2018 uge 10 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=21) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40021

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 09 (news samlet)
Date: Mon, 26 Feb 2018 08:37:34 +0100, GMT 07:37
20416 news:5a93b8ec$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CtGzxkuRAyM/LLNYjuczAQAJ

-

I dag Mandag den 5. marts 2018 (dag 64 i året) er det 1844
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

T-16.

USA retter skarp kritik mod Rusland: I er med til at dræbe civile i Syrien

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezra+10&version=BPH

Ezra 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Folket bekender deres synd

Listen over de skyldige

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (oversat så direkte fra dets
*original*-sprog, så navnlig tal-information ikke går tabt):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezra+10&version=DN1933

Ezra 10, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

8
og enhver, som ikke indfandt sig Tredjedagen derefter ...

3' dagen

9
Så samledes alle Mænd af Juda og Benjamin på Tredjedagen i
Jerusalem; det var den tyvende Dag i den niende Måned; og
alt Folket stillede sig op på den åbne Plads ved Guds Hus,
skælvende både for Sagens Skyld og som Følge af Regnskyllene.

3' dagen
20'ende dag
9. måned

Men Folket er talrigt, og det er Vinterregnens Tid, så vi
kan ikke blive stående her ude; og Sagen kan heller ikke
afgøres på en Dag eller to, da vi har forbrudt os højligen
her.

1 dag
2 dage

...Disse holdt da Møde den første Dag i den tiende Måned for
at undersøge Sagen,

1. dag
10. måned

17
og de var færdige med alle de Mænd, som havde hjemført
fremmede Kvinder, til den første Dag i den første Måned.

1. dag
1. måned

De 2 sidste datoer svarer til 2 måneder:

365,25 / ( 12 måneder * 2 måneder )
=
60,875

Compare with ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61

Tallene giver tilsammen:

3' dagen
3

3' dagen
6
20'ende dag
26
9. måned
35

1 dag
36
2 dage
38

1. dag
39
10. måned
49

1. dag
50
1. måned

Sorry. Time out! ... :-(

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+12.20-26&version=BPH

Johannes 12:20-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tro på Lyset, mens I har Lyset

-

GårDagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Alt i himlen og på jorden blev til og eksisterer ved hans
medvirken og for hans skyld, både det synlige og det
usynlige, inklusive alt, som har magt og autoritet i den
åndelige verden."

Kol. 1, 16 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Kolossenserne1

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44
20426 news:5a9ce6e1$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/JY0K3jfgAQAJ

> [...]

T-16.

USA retter skarp kritik mod Rusland: I er med til at dræbe civile i Syrien

Kæmpe rum-teleskop måske forsinket igen
kl. 12:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/kaempe-rum-teleskop-maaske-forsinket-igen

En solskærm sidder fast på det teleskop, der skal afløse Hubble.
Det kan forsinke teleskopet, som allerede har sprængt sin
tidsplan.

-

Intensiverede kampe i det østlige Ghouta: Assads styrker rykker frem
kl. 14:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/intensiverede-kampe-i-det-oestlige-ghouta-assads-styrker-rykker-frem

-

DR S125 man 05 mar 07:44:48
4.marts dr.dk/nyheder 17:59

NØDHJÆLP PÅ VEJ TIL ØSTGHOUTA
FN og dets partnerorganisationer
planlægger at levere nødhjælp til byen
Douma i det belejrede Østghouta i
Syrien. Det vil ske mandag, oplyser
FN's humanitære kontor, OCHA, i en
pressemeddelelse.

En konvoj med 46 lastbiler vil efter
planen køre ind i området med mad og
andre fornødenheder til 27.500
mennesker, meddeler OCHA.

- Vi håber, at konvojen vil kunne køre
som planlagt og vil blive fulgt af
andre konvojer. Vores folk på
landjorden er klar til at gøre alt for,
at det kan ske, siger Ali al-Za'tari,
der er FN's humanitære koordinator på
stedet.

46 lastbiler med nødhjælp på vej til krigshærgede Østghouta
04. Mar. 2018 kl. 17:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/46-lastbiler-med-nodhjaelp-pa-vej-til-krigshaergede-ostghouta

-

Youtubes nye kurs: Udelukker ekstremister for at sprede falske videoer
04. Mar. 2018 kl. 19:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/youtubes-nye-kurs-udelukker-ekstremister-sprede-falske-videoer

-

Trump til middag med journalister: Demonstrerede både humor og selvironi
04. Mar. 2018 kl. 23:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-til-middag-med-journalister-demonstrerede-baade-humor-og-selvironi

-

DR S127 man 05 mar 07:44:48
4.marts dr.dk/nyheder 23:07

USA RETTER SKARP KRITIK MOD RUSLAND
USA retter søndag den hidtil skarpeste
beskyldning mod Rusland om landets
medskyld i drab på civile i det østlige
Ghouta i Syrien, skriver nyhedsbureauet
Reuters.

- Rusland er fortsat med at ignorere
vilkårene (i våbenhvilen, red.) og
dræbe uskyldige civile under falsk
dække af antiterroroperationer, skriver
Det Hvide Hus i en meddelelse søndag
aften dansk tid.

Det Hvide Hus skriver i sin meddelelse,
at russiske fly har udført mindst 20
bombetogter dagligt i perioden mellem
24. og 28. februar. Søndag er mindst 34
civile blevet dræbt i et luftangreb mod
det belejrede Østghouta.

USA retter skarp kritik mod Rusland: I er med til at dræbe civile i Syrien
04. Mar. 2018 kl. 23:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-retter-skarp-kritik-mod-rusland-i-er-med-til-draebe-civile-i-syrien

Subject: Kan forsvar for Putin retfærdiggøres? -
(Kristen news samlet fra 26. februar 2018)
Date: Sun, 4 Mar 2018 16:40:28 +0100, GMT 15:40
20425 news:5a9c1315$0$718$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-425
Frikirkepræst: Hvordan får vi vækst og vækkelse?
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/20-425
Spiritual deception (Åndeligt bedrag)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/20-425
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-425
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-425
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/ra6QJxMcdfI/bPxM_mYMBgAJ

> [...]
> efter 2. Verdenskrig. Den hed vist nok 'Nürnberg-dommen':
>
> En tysk dommer var tiltalt ved domstolen. Han forsvarede sig med,
> at han ALDRIG havde drømt om, at forbrydelserne ville blive så
> omfattende!
>
> Pointen i filmen var så, at anklageren hertil svarede (omtrent
> med ordene):
>
> Det var allerede, da dommeren så igennem fingre med det første
> mord på en uskyldig, at dommeren var gået galt i byen!
>
> Og på tilsvarende vis her, skønner jeg:
>
> HVIS man ser igennem fingre med så onde handlinger, som en
[ ... ]

> SÅ ER DER NOGET GALT !!!
>
> (Alle mine *advarselslamper* lyser)

*Kynisme* hedder det på dansk, og det er et symptom på
*sindssygdommen* psykopati (klinisk set)!

Hitler handlede således OGSÅ kynisk overfor hans ofre!

Der er tale om *krigsforbrydelser*, og derfor SKAL sagen bringes
for Haagdomstolen, så de ansvarlige (herunder Putin) kan dømmes
og - hvis de findes skyldige - straffes!

Sådan udrydder du det onde i din midte, Menneskehed!

HVIS du altså vil optimere dine overlevelseschancer!

Det virker i længden, FORDI normale mennesker (størsteparten af
populationen) godt kan affinde sig med, at alle er lige for Loven!

TRY IT (and survive)!

Hmm ...

"Offentliggørelse" af Intern notat
2018-03-05, Monday, CET 08:24, GMT 07:24

PASMELDING

Altså:

HVIS du begynder at agitere til fordel for Putin, da er jeg
skredet!

-

Sydkorea gør klar til bemærkelsesværdigt møde med Nordkorea
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-goer-klar-til-bemaerkelsesvaerdigt-moede-med-nordkorea

FN får lov at levere nødhjælp til Østghouta mandag
04. mar. 2018, 17:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-04-fn-far-lov-at-levere-nodhjaelp-til-ostghouta-mandag

-

Rekordmange fartbøder udstedt - 750 millioner kroner røg i statskassen
04. mar. 2018, 17:01 Opd. 04. mar. 2018, 18:41 ...

-

NRK:
4. mars 2018 kl. 07:21

-

Military accuses Hamas of stealing electricity from Gazans

Sharing video, Israel's liaison to Palestinians tells the
Strip's residents that the ruling terrorist group is taking
advantage of them

By Judah Ari Gross
Today, 3:21 pm (4/3-18)
https://www.timesofisrael.com/military-accuses-hamas-of-stealing-electricity-from-gazans/

-

China's Communist Regime Suspected of Murdering Christian Human Rights
Attorney

By Anugrah Kumar , Christian Post Contributor |
Mar 4, 2018 8:56 AM
https://www.christianpost.com/news/china-communist-regime-suspected-murdering-christian-human-rights-attorney-220154/

T-16.

ET-break to Iran: Er du så nem at narre?

File 20.428 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428

Google-auto-translation:

From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428

From Danish to Hebrew (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=iw&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428

From Danish to Persian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=fa&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428

Other news:

Trump och Netanyahu i möte om Iran

Guatemalas ambassad flyttas till Jerusalem

-

[...]

"Herre, lad mig ikke i stikken, hold dig ikke borte fra mig.
Skynd dig at gribe ind, hjælp mig, min Herre og Frelser!."

Salme 38: 22-23 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme38

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

ET-break to Iran: Er du så nem at narre?

Trump och Netanyahu i möte om Iran

Guatemalas ambassad flyttas till Jerusalem

Isglatte veje i trafikken: Uheld på flere motorveje
05. mar. 2018, 06:15 Opd. 05. mar. 2018, 08:23 ...

-

104 SVT Text Måndag 05 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Center-högerregering i Italien?....130
* Ambassad flyttas till Jerusalem....131

* Trump och Netanyahu i möte om Iran 132
Tusentals i nöd i Papua Nya Guinea 133

President efterlyser nyval.........134
Nya laviner och döda i Alperna.....135

Radio och tv-avgift kvar i Schweiz 136
Minst 34 döda i angrepp i Ghouta...137

Döda efter byggnadskollaps i Polen 138

-

131 SVT Text Måndag 05 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 MARS

Ambassad flyttas till Jerusalem

Guatemala flyttar sin ambassad i
Israel från Tel Aviv till Jerusalem i
maj, skriver nyhetsbyrån Reuters.

Flytten kommer att ske två dagar efter
det att USA gör samma sak, enligt
Guatemalas president Jimmy Morales.

-Jag skulle vilja tacka president
Donald Trump för att han lett vägen.
Hans modiga beslut har uppmuntrat oss
att göra det som är rätt, säger
Morales.

Att ambassader flyttar från Tel Aviv
till Jerusalem rör upp känslorna
i den spända regionen.

Kommentar:

Danmark gør det også, NÅR vi har fået flertal i Folketinget!

"Partiet" er villig til - på dette specifikke punkt - at indgå
STORE studehandler (ude i kulissen)!

-

132 SVT Text Måndag 05 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 MARS

Trump och Netanyahu i möte om Iran

När USA:s president Donald Trump under
måndagen tar emot Israels premiär-
minister Benjamin Netanyahu väntas
kärnenergiavtalet med Iran och
Teherans roll i Syrien stå högst på
dagordningen.

-Jag avser att diskutera en rad frågor
med Trump, men framförallt Iran, dess
nukleära ambitioner och aggressiva
handlingar i Mellanöstern, säger
Netanyahu.

Trump och Netanyahu ska även diskutera
försöken att mäkla fred mellan
israeler och palestinier, som leds av
Trumps svärson Jared Kushner

Kommentar:

SURVIVE!

