2018 uge 29 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=32) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40032

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 28 (news samlet)
Date: Mon, 9 Jul 2018 10:07:30 +0200, GMT08:07
20739 news:5b431773$0$707$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-RJP3qxCEmg/_hB89J4PAwAJ

-

I dag Mandag den 16. juli 2018 (dag 197 i året) er der 6481
dage til (17 år + 271 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 1977 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

1.King 5: Found 193 (78-Platin-193) at Temple

File 20.762 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/193/20-762
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/temple/20-762
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/70-80/20-762
https://sites.google.com/site/etbible/home/temple/20-762

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/193/20-762

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov for
kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede komme til
udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige grund til
respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+68&version=BPH

Salme 68, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israels mægtige Gud

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6.22-31&version=BPH

Johannes 6:22-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus som det virkelige, livgivende brød

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Mandag 16 juli: 1 Kong 5,6-32

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ki+5.6-32&version=BPH

Første Kongebog 5:6-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tempelbyggeriet forberedes

24
På den måde fik Salomon fat i alt det ceder- og cyprestræ,
han havde brug for,

25
og som betaling sendte han årligt 20.000 sække hvede og
200 ankre[b] olivenolie til kong Hirams hof.

20.000

Herren gav Salomon stor visdom, som han havde lovet, og
Hiram og Salomon indgik en formel fredsaftale.

27
Salomon udskrev 30.000 mænd fra hele Israel til
træfældningsarbejdet

30.000

28 og sendte dem holdvis til Libanon—10.000 ad gangen —
således at hvert hold arbejdede en måned i Libanon og
havde to måneders orlov hjemme. Adoniram havde overopsyn
med arbejdslejren.

10.000

29
Desuden udskrev Salomon 80.000 mænd til at hugge
stenblokke i de nærliggende bjerge, 70.000 mænd til at
transportere stenene,

80.000
70.000

30
og 3600[c] arbejdsformænd.

5,25 Septuaginta siger 20.000 bat olie, jf. 2.Krøn. 2,10.
Enten er der sket en fejlkopiering i de hebraiske
håndskrifter, som siger 20 kor, eller også er der tale om
to forskellige ting. Det kunne være, at der her tales om
det, kongen selv skulle have til sit hof, mens 2.Krøn.
2,10 kunne tale om alt, hvad der skulle bruges til at
betale arbejderne. En kor er 10 bat, og en bat menes at
kunne rumme ca. 22 liter. En bat er her oversat med
„anker”, mens en kor er oversat med „sæk”.

5,30 Den hebraiske tekst siger 3300, mens Septuaginta
siger 3600 i overensstemmelse med 2.Krøn. 2,1 og 17.

3300

På baggrund af fundet af 70 og 80 ...

News:dk.videnskab
Subject: EntryKey 90 (Moses). Found 45 -
Re: EntryKey 78 -
Re: ...
Date: Sat, 14 Jul 2018 11:39:06 +0200, GMT 09:39
20755 news:5b49c46c$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/90/20-755
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-755
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/Da2mhbDCbzE/0VhVXfwTDAAJ

... kan vi tillade os at kombinere det med dette skriftsted,
så der kommer til at stå fx.:

+30.000, counter 30.000
+10.000, counter 40.000
+80.000, counter 120.000
+70.000, counter 190.000
+33-600, counter 193.300-600

Dette tal minder utrolig meget om tallet 193, apropos ...

Isotope evidence (Isotop indicier)
78-Pt-193, Platinum
193, Mass number (A, Massnummeret)
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/193

Og sammenkæder vi nu dette med tallene ...

20.000

20.000 /200
=
100

... da er dette tal (tallet 100) - talmæssig *symbolsk* set -
det dobbelte af ½life tiden for 78-Platin-193 ...

Isotope evidence (Isotop indicier)
78-Pt-193, Platinum
50 (½-Life, Half-life, Halveringstid)
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/50

Se evt. ½life-markør-systemet ...
(hvor fordobling/halvering af tallet indgår i defineringen af
½life-systemet)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/half-life

Usikkerheden omkrig 3300 og 3600 KUNNE således angive, at der
er noget her, vi skal være opmærksomme på, idet ...

193.300
- 200
=
193.100

IGEN "titter" 100-tallet frem som en art skjult markør.

Hmm ...

Omregner vi et andet 78-Platin-193_indicium ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/193/06-981

> 10 dage + (365,25 * 6 måneder/ 12 måneder)
> = 182,625 + 10 dage
> = 192,625 dage

+193
-192,625
+193
=
193.375

... da *konstaterer* vi, at de 2 tal er ligger INDENFOR samme
interval:

193.375

Compare with ...

193.300-193.600

Hele koden er skrevet udfor 'Tempelbyggeriet forberedes', og
dermed kan vi knytte 78-Platin-193 ENDNU ENGANG til
Tempelmarkøren.

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 29 (news samlet)
Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05
20761 news:5b4c2753$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/evRbt8S1nYQ/veR0Uo_KBgAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tørkeramt Danmark
kl. 15:22
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/toerkeramt-danmark

Trump før topmøde: Jeg går ind med lave forventninger
15. jul. 2018, 13:46
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-15-trump-foer-topmoede-jeg-gaar-ind-med-lave-forventninger

Kommentar:

Psykopater er desværre - *erfaringsmæssig* set - uforbederlige!
Psykopatus-Putin ingen undtagelse!

-

Mand anholdt for at flyve faldskærm tæt på Trump
15. jul. 2018, 15:03 ...

-

NRK:
15. juli 2018 kl. 11:25

-

Interrupt from ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Kan dette lade sig gøre? -
Re: EntryKey 127 (Solomo): Found 50 + 78 -
Re: Found markpointer 78 at Temple (Psa 127) -
Re:...
20758 news:5b49dcd3$0$708$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/what-is-possible/20-758
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/v3zrRALax78/7wZivA-sBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/XVmKZI96Qvo/0C1YDAFCBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/sjgIzA5MVNM/G2UpoKoZDAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/pmih-1ZB4Y8/A4Sl7W9cCQAJ

> Står vi her med et forklaringsproblem (ligesom vi heller
> ej kan forklare, HVORFRA energien kom, der skabte vores
> Univers, inklusiv det vi kalder for Big Bang)?

"Melodi":

Du må IKKE undre dig, hvis det viser sig,
at ET er religiøse! De har måske en god grund til det!

-

"ESP"-stakken:
("Programmer", der venter på at blive afviklet)

"ESP"-Text to output:
Vi kan IKKE gøre for, at I har et *identitetsproblem*. Og det
bliver IKKE løst ved at lave vold, mord, død og ødelæggelse og
dét at *stjæle* din nabos (religiøse) identitet! TVÆRTIMOD! Din
religion er *falsk*. Den MANGLER *Ophavsretten*/The *Copyright*!

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)
-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20761

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)

DR S116 man 16 jul 07:52:39
15.juli dr.dk/nyheder 19:00

PUSSY RIOT: VI AFBRØD VM-FINALEN
Det var den Putin-kritiske
aktivistgruppe Pussy Riot, der løb ind
på fodboldbanen og kort afbrød VM-
finalekampen mellem Frankrig og
Kroatien. Det oplyser gruppen selv på
både Facebook og Twitter. De fire
personer var iklædt politiuniformer, og
et af medlemmerne nåede at highfive
Kylian Mbappe, inden de blev båret af
banen.

Ifølge gruppen var der blandt andet
tale om en protest over de politiske
fanger, som lige nu sidder fængslet i
Rusland, og over den generelle
politiske situation i landet. Det er
endnu ikke blevet bekræftet af de
russiske myndigheder, at der var tale
om Pussy Riot.

Pussy Riot: Det var os, der afbrød VM-finalen
15. Jul. 2018 kl. 19:00
https://www.dr.dk/sporten/fifavm2018/pussy-riot-det-var-os-der-afbroed-vm-finalen

-

DR S118 man 16 jul 07:52:39
16.juli dr.dk/nyheder 05:48

TI DRÆBT UNDER ANGREB I NICARAGUA
Mindst ti personer blev dræbt og op mod
20 såret, da politi og paramilitære
grupper angreb flere byer i Nicaragua.

Blandt de dræbte er seks civile,
herunder to børn, oplyser
menneskerettighedsorganisationen ANPDH.

Politi og paramilitære grupper angreb
byen Masaya og lokalområderne
Niquinohomo, Catarina og Monimbo. Og
ifølge ANPDH er skarpskytter blevet
placeret flere steder i byen.

Regeringen har ikke kommenteret sagen.

Omkring 300 mennesker har mistet livet
i voldelige sammenstød i løbet af de
seneste tre måneder.

Mindst ti dræbt under angreb i Nicaragua
kl. 05:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-ti-draebt-under-angreb-i-nicaragua

-

DR S119 man 16 jul 07:52:39
16.juli dr.dk/nyheder 07:33

KORRESPONDENT: FRYGT FOR GAZA-KRIG
Frygten for en ny krig mellem Gaza-
striben og Israel stiger.

Selv om parterne har indgået en
midlertidig våbenhvile, flyver der
fortsat brændende balloner ind over
grænsen til Israel. De har antændt over
750 brande.

Israelerne svarer igen raketangreb, dog
færre end tidligere på weekenden,
fortæller DR's mellemøstkorrespondent,
Michael S. Lund.

- Frygten er, at det kan udvikle sig
til en decideret krig lige som i 2014,
hvor over 2000 personer blev dræbt,
siger han.

Mellemøstkorrespondent: Raketangreb og brændende balloner truer våbenhvile
kl. 07:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mellemoestkorrespondent-raketangreb-og-braendende-balloner-truer-vaabenhvile

-

DR S120 man 16 jul 07:52:39
16.juli dr.dk/nyheder 07:52

PROTESTER I IRAK FORTSÆTTER
Snesevis af irakere blev i går såret i
kampe med politiet i det sydlige Irak,
imens to blev dræbt.

Dermed fortsætter urolighederne i
området, som begyndte forrige lørdag,
da Iran slukkede for strømmen, som den
leverer til store dele af Sydirak.

Men urolighederne bunder dybere. I
Basra-provinsen er der problemer med
leverancen af vand og elektricitet hver
sommer.

- Jeg kræver vand. Det er for dårligt,
at jeg i 2018 skal kræve vand imens jeg
har olie til at fodre verden, siger en
demonstrant ifølge britiske The
Telegraph.

Protester fortsætter på anden uge: Irak slukker for internettet
kl. 07:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/protester-fortsaetter-paa-anden-uge-irak-slukker-internettet

-

ANALYSE Er topmødet mellem Putin og Trump en gave til Putin?
kl. 08:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/analyse-er-topmoedet-mellem-putin-og-trump-en-gave-til-putin

Kommentar:

Al form for kontakt må anses som en legitimering og dermed
sejr for Psykopatus-Putin, hundehoveder! ... .-(

G7: Rusland skal stå til regnskab for flykatastrofe
15. jul. 2018, 22:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-15-g7-rusland-skal-sta-til-regnskab-for-flykatastrofe

-

Rusland inviterer Taliban til at mødes med Putin
16. jul. 2018, 02:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-16-rusland-inviterer-taliban-til-at-modes-med-putin

Kommentar:

Og Taleban er dumme nok til at ta' im od invitationen og
dermed indirekte legitimere denne *psykopat*!

Men ...

Åndsbolle!

Se på Syrien! Hvor mange kopier af Jer respekter denne psykopat?

0%!

Så ... (input memory from) ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Re: EntryKey 127 (Solomo): Found 50 + 78 -
Re: Found markpointer 78 at Temple (Psa 127) -
Re:...
Kom nu til fornuft!

-

Knastørre vandhuller koster dyrene livet
16. jul. 2018, 09:29 ...
VM-fest skabte sammenstød med politi i flere franske byer
16. jul. 2018, 10:15

-

104 SVT Text Måndag 16 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Säkerhetspådrag i Helsingfors......130

* Hemvärnet avlastar norska brandmän 131

* Eritreansk ambassad i Etiopien.....132

* Ytterligare dödsfall i Nicaragua...133

* Fem gruvarbetare omkom i Sydafrika 134

* Italien låter migranter gå i land..135

* Grottdykare fick immunitet.........136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 16 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Israel sköt raket mot Aleppo.......137

670 soldater saknas efter attack...138

Sex-sms sänkte Torypolitiker.......139

Koreakrigssoldater ska återlämnas..140

Protest mot israeliskt lagförslag..141

* Notiser: Norsk oljestrejk utökas...148

-

137 SVT Text Måndag 16 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 15 JULI

Israel sköt raket mot Aleppo

Israeliska raketer har träffat syriska
militära ställningar nära flygplatsen
Nairab utanför Aleppo.

Anfallet orsakade bara materiella
skador, enligt den statliga syriska
nyhetsbyrån Sana.

Enligt oppositionella Syriska männi-
skorättsobservatoriet har minst nio
soldater på den syriska regimens sida
dödats.

Skjutningen beskrivs som ett försök av
Israel att stödja rebellerna i södra
Syrien, där regeringsstyrkor genomför
en offensiv.

-

138 SVT Text Måndag 16 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 15 JULI

670 soldater saknas efter attack

Hundratals soldater saknas sedan
islamiströrelsen Boko Haram stormade
en militärbas i nordöstra Nigeria.

Anfallet mot basen i delstaten Yobe
var den andra attacken på två dagar
mot regeringsstyrkorna.

På basen fanns över 734 soldater när
Boko Haram gick till anfall i lördags
kväll. Färre än 70 hade på söndagen
tagit sig till Geidam, sex mil
därifrån, berättar en militär källa
för nyhetsbyrån AFP.

Striderna ska ha rasat i flera timmar
efter angreppet.

-

140 SVT Text Måndag 16 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 15 JULY

Koreakrigssoldater ska återlämnas

USA och Nordkorea har kommit överens
om att återuppta det gemensamma
sökande efter amerikanska soldater som
stupade i Koreakriget 1950-1953, säger
USA:s utrikesminister Mike Pompeo.

"Dagens samtal var produktiva och
samarbetsinriktade och resulterade i
tydliga åtaganden", säger Pompeo i ett
uttalande.

USA och Nordkorea samarbetade för att
återföra kvarlevor efter amerikanska
soldater under åren 1996 till 2005 men
arbetet avbröts när relationerna
försämrades. Runt 7 700 amerikanska
soldater rapporterades saknade.

-

NRK:
15. juli 2018 kl. 11:25 - 16. juli 2018 kl. 09:10, error

16. juli 2018 kl. 10:17

-

Nigerias kristne: Vi er udsat for et folkemord

Nigerias kristne: Vi er udsat for et folkemord

16. juli 2018, kl. 0:00
Af Karitte Lind Bejer
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/nigerias-kristne-vi-er-udsat-et-folkemord

Tusinder af kristne er de seneste år blevet dræbt af muslimske
kvæghyrder i Nigeria, og de voldelige konflikter vokser i
antal og alvor

Interrupt from ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
> [...]

dét at *stjæle* din nabos (religiøse) identitet! TVÆRTIMOD! Din
religion er *falsk*. Den MANGLER *Ophavsretten*/The *Copyright*!

