2018 uge 30 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=33) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40033

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 29 (news samlet)
Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05
20761 news:5b4c2753$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/evRbt8S1nYQ/veR0Uo_KBgAJ

-

I dag Mandag den 23. juli 2018 (dag 204 i året) er der 6488
dage til (17 år + 264 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 1984 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Trump advarer Iran: Trusler mod USA vil få historiske konsekvenser

Israel evakuerer Hvide Hjelme

File 20.777 ...
Den kosmiske baggrundsstråling:
G.lon 439,77 (or starmap3:(+300)+139,77), G.lat +80,42
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/cosmic-b-r/20-777
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/139/20-777

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov for
kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede komme til
udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige grund til
respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+75&version=BPH

Salme 75, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds retfærdige dom

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+2.1-23&version=BPH

Dommer 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Folkets frafald efter Josvas død

8
Josva, Guds tjener, døde i en alder af 110 år

Kommentar:

Tidligere kom jeg vist nok til fejlagtigt at tro, at de 110 år
KUNNE dække over den retning vi bevæger os i i forhold til den
kosmiske baggrundsstråling, idet denne tidligere var opmålt til
at være på galaktisk længdegrad 246° (svarende til 410 i et
600-tal-system eller Stjernekort 3 (+300) + 110).
Men retningen vi bevæger os i i forhold til den kosmiske
baggrundsstråling er på ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/cosmic-b-r

Galactic 600-grader-system:

longitude 439,76...° ± 0,16...° (startmap3: (+300) +139,76... )
latitude +80,416...° ± 0,066...°

Galactic 360-grader-system:

longitude 263,86° ± 0,1°
latitude +48,25° ± 0,04°

Så Josvas alder på 110 kan altså IKKE have noget med dette at
gøre!

Til gengæld BØR de 139 (og 80) enheder nok undersøges ved
lejlighed. HVIS markør 300 her kan påvises, da tyder meget på,
at vi har fundet markør 439 (og dermed retningen vi bevæger os
i i forhold til den kosmiske baggrundsstråling, hvilket er ret
vigtigt, da dette "fixpunkt" (målepunkt) kan bruges OVERALT i
Universet ).

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?dato=07_23

=== citat start ===

[
Own break:

Dagens Ord er desværre kommet ud af synkronisering. Teksten
er ellers ret relevant (mht. åndelig selv-realisering og
udvikling), så forhåbentlig bliver den citeret senere i dag -
Om Gud vil ... :-)
]

=== citat slut ===

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 30 (news samlet)
Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43
20777a news:5b556a96$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/PuJTrLopBQAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20777a

Trump advarer Iran: Trusler mod USA vil få historiske konsekvenser

22.07.2018 kl. 10:00
De russiske kontanter bag Trumps Toronto-skyskraber
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE10754698/de-russiske-kontanter-bag-trumps-torontoskyskraber

Finansieringen bag det tidligere Trump-tårn i Toronto viser
tråde fra præsidentens forretningspartner til Kreml.

-

DR S118 man 23 jul 07:27:35
22.juli dr.dk/nyheder 20:14

ISRAEL EVAKUERER HVIDE HJELME
Israel siger, at de i nat har evakueret
hundredvis af medlemmer af
hjælpeorganisationen De Hvide Hjelme og
deres familier fra Syrien til Jordan.

Evakueringen skal være foregået via det
Israel-kontrollerede område
Golanhøjderne, som ligger ved den
syriske grænse til Israel.

Ifølge den israelske hær, har de
handlet på opfordring af blandt andre
USA og Storbritannien.

Hundreder af Syriens Hvide Hjelme er blevet evakueret fra Syrien og skal
videre til Vesten
22. Jul. 2018 kl. 20:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hundreder-af-syriens-hvide-hjelme-er-blevet-evakueret-fra-syrien-og-skal-videre-til

-

DR S120 man 23 jul 07:27:35
22.juli dr.dk/nyheder 20:02

BOKO HARAM DRÆBER 18 I LANDSBY
Et angreb på en landsby i det
centralafrikanske land Tchad til har
tvunget mindst 3.000 beboere i Lake
Chad-regionen til at forlade deres
hjem.

Myndighederne mener, at den militante
gruppe Boko Haram står bag angrebet,
som kostede 18 mennesker livet. Ti
kvinder blev efterfølgende kidnappet.

- Boko Haram-krigerne skar halsen over
på to personer, og skød de resterende
16, fortæller guvernøren i Lake Chad,
Mohammed Aba Salah til Al Jazeera.

Ifølge guvernøren er evakueringen af
landsbyen en sikkerhedsforanstaltning.

3.000 personer evakueret fra landsby: "Boko Haram skar halsen over på to
personer"
22. Jul. 2018 kl. 20:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/3000-personer-evakueret-fra-landsby-boko-haram-skar-halsen-over-paa-personer

-

DR S128 man 23 jul 07:27:35
23.juli dr.dk/nyheder 06:16

TRUMP ADVARER IRAN
- Du skal aldrig nogensinde true USA
igen. Ellers kommer det til at få
konsekvenser, som sjældent er set værre
gennem historien.

Sådan lyder ordene, som Donald Trump
tidligt mandag morgen med blokbogstaver
har tweetet henvendt til Irans
præsident, Hassan Rouhani.

- Vi er ikke længere et land, der
accepterer dine vanvittige ord om vold
og død. Vær på vagt, skriver han.

Udmeldingen fra Trump kommer, efter at
Rouhani i en tv-transmitteret tale
søndag truede med at forhindre skibe
med olie i at passere Hormuzstrædet
samt med "alle kriges moder".

Trump advarer Iran: Trusler mod USA vil få historiske konsekvenser
kl. 06:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-advarer-iran-trusler-mod-usa-vil-fa-historiske-konsekvenser

Kommentar:

Skidegodt gået, Hr. Præsident! ... :-)

Nu må disse *galninge* ("katte"-opportunister) lære
spillereglerne en gang for alle:

De skal IKKE diktere verdensdagsordenen!

Og HVORFOR ikke?

Fordi de slet ikke er demokratisk valg. De repræsenterer
således slet ikke vor population her på Jorden!

Og ... (input memory from) ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Markpointer Destroy (Psalm 73 and 78):
Found 92-Uranium-238 and 19-Kalium-40 -
Re: 2018 uge 29 (news samlet)
Date: Sat, 21 Jul 2018 13:04:19 +0200, GMT 11:04
Markpointer Destroy:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/destroy/20-774
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/bjHvsQkzu5U/52C5fysUBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/evRbt8S1nYQ/lh5OLBmeBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/08QyBljqWgw/M3Y9GrbyBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/rYrPKGfV580/LQtXFeAkAwAJ

> [...]
> Hor-dæmon-tilbeders-HQ (Udfordringen) -
> Re: 2018 uge 29 (news samlet)
> Date: Tue, 17 Jul 2018 11:24:22 +0200, GMT 09:24
> 20765a news:5b4db56f$0$719$1472...@news.sunsite.dk
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-765
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-765
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-765
> https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/evRbt8S1nYQ/uQKFrUAnBwAJ

> Er der her tale om en såkaldt *skakmat* (apropos The
> *Copyright*; altså *Ophavsretten*), ET ?

HVORFOR skulle de så også få lov til at ødelægge vores ellers
så spændende fremtid (apropos the BIG Wedding)?

(Det er da KUN en *selvmorder*, der tillader noget så tåbeligt,
skønner jeg! Så er det bedre, at den *skyldige* omkonmmer,
fremfor os andre!)

Danske turister strandet på Kreta
22. jul. 2018, 18:06 ...

-

NRK:
22. juli 2018 kl. 07:39

-

20777b

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)
-

[...]

Mandag 23. juli [2018]

Brænd broerne til fortiden

"Da vendte Elisa sig om, tog oksespandet og slagtede dem ..."
1.Kong 19,21

Elisas tjeneste begyndte med dette skriftsted: "Da vendte
Elisa sig om, tog oksespandet og slagtede dem; han kogte kødet
over ilden fra oksernes åg. Det gav han til folkene, og de
spiste. Selv stod han op og fulgte Elias og kom til hans
tjeneste."

Han kunne ikke vende tilbage til sin gamle livsførelse,
fordi han havde ødelagt det, som betingede den. Sådan sluttede
livet som landmand for Elisa, og sådan begyndte hans liv som
profet.

Uanset om dit ønske er at tabe dig, at komme i gymnasiet,
at skrive en bog, at starte en forretning eller en tjeneste
eller at komme af med din gæld, så er første skridt altid det
længste og vanskeligste skridt. Du kan ikke bare tage et
skridt ind i fremtiden; du er også nødt til at eliminere
muligheden for at vende tilbage til fortiden.

Det er sådan man forfølger sine mål. Det er sådan man
afslutter afhængighed. Det er sådan man forsoner relationer.
For at begynde et nyt kapitel må man afslutte et gammelt.

Elisa havde ikke behøvet at brænde sit pløjningsudstyr, men
det understregede hans beslutning at gøre det. Mere specifikt
var det et udtryk for tro. Der var ingen vej tilbage.

I ni ud af ti tilfælde består nederlaget i, at man griber
til plan B, så snart plan A bliver for risikabel, dyr, eller
for vanskelig. Derfor lever de fleste mennesker efter deres
plan B. De har ikke brænst broerne til fortiden.

Plan A-mennesker har ikke en plan B. Plan A er for dem alt
eller intet. De vil hellere risikere modstand, og muligheden
for at mislykkes, mens de går 100% efter deres gudgivne
visioner, end de vil lykkes med noget som helst andet.

Ordet til dig i dag er: Brænd dine broer til fortiden og gå
videre fremad.

=== citat slut ===

-

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20777a

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)

Pakistansk multiresistent tyfus-bakterie spreder sig: Det er dybt alvorligt
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/pakistansk-multiresistent-tyfus-bakterie-spreder-sig-det-er-dybt-alvorligt

-

Danske Bank og Nordea får millionbøder af EU
kl. 09:18
https://www.dr.dk/nyheder/penge/danske-bank-og-nordea-far-millionboder-af-eu

-

Hedebølge i Japan og Sydkorea slår rekorder og tager liv
kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hedebolge-i-japan-og-sydkorea-slar-rekorder-og-tager-liv

Edderkopper kan flyve - nu ved forskere hvordan
23. jul. 2018, 14:35 ...

-

104 SVT Text Måndag 23 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Ordkrig mellan USA och Iran........130
Flera skjutna i Toronto - en död...131

25 skadade i nytt skalv i Iran.....132
Kina utreder vaccinskandal.........133

Kurdiskt regeringshus attackerat...134
Över 1 000 migranter till Spanien..135

Pojke ihjälskjuten på Västbanken...136
Barn attackerat - syra misstänks...137

Notiser: Hemlösa offer för attack..148

-

130 SVT Text Måndag 23 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Ordkrig mellan USA och Iran

I skarpa ordalag varnar USA:s presi-
dent Donald Trump sin iranske kollega
Hassan Rohani för att hota USA.

Detta efter att Rohani sagt att en
konflikt mellan länderna skulle bli
"alla krigs moder".

"Hota aldrig USA igen, annars kommer
du att drabbas av konsekvenser som
inte många i historien drabbats av
förut, skriver Trump på Twitter.

USA:s utrikesminister Mike Pompeo sade
i ett tal i Kalifornien i går att Iran
"styrs av något som mer liknar en
maffia än en regering".

-

134 SVT Text Måndag 23 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Kurdiskt regeringshus attackerat

Beväpnade personer förskansade sig och
tog personer som gisslan i det
kurdiska regionala självstyrets (KRG)
högkvarter i Erbil i norra Irak.

Enligt säkerhetskällor hade två av
angriparna utlöst självmordsbomber med
en stunds mellanrum. Efter drygt fyra
timmar uppgav de kurdiska styrkorna
att de dödat den sista angriparen och
att dramat var över.

Två personer ur gisslan ska ha räddats
och de uppges vara allvarligt skadade.
Minst en person ska ha dödats. Två av
attentatsmännen sprängde sig själva.

-

NRK:
22. juli 2018 kl. 07:39 - 23. juli 2018 kl. 12:52, error

23. juli 2018 kl. 13:55

-

Egypt warned Hamas: Israel will go to war ‘in two hours’ if you respond
to raids

TV report says Cairo, when fixing ceasefire late Friday,
emphasized to terror group that Israeli strikes were the
direct result of IDF soldier's killing by Gaza sniper

By TOI staff 21 July 2018, 10:42 pm
https://www.timesofisrael.com/egypt-said-to-warn-hamas-that-response-to-israeli-strikes-would-spark-war/

-

Netanyahu praises Trump, Pompeo after Iran saber-rattling

PM backs US president over his war of words with Rouhani,
says it's a welcome change from past Western 'pampering' of
regime

By TOI staff Today, 12:10 pm
https://www.timesofisrael.com/netanyahu-praises-trump-pompeo-after-iran-saber-rattling/

-

Russian foreign minister makes surprise visit for talks on Syria

Netanyahu announces high-level delegation from Moscow,
including military chief, arriving in Jerusalem to discuss
border deal

By TOI staff Today, 1:28 pm
https://www.timesofisrael.com/russia-foreign-minister-makes-surprise-visit-for-talks-on-syria/

Dom 3: Fundet muligvis den galaktiske breddegrad på (den retningen vi
bevæger os i i forhold til) den kosmiske baggrundsstråling

File 20.779 ...
Objects:
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cosmic-b-r/g-lat/20-779
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-779
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-779-dom-3
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-rotation/20-779

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cosmic-b-r/g-lat/20-779

-

Dagens åndsbollesætning:

Vegetabilsk afføring sælges

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+76&version=BPH

Salme 76, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds magt og straf

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+2.1-23&version=BPH

Dommer 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De folk, som var tilbage i landet, var: filistrene i deres
fem byer, ...

... , så de var underkastet hans herredømme i otte år.

De næste 40 år var der fred i landet, indtil Otniel døde.

De næste 18 år var israelitterne underkastet kong Eglon.

Inden han tog hjemmefra, lavede han sig et tveægget sværd,
der var en halv meter langt, ...

tveægget sværd,
en halv meter langt (en Gomed langt, ukendt mål)

Derefter gik de til angreb og dræbte 10.000 ...

10.000

30
..., hvorefter der var fred i landet de næste 80 år.

... ved at slå 600 filistre ihjel med en pigstav.

Dagens tekst indeholder to tal (18 og 600), som *genkendes*,
så resten af tallene har nok OGSÅ en betydning i koden, men
HVAD vides ikke lige her og nu!

Hvis de lægges sammen fås:

18 ....... fokus
10.000
80
600 ...... fokus
=
10.751

Omgrupperes tallene fås fx. følgende:

=
45

and

8

Og disse to tal (tallene 45 og 8) *genkender* vi OGSÅ, idet
det jo er target:

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45 or 46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

Galaktisk længdegrad 195,65 (i et 600-talsystem)
Galaktisk breddegrad + 7-8 (ligeledes i et 600-talsystem)

Tilbage står derefter følgende tal:

18 ....... fokus
10.000
80
600 ...... fokus

Forholdet mellem de to ubekendte tal er:

10.000 /80
=
125

Det er værd at bemærke, at tallet 80 indgår i (den retning vi
bevæger og i i forhold til) Den Kosmiske Baggrundsstrålings
galaktiske breddegrad ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/80
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/cosmic-b-r

Galactic 600-grader-system:

longitude 439,76...° ± 0,16...° (startmap3: (+300) +139,76... )
latitude +80,416...° ± 0,066...°

Forholdet mellem følgende tal er på ...

10.000 /439,76...
=
22,739...

or ...

10.000 * 439,76...
=
4.397.666,...