Nogengange må man lave en helgardering og IKKE ta' nogen chancer!

*Demokratier* har ret til at forsvare sig, når de bliver truet
af diktaturstater!

Irans atomprogram vil således *udrydde* Israel, HVIS de får
chancen hertil.

Sandsynligheden er større end 99%.

Et *forebyggende* angreb derfor PÅKRÆVET, *hvis* man vil
overleve, skønner jeg.

Og det er langtfra sikkert, at vi kan regne med vores venner ude
i Rummet fra et andet solsystem, fordi ...

Havde de så ikke allerede på nuværende tidspunkt gjort et eller
andet, der kunne optimere vores overlevelseschancer?

Jo, skønner jeg!

Man kunne fx. ha' banket russerne på plads, eller rettere sagt:
Man kunne fx. ha' banket Psykopatus-Putin på plads!

Så spørgsmålet er derfor:

HVORFOR undlader de tilsyneladende at hjælpe os?

Uanset svaret herpå BØR vi være *realister*:

Vi må klare os selv, HVIS vi vil overleve!

*ENHVER*, der truer os, har vi ret til at afvæbne i et
forebyggende angreb!

Så budskabet er kort og godt:

Lad vær med at true os, for ellers er du selv ude om at få bank!

Det er således IKKE os, der handler uretfærdigt. Vi har bare ret
til at forsvare os selv, fordi vi har *eksistensberettigelse*
som demokratier (modsat et diktatur som fx. det kommunistiske
Cannibalistan)!

Og ...

(Melodi: "Kanzi" *fortjent* STOR belønning!)

Counter now around ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy
T-16

Underforstået:
Indstil *fjendlighederne* (herunder det at true os eksistentielt
i tide og utide) eller få bank!

Tro IKKE *fejlagtigt*, at Kristendommen (herunder al det der med
engle osv.) er noget sukkersødt klisterstads! Der tales faktisk
om at blive straffet, når/hvis man gør det onde!

Gud (og engle) er barmhjertige og nådige og sen til vrede. Men
der er en *udløbsdato*, hvor straffen eksekveres!

Om Kristi Genkomst siges der således om Ham°:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+19.15-&version=BPH

Aabenbaringen 19:15-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

15
I munden havde han et skarpt sværd, som han vil bruge mod
folkeslagene, for han vil herske over dem med et jernscepter
og udføre den højeste Guds straf, som når man træder druer i
en vinperse.

Men resten blev dræbt med det sværd, som han, der sad på
hesten, havde i munden. Og alle fuglene åd sig mætte i de
dræbtes kød.

Og det er helt på linie med Sodoma-dommen!

IKKE i al evighed får de onde lov at *tyrannisere* os andre!

Der bliver sat en stopper for det en dag!

Og denne Dag° er vi kristne åbenbart i stand til at *fremskynde*:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Pet+3.12&version=DN1933

2 Peter 3:12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

idet I forvente og fremskynde Guds Dags Tilkommelse, ...

(
Jeg har således forsøgt at *fremskynde* Dagen° med mine
UFO-rapporter, der alt i alt *vidner* om, at et intelligent
væsen har "inficeret" Bibelen.
)

Så ...

Vær IKKE for selvsikker på, at du går fri for straf (HVIS du
ikke har rent mel i posen)!

"KANSKE" du BURDE *omvende* dig, mens du har tid endnu!

Det ville jeg gøre, hvis jeg var dig!

For tro ikke *fejlagtigt*, at det iranske diktatur vinder dette
slag!

De kommer til at *tabe* rub og stub!

Spørgsmålet er derfor måske mere:

Hvad skal der ske med dig?

Skal du ryge med i faldet (som der jo er *profeteret* om i
årtusinder, apropos Jeremias Bog 49,34-)?

Er det ikke en "lidt" DUM beslutning, HVIS det hele viser sig at
være en stor *løgn* (al det der med et iransk "paradis")?

Eller mener du, at din hjernevask(ønsketænkning kan blive til
virkelighed, ligesom når en tryllekunster hiver en kanin op af
hatten?

Er du så nem at narre?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-03-05, Monday, day no 064, CET 09:20, GMT 08:20)
- "Spørger jeg"

Nå da da!

Så fik vi sørme et ET-OUTPUT nu!

Jeg vil ALTID gå bud for dig no matter what, fordi jeg har indset,
at du overgår alle andre BÅDE i godhed selv overfor de onde og i
BARMHJERTIGHED og NÅDE mod dem, der slet ikke fortjener det!

Derfor vil jeg gå bud for dig, vel vidende at det mer og mer
minder til forveksling om en art brohoved ind i "fjendens"
territorium!

Tak ET at du således blander dig i vores anliggender her på
kloden vores.

Tak for denne galaktiske nabohjælp ... :-)

Og ...

Please understand:

Der er med min anmodning IKKE tale om *magtmisbrug*; altså hvor
jeg begærer, at du udrydder vores fjender bare for at konsolidere
vor egen magt, apropos Kong Salomons drøm:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+King+3.4-12&version=BPH

Første Kongebog 3:4-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

4
En dag tog Salomon ... Mens han var i Gibeon,

5
viste Herren sig for ham i en drøm om natten og sagde: „Bed
om hvad du vil, og jeg vil give det til dig!”

6
Salomon svarede: „...

Herren syntes godt om Salomons ønske

11
og svarede: „Fordi du bad om evne til at træffe de rigtige
beslutninger og ikke om rigdom til dig selv, et langt liv,
eller død over dine fjender,

12
vil jeg opfylde din bøn: Jeg vil give dig ...

Der er IKKE tale om dette (ønsket om død over ens fjender), men
et ønske om at fjerne de ting, der truer os *eksistentielt*!

Er der noget forkert i dette?

Det må da selv en robot (altså Kunstig intelligens) kunne forstå,
skønner jeg!

Så ...

Tak for Jeres galaktiske nabohjælp ... :-)

-

NRK:
4. mars 2018 kl. 07:21 - 5. mars 2018 kl. 07:23, error

5. mars 2018 kl. 09:03

8% Solmasse -> 1,44 Solmasse (Forholdet 1:18) => Psalm 5, 63, 90 (Found 18)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/20-430

Other news:

T-15.

Kina forbyder Orwell-bøger og en række formuleringer

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+1&version=BPH

Nehemias 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nehemias' bøn for Jerusalem

Kommentar:

Også i dag kan det være, at der måske er bid mht.
UFO-skattejagten i dagens tekst (oversat så direkte fra dets
*original*-sprog, så navnlig tal-informationer ikke går tabt):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+1&version=DN1933

Nehemias 1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Nehemias's, Hakaljas Søns, Beretning. I Kislev Måned i det
tyvende År, medens jeg var i Borgen i Susan,

9. måned (*1)
20 år

*1:
Kislev måned svarer til årets niende måned (nov-dec).

Øh ...

I går blev det nævnt, at ...

Subject: En lille bog om universet, Anja C. Andersen
Date: Mon, 5 Mar 2018 20:01:27 +0100, GMT 19:01
20429 news:5a9d93b2$0$713$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/en-lille-bog-om-universet/20-429
https://groups.google.com/d/msg/dk.kultur.litteratur/1pNFqFiclqs/-ZVtFFf1AwAJ

> s 131, afsnit Stjerner
>
> For at få fusionsprocesserne til at forløbe, kræves en
> temperatur på over 15 millioner grader. For at en stjer-
> ne kan opnå så høj en temperatur, kræves en vis masse.
> Derfor kan en stjerne ikke være mindre end 8% af Solens
> masse, hvilket svarer til 80 gange planeten Jupiters mas-
> se. ...

Dette svarer til, at en Supernova type 1A (på 1,44 solmasser) så
er ...

1,44 / 0,08
=
18

... 18 gange kraftigere.

Og det er lidt uheldigt, fordi dette tal OGSÅ benyttes til noget
andet i koden (inside the Bible). Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

Det er uheldigt , fordi der så kan opstå *misforståelser*! ... :-(

Vi kommer derfor til at gennemgå alle de steder, hvor 18 tallet
er fundet, for at se OM der i tilknytning til dette OGSÅ nævnes
noget i relation til 1,44.

På den "nye" skala får Solen så værdien:

1 / 0,08
=
12½

Dette tal er i Daniel-koden MEGET tæt på 1260. Se evt. oversigt i
stjernekortene ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/pictures/g-maps/600-1140-1260-1290-1335

Og KANSKE der måske indirekte oplyses noget om deres stjernesol:

0
1140 ... fokus
1150 ... fokus
1260 Sun
1290 ... fokus
1335 ... fokus ... fokus
1800 1,44

Indsætter vi de "korrigerede" værdier (i beregningen af, hvad
der minimum kræves af masse i en stjernesol for at
fusionsprocesserne begynder) fås:

1 / ( 1260 / 100 )
=
5/63
=
0,079365 Solmasser

Kommentar:
0,08

Vi har fundet tallet 63 (i en meget simpel "krypteret" form) i
en anden Daniel-kode, De 70 åruger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Dan+9&version=DN1933

Daniel 9, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

... (7 åruger) ...
... (62 åruger) ...
... (½ åruge) ...
... (½ åruge) ...

Kommentar:

62 + 1
=
63

Så ...

Der er nok belæg for mere efterforskning desangående

Hmm ...

1,44 * 63
=
90,72 Supernova type 1A

=>

Den nye tal-skala bliver så:

5 minimum
63 Sun
90,72 Supernova type 1A

Spørgsmålet er nu, OM vi kan finde en *sammenhæng* mellem disse
tal i bibelen, i fx. Salmernes Bog

Men lige indenda BØR jeg nok nævne, at der er fundet en anden type
markør i den ovenfor nævne Daniel-kode:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Dan+9.3&version=DN1933

Daniel 9:3 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Jeg vendte mit Ansigt til Gud Herren for at fremføre Bøn og
Begæring under Faste i Sæk og Aske.

Kommentar:
klædt i sørgedragt

Ordene 'Sæk og aske' *genkendes* fra noget i relation til
Målestokken (de 2 isotopers halveringstider til opmåling af
afstande i Universet):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+11.3&version=DN1933

Aabenbaringen 11:3, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Og jeg vil give mine tvende Vidner, at de skulle profetere
eet Tusinde, to Hundrede og tresindstyve Dage, klædte i
Sække.

Kommentar:
klædt i sørgedragt

Tal- og ord-markørerne kan altså knytte disse ting sammen; IKKE
blot på en religiøs måde men nu OGSÅ udfra en videnskabelig
synsvinkel (idet disse isotoper jo netop dannes under Supernova-
eksplosioner; altså *atomfysik* som emne)!

Og dét gi'r stof til eftertanke!

Det bliver derfor (pga. isotop 78-platin-193) OGSÅ relevant at
komme ind på et nyt tal i den "nye" skala:

5 minimum
50 ... fokus
63 Sun
90,72 Supernova type 1A

=>

Dette svarer til ca.

50 / 63
=
0,79365 Solmasser

KANSKE det er en sådan stjernesol ET kommer fra!

Nå, men ...

Salme 90 indeholder markør-tallene 70 og 80

Salme 90 er opstarten på 4. del (ud af 5) i Salmernes Bog.

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/06-xxx/06-4xx/06-479

> Salmernes bog er inddelt i ...
>
> Book one (Psalms 1 - 41)
> Book two (Psalms 42 - 72) ... for øvrigt interessant mht. 2-markøren
(*1).
> Book three (Psalms 73 - 89)
> Book four (Psalms 90 - 106)
> Book five (Psalms 107 - 150)

Bemærk - for øvrigt - her markør 43:

150 - 107
=
43

Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Forrige del startede med Salme 73, og dette giver talkoden:

Book 3:
01, Salme 73
02, Salme 74
03, Salme 75
04, Salme 76
05, Salme 77
06, Salme 78
07, Salme 79
08, Salme 80
09, Salme 81
10, Salme 82
11, Salme 83
12, Salme 84
13, Salme 85
14, Salme 86
15, Salme 87
16, Salme 88
17, Salme 89

Book 4:
18, Salme 90 ... focus

Salme 90 indeholder altså et såkaldt *skjult* markørtal (tallet
18!