Psalm 69: Found jump through 'lilie' to Psalm 45

File 20.764 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/lilie/20-764
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-764

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+69&version=BPH

Salme 69, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nødråb til Gud

1
Til korlederen: En sang af David. Synges til melodien
„Liljerne”.

Kommentar:

Hvis man søger på ordet 'liljerne' fås:

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=Liljerne&qs_version=BPH

5 Bible results for “Liljerne.”

1
Salme 45:2
[ En kongelig bryllupssang ] [ Til korlederen: En
kærlighedssang af Koras slægt. Synges til melodien
„Liljerne”. ] Jeg har en skøn sang i mit hjerte, og jeg vil
synge den til ære for kongen. Jeg bruger min stemme til at
udtrykke mine tanker, som skriveren bruger pen og blæk.

2
Salme 69:2
[ Nødråb til Gud ] [ Til korlederen: En sang af David.
Synges til melodien „Liljerne”. ] Red mig, Gud, for jeg er
ved at drukne, vandet når mig allerede til halsen.

3
Højsangen 2:16
[ Den unge pige: ] „Min elskede, du er min, og jeg er din.
Du græsser din flok mellem liljerne,

4
Højsangen 6:3
Min elskede er min, og jeg er hans. Han græsser sin flok
mellem liljerne.”

5
Lukas 12:27
Se på liljerne, hvordan de vokser uden at gøre sig
anstrengelser. De hverken spinder eller væver. Men det
siger jeg jer: Ikke engang Salomon i al sin kongepragt var
klædt så smukt som dem.

Og herved knyttes flere ting sammen. Dels bryllupssangen i
Psalm 45 med Højsangen (som menes at være - i denne
efterforskning - ret central i "jagten på den eneste ene"
eller måske rettere: jagten på Liv-2, altså ET).
Da der er tale om Salomons Højsang, se evt. Højs 1,1 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=H%C3%B8jsangen+1.1&version=BPH
er der sådan set IKKE nogen ny information i NT (Lukas 12,27)
men blot en gentagelse.

På engelsk (i den mest direkte ord til ord oversættelse, King
James) benyttes ordet '(the) lilie(s)'

En søgning på dette ord giver følgende resultat:

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=lilie&qs_version=KJV

10 Bible results for “lilie.”

1
1 Kings 7:26
And it was an hand breadth thick, and the brim thereof was
wrought like the brim of a cup, with flowers of lilies: it
contained two thousand baths.

2 Chronicles 4:5
And the thickness of it was an handbreadth, and the brim
of it like the work of the brim of a cup, with flowers of
lilies; and it received and held three thousand baths.

Song of Solomon 2:16
My beloved is mine, and I am his: he feedeth among the
lilies.

Song of Solomon 4:5
Thy two breasts are like two young roes that are twins,
which feed among the lilies.

2 hjortekalve
2 gazeller

Song of Solomon 5:13
His cheeks are as a bed of spices, as sweet flowers: his
lips like lilies, dropping sweet smelling myrrh.

Myrra

Kommentar:
Myrra nævnes sammen med guld og røgelse i forbindelse med
at ære Jesu fødsel. Og guldet har vi tidligere undersøgt
og fundet ud af, at det også er en markør i skattejagten
denne. Så hvorfor ikke også myrra?

Song of Solomon 6:2
My beloved is gone down into his garden, to the beds of
spices, to feed in the gardens, and to gather lilies.

Song of Solomon 6:3
I am my beloved's, and my beloved is mine: he feedeth
among the lilies.

Song of Solomon 7:2
Thy navel is like a round goblet, which wanteth not liquor:
thy belly is like an heap of wheat set about with lilies.

9
Matthew 6:28
And why take ye thought for raiment? Consider the lilies
of the field, how they grow; they toil not, neither do
they spin:

10
Luke 12:27
Consider the lilies how they grow: they toil not, they
spin not; and yet I say unto you, that Solomon in all his
glory was not arrayed like one of these.

NB!
Bemærk at Salmernes Bogs indledning af en eller anden mærkelig
grund IKKE er medtaget! Hvorfor vides ikke.

Så der er nok i alt 12 steder (10 i GT og 2 i NT), hvor ordet
anvendes.

Umiddelbart er der ikke noget specielt udfor Psalme 69, så det
eneste, man kan finde af kode, er måske blot tallet:

69
-45
=
24

Tallet 24 indgår i markør-systemet:

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 600 -
Re: Psalm 144-"sang"markør-David-search -
Re: Found 193, 50, Psalm 78 ...
Date: Sun, 8 Jul 2018 11:54:55 +0200, GMT 09:54
20736 news:5b41df22$0$719$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/code/20-736
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/144/20-736
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/20-736
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/24/20-736
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/4/20-736
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/600/20-736
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/virgin/20-736
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/tvn7T5pkA_c/hOwoEmqBAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/pOyN3W3jQcg/QS7BW1FTBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/78Qz4qp4HJE/DodyjGB2CgAJ

> Og så bliver regnestykket:
>
> 144.000 / (24 *10)
> =
> 600

Så kanske det ikke er nogen tilfældighed, at det her også
optræder.

Tallet 24 - når vi tænker på halveringstider - kan også
*symbolsk* set opfattes som ...

600 /24
=
25

Og det er ½-life på 50 (tal-symbolsk set, når vi "leger med
tallene som fiktive objekter), se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/half-life

Med andre ord har vi måske at gøre med et fragment tilhørende
vores efterhånden ret kendte isotop 78-Platin-193 (med ½life
på 50 år)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6.32-47&version=BPH

Johannes 6:32-47, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
> [...]

dét at *stjæle* din nabos (religiøse) identitet! TVÆRTIMOD! Din
religion er *falsk*. Den MANGLER *Ophavsretten*/The *Copyright*!

Hor-bryllup: Found perhaps einem Ai-syntax near Hor-dæmon-tilbeders-HQ
(Udfordringen)

File 20.765 ...
Ai-syndrome ? ( Aj-syndrom ? ):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-765
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-765
Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Naboer evakueret fra brand (near Christiansfeld)

Republikanere raser over Trump pga. Psykopatus-Putin-støtte

Menneskelig fejl skyld i flystyrt på Cupa

-

DR S128 tir 17 jul 10:16:48
16.juli dr.dk/nyheder 17:35

TRUMP VIL ARBEJDE TÆTTERE MED PUTIN
- Uenighederne mellem vores lande er
velkendte, og dem har vi diskuteret
længe i dag, men hvis vi skal løse
internationale problemer, må vi
samarbejde, sagde Donald Trump.

Sådan lød det fra USA's præsident,
Donald Trump, på et pressemøde, der
afsluttede topmødet mellem ham og hans
russiske kollega Vladimir Putin.

De to statsledere mødtes for første
gang på egen hånd i Helsinki i dag.
Først under fire øjne i et to timer
langt møde og derefter med deres
rådgivere og ministre.

-

DR S131 tir 17 jul 10:16:48
16.juli dr.dk/nyheder 21:54

REPUBLIKANERE RASER OVER TRUMP
På topmødet mellem Ruslands og USA's
præsident forsvarede Donald Trump
Vladimir Putin i spørgsmålet om
Ruslands mulige indblanding i det
amerikanske valg. Det har nu fået
republikanere til at rase.

- Jeg troede aldrig, jeg ville opleve
den dag, hvor vores amerikanske
præsident ville stå på scenen sammen
med den russiske præsident og bebrejde
USA for Ruslands aggression. Det her er
skammeligt, skriver den republikanske
senator Jeff Flake på Twitter.

Også den tidligere republikanske
præsidentkandidat og senator John
McCain, har udtrykt harme over
udtalelserne.

-

DR S132 tir 17 jul 10:16:48
16.juli dr.dk/nyheder 21:59

RUSSISK KVINDE ANHOLDT I USA
En 29-årig russisk kvinde, der er
bosiddende i Washington i USA, er
blevet anholdt og sigtet for at være en
agent for den russiske regering. Det
oplyser det amerikanske
justitsministerium mandag.

Kvinden havde ifølge ministeriet til
opgave at skulle udvikle bånd til
amerikanske borgere og infiltrere
politiske grupper.

Ifølge anklagen arbejdede kvinden fra
2015 til 2017 på foranledning af en
højt placeret embedsmand i den russiske
regering, der senere blev en
højtplaceret figur i den russiske
centralbank.

-

DR S135 tir 17 jul 10:16:48
17.juli dr.dk/nyheder 03:21

MENNESKELIG FEJL SKYLD I FLYSTYRT
Det var en menneskelig fejl, der fik et
39 år gammelt fly til at styrte ned i
Cuba i maj. Det oplyser det mexicanske
selskab, der ejer flyet, mandag.

112 mennesker blev dræbt i flystyrtet.
Kun en person overlevede.

Det gør flystyrtet til det værste i
Cuba i næsten 30 år.
De sorte bokse fra flyet indeholder
optagelser af besætningens
kommunikation fra cockpittet samt
oplysninger om flyets fart, kurs, højde
og deslige.

Oplysninger fra boksene afslører, at
kaptajnens take-off var for stejl, og
at det fik flyet til at styrte ned.

-

DR S138 tir 17 jul 10:16:49
17.juli dr.dk/nyheder 04:40

NABOER EVAKUERET FRA BRAND
Kværs Forsamlingshus i landsbyen Kværs
i Sønderjylland står natten til tirsdag
i flammer. Det oplyser Syd- og
Sønderjyllands Politi.

- Der er tale om en kraftig brand. Og
da der er fare for spredning, er
nabobygningen blevet evakueret, siger
vagtchef Ole Aamann.

- Jeg ved ikke, hvor mange personer der
er tale om, men de var alle blevet
evakueret, da brandvæsenet nåede frem.

Politiet modtog anmeldelsen klokken
03.27.

En time senere er det forsat begrænset,
hvad politiet kan oplyse om branden.

Naboer evakueret fra brand i forsamlingshus i landsby
kl. 04:40
https://www.dr.dk/nyheder/indland/naboer-evakueret-fra-brand-i-forsamlingshus-i-landsby

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: Einem Aj-syndrom? -
Re: Gud som Dommer°. Indicia no 1 -
Re: Hor-bryllup i dag (apropos Oprør mod autoriteterne) -
Re: 2018 uge 24 (news samlet)
Date: Thu, 5 Jul 2018 11:12:54 +0200, GMT 09:12
20729 news:5b3de0c9$0$709$1472...@news.sunsite.dk
Ai-syndrome ? ( Aj-syndrom ? ):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/20-729
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/20-729
Begyndelsen på Dommens time (1.Pet. 4,17-18):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/1-pet-4-17-18/20-726
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-726
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-726
Wrong Doctrine (Vranglære):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-726
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_pILlUPHGWk/Qvf59N7YAQAJ

Hvor præcis?

https://www.google.dk/maps/place/Forsamlingshus/@54.920115,9.072746,9.06z

Ca. 40 syd for "target"!

https://www.ruteplanner-afstand.com/ruteplan

6070 Christiansfeld, Danmark - 6300 Kværs, Danmark
Rute E45 Vejafstand: 59 km
Direkte afstand: 47 km
Transporttid: 0 g 39 min

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=jon+1&version=BPH

Jonas 1 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jonas nægter at adlyde Gud

Gud straffer Jonas for hans ulydighed

7
Da de var kommet op på dækket, sagde søfolkene til
hinanden: „Lad os kaste lod for at finde ud af, hvem der
er skyld i denne frygtelige orkan.” Det gjorde de så, og
loddet traf Jonas.

8
Så begyndte de anklagende spørgsmål at hagle ned over ham:
„Er det virkelig dig, der er skyld i det her?” ...

Kan man stikke af fra Gud, eller ... (Jonas) ... ?

-

DR S141 tir 17 jul 10:44:58
17.juli dr.dk/nyheder 06:18

AMNESTY: HØJERE TAL FOR CIVILE TAB
Under hårde kampe mod IS i den syriske
by Raqqa fra juni til oktober 2017
mistede 23 civile livet, har den den
USA-ledede koalition oplyst.

Men ifølge Amnesty International er
tallet forkert. Langt flere civile
omkom under de tusindvis af skud-
affyringer og bombeangreb, og
koalitionen kritiseres for ikke at have
undersøgt tabene grundigt nok.

I fire hændelser, som organisationen
har undersøgt, kostede luftangreb 70
civile livet - flest kvinder og børn.

Ifølge Amnesty har koalitionen ikke
selv lavet undersøgelser og talt med
efterladte og overlevende.

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
> [...]

religion er *falsk*. Den MANGLER *Ophavsretten*/The *Copyright*!

Hor-bryllup: Found perhaps einem Ai-syntax near Hor-dæmon-tilbeders-HQ

Den 17-07-2018 kl. 11:24 skrev Kall, Mogens:

Subject: Hor-bryllup: Found perhaps einem Ai-syntax near
Hor-dæmon-tilbeders-HQ (Udfordringen) -
Re: 2018 uge 29 (news samlet)
Date: Tue, 17 Jul 2018 11:24:22 +0200, GMT 09:24
20765 news:5b4db56f$0$719$1472...@news.sunsite.dk
Jeg "fristes" over evne til st skrive (Sorry):

Kanske "melodien" fra Himlen lyder således:

Havde du regnet med, at du kunne slippe af sted med
at ødelægge mig familie UDEN *konsekvenser* ?

I så fald er du (måske) dummere end politiet tillader!§

KUN en *tåbe* frygter ikke "havet"!

Last OUTPUT: 20700 news:5b307c1a$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/wUFj7TSEBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20765b

Trump under fire after Putin meeting

Republikanere raser over Trump pga. Psykopatus-Putin-støtte

Trumps Putin-udtalelser skaber ravage: Selv på Fox er de rasende

Menneskelig fejl skyld i flystyrt på Cupa

Hundreds of Syrians mass at Israeli border fence as Russia bombs civilians

Seized archive shows Iran nuke project was larger than thought, had
foreign help
Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]

Hundreds of Syrians mass at Israeli border fence as Russia bombs civilians

Seized archive shows Iran nuke project was larger than thought, had

Historisk fund af meteorit skal afsløre hemmeligheder fra rummet
16. Jul. 2018 kl. 11:14
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/historisk-fund-af-meteorit-skal-afsloere-hemmeligheder-fra-rummet

-

Brandmænd har travlt: 31 naturbrande hver dag
16. Jul. 2018 kl. 11:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/brandmaend-har-travlt-31-naturbrande-hver-dag

-

Putin: Vi forhindrede millioner af cyberangreb under VM
16. Jul. 2018 kl. 11:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-vi-forhindrede-millioner-af-cyberangreb-under-vm

-

Svenske skovbrande: Ammunition gør slukningsarbejdet svært
16. Jul. 2018 kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svenske-skovbrande-ammunition-goer-slukningsarbejdet-svaert

-

Voldsomme uroligheder i Nicaragua: Hvad sker der i landet?
16. Jul. 2018 kl. 13:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsomme-uroligheder-i-nicaragua-hvad-sker-der-i-landet

-

Trump møder Putin: Vi får et ekstraordinært forhold
16. Jul. 2018 kl. 14:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-moeder-putin-vi-faar-et-ekstraordinaert-forhold

-

[...]