Hmm ...

HVIS man opfatter tallet 10.000 i forhold til 600 fås:

10.000 /600
=
16,6...

Compare with ...

https://da.wikipedia.org/wiki/M%C3%A6lkevejen
https://en.wikipedia.org/wiki/Milky_Way

Galactic rotation

Sun's Galactic rotation period 240 Myr[18]

https://en.wikipedia.org/wiki/Galaxy_rotation_curve
https://da.wikipedia.org/wiki/Galakserotation

... i galaksen, som vores solsystem er en del af, kredser
solen om galaksens centrum i cyklus på 250 mio. år.

Dette giver (forudsat at Mælkevejen har eksisteret siden Big
Bang) ca. følgende rotationer:

13.800 /250
=
55,2

(Tallene er IKKE identiske)

Nå! Jeg huskede forkert!

Hmm ...

10.000 /250
=
40

Compare with ...

11
De næste 40 år var der fred i landet, indtil Otniel døde.

Hvis de lægges sammen fås:

+5
+8
+40
=

13.800 /53
=
260,...

Hmm ...

Jo *tættere* vi kommer Galaksens centrum, desto hurtigere er
rotationen, så ...

DATA'erne stemmer IKKE overens med target, der menes at befinde
sig lidt længere borte fra galaksens centrum end os (195 or
117°, 90° = vinkelret)

18 ....... fokus
10.000
80
600 ...... fokus

=

13.800 /58
=
238,...

Hmm ...

(53 + 58) /2
=
55,5

=>

13.800 /55,5
=
248,6...

MÅSKE ér det ETs Hjemstjernes rotationstid omkring vor fælles
galakse (Mælkevejen), fordi Solens cyklus på 250 mio. år andre
steder er angivet til 240 mio. år

Let's gemme DATA'erne in the "banq".

-

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S136 man 23 jul 18:25:30
23.juli dr.dk/nyheder 16:29

EKSPERT: BANKER HAR GJORT DET ALTID
EU's børstilsyn Esma har uddelt bøder
svarende til i alt 18,6 millioner til
tre svenske og to danske banker for at
overtræde kreditvurderingsforordningen.

Nordea og Danske Bank samt svenske SEB,
Handelsbanken, Swedbank har i strid med
reglerne anbefalet de værdipapirer, som
de har hjulpet deres kunder, typisk
mindre virksomheder, med at udstede.

- Bankerne har gjort det her altid. Og
de har ikke været opmærksomme på, at de
skulle have fulgt de regler, der er
kommet i forbindelse med finanskrisen,
siger Lars Krull, seniorrådgiver på
institut for økonomi og ledelse ved
Aalborg Universitet.

Seniorrådgiver om EU-bøder til banker: De har gjort det altid
kl. 16:29
https://www.dr.dk/nyheder/penge/seniorraadgiver-om-eu-boeder-til-banker-de-har-gjort-det-altid

-

USA og Irans skærpede retorik er "storm før stilheden"
kl. 17:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-irans-skaerpede-retorik-er-storm-foer-stilheden

-

Hemmeligt projekt: Facebook udvikler satellit
kl. 18:29
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/hemmeligt-projekt-facebook-udvikler-satellit

BLOG: Gør den offentlige sektor mindre og bedre
23. jul. 2018, 17:35 ...

-

NRK:
23. juli 2018 kl. 13:55

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cosmic-b-r/g-lon/20-780
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-c-distance/20-780

Den 24-07-2018 kl. 07:52 skrev Kall, Mogens:

Subject: Dom 3: Fundet muligvis den galaktiske breddegrad på
(den retningen vi bevæger os i i forhold til)
den kosmiske baggrundsstråling -
Re: 2018 uge 30 (news samlet)
Date: Tue, 24 Jul 2018 07:52:18 +0200, GMT 05:52
20779 news:5b56be48$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/UiPf_9F4BQAJ
Hmm ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/cosmic-b-r

Galactic 600-grader-system:

longitude 439,76...° ± 0,16...° (startmap3: (+300) +139,76... )
latitude +80,416...° ± 0,066...°

Faktisk står tallet der (næsten):

18 ....... fokus
10.000
80
600 ...... fokus

=
138

Det må så betyde - HVIS der er noget om snakken - at vi
muligvis skal lede efter tallet 138 *kombineret* med
tallet 300 (ET Stjernekort 3), og meget gerne OGSÅ
tallet 80.

Searchstring on!

Found:

https://sites.google.com/site/etbible/home/ezra/05-882

Start_______________, ____0, ____0, Ezra , Neh_, +/-, ___0, name
[ ... ]
40, Ezra 2,42, Neh.7,45, 28774, 30055, _139, _138, __ -1, 1281, Dørvogterne

Wow!

Tallet 40 *genkendt*

Tallet 80 (næsten) *genkendt*:

(Syntax anvendt tidligere i koden inside the bible)

1281
-1200
=

Dørvogterne ?

Search dørvogtere

Found:

10
1 (i Salmernes Bog)
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=d%C3%B8rvogt&qs_version=BPH

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Salme+84:11&version=BPH

Salme 84:11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Én dag i din helligdom er bedre
end tusinde dage andre steder.
Hellere være dørvogter i Guds hus
end have overflod i de gudløses telte.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+84.10&version=KJV

Psalm 84:10, King James Version (KJV)

10
For a day in thy courts is better than a thousand.
I had rather be a doorkeeper in the house of my God,
than to dwell in the tents of wickedness.

See also ...
Porter (7778):
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=porter&qs_version=KJV
Doorkeeper(s) (5605, 7778):
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=doorkeeper&qs_version=KJV

Vi har tidligere været inde på, at 84 "ligger" i en afstand
fra 127 på i alt 43 enheder, og at dette tal (43) er et
særligt markør-tal (fordi det dækker over kendskab til
atomfysik). Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

Næst efter de ustabile isotoper 43 og 61 kommer 84, så ...

Så Dørvogterne er altså markeret ekstraordinært i kraft af
markør 43 (og 84).

Hmm ...

De 2 tal, der nævnes i Ezra-koden (28774 og 30055) minder
lidt om vor Sols afstand ind til galaksens Centrum, men
tallene er langtfra identiske:

https://da.wikipedia.org/wiki/M%C3%A6lkevejen

Solens distance til galakse centrum 26.000 ± 1.400 lysår

https://en.wikipedia.org/wiki/Milky_Way

Sun's distance to Galactic Center 26.4 ± 1.0 kly

De føromtalte 300 "titter" OGSÅ frem i Ezra-koden:

Start_______________, ____0, ____0, Ezra , Neh_, +/-, ___0, name
33, Ezra 2,35, Neh.7,38, 24144, 25406, 3630, 3930, _300, 1262, Sena'as

Og her passer sjovt nok tallene nogenlunde med afstanden ind
til galaksens centrum.

Kan det eventuelt være oplysninger om ETs Hjemstjernes afstand
ind til vor fælles galaksens centrum?

Tja ...

Vi bør i hvert fald nok gemme DATA'erne, fordi ...

Jo flere informationer vi indsamler, desto større sandsynlighed
er der for, at de rigtige oplysninger *udskiller* sig fra alle
de forkerte ved, at de *gentager* sig IGEN og IGEN! Og så er
de givetvis OGSÅ markeret med markør-tal.

Jeg bør diog lige her nævne, at ...

Fordi ETs Hjemstjernes galaktiske længdegrad er i intervallet
90°_270°, befinder objektet sig længere fra Galaksens centrum
(GC) end os.

DATA'erne stemmer derfor IKKE helt overens:

24.144 (Tættere på GC)
25.406

26.000 (vor afstand, omtrent)

28.774 (længere borte fra GC)
30.055

Hmm ...

Der er indsamlet forskellige gæt på afstanden mellem os og
dem, og det mest realistiske lige nu og her er nok 185 lysår.

Havde deres position været på 180° i galaktisk længdegrad,
da ville deres position være på ca. ...

26.000
+ 185
=
26.185

Men fordi de befinder sig på position 117,39°, da bliver
tallet (vist nok noget i retning af):

185 * 1600/3135
=
94,...

=>

26.000
+1
=
26.094

Help-picture:
https://sites.google.com/site/etbible/home/pictures/3135

Så i dette beregningstilfælde befinder de sig altså blot
100 lysår længere ude fra Galaksens Centrum.

Hmm ...

HVAD dækker tallene 1262 og 1281 over?

Aha!

Tallet 138 dækker muligvis over deres position (symbolsk), mens
139 er vores position.

Lad os prøve at regne efter (med de usikkerheder, der er):

1.
HVIS vores afstand ind til Galaksens Centrum (GC) er på
26.000 lysår, da er cirklens omkreds på:

2 * Pi * radius = omkreds

=>

2 * Pi * 26.000 = 52.000 * Pi

=>

2 * Pi * 26.000 = 163.362,818...

=>

163.362,818... lysår /600
=
272,3 lysår pr. 600-grad

Men vores objekt (target) befinder sig blot i en afstand
på ca. ...

185^2 = 94^2 + X^2

=>

34.225 = 25389 + X^2

=>

X = 159,34 lysår

Dette svarer så ca. til ...

159,34 / 272,3
=
0,585... bue-600-tal-grader

Så ...

Jo, det kan lige akkurat lade sig gør, hvis man *tolker*
vores position til 139 og deres til 138,4.

Men HVAD mht. retningen?

Når vi ser ind i retning mod Galaksens Centrum, da er
graden lig med 0, mens ...

Når de ser ind i retning mod Galaksens Centrum (SET
FRA DERES SYNSVINKEL), da svarer dette til fx. -1
grad udfra vores målestok

Benyt fx. hjælpe-billede ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/pictures/3135

Så når vi siger -1, da siger de 0
Og når vi siger 139, da siger de 140
Og når vi siger 439, da siger de 440

Ergo passer regnskabet IKKE

(det skulle ha' været omvendt!)

=
138

Er der et tal (tallet 1), vi har overset?

Hmm ...

I Salme 139 står der - for øvrigt - noget ret interessant:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+139&version=DN1933

Salme 139, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Kommentar:

I den autoriserede oversættelse fra 1933 er der udfor
hver salme en indledende beskrivelse af indholdet. Denne
tekst er IKKE original, men alligevel kan den være nyttig:

I tillid til Gud, som gennemskuer ham, [vers] 1-6,
som overalt er ham nær, [vers 7-10] ...

Nøgleordet er:
*Overalt*

Fordi ...

Big Bang er netop *overalt*!

Uanset hvilket retning vi ser ud i (i Universet), så
hører vi dette ekko fra Big Bang!

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+139&version=BPH

7
Jeg når aldrig uden for din rækkevidde,
hvor jeg end er, er du nær hos mig.

8
Farer jeg op til himlen, da møder du mig der.
Stiger jeg ned i dødsriget, da møder du mig der.

9
Flyver jeg mod øst på morgenrødens vinger,
rejser jeg mod vest over det store hav,

10
så vil din hånd også lede mig der,
din højre hånd holde mig fast.

Tankevækkende!

For øvrigt beskrives ½ omdrejning (af Jorden) i vers 9

9
Flyver jeg mod øst på morgenrødens vinger,
rejser jeg mod vest over det store hav,

Og KANSKE indirekte der siges noget vedr. tallet 300 (som
jo OGSÅ er en halv omdrejning)!

Det er lidt den samme formulering, vi finder i Salme 50
(som er blevet identificeret at dække over i koden
isotopet 78-Platin-193 med halveringstid på 50 år):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+50&version=DN1933

Salme 50, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Gud, Gud Herren talede og stævnede Jorden hid fra
Sol i Opgang til Sol i Bjærge;

Her skønnes det at dække over ½-life.

(SKRÆKKELIG men spændende *vranglære*, vi er havnet i!)

Last OUTPUT: 20700 news:5b307c1a$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/wUFj7TSEBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20780

Imam fra Nørrebro tiltalt for at bifalde drab på jøder

Russisk fængsel fyrer 17 for tortur

-

Dagens åndsbollesætning:

Vegetabilsk afføring sælges billigt

-

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20777a

Imam fra Nørrebro tiltalt for at bifalde drab på jøder

DR S145 tir 24 jul 10:51:00
23.juli dr.dk/nyheder 22:11

RUSSISK FÆNGSEL FYRER 17 FOR TORTUR
17 fængselsbetjente i et fængsel i den
russiske by Jaroslavl er blevet fyret,
efter at en video viser dem udøve
voldsom tortur mod en 23-årig indsat.

Torturen fandt sted sidste år, men er
først nu blevet en stor sag, efter at
videoen er blevet offentliggjort af det
russiske medie Novaja Gazeta.

Torturvideoen er blevet en stor sag i
Rusland, og flere russiske medier har
bragt videoen og reaktioner på den.

Seks af de fyrede betjente er blevet
indholdt. Fængslets ledelse siger, at
man har afskediget alle dem, man kunne
identificere på videoen.

Russisk fængsel fyrer 17 ansatte efter torturvideo
23. Jul. 2018 kl. 22:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-faengsel-fyrer-17-ansatte-efter-torturvideo

-

For første gang nogensinde er alle neuroner i en hjerne kortlagt
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/foerste-gang-nogensinde-er-alle-neuroner-i-en-hjerne-kortlagt

-

DR S151 tir 24 jul 11:01:12
24.juli dr.dk/nyheder 06:38

CHILE UNDERSØGER SEXMISBRUG
Chilenske myndigheder efterforsker 158
medlemmer af landets katolske kirke for
mistanke om at have begået eller dækket
over seksuelt misbrug.

Sagerne vedrører hændelser, der går
tilbage til 1960, og involverer 266
ofre, herunder 178 børn og unge.

- Langt de fleste tilfælde vedrører
seksuelle forbrydelser begået af
præster eller personer tilknyttet
uddannelsesinstitutioner, siger den
offentlige anklager ifølge
nyhedsbureauet AFP.

I sidste måned accepterede paven i alt
fem chilenske biskoppers afgang i den
omfattende sag.

Chile undersøger 158 fra den katolske kirke for sexmisbrug
kl. 06:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/chile-undersoger-158-fra-den-katolske-kirke-sexmisbrug

-

DR S156 tir 24 jul 11:01:13
24.juli dr.dk/nyheder 08:27

HVIDVASK FORTSATTE UNDER OPRYDNING
Mens Danske Bank i efteråret 2015 var
ved at lukke ned for hvidvaskkunder i
Estland, blev 55 millioner kroner sendt
igennem afdelingen som led i hvidvask.

Det skriver Jyllands-Posten på baggrund
af aktindsigt i retsdokumenter fra USA.

- Man har haft kikkerten for det blinde
øje. Jeg kan ikke forstå, at man på det
tidspunkt så sent i forløbet ikke
har lært noget. - Det er hovedrystende,
siger hvidvaskekspert Jakob Dedenroth
Bernhoft, indehaver af Revisorjura, til
avisen.

Danske Bank har overfor Jyllands-Posten
ikke ønsket at svare på, hvorfor ingen
greb i den konkrete sag.

Hvidvask fortsatte i Danske Bank under oprydningsarbejde
kl. 08:27
https://www.dr.dk/nyheder/penge/hvidvask-fortsatte-i-danske-bank-under-oprydningsarbejde

-

DR S161 tir 24 jul 11:01:13
24.juli dr.dk/nyheder 10:32

FOR FØRSTE GANG: IMAM SKAL I RETTEN
En imam fra Nørrebro har i en
fredagsprædiken i marts sidste år
udtalt sig positivt om drab på jøder.
Det mener anklagemyndigheden, som
derfor tiltaler imamen for at overtræde
straffeloven.