Og HVAD var det nu, vi lige blev enige om?

Input:

[...]

... :-(

Vi kommer derfor til at gennemgå alle de steder, hvor 18
tallet er fundet, for at se OM der i tilknytning til dette
OGSÅ nævnes noget i relation til 1,44.

Ergo har vi fundet en sammenhæng mellem 1,44 Solmasser
(repræsenteret ved Salme 90) og markør 18.

KANSKE vi - med andre ord - her har fundet en *feedback*; altså
at vi er på rette kurs mod target i skattejagten ... :-)

"Kodeordet", (en markør) i det vi leder efter, kan være ordet
'sol'

Her en oversigt over, hvor ordet 'sol' er benyttet i Salmernes
Bog i King James versionen, der ligger meget tæt op af den
originale hebraiske tekst:

Book 1:
01, Salme 19,4

Book 2:
02, Salme 50,1
03, Salme 58,8
04, Salme 72,5
05, Salme 72,17 ... fokus (markør 5)

Book 3:
06, Salme 74,16
07, Salme 84,11
08, Salme 89,36

Book 4:
09, Salme 104,19 ... fokus (markør 104)
10, Salme 104,22 ... fokus (markør 104)

Book 5:
11, Salme 113,3
12, Salme 121,6
13, Salme 136,8
14, Salme 148,3

Bemærk her den *skjulte* markør 5, ...

05, Salme 72,17 ... fokus (markør 5)

... apropos 5-tallet, som vi jo OGSÅ leder efter:

5 minimum
50 ... fokus
63 Sun
90,72 Supernova type 1A

Bemærk dernæst at det *krypterede* tal 113 er - ligesom 104 - en
kombination af 2 tal; tallene ...

50
+ 63
=
113

Bemærk også at der udfor Salme 113 er markør 5 (NÅR vi medregner
bog-inddelingen af Salmernes Bog):

Book 5:
11, Salme 113,3

Så vi kan - med andre ord - KNYTTE tallet 5 til 113 (og dermed
videre til tallene 50 og 63)

Bemærk dernæst at der i alt er 14 gange ordet 'sol' bliver
anvendt og at det i tilknytning til markør 104 (som her har fået
numrene 9 og 10) giver ...

14 / 9
=
1,55

and ...

14 / 10
=
1,4

Compare with ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14

Denne *markør* kender vi jo ret godt, idet den jo dækker over
1,44 solmasser.

Så alt i alt har vi fundet temmelig mange markører (angående
atomfysik) i denne hypotese.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+12.27-36&version=BPH

Johannes 12:27-36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

[...]

" Men hvad der end sker, så skal I leve på en sådan måde, at
I ærer Kristus ved det. Hvad enten jeg kommer og besøger jer,
eller jeg må nøjes med at høre om jer, forventer jeg, at I
står side om side i samme ånd og kæmper for troens sag."

Fil. 1: 27 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Filipperne1

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

T-15.

Kina forbyder Orwell-bøger og en række formuleringer

Nødhjælp er kommet til Østghouta: Vi krydser fingre for, at vi ikke
bliver angrebet af en mortér eller snigskytte
kl. 16:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/noedhjaelp-er-kommet-til-oestghouta-vi-krydser-fingre-vi-ikke-bliver-angrebet-af-en

-

DR S139 man 05 mar 17:07:16
5.marts dr.dk/nyheder 17:05

SYDKOREANERE PÅ BESØG I PYONGYANG
En højtstående sydkoreansk
regeringskoalition er ankommet til
Nordkorea for første gang i ti år.

Den nordkoreanske leder, Kim Jong-un,
har arrangeret velkomstmiddag for
delegationen, som tirsdag skal holde
flere møder med repræsentanter for
regimet i Pyongyang.

- Delegationen ankom til lufthavnen
Sunan i Pyongyang mandag eftermiddag,
oplyser en talsmand for Sydkoreas
præsident, Moon Jae-in, i Sydkorea.

Når delegationen sent tirsdag vender
tilbage til Seoul, skal den udarbejde
en rapport, som vil blive overrakt til
de amerikanske myndigheder.

Kim Jong-un byder sydkoreansk delegation på middag i Pyongyang
kl. 17:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kim-jong-un-byder-sydkoreansk-delegation-pa-middag-i-pyongyang

-

Mao 2.0: Xi Jinping vil være præsident på livstid
kl. 17:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mao-20-xi-jinping-vil-vaere-praesident-paa-livstid

-

Konservative vil have LTF-leder for Højesteret: En hån, at han kan blive
i Danmark
kl. 18:28
https://www.dr.dk/nyheder/politik/konservative-vil-have-ltf-leder-hoejesteret-en-haan-han-kan-blive-i-danmark

Kina forbyder Orwell-bøger og en række formuleringer
05. mar. 2018, 09:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-04-kina-forbyder-orwell-boeger-og-en-raekke-formuleringer

De to George Orwell-romaner '1984' og 'Kammerat Napoleon' er
blevet forbudt i Kina som led i en række censur-aktiviteter fra
det kinesiske styre.

-

Putins flyvende atomreaktor - våbnet USA ikke turde bygge
05. mar. 2018, 13:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-02-putins-flyvende-atomreaktor-vaabnet-usa-ikke-turde-bygge

Billede fra Vladimir Putins præsentation af Ruslands nye
atomdrevne krydsermissil.

[ ... ]

Forrige gang ingeniører syslede med flyvende atomreaktorer var,
da Den Kolde Krig var på sit højeste i begyndelsen af 1960'erne,
men dengang blev projektet opgivet, fordi "det var for sindssygt".

-

Forsinket letbane giver regning på næsten 70 millioner kroner
05. mar. 2018, 17:51 ...

-

NRK:
5. mars 2018 kl. 09:03

T-15.

Medie: Russisk eksspion alvorligt syg af ukendt stof

Magtmennesker kan udnytte religiøse

Rigmand vil betale danske burkabøder

-

Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

Rigmand vil betale danske burkabøder

-

Medie: Russisk eksspion alvorligt syg af ukendt stof
05. Mar. 2018 kl. 19:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/medie-russisk-eksspion-alvorligt-syg-af-ukendt-stof

En russisk statsborger, der har boet i Storbritannien i de
seneste otte år, er blevet alvorligt syg, efter at han i
weekenden er blevet udsat for et endnu ukendt stof i et
shoppingcenter i Sydengland. Det skriver BBC.

(Kristen news samlet fra 26. februar 2018)
Date: Sun, 4 Mar 2018 16:40:28 +0100, GMT 15:40
Hvad er det for nogle mennesker, du ønsker at se igennem fingre
med?

Det er jo *mordere*!

BURDE *alarmklokkerne* ikke ringe?

-

VIDEO Forskere vil dræbe celler, der gør os gamle og syge
05. Mar. 2018 kl. 20:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/video-forskere-vil-draebe-celler-der-goer-os-gamle-og-syge

-

Mahmoud har ventet på forsyninger i ugevis: 'Jeg ved faktisk ikke, hvad
jeg håber på'
05. Mar. 2018 kl. 22:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mahmoud-har-ventet-paa-forsyninger-i-ugevis-jeg-ved-faktisk-ikke-hvad-jeg-haaber-paa

46 lastbiler fik i dag lov til at køre ind i den krigshærgede by
Douma i Syrien.

-

DR S145 tir 06 mar 07:40:31
6.marts dr.dk/nyheder 06:15

MAGTMENNESKER KAN UDNYTTE RELIGIØSE
Tirsdag bliver det afgjort, om en
tidligere præst i en frikirken Byens
Kirke i Silkeborg udnyttede sin
stilling til at manipulere unge
medlemmer af menigheden til sex.

I retten har de unge fortalt om et
miljø, hvor de gik meget langt for at
få ros fra præsten. Det undrer ikke
psykolog Irene Rønn Lind. Hun mener, at
især religiøse mennesker er i fare for
at blive udnyttet.

- Troende mennesker er ofte bange for
at falde ud af troen, altså falde fra
Gud, som det hedder, siger hun.
Det er netop den frygt, som
magtmennesker kan udnytte som en ekstra
magtmulighed over religiøse mennesker.

Psykolog om sexanklaget frikirkepræst: Magtmennesker kan særligt udnytte
religiøse unge
kl. 06:15
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/psykolog-om-sexanklaget-frikirkepraest-magtmennesker-kan-saerligt

Kommentar:

Og dette gælder SELVFØLGELIG også for alle Jer muslimer, apropos ...

Subject: T-16. ET-break to Iran: Er du så nem at narre? -
Re: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Mon, 5 Mar 2018 09:54:50 +0100, GMT 08:54
20428 news:5a9d0586$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/2vgOZlrnAQAJ

-

DR S147 tir 06 mar 07:40:31
6.marts dr.dk/nyheder 07:27

RIGMAND BETALER DANSKE BURKABØDER
Den fransk-algeriske forretningsmand
Rachid Nekkaz vil betale for de danske
kvinder, som får bøder for at gå med
burka, hvis regeringens maskerings-
forbud vedtages.

- I andre lande som Frankrig og Belgien
er det lykkedes mig at neutralisere
loven, så den ikke længere håndhæves,
siger han til Kristeligt Dagblad.

Efter eget udsagn har han betalt 1.538
bøder i Frankrig, Belgien, Schweiz,
Holland og Tyskland i lignende sager.

Det bekymrer både K og DF, der er
indstillet på at ændre straframmen fra
bøde til fængsel, hvis bøder betales af
andre.

Rigmand vil betale danske burkabøder
kl. 07:27
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rigmand-vil-betale-danske-burkaboder

Kommentar:

*Forøg* bødestraffen ved gentagelser, så beløbet til sidst bliver
*astronomisk*!

1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024 ...

=>

10.000, 20.000 ... 10.024.000

or ...

1, 4, 16, 64, 256, 1024 ...

=>

10.000, 40.000 ... 10.024.000

or ...

1, 10, 100

=>

10.000, 100.000, 1 mil, 10 mil, 100 mil, 1 mia, 10 mia

or ...

1, 1000, 1 mil

=>

10.000, 10 mil, 10 mia

Det skal nok skræmme de fleste bort, så dansk lovgivning
*respekteres*!

Det er jo MEGET *anarkistisk* og egoistisk gjort af disse
*lovbrydere*! ... :-(

Ja, faktisk statsundergravende aktiviteter vil jeg vove at påstå!

Og skal det belønnes?

-

Lastbiler med nødhjælp må forlade Ghouta efter angreb
kl. 08:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lastbiler-med-noedhjaelp-maa-forlade-ghouta-efter-angreb

Kina bruger én billion kroner på militæret i år, og her ender pengene
05. mar. 2018, 21:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-05-kina-bruger-en-billion-kroner-paa-militaeret-i-aar-og-her-ender-pengene

-

Nu er der 2.465.000 biler i Danmark
05. mar. 2018, 22:22
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-05-nu-er-der-2465000-biler-i-danmark

Kommentar:

Jeg HADER bilos!

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+9.9-10&version=BPH

Aabenbaringen 9:9-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De var dækket af brynjer, der var lavet af jern, og lyden
af deres vinger var som lyden af mange stridsvogne med heste
i fuldt trav.

De havde haler med en stikkende brod ligesom skorpioner, og
med deres stik havde de magt til at plage menneskene i fem
måneder.

Apropos forurening!

