2018 uge 04 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=18) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40018

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 15 Jan 2018 07:45:29 +0100, GMT 06:45
20308 news:5a5c4e0e$0$731$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/VRRRuOFWAQAJ

-

I dag Mandag den 22. januar 2018 (dag 22 i året) er det 1802
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Found 46 (and 150) at John 2
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-322

Other news:

Report: Germany weighs new sanctions against Iran

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+4&version=BPH

Anden Krønikebog 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Huram-Abi laver de øvrige ting til templet

Kommentar:

Også denne passage må anses at være propfyldt med DATA, som
skal bruges i skattejagten.

Men det er bidende nødvendigt at bruge tallene fra *original*-
teksten:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+4&version=DN1933

Anden Krønikebog 4, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
Fremdeles lavede han et Kobberalter, tyve Alen bredt og
ti Alen højt.

Fremdeles lavede han Havet i støbt Arbejde, ti Alen fra
Rand til Rand, helt rundt, fem Alen højt; det målte
tredive Alen i Omkreds.

Og det er så her, at "fejlen" er, idet omkredsen BURDE være på
31,416... enheder udfra formlen: 2*Pi*radius=omkredsen

3
Under Randen var det hele Vejen rundt omgivet af
agurklignende Prydelser, der omsluttede Havet helt rundt,
tredive Alen; i to Rækker sad de agurklignende Prydelser,
støbt i eet dermed.

Det stod på tolv Okser, således at tre vendte mod Nord,
tre mod Vest, tre mod Syd og tre mod Øst; Havet stod oven
på dem; de vendte alle Bagkroppen indad.

Det var en Håndsbred tykt, og Randen var formet som Randen
på et Bæger, som en udsprungen Lilje. Det tog 3000 Bat.

3000

6 Fremdeles lavede han ti Bækkener og satte fem til højre
og fem til venstre, til Tvætning; i dem skyllede man, hvad
der brugtes ved Brændofrene, medens Præsterne brugte Havet
til at tvætle sig i.

Fremdeles lavede han de ti Guldlysestager, som de skulde
væte, og satte dem i Helligdommen, fem til højre og fem
til venstre.

Fremdeles lavede han ti Borde og satte dem i Helligdommen,
fem til højre og fem til venstre; fillige lavede han 100
Skåle af Guld.

Fremdeles indrettede han Præsternes Forgård og den store
Gård og Porte til Gården; Portfløjene overtrak han med
Kobber.

10
Havet opstillede han ved Templets Sydside, ved det
sydøstre Hjørne.

11
Fremdeles lavede Huram Karrene, Skovlene og Skålene.
Dermed var Huram færdig med sit Arbejde for Kong Salomo
ved Guds Hus:

12
De to Søjler og de to kugleformede Søjlehoveder ovenpå,
de to Fletværker til at dække de to, kugleformede
Søjlehoveder på Søjlerne,

de 400 Granatæbler til de to Fletværker, to Rækker
Granatæbler til hvert Fletværk til at dække de to
kugleformede Søjlehoveder på de to Søjler,

14 de ti Stel med de ti Bækkener på,

Havet med de tolv Okser under.

Karrene, Skovlene og Skålene og alle de Ting, som hørte
til, lavede Huram-Abi af blankt Kobber for Kong Salomo
til Herrens Hus.

17
I Jordandalen lod Kongen dem støbe, ved Adamas Vadested
mellem Sukkot og Zereda.

18
Salomo lod alle disse Ting lave i stor Mængde, thi Kobberet
blev ikke vejet.

19
Og Salomo lod alle Tingene, som hørte til Guds Hus, lave:
Guldalteret, Bordene, som Skuebrødene lå på,

20
Lysestagerne med Lamperne, der skulde tændes på den
foreskrevne Måde, foran Inderhallen, af purt Guld,

21
med Blomsterbægrene, Lamperne og Lysesaksene af Guld, ja
af det allerbedste Guld,

22
Knivene, Skålene, Kanderne og Panderne af fint Guld og
Dørhængslerne til Templet, til Inderdørene for det
Allerltelligste og til Dørene for det Hellige, af Guld.

Hmm ...

De efterlyste 24 enheder (fra forrige tekst) lader ikke til at
"titte" frem umiddelbart:

1
Fremdeles lavede han et Kobberalter, tyve Alen bredt og
ti Alen højt.

Tælleren går direkte fra 20 til 30

Un moment s'il vous plait ... :-)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+2.13-25&version=BPH

Johannes 2:13-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den første tempeludrensning

19
Jesus svarede: „Ja, det kan jeg godt. Hvis I ødelægger
Guds bolig, så vil jeg rejse den igen inden tre dage.”

20
„Det har taget 46 år at bygge Guds bolig,” indvendte de
jødiske ledere, „og så vil du rejse den igen inden tre
dage!”

21
Den „Guds bolig”, Jesus hentydede til, var ikke templet,
men hans eget legeme.

Kommentar:

Det er bemærkelsesværdigt, at tallet 46 nævnes, fordi det (i
stjernekort 2 inside the Bible) jo repræsenterer den galaktiske
længdegrad på ETs Hjemstjerne.

Spørgsmålet er derfor, OM man så også kan finde tallet 150 i
umiddelbar tilknytning til de 46 (som tilsammen giver 196),
fordi så er det selve den galaktiske længdegrad, der peges på.

Forholdet mellem 1 (365,25) år og 3½ dage er 1 til 104,429 og
det er i sig selv bemærkelsesværdigt, fordi ... (input memory
from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-104

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19
20321 news:5a65aca0$0$721$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qZjehSvegEM/-x9XwFeFAwAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20321

Report: Germany weighs new sanctions against Iran

Premierminister: Tyrkisk militær er gået ind i syrisk region
kl. 11:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/premierminister-tyrkisk-militaer-er-gaet-ind-i-syrisk-region

-

DR S172 søn 21 jan 15:37:07
21.januar dr.dk/nyheder 13:37

TYSK KVINDE HÆNGES FOR IS-STØTTE
En irakisk domstol har dømt en tysk
kvinde til døden for at tilslutte sig
Islamisk Stat. Det oplyser en talsmand
fra domstolen.

Kvinden, som har marokkanske rødder,
skal hænges. Hun er tiltalt for terror
og dømt for at have hjulpet den
ekstremistiske gruppe med "logistisk
støtte" og med at "udføre
forbrydelser", hedder det.

Tyskeren er den første udenlandske
kvinde, som har fået dødsstraf i Irak
for at være en del af Islamisk Stat.

Det er muligt for kvinden at anke sin
dom.

Tysk kvinde skal hænges for at være del af IS i Irak
kl. 13:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-kvinde-skal-haenges-vaere-del-af-i-irak

USA udtrykker stor bekymring over tyrkisk angreb i Syrien
21. jan. 2018, 20:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-21-usa-udtrykker-stor-bekymring-over-tyrkisk-angreb-i-syrien

-

Det er tvivlsomt, at Puigdemont kan udleveres fra Danmark til Spanien,
mener ekspert
21. jan. 2018, 22:59 ...

-

NRK:
21. januar 2018 kl. 08:20

-

Report: Germany weighs new sanctions against Iran

By REUTERS
January 20, 2018 16:29
http://www.jpost.com/Middle-East/Report-Germany-weighs-new-sanctions-against-Iran-539259

Germany wants to punish Iran for its missile program and its
meddling in conflicts in other Middle East countries, such as
the war in Yemen and Syria.

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20321

Rapport: Verdens rigeste ene procent sidder tungt på flæsket

DR S125 man 22 jan 10:53:09
22.januar dr.dk/nyheder 06:34

OLIEMAND DØMT TIL LIVSTID I VIETNAM
Forretningsmanden og tidligere medlem
af Vietnams kommunistparti Trinh Xuan
Thanh er ved en domstol i Vietnams
hovedstad, Hanoi, mandag blevet idømt
livsvarigt fængsel.

Trinh Xuan Thanh er ifølge
vietnamesiske myndigheder ansvarlig for
et tab på 125 millioner euro - cirka
930 millioner danske kroner - da han
stod i spidsen for det statslige olie-
og gasselskab PetroVietnam.

Vietnameseren blev i august sidste år
omdrejningspunkt for en diplomatisk
strid mellem Vietnam og Tyskland.
Årsagen var beskyldninger om, at Trinh
Xuan Thanh var blevet bortført i den
tyske hovedstad.

Oliemand blev bortført i Berlin: Har fået livstid i Vietnam
kl. 06:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oliemand-blev-bortfort-i-berlin-har-faet-livstid-i-vietnam

-

Rapport: Verdens rigeste ene procent sidder tungt på flæsket
kl. 06:42
https://www.dr.dk/nyheder/penge/rapport-verdens-rigeste-ene-procent-sidder-tungt-paa-flaesket

-

Nægter at betale beskyttelsespenge: Maskerede mænd raserer bageri med
baseballbat og jernstænger
kl. 07:12
https://www.dr.dk/nyheder/indland/naegter-betale-beskyttelsespenge-maskerede-maend-raserer-bageri-med-baseballbat-og

Kommentar:

Man burde nok ha' et straffesystem, således at for hver gang
man deltager i noget kriminelt, så bliver straffen hårdere
UDEN øvre grænse!

Er man fx. allerede straffet og laver dette blackmail-SVINERI,
da kan straffen blive helt op til 100000000000000000000000 års
fængsel!

For ...

HVORFOR er det kun politimænd vi skal beskytte på en
ekstraordinær måde?

I et diktatur bliver folk aflivet!

Og det var *fristende* også at gøre noget tilsvarende her i et
demokrati, men ...

Det er nok at gå en "anelse" for vidt!

Men hvis vi ikke siger STOP enough is enough, da ender det med
at disse *snyltere* har ødelagt vores samfund og gjort det til
en art mafia-stat! ... :-(

Så vi bli'r nødt til at gøre noget, FØREND løbet er kørt!

Bagers livsdrøm blev knust: Nu starter politiker indsamling
22. jan. 2018, 10:30 ...

