2018 uge 24 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=31) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40031

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 23 (news samlet)
Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
20652 5b14dc19$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GiGVvKmRwXI/Bv4LR13oAAAJ

-

I dag Mandag den 11. juni 2018 (dag 162 i året) er det 1942
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

T-1

Tunguska 100 year, T-19

Apophis-impact, T-6517
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908)

Derfor må USA have atomvåben, når andre ikke må!
(Var: Hvorfor må USA have atomvåben, når andre ikke må?)

-

Interrupt from ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: T-8 -
Re: Asteroide bragede ned -
Re: ApG 5,1-11: Er der grænser for Guds tilgivelse? -
Re: Netanyahu ... ("Djævlens advokat" død) -
Re: 2018 uge 18 (news samlet)
Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
20656 news:5b1588d4$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/f-XEIpUQAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/uhI7CMLT-qw/sFfJOfFaAgAJ

Counter now:
T-1

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov for
kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede komme til
udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige grund til
respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

Og ...

RYD OP I DIT LIV (så der kan blive plads til det nye):
Smid ægtefællen ud og få dig en ny (som om der var tale om en
art brugsgenstand UDEN følelser, man bør ta' hensyn til)!

Kan det tænkes, at der OGSÅ her er tale om et oprør (men hvor
problemet i virkeligheden er et helt andet sted)?

I så fald var det "måske" en god ide at gøre noget ved
*årsagen* til problemet, fremfor symptombehandling!

Jeg kender i hvert fald ét menneske, der smed sin mand ud med
det formål at få en ny og bedre, SAMTIDIG med at hun sagde til
den forrige: Du er manden i mit liv!

Løgn er åbenbart tilladt i selvrealiseringens "hellige"
*afgudsnavn* (med tilnavnet mig-mig-mig, apropos egoismus)!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+33&version=BPH

Salme 33, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovsang om Herrens magt og trofasthed

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+23.1-19&version=BPH

2 Mosebog 23:1-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Retfærdighed og upartisk vidneudsagn

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 24 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
20665 news:5b1dfc67$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_pILlUPHGWk/OIsH8-XEAgAJ

> [...]

(Var: Hvorfor må USA have atomvåben, når andre ikke må?)

-

Hvorfor må USA have atomvåben, når andre ikke må?
kl. 17:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvorfor-maa-usa-have-atomvaaben-naar-andre-ikke-maa

Kommentar:

Fordi USA er et demokrati. Og alle demokratiet har
*eksistensberettigelse* (modsat fx. det iranske og
nordkoreanske diktatur)!

Og nu her EFTER at atombomben er opfundet, kan vi ikke drømme
os tilbage til tiden FØR, fordi ...

Når som helst kan man jo blive truer af en fjende (som er i
besiddelse af atomvåben), og man må derfor ku' forsvare sig.
Og det kan man nok kun gøre ved selv at besidde atomvåber.

Men måske en dag har vi udviklet så effektive *forsvarsvåben*
(der IKKE kan bruges til angreb), at vi slet ikke har brug for
atomvåben (der jo ALTID vil true en fjende).

around CET 06:35 over-and-out

Danske børn fire gange oftere behandlet for øjenbetændelse end svenske børn
10. jun. 2018, 18:01 ...

-

NRK:
10. juni 2018 kl. 09:24

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Vært undskylder brøler: Kaldte Trump for diktator
10. Jun. 2018 kl. 23:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaert-undskylder-broeler-kaldte-trump-diktator

-

Medie: Kim Jong-un og Trump skal drøfte fred og nedrustning
kl. 01:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/medie-kim-jong-un-og-trump-skal-drofte-fred-og-nedrustning

-

Hvorfor er topmødet mellem Nordkorea og USA vigtigt: Steffen Gram giver
seks svar
kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvorfor-er-topmoedet-mellem-nordkorea-og-usa-vigtigt-steffen-gram-giver-seks-svar

Subject: T-12.
Trump to meet North Korean leader after invite from Pyongyang -
Re: 2018 uge 10 (news samlet)
Date: Fri, 9 Mar 2018 09:05:12 +0100, GMT 08:05
20435 news:5aa23fe5$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-435
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1ePcM2fsMH4/Fs5-soeIBgAJ

> Hvor *omfattende* er skaderne på jeres militæranlæg inside
> Nordkorea ind-til-nu ?
>
> Jeg *råder* dig til at handle hurtigt med Præsidenten, HVIS du
> skal gøre dig nogen-som-helst forhåbninger om at slippe for
> straf!, apropos ...
[ ... ]

> Og "kanske" det vil være en god idé at frigive fangerne!

Subject: Endnu et dødsfald -
Re: T-8 -
Date: Wed, 6 Jun 2018 09:27:07 +0200, GMT 07:27
20659 news:5b178c7b$0$708$1472...@news.sunsite.dk
Bortrykkelsen (the Rapture):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/bortrykkelsen/20-659
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-659
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-659
Wrong Doctrine (Vranglære):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-659
Northkorea:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-659

[ ... ]

>>> 744 anvendt tidligere i ET-footsteps. Se evt. ...

Nordkoreas fremtid afgøres nu!

Danske børn fire gange oftere behandlet for øjenbetændelse end svenske børn
> [...]

ET to Cannibalistan: "You! Next!"

Tunguska 100 year, T-19

Apophis-impact, T-6516

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Falske dollars, Viagra og statuer i Afrika - sådan tjener Kim Jong-un penge
11. jun. 2018, 05:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-11-falske-dollars-viagra-og-statuer-i-afrika-saadan-tjener-kim-jong-un-penge

-

Historisk topmøde under et døgn væk - fred og nedrustning på dagsordenen
11. jun. 2018, 07:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-11-historisk-topmoede-under-et-doegn-vaek-fred-og-nedrustning-paa-dagsordenen

-

104 SVT Text Måndag 11 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stödpaket till Jordanien...........130
* Peru: Expresidenter brottsanklagas 131

* Indisk miljardär söker asyl........132
Kim och Trump pratar nedrustning...133

Migranter hotas av stängda hamnar..134
Danskar: Höj åldersgränsen för vin 135

15 gripna efter lynchvåld i Indien 136
Fängslad Lula leder i opinionen....137

Irak: Lokal med