snUFO-partiet

File 18.103 ...
https://sites.google.com/site/snufo000/

-

snUFO-partiet

Vi har tradition for at samarbejde hen over midten i
dansk politik, og det har været sundt for demokratiet,
fordi det har hæmmet fanatisme på yderfløjene. Man har
søgt ind mod midten (for at få medindflydelse) og dermed
udsat sig selv for ***sund*** selvkritik og gjort sig "stuerene".

Derfor er der IKKE behov for nye politiske partier,
skønner jeg. Folket er allerede rigeligt
repræsenteret.

Men ind i mellem kan man føle, at man i en sag løber panden
mod en mur, at man bokser i luften (uden gennemslagskraft).
Og her kan det så være belejeligt at ha' en lille nødventil i form af
et fiktivt parti (der ikke skal vinde anerkendelse og hele tiden
skal forholde sig til sin anseelse og omdømme), men som bare
kan koncentrere sig primært om selve problemløsningen!

(Altså en arbejdshest uden sminke und so weiter!)

Derfor valgte jeg i sin tid - tilbage under valget i 2008 vist nok at
oprette (som et tankeeksperiment) partiet snUFO.

Og det er KUN i den betydning partiet skal forstås!

Partiet har således til formål blot at ***inspirere*** og
***stimulere*** andre partier med politisk indflydelse i
en for mig at se konstruktiv retning ... :-)

De politiske budskaber kommer til udtryk som oftest
i form af et debat-indlæg, og disse bliver så samlet
i filer, der så på partiets hjemmeside samles i emner.

Et aktuelt emne for tiden er (og derfor det nu kommer
online) ...

1.
Arbejdsløshedsprojekter, se evt. ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/arb-loes-proj

1.
Gangstativ med hjul, se evt. ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/arb-loes-proj/gangstativ

Kommentar:

Jeg lider desværre af Schuermann. Det er en medført
ryglidelse med mange smerter, hvor ryghvivlerne til
tider ikke kan bære overkroppen.

Sygdommen kan holdes i skak, hvis man bærer sig
fornuftig ad, men den smuttede forleden dag, da jeg
blev "fristet" over evne til at reparere en gammel
meget tung fladskærm og kom til at løfte forkert!

Jeg måtte være sengeliggende i flere uger og fik
ikke nogen motion i den tid.

Og så var det, at jeg tænkte, at jeg godt kunne
bruge en rollator, men disse hjælpemidler er IKKE
designet til at bære overkroppen men blot til at
give støtte til navnlig ældre mennesker med
ballanceproblemer. Man bliver således træt på
længere ture af at bære på sin overkrops vægt! ... :-(

Alternativet er et gangstativ, men det er primært
designet til folk, der ligeledes skal ha' støtte, og
det er derfor skridsikkert! Enkelte har dog forhjul
på, men stadigvæk skal patienten ***løfte***
stativet for hvert skridt (og dermed overbelaste
ryggen).

Og hva' gør man så ?

I mit tilfælde kan jeg godt lide at arbejde med ting,
så jeg har besluttet mig for at lave en prototype,
men der må sikkert være en hel masse andre mennesker
med tilsvarende problemer!

Der er - med andre ord - givetvis behov for et at
udvilke et gangstativ på hjul.

2.
Stop indbrud/indtrængning, se evt. ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/arb-loes-proj/stop-indbrud

Kommntar:

Dette projekt startede hos mig for flere år siden.

En sød genbos kat havde for vane at komme ind og hilse
på mig i mit hjem om aftenen på varme sommerdage, men
da den ikke kunne passere myggenettet uden at ødelægge
dette, blev det aktuelt at lave et metalgitter, så katten ikke ku'
komme ind, hvor sød den end nu er!

Da en anden genbo så havde indbrud, fandt jeg på at forstærke
metalgitteret.

Dette faldt i god jord hos en gårdmand, som havde et
lille barn derhjemme, som helst ikke måtte løbe bort.

Han ville gerne købe en sådan metaldør ... :-)

Men da jeg - for sjov skyld - sagde, at prisen var
50.000 dask, mistede han interessen!