-

104 SVT Text Måndag 22 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 13 döda i Colombia-skred.....130

* Misstänkt för 274 barnövergrepp....131

* Tre döda i sprängdåd i Thailand....132

* Puigdemont kan gripas i Danmark....133

Samtal inför ny budgetomröstning...134
Budgetbråk stänger Frihetsgudinnan 135
Dragkamp om budget och migration..175-

Minst 18 dog i attacken i Kabul....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 22 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Vittne: De ville döda utlänningar..137

SPD röstade för ny tysk koalition..138

Säkerhetsrådet möts om Syrien......139
Afrin bricka i komplicerat spel...178-

-

139 SVT Text Måndag 22 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Säkerhetsrådet möts om Syrien

Frankrike begärde på söndagen att FN:s
säkerhetsråd sammankallas för att
diskutera situationen i Syrien. Några
timmar senare kom beskedet att rådet
ska mötas på måndag.

Frankrikes utrikesminister Yves Le
Drian hänvisade till Turkiets attack
mot Afrin-området, de intensifierade
striderna i Idlibprovinsen och behovet
av humanitär hjälp till östra Ghouta.

Iran och Egypten fördömde på söndagen
Turkiets anfall mot Afrin. Frankrike,
USA och Ryssland har uttryckt sig för-
siktigare och manat till återhållsam-
het och skydd för civilbefolkningen.

-

178 SVT Text Måndag 22 jan 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 20 JANUARI

Afrin bricka i komplicerat spel

De självstyrande kurdiska delarna av
norra Syrien har länge varit en nagel
i ögat för Turkiets statsledning.
Angreppet mot Afrin-regionen kommer
efter en tids tydliga hot.

Turkiet har en stor kurdisk minoritet,
särskilt i landets sydöstra delar, och
uppskattar därför inte ett själv-
styrande kurdiskt område på andra
sidan gränsen.

Turkiet hävdar också att den syrisk-
kurdiska YPG-milisen är en gren av
terrorstämplade PKK, som fört en
väpnad kamp mot den turkiska staten
sedan 1980-talet.
Fortsättning på nästa sida

-

179 SVT Text Måndag 22 jan 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 21 JANUARI

Jan Hallenberg, forskningsledare på
Utrikespolitiska institutet, beskriver
situationen som allvarlig.

-Striderna riskerar att öka ytterlig-
are. YPG är en av de få militära
styrkorna som kan hålla emot Assad
(Syriens president) och hålla andra
delar av Syrien. Det är turkarna
beredda att krossa för sina nationella
säkerhetsintressen, säger han till TT.

YPG har tillsammans med andra grupper
i alliansen SDF drivit bort terror-
gruppen IS från dess "huvudstad" Raqqa
och tagit kontroll över stora delar av
norra och östra Syrien. Denna opera-
tion har fått aktivt stöd av såväl
Ryssland som USA och andra västländer.
Fortsättning på nästa sida

-

180 SVT Text Måndag 22 jan 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 21 JANUARI

Turkiska militära attacker mot de
kurdiska områdena öppnar för en ny fas
i kriget i Syrien. Läget är extra
besvärligt för USA, som förutom att
stödja kurderna i kampen mot IS också
är allierade med Turkiet i Nato.

-Det blir en konflikt här mellan USA
och Turkiet. Den bottnar sig i att
amerikanarna inte vill göra en stor
militär intervention i Syrien. USA
stödjer de styrkor som är emot IS
i första hand och de som arbetar mot
Assad i andra hand, säger Hallenberg.

Hur Ryssland och Syrien väljer att
agera är ännu ovisst. Syrien har
tidigare hotat att skjuta ned turkiska
plan som angriper mål i Syrien.

-

NRK:
21. januar 2018 kl. 08:20 - 22. januar 2018 kl. 08:55, error

22. januar 2018 kl. 11:05

Found 45 at 603.550-1775-1730
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/pointers/20-324
Påskemarkøren
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-324
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144/paaske

Subject: Found 46 (and 150) at John 2 -
Re: 2018 uge 04 (news samlet)
Date: Mon, 22 Jan 2018 10:40:39 +0100, GMT 09:40
20322 news:5a65b19c$0$736$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/pointers/20-322
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-322
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qZjehSvegEM/vor624CGAwAJ
Antagelse:
Definition på en omkreds

> [...]
>     agurklignende Prydelser, der omsluttede Havet helt rundt,
>     tredive Alen; i to Rækker sad de agurklignende Prydelser,

30:
Omkreds

2:
2 omkredse?

Apropos længdegrad (1) og breddegrad (2)

> [...]
>     tre mod Vest, tre mod Syd og tre mod Øst; Havet stod oven
>     på dem; de vendte alle Bagkroppen indad.

12 + 4*3 = 24

Se evt. tekst nedenfor

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: Found markør 144 (1400) in 1. Chr 29 -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jan 2018 09:36:07 +0100, GMT 08:36
20316 news:5a62ff79$0$731$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-316
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/oYjPodHlAgAJ

?

> [...]
>     og fem til venstre, til Tvætning; i dem skyllede man, hvad
>     der brugtes ved Brændofrene, medens Præsterne brugte Havet

Omkreds

5
Værdi

5/30 * 600 = 100 (grader i et 600-tal-system)

> [...]

5
Værdi

5/30 * 600 = 100 (grader i et 600-tal-system)

Facit ?

> [...]
>
>     12
>     De to Søjler og de to kugleformede Søjlehoveder ovenpå,
>     de to Fletværker til at dække de to, kugleformede

4*2 = 8

Hmm ... (input memory from) ...

> [...]

>     de 400 Granatæbler til de to Fletværker, to Rækker
>     Granatæbler til hvert Fletværk til at dække de to
>     kugleformede Søjlehoveder på de to Søjler,

4*2 = 8

Hmm ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-316

20.000 * 4 = 80.000
Men betyder det i grunden noget, OM afstanden er på
224 lysår eller 228 lysår?

-

Der er derimod noget andet, der her skal nævnes:

For nogle dage siden blev tallet 153.600 nævnt ...

Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jan 2018 09:36:07 +0100, GMT 08:36
> [...]
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/oYjPodHlAgAJ

> Anden Krønikebog 2, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
[ ... ]
> 17
> Salomo lod da alle fremmede Mænd, der boede i Israels Land,
> tælle - allerede tidligere havde hans fader David ladet dem
> tælle - og de fandtes at udgøre 153.600.

Dette tal minder lidt om ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+38.25-26&version=DN1933

2 Mosebog 38:25-26, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

25
Det ved Menighedens Mønstring indkomne Sølv løb op til
100 Talenter og 1775 Sekel efter hellig Vægt

26
en, Beka, det halve af en Sekel efter hellig Vægt, af
enhver, der måtte lade sig mønstre, altså fra
Tyveårsalderen og opefter, i alt 603 550 Mand:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+1.46&version=DN1933

4 Mosebog 1:46, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

alle, som mønstredes, udgjorde 603 550.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+2.32&version=DN1933

4 Mosebog 2:32, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Det var de mønstrede af Israeliterne efter deres
Fædrenehuse, alle de mønstrede i Lejrene, Hærafdeling
for Hærafdeling, 603 550 Mand.

Det minder lidt om tallet, fordi der også findes en variant:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+26.51&version=DN1933

4 Mosebog 26:51, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Det var dem af Israeliterne, som mønstredes, 601730.

Den samlede oversigt er følgende:

2. Mos 38,26 ... 603.550 ... 100 ... 1775
4. Mos 01.46 ... 603.550
4. Mos 02.32 ... 603.550
4. Mos 26.51 ... 601.730

600.000 menes at dække over en omkreds, så spørgsmålet
melder sig:

HVORFOR har nogen puttet 3550 enheder oven i ?

Forskellen på 3550 og 1775 er på 1775

Og dét er jo nok ikke nogen tilfældighed!

Og ...

Forskellen på 1775 og 1730 er på 45

Og dette tal kender vi efterhånden ret godt, fordi det er
jo vor galaktiske længdegrad (i stjernekort 2).

At det står udfor 2. Mosebog KUNNE indikere, at det er
stjernekort nr. 2 (intervallet 150-300 i et 600-tal-system),
der skal anvendes.

Det er i hvert fald her at tallet er 45 enheder større end
det andet.

Det nye og INTERESSANTE er, at vi med fundet af 153.600
måske kan tillade os at opstille den hypotese, at ...

150.000 + 3600
600.000 + 3550

Forskellen på 3600 og 3550 er på 50

Og dette tal kender vi også ret godt, fordi det er
givetvis halveringstiden på 78-Platin-193 isotopet
målt i år (altså 50 år).

Der er - med andre ord - mere og mere der talet for,
at afstandene ude i Rummet, distance, er opmålt ved
hjælp af dette isotop.

Cygnus A, der befinder sig ca. 750 millioner lysår
borte, vil da ha' talværdien: 15 millioner

Og

7-stjernen, der befinder sig ca. 420-448 lysår
borte, vil da ha' talværdien: 8,4-8,96 enheder

Og

ETs Moderstjernes afstand aner vi faktisk endnu ikke!

Det er bl.a. dét noget af jagten går ud på at finde
af. Rejsetiden her-over-til er et andet mål at sætte
sig for at finde ud af.

Så langt, så godt ... :-)

-

Næste ting, vi også lige bør samle op, er, at der
blev funder ikke så få 14-taller i alle mulige former,
herunder tallet 1400. Se fx. ...

Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jan 2018 09:36:07 +0100, GMT 08:36
20316 news:5a62ff79$0$731$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-316
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/oYjPodHlAgAJ

Og ved nærmere eftertanke skal det erindres, at selveste
*Påsken* ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+12&version=BPH

2 Mosebog 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den første påske

Mens de stadig var i Egypten, sagde Herren til Moses
og Aron:

2
„Fra nu af skal denne måned være den første måned i
jeres kalender.

3
Bekendtgør for hele folket, at på den 10. dag i denne
første måned skal hvert familieoverhoved udvælge et
lam eller et gedekid til ofring.

Pas godt på det indtil om aftenen på den 14. dag i
samme måned. Da skal hver familie slagte deres offerdyr.