Trump efter møde med Putin: Vores forhold ændrede sig for fire timer siden
16. Jul. 2018 kl. 17:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-efter-moede-med-putin-vores-forhold-aendrede-sig-fire-timer-siden

-

Eksperter: EU og Kina gør fælles front mod USA’s udenrigspolitik
16. Jul. 2018 kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-eu-og-kina-goer-faelles-front-mod-usas-udenrigspolitik

Kommentar:

Det vil jeg *fraråde*, fordi det er Cannibalistan (Kina) og
Psykopatistan/Kleptokratistanb(Russia) er skal boykottes
økonomisk, indtil vi hart fået disse nationer demokratiske!

-

DR S131 tir 17 jul 10:16:48
16.juli dr.dk/nyheder 21:54

[...]

Republikanere raser over Trumps forsvar for Putin
16. Jul. 2018 kl. 21:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/republikanere-raser-over-trumps-forsvar-putin

Kommentar:

Og jeg er enig!

-

[...]

Russisk kvinde anholdt i USA: Anklaget for at være agent for Rusland
16. Jul. 2018 kl. 21:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-kvinde-anholdt-i-usa-anklaget-vaere-agent-rusland

-

DR S135 tir 17 jul 10:16:48
17.juli dr.dk/nyheder 03:21

[...]

Menneskelig fejl var skyld i flystyrt med 112 døde i Cuba
kl. 03:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/menneskelig-fejl-var-skyld-i-flystyrt-med-112-dode-i-cuba

-

Peru erklærer undtagelsestilstand på grænsen til Colombia
kl. 03:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/peru-erklaerer-undtagelsestilstand-pa-graensen-til-colombia

-

[...]

Amnesty: Koalitionens tal for civile tab holder ikke
kl. 06:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-koalitionens-tal-civile-tab-holder-ikke

-

Trumps Putin-udtalelser skaber ravage: Selv på Fox er de rasende
kl. 08:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-putin-udtalelser-skaber-ravage-selv-paa-fox-er-de-rasende

-

Når sex styrer dit liv: Nu bliver overdreven sextrang en sygdom
kl. 11:04
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/naar-sex-styrer-dit-liv-nu-bliver-overdreven-sextrang-en-sygdom

-

Heden brænder julemaden af: Rødkål på skrump
kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/heden-braender-julemaden-af-roedkaal-paa-skrump

Samuelsen: Danmark er allieret med USA – ikke nødvendigvis præsidenten
16. jul. 2018, 13:06
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-07-16-samuelsen-danmark-er-allieret-med-usa-ikke-noedvendigvis-praesidenten

-

Trump inden hemmeligt møde med Putin: - Vi skal gøre noget ved atomvåben
16. jul. 2018, 14:41
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-16-trump-inden-hemmeligt-moede-med-putin-vi-skal-goere-noget-ved-atomvaaben

-

Pussy Riot-medlemmer skal 15 dage i fængsel for VM-protest
17. jul. 2018, 03:51
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-17-pussy-riot-medlemmer-skal-15-dage-i-faengsel-for-vm-protest

-

Danske arkæologer finder 14.400 år gammelt brød
17. jul. 2018, 08:19
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-17-danske-arkaeologer-finder-14400-ar-gammelt-brod

For 14.400 år siden blev et fladbrød bagt i det nordøstlige
Jordan.

-

Turister tænder bål trods forbud - nu skal der skilte op
17. jul. 2018, 13:37 ...
80 skovbrande hærger Sverige - mange hjem evakueret
17. jul. 2018, 11:09 Opd. 17. jul. 2018, 13:49 ...

-

104 SVT Text Tisdag 17 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Radiokampanj räddar liv i Afrika...130

* EU och Sverige ger stöd åt Somalia 131

* Brobygge drabbar rosa delfin.......132

Brant start bakom Kubakrasch.......133

Lavaklot slog igenom båttak........134

Ännu en brittisk minister avgår....135
Theresa May slapp brexit-nederlag..136

Förnekar inblandning i USA-val.....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 17 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Trump kritiseras av partikamrater..138

Framsteg i hbtq-rättigheter........139

Egypten kan ge militärer amnesti...140

-

141 SVT Text Tisdag 17 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 16 JULI

Egypten kan ge militärer amnesti

Egyptens parlament har godkänt en lag
som kan ge höga militärer immunitet
mot åtal för brott med koppling till
oroligheterna efter störtandet av
president Muhammad Mursi 2013.

Förslaget måste undertecknas av
president Abd al-Fattah al-Sisi innan
det träder i kraft. Det ger honom makt
att bestämma vilka officerare som ska
omfattas av amnestin.

Enligt al-Hariri omfattar lagen
handlingar under perioden juli 2013
till juni 2014. Tusentals anhängare
till Mursi demonstrerade i Kairo i
flera veckor efter att Mursi störtats.

-

NRK:
16. juli 2018 kl. 10:17 - 17. juli 2018 kl. 13:07, error

17. juli 2018 kl. 14:04

-

Rusland styrer Assads sejr i Syrien – og mere end det
17. juli 2018, kl. 0:00
Hanne Foighel, korrespondent i Mellemøsten
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/rusland-styrer-assads-sejr-i-syrien-og-mere-end-det

Ruslands Putin har foreløbig hjulpet sin syriske kollega,
Bashar al-Assad, med at blive ved magten og genvinde
kontrollen med størstedelen af sit land, men kan og vil Putin
opfylde Israels krav om at stække Assads anden allierede Iran?

-

Dansk studie afslører: Sådan påvirker elektrochok hjernen
17. juli 2018, kl. 11:25
Videnskab.dk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/dansk-studie-afsloerer-saadan-paavirker-elektrochok-hjernen

Reaktionen på de negative billeder i et særligt område af
hjernen, nemlig den midterste del af frontallappen, var mindre
hos de patienter, som havde fået ECT, men større når de så de
positive billeder.

[ ... ]

Tidligere forskning har vist, at den midterste del af
frontallapperne, er overaktiv hos folk med depression. Det har
betydning for, hvordan man opfatter verden omkring sig.

-

Ny viden: Verdens ældste brød bagt 4000 år før agerbruget
16. juli 2018, kl. 21:00
Josephine schnohr
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/verdens-aeldste-broed-kom-4000-aar-foer-agerbruget

-

Hundreds of Syrians mass at Israeli border fence as Russia bombs civilians

Israeli troops do not directly interfere, but call for
displaced Syrians to go back to their camp as regime offensive
kills at least 10

By Judah Ari Gross Today, 1:54 pm
https://www.timesofisrael.com/dozens-of-syrians-mass-at-border-apparently-asking-israel-for-help/

-

Seized archive shows Iran nuke project was larger than thought, had
foreign help

Israel showcases to US reporters parts of trove Mossad
spirited out of Tehran; 'These guys were working on nuclear
bombs,' confirms ex-IAEA inspector on seeing the material

By TOI staff 15 July 2018, 10:15 pm
https://www.timesofisrael.com/seized-archive-shows-iran-nuke-project-was-larger-than-thought-had-foreign-help/

Russisk kvinde mistænkt for spionage: Trækker tråde ind i Kreml.

USA vil forhandle med Taleban.

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+70&version=BPH

Salme 70, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn om hjælp

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6.48-59&version=BPH

Johannes 6:48-59, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20761

Russisk kvinde mistænkt for spionage: Trækker tråde ind i Kreml

DR S152 ons 18 jul 09:44:04
17.juli dr.dk/nyheder 14:12

USA VIL FORHANDLE MED TALEBAN
USA er klar til at indlede direkte
fredsforhandlinger med Taleban for
første gang.

Det skriver flere medier, som citerer
den amerikanske øverstbefalende i
Afghanistan, general John Nicholson.

Han anerkender ifølge Reuters, at USA
har en nøglerolle, hvis den afghanske
præsident Ashraf Ghanis håb om at
slutte fred med den militante bevægelse
skal indfries.

- Vores udenrigsminister, hr. Pompeo,
har sagt at vi, USA, er klar til at
tale med Taleban og diskutere de
internationale styrkers rolle, siger
John Nicholson ifølge nyhedsbureauet.

Efter 17 års krig: USA vil forhandle direkte med Taleban
17. Jul. 2018 kl. 14:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-17-aars-krig-usa-vil-forhandle-direkte-med-taleban

-

DR S154 ons 18 jul 09:44:04
17.juli dr.dk/nyheder 14:45

SELVMORDSBOMBER DRÆBER MINDST 20
En selvmordsbomber fra Islamisk Stat
har dræbt mindst 20 mennesker i det
nordlige Afghanistan. Heriblandt er en
Talibanleder, siger en embedsmand i
Kabul til nyhedsbureauet AP

Abdul Qayuom Baqizoi, som er politichef
i den nordlige Sar-i-Pul provins,
fortæller, at angrebet skete tirsdag.
Her mødtes ældre i en landsby med
repræsentanter for Taliban.
I den nordlige del af Afghanistan er
kampe mellem Taliban og Islamisk Stat
blevet optrappet i den seneste tid.

- Helt op mod 100 oprørere fra både
Taliban og Islamisk Stat er forsvundet
i de seneste slag, siger Baqizoi.

Selvmordsbomber i moské dræber mindst 20 i Afghanistan
17. Jul. 2018 kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/selvmordsbomber-i-moske-draeber-mindst-20-i-afghanistan

-

Russisk kvinde mistænkt for spionage: Trækker tråde ind i Kreml
17. Jul. 2018 kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-kvinde-mistaenkt-spionage-traekker-traade-ind-i-kreml

-

Trumps ros giver Putin en hestesko ud af isolation
17. Jul. 2018 kl. 17:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-ros-giver-putin-en-hestesko-ud-af-isolation

-

Flertal i folketinget er klar med hjælp til tørkeramt landbrug
17. Jul. 2018 kl. 17:31
https://www.dr.dk/nyheder/politik/flertal-i-folketinget-er-klar-med-hjaelp-til-toerkeramt-landbrug

Kommentar:

Men man BURDE ha' en ordning med *tvungen* opsparing, således
at de gode år kan financere de dårlige år.

Om det vil gi' en skævforvridning mht. konkurrenceevnen i
forhold til udlandet?

Ja, men det kan let modregnes med en *afgift* på udenlandske
landbrugsprodukter, så OGSÅ de bliver tvunget til en kollektiv
opsparing (til dårligere tider)!

Syntax:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+41&version=BPH

-

Danske politikere i chok efter Trump-udmeldinger: Han burde være flov
17. Jul. 2018 kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-politikere-i-chok-efter-trump-udmeldinger-han-burde-vaere-flov

-

Børn flygtede fra Assads bomber: Nu dør de af tørst i en 45 grader varm
ørken
17. Jul. 2018 kl. 19:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/boern-flygtede-fra-assads-bomber-nu-doer-de-af-toerst-i-en-45-grader-varm-oerken

-

Trump trækker i land: Hvorfor skulle det ikke være Rusland, der blandede
sig i valget?
17. Jul. 2018 kl. 20:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-traekker-i-land-hvorfor-skulle-det-ikke-vaere-rusland-der-blandede-sig-i-valget

-

Trumps Ruslands-retræte: Han lignede et gidsel trukket ind for at
bekende sine synder
17. Jul. 2018 kl. 23:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-ruslands-retraete-han-lignede-et-gidsel-trukket-ind-bekende-sine-synder

-

DR S161 ons 18 jul 09:44:05
18.juli dr.dk/nyheder 03:17

FINDER 12 NYE MÅNER OMKRING JUPITER
Astronomer fortsætter med at finde
måner omkring Jupiter, 400 år efter at
Galileo spottede gasplaneten.

Tirsdag kunne et hold astronomer
således berette, at der er fundet
yderligere 12 måner, der kredser om
Jupiter. Det bringer det totale antal
op på 79.

En af de nyfundne måner betegnes som en
"spøgelsesbilist", da den
tilsyneladende er på kollisionskurs med
andre måner.

De nyfundne måner er alle relativt små.
Den mindste måler således blot en
kilometer i diameter, mens den største
måler fire kilometer.

Forskere finder 12 nye måner omkring gasplaneten Jupiter
kl. 03:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forskere-finder-12-nye-maner-omkring-gasplaneten-jupiter

-

DR S162 ons 18 jul 09:43:31
18.juli dr.dk/nyheder 04:17

FORDØMMER ANGREB PÅ DEMONSTRANTER
USA fordømmer politiets og paramilitære
gruppers angreb på demonstranter, der
tirsdag kostede tre mennesker livet i
byen Masaya i Nicaragua.

Politi og regeringstro grupperinger
indledte tirsdag et otte timer langt
angreb i Masaya. Angrebet var rettet
mod demonstranter, der havde opsat
barrikader flere steder i byen.
Demonstranterne svarede igen ved at
smide sten og hjemmelavede bomber mod
politiet, rapporterer tv-stationen
Canal 15 og andre medier.

USA's ambassadør i den amerikanske
samarbejdsorganisation OAS, Carlos
Trujillo, ser med stor alvor på
udviklingen i Nicaragua.

USA fordømmer politiets angreb på demonstranter i Nicaragua
kl. 04:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-fordommer-politiets-angreb-pa-demonstranter-i-nicaragua

-

Livsfarlig myg kan snart være fortid: 80 procent udryddet
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/livsfarlig-myg-kan-snart-vaere-fortid-80-procent-udryddet

Trump præciserer efter massiv kritik: - Jeg har udtrykt mig forkert
17. jul. 2018, 20:45 Opd. 17. jul. 2018, 23:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-17-trump-praeciserer-efter-massiv-kritik-jeg-har-udtrykt-mig-forkert

-

KOMMENTAR: Trump lavede en lille kovending, men læg mærke til ordvalget
17. jul. 2018, 23:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-17-kommentar-trump-lavede-en-lille-kovending-men-laeg-maerke-til-ordvalget

-

Trumps tilbagetog falder til jorden - afvises både af hans egne og
demokraterne
18. jul. 2018, 06:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-18-trumps-tilbagetog-falder-til-jorden-afvises-baade-af-hans-egne-og-demokraterne

-

15-årig dreng kræves fængslet for at voldtage barn
18. jul. 2018, 11:33 ...