-

Lego solgte og tjente mindre sidste år
06. mar. 2018, 08:55 ...

-

104 SVT Text Tisdag 06 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Färre barnäktenskap i Asien........130

* 16-åringar får rösta på Malta......131

* Lärarstrejk hotar i Danmark........132

* Svårt att nå drabbade skalvoffer...133

Ryan går emot Trump om tullar......134

Konvoj till Ghouta fick vända......135
Wallström: Mer måste göras.........136

Spiondömd sjuk av okänd substans...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 06 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Ännu oklar valutgång i Italien.....138

Åtta gripna i belgisk terrorräd....139

Merkel: Nej till könsneutral sång..140

-

130 SVT Text Tisdag 06 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 6 MARS

Färre barnäktenskap i Asien

Antalet unga flickor som gifts bort
har minskat kraftigt de senaste tio
åren, enligt FN:s barnfond Unicef.

25 miljoner barnäktenskap har stoppats
det senaste decenniet, de flesta i
södra Asien, där Indien ligger i
framkant.

-Som det ser ut i dag så gifter sig 27
procent av flickorna, eller nästan 1,5
miljoner flickor, innan de fyllt 18 i
Indien. Det är en kraftig nedgång från
47 procent för tio år sedan, säger
Javier Aguilar vid Unicef till nyhets-
byrån Reuters.

-

137 SVT Text Tisdag 06 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 MARS

Spiondömd sjuk av okänd substans

En rysk man i 60-årsåldern som
tidigare dömts för spioneri mot sitt
hemland är i ett kritiskt tillstånd
efter att ha kommit i kontakt med en
okänd substans, rapporterar BBC.

Mannen ska ha kommit i kontakt med
substansen när han tillsammans med sin
hustru besökte ett shoppingcentrum i
brittiska Salisbury under söndagen.
Bägge hittades medvetslösa på en bänk
och får nu intensivvård.

Enligt domen från 2006 hade mannen
lämnat över identiteter på ryska
agenter verksamma i utlandet till
brittiska MI6.

-

NRK:
5. mars 2018 kl. 09:03 - 6. mars 2018 kl. 08:11, error

6. mars 2018 kl. 08:54

-

Fransk-algerisk rigmand vil betale danske burkabøder
5. marts 2018, kl. 21:00
Af Birthe Pedersen, Korrespondent, Frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/fransk-algerisk-rigmand-vil-betale-danske-burkaboeder

Han har efter eget udsagn betalt 1538 bøder i Frankrig, Belgien,
Schweiz, Holland og Tyskland og oprettet en fond med godt 7,5
millioner kroner til formålet.

For en måned siden var Nekkaz i Wien, hvor han forsøgte at
overrække den østrigske kansler, Sebastian Kurz, 950 euro,
omkring 7500 kroner for 10 bøder på vegne af kvinder, der er
blevet dømt efter den østrigske lov. Og på fredag klokken 15 vil
han holde et pressemøde foran Christiansborg.

Kommentar:

*Forøg* bødestraffen ved gentagelser, så beløbet til sidst bliver
*astronomisk*!

1, 10, 100 ...

=>

10.000, 100.000, 1 mil, 10 mil, ...

4 gentagelser og pengekassen er tømt!

-

Police probe substance as Russian spy 'critical' in hospital

46 minutes ago, (time now cet 09)
http://www.bbc.com/news/uk-43297638

-

Iran says its missiles pose no threat to any country, are defensive

"Our missile work is... in line with our defensive policy, which
poses no threat to any country," the secretary of Iran's Supreme
National Security Council, Ali Shamkhani, said.

By REUTERS
March 5, 2018 12:34
http://www.jpost.com/Middle-East/Iran-says-its-missiles-pose-no-threat-to-any-country-are-defensive-544232

Re: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Mon, 5 Mar 2018 09:54:50 +0100, GMT 08:54
20428 news:5a9d0586$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/2vgOZlrnAQAJ

Det er altså noget ævl, fordi ...

Med et atomsprænghoved bliver disse missiler jo ret offensive!
(Se næste nyhedsindlæg)

Og I råber jo konstant: "Død over Israel"

Så ...

Man kan desværre ikke stole på Jer! ... :-(

-

Iran warns it can produce higher enriched uranium in less than two days

"If America pulls out of the deal ... Iran could resume its 20
percent uranium enrichment in less than 48 hours," Behrouz
Kamalvandi, a governmentspokesman, told al-Alam TV.

By REUTERS
March 5, 2018 14:32
http://www.jpost.com/Middle-East/Iran-says-it-can-produce-higher-enriched-uranium-in-less-than-two-days-544246

T-15.

Russisk militær fly styrter ned i Syrien. 39 ombord dræbt.

Og var der nogen *UFO'er* i nærheden?

File 20.432 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-432
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/20-432

Other news:

Palestinians increase payments to terrorists to $403 million

Britisk udenrigsminister sår tvivl om fodbold-VM efter muligt giftangreb

Kreml: Vi ved intet om syg spion
Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

Palestinians increase payments to terrorists to $403 million

Britisk udenrigsminister sår tvivl om fodbold-VM efter muligt giftangreb

DR S152 tir 06 mar 14:18:33
6.marts dr.dk/nyheder 11:59

KREML: VI VED INTET OM SYG SPION
De russiske myndigheder siger, at man
ikke har nogen oplysninger om, hvorfor
en 66-årig tidligere russisk spion og
en 33-årig kvinde søndag dejsede
bevidstløse om på en bænk i et
indkøbscenter i det sydlige England.

De to befinder sig fortsat i kritisk
tilstand, og lægerne mistænker, at der
er tale om en form for forgiftning.

- Vi er opmærksomme på den tragiske
situation, men vi har ingen oplysninger
om, hvad der kan have ført til det,
siger Dimitri Peskov, talsmand for
præsident Vladimir Putin, ifølge BBC.

Russerne afviser at kende til kritisk syg eks-spion
kl. 11:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russerne-afviser-kende-til-kritisk-syg-eks-spion

-

Russisk fly styrter ned i Syrien: 39 personer er dræbt
kl. 15:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-fly-styrter-ned-i-syrien-39-personer-er-draebt

-

Britisk udenrigsminister sår tvivl om fodbold-VM efter muligt giftangreb
kl. 15.05 opdateret kl. 17.56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-udenrigsminister-saar-tvivl-om-fodbold-vm-efter-muligt-giftangreb

... Alle 39 ombordværende omkom. ... militært flystyrt ... Alle
ombordværende var fra det russiske militær. ... Det styrtede ned
ved den russiske luftbase Hmeimim i Latakia-provinsen. ...

Det er det andet russiske militærfly, som er styrtet ned i
Syrien i år. Et Su-25 kampfly blev i sidste måned skudt ned i
provinsen Idlib.

Der er ikke blevet skudt mod flyet, som styrtede ned omkring
klokken 13 dansk tid tirsdag. Flyet var i gang med indflyvningen
til militærbasen, men styrtede omtrent 500 meter, før det nåede
landingsbanen.

Rusland har mistet ni militære fly, siden landet involverede sig
i konflikten i Syrien for omtrent to et halvt år siden.

Der er sket flere ulykker på basen - blandt andet da et
militærfly styrtede i oktober sidste år. Her omkom to
besætningsmedlemmer.

/ritzau/Reuters

Subject: T-16.
Date: Mon, 5 Mar 2018 08:27:57 +0100, GMT 07:27
20427 news:5a9cf126$0$708$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/2IGq8pviAQAJ
> Hmm ... (memory on from) ...

> News:dk.livssyn.kristendom
> Subject: Kan forsvar for Putin retfærdiggøres? -
> (Kristen news samlet fra 26. februar 2018)
> Date: Sun, 4 Mar 2018 16:40:28 +0100, GMT 15:40

Subject: T-33.
Stort russisk krigsskib i Vladivostok er ramt af brand -
Re: 2018 uge 07 (news samlet)
Date: Fri, 16 Feb 2018 11:25:07 +0100, GMT 10:25
20397 news:5a86b18b$0$719$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-397
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/20-397
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-397
ET-bible UFO-hunter-program:
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-397
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/LzS3t70eMhA/gdn1_SNhBgAJ

Delta:
33
-15
=
18

Last 18-memory:

Subject: 8% Solmasse -> 1,44 Solmasse (Forholdet 1:18)
=> Psalm 5, 63, 90 (Found 18) -
Re: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Tue, 6 Mar 2018 07:59:53 +0100, GMT 06:59
20430 news:5a9e3c15$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/20-430
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/sun/20-430
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/nnHz9qgvAgAJ

(*Jackpot* ?)

Og var der nogen *UFO'er* i nærheden?

Counter now:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/
T-15

Tidligere russisk spion og hans datter fundet livløse på bænk
06. mar. 2018, 15:11
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-06-tidligere-russisk-spion-og-hans-datter-fundet-livloese-paa-baenk

-

Russisk fly styrtet - 39 personer dræbt
06. mar. 2018, 14:52 Opd. 06. mar. 2018, 17:36
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-06-russisk-fly-styrtet-39-personer-draebt

-

Italiensk valg viser forskellen på nord og syd, fortæller Ulla Terkelsen
06. mar. 2018, 18:34 ...

-

NRK:
6. mars 2018 kl. 08:54

-

Palestinians increase payments to terrorists to $403 million

The Palestinian Authority paid terrorists and their families
over $347 million in 2017.

By Lahav Harkov
March 6, 2018 15:35
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Palestinians-increase-payments-to-terrorists-to-403-million-544343?utm_source=newsletter&utm_campaign=6-3-2018&utm_content=palestinians-increase-payments-to-terrorists-to-403-million-544343

T-14.

ET-break: Dine penge er *værdiløse* nede i Atomafgrunden

File 20.433 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-433
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclear-abyss/20-433

"Other" news:

USA: Nordkorea dræbte Kim Jong-nam

Claus Hjort rystet over omfang af falske nyheder fra Rusland

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+2&version=BPH

Nehemias 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nehemias rejser til Jerusalem

Nehemias inspicerer muren omkring Jerusalem

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+12.37-50&version=BPH

Johannes 12:37-50, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Mange tager afstand fra Jesus, men en del tror på ham

Dommen over dem, som forkaster Jesus

-

[...]

" I ærer min Far ved at bære megen frugt og viser derved, at
I er mine disciple."

Joh. 15,8 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes15

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

USA: Nordkorea dræbte Kim Jong-nam

Claus Hjort rystet over omfang af falske nyheder fra Rusland

Overblik: Fire Kreml-modstandere der er blevet forgiftet i Storbritannien
kl. 19:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-fire-kreml-modstandere-der-er-blevet-forgiftet-i-storbritannien

-

DR S165 tir 06 mar 21:11:30
6.marts dr.dk/nyheder 20:05

HJORT RYSTET OVER FALSKE NYHEDER
Falske nyheder fra Rusland har antaget
et rystende omfang, og Danmark må mere
grundigt overveje, hvordan udfordringen
skal håndteres.

Det siger forsvarsminister Claus Hjort
Frederiksen (V) tirsdag i Bruxelles
efter et besøg hos den EU-enhed, der
arbejder med at afsløre falske nyheder
fra øst.

- Vi ser, hvordan Rusland i stigende
grad udbreder falske nyheder, siger
han.

Rusland er anklaget for at blande sig i
valg i USA og Europa og for at stå bag
falske nyheder for at undergrave
tilliden til de vestlige demokratier.

Claus Hjort rystet over omfang af falske nyheder fra Rusland
kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/claus-hjort-rystet-over-omfang-af-falske-nyheder-fra-rusland

-

Trump øjner fremskridt i strid med Nordkorea
kl. 20:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-oejner-fremskridt-i-strid-med-nordkorea

-

DR S170 ons 07 mar 06:08:25
7.marts dr.dk/nyheder 02:06

USA: NORDKOREA DRÆBTE KIM JONG-NAM
Det amerikanske udenrigsministerium har
konkluderet, at det nordkoreanske styre
sidste år stod bag drabet på Kim Jong-
uns halvbror.