14

Selveste Påske indeholder altså også dette 14-tal

Og spørger vi tilfældige folk ude på gaden her i Danmark,
om HVAD de kan huske de har hørt af bibelting, da vil
de fleste nok foruden Påsken også nævne De Ti Bud:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+20&version=BPH

2 Mosebog 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De ti bud

Og tilsammen giver 14-tallet og 10-tallet tallet 1,4

Compare with ...

Markpointer 144
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144
and ...
Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/chandrasekhar-limit

Found 8 (udfor 7-127-7-markøren) i 2. Chr 5
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/pointers/20-325
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-325

Danmark risikerer at blive part i spansk konflikt
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/spain/20-325

Stem på Elendigheds-partiet
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/elendigheds-partiet

Other news:

USA flytter ambassade i Israel til Jerusalem næste år

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+5&version=BPH

Anden Krønikebog 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Pagtens ark placeres i templet, og Herrens herlighed kommer

3
Denne begivenhed faldt sammen med løvhyttefesten i den
syvende måned.

Der var ikke andet i Arken end de to Tavler, Moses havde
lagt ned i den på Horeb, Tavlerne med den Pagt, Herren
havde sluttet med Israeliterne, da de drog bort fra Ægypten.

og alle de levitiske Sangere, Asaf, Heman og Jedutun
tillige med deres Sønner og Brødre stod østen for Alteret i
Klæder af fint Linned med Cymbler, Harper og Citre, og
sammen med dem stod 120 Præster, der blæste i Trompeter -

i samme Øjeblik som Trompetblæserne og Sangerne på een
Gang stemte i for at love og prise Herren og lod
Trompeterne, Cymblerne og Musikinstrumenterne klinge og
lovede Herren med Ordene "thi han er god, og hans
Miskundhed varer evindelig!" - fyldte Skyen Herrens Hus,

Kommentar:

Udfor dette skriftsted er der en henvisning til bl.a.
Salme 136,1

14
så at Præsterne af Skyen hindredes i at stå og udføre deres
Tjeneste, thi Herrens Herlighed fyldte Guds Hus.

Kommentar:

Hvis vi sammenligner disse tal med ... (input memory from) ...

The main-program
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/05-xxx/05-7xx/05-786

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]

Danmark risikerer at blive part i spansk konflikt

USA flytter ambassade i Israel til Jerusalem næste år

Ecuadors præsident: Assange er et problem
kl. 11:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ecuadors-praesident-assange-er-et-problem

-

DR S141 man 22 jan 18:37:22
22.januar dr.dk/nyheder 13:32

FRANK JENSEN: DET ER MAFIAMETODER
Det voldsomme angreb på Ali Parnians
bagerbutik i Tingbjerg vækker mindelser
om metoder, som kun hårde mafiabander
bruger.

Sådan lyder reaktionen fra Københavns
overborgmester, Frank Jensen, der kun
ser ét svar fra myndighederne for sig:

- Det er, at de ansvarlige skal ind og
sidde i fængsel. Sådan er samfundets
reaktion på det. Det er en modbydelig
sag og en alvorlig kriminel handling.

Ifølge Ali Parnian skyldes det grove
hærværk, at han er blevet opkrævet
beskyttelsespenge, som han har nægtet
at betale.

Frank Jensen om angreb på bager: Det er mafiametoder
22. jan. 2018 kl. 13.32
https://www.dr.dk/nyheder/politik/frank-jensen-om-angreb-paa-alis-bageri-der-er-kun-et-svar

-

USA åbner ambassade i Jerusalem næste år
22. jan. 2018 kl. kl. 14:07
... (missing link, idioter! *DÅRLIG* dokumentation => lav
troværdighed + risiko for *falske* nyheder!) ...

-

DR S143 man 22 jan 18:37:22
22.januar dr.dk/nyheder 15:10

ALI EFTER HÆRVÆRK: KAN IKKE ÅBNE
- Jeg kommer ikke til at åbne igen. Gør
jeg det, er jeg bange for at dø.

Ordene kommer fra den 19-årige Ali
Parnian, der har fået sin drøm om egen
butik ødelagt.

Alt ændrede sig, da han i sidste uge
blev truet med at skulle betale 100.000
kr. Betalte han ikke, ville hans bageri
i Tingbjerg i København blive ødelagt.
Han nægtede at betale pengene.

- Om natten kom de og ødelagde vinduer-
ne i butikken og smed fyrværkeri ind.
Alt blev ødelagt. Jeg har ingen penge
til at betale for skaderne. Og jeg skal
betale husleje og løn til mine ansatte.
Men det kan jeg ikke, siger han.

Ali efter hærværk mod sit bageri: Jeg kan ikke åbne igen
22. jan. 2018 kl. 15.10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ali-efter-haervaerk-mod-sit-bageri-jeg-kan-ikke-aabne-igen

-

DR S144 man 22 jan 18:37:22
22.januar dr.dk/nyheder 16:10

100.000 I DONATION TIL HÆRVÆRKSRAMT
Det var blot tænkt som en lille
støtteerklæring i form af blomster, da
de Konservatives politiske ordfører,
Mette Abildgaard, startede en indsam-
ling på sin Facebook-profil.

En indsamling, der skal hjælpe 19-årige
Ali Parnian, der har fået smadret sit
bageri og restaurant i København.

Men nu er der indsamlet over 100.000
kr. til den unge, iranske mand, der har
fået sin livsdrøm smadret, fordi han
ikke ville betale beskyttelsespenge.

- Det er gået helt fantastisk. Der er
over over 1.000, der har givet et
bidrag, fortæller hun.

100.000 er indsamlet til bageri i Tingbjerg
22. jan. 2018 kl. 16.10 opdateret 22. jan. 2018 kl. 21.29
https://www.dr.dk/nyheder/politik/nu-er-der-samlet-over-250000-kroner-ind-til-haervaerksramte-ali

-

DR S149 tir 23 jan 08:02:58
23.januar dr.dk/nyheder 07:16

ANMELDTE TRUSLER FOR EN MÅNED SIDEN
- Det er så vigtigt, at alle anmelder
det, hvis de oplever at blive
afpresset.

Sådan lød opfordringen fra politiet i
går, efter at 19-årige Ali Parnian stod
frem og fortalte om, hvordan hans
kombinerede restaurant og bageri i
Tingbjerg nord for København var blevet
smadret af ukendte hærværksmænd, da han
havde nægtet at betale dem penge.

Ali Parnian kontaktede politiet efter
hver periode og havde allerede haft fat
i myndighederne, da han for en måned
siden anmeldte de første trusler mod
ham, fortæller hans far Mohsen Parnian.

Hærværksramte Alis familie gik til politiet for længe siden: 'Fire mænd
med knive opsøgte os privat'
kl. 07.16
https://www.dr.dk/nyheder/indland/haervaerksramte-alis-familie-gik-til-politiet-laenge-siden-fire-maend-med-knive

21 min. siden (ja go'dav med et økseskaft! Siden *HVORNÅR*?)
Kritik af Sky-overtagelse
deadline nu 09:51 (ekstra-arbejde, ekstra-arbejde, ekstra-arbejde)

(Idioter! Det gamle system med dets links var bedre. Nu får man
museskader pga. al al for mange klik, ligesom hos NRKs elendige
webside, som dog i det mindste har link-henvisninger! Og
hvordan skal man nu finde og læse gamle nyheder? Førhen lå de
sorteret efter dato som en pæn stak aviser, kan kunne læse
kronologisk, når man fx. kom hjem fra ferie! Og sæt nu man vil
efterforske hændelser udfor en specifik dato? Det kunne fx.
en UFO-efterforskning, apropos fil 20.263. Men nu har I
*ødelagt* hele dette kartotek! Og så er man da en idiot, ikke
sandt?)

Hmm ...

Stem på ELENDIGHEDspartiet! ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/elendigheds-partiet

Partiets formål er at få *degraderet* ting til den rene
elendighed. Det gælder både DR-websider (som ellers BURDE
være folke-OPLYSENDE) und so weiter!

samt ...

USA flytter ambassade i Israel til Jerusalem næste år
22. jan. 2018, 14:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-22-usa-flytter-ambassade-i-israel-til-jerusalem-naeste-aar

-

EU vedtager sanktioner mod venezuelanske topfolk
22. jan. 2018, 17:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-22-eu-vedtager-sanktioner-mod-venezuelanske-topfolk

-

Enig regering og opposition - flere bør anmelde afpresning fra den
kriminelle underverden
22. jan. 2018, 22:36
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-22-enig-regering-og-opposition-flere-boer-anmelde-afpresning-fra-den-kriminelle

-

Nikolaj Coster-Waldau er blevet til frimærke i Storbritannien
23. jan. 2018, 09:43 ...

-

104 SVT Text Tisdag 23 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Omfattande gasläcka i London.......130
* Fem saknas efter brand på borrigg..131
* Tio skadade vid vulkanutbrott......132

Snökaos i Alperna - stor lavinfara 133

Inget fördömande från FN...........134

Inget EU-erkännande av Palestina...135
Fortsatt eniga om tvåstatslösning..136

Netflix värt över 800 miljarder....137
Sjuksköterska åtalas för 97 mord...138

-

134 SVT Text Tisdag 23 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 JANUARI

Inget fördömande från FN

Vid mötet i FN:s säkerhetsråd stod
läget i Afrin i norra Syrien, såväl
som i de inringade oppositionsfästena,
på dagordningen.

Men det blev inget fördömande av
Turkiets militärinsats, som hittills
krävt över 80 liv. Sverige stödde
initiativet till diskussion i
säkerhetsrådet, inte minst med tanke
på den humanitära situationen.

"En politisk lösning, genom FN:s
försorg, måste till. Sverige
fortsätter verka för detta", skriver
utrikesministern Margot Wallström (S)
i ett mejl till TT.

-

135 SVT Text Tisdag 23 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 JANUARI

Inget EU-erkännande av Palestina

Inget erkännande, men kanske
förhandlingar om ett samarbetsavtal är
allt vad EU kan erbjuda palestiniernas
president Mahmud Abbas.

-Vi ser EU som en verklig partner och
vän och därför manar vi dess
medlemsländer att snabbt erkänna
staten Palestina, säger Abbas under
ett möte i Bryssel.

Han menar att det inte finns några
motsättningar mellan ett erkännande
och återupptagande av förhandlingar.