-

104 SVT Text Onsdag 18 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Turkiet häver undantagstillstånd...130
* EU-tullar på elcyklar från Kina....131

* Pojkar i Thailand lämnar sjukhuset 132
* Rekordstora EU-böter för Google....133

* USA-skogsbrand närmar sig Yosemite 134
* Mexiko överväger knarklegalisering 135

* Ingen mer rökning i parker i Paris 136
* Svensk buss stoppade Schweiztrafik 137

May vann brexitomröstning knappt...138
Trump: Valresultatet ej påverkat...139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 18 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Iran stämmer USA i Haag-domstol....140
Japan och EU överens om frihandel..141

Japansk värmebölja skördar liv.....142
49 döda i översvämningar i Nigeria 143

EU och Sverige ger stöd åt Somalia 144

* Notiser: Fyra döda i Nicaragua.....148

-

130 SVT Text Onsdag 18 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 18 JULI

Turkiet häver undantagstillstånd

Turkiet häver från och med i dag det
undantagstillstånd som infördes för
två år sedan, efter den misslyckade
statskuppen.

Oppositionen är rädd att det hävda
undantagstillståndet, kommer att
ersättas med mer repressiva lagar.

Undantagstillståndet, som förlängts
sju gånger, har möjliggjort
fängslandet av 80 000 personer.

Utöver Gülen-rörelsen har kurdiska
politiker, människorättsaktivister och
vänsteraktivister gripits och
fängslats under undantagstillståndet.

-

140 SVT Text Onsdag 18 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 17 JULI

Iran stämmer USA i Haag-domstol

Iran har stämt USA i Internationella
domstolen (ICJ) i Haag. De sanktioner
som USA införde i maj bryter mot ett
bilateralt avtal som de två länderna
ingick 1955, enligt stämningen.

I stämningen begär Iran att domstolen
ska beordra USA att tillsvidare
upphäva sanktionerna.

Nästa steg blir enligt domstolen att
hålla en förhandling. USA väntas dock
bestrida Irans begäran.

USA meddelade i maj att man drar sig
ur det s.k. Iranavtalet från 2015 och
att sanktionerna mot Iran återinförs.

Kommentar:

Herved *anerkender* Iran den internationale domstols
kompetance til at dømme, så ...

HVORFOR ikke smide dem for domstolen anklaget for forbrydelse
mod Menneskeheden og Folkemord?

-

NRK:
17. juli 2018 kl. 14:04 - 18. juli 2018 kl. 09:26, error

18. juli 2018 kl. 11:48

-

Valget mellem regime og opposition har splittet de kristne i den syriske
by Qamishli
18. juli 2018, kl. 0:00
Tore Rørbæk skriver fra Syrien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/os-har-gud-sendt-putin-til-syrien

Byen Qamishli har siden borgerkrigens start været delt mellem
det kurdiske PYD og det syriske regime. At skulle vælge side i
den konflikt har skabt intern splittelse mellem byens kristne

Searchstring: 193-115-78-65-50 + Asteroid impact 65 millions years ago

File 20.769 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/asteroid-impact/20-769
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/20-769
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/65/20-769
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/65/20-769

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+71&version=BPH

Salme 71, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En gammel mands bøn

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6.60-71&version=BPH

Johannes 6:60-71, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nogle falder fra, andre holder fast

66
Derefter var der mange af Jesu tilhængere, der trak sig
tilbage og ikke længere ville have noget med ham at gøre.

67
Så vendte Jesus sig til de Tolv og spurgte: „Går I også
jeres vej?”

68
Simon Peter svarede: „Herre, hvor skulle vi gå hen? ...

På vej

Jesu tale virker voldsom, ikke alene på folkeskarerne men også
på disciplene, som havde fulgt ham. Og det i en sådan grad at
flere forlod ham. Der er sandsynligvis tale om andre disciple
end de er apostle. Mennesker, som har fulgt Jesus af andre
bevæggrunde end troen.

Kun den, der drages af Gud selv, kan komme til Jesus. Troen
er ikke beslutning, den er en gave.

Derfor får Jesu ord til dem den virkning, at de forlader
ham, da det går op for dem, at han ikke vil indfri deres
forventninger til ham.

Det er tankevækkende, hvordan mennesker reagerer, når
kristendommen ikke lever op til vores tanker og forventninger
men måske udvikler sig i den stik modsatte retning af, hvad vi
havde forestillet os. For sådan er det også at være på vej med
Jesus!

[ ... ]

Refleksion:

Hvordan reagerer du, når Jesus ikke opfylder dine forventninger
til ham?

Kommentar:

Hvordan reagerer du, når Jesus ikke opfylder dine forventninger
til ham?

Begynder du at *mishandle* dine medtjenere ved fx. at pådutte
dem *falske* skyldfølelser ?
(apropos Henri Nissen fra Udfordringen)

Hmm ...

Nogle kristne tror *fejlagtigt*, at vi kristne skal gøre
Evangeliet så acceptabelt for mennesker som overhovedet mulig,
herunder at gå på kompromis med synd.
(såsom hor og utugt og had til jødefolket og fratage dem deres
ret til at bo i Det Hellige Land, som Gud gav dem for mange år
siden og ALDRIG har annulleret dette!)

Men det er en *vranglære*!

(Der findes "desværre" ikke nogen genvej til Paradis, fordi
disse genveje jo er ukærlige overfor dem, det går ud over, fx.
jødefolket eller ex-ægtefællen, der ikke ville skilles, osv.!)

(Det er en *vranglære*, når I muslimer *fejlagtigt* tror, at
Gud ønsker I skal forfølge og udrydde jøder. Den kommer fra
djævelen, skønt den foregiver at være så from som sendt fra
Gud!)

Så ...

Vi beder Dig Gud Helligånd om at overbevise verden om synd,
retfærdighed og dom!

Vi beder om, at Du vil gi' Kirkesamfundene og præsterne
frimodighed og udholdenhed og helhjertet *omvendelse*, hvis de
er kommet på afveje.

Det beder vi Dig om i Jesu Kristi velsignede navn.

Amen.

-

[...]

torsdag 19 juli: 1 Kong 7,1-12

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+ki+7.1-12&version=DN1933

Første Kongebog 7:1-12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
På sit Palads byggede Salomo i tretten År; så fik han hele
sit Palads færdigt.

2
Han byggede Libanonskovhuset, hundrede Alen langt,
halvtredsindstyve Alen bredt og tredive Alen højt,
hvilende på tre Rækker Cedersøjler med Skråstøtter af
Cedertræ.

3
Det var oven over Rummene tækket med Cederbjælker, der
hvilede på fem og fyrretyve Søjler, femten i hver Række.

Også her fornemmer vi. at der KAN ligge informationer skjult
lige under overfladen, fordi tallet 45 jo er target (den
galaktiske længdegrad på himlen, hvor vi mener, at ET stammer
fra; altså Moderstjernen ETs)

Salomon begynder tempelbyggeriet ifølge teksten 480 år efter
jødernes udvandring fra Egypten. Tempelbyggeriet tager 7 år
og paladset tager 13 år.

Det må gi' i alt 500 år.

+430 år i Egypten.

Det må gi' i alt 930 år.

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/pedigree

år
00000_Adam___0
00130_Adam_130_Set___0
00235__________Set_105_Eno__0
00325__________________Eno__90_Ken___0
00395__________________________Ken__70_Mah___0
00460__________________________________Mah__65_Jer_0
00500_Adam_500_Set_370_Eno_265_Ken_175_Mah_105_Jer_40__Enok_-122_Met_-187
00622__________________________________________Jer_162_Enok____0
00687__________________________________________________Enok___65_Met___0
00874____________________________________________________________Met_187_L_0
00930_Adam_930

Hvis vi hertil ihukommer, at Universets alder MÅSKE også er
nedskrevet (inside the Bible i krypteret form) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/age-of/universe/20-345

> Universets alder da angivet til at være på henved ...
>
> 921.222,222... * (50 * 300)

Da må tidsskalaen være kanske følgende:

000, 430
430, 480
910, __7
917, _13
930, ...

Eller måske nok omvendt, fordi tallet 500 indgår i begge
tabeller:

000, _13
013, __7
020, 480
500, 430
930, ...

De 921,222 MANGLER ...

+930
-921,222...
=
8,777... enheder

Omregnet vha. 78-Platin-193 "målestokken" (hvor der blev
anvendt 300 stk.), svarer dette til:

8,777... * (50 * 300.000)
=
131.666.666,...

132 millioner år (eller lysår)

Kombinerer vi dette tal med ½-life-syntaxet, som vi også har
fundet inside the bible ...
(hvor isotopet 78-Platin-193 *tal-symbolsk* fordobles for at
indikere, at stofmængden før var dobbelt så stor). Se evt. ...

Subject: EntryKey 78 -
Re: Found markpointer 50 in connection to 78
(Isotop 78_platin-193) -
Re: ...
Date: Thu, 12 Jul 2018 16:10:50 +0200, GMT 14:10
20749b news:5b47611b$0$707$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/78/20-749
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/half-life/20-749
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-749
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/x6tY2L0I0sY/ZDOEQAwYBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/XVmKZI96Qvo/J8Pjnv2tBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/Da2mhbDCbzE/SXBxIKeFCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/U0_FeoGuuCc/dEhoa2zICAAJ

> Så man kunne godt "forledes" til at påstå, at ...
>
> 78
> 156, new input 6
> (312), next 12
>

> Altså at der er tale om halveringstider, *tal-symbolsk* set!

Da er det "fristende" at foreslå følgende hypotese:

131.666.666,... /2
=
65.833.333,...

Dette tal passer nemlig temmelig godt med hele 2 ting:

Isotopet 78-Platin-193 har nemlig følgende karakteristika
(mht. tal):

50 år, ½-life
78 Protoner, Atom nummer
115 Neutroner
193 Massenummeret

-78
=

-50
=
65

Og det er dette 65-tal - man ku' kalde det for 78-Platins-193s
*skjulte* tal - vi har set stå udfor Enok (og Mahalal'el):

[...]

I modsætning til alle de andre tal, nævnes altså dette 65-tal
to gange. Og dét må der være en grund til!

Kanske grunden er, at det dækker over viden angående
78-Platin-193-isotopet!

Men ...

Det ku' også dække over noget andet. For eksempel ...

Found perhaps Asteroid impact 65 and 200 millions years ago
https://sites.google.com/site/etbible/home/asteroid-impact/20-371
65 (Enok + Mahalal'el)
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/20-345

> "Kanske" der er tale om en fin lille *hentydning* til, hvad
> der hændte for 65 millioner år siden:
>
> En asteroide rammer ind i Jorden, se. ...
>
> Masseuddøen
> https://da.wikipedia.org/wiki/Masseudd%C3%B8en
>
> [ ... ]
>
> 65 millioner år siden
[ ... ]
> Chicxulub-krateret
> https://da.wikipedia.org/wiki/Chicxulub-krateret
>
> ... Undersøgelser har vist, at begivenheden fandt sted
> i den sidste del af kridttiden for ca. 65,5 millioner år
> siden og var så voldsomt at det medførte en massedød af
> liv på Jorden

Kanske *gentagelsen* af 65-tallet KUNNE dække over begge ting!

I så fald må vi ku' rekonstruere, hvad der hører til hvad.

Vi kan kanske rekonstruere det ved at lede efter de andre tal,
der kendetegner 78-Platin-193:

50 år, ½-life
78 Protoner, Atom nummer
115 Neutroner
193 Massenummeret

HVIS de KUN optræder i forbindelse med det ene 65-tal, da kan
vi måske tillade os at konkludere, at dette 65-tal dækker over
viden ang. 78-Platin-193. Mens det andet 65-tal så måske dækker
udelukkende over viden/kendskab til asteroide-hændelsen for 65
millioner år siden.

Enoks 65-tal KUNNE måske relatere til noget *astronomisk*,
fordi der er blevet fundet et indicium på Mars bane (hvor
markørtallet 687 står udfor Enok). Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/mars/20-751

KANSKE derfor Enok-65 har noget at gøre med asteroiden, mens
Mahalal'els 65-tal så må høre til 78-Platin-193-syntaxet.

Det må undersøges!

Hmm ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/pedigree

> [...]

HVIS Enok 622 er lig nutid, da er Enok +65 (687) lig med
fortid:

___0, 622
__65, 687
_365, 987
1034, 1656

HVAD skete der for godt og vel 1 milliard år siden?

Masseuddøen
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/20-345
+
https://da.wikipedia.org/wiki/Masseudd%C3%B8en#200_millioner_%C3%A5r_siden

Indholdsfortegnelse

1 Årsager
2 50.000 år siden
3 65 millioner år siden
4 200 millioner år siden
5 252 millioner år siden
6 360-377 millioner år siden
7 450–440 millioner år siden

Det ligger UDENFOR dette interval!

Mars fortid?

> (Stamtavlen)

> [...]

-460
=
227

Lægger man hertil 50 fås 277, apropos ...

7-stjernen, M45:
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/g-lon

Så dér tittede en lille smule 193-115-78-65-50 frem!

Hmm ...

Un moment, s'il vous plaît ... :-)

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Google får bøde af EU på 32 mia.

-

DR S174 ons 18 jul 16:31:23
18.juli dr.dk/nyheder 13:03

GOOGLE FÅR BØDE AF EU PÅ 32 MIA.
EU-kommissionen har pålagt Google en
bøde på 32 milliarder kroner for
konkurrence-forvridning i forbindelse
med selskabets Android-styresystem til
mobiltelefoner.
Bøden er den største bøde givet af EU
nogensinde.

Ifølge EU's konkurrencekommissær,
Margrethe Vestager, har søgegiganten
ulovligt lagt pres på
telefonproducenter for at sikre Googles
søgemaskine markedsdominans.

- Denne praksis har fornægtet rivaler
chancen for at udvikle og konkurrere,
lyder det fra Margrethe Vestager i en
pressemeddelelse.

Google får EU's største bøde nogensinde: Virksomheden skal betale 32 mia. kr
kl. 13:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/google-faar-eus-stoerste-boede-nogensinde-virksomheden-skal-betale-32-mia-kr

-

Danske Bank vil betale aflad efter omfattende sag om hvidvask i Estland
kl. 14:38
https://www.dr.dk/nyheder/penge/danske-bank-vil-betale-aflad-efter-omfattende-sag-om-hvidvask-i-estland

Kommentar:

Jeg FORLANGER Johannes Døberens hoved på et fad!

29-årig våbenelsker anklaget for at være russisk spion, men gjorde intet
for at skjule sig
18. jul. 2018, 16:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-18-29-aarig-vaabenelsker-anklaget-for-at-vaere-russisk-spion-men-gjorde-intet-for-at

-

Dansker midt i svensk brandområde: - Jeg er bange
18. jul. 2018, 18:17 ...

-

NRK:
18. juli 2018 kl. 11:48

Found 78 at Enok-Mahalal'el-65 -
Re: Searchstring: 193-115-78-65-50 + Asteroid impact 65 millions years ago

File 20.769b ...