Kim Jong-nam blev angrebet i Kuala
Lumpurs internationale lufthavn, hvor
han fik smurt den ultragiftige nervegas
VX i ansigtet. Han døde kort efter.

USA har længe mistænkt Nordkorea for
drabet. Men det er først nu, at det
officielt bliver meldt ud, at man
mener, at det nordkoreanske styre står
bag.

Det amerikanske udenrigsministerium vil
nu indføre yderligere sanktioner mod
Nordkorea.

USA: Nordkorea dræbte Kim Jong-uns halvbror med nervegas
kl. 02:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-nordkorea-draebte-kim-jong-uns-halvbror-med-nervegas

Subject: T-15.
Date: Tue, 6 Mar 2018 19:19:52 +0100, GMT 18:19
20432 news:5a9edb74$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-432
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/20-432
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/FEp-0VS-BQAJ

(Fil 20.432 blev derefter sendt til Psykopatistan, Den
Internationale Domstol i Haag (både ICJ og ICC), samt hele den
Muslimske Verden + kopi heraf til Pressen, både indland og
udland.)

(Prøver du at pudse "hunden" på dem?)

Ja, SELVFØLGELIG var det Nordkorea, der dræbte Kim Jong-nam!

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sam+4.3&version=BPH

1 Samuel 4:3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

... „Lad os hente pagtens ark i Shilo,” var der nogen, der
foreslog. „Hvis vi tager arken med os i kampen, vil Herren
være med os og redde os fra vores fjender.”

Men husk at de ikke blot er en "hund" (der må adlyde sig herre)!

De kan faktisk tænke *selvstændigt* (uanset om der er tale om
såkaldt kunstig intelligens eller ej)!

I deres øjne *blokerer* du således for Straffedomstolen i Haag,
(så forbrydelser ikke så effektivt bliver bekæmpet), skønner jeg!

Faktisk er det i mangel på denne retsinstans, at de er gået til
angreb - HVIS det altså er dem, der står bag - på enheder, der
begår disse forbrydelser.

*Nødret* hedder det på dansk!

Nu er i hvert fald 39 soldater gjort *ukampdygtige* og kan IKKE
længere deltage i de modbydelige mord på civile (og dermed
*uskyldige* ofre)!

Budskabet er kort og enkelt (ligesom da du, Trump, straffede
Assad efter hans kemiske angreb på civilbefolkningen):

Du kan ALDRIG være sikker på, at du ikke bliver krævet til
regnskab for dine forbrydelser!

Så "måske" var det en idé at lade være!

Det magtsprog kan nemlig selv en psykopat forstå!

Det gælder både Hitler, Stalin, Saddam Hussein, Gaddafi, Assad
og SELVFØLGELIG også Putin (og hans mænd)!

Det *demoraliserer* i hvert fald hele hans hær, for HVEM gider
ofre livet (for en uretfærdig psykopat-sag)? - KUN en tåbe!

*Desertér* er budskabet kort og godt nu, HVIS du vil redde livet!

Men ...

Der er noget, jeg ikke forstår, ET:

HVORFOR ikke angribe alle dem, der ALLEREDE er udstedt
international arrestordre på?

Det gælder fx. Sudans præsident Omar al-Bashir, der menes at ha'
begået krigsforbrydelser i bl.a. Darfur-provinsen.

Det vil jo styrke Haag-Domstolens autoritet, skønner jeg, ikke
sandt?

Og bevares!

Nordkoreas leder er jo heller ej helt dingseartig. Faktisk har
han og hans mænd forfulgt og myrdet temmelig mange kristne!

Og dét er i sig selv nok til at komme op og dingle i galgen,
synes jeg og mange, MANGE andre beboere på denne planet!

Og til alle Jer andre, *råder* jeg Jer til nu at besinde Jer,
fordi ... (input memory from) ...

https://www.forfulgt.dk/forfoelgelse

World Watch List 2018

Åbne Døre udarbejder hvert år en liste over de 50 lande i
verden, hvor kristne forfølges mest. Resultatet er World
Watch List, også kaldet Verdensranglisten.

IKKE i al evighed vil der blive set igennem fingre med de her
*forbrydelser*!

Kald det blot *galaktisk nabohjælp*! ... :-)

-

DR S174 ons 07 mar 07:22:57
7.marts dr.dk/nyheder 07:18

MUNKS MINDESTEN FREM I LYSET
Mindestenen for digterpræsten Kaj Munk
har i en del år været svær at se, da
den står bag et autoværn på den plads i
Hørbylunde Bakker, hvor Kaj Munk blev
skudt af Gestapo 4. januar 1944.

Landskabsarkitekt Jens Dybbro fra
Årstiderne Arkitekter siger, at
mindestenen nu kommer frem i lyset.

- Vi får etableret en lidt større plads
omkring mindestenen, så man kan stå
lidt mere i fred og ro og sikkert fra
vejen. Vi har foreslået at opstille
bænke og belysning, så man også om
aftenen og i den mørke tid kan sidde og
mindes Kaj Munk.

Kaj Munks mindesten kommer ud af skyggen: Sådan kommer mindestedet til
at se ud
kl. 07:18
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/kaj-munks-mindesten-kommer-ud-af-skyggen-saadan-kommer-mindestedet-til

Kommentar:

Frihed (herunder demokrati) er desværre aldrig nogen selvfølge.

(Faktisk er naturens orden sådan indrettet, at både i dyreriget
og blandt mennesker forsøger nogen hele tiden at rage magt til
sig som en overlevelsesmekanisme; den stærkes ret. I menneskenes
verden hedder det psykopati!)

Men hellere dø end blive redukseret til blot at være en (fej)
skygge af sig selv (med dertil hørende manglende selvrespekt und
so weiter)!

INGEN kan jo leve for evigt (sådan som vi kender det biologiske
liv her i Universet)!

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+84.11&version=BPH

Så hellere leve blot én dag i Herrens Hus (med værdigheden og
selvrespekten i behold) end 1000 år blandt hyklere!

Det var nok sådanne tanker, Kaj Munk havde gjort sig.

(På tilsvarende vis mht. Martin luther King.)

Og i dag er han vor frihedshelt, et *nationalsymbol* (UANSET om
man er tilhænger af kongehuset eller ej)!

Større hæder kan man nok ikke opnå (i dette jordiske liv).

Æret være hans minde ... :-)

USA straffer Nordkorea for drabet på Kim Jong-uns halvbror
07. mar. 2018, 02:36
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-07-usa-straffer-nordkorea-for-drabet-pa-kim-jong-uns-halvbror

USA's udenrigsministerium vil indføre nye sanktioner mod
Nordkorea efter drab på Kim Jong-uns halvbror.

-

38-årig anholdt for drabsforsøg på 59-årig
07. mar. 2018, 08:07 ...

-

104 SVT Text Onsdag 07 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 18 döda i efterskalv.........130
* Australien och Östtimor är överens 131

* Sydkorea: För tidigt för optimism..132
* Pojkar mer utsatta än känt.........133

Trumps rådgivare hoppar av.........134

Trump står fast vid tullavgifter...135
Löfven: Jag har varit tydlig.......136
Diskuterade Nordkorea under mötet..137

"Nordkorea tonar ned kärnanfall"...138
Etnisk rensning i Burma fortsätter 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 07 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

39 döda i rysk flygkrasch i Syrien 140
Akut FN-möte om bruten vapenvila...141
FN: Många civila offer i Syrien....142

FN-chef: Orban är rasist...........143
Anti-terrorpolis utreder spionfall 144

Världen runt
Indiens lejon ökar i antal.........149

-

132 SVT Text Onsdag 07 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 7 MARS

Sydkorea: För tidigt för optimism

Sydkoreas president Moon Jae-In tonar
ner förväntningarna på en verklig
avspänning på Koreahalvön.

Det är för tidigt att vara optimistisk
om Nordkoreas erbjudande att diskutera
en nedrustning av landets kärnvapen-
program, säger han till partikollegor.

Moon Jae-In avfärdar även att Sydkorea
är på väg att lätta på sanktionerna
mot Nordkorea för att underlätta en
fortsatt dialog mellan länderna.

En sydkoreansk delegation träffade
nyligen Nordkoreas ledare Kim Jong-Un
i nordkoreanska huvudstaden Pyongyang.

Kommentar:

Ikke for at være en lyseslukker (og dermed skuffe Jer), så BØR
jeg nok alligevel melde klart ud, at den psykiatriske prognose
for psykopater dersværre er ret dårlig: De bliver ved med deres
onde gerninger! I'm sorry... :-(

-

139 SVT Text Onsdag 07 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 6 MARS

Akut FN-möte om bruten vapenvila

FN:s säkerhetsråd kallar till ett akut
möte på onsdag för att diskutera
vapenvilan i Syrien, som hänger på en
allt skörare tråd.

Den humanitära vapenvilan, som antogs
enhälligt den 24 februari är tänkt att
gälla i 30 dagar.

Sedan drygt två veckor tillbaka har
den syriska regimens Rysslandsstödda
styrkor belägrat rebellkontrollerade
Ghouta. Fler än 800 civila har mist
livet i offensiven.

Frankrike och Storbritannien tog
initiativet till onsdagens möte.

Kommentar:

Også her må der sættes grænser, ET, så de af *frygt* for
Øvrighedens repressalier måske afstår fra i morgendagens verden
at gøre disse onde ting, apropos ...

> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)

Enought is enought!

-

140 SVT Text Onsdag 07 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 6 MARS

FN: Många civila offer i Syrien

Både Ryssland och den USA-ledda alli-
ansen dödade mängder av civila i luft-
anfall i Syrien i fjol. Det menar FN-
kommissionen som utreder krigsbrott
i landet.

I en rysk attack mot en marknad väster
om Aleppo, i en sk nedtrappningszon
som bl.a. Ryssland mäklat fram, döda-
des 84 civila, enligt kommissionen.

Vid den USA-ledda alliansen anfall mot
en skola utanför al-Raqqa dödades 150
personer. Nästan fem gånger så många
som USA medgett. Offren var civila och
inte IS-extremister som USA hävdat,
uppger FN-kommissionen.

Kommentar:

I krig sker der modbydelige ting, herunder fejltagelser, hvor
uskyldige mister livet!

Men der bør *skelnes* mellem OM man gør det med fuld overlæg
(altså kynisme i form af rovmord) eller om der er tale om et
uheld!

HVIS vi har nogen *medskyld* i uskyldige ofre, da vedstår vi
dette, fordi vi er et demokrati (og her skal der IKKE fejes
noget i under gulvtæppet)!

HVIS vi altså er skyldige, da synes jeg, at vi har PLIGT til at
gøre ALT, hvad vi kan for at rette fejlen (så den IKKE gentager
sig)!

*MEDANSVARLIGHED* hedder det vist nok på dansk.

Minimum BØR vi tilbyde de pårørende erstatning, skønt man jo
aldrig kan erstatte menneskeliv! Men et lille plaster på såret
kan det jo altid være.

-

NRK:
6. mars 2018 kl. 08:54 - 7. mars 2018 kl.

7. mars 2018 kl. 08:00
Terroretterforsker forgiftningssak
https://www.nrk.no/nyheter/1.13948762

I Storbritannia har regjeringen satt krisestab etter at
eks-spionen Sergej Skripal ble funnet med symptomer på
forgiftning. Familien til Skripal sier han fryktet at russisk
etterretning ville komme etter ham. Antiterrorpolitiet leder
etterforskningen.

