2019 uge 43 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 42 (news samlet)
Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
21845 news:5da429d8$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/2WQfuiVi22A/HcFZdBsADAAJ

-

I dag Mandag den 21. oktober 2019 (dag 294 i året) er der 6019
dage til (16 år + 175 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

23294
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

.......... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2439 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21862

Heaven-break: Omvend Jer nu! + fremtids-profeti

File 21.863 ...
Prophecy ( Profeti )
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-863
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-863

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-863

Other news:

2294 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Jesus ... råbte: „De, der tørster, kan komme
til mig for at få noget at drikke!

[ ... ]

Med det „livgivende vand” mente Jesus Helligåndens kraft,

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+7&version=BPH

Johannes 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Konfrontationen med de jødiske ledere forstærkes

[ ... ]

Mange almindelige mennesker accepterer, at Jesus er Messias

[ ... ]

Farisæerne vil gerne have Jesus arresteret

[ ... ]

Løftet om Helligåndens komme til dem, der tørster

37
På den sidste og største højtidsdag under løvhyttefesten
trådte Jesus frem og råbte: „De, der tørster, kan komme
til mig for at få noget at drikke!

38
Skriften siger, at vand skal strømme frem over det tørre
land.[b] Sådan bliver det for dem, der kommer til tro på
mig: Fra deres indre skal det livgivende vand strømme
frem.”

39
Med det „livgivende vand” mente Jesus Helligåndens kraft,
som de, der var kommet til tro på ham, senere skulle få.
Ånden var endnu ikke kommet, fordi Jesus endnu ikke var
vendt tilbage til den himmelske herlighed.

Er Jesus Messias eller ej?

[ ... ]

Nikodemus forsvarer Jesus over for farisæerne

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.28-32&version=BPH

Matthæus 21:28-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De jødiske lederes hykleriske ulydighed

Kommentar:

Og ligesom dengang ku' man så *anklage* desværre MANGE af
nutidens kristne religiøse ledere for *ulydighed*

(
mht. legalisering af hor og utugt, endskønt Skriften (altså
Bibelen) klart og tydeligt forkynder, at man i så fald går
*fortabt*!)!

Det er rigtig tarvelig, modbydelig og ækelt gjort overfor de
mennesker, synes jeg, *feje* hunde!

I skulle hellere ha' *advaret* dem om, at de går fortabt,
hvis ikke de vender om, fremfor at gøre evangeliet mere
spiseligt (altså accepteret for den *syndige* menneskenatur,
der jo alligevel ALDRIG vil omvende sig, men må *korsfæstes*
til Kristi død)!

AMEN...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige
(2019-10-21, Monday, day no 294, CET 09:27, GMT 07:27)
- "Spørger jeg."

Nå da da! Så fik vi Gud (subjektiv set) på banen IGEN!

Tak for at Du° blander Dig°, Himmelske Fader°, DADDY° ... :-)

Tak fordi Du° ikke bare står stiltiende på sidelinien og
lader os gå fortabt!

Tak fordi Du° vil *frelske* os...

CET 09:29
- "Jeg vil"

29
- "ha',"

29
- "at I"

29
- "omvender Jer fra hor og utugt"

30
- "nu,"

30
- "Mine° *elskede*"

30
- "kære"

30
- "skabninger!"

Og da jeg havde skrevet overskriften:
Heaven-break: Omvend Jer nu!...

31
- "thi tiden nærmer sig,"

33
- "hvor"

33
- "den onde"

33
- "vil få magten"

33
- "i verden,"

33
- "og I - Mine° børn - vil [blive]"

34
- "fristet"

34
- "til"

CET 09:43
- "til at følge ham"

44
- "og"

CET 09:34
- "at gøre det onde!"

CET 09:35
- "Jeg° vil ikke,"

35
- "at I skal gå fortabt!"

35
- "Omvend Jer derfor"

36
- "og modtag"

36
- "Min°"

36
- "renselse."

36
- "..."

Dette var Herren ord (som jeg hørte det).

Og i det samme hørte jeg en musik fra Himlen, der lød omtrent
således:

ca. fra time (3:10; 3:33, 4:57, 5:49) 6:25
https://www.youtube.com/watch?v=klIkZFAbsls&list=RDGMEMMib4QpREwENw3_jAc0YgNw&index=2

Open the doors into Heaven and let it rain, DADDY ... :-)

Og videre sagde Gud:

CET 09:47
- "Jeg° *renser* Jer"

47
- "med Min° Livgivende Ånd°,"

47
- "så I"

47
- "blive rene,"

47
- "Mine° børn."

48
- "Jeg ér"

(
Ord-spillet hentyder givetvis til Guds navn JHVH; altså Jahve(h)

- "til!"

(
Ord-spillet hentyder givetvis til Guds navn JHVH; altså Jahve(h)

- "Netop!"

49
- "... :-) ... "

DADDY°! :-)

-

GårDagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

GårDagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-20

Lad Gud bruge det, du har

"'Hvad er det, du har i hånden?' ..."
2.Mos 4,2

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-20

Sunde og tilfredsstillende relationer

"... en ven kan være mere trofast end en bror."
Ordsp 18,24

=== citat slut ===

-

GårDagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-20
Daily Reading for Sunday October 20, 2019

Reading 1, Exodus 17:8-13
Responsorial Psalm, Psalms 121:1-2, 3-4, 5-6, 7-8
Gospel, Luke 18:1-8
Reading 2, Second Timothy 3:14--4:2
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=1tPq-_Z8uag

-

Gårdagens ...

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-10-20, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

"Listen! The LORD's arm is not too weak to save you, nor is
his ear too deaf to hear you call."
Isaiah 59:1

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
21862 news:5dad56fd$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/gwzTb4RmjJQ/XVR3l7wfDgAJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Urolighederne fortsætter i Chile

-

DR S128 søn 20 okt 19:08:38
20.oktober dr.dk/nyheder 15:30

UROLIGHEDERNE FORTSÆTTER I CHILE
Tre personer blev i nat dræbt i en
brand i et supermarked, da uroligheder
for anden nat i træk ramte den
chilenske hovedstad.

Urolighederne finder sted efter en
hævelse af billetpriserne på offentlig
transport. Og de er ikke aftaget på
trods af, at præsident Sebastian Pinera
har suspenderet prisstigningen.

Protesterne har udviklet sig til
generel modstand mod de høje
leveomkostninger i Chile, som har en af
Sydamerikas mest stabile økonomier.
Under nattens demonstrationer rejste
unge demonstranter barrikader og satte
ild til busser, mens politiet affyrede
tåregas og vandkanoner.

Urolighederne fortsætter i Chile: Tre dræbt i supermarkedsbrand
kl. 15:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/urolighederne-fortsaetter-i-chile-tre-draebt-i-supermarkedsbrand

-

USA's forsvarsminister er i Afghanistan med Taliban-udspil
kl. 15:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-forsvarsminister-er-i-afghanistan-med-taliban-udspil

-

Libanesere i store gadefester demonstrerer mod dyrere telefonopkald:
'Politikerne er skideligeglade med os'
kl. 15:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/libanesere-i-store-gadefester-demonstrerer-mod-dyrere-telefonopkald-politikerne-er

-

DR S130 søn 20 okt 19:08:38
20.oktober dr.dk/nyheder 19:02

ERDOGAN TRUER MED FORTSAT OFFENSIV
Tyrkiet vil fortsætte sin offensiv i
det nordlige Syrien, hvis alle kurdiske
styrker ikke er ude af området på
tirsdag.

Det siger den tyrkiske præsident, Recep
Tayyip Erdogan, ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

Udmeldingen kommer, efter at USA og
Tyrkiet i torsdags forhandlede en 120
timer lang våbenhvile på plads. Og den
våbenhvile udløber altså tirsdag.

Den aftale går på, at Tyrkiet skal
indstille sin offensiv i det nordlige
Syrien. Til gengæld får Tyrkiet kontrol
over et område, der rækker 30 kilometer
ind i Syrien.

Erdogan truer med at fortsætte offensiv, mens kurdere trækker sig ud af
grænseby
kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-truer-med-fortsaette-offensiv-mens-kurdere-traekker-sig-ud-af-graenseby

Demokrater vil tilføje danske nazister til amerikansk terrorliste
20. okt. 2019, 19:25
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-20-demokrater-vil-tilfoeje-danske-nazister-til-amerikansk-terrorliste

En dansk, nynazistisk gruppe skal tilføjes til den amerikanske
liste over udenlandske terrororganisationer. Sådan lyder et
forslag fra 40 demokratiske kongresmedlemmer.

-

Kurdiske tropper: Vi har trukket alle soldater ud af grænseby
20. okt. 2019, 18:22 Opd. 20. okt. 2019, 20:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-20-kurdiske-tropper-vi-har-trukket-alle-soldater-ud-af-graenseby

-

NRK:
20. oktober 2019 kl. 03:49

Jordanian columnist claims 9/11 planned by U.S. to benefit Israel +
Heaven-break

File 21.864 ...
anti-Semitism
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/anti-semitism/21-864
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/anti-semitism/21-864
Muslim World (Den Muslimske Verden)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-864
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/muslim/files/21-864
Quran (Koranen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/quran/21-864

Other news:

19-årig stukket ned, da han delte flyers ud: - Hongkong er en del af Kina

Protestaktion: Australske aviser går i sort
Profetiske ord kom til mig i den forbindelse. Se evt. ...

Subject: Heaven-break: Omvend Jer nu! + fremtids-profeti -
Re: 2019 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 21 Oct 2019 09:54:37 +0200, GMT 07:54
Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]

19-årig stukket ned, da han delte flyers ud: - Hongkong er en del af Kina

Protestaktion: Australske aviser går i sort

Fem mister livet under brand i tøjfabrik i uroprægede Chile
kl. 03:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fem-mister-livet-under-brand-i-tojfabrik-i-uropraegede-chile

-

DR S136 man 21 okt 10:47:07
21.oktober dr.dk/nyheder 06:50

AUSTRALSKE AVISER GÅR I SORT
Der er ikke meget at læse på de store
australske avisers forsider mandag
morgen.

De er nemlig blevet mørklagt i en
protestaktion mod det, som aviserne
opfatter som en udpræget "kultur med
omfattende hemmelighedskræmmeri" i det
offentlige.

I alt er 19 medieorganisationer og
journalistforbund gået sammen i en
kampagne ved navn "Your Right to Know".

Kampagnen blev igangsat som en
modreaktion på, at australsk føderalt
politi i juni blandt andet ransagede
kontorer tilhørende den statsejede tv-
station ABC.

Protestaktion: Australske aviser går i sort
kl. 06:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/protestaktion-australske-aviser-gar-i-sort

-

Efter vandkanons angreb på moské: Hongkong-leder undskylder
kl. 10:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-vandkanons-angreb-pa-moske-hongkong-leder-undskylder

19-årig stukket ned, da han delte flyers ud: - Hongkong er en del af Kina
20. okt. 2019, 23:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-20-19-aarig-stukket-ned-da-han-delte-flyers-ud-hongkong-er-en-del-af-kina

-

Alvorlige sigtelser mod demonstranter i mose
21. okt. 2019, 10:30 ...
Trump-allieret vil ikke udelukke støtte til rigsretssag
21. okt. 2019, 10:39 ...

-

104 SVT Text Måndag 21 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA-trupper lämnar Syrien för Irak 130
* Kurdiska styrkor till reträtt......131

* Kris i Libanon - regeringen i möte 132
* Utökat undantagstillstånd i Chile..133
* Gatuprotester mot Haitis president 134

* Trolig andra valomgång i Bolivia...135
* Oviss valutgång i Kanada...........136
* Grön framgång i valet i Schweiz....137

Centern störst i valet på Åland....138
Två 20-åringar döda på kryssning...139

-

132 SVT Text Måndag 21 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 OKTOBER

Libanons regering i möte under kris

Libanons regering möts under måndagen,
samtidigt som de värsta protesterna på
flera årtionden rasar i landet.

Premiärminister Saad al-Hariri har
enats med sina koalitionspartner om en
rad reformer för att mildra krisen som
fått hundratusentals att protestera på
gatorna under de senaste fyra dagarna.
Det uppger tjänstemän för Reuters.

Uppgifterna har dock inte kommenterats
officiellt av något regeringsparti.

Demonstranterna protesterar mot
korruption, arbetslöshet, fattigdom
och eftersatt infrastruktur.