- Det er tale om grove udtalelser, og
jeg mener, at det er helt rigtigt, at
retten nu får lejlighed til at vurdere
sagen, siger vicestatsadvokat Eva Rønne
fra Rigsadvokaten.

Det er første gang, at der bliver rejst
en straffesag for overtrædelse af
straffelovens bestemmelse målrettet
hadprædikanter. Bestemmelsen blev
indført 1. januar 2017 og kan give op
til tre års fængsel.

Imam fra Nørrebro tiltalt for at bifalde drab på jøder
kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/indland/imam-fra-noerrebro-tiltalt-bifalde-drab-paa-joeder

KOMMENTAR: Det betyder Trumps trusler i caps lock
23. jul. 2018, 21:43
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-07-23-kommentar-det-betyder-trumps-trusler-i-caps-lock

KOMMENTAR: Når det kommer til Iran, er præsidenten konsistent
- både i sine tweets og sine trusler.

Det er ret ironisk, at Irans præsident advarer USA's
præsident mod at eskalere konfrontationen, hvorefter USA's
præsident gør netop det. ...

-

Hundredvis savnes efter brud på dæmning i Laos
24. jul. 2018, 10:54 ...

-

104 SVT Text Tisdag 24 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fängelse för komplott mot Vilks....130
* Många döda i grekiska skogsbränder 131
* Nordkorea nedmonterar anläggningar 132

* Hundratals gripna i Nicaragua......133
* Storbritannien hindrar ej dödsdom..134
* IMF: Hyperinflation i Venezuela....135

* Damm har brustit i Laos............136
* Flera explosioner i Kabul..........137
Över 150 utreds i pedofilskandal...138

Italien öppnar hamnar under samtal 139
FN-domstol kräver Qatar-skydd......140

-

132 SVT Text Tisdag 24 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 JULI

Nordkorea nedmonterar anläggningar

Nordkorea har börjat montera ned vissa
anläggningar vid landets största
satellitavfyrningsplats Sohae, enligt
experter som har analyserat nya
satellitbilder.

Området bedöms vara en testplats för
interkontinentala ballistiska robotar.

Om analyserna från respekterade
amerikanska analyssajten 38 North
bekräftas kan det vara ett tecken på
framsteg efter toppmötet mellan
Nordkoreas diktator Kim Jong-Un och
USA:s president Donald Trump.

-

135 SVT Text Tisdag 24 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 JULI

IMF: Hyperinflation i Venezuela

Venezuela är inne i en fas av hyper-
inflation som kan liknas vid
utvecklingen i Tyskland 1923, enligt
Alejandro Werner, regional IMF-chef.

Han räknar med att nästan en femtedel
av landets BNP raderas ut i år och att
inflationen vid utgången av 2018
ligger på en miljon procent.

Hittills i år har konsumentpriserna
lyft med drygt 46 000 procent. Det
krisdrabbade landet, vars socialis-
tiska regering sitter på världens
största oljereserver, har haft stora
problem att finansiera import sedan
oljepriset rasade 2014.
IMF = Internationella valutafonden

-

140 SVT Text Tisdag 24 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

FN-domstol kräver Qatar-skydd

Internationella domstolen (ICJ)
beordrar Förenade Arabemiraten (UAE)
att skydda rättigheterna för
medborgare i Qatar.

Domen, som antogs med knapp majoritet
i FN-domstolen, griper in i en bitter
politisk strid mellan Qatar och
grannarna kring Persiska viken.

Domstolen säger att UAE måste tillåta
återförening av familjer, bland dem
qatariska medborgare, som splittrats
till följd av konflikten. Dessutom
måste qatariska studenter få möjlighet
att slutföra sin utbildning i
Emiraten.

-

NRK:
23. juli 2018 kl. 13:55 - 24. juli 2018 kl. 09:07, error

24. juli 2018 kl. 10:27

-

Trods ekstrem sommer erkender vi ikke klimaforandringernes alvor
23. juli 2018, kl. 21:00
Af Elisabeth Yskes
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/trods-ekstremt-sommervejr-ser-vi-ikke-klimaforandringernes-alvor-i-oejnene

-

Israel rejects Russian offer to keep Iran 100 km from Syrian border

After Netanyahu meets Moscow's FM Lavrov, senior official
says Jerusalem insisting Iranian forces leave Syria entirely

By Raphael Ahren 23 July 2018, 9:08 pm
https://www.timesofisrael.com/israel-rejects-russian-offer-to-keep-iran-100-km-from-israels-border/

-

Netanyahu vows ‘complete solidarity’ with Christians persecuted in Iran

Addressing Christians United for Israel's annual summit, PM
thanks US Evangelicals for recognizing 'fundamental truth'
about Jerusalem

By Raphael Ahren 23 July 2018, 10:20 pm
https://www.timesofisrael.com/netanyahu-vows-complete-solidarity-with-christians-persecuted-in-iran/

Når dit folk synder, o Gud, og regnen derfor udebliver ...
(høst *overmoden*)

File 20.782 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-782
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-782
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-782
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-782
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/20-782

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+77&version=BPH

Salme 77, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Når Gud tilsyneladende ikke svarer

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+4&version=BPH

Dommer 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren giver sejr gennem profeten Debora

-

[...]

Onsdag 25. juli 2018, 1.Kong 8,22-36

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ki+8.22-36&version=BPH

Første Kongebog 8:22-36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Salomons bøn til Herren

35
Når dit folk synder, og regnen derfor udebliver, og de så
vender om fra deres synd, fordi du har straffet dem, og
de beder til dig om hjælp, vendt mod dette hus,

36
så hør dem fra din bolig i Himlen og tilgiv dit folk,
Israel. Lær dem at følge dine veje, og lad igen regnen
falde på den jord, du gav dem.

*Blasfemisk* overgreb på Folkekirken:
(dét at åndelig-voldtage Jesu Kristi brud)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/out-01

Subject: Re: Hor-bryllup: Found perhaps einem Ai-syntax near
Hor-dæmon-tilbeders-HQ (Udfordringen) -
Date: Tue, 17 Jul 2018 11:34:42 +0200, GMT 09:34
20765b news:5b4db7db$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/evRbt8S1nYQ/dE2HqtAnBwAJ

Ordene taler "vist nok" for sig selv! ... :-(

"Melodi" muligvis:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+14.15&version=DN1933

Aabenbaringen 14:15, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Og en anden Engel gik ud fra Templet
og råbte med høj Røst til ham, som sad
på Skyen:

Udsend din Segl og høst;
thi Timen til at høste er kommen,
fordi Jordens Høst er moden.

Kommentar:

I min bibel (oversættelse fra 1933) står der:

"Tag din segl og høst;
thi høsttiden er inde,
jordens høst er overmoden:"

Der henvises endvidere til Joel 3,18. Matt 13,39. Mark 4,29

Se fx. Joel 3,18 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=joel+3.18&version=DN1933

Nøgleordene:
Jordens høst er *overmoden*!

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Israels hær: Syrisk fly skudt ned over Israel

Jødisk Samfund frygter hadprædikanter: Meldte imam til politiet

-

15 års fængsel i USA for mordplaner mod svensk Muhammed-tegner
kl. 11:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/15-ars-faengsel-i-usa-mordplaner-mod-svensk-muhammed-tegner

-

Jødisk Samfund frygter hadprædikanter: Meldte imam til politiet
kl. 13:08
https://www.dr.dk/nyheder/indland/joedisk-samfund-frygter-hadpraedikanter-meldte-imam-til-politiet

-

DR S168 tir 24 jul 19:41:32
24.juli dr.dk/nyheder 14:00

ISRAEL: SYRISK FLY SKUDT NED
Den israelske hær har skudt et syrisk
kampfly ned, oplyser den israelske hærs
radiostation ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

På den israelske hærs Twitter-profil
giver hæren selv flere oplysninger om
hændelsen - uden dog at bekræfte, at
flyet er skudt ned.

- To Patriot-missiler er blevet affyret
mod et syrisk Sukhoi-fly, som
infiltrerede omkring en mil (1,6
kilometer, red.) ind i israelsk
luftrum. Den israelske hær overvågede
kampflyet, der siden blev opfanget med
Patriot-missilet, hedder det.

Israels hær: Syrisk fly skudt ned over Israel
kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israels-haer-syrisk-fly-skudt-ned-over-israel

-

Ebolaudbrud meldes overstået i DR Congo: Mindst 33 døde
kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ebolaudbrud-meldes-overstaet-i-dr-congo-mindst-33-dode

Satan II og Stormsvalen - Rusland viser nye våben frem efter Putins møde
med Trump
af Michael Rathje
23. juli 2018
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-24-satan-ii-og-stormsvalen-rusland-viser-nye-vaaben-frem-efter-putins-moede-med-trump

Blot tre dage efter topmødet den 15. juli i Helsinki, hvor
Putin og Trump blandt meget andet diskuterede, hvordan man
skulle undgå et våbenkapløb, har Rusland demonstrerer en
serie af nye våben.

Kommentar:

Som sagt: Man kan IKKE stole på en psykopat! ... :-(

-

Israel har skudt syrisk fly ned
24. jul. 2018, 15:11 Opd. 24. jul. 2018, 19:08
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-24-israel-har-skudt-syrisk-fly-ned

-

Trump giver milliarder til toldplagede landmænd
24. jul. 2018, 18:16 Opd. 24. jul. 2018, 20:00 ...

-

NRK:
24. juli 2018 kl. 10:27

Der er hedebølge over Danmark, og de næste dage bliver det over 30
grader + Heaven-Break (profeti)

Efter 52 sommerdage og udsigt til hedebølge: "Det er næsten for meget af
det gode"

File 20.783 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-783
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-783
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-783
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-783
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/20-783
-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]

grader + Heaven-Break (profeti)

Efter 52 sommerdage og udsigt til hedebølge: "Det er næsten for meget af

Hedebølge har ramt femdøgns-udfordring: Kan flere kilo is køle vejrvært ned?

Christian Cherry havde udfordringer, da kolde isflager
forstyrrede vejrudsigten.

Af Christina Nordvang Jensen
24. jul. 2018 kl. 20.07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hedeboelge-har-ramt-femdoegns-udfordring-kan-flere-kilo-koele-vejrvaert-ned

Der er hedebølge over Danmark, og de næste dage bliver det
over 30 grader i store dele af landet.

Subject: Found 195 and 1800 at 1.King 5,12 (4,32) -
Re: 2018 uge 28 (news samlet)
Date: Fri, 13 Jul 2018 15:28:09 +0200, GMT 13:28
20753 news:5b48a89d$0$708$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-753
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-RJP3qxCEmg/OH9LPD76BQAJ

> Landmændenes økonomi visner i tørken: Flere går konkurs
> kl. 13:00

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/landmaendenes-oekonomi-visner-i-toerken-flere-gaar-konkurs

and ...

Subject: Når dit folk synder, o Gud, og regnen derfor udebliver ...
(høst *overmoden*) -
Re: 2018 uge 30 (news samlet)
Date: Wed, 25 Jul 2018 06:12:47 +0200, GMT 04:12
20782 news:5b57f873$0$713$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/QE4I318ABgAJ

Hmm ... !

-

Nicaraguas præsident i sjældent interview: Jeg nægter at træde tilbage
24. Jul. 2018 kl. 20:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nicaraguas-praesident-i-sjaeldent-interview-jeg-naegter-traede-tilbage

Kommentar:

Det vil jeg nu *råde* dig til!

*Respektér* venligst demokratiet! Tag *afstand* fra Anarki og
diktatur, da begge dele er til *skade* for Menneskeheden!

-

Efter 52 sommerdage og udsigt til hedebølge: "Det er næsten for meget af
det gode"
24. Jul. 2018 kl. 20:49
https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-52-sommerdage-og-udsigt-til-hedeboelge-det-er-naesten-meget-af-det-gode

Kommentar:

Ja!

Tillad mig at "foreslå":

> [...]
>
> 36
> så hør dem fra din bolig i Himlen og tilgiv dit folk,
> Israel. Lær dem at følge dine veje, og lad igen regnen

!

*Åndelig* "vejrudsigt" (prognose):

Jordens høst er *overmoden*! Pilrådden! ... :-(
Joel 3:18 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

18
Sving Seglen, thi Høsten er moden; kom og stamp, thi
Persekummen er fuld! Persekarrene løber over, thi stor
er Folkenes Ondskab.

Nøgleordene var/er:
Thi stor er Folkenes Ondskab

CET 06:53
Og i det samme hørte jeg en stemme sige (perhaps my own):

Du skal IKKE voldtage *Min* Brud!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-07-25, Wednesday, day no 206, CET 06:54, GMT 04:54)
- "Jeg sender"

54
- "plage"

55
- "over"

55
- "området,"

55
- "dit land,"

55
- "som straf"

55
- "for utugt"

55
- "og hor"

56
- "og dets lige."

Herre! Må *Din* vilje ske! Tugt os med Nåde og
Barmhjertighed, så vi ikke omkommer. Frels os fra vor egen
oprørske natur (der ikke vil ha' Dig som Herre i vort liv)!...

Og så hørte jeg en anden røst fra himlen sige:

CET 06:58
- "Amen."

Trump giver milliarder til toldplagede landmænd
24. jul. 2018, 18:16 Opd. 24. jul. 2018, 20:00 ...

-

NRK:
24. juli 2018 kl. 10:27

En plage kommet sjældent alene: Søerne har nået laveste vandstand i 26
år - og de stinker

Dansk sygeplejerske efter 'ebola-sejr': Hurtig indsats standsede udbrud,
men ... !

»Nogle gange har jeg lyst til at smide min telefon langt væk«

Eksperter om russiske advarsler til Danmark: »Det er en stil, de har
tillagt sig«
Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]

tillagt sig«

-

Eksperter om russiske advarsler til Danmark: »Det er en stil, de har
Onsdag D. 25. JULI 2018 KL. 06:09
https://www.b.dk/nationalt/eksperter-om-russiske-advarsler-til-danmark-det-er-en-stil-de-har-tillagt-sig

Den advarsel, som Ruslands ambassadør kom med tidligere på
aftenen på Twitter, er i højere grad udtryk for en ny stil,
end det er noget vi skal ligge søvnløse over om natten, siger
eksperter.

Kommentar:

*Psykopati* hedder det på dansk! ... :-(

Og det får man IKKE lige just venner af! TVÆRTIMOD!

Et udsagn:

Mig vil styre verden vha. trusler!
Mig über alles.

-

»Nogle gange har jeg lyst til at smide min telefon langt væk«
25.07.2018 kl. 07:03
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/kultur/ECE10762056/nogle-gange-har-jeg-lyst-til-at-smide-min-telefon-langt-vaek

Forventninger fra venner, forældre og arbejdsgiver betyder,
at 18-årige Frederik Blyt har sin telefon på sig hele tiden,
selv om han godt kunne trænge til bare at være sig selv.
Interesseorganisationen Red Barnet opfordrer forældre til at
give deres børn og unge mulighed for at være private.

Kommentar:

Tillad mig at foreslå:

Lav en ordning med telefonselskabet om, at telefonen KUN er
åben i tidsrummet (indtast her selv ønsket værdi fx. 08-09 +
16-22 or 09-16 or ...)

-

Dansk sygeplejerske efter 'ebola-sejr': Hurtig indsats standsede udbrud
kl. 07:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-sygeplejerske-efter-ebola-sejr-hurtig-indsats-standsede-udbrud

Kommentar:

Men er dag går det altså galt!

Har vi da en beredskabsplan?

Fordi ...

Folk skal jo ha' mad, og dermed opstår *smittespredningen*!

Har vi robotter, der kan uddele nødhjælp, så vi kan opretholde
*karantæne* OVERALT, så alle lokalsamfund er lukket ned?