Sidenhen forstærkede jeg så også vinduerne med
metalgitter men valgte noget, der tog sig kunsterisk
pænt ud fremfor nogle kedelige tremmer, der al, al for
meget kunne minde om et fængsel!

Så en kunstner vil altså ku' bruges til at designe
smukke mønstre til disse gitre, fx. svaner.

Og en kunstner er der næsten i os alle ... :-)

1.
Terror: Lav dobbeltsluser ligesom i en løvepark, se evt. ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/arb-loes-proj/stop-indbrud/18-083-terror

Kommentar:

Behovet for dette projekt opstod forleden dag efter det
ælke terrorangreb på civile i Paris.

Videre er dette projekt ikke kommet.

Men der er behov for det, skønner jeg!

3.
Vugge robot, se evt. ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/arb-loes-proj/vugge

Kommentar:

Har du nogensinde været ude for, at en kollega eller
du selv er mødt totalt udkørt op på arbejde, fordi
en baby har holdt dig vågen hele natten med gråd?

Med andre ord er der behov for en vugge, der
***automatisk*** begynder at vugge babyen blidt og
nænsomt, hvis der er optræk til, at babyen i utide
er begyndt at vågne om natten.

Den behagelige blide vuggen (akkurat som babyen har
oplevet den i livmoderen i 9 måneder) kunne kombineres
med moderens (eller faderens) beroligende kærlige
stemme i form af, at en optagelse afspilles, fx. en
lille nynnesang ... :-)

Men kan man få sådan en i forretningerne ?

Ikke mig bekendt! ... :-(

Og i hvert fald ikke til en overkommelig pris!

Og leje en sådan kan man sikkert heller ej!

Så ...

Ergo er der også her mulighed for et salgsmarked!

4.
Indkomne forslag ... (her kan du evt. yde dit bidrag) ...

Og disse arbejdsløshedsprojekter ku' man
så bruge en masse tid og kræfter på
at udvikle (og måske tjene en formue på).

Men man kan også - som jeg - kaste bolden op, og så
lade andre gribe den og bruge erfaringerne nyttigt!

Og så var det, at tanken opstod:

Hvorfor ikke lade arbejdsløse udvikle sådanne
projekter ?

Når man har det offentlige som rygdækning, kan man
jo sagtens stille en garanti på produktet, og dermed
opstår en realistisk salgsmulighed!

Man ku' måske ligefrem håbe på, at en produktion
kunne gi' et overskud, og wupti ... har vi vendt en
negativ udvikling og skabt iværksætterjobs ... :-)

Vous comprenez?

Andre emner:

Un moment, s'il vous plaît ...

(Vi har desværre lige en krig (med dertilhørende højrisiko for et
globalt kollektivt selmord), der skal desarmenes (for det er klogere
at sy et sting i tide, fremfor at skulle reparere 10 sting sidenhen),
så I må ha' mig (og de andre i "firmaet") undskyldt ... for a while!)

Så god fornøjelse (og arbejdslyst)! ... :-)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18103

File 18.106 ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/visdomsord/18-106

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

File 18.107 ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/maerkesag/18-107

-

[...]

File 18.113 ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/religionsfrihed

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
[ ... ]
> Andre emner:

Religionsfriheden

Det sekulære samfund er nok den bedste garant for
religionsfriheden, fordi religioner - groft sagt
(alle skåret over en kam) - har en tilbøjelighed til
at ville bestemme over andre (og det er jo aldeles
***udemokratisk*** og snerper "lidt" hen af
diktatur, ikke sandt ?) !!!

Se tillige ...

http://da.wikipedia.org/wiki/Sekul%C3%A6r_stat

En sekulær stat er en stat eller et land,
som officielt er neutralt, hvad angår religion. ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18113

File 18.117 ...
https://sites.google.com/site/snufo000/home/fdn-udn/18-117
https://sites.google.com/site/snufo000/home/underskrift/18-117

-

> [...]

> skal forholde sig til sin anseelse og omdømme), men som bare
> kan koncentrere sig primært om selve problemløsningen!

Interrupt RETURN from ...