-

NRK:
20. oktober 2019 kl. 03:49 - 21. oktober 2019 kl. 09:01

21. oktober 2019 kl. 11:07

-

Russian hackers cloak attacks using Iranian group
By Gordon Corera Security correspondent

5 hours ago, (time now CET 11:27)
https://www.bbc.com/news/technology-50103378

An Iranian hacking group was itself hacked by a Russian group
to spy on multiple countries, UK and US intelligence agencies
have revealed.

The Iranian group - codenamed OilRig - had its operations
compromised by a Russian-based group known as Turla.

The Russians piggybacked on the Iranian group to target other
victims.

A National Cyber Security Centre (NCSC) investigation, begun
in 2017 into an attack on a UK academic institution,
uncovered the double-dealing.

-

Jordanian columnist claims 9/11 planned by U.S. to benefit Israel

Abd Al-Hamid Al-Hamshari wrote that since September 11, the
US has brought chaos upon the Middle East region, claiming
that the America created Al-Qaeda and ISIS to serve the
interests of Israel.

By Tamar Beeri
October 20, 2019 12:57
https://www.jpost.com/Middle-East/Jordanian-columnist-claims-911-planned-by-US-to-benefit-Israel-605194

Kommentar:

Sikke en omgang ævl!

Indse dog, at det er selve *Koranen*, der er *antisemitisk*!

Den *MANGLER* det, vi kristne ellers værdsætter så højt:

*KÆRLIGHED* til det fortabte!

Koranen er ligeglad med dem, der går fortabt. De skal endog
*tortureres* i helvede, hvilket er *UTÆNKELIGT* for en GOD
Gud!...

And then I heard a voice again from Heaven said:
(2019-10-21, Monday, day no 294, CET 11:41, GMT 09:41)
- "Amen!"

(
Nå! Det var dérfor, Du° måske satte en kæp i hjulet (så min
formiddag IKKE helt blev som planlagt oprindelig), så jeg
nåede OGSÅ at læse dette, og Du° ku' bidrage med *Din°*
mening (syn på sagen).

I så fald:

(
Her er *Din°* træl. Tal og jeg vil lytte og som et postbud
viderebringe, ALT hvad Du° siger! ... :-)
)

Tak for det, Jesus ... :-)

Tak at Du° IKKE er en sadistisk Gud, der torturerer fortabte
sjæle, men tak at Du° *elsker* os, Din° *faldne* skabning,
endog så højt, at Du° frivillig gav afkald på Din°
guddommelighed og gik helt ud i svinestien, for at redde os
tilbage til Dit° Paradis!

KUN en *GOD* Gud, tænker og handler således, skønner jeg!

Inderlig tak for det, Gud°! ... :-)

Tysk minister: Lav sikkerhedszone i det nordlige Syrien

Norge slår arktisk alarm: - Russiske fly simulerer angreb

Facebook lukker iranske og russiske netværk

Hongkong-leder undskylder angreb

2293 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

„Hvis I holder fast ved mine ord,
er I virkelig mine disciple.

I vil lære sandheden at kende,
og sandheden skal sætte jer fri.”

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+8&version=BPH

Johannes 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lad dem, der er uden synd, kaste den første sten

[ ... ]

Jesus — verdens lys

12
Jesus fortsatte med at tale til folkeskaren: „Jeg er
verdens lys. Den, der følger mig, kommer ikke til at
vandre i mørket, men får livets lys.”

[ ... ]

Farisæerne fatter intet

[ ... ]

Mange i skaren kommer til tro

30
Mens Jesus talte, kom mange i folkeskaren til tro på ham,

31
og til dem sagde han: „Hvis I holder fast ved mine ord,
er I virkelig mine disciple.

32
I vil lære sandheden at kende, og sandheden skal sætte
jer fri.”

Konfrontationen med de jødiske ledere tilspidses

Jeres far er Djævelen, og I er villige til at gøre alt
det onde, som han gerne vil have jer til at gøre. Han har
altid været ude på at ødelægge mennesker. Han har sat sig
op imod sandheden, og der findes ikke noget sandt i ham.
Det er helt naturligt for ham at lyve, for han er
ophavsmand til alle former for løgn og bedrag.

Kommentar:

I den autoristerede oversættelse fra 1907 står der bl.a.
følgende:

44
... Han var en Manddraber fra Begyndelsen af, ...

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.33-46&version=BPH

Matthæus 21:33-46, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus afslører de jødiske lederes ondskab

-

GårDagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+8.18-23&version=BPH

Zakarias 8:18-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Herren lover at velsigne Jerusalem, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2019-10-21

Vores mønstersynder (1)

"... synden, som så let omklamrer os ..."
Hebr 12,1

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-21

Velsignet til et formål!

"... derefter skal de drage ud med store rigdomme"
1.Mos 15,14

=== citat slut ===

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-22

Vores mønstersynder (2)

"... vær gode mod hinanden, vær barmhjertige og tilgiv
hinanden ..."
Ef 4,32

[ ... ]

I sin bog Signatur Synder: Om at tæmme vore lunefulde hjerter,
identificerer Dr. Michael W. Mangis ni personlighedstyper ved
hjælp af et gammelt system, kaldet Enneagrammet. ...

=== citat slut ===

1.

Re: 2019 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 21 Oct 2019 09:54:37 +0200, GMT 07:54
Men dette er altså IKKE ensbetydende med, at der skal ses
igennem fingre med hor og utugt, da det - reelt set - er og
bliver *afgudsdyrkelse* - no matter what! Det er jo en dæmon,
der tilbedes!

2.

Dernæst:

"Anhold" ordet:
Enneagram

Enneagram
https://da.wikipedia.org/wiki/Enneagram

... Det stammer fra Islamisk mystik (sufisme)

[ ... ]

De ni typer

Enneagrammets ni typer:

1. Perfektionist
2. Hjælper
3. Udretter
4. Romantiker
5. Iagttager
6. Skeptiker
7. Eventyrer
8. Frontkæmper
9. Fredselsker

NB!
Vær opmærksom på, at der - ligesom med hordæmonen - KAN
indsnige sig *vranglære* her, fordi Koranen (udfra den kristne
målestok) IKKE er Guds Ånd ...
(men derimod en forvrængning, og da frugten ligefrem er
forfølgelse og mord på uskyldige jøder og kristne (bare fordi
vi er dem vi er) da er det - reelt set - djævelen der står
bag! Han har jo været en løgner og morder fra starten af,
jævnfør Jesu Ord i Joh. 8,44).

Dette er rene ord for pengene!

Der findes desværre ingen genvej til Paradis, kære muslimer.
)

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-22

Velsignet til et formål!

"I må altså ikke være bekymrede ... jeres himmelske fader
ved, at I trænger til alt dette."
Matt 6,31-32

=== citat slut ===

-

GårDagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-21
Daily Reading for Monday October 21, 2019

Reading 1, Romans 4:20-25
Responsorial Psalm, Luke 1:69-70, 71-72, 73-75
Gospel, Luke 12:13-21
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=tPbR7nV6MDE

og ...

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-22
Daily Reading for Tuesday October 22, 2019

Reading 1, Romans 5:12, 15, 17-19, 20-21
Responsorial Psalm, Psalms 40:7-8, 8-9, 10, 17
Gospel, Luke 12:35-38
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=lFe4xj7A6AA

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+5.12%2C+15%2C+17-21&version=BPH

Romerne 5:12; 15; 17-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Adam og Kristus som modsætninger

21
Før havde synden herredømmet, og det førte til død. Men
hos dem, som har opnået Guds tilgivelse, er det nåden,
som har herredømmet, og det fører til det evige liv ved
Jesus Kristus, vores Herre.

Kristus har købt os fri fra syndens herredømme i vort liv!

(
En illustration:

Synden er som ukrudtsfrø i en have. Der vil til stadighed
komme nye, og de vil også spire.

Men med Himmeriget er det som et hus, der bliver bygget i
denne inficerede have, og hvor ukrudtsfrøene godt nok fortsat
er der, men de ligger nu UNDER bygningen og får hverken lys
eller vand, så de kan spire!
)

Amen?

-
(2019-10-21, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

"I will tell of the LORD's unfailing love. I will praise the
LORD for all he has done. I will rejoice in his great
goodness to Israel, which he has granted according to his
mercy and love."
Isaiah 63:7

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]

Hongkong-leder undskylder angreb

-

Facebook lukker iranske og russiske netværk

Facebook advarer:
Rusland og Iran har forsøgt at påvirke USA' præsident i 2020
Tech 21. okt. 2019 kl. 21.22
https://politiken.dk/viden/Tech/art7452578/Rusland-og-Iran-har-fors%C3%B8gt-at-p%C3%A5virke-USA%E2%80%99s-pr%C3%A6sidentvalg-i-2020

-

DR S139 man 21 okt 16:01:28
21.oktober dr.dk/nyheder 10:55

HONGKONG-LEDER UNDSKYLDER ANGREB
Hongkongs politiske leder, Carrie Lam,
har været på besøg i en moské, dagen
efter at dens indgang blev oversprøjtet
af en vandkanon.

Her har hun sammen med Hongkongs
politichef, Stephen Lo, undskyldt for
hændelsen. Det oplyser repræsentanter
fra moskéen ifølge nyhedsbureauet AFP.

Episoden ved Kowloon-moskéen, der er
Hongkongs største, udspillede sig i
forbindelse med nye uroligheder søndag
i den særlige region.

En brandbil sendte her store mænger
vand med blåt farvestof mod en lille
gruppe personer, der stod foran
moskéens indgang.

[...]

DR S149 tir 22 okt 09:45:13
21.oktober dr.dk/nyheder 19:36

TYSK MINISTER: LAV SIKKERHEDSZONE
Den tyske forsvarsminister, Annegret
Kramp-Karrenbauer, opfordrer til
dannelsen af en internationalt
kontrolleret sikkerhedszone i det
nordlige Syrien, hvor Tyrkiet har sendt
soldater ind.

Hun har mandag aften afstemt det med
forbundskansler Angela Merkel og taget
kontakt til vestlige allierede lande om
det samme. Det skriver nyhedsbureauet
dpa.

Kramp-Karrenbauer siger, at hun vil
søge støtte, når hun torsdag og fredag
deltager i Natos forsvarsministermøde i
Bruxelles.

Tysk minister vil sende europæiske soldater til Syrien
21. Okt. 2019 kl. 19:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-minister-vil-sende-europaeiske-soldater-til-syrien

Kommentar:

Det lyder som en god idé! ... :-)

-

Netanyahu opgiver at danne ny regering i Israel
21. Okt. 2019 kl. 20:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/netanyahu-opgiver-danne-ny-regering-i-israel

-

DR S153 tir 22 okt 09:45:14
21.oktober dr.dk/nyheder 20:55

POLITIKERE GÅR NED I LØN I LIBANON
Libanons premierminister, Saad Hariri,
har fremlagt en plan, der skal stoppe
fem dages omfattende demonstrationer.

Hundredtusinder af libanesere er gået
på gaden i en protest, der har udviklet
sig til demonstrationer mod korruption,
nedskæringer og dårlig offentlig
service.

Regeringens svar går blandt andet ud på
at halvere politikernes lønninger og
give økonomisk hjælp til fattige.

Man vil også bekæmpe korruption og
landets problemer med affald, samt at
bekæmpe Libanons store økonomiske
problemer med lav vækst og tårnhøj
gæld.

Politikere går ned i løn for at stoppe protest i Libanon
21. Okt. 2019 kl. 20:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/politikere-gaar-ned-i-loen-stoppe-protest-i-libanon

-

Inden amerikansk valg: Facebook suspenderer russiske konti
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/inden-amerikansk-valg-facebook-suspenderer-russiske-konti

-

Efter uro: Militæret forlænger udgangsforbud
kl. 06:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-uro-militaeret-forlaenger-udgangsforbud

-

DR S158 tir 22 okt 09:45:14
22.oktober dr.dk/nyheder 06:16

INTERNATIONALE PARTNERE TIL MÅNEN
Den amerikanske
rumfartsadministrationen Nasa vil på
sigt have internationale partnere med
til månen.

Dermed er der gode chancer for, at den
første ikke-amerikaner kan sætte sine
fodspor på månens overflade.

Det siger administrator hos Nasa Jim
Bridenstine til en pressekonference ved
en kongres for astronauter i byen
Washington D.C. i USA natten til
tirsdag.