Något allmänt gehör blev det dock inte
från de samlade EU-länderna.

-

NRK:
22. januar 2018 kl. 11:05 - 23. januar 2018 kl. 07:34, error
(museskade-*terrorist*)

23. januar 2018 kl. 08:45

-

Kompliceret venskab med Indien er udtryk for Netanyahu-succes midt i
skandaler
Af Anders Hjorth Vindum 22. January 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kompliceret-venskab-med-indien-er-udtryk-for-netanyahu-succes-midt-i-skandaler

Netop hjemvendt fra besøg hos sin nye ven Indien, tog
Netanyahu i går imod Mike Pence. Arabisk parti vil boykotte
Pences tale i Knesset.

-

Danmark risikerer at blive part i spansk konflikt
22. januar 2018, kl. 21:00
Af Christian Birk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/danmark-risikerer-blive-part-i-spansk-konflikt

Subject: Dagens (og måske århundredets) mest åndsbolle-news -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Sat, 28 Oct 2017 18:57:26 +0200, (CET 18:57, GMT 16:57)
20066 news:ot2ctp$oln$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/google/20-066
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/e1-_HdTeAgAJ

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-28-puigdemont-naegter-at-gaa-af-som-catalansk-praesident

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-17-usa-voldelige-sammenstod-omkring-kirkuk-er-meget-bekymrende

> HVORNÅR er Spanien blevet et diktatur igen?
>
> Hvis ikke, HVORFOR *skaber* I Jer så?

Nej! Ikke nødvendigvis! Man skal bare holde tungen lige i
munden og stå fast ved sine principper (herunder IKKE at
foretage *statsundergravende* virksomhed i et demokrati)!

Gør mod andre, hvad du ønsker, de skal gøre mod dig!

Ønsker du Danmark flået fra hinanden, så støt disse, der vil
*skade* Spaniens *DEMOKRATI*!

Og ellers:

Lad være med at støtte disse mennesker! Overlad den
slags tarvelig og onde adfærd til Psykopatus-Putin og andre
skiderikker!

-

Survey: 27% of European Jews say they feel unsafe
By JTA
January 22, 2018 07:24
http://www.jpost.com/International/Survey-Only-27-percent-of-European-Jews-feel-safe-539419

More than half of the 1,361 respondents said that they felt
unsafe wearing a kippa in Europe.

Kommentar:

Gid jeg ku' ændre på denne kedelige tendens, at I ALTID skal
være verdens *syndebuk*!

Det er så bund hamrende *uretfærdigt* og må *fordømmes, fordi
det jo er et udtryk for *antisemitisme*!

Gid jeg dog ku' ændre på dette!

Og skal vi bruge *Sandheden°* som våben, da kommer vi ikke
udenom, at Koranen med dens ordlyd: "Dræb dem [jøderne], hvor
de end er" er *antisemitisk*! ... :-(

Man HADER Jer, helt uden grund (bare fordi man er religiøst
*indoktrineret*; ja ligefrem *hjernevasket*! ... :-(

Åh ...

Gid jeg dog ku' ændre på dette!

-

Pence in Knesset: Embassy to open in Jerusalem in 2019, Iran will never
get bomb

By Marissa Newman
22 January 2018, 3:50 pm
https://www.timesofisrael.com/in-knesset-speech-pence-says-us-embassy-will-move-to-jerusalem-by-end-of-2019/

Kommentar:

Og hvad nu hvis de får den alligevel (ligesom Pakistan)?

Så bli'r der *verdenskrig*!

Så ...

I sådanne sager må man IKKE ta' unødvendige risikoer!

(Og det er dét, man *fejlagtigt* har gjort i al for mange år!)

Man skal lave en hel-gardering, så man vinder i alle tilfælde!

-

France criticizes Iran over ballistic missile program

FM Le Drian calls on Tehran to comply with nuke deal, as
Tillerson cites progress getting European support for new
sanctions

By TOI staff and AP
22 January 2018, 8:00 pm
https://www.timesofisrael.com/france-criticizes-iran-over-ballistic-missile-program/

Kommentar:

Og HVAD skal man bruge ballistiske missiler til?

At fremføre atombomber (nuclear strike)?

Found omregningeforholdet 5-3 (600-360) i 2. Chr 6 => 8-600
https://sites.google.com/site/etbible/home/candidates/g600-195--007-8/pointers/20-326
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-326

Other news:

USA mistænker igen Assad for at bruge giftgas: 'Det er Ruslands ansvar'

Rusland forbyder komedie om Stalins død

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+6&version=BPH

Anden Krønikebog 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Salomons tale til folket

Salomons bøn til Herren

Kommentar:

Måske er der også bid i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+6&version=DN1933

13 Salomo havde nemlig ladet lave en fem Alen lang, fem
Alen bred og tre Alen høj Talerstol af Hobber og stillet
den op midt i Gården; på den trådte han op og kastede sig
på Knæ foran hele Israels Forsamling, udbredte sine Hænder
mod Himmelen

Forholdet mellem vores 360°-tal-system og deres på 600°-tal-system
er faktisk i forholdet 3-til-5.

MEDTAGER vi gårdagens sidste DATA ...

Subject: Found 8 (udfor 7-127-7-markøren) i 2. Chr 5 -
Date: Tue, 23 Jan 2018 10:01:12 +0100, GMT 09:01
20325a news:5a66f9e0$0$722$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qZjehSvegEM/yD-9Ce_SAwAJ

> [...]
>
> Kommentar:
>
> Udfor dette skriftsted er der en henvisning til bl.a.
[ ... ]
> [...]
>
> Salme 135 er nummer 8 efter markørsystemet i Salme 120-127-134,
> og dette 8-tal kunne således repræsentere den galaktiske

DA KAN DET VÆRE, at der med koden 5, 5, 3 menes, at 8 tilhører
kategorien 5 (hvilket i så fald er et 600-tal-system)!

Men ...

Kan vi tillade os at antage, at man ALLEREDE dengang anvendte
et 360°-tal-system til opmåling af himlens stjerner?

Man anvendte 360 dage til at tælle et år, men det er IKKE helt
det samme!

Omvendte kan man sige, at det ikke gør noget, fordi definitionen
5-3 jo FORTSAT gælder, UANSET hvad Menneskeheden beslutter sig
fremover (set i forhold til år henved i hvert fald 500. f.Kr.)!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jos+2&version=BPH

Josua 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Rahab skjuler spionerne

-

[...]

"Vi har virkelig grund til at takke Gud for jer til hver
en tid, venner. Herren elsker jer, og Gud udvalgte jer til
at være blandt de første, der blev frelst. I kom til tro
på sandheden og blev renset og helliget af hans Ånd."

2. Thess. 2, 13 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Thessalonikerne2

-

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20321

USA mistænker igen Assad for at bruge giftgas: 'Det er Ruslands ansvar'

i dag kl. 11:15
Tyrkiet optrapper kamp mod kurdere på alle fronter

-

DR S163 tir 23 jan 17:59:20
23.januar dr.dk/nyheder 15:57

STØJBERG ROSER AFPRESSET ALI
I Danmark går man til politiet, hvis
der er problemer.

Det er beskeden fra udlændinge- og
integrationsminister Inger Støjberg
(V), der tirsdag er på besøg hos
bageriet Kaj i Tingbjerg i København,
som flere gange har været udsat for
chikane og hærværk.

- Jeg er fuld af respekt for, at du gik
til politiet. Det er sådan, det skal
være i Danmark, og det er den helt
rigtige måde at tackle det på, siger
Inger Støjberg (V).

Hun henvender sig til ejer Ali Parnian,
der flere gange har fået raseret sit
bageri af maskerede personer.

Link mission ... :-(

-

DR S172 ons 24 jan 08:02:01
23.januar dr.dk/nyheder 20:10

SYDKOREA ER IMOD NORDKOREAPROTESTER
Efter protester mod Nordkoreas
deltagelse ved vinter-OL i Pyeongchang
i Sydkorea opfordrer Sydkoreas
præsidentkontor befolkningen til at
tage godt imod alle nationer ved
vinter-OL - Nordkorea inkluderet.

Mandag brændte medlemmer af en
konservativ sydkoreansk gruppe et
nordkoreansk flag samt et billede af
Nordkoreas leder, Kim Jong-un, i
Sydkoreas hovedstad, Seoul.

Aktionen har fået Sydkoreas politiske
top til at reagere med appeller om at
byde alle nationer velkommen ved
vinter-OL.

Link mission ... :-(

-

DR S175 ons 24 jan 08:02:01
23.januar dr.dk/nyheder 20:59

PUSSY RIOT-MEDLEMMER SØGER ASYL
To medlemmer af den russiske
performancegruppe Pussy Riot, der er
kendt for deres skarpe kritik af
præsident Vladimir Putin, søger om asyl
i Sverige, oplyser den svenske tv-
station SVT. Lusine Djanyan og Aleksej
Knedljakovskij og deres to-årige søn
Tigran opholder sig på et
flygtningecenter i Lindesberg i
Midtsverige.

- Her behøver vi ikke at være konstant
bange, siger Lusine Djanyan i følge
SVT.

De siger, at de har været udsat for
brutal forfølgelse i deres hjemland.
De har ventet i 10 måneder i Sverige.

Pussy Riot-medlemmer søger asyl i Sverige
23. jan. 2018 kl. 20.59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pussy-riot-medlemmer-soger-asyl-i-sverige-her-skal-vi-ikke-vaere-bange-konstant

-

DR S176 ons 24 jan 08:02:01
23.januar dr.dk/nyheder 21:14

RUSLAND FORBYDER KOMEDIE OM STALIN
Det russiske kulturministerium kan ikke
se komikken i filmen "Stalins død", en
absurd komedie om tiden under og efter
den kommunistiske leders død i marts
1953.

Ministeriet har trukket tilladelsen
til, at filmen kan vises i landets
biografer, tilbage.Filmen er en
britisk-fransk produktion,

- Filmen viser ingen respekt for vores
historie og mindet om tidligere
generationer. Vi er sikre på, at filmen
kun er lavet for at forvanske vores
lands historie, så mindet om
Sovjetunionen kun udløser skræk og
afsky, mener kulturministeriet.