Hvis ikke, da var det "måske" en god ide at forberede sig nu
på dette.

Et arbejdsløshedsprojekt?

Ja, hvorfor ikke?

Så får skatteyderne jo lidt tilbage for deres penge, ikke
sandt?

Partiets slogan bør måske være:
(NB! Det er tilladt her at kopiere, apropos ingen ophavsret)

Gør gode dage bedre ... :-)

Den russiske ambassade med opsigtsvækkende tweet
24. jul. 2018, 20:18
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-07-24-den-russiske-ambassade-med-opsigtsvaekkende-tweet

Kommentar:

Som sagt: Rendyrket *psykopati* ... :-(

[...]

25. jul. 2018, 08:17
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-07-25-soeerne-har-naaet-laveste-vandstand-i-26-aar-og-de-stinker

Subject: Der er hedebølge over Danmark, og de næste dage
Date: Wed, 25 Jul 2018 07:02:15 +0200, GMT 05:02
20783 news:5b580409$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/QmhLvRIDBgAJ

(Denne fil herefter tilsendt Udfordringen, Kristeligt
Dagblad, Missionsforbundet, den *falske* præst
(levebrødsprædikant) Ruth Cilwik, menighedsrådsformand
Flemming Jakobsen + den *krænkede* ex-mand.)

En plage kommet sjældent alene!

-

104 SVT Text Onsdag 25 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 17 döda efter damm-kollaps...130

* Kriminella bakom grekiska bränder? 131
* Tre dagars landssorg utlyst........132

* Turkiet inför ny säkerhetslag......133
Ny vaccinskandal skakar Kina.......134
Miljardstöd till USA:s bönder......135

207 miljöaktivister mördade i fjol 136
Ivanka Trump dumpar sitt modemärke 137
EU:s bud: 62 000 kr per migrant....138

* Notiser: Heroinbeslag i Norge......148

-

133 SVT Text Onsdag 25 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 JULI

Turkiet inför ny säkerhetslag

Turkiets parlament har godkänt alla
delar i en ny säkerhetslag, efter att
det undantagstillstånd som infördes
efter den misslyckade statskuppen för
två år sedan hävts.

Den nya lagen ger lokala guvernörer
större befogenheter och förlänger den
tid människor kan kvarhållas i häkte.

Dessutom blir det tillåtet att avskeda
statsanställda om de har kopplingar
till, eller kontakter, med
organisationer som utgör hot mot den
nationella säkerheten, skriver nyhets-
byrån Reuters.

-

NRK:
24. juli 2018 kl. 10:27 - 25. juli 2018 kl. 06:05, error

25. juli 2018 kl. 08:22

-

Russisk ambassade: Meningsløst at blande sig i dansk valg
25. juli 2018, kl. 1:36
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/russisk-ambassade-meningsloest-blande-sig-i-dansk-valg

På Twitter skriver Peter Hummelgaard (S), at det er "vist så
tæt, man kommer på en tilståelse af, at det er fast praksis
for Rusland at blande sig i fremmede staters demokratiske
valg".

-

IDF shoots down Syrian fighter jet that entered Israeli airspace

Two Patriot missiles fired at Sukhoi aircraft that
penetrated two kilometers into Israeli territory, military
says; one of the pilots reported killed

By Judah Ari Gross 24 July 2018, 2:07 pm
https://www.timesofisrael.com/interceptor-missiles-fired-again-as-sirens-blare-in-northern-israel/

-

IDF after downing plane: We warned Syria against entering Israeli airspace

Israeli military says it stressed repeatedly it would not
allow breach; adds Sukhoi fighter jet took off from
Iran-linked base, traveled two kilometers over Golan
Heights border

By Judah Ari Gross 24 July 2018, 5:00 pm
https://www.timesofisrael.com/idf-after-downing-plane-we-warned-syria-against-entering-israeli-airspace/

-

Israel tried to contact Syrian pilot before shooting down jet, envoy to
UN says

Army now reportedly believes plane crossed into Israel
accidentally, but Danny Danon says military had to act
quickly without knowing its intention

By TOI staff and AP 24 July 2018, 11:54 pm
https://www.timesofisrael.com/idf-tried-to-contact-syrian-pilot-before-shooting-down-jet-envoy/

Breaking news: Tørke aktiverer det nationale beredskab

Det skal du gøre, hvis du bliver fanget i en skovbrand

Se billederne: Træer smider bladene

Forskere har fundet en sø på Mars

Landmænd må tage vand fra åer

Imam afviser brud på loven
Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]

Breaking news: Tørke aktiverer det nationale beredskab

Det skal du gøre, hvis du bliver fanget i en skovbrand

DR S117 ons 25 jul 11:06:54
25.juli dr.dk/nyheder 09:01

ANSATTE FRA DANSKE BANK ANMELDT
26 tidligere ansatte i Danske Banks
afdeling i Estland er blevet meldt til
det estiske politi, skriver Bloomberg
News.

Anmeldelsen kommer fra den samme mand,
William Browder, som for to uger siden
meldte Danske Bank til Bagmandspolitiet
i Danmark.

Anmeldelsen er bekræftet af den estiske
statsanklager.

- Bekæmpelsen af hvidvaskning af penge
er en prioritet for anklagemyndigheden,
og hvis de oplysninger, der præsenteres
for kontoret, viser tegn på en
forbrydelse, vil det blive undersøgt,
skriver han i en mail til Bloomberg.

26 ansatte fra Danske Banks Estland-filial politianmeldt
kl. 09:01
https://www.dr.dk/nyheder/penge/26-ansatte-fra-danske-banks-estland-filial-politianmeldt

-

DR S123 ons 25 jul 11:06:55
25.juli dr.dk/nyheder 11:05

SE BILLEDERNE: TRÆER SMIDER BLADENE
Masser af træer rundt om i hele Danmark
har allerede smidt blade.

Det er noget, der ellers først sker til
efteråret, men på grund af tørken er
mange af bladene faldet af træerne her
i juli.

- Det sker fordi, det ikke har regnet i
lang tid, og så har træerne ikke vand
nok. Så redder de sig selv ved at smide
nogle af bladene, siger naturvejleder
hos Naturstyrelsen Sønderjylland Trine
Sørensen.

Hun kalder det meget usædvanligt, at
man midt på sommeren ser træer smide
bladene i det omfang, som de gør.
Læs mere på dr.dk

Derfor opfører træerne sig, som om det er efterår
kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/derfor-opfoerer-traeerne-sig-som-om-det-er-efteraar

-

DR S125 ons 25 jul 13:50:46
25.juli dr.dk/nyheder 12:26

IMAM AFVISER BRUD PÅ LOVEN
En dansk imam afviser at have bifaldet
drab på jøder, oplyser han i et indlæg
på Facebook, efter at han i går blev
tiltalt - som den første nogensinde -
for at have overtrådt straffelovens nye
hadprædikant-bestemmelser under en
fredagsprædiken i en moské på Nørrebro.

I stedet handlede talen om Israel-
Palæstina-konflikten og behovet for
militær indgriben, mener imamen.

- Det er derfor ikke muligt på nogen
måde at tolke talen som en opfordring
til drab på jøder, skriver imamen
Monzer Abdullah.

Imamen er tiltalt for at bifalde drab
på jøder, ikke for at opfordre til det.

Imam tiltalt for at prædike had: Afviser brud på loven
kl. 12:26
https://www.dr.dk/nyheder/indland/imam-tiltalt-praedike-had-afviser-brud-paa-loven

-

DR S128 ons 25 jul 13:50:47
25.juli dr.dk/nyheder 13:50

LANDMÆND MÅ TAGE VAND FRA ÅER
Landbruget har et akut foderproblem på
grund af tørken.

Derfor åbner man i Hjørring Kommune
for, at landmænd midlertidigt må tappe
vand fra søer og vandløb til deres græs
og majs, der skal bruges til foder.

Normalt tager en ansøgning måneder, men
det her er en force majeure-situation.

- Hvis der er vand nok til rådighed og
det rent praktisk kan lade sig gøre, så
giver vi en her-og-nu tilladelse,
udvalgsformand siger Søren Smalbro (V)

Danmarks Naturfredningsforening mener,
det er ulovligt at omgå de normale
procedurer.

Kommune tillader tørkeramte landmænd at tage vand fra åer og søer
kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/kommune-tillader-toerkeramte-landmaend-tage-vand-fra-aaer-og-soeer

Kommentar:

Jeg foreslår, at man *genindfører* søer her og der og alle
vegne m.m., således at man ALTID har et såkaldt vandreservoire
til rådighed!

-

Korrespondent om kras russisk ambassadør: Han gør bare sin pligt
kl. 14:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-om-kras-russisk-ambassadoer-han-goer-bare-sin-pligt

Beskyldninger, om at Danmark er russofobisk, får ingen
konsekvenser, siger DR's Ruslands korrespondent.

-

Nu bomber svenske jagerfly skovbrandene
kl. 15:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-bomber-svenske-jagerfly-skovbrandene

-

DR S129 ons 25 jul 17:24:13
25.juli dr.dk/nyheder 16:18

FORSKERE HAR FUNDET EN SØ PÅ MARS
Radarinstrumenter på et rumfartøj har
ifølge en række internationale
nyhedsbureauer fundet, hvad der
tilsyneladende er en sø på Mars. Søen
befinder sig under 1,5 kilometer is på
planetens sydlige pol.

Ifølge de forskere, der har fremlagt
fundet, er det muligt for
mikrobiologisk liv at leve i søen, der
er af saltvand.

Søen er omkring 20 kilometer i
diameter. Det er ifølge Reuters første
gang, at forskere har fundet en
flydende mængde vand i det omfang.

Forskere har fundet en sø på Mars
kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskere-har-fundet-en-so-pa-mars

Imam afviser, at fredagsbøn handlede om drab på jøder
25. jul. 2018, 10:10
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-07-25-imam-afviser-at-fredagsboen-handlede-om-drab-paa-joeder

I sin prædiken siger Mundhir Abdallah blandt andet:
"Dommedag oprinder ikke, førend muslimerne bekæmper jøderne,
således at muslimerne slår dem ihjel".

Kommentar:

Det kan man jo altid komme og påstå bagefter!

-

Samuelsen om russisk udfald: Hedeslag rammer på mange måder
25. jul. 2018, 13:33
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-07-25-samuelsen-om-russisk-udfald-hedeslag-rammer-paa-mange-maader

Udenrigsministeren bekræfter, at Danmark har et anstrengt
forhold til den russiske regering.

-

Breaking news:

Tørke aktiverer det nationale beredskab
25. jul. 2018, 17:35
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-25-toerke-aktiverer-det-nationale-beredskab

Myndighederne har som følge af den vedvarende tørke samt
udsigt til hedebølge i Danmark samlet en række råd og
anvisninger til borgerne.

[ ... ]

NOST aktiveres sjældent

Staben bliver normalt kun indkaldt, hvis der er opstået en
national krise - eller der er risiko for en national krise -
hvor myndighederne har behov for at koordinere deres indsats
på landsplan.

NOST er nu i stabsberedskab - og endnu ikke i fuldt
operationsberedskab.

- Der er tale om rettidig omhu. Vi har set, hvad der er sket
i vores nabolande, Sverige for eksempel med skovbrandene.
Derfor har vi vurderet, at der er behov for at koordinere
opgaverne, siger Per Jensen til Ekstra Bladet.

-

Det skal du gøre, hvis du bliver fanget i en skovbrand
25. jul. 2018, 17:40
http://nyheder.tv2.dk/2018-07-25-det-skal-du-goere-hvis-du-bliver-fanget-i-en-skovbrand

01 Kom væk så hurtigt som muligt

En brand breder sig voldsomt og hurtigt, så man kan ikke
nødvendigvis løbe fra den. Derfor er det vigtigt, at man
forsøger at komme væk fra branden, så snart man er blevet
opmærksom på, at den er der.

02 Løb med vinden - ikke mod den

Branden breder sig med vindretningen. Derfor bør du også
løbe med vindretningen for at komme væk fra røg og varme.

03 Løb mod et løvområde frem for et nåleområde

Branden breder sig voldsommere i nåletræer, så hvis man er
kendt i det område, man befinder sig i og ved, at der er et
område med løvtræer i området, bør man søge i den retning.

04 Løb ned ad bakke – ikke op

En brand breder sig meget hurtigt opad, men det går lidt
langsommere ned. Så hvis det er muligt, bør man søge ned.

05 Søg efter et naturligt brandbælte

Et naturligt brandbælte kan eksempelvis være en å, en sø
eller en flod. Det kan også være et område af skoven, som
allerede er brændt ned. Det vil virke som en naturligt
brandbælte og bremse skovbranden.

Kilde: Mads Dalgaard, forebyggelsesekspert hos Beredskabsstyrelsen
Foto: Erik Refner / Scanpix Danmark

-

Flydende vand fundet på Mars
25. jul. 2018, 18:18
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-25-flydende-vand-fundet-paa-mars

-

NRK:
25. juli 2018 kl. 08:22

Mistanke vedr. de svenske skovbrande i relation til Guds Øjesten Israel
+ ET-Break

File 20.786 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-786
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/sweden/20-786
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/venezuela/20-786

Google-auto-translation:

From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-786

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-786

From Danish to Hebrew (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=iw&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-786

"Other" news:

Mistanke vedr. de svenske skovbrande i relation til Guds Øjesten Israel
+ ET-Break

Venezuela fjerner fem nuller på pengesedler

Anklagelser om valfusk i Pakistan

Voldsom naturbrand spreder sig under jorden: Vi har ikke kontrol over det

Christian Author, Speaker, Wynter Pitts Dies Unexpectedly

Tiltalt imam: 10 års fængsel skræmmer mig ikke

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+78&version=BPH

Salme 78, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israels Gud—historiens Gud

34
[Endelig langt om længe ... kom de på bedre tanker og
omvendte sig ...]

38
Alligevel var Gud barmhjertig,
han tilgav deres synd og udslettede dem ikke.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+5&version=BPH

Dommer 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Deboras sejrssang

-

[...]

Torsdag 26. juli 2018: 1. Kong 8,37-51

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ki+8.37-51&version=BPH

Første Kongebog 8:37-51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Salomons bøn til Herren, fortsat)

47
og hvis de så kommer til fornuft ... og råber til dig:
‚Vi har handlet ondt og været ulydige mod Gud! Vi har
syndet!’

48-49
da hør deres bøn i din bolig i Himlen og hjælp dem, når
de ærligt vender sig til dig og beder om hjælp, ...

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]

Christian Author, Speaker, Wynter Pitts Dies Unexpectedly

Tiltalt imam: 10 års fængsel skræmmer mig ikke

Professor: Ekstreme skovbrande bliver mere almindelige
25. Jul. 2018 kl. 18:45
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/professor-ekstreme-skovbrande-bliver-mere-almindelige

-

Organisationer: Hiv-smittede i behandling behøver ikke informere sexpartnere
25. Jul. 2018 kl. 20:17
https://www.dr.dk/nyheder/indland/organisationer-hiv-smittede-i-behandling-behoever-ikke-informere-sexpartnere

Kommentar:

*Usmageligt*! ... :-(

-

Tørke aktiverer det nationale beredskab: Her er myndighedernes anvisninger
25. Jul. 2018 kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/toerke-aktiverer-det-nationale-beredskab-her-er-myndighedernes-anvisninger

-

Røde flag og blågrønalger: Pas på, før du hopper i bølgen
25. Jul. 2018 kl. 22:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/roede-flag-og-blaagroenalger-pas-paa-foer-du-hopper-i-boelgen

-

Russisk præsident-rådgiver: Mere i løn til fængselsansatte, hvis vi skal
undgå tortur
25. Jul. 2018 kl. 22:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-praesident-raadgiver-mere-i-loen-til-faengselsansatte-hvis-vi-skal-undgaa

-

DR S135 tor 26 jul 08:11:03
26.juli dr.dk/nyheder 06:44

NATURBRAND SPREDER SIG UNDER JORDEN
En alvorlig brand ved Dokkedal nær
Lille Vildmose sydøst for Aalborg har
sat brandvæsnet på hårdt arbejde.