Subject: Searchstring: 193-115-78-65-50
Date: Thu, 19 Jul 2018 08:55:23 +0200, GMT 06:55
20769a news:5b50358d$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/evRbt8S1nYQ/t11Yo8eqAAAJ
Der er *forskellige* måder at tælle på:

HVIS man medtager første tal i tællingen, da fås:

228

Og da dette tal IKKE findes som EntryKey (som KUN dækker
intervallet 1-150), KAN tallet *omregnes* udfra tabel ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys

Og så bliver tallet til ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys

78, 228, 378, 528, 678:

DATA:
73, 144 (David), 50, _, 78 (Asaf), 2 (Moses)

-150
=
78

Compare with ...

20.757 EntryKey 127 (Solomo): Found 50 + 78

Subject: EntryKey 127 (Solomo): Found 50 + 78 -
Re: Found markpointer 78 at Temple (Psa 127) -
Re: 4.1 magnitude earthquake shakes northern Israel
(statistically due every 80-100 years) -
Re: 2018 uge 27 (news samlet)
Date: Sat, 14 Jul 2018 12:41:50 +0200, GMT 10:41
20757 news:5b49d320$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/127/20-757
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/50/20-757
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/20-757
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/XVmKZI96Qvo/B0uVHr8_BgAJ

> [...]
> 120, 8
> 119, 9
> 118, 10
> 108, 20
> 98, 30
> 88, 40
> 79, 49
> 78, 50 ... fokus
> 77, 51
> 76, 52
> 75, 53
> 74, 54
> 73, 55
> 72, 56
>

> Og dermed peger EntryKey 127 på BÅDE tallet 78 OG 50 på

Den rammer lige ind i en ret markant markør!
(Den markør, der *sammenknytter* tallene 78 og 50 og dermed
understøtter isotop 78-Platin-193 indiciet)

Det vil altså sige, at vi i stamtavlen har fundet en *parallel*
til markør-systemet!

Hmm ...

Men det gav os altså IKKE en konkretisering om HVILKE 65-tal,
der skal bruges hvor (henholdsvis udfor Enok eller Mahalal'el)!

Så vi må lede videre!

Last OUTPUT: 20700 news:5b307c1a$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/wUFj7TSEBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20769b

Britisk politi identificerer russere som mistænkte i forgiftningen af
eks-spionen

Storbritannien har identificeret mistænkte i nervegift-sag

Russia muliggjort military confrontation between Israel and Iran

Nuclear chief: Iran builds new centrifuge rotor factory

Google stopper folk med nye idéer
-

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]

Google stopper folk med nye idéer

-

Storbritannien har identificeret mistænkte i nervegift-sag
Torsdag D. 19. JULI 2018 KL. 07:24 -
opdateret Torsdag D. 19. JULI 2018 KL. 07:31
https://www.b.dk/globalt/storbritannien-har-identificeret-mistaenkte-i-nervegift-sag

Den tidligere russiske spion Sergej Skripal og hans datter,
Julia, blev forgiftet med Novichok i marts.

-

Mistænkt for voldtægt af 9-årig pige hængt ud: 4.100 facebookbrugere på
kant med loven
18. Jul. 2018 kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/mistaenkt-voldtaegt-af-9-aarig-pige-haengt-ud-4100-facebookbrugere-paa

-

DR S177 tor 19 jul 10:25:34
18.juli dr.dk/nyheder 19:32

GOOGLE STOPPER FOLK MED NYE IDÉER
Dagens rekordstore bøde til tech-
giganten Google har formentlig vækket
glæde hos flere it-udviklere rundt
omkring i Europa.

EU's konkurrencekommissær Margrethe
Vestager udstedte nemlig en bøde på 32
milliarder kroner til Google for blandt
andet at have lagt ulovligt pres på
telefonproducenter for at sikre Googles
søgemaskine markedsdominans. Googles
metoder har gjort det næsten umuligt
for andre at udbyde nye søgemaskiner
til forbrugerne, forklarer Margrethe
Vestager.

Vestager: Google har spændt ben for folk med nye idéer
18. Jul. 2018 kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vestager-google-har-spaendt-ben-folk-med-nye-ideer

-

DR S114 tor 19 jul 10:25:30
18.juli dr.dk/nyheder 20:42

TRUMP SKABER NY FORVIRRING
USA's præsident, Donald Trump, har
onsdag skabt nye skvulp og nye
overskrifter i medier verden over, da
han tilsyneladende svarede nej til et
spørgsmål om, hvorvidt USA stadig er
mål for russisk indblanding.

Det tydede umiddelbart på, at han
modsagde amerikanske
efterretningstjenesters vurdering af,
at Rusland forsøger at blande sig i det
kommende amerikanske midtvejsvalg.

Men kort efter fastslår Det Hvide Hus,
at præsidentens syn på den sag er helt
på linje med efterretningstjenesterne.

Trump skaber ny forvirring om Ruslands indblanding i valg
18. Jul. 2018 kl. 20:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-skaber-ny-forvirring-om-ruslands-indblanding-i-valg

-

Nordkorea vil aflevere døde amerikanske soldater tilbage efter 65 år
18. Jul. 2018 kl. 21:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-vil-aflevere-doede-amerikanske-soldater-tilbage-efter-65-aar

-

Kommuner sender arbejdsløse og førtidspensionister bag i boligkøen
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kommuner-sender-arbejdsloese-og-foertidspensionister-bag-i-boligkoeen

-

DR S121 tor 19 jul 10:25:30
19.juli dr.dk/nyheder 07:14

ARABERE MISTER SELVBESTEMMELSE
Israel har natten til torsdag vedtaget
en kontroversiel lov, der slår fast, at
kun jøder har ret til selvbestemmelse i
landet.

Loven er blevet kaldt racistisk og på
grænsen til apartheid af det arabiske
mindretal i Israel.

- Dette er et afgørende øjeblik for
zionismen og den israelske stats
historie, sagde premierminister
Benjamin Netanyahu efter afstemningen.

Med den såkaldte "jødiske
nationalstatslov" fratages det arabiske
sprog sin titel som et officielt sprog
i landet på linje med hebraisk.

Ny lov: Israel fratager arabere selvbestemmelse
kl. 07:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-lov-israel-fratager-arabere-selvbestemmelse

-

Belgiens nabolande frygter for revnede atomreaktorer
kl. 11:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/belgiens-nabolande-frygter-revnede-atomreaktorer

Knap halvdelen af de indsatte har ikke dansk baggrund
18. jul. 2018, 23:42
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-18-knap-halvdelen-af-de-indsatte-har-ikke-dansk-baggrund

Indvandrere, efterkommere og udlændinge uden tilknytning til
Danmark fylder mere i de danske fængsler.

[ ... ]

56,5 procent af de fængselsindsatte var i 2017 af dansk
oprindelse, og 43,5 procent havde udenlandsk baggrund.

Kommentar:

Man kan ikke andet end tænke: HVORFOR skal Danmark bruges som
verdens affaldsspand? - Hvem har lukket dem ind i vort land
og HVORFOR?

KANSKE de hellere BURDE sendes retur!

Men bevares ...

Hovedparten af dem har vel nok en baggrund som flygtning, og
dem bør vi hjælpe, men ...

Vær *realister*:

Danmark bliver *ødelagt* som civiliseret nation, hvis vi
fortsætter med det (at forrære alting væk)!

Så ...

Man BURDE hellere *forhindre* (eller i hvert fald modarbejde)
morgendagens flygtningestrøm hertil!

Og det kan man gøre ved at ramme bagmændene, der var/er årsagen
til at folk bliver tvunget til at flygte!

Disse bagmænd kan fx. smides for retten ved Den Internationale
Domstol i Haag.

Men det gøres ikke! ... :-(

HVORFOR ?

Fordi denne Dolstol er i hænderne på bagmændene (herunder
Psykopatus-Putin)!

Med andre ord:

Vi bor på en *lovløs* planet! ... :-(

Og det må vi så lave om på!

Om vi kan regne med en eller anden form for galaktisk
nabohjælp?

Ja! Hvorfor ikke? ... :-)

Det er da det *normale* civiliserede væsener imellem!

Så ...

Let's hunt these *assholes*, ET! ... :-)

-

Trump holder Putin personligt ansvarlig for russisk valgindblanding
19. jul. 2018, 07:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-19-trump-holder-putin-personligt-ansvarlig-for-russisk-valgindblanding

-

To børn angrebet af hajer i New York
19. jul. 2018, 12:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-19-to-boern-angrebet-af-hajer-i-new-york

Det er 70 år siden, der sidst blev registreret et hajangreb i
delstaten.

-

104 SVT Text Torsdag 19 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Giftattacken: Misstänkta på video? 130
* Omstridd nationalstatslag i Israel 131
* Sista belägrade byarna evakueras...132

* Helkvinnligt utrikesmöte...........133
* IBM går bättre än väntat...........134
Handelstullar oroar USA-marknaden..135

20-tal omkom när migrantbåt sjönk..136
Fälld för mordplan mot Theresa May 137
Nya värmerekord i Nordnorge........138

Räddad pojke i Thailand: Mirakel...139
Rekordmånga får hiv-bromsmedicin...140

-

NRK:
18. juli 2018 kl. 11:48 - 19. juli 2018 kl. 09:53, error

19. juli 2018 kl. 11:10

-

Britisk politi identificerer russere som mistænkte i Skripal-sag
19. juli 2018, kl. 8:27
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/storbritannien-har-identificeret-mistaenkte-i-skripal-sag

Flere russere har angiveligt været involveret i forgiftningen
af eks-spionen Sergej Skripal og hans datter.

-

Er kristendommen mere forenelig med et sekulært samfund end andre
religioner?
19. juli 2018, kl. 0:00
Jens From Lyng
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/er-kristendommen-mere-forenelig-med-et-sekulaert-samfund-end-andre-religioner

Kommentar:

Ja, fordi ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+9.52-55&version=BPH

Lukas 9:52-55, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

52
En dag sendte han nogle disciple i forvejen for at sørge
for husly i en samaritansk landsby.

53
Men de blev afvist, fordi de var på vej til Jerusalem.

54
Da Jakob og Johannes hørte det, sagde de til Jesus: „Herre,
vil du have, at vi skal kalde ild ned fra himlen og brænde
dem op, ligesom Elias gjorde?”[a]

55
Men Jesus vendte sig om og irettesatte dem,[b]

Footnotes:

9,54 Nogle håndskrifter mangler „ligesom Elias gjorde”,
jf. 2.Kong. 1,9-16.

9,55 En del håndskrifter har følgende ord: og sagde: „I
kender ikke den ånd, som er i jer. Menneskesønnen kom ikke
for at tage menneskers liv, men for at frelse dem.”

Du SKAL *respektere* andre menneskers ret til selv at træffe
et valg (OGSÅ selvom denne beslutning IKKE lige er din kop te)!

(Dette KUNNE MANGE muslimer lære noget af (kærlighedens natur),
i stedet for al deres *fanatisme*!)

Og du må ALDRIG ta' sagen i egen hånd (apropos selvtægt) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+12.17-21&version=BPH

Romerne 12:17-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

17
Gengæld ikke ondt med ondt, men stræb efter at gøre det,
som alle kan se er godt.

18
Lev i fred med alle mennesker—så vidt I kan.

19
Kære venner, tag ikke hævn, men lad Gud tage sig af at
straffe. Der står jo skrevet: „Hævnen og gengældelsen er
min, siger Herren.”[a]

20
Der står også skrevet: „Er din fjende sulten, så giv ham
noget at spise. Er han tørstig, så giv ham noget at drikke.
På den måde gør du ham skamfuld.”[b]

21
Lad dig ikke rive med af det onde, men overvind det onde
med det gode.

Så ...

Jo!

Kristendommen trives STORARTET i et demokrati (altså et forum,
hvor *alle* har medindflydelse, OGSÅ alle dem, som man evt.
IKKE bryder sig om!) ... :-)

Og hvis alle lagde sig dette på sinde (det at tage hensyn til
andre), så KUNNE vi ha' et rigtig dejligt samfund ... :-)

Det var nok dét, Martin Luther King drømte om, og som en dag
bliver realiseret, inklusiv det at have et godt naboforhold
til sine galaktiske naboer, skønner jeg ... :-)

BIG Wedding-time?

Tja ...

Tiden nærmer sig, skønner jeg ... :-)

-

Russia concerned about military confrontation between Israel and Iran

"We do everything possible to prevent the escalation of the
conflict" Russian Ambassador to Iran Levan Dzhagaryan.

By Anna Ahronheim
July 19, 2018 10:42
https://www.jpost.com/Israel-News/Russia-concerned-about-military-confrontation-between-Israel-and-Iran-562914

Kommentar:

Russia concerned about military confrontation between Israel
and Iran, som de selv har muliggjort!

Nej! Det har hele tiden været deres ønske at igangsætte en
krig mellem Iran og Israel (fordi det kan gi' dem øget
politisk indflydelse i området (foruden at være dødens
købmænd); *magtsyge*, som de jo er! ... :-(

Stol ALDRIG på en psykopat (det ender ALTID med Verdenskrig)!

-

Nuclear chief: Iran builds new centrifuge rotor factory

The announcement came a month after Supreme Leader Ayatollah
Ali Khamenei said he had ordered agencies to prepare to
increase uranium enrichment capacity if a nuclear deal falls
apart.

By REUTERS
July 18, 2018 17:06
https://www.jpost.com/Middle-East/Nuclear-chief-Iran-builds-new-centrifuge-rotor-factory-562823

-

Facebook’s Zuckerberg says he won’t remove Holocaust denial posts

Founder of social media giant says those denying Holocaust may
be doing so unintentionally and should not be removed, drawing
condemnation from ADL; later clarifies remarks

By TOI staff 18 July 2018, 11:40 pm
https://www.timesofisrael.com/facebooks-zuckerberg-says-he-wont-remove-holocaust-denial-posts/

Anti-democracy (Anti-demokrati), Facebook:

Facebook-side lukket på grund af bibelcitat
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/anti-democracy/facebook/19-580

Facebook kører efter princippet: Hvad vej blæser vinden?

Og OM der så i kølvandet foregår justitsmord und so weiter; så
er de ligeglade, fordi ... Mamon-god über alles! Heil Hitler!

ET-break in regard to Star-Wars

File 20.772 ...
Star Wars:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/star-wars/20-772
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/star-wars/20-772
ET-Bible, Pi (22/7):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/pi/20-772
Markpointer 600/50=12 (78-Platin-193, ½life=50):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/12/20-772
Entry-Keys (Adgangsnøgler)
127 (Solomo, Salomon)
Psalm 72 *messiansk*:
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/127/20-772

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/star-wars/20-772

-

Interrupt RETURN from ...