Rusland forbyder komedie om Stalins død
23. jan. 2018 kl. 21.14
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/rusland-forbyder-komedie-om-stalins-dod

-

DR S114 ons 24 jan 08:01:58
23.januar dr.dk/nyheder 22:09

USA: ASSAD HAR IGEN BRUGT GIFTGAS:
-Så sent som i går blev 20 mennesker,
de fleste af dem børn, tilsyneladende
ofre for et angreb med klorgas.

De seneste angreb i det østlige Ghouta
giver anledning til seriøs bekymring
om, at Bashar al-Assad muligvis stadig
bruger kemiske våben mod sit eget folk.
USA's udenrigsminister, Rex Tillerson

Sådan lyder det fra den amerikanske
udenrigsminister, Rex Tillerson.

Udmeldingen kommer, efter at der i går
var meldinger om, at der blev anvendt
klorgas under et luftangreb på den
syriske by Douma i det østlige Ghouta,
der er en forstad til hovedstaden,
Damaskus.

USA mistænker Assad for at bruge giftgas: "Det er Ruslands ansvar"
23. jan. 2018 kl. 22.09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-mistaenker-assad-bruge-giftgas-det-er-ruslands-ansvar

Kommentar:

Arh!

Det er OGSÅ lidt *dit* ansvar, fordi du er med til at
KONSOLIDERE deres magt i FNs Sikkerhedsråd!

Sagen BURDE jo forlængst havde været overdraget Den
Internationale Domstol i Haag, ICJ, så de skyldige kunne blive
dømt og straffet!

Åh ...

Gid du dog en dag ville komme til fornuft!
(og indse nødvendigheden af at have denne uvildige og dermed
upartiske domstol)

-

21 min. siden
Syrien: Fordømmer anklager om brug af kemiske våben

En erklæring bragt i Syriens statslige tv fordømmer USA’s og
Frankrigs udenrigsministre for at have fremsat ‘løgne’ om
brug af kemiske våben i Syrien.

Link mission ... :-(

54 min. siden, nu 10.00
Canadas Trudeau prøver at overtale USA til frihandel

samt ...

Politiet overfaldet af 20 maskerede personer på Christiania
23. jan. 2018, 17:51 Opd. 23. jan. 2018, 18:21
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-23-politiet-overfaldet-af-20-maskerede-personer-paa-christiania

Kommentar:

Og dette er et udtryk for, at straffene er for slappe!

-

To nyopdagede planeter kan være beboelige
24. jan. 2018, 09:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-24-to-nyopdagede-planeter-kan-vaere-beboelige

Planeterne kredser om stjernen, der har fået navnet Trappist-1.
Den er en såkaldt rød dværgstjerne og er både ældre og svagere
end vores sol.

Kommentar:

https://en.wikipedia.org/wiki/TRAPPIST-1

Right ascension 23h 06m 29.283s
Declination −05° 02′ 28.59″

Dette svarer til ...

360°-tal-system:
Galaktisk længdegrad 69,71247
Galaktisk breddegrad -56,64427

600°-tal-system:
Galaktisk længdegrad 139,42494
Galaktisk breddegrad -113,28854

Tallen genkendes IKKE umiddelbart (i Bibelen)!

-

104 SVT Text Onsdag 24 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Lula fortsätter kampen oavsett dom 130

* Kritiskt för flera skjutna elever..131

* USA: Ryskt ansvar för kemvapen.....132

* Dåd vid Rädda barnen i Afghanistan 133

* 150 IS-krigare dödade i flyganfall 134

Tusentals på flykt efter offensiv..135

Flera döda i Libyen efter bilbomb..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 24 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Pence: Det hänger på palestinierna 137

Åtta länder bort från EU-lista.....138

FN: Tveka inte att använda våld....139

* Notiser: Macron ska besöka Trump...148

Världen runt
Rysskyla i norra Finland...........149

-

135 SVT Text Onsdag 24 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 JANUARI

Tusentals på flykt efter offensiv

Turkiets offensiv mot den kurdstyrda
enklaven Afrin i nordvästra Syrien har
drivit 5.000 människor på flykt,
enligt en FN-rapport.

För att förebygga en humanitär
katastrof förbereder FN nödhjälp till
omkring 50.000 människor i regionen.

På tisdagen sade Turkiets
utrikesminister Mevlüt Cavusoglu att
offensiven i Afrin kan komma att
utökas till staden Manbij och områden
öster om floden Eufrat.

USA har varnat Turkiet för att offen-
siven hotar möjligheterna till fred.

-

NRK:
23. januar 2018 kl. 08:45 - 24. januar 2018 kl. 07:03, error

24. januar 2018 kl. 09:35

-

Mike Pence hyldes og kritiseres efter »messiansk tale«
Af Anders Hjorth Vindum 23. January 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/mike-pence-hyldes-og-kritiseres-efter-messiansk-tale

"Det er en historie om eksodus," sagde Pence om jødernes og
amerikanernes historie, da han i gårsdagens politiske tale i
Knesset benyttede adskillige bibelske referencer

-

Rare 1546 book looted by Nazis returned to family in Israel
By Lidar Gravé-Lazi
January 24, 2018 01:43
http://www.jpost.com/Diaspora/Rare-1546-book-looted-by-Nazis-returned-to-family-in-Israel-539629

The book was returned to the family as part of a German
initiative to return Nazi looted heirlooms to their rightful
owners.

Kommentar:

Her et godt eksempel på, at tyvekoster (herunder hælervarer)
SKAL retuneres til ejermanden!

Og på tilsvarende vis med hensyn til Det Hellige Land, der blev
*besat* af muslimske arabere omkring år 600 og frem til i dag!

At *lefle* for tyveknægtens efterkommere; dét kommer der
sjældent noget godt ud af!

Fordi det bliver jo en skrue UDEN ende:

Så vil de ha' dit, og så vil de ha' dat!

Og hvis de ikke får deres vilje, så flyver de ind i vores
skyskrabere for at ihjelslå så mange af os som overhovedet
mulig!

Det klogeste er derfor at melde pas og sige til dem rent ud,
at tyveri IKKE skal kunne betale sig! Heller ej for
efterkommere af tyveknægte (herunder besættelsesmagter)!

Trump opfordrer Erdogan til at nedtrappe militær operation i Syrien

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+7&version=BPH

Anden Krønikebog 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Templet indvies

Guds advarsel til Salomon

Kommentar:

Måske er der også bid i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+7&version=DN1933

Anden Krønikebog 7, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
Da Salomo havde endt sin Bøn, for Ild ned fra Himmelen og
fortærede Brændofferet og Slagtofrene, og ...

Dette menes også at være en markør:
Ild, der farer ned fra himlen

Dette må undersøges nærmere senere. Se ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/fire
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/fire/20-327

Til Slagtofferet tog Kong Salomo 22.000 Stykker Hornkvæg
og 120.000 Stykker Småkvæg. ...

22.000
120.000

Samtidig fejrede Salomo i syv Dage Højtiden ...

Ottendedagen holdt man festlig Samling, thi de fejrede
Alterets Indvielse i syv Dage og Højtiden i syv.

Og på den tre og tyvende Dag i den syvende Måned lod han
Folket gå hver til sit, ...

Det vil sige, at ...

23 0
22 8
21 7
20 6
19 5
18 4
17 3
16 2
15 1, Løvhyttefesten, 3.Mos 23,34-36
14 7
13 6
12 5
11 4
10 3, Forsoningsdagen og Jubelåret, 78-Platin-193, ½-life 50 år
09 2
08 1

119, 135, 23 0
-
120, 134, 22 8
121, 133, 21 7
122, 132, 20 6
123, 131, 19 5
124, 130, 18 4
125, 129, 17 3
126, 128, 16 2
127, 127, 15 1, Løvhyttefesten, 3.Mos 23,34-36
128, 126, 14 7
129, 125, 13 6
130, 124, 12 5
131, 123, 11 4
132, 122, 10 3, Forsoningsdagen og Jubelåret, 78-Platin-193, ½-life 50
133, 121, 09 2
134, 120, 08 1
-
135, 119, 07 0

?

> [...]

120

?

Til Slagtofferet tog Kong Salomo 22.000 Stykker Hornkvæg

120.00 = 120

=>

22.000 = 22

Hmm ... (memory on from) ...

120, 134, 22 8

8 ?

20325a ...
> [...]
>
> Salme 135 er nummer 8 efter markørsystemet i Salme 120-127-134,
> og dette 8-tal kunne således repræsentere den galaktiske

Tallene passer tilsyneladende sammen ... :-)

Og et 14-tal "titter" frem:

120, 134, ...

Delta = 14

Hvis vi for sjov skyld så beregner en afstand udfra disse tal
fås:

22 / 14 * 50 = 78,57 lysår

120 / 14 * 50 = 428,57 lysår

Dette tal - de 428,6 lysår - fandt vi allerede tidligere:

Subject: Found 600 and 150 at 2.Chr 1 + distance to 7-star
(via 78-Pt-193 ½-life) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 19 Jan 2018 08:35:59 +0100, GMT 07:35
20315 news:5a619fe4$0$724$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-315
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/kbgWxvWTAgAJ

Men hvad nu hvis vi *ændrer* 14-tallet til 22-tallet!?

Da for vi følgende:

120 / 22 * 50 = 272,72... lysår

Midlertidig konklusion:

Vi bli'r nødt til at indsamle flere DATA, førend vi kan komme
svaret nærmere ang. ETs Hjemstjernes egenbevægelse, afstand og
rejsetid her til.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jos+3&version=BPH

Josua 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israelitterne går over Jordanfloden

-

[...]

"Vi taber ikke modet, selvom vi hellere ville forlade den
jordiske krop og tage hjem til Herren. Vi sætter en ære i
at behage ham i alt, hvad vi gør, hvad enten vi er hjemme
hos ham, eller vi ikke er kommet hjem endnu."