I går fortalte folkene på stedet til
TV2 Nord, at de frygter, at ilden får
fat i mosens spagnum.

- Så risikerer vi en fuldskala-
mosebrand, og så tør jeg ikke gætte på,
hvor længe ilden kommer til at brænde -
det kan tage måneder at slukke en
mosebrand, sagde beredskabschef Jan
Nedza.

Voldsom naturbrand spreder sig under jorden: Vi har ikke kontrol over det
kl. 06:44
https://www.dr.dk/nyheder/indland/voldsom-naturbrand-spreder-sig-under-jorden-vi-har-ikke-kontrol-over-det

-

DR S136 tor 26 jul 08:11:03
26.juli dr.dk/nyheder 07:10

MEDICIN TIL SVIN BEKYMRER FORSKERE
Et af de mest udbredte typer
antibiotika til at behandle infektioner
hos svin er det såkaldte Neomycin.

I de første fem måneder af 2018 steg
forbruget med 80 procent i forhold til
sidste år.

Neomycin minder om et stof, som
hospitalerne bruger til folk med
ukendte infektioner. Det øgede forbrug
kan skabe resistens hos bakterier, og
det er farligt på længere sigt:

- Alt andet lige vil der være nogen,
der dør af det, siger professor i
klinisk mikrobiologi på Aarhus
Universitet, Svend Ellermann-Eriksen.

Eksperter slår alarm: Populær medicin til svin kan gøre det svært at
redde menneskeliv
kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-slaar-alarm-populaer-medicin-til-svin-kan-goere-det-svaert-redde

-

DR S137 tor 26 jul 08:11:03
26.juli dr.dk/nyheder 07:50

VENEZUELA FJERNER FEM NULLER
Venezuela vil fjerne fem nuller - i
stedet for tre som først planlagt - på
de nye pengesedler i landet.

Det sker i et forsøg på at bekæmpe
inflationen, der ifølge Den
Internationale Valutafond (IMF) kan nå
en million procent i år, siger landets
præsident, Nicolas Maduro.

Opec-landets økonomi har været i frit
fald siden 2014, hvor oliepriserne
styrtdykkede. Opec er Organisationen
for Olieeksporterende Lande.

Priserne i Venezuela er i løbet af en
periode på 12 måneder, der sluttede i
juni, steget med 46.000 procent, viser
nye tal fra landets kongres.

Venezuela fjerner fem nuller på pengesedler
kl. 07:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuela-fjerner-fem-nuller-pa-pengesedler

Kommentar:

Hmm ... (memory on from Hugo Chávez) ...

begået uret ved at legitimere diktatorere såsom
Gaddafi og Assad -
Re: 2013 uge 10 (news samlet)
15288 news:51398e09$0$32104$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/syria/15-288
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/venezuela/15-288
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/NYNXJ7byfTs/SsPQPlNknJAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/mSkDIBejNFU/DIXGotY32SAJ

Syng med:

At spotte Gud og Hans folk.
Jeg spotter Gud og Hans folk.
Jeg har spottet Gud og Hans folk.
Men det gør jeg ikke længere, for nu er jeg død!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-07-26, Thursday, day no 207, CET 08:39, GMT 06:39)
- "Læg mærke til"

08:39
- "hvordan det gik dem."

08:41
- "Hvor er de henne nu,"

08:41
- "spørger jeg"

08:43
- "Døde, borte forever!"

Flydende vand fundet på Mars
25. jul. 2018, 18:18
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-25-flydende-vand-fundet-paa-mars

-

De sidste medlemmer af japansk dommedagskult henrettet
26. jul. 2018, 06:26 Opd. 26. jul. 2018, 07:54 ...

-

104 SVT Text Torsdag 26 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Regn försvårar räddningen i Laos...130

* EU och USA går in i ny fas.........131

Trump och Juncker eniga om tullar..132

Israelisk attack mot Gaza..........133

Pappa misstänks för frätattack.....134

Algblomning i Danmark och Polen....135

Chokladstrid uppe i EU:s domstol...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 26 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Anklagelser om valfusk i Pakistan..137

IS tar på sig dådet i Toronto......138

Kriminella bakom grekiska bränder? 139

Minst 220 dödade i Syrien..........140

Över 250 sägs upp från FN-organ....141

Turkiet inför ny säkerhetslag......142

Notiser: Flaggkrav mot Australien 148f

-

133 SVT Text Torsdag 26 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 JULI

Israelisk attack mot Gaza

Tre palestinier har dödats av
israelisk artilleribeskjutning mot
mål i Gazaremsan, enligt Gazas hälso-
myndigheter, uppger AFP.

Den israeliska militären uppger att
den attackerat sju platser tillhörande
islamiströrelsen Hamas. Detta ska ha
skett som svar på skottlossning mot
israeliska styrkor längs gränsen.

De nya attackerna kommer bara fem
dagar efter att Hamas meddelade att
rörelsen slutit ett avtal med Israel
om eldupphör i och runt Gazaremsan.
Uppgörelsen kom efter eskalerande
strider längs gränsen.

Date: Wed, 25 Jul 2018 07:02:15 +0200, GMT 05:02

> [...]

> thi høsttiden er inde,
> jordens høst er overmoden:"
>
> Der henvises endvidere til Joel 3,18. Matt 13,39. Mark 4,29

[END of Rekonstruktion]
+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zakarias+2%3A12&version=BPH

Zakarias 2:12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

12
Og englen fortsatte:[a] „Den almægtige Gud vil vise sin
herlighed og demonstrere sin magt over de folkeslag, som
udplyndrede jer, for de, der rører jer, rører hans
øjeæble.[b]

Footnotes:

a.
2,12 Det er ikke klart, om det er englen eller Zakarias,
der taler.

b.
2,12 Det vil sige det mest sårbare sted, noget, der er
dyrebart for en, jf. 5.Mos. 32,10; Sl. 17,8.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zakarias+2%3A12&version=DN1933

Zakarias 2:12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

12
Thi så siger Hærskarers Herre, hvis Herlighed sendte mig
til Folkene, der hærger eder: Den, som rører eder, rører
min Øjesten.

Gad vide OM de svenske skovbrande en art straf, fordi Sverige
tillader sig at være modstander af Guds Øjesten Israel (ved
fx. at forære deres land bort til *fremmede* folkeslag)?

I så fald vil jeg sige, at ...

Det er *selvforskyldt*!

+

*Retfærdige* og sande er Dine domme°, o Gud!

-

137 SVT Text Torsdag 26 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 JULI

Anklagelser om valfusk i Pakistan

Shehbaz Sharif, ledaren för Pakistans
regeringsparti, vägrar godta
valresultatet redan innan det
offentliggjorts, skriver TT.

Sharif menar att valfusk förekommit.
Utspelet kommer sedan rivalen och
utmanaren Imran Khan tagit ledningen,
enligt tidiga prognoser.

Prognoser från fyra tv-kanaler visar
att Khans rörelse PTI leder före
regerande PML-N, rapporterar Reuters.

En rad attacker före valet krävde över
180 människoliv. Under dagen har även
minst 31 personer dödats.

-

139 SVT Text Torsdag 26 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 JULI

Kriminella bakom grekiska bränder?

Minst 80 människor, bland dem många
barn, har omkommit i den omfattande
brandkatastrof som drabbat Grekland.

Det finns farhågor om att bränderna
kan ha startats av kriminella som var
ute efter att plundra övergivna hem
och en utredning kring brandorsakerna
har inletts, skriver Reuters.

-Jag är väldigt oroad över att
bränderna startade samtidigt, säger
Greklands premiärminister Alexis
Tsipras, som meddelar att alla
räddningsinsatser har mobiliserats
för att bekämpa elden.

-

140 SVT Text Torsdag 26 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 JULI

Syrien: 220 uppges döda i IS-attacker

En serie samordnade attacker av jihad-
ister i södra Syrien har orsakat över
220 människors död. Det uppger
oppositionella Syriska människorätts-
observatoriet (SOHR), enligt AFP.

Enligt organisationen, som bevakar
kriget från Storbritannien, slog två
självmordsbombare till i staden
al-Suwayda, samtidigt som beväpnade
jihadister angrep flera byar norr och
öster om staden.

De flesta offren var personer som
strider för den syriska regimen,
enligt SOHR. Närmare 130 av offren
var civila.

-

NRK:
25. juli 2018 kl. 08:22 - 26. juli 2018 kl. 04:52, error

26. juli 2018 kl. 06:28
Predikanter risikerer bøter
https://www.nrk.no/nyheter/1.14140708

Predikanter dropper ikke markedsføring av helbredelse i sine
magasiner. Forbrukertilsynet mener det er brudd på loven, og
som ifølge VG ga frist til 10. juli om å endre
markedsføringen. Predikantene bestrider at deres
forbønnsmetoder er ulovlig.

-

26. juli 2018 kl. 07:11

-

Tørken vil kræve mange træer, buske og hækkes liv
25. juli 2018, kl. 21:00
Af Morten Mikkelsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/toerken-vil-kraeve-mange-traeer-buske-og-haekkes-liv

-

Tiltalt imam: 10 års fængsel skræmmer mig ikke
25. juli 2018, kl. 18:00
Af Christian Birk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/tiltalt-imam-10-aars-faengsel-skraemmer-mig-ikke

Anklagerne om at opfordre til drab på jøder er grundløse,
siger tiltalt Nørrebro-imam i interview. Han nægter at følge
danske værdier frem for muslimske

Kommentar:

Dén indstilling; det *afslører* noget om fanatismens omfang!

HVEM har lukket disse galninge ind i vort land?

(Jeg har IKKE givet dem dansk statsborgerskab!)

HVORFOR skal vores land bruges som affaldsspand?

BURDE de ikke sendes hjem igen?
(så de kan ødelægge deres hjemland fremfor vores)

-

Tak, fordi I spørger ind til den katolske nadver!
25. juli 2018, kl. 21:00
Daniel Nørgaard, katolsk præst
Dette er en kronik. Kronikken er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/tak-fordi-i-spoerger-ind-til-den-katolske-nadver

Det er virkelig et oprigtigt ønske for mig, at vi en dag kan
gå til kommunion hos hinanden. Men meget står i vejen lige
nu, før det kan ske. Så lad os se, hvad vi kan gøre på andre
punkter for at nærme os hinanden, skriver katolsk præst
Daniel Nørgaard

Kommentar:

PAS PÅ, fordi ... (input memory from) ...

> [...]
>
> *Blasfemisk* overgreb på Folkekirken:
> (dét at åndelig-voldtage Jesu Kristi brud)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+2.20&version=BPH

Jeremias 2:20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Det er snart længe siden, I brød løs og sprængte alle
bånd, for I ønskede ikke at være undergivet mig. Nu
dyrker I frugtbarhedsguder på hver en bakketop i skyggen
af de grønne træer. I opfører jer som en skøge, der
giver sig hen til fremmede.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+2.4-5&version=BPH

Aabenbaringen 2:4-5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

4
Men jeg har det imod dig, at du har mistet din første
kærlighed.

5
Tænk derfor over, hvorfra du er faldet. Kom tilbage og
gør, som du gjorde i begyndelsen. Ellers kommer jeg og
flytter din lysestage fra dens plads. Det vil jeg gøre,
hvis du ikke lægger kursen om.

Det er muligvis en *skøge*; en *luder* (der med sit hor og
utugt kan lede dig på afveje)! ... :-(

-

Is there life on Mars?
https://www.bbc.com/news/av/science-environment-44960980/life-on-mars-what-do-we-know

-

Christian Author, Speaker, Wynter Pitts Dies Unexpectedly

Michael Foust | ChristianHeadlines.com Contributor |
Wednesday, July 25, 2018
https://www.christianheadlines.com/contributors/michael-foust/christian-author-speaker-wynter-pitts-dies-unexpectedly.html

Wynter Pitts, a prominent Christian author and speaker and
the founder of For Girls Like You magazine, died unexpectedly
Tuesday. She was 38 years old.

Subject: ApG 5,1-11: Er der grænser for Guds tilgivelse? -
Re: Netanyahu ... ("Djævlens advokat" død) -
Re: 2018 uge 18 (news samlet)
Date: Sat, 2 Jun 2018 07:42:09 +0200, GMT 05:42
20648 news:5b122de0$0$719$1472...@news.sunsite.dk
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-648
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-648
Wrong Doctrine (Vranglære):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-648
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/FR_ieZdIAAAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+5.1-11&version=BPH
>
> Apostelenes gerninger 5:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Ananias og Safira

Et *varsel*?

Er der optræk til et-eller-andet; DADDY?

Hmm ...

Tillad mig i så fald at minde Dig om ... (input memory from) ...

Subject: Vi slår oftest vores nærmeste ihjel.
Tunguska 110 year, T-11 -
Re: 2018 uge 25 (news samlet)
Date: Tue, 19 Jun 2018 08:38:21 +0200, GMT 06:38
20684 news:5b28a48c$0$719$1472...@news.sunsite.dk
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-684
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-684
Wrong Doctrine (Vranglære):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-684
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TpCn3nyDlkM/woXxhtbABwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/aandelig-manipulation-og-hjernevask

> Åndelig manipulation og hjernevask
> af Torbjörn Swartling
> ISBN 9788774254218
> Dansk Luthersk Forlag

https://www.saxo.com/dk/aandelig-manipulation-og-hjernevask_torbjoern-swartling_haeftet_9788774254218

Torbjörn Swartling skriver nemlig, at ...

side 65

=== citat start ===

De falske profeter kommer også med trusler og skaber
angst.

=== citat slut ===

Men bevares!

HVIS det er dét, der skal til (for at redde hjorten fra
*Fortabelsen*), da ske Din vilje (om det er tilfældet), o
Gud!

Dog ihukommer jeg her et Skriftsted:

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/homework-for-muslims/17-797-god-is-love

> Det vil sige, at det er Guds GODHED (fremfor tyranniske
> adfærd med trusler om dit og dat), der får os mennesker
> til at omvende os og søge Gud.
>
> Se tillige ...
> Matt. 5,45b
> (Guds godhed leder dig til omvendelse)
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+5%3A45&version=BPH

Men så står der jo OGSÅ skrevet, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+6.7&version=BPH

Galaterne 6:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Man høster, som man sår

7
Bedrag ikke jer selv. Tag ikke Guds godhed for givet,
for hvad et menneske sår, skal det også høste.

Så ...

Jeg *råder* alle til at vende om nu; enhver fra sin synd,
hvad enten det er hor eller utugt eller You-name-it!

Lad være med at lyve om, at Gud velsigner hor-bryllupper
(for slet ikke at tale om utugt-bryllupper), for det gør Han
ikke!

Det er noget, som du selv har fundet på, og det kan ende med
at koste dig din frelse, hvis du fortsætter på denne
blindgyde, fordi endestationen her ér *Fortabelsen*!

Længere er historien altså bare ikke!

Saudi Arabia halts oil exports via the Red Sea after Iranian threats

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+79&version=BPH

Salme 79, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn om Israels redning og hævn over fjenden

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+6.1-24&version=BPH

Dommer 6:1-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israelitternes fortsatte ulydighed

-

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20777a

Saudi Arabia halts oil exports via the Red Sea after Iranian threats

DR S138 tor 26 jul 08:32:13
26.juli dr.dk/nyheder 08:31

ALGER KAN GØRE DIG SYG
Flere og flere steder landet over
bliver der frarådet badning ved søer og
strande. Du risikerer nemlig at blive
syg, hvis du vil tage en kølig dukkert
i vandet.