News:dk.videnskab
Subject: The hypothesis/theory of unstable isotopes and electromagnetic
(Hypotesen/teorien om ustabile isotoper og elektromagnetiske)
Date: Fri, 20 Jul 2018 10:07:04 +0200, GMT 08:07
20771b news:5b5197d6$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallscie/home/atomic-physics/hypothesis-of-unstable-isotopes/20-771
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/-EmIZEU7A1c/B1ix1CVMDQAJ
https://groups.google.com/d/msg/sci.physics/jXk8O4ZGZvk/qBYuPvtCBgAJ

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+72&version=BPH

Salme 72, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovprisning af den ideelle konge

1
En sang til Salomon.[a]

[ ... ]

Footnotes:

72,1 Selv om denne sang ikke direkte citeres i NT, anses
den af både jøder og kristne for at være messiansk.

Kommentar:

Og det *bekræfter/understøtter* det fundne markørsystem, se
evt. bl.a. ...

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+1.1-21&version=BPH

Dommer 1:1-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Juda og Simeon indtager deres område

De øvrige stammer fordriver ikke alle de oprindelige indbyggere

Kommentar:

På dansk hedder det etnisk udrensning og er en forbrydelse, der
IKKE vil blive accepteret nu og dage (lige fornær
Psykopatistans/Kleptokratistans (altså Russia) *tyveri af
landområder i nabolandet Georgien og nu også i Ukraine, havde
jeg nær sagt, HVIS jeg var en *partisk* russer!)

Men dengang i Oldtiden tænkte man anderledes:

Man anså det som værende Skaberens ret til at gøre med sit
skaberværk som det passede ham, herunder hvem der skulle bo
hvor. Til syvende og sidst var der jo blot tale om et lån fra
ham!

Han (Guddommen) kunne altså tillade sig at smide folk ud og
*udlåne* landområdet til et andet folkeslag (på ubestemt tid
eller til evig tid, HVIS de overholdt hans krav/bestemmelser).

Denne tankegang er også bevæggrunden for, at Nehemias (eller
også var det Ezra) mange år senere skriver (efter
tilbagekomsten til Det Forjættede Land efter mange års tvungen
exil/fangenskab i Babylon som straf) noget i retning af, at
han *tvang* de tilbagevendte jøder til at skilles fra koner,
der IKKE var jøder; fordi det var en *krav* ham dersens Gud
havde fremsagt, at de skulle holde sig adskilt fra andre
folkeslag (for derved at undgå at overtage deres
afgudsdyrkelse).

Det var altså for at tilfredsstille denne Guddom, at man
handlede som man gjorde!

For gjorde man ikke det, da skulle man nok ikke regne det for
givet på forhold, at man overlevede som folkeslag!

Og det er lidt den samme tankegang vi ser i islamisk tro, der
kan få nogle til at begå de mest forfærdelige forbrydelser i
Allahs navn! Man prøver at behage guddommen, UDEN selv at
bedømme OM denne adfærd nu også er rimelig (overfor andre
mennesker)!

Og det er i grunden en *uhyggelig* tanke, at vi mennesker kan
finde på at være så *naive*, at vi i blind loyalitets- og
autoritetsunderkastelse kan finde på hvad-som-helst!

Hvis jeg ankom udefra til dette solsystem, da ville jeg i
hvert fald nok lige træffe mine sikkerhedsforanstaltninger,
fordi ...

Sæt nu de dersens skøre idioter detonerer en atombombe, der
hvor jeg (midlertidigt) opholder mig!

Ergo BEHØVER deres eventuelle forsvar (hvis der altså er noget
om snakken mht. Alien-bygninger på Månen og Mars osv.) IKKE at
være en trussel mod os og vor eksistens, men mere en såkaldt
*præventiv* helgardering!

Eller ...

For nu at tale i Kanzi-relationer ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/-kanzi-fortjent-beloenning
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning
https://sites.google.com/site/kallscie/home/evolution/kanzi

Vil du tillade en farlig løve at overfalde dyrepasseren?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-07-20, Friday, day no 201, CET 08:52, GMT 06:52)
- "Spørger jeg"

Nå da da!

Denne afbrydelse havde jeg ikke regnet med!

Men okay, mon friend ... :-)

Det er mig en *ære* at viderebringe dit/jeres synspunkt (til
mine artsfæller) ... :-)

Måske det også ku' *berolige* dem lidt! ... :-)

Havde du/I jo haft onde hensigter, mon ikke du/I da havde
angrebet os jordboere for mange, MANGE år siden, ikke sandt,
ET?

-

[...]

Fredag 20. juli, 1. Kong 7,13-26

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ki+7.13-26&version=BPH

Første Kongebog 7:13-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Huram laver de øvrige ting til templet

Han støbte også en stor, rund vandbeholder, 2,25 m dyb,
4,5 m i diameter og 13,5 m i omkreds. Den blev kaldt
„bronzehavet”.

24
På ydersiden lige under kanten hele vejen rundt lavede han
to rækker græskarlignende udsmykninger med ca. 5 cm mellem
hver, formet i ét med resten af bronzehavet.

25
Beholderen stod på 12 bronzeokser, der vendte halerne mod
hinanden, således at okserne tre og tre så i retning af de
fire verdenshjørner. 26 Beholderens tykkelse var en håndsbred, og
kanten var bøjet udad som kanten på en kop eller som toppen af en
liljeblomst. Den rummede ca. 44.000 liter vand.[c]

Footnotes:

7,26 På hebraisk: 2000 bat, hvor en bat normalt anslås til
ca. 22 liter.

Kommentar:

I den lidt ældre oversættelse fra 1992 står der følgende:

7,26 Dvs. ca. 44.000 liter, da en bat normalt anslås til ca.
22 liter. Anslår vi en gammel alen til ca. 52 cm, vil
beholdernes diameter være 5,2 m. En halvkugléformet
beholder af denne størrelse vil have et rumfang på ca.
37.000 liter. Det kunne tyde på, at en bat var lidt under
20 liter, men der er også en vis usikkerhed med hensyn til
længden af en alen, og det vides heller ikke, om bronzehavet
var halvkugleformet. Da diameteren er angivet til 10 alen
og omkredsen til 30 i stedet for 31,4, er det sandsynligvis,
at alle tallene i teksten er afrundede, hvilket gør det
umuligt at lave helt nøjagtige regnestykker på dem. Ifølge
2.Krøn.4,6 brugte præsterne bronzehavet til at vaske sig i,
så vi må formode, at der har været både udvendige og
indvendige trin, da det var ca. 2,5 meter dybt i midten.

Kommentar:

Også dagens tekst bør kommenteres, fordi Pi-markøren er ret
central og dermed vigtig i forståelsen af hele kodeopbygningen
(inside the bible), apropos ...

Markpointer Pi (22/7):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/pi
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/pi/15-913

[ ... ]

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/78/20-749

... (150,1 ... 90, 61 ... 73, 78) ...

+

https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/127/20-757

... (78, 73, 50) ...

De 12 bronzeokser KUNNE opfattes som, at omkredsen er inddelt
i 12 enheder, hvilket er i fuld overensstemmelse med, at ...

600 /50 (isotopet 78-Platin-193)
=
12

Og dermed bør vi måske også fremover opfatte israels 12 stammer
lidt i samme dur, at de måske dækker over dette.

Hvorfor?

Fordi vi flere steder konstarerer, at 1/12 at stammerne
udskiller sig fra resten.

For eksempel bliver Josef (en af de 12 brødre) solgt som slave

Dans stamme mangler i Åbenbaringsbogen kap. 7,5-8 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+7.5-8&version=BPH

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Danske Bank undersøges i USA

-

DR S133 tor 19 jul 18:35:16
19.juli dr.dk/nyheder 18:32

DANSKE BANK UNDERSØGES I USA
Det amerikanske advokatfirma Bronstein,
Gewirtz & Grossman har startet en
undersøgelse af, om Danske Bank har
brudt den amerikanske lovgivning i
forbindelse med hvidvasksagen i bankens
estiske filial.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra
det amerikanske advokatfirma.

Undersøgelsen skal kortlægge, om Danske
Bank og ansatte i banken har brudt
reglerne for værdipapirhandel i USA.

Det amerikanske firma starter en
undersøgelse, da Danske Bank også er
noteret i USA. Og undersøgelsen er
startet på baggrund af bankens
amerikanske aktionærer.

Hvidvasksag: Advokatfirma i USA undersøger Danske Bank
kl. 18:32
https://www.dr.dk/nyheder/penge/hvidvasksag-advokatfirma-i-usa-undersoger-danske-bank

Rekordmange mangler væske i varmen, men få tegn kan hjælpe dig i tide,
siger overlæge
19. jul. 2018, 17:59 ...

-

NRK:
19. juli 2018 kl. 11:10

Markpointer Destroy (Psalm 73 and 78): Found 92-Uranium-238 and 19-Kalium-40

Old News begin:
Psalm 73 (and 78): Found markpointer 115 and 193
Old News END

Cut-begin:
Psalm 73: Found markpointer 39 (½life of "78") and 61
Cut END

File 20.774 ...
Isotope evidence (Isotop indicier)
19-K-40, (Kalium):
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/19-k-40/19/20-774
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/19-k-40/21/20-774
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/19-k-40/40/20-774
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/19-k-40/1-2-life/20-774
78-Pt-193, Platinum:
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/20-774
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/115/20-774
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/193/20-774
92-U-238, Uranium:
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/92-u-238/92/20-774
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/92-u-238/238/20-774
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/92-u-238/1-2-life/20-774
Markpointer Destroy:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/destroy/20-774

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/destroy/20-774

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+73&version=BPH

Salme 73, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud er retfærdig og god

2
Men jeg var på nippet til at miste min tro,
jeg var kommet snublende nær til afgrunden.

073 (150-78)
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/73
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/78/20-749

Fordi denne Salme er markeret på en special måde, så et skjult
78 tal dukker op, hvis man tæller bagfra startende med Salme
150 som nummer 1, ...

Da er det nok værd at lede her efter andre karakteristika vedr.
Platin-193, fx. tallene 50,65,78,115,193.

Teksten indeholder da også nogle udtryk, der måske går igen i
andre Salmer.

Søger man således på ordet 'afgrund' får på hverdagsdansk:

(Ordet 'afgrund ' er jo - sproglig set - lidt i familie med,
at noget kan gå tabt (i afgrunden), apropos ½-life hvor noget
af stoffet mistes/går-tabt.)

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=afgrund&qs_version=BPH

27 Bible results for “afgrund".

All (27)
Old Testament (16)
Job (2)
Salme (7)
Esajas (5)
Klagesangene (1)
Hoseas (1)
New Testament (11)
Lukas (1)
Romerne (1)
Judas (1)
Aabenbaringen (8)

Undersøger vi udelukkende Salmernes Bog fås:

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?qs_version=BPH&quicksearch=afgrund&begin=23&end=23

7 Bible results for “afgrund.”

1
Salme 1:6
Herren hjælper dem, der gør hans vilje, men de gudløses
vej ender i afgrunden.

2
Salme 40:3
Han løftede mig op fra afgrunden, op af den mudrede sump.
Han stillede mig på et sikkert sted, gav mig fast grund
under fødderne.

3
Salme 55:24
Gud, send de onde bedragere i afgrunden, mordere og
løgnere skal dø i deres ungdom. Men jeg sætter min lid til
dig.

4
Salme 73:2
Men jeg var på nippet til at miste min tro, jeg var kommet
snublende nær til afgrunden.

5
Salme 88:7
Du har kastet mig i det dybe hul, i den mørkeste afgrund.

6
Salme 88:13
Vil afgrunden opleve dine undere? Huskes din godhed i
glemslens land?

7
Salme 140:11
Lad gloende kul vælte ned over dem, styrt dem i afgrunden,
så de aldrig kommer op igen.

Salme 88 udskiller sig fra de andre ved at den *gentages*.

Fordobler vi tallet fås:

88 *2
=
176

Og dette tal *genkendes* i kraft af, at Salme 119 (som menes at
være en art oversigts-salme) indeholder 176 vers (opbygget af
de 22 bogstaver som bruges i gammeltestamentlig hebraisk, hver
gentaget 8 gange => 8*22=176).

Halverer vi tallet fås:

88 /2
=
44

Dette tal nævnes IKKE (i undersøgelsen her)!

Så ...

Måske var det blot en fuser (denne gang).

Og dog!

Først nævnes Salme 1. Derefter Salme 40. Forskellen på disse
tal er på:

40 -1
=
39

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/78/20-749

> Man kunne opstille en liste bestående af fx.:
>
> 72-144-288 (2,138) ... 72-144_found
> 39-78-156 (2,6. Markør 8->Psalm 12) ...... 39-78_found (see
> 30½-61-122
> 25-50-100
> 21½-43-86
>

> Der er således tidligere blevet fundet en sammenhæng mellem
> 78 og 39. Se evt. ...
>
> 20.354 Found ½-life, 78-Platin at Temple, Shilo

https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/50/20-354

Så vi har altså hermed fundet endnu et indicium på, at
forfatteren af koden (fundet inside the Bible) har haft
kendskab til moderne atomfysik, idet ...

Halveringstiden for 78 enheder er lig med det halve (39)!

Hmm ...

Det er kanske en ret vigtig oplysning vi samtidig får mht.
176 (Salme 119), da der er noget vi bliver gjort opmærksom på
af forfatteren, fordi ...

Antager vi, at vi som "kunde" er på jagt (efter skatten, hvad
end nu den måtte være), og at vi IKKE endnu har kendskab til
det specielle vedr. Salme 119, da *ledes* (eller *guides*) vi
måske her i den retning:

Vi sætter os som midlertidigt mål at lede efter ...

50,65,78,115,193

Dem findes vi ikke, men vi finder 39, og efter nogen tid
opdager vi, at dette tal - *tal-symbolsk* set - er i familie
med 78 (som jo netop var en af de eftersøgte tal)!

Men resten af koden er uforståelig lige bortset fra, at Salme
88 *gentages*.

Og så er tanken jo nærliggende, at hvis 39+39=78, da må
88+88=hvad? - 176

FORSKELLEN på 115 og 176 KAN være:

176
-115
=
61

Compare with ...

Markpointer 61
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61

Markør 61 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

=== citat start ===

A complete list of *all* known isotopes can be downloaded
from ...
En komplet liste over *alle* kendte isotoper kan downloades
fra ...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

From this table you can see, that ...
Fra denne tabel kan du se, at ...

1.
Proton-counter
Proton-tæller

Not all elements have stable isotopes at all.
Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.

The exceptions are the atomic numbers ...
Undtagelserne er atom-numrene ...

43, 61, 84-111
(Total of 30 pieces)
(i alt 30 stk.)

=== citat slut ===

Det *afslører* kendskab til moderne atomfysik!

Nå da da!

Så fik vi *jackpot* IGEN! ... :-)

Men vi må lige tjekke, fordi Bibelen på Hverdagsdansk IKKE er
100% en oversættelse fra ord til ord men mere fra hebraisk og
græsk forståelse til nymoderne dansk forståelse.