2. Kor. 5,11 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Korint5

-

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20321

Trump opfordrer Erdogan til at nedtrappe militær operation i Syrien

i går kl. 21:39
Trump beder Erdogan om at begrænse militæroffensiv

USA’s præsident Donald Trump gav i dag den tyrkiske præsident
Recep Tayyip Erdogan et kald for at diskutere Tyrkiets
fremfærd i Syrien. Under opringningen bad han ifølge AP sin
kollega om at begrænse omfanget af tyrkiske angreb mod
Afrin-regionen i det nordlige Syrien.

Link missing (*dårlig* journalistik) ... :-(

i dag kl. 07:47
Bil sad fast på letbane-spor i Aarhus

samt ...

Forsvundne beviser i FBI-undersøgelse vækker massiv kritik
24. jan. 2018, 14:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-24-forsvundne-beviser-i-fbi-undersoegelse-vaekker-massiv-kritik

-

Israel vil smide 40.000 afrikanere ud af landet
24. jan. 2018, 22:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-24-israel-vil-smide-40000-afrikanere-ud-af-landet

-

Trump opfordrer Erdogan til at nedtrappe militær operation
25. jan. 2018, 00:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-24-trump-opfordrer-erdogan-til-at-nedtrappe-militaer-operation

-

Nordeas overskud faldt i 2017 efter utilfredsstillende kvartal
25. jan. 2018, 07:29 Opd. 25. jan. 2018, 08:21 ...

-

104 SVT Text Torsdag 25 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Trump redo att höras av åklagare...130
"Dreamers" kan få medborgarskap....131

* Många vill hjälpa inlåsta syskon...132
* Assanges ambassadvistelse farlig...133

* Undantagstillstånd i Paraguay......134
* Maduro vill bli omvald i Venezuela 135

* Attack mot filippinska politiker...136
USA: Landslagsläkare fick hård dom 137

Rädda Barnen pausar efter attentat 138
Svensk hjälporganisation drabbades 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 25 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Fängelsedom mot Lula förlängs......140
FN: Avrättningar i Benghazi........141

EU uttrycker oro över Rumänien.....142
* Notiser: Åtta döda i bussolycka....148

Världen runt
Thatcher-staty ratas - fel kläder..149

-

NRK:
24. januar 2018 kl. 09:35 - 25. januar 2018 kl. 06:33, error

25. januar 2018 kl. 08:25

-

De messianske jøder i Dimona holder modet oppe på trods af chikane
Af Anders Hjorth Vindum 24. January 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/de-messianske-joeder-i-dimona-holder-modet-oppe-paa-trods-af-chikane

Smadrede ruder og falske anklager er en del af tilværelsen for
de messianske jøder i Dimona, som har genåbnet deres mødested.

-

Facebook går bodsgang: Sociale medier kan true demokratiet
25. januar 2018, kl. 0:00
Af Sidsel Nyholm
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/facebook-gaar-bodsgang-sociale-medier-kan-true-demokratiet

-

2,000-year-old Dead Sea Scroll deciphered, revealing 2nd Temple power
struggles

Written in encrypted ancient Hebrew that had always defied
researchers, one of the last unpublished scrolls illuminates
Qumran sect's split with Jerusalem over control of calendar

By Amanda Borschel-Dan
23 January 2018, 7:58 pm
https://www.timesofisrael.com/2000-year-old-dead-sea-scroll-deciphered-revealing-2nd-temple-power-struggles/

-

Dead Sea Scrolls: 7 Ways to Decipher God’s Voice
Laura Lacey Johnson | Contributor to ChristianHeadlines.com |
Wednesday, January 24, 2018
https://www.christianheadlines.com/columnists/guest-commentary/dead-sea-scrolls-7-ways-to-decipher-god-s-voice.html

Researchers have decoded one of the two remaining undeciphered
Dead Sea Scrolls, revealing a unique 364-day calendar that
references two festivals not mentioned in the Bible.

7-star (M45) distance found again in Dan 9,20-27
https://sites.google.com/site/etbible/home/distance/20-329
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-329
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/getting-warm/20-329
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars-pleiades/20-329

Other news:

Verden har aldrig været så tæt på at gå under, vurderer forskere bag
'dommedagsuret'

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+8&version=BPH

Anden Krønikebog 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Salomons byggeprojekter

Kommentar:

Måske er der også bid i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+8&version=DN1933

Anden Krønikebog 8, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
Da de tyve År var omme, i hvilke Salomo havde bygget på
Herrens Hus og sit Palads -

Tallet på Kong Salomos Overfogeder var 250; de havde
Tilsyn med Folkene.

... Ofir, hvor de hentede 450 Talenter Guld, som de bragte
Kong Salomo.

450

De to tal 250 og 450 minder "lidt" om afstanden ud til
7-stjernen (angivet inside the Bible på 428,6 +34,4/-32) og
den *antagede* afstand ud til ETs Homestar på 228.

For øvrigt minder maximum-afstand ud til 7-stjernen (M45) ikke
så lidt om Daniels Bogs 70'ende åruger (de 490 år), fordi ...

(12,5 * 50) / 1,35 = 462,963

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Dan+9.20-&version=DN1933

Daniel 9:20-27, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

20
Medens jeg endnu talte således, bad og bekendte min og mit
Folk Israels Synd og for Herren min Guds Åsyn fremførte
min Forbøn for min Guds hellige Bjerg,

21
medens jeg endnu bad, kom Manden Gabriel, som jeg tidligere
havde set i Synet, hastigt flyvende nær hen til mig ved
Aftenofferets Tid;

22
og da han var kommet, talede han således til mig: "Daniel,
jeg er nu kommet for at give dig Indsigt.

23
Straks du begyndte at bede, udgik et Ord, og jeg er kommet
for at kundgøre dig det; thi du er højt elsket; så mærk dig
Ordet og agt på Åbenbaringen!

24
Halvfjerdsindstyve Uger er fastsat over dit Folk og din
hellige By, indtil Overtrædelsen er fuldendt, Syndens
Målfuldt, Misgerningen sonet, evig Retfærdighed hidført,
Syn og Profet beseglet og en højhellig Helligdom salvet.

70
7, uger
=
490 (70 * 7, uger)

25
Og du skal vide og forstå: Fra den Tid Ordet om Jerusalems
Genrejsning og Opbyggelse udgik, indtil en Salvet, en
Fyrste, kommer, er der syv Uger; og i to og tresindstyve
Uger skal det genrejses og opbygges med Torve og Gader
under Tidernes Trængsel.

7
7, uger
=
49 (7 * 7, uger)

62
7, uger
=
434

Sammenlagt:
+49
+434
=

Men efter de to og tresindstyve Uger skal en Salvet
bortryddes uden Dom, og Byen og Helligdommen skal
ødelægges tillige med en Fyrste. Og Enden kommer med
Oversvømmelse, og indtil Enden skal der være Krig, den
fastsatte Ødelæggelse.

27
Og pagten skal ophæves for de mange i een Uge, og i Ugens
sidste Halvdel skal Slagtoffer og Afgrødeoffer ophøre, og
Ødelæggelsens Vederstyggelighed skal sættes på det hellige
Sted, indtil den fastsatte Undergang udøser sig over
Ødelæggeren.

1
7, uger

½
7, uger
=
3½ år

Sammenlagt:

483
7 (3½ + 3½)
=
490

Forskellen på tallene 483 og 462,963 er på 20.

Compare with ...

Anden Krønikebog 8, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
Da de tyve År var omme, i hvilke Salomo havde bygget på
Herrens Hus og sit Palads -

Hvis 463-tallet anvendes i forhold til 428,6, må 250-tallet
vel også ændres.

I så fald fås:

428,57 / 463 * 250 = 231,4

Compare with ...

2. gæt: 228,57 lysår (ud til ETs Hjemstjerne)

Subject: 2: 228,57 lysår -
Re: Første gæt:
Distance to ET-homestar = 66 2/3 lightyears (lysår) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Sun, 21 Jan 2018 16:44:06 +0100, GMT 15:44
20318 news:5a64b54e$0$732$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/distance/20-318
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-318
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/EcEyYsJLAwAJ

Okay!

Noget kunne godt tyde på, at Daniels Bog OGSÅ kommer ind på
opmålingen.

Og der ér nogle små vage hentydninger i Daniels Bog, der peger
i den retning, fordi ...

Hvis vi nu *antager*, at de 62 åruger (434 år) repræsenterer
afstanden ud til 7-stjernen (M45), da "mangler" de 7 åruger
(49 år) jo i regnskabet!

De er nævnt i starten af Daniel-koden:

25
Og du skal vide og forstå: Fra den Tid ..., indtil ... ,
er der syv Uger; ...

49 (7 * 7, uger)

Compare with ...

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20321

Verden har aldrig været så tæt på at gå under, vurderer forskere bag

i dag kl. 18:52
Tyrkiet advarer om angreb på USA's styrker

samt ...

Verden har aldrig været så tæt på at gå under, vurderer forskere bag
'dommedagsuret'
25. jan. 2018, 17:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-25-verden-har-aldrig-vaeret-saa-taet-paa-at-gaa-under-vurderer-forskere-bag

Siden 1947 har en række forskere stået bag dommedagsuret, der
er et symbol på, hvor tæt verden er på at gå under.

-

Hærværksramt bager om straffesag: - Jeg vil bevise min uskyld
25. jan. 2018, 18:57 ...

-

NRK:
25. januar 2018 kl. 08:25

Kurdere i bøn til præsident Assad: Beskyt os mod Tyrkiet

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jos+4&version=BPH

Josua 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Israelitterne går over Jordanfloden, fortsat)

-

[...]

"Og de fortæller om, hvordan I med stor forventning ser
frem til, når Guds Søn, Jesus, som blev oprejst fra de
døde, vender tilbage fra Himlen og frelser os fra den
kommende dom."

1. Thess. 1, 10 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/1.%20Thessalonikerne1

-

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20321

Kurdere i bøn til præsident Assad: Beskyt os mod Tyrkiet

Tyrkiet revser USA og Nato efter offensiv i Syrien: Hvorfor lytter I ikke?
23. Jan. 2018 kl. 12:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-revser-usa-og-nato-efter-offensiv-i-syrien-hvorfor-lytter-i-ikke

Kommentar:

Fordi det er *fanatisk* og BURDE *straffes* ved en
international domstol!