Kommentar:

*Boykot* psykopatistan 100%, altså BÅDE økonomisk, diplomatisk
UND so weiter!

Det er det bedste *fredelige* budskab at sende, fordi ...

De fleste russerne kan godt forstå, når/hvis vi viser dem en
kold skulder, at der nok er en årsag hertil.

Og det kan virke som en art Wake up-"pille".

Hvis jeg var russer og fik det budskab fra resten af Verden, da
ville jeg nok gå op på barrikaderne og protestere mod den russiske
regering ved at lave demonstrationer, vel vidende at det kan
komme til at koste mig livet!

Man kan nemlig IKKE fængsle hele den russiske befolkning (fordi
de demonstrerer "ulovligt")!

Så ...

*Boykot* lortet, SELVOM det kommer til at koste Jer (os) penge!

Det kan nemlig i sidste instans være den lille forskel, der
*afgør*, OM det ender med global atomkrig (og dernede i
atomafgrunden er dine penge *værdiløse*)!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-03-07, Wednesday, day no 066, CET 08:55, GMT 07:55)
- "Skulle jeg hilse og sige!"

Nå da da!

Så har vi ET-OUTPUT again! ... :-)

Tak fordi I blander Jer i vores jordiske anliggender, apropos
*galaktisk nabohjælp* ... :-)

CET 08:56
- "(Det manglede da bare.)"

I like to do business with You, my *friend* ... :-)

Hmm .... (Enok *vandrede* med Gud, og Gud tog ham) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+5.22-24&version=BPH

1 Mosebog 5:22-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

22
Efter Metusalems fødsel levede Enok i nært fællesskab med
Gud ...

23
Han var 365 år gammel,

24
da han pludselig en dag forsvandt, for Gud tog ham til sig.

Tankevækkende (set i relation til begrebet 'Nærkontakt af 3.
grad')!...

CET 09:10
- "Ja."

:-)

-

7. mars 2018 kl. 08:57

T-13.

Tidligere spion og datter fik nervegift - politimand indlagt

Britiske politikere og medier viser anti-israelsk holdning

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+3.1-32&version=BPH

Nehemias 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Genopbygningen af muren påbegyndes

13
... (1000 Alen af Muren hen til Møgporten) ...

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+13.1-17&version=BPH

Johannes 13:1-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus vasker disciplenes fødder

-

[...]

"Som Faderen har elsket mig, har jeg elsket jer. Bliv i min
kærlighed."

Joh. 15,9 (læs det hele her)
Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

Tidligere spion og datter fik nervegift - politimand indlagt

Britiske politikere og medier viser anti-israelsk holdning

DR S114 ons 07 mar 09:52:24
7.marts dr.dk/nyheder 08:51

BRITISK KRISEMØDE OM EKSSPION
Det er stadigvæk uvist, hvorfor en
russisk eksspion og hans datter søndag
faldt bevidstløse om på en bænk i det
sydlige England. Nu har den britiske
regering indkaldt til krisemøde i
Cobra-komitéen

Her skal den britiske
indenrigsminister, Amber Rudd, opdatere
dem om den seneste udvikling i
efterforskningen, skriver BBC.

Scotland Yard, der er politienheden i
London og omegn, overtog tirsdag sagen
fra Wiltshire Police. Her er meldingen,
at man fortsat ser "fordomsfrit" på
sagen, og at der endnu ikke er tale om
et terrorangreb.

Britiske ministre indkaldt til krisemøde om muligt giftangreb på russisk
eks-spion
kl. 08:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britiske-ministre-indkaldt-til-krisemoede-om-muligt-giftangreb-paa-russisk-eks-spion

-

Tidligere spion og datter fik nervegift - politimand indlagt
kl. 18:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-spion-og-datter-fik-nervegift-politimand-indlagt

-

Far til to af de forurettede: Præsten var som en djævel, der fortolkede
biblen
07. Mar. 2018 kl. 19:14
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/far-til-af-de-forurettede-praesten-var-som-en-djaevel-der-fortolkede

-

Syrisk militær vinder terræn i Øst Ghouta: 45 civile dræbt
07. Mar. 2018 kl. 19:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syrisk-militaer-vinder-terraen-i-ost-ghouta-45-civile-draebt

-

Ekspert: Omstridt frifindelse for hustruvold udstiller Sveriges
indvandrer-dilemma
07. Mar. 2018 kl. 20:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-omstridt-frifindelse-hustruvold-udstiller-sveriges-indvandrer-dilemma

Britisk politi: Tidligere russisk spion og datter blev forgiftet
06. mar. 2018, 15:11 Opd. 07. mar. 2018, 18:51
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-06-britisk-politi-tidligere-russisk-spion-og-datter-blev-forgiftet

-

TV 2 LIVECENTER
07. mar. 2018, 05:00 Opd. 07. mar. 2018, 19:02
http://nyheder.tv2.dk/2018-03-07-tv-2-livecenter

I dag, Kl. 18:57
Efter drabsforsøg med nervegift: Første betjent på stedet indlagt

Den betjent, der var den første på gerningsstedet, hvor Sergei
Skripal og hans datter blev fundet, er i kritisk tilstand og
indlagt på hospitalet. Det meddeler BBC.

-

Samuelsens kritik af Trump trækker overskrifter i USA
08. mar. 2018, 07:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-08-samuelsens-kritik-af-trump-traekker-overskrifter-i-usa

Den danske udenrigsminister kalder Trumps toldsatser for en
dårlig idé og noget, der vil koste jobs på begge sider af
Atlanten.

-

104 SVT Text Torsdag 08 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ojämlika löner kan ge böter........130

"Tullundantag för Kanada/Mexiko"...131

Nigeria: Många döda i våldsamheter 132

Polisen: Nervgift användes.........133
Kritiskt för ryske dubbelagenten...134

Regimen har återtagit halva Ghouta 135

Många kvinnor valbara i Libanon....136

Hårda straff mot tysk terrorgrupp..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 08 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

EU: Ingen mur mot Storbritannien...138

Notiser: Tio döda i olycka i Peru 148f

Världen runt
* Ny nationalpark för pandor i Kina..149

-

136 SVT Text Torsdag 08 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 7 MARS

Många kvinnor valbara i Libanon

Av 976 valbara kandidater till 128
platser i Libanons parlamentsval den
6 maj är 111 kvinnor. Det står klart
sedan registreringen stängde i dag.

Det är den högsta andelen hittills,
uppger den statliga nyhetsbyrån NNA.
Det är också en kraftig ökning från
det förra parlamentsvalet 2009. Då
fanns 12 kvinnor bland de 706
kandidater som ställde upp.

Bland de kvinnor som ställer upp den
6 maj finns den kända journalisten
Paula Yaacoubian, aktivisten Nayla
Geagea och advokaten och tidigare
presidentkandidaten Nadine Moussa.

-

137 SVT Text Torsdag 08 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 7 MARS

Hårda straff mot tysk terrorgrupp

En grupp tyska främlingsfientliga
aktivister som kallas Freital-gruppen
har dömts till hårda straff efter en
årslång rättegång. Rättegången ägde
rum i Dresden.

De döms för att ha bildat en terror-
organisation och för mordförsök.
Gruppen har utfört flera attentat mot
flyktingförläggningar och åtalades
även för att ha sprängt en bil som
tillhörde en politiker från vänster-
partiet Die Linke.

De åtta åtalade, sju män och en kvinna
mellan 20 och 40 år, döms till mellan
fyra och tio års fängelse.

-

NRK:
7. mars 2018 kl. 08:57 - 8. mars 2018 kl. 07:06, error

8. mars 2018 kl. 08:20

-

Britiske politikere og medier viser anti-israelsk holdning
Af Anders Hjorth Vindum 06. March 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/britiske-politikere-og-medier-viser-anti-israelsk-holdning

Mange medier har skabt forvirring om, hvor prins William skal
hen på sin Mellemøsttur. De udelader "Israel" i overskrifterne
og fokuserer på "de besatte områder".

T-12.

Trump to meet North Korean leader after invite from Pyongyang

Trump mødes med Kim Jong-un

Trump forlanger stop af atomprogram

Britisk politi: 21 har fået behandling efter drabsforsøg med nervegift

Giftdrabsforsøg på dobbeltagent er et tydeligt signal: Ingen slipper af
krogen

Betjent i bedring efter mordforsøg på russisk eksspion

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+3.33-38%3B4.1-&version=BPH

Nehemias 3:33-38, 4,1-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nehemias møder modstand

38
Så fortsatte vi med at arbejde på muren hele vejen rundt om
byen. Den var allerede oppe i halv højde, for der var en god
arbejdsmoral, og alle arbejdede hårdt.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+13.18-20&version=BPH

Johannes 13:18-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

[...]

"Det er ud fra den Ånd, han har givet os, at vi kan vide, at
vi hører ham til, og at han bor i os."

1 Joh. 4,13 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/1.%20Johannes4

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

krogen

Betjent i bedring efter mordforsøg på russisk eksspion

DR S131 tor 08 mar 12:50:25
8.marts dr.dk/nyheder 09:37

BETJENT I BEDRING EFTER MORDFORSØG
Den britiske politibetjent, der blev
indlagt efter mordforsøget på en
tidligere russisk spion, er i bedring.
Det fortæller den britiske
indenrigsminister, Amber Rudd.

Betjenten var en af de første, der
søndag nåede frem til Sergei Skripal og
hans datter, efter at de var faldet om
på en bænk i Salisbury. De var blevet
forgiftet med en nervegift, lød det i
går fra det britiske politi.

Men betjenten blev også skadet af
giften, og han blev efterfølgende
indlagt. Nu kan han dog kommunikere,
siger ministeren, der understreger, at
hans tilstand fortsat er alvorlig.

Betjent i bedring efter mordforsøg på russisk eksspion
kl. 09:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/betjent-i-bedring-efter-mordforsoeg-paa-russisk-eksspion

-

DR S132 tor 08 mar 12:50:25
8.marts dr.dk/nyheder 10:00

NØDHJÆLPSKONVOJ TIL ØSTGHOUTA UDSAT
En konvoj med nødhjælp, der i dag
skulle køre ind i det belejrede
Østghouta i Syrien, er udskudt.

- Dagens konvoj er udskudt, idet
situationen udvikler sig på landjorden.
Det tillader os ikke at udføre
operationen under sådanne forhold,
siger Ingy Sedky fra Den Internationale
Røde Kors Komité (ICRC).

Den kolonne af lastbiler, der skulle
være kørt ind i byen Douma i Østghouta,
holder parkeret i udkanten af området
ved et regeringskontrolleret
checkpoint.

Der er ingen oplysninger om, hvornår
hjælpen kan køres ind i området.

Røde Kors udsætter nødhjælp til Østghouta
kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rode-kors-udsaetter-nodhjaelp-til-ostghouta

-

Giftdrabsforsøg på dobbeltagent er et tydeligt signal: Ingen slipper af
krogen
08. Mar. 2018 kl. 15:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/giftdrabsforsoeg-paa-dobbeltagent-er-et-tydeligt-signal-ingen-slipper-af-krogen

-

Britisk indenrigsminister om spionsag: ”Hensynsløst og uforskammet angreb”
08. Mar. 2018 kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-indenrigsminister-om-spionsag-hensynsloest-og-uforskammet-angreb

-

DR S154 tor 08 mar 23:51:36
8.marts dr.dk/nyheder 22:48

TRE SIGTES FOR SPIONAGE FOR TYRKIET
Tre personer med adresse i Danmark er
blevet sigtet for angiveri til Tyrkiet.

Det skriver Berlingske på baggrund af
et svar til Folketinget.

De tre personer er sigtet for at have
angivet danskbosatte politiske
modstandere af styret i Tyrkiet til den
tyrkiske regering. De tre bliver
tiltalt for "den milde spionparagraf"
108 i straffeloven.

