddin Quader Chowdhury leve.

En højtstående politikilde siger til
nyhedsbureauet Reuters, at hængningen
af de to ventes at udløse vrede blandt
deres tilhængere.

Mujahid blev dømt til dødem for tortur
og drab, mens Chowdhury blev dømt for
folkedrab, forfølgelse og drab.

Sjælden enighed i FN's sikkerhedsråd: IS er en global trussel
Af Ritzau, mici
21. november 2015, 01:23
Opd. 21. november 2015, 06:27
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-21-sjaelden-enighed-i-fns-sikkerhedsraad-is-er-en-global-trussel

-

Undtagelsestilstand på Krim: Strømmen til halvøen er væk
Af Ritzau
22. november 2015, 02:00
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-22-undtagelsestilstand-paa-krim-stroemmen-til-halvoeen-er-vaek

Krim-halvøen, som sidste år blev annekteret af Rusland, er
sent lørdag erklæret i undtagelsestilstand, efter at
strømforsyningen til halvøen er blevet ødelagt i Ukraine.

Det oplyser det russiske katastrofeministerium ifølge
nyhedsbureauet Tass.

-

Vestlige lande vil forlænge sanktioner mod Rusland
Af Ritzau
22. november 2015, 03:06
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-22-vestlige-lande-vil-forlaenge-sanktioner-mod-rusland

Rusland skal fastholdes i sanktionsgrebet. Det besluttede
de store vestlige lande under topmøde, siger kilde.

De vestlige landes sanktioner mod Rusland vil blive forlænget
med et halvt år frem til juli 2016. Det siger en europæisk
topdiplomat til nyhedsbureauet Reuters.

104 SVT Text Lördag 21 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Belgien höjer terrorberedskapen....130
* Bryssel: Svenskar varnas av UD.....131
* Tre misstänkta medhjälpare gripna..132

Enat FN manar till kamp mot IS.....133
130 dog i terrorattentatet i Paris 134
Undantagstillstånd förlängs........135

* IS: 50 soldater dödade i Jemen.....136
* Ryska bombräder dödade 36 i Syrien 137

* Sju döda i helikopterkrasch........138
* Över 20 döda i gruvbrand i Kina....139
* Cannabis starkare än någonsin......140

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 21 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Saudisk poet dömd till döden.......141

Blodigt gisslandrama i Mali.......142-
Fakta: Utvecklingen i Mali........175-

Dansk lag stramar åt asylpolitik...144
Polisaktion vid Köpenhamn-station..145
* Notiser: 17-åring dömd för mord....148

-

141 SVT Text Lördag 21 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 21 NOVEMBER

Poet dömd till döden i Saudiarabien

En palestinsk poet har dömts till
döden i Saudiarabien. Brottet: Han ska
ha förbannat Gud.

Ashraf Fayadh greps i staden Abha 2013
av Saudiarabiens religiösa polis och
åtalades i fjol. Han dömdes först till
fyra års fängelse och 800 piskrapp,
men domen överklagades och han dömdes
till döden i en högre instans.

Enligt åtalet ska Fayadh ha förbannat
Gud, profeten Muhammed och Saudi-
arabien. Men även innehållet i en
poesibok låg till grund för domen.

-

104 SVT Text Söndag 22 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 90 döda i skred i Burma......130

* Undantagstillstånd på Krimhalvön...131

* Argentinarna vid politiskt vägskäl 132

Belgien höjer terrorberedskapen....133
Bryssel: Svenskar varnas av UD.....134
Anonymous larmar om IS-attacker....135

Danmark backar om flyktinglöfte....136

Missförstånd bakom dansk konflikt..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 22 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Minst tio döda av självmordsbomb...138

Iran får reaktorhjälp av P5+1......139

Oppositionsledare avrättade........140

Världen runt
"Kakmonstret" i Texas fast........149f

-

140 SVT Text Söndag 22 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 21 NOVEMBER

Oppositionsledare avrättade

Två ledande oppositionspolitiker, Ali
Ahsan Mohammad Mujahid och Salahuddin
Quader Chowdhury, har avrättats genom
hängning i Bangladesh. De var dömda
för krigsbrott i samband med själv-
ständighetskriget mot Pakistan 1971.