-

Chipproducenten Intel fraråder eget sikkerheds-fix
23. Jan. 2018 kl. 18:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/chipproducenten-intel-fraraader-eget-sikkerheds-fix

-

Pussy Riot-medlemmer søger asyl i Sverige: Her skal vi ikke være bange
konstant
[...]

Engang var Jorden og Mars ens: Hvorfor blev vores røde nabo livløs?
25. Jan. 2018 kl. 18:32
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/engang-var-jorden-og-mars-ens-hvorfor-blev-vores-roede-nabo-livloes

-

i går kl. 18:52
Tyrkiet advarer om angreb på USA's styrker

Stop jeres støtte til den kurdiske milits i Syrien, ellers
risikerer I, at vi angriber jer. Så usædvanlig lyder den
advarsel, som Tyrkiet i dag sender til USA.

Tyrkiet truer USA: Vi angriber jer, hvis I ikke stopper med at støtte
terrorister
25. Jan. 2018 kl. 14:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-truer-usa-vi-angriber-jer-hvis-i-ikke-stopper-med-stoette-terrorister

-

DR S152 fre 26 jan 06:53:01
26.januar dr.dk/nyheder 06:20

FLERTAL KRÆVER MINIMUMSSTRAFFE
Et politisk flertal vil ifølge
Berlingske indføre hårdere straffe for
flere typer forseelser som grov vold og
uagtsomt manddrab. Det skal ske ved at
indføre "normalstraffe", der pålægger
dommere at uddele en vis straf, mener
Venstre.

Det sker efter flere sager, blandt
andet den meget omtalte vandscooter-
sag, hvor to amerikanske turister
mistede livet i Københavns havn.

Kravet om normalstraffe støttes af
Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti.

I Dommerforeningen minder man om, at
det er domstolens opgave at være den
dømmende magt i Danmark.

Politisk flertal kræver minimumsstraffe for grov vold
kl. 06:20
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politisk-flertal-kraever-minimumsstraffe-grov-vold

Kommentar:

Det *krænker* vor retsbevidsthed, at dommerne (herunder
lægdommere) straffer al al for mildt!

Dommerne har jo alene at RETTE SIG EFTER hvad der står skrevet
i loven; IKKE omvendt (apropos *formynderi* og det, der er
værre: *magtmisbrug*)!

Du er som dommer IKKE hævet over loven, så du kan dømme efter
forgodtbefindende!

Godt nok er loven til for folkets skyld (og ikke omvendt), men
vi er nu efterhånden ret mange borgere, der synes, at folk
slipper al al for billigt om rigtig *onde* ting, såsom vold og
mord!

Og der er kun, desværre, i den slags tilfælde, én måde at rette
skuden op på: At true disse hensynsløse mennesker til at makke
ret. Og det gør man i form af at true med repræsalier (altså
gengældelse, hvilket et *hotelophold* jo ikke just ligefrem er.
Man straffes jo dårlig nok, apropos muggent brød og råddent
vand!)

Mord skal således *minimum* straffes med 16 års fængsel, hvis
det står til mig!

Og vold MINIMUM 6 års fængsel, hvis det står til mig!

Folk SKAL *TRUES* til at afstå den slags onde ting!

Vatnisse-eftergivenhedspolitik nytter ikke noget, fordi den
slags mennesker som oftest er *uforbederlige*. Det er en del af
pyskopatens *sindssygdom*!

De kan angre, men forandrer sig alligevel ikke! De bliver ved
med at krænke andre, som en hund, der er styret af instinkter
om at komme øverst op i hierkiet!

De må derfor *trues* til at makke ret, ikke sandt, ET!?

Apropos ...

Operation Naughty Boy:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-jerichoe

Counter now:
T+6

Blødsødenhed duer ikke!

Længere er historien nok ikke!

-

Kurdere i bøn til præsident Assad: Beskyt os mod Tyrkiet
kl. 08:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kurdere-i-boen-til-praesident-assad-beskyt-os-mod-tyrkiet

http://nyheder.tv2.dk/2018-01-25-tv-2-livecenter
TV 2 LIVECENTER
25. jan. 2018, 05:05 Opd. 26. jan. 2018, 00:00

Torsdag, Kl. 22:14
Fossil kan ændre syn på menneskets historie

Dateringer af et kæbefossil fra i Israel tyder på, at homo
sapiens har levet uden for Afrika allerede for 185.000 år
siden. Det er 80.000 år tidligere, end man hidtil har antaget,
hvis dateringen bekræftes. Det skriver tidskriftet Science
ifølge BBC.

-

Ingen tog over Fyn efter påkørsel
26. jan. 2018, 09:07 Opd. 26. jan. 2018, 09:18 ...

-

104 SVT Text Fredag 26 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 41 döda i brand i Sydkorea...130

* Jättebeslag av elefantbetar........131

* Källor: Trump ville sparka Mueller 132

Trumpförslag ska hjälpa "dreamers" 133

Tiotusentals på flykt från Kamerun 134

Rädda Barnen kvar i Afghanistan....135

Ny katalansk ledare nästa vecka....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 26 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Venezuela kastar ut ambassadör.....137

Winfrey vill inte bli president....138

Lägre marijuanaböter i Frankrike...139

Världen runt
Domedagen 30 sekunder närmare......149

-

149 SVT Text Fredag 26 jan 2018
VÄRLDEN RUNT * Jorden

Domedagen 30 sekunder närmare

Den symboliska visaren på
"domedagsklockan" har fått ställas
fram 30 sekunder. Därmed befinner sig
mänskligheten vid klockan 23.58:00.

Experterna på tidskriften Bulletin
of Atomic Scientists (BAS) motiverar
i The Washington Post det dystra
beskedet med "president Trumps och
andra världsledares misslyckande med
att hantera upptornande hot av
kärnvapenkrig och klimatförändring".

BSA bedömer att världen inte bara
befinner sig i större fara än för ett
år sedan utan att läget inte har
varit värre sedan andra världskriget.

-

NRK:
25. januar 2018 kl. 08:25 - 26. januar 2018 kl. 07:24, error

26. januar 2018 kl. 09:15

-

Danske jøder og minister: Det er vigtigere end nogensinde at huske på
folkedrab

25. januar 2018, kl. 0:00
Af Jonas Karpantschof og Merete Riisager
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/det-er-vigtigere-end-nogensinde-huske-paa-folkedrab.-alle-skoleelever-skal-kende-holocaust

Holocaust må aldrig bare blive en perifer parentes. ...

-

Jawbone fossil found in Israeli cave resets clock for modern human evolution

Dated to 170,000-200,000 years ago, bone is the earliest known
record of Homo sapiens outside of Africa, and indicates long
period of intermingling between human species

By Amanda Borschel-Dan
25 January 2018, 9:01 pm
https://www.timesofisrael.com/jawbone-fossil-found-in-israeli-cave-resets-clock-for-modern-human-evolution/

Kreml-kritiker blæser til boykot mod ”tsar” Putin

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+9&version=BPH

Anden Krønikebog 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dronningen af Saba besøger kong Salomon

Salomons rigdom

Salomons død

Kommentar:

Måske er der også bid i dagens tekst (på dets *original*-sprog):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+9&version=DN1933

9
Derpå gav hun Kongen l20 Guldtalenter, ...

Vægten af det Guld, som i eet År indførtes af Salomo,
udgjorde 666 Guldtalenter,

deri ikke medregnet hvad der indkom i Afgift fra de
undertvungne Folk og ved Købmændenes Handel og fra alle
Arabiens Konger og Landets Statholdere, som bragte Salomo
Guld og Sølv.

15
Kong Salomo lod hamre 200 Guldskjolde, hvert på 600 Sekel
Guld,

og 300 mindre Guldskjolde, hvert på 300 Sekel Guld; dem lod
Kongen henlægge i Libanonskovhuset.

Fremdeles lod Kongen lave en stor, Elfenbenstrone,
overtrukket mned lutret Guld.

18
Tronen havde seks Trin, og på dens Ryg var der et Latn af
Guld; på begge Sider af Sædet var der Arme, og ved Armene
stod der to Løver;

6 trin
2 løver

19
tillige stod der tolv Løver på de seks Trin, seks på hver
Side. Der er ikke lavet Mage til Trone i noget andet Rige.

12 løver
6 trin
6*2

20
Alle Kong Salomos Drikkekar var af Guld og alle Redskaber i
Libanonskovhuset af fint Guld; Sølv regnedes ikke for noget
i Kong Salomos Dage.

21 Kongen havde nemlig Skibe, det sejlede på Tarsis med
Hurams Folk; og een Gang hvert tredje År kom Tarsisskibene,
ladet med Guld, Sølv, Elfenben, Aber og Påfugle.

3'je år

22
Kong Salomo overgik alle Jordens Konger i Rigdom og Visdom.

23
Alle Jordens Konger søgte hen til Salomo for at høre den
Visdom, Gud havde lagt i hans Hjerte;

24
og alle bragte de Gaver med: Sølv- og Guldsager, Klæder,
Våben, Røgelse, Heste og Muldyr; således gik det År efter År.

(25)
Salomo havde 4000 Spand Heste og Vogne og l2000 Ryttere; dem
lagde han dels i Vognbyerne, dels hos sig i Jerusalem.

Han herskede over alle Konger fra Floden til Filisternes
Land og Ægyptens Grænse.

27
Kongen bragte det dertil, at Sølv i Jerusalem var lige så
almindeligt som Sten, og Cedertræ lige så almindeligt som
Morbærfigentræ i Lavlandet.

28
Der indførtes Heste til Salomo fra Mizrajim og fra alle
Lande.

29
Salomos øvrige Historie fra først til sidst findes optegnet
i Profeten Natans Krønike, Siloniten Ahijas Profeti og
Seeren Jedos Syn om Jeroboam, Nebats Søn.

30
Salomo herskede i Jerusalem over hele Israel i fyrretyve År.

Derpå lagde Salomo sig til Hvile hos sine Fædre og blev
jordet i sin Fader Davids By. Og hans Søn Rehabeam blev
Konge i hans Sted.