Paragraffen dækker over forhold, hvor
en person har hjulpet et fremmed
efterretningsvæsen med "at virke inden
for den danske stats område".
/ritzau/

Tre sigtes for spionage: Har angivet danskere til Tyrkiet
08. Mar. 2018 kl. 22:48
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tre-sigtes-spionage-har-angivet-danskere-til-tyrkiet

-

DR S156 fre 09 mar 07:21:12
9.marts dr.dk/nyheder 03:18

TRUMP MØDES MED KIM JONG-UN
USA's præsident, Donald Trump, vil
mødes med lederen af det nordkoreanske
regime, Kim Jong-un, senest ved
udgangen af maj.

Det siger Chung Eui-young, der leder en
sydkoreansk delegation af embedsmænd,
der er på besøg i Det Hvide Hus,
torsdag aften amerikansk tid.

Chung Eui-yong, der er Sydkoreas
nationale sikkerhedsrådgiver, siger, at
Donald Trump "vil mødes med Kim Jong-un
i forsøget på at etablere en atomfri
koreansk halvø".

Donald Trump bekræfter, at han har
accepteret en invitation om at mødes
med lederen af det Nordkorea.

Donald Trump vil senest i maj mødes med Kim Jong-un
kl. 03:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/donald-trump-vil-senest-i-maj-modes-med-kim-jong-un

-

DR S157 fre 09 mar 07:21:12
9.marts dr.dk/nyheder 05:38

TRUMP FORLANGER STOP AF ATOMPROGRAM
For første gang nogensinde skal en
amerikansk præsident mødes med lederen
af det nordkoreanske regime.

Og Donald Trump har blandt andet et
særligt punkt på dagsordenen: en
komplet afrustning af Nordkoreas
atomprogram.

- Kim Jong-un har snakket om en
afrustning af atomprogrammet med
sydkoreanske repræsentanter - ikke bare
en frysning.

- Der er gode fremskridt, men vi
fastholder sanktionerne, indtil en
aftale er nået. Et møde er ved at blive
planlagt!, skriver præsidenten på
Twitter.

Trump forlanger komplet stop af nordkoreansk atomprogram
kl. 05:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-forlanger-komplet-stop-af-nordkoreansk-atomprogram

-

DR S158 fre 09 mar 07:21:12
9.marts dr.dk/nyheder 05:44

JAPAN HYLDER DIPLOMATISK TØVEJR
Japans premierminister, Shinzo Abe,
glæder sig over, at Nordkoreas leder,
Kim Jong-un, og USA's præsident, Donald
Trump, skal stå ansigt til ansigt på et
møde senest i maj.

- Jeg sætter stor pris på Nordkoreas
ændrede kurs, og at landet vil indlede
forhandlinger om en afrustning af
atomprogrammet, siger Shinzo Abe.

Japan har foreløbig forholdt sig
skeptisk over for de seneste tegn på en
optøning i det anspændte forhold mellem
Nordkorea og dets fjender.

Shinzo Abe sagde torsdag, at "samtaler
for samtalernes skyld er meningsløse".
Der skal lægges pres på Nordkorea.

Japan hylder diplomatisk tøvejr mellem USA og Nordkorea
kl. 05:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/japan-hylder-diplomatisk-tovejr-mellem-usa-og-nordkorea

Kommentar:

Men vær *realister*: Psykopater har det med at løbe fra deres
ord!

Ihukom fx. Hitlers ikke-angrebspagt med Sovjetunionen i 1939 ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Molotov-Ribbentrop-pagten

Men dét vil jeg nu *fraråde*, fordi ... (input memory from) ...

Subject: T-14.
Date: Wed, 7 Mar 2018 09:10:36 +0100, GMT 08:10
20.433 news:5a9f9e27$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-433
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclear-abyss/20-433
Close Encounters of the Third Kind (Nærkontakt af 3. grad):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/20-433
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/JZYQq6nrBQAJ

> Subject: T-15.
> Russisk militær fly styrter ned i Syrien. 39 ombord dræbt.
> Og var der nogen *UFO'er* i nærheden? -
> Re: 2018 uge 10 (news samlet)
> Date: Tue, 6 Mar 2018 19:19:52 +0100, GMT 18:19
[ ... ]
> [...]
> ofre livet (for en uretfærdig psykopat-sag)? - KUN en tåbe!
>
> *Desertér* er budskabet kort og godt nu, HVIS du vil redde livet!

... så falder hammeren!

Stod der til mig, så var du allerede oppe og dingle i galgen
ligesom Saddam Hussein, Kim!

Apropos ...

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH
>
> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out

T-11.

100 britiske soldater skal fjerne gift efter agentoverfald

Nødhjælp på vej til syrisk kriseby

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+5&version=BPH

Nehemias 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nehemias taler de fattiges sag

14
I den forbindelse skal det nævnes, at i alle de 12 år, jeg
var guvernør over Juda—fra kong Artaxerxes' 20. til hans 32.
regeringsår—modtog hverken jeg selv eller mine embedsmænd
nogen løn eller andre ydelser fra Israels folk.

12 år

Denne praksis stod i skærende kontrast til, hvad folket var
vant til fra de tidligere guvernører, der havde udnyttet dem
ved at kræve mad og vin foruden 40 sølvstykker om dagen.
Desuden plejede embedsmændene også at udnytte folket. Men
fordi jeg ønskede at adlyde Gud, brød jeg med den praksis.

I stedet koncentrerede jeg mig om arbejdet på muren og nægtede
at skaffe mig fast ejendom. Og alle mine embedsmænd tog del i
arbejdet på lige fod med andre.

17
Jeg forsørgede ellers 150 judæiske embedsmænd foruden
fremmede, der kom på besøg.

Det daglige forbrug udgjorde en okse, seks førsteklasses får
og et stort antal fjerkræ. Desuden købte jeg hver tiende dag
en ny forsyning vin. Alligevel undlod jeg at afkræve folket
den skat, jeg havde krav på, for de havde det svært nok i
forvejen.

1 okse
6 får
10. dag

Tallene:

12 år

... giver tilsammen 104

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/104

> Intet andet sted i Bibelen er denne type markør blevet fundet
> indtil dato!
>
> Salme 104 er altså *ekstra-ordinært* markeret !
>

> Det interessante - i denne *specifikke* sammenhæng - er, at Det
> Periodiske Systems "fingeraftryk" findes i Salme 104 i
> camoufleret/krypteret form, idet ...
>
> 61+ 43 = 104

Og de 150 kender vi allerede fra ET-stjernekortet inside the
Bible. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/pictures/g-maps/600-st-1-4

Tallene:

1 okse
6 får

... giver tilsammen 197, og dette minder ikke så lidt om ETs
hjemstjernes galaktiske længdegrad på 196 afrundet. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon

Afrunder man derefter ETs hjemstjernes galaktiske breddegrad på 8
til nærmeste 10-tals-enhed, fås tallet 10, hvilket jo minder lidt
om ...

10. dag

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+13.21-30&version=BPH

Johannes 13:21-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus forudsiger, at Judas vil forråde ham
-

[...]

"Det er med tanke på den kommende herlighed, at vi altid
beder for jer. Vi beder om, at Gud vil hjælpe jer til at ære
ham ved at leve sådan, som han har kaldet jer til. Vi beder
om, at han ved sin kraft vil hjælpe jer til at gøre det gode
og handle i tro."

2. Thess. 1,11 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Thessalonikerne1

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]

T-11.

100 britiske soldater skal fjerne gift efter agentoverfald

S-politiker om 'stikker-sager': Godt nyt for danske Erdogan-kritikere
kl. 09:49
https://www.dr.dk/nyheder/politik/s-politiker-om-stikker-sager-godt-nyt-danske-erdogan-kritikere

-

DR S166 fre 09 mar 12:53:01
9.marts dr.dk/nyheder 11:16

NØDHJÆLP PÅ VEJ TIL SYRISK KRISEBY
De nødlidende mennesker i Ghouta øst
for Syriens hovedstad, Damaskus, har i
dag modtaget hjælp fra Røde Kors.

Det meddeler Den Internationale Røde
Kors Komité (ICRC), som har sendt 13
køretøjer med varer ind i den belejrede
forstad.

- De er inde, siger ICRC-talskvinde
Ingy Sedky ifølge det franske
nyhedsbureau AFP.

I FN-køretøjerne er 2400
fødevareenheder. De 13 lastvogne har
ventet ved en indkørsel til byen siden
mandag, da en leverance blev afbrudt af
krigshandlinger.

Nødhjælp på vej til syrisk kriseby efter rolig nat
kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nodhjaelp-pa-vej-til-syrisk-kriseby-efter-rolig-nat

-

100 britiske soldater skal fjerne gift efter agentoverfald
kl. 13:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/100-britiske-soldater-skal-fjerne-gift-efter-agentoverfald

-

Korrespondenterne forklarer: Sådan gik USA og Nordkorea fra farlig
ordkrig til topmøde
kl. 13:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondenterne-forklarer-saadan-gik-usa-og-nordkorea-fra-farlig-ordkrig-til

-

Løkke om rigmand, der vil betale burkabøder: Meget, meget udansk
kl. 15:26
https://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-om-rigmand-der-vil-betale-burkaboeder-meget-meget-udansk

-

Løkke hilser møde mellem Trump og “verdens værste diktatur” velkommen
kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/loekke-hilser-moede-mellem-trump-og-verdens-vaerste-diktatur-velkommen

-

Ekspert: USA har slugt en kamel for at skabe ro på den koreanske halvø
kl. 16:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-usa-har-slugt-en-kamel-skabe-ro-paa-den-koreanske-halvoe

-

20 centimeter og meget andet skiller Trump og Kim Jung-un ad
kl. 20:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/20-centimeter-og-meget-andet-skiller-trump-og-kim-jung-un-ad

-

Mad og mel er nået frem til 12.000 mennesker i Syrien: "Det rækker slet
ikke"
09. Mar. 2018 kl. 21:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mad-og-mel-er-naaet-frem-til-12000-mennesker-i-syrien-det-raekker-slet-ikke

-

Politikere så kummerlige forhold i flygtningelejr: Det var ikke i orden
09. Mar. 2018 kl. 22:06
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politikere-sa-kummerlige-forhold-i-flygtningelejr-det-var-ikke-i-orden

-

DR S115 lør 10 mar 08:33:12
9.marts dr.dk/nyheder 22:17

KINA VIL FASTHOLDE SANKTIONER
Kinas præsident, Xi Jinping, er enig i,
at sanktionerne over for Nordkorea skal
fastholdes, så længe et diplomatisk
initiativ stadig kan slå fejl.

Det konstaterer Det Hvide Hus efter en
telefonsamtale mellem Xi og præsident
Donald Trump.

- De to ledere hilste udsigten til
dialog mellem USA og Nordkorea
velkommen, hedder det.

Xi og Trump er også "besluttet på at
opretholde presset og sanktioner,
indtil Nordkorea tager håndgribelige
skridt mod en fuldstændig, verificerbar
og uomstødelig atomafvikling", lyder
erklæringen.

Kina enig med USA: Sanktioner mod Nordkorea skal fastholdes
09. Mar. 2018 kl. 22:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-enig-med-usa-sanktioner-mod-nordkorea-skal-fastholdes

Fem ting du skal vide om mødet mellem Donald Trump og Kim Jong-un
09. mar. 2018, 17:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-09-fem-ting-du-skal-vide-om-moedet-mellem-donald-trump-og-kim-jong-un

-

Raketmanden mod den senile atomkrigs-galning - kan de lægge skældsordene
på hylden?
09. mar. 2018, 22:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-09-raketmanden-mod-den-senile-atomkrigs-galning-kan-de-laegge-skaeldsordene-paa

-

Putins censurhær kontaktede Google 14.000 gange sidste år
10. mar. 2018, 03:48 Opd. 10. mar. 2018, 05:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-10-putins-censurhaer-kontaktede-google-14000-gange-sidste-ar

-

Spionen forlod det farligste job i verden, men så kom døden på besøg
10. mar. 2018, 06:01
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-10-spionen-forlod-det-farligste-job-i-verden-men-saa-kom-doeden-paa-besoeg

-

BLOG: Danmark har ikke brug for storkonflikt!
10. mar. 2018, 10:05 ...