- Vi har brug for, at alle vores
internationale partnere vil med os til
månen, siger han.

Nasa: Vi vil have internationale partnere med på månen
kl. 06:16
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nasa-vi-vil-have-internationale-partnere-med-pa-manen

-

DR S160 tir 22 okt 09:45:14
22.oktober dr.dk/nyheder 09:26

POLITI SKÆRPER REGLER OM DNA
Politiet skærper reglerne om dna-
profiler. Det skyldes, at en person
blev mistænkt på grund af et stærkt
match, som har vist sig at være
fejlagtigt.

- Rigspolitiet og Rigsadvokaten er
blevet gjort bekendt med en konkret
sag, hvor der har været rettet mistanke
mod en person på baggrund af et
overordentligt stærkt match i dna-
profilregistret, hvor personen var
registreret med 10 dna-systemer. Da der
efterfølgende blev udført en
supplerende analyse til 16 dna-systemer
viste denne, at mistanken var
ubegrundet, skriver Rigspolitiet i en
pressemeddelelse.

Politiet skærper regler: Fejlagtigt dna-match udpegede uskyldig
kl. 09:26
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-skaerper-regler-fejlagtigt-dna-match-udpegede-uskyldig

Norge slår arktisk alarm: - Russiske fly simulerer angreb
21. okt. 2019, 18:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-21-norge-slaar-arktisk-alarm-russiske-fly-simulerer-angreb

Kommentar:

Mit forslag er FORTSAT:

Lad tilsyneladende som ingenting, så de fejlagtigt tror, at
de UDEN konsekvenser kan *krænke* vores territorium.

Og så en dag SKYDER vi lortet ned (apropos elefanten, der
tramper på løven)!

(
Vi bad dem jo IKKE om at opføre sig som dumme svin (bare
fordi de ér dumme svin)!
)

Det skal nok lære en *psykopat* at holde nallerne for sig
selv!

-

Isen smelter, og det får boligpriserne til at falde - kort udpeger
særligt sårbare områder
21. okt. 2019, 21:14
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-21-isen-smelter-og-det-faar-boligpriserne-til-at-falde-kort-udpeger-saerligt

-

Hvis det er nødvendigt, er Trump klar til bruge militæret mod Tyrkiet,
siger Pompeo
21. okt. 2019, 23:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-21-hvis-det-er-noedvendigt-er-trump-klar-til-bruge-militaeret-mod-tyrkiet-siger

-

Trump vil alligevel ikke trække alle de amerikanske tropper ud af Syrien
22. okt. 2019, 09:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-22-trump-vil-alligevel-ikke-traekke-alle-de-amerikanske-tropper-ud-af-syrien

-

Politiet skærper retningslinjer om dna-profiler efter fejlagtig mistanke
22. okt. 2019, 09:31 Opd. 22. okt. 2019, 10:52 ...

-

104 SVT Text Tisdag 22 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trudeau kvar vid makten i Kanada...130

* Utmanaren i Bolivia hävdar valfusk 131

* Fortsatt oroligt i Santiago........132

* Japans kejsare krönt i morse.......133

* Jessica Meir siktar mot månen......134

* Putin och Erdogan i möte om Syrien 135
* Pompeo: "Trump beredd attackera"...136

Abort nu lagligt i Nordirland......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 22 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Förlikning om opioidepidemin i USA 138

Netanyahu ger upp bilda regering...139

Libanon genomför reformpaket.......140

* Notiser: Nödlarm utanför Norge.....148

-

148 SVT Text Tisdag 22 okt 2019
VÄRLDEN I KORTHET 22 OKTOBER

Norge En rysk isbrytare väster om
Ålesund i Norge har skickat ut ett
maydaylarm, skriver nyhetsbyrån NTB.
33 personer finns ombord på fartyget.
Full storm råder. Norsk räddnings-
tjänst leder just nu en insats.

-

NRK:
21. oktober 2019 kl. 11:07 - 22. oktober 2019 kl. 09:32, error

22. oktober 2019 kl. 11:13

-

Bosættere fra Yitzhar angriber israelske soldater
Af Anders Hjorth Vindum 21. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/bosaettere-fra-yitzhar-angriber-israelske-soldater

Flere hændelser de seneste dage har medført fordømmelse fra
både højre og venstre

-

Da jødehadet atter dukkede op, gjorde Danmark det rigtige
22. oktober 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:12
Af Hanne Foighel
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/da-joedehadet-atter-dukkede-op-gjorde-danmark-det-rigtige

Som følge af den statsorganiserede antisemitisme i Wadysaw
Gomukas Polen flygtede knap 3000 jøder til Danmark. Nogle
blev, som her, indkvarteret på hotelskibet ”Skt. Lawrence” i
København.

Ønsket om ikke at gentage Danmarks restriktive politik over
for jøder i 1930’erne var udslagsgivende, da en antisemitisk
bølge blussede op i Polen i 1969. Danmark slog for 50 år
siden derfor dørene op for flere tusinde polskjødiske
flygtninge

-

WATCH: Iranian man marries 11-year-old girl

Two days after the marriage, a prosecutor annulled the
marriage and said he was indicting the mullah (officiant)
and the girl's parents for an illegal underaged marriage.

By JERUSALEM POST STAFF
October 22, 2019 05:09
https://www.jpost.com/Middle-East/WATCH-Iranian-man-marries-11-year-old-girl-605352

Kommentar:

SHIRK (Pædofili)!!!

(
Samme dumme åndsbolle hor-dæmon, bar i NY forklædning!

Det er og bliver *afgudsdyrkelse - NO MATTER WHAT!!!

Godsforvalterens opgaver + Heaven-break: Vogt Mine får

File 21.866 ...
Prophecy ( Profeti )
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-866
Steward (Godsforvalter)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/steward/21-866
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-866

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/steward/21-866

2292 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jeg gør mit folk stærkt, og hvor de end kommer frem, vil
de vandre i min kraft, erklærer Herren.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+9&version=BPH

Johannes 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus helbreder en blindfødt mand

[ ... ]

Forhøret hos farisæerne

[ ... ]

Farisæernes blindhed

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.1-11&version=BPH

Jakob 1:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Den himmelske rigdom er langt mere værd end den jordiske

-

GårDagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+9&version=BPH

Zakarias 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dommen over Israels fjender

[ ... ]

Kongen kommer

[ ... ]

Kongen leder sit folk i det endelige slag

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+10&version=BPH

Zakarias 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens omsorg for sit folk

12
[...]

Ordet for 2019-10-23

Vores mønstersynder (3)

"Gør jeres arbejde med god vilje som et arbejde for
Herren og ikke for mennesker."
Ef 6,7

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-2

Tilbed - og vind åndelige kampe

"... så opstillede han sangere, der skulle lovprise
Herren ..."
2.Krøn 20,21

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-23
Daily Reading for Wednesday October 23, 2019

Reading 1, Romans 6:12-18
Responsorial Psalm, Psalms 124:1-3, 4-6, 7-8
Gospel, Luke 12:39-48
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=YsxIXUOYqFA

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+6.12-18&version=BPH

Romerne 6:12-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

12
Selvom I stadig er dødelige mennesker, må I ikke lade
synden regere i jeres liv, så I adlyder jeres syndige
tilbøjeligheder.

13
Lad jer ikke rive med af ondskaben og uretfærdigheden. ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+12.39-48&version=BPH

Lukas 12:39-48, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

42
Jesus svarede: „En klog og god forvalter passer sin
herres ejendom godt og sørger for, at alle de øvrige
tjenere får noget at spise til rette tid.

Men de, der ikke kender deres herres vilje og gør sig
skyldige i noget, de fortjener straf for, vil få en
mildere straf, for man forlanger mest af dem, der har
fået mest betroet.

Amen!

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-10-23, Wednesday, CET 07:18, GMT 05:18)
- "Jeg er den gode hyrde."

18
- "Jeg sætter livet til for fårenes skyld."

19
- "I er Mine får."

19
- "Gør derfor,"

19
- "hvad jeg befaler"

19
- "Jer."

Nå da da!

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+12.39-48&version=BPH

Lukas 12:39-48, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Vær altid parat, fortsat)

(Jesus siger:)

39
Hvis en husejer var klar over, hvornår der ville komme en
tyv, ville han holde vagt for at forhindre et indbrud.

40
Sådan skal I være parate, for Menneskesønnen kommer på et
tidspunkt, I ikke regner med.”

41
Peter spurgte: „Er det med henblik på os, du fortæller
den historie, eller gælder det alle?”

42
Jesus svarede: „En klog og god forvalter passer sin
herres ejendom godt og sørger for, at alle de øvrige
tjenere får noget at spise til rette tid.

43
Lykkelig den forvalter, som trofast er i gang med at
udføre sit arbejde, når hans herre vender tilbage.

44
Det siger jeg jer: Hans herre vil give ham ansvaret for
alt, hvad han ejer.

45
Men hvis forvalteren tænker: ‚Det varer nok længe, inden
min herre viser sig’, kan han give sig til at mishandle
alle tjenestefolkene, alt imens han selv fester og
drikker.

46
Når så hans herre kommer på et uventet tidspunkt, bliver
forvalteren hårdt straffet og kommer til at dele skæbne
med de vantro.

47
Når han bliver straffet så hårdt, er det fordi, han var
blevet bedt om at holde sig parat, og han udmærket
vidste, hvad hans herre havde befalet ham at gøre.
Alligevel gjorde han det ikke.

48
Men de, der ikke kender deres herres vilje og gør sig
skyldige i noget, de fortjener straf for, vil få en
mildere straf, for man forlanger mest af dem, der har
fået mest betroet.

CET 07:23
- "Vogt Mine får."
(2019-10-22, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

"I will answer them before they even call to me. While they
are still talking about their needs, I will go ahead and
answer their prayers!"
Isaiah 65:24

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

PET har nu rejst fire sigtelser om spionage for Tyrkiet
kl. 15:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/pet-har-nu-rejst-fire-sigtelser-om-spionage-tyrkiet

Før skæbneafstemning - Boris Johnson truer med at opgive sin Brexit-aftale
22. okt. 2019, 18:58 ...

-

NRK:
22. oktober 2019 kl. 11:13

Hymn To Freedom + Heaven-break (specielt to Muslim World)

File 21.867 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/muslim-world/21-xxx/21-867
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-867

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-867
Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S172 ons 23 okt 07:51:15
22.oktober dr.dk/nyheder 20:34

AFTALE OM PATRULJER I SYRIEN
Tyrkiet og Rusland har tirsdag under et
møde i den russiske by Sotji aftalt, at
de skal gennemføre fælles patruljer i
et bælte ved grænsen i det nordøstlige
Syrien.

Det oplyser udenrigsminister Sergej
Lavrov efter mødet mellem præsident
Vladimir Putin og den tyrkiske
præsident, Recep Tayyip Erdogan.

Samtidig har Tyrkiet givet tilsagn om
at forlænge sin våbenhvile i den
såkaldte sikre zone i det nordøstlige
Syrien. Den kurdiske milits YPG har
yderligere 150 timer til at rømme
området. Det svarer til lidt over seks
dage.

Tyrkiet og Rusland vil patruljere sammen i Syrien
22. Okt. 2019 kl. 20:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-og-rusland-vil-patruljere-sammen-i-syrien

-

Imamens datter: Hele mit liv har jeg skullet forsvare mig
22. Okt. 2019 kl. 20:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/imamens-datter-hele-mit-liv-har-jeg-skullet-forsvare-mig

-

LÆS SVARENE: 'Jeg ser ikke et problem med arrangerede ægteskaber'
22. Okt. 2019 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/laes-svarene-jeg-ser-ikke-et-problem-med-arrangerede-aegteskaber

Kommentar:

Overhovedet ikke, hvis bare der IKKE er *tvang* i det!

Et arrangerede ægteskab forhindrer jo IKKE parret i at
kommunikere med hinanden fx. via internettet, således at de
lærer hinanden at kende og dermed ved, hvem den kommende
ægtefælle i grunden er, og OM de nu også har lyst til at dele
resten af livet med denne!

Amen?

Oscar Peterson - Hymn To Freedom
https://www.youtube.com/watch?v=tCrrZ1NnCuM&list=PLszhKo2cWmhN0b4JYULsIk9ZKqrJrn6sj

:-)

Og IGEN hørte jeg en røst fra Himlen sige (nu her henvendt til
danske muslimer med flere):
(2019-10-23, Wednesday, CET 08:32, GMT 06:32)
- "Vil I være med?"

