Google Groupes n'accepte plus les nouveaux posts ni abonnements Usenet. Les contenus de l'historique resteront visibles.

2018 uge 11 (news samlet)

26 vues

non lue,
12 mars 2018, 04:15:1412/03/2018
De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=22) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40022

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44
20426 news:5a9ce6e1$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/JY0K3jfgAQAJ

-

I dag Mandag den 12. marts 2018 (dag 71 i året) er det 1851
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15
20438 news:5aa636b9$0$712$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ened8oF_Ll8/cSeOQtB0BwAJ

> [...]

-

Britisk minister om giftangreb på russisk eks-spion: Kæmpe
kl. 09:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-minister-om-giftangreb-paa-russisk-eks-spion-kaempe-efterforskning-i-gang

-

DR S139 søn 11 mar 22:30:31
11.marts dr.dk/nyheder 22:21

STOLT PRÆSIDENT HYLDER ROLIGT VALG
Colombias præsident kalder søndagens
parlamentsvalg det roligste i nyere
colombiansk historie.

Samtidig er fremmødet meget svingende
ved valgstederne i det sydamerikanske
land.

Årsagen til det rolige valg er, at
oprørsgruppen Farc har indgået en
fredsaftale med regeringen. Den
tidligere guerillabevægelse opstiller
som parti ved søndagens valg.

- Vi kan med stolthed sige, at dette
valg er det mest fredelige i landets
nyere historie, siger præsident Juan
Manuel Santos, efter at han selv har
sat sit kryds.

Stolt præsident: Det roligste valg i nyere colombiansk historie
kl. 22:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stolt-praesident-det-roligste-valg-i-nyere-colombiansk-historie

-

DR S140 man 12 mar 07:33:53
12.marts dr.dk/nyheder 01:14

AMNESTY: BASER PÅ ROHINGYAJORD
Siden nytår har militæret i Myanmar
jævnet rohingyalandsbyer med jorden for
at bygge militærbaser, veje og
landingspladser på den afbrændte jord.

Det skriver Amnesty i en ny rapport.

- Vi har gennem satellitbilleder og
vidneberetninger fået dokumenteret, at
der siden nytår er sket en stor
militarisering i store landområder i
Rakhine-provinsen, siger Trine
Christensen, der er generalsekretær i
Amnesty Danmark.

Rakhine-provinsen husede over en halv
million rohingyaer, der er et muslimsk
mindretal.

Amnesty: Regimet bygger militærbaser på rohingyaers jord
kl. 01:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-regimet-bygger-militaerbaser-pa-rohingyaers-jord

-

DR S151 man 12 mar 07:33:54
12.marts dr.dk/nyheder 07:28

COLOMBIA: FÅ STØTTER FARC VED VALG
Opbakning til den tidligere
oprørsgruppe Farc var meget lille ved
valget til Colombias nationalforsamling
i går.

Farc stod til mindre end 0,5 procent,
da 90 procent af stemmerne var talt op.

Til gengæld ser de colombianske
højrefløjspartier, der er kritiske over
for en fredsaftale med eks-
oprørsgruppen, ud til at blive valgets
største vindere.

Farc stiller for første gang op som
parti og var på forhånd spået et svært
valg. En fredsaftale fra 2016, betyder,
at partiet er garanteret ti ud af
kongressens 280 sæder.

Colombia: Oprørsgruppen Farc har få støtter
kl. 07:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/colombia-oprorsgruppen-farc-har-fa-stotter

-

Britisk premierminister indkalder sikkerhedsråd til møde om spion-angreb
kl. 09:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-premierminister-indkalder-sikkerhedsraad-til-moede-om-spion-angreb

Kommentar:

Der er - som sagt - tale om en *krigserklæring*!

Der SKAL udstedes international arrestordre på bagmændene
(heriblandt Psykopatus-Putin)!

For HVIS der ses igennem fingre med sådanne ting, da ender det
med, at alle bare gør, hvad der passer den. Og det var præcis
dét, der startede 1. Verdenskrig!!!

Nyt i mysteriet om den russiske spion: Nervegift fundet på fem steder
11. mar. 2018, 13:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-11-nyt-i-mysteriet-om-den-russiske-spion-nervegift-fundet-paa-fem-steder

-

Tyrkisk privatfly med 11 personer styrter i Irans bjerge
11. mar. 2018, 18:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-11-tyrkisk-privatfly-med-11-personer-styrter-i-irans-bjerge

Et privatfly er styrtet ned i det vestlige Iran undervejs fra
De Forenede Arabiske Emirater til Tyrkiet.

-

85 procent af japanerne frygter krigen kommer
11. mar. 2018, 19:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-11-85-procent-af-japanerne-frygter-krigen-kommer

-

Putin gav ordre til at skyde et passagerfly ned ved OL i 2014
11. mar. 2018, 22:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-11-putin-gav-ordre-til-at-skyde-et-passagerfly-ned-ved-ol-i-2014

I en film på russiske sociale medier fortæller Vladimir Putin
blandt andet, at han under de olympiske lege i Rusland i februar
2014 beordrede et passagerfly skudt ned på grund af meldinger om,
at flyet ville blive brugt til at angribe åbningsceremonien. Det
viste sig dog at være falsk alarm, hvorfor flyet aldrig blev
skudt ned.

-

EU og Rusland i krig om sandheden - Danmark skulle være foregangsland
for dyrebordeller
12. mar. 2018, 06:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-12-eu-og-rusland-i-krig-om-sandheden-danmark-skulle-vaere-foregangsland-for

-

Tidligere oprørsgruppe får hård valgdebut i Colombia
12. mar. 2018, 06:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-12-tidligere-oprorsgruppe-far-hard-valgdebut-i-colombia

-

Tåge lammer trafikken flere steder - bilister kører mod trafikken på
motorvej
12. mar. 2018, 09:34 ...

-

104 SVT Text Måndag 12 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Högerparti vinnare i Colombia......130

* Pinera svors in som Chilepresident 131

* Fem döda i helikopterolycka i USA..132

* USA-skolor får hjälp med beväpning 133

Vapenexport till Mellanöstern ökar 134

Burmamilitär tar över rohingyabyar 135

Protester mot turkisk offensiv.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 12 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Stridsflyg attackerade PKK i Irak..137

Elva döda i flygplanskrasch i Iran 138

Marine Le Pen vill byta partinamn..139

Le Pen inte längre hedersmedlem....140

* Notiser: Knivman dödades i Wien....148

-

137 SVT Text Måndag 12 mar 2018
INRIKES PUBLICERAD 11 MARS

Stridsflyg attackerade PKK i Irak

Turkiska stridsflygplan har slagit ut
18 positioner i norra Irak som
tillhörde den terrorstämplade kurdiska
PKK-gerillan, rapporterar nyhetsbyrån
Anatolia med militären som källa.

PKK-baser i Qandilbergen i norra Irak
är ofta utsatta för attacker av
turkiskt stridsflyg.

PKK:s uppror mot den turkiska
regeringen har pågått i tre årtionden
och omkring 40 000 människor har
skadats i konflikten.

PKK är terrorstämplat av USA, EU
och Turkiet.

-

148 SVT Text Måndag 12 mar 2018
VÄRLDEN I KORTHET 12 MARS

Österrike En 26-årig österrikisk man
har skjutits ihjäl utanför Irans
ambassadörs bostad i Wien strax före
midnatt. Mannen attackerade en vakt
med kniv, varpå vakten öppnade eld
mot mannen, enligt lokal polis.

Kina Demokratirörelsen i Hongkong
misslyckades med att vinna tillbaka
sina förlorade platser i fyllnadsvalet
till parlamentet. Resultatet innebär
att Pekingtrogna politiker ytterligare
stärker sitt grepp i den halvautonoma
kinesiska staden.

-

NRK:
11. mars 2018 kl. 09:05 - 12. mars 2018 kl. 06:27, error

12. mars 2018 kl. 10:23

-

Pentagon head warns Syrian forces on chemical weapons

Mattis says Assad regime would be 'very unwise' to consider
deploying chlorine gas

By Robert Burns 11 March 2018, 4:29 pm
https://www.timesofisrael.com/pentagon-head-warns-syrian-forces-on-chemical-weapons/

non lue,
13 mars 2018, 04:35:4913/03/2018
Found 144 at Nehemias 7

File 20.441 ...
144:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/20-441
Distance: 5. gæt: 1460 lysår
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-441

Other news:

T-8.

Theresa May: Rusland stod sandsynligvis bag angreb på russisk agent

Nordkorea tavs om Trump-møde

Politichefers mails blev slettet forud for Tibet-kommissionens undersøgelse

Advokat: Slettede mails styrker opfattelse af at ansvar er placeret
forkert i Tibet-sag

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+8&version=BPH

Nehemias 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ezra læser op af Toraen

Løvhyttefesten

Kommentar:

Løvhyttefesten peger på tallet 195 i året, som menes at være ETs
hjemstjernes galaktiske længdegrad. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-401

Og derfor var de forrige numre måske noget desangående!

EFTER Ezra-koden ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/ezra

49, Ezra 2,67, Neh.7,68, 45491, 46807, 6720, 6720, ___0, 1316,

... har Nehemias nogle ekstra tal:

[...]

20.000
2.200

71
Og hvad det øvrige Folk gav, løb op til 20.000 Drakmer Guld,
2.000 Miner Sølv og 67 Præstekjortler.

20.000
2.000
67

Disse tal giver tilsammen:

20.000
21.080
2.200
23.280

20.000
43.280
2.000
45.280
67
45.347

Dette tal er meget tæt på de forgående sammentælninger:

https://sites.google.com/site/etbible/home/ezra

49, Ezra 2,67, Neh.7,68, 45491, 46807, 6720, 6720, ___0, 1316,

Forskellen er på blot:

Ezra:
+45.491
-45.347
=
144

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14

Og markør 144 kender vi jo særdeles godt!

Nehemias:
+46.807
-45.347
=
1.460

Tallet 1.460 minder lidt om ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-403

000__1140__310__195
____________________10
010__1150__320__185
____________________50
060__1200__________
____________________40
100__1240__________
____________________20
120__1260__430_____
____________________30
150__1290__460_____
____________________45
195__1335_________0

Og i så fald "peger" tallet 1.460 på ...

+1.460
-1.140
=
320

*BEMÆRK* at vi har stødt ind i dette tal FØR:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/320
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/320/20-373

PUDSIGT nok da vi ledte efter selvsamme selvsamme måleskala!

Her angiver tallet 320 så indirekte tallet 10, som KUNNE VÆRE
tallet (afrundet) påden galaktiske breddegrad på ETs Hjemstjerne.

Men måske MERE interessant bliver tallet (HVIS vi sammenligner
det med andre tal, som KUNNE VÆRE *distancen* ud til ETs
Hjemstjerne)!

Her har vi ind-til-videre samlet følgende tal:

1. 0.067 lysår
2. 0.229 lysår
3. 1.600 lysår
4. 2.712 lysår

Tallet 1.460 ligger således forholdsvis tæt på 3. gæt.

Og jo FLERE gæt (hypoteser), vi skaber, desto større er
sandsynligheden for, at vi skaber en art oversigtsbillede
(ligesom når en arkæolog graver søgegrøfter og måske finder en
bymur, man så kan afdække), hvor visse tal gå igen og igen, og
dermed indikerer, at vi måske har fundet noget af betydning, fx.
distancen ud til ETs Hjemstjerne.

Tallet står i hvert fald som en art *parallel* til tallet 144,
som i Åb. 21 angiver *tykkelsen* på bymuren, dsv. "tykkelsen" på
1,44 Solmassen, der får stjernen til at eksplodere som en
Supernova type 1A.

Om "tykkelsen" måles i vægt eller lysår er i denne henseende af
mindre betydning. Hovedsagen er, at *noget* defineres under en
hovedkategori.

-

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

Politichefers mails blev slettet forud for Tibet-kommissionens undersøgelse

Advokat: Slettede mails styrker opfattelse af at ansvar er placeret

DR S153 man 12 mar 16:10:10
12.marts dr.dk/nyheder 10:56

NORDKOREA TAVS OM TRUMP-MØDE
Det kom som en stor overraskelse, da
den amerikanske præsident, Donald
Trump, i sidste uge takkede ja til at
mødes med Nordkoreas leder, Kim Jong-
un. Siden har der været tavst fra det
nordkoreanske styre, som ellers tog
initiativet til topmødet.

Men ifølge det sydkoreanske
genforeningsministerium er
nordkoreanerne efter alt at dømme i
gang med at fastlægge deres kurs for
mødet.

- Jeg har på fornemmelsen, at de går
til sagen med varsomhed, og at de har
brug for tid til at fastlægge deres
kurs, siger Baik Tae-hyun, talsmand for
ministeriet, ifølge Reuters.