-

104 SVT Text Lördag 10 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Australien kan slippa USA-tullar...130

* Brasilianska havsområden skyddas...131

* "Hög vinst för varje död rökare"...132

* Putin viftar bort valanklagelse....133

Florida skärper vapenlagstiftning..134

Utredning av giftmordförsök växer..135

Nödhjälp lyckades nå östra Ghouta..136
400 000 människor instängda.......175-

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 10 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Evakueringar i Albanien efter regn 137

Turkiska styrkor har belägrat stad 138

* Läkemedels-vd dömd till fängelse...139

Mordplan mot president avvärjd.....140

Malmström: EU-undantag från tullar 141

-

140 SVT Text Lördag 10 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 9 MARS

Mordplan mot president avvärjd

En ukrainsk fångutväxlingsförhandlare
har åtalats för planer på att döda
president Petro Porosjenko och flera
andra ledare som driver kampen mot de
proryska separatisterna.

Den 50-årige Vladimir Ruban greps på
torsdagen med vapen och tung ammu-
nition i sitt fordon när han körde
västerut från stridszonen i de östra
delarna av Ukraina.

Han misstänks ha planerat att använda
granatkastare, granatgevär, spräng-
laddningar och handeldvapen för att
attackera regeringshögkvarteret i Kiev
och höga politikers bostäder.

-

NRK:
9. mars 2018 kl. 08:36 - 10. mars 2018 kl. 07:09, error

10. mars 2018 kl. 09:31

-

10.03.2018 kl. 06:00
Blodbad: 504 børn, kvinder og gamle blev brutalt myrdet – massakren
holdt hemmelig i over et år
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/International/ECE10253856/blodbad-504-boern-kvinder-og-gamle-blev-brutalt-myrdet-massakren-holdt-hemmelig-i-over-et-aar

Kun løjtnant William Calley blev dømt for sin deltagelse i My
Lai-massakren, der fandt sted for 50 år siden. Efter blot tre års
husarrest blev han benådet af USA's præsident Nixon.

-

Netanyahu: Other Mideast countries want to enrich uranium because of Iran

“We call her Hurricane Haley, she does magnificent work for truth
and for Israel here at the UN,” the prime minister said about US
Ambassador to the UN Nikki Haley during the two's meeting.

By Herb Keinon
March 8, 2018 20:44
http://www.jpost.com/Israel-News/Benjamin-Netanyahu/Netanyahu-Other-Mideast-countries-want-to-enrich-uranium-because-of-Iran-544611

-

Netanyahu said to ask Trump not to sell Saudis nuclear reactors

And if you do go ahead, at least don't let Riyadh enrich its own
uranium, PM reportedly urged US president; Saudis want up to 17
reactors, Iran-style enrichment rights

By TOI staff 9 March 2018, 9:17 pm
https://www.timesofisrael.com/netanyahu-said-to-ask-trump-not-to-supply-nuclear-reactors-to-saudi-arabia/

-

Israeli and Saudi officials reportedly hold series of secret meetings in
Egypt

Palestinian official says warming Jerusalem-Riyadh ties are
undermining the PA, with the Saudis no longer viewing Israel as
'the greatest enemy in the region anymore'

By TOI staff 9 March 2018, 10:26 pm
https://www.timesofisrael.com/egypt-hosted-secret-meetings-between-israeli-saudi-arabian-officials-report/

-

Baptist Elder Among Aid Workers Massacred by Islamic Rebels in CAR

By Samuel Smith , CP Reporter | Mar 9, 2018 2:27 PM
https://www.christianpost.com/news/baptist-elder-among-aid-workers-massacred-by-islamic-rebels-in-car-220904/

T-10.

Psykopatus-Putin grebet i *antisemitisme*

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+6&version=BPH

Nehemias 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Muren bliver færdig trods fortsat modstand

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Neh+6&version=DN1933

4
Fire Gange sendte de mig samme Bud, og hver Gang gav jeg dem
samme Svar.

4. gange

5
Da sendte Sanballat for femte Gang sin Tjener til mig med
samme Bud, og han havde et åbent Brev med,

5. gang

Således blev Muren færdig den fem og tyvende Dag i Elul Måned
efter to og halvtredsindstyve Dages Forløb.

25 dag
6. måned

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=psa+57&version=BPH

Salme 57 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tillidsfuld bøn om hjælp

-

[...]

Salme 34,15-16 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme34

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 5 Mar 2018 07:44:08 +0100, GMT 06:44

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20426

T-10.

Psykopatus-Putin grebet i *antisemitisme*

Bænk og gravsteder dækkes til efter giftangreb på russisk eks-spion
kl. 11:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/baenk-og-gravsteder-daekkes-til-efter-giftangreb-paa-russisk-eks-spion

-

DR S127 søn 11 mar 08:34:52
11.marts dr.dk/nyheder 06:16

AFSLUTNING PÅ CASTRO-ÆRAEN
Valgkamp i traditionel forstand med
debatter, plakater og vælgermøder har
der ikke været noget af, inden Cuba i
dag sammensætter en ny
nationalforsamling.

Resultatet af søndagens afstemning er
givet på forhånd, idet antallet af
kandidater svarer til de godt 600
pladser i nationalforsamlingen.

Fidel døde i 2016, og den 86-årige Raul
meddelte sidste år, at han træder
tilbage som præsident i april, når den
nye nationalforsamling er kommet på
plads.
Den 57-årige Miguel Diaz-Canel er
favorit til at blive udpeget som ny
formand for Cubas statsråd.

Valg i Cuba: Afslutning på Castro-æraen
kl. 06:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-cuba-afslutning-pa-castro-aeraen

-

DR S128 søn 11 mar 08:34:52
11.marts dr.dk/nyheder 06:29

OPRØRSGRUPPE DEBUTERER SOM PARTI
For første gang i flere år kan Colombia
i dag afholde valg til landets
nationalforsamling uden at skulle tage
stilling til trusler om voldshandlinger
fra regeringsfjendtlige oprørsgrupper.

Den tidligere guerillabevægelse Farc er
omdannet til et politisk parti. Det er
sket i forbindelse med en historisk
aftale mellem gruppen og regeringen,
der blev indgået i 2016.

Den mindre oprørsgruppe ELN har oplyst,
at den vil lægge våbnene, når landet
skal vælge en ny nationalforsamling.

Oprørsgruppe debuterer som parti ved valg i Colombia
kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oprorsgruppe-debuterer-som-parti-ved-valg-i-colombia

Ghouta delt i tre af Assads styrker - imens går snigskytterne efter civile
10. mar. 2018, 19:36
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-10-ghouta-delt-i-tre-af-assads-styrker-imens-gaar-snigskytterne-efter-civile

-

Trump: Nordkorea lover ikke at affyre missiler under dialog
10. mar. 2018, 20:58
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-10-trump-nordkorea-lover-ikke-at-affyre-missiler-under-dialog

-

Over 240 vidner skal hjælpe politiet i sag om forgiftning af eksspion
10. mar. 2018, 23:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-10-over-240-vidner-skal-hjaelpe-politiet-i-sag-om-forgiftning-af-eksspion

Nervegift kan ikke bare lige fremstilles derhjemme, fortæller
ekspert i kemikalier.

Britisk politi har fundet frem til over 240 vidner i sagen om
forgiftningen af den russiske eksspion Sergej Skripal og hans
datter Yulia.

-

Kinas nye lov: Præsident kan sidde på magten hele livet
11. mar. 2018, 09:22 ...

-

104 SVT Text Söndag 11 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Trump ställer motkrav på EU........130
* USA-slogan om ny storhetstid.......131

* Bolivia kräver tillgång till hav...132
* Giftet mot agenten kan ha hittats..133

Katalaner skjuter upp röstning.....134
Syrisk militär splittrar Ghouta....135

Militärer fängslade i Venezuela....136
Tunisier kräver lika arvsrätt......137

Flera skadade efter skidtävling....138
Företagsfusk med kosttillskott.....139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 11 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Protester rörande abortomröstning..140
"Hög vinst för varje död rökare"...141

Putin viftar bort valanklagelse....142
Uppgift: Hackare ville åt brexit...143

Världen runt
* Troslös dansös stoppades...........149

-

133 SVT Text Söndag 11 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 11 MARS

Giftet mot agenten kan ha hittats

Spår av nervgiftet som användes mot
den tidigare ryske dubbelagenten
Sergej Skripal och hans dotter Julia
Skripal kan ha hittats på en
restaurang där paret åt, rapporterar
BBC.

Giftet ska ha påträffats under en
teknisk undersökning av lokalen, som
är en av fem platser som står i fokus
i utredningen.

Den omskrivne Skripal och dottern
hittades nyligen medvetslösa i en
galleria i brittiska Salisbury, två
timmar efter att de lämnat restaurang-
en. Bägge vårdas nu på sjukhus.

-

136 SVT Text Söndag 11 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 11 MARS

Militärer fängslade i Venezuela

Nio militärer, av dem sju officerare,
har fängslats av en militärdomstol i
Venezuela, anklagade för anstiftan
till uppror mot president Nicolas
Maduro. De riskerar uppemot 30 års
fängelse om de fälls.

Enligt advokat Alonso Medina saknas
bevis mot de nio, och gripandet som
skedde för en vecka sedan baseras på
påstådda uppgifter från militär
underrättelsetjänst.

Gripandena är ett led i Maduros försök
att hålla militären under kontroll,
anser Rocio San Miguel som är expert
på militära angelägenheter i landet.

-

NRK:
10. mars 2018 kl. 09:31 - 11. mars 2018 kl. 05:15, error

11. mars 2018 kl. 09:05

-

Putin: Jews might have been behind U.S. election interference

Last week, Putin told Washington to send him hard evidence that
his citizens meddled in US elections.

By Eytan Halon, REUTERS
March 10, 2018 19:45
http://www.jpost.com/International/Putin-Jews-might-have-been-behind-US-election-interference-544708

Kommentar:

Her har I *antisemitismen* i en nøddeskal!

Denne mand vil Jer det IKKE godt!

Denne mand går *djævelens* ærinde!

-

Putin suggests ‘Jews with Russian citizenship’ behind US election
interference

Russian president 'couldn't care less' if his citizens involved
in efforts to influence 2016 vote, says actions cannot be tied to
Kremlin

By AP and AFP 10 March 2018, 11:51 amUpdated at 2:38 pm
https://www.timesofisrael.com/putin-couldnt-care-less-about-us-election-interference/

-

UK, Saudi Arabia ‘call to disarm Hezbollah, rein in Iran’

In a joint statement, governments agree Lebanese terror group's
destabilizing influence must be addressed

By TOI staff and AFP 10 March 2018, 1:43 pm
https://www.timesofisrael.com/uk-saudi-arabia-call-to-disarm-hezbollah-rein-in-iran/

-

Clinton warns of ‘diplomatic danger’ in North Korea talks

Trump's presidential rival says negotiations on Pyongyang nuclear
program require experienced diplomats as opposed to those in
current, 'eroded' State Department

By AFP 10 March 2018, 4:26 pm
https://www.timesofisrael.com/clinton-warns-of-diplomatic-danger-in-north-korea-talks/