Mujahid var en av ledarna för landets
största islamistparti Jamaat-e-Islami.

Chowdhury var tidigare parlaments-
ledamot och rådgivare till Khaleda
Zia, ledare för Nationalist partiet,
det största oppositionspartiet.

Avrättningarna väntas leda till ilskna
reaktioner från deras anhängare.

-

NRK:
20 november 2015 kl. 13:50 - 21 november 2015 kl. 06:32

21 november 2015 kl. 17:02 - 22 november 2015 kl. 03:47

22 november 2015 kl. 07:39

-

Kristen, der konverterede fra islam, brutalt overfaldet

Af Bjarne Nørum, Korrespondent, England
20. november 2015 16:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/muslim-der-konverterede-til-kristendommen-brutalt-overfaldet

Optagelser fra overvågningskamera viser, hvordan den 49-årige
kristne Nissar Hussein blev gennembanket af to formodet
muslimske mænd. Han er nu indlagt med smadret knæskal,
brækket arm og hjernerystelse

Kristne, som er konverteret fra islam, bliver ikke kun
forfulgt i muslimske, men også i vestlige lande. Et brutalt
overfald i tirsdags i Bradford i Storbritannien er med til
at sætte fokus på problematikken.

-

Dansk konvertit: Koranen rummer et værn mod terror

Debat
Aminah tønnsen
20. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/islam-et-egentligt-vaern-imod-terror-og-diskrimination

Nærlæser man Koranen, vil man meget hurtigt kunne se, at de
yderligtgående fortolkninger af begreber såsom tro og vantro,
islam og sharia, jihad og martyrium, frafald og stening
strider imod Koranens grundlæggende vejledning, mener Aminah
Tønnsen

[ ... ]

Menneskets opgave kan sammenfattes som "at tjene Gud ved at
tjene skabelsen" - en direkte pendant til Bibelens dobbelte
kærlighedsbud. Der er intet belæg i teksten for oprettelse
af et mere eller mindre verdensomspændende kalifat. Det er
det enkelte menneske, der i sin hverdag skal leve op til sit
ansvar som "forvalter af skabelsen" (khalifa).

-

Amnesty International condemns Palestinian terrorist attacks against Israelis

By JPOST.COM STAFF \
11/20/2015 19:34
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Amnesty-International-condemns-Palestinian-terrorist-attacks-against-Israelis-434813

-

Kristne, krig og kærlighed
19. november, 47, 2015 Iben Thranholm
http://udfordringen.dk/2015/11/kristne-krig-og-kaerlighed/

-

Korstog er blevet acceptable igen
19. november, 47, 2015 Henri Nissen
http://udfordringen.dk/2015/11/korstog-er-blevet-acceptable-igen/

Det er en forståelig reaktion, at Frankrig og en række
vestlige lande nu vil føre krig mod Islamisk Stat efter det
frygtelige terror-angreb på uskyldige i Paris fredag aften.

Franskmændene er et stolt folk, hvor ære betyder meget. Når
islamisterne udfordrer Frankrig i selve hjertet af Paris, må
selv en socialistisk præsident kaste handsken til duel på
liv og død.

Det er tankevækkende, at rædslerne i Mellemøsten, ja selv
halshugninger og korsfæstelser af kristne og andre "vantro"
ikke kunne få de vestlige lande til for alvor at gribe ind.

Heller ikke hundredtusinder af flygtninge. Europa havde blot
travlt med at sætte hegn op og holde flygtningene ude, i
stedet for at bekæmpe årsagen.

Vi kan åbenbart leve med, at verden er i brand, og millioner
af mennesker lider - hvis blot det er langt væk.

Men nu er det islamiske helvede rykket tæt på. Nu indser vi
omsider, at den voldelige terror-islamisme må bekæmpes på
samme måde som nazismen blev bekæmpet under 2. verdenskrig.
Vi vil nødig i krig. Men der er ingen vej udenom. Det er os
eller Islamisk Stat - ja, Islamisk Verden.

Korstogene havde en årsag

Igen er det tankevækkende, at ... Hele Mellemøsten og dele af
Europa blev underlagt islam gennem hellig krig. ...

Crusades (Korstogene)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/crusades/18-777
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crusades/18-777

-