To tal gør sig særlig bemærket i dagens tekst:

Tallet 600 definerer en omkreds i opmålingen af himlen, og
tallet 666 menes at være en art entry-key. Se ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-666

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20321

Kreml-kritiker blæser til boykot mod ”tsar” Putin

Trump afpresser sig til fredsforhandlinger: Palæstinensere afviser
"politik med trusler"
kl. 10:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-afpresser-sig-til-fredsforhandlinger-palaestinensere-afviser-politik-med

-

Erdogan udvider tyrkisk offensiv i Syrien: "Det burde ikke genere nogen"
kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-udvider-tyrkisk-offensiv-i-syrien-det-burde-ikke-genere-nogen

-

DR S168 lør 27 jan 07:43:46
27.januar dr.dk/nyheder 03:11

ETIOPIEN BENÅDER OVER 2000 FANGER
I Etiopien er flere end 2000 fanger,
som er fængslet for at deltage i
voldelige protester i den urolige
Oromia-region i 2015 og 2016, blevet
benådet.

Det oplyser en etiopisk embedsmand
fredag ifølge nyhedsbureauet dpa.

Regional talsmand Addisu Arega
bekræfter nyheden på Facebook og
oplyser, at samtlige 2345 fanger vil
blive løsladt i løbet af få dage. Det
sker, efter at de har deltaget i
rehabiliteringskurser.

Af de, der bliver løsladt, er flere end
1500 allerede blevet dømt for deres
forbrydelser, oplyser talsmanden.

Etiopien benåder over 2000 fanger fængslet under protester
kl. 03:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/etiopien-benader-over-2000-fanger-faengslet-under-protester

Dansk hotel hyldes efter restaurering - men ét værelse står urørt
27. jan. 2018, 09:12 ...

-

104 SVT Text Lördag 27 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Polisen: Miljardärpar blev mördade 130
* Zoo utrymdes efter att apor flytt..131

* Miljarder i kryptovaluta stals.....132

* Macron: Hårdare tag mot Venezuela..133
Oppositionen stoppas i Venezuela...134

USA utökar sanktioner mot Ryssland 135
En död efter skott i Amsterdam.....136

Färja försvunnen på Stilla havet...137
Protest mot australisk nationaldag 138

-

134 SVT Text Lördag 27 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 JANUARI

Domstol stoppar opposition i Venezuela

Venezuelas högsta domstol utesluter
oppositionen från presidentvalet.
Detta banar väg för att den impopuläre
presidenten Nicolas Maduro kommer att
väljas för ännu en mandatperiod.

De partier som utgör oppositions-
alliansen måste omregistrera sig hos
valmyndigheten senast i helgen, men
HD, som anklagas för att gå Maduros
ärenden, fördröjer nu registreringen
i ytterligare sex månader.

Då valet hålls den 30 april stängs
oppositionen ute från att delta.
Högsta domstolen har inte lämnat någon
motivering till sitt beslut.

-

135 SVT Text Lördag 27 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 JANUARI

USA utökar sanktioner mot Ryssland

USA utökar sina sanktioner mot
Ryssland, med anledning av annekter-
ingen av Krimhalvön från Ukraina.

Den biträdande energiministern Andrej
Tjerezov och flera ryska bolag läggs
till Washingtons svarta lista.

Orsaken till de utökade sanktionerna
är bygget av en kraftstation på
Krimhalvön.

Ryssland har fört tysktillverkade
turbiner vidare till Krim, något som
den tyska teknikjätten Siemens säger
sig inte ha känt till när affären
gjorde upp.

-

NRK:
26. januar 2018 kl. 09:15 - 27. januar 2018 kl. 07:50, error

27. januar 2018 kl. 09:34

-

Kreml-kritiker blæser til boykot mod ”tsar” Putin
27. januar 2018, kl. 0:00
Alec Luhn skriver fra Rusland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kreml-kritiker-blaeser-til-boykot-mod-tsar-putin

Kommentar:

Alternativet til boykot er verdenskrig med dertil hørende risiko
for at havne i atomafgrunden!

-

New Dead Sea Scroll Translation Reveals Anti-Temple Calendar
By Adam Eliyahu Berkowitz
January 26, 2018 , 12:11 pm
https://www.breakingisraelnews.com/101605/new-dead-sea-scroll-translation-shows-heresy-celibate-sect/

Kurdere i Tyskland protesterer mod Erdogans krig i Syrien

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Chr+10&version=BPH

Anden Krønikebog 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nordriget forkaster Rehabeam som konge over dem

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+119.73-80&version=BPH

Salme 119:73-80, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En ren samvittighed

-

[...]

"Han trøster og styrker os i alle vores trængsler, så vi
kan videregive hans trøst og styrke til andre, der har det
svært."

2. Kor. 1,14 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Korint1

-

Date: Mon, 22 Jan 2018 10:19:22 +0100, GMT 09:19

> [...]

-

Kurdere i Tyskland protesterer mod Erdogans krig i Syrien
kl. 14:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kurdere-i-tyskland-protesterer-mod-erdogans-krig-i-syrien

-

Prorussiske Zeman genvalgt som Tjekkiets præsident
kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prorussiske-zeman-genvalgt-som-tjekkiets-praesident

-

Saudiarabisk prins løsladt efter to måneder på luksushotel
27. Jan. 2018 kl. 21:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudiarabisk-prins-loesladt-efter-maaneder-paa-luksushotel

Fodgænger død efter påkørsel
28. jan. 2018, 08:48 ...

-

104 SVT Text Söndag 28 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sju från försvunnen färja hittade..130
* Miljardär avgår efter sexutpekande 131

* Finland väntas återvälja Niinistö..132
* President Zeman återvald i Prag....133

Minst 95 döda i Kabul-explosion....134
* Poliser dödade i dåd i Colombia....135

Kraftiga översvämningar i Paris....136
14 döda i skjutning på nattklubb...137

Nya spanska krav mot Puigdemont....138

-

NRK:
27. januar 2018 kl. 09:34 - 28. januar 2018 kl. 02:52, error

28. januar 2018 kl. 08:41

Found distance to Cygnus A at 2.Chr. 7 + 10^6
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-335
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/10-100-1000/20-335
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cygnus-a/20-335

Den 25-01-2018 kl. 08:52 skrev Kall, Mogens:

Subject: Trump opfordrer Erdogan til at nedtrappe militær operation i
Syrien -
Re: 2018 uge 04 (news samlet)
Date: Thu, 25 Jan 2018 08:52:06 +0100, GMT 07:52
20327 news:5a698ca9$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-327
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/fire/20-327
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qZjehSvegEM/za5XB2ViAwAJ
To tal går igen: Tallet 15

15 dage (dagene fra 8 og frem til og med 23)
Dag nr. 15 (Løvhyttefesten)

Se tekst nedenfor ang. afstanden ud til Cygnus A målt i forhold
til isotopet 78-Platin-193 halveringstid på 50 år (15.000.000).

Subject: Rettelse -
Re: 7-stat distance found again at 3.Mos 24,4-5 -
Re: Found 600 and 150 at 2.Chr 1 +
distance to 7-star (via 78-Pt-193 ½-life) -
Re: 2018 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 26 Jan 2018 08:21:31 +0100, GMT 07:21
20330 news:5a6ad6fc$0$725$1472...@news.sunsite.dk
Rettelse hvad angår hypotese:
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-330
Definition af minus-tegnet:
https://sites.google.com/site/setiv103/home/extra/mathematical-signs/20-330
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TF2muAjwVCc/_l6MhE2vAwAJ

> [...]
>
> Men man kunne også lade værdien 80 repræsentere tallet 1, og
> så bliver regnestykket:
>
> 80 = 10^0 = 1
> 81 = 10^1 = 10
> 82 = 10^2 = 100
> 83 = 10^3 = 1.000
> 84 = 10^4 = 10.000
> 85 = 10^5 = 100.000
> 86 = 10^6 = 1.000.000
>
> 15
> 86
>
> =
> 15 * 10^6 = 15.000.000
>

> Fidusen herved er så, at man kan på en forholdsvis nem måde

=>

15.000.000 / 120.000 = 125

Compare with ...

File 20327 ...
> [...]
> -
> 120, 134, 22 8
> 121, 133, 21 7
> 122, 132, 20 6
> 123, 131, 19 5
> 124, 130, 18 4
> 125, 129, 17 3
> 126, 128, 16 2
> 127, 127, 15 1, Løvhyttefesten, 3.Mos 23,34-36
> 128, 126, 14 7
> 129, 125, 13 6
> 130, 124, 12 5
> 131, 123, 11 4
> 132, 122, 10 3, Forsoningsdagen og Jubelåret, 78-Platin-193, ½-life 50

=>

117 23 0
118 22 8
119 21 7
-
120 20 6
121 19 5
122 18 4
123 17 3
124 16 2
125 15 1, Løvhyttefesten, 3.Mos 23,34-36
126 14 7
127 13 6
128 12 5
129 11 4
130 10 3, Forsoningsdagen og Jubelåret, 78-Platin-193, ½-life 50 år
131 09 2
132 08 1

Udfor:
120 20 6

Dér passer de to føromtalte tal: 20.000 og 120.000

File 20327 ...
> 5
> Til Slagtofferet tog Kong Salomo 22.000 Stykker Hornkvæg
> og 120.000 Stykker Småkvæg. ...
>
> 22.000
> 120.000

Og spørgsmålet er derfor nu, OM vi kan tillade os at *anvende*
hypotesen, som lød:

File 20330 ...

> [...]
>
> =
> 15 * 10^6 = 15.000.000
>
> Og her repræsenterer så 6-tallet 10 gange sig selv 6 gange,

Hmm ... (memory on from) ...

File 20327 ...

> [...]
> 7
>
> 10
> Og på den tre og tyvende Dag i den syvende Måned lod han

Og tallene 6 efterfulgt af 7 og 8 passer også sammen, hvis
man bare tæller der-ud-af!

Herefter kunne 7 og 7 repræsentere selve 7-127-7 koden

Midlertidig konklusion:

Noget tyder på, at afstanden ud til Cygnus A OGSÅ er angivet
i koden fundet inside the Bible.

Og noget tyder også på, at dr faktisk anvende en eller anden
form for angivelse at et tals faktiske størrelse, oven i
købet inddelt udfra 10-tals-systemet!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20335