Input King James version check:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+73.2&version=KJV

Psalm 73:2, King James Version (KJV)

2
But as for me, my feet were almost gone; my steps had well
nigh slipped.

Kommentar:

Google-auto-oversættelse:

Men for mig var mine fødder næsten væk; mine trin var godt
nede.

nigh = nær/næsten
slipped = gled

Ordet *afgrund* nævnes IKKE!

På dansk (den autoriserede oversættelse fra 1933) står der:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+73.2&version=DN1933

Salme 73:2, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

2
Mine Fødder var nær ved at snuble, mine Skridt var lige
ved at glide;

Hmm ...

Bøjning af ordet 'to slip':
https://da.bab.la/konjugation/engelsk/slip

Bøj "to slip":

to slip
slipped

[ ... ]

oversættelse:
glide ud, skride

Det må nok være dét ord, der skal søges på:

Search 'slip', King James:

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=slip&qs_version=KJV

14 Bible results for “slip.”

All (14)
Old Testament (13)
Deuteronomy (1)
1 Samuel (1)
2 Samuel (1)
Job (1)
Psalm (7)
Isaiah (1)
Jeremiah (1)
New Testament (1)
Hebrews (1)

Og der var vi heldige, fordi der ligeledes her er 7 steder i
Salmernes Bog, hvor dette ord bruges:

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?qs_version=KJV&quicksearch=slip&begin=23&end=23

7 Bible results for “slip.”

1
Psalm 17:5
Hold up my goings in thy paths, that my footsteps slip not.

2
Psalm 18:36
Thou hast enlarged my steps under me, that my feet did not
slip.

3
Psalm 35:6
Let their way be dark and slippery: and let the angel of
the Lord persecute them.

4
Psalm 38:16
For I said, Hear me, lest otherwise they should rejoice
over me: when my foot slippeth, they magnify themselves
against me.

5
Psalm 73:2
But as for me, my feet were almost gone; my steps had well
nigh slipped.

6
Psalm 73:18
Surely thou didst set them in slippery places: thou
castedst them down into destruction.

7
Psalm 94:18
When I said, My foot slippeth; thy mercy, O Lord, held me
up.

Men ... ØV!

Det var et *forkert* ord (i hvert fald lige i denne her
undersøgelse. Bemærk for øvrigt at ordet *gentages* i Salme
73, så det var måske værd at undersøge i sig selv en anden dag)!

Nå, men ...

Selvom der TILSYNELADENDE var jackpot, tæller det IKKE med i
regnskabet, fordi det er KUN *original*-sprogets bogstaver og
ord forfatteren har haft kendskab til (og designet koden ud
fra dette).

Hmm ...

Der er nogle andre ord, som måske er værd at undersøge:

Perish nævnes 153 gange i bibelen:
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?qs_version=KJV&quicksearch=perish&begin=23&end=23&limit=500

21 gange i Salmernes Bog.

(Men ikke helt de samme steder som ovenfor nævnt!)

Og ...

Destroy nævnes ligeledes RIGTIG MANGE gange (433):
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?qs_version=KJV&quicksearch=destroy&begin=23&end=23

I Salmernes Bog 32 gange, og her er det bemærkelsesværdigt,
at nogle *gentagelser* forekommer:

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?qs_version=KJV&quicksearch=destroy&begin=23&end=23

32 Bible results for “destroy.”

Bible search results

01, 01, Psalm 5:6 ... gentagelse fundet. Counter = 1
02, 01, Psalm 5:10 ... gentagelse fundet. Counter = 2
03, 02, Psalm 9:5 ... gentagelse fundet. Counter = 1
04, 02, Psalm 9:6 ... gentagelse fundet. Counter = 2
05, 03, Psalm 11:3
06, 04, Psalm 17:4
07, 05, Psalm 18:40
......................... expected 19 (19-Kalium)
08, 06, Psalm 21:10
09, 07, Psalm 28:5
10, 08, Psalm 37:38
11, 09, Psalm 40:14 ... ?
12, 10, Psalm 52:5
13, 11, Psalm 55:9
14, 12, Psalm 63:9
15, 13, Psalm 69:4
16, 14, Psalm 73:27
17, 15, Psalm 74:8
18, 16, Psalm 78:38 ... gentagelse fundet. Counter = 1
19, 16, Psalm 78:45 ... gentagelse fundet. Counter = 2
20, 16, Psalm 78:47 ... gentagelse fundet. Counter = 3

21, 17, Psalm 92:7 ... fokus (92-Uranium)

22, 18, Psalm 101:8
23, 19, Psalm 106:23 ... gentagelse fundet. Counter = 1
24, 19, Psalm 106:34 ... gentagelse fundet. Counter = 2
25, 20, Psalm 118:10 ... gentagelse fundet. Counter = 1
26, 20, Psalm 118:11 ... gentagelse fundet. Counter = 2
27, 20, Psalm 118:12 ... gentagelse fundet. Counter = 3
28, 21, Psalm 119:95
29, 22, Psalm 137:8
30, 23, Psalm 143:12
31, 24, Psalm 144:6
32, 25, Psalm 145:20

Gentagelserne er:

Psalm 5, i alt 2
Psalm 9, i alt 2
Psalm 78, i alt 3
Psalm 106, i alt 2
Psalm 118, i alt 3

Noget at koden kan måske knækkes, fordi ...

106
+9
=
115

og ...

115
+78
=
193

Memory on from ...

> Da er det nok værd at lede her efter andre karakteristika
> vedr. Platin-193, fx. tallene 50,65,78,115,193.

Og det var jo lige præcis de tal, vi i starten satte os for at
lede efter!

*Jackpot* ... :-)

Men HVORFOR nævnes også ...

Psalm 5, i alt 2
Psalm 118, i alt 3

?

5-tallet KAN opfattes som værende i familie med 50-tallet.

Og ...

118 /5
=
23,6

and ...

118 *5
=
590

Og ...

HVORFOR blev 115 "klippet" op i 2 dele ?

Var det UDELUKKENDE for at camouflere/kryptere koden?

Eller ...

Betyder disse tal også noget specielt?

Hvad har de til fælles?

2 grupper kan iagttages:

Psalm 78, i alt 3 ... IKKE "manipulerbar"
Psalm 118, i alt 3

Psalm 5, i alt 2
Psalm 9, i alt 2
Psalm 106, i alt 2

Et "skjult" 40-tal dukker op:

118
-78
=
40

Og ...

Psalm 5, i alt 2
Psalm 9, i alt 2
Psalm 106, i alt 2

Hmm ... Samme syntax som (118-78=40)?

106
- 9
- 5
=
92

Compare with ...

92:
https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium
https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium-238
https://da.wikipedia.org/wiki/Uran-238

Uran-238 (238U) er den mest almindelige af de naturligt
forekommende uranisotoper. Omkring 99,284% af al naturligt
forekommende uran er 238U. Med en halveringstid på 4,46 ×
109 år (1,41 × 1017 sekunder), er 238U ikke nær så
radioaktivt som fx 235U og 233U. ...

And ...

40:
Kalium
https://en.wikipedia.org/wiki/Potassium

Isotopes

There are 24 known isotopes of potassium, three of which
occur naturally:

39K (93.3%),
40K (0.0117%), and
41K (6.7%).

Naturally occurring 40K has a half-life of 1.250×109 years.

Bingo!

Fællesnævneren for de to grundstoffers særlige isotop er altså,
at deres halveringstid omtrent er den samme!

Sammenligner vi med andre isotoper i det samme interval, så
er der følgende:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

Primordial radioactive nuclides

no___nuclide__Z_..._half-life (years)
[ ... ]
283___232Th___90____1.406×1010
284___238U____92____4.471×109
285___40K_____19____1.25×109
286___235U____92____7.04×108

Det findes KUN i dette interval (milliarder år) disse to-fire
isotoper.

Medtager man intervallet 1.000-100 millioner, da er det eneste
isotop, der dukker op *ligeledes* et uran-isotop (U-235).

Og her er det nok kun 92-U og 19-K-40 der har MEST *tilfælles*,
(talmæssig set)!

*Jackpot*!

-92
=

-106
=
40

Compare with ...

40:
Kalium
https://en.wikipedia.org/wiki/Potassium

*Jackpot*!

Vi har hermed kunnet *identificere* helt præcis, HVAD det er
for et Uran-isotop, der peges på isotopet:

92-Uran-238

Bemærk for øvrigt at Salme 92 indgår i King James tabellen
(mens Salme 19 IKKE gør, dog nævnes Salme 40):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+92.7&version=KJV

Psalm 92:7, King James Version (KJV)

7
When the wicked spring as the grass, and when all the
workers of iniquity do flourish; it is that they shall be
destroyed for ever:

På dansk svarer dette til vers 8:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+92.8&version=BPH

Salme 92:8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

8
Selv om de gudløse ser ud til at klare sig godt,
bliver de til sidst udslettet for evigt.

Det er derfor nu blevet relevant at undersøge i hvilken
*sammenhæng* Salme 92 dukker op i tabellen (for kanske vi kan
få FLERE oplysninger ud af koden):

Bemærk for øvrigt lige denne lille pudsighed, at 78 er markeret
med markør 18:

18, 16, Psalm 78:38 ... gentagelse fundet. Counter = 1
19, 16, Psalm 78:45 ... gentagelse fundet. Counter = 2
20, 16, Psalm 78:47 ... gentagelse fundet. Counter = 3

Markør 18 dækker over (i *krypteret* form) kendskabet til
atom 43 og 61, og er derfor en særlig karakteristisk markør
(vedr. atomfysik). Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

Det fremgår IKKE helt tydeligt af tabellen, men med lidt
*hjernegymnastik* vil intelligente væsener som os mennesker
(kanske ej *primitiv* Kunstig Intelligens) gennemskue koden,
som givetvis er (forholdsvis simpel):

......................... expected 19 (19-Kalium)
11, 09, Psalm 40:14
21, 17, Psalm 92:7 ... fokus (92-Uranium)

92-Uran har påhæftet tallet 21

Compare with ...

19-K-40

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

Primordial radioactive nuclides

no___nuclide__Z____N_..._half-life (years)
[ ... ]
285___40K_____19___21____1.25×109

Tallet 21 er antallet af Neutroner i Kalium-40!

Så INDIREKTE (fordi tallene passer sammen) *identificeres*
nu den "ubekendte" enhed (kendetegnet ved tallet 40), at der
må være tale om isotopet:

19-K-40

*Jackpot*!

Tilbage står nu en undren over markørerne udfor Salme 40.

HVORFOR valgte man ikke at pege DIREKTE på tallet 19?

Hertil må svaret være, at så havde man *ødelagt* noget af
strukturen i koden, som var:

18, 16, Psalm 78:38 ... gentagelse fundet. Counter = 1
19, 16, Psalm 78:45 ... gentagelse fundet. Counter = 2
20, 16, Psalm 78:47 ... gentagelse fundet. Counter = 3

21, 17, Psalm 92:7 ... fokus (92-Uranium)

Så 1.prioriteten må ha' været, at *guide* os ("kunden") udfra
18-markøren udfor 78-Platin-193.

Og dermed er en masse tal så allerede opbrugt, heriblandt
tallet 19 (fordi 78 BØR *gentages* som en del af
markørsystemet)!

Ergo er der KUN tallet 21 tilbage, HVIS 92 skal markeres i
forhold til 19-K-(21 neutroner)-40, ved mindre man tæller
helt op til 40!

Og det kan vi da godt prøve, fordi koden KUNNE jo godt
fortsætte selvom vi har fået overflow (efter tallet 150):

Syntaxet er jo blevet anvendt tidligere under EntryKey 687
(samt i udregningen af den galaktiske længdegrad for ETs
forventede Moderstjerne, hvor de 195 ændres til 45 + 150)
Se evt. fx. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/687

Tælleren kommer da muligvis til at se således ud:

[...]

.......................... expected next 150
33, 26, Psalm 5:6 ... gentagelse fundet. Counter = 1
34, 26, Psalm 5:10 ... gentagelse fundet. Counter = 2
35, 27, Psalm 9:5 ... gentagelse fundet. Counter = 1
37, 27, Psalm 9:6 ... gentagelse fundet. Counter = 2
38, 28, Psalm 11:3
39, 29, Psalm 17:4
40, 30, Psalm 18:40
......................... expected 19 (19-Kalium)

Det forventede tal (tallet 19) står altså udfor 40 i tælleren,
apropos isotopet ...

19-K-40

*Jackpot*!

Kan man være mere "heldig"?

Nej! Vel?

Det er fór *usandsynligt* nu, statistisk set!

Ergo må forklaringen være, at koden (som vi nu hermed har
fundet inside the Bible) er designet af et intelligent
væsen ligesom os mennesker!

Forklaringsproblemet her er "blot", at vi mennesker IKKE
havde kendskab til atomfysik, dengang koden blev nedskrevet
(inside the Bible) for mere end 2000 år siden!

Og så er vi IGEN tilbage på *mistanken* om, at der har været
et besøg i Oldtiden ude fra Rummet.

Det er i hvert fald den mest enkle og simple forklaring, og
derfor nok den mest *realistiske*, videnskabelig set, fordi ...

Der inddrages IKKE i *bevisførelsen* mere end absolut højst
nødvendig (selvom man kunne blive "fristet" over evne til
at inddrage noget *overnaturligt* såsom en guddom, hvis man
er religiøs. Men det er og bliver *manipulation* af DATA,
skønner jeg, endskønt jeg er personlig kristen og derfor
godt ku' tænke mig at komme ind på dette emne)!

Hmm ... (memory on from) ...

20.765:

Date: Tue, 17 Jul 2018 11:24:22 +0200, GMT 09:24
20765a news:5b4db56f$0$719$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-765
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/evRbt8S1nYQ/uQKFrUAnBwAJ

> [...]
> bliver IKKE løst ved at lave vold, mord, død og ødelæggelse og
> dét at *stjæle* din nabos (religiøse) identitet! TVÆRTIMOD! ...

Er der her tale om en såkaldt *skakmat* (apropos The
*Copyright*; altså *Ophavsretten*), ET ?

Sorry! Time out!

(Resten må vi vente med til en anden dag, forhåbentlig - om
Gud vil.)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jdg+1.22-36&version=BPH

Dommer 1:22-36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(De øvrige stammer fordriver ikke alle de oprindelige
indbyggere, fortsat)

-

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Nervegift-offer er blevet udskrevet

Moderne slaveri er mest udbredt i Nordkorea

-

Hovedløs babyslange fundet i 100 mio. år gammel ravklump
19. Jul. 2018 kl. 19:33
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/hovedloes-babyslange-fundet-i-100-mio-aar-gammel-ravklump

-

Russisk kvinde anklages for at spionere mod USA: Er timingen et signal
til Trump?
19. Jul. 2018 kl. 20:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-kvinde-anklages-spionere-mod-usa-er-timingen-et-signal-til-trump

-

DR S138 fre 20 jul 11:12:13
19.juli dr.dk/nyheder 22:36

TRUMP VIL INVITERE PUTIN PÅ BESØG
Det er kun tre dage siden, at den
amerikanske præsident, Donald Trump, og
den russiske præsident, Vladimir Putin,
satte hinanden stævne i Helsinki.