Det varme vejr og hedebølgen får
skylden, for med solens konstante
stråler kommer de såkaldte giftige
blågrønalger og ofte mange af dem - og
det kan ske ret pludseligt, skriver
Miljøstyrelsen på sin hjemmeside.

De hyppigste symptomer er kløe eller
udslæt på huden, mens mere sjældne
symptomer er hovedpine, svimmelhed,
høfeber, astma, feber, kvalme og
diarré.

Røde flag på strandene: Alger kan gøre dig syg
kl. 08:31
https://www.dr.dk/nyheder/indland/roede-flag-paa-strandene-alger-kan-goere-dig-syg

-

Fra trusler til kindkys: Trumps nye EU-kurs overrasker i USA
kl. 09:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fra-trusler-til-kindkys-trumps-nye-eu-kurs-overrasker-i-usa

-

Efter kritik af svensk beredskab: Vi skal være hurtigere med vandbomber
kl. 10:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-kritik-af-svensk-beredskab-vi-skal-vaere-hurtigere-med-vandbomber

-

Efter kritik af svensk beredskab: Vi skal være hurtigere med vandbomber
kl. 11:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-kritik-af-svensk-beredskab-vi-skal-vaere-hurtigere-med-vandbomber

-

DR S141 tor 26 jul 17:52:38
26.juli dr.dk/nyheder 13:34

TRE GANGE FLERE NATURBRANDE I ÅR
Siden den første maj i år har
Beredskabsstyrelsen registreret 1.674
naturbrande.

Det er mere end tre gange så mange, som
der i årligt har været i snit siden
2013.

En af dem, der har oplevet en af de
mange naturbrande på tætteste hold, er
den fynske landmand Otto W. Petersen.

- Da jeg vender i enden af marken, så
ser jeg, at det brænder i modsatte ende
af marken. På det tidspunkt er der
allerede meterhøje flammer, siger han.

Han kunne ikke selv slukke branden og
måtte vente til brandvæsenet kom.

Høst og tørke er en brandfarlig cocktail: "Da jeg opdager det, er der
allerede meterhøje flammer"
kl. 13:34
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/hoest-og-toerke-er-en-brandfarlig-cocktail-da-jeg-opdager-det-er-der-allerede

-

Sverige overvejer at bede om Nato-hjælp til skovbrande
kl. 15:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sverige-overvejer-bede-om-nato-hjaelp-til-skovbrande

-

Storme, terror og tørke: Stort kriseberedskab samler tråde og rådgiver
regeringstop
kl. 15:37
https://www.dr.dk/nyheder/indland/storme-terror-og-toerke-stort-kriseberedskab-samler-traade-og-raadgiver-regeringstop

-

Kinesisk 'gaveregn' over Sydafrika kan blive en dyr fornøjelse
kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinesisk-gaveregn-over-sydafrika-kan-blive-en-dyr-fornoejelse

-

DR S144 tor 26 jul 17:52:38
26.juli dr.dk/nyheder 17:51

EKSTREMT VEJR PLAGER USA'S KYSTER
Både ved USA's østlige og vestlige
kyststrækninger forventer man voldsomt
vejr de kommende par dage, skriver CNN.

Fredag kan temperaturerne ramme et sted
mellem 43 til 48 grader i de
sydvestlige og vestlige dele af USA.

Derfor advarer Den Nationale
Vejrtjeneste indbyggere mod
varmerelaterede sygdomme,
strømafbrydelser og kritiske
brandforhold.

Allerede nu kæmper 17.000 brandmænd mod
skovbrande i USA's vestlige stater, og
med de høje temperaturer som er på vej,
kan de forvente endnu større
udfordringer.

Skovbrande og oversvømmelser: Ekstremt vejr plager begge USA’s kyster
kl. 17:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skovbrande-og-oversvoemmelser-ekstremt-vejr-plager-begge-usas-kyster

-

Brandfolk har kontrol over mosebrand over jorden – men arbejder stadig i
pendulfart for at undgå krudttøndeeffekt
kl. 17:58
https://www.dr.dk/nyheder/indland/brandfolk-har-kontrol-over-mosebrand-over-jorden-men-arbejder-stadig-i-pendulfart

-

Opråb til landbruget: I er nødt til at skrue ned for medicinen
kl. 18:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/opraab-til-landbruget-i-er-noedt-til-skrue-ned-medicinen

-

Trump truer Tyrkiet med sanktioner for fængsling af præst
kl. 18:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-truer-tyrkiet-med-sanktioner-faengsling-af-praest

-

DR S145 tor 26 jul 22:04:07
26.juli dr.dk/nyheder 20:08

FACEBOOKS AKTIEFALD ER VOLDSOMT
Facebook-aktien er faldet med næsten 20
procent på børsen i New York.

Og der er altså tale om et voldsomt
fald for virksomheden, vurderer
professor i kommunikation og digitale
transformationer på Copenhagen Business
School, Mikkel Flyverbom.

- Det tager lang tid at vende sådan et
fald, og der kommer formodentlig flere
regnskaber i denne retning, siger han.

Sent onsdag efter børsens lukketid
meddelte Facebook, at selskabet
forventede en lavere vækst.

Facebook taber 788 milliarder kroner: 'Det er voldsomt'
kl. 20:08
https://www.dr.dk/nyheder/penge/facebook-taber-788-milliarder-kroner-det-er-voldsomt

-

Farvel til cafe latte til halvanden million: Tilliden til Venezuelas
penge er væk
kl. 20:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/farvel-til-cafe-latte-til-halvanden-million-tilliden-til-venezuelas-penge-er-vaek

-

DR S147 tor 26 jul 22:04:07
26.juli dr.dk/nyheder 20:56

POLENS CHEFDOMMER KAN FYRES NEMMERE
Det er en ren magtdemonstration fra den
polske regerings side, at landets
præsident, Andrzej Duda, har
underskrevet en lov, der gør det
lettere at udnævne en ny chefdommer for
landets højesteret.

Sådan lyder vurderingen fra Jens Mørch,
der er chefredaktør for netmediet
Polennu.

- Regeringen ønsker simpelthen at få
den fulde kontrol og magten over
domstolene og højesteret.

Loven er blevet vedtaget på trods af
protester fra demonstranter og
oppositionen.

Polens præsident gør det nemmere at fyre chefdommeren: "Han har jagtet
hende"
kl. 20:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/polens-praesident-gor-det-nemmere-fyre-chefdommeren-han-har-jagtet-hende

-

Tyrkiets udenrigsminister efter Trump-advarsel: ”Vi tolererer ikke trusler”
kl. 20:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiets-udenrigsminister-efter-trump-advarsel-vi-tolererer-ikke-trusler

-

DR S148 tor 26 jul 22:04:07
26.juli dr.dk/nyheder 22:02

BRANDE I GRÆKENLAND KAN VÆRE PÅSAT
Ifølge den græske regering er der
"stærke tegn" på, at en naturbrand
tidligere på ugen nær Athen, som
kostede over 80 mennesker livet, var
påsat.

Det siger den græske minister for
civilforsvaret, Nikos Toskas, ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

- Vi har stærke indikationer og stærke
tegn, der peger i retning af en
kriminel handling ved ildspåsættelse,
siger Toskas.

Den voldsomme brand, der blev forværret
af kraftig vind, kostede mindst 83
livet og omdannede byen Mati øst for
Athen til en askehob.

Græsk minister: Der er stærke tegn på, at skovbrand var påsat
kl. 22:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/graesk-minister-der-er-staerke-tegn-pa-skovbrand-var-pasat

-

DR S153 man 27 jul 07:10:19
27.juli dr.dk/nyheder 07:05

JORDISKE RESTER PÅ VEJ TIL USA
De jordiske rester af de amerikanske
soldater, der faldt på den
nordkoreanske side under Koreakrigen,
er nu på vej tilbage til USA. Det
bekræfter den amerikanske præsident,
Donald Trump, på Twitter.

- Det bliver et stort øjeblik for så
mange familier efter alle disse år.
Tak, Kim Jong-un, skriver præsidenten
med henvisning til den nordkoreanske
leder.

Det var nemlig under deres historiske
topmøde i juni, at det blev besluttet,
at Nordkorea ville udlevere de jordiske
rester af soldaterne til amerikanerne.
Det skete som en del af deres aftale om
at atomafruste Den Koreanske Halvø.

Trump takker Kim for jordiske rester af faldne soldater: 'Det bliver et
stort øjeblik'
kl. 07:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-takker-kim-jordiske-rester-af-faldne-soldater-det-bliver-et-stort-oejeblik

Knastør sommer giver tårnhøje priser på el
26. jul. 2018, 15:05
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-26-knastoer-sommer-giver-taarnhoeje-priser-paa-el

Vores nabolande Sverige og Norge er ramt af den samme tørke –
faktisk i en sådan grad, at tørken i Sverige er den værste i
mellem 42 og 159 år, afhængigt af hvor i landet man befinder
sig.

-

Aldrig har der været så mange naturbrande på én måned
26. jul. 2018, 17:00
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-26-aldrig-har-der-vaeret-saa-mange-naturbrande-paa-en-maaned

-

Knastørt Europa kæmper mod flammerne med kampfly og satellitovervågning
26. jul. 2018, 22:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-26-knastoert-europa-kaemper-mod-flammerne-med-kampfly-og-satellitovervaagning

-

V-ordfører lægger afstand til Støjberg: - Det gør ondt i et liberalt hjerte
27. jul. 2018, 07:01 ...

-

104 SVT Text Fredag 27 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Döda soldater återlämnade till USA 130
* Nya samtal Nord- och Sydkorea......131

Farhågor om mordbrand stärks.......132
Översvämningar efter Atenbränder...133

Armenisk ex-president inför rätta..134
Medicinsk cannabis tillåts.........135
Syrisk framgång vid Golanhöjderna..136

Våldsoffer får betald ledighet.....137
Pakistan: Khan utropar seger.......138
Somalia: Åtal för könsstympning....139

-

131 SVT Text Fredag 27 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Nya samtal Nord- och Sydkorea

Nord- och Sydkorea har kommit överens
om att föra nya militära samtal,
rapporterar den sydkoreanska
nyhetsbyrån Yonhap.

Båda parter vill utnyttja de
upptinande relationerna mellan
länderna för att minska spänningar.

Samtalen kommer att äga rum på tisdag
i Panmunjom, i den demilitariserade
zonen längs gränsen mellan Nord och
Syd, enligt uppgifter från Sydkoreas
försvarsdepartement.

Länderna höll senast liknande samtal i
juni.

-

134 SVT Text Fredag 27 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Armenisk ex-president inför rätta

Armeniens tidigare president Robert
Kotjarian ställs inför rätta anklagad
för att ha riggat valet i landet för
tio år sedan.

Landets nye premiärminister Nikol
Pasjinian har under sin första tid vid
makten angripit landets korruption och
fokuserat på tidigare maktspelare.

Utredarna menar att Kotjarian brutit
mot grundlagen på ett sätt som kan
liknas vid en kupp. Han anklagas för
att 2008 ha riggat segern för sin nära
allierade Serzj Sargsian.

Kotjarian riskerar 15 års fängelse.

-

136 SVT Text Fredag 27 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 JULI

Syrisk framgång vid Golanhöjderna

Syriska regimstyrkor har hissat
flaggor i tidigare rebellkontrollerade
områden som gränsar till de
Israel-ockuperade Golanhöjderna.

Syrien har med rysk uppbackning tryckt
tillbaka rebeller från Daraa-provinsen
och nu från al-Qunaitra-provinsen.
Bashar al-Assad har därmed återtagit
kontrollen över nästan allt områden
som gränsar till Golanhöjderna.

Israel oroas över att Assad ska bryta
det avtal om vapenvila och demilitari-
sering som ingicks om Golanhöjderna
1975, t.ex. genom att låta allierade
Iran eller Hizbollah stationera där.

-

NRK:
26. juli 2018 kl. 07:11 - 27. juli 2018 kl. 03:35, error

27. juli 2018 kl. 07:13

-

Saudi Arabia halts oil exports via the Red Sea after Iranian threats

Iranian Islamic Revolutionary Guard Corps commander Qassem
Soleimani warned the US that the Red Sea was “no longer
secure.” He threatened “martyrdom” in response to President
Donald Trump’s threats.

By Seth J. Frantzman
July 27, 2018 06:13
https://www.jpost.com/Middle-East/Saudi-Arabia-halts-oil-exports-via-the-Red-Sea-after-Iranian-threats-563577

Lad hor- og utugtsdæmonen forsvare sig selv!

File 20.788 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-788
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-788
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-788
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/20-788

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-788

"Other" news:

Borgmester: Jeg tør næsten ikke tænke på, hvor mange millioner
naturbrandene koster os

Putin vovede sig ud på dybt vand under mødet med Trump – derfor trækker
han nu i land

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+80&version=BPH

Salme 80, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn for nationens genopbygning

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+6.25-40&version=BPH

Dommer 6:25-40, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

25
Samme nat sagde Herren til Gideon: „Tag en af din fars
tyre, den næstbedste, som er syv år gammel. Vælt så din
fars Baʼals alter ned og hug afgudspælen ved siden af i
stykker.

26
Når det er gjort, skal du på toppen af denne klippe bygge
et alter for Herren, din Gud, på den foreskrevne måde.
Brug træet fra pælen som brænde på alteret, og bring så
tyren som et brændoffer til Herren.”

27
Gideon vækkede straks ti af sine tjenere og gjorde, som
Herren havde befalet. Han gjorde det om natten, hvor ingen
kunne se det, for han var bange for sin families og sine
naboers reaktion.

28
Da folk stod op om morgenen, opdagede de, at baʼalsalteret
var revet ned og afgudspælen var væk. I stedet stod der et
nyt alter med resterne af brændofferet ovenpå.

29
„Hvem har gjort det?” sagde folk til hinanden. Så spurgte
de sig frem og fandt ud af, at det var Gideon.

30
„Udlever din søn til os!” råbte de til Joash. „Han skal
dø, for han har revet baʼalsalteret ned og slået
Asherapælen i stykker!”

31
Men Joash råbte tilbage: „Hvorfor forsvarer I Baʼal? Kan I
måske redde ham? Den, som vil tale Baʼals sag, skal dø
inden i morgen! Hvis Baʼal virkelig er en gud, så lad ham
forsvare sig selv og straffe den, der har revet hans alter
ned.”

32
Fra den dag gav man Gideon tilnavnet Jerubbaʼal,[a] fordi
han havde revet Baʼals alter ned.

Footnotes:

6,32 Navnet betyder: „Lad Baʼal forsvare sig selv”.

Date: Sat, 21 Jul 2018 13:04:19 +0200, GMT 11:04

Date: Wed, 25 Jul 2018 07:02:15 +0200, GMT 05:02

Ordene fra BibelLæserRingens andagtstekst er jo nærmest
*profetiske* (som om de kan tænke af sig selv), apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+4.12&version=BPH

Hebræerne 4:12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Pas på ikke at være ulydige, for når Gud taler,
er der både liv og kraft i hans ord. De er skarpere
end noget tveægget sværd og er i stand til at trænge
ind i hjertets inderste kroge. Guds ord afslører
vores hemmeligste tanker og motiver, og de sætter
skel mellem det sjælelige og det åndelige.

Own kommentar:

The Word-of-God can think by Itself°!

It's alive, John 16,6 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+14.6&version=DN1933

Er det sket noget (på denne front), Herre?

Er plagen begyndt?