Nordkorea inviterede - men er nu tavse om Trump-møde
kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-inviterede-men-er-nu-tavse-om-trump-moede

-

Tidligere efterretningschef bliver tiltalt for at bryde tavshedspligt
kl. 12:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-efterretningschef-bliver-tiltalt-bryde-tavshedspligt

-

Ekspert om oprørsgruppe på valgsedlen i Colombia: Ingen ved, hvad Farc vil
kl. 13:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-oproersgruppe-paa-valgsedlen-i-colombia-ingen-ved-hvad-farc-vil

-

Ny undersøgelse: Færre unge indvandrere føler sig demokratiske
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/ny-undersoegelse-faerre-unge-indvandrere-foeler-sig

-

Politichefers mails blev slettet forud for Tibet-kommissionens undersøgelse
kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politichefers-mails-blev-slettet-forud-tibet-kommissionens-undersoegelse

-

TIDSLINJE Sådan forløb Tibetsagen
kl. 16:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidslinje-saadan-forloeb-tibetsagen

-

USA til FN's Sikkerhedsråd: Gør noget i Syrien - ellers gør vi
kl. 17:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-til-fns-sikkerhedsraad-goer-noget-i-syrien-ellers-goer-vi

-

Theresa May: Rusland stod sandsynligvis bag angreb på russisk agent
kl. 18:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/theresa-may-rusland-stod-sandsynligvis-bag-angreb-paa-russisk-agent

-

Advokat: Slettede mails styrker opfattelse af at ansvar er placeret
forkert i Tibet-sag
kl. 18:25
https://www.dr.dk/nyheder/politik/advokat-slettede-mails-styrker-opfattelse-af-ansvar-er-placeret-forkert-i-tibet-sag

Storbritannien peger nu på Rusland i sagen om forgiftning af tidligere spion
12. mar. 2018, 18:13 Opd. 12. mar. 2018, 18:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-12-storbritannien-peger-nu-paa-rusland-i-sagen-om-forgiftning-af-tidligere-spion

-

NRK:
12. mars 2018 kl. 10:23

non lue,
13 mars 2018, 06:26:1013/03/2018
T-8.

I dag kommer vi til at vente på, hvad russerne gør med det britiske
ultimatum:
Kan de forklare, hvordan en militær nervegift endte i Salisbury?

May: Rusland stod bag Salisbury-angreb - og med den farligste nervegift
nogensinde

Putins antydninger om jødisk indblanding i det amerikanske præsidentvalg
vækker forargelse

USA kræver syrisk våbenhvile

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+14.1-14&version=BPH

Johannes 14:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus er vejen til Faderen

-

[...]

"Vær parat til at lide for budskabet om Kristus, ligesom jeg
gør, og søg kraft dertil fra Gud, som frelste os og kaldte
os til at tjene ham. Det var ikke noget, vi gjorde os
fortjent til. Det var ene og alene, fordi han, længe før
verden blev til, havde besluttet at vise os sin nåde gennem
Jesus Kristus."

2. Tim. 1,8b-9 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Timoteus1

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

USA kræver syrisk våbenhvile

-

Putins antydninger om jødisk indblanding i det amerikanske præsidentvalg

International 12.03.2018 kl. 20:23
https://jyllands-posten.dk/international/ECE10403629/putins-antydninger-om-joedisk-indblanding-i-det-amerikanske-praesidentvalg-vaekker-forargelse/

»Det er dybt foruroligende at se, at den russiske præsident
giver nyt liv til de klassiske antisemitiske stereotyper, der
har plaget hans land i flere hundrede år.«

-

May: Rusland stod bag Salisbury-angreb - og med den farligste nervegift
nogensinde

Rusland forsøgte at slå en tidligere spion og uskyldige civile i
en britisk by ihjel - og med den dødeligste nervegas nogensinde.
Det er et »direkte statsangreb mod vores land,« siger den
britiske premierminister. Giftangrebet i Salisbury er nu en
storpolitisk og folkeretslig krise.

Mandag D. 12. MARTS 2018 KL. 19:40
https://www.b.dk/globalt/may-rusland-stod-bag-salisbury-angreb-og-med-den-farligste-nervegift-nogensinde

-

Russerne skal i dag forklare, hvordan nervegift endte i Salisbury
13. mar. 2018 kl. 07.25
https://politiken.dk/nyhedsbreve/mine/nyhedsbreve_politiken_morgen/article6375828.ece

-

DR S160 tir 13 mar 07:37:25
12.marts dr.dk/nyheder 16:06

PUTIN:BRITER MÅ TIL BUNDS I GIFTSAG
- Nå til bunds i det her, så kan vi
diskutere det.

Sådan lød ordene fra Ruslands
præsident, Vladimir Putin, da han i dag
blev spurgt til Ruslands ansvar i
verserende sag om drabsforsøget på den
tidligere russiske spion og
dobbeltagent, Sergei Skripal, og hans
datter Yulia.

Det skriver BBC.

Det forventes, at den britiske
premierminister, Theresa May, vil komme
med en udtalelse om netop
skyldsspørgsmålet i sagen her til
eftermiddag.

Kommentar:

*Typisk* undvigende svar fra en psykopat!

Andre (der IKKE er mistænkte) ville jo være behjælpelige med på
alle mulige måder at opklare sagen!

-

DR S161 tir 13 mar 07:37:25
12.marts dr.dk/nyheder 17:57

USA KRÆVER SYRISK VÅBENHVILE
FN skal kræve en våbenhvile i Damaskus
og det oprørskontrollerede Ghouta.

Sådan lød det fra USA's FN-ambassadør,
Nikki Haley, under et møde i FN's
Sikkerhedsråd.

Her fremsatte USA et forslag om at
kræve en øjeblikkelig indstilling af
kamphandlingerne i området og
opfordrede samtidig FN's
generalsekretær, Antonio Guiterrez, om
at udarbejde et forslag til, hvordan
man kan sikre sig, at våbenhvilen
bliver ført ud i livet.

Samtidig advarede Nikki Haley om, at
USA selv vil skride til handling, hvis
FN's Sikkerhedsråd ikke gør

USA til FN's Sikkerhedsråd: Gør noget i Syrien - ellers gør vi
12. Mar. 2018 kl. 17:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-til-fns-sikkerhedsraad-goer-noget-i-syrien-ellers-goer-vi

-

Rusland: Anklager fra Theresa May er en "cirkusforestilling"
12. Mar. 2018 kl. 19:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-anklager-fra-theresa-may-er-en-cirkusforestilling

Subject: T-14.
ET-break: Dine penge er *værdiløse* nede i Atomafgrunden -
Re: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Wed, 7 Mar 2018 09:10:36 +0100, GMT 08:10
20.433 news:5a9f9e27$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-433
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclear-abyss/20-433
Close Encounters of the Third Kind (Nærkontakt af 3. grad):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/20-433
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/JZYQq6nrBQAJ

> [...]
> de demonstrerer "ulovligt")!
>
> Så ...
>
> *Boykot* lortet, SELVOM det kommer til at koste Jer (os) penge!
>
> Det kan nemlig i sidste instans være den lille forskel, der
> *afgør*, OM det ender med global atomkrig (og dernede i
> atomafgrunden er dine penge *værdiløse*)!...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2018-03-07, Wednesday, day no 066, CET 08:55, GMT 07:55)

NEJ!

I har faktisk *angrebet* et NATO-land, og sandsynligheden er
derfor ret høj, at dette her ender med global atomkrig!

Og denne risiko er I ligeglade med, fordi I *mangler* noget i
jeres hjerne!

I er *psykopater*, *psykiatrisk set*!
(hvilket IKKE er det samme som at bruge ordet 'psykopat' som et
skældsord)!

I opfører jer som *uansvarlige* pattebørn, ligesom Hitler! Han
var OGSÅ ligeglad med alle andre end ham selv! Og det kostede
Verden dyrt! ... :-(

Nu må vi så blot håbe og be' til, at ET blander sig aktivt i
form af en *straffeaktion* rettet specifikt mod Jer, således at
atomkrigen undgås (i tide)!

-

Tidligere SS-soldat er død: Var involveret i 300.000 drab
12. Mar. 2018 kl. 20:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-ss-soldat-er-dod-var-involveret-i-300000-drab

-

Støttekomité for Tibet om slettede politimails: Det virker betændt
12. Mar. 2018 kl. 21:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stottekomite-tibet-om-slettede-politimails-det-virker-betaendt

-

FAKTA Hvad er den russiske nervegift Novichok?
12. Mar. 2018 kl. 21:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fakta-hvad-er-den-russiske-nervegift-novichok

-

DR S167 tir 13 mar 07:37:26
13.marts dr.dk/nyheder 03:16

VIL FORHANDLE MED BOKO HARAM
Den nigerianske præsident lægger op til
forhandlinger med Boko Haram om de 110
skolepiger, som den ekstremistiske
gruppe bortførte i februar.

Præsident Muhammadu Buharis kontor
siger således, at man for at undgå
dødsfald blandt de bortførte ikke vil
skride til militær handling.

Udmeldingen kommer efter et møde mellem
Buhari og USA's udenrigsminister, Rex
Tillerson. Her diskuterede de to brugen
af forhandlinger for at redde de 110
skolepiger.

Pigerne blev 19. februar bortført fra
en skole i den nordøstlige by Dapchi.

Nigeria vil forhandle med Boko Haram om bortførte skolepiger
kl. 03:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nigeria-vil-forhandle-med-boko-haram-om-bortforte-skolepiger

-

USA: Taliban udtrykker interesse for at snakke om fred
kl. 07:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-taliban-udtrykker-interesse-snakke-om-fred

Date: Tue, 6 Mar 2018 19:19:52 +0100, GMT 18:19
20432 news:5a9edb74$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-432
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/20-432
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/FEp-0VS-BQAJ

(Fil 20.432 blev derefter sendt til Psykopatistan, Den
Internationale Domstol i Haag (både ICJ og ICC), samt hele den
Muslimske Verden + kopi heraf til Pressen, både indland og
udland.)

Vi, Menneskeheden, har en rimelig overlevelseschance, HVIS vi alle
*anerkender* nogle fælles spilleregler FOR ALLE.

Og det er derfor, at Den Internationale Domstol i Haag (både ICJ
og ICC) er blevet kontaktet, så vi kan efterleve nogle fælles
spilleregler, som vi alle godt kan affinde os med (fordi de er
rimelige krav, såsom 'du må ikke stjæle', 'du må ikke slå ihjel')!

Fordi ...

Det siger jo sig selv, at *fanatiske* kristne hjernevaskede
letpåvirkelige "galninge" (således som vi så det i Middelalderen)
IKKE kan gøre krav på fx. at *tvangsdøbe* jøder og Jer muslimer,
vel?

Og på tilsvarende vis kan I heller ikke, hvis det skulle være
tilfældet, gøre krav på at "muslimificere" andre (selvom Koranen
måske ytrer ønske herom), vel?

Det er dét, jeg (og andre) gerne vil ha' jer til at forstå OG
*samarbejde * med os om, så verden bliver et bedre sted at leve
i!

Og var det ikke også dét, der var hele idéen med religionen,
apropos Paradiset (modsat et ækelt sted, hvor folk har det
skidt)?

-

Korrespondent om spion-sag: Det her føles meget alvorligt
kl. 09:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-om-spion-sag-det-her-foeles-meget-alvorligt

-

Hamas beskyldes for attentat mod palæstinensisk leder
kl. 10:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hamas-beskyldes-attentat-mod-palaestinensisk-leder

[...]

Trumps talskvinde fordømmer angreb med nervegift i England
12. mar. 2018, 21:38
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-12-trumps-talskvinde-fordommer-angreb-med-nervegift-i-england

-

Få milligram af den russiske nervegift kan dræbe
12. mar. 2018, 22:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-12-faa-milligram-af-den-russiske-nervegift-kan-draebe

-

USA støtter briterne i sag om giftangreb: - Det vil udløse et svar
13. mar. 2018, 07:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-13-usa-stoetter-briterne-i-sag-om-giftangreb-det-vil-udloese-et-svar

-

BLOG: Vil I ødelægge den danske arbejdsmarkedsmodel
13. mar. 2018, 11:18 ...

-

104 SVT Text Tisdag 13 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nato-chef orolig efter giftattack..130
May: Ryssland troligen inblandat...131
Ryssland: Det är en cirkusshow.....132

Fakta om det ryska nervgiftet......175

* Minst 38 dog i etiopisk bussolycka 133

* Explosion när ledare besökte Gaza..134

* Turkiet: Vi har omringat Afrin.....135
* Slagsmål i turkiska parlamentet....136

* Fortsatt stöd från Sida till Oxfam 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 13 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kritik mot center för invandrare...138

* FN-press på Saudi om kvinnofrågor..139

* Storaffär stoppas av säkerhetsskäl 140
"Inget samarbete med Ryssland".....141

Misstänker seriemördare i Austin...142

28 småbarn offer för dansk pedofil 143

* Notiser: Gripen för studentmord....148

-

130 SVT Text Tisdag 13 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 13 MARS

Nato-chefen orolig efter giftattacken

USA, Nato och EU visar sitt stöd för
Storbritannien, som beskyller Ryssland
för att ligga bakom giftattacken mot
den tidigare ryske dubbelagenten
Sergej Skripal.

-Det som har hänt oroar Nato mycket,
säger Nato-chefen Jens Stoltenberg.

USA anser också att Ryssland troligen
ligger bakom försöket att förgifta
Sergej Skripal, enligt den amerikanske
utrikesministern Rex Tillerson.

Den brittiska premiärministern Theresa
May sade under måndagskvällen att det
är troligt att ryssarna ligger bakom.