Nå da da!

I må hellere lige få en baggrundsviden/information:

Jeg skrev bl.a. følgende ...

Date: ons. 23. okt. 2019 kl. CET 08.11
Subject: Onsdags-hilsen 23/10
To: ... (classified, alias-name: Anonymus nr. 2189) ...
=== citat start ===

[ ... cut 08:37 ... ]

Vi havde et dejligt fællesskab i går, min ven og jeg. Han
havde hjemmefra forberedt sig med musik og havde et ønske om,
at vi sammen spillede Oscar Peterson - Hymn To Freedom ...
https://www.youtube.com/watch?v=tCrrZ1NnCuM

Og det blev en dundrende succes ... :-)

Fordi ...

Vi er ikke så dygtige musikere (blot amatører) og lavede
derfor hele tiden fejl, men disse fejl gav så anledning til
improvisering, hvorved hymnen blev til nyskabelse ... :-)

Så vi morede os som Herrens frigivne fanger, endskønt min ven
endnu ikke kender Jesus. Men det kan jo forhåbentlig komme en
dag, for når Jesus sætter os fri, da bliver vi *glade* og ved
godt mod, nok fordi vi kommer i kontakt med vores SANDE natur;
vores sande personlighed (hvor vi har et kæmpe stort selvværd
blot i kraft af det, at vi er levende væsener).

Jeg tror - for resten - at det er dét, du måske oplever i mig,
at jeg har fundet mig selv (selvom jeg måske er magtesløs
overfor eksempelvis sygdom, afsavn osv.). Jeg *VED* mig elsket
af Gud, og derfor er jeg ved godt mod, selvom jeg nok kan lide
nok så meget.

[ ... cut 08:37 ... ]

=== citat slut ===

Kom!

Lad os stikke af fra djævelen og al hans lort! ... :-)

Sæt os i frihed, Herre vor Gud!...

CET 08:35
- "Jeg vil"

:-)

36
- "sætte"

38
- "Jer"

38
- "i frihed,"

38
- "så I kan se og fatte"

38
- "al det gode,"

38
- "som Jeg har skabt."

38
- "Jeg ér"

38
- "den"

38
- "*gode*"

39
- "Hyrde°,"

39
- "som læger"

39
- "den sårede"

39
- "forfulgte."

Output this news (from You)

08:45
- "Ja, det må du gerne."

-

DR S175 ons 23 okt 07:51:15
23.oktober dr.dk/nyheder 05:44

TRUMP KRÆVEDE UNDERSØGELSE OM BIDEN
USA's præsident, Donald Trump, krævede
en korruptionsundersøgelse af tidligere
vicepræsident Joe Biden og hans søn i
bytte for at sende millioner i
militærbistand til Ukraine.

Det hævder fungerende ambassadør i
Ukraine, William Taylor, under en
lukket kongreshøring tirsdag. Det
skriver flere amerikanske medier.

Han er et centralt vidne i den
rigsretsproces, der blev sat i gang mod
præsident Trump i september på baggrund
af Ukraine-sagen.

Taylor er blot den seneste af en lang
række diplomater, der afhøres i sagen.

-

DR S177 ons 23 okt 07:51:16
23.oktober dr.dk/nyheder 06:05

CHILES PRÆSIDENT UNDSKYLDER URO
Chiles præsident, Sebastian Pinera,
giver befolkningen en undskyldning
efter flere dages voldsomme protester i
det sydamerikanske land.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Pinera annoncerer samtidig en række
tiltag i et forsøg på at imødekomme
demonstranternes ønsker.

Blandt tiltagene er en garanti om at
hæve mindstelønnen, en højere
statsbetalt pension og en stabilisering
af prisen på elektricitet.

Siden weekenden har voldsomme protester
i Chile kostet 15 mennesker livet.

[...]

Organisation advarer FN mod dræberrobotter: ’De bør forbydes på lige fod
med kemiske våben’

USA ophæver sanktioner mod Tyrkiet

2291 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Gud velsigner de mennesker, som ønsker at gøre hans
vilje. Alt, hvad de gør, lykkes for dem.

+

(Jesus siger:)

Mine får adlyder min stemme. Jeg kender dem, og de følger
mig.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+10&version=BPH

Johannes 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Farisæerne beskrives som tyve og røvere

[ ... ]

Den gode hyrde ofrer sit liv for fårene

11
Jesus fortsatte: „Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde
vover sit liv for at redde fårene.

12-13
Men en, som er ansat til at vogte får, og altså ikke er
fårenes ejer, han er ligeglad med, hvordan det går med
fårene, for han tænker kun på at hytte sit eget skind.
Når han ser ulven nærme sig, lader han fårene i stikken
og flygter. Så går ulven til angreb og spreder fårene for
alle vinde.

[ ... ]

De jødiske ledere forkaster Jesus som Messias

Mine får adlyder min stemme. Jeg kender dem, og de følger
mig.

[ ... ]

Mange almindelige mennesker kommer til tro på Jesus som Messias

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.12-18&version=BPH

Jakob 1:12-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud frister ingen, men lover evigt liv

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+11&version=BPH

Zakarias 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dom over Israel

[ ... ]

De to hyrder

-

[...]

Ordet for 2019-10-24

Vores mønstersynder (4)

"I skal have det sind over for hinanden, som var i
Kristus Jesus..."
Fil 2,5

Præstationsmennesker (Udretter): Præstationsmennesker elsker
at overvinde udfordringer og at optræde for andre. Når de er
bedst, er de motiverede til at udvikle sig, strække sig
fremad og lære nyt. De inspirerer folk til handling, og de
nyder at stå foran en forsamling. De får energi af at tale
til andre. Uden muligheden for at udvikle sig og stråle
mister de deres motivation.

Præstationsmennesker vil gerne gøre en forskel, og kan
fristes til at leve på det image, de skaber omkring sig selv,
så de ender med at sætte sig selv i centrum. De er tilbøjelige
til at måle succes efter bifald og anerkendelse.

Johannes Døberen sagde om Jesus: "Han skal blive større, jeg
skal blive mindre." (Joh 3,30) Han demonstrerede den slags
overgivelse, som kan være vanskelig for et
præstationsmenneske. Den Simon, der udøvede magi, troede, at
han kunne købe en opsigtvækkende tjeneste som Peters, og
tilbød Peter penge i bytte for evnen til at give andre
Helligånden. (Se ApG 8,18-22) På samme måde kan et uforløst
præstationsmenneske vende noget, der ligner tjeneste for Gud,
til tjeneste for sig selv. For mange af os er den synd, "som
så let omklamrer os", lig med stolthed. (Hebr 12,1)

Mens præstationsmennesker har evnen til at udføre gode ting
og berige andres liv, kan de også blive optaget af deres eget
image og egen succes.

Hvad er der så at gøre?

Paulus siger: "Gør intet af selviskhed og heller ikke af
indbildskhed, men sæt i ydmyghed de andre højere end jer selv.
Tænk ikke hver især på jeres eget, men tænk alle også på de
andres vel. I skal have det sind over for hinanden, som var i
Kristus Jesus ..." (Fil 2,3-5)

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-24

Forstå din himmelske Fader (1)

"De forstod ikke, at han talte til dem om Faderen."
Joh 8,27

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-24
Daily Reading for Thursday October 24, 2019

Reading 1, Romans 6:19-23
Responsorial Psalm, Psalms 1:1-2, 3, 4, 6
Gospel, Luke 12:49-53
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=lvNKrNrRP5M

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+6.19-23&version=BPH

Romerne 6:19-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Synd straffes med døden, men Gud skænker livet, fortsat)

19
Jeg bruger disse menneskelige billeder om slaveri for at
hjælpe jer, da I stadig er svage i troen. Før i tiden var
I behersket af urene tanker og onde handlinger, som førte
til et udsvævende liv. Men nu skal jeres liv være
kendetegnet af rene tanker og gode gerninger.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+1.1-4%2C+6&version=BPH

Salme 1:1-4.6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Velsignelsen ved at gøre Guds vilje

1
Gud velsigner de mennesker, ...

2
... som ønsker at gøre hans vilje, ...

3
... Alt, hvad de gør, lykkes for dem.
(2019-10-23, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

"I knew you before I formed you in your mother's womb. Before
you were born I set you apart and appointed you as my prophet
to the nations."
Jeremiah 1:5

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21862

Organisation advarer FN mod dræberrobotter: ’De bør forbydes på lige fod

Politi vil have ansigtsgenkendelse

-

DR S110 ons 23 okt 19:08:09
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

131 USA ophæver sanktioner mod Tyrkiet
130 Politi skifter teori om 39 lig
129 Formand åbner for Stram Kurs-møde
128 LA mister millioner i tilskud

127 Ny ændring i IS-hastelovgivning
126 Landmand opgiver vejstrid
125 Parkeringsskader uden synder
124 Radio24syv satte barren for højt

123 Kraftigt blæsevejr i weekenden
122 Nu skal dansk honning være dansk
121 Boligejere måtte vente på returskat
120 Endnu en bank indfører minus-renter

119 Ny dom i misbrugssag fra Vejen
118 Vejen Kommune får ret i vejstrid
117 Nye skatteregler udskydes i tre år
116 39 lig fundet i Storbritannien

-

DR S111 ons 23 okt 19:08:09
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

115 Bagland ville af med Ammitzbøll
114 Simon Emil om farvel
177 Chiles præsident undskylder uro
176 Norsk ambulance-drama: To pågrebet

175 Trump krævede undersøgelse om Biden
174 Loud-løfter: Konstruktivt til unge
173 Boris Johnson taber afstemning
172 Aftale om patruljer i Syrien

171 Ammitzbøll-Bille stopper i LA
170 Hækkerup: EU-domstol er aktivistisk
169 Ærgrelse på 24syv over lukning
168 Ny kanal vinder udbud: 24syv lukker

167 Ny sigtelse i sag om spionage
166 Kvinde og barn påkørt af ambulance
165 Tiltalt for hvidvask af millioner
164 Mand stjæler ambulance i Oslo

-

Topdiplomat vidner i Ukraine-sagen: Trump krævede undersøgelse af Biden
23. Okt. 2019 kl. 05:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/topdiplomat-vidner-i-ukraine-sagen-trump-kraevede-undersogelse-af-biden

-

Chiles præsident efter uro: Jeg beklager
23. Okt. 2019 kl. 06:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/chiles-praesident-efter-uro-jeg-beklager

-

DR i Libanon: ’Politikerne stjæler vores fremtid’
23. Okt. 2019 kl. 06:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-i-libanon-politikerne-stjaeler-vores-fremtid

-

DR S131 ons 23 okt 20:57:46
23.oktober dr.dk/nyheder 17:50

USA OPHÆVER SANKTIONER MOD TYRKIET
De økonomiske sanktioner mod Tyrkiet,
som den amerikanske regering indførte
efter Tyrkiets offensiv i det nordlige
Syrien, bliver nu ophævet.

Det siger USA's præsident Donald Trump
på et pressemøde ifølge nyhedsbureauet
Reuters.
Efterfølgende har USA's
finansministerium bekræftet, at
sanktionerne er ophævet.
Ifølge præsident Trump har Tyrkiet
meddelt, at den midlertidige våbenhvile
i det nordlige Syrien vil blive gjort
permanent.
Den amerikanske præsident siger, at
sanktionerne mod Tyrkiet vil blive
løftet "med mindre, der sker noget, som
vi ikke er glade for".