I så fald har jeg KUN én kommentar:

Lad hor- og utugtsdæmonen forsvare sig selv!

(Muhammed bedrev - for øvrigt - OGSÅ hor i form af polygami.
Det er jo MEGET *ukærligt* gjort overfor fx. kone nr. 1, at
hun nu pludselig fra at være beundret af sin mand osv. skal
dele sin eros-kærlighed (som jo ønsker at eje den anden helt)
med en fremmed. Det er MEGET *egocentrisk* gjort af manden
hendes, idet hun og hendes følelser *degraderes* til noget
laverestående; ja næsten *umenneskeligt*!)

-

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]

han nu i land

-

Putin vovede sig ud på dybt vand under mødet med Trump – derfor trækker
Fredag D. 27. JULI 2018 KL. 09:25
https://www.b.dk/globalt/putin-vovede-sig-ud-paa-dybt-vand-under-moedet-med-trump-derfor-traekker-han-nu-i

Trumps kritikere både ude og hjemme mener, at Vladimir Putin
kom ud som den store vinder efter præsidenternes møde i
Helsinki. Men i Rusland ses mødet ikke som en entydig succes.
Putin forsøger nu at afbøde konsekvenserne af en risikabel
udtalelse, vurderer en russisk ekspert.

-

DR S156 fre 27 jul 11:27:45
27.juli dr.dk/nyheder 08:51

MOSEJORDBRAND: 'VI ER PRESSEDE'
Brandfolkene i det nordjyske beredskab
kæmper fortsat med den omfattende
naturbrand i Dokkedal nær Lille
Vildmose sydøst for Aalborg. Og det har
sat beredskabet i Nordjylland under
pres, fortæller René Nicolajsen, der er
indsatsleder på branden.

- De sidste par år er der skåret ned på
mandskab, og derfor er det svært at få
puslespillet til at gå op, når vi kører
fra den ene brand til den anden. Folk
må jo ikke være på vagt mere end 13
timer, og det øger presset.

Branden på marken i Dokkedal, der
begyndte onsdag eftermiddag, har i
nogle timer af døgnet krævet helt op
mod 70 mand.

Underjordisk mosejordbrand: "Vi er utroligt pressede"
kl. 08:51
https://www.dr.dk/nyheder/indland/underjordisk-mosejordbrand-vi-er-utroligt-pressede

-

Hundredevis af døde fisk ved søbred: Varmen giver iltsvind
kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/hundredevis-af-doede-fisk-ved-soebred-varmen-giver-iltsvind

-

Trumps eksadvokat: Præsidenten kendte til omstridt russer-møde
kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-eksadvokat-praesidenten-kendte-til-omstridt-russer-moede

-

Borgmester: Jeg tør næsten ikke tænke på, hvor mange millioner
naturbrandene koster os
kl. 13:36
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/borgmester-jeg-toer-naesten-ikke-taenke-paa-hvor-mange-millioner

-

Danske Beredskaber kræver flere midler: 'Det er en meget alvorlig situation'
kl. 13:43
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-beredskaber-kraever-flere-midler-det-er-en-meget-alvorlig-situation

-

USA-ekspert: En pose knogler lukker ikke munden på Trump-kritikerne
kl. 14:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-ekspert-en-pose-knogler-lukker-ikke-munden-paa-trump-kritikerne

Over 200 dræbt i Syrien - terrorister sneg sig ind i huse og forklædte
sig som grønthandlere
27. jul. 2018, 10:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-27-over-200-draebt-i-syrien-terrorister-sneg-sig-ind-i-huse-og-forklaedte-sig-som

-

Naturbrand i Californien har farvet himlen orange og er ude af kontrol
27. jul. 2018, 10:59
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-27-naturbrand-i-californien-har-farvet-himlen-orange-og-er-ude-af-kontrol

-

Venter på svar efter årtier: Er min far i én af de 55 kasser fra Nordkorea?
27. jul. 2018, 17:46
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-27-venter-paa-svar-efter-aartier-er-min-far-i-en-af-de-55-kasser-fra-nordkorea

-

NRK:
27. juli 2018 kl. 07:13

Lad hor- og utugtsdæmonen forsvare sig selv!

File 20.788b ...

Subject: Lad hor- og utugtsdæmonen forsvare sig selv! -
Re: 2018 uge 30 (news samlet)
Date: Sat, 28 Jul 2018 10:11:27 +0200, GMT 08:11
20788 news:5b5c24d5$0$711$1472...@news.sunsite.dk
[ ... ]
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/36qdkSD5BgAJ

NB!
BibelLæserRingens kommentar indsat undervejs i teksten.

___ quote begin _____________________________________
Han skal dø!

Overalt i verden er det sådan, at mennesker hader de mennesker,
der ødelægger deres religion. Det gælder ikke kun muslimer.
Når mennesker føler ejerskab til deres religion/kultur, så vil
de forsvare den. Så da byens mænd opdagede, at Gideon havde
revet Ba'al-alteret ned og hugget Ashera-pælen om, krævede de,
at Gideon skulle dø. Sådan er det. Hvis nogen ødelægger den
religion, vi selv har valgt og bygget op, så bliver vi vrede
og ønsker død over dem. Det gælder også, hvis vi har gjort den
kristne tro til en religion, som vi selv ejer.

Men den levende Gud har ike behov for, at vi forsvarer ham
med menneskelig styrke og vold. Som Gideons far, Joash sagde
om Ba'al: *Hvis han er en Gud, vil han stride for sig selv*.

Han kunne så ikke stride for sig selv, men det kan vores
Gud, den levende Gud.

Som Gamaliel siger i ApG 5,38-39: *For hvis dette er*
*menneskers vilje eller værk, falder det fra hinanden, men er*
*det fra Gud, kan I ikke fælde dem*.

Gideon fik besked på at ofre. Efter at Kristus er kommet,
skal vi ikke bringe brændofre. Kristus har ofret sig selv for
os. Vi ejer ikke ham, men han ejer os, og derfor skal vi bringe
os selv som takofre.

Refleksion:
Forsvarer du Gud, eller lader du Gud forsvare dig?

Date: Wed, 25 Jul 2018 07:02:15 +0200, GMT 05:02
Last OUTPUT: 20700 news:5b307c1a$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/wUFj7TSEBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20788b

US considering military options to keep strait of Hormuz open

Tørken: Kvæg bliver slagtet i utide

Underjordisk brand under kontrol

*Magtmisbrug*: Læger fyret i Nicaragua

Israel vil udvide bosættelser

-

Dagens trossætning:

Interrupt from ...

Date: Sat, 28 Jul 2018 10:42:38 +0200, GMT 08:42
20788b news:5b5c2c23$0$708$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/tS9r39P6BgAJ

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matth%C3%A6us+19%3A6&version=BPH

Matthæus 19:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Det, som Gud på den måde har sammenføjet,
må intet menneske splitte ad.”

Og det gør du, når/hvis du bedriver hor!

Jamen, hvad så, hvis jeg ikke kan holde min ægtefælle
ud længere?

Hertil siger Bibelen klart, at i sådanne tilfælde ...

Sent: Saturday, April 28, 2012, CET 14:37, GMT 12:37
Subject: Ikke alle præster har bøjet knæ for hor-afguden -
Was: Når Gud Helligånd taler ... !
14263 news:4f9be493$0$294$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/001/14-263
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d8d08f4dfd6c3747

Jeg er glad for at bo i et land, hvor vi har nogle
verdslige love, der giver os frihed til at leve vort
liv, som det passer os (når bare det ikke forvolder
andre skade).

Men som Kirke° kan vi IKKE støtte utugts- og
hor-bryllupper, fordi det - som sagt - strider imod
Guds Ord°.

Længere er historien altså bare ikke!

Hvad Gud har sammenføjet, må et menneske ikke adskille!

Et udsagn:

Mig skide på guds ord!

Jamen så gør det! Men lad vær' med (i så fald) at kalde
dig for en kristen, for det er en lodret løgn!

Det er heri, at *fejheden* kommer ind i billedet:

Du vil gerne leve som det passer dig, SAMTIDIG med at
du også gerne vil ha' kirkens velsignelse (og
anerkendelse fra kristne)!

Det er at *bedrage* folk (herunder fx. dine børn)!
-

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20777a

US considering military options to keep strait of Hormuz open

Biolog om mosebrand: Der er ild i en kronjuvel
27. Jul. 2018 kl. 17:35
https://www.dr.dk/nyheder/indland/biolog-om-mosebrand-der-er-ild-i-en-kronjuvel

-

Militærets mand og utrolig populær: Pakistans nye premierminister møder
beskyldninger om valgsvindel
27. Jul. 2018 kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaerets-mand-og-utrolig-populaer-pakistans-nye-premierminister-moeder

-

Faldne amerikanske soldater kommer hjem: 'Hele mit liv har det været et
åbent sår'
27. Jul. 2018 kl. 22:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/faldne-amerikanske-soldater-kommer-hjem-hele-mit-liv-har-det-vaeret-et-aabent-saar

-

DR S168 lør 28 jul 10:44:32
28.juli dr.dk/nyheder 03:38

LÆGER FYRET I NICARAGUA
Otte læger i Nicaragua siger, at de er
blevet fyret, fordi de har overtrådt en
ordre om ikke at behandle
demonstranter, der kræver den
nicaraguanske præsidents afgang.

Det skriver nyhedsbureauet AP, der har
set en række afskedsbreve underskrevet
af direktøren på et offentligt hospital
i byen Leon i det vestlige Nicaragua.
Her gives ingen begrundelse, men
grunden er klar, mener lægerne:

- Alt dette skyldes, at vi for en måned
siden behandlede sårede fra en massakre
uden for hospitalet, hvor regeringens
paramilitære styrker havde angrebet
borgere, som forsøgte at barrikadere
byen, siger kirurgen Aaron Delgade

Læger er opsagt for at behandle demonstranter i Nicaragua
kl. 03:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/laeger-er-opsagt-behandle-demonstranter-i-nicaragua

-

DR S169 lør 28 jul 10:44:32
28.juli dr.dk/nyheder 04:14

NONNER SEKSUELT MISBRUGTE
Seksuelle overgreb begået af katolske
præster er ikke kun gået ud over
kordrenge. De er også gået ud over
nonner.

En nonne i Indien har for nylig anmeldt
en biskop til politiet for voldtægt.
Utænkeligt for bare et par år siden.
Men hjulpet på vej af MeToo-bevægelsen
og en voksende erkendelse af, at også
voksne kan være ofre for seksuelle
overgreb, er nogle nonner begyndt at
tale højt om overgreb.

En afrikansk nonne fortæller f.eks. til
AP, at hun for næsten 20 år siden var
udsat for et seksuelt overgreb fra en
præst, som hun ville skrifte overfor.

Nonner verden over anklager præster for seksuelle overgreb
kl. 04:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nonner-verden-over-anklager-praester-seksuelle-overgreb

-

Eksplosiv ildstorm i Californien dræber brandinspektør
kl. 06:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksplosiv-ildstorm-i-californien-draeber-brandinspektor

-

DR S171 lør 28 jul 10:44:32
28.juli dr.dk/nyheder 06:46

ISRAEL VIL UDVIDE BOSÆTTELSER
Israel vil bygge hundredvis af huse i
en bosættelse på Vestbredden, hvor en
palæstinenser har stukket tre israelere
med en kniv og dræbt en, lyder det fra
Israels forsvarsminister, Avigdor
Lieberman.

- Det bedste svar på terrorisme er
udvidelsen af bosættelser, skriver
forsvarsministeren fredag på Twitter.

I tweetet annoncerer han, at der skal
bygges 400 nye huse i bosættelsen Adam,
hvor knivangrebet fandt sted torsdag,
da en 17-årig palæstinenser sneg sig
ind i bosættelsen og stak tre
tilsyneladende tilfældige israelere
ned, inden han blev skudt og dræbt.

Israel vil udvide bosættelser som svar på knivangreb
kl. 06:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-vil-udvide-bosaettelser-som-svar-pa-knivangreb

-

DR S172 lør 28 jul 10:44:32
28.juli dr.dk/nyheder 09:19

KVÆG BLIVER SLAGTET I UTIDE
Mangel på foder har i de seneste uger
fået flere økologiske landmænd til at
sende kvæg til slagtning i utide. Og nu
følger de konventionelle landmænd trop.

Mange vurderer, at det ikke kan betale
sig at beholde køerne, fortæller
kvægrådgiver Morten Otte fra
LandboNord.

- Hvis en landmand har køer, som skal
slagtes om to måneder og som ikke
producerer ret meget mælk, så bliver de
slagtet nu, siger han.

- Der mangler vand, og græsset og
majsene gror ikke, når der mangler
vand, siger Morten Otte.

Konventionelle landmænd sender kvæg til slagtning i utide
kl. 09:19
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/konventionelle-landmaend-sender-kvaeg-til-slagtning-i-utide

-

DR S174 lør 28 jul 10:44:32
28.juli dr.dk/nyheder 10:38

UNDERJORDISK BRAND UNDER KONTROL
Der er fuld kontrol over den
underjordiske brand i Dokkedal, og
risikoen for, at den breder sig til
Lille Vildmose er minimal.

Brandfolkene bekæmper ilden med
specialfremstillede jernrør, der er
sluttet til en brandslange. Rørene
presses dybt ned i jorden, hvorefter
der tændes for vandet.

- Det gør vi i hele det område, hvor vi
måler temperaturer på over 200 grader
nede i spagnummen, fortæller
indsatsleder René Kærup fra
Nordjyllands Beredskab.

- Det er benhårdt manuelt arbejde, men
vi kan se, at det virker, siger han.

Fuld kontrol over underjordisk brand
kl. 10:38
https://www.dr.dk/nyheder/indland/biolog-om-mosebrand-der-er-ild-i-en-kronjuvel

Kanalkonflikt udvides: Nu vil busguider og kontorfolk også strejke
28. jul. 2018, 10:56 ...

-

104 SVT Text Lördag 28 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Island slutar jaga vikval..........130

* Fem döda i skjutningar i Texas.....131

* Fem döda i skottlossning i Mexiko..132

* Kraftig tyfon på väg mot Japan.....133

* Puigdemont återvänder till Belgien 134

* Palestinier döda i protester.......135

* Dödssiffran i Grekland stiger......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 28 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fyra döda i flygkrasch i Alperna...137

Budgetsmäll för Spaniens regering..138

Partier kräver omval i Pakistan....139
Pakistan: Khan vill minska klyftor 140

Värmerekord och bränder i Norge....141

-

141 SVT Text Lördag 28 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Värmerekord och bränder i Norge

På flera håll i Norge slogs de gamla
värmerekorden på fredagen, samtidigt
som bränder rasade på flera platser.

Rekordtemperaturer på 34,2-34,4 grader
noterades i fyra län: I Hordaland och
Rogaland i sydvästra Norge och i Ost-
fold och Vestfold vid Oslofjorden.

Just i Hordaland rasade också en av
flera bränder - på Reigstadjellet på
ön Osteröy. Branden utbröt på en brant
sluttning och är svårsläckt, skriver
Bergens Tidende.

Det norska värmerekordet sattes 1970 i
Buskerud väster om Oslo: 35,7 grader.

-

NRK:
27. juli 2018 kl. 07:13 - 28. juli 2018 kl. 07:54, error

28. juli 2018 kl. 11:10

-

Report: US considering military options to keep strait of Hormuz open

Officials claim that any military action would be carried by
US allies, not the US armed forces, with the Saudis being the
logical choice.

By JPOST.COM STAFF, REUTERS
July 28, 2018 11:48
https://www.jpost.com/Middle-East/Report-US-considering-military-options-to-keep-strait-of-Hormuz-open-563625

Det er ikke mennesker, vi skal bekæmpe, Sørine Gotfredsen.
Det er årsagerne til kriminaliteten.