Men til efteråret kan mødet mellem de
to magtfulde mænd allerede gentage sig.

Ifølge Det Hvide Hus' talsmand, Sarah
Sanders, har Trump bedt sin nationale
sikkerhedsrådgiver, John Bolton, om at
invitere Vladimir Putin til Washington.

- Præsident Trump har bedt John Bolton
invitere præsident Putin til Washington
i efteråret, og disse snakke er
allerede undervejs, skriver hun på
Twitter.

Topmøde kan gentage sig: Trump vil invitere Putin på besøg til efteråret
19. Jul. 2018 kl. 22:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/topmode-kan-gentage-sig-trump-vil-invitere-putin-pa-besog-til-efteraret

-

DR S139 fre 20 jul 11:12:13
20.juli dr.dk/nyheder 02:40

RUSLAND: LØSLAD MISTÆNKT SPION
Det russiske udenrigsministerium har
iværksat en kampagne på nettet for at
få 29-årige Maria Butina løsladt fra
sin varetægtsfængsling i USA.

Maria Butina, der er studerende og
våbenaktivist, er af USA mistænkt for
at være hemmelig agent for Rusland.

Hun er blandt andet mistænkt for at
have været i kontakt med russiske
diplomater og for at være i besiddelse
af kontaktoplysninger på folk, som
ifølge USA er ansatte i den russiske
efterretningstjeneste FSB.

Derfor blev hun søndag anholdt, og
onsdag blev hun ved en domstol i
Washington varetægtsfængslet.

Rusland starter netkampagne for at få mistænkt spion løsladt
kl. 02:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-starter-netkampagne-fa-mistaenkt-spion-losladt

-

DR S141 fre 20 jul 11:12:13
20.juli dr.dk/nyheder 06:45

3 HAJARTER KAN KOMME TIL DANMARK
Hajernes byttedyr kan svømme længere op
mod dansk farvand, hvis den globale
opvarmning bliver ved.

Derfor får vi måske også flere
eksotiske hajarter at se nær Danmark i
fremtiden, men vi skal ikke bekymre os,
mener biolog.

- Rovdyr følger deres byttedyr, så
langt som deres genetik og fysiologi nu
engang kan bære dem, siger Karsten
Bjerrum Nielsen, biolog og
afdelingsleder for formidling og
udstilling på Kattegatcentret.

Tre hajer der måske kan spottes i
danske farvande i fremtiden er
hvidhajen, sandtigerhajen og makohajen.

SE LISTEN: 3 hajer der kan komme til Danmark
kl. 06:45
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/se-listen-3-hajer-der-kan-komme-til-danmark

-

Efterretningschef om Trumps invitation til Putin: 'Det skal nok blive
specielt'
kl. 11:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efterretningschef-om-trumps-invitation-til-putin-det-skal-nok-blive-specielt

-

DR S156 fre 20 jul 18:52:39
20.juli dr.dk/nyheder 17:50

RUSLAND: SYRERE KAN TAGE HJEM
Rusland har fremsendt detaljerede
planer til USA om hvordan 1,7 millioner
syriske flygtninge snarligt kan vende
hjem igen.
Det sagde den russiske generaloberst
Mikhail Mizintsev, som er chef for den
russiske forsvarsstab, på et pressemøde
for lidt siden.

- Med udgangspunkt i tidlige estimater,
vil mere end 1,7 millioner flygtninge
kunne returnere til deres bosteder i
den nære fremtid, sagde Mikhail
Mizintsev ifølge det engelsksprogede
statsejede nyhedsbureau Tass.
Nyhedsbureauet RIA citerer
generalobersten for, at det generelt er
blevet langt nemmere at klare sig i
Syrien.

Rusland: 1,7 millioner syriske flygtninge kan snart vende hjem
kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-17-millioner-syriske-flygtninge-kan-snart-vende-hjem

-

DR S157 fre 20 jul 18:52:40
20.juli dr.dk/nyheder 18:52

NERVEGIFT-OFFER ER BLEVET UDSKREVET
Den 45-årige britiske mand Charlie
Rowley, som er forgiftet med den
sovjetiske nervegift Novichok, er
fredag blevet udskrevet fra hospitalet.

Manden er fra Amesbury nær Salisbury.
Hans 44-årige veninde Dawn Sturgess
døde søndag som følge af forgiftning
med nervegiften. Parret blev sammen
indlagt sidst i juni.

Novichok blev brugt ved attentatet 4.
marts i Salisbury på den russiske eks-
spion Sergej Skripal og datteren Julia.
De overlevede efter behandling på
Salisbury District Hospital.

Nervegift-offer er blevet udskrevet
kl. 18:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nervegift-offer-er-blevet-udskrevet

Moderne slaveri er mest udbredt i Nordkorea
20. jul. 2018, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-20-moderne-slaveri-er-mest-udbredt-i-nordkorea

-

Efter strid med dansk kvinde: Flyselskab refunderer billetter til New York
16. jul. 2018, 19:47 Opd. 20. jul. 2018, 17:32 ...
Politiet afspærrer ejendom - frygter drab
20. jul. 2018, 15:45 Opd. 20. jul. 2018, 18:41 ...

-

104 SVT Text Fredag 20 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Putin till USA - Merkel positiv....130
* Säkerhetstjänst utreder rymdcenter 131

* "Italien kommer att lämna euron"...132

Macron sparkar våldsam medarbetare 133

Änkan till IS-minister gripen......134
Parks fängelsestraff förlängs......135

Ortega till attack mot USA.........136
Minst elva döda i sjöolycka i USA..137

-

131 SVT Text Fredag 20 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 20 JULI

Rymdcenter utreds av säkerhetstjänst

Rysslands federala säkerhetstjänst
har gjort ett tillslag mot en
forskningsanläggning som kontrolleras
av landets rymdmyndighet Roskosmos.

Tillslaget skedde efter misstankar om
att hemligheter kring nya så kallade
hypersoniska vapnen läckt till
spioner från väst, enligt den ryska
nyhetsbyrån Tass.

Tass citerar den ryska
rymdmyndigheten, som säger sig ha
samarbetat med underrättelsetjänsten
i dess utredning av förräderi.

-

NRK:
19. juli 2018 kl. 11:10 - 20. juli 2018 kl. 11:12, error

20. juli 2018 kl. 12:52

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20761

Mistanken om, at Putin har noget alvorligt på Trump, vokser dag for dag,

Ny rapport: 'Moderne slaver' producerer varer til Vesten for milliarder
20. Jul. 2018 kl. 19:55
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-rapport-moderne-slaver-producerer-varer-til-vesten-milliarder

-

Korrespondent: Russisk plan om returnering af syrere lader sig ikke gøre
20. Jul. 2018 kl. 22:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-russisk-plan-om-returnering-af-syrere-lader-sig-ikke-goere

-

DR S160 man 21 jul 13:51:56
20.juli dr.dk/nyheder 22:37

ISRAEL BOMBER HAMAS EFTER DRAB
En israelsk soldat er fredag dræbt af
skud på grænsen ved Gazastriben. Det
oplyser Israels militær.

Israel har i fredagens løb foretaget
flere luftangreb og indsat kampvogne
mod militante gruppers tilholdssteder i
Gazastriben.

Mindst fire palæstinensere er dræbt i
luftangrebene, der kommer som en
reaktion på, at der tidligere på dagen
blev affyret skud mod israelske
grænsevagter.

Gaza: Israel bomber Hamas efter skud mod soldater
20. Jul. 2018 kl. 22:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/gaza-israel-bomber-hamas-efter-skud-mod-soldater

-

DR S166 man 21 jul 13:51:56
21.juli dr.dk/nyheder 08:59

TÆSK VAR HVERDAG FOR MODSTANDSFOLK
En række danske og tyske retsdokumenter
tegner et helt nyt billede af de tyske
torturbødler og den omfattende tortur,
som modstandsfolkene blev udsat for.
- De gav dem en masse tæsk. Det har
typisk været med det udstyr, de havde
ved hånden. Det var meget almindeligt,
at de slog folk med håndjern og
kontorinventar, som for eksempel
hæfteklammemaskiner, fortæller Søren
Tange Rasmussen, leder af
Besættelsesmusset.

De tidligere lukkede retsdokumenter
afslører blandt andet, at metoden
kaldet "den krumsluttede stilling"
eller Stalingyngen har været brugt på
de danske modstandsfolk i blandt andet
Østjylland.

Nye fund afslører: Tæsk og tortur var hverdag for fængslede modstandsfolk
kl. 08:59
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/nye-fund-afsloerer-taesk-og-tortur-var-hverdag-faengslede

-

Korrespondent: Folk i Gaza frygter krig
kl. 13:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-folk-i-gaza-frygter-krig

Mistanken om, at Putin har noget alvorligt på Trump, vokser dag for dag,
siger Uffe Ellemann
20. jul. 2018, 19:18
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-20-mistanken-om-at-putin-har-noget-alvorligt-paa-trump-vokser-dag-for-dag-siger-uffe

-

Trump beskylder Kina for manipulation af valuta og renter
21. jul. 2018, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-21-trump-beskylder-kina-for-manipulation-af-valuta-og-renter

-

CIA: Kina er i gang med en ny kold krig
21. jul. 2018, 14:58
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-21-cia-kina-er-i-gang-med-en-ny-kold-krig

-

104 SVT Text Lördag 21 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Greklandsprognos höjd till positiv 130

Hamas: Enighet om eldupphör........131

* Översvämningar i Vietnam...........132

* Nio från samma familj dog i olycka 133

* Partido Popular får ny ledare.....134

Fängelse för terrorplan i London...135

Nervgiftskadad får lämna sjukhus...136

-

NRK:
20. juli 2018 kl. 12:52 - 21. juli 2018 kl. 13:14, error

21. juli 2018 kl. 13:14
Minst ti iranske soldater drepne
https://www.nrk.no/nyheter/1.14135072

Minst ti iranske soldatar vart drepne under eit åtak på ein
militærbase nær grensa til Irak, ifølgje AFP. Ifølgje den
iranske revolusjonsgarden sto «vonde opprørarar og terroristar»
bak ein eksplosjon i eit ammunisjonslager.

-

21. juli 2018 kl. 15:16

-

Stalin killed more Ukrainians than Hitler killed Jews, says congressman

Rep. Michael McCaul compares man-made famine of 1930s that
decimated millions to the Holocaust

By JTA Today, 8:46 am
https://www.timesofisrael.com/stalin-killed-more-ukrainians-than-hitler-killed-jews-says-congressman/

Anerkendt videnskabsmand hævder NASA skjuler sandheden om asteroide-trusler

Israel evakuerer 800 syrere i usædvanlig aktion

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+74&version=BPH

Salme 74, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn om Israels genoprettelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+48&version=BPH

Salme 48, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds udvalgte by, Jerusalem

-

Date: Mon, 16 Jul 2018 07:05:37 +0200, GMT 05:05

> [...]

Anerkendt videnskabsmand hævder NASA skjuler sandheden om asteroide-trusler

Israel evakuerer 800 syrere i usædvanlig aktion

Anerkendt videnskabsmand hævder NASA skjuler sandheden om morderiske
asteroider
Reconocido científico asegura que la NASA oculta la verdad sobre los
asteroides asesinos
julio 6, 2018
https://argentinatoday.org/2018/07/06/reconocido-cientifico-asegura-que-la-nasa-oculta-la-verdad-sobre-los-asteroides-asesinos/
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=es&tl=da&u=https://argentinatoday.org/2018/07/06/reconocido-cientifico-asegura-que-la-nasa-oculta-la-verdad-sobre-los-asteroides-asesinos/

-

Tyske jøder forfølges på nettet – mere had end nogensinde før
kl. 09:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyske-joeder-forfoelges-paa-nettet-mere-had-end-nogensinde-foer

43 brande hærger i Sverige - det eneste håb er store mængder regn
22. jul. 2018, 09:41 ...

-

104 SVT Text Söndag 22 jul 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Dragkamp om tullar inom G20........130
* Gisslandrama i USA - en död........131

Flera bränder rasar i Europa.......132
Bannon mobliserar för Europahöger..133

Hundratals argentinare i protest...134
Fängelse för våldtagen flicka......135

Hongkongs föreningsfrihet hotas....136
Nio från samma familj dog i olycka 137

Partido Popular får ny ledare.....138

-

136 SVT Text Söndag 22 jul 2018
UTRIKES PUBLICERAD 21 JULI

Hongkongs föreningsfrihet hotas

Hundratals demonstranter samlades på
gatorna i Hongkong under lördagen
sedan regeringen aviserat att man vill
förbjuda självständighetspartiet Hong
Kong National Party (HKNP).

HKNP arbetar för att Hongkong, som
överlämnades av britterna till Kina
1997, ska bli en självständig stat.
Hotet om ett förbud ses som ett sätt
för Peking att motarbeta rörelsen och
stärka sin kontroll.

Enligt Hongkongs säkerhetschef John
Lee är föreningsfrihet fortfarande
inskrivet i grundlagen, men att "den
friheten är inte utan restriktioner".

-

NRK:
21. juli 2018 kl. 15:16 - 22. juli 2018 kl. 03:56, error

22. juli 2018 kl. 07:39

-

Israel evakuerer 800 syrere i usædvanlig aktion

22. juli 2018, kl. 8:23
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/israel-evakuerer-800-syrere-i-usaedvanlig-aktion

-

Erdogans gidsel må løslades

20. juli 2018, kl. 21:00
Af Jeppe Duvå, Redaktionschef
https://www.kristeligt-dagblad.dk/leder/erdogans-gidsel-maa-loeslades

Dette er en leder. Lederen er udtryk for Kristeligt Dagblads
holdning og skrives på skift af avisens redaktører.

Presset skal øges for at få præst frigivet. EU må tage opgøret

> [...]
>

> "Melodi":
>
> Du må IKKE undre dig, hvis det viser sig,
> at ET er religiøse! De har måske en god grund til det!

Abonnement opsagt (Kristeligt Dagblad):
(Kirkelig vielse af fraskilte ? Mandatet fra Gud mangler jo, siger præst)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/k-d/13-055

> - "Thi skilt fra Mig kan I slet intet gøre."

+

Profeti til Kristeligt Dagblad and her friends:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/k-d/19-187

Men når saltet MISTER sin kraft, hvad skal det da bruges til?

HVORFOR skulle man ta' dig alvorligt (fx. i Tyrkiet blandt
muslimer), når du end ikke tager din egen religion alvorligt
(men bare gør, hvad der passer dig, herunder *tilbeder* en
hor-dæmon ved at gøre, hvad den forlanger, endskønt det er
det samme som at *korsfæste* sin Herre IGEN)?

Dit budskab/vidnesbyrd bliver jo tomt, *indholdsløst*! ... :-(