USA ophæver økonomiske sanktioner mod Tyrkiet
23. Okt. 2019 kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-ophaever-oekonomiske-sanktioner-mod-tyrkiet

-

Præsidentvalg skaber kaos og ballade: Bål og brand igen i Bolivias gader
23. Okt. 2019 kl. 18:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/praesidentvalg-skaber-kaos-og-ballade-baal-og-brand-igen-i-bolivias-gader

-

Danskere overlever langvarigt hjertestop: Torbens hjerte stod stille i
to timer
23. Okt. 2019 kl. 20:01
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/danskere-overlever-langvarigt-hjertestop-torbens-hjerte-stod-stille-i-timer

-

Største folkeslag i verden uden egen stat: Derfor hader tyrkerne og
kurderne hinanden
23. Okt. 2019 kl. 20:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stoerste-folkeslag-i-verden-uden-egen-stat-derfor-hader-tyrkerne-og-kurderne-hinanden

-

Endelig er det bevist: Stjerne-kollision har skabt de tunge grundstoffer
23. Okt. 2019 kl. 20:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/endelig-er-det-bevist-stjerne-kollision-har-skabt-de-tunge-grundstoffer

-

Organisation advarer FN mod dræberrobotter: ’De bør forbydes på lige fod
med kemiske våben’
23. Okt. 2019 kl. 21:38
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/organisation-advarer-fn-mod-draeberrobotter-de-boer-forbydes-paa-lige-fod

-

Ekspert: Aftale mellem Tyrkiet og Rusland er et 'fornuftsægteskab'
23. Okt. 2019 kl. 22:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-aftale-mellem-tyrkiet-og-rusland-er-et-fornuftsaegteskab

-

Fortrolige oplysninger: Danmark holdt allierede i uvidenhed i sag om
krigsbrændstof til Syrien
23. Okt. 2019 kl. 22:50
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fortrolige-oplysninger-danmark-holdt-allierede-i-uvidenhed-i-sag-om-krigsbraendstof

-

DR S138 tor 24 okt 08:47:23
24.oktober dr.dk/nyheder 06:53

POLITI VIL HAVE ANSIGTSGENKENDELSE
Det skal i fremtiden være muligt for
politiet at bruge ansigtsgenkendelse,
når de overvåger borgerne via
videokameraer.

I hvert fald hvis det står til
Københavns Politis chefpolitiinspektør,
Jørgen Bergen Skov.

Det fortæller han i et interview med
Berlingske. Han mener, at det vil være
en kæmpe fordel for politiet.

- Hvordan det skal foregå er i første
omgang en politisk drøftelse, men ingen
må være i tvivl om, at det
efterforskningsmæssigt vil være en stor
fordel, siger Jørgen Bergen Skov til
Berlingske.

Københavns Politi vil have adgang til ansigtsgenkendelse
kl. 06:53
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kobenhavns-politi-vil-have-adgang-til-ansigtsgenkendelse

Kommentar:

I tilfælde af terror KAN det redde menneskeliv, så ja (selvom
der OGSÅ er en fare for, at vi skaber et Big-Brother (og måske
ligefrem Antikrist).

En *uvildig* instans (der kontrollerer efterretningstjenesten
PET, FE m. fl. apropos Echelon) vil forhåbentlig kunne sætte
en stopper for dette.

Men her må en af betingelserne så være, at de ansatte lønnes
ligesom folk ved Domstolene (hvor hverken politiet (herunder
også Justitsministeriet) eller politikere kan fyrre dem ved
fx. at "nupse" deres løn), så de IKKE kan afpresses!

Vagthunden skal - med andre ord - føres i *MEGET KORT SNOR*!

(ellers er der fare for, at den vokser sig stor og ender med
at bide ejermanden!)

-

EU’s udenrigschef trækkes ind i sag om jetbrændstof til Syrien
kl. 08:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eus-udenrigschef-traekkes-ind-i-sag-om-jetbraendstof-til-syrien

-

Nu skal Tyrkiet have voksenskældud i Nato
kl. 08:31
https://www.dr.dk/nyheder/indland/nu-skal-tyrkiet-have-voksenskaeldud-i-nato

Kommentar:

Men glem nu ikke Tyrkiets *strategiske* beliggenhed

(med indsejlingen til Sortehavet, ligesom Danmarks *strategiske*
beliggenhed med indsejling til Østersøen, hvor man jo kan
meget nemt kan - med intelligente søminer - skabe en
flaskehals, så russerne hverken kan komme ind og ud!)

Og det er jo SELVFØLGELIG dét, præstationsmennesket Erdogan
spiller på.

Som min gode ven Abel plejer at sige:
Jamen, dét er jo *sygeligt*!

Omvendt kan man så sige, at ...

HVIS Tyrkiet blev smidt ud af NATO, da KUNNE Israel blive
medlem, fordi det først og fremmest er Tyrkiet, der (pga.
anti-semitiske fordomme) lægger hindringer i vejen. Israel er
jo et *demokrati*!

Og ...

Kan man ikke bare - i tilfælde af krig - dumpe søminer ved
indsejlingen til Sortehavet (så HVERKEN Gud, kongen eller
Fanden kan komme forbi)? ... :-)

Med andre ord:

SKAL vi absolut findes os i at blive *afpresset* af Tyrkiet
- eller rettere sagt: den narcissistisk forstyrrede
personlighed ved roret - morgen, middag og aften, som om
vi var hans fjender (fremfor en allieret ven)?

-

Hovedstød kan give demens: Forbund udsætter regelændringer i fodbold
kl. 08:45
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/hovedstoed-kan-give-demens-forbund-udsaetter-regelaendringer-i-fodbold

Ny undersøgelse viser: Hovedstød kan give demens
kl. 10:07
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/ny-undersoegelse-viser-hovedstoed-kan-give-demens

Kommentar:

Tillad mig at foreslå, at vi forbyder fodbold ... :-)

Tyrkiet vil ikke genoptage offensiv mod kurdere i Syrien
23. okt. 2019, 05:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-23-tyrkiet-vil-ikke-genoptage-offensiv-mod-kurdere-i-syrien

-

Putin og Erdogan indgår aftale om at fjerne kurdere - får 150 timer til
at komme væk
23. okt. 2019, 14:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-23-putin-og-erdogan-indgaar-aftale-om-at-fjerne-kurdere-faar-150-timer-til-at-komme

-

Statsministeren åbner for at sende europæiske soldater til Syrien
23. okt. 2019, 17:01
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-10-23-statsministeren-aabner-for-at-sende-europaeiske-soldater-til-syrien

-

LA-formand uforstående over for Ammitzbølls exit: - Jeg kan slet ikke få
det til at hænge sammen
23. okt. 2019, 17:44
Opd. 23. okt. 2019, 19:54
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-10-23-la-formand-uforstaaende-over-for-ammitzboells-exit-jeg-kan-slet-ikke-faa-det-ti-0

Subject: Re: Præst: Tabet af et barn kan ikke trøstes bort.
Svar:
Det er dødsens farligt at falde i den levende Guds hænder!
Mit råd er derfor altid: Hold dig fra at spotte Gud!
*Respekér* Han ejendom (Kirken°) -
Re: 2019 uge 41 (news samlet)
Date: Wed, 23 Oct 2019 09:18:28 +0200, GMT 07:18
21868 news:5daffed3$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7HjjNNV_zhI/fdCaBGBuAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8q4ETl2aRlY/2HS-wl05AAAJ

Manden tror, at han kan stikke af fra regningen!

-

Verdensberømt rapper til Danmark
24. okt. 2019, 10:14 ...
Sådan kommer en dag på Radio Loud til se ud
24. okt. 2019, 10:13 ...

-

104 SVT Text Onsdag 23 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Påkörda Oslobarn lindrigt skadade..130

* Turkiet: Inte läge för ny offensiv 131
Putin och Erdogan Syrien-eniga.....132

* Chile: Ursäkt för social svårighet 133

Boris Johnsons tidsplan fälld......134

* Notiser: Olycka med migrantbåt.....148

-

104 SVT Text Torsdag 24 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 24 Nyhetsrullen 188

Regeringsbildning går till Gantz...130

39 döda låg i lastbil i England....131
Johnson: Jaga människosmugglare....132

* Ingen koalition för Trudeau........133

Påkörda Oslobarn lindrigt skadade..134

* Trump häver sanktioner mot Turkiet 135
Turkiet: Inte läge för ny offensiv 136

Nyzeeländare röstar om dödshjälp...137

-

104 SVT Text Torsdag 24 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Uppgift: Döda i lastbil frös ihjäl 130
Johnson: Jaga människosmugglare....131

* En död i översvämningar i Spanien..132
* Sydafrikansk partiledare hoppar av 133

Regeringsbildning går till Gantz...134
Ingen koalition för Trudeau........135

Trump häver sanktioner mot Turkiet 136
Nyzeeländare röstar om dödshjälp...137

-

NRK:
22. oktober 2019 kl. 11:13 - 23. oktober 2019 kl. 09:01, error

23. oktober 2019 kl. 10:09 - 23. oktober 2019 kl. 22:21, error

24. oktober 2019 kl. 03:15 - 24. oktober 2019 kl. 08:19, error

24. oktober 2019 kl. 10:16

-

Netanyahu opgiver regering – nu er det Gantz’ tur
Af Anders Hjorth Vindum 23. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/netanyahu-opgiver-regering-nu-er-det-gantz-tur

Det, som kan skabe et gennembrud i regeringsforhandlingerne,
er rigsadvokatens beslutning om at retsforfølge Netanyahu
eller ej

-

Macho-lederen bruger kroppen og naturen som midler til at forføre
befolkningen
22. oktober 2019, kl. 15:30, opdateret 23. oktober, kl. 15:45
Af Jesper Ravnborg
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kroppen-og-naturen-er-afgorende-midler-macho-lederen

Nordkoreansk og russisk propaganda portrætterer Kim Jong-un
og Vladimir Putin som stærke maskuline ledere på heste i
barske naturomgivelser. Billederne bidrager til at legitimere
deres magt i hjemlandet, mener ekspert

-

FN: Iran henrettede syv mindreårige lovovertrædere i 2018
24. oktober 2019, kl. 6:32
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/fn-iran-henrettede-syv-mindrearige-lovovertraedere-i-2018

-

UN expert: Iran continues to execute children, has 90 on death row

Javaid Rehman says 7 minors were put to death last year and
two so far this year even though human rights law prohibits
death penalty for anyone under age 18

By Edith M. Lederer Today, 4:19 am
https://www.timesofisrael.com/un-expert-iran-continues-to-execute-children-has-90-on-death-row/

-

Coming up news (from the tanke- and kontrol-politiet, inside
Antichrist):

Kloken er nu CET 10:12, og De er anholdt for at ha' tænkt
en ulovlig tanke: En *uvildig* instans!

:-)

USA's vicepræsident går mod Kina: Vi støtter demonstranterne i Hongkong

Uganda sigter 16 LGBT-aktivister efter omstridt paragraf

2290 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jesus [siger]: „Jeg er opstandelsen og livet. De, der
tror på mig, skal leve, selv om de dør;

26
og de, der lever i troen på mig, skal aldrig i evighed dø.
Tror du på det, ...?”

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+11&version=BPH

Johannes 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus opvækker Lazarus fra de døde

Jesus fortsatte: „Jeg er opstandelsen og livet. De, der
tror på mig, skal leve, selv om de dør;

26
og de, der lever i troen på mig, skal aldrig i evighed dø.
Tror du på det, Marta?”

[ ... ]

Ypperstepræsterne beslutter at slå Jesus ihjel

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.19-27&version=BPH

Jakob 1:19-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lyt, tag imod Guds ord og lev det ud i hverdagen

Høre og gøre

Ved en gammel og rådden træbro over en dyb kløft hænger et
advarselsskilt, hvor der står: adgang forbudt. Der står også
en mand ved broen og siger, at det er forbudt at gå ud på
broen, fordi der er stor risiko for, at du braser igennem,
falder ned og slår dig ihjel. Det gavner ikke at høre, hvis
du alligevel går ud på broen. Det gavner ikke at vide, hvis
ikke man retter sig efter det, man ved.

Præcis sådan er det med Guds ord. Det er virkelig vigtigt
at høre Guds ord. Men det er lige så vigtigt at gøre efter
det. Det gavner ikke at høre og læse det eller kunne hele
Bibelen udenad, hvis ikke du retter dig efter det.

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+12&version=BPH

Zakarias 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud vil tilintetgøre Jerusalems fjender

[ ... ]

Folket omvender sig

10
Til den tid vil jeg udgyde nådens og bønnens ånd over
Davids kongelige slægt og Jerusalems indbyggere, ...

Kommentar:

Dette minder utrolig meget om Helligåndens udgydelse på
Pinsedag (og fremefter for den enkelte troende).

-

[...]