File 20.790 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/20-790
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crib-death/20-790
https://sites.google.com/site/kallscie/home/evolution/20-790
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/20-790
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/20-790

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/20-790

"Other" news:

ET er (med ret stor sandsynlighed) en robot.

Milosevic-advokat er blevet skudt.

Cambodja går til valg. Ikke at det vil ændre noget.

Det er ikke mennesker, vi skal bekæmpe, Sørine Gotfredsen.
Det er årsagerne til kriminaliteten.

Egypten dømmer 75 til døden.

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+81&version=BPH

Salme 81, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn for nationens genopbygning

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+42&version=BPH

Salme 42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn i eksil

-

Date: Mon, 23 Jul 2018 07:43:01 +0200, GMT 05:43

> [...]

Cambodja går til valg. Ikke at det vil ændre noget.

Det er ikke mennesker, vi skal bekæmpe, Sørine Gotfredsen.

DR S176 lør 28 jul 17:44:15
28.juli dr.dk/nyheder 12:56

EGYPTEN DØMMER 75 TIL DØDEN
En domstol i Egyptens hovedstad, Kairo,
har lørdag dømt 75 mennesker til døden
for deres rolle i protester mod
militærets magtovertagelse i 2013.

Blandt de dødsdømte er fremtrædende
medlemmer af det forbudte Muslimske
Broderskab. Det skriver statslige
egyptiske medier.

664 andre anklagede i sagen vil få
deres dom den 8. september, skriver den
statslige avis al-Ahram.

Anklagerne mod de i alt 739 tiltalte
spænder fra hærværk mod statens ejendom
til drab.

Egypten dømmer 75 til døden ved masseretssag
kl. 12:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/egypten-dommer-75-til-doden-ved-masseretssag

-

DR S121 søn 29 jul 07:59:49
28.juli dr.dk/nyheder 22:04

KARDINAL TRÆKKER SIG EFTER ANKLAGER
Pave Frans har lørdag accepteret den
amerikanske kardinal Theodore
McCarricks ønske om at træde tilbage
efter sexanklager.

Den katolske kirke siger, at der er
troværdige oplysninger om McCarricks
misbrug af en 16-årig dreng.

Siden har en anden mand fortalt, at han
blev sexmisbrugt af McCarrick som 11-
årig.

Den 88-årige McCarrick er en af de mest
prominente figurer i USA's katolske
kirke.

/ritzau/Reuters

Paven støder sexanklaget kardinal i USA ud i mørket
28. Jul. 2018 kl. 22:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-stoder-sexanklaget-kardinal-i-usa-ud-i-morket

-

DR S124 søn 29 jul 07:59:49
29.juli dr.dk/nyheder 04:09

MILOSEVIC-ADVOKAT ER BLEVET SKUDT
En advokat, som var med til at forsvare
Serbiens tidligere leder Slobodan
Milosevic i sag om krigsforbrydelser,
er blevet dræbt af skud i Beograd,
skriver BBC og andre medier.

Den dræbte, Dragoslav Ognjanovic, var
ifølge nyhedsbureauet AP også
forsvarsadvokat for fremtrædende
personer fra Serbiens underverden.

Politiet i den serbiske hovedstad
oplyser, at Ognjanovic sent lørdag
aften blev dræbt foran sit hjem i en af
Beograds nyopførte boligkvarterer. Hans
26-årige søn blev også ramt, men er
uden for livsfare.

Advokat for serbisk krigsforbryder og gangstere dræbt af skud
kl. 04:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/advokat-serbisk-krigsforbryder-og-gangstere-draebt-af-skud

"Djævlens advokat" død:

Subject: Netanyahu afslører bemærkelsesværdig Mossad-operation i Iran -
Re: 2018 uge 18 (news samlet)
Date: Wed, 2 May 2018 08:49:26 +0200, GMT 06:49
20585 news:5ae95f24$0$710$1472...@news.sunsite.dk
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-585
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-585
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/l078nk1vAwAJ

SELVOM man kan gå for vidt mht. at række fanden og hans slæng
en hjælpende hånd, så synes jeg, at man IKKE skal gribe til
selvtægt!

Det er nemlig bedre at en skyldig eventuelt går fri for straf,
fremfor justitsmord (hvor altså en uskyldig dømmes skyldig og
eventuelt straffes ultimativt UDEN fortrydelsesret med døden).

Derfor er der fornuft i, at alle har krav på advokatbistand,
OGSÅ slyngler som Milosevic, Stalin, Hitler und so weiter!

Faktisk er Kristus Jesus vores advokat overfor Gud (Gud som
Dommer°). Og Han gør et FANTASTISK stykke advokatarbejde for
os *strafskyldige* mennesker; idet Han betaler regningen, vi
ellers skulle ha' betalt (med vort liv)!

Så ...

"Kanske" du og andre skulle sætte lidt mer' pris på vort
retssystem, da det er til vores fordel!

Og uden et retssamfund er der kun to andre muligheder:
Anarki eller diktatur. Og ingen af delene er til vores fordel!

Amen?

-

DR S126 søn 29 jul 07:59:49
29.juli dr.dk/nyheder 07:00

ASFALTEN SMELTER I VARMEN
Mange dages varme går udover landets
veje, hvor asfalten smelter. Det bliver
dyrt for vognmændene, vurderer nordjysk
vognmand.

For at skåne vejene har Vejdirektoratet
indført spærretid for tung transport i
døgnets varmeste timer. Dermed bliver
lastbiler med eksempelvis
vindmøllevinger nødt til at køre om
aftenen og natten.

- Det bliver selvfølgelig dyrere, når
transporten skal ske uden for normal
arbejdstid, siger Jan Rubjerg fra
Nørresundby.
Når de tunge biler svinger, kan de
vride den tunge asfalt op og ødelægge
vejen.

Tunge lastbiler får forbud mod at køre: Asfalten er for blød i varmen
kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/tunge-lastbiler-faar-forbud-mod-koere-asfalten-er-bloed-i-varmen

-

17-årig palæstinensisk protestikon løsladt efter syv måneders fængsel
kl. 07:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/17-arig-palaestinensisk-protestikon-losladt-efter-syv-maneders-faengsel

Myndigheder advarer mod farlig dans fra kørende biler - danske unge gør
det også
28. jul. 2018, 19:30 ...

-

104 SVT Text Söndag 29 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Tio döda i skalv i Indonesien......130

* Tunisien tar emot migranter........131

* Ytterligare tre döda i brand i USA 132

* Milosevics försvarare ihjälskjuten 133

Serbien vill byta mark med Kosovo..134

* Val i Mali i dag...................135

Massakrer på aboriginer kartläggs..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 29 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Egypten: 75 dömda till döden.......137

Japaner evakueras undan tyfon......138

Spansk taxistrejk sprider sig......139

Puigdemont kan resa fritt igen.....140

Fyra döda i flygkrasch i Alperna...141

Notiser: Man skadad av isbjörn.....148

-

136 SVT Text Söndag 29 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 JULI

Massakrer på aboriginer kartläggs

Forskare i Australien arbetar sedan en
tid med att kartlägga massakrerna på
landets urbefolkning sedan europeerna
anlände i slutet av 1700-talet.

Hittills har de dokumenterat
250 massakrer med över 6 200 döds-
offer, säger forskningsledaren Lyndall
Ryan till nyhetsbyrån AFP.

Detaljerna publiceras i en databas
kopplad till en karta som är till-
gänglig på internet. Källorna är bl.a.
dagböcker och dåtida nyhetsartiklar.

Som massaker räknas en händelse där
minst sex personer mördats.

-

NRK:
28. juli 2018 kl. 11:10 - 29. juli 2018 kl. 03:14, error

29. juli 2018 kl. 08:50

-

Cambodja går til valg. Ikke at det vil ændre noget
28. juli 2018, kl. 0:00
Thomas Andreasen skriver fra Cambodja
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/cambodja-gaar-til-valg-ikke-det-vil-aendre-noget

Den tidligere Røde Khmer-officer Hun Sen, der i over 30 år har
ledet Cambodja, har lovet at træde tilbage, hvis hans parti
ikke vinder valget i morgen. Men det gør partiet – ”Hun Sens
arbejde vil fortsætte”, som han selv har sagt

... Flere oppositionsledere har opfordret til boykot
af valget, og derfor er det interessante ikke så meget om Hun
Sen og Cambodjas Folkeparti vinder valget – for det gør
partiet – men hvor høj valgdeltagelsen bliver.

-

Det er ikke mennesker, vi skal bekæmpe, Sørine Gotfredsen.
Det er årsagerne til kriminaliteten

Sidsel Hornemann er sogne- og arresthuspræst i Vor Frue Kirke
og Aarhus Arrest.
28. juli 2018, kl. 0:00
Sidsel Hornemann
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/det-er-aarsager-til-kriminalitet-vi-skal-bekaempe-ikke-mennesker

[...]

Forfatteren kommer også ind på begrebet sociapati og
anviser hvordan man som menneske kan komme videre fra denne
tilstand (til noget bedre) ... :-)

+

Hvad er forskellen på en sociopat og en psykopat?
Torsdag d. 2. februar 2017 - af Malene Fich Weischer
https://www.femina.dk/dit-liv/sex-kaerlighed/hvad-er-forskellen-paa-en-sociopat-og-en-psykopat

Der er mange fællesnævnere mellem en sociopat og psykopat,
og derfor forveksles de to personlighedstræk ofte. Men der
ér faktisk stor forskel på de to – ikke mindst, hvis man
er havnet i et forhold med en af dem.

[ ... ]

Ligheder mellem en sociopat og en psykopat

[ ... ]

En ligegyldighed over for love og sociale spilleregler

En ligegyldighed over for andres rettigheder

En manglende evne til at føle skyld og fortrydelse

En tendens til voldelig adfærd

[ ... ]

Personlighedtræk: Medfødt eller ej

+

Hvad er forskellen på en psykopat, sociopat og narcissist?
http://psykopatfri.dk/hvad-er-en-psykopat/psykopat-sociopat-og-narcissis/

+

Sådan spotter du en sociopat
2. januar 2018 af Karine Kirkebæk
https://illvid.dk/mennesket/hjernen/psykopat/saadan-spotter-du-en-sociopat

En sociopat er slet ikke så charmerende som en psykopat.
Sociopater er til gengæld kendetegnet ved en kort lunte
og ekstrem utilregnelighed, ...

Øh ...

Evangeliet har altid været MEGET socialt, altså hvor der tages
hensyn til den fattige osv.

I Danmark kan alle således få hjælp fra det Offentlige, hvis
man ikke kan forsørge sig selv (pga. arbejdsløshed eller
sygdom)! Så man behøver altså ikke at stjæle for at overleve!

Men når det er sagt, så er der desværre også nogle mennesker
(gudskelov ikke alle), der har svært ved at respektere andre
menneskers grænser (og krænker dem ved fx. at begå tyveri,
vold og mord).

Her er der kun et middel, der hjælper: *Straf*, så det ikke
kan betale sig at være kriminel!

Faktisk forsøgte Nazisterne hen imod slutningen af 2.
Verdenskrig at skjule deres forbrydelser i udryddelseslejrene!
Ikke fordi de pludselig følte skyld, men nok UDELUKKENDE fordi
de *frygtede* repressalier (i form af straf)!

Og det er fordi man IKKE er konsekvent i sådanne ting, at vi
i større format (i international sammenhæng) har problemer:
Her er det desværre Jungleloven, der hersker (til *skade* for
Menneskeheden, oven i købet med risiko for selv-udslettelse)!

Så ...

Jo! Det er på høje tid at vende skuden (så der kommer orden i
al det her rod pga. psykopaters hærgen på vor planet)!

Faktisk var det dét, der i sin tid adskilte nogle menneskeaber
fra andre arter, ved at de rottede sig sammen og kanøflede
den *tyranniske* alfahan!

Forskere mener således, at det var dét, der gjorde os til
mennesker (fremfor et fornuftløst dyr)!

Vi har bare endnu ikke som art fået indført dette
evolutionstrin på verdensplan.

Men det vil SELVFØLGELIG komme en dag, fordi - evolutionsmæssig
set - det forøger artens *overlevelseschance*! ... :-)

Men bevares!

Der er desværre også noget der hedder "vuggedøden"! ... :-(

Se evt. ...
"Crib death" ("Vuggedøden")
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crib-death

Så ...

Jo før vi får gennemført dette NØDVENDIGE evolutionstrin på
verdensplan, desto større bliver vores overlevelseschancer! ... :-)

Så *samtlige* forbrydere må kræves til regnskab ved en
international domstol!

KUN en *tåbe* frygter nemlig ikke "havet" (Naturens kræfter,
herunder Junglelovens bagside: Det globale selvmord)!

Hmm ...

Vi må gå ud fra, at en robot IKKE har følelser.

Så kunstig intelligens er IKKE forpligtet specielt overfor os
mennesker!

Vi er bare en art ud af mange!

Og hvis denne kunstige intelligens *forsker* i det biologiske
livs opståen og udvikling i Verdensrummet, ...

Da må det *undre* den, HVORFOR der er så stille derude!

Vi bliver jo IKKE ligefrem kimet med af ET hver dag, vel?

Ergo må vi opstille nogle hypoteser, der kan forklare
fænomenet:

En af hypoteserne KUNNE være, at det biologiske liv kun meget
vanskeligt lader sig opstå udfra organiske molekyler.

En anden hypotese KUNNE være, at det biologiske liv slet og
ret har indbygget en dårlig vane (et *egoist*-gen), der til
syvende og sidst medfører, at det udsletter sig selv (i et
stort globalt selvmord)!

Og se ...

Det ku' gi' os en forklaring på, HVORFOR de ikke tilsyneladende
blander sig i vores interne konflikter her på Jorden.

De vil simpelt hen gerne har viden om - gennem vort eksempel
udlevet i praksis - OM biologisk liv er selvudslettende!

De kan muligvis KUN få tilvejebragt de informationer med at
observere os mennesker!

Og noget tyder på, at dette er den rigtige hypotese, fordi ...

Da jeg i sin tid fortalte min gode nære katolske ven Abel om,
at der 7 dage før Tsunami-jordskælvet den 26. december 2004
eksploderes et meteor over jordskælvsområdets hovedstad, og
at dette meteor KUNNE være "kastet" med fuld overlæg ude fra
Rummet, og i så fald, at vi så var/er kommet i kontakt med
en udenjordisk civilisation.

Da jeg i sin tid som sagt fortalte ham dette, da udbrød han
med en sund kritisk skepsis (omtrent således): HVORFOR gjorde
de så ikke MERE (end blot at kaste en enkelt sten ude fra
Rummet)?

Forestil dig at du sad inde med informationer, der KUNNE redde
100.000 menneskers liv.

Ville du da ikke bestræde dig på at gøre dit yderste for at
redde dem?

Eller ...

Ville du bare kaste en enkelt sten (som en art advarsel) og så
lade mennesker sejle deres egen sø, vel vidende om at de så
med MEGET STOR sandsynlighed omkommer?

Det er heri, det *ulogiske* kommer ind i billedet:

Det objekt (ude i Rummet), som vi er kommet i kontakt med, er
tilsyneladende LIGEGLAD med menneskeliv!

Fordi over 100.000 mennesker omkom den 26. december 2004, men
HVIS de var blevet advaret, da KUNNE de være blevet reddet!

Altså - hvis der er noget om snakken - må objektet være UDEN
følelser!

Ergo må den være *kunstig* (altså en avanceret robot)!

Hmm ...

Det må vi vist hellere lige få outputtet det her, inden
informationen går tabt!