-

134 SVT Text Tisdag 13 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 13 MARS

Explosion när ledare besökte Gaza

En explosion har inträffat på en väg
i Gazaremsan strax efter det att den
palestinske premiärministern Rami
Hamdallah passerat i en bilkonvoj,
enligt de palestinska myndigheterna.

Rami Hamdallah, som är baserad på
Västbanken, har dock framträtt i tv
efter händelsen och tycks vara oskadd.
Han besöker Gaza för att närvara vid
invigningen av ett reningsverk.

Det är oklart vad som orsakade
explosionen. Det palestinska styret på
Västbanken pelar ut den konkurrerande
islamiströrelsen Hamas, som
kontrollerar Gazaremsan, som ansvarig.

-

139 SVT Text Tisdag 13 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 13 MARS

FN-press på saudier om kvinnofrågor

Ett FN-organ kommer med en skarp
uppmaning till Saudiarabien att
avskaffa systemet med att kvinnor
i landet måste ha manliga förmyndare
vid viktiga beslut.

I det djupt konservativa kungadömet
ska kvinnor snart få börja köra bil
och driva egna företag, vilket
välkomnas av FN:s kommitté mot
diskriminering av kvinnor (CEDAW).

En saudisk delegation har sagt till
kommittén att kvinnor har fått mer
självständighet, men fler åtgärder
krävs enligt CEDAW.

-

NRK:
12. mars 2018 kl. 10:23 - 13. mars 2018 kl. 10:16, error

13. mars 2018 kl. 11:06

-

Syriske kurdere tilbyder Danmark samarbejde om IS-krigere
12. marts 2018, kl. 20:55
Af Tore Rørbæk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/syriske-kurdere-tilbyder-danmark-samarbejde-om-krigere

non lue,
13 mars 2018, 12:01:2313/03/2018
T-8.

Trump fyrer sin udenrigsminister.

Nato-chef om nervegift-angreb på tidligere spion: Grufuldt og uacceptabelt
Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

Trump fyrer sin udenrigsminister

Nato-chef om nervegift-angreb på tidligere spion: Grufuldt og uacceptabelt

DR S169 tir 13 mar 13:19:03
13.marts dr.dk/nyheder 07:27

USA: TALIBAN VIL TALE OM FRED
USA's forsvarsminister, Jim Mattis, ser
tegn på samarbejdsvilje hos oprørs-
gruppen Taliban. Han er i morges dansk
tid uanmeldt kommet til Afghanistans
hovedstad Kabul.

USA har været i Afghanistan siden
oktober 2001, og amerikanerne har
fastslået, at fred i landet skal ske
gennem samtaler mellem den afghanske
regering og Taliban.

- Nogle grupperinger i Taliban har
givet udtryk for en interesse i at
snakke, siger forsvarsministeren.

- Med andre ord, så drejer det sig ikke
om hele Taliban. Det er måske også for
meget at forvente, siger han.

USA: Taliban udtrykker interesse for at snakke om fred
kl. 07:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-taliban-udtrykker-interesse-snakke-om-fred

-

DR S170 tir 13 mar 13:19:03
12.marts dr.dk/nyheder 16:00

CHEF-MAILS SLETTET FØR UNDERSØGELSE
De øverste chefer i Københavns Politi
kan være sluppet for let, da de kort
før jul undgik at blive draget til
ansvar for den ulovlige ordre om at
stoppe fredelige demonstranter i
forbindelse med det kinesiske
præsidentbesøg i 2012.

Før Tibet-kommissionen overhovedet kom
i gang med at undersøge, hvor ordren
kom fra, fik topledelsen nemlig slettet
deres mailkonti. Derfor fik
kommissionen aldrig mulighed for at
undersøge de øverste chefers mailbokse.

Det viser dokumenter, som P1
Orientering har fået aktindsigt i. Og
det bekræfter Tibet-kommissionens
formand, landsdommer Tuk Bagger.

[...]

DR S172 tir 13 mar 16:34:41
13.marts dr.dk/nyheder 10:33

BOMBE MOD PREMIERMINISTERS KONVOJ
En eksplosion har rystet en konvoj med
den palæstinensiske premierminister, da
han var på et sjældent besøg i
Gazastriben.

Premierminister Rami Hamdallah kom ikke
noget til ved eksplosionen, som Det
Palæstinensiske Selvstyre beskylder
militante fra Hamas for at stå bag.

Eksplosionen beskadigede tre køretøjer
i konvojen. Bilernes vinduer blev
sprængt i stykker, og på en bildør var
der blod.

Hamdallah, som normalt befinder sig på
Vestbredden, skulle indvie et længe
ventet miljøprojekt.

[...]

kl. 11:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-chef-om-nervegift-angreb-paa-tidligere-spion-grufuldt-og-uacceptabelt

-

Russisk udenrigsminister: Briterne nægter at udlevere prøver af nervegift
kl. 12:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-udenrigsminister-briterne-naegter-udlevere-proever-af-nervegift

-

Efter gift-angreb: Britisk politi skal undersøge 14 dødsfald
kl. 13:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-gift-angreb-britisk-politi-skal-undersoege-14-doedsfald

-

DR S176 tir 13 mar 16:34:41
13.marts dr.dk/nyheder 13:46

TRUMP FYRER SIN UDENRIGSMINISTER
USA skal have ny udenrigsminister.

Det bekræfter den amerikanske
præsident, Donald Trump, på Twitter.

Det bliver Mike Pompeo, der hidtil har
været direktør for CIA, der skal
overtage efter Rex Tillerson.

- Jeg er stolt over at kunne nominere
chefen for CIA, Mike Pompeo, til at
være vores nye udenrigsminister,
udtaler han til avisen Washington Post.

Trump fyrer sin udenrigsminister
kl. 13:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-fyrer-sin-udenrigsminister

-

DR S116 tir 13 mar 16:01:27
13.marts dr.dk/nyheder 14:30

PAPE I OPGØR OM SLETTEDE MAILKONTI
I Politiet går der 30 dage. I
Justitsministeriet et år. Og i Skat er
det fem år.

Det er vidt forskelligt, hvor længe
offentlige myndigheder gemmer gamle
mailkonti.

Politiets praksis førte til, at fire
topchefer i Københavns Politi fik
slettet deres mailkonti inden Tibet-
kommissionens undersøgelse.

Justitsminister Søren Pape Poulsen (K)
varsler nu et opgør med de store
forskelle myndighederne imellem og vil
indkalde til drøftelser i
forligskredsen.

Pape varsler opgør: 'For stor forskel på, hvor længe mailkonti i staten
gemmes'
kl. 14:30
https://www.dr.dk/nyheder/politik/pape-varsler-opgoer-stor-forskel-paa-hvor-laenge-mailkonti-i-staten-gemmes

-

DR S120 tir 13 mar 16:01:27
13.marts dr.dk/nyheder 15:49

TRUMP PÅ BØLGELÆNGDE MED MINISTER
Donald Trump har fra dag ét af haft en
god kemi med Mike Pompeo. Og den
amerikanske præsident er altid på samme
bølgelængde med den tidligere CIA-
direktør, der nu skal overtage posten
som USA's nye udenrigsminister.

Det forklarede Donald Trump selv, efter
at han havde fyret Rex Tillerson fra
udenrigsminister-posten. Han lagde
samtidig ikke skjul på, at forholdet
til Rex Tillerson har været mere
problematisk.

- Vi var uenige om ting. Jeg synes, at
Iran-aftalen er frygtelig, mens han
synes, at den er ok. Jeg ville enten
droppe den eller gøre noget ved den, og
det havde han lidt andre meninger om.

USA-korrespondent: Trump og Tillerson har haft et betændt forhold i lang tid
kl. 15:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-korrespondent-trump-og-tillerson-har-haft-et-betaendt-forhold-i-lang-tid

-

DR S121 tir 13 mar 16:01:27
13.marts dr.dk/nyheder 15:47

DANSKE BANK HAR TILLID TIL CHEF
Efter et års historier om hvidvask af
milliarder og store uregelmæssigheder i
Danske Banks estiske filial fortæller
bestyrelsesformand i banken Ole
Andersen, at ledelsen ikke reagerede
hurtigt nok.

Ole Andersen vil dog ikke svare på,
hvornår han første gang fik noget at
vide om situationen. Hvem, der vidste
hvad og hvornår, er en stor intern
undersøgelse ved at afdække.

- Det er alt for tidligt at udtale sig
om. Hvis du spørger mig, om vi
(bestyrelsen red.) har tillid til
Thomas Borgen, så er svaret ja. Og det
gælder for hele direktionen. Ellers sad
de der ikke, siger han.

Danske Bank har tillid til topchef i estisk skandalesag
kl. 15:47
https://www.dr.dk/nyheder/penge/danske-bank-har-tillid-til-topchef-i-estisk-skandalesag

-

Trump: Jeg tror, at Rex bliver meget mere lykkelig nu
kl. 15:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-jeg-tror-rex-bliver-meget-mere-lykkelig-nu

Nu efterforskes Ruslands rolle ved andre mistænkelige dødsfald
13. mar. 2018, 14:14
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-13-nu-efterforskes-ruslands-rolle-ved-andre-mistaenkelige-doedsfald

-

- Det her vækker mindelser om den kolde krig, siger chokeret Løkke
13. mar. 2018, 14:51
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-03-13-det-her-vaekker-mindelser-om-den-kolde-krig-siger-chokeret-loekke

-

Tillerson var ikke orienteret om fyring: - Sådan er vilkårene hos Trump,
siger Steinmetz
13. mar. 2018, 15:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-13-tillerson-var-ikke-orienteret-om-fyring-saadan-er-vilkaarene-hos-trump-siger

-

Jordemødre på 14 fødesteder har modtaget lockoutvarsel
13. mar. 2018, 16:50 ...

-

NRK:
13. mars 2018 kl. 11:06

non lue,
14 mars 2018, 05:01:3314/03/2018
T-7.

Hvis ikke Rusland boykottes nu 100%, så kommer det til at koste os livet
(i Atomafgrunden)!

Danmark overvejer hårde sanktioner mod Rusland pga. spiongiftgasangrebet

Stephen Hawking er død

Den døde russers lov kan være på vej til Danmark

Trump og May er enige: Rusland skal give "utvetydige svar" i spionsag

Udskiftning på udenrigsministerposten viser, at Trump vælger ideologi
frem for pragmatisme

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+9&version=BPH

Nehemias 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Folket bekender deres synd

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+14.15-24&version=BPH

Johannes 14:15-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus går bort, men vil sende Helligånden i stedet

-

[...]

"Jeg har slettet dine synder ud, de er forduftet som
morgentågen for solens stråler. Vend om til mig, for jeg
sætter dig fri!« ."

Es. 44,22 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Esajas44

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

frem for pragmatisme

-

Den døde russers lov kan være på vej til Danmark

Sagen om en forgiftet tidligere dobbeltagent i Storbritannien
får nu Danmark til at overveje hårde sanktioner mod Rusland.
Flere partier i Folketinget vil indføre en såkaldt
Magnitskij-lov. »Meget vigtigt skridt,« siger Putin-kritiker og
Magnitskijs tidligere arbejdsgiver.

Onsdag D. 14. MARTS 2018 KL. 06:04 - opdateret Onsdag D. 14. MARTS 2018
KL. 05:57
https://www.b.dk/globalt/den-doede-russers-lov-kan-vaere-paa-vej-til-danmark

-

DR S123 ons 14 mar 06:13:34
13.marts dr.dk/nyheder 16:32

TILLERSON KENDTE IKKE TIL FYRING
I dag blev USA's udenrigsminister, Rex
Tillerson, fyret og erstattet med den
hidtidige chef for CIA, Mike Pompeo.

Men Tillerson fik ikke besked før
resten af verden. Det fortæller
talsmand for det amerikanske
udenrigsministerium Steve Goldstein til
CNN Politics.

Han har ikke talt personligt med
præsidenten og kender heller ikke
begrundelsen for fyringen, lyder det.
Ifølge Goldstein fik Tillerson besked
gennem det tweet, som præsident Donald
Trump sendte ud i morges amerikansk
tid.

Talsmand: Tillerson anede intet om fyring
kl. 16:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/talsmand-tillerson-anede-intet-om-fyring

-

Udvisning, fodbold-boykot og skjulte angreb: Sådan kan briterne svare
igen på russisk giftangreb
kl. 16:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/udvisning-fodbold-boykot-og-skjulte-angreb-saadan-kan-briterne-svare-igen-paa-russisk

-

Slettede mails begrænser undersøgelseskommissioner
kl. 17:17
https://www.dr.dk/nyheder/politik/slettede-mails-begraenser-undersoegelseskommissioner

-

Forhandlinger med Nordkorea og aftaler med Iran: Her er nogle af
stridspunkterne mellem Trump og Tillerson
kl. 18:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forhandlinger-med-nordkorea-og-aftaler-med-iran-her-er-nogle-af-stridspunkterne

-

Rusland til Storbritannien: Man bør ikke true en atommagt
13. Mar. 2018 kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-til-storbritannien-man-boer-ikke-true-en-atommagt

Kommentar:

Og her kom så sandheden frem:

KUN den *skyldige* kan finde på at svare så *kynisk*!

Ville man fx. ikke ha' forventet "lidt" mere medfølelse, hvis
det nu var Rusland, der var blevet angrebet med giftgas?

Og ville man ikke finde det "lidt" malplaceret", dersom andre
truede med deres atomvåben?

Jo, i SÆRDELESHED!

-

50 procent flere børn dræbt i Syrien i 2017
13. Mar. 2018 kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/50-procent-flere-boern-draebt-i-syrien-i-2017

-

Trump og May er enige: Rusland skal give "utvetydige svar" i spionsag
13. Mar. 2018 kl. 19:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-og-may-er-enige-rusland-skal-give-utvetydige-svar-i-spionsag

-

Ekspert: Storbritannien står alene med trusler om sanktioner mod Rusland
13. Mar. 2018 kl. 21:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-storbritannien-staar-alene-med-trusler-om-sanktioner-mod-rusland

-

Ny CIA-chef med barsk fortid: Var en del af berygtet tortur
13. Mar. 2018 kl. 21:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-cia-chef-med-barsk-fortid-var-en-del-af-berygtet-tortur

Tortur i Thailand

[ ... ]

Waterboardet 83 gange

[ ... ]

Slettede optagelser

Forhøret blev optaget og opbevaret i den hemmelige lejr i
Thailand indtil 2005, hvor optagelserne blev ødelagt.

-

To danske militærfolk sigtet i sag om læk af hemmelige dokumenter
13. Mar. 2018 kl. 22:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-militaerfolk-sigtet-i-sag-om-laek-af-hemmelige-dokumenter

Klassificerede dokumenter er lækket fra dansk ambassade. Lækket
har dog ikke påført Danmark "tydelig skade".

To militærfolk - en nuværende og en tidligere ansat ved den
danske ambassade i Abu Dhabi, der er hovedstad i De Forenede
Arabiske Emirater - er blevet sigtet for grov forsømmelighed.

Det oplyser Radio24Syv.

Ifølge sigtelsen har de to militærfolk behandlet klassificerede
dokumenter fra dansk forsvar på en måde, der gjorde det muligt
for en lokal ansat at stjæle dem og overlade dem til en
"fjendtlig magt".

-

Astrofysikeren Stephen Hawking er død 76 år gammel
kl. 05.17
https://www.dr.dk/nyheder/viden/astrofysikeren-stephen-hawking-er-dod-76-ar-gammel

-

Historisk stor forurening af dit drikkevand: Boringer lukket over hele
landet
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/historisk-stor-forurening-af-dit-drikkevand-boringer-lukket-over-hele-landet

Sådan ser Rusland på spionsagen - briter beskyldes for selv at stå bag
forgiftning
13. mar. 2018, 17:53
http://nyheder.tv2.dk/2018-03-13-saadan-ser-rusland-paa-spionsagen-briter-beskyldes-for-selv-at-staa-bag-forgiftning

Kommentar:

Som oftest er det kun den *skyldige*, der kan finde på at komme
med sådanne *beskyldninger*!

-

Rusland advarer briterne: Ingen bør true en atommagt
13. mar. 2018, 19:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-13-rusland-advarer-briterne-ingen-bor-true-en-atommagt

Kommentar:

*Kynisme* hedder det på dansk!

Og det er i familie med *sindssygdommen* psykopati, fordi ...

Bare fordi man har magt, er det IKKE ensbetydende med, at man
har ret (til angrebskrig, hvilket jo er tilfældet, når man har
angrebet et andet land med giftgas)!

-

USA's nye udenrigsminister er en bombastisk hardliner og en loyal
Trump-støtte
13. mar. 2018, 20:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-13-usas-nye-udenrigsminister-er-en-bombastisk-hardliner-og-en-loyal-trump-stotte

-

Stolt Tillerson går som USA-minister uden at smække med dør
13. mar. 2018, 21:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-13-stolt-tillerson-gar-som-usa-minister-uden-at-smaekke-med-dor

-

Australien køber tyske kampvogne for 25 milliarder
14. mar. 2018, 05:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-14-australien-kober-tyske-kampvogne-for-25-milliarder

-

Tantholdt prøvede Putins maskine: - Det var en oplevelse for livet
14. mar. 2018, 05:55
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-07-rasmus-tantholdt-naar-kvalmegraensen-i-russisk-jagerfly

Den kolde krig er tilbage - eller er den? Rasmus Tantholdt
forsøger at blive klogere på verdens største land i programmet
”Tantholdt møder fjenden".

[ ... ]

L-39-jagerflyet på den sneklædte landingsbane i Vorotynsk.

Kommentar:

Psykopater tror, at de kan vinde krig med våben!

Og et stykke hen ad vejen har de desværre ret!

Men ...

Livet byder nogengange på positive overraskelser:

Nogle af Hitlers folk forsøgte fx. at gøre attentat mod ham!

Og andre får tilsendt advarsler, førend hammeren falder, apropos ...

Date: Tue, 13 Mar 2018 11:26:01 +0100, GMT 10:26
20442 news:5aa7a6e9$0$718$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ened8oF_Ll8/QLXO2YnKBwAJ

> [...]

> Og var det ikke også dét, der var hele idéen med religionen,
> apropos Paradiset (modsat et ækelt sted, hvor folk har det

Pragmatisk tilgang til emnet?

Ja, MÅSKE ...

Men bemærk venligst, at der netop IKKE gås på kompromis med
sager, hvor Den Internationale Domstol bør inddrages! TVÆRTIMOD!

God sund solid psykopat-"børneopdragelse"!

-

Merkel ally eyes joint Western response against Russia in ex-spy case

"The discovery of a Russian military substance means that Russia
cannot refuse cooperation in the clearing up of this matter."

By REUTERS
March 13, 2018 11:50
http://www.jpost.com/International/Merkel-ally-eyes-joint-Western-response-against-Russia-in-ex-spy-case-544950

Kommentar:

Ja, det koster at boykotte, men ...

HUSK at pengene er *værdiløse* nede i Atomafgrunden!

Hvis IKKE dette skæres ud i pap for russerne, at deres giftgas
angreb på et NATO-land *straffes*, så bliver det normalt
fremover at begå disse forbrydelser.

Og så kan jeg FORSIKRE jer alle om, at konsekvensen heraf bliver,
at vi alle før eller sidenhen ender i atomafgruden!

FOR MAN KAN IKKE STÅ OG VENDE DEN ANDEN KIND TIL HELE TIDEN MENS
ROVDYRET MYRDER ENS BEFOLKNING, VEL?

Det klogeste er derfor at *straffe* Rusland med en altomfattede
boykot, så i det mindste befolkningen i Rusland fatter, at der er
noget riv, rask, ruskende galt!

Kanske de måske så afsætter bagmanden (Putin), så han bliver
dømt ved en international domstol for sine forbrydelser!

Kanske de i hvert fald profesterer åbenlyst mod alle disse onde
ting, han gør!

Og kanske vi måske så får afværget atomkrigen, INDEN det er for
sent!

For tro ikke, at denne *sindssyge* "leg" kan fortsætte!

Der vil før eller sidenhen komme et modsvar!

Hitler og Nazityskland var jo sådan set bare en modsvar til
kommunismen, skønner jeg!

Altså går vi fra den ene yderligehed over til den anden
yderlighed!

MEN BEGGE TO AF DET ONDE!!!

Og det er dét, vi skal *forebygge* PRÆVENTIVT!

Så ...

Den russiske gasledning til Jer SKAL boykottes 100%.

Hvis du IKKE her er en ven af NATO, kommer det i sidste ende til
at koste dig livet (i Atomafgrunden), skønner jeg!

non lue,
14 mars 2018, 15:33:0914/03/2018
T-7.

Briterne indkalder til hastemøde i FN om spionangreb

May: 23 russiske diplomater udvises af Storbritannien

Samuelsen: Danmark overvejer reaktion mod Rusland efter spionforgiftning
Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

May: 23 russiske diplomater udvises af Storbritannien

Samuelsen: Danmark overvejer reaktion mod Rusland efter spionforgiftning

Geni og favorit Simpson-karakter: Hele verden hylder Stephen Hawking
kl. 08:11
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/geni-og-favorit-simpson-karakter-hele-verden-hylder-stephen-hawking

-

Rusland fastholder uskyld i spionsag: May varmer op til at straffe russerne
kl. 09:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-fastholder-uskyld-i-spionsag-may-varmer-op-til-straffe-russerne

Kommentar:

Jeg ville MÅSKE tro Rusland, HVIS de havde opført sig
engle-dingse-artigt, MEN DET HAR DE JO IKKE!

De har lavet angrebskrig på georgien i august 2008 og nu også på
ukraine.

Så ...

Kort og godt:

De *lyver*!

-

Hawking var verdensstjerne: Mødte Obama, paven og dronningen
kl. 11:20
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/hawking-var-verdensstjerne-moedte-obama-paven-og-dronningen

-

Hawking til DR i 2016: Vores livsstil vil udrydde menneskeheden
kl. 11:48
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/hawking-til-dr-i-2016-vores-livsstil-vil-udrydde-menneskeheden

-

Russisk udenrigsminister: Skamløst forsøg på vildledning
kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-udenrigsminister-skamloest-forsoeg-paa-vildledning

Kommentar:

Se ovenfor!

De lyver som en hest kan rende!

-

DR S135 ons 14 mar 16:06:01
14.marts dr.dk/nyheder 12:59

BRITERNE INDKALDER TIL FN-HASTEMØDE
Storbritannien har indladt til
hastemøde i FN's Sikkerhedsråd som
følge af giftangrebet på en russisk
eksspion og hans datter tidligere på
måneden.

Den britiske regering havde givet den
russiske regering indtil midnat til at
forklare, hvorfor en nervegift fra
sovjettiden var blevet brugt til at
forgifte de to russere tidligere på
måneden i Sydengland.

Men russerne har løbende afvist, at de
stod bag angrebet, og derfor kom der
heller ikke nogen forklaring fra Kreml
inden tidsfristen.

Briterne indkalder til hastemøde i FN om spionangreb
kl. 12:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/briterne-indkalder-til-hastemoede-i-fn-om-spionangreb

-

May: 23 russiske diplomater udvises af Storbritannien
kl. 13:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/may-23-russiske-diplomater-udvises-af-storbritannien

Kommentar:

Det er al for mildt et svar! Psykopater forstår ikke den slags, og
de vil derfor FORTSÆTTE med deres ondskab! ... :-(

-

Russisk ambassadør: Briternes sanktioner er en fjendtlig handling
kl. 14:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-ambassadoer-briternes-sanktioner-er-en-fjendtlig-handling

-

Mere end astrofysiker: 5 gange Stephen Hawking imponerede i populærkulturen
kl. 15:06
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/mere-end-astrofysiker-5-gange-stephen-hawking-imponerede-i-populaerkulturen

-

Korrespondent i London: Største udvisning fra Storbritannien i 30 år
kl. 15:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-i-london-stoerste-udvisning-fra-storbritannien-i-30-aar

-

DR S138 ons 14 mar 18:08:21
14.marts dr.dk/nyheder 16:03

DANMARK OVERVEJER SVAR TIL RUSLAND
Den danske regering overvejer, om
forgiftningen af en russisk eksspion og
hans datter i Storbritannien skal have
konsekvenser for relationen mellem
Danmark og Rusland, oplyser
udenrigsminister Anders Samuelsen (LA).

Den britiske premierminister har svaret
igen på giftangrebet, som hun siger, at
Rusland står bag, med en lang række
straftiltag, blandt andet udvisning af
23 russiske diplomater.

Regeringen har endnu ikke taget
stilling til, hvilken form den danske
solidaritet skal antage.

Samuelsen: Danmark overvejer reaktion mod Rusland efter spionforgiftning
kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/politik/samuelsen-danmark-overvejer-reaktion-mod-rusland-efter-spionforgiftning

-

Rusland er på vej med modsvar på udvisning af 23 diplomater
kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-er-paa-vej-med-modsvar-paa-udvisning-af-23-diplomater

-

Sådan hjalp Hawking os med at forstå universet
kl. 18:57
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/saadan-hjalp-hawking-os-med-forstaa-universet

-

Fysikprofessor: Hawking er vor tids Einstein
kl. 19:12
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/fysikprofessor-hawking-er-vor-tids-einstein

-

OVERBLIK Her er briternes sanktioner mod Rusland
kl. 19:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-her-er-briternes-sanktioner-mod-rusland

23 russiske diplomater, som ifølge Theresa May er "uerklærede
efterretningsagenter", bliver udvist. De har en uge til at
forlade Storbritannien.

Øget kontrol med private flyvninger, told og fragt.

Indefrysning af russiske statsmildler i de tilfælde, hvor der er
beviser for, at midlerne er blevet brugt til at true britiske
statsborgeres liv eller ejendom.

Flere britiske ministre og den britiske kongefamilie boykotter
fodbold-VM, som bliver afholdt i Rusland til sommer.

Alle planlagte bilaterale møder på højt diplomatisk niveau
mellem Rusland og Storbritannien bliver aflyst - heriblandt et
møde med den russiske udenrigsminister, Sergej Lavrov.

Overvejelser omkring nye love, der skal øge forsvaret mod
"fjendtlige staters aktiviteter".

Kommentar:

Det er al al al for mildt et svar! Psykopater forstår IKKE
alvoren og fortsætter derfor deres onde handlinger! ... :-(

HVIS det var et tog, da bremses det med 5%, MEN DET, DER SKAL TIL,
FOR AT DET BATTER NOGET, ER EN 100% OPBREMSNING!!!

IKKE så mærkeligt, at verden er ved at gå af lave!

Anders Lund Madsen fortæller, at han blev befamlet af instruktør af
børnefilm
14. mar. 2018, 09:26
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-14-anders-lund-madsen-fortaeller-at-han-blev-befamlet-af-instruktoer-af-boernefilm

-

82-årig hobbykeramiker laver skåle og kander til Noma
14. mar. 2018, 20:24 ...

-

NRK:
14. mars 2018 kl. 08:57

non lue,
15 mars 2018, 04:03:4615/03/2018
T-6.

Amnesty: Demonstranter mod Putin blev dømt efter ét minut i retten

USA støtter udvisning af diplomater

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+10&version=BPH

Nehemias 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Folket lover fra nu af at adlyde Guds lov

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+14.25-31&version=BPH

Johannes 14:24-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

[...]

"Men vores fokus og hjemsted er i Himlen, hvorfra vi med
længsel venter på, at vores Frelser, Jesus Kristus, skal
vende tilbage."

Fil. 3,20 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Filipperne3

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

T-6.

Amnesty: Demonstranter mod Putin blev dømt efter ét minut i retten

USA-ekspert: Trump varsler mere nationalistisk udenrigskurs efter
ministerfyring
14. Mar. 2018 kl. 22:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-ekspert-trump-varsler-mere-nationalistisk-udenrigskurs-efter-ministerfyring

-

Amnesty: Demonstranter mod Putin blev dømt efter ét minut i retten
kl. 01:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-demonstranter-mod-putin-blev-doemt-efter-et-minut-i-retten

-

DR S143 tor 15 mar 07:41:47
15.marts dr.dk/nyheder 03:27

USA STØTTER UDVISNING AF DIPLOMATER
USA støtter Storbritanniens beslutning
om at udvise 23 russiske diplomater fra
landet.

Det oplyser Det Hvide Hus onsdag aften
lokal tid ifølge nyhedsbureauet AP.

- USA deler Storbritanniens opfattelse
af, at Rusland er ansvarlig for at
forgifte en russisk eksspion i
Storbritannien, siger pressetalsmand i
Det Hvide Hus Sarah Sanders.

Det Hvide Hus nævner ingen handlinger
som svar på angrebet, som Sarah Sanders
kalder "afskyeligt".

USA støtter briternes udvisning af 23 russiske diplomater
kl. 03:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-stotter-briternes-udvisning-af-23-russiske-diplomater

-

Skænderier og utroskab: Næsten hver tredje er ikke tilfreds i parforholdet
kl. 06:01
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/skaenderier-og-utroskab-naesten-hver-tredje-er-ikke-tilfreds-i

-

Slovakiets regeringschef tilbyder at trække sig efter drab på journalist
kl. 06:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/slovakiets-regeringschef-tilbyder-traekke-sig-efter-drab-paa-journalist

-

Studie fra Aarhus Universitet: Studerende ligner psykiatriske patienter
kl. 07:26
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/studie-fra-aarhus-universitet-studerende-ligner-psykiatriske-patienter

-

Efter et år i rummet: Astronauts DNA har ændret sig
kl. 08:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/efter-et-aar-i-rummet-astronauts-dna-har-aendret-sig

USA i Sikkerhedsrådet: Rusland stod bag giftangreb
14. mar. 2018, 21:34 Opd. 14. mar. 2018, 22:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-14-usa-i-sikkerhedsradet-rusland-stod-bag-giftangreb

-

Tidligere formand for Børnerådet: - 70'ernes seksuelle frigørelse gav
alibi til at udnytte børn
14. mar. 2018, 23:34
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-14-tidligere-formand-for-boerneraadet-70ernes-seksuelle-frigoerelse-gav-alibi-til-at

-

Putin fører valgkamp med beton, asfalt og kraner på Krim
14. mar. 2018, 23:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-12-putin-foerer-valgkamp-med-beton-asfalt-og-kraner-paa-krim

-

TV 2 LIVECENTER
15. mar. 2018, 05:05
http://nyheder.tv2.dk/2018-03-15-tv-2-livecenter

I dag, Kl. 08:31
Nordkoreas udenrigsminister er på vej til Sverige

Det svenske udenrigsministerium bekræfter, at Nordkoreas
udenrigsminister, Ri Yong Ho, er på vej til Stockholm, skriver
TT.

-

Uffe Dreesen: Rusland vil svare igen - men lige nu griner de mest
15. mar. 2018, 08:08
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-uffe-dreesen-rusland-vil-svare-igen-men-lige-nu-griner-de-mest

-

Nordkoreas udenrigsminister besøger Sverige
15. mar. 2018, 08:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-nordkoreas-udenrigsminister-besoeger-sverige

-

104 SVT Text Torsdag 15 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nordkoreaminister till Sverige.....130

London utvisar ryska diplomater....131
Wallström: Vi ger helhjärtat stöd..132
Ryssland förnekar inblandning......133

Fakta om det ryska nervgiftet......175

* Massor av mikroplast i flaskvatten 134

* Nytt skadestånd efter Fukushima....135

* Elva skadade i läger på Lesbos.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 15 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sju skadade efter helikopterkrasch 137

* Stridsflygplan kraschade i Florida 138

Norge: Ursäkt för Facebook-inlägg..139

Merkel vald till förbundskansler...140

USA-studenter i vapenprotest.......141

Kudlow nytt toppnamn hos Trump.....142

Manafort kan få 305 års fängelse...143

-

130 SVT Text Torsdag 15 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 15 MARS

Nordkoreaminister till Sverige

Nordkoreas utrikesminister Ri Yong-Ho
landar i Sverige i dag. UD bekräftar
för SVT att Nordkoreas utrikesminister
är på väg till Stockholm.

Han ska träffa Sveriges utrikesminis-
ter Margot Wallström för ett två
dagars möte. Exakt när Yong-Ho landar
eller när mötet hålls vill inte UD
bekräfta.

-Han kommer hit för att diskutera
läget på Koreahalvön för att försöka
hitta en diplomatisk lösning på
konflikten, säger Wallströms pres-
sekreterare Pezhman Fivrin till SVT
Nyheter.

-

138 SVT Text Torsdag 15 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 15 MARS

Stridsflygplan kraschade i Florida

Två personer har omkommit sedan ett
flygplan från den amerikanska flottan
kraschat i havet under träning utanför
Key West i Florida, USA.

Flottan säger i ett uttalande att
piloten och en vapenofficer togs upp
ur vattnet och förklarades döda på
plats.

De flög i ett tvåsitsigt stridsflyg-
plan av typen Boeing F/A-18E/F Super
Hornet. Olyckan, som skedde under
onsdagen, utreds av militären.

-

NRK:
14. mars 2018 kl. 08:57 - 15. mars 2018 kl. 06:55, error

15. mars 2018 kl. 08:26

-

Ingen vil tage skylden for attentatforsøg mod den palæstinensiske
premierminister
Af Anders Hjorth Vindum 14. March 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/ingen-vil-tage-skylden-for-attentatforsoeg-mod-den-palaestinensiske-premierminister

Palæstinenserne beskylder hinanden - og Israel - for
vejsidebombe i Gaza

non lue,
15 mars 2018, 10:12:0215/03/2018
T-6.

Fælles erklæring fra flere stormagter: Russisk giftangreb er en trussel
mod os alle

-

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

T-6.

Fælles erklæring fra flere stormagter: Russisk giftangreb er en trussel

DR S151 tor 15 mar 10:48:05
15.marts dr.dk/nyheder 09:19

NORDKOREA-MINISTER BESØGER SVERIGE
Sveriges udenrigsministerium bekræfter,
at Nordkoreas udenrigsminister, Ri
Yong-ho, er på vej til Stockholm.

Det sker samtidig med, at et topmøde
mellem Nordkoreas leder, Kim Jong-un,
og USA's præsident, Donald Trump, er
ved at blive planlagt.

Det svenske udenrigsministerium
oplyser, at Ri og hans svenske kollega,
Margot Wallstrøm, vil fokusere på
"Sveriges konsulære fuldmagt for USA,
Canada og Australien".

De skal også tale om, hvordan
situationen er på den koreanske halvø
lige nu.

Nordkoreansk minister kommer til Stockholm
kl. 09:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkoreansk-minister-kommer-til-stockholm

-

'Hop af, så dør du' - Storbritannien og Rusland fortsætter ordkrig
kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hop-af-saa-doer-du-storbritannien-og-rusland-fortsaetter-ordkrig

Rusland vil udvise diplomater, men briterne truer med nye
sanktioner efter giftangreb.

-

DR S154 tor 15 mar 12:07:03
15.marts dr.dk/nyheder 11:17

FLERTAL VIL UDSPØRGE EMBEDSFOLK
Det skal være slut med embedsmænd, der
blot leverer faglige vurderinger og
talestreger til en minister, men ellers
gemmer sig på Slotsholmen, mens den
ansvarlige resortminister møder op i
Folketinget og svarer på både faglige
og politiske spørgsmål fra Folketingets
partier.

For ganske ofte har ministeren ikke tid
til at møde op eller også er der behov
for uddybende spørgsmål til en sag, som
kun embedsmændene kan svare på.
Derfor foreslår en arbejdsgruppe under
Folketingets Præsidium nu, at
embedsmænd fremover skal kunne
indkaldes til høringer i Folketinget,
så medlemmerne nemmere kan få svar på
de spørgsmål, der måtte være.

Forslag: Embedsmænd skal kunne grilles i Folketinget
kl. 11:17
https://www.dr.dk/nyheder/politik/forslag-embedsmaend-skal-kunne-grilles-i-folketinget

-

Britisk militær gør klar til at blive angrebet med kemiske våben
kl. 12:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-militaer-goer-klar-til-blive-angrebet-med-kemiske-vaaben

-

Fælles erklæring fra flere stormagter: Russisk giftangreb er en trussel
mod os alle
kl. 13:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/faelles-erklaering-fra-flere-stormagter-russisk-giftangreb-er-en-trussel-mod-os-alle

Frankrig, Tyskland og USA bakker nu op om anklagerne fra
Storbritannien mod Rusland.

Kommentar:

Og det er derfor, jeg siger, at Rusland skal boykottes 100%.

Ellers bli'r det dagligdagsforteelser i alle vores lande!

En videnskabelig kæmpe er død – bliv klogere på hans vilde ideer
15. mar. 2018, 12:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-en-videnskabelig-kaempe-er-doed-bliv-klogere-paa-hans-vilde-ideer

-

Vestmagter: Giftangreb i England er en trussel mod alle
15. mar. 2018, 14:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-vestmagter-giftangreb-i-england-er-en-trussel-mod-alle

-

Her konfronterer filmbarn sex-anklaget instruktør: Hvordan kunne du gøre
det?
15. mar. 2018, 15:01 ...

-

NRK:
15. mars 2018 kl. 08:26

non lue,
16 mars 2018, 02:00:4816/03/2018
T-5.

"Missil"-fuldtræffer 2018-03-16, CET 05:39, GMT 04:39, watchdelay -46 sec

File 20.448 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-448
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-448

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+11&version=BPH

Nehemias 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Mange bosætter sig i Jerusalem

... en tiendedel ...

1/10

Af Peretz' efterkommere boede der 468 modige mænd i Jerusalem.

... I alt bosatte 968 benjaminitter sig i Jerusalem

12-14
I alt var der 822 præster, ... desuden 242 præster ...
Endvidere var der 128 præster ...

I alt boede der 284 levitter i Jerusalem, den hellige by.

Desuden var der 172 tempelvagter ...

172

Tallene giver tilsammen:

1/10

0,1

468
468,1

968
1.436,1

822
2.258,1
242
2.500,1 ... fokus, *1
128
2.628,1

284
2.912,1

172
3.084,1

*1:
Tallet 2500 næsten for pænt afrundet!

-

GårBibelLæserRingens andagtstekst
[...]

GårDagens Udfordring:

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Saudis: We'll get nukes if Iran does

[...]

Saudi Arabia vows to obtain nuclear weapons if Iran does

In US interview, crown prince Mohammed bin Salman threatens
atomic arms race, says the Iranian supreme leader 'very much
like Hitler'

By Sue Surkes Today, 3:19 pm
https://www.timesofisrael.com/saudi-arabia-vows-to-obtain-nuclear-weapons-if-iran-does/

non lue,
16 mars 2018, 04:32:4016/03/2018
T-5.

Løkke om russisk giftangreb: - Hertil og ikke længere

Saudis: We'll get nukes if Iran does

Steffen Gram om stormagters svar til Rusland: Meget stærk erklæring

Trump beskylder Rusland for at stå bag forgiftning af eks-spion

USA indfører sanktioner mod russere for indblanding i amerikansk valg

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+15.1-8&version=BPH

Johannes 15:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vinstokken og grenene

-

GårDagens Udfordring:
(Last Deadline today at CET 10:00)

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

Trump beskylder Rusland for at stå bag forgiftning af eks-spion

USA indfører sanktioner mod russere for indblanding i amerikansk valg

DR S169 fre 16 mar 06:35:14
15.marts dr.dk/nyheder 15:58

USA INDFØRER SANKTIONER MOD RUSSERE
USA indfører flere sanktioner mod en
række navngivne russere og virksomheder
og organer, siger det amerikanske
finansministerium.
Sanktionerne skyldes russisk
indblanding i den amerikanske
præsidentvalgkamp. En højtstående kilde
i præsident Donald Trumps
administration siger, at Ruslands
opførsel i det internationale samfund
er foruroligende.

- USA's kamp for at gennemtvinge
forandring er ikke forbi, hedder det.

Den russiske forretningsmand Evgeny
Prigosjin er blandt de i alt 19
personer, som er omfattet af de nye
sanktioner.

USA indfører sanktioner mod russere for indblanding i amerikansk valg
15. Mar. 2018 kl. 15:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-indforer-sanktioner-mod-russere-indblanding-i-amerikansk-valg

-

Journalisering og afhøringer kan ikke erstatte slettede mails
15. Mar. 2018 kl. 16:07
https://www.dr.dk/nyheder/politik/journalisering-og-afhoeringer-kan-ikke-erstatte-slettede-mails

-

DR S173 fre 16 mar 06:03:43
15.marts dr.dk/nyheder 18:14

ATP SER ALVORLIGT PÅ HVIDVASKSAGEN
Danske Banks ledelse reagerede ikke
hurtigt nok, da den i første omgang
blev gjort opmærksom på potentielle
lovbrud i bankens estiske filial.
Sådan lød det torsdag fra vicedirektør
i ATP, Claus Wiinblad, i et indlæg på
Danske Banks generalforsamling i
København.

- Sagens alvor tilsiger, at bankens
bestyrelse burde have reageret
hurtigere ved at igangsætte en grundig
undersøgelse, sagde Claus Wiinblad
ifølge Ritzau Finans.

Han understregede samtidig, at ATP, der
er Danmarks største pengetank, ser
"alvorligt på sagen".

ATP-chef til Danske Bank: Vi ser alvorligt på hvidvasksagen
15. Mar. 2018 kl. 18:14
https://www.dr.dk/nyheder/penge/atp-chef-til-danske-bank-vi-ser-alvorligt-pa-hvidvasksagen

-

Steffen Gram om stormagters svar til Rusland: Meget stærk erklæring
15. Mar. 2018 kl. 18:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/steffen-gram-om-stormagters-svar-til-rusland-meget-staerk-erklaering

-

DR S175 fre 16 mar 06:03:43
15.marts dr.dk/nyheder 21:02

20.000 CIVILE FLYGTET FRA GHOUTA
Næsten 20.000 civile flygtede torsdag
fra det østlige Ghouta ved Damaskus,
siger overvågningsgruppe.

Gruppen Det Syriske Observatorium for
Menneskerettigheder, som indhenter
oplysninger om udviklingen i Syrien fra
netværk i det meste af landet, siger,
at syriske regeringsstyrker har vundet
kontrol over mere end to tredjedele af
den oprørskontrollerede enklave.
Det er første gang, at så mange civile
er flygtet på en enkelt dag, siden
regimet optrappede kampene i enklaven
for omkring tre uger siden.

Det er hærens erklærede mål at vinde
kontrol over enklaven ved at splitte
den op i mindre dele.

20.000 civile flygtet fra det krigshærgede Ghouta
15. Mar. 2018 kl. 21:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/20000-civile-flygtet-fra-det-krigshaergede-ghouta

-

Derfor spiller Sverige en rolle for møde mellem USA og Nordkorea
15. Mar. 2018 kl. 22:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/derfor-spiller-sverige-en-rolle-moede-mellem-usa-og-nordkorea

-

Politiet udruller nyt it-system: siger nej til kunstig intelligens
15. Mar. 2018 kl. 23:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/politiet-udruller-nyt-it-system-siger-nej-til-kunstig-intelligens

Trump beskylder Rusland for at stå bag forgiftning af eks-spion
15. mar. 2018, 16:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-trump-beskylder-rusland-for-at-staa-bag-forgiftning-af-eks-spion

Kommentar:

Billed:
Trump på mødet med den irske premierminister Leo Veredkar i
White House.

Begge medlemmer af NATO og med *Green light* markør på jakken.

USS-Navy flag i baggrunden, apropos ...

https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/uss-nimitz
https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/uss-nimitz/18-649

> CET 11:28
> - "You got green light"
>
> CET 11:28
> - "Sir!"
>
> Maybe the voice came from ...
>
> CET 11:29
> - "Starship"

Gives der *Green Light*-"ordre" fra White House til
ET-(U.S.S Nimitz) ?

Apropos ...

Subject: T-5. "Missil"-fuldtræffer CET 05:39, delay -46 sec -
Re: 2018 uge 11 (news samlet)
Date: Fri, 16 Mar 2018 07:00:38 +0100, GMT 06:00
20448 news:5aab5d37$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-448
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-448
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ened8oF_Ll8/DL2kKMY6CAAJ

(Delay-time = 12:44 + ?)

+

Future

Counter now ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/20-432
T-5

-

Rusland kalder britisk anklage om nervegift en provokation
15. mar. 2018, 17:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-rusland-kalder-britisk-anklage-om-nervegift-en-provokation

Kommentar:

Det vil en *psykopat* jo altid sige (i håbet om at modparten
bliver nervøs og derved lettere at passivisere)!

Normale mennesker (med rent mel i posen) vil derimod udvise
*medfølelse* (og gøre ALT, hvad man kan for at opklare sagen,
idet de jo IKKE har noget at skjule)!

Så ...

Den *kyniske* russiske adfærd er i sig selv *mistænkelig*!

-

Løkke om russisk giftangreb: - Hertil og ikke længere
15. mar. 2018, 17:50
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-03-15-loekke-om-russisk-giftangreb-hertil-og-ikke-laengere

Angreb på russisk eks-spion i England er en trussel mod den
vestlige verden, mener Lars Løkke Rasmussen.

Der skal sendes et klart signal til Rusland efter mordforsøget
på en tidligere russisk spion i Storbritannien. Det oplyser
statsminister Lars Løkke Rasmussen.

- Nogen bliver jo nødt til at sige til Putin: "Hertil og ikke
længere", siger statsministeren til TV 2.

Kommentar:

Du er med på, Hr. Præsident - havde jeg nær sagt - at du bliver
måske det næste offer, så ...

NEJ! *Grænser langt OVERSKREDET*!

Der er tale om en *angrebskrig* mod et NATO-land, hvilket
*automatisk* bør udløse artikel 5 i forsvarspagten!

https://www.nato.int/cps/da/natohq/official_texts_17120.htm

___ citat start __________

Den Nordatlantiske Traktat
Washington D.C., den 4. april 1949

[ ... ]

Artikel 5

Deltagerne er enige om, at et væbnet angreb mod en eller flere
af dem i Europa eller Nordamerika skal betragtes som et angreb
mod dem alle; og de er følgelig enige om, at hvis et sådant
angreb finder sted, skal hver af dem under udøvelse af retten
til individuelt eller kollektivt selvforsvar, som er anerkendt
ved artikel 51 i De Forenede Nationers pagt, bistå den eller de
således angrebne deltagerlande ved straks, hver for sig og i
forståelse med de øvrige deltagerlande, at tage sådanne skridt,
derunder anvendelse af væbnet magt, som hver af dem anser som
nødvendige for at genoprette og opretholde det nordatlantiske
områdes sikkerhed.

Ethvert sådant angreb og alle som følge deraf trufne
forholdsregler skal uopholdeligt indberettes til
Sikkerhedsrådet. Sådanne forholdsregler skal bringes til ophør,
når Sikkerhedsrådet har truffet de til genoprettelse og
opretholdelse af den mellemfolkelige fred og sikkerhed fornødne
forholdsregler.

___ citat start __________

Længere er historien nok ikke, fordi ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/kallfiles0000/01-000/01-6xx/01-60x/01-608/1996-09-05-haag

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/war-of-aggression/01-608-1996-09-05-haag

> https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/53n5tuaxgN4/IiRrqhCrJXYJ

> SÅ ER DER NOGET GALT !!!
>
> (Alle mine *advarselslamper* lyser)

Vi er *enige* om, at en militær straffeaktion rettet mod
bagmændene (herunder Putin and his men) vil udløse en global
atomkrig, så det gør man så absolut IKKE (hvis det kan undgås),
selvom man er vred, hævngerig und so weiter!

Men sandheden er, at psykopaterne står og griner af os, fordi vi
*tilsyneladende* er magtesløse i denne og lignende sager!

Vi fornemmer alle parallellen til Nazityskland, hvor også Hitler
pralede af sine erobringer i starten af 2. verdenskrig!

Og vi er til grin, så længe vi blot kommer med slag i luften!

Dette er sandheden.

Så HVIS du vil standse psykopaten - INDEN DET ER FOR SENT, OG
HAN LIGESOM HITLER *FEJLBEREGNER* SITUATIONEN OG GÅR VIDERE I
GRÅDIGHED MED NÆSTE ANGREB, HVORVED ATOMKRIGEN BLIVER EN
*REALITET* ...

Så HVIS du altså vil UNDGÅ dette vanvid, da skal du nu spille
dine kort fornuftigt!

Den ENESTE måde hvorpå du kan sige STOP til psykopaten (uden
brug af militær magt), så han forstår alvoren, er ved at trække
i "nødbremsen".

Og det gør man altså IKKE ved slag ud i den blå luft!

Når du trækker i nødbremsen, så standser HELE toget!

AL samarbejde må ophøre, så budskabet trænger igennem psykopatens
tykhoved!

De forstår nemlig KUN dette magtens sprog!

Så hvis du samtidig sender et signal om, at vi fortsat
samarbejder ang. økonomi osv., da er dit budskab dobbelttydigt,
og pattebarnet forstår det ikke (og FORTSÆTTER DERFOR MED SIN
ONDSKAB)!

HVIS du vitterlig selv forstår situationens alvor, da ville du
også være villig til at ofre ALT, for at redde dit afkom, ikke
sandt?

Såp andre tager dig først alvorligt, når/hvis du udviser denne
adfærd, at du har til hensigt at beskytte dit afkom med næb og
klør.

Og derfor SKAL al samhandel ophøre!

Ja, det koster penge - RIGTIG mange penge, men ...

HVIS du ikke er villig til at ofre dette, da bliver dit budskab
tomt; indholdsløst ...

Du viser jo, at du regner med at overleve og redde dine penge,
og derfor forsøger at redde, hvad redes kan (af penge)!

Men *sandheden* er, at der slet ikke længere kan gives
nogen-som-helst garantier ang. overlevelse!

Fordi ...

Vi befinder os IKKE i en børnehave!

Tingene kan gå galt!

NAVNLIG når der er *sindssyge* mennesker ved roret. Og psykopati
er - psykiatrisk set - en MEGET alvorlig sindssygdom!

Se fx. ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatric-diagnosis

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/dynamisk-psykiatri

Dynamisk psykiatri
Af Johan Cullberg
Hans Reitzels Forlag
3. udgave
ISBN 87-412-3982-2

[ ... ]

Del IV
Neuroser og neuroselignende tilstande

9. Et socialhistorisk syn på neuroser og psykopati

[ ... ]

Del VI
Borderline-personligheden og tidlige karakterforstyrrelser

27. Borderline-personligheden
28. Psykopati
Psychopathy (psykopati)

Under Koldkrigen havde det været nemmere at afsætte den slags
mennesker, fordi et flertal (selv i kommunistpartiet) trods alt
kunne indse faren ved at *gamble* så højt (som psykopaten gør og
Hitler gjorde)!

Læresætningen er, at psykopater først fortryder, NÅR DET ER FOR
SENT, fordi de hele tiden forsøger at flytter grænserne for, hvad
der er acceptabelt. De er opportunister af natur!

Der er - med andre ord - tale om *instinktiv* dyrisk adfærd bag
al det tilsyneladende humane!

Så du bliver kort og godt NØDT til nu at indse, at ...

Date: Wed, 7 Mar 2018 09:10:36 +0100, GMT 08:10
Dine penge er *værdiløse* nede i Atomafgrunden

Og det er dét signal, du ikke kan få dig selv til at udsende,
fordi du måske elsker dine penge for højt; forstået på den måde,
at vi andre (dine medmennesker) er knap så meget værd!

Men netop derfór gør det hen og bliver din *død*, HVIS DU IKKE
ÆNDRER KURS NU!!!

Fordi - som sagt - *psykopater* bliver ved og ved og ved (i
grådighedens *afgudsnavn*)!

Boykotten SKAL VÆRE 100% (hvis den skal ha' nogen som helst
troværdighed)!

Please: Stay *alive*!

-

NRK:
15. mars 2018 kl. 08:26

-

[...]

16 mars 2018, 06:08:0316/03/2018
T-5.

FN: Våldtäkter ett vapen i Syrien

-

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Rigspolitiet politianmelder tidligere afdelingsleder for vennetjenester
kl. 09:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rigspolitiet-politianmelder-tidligere-afdelingsleder-vennetjenester

Fransk domstol opretholder domme til Carlos Sjakalen
15. mar. 2018, 21:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-fransk-domstol-opretholder-domme-til-carlos-sjakalen

-

Tusindvis i desperat flugt - forlader Ghouta på krykker, bårer og i
rullestole
15. mar. 2018, 23:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-15-tusindvis-i-desperat-flugt-forlader-ghouta-pa-krykker-barer-og-i-rullestole

-

Tredje gang de besøgte landsbyen, skete tragedien, der skulle gå over i
historien
16. mar. 2018, 05:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-06-da-solen-stod-op-ankom-soldaterne-til-landbyens-for-tredje-gang-og-saa-blev-alt

Det er 50 år siden, at Ha Thi Quy trådte ud af sin hytte en lun
morgen i marts. Rundt om hende og hendes store familie rasede
Vietnamkrigen. Det amerikanske Charlie-kompagni var nået til
hendes del af Qu?ng Ngãi-provinsen.

Kommentar:

Som *demokrati* er vi *forpligtet* til at rette op på alle de
fejl, vi kaqn ha' begået (herunder også gi' pårørende erstatning
som et lille plaster på såret)!

-

Rusland vil svare igen og udvise britiske diplomater
16. mar. 2018, 09:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-16-rusland-vil-svare-igen-og-udvise-britiske-diplomater

-

Fisker klemt ihjel på kutter
16. mar. 2018, 10:56 ...

-

104 SVT Text Fredag 16 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst fyra döda i broraset i Miami 130
* Dödsoffer i fängelseräd i Bolivia..131

* Våldsamma protester i Madrid.......132
* Mugabe: Det var en statskupp.......133

* Många civila uppges döda i Afrin...134
USA-helikopter kraschade i Irak....135

FN: Våldtäkter ett vapen i Syrien..136
Åklagare kräver Trump-dokument.....137

Västländer fördömer nervgasattack..138

-

135 SVT Text Fredag 16 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 16 MARS

USA-helikopter kraschade i Irak

En helikopter från den amerikanska
militären kraschade på torsdagskvällen
i Irak, rapporterar flera medier.

Enligt talespersoner från militären
fanns sju personer ombord. Det är
oklart vad som har hänt, men det finns
inget som talar för att helikoptern
har skjutits ned, enligt CNN.

Det är inte känt vad som hänt med de
ombordvarande, men en företrädare för
militären säger till nyhetsbyrån
Reuters att det är "troligt" att det
finns dödsoffer. Kraschen inträffade i
västra Irak, nära gränsen till Syrien.

-

136 SVT Text Fredag 16 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 15 MARS

FN: Våldtäkter ett vapen i Syrien

Syriska regimstyrkor och deras
allierade har våldtagit och förgripit
sig på kvinnor, flickor och män i stor
omfattning, enligt en ny FN-rapport.

Efter åtta års krig har de intervjuat
454 personer som bland annat beskriv-
er hur civila människor våldtogs i
husransakningar vid krigets inledning
och senare i interneringsanläggningar
och militära fängelser.

Syftet ska vara att bestraffa opposi-
tionella. Enligt FN:s utredare utgör
det sexuella våldet krigsbrott och
brott mot mänskligheten.

-

NRK:
15. mars 2018 kl. 08:26 - 16. mars 2018 kl. 08:02

16. mars 2018 kl. 10:35

-

Ambassadør:
Afvisning af jødisk forbindelse til Israel er en stor hindring for fred
Af Anders Hjorth Vindum 15. March 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/ambassadoer-afvisning-af-joedisk-forbindelse-til-israel-er-en-stor-hindring-for-fred

Det var chokterapi for palæstinenserne, da Donald Trump 6.
december 2017 anerkendte Jerusalem som Israels hovedstad. Det
mener Ron Dermer, som er Israels ambassadør i USA. Tirsdag talte
han ved et arrangement ved navn »Jerusalem: Hvad er der på spil?«

-

McMaster: U.S. documenting Assad’s war crimes in Syria

Speaking at the U.S. Holocaust Memorial Museum in Washington,
McMaster said the U.S. would continue declassifying information
that would shed light on Assad's war crimes.

By Michael Wilner
March 16, 2018 04:00
http://www.jpost.com/Middle-East/McMaster-US-documenting-Assads-war-crimes-in-Syria-545261

-

What will the ICC do with Israel's new report on Gaza war crimes?

In terms of consequences, the negative diplomatic and legal
impact of an ICC criminal investigation into IDF soldiers could
be substantial.

By Yonah Jeremy Bob
March 15, 2018 14:02
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/What-will-the-ICC-do-with-Israels-new-report-on-Gaza-war-crimes-545177

-

Hariri: Lebanon plans to boost army presence on southern border

The UN Security Council has allowed for 15,000 Lebanese troops
to be deployed along the border since the end of Israel's 2006
conflict with Hezbollah.

By REUTERS
March 15, 2018 19:44
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Hariri-Lebanon-plans-to-boost-army-presence-on-southern-border-545216

Kommentar:

Det er *dit* ansvar (som nation) at holde ro ved grænsen!

Længere er historien nok ikke.

Og daglig beder vi om, at Hizbollah bliver afvæbnet (ligesom
HAMAS i Gaza), så Libanon kan få lov til at være herre i eget
hus!

-

Something is rotten in the kingdom of Hamas

Bomb attacks against PA prime minister and IDF troops in areas
under full control of terror group point to someone on the
inside trying to undermine the organization's strategy

Avi Issacharoff
By Avi Issacharoff Today, 10:37 am
https://www.timesofisrael.com/something-is-rotten-in-the-kingdom-of-hamas/

non lue,
16 mars 2018, 11:22:4316/03/2018
T-5.

Britisk udenrigsminister beskylder Putin for at beordre giftangreb

Sverige om møde med Nordkorea: Vi er ikke naive

Saudisk kronprins advarer Iran: Bygger I en atombombe, gør vi også

-

[...]

"Herren siger til alle folkeslag på jorden: »Sig til
Jerusalems indbyggere: Se, din Frelser er på vej, og han går
foran sit frigivne folk.«"

Esajas 62,11 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Esajas62

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

Sverige om møde med Nordkorea: Vi er ikke naive

Saudisk kronprins advarer Iran: Bygger I en atombombe, gør vi også

Interview med Margrethe Vestager: Prøv noget andet end Google
Af Magnus Boye 16. mar 2018 kl. 10:41
https://ing.dk/artikel/interview-med-margrethe-vestager-proev-noget-andet-end-google-211198

Digitale forbrugere skal kende værdien af deres data, siger den
danske EU-kommissær Margrethe Vestager, der ikke forstår, at så
få bruger alternative søgemaskiner.

-

Danske politikere klar til at sanktionere mod Putins venner
kl. 11:45
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-politikere-klar-til-sanktionere-mod-putins-venner

-

Var det vennetjenester? Rigspolitiet kan ikke redegøre for 2,5 milliarder
kl. 11:47
https://www.dr.dk/nyheder/indland/var-det-vennetjenester-rigspolitiet-kan-ikke-redegoere-25-milliarder

-

Britisk udenrigsminister beskylder Putin for at beordre giftangreb
kl. 14:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-udenrigsminister-beskylder-putin-beordre-giftangreb

Den britiske udenrigsminister, Boris Johnson, siger, at
giftangrebet på den tidligere spion med overvejende sandsynlighed
er sket efter direkte ordre fra den russiske præsident Vladimir
Putin.

Dermed går han skridtet videre end den britiske premierminister,
Theresa May, som indtil videre har sagt, at det er højst
sandsynligt, at Rusland står bag angrebet mod Sergej Skripal og
datteren, der blev fundet livløse i den britiske by Salisbury i
sidste weekend.

- Vores uenigheder er med Putins Kreml og hans beslutning. Vi
tror, det er med overvejende sandsynlighed er hans beslutning at
anvende den type nervegift her, på gaderne i Storbritannien, på
gaderne i Europa for første gang siden 2. Verdenskrig, siger
Boris Johnson ifølge nyhedsbureauet AP.

-

Sverige om møde med Nordkorea: Vi er ikke naive
kl. 14:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sverige-om-moede-med-nordkorea-vi-er-ikke-naive

Vi kan ikke løse verdens problemer

Sverige efter Nordkorea-møde: Nu er det op til Kim og Trump
16. mar. 2018, 12:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-16-sverige-efter-nordkorea-mode-nu-er-det-op-til-kim-og-trump

-

Saudisk kronprins advarer Iran: Bygger I en atombombe, gør vi også
16. mar. 2018, 12:43
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-16-saudisk-kronprins-advarer-iran-bygger-i-en-atombombe-goer-vi-ogsaa

-

Johnson: Putin gav formentlig ja til angreb med nervegift
16. mar. 2018, 14:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-16-johnson-putin-gav-formentlig-ja-til-angreb-med-nervegift

-

Skole brød lovkrav i sag om forbrændt dreng
16. mar. 2018, 16:07 ...

-

NRK:
16. mars 2018 kl. 10:35

non lue,
17 mars 2018, 05:16:4917/03/2018
T-4.

Russer med asyl i England fundet hængt i London - efterforskes som drab

Forgiftning af tidligere spion gør russiske borgere nervøse: - De har
forsøgt at blokere mig

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+12&version=BPH

Nehemias 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Historiske optegnelser vedrørende præsterne og levitterne

Bymurens indvielse

Folket sørger for præsternes og levitternes underhold

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+15.9-17&version=BPH

Johannes 15:9-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kærlighed og lydighed

-

[...]

"Jeg har oplevet din nærhed i helligdommen, jeg har set din
magt og herlighed. At opleve din godhed er mere værd end
livet. Derfor vil jeg altid lovsynge dig."

Salme 63,3-4 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme63

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

Russer med asyl i England fundet hængt i London - efterforskes som drab

Forgiftning af tidligere spion gør russiske borgere nervøse: - De har

Tidligere sydafrikansk præsident tiltalt for korruption
16. Mar. 2018 kl. 16:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-sydafrikansk-praesident-tiltalt-korruption

-

23-årige Olga kæmper mod Putin på gaden: Rusland er i et dybt hul
16. Mar. 2018 kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/23-aarige-olga-kaemper-mod-putin-paa-gaden-rusland-er-i-et-dybt-hul

Meget tyder på genvalg til Vladimir Putin, men en lille gruppe
russiske kvinder kæmper for at undgå netop dét.

-

Britisk politi efterforsker russisk forretningsmands død som drab
16. Mar. 2018 kl. 19:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-politi-efterforsker-russisk-forretningsmands-doed-som-drab

Angrebet har sendt chokbølger gennem adskillige af de godt
300.000 russere, der bor i Storbritannien.

Her er flere af eksilrusserne bekymrede for deres sikkerhed,
beretter TV 2s Europa-korrespondent Divya Das.

-

DR S133 lør 17 mar 09:19:08
17.marts dr.dk/nyheder 04:14

FYRER TIDLIGERE FBI-CHEF
USA's justitsminister, Jeff Sessions,
har fyret FBI's tidligere vicedirektør
Andrew McCabe med øjeblikkelig
virkning.

Det skriver nyhedsbureauerne AP og
Reuters.

McCabe har været dybt involveret i
forbundspolitiets undersøgelser af
tidligere udenrigsminister Hillary
Clintons brug af en privat e-mailserver
og Ruslands formodede indblanding i det
amerikanske præsidentvalg i 2016.

Andrew McCabe har derigennem været
genstand for voldsom kritik fra USA's
præsident, Donald Trump, af flere
omgange.

Justitsminister fyrer tidligere FBI-chef øjeblikkeligt
kl. 04:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/justitsminister-fyrer-tidligere-fbi-chef-ojeblikkeligt

-

Rusland udviser 23 britiske diplomater
kl. 09:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-udviser-23-britiske-diplomater

Russerne klar til at efterforske nervegiftangreb
16. mar. 2018, 17:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-16-russerne-klar-til-at-efterforske-nervegiftangreb

-

Forgiftning af tidligere spion gør russiske borgere nervøse: - De har
forsøgt at blokere mig
16. mar. 2018, 22:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-16-forgiftning-af-tidligere-spion-goer-russiske-borgere-nervoese-de-har-forsoegt-at

Ekspert i russisk politik vurderer, at der vil komme flere
forgiftninger af russiske borgere.

-

TV 2 LIVECENTER
17. mar. 2018, 05:07
http://nyheder.tv2.dk/2018-03-17-tv-2-livecenter

Storbritannien efterforsker endnu et mord: Russer fundet hængt i
London få dage før retssag

I dag, Kl. 08:22
Storbritannien efterforsker endnu et mord på russer

Britisk politi er i gang med at kontakte en stribe eksilrussere i
Storbritannien for at drøfte deres sikkerhed. Det sker samtidig
med, at politiet nu undersøger drabet på eksilrusseren og
forretningsmanden Nikolaj Glusjkov, der blev fundet hængt i
London den 12. marts. Det skriver BBC. Drabet skete få dage før,
at Glusjkov skulle have være for retten i London.

-

Først fik spionen nervegift, og så gik Ruslands trolde i gang
17. mar. 2018, 06:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-17-foerst-fik-spionen-nervegift-og-saa-gik-ruslands-trolde-i-gang

-

Rusland svarer igen i spionsag - udviser 23 britiske diplomater
17. mar. 2018, 09:24
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-17-rusland-svarer-igen-i-spionsag-udviser-23-britiske-diplomater

-

Russer med asyl i England fundet hængt i London - efterforskes som drab
17. mar. 2018, 09:11 Opd. 17. mar. 2018, 09:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-17-russer-med-asyl-i-england-fundet-haengt-i-london-efterforskes-som-drab

-

104 SVT Text Lördag 17 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ryssland utvisar 23 britter........130
* Fakta om nervgiftsattacken........175-

* Kinas president enhälligt omvald...131
* Gäng i Mexiko befaras påverka val..132
* FBI:s vicechef sparkas.............133

* Miamibro hade sprickor före raset..134
Svensk-kopplad journalist släpps...135

* Turkiet nekar till sjukhusattack...136
Sjukhus attackerat i Afrin.........137

Kontrollerar 70 procent av Ghouta..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 17 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Sydafrika: Expresident Zuma åtalas 139
Rysk affärsman troligen mördad.....140
Brittisk pedofilhärva nystas upp...141

Bosnienserber vill flytta gränser..142
Grekland nekar utlämning av turkar 143
Polisspår vid politikermord i Rio..144

Merkel/Löfven i protest mot tullar 145

-

140 SVT Text Lördag 17 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 16 MARS

Rysk affärsman troligen mördad

Den ryske affärsmannen Nikolaj
Glusjkovs död utreds som ett mord. En
obduktion visar skador på nacken, som
om han blivit strypt.

Glusjkov hittades död i sitt hem strax
före klockan 23.00 lokal tid i måndags
och dödsorsaken var då oklar. 68-årige
Glusjkov levde i Storbritannien under
politisk asyl, efter att han avtjänat
fängelsestraff för bland annat
penningtvätt och bedrägeri i Ryssland.

Han var vän med Boris Berezovskij,
regimkritikern som hittades död 2013,
och ifrågasatte förklaringen att denne
skulle ha tagit sitt eget liv.

-

NRK:
16. mars 2018 kl. 10:35 - 17. mars 2018 kl. 06:20, error

17. mars 2018 kl. 10:02

-

Østrigsk kansler om Holocaust: Vi bærer en del af skylden
Af Anders Hjorth Vindum 16. March 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/oestrigsk-kansler-om-holocaust-vi-baerer-en-del-af-skylden

Budskabet var lige så utvetydigt, som det var uventet. De
østrigere, der bød nazisterne velkommen med klapsalver i 1938,
var ikke ofre, men medskyldige, sagde Sebastian Kurz mandag.

non lue,
18 mars 2018, 03:32:5118/03/2018
T-3.

Nato-chef: - Rusland skal ikke tage fejl, vi er altid klar til at slå igen

Fogh Rasmussen: Europa selv skyld i migrantstrømmen fra Libyen

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+13&version=BPH

Nehemias 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nehemias' reformer

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+53&version=BPH

Salme 53, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Menneskets ondskab

-

[...]

"Jeg beder om, at I må blive knyttet sammen i kærlighed,
have en stærk tro og en åndelig rigdom af indsigt og styrke.
Derved vil I bedre kunne fatte det mysterium fra Gud, som
Kristus nu har åbenbaret."

Kol. 2,2 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Kolossenserne2

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Mar 2018 09:15:06 +0100, GMT 08:15

> [...]

Nato-chef: - Rusland skal ikke tage fejl, vi er altid klar til at slå igen

Fogh Rasmussen: Europa selv skyld i migrantstrømmen fra Libyen

Britisk politi advarer russere om deres sikkerhed
kl. 10:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-politi-advarer-russere-om-deres-sikkerhed

-

Regeringsoffensiv i Syrien tvinger tusindvis på flugt
kl. 13:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/regeringsoffensiv-i-syrien-tvinger-tusindvis-paa-flugt

-

Matilde Kimer: Ruslands modsvar er mere end bare udvisning af diplomater
kl. 15:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/matilde-kimer-ruslands-modsvar-er-mere-end-bare-udvisning-af-diplomater

-

DR S141 lør 17 mar 20:29:58
17.marts dr.dk/nyheder 16:10

RUSLAND KØBER STADIG MERE GULD
Rusland har gyldne kupler,
metrostationer - og flere og flere
guldbarrer i bankboksen.
Præsident Vladimir Putin og den
russiske regering har ifølge Bloomberg
indkøbt guld i store mængder hver måned
siden marts 2015, og i år har Rusland
overhalet Kinas guldreserver.
Guld er beskyttet mod sanktioner
Rusland er verdens største indkøber af
guld på trods af, at landet selv har
produktive guldminer, og det russiske
medie Russia Today skriver, at det er
et led i Putins mål om, at Rusland
bliver mindre sårbar overfor
geopolitiske udsving som Vestens
økonomiske sanktioner.

Rusland har gyldne kupler, metrostationer - og flere og flere guldbarrer
i bankboksen
Af Laura Aller Jonasdottir
kl. 16.10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valgirusland/rusland-har-gyldne-kupler-metrostationer-og-flere-og-flere-guldbarrer-i

Kommentar:

Guld er IKKE beskyttet mod sanktioner!

Vi kan til enhver tid beslutte at omfatte guld i boykotten!

ENHVER, der krænker boykotten, kan således *straffes*, hvis det
opdages!

På tilsvarende vis mht. platin, sølv, bæklatter or You name it!

-

DR S142 lør 17 mar 20:00:52
17.marts dr.dk/nyheder 16:56

MINISTRE GØR OP MED MYTE OM HINDE
Jomfruhinden eksisterer slet ikke. Det
er en kvindeundertrykkende myte, der
skal udryddes hurtigst muligt.

Det mener sundhedsminister Ellen Trane
Nørby (V), minister for
udviklingssamarbejde Ulla Tørnæs (V) og
ligestillingsminister Karen Ellemann
(V).

Derfor har de sendt et fælles brev til
FN's sundhedsorganisation, WHO, med en
appel om at gøre op med myten.

- Det er vigtigt, at WHO som det store
internationale talerør tager ansvaret
på sig og for alvor går ud og gør, hvad
de kan for at bekæmpe den her ekstremt
fastgroede myte, siger Karen Ellemann.

Ministre vil udrydde myte om jomfruhinde
kl. 16:56
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ministre-vil-udrydde-myte-om-jomfruhinde
-

DR S143 lør 17 mar 20:00:52
17.marts dr.dk/nyheder 19:29

OVERLÆGE ROSER MINISTRE
Myten om, at kvinder har en jomfruhinde
og altid bløder første gang, de har
samleje, er med til at svække nogle
kvinders samliv.

Og derfor er det utroligt positivt, at
tre danske ministre har sendt et fælles
brev til FN's sundhedsorganisation,
WHO, med en appel om at gøre op med
myterne.

Sådan lyder det fra Thomas Larsen, der
er ledende overlæge.

- Myten, om at kvinder har en
jomfruhinde, kan allerbedst
sammenlignes med et gammeldags mentalt
kyskhedsbælte, siger han.

Overlæge: Myten om jomfruhinden er et mentalt kyskhedsbælte
kl. 19:29
https://www.dr.dk/nyheder/indland/overlaege-myten-om-jomfruhinden-er-et-mentalt-kyskhedsbaelte

-

DR S146 lør 17 mar 23:11:33
17.marts dr.dk/nyheder 22:11

FØRSTE RUSSISKE VALGSTEDER ER ÅBNET
Klokken 21.00 dansk tid er de første
stemmer afgivet ved det russiske
præsidentvalg. Det er sket i den
fjernøstlige ende af det kæmpemæssige
land, meddeler Ruslands statslige tv.

Når den sidste stemme er afgivet
klokken 19.00 søndag aften dansk tid i
Kaliningrad, starter optællingen.

Vinderen bliver formentlig den siddende
præsident, Vladimir Putin.

Putin har domineret russisk politik i
18 år, og det vil han gøre i mindst
seks år mere. Kun få betvivler hans
personlige popularitet i den russiske
befolkning.

Første valgsteder er åbnet til det russiske præsidentvalg
17. mar. 2018 kl. 22.11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valgirusland/forste-valgsteder-er-abnet-til-det-russiske-praesidentvalg

-

DR S148 søn 18 mar 06:42:43
18.marts dr.dk/nyheder 06:25

DEMOKRAT VIL HJÆLPE FYRET FBI-CHEF
USA's justitsminister, Jeff Sessions,
fyrede fredag den tidligere FBI-
vicedirektør Andrew McCabe, blot to
dage før han kunne være gået på
pension. Men den pension er nu bragt i
fare.

Og det har skabt harme flere steder i
det politiske USA. Blandt reaktionerne
er et tweet fra den demokratiske
politiker og kongresmedlem Mark Pocan.
Han reagerer på et andet tweet fra en
NBC-journalist, og tilbyder McCabe et
job.

- Andrew, ring til mig. Jeg kunne godt
bruge en god todages undersøgelse af de
største kriminelle familier i
Washington, skriver Mark Pocan.

Demokrat tilbyder fyret FBI-chef et job for at redde pensionen
kl. 06:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demokrat-tilbyder-fyret-fbi-chef-et-job-redde-pensionen

Kommentar:

Fyringen forekommer mig en "anelse" hævngerrig! Og dette ord KAN
VÆRE i familie med kynisme (altså bl.a. dét, at man IKKE ta'r
hensyn til andre)!

Det er desværre ikke kun Psykopatus-Putin, der har ladet sig
friste af denne dæmon!

-

Fogh Rasmussen: Europa selv skyld i migrantstrømmen fra Libyen
kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/politik/fogh-rasmussen-europa-selv-skyld-i-migrantstrommen-fra-libyen

Sag om sexovergreb forældet: - Det er ikke retfærdigt
17. mar. 2018, 14:30
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-17-sag-om-sexovergreb-foraeldet-det-er-ikke-retfaerdigt

Kommentar:

Sådanne sgaer forældes aldrig!

ENHVER, der hævder det, er *strafskyldig*!

-

Hun infiltrerede russisk troll-fabrik - og ser frem mod morgendagens
valg med stor sorg
17. mar. 2018, 18:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-17-hun-infiltrerede-russisk-troll-fabrik-og-ser-frem-mod-morgendagens-valg-med-stor

-

Kvinde gik undercover som russisk troll: - Jeg ser med stor sorg på det,
der foregår i mit land
17. mar. 2018, 18:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-17-kvinde-gik-undercover-som-russisk-troll-jeg-ser-med-stor-sorg-paa-det-der-foregaar

-

60-årige russiske damer vrikker med hofterne i protest mod systemet: -
Alt er så hyklerisk
17. mar. 2018, 21:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-17-60-aarige-russiske-damer-vrikker-med-hofterne-i-protest-mod-systemet-alt-er-saa

-

Nato-chef: - Rusland skal ikke tage fejl, vi er altid klar til at slå igen
18. mar. 2018, 05:49
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-18-nato-chef-rusland-skal-ikke-tage-fejl-vi-er-altid-klar-til-at-sla-igen

-

Stjal 50 millioner profiler på Facebook for at hjælpe Trump
18. mar. 2018, 06:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-17-stjaeler-50-millioner-profiler-pa-facebook-for-at-hjaelpe-trump

-

To fagforeninger står reelt uden strejkekasse - her vil lockout ramme hårdt
18. mar. 2018, 07:01 ...

-

104 SVT Text Söndag 18 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Skogsbränder härjar i Australien...130

* Bil körde in i brittisk nattklubb..131

* Kommitté vill ha mer Brexit-tid....132

* Människosmugglare greps i Albanien 133

* Ryssland röstar - Putin lär vinna..134

Ryssland pekar ut Sverige..........135
Wallström slår tillbaka............136
Ryssland utvisar 23 britter........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 18 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Fakta om nervgiftsattacken........175-

Trump ska ha köpt personuppgifter..138

Fyra befaras döda i ny lavin.......139

* Notiser: Undantagstillstånd hävs...148

-

136 SVT Text Söndag 18 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 17 MARS

Wallström slår tillbaka

Sveriges utrikesminister Margot
Wallström (S) slår tillbaka mot
Rysslands anklagelser om att Sverige
skulle vara inblandade i giftattacken.

Hon gör ett uttalande på Twitter:

"Jag förkastar kraftfullt det
oacceptabla och ogrundade påstående
från ryska utrikesdepartementets
talesperson om att nervmedel som
användes i Salisbury kanske härstammar
från Sverige. Ryssland borde i stället
svara på Englands frågor".

Även Tjeckien avfärdar de ryska
uppgifterna, rapporterar Reuters.

Kommentar:

*Morderen* vil ALTID forsøge at gi' Sorteper videre (fx. til
Sverige)!

Men ville en anstændig person gøre dette (selvom man var under
anklage)?

Næppe!

(Fordi man ved, at det er uret)

Så ...

Vi hardesværre at gøre en en *morder* i Kreml! ... :-(

-

NRK:
17. mars 2018 kl. 10:02 - 18. mars 2018 kl. 04:34, error

18. mars 2018 kl. 08:04

0 nouveau message