Ordet for 2019-10-25

Vores mønstersynder (5)

"Jeg er hård ved min krop og tvinger den til at lystre ..."
1.Kor 9,27

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-25

Forstå din himmelske Far (2)

"Som en far er barmhjertig mod sine børn, er Herren
barmhjertig mod dem, der frygter ham."
Sl 103,13

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-25
Daily Reading for Friday October 25, 2019

Reading 1, Romans 7:18-25
Responsorial Psalm, Psalms 119:66, 68, 76, 77, 93, 94
Gospel, Luke 12:54-59
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=le2rlDwPt2U
(2019-10-24, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

Do not waste time arguing over godless ideas and old wives'
tales. Instead, train yourself to be godly.
1 Timothy 4:7

(2019-10-25, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

In the same way, the good deeds of some people are obvious.
And the good deeds done in secret will someday come to light.
1 Timothy 5:25

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]

USA's vicepræsident går mod Kina: Vi støtter demonstranterne i Hongkong

Uganda sigter 16 LGBT-aktivister efter omstridt paragraf

Danmark sender militært bidrag til FN-mission i Mali
kl. 10:33
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-sender-militaert-bidrag-til-fn-mission-i-mali

-

Ekspert: EU mangler muskler til at bekæmpe sanktionsbrud
Af Mathias Friis, Astrid Fischer, Line Gertsen og Morten Frandsen
kl. 19.43
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-eu-mangler-muskler-til-bekaempe-sanktionsbrud

Sag om brændstof til Syrien viser behov for indsatsgruppe i
EU, vurderer sanktionsekspert.

-

DR S160 fre 25 okt 08:48:37
24.oktober dr.dk/nyheder 22:01

UGANDA SIGTER 16 LGBT-AKTIVISTER
16 LGBT-aktivister i Uganda er blevet
sigtet for at have dyrket sex med
personer af samme køn.

Det oplyser ugandisk politi og
aktivister torsdag.

Den paragraf, de 16 homoseksuelle mænd
er sigtet efter, kan i værste fald give
fængsel på livstid.

Mændene er i alderen 22 til 35 år. De
blev anholdt sent mandag aften på et
kontor tilhørende en ngo, de alle
arbejder for. Organisationen hedder
Let's Walk Uganda og arbejder for
seksuel sundhed.

Uganda sigter 16 LGBT-aktivister efter omstridt paragraf
24. Okt. 2019 kl. 22:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/uganda-sigter-16-lgbt-aktivister-efter-omstridt-paragraf

Kommentar:

Jesus! Vi takker Dig for, at vi bor i et land med
Forsamlingsfrihed, Ytringsfrihed og Religionsfrihed og til at
vi alle er lige for loven og derfor IKKE bliver forfulgt pga.
fx. seksuel orientering! ... :-)

Jesus! Vi takker Dig også for, at Du ... (input memory from) ...

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

=== citat start ===

Fredag 25. oktober [2019]

[...]

Jesus! Vi takker Dig også for, at Du gennem Dit Ord vejleder
os, så vi IKKE falder ned i Afgrunden (Fortabelsen)!

Herre! Hjælp os til at følge Dig (fremfor os selv og vores
egne (seksuelle) lyster, der jo ikke altid er lige sunde.
Jeg fx. så i går i bussen en attraktiv ung indvandrerkvinde
med et lille barn på 3-5 år. Og tænk Jer: Jeg fik lyst til
hende, skønt hun nok har en ægtemand. Så i mit hjerte bedrev
jeg altså *hor*, jævnfør Matt. 5,28)!

Så ...

Jesus! Hjælp os til at følge Dig (fremfor os selv og vores
egne (seksuelle) lyster)!

Amen!

Og tak fordi Du IKKE fordømmer os (pga., at vi har syndige
tilbøjeligheder i vores sind) men blot ønsker, at vi kommer
til Dig og frivilligt giver Dig tilladelse til at *dræbe*
disse "ukrudtsfrø", gerne helst INDEN de har vokset sig STORE
og ækle og spredt nye frø i haven vor (vort sind).

Tak Jesus for det ... :-)

Tak fordi *Du* har sejret over synden (også i vort liv)! ... :-)

Amen?

-

Ministerium afviser at hjælpe danske fanger i Syrien
24. Okt. 2019 kl. 23:47
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ministerium-afviser-hjaelpe-danske-fanger-i-syrien

Kommentar:

Indenfor kristendom taler vi om, at ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+10.21&version=BPH

1 Korinterne 10:21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

I kan ikke på én gang være ét med Herren og ét med de
onde ånder. I kan ikke på én gang deltage i Herrens
nadver og i en ofringsfest til onde ånder.

Og på tilsvarende vis her:

I kan *IKKE* BÅDE være medlem af Familien Danmark (som igen
er medlem af en endnu større familie: Demokratiet i verden),
SAMTIDIG med at I bekæmper os med bål og brand!

Så ...

HVIS du har valgt den FORKERTE side (og dermed *bekæmpet*
demokrati og støttet *dikatur*, hvilket jo er tilfældet mht.
Islamic Stat, skønner jeg), da må du også høste, hvad du har
sået!

Ellers *misbruger* du jo Danmarks godhed (som en art helle
eller skalkeskjul), ikke sandt?

Og ...

Du var jo blevet *advaret*, men det sked du højt og flot på!

Og dét kan vi andre jo IKKE gøre for, vel?

Du gjorde - for mig at se - en pagt med djævelen! I din
*naivitet* kunne du ikke indse dette, måske fordi han lokkede
dig med guld og grønne skove!

Mit råd til dig er derfor:

Quit the bad deal with the devil!

Amen?

-

USA's vicepræsident går mod Kina: Vi støtter demonstranterne i Hongkong
kl. 06:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-vicepraesident-gar-mod-kina-vi-stotter-demonstranterne-i-hongkong

Kommentar:

JA! Må HELE det *ækle DIKTATUR* i Cannibalistan (China) bryde
sammen, så henved 1,3 milliarder kinesere kan - ligesom os
andre - få lov til at NYDE livet i frihed!

Fred være med det kinesiske folk, og ned med det kommunistiske
*dikatur* ... :-)

Amen?

-

Psykisk syge i Danmark dør op til 10 år for tidligt
kl. 06:37
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/psykisk-syge-i-danmark-doer-op-til-10-aar-tidligt

Kommentar:

Det må vi lave om på!

-

Morten og Jens har kørt spritkørsel 400 gange: Sæt promillegrænsen til 0,0
kl. 08:34
https://www.dr.dk/nyheder/indland/morten-og-jens-har-koert-spritkoersel-400-gange-saet-promillegraensen-til-00

Kommentar:

Her er der altså noget virkelig galt, fordi ...

(
I holder os andre, der er *forsvarsløse* overfor denne
trussel, for nar, som om vores liv INTET er værd! ... :-(
)

For mig at se er spritkørsel næsten det samme som at skyde
efter folk. Og det er jo - i så fald - noget, der snerper hen
af mandsdrab! Og så BØR det straffes derefter!

Mit forslag er derfor:

Ligesom man i Sverige sender narkomaner ud i ødemarken på
TVUNGEN afværring, så må disse spritbilister TVINGES på
afvænning, ALLERDE efter nogle få gange (fremfor først efter
400 gange)!

-

Britta Nielsen har meldt sig syg: Retsmøde udskudt
kl. 09:29
https://www.dr.dk/nyheder/indland/britta-nielsen-har-meldt-sig-syg-retsmoede-udskudt

Kommentar:

Et udsagn:

Mig osse stikke af fra regningen!

-

Dennis har kæmpet med depression og bulimi: 'En lille brik falder på
plads inde i mig, hver gang jeg taler om det'
kl. 10:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dennis-har-kaempet-med-depression-og-bulimi-en-lille-brik-falder-paa-plads-inde-i

Kommentar:

Psykoterapi

(
At få *kontakt* med de centre i hjernen, der af
en-eller-anden grund tilsyneladende IKKE selv kan finde vejen
ud af den "labyrint", man/den har *forvildet* sig ind i.
)

Prøv derfor - om mulig - at sætte ord på tingene/følelserne,
OGSÅ selvom det gør ondt, fordi ...

Så kan du faktisk - eller din terapeut - *guide* en ud af
"labyrinten".

Der er nemlig som oftest ALTID en udvej. Selve urmenneskets
psyke er skabt til at løse problemer (så det kan overleve).
Og det er de resourcer, der skal aktives, skønner jeg.

-

DR S168 fre 25 okt 11:33:05
25.oktober dr.dk/nyheder 11:30

REDDERE RISIKERER TÆSK OG TRUSLER
Ansatte på hovedstadens ambulancer
risikerer tæsk og trusler. Siden 1.
januar 2018 er der hos Hovedstadens
Beredskab anmeldt 49 sager om vold,
forsøg på vold eller trusler imod de
ansatte på ambulancerne.

Dertil kommer sager mod ansatte i
Falck, der også står for en del af
ambulancekørslen.

- Det er et problem, der slet ikke
burde eksistere. I udlandet har
kampagner haft en god effekt, når man
fortæller, at det her ikke er okay. Når
vi kommer ud for at passe på jer, skal
I også passe på os, siger Martin
Betzer, der er kvalitets- og
udviklingschef i Falck Ambulance.

Kommentar:

Pga. den samfundsnyttige opgave BØR straffen sættes op, så
man slet ikke tør true disse ansatte af frygt for
repressalier!

På tilsvarende vis mht. politiet og brandvæsenet, fordi ...

Det skal IKKE lykkes Jer at ødelægge vores ellers så gode
samfund!

Amen?

Støttepartier opfordrer til at hente danske børn hjem fra Syrien
25. okt. 2019, 09:15
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-25-stottepartier-opfordrer-til-at-hente-danske-born-hjem-fra-syrien

Kommentar:

Jeg gentager gerne:

[...]

Vi Danskere har IKKE ansvaret for at løse alle menneskers
problemer i denne verden. De må også *selv* ta' et ansvar!

Og vi har heller ej forsørgeransvaret for dine børn! Det kan
jo ellers få hvem-som-helst (der i forvejen føler sig krænket)
til at begå terror, når man ved, at die dummen Dänen vil ta'
sig af ens afkom (som man jo FORTSAT elsker og derfor ønsker
det bedste for i denne verden)!

Vær nu IKKE en blåøjet tåbe, Danmark:

Du har IKKE forsørgeransvaret for alle kriminelles afkom på
denne jordklode!

Medlemskabet af Danmark OPHØRER, når/hvis man begår
*landsforræderi*, hvilket man har gjort, når man melder sig
under Islamic Stats fane, skønner jeg!

Sorry, men ...

Vi har således IKKE pligt til at redde dig (og dine) ud af
suppedasen, du er havnet i, apropos ...

> [...]
> falder ned og slår dig ihjel. Det gavner ikke at høre, hvis
> du alligevel går ud på broen. Det gavner ikke at vide, hvis

Det er helt og holdent *selvforskyldt*!

Hmm ...

[...]

Og Gud, som jo *elsker* dig på trods af din synd (fordi Han
har skabt dig), vil kanske ta' imod dig!

Men betingelsen må absolut være - skønner jeg - at du
*omvender* dig!

Amen?

-

16 personer dømt til døden for at brænde 19-årig kvinde levende
25. okt. 2019, 10:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-25-16-personer-doemt-til-doeden-for-at-braende-19-aarig-kvinde-levende

En ung kvinde blev dræbt, efter hun fortalte offentligheden
om et seksuelt overgreb.

16 gerningsmænd, der stod anklaget for at være en del af
større konspiration om at myrde en ung kvinde, er nu blevet
dømt til døden – blandt dem magtfulde lokalpolitikere og
flere af den dræbtes klassekammerater, skriver BBC.

De dømte har anket dommen.

... bangladeshiske ...

-

Syv år gammel bro skal rives ned: - Det er en særdeles kedelig situation
25. okt. 2019, 11:21 ...
Nordea skal spare op mod seks milliarder - det vil koste job
25. okt. 2019, 11:35 ...

-

104 SVT Text Fredag 25 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Evakuering vid Kalifornienbrand....130
* "Syrier tvingas till konfliktzon"..131
* Nya protester i Irak...............132

* Sittande president vann i Botswana 133
* Morales motståndare protesterar....134
* Bill Gates åter världens rikaste...135

Vita huset: Säg upp tidningar......136

Johnson vill ha nyval 12 december..137
EU-bas: Kan bli längre brexitfrist 138

Flera döda under oväder i Europa...139

-

131 SVT Text Fredag 25 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

"Syrier tvingas till konfliktzon"

Turkiet har under flera månader tving-
at syriska flyktingar tillbaka över
gränsen in i konfliktområden, skriver
Amnesty International i en ny rapport.

Enligt Amnestys utredare Anna Shea
har människor blvit lurade eller
tvingade att återvända in i zonen.
Amnesty uppskattar att det handlar
om hundratals personer.

Turkiska myndigheter säger att 315 000
människor frivilligt har återvänt till
Syrien. Enligt internationell rätt är
det inte tillåtet att skicka tillbaka
människor till områden där det finns
risk för att de utsätts för fara.

-

132 SVT Text Fredag 25 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

Nya protester i Irak

Regeringskritiska protester har åter
brutit ut i Irak. Säkerhetsstyrkor har
mött demonstranterna med vattenkanoner
och det förekommer uppgifter om att
tårgas har använts.

Tidigare i oktober utbröt protester
i Irak. Skarp kritik har riktats mot
polis och säkerhetsstyrkor i en
FN-rapport som konstaterar att mer
våld än vad som var nödvändigt
användes mot demonstranterna.

Totalt dödades 157 människor varav 111
i Bagdad. Protesterna utlöstes av all-
mänt missnöje med korruption, arbets-
löshet och undermålig social standard.

-

NRK:
24. oktober 2019 kl. 10:16 - 25. oktober 2019 kl. 10:04, error

25. oktober 2019 kl. 11:24

-

Medskyldig i terror mod palæstinensisk familie var medlem af terrorgruppe
Af Anders Hjorth Vindum 24. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/medskyldig-i-terror-mod-palaestinensisk-familie-er-med-i-terrorgruppe

En af bagmændende bag det forfærdelige terrorangreb i Duma i
2015 er fundet skyldig i medlemskab af jødisk terrororgruppe

-

Computer løser et ”uløseligt” regnestykke
25. oktober 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 10:12
https://www.kristeligt-dagblad.dk/bagsiden/computer-loeser-et-uloeseligt-regnestykke

For første gang er det lykkedes forskere at få en
kvantecomputer til at lave et regnestykke, som ingen
almindelig computer vil kunne udregne.

Det konkluderer et spritnyt studie udgivet i Nature, skriver
Videnskab.dk. Det er forskere fra Google, der har udviklet og
testet en kvantecomputer, som arbejder med 53 kvantebits.

Den lavede regnestykket på 3,5 minutter. En almindelig
computer med de bedste algoritmer ville være cirka 10.000 år
om at løse samme regnestykke.

Otte russiske soldater dræbt af kollega på kaserne

Don’t be surprised, Donald Trump will recognize a sovereign Kurdish state

2289 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

Tro på Lyset, mens I har Lyset, så I kan blive Lysets
børn.

+

(Paulus skriver:)

Så er der da nu ingen fordømmelse for dem, der tilhører
Jesus Kristus.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+12&version=BPH

Johannes 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Maria salver Jesu fødder

[ ... ]

Reaktionen på Lazarus’ opvækkelse

[ ... ]

Jesus rider ind i Jerusalem som jødernes konge

[ ... ]

Tro på Lyset, mens I har Lyset

Tro på Lyset, mens I har Lyset, så I kan blive Lysets
børn.”

[ ... ]

Mange tager afstand fra Jesus, men en del tror på ham

[ ... ]

Dommen over dem, som forkaster Jesus

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+2.1-7&version=BPH

Jakob 2:1-7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vurder ikke folk efter deres status

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+25.1-13&version=BPH

Ordsprogene 25:1-1,3 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Flere af Salomons ordsprog

-

[...]

Ordet for 2019-10-26

Vores mønstersynder (6)

"Jeg har gennemtænkt mine veje, og jeg vil rette mine
skridt efter dine formaninger."
Sl 119,59

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-26

Din forvalterrolle slutter ikke ved graven

"En god mand efterlader sine børnebørn arv ..."
Ordsp 13,22

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-26
Daily Reading for Saturday October 26, 2019

Reading 1, Romans 8:1-11
Responsorial Psalm, Psalms 24:1-2, 3-4, 5-6
Gospel, Luke 13:1-9
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=OpQnaGlXiFw

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+8.1-11&version=BPH

Romerne 8:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nyt liv ved Guds Ånds kraft

1

Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]

Otte russiske soldater dræbt af kollega på kaserne

Don’t be surprised, Donald Trump will recognize a sovereign Kurdish state

DR S170 fre 25 okt 20:12:44
25.oktober dr.dk/nyheder 12:10

SPRITDØMTE BØR FÅ BEHANDLINGSTILBUD
Alle spritbilister bør systematisk få
et tilbud om behandling, når de bliver
taget eller dømt for spirituskørsel.
Det mener flere eksperter, som DR
Nyheder har talt med.

- Man skylder dem og resten af
samfundet at kigge på årsagerne til
deres adfærd. Hvis de har et
ukontrollabelt overforbrug eller en
afhængighed, så er det jo det, man skal
tage fat i, lyder det fra Peter Konow,
direktør i interesseorganisationen,
Alkohol & Samfund.

Hans reaktion kommer på tal, der viser,
at næsten 4.000 bilister siden 2009 er
blevet sigtet tre gange eller flere for
spiritus- og promillekørsel.

Eksperter: Spritbilister skal tilbydes behandling
25. Okt. 2019 kl. 12:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-spritbilister-skal-tilbydes-behandling

-

DR S175 fre 25 okt 20:12:11
25.oktober dr.dk/nyheder 15:01

OTTE RUSSISKE SOLDATER DRÆBT
Et nervøst sammenbrud fik fredag en
russisk værnepligtig til at åbne ild og
dræbe otte andre soldater på en russisk
militærbase.

Det siger det russiske
forsvarsministerium i en
pressemeddelse, ifølge det russiske
nyhedsbureau Interfax. Manden er
tilbageholdt af myndighederne.

To andre soldater, der er hårdt sårede,
er sendt til behandling på et
militærhospital. Ifølge myndighederne
er de ikke i livsfare.

Skyderiet fandt sted ved en militærbase
nær byen Gorny, cirka 150 kilometer
nord fra grænsen til Mongoliet.

Otte russiske soldater dræbt af kollega på kaserne
25. Okt. 2019 kl. 15:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/otte-russiske-soldater-draebt-af-kollega-paa-kaserne

Subject: USA's vicepræsident går mod Kina:
Date: Fri, 25 Oct 2019 12:25:23 +0200, GMT 10:25
21870 news:5db2cda5$0$695$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/gwzTb4RmjJQ/myyynlDAEAAJ

> [...]

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+12&version=BPH

Zakarias 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

4
Men da vil jeg gøre alle fjendens heste panikslagne og
rytterne vanvittige.

?

-

Klogere end vi troede: Nyt fund viser, at neandertalerne kunne
fremstille lim
25. Okt. 2019 kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/klogere-end-vi-troede-nyt-fund-viser-neandertalerne-kunne-fremstille-lim

Værnepligtig russer skyder og dræber otte andre soldater
25. okt. 2019, 14:34
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-25-vaernepligtig-russer-skyder-og-draeber-otte-andre-soldater

-

Irakiske demonstranter sætter ild til regeringskontorer - 23 er dræbt
25. okt. 2019, 17:06 Opd. 25. okt. 2019, 20:16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-25-irakiske-demonstranter-saetter-ild-til-regeringskontorer-23-er-draebt

-

Bjørn angriber domptør få meter fra skræmt publikum
25. okt. 2019, 22:46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-25-bjoern-angriber-domptoer-faa-meter-fra-skraemt-publikum

Russisk politi har nu åbnet efterforskning af sikkerheden
under cirkusforestillinger.

-

En million gik på gaden i rekordstor demonstration i Chile
26. okt. 2019, 03:06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-26-en-million-gik-pa-gaden-i-rekordstor-demonstration-i-chile

-

104 SVT Text Lördag 26 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 24 Nyhetsrullen 188

Hela Mueller-rapporten ska släppas 130
Rysk soldat sköt ihjäl åtta........131
Etiopien: 67 döda i protester......132

Boris Johnson: "Skärp dig, Corbyn" 133
Slutklättrat på australisk klippa..134
108 befriade från religiöst center 135

Norge minns sovjetisk befrielse....136
Flera gripna efter lastbilstragedi 137
Flera teknikfel bakom Boeingkrasch 138

* Demonstranter anföll högkvarter....139
Bill Gates åter världens rikaste...140

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 26 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 24 Nyhetsrullen 188

* Sittande president vann i Botswana 141
"Syrier tvingas till konfliktzon"..142
Delhi: Rekordhöga luftföroreningar 143

Morales motståndare protesterar....144
Evakuering vid Kalifornienbrand....145
* Notiser: USA stoppar Kubaflyg......148

Världen runt
Stenblock hemma efter 200 000 år...149

-

132 SVT Text Lördag 26 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

Etiopien: 67 döda i protester

Minst 67 människor har dödats inom
loppet av två dagar i regionen Oromia
i Etiopien, enligt den lokala polisen.
Av dem var fem poliser, rapporterar
Reuters.

Tretton har dödats av skottskador och
resten av stenkastning. Tidigare
larmade Amnesty International om att
antalet döda i protesterna mot
premiärminister Abiy Ahmed kan öka.

En del av våldet har bestått i att
säkerhetsstyrkor har öppnat eld vid
protester, men allt mer handlar om att
olika grupper drabbar samman, enligt
Amnesty.

-

135 SVT Text Lördag 26 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

108 befriade från religiöst center

Nigeriansk polis har slagit till mot
ännu ett center i landets norra delar
där personer hålls som fångar under
svåra förhållanden i syftet att
reformera dem religiöst.

-Våra män agerade på underrättelse-
uppgifter och räddade 108 fångar från
detta center på torsdagen, säger
Okansanmi Ajayi på polisen i delstaten
Kwara.

De fritagna var mellan 6 och 45 år
gamla. Enligt polisen såg de ut att ha
blivit sjuka och undernärda i ohygie-
nisk miljö. Anläggningens ledare har
gripits, rapporterar TT-AFP.

-

144 SVT Text Lördag 26 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 OKTOBER

Morales motståndare manar till protest

Efter att Evo Morales utropat sig till
segrare i presidentvalet i Bolivia,
uppmanar huvudmotståndaren Carlos Mesa
till protester mot valresultatet.

Mesa uppmanar sina anhängare att
"mobilisera permanent" på gatorna
tills valmyndigheten kommer med ett
nytt besked. Mesa har sedan tidigare
anklagat Morales, som är den sittande
presidenten, för valfusk.

Enligt valmyndigheten i Bolivia får
Morales 47,1 procent av rösterna medan
Mesa får 36,5 procent. Om marginalen
är över tio procentenheter behöver man
inte genomföra någon andra valomgång.

-

148 SVT Text Fredag 25 okt 2019
VÄRLDEN I KORTHET 25 OKTOBER

USA Samtliga flyg från USA till Kuba
med undantag för Havanna stoppas med
start 10 december, meddelar transport-
departementet i USA. Flygstoppet är
ett led i Trump-regeringens försök att
sätta press på Kuba, bl.a. för landets
stöd till Venezuelas president Maduro,
rapporterar Reuters.

-

NRK:
25. oktober 2019 kl. 11:24 - 25. oktober 2019 kl. 22:54, error

26. oktober 2019 kl. 02:47
Microsoft vant milliardkontrakt
https://www.nrk.no/nyheter/1.14757701

Det amerikanske forsvarsdepartementet har inngått en avtale
med Microsoft til en verdi av over 10 milliarder dollar,
eller om lag 92 milliarder norske kroner. Det melder
nyhetsbyrået AP. Forhåndsfavoritten Amazon sier de er
overrasket over valget.

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack

-

26. oktober 2019 kl. 03:34

-

25 år efter fredsaftale er der kold luft mellem Israel og Jordan
Af Anders Hjorth Vindum 25. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/25-aar-efter-fredsaftale-er-der-kold-luft-mellem-israel-og-jordan

I 1994 underskrev Israel og Jordan en fredsaftale. Den gælder
stadig i dag, men forholdet er blevet værre de senere år

-

Don’t be surprised, Donald Trump will recognize a sovereign Kurdish state

I believe that the president has a plan to recognize Kurdish
sovereignty and statehood.

By Mike Evans
October 25, 2019 16:10
https://www.jpost.com/Opinion/Dont-be-surprised-Donald-Trump-will-recognize-a-sovereign-Kurdish-state-605732

Katolske biskopper vil lade gifte mænd blive præster + Heaven-break

File 21.872 ...
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-872
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-872
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-872
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/21-872
Vatican
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-872
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-872

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-872

Other news:

2288 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

34
Derfor giver jeg jer en ny befaling: I skal elske
hinanden. ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+13&version=BPH

Johannes 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus vasker disciplenes fødder

[ ... ]

Jesus forudsiger, at Judas vil forråde ham

[ ... ]

Det nye bud, kærlighedsbudet

Derfor giver jeg jer en ny befaling: I skal elske
hinanden. Som jeg har elsket jer, skal I elske hinanden!

35
Hvis I har kærlighed til hinanden, vil alle kunne se, at
I er mine disciple.”

Jesus forudser, at Peter vil svigte ham

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+2.1-12&version=BPH

Markus 2:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus viser sin magt til at tilgive synder

-

[...]

Ordet for 2019-10-27

Vores mønstersynder (7)

"Frygt ikke, for jeg er med dig ..."
Es 42,10

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-27

Du har grund til at juble højlydt!

"Han sendte sit ord og helbredte dem og reddede deres liv fra
graven."
Sl 107,20

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-27
Daily Reading for Sunday October 27, 2019

Reading 1, Sirach 35:12-14, 16-18
Responsorial Psalm, Psalms 34:2-3, 17-18, 19, 23
Gospel, Luke 18:9-14
Reading 2, Second Timothy 4:6-8, 16-18
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=eTIcf3l3Wcs

=>

Sirach 35:12-14, 16-18

12
for the Lord is a judge who is utterly impartial.

13
He never shows partiality to the detriment of the poor,
he listens to the plea of the injured party.

14
He does not ignore the orphan's supplication, nor the
widow's as she pours out her complaint.

16
Whoever wholeheartedly serves God will be accepted, his
petitions will carry to the clouds.

17
The prayer of the humble pierces the clouds: and until it
does, he is not to be consoled,

18
nor will he desist until the Most High takes notice of
him, acquits the upright and delivers judgement.

Google-auto-translating (to danish):

Sirach 35: 12-14, 16-18

12
for Herren er en dommer, der er fuldstændig upartisk.

13
Han viser aldrig partelighed til skade for de fattige,
han lytter til den skadelidtes anbringende.

14
Han ignorerer ikke den forældreløse anmodning og heller
ikke enken når hun hælder sin klage ud.

16
Den, som helhjertet tjener Gud, vil blive accepteret,
hans andragender vil føre til skyerne.

17
De ydmyge bøn gennemborer skyerne: og indtil det sker,
skal han ikke trøstes,

18
han vil heller ikke afstå, indtil den Højeste lægger
mærke til ham, erhverver de oprigtige og afsiger dom.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+34.2-3%2C17-18%2C19%2C23&version=BPH

34:2-3,17-18,19,23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fordelen ved at adlyde Gud

18
Han hører de retsindiges råb om hjælp,
redder dem ud af deres problemer.
(2019-10-26, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

After all, we brought nothing with us when we came into the
world, and we can't take anything with us when we leave it.
1 Timothy 6:7

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Katolske biskopper vil lade gifte mænd blive præster i Amazonas

-

DR S114 lør 26 okt 06:52:48
26.oktober dr.dk/nyheder 06:52

NASA SENDER ROBOT TIL MÅNEN I 2022
En robot nogenlunde på størrelse med en
golfvogn skal på jagt efter vand på
Månen i 2022.

Det meddeler den amerikanske
rumfartsadministration, Nasa.

Robotten skal lede efter større
forekomster af vand under Månens
overflade.

Det sker, forud for at USA i 2024
sender astronauter til Månen.

Håbet er, at der findes vand i mængder,
så det muligvis kan bruges som
drikkevand for astronauterne. En anden
anvendelsesmulighed er, at det kan
bruges til at lave raketbrændstof.

Nasa sender robot til Månen i 2022 på jagt efter vand
kl. 06:52
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nasa-sender-robot-til-manen-i-2022-pa-jagt-efter-vand

-

DR S117 lør 26 okt 10:44:30
26.oktober dr.dk/nyheder 10:05

EN MILLION GIK PÅ GADEN I CHILE
Der var fredag tæt på en million
demonstranter på gaden i Chiles
hovedstad, Santiago. Det menes, at være
den største demonstration nogensinde i
det sydamerikanske land.

Den seneste uge har været præget af
voldsomme protester mod Chiles
præsident, Sebastian Pinera. Mindst 19
personer er blevet dræbt.

Protesterne begyndte i begyndelsen af
oktober, da studerende demonstrerede
mod en forhøjelse af billetprisen for
at benytte metroen i myldretiden i
Santiago.

En million gik på gaden i rekordstor demonstration i Chile
26. Okt. 2019 kl. 10:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/en-million-gik-pa-gaden-i-rekordstor-demonstration-i-chile

-

Russisk agent løsladt fra amerikansk fængsel: Infiltrerede våbenlobby og
politikere
26. Okt. 2019 kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-agent-losladt-fra-amerikansk-faengsel-infiltrerede-vabenlobby-og-politikere

-

Hemmelig dansk gruppe spionerede mod Østblokken i flere år
26. Okt. 2019 kl. 22:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hemmelig-dansk-gruppe-spionerede-mod-ostblokken-i-flere-ar

-

Katolske biskopper vil lade gifte mænd blive præster i Amazonas
26. Okt. 2019 kl. 22:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/katolske-biskopper-vil-lade-gifte-maend-blive-praester-i-amazonas

Mangel på præster kan få pave Frans til at sige ja til at
gifte mænd kan indtræde i embedet.

En historisk regelændring af udpegelsen af præster i den
katolske kirke kan være på vej efter ny anbefaling.

[ ... ]

Konservative dele af den katolske kirke er imod det anbefalede
tiltag. De frygter, at der med en tilladelse af gifte præster
i hele verden.

[ ... ]

I anbefalingen fra de katolske biskopper lyder det, at
kravet, om at præsterne skal leve i cølibat, ikke kan
diskuteres.

Kommentar:

Selvfølgelig SKAL det diskuteres, fordi ...

Døm nu selv:

HVAD kommer der ud af denne konservative holdning (som
cølibat-kravet jo er)?

Er frugten sund?

Eller ...

Ligger der lig i lasten?

Apropos pædofili og homoseksuel praktisering!

Jesus har ALDRIG budt folk, at de SKAL leve i cølibat (som
minimumskrav), HVIS de vil tjene Ham præster!

Så ...

Drog nu disse *menneskeskabte* krav (der godt nok *foregiver*
at være fromme, men som i realiteten bærer en rådden frugt)!

Paulus skriver:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Kol+2.8%2C+20-23&version=BPH

Kolossensern 2:8, 20-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

8
Pas på, at I ikke bliver fanget ind af forførende
filosofier og indholdsløse ideologier, der ikke er
baseret på Kristus, men på menneskelige traditioner og
religiøse regler.

20
Da I nu ligesom Kristus er løst fra jeres gamle liv og
dermed ikke længere er underlagt denne verdens religiøse
regler, hvorfor så blive ved med at gå op i lovbud som
f.eks:

21
„Det må du ikke bruge”, eller: „Den slags er det forbudt
at spise” eller: „Det må du ikke røre.”

22
Alle de ting, I ikke må røre, er jo bare almindelige ting,
som har en kort levetid og er beregnet til at blive brugt.
En sådan lære med bud og regler bygger på mennesketanker.

23
Det kan lyde vældig fromt, og man kan fristes til at tro,
at den slags ydre religiøsitet, påtaget ydmyghed og
asketiske påbud er udtryk for sand visdom, men i
virkeligheden er de uden værdi og effekt over for
hjertets ondskab.

Og Ordet i Bibelen går FORUD for Jer!

Amen?

Eller mener du i ramme alvor, at din mening går FORUD for
Ordet (skønt du blot er et dødeligt menneske)?

I så fald går mine *alarmklokker* i gang. for så er der jo -
reelt set - tale om SHIRK (altså *afgudsdyrkelse*)!

Amen?

GOSCH hvor det her *forarger* mig dybt (på pædofili-ofrenes
vegne)!

I er kommet bort fra den SUNDE LÆRE, dersom I fastholder
dette krav, skønner jeg!

Og I kan IKKE være det bekendt overfor pædofili-ofrene!

Subject: ADVARSEL til samtlige katolikker, der IKKE har rent
mel i posen -
Re: Kan en "protestant" bli' katolik? -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Fri, 6 Sep 2019 11:32:21 +0200, GMT 09:32
21760 news:5d7227b4$0$695$1472...@news.sunsite.dk
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-760
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-760
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-760
Assurance of salvation (Frelsesvished)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/assurance-of-salvation/21-760
Purgatory (Skærsilden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/purgatory/21-760
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/xeUP-RDIN4w/KDWZYNVMAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/mIu0NnqtAQAJ

Det forargewr mig så dybt, at jeg nok IKKE vil konvertere og
dermed blive katolsl-kristen!

Det er jo et helt FORKERT signal at sende Jer, for HVORFOR
skal *afgudsdyrkelse* nu ligefrem belønnes!

I er jo indirekte MEDSKYLDIGE i pædofili!

I NÆGTER jo at udrydde denne ONDE ukrudtsplante (som pædofili
jo er)!

Og det kan I IKKE være bekendt!

Jeg er så dybt FORARGET, at det nok IKKE kun er mig og min
ånd men OGSÅ Gud Helligånd (der har taget bolig i mit hjerte
og indgået *samvittighedens pagt med mig), der er FORARGET!

Herre! Tak fordi Du kommer de svage til undsætning i al deres
afmagt!

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-10-27, Sunday, CET 06:52, GMT 05:52)
- "Og så skal den afsted (denne meddelelse)"

52
- "med ordre fra mig!"

53
- "Til Vatikanet +"

53
- "verdenspressen."

Nå da da!

Dén var ret alvorlig (denne type irettesættelse, når Herren
bruger massemedierne)...

06:55
- "Har jeg ikke fortalt jer det,"

56
- "at ..."

Memory on from ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+12.3&version=BPH

Lukas 12:3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvad I har sagt i mørket, vil komme frem i lyset, og hvad
I har hvisket bag lukkede døre, vil blive udråbt
offentligt.

CET 07:07
- "Jeg siger jer"

07
- at"

07
- "jeg ikke finder mig i"

07
- "disse voldtægter!"

08
- "De er vederstyggelige gerninger,"

08
- "men I er skyld i,"

08
- "at"

08
- "mennesker,"

08
- "mine hyrder,"

09
- "presses"

09
- "dertil,"

09
- "fordi I pålægger dem"

09
- "urimelige"

09
- "krav"

09
- "om cølibat,"

09
- "hvilket jeg IKKE"

09
- "har påbudt noget"

10
- "menneske!"

11
- "Se derfor"

11
- "at få rettet denne fejl,"

13
- "I har begået,"

12
- "så jeg IKKE skal komme"

12
- "til jer,"

12
- "som en tyv om natten"

07:27
- "og ta'r bort"

27
- "det,"

27
- "I har røvet"

27
- "fra mig!"

27
- "Jeg-er Herren, din Gud!"

Med ordvalgt 'Jeg-er' hentydes der sikkert til den jødiske
(og kristne) Gud JHVH, Jahve(h).

29
- "Når jeg irettesætter"

29
- "nogen,"

29
- "da er det mit ønske,"

30
-"at denne *omvender* sig."

30
- "Jeg-er Herren, din Gud,"

30
- "din befrier"

30
- "fra mørkets magter."

31
- "Jeg frelser,"

31
- "fordi jeg ikke vil,"

31
- "at nogen skal gå fortabt."

31
- "Vil du mig?"

31
- "Vil du tjene mig,"

31
'- "da gør det gode,"

32
- "fremfor det onde!"

(Og måske en anden røst fra Himlen hertil sagde:)

32
- "Dette er Herrens ord!"

33
- "*Velsignet* være den,"

33
- "der adlyder."

33
- "Forbandet være den,"

33
- "der fastholder sin *afgudsdyrkelse*"

34
- "ved at hædre sig selv, fremfor Gud i Himlen!"

-

Danish wintertime (GMT +1)

Katolske biskopper vil lade gifte mænd blive præster i Amazonas
26. okt. 2019, 22:09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-26-katolske-biskopper-vil-lade-gifte-maend-blive-praester-i-amazonas

-

Udsendte Nato-soldater og deres familier chikaneres af opkald fra Rusland
26. okt. 2019, 23:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-26-udsendte-nato-soldater-og-deres-familier-chikaneres-af-opkald-fra-rusland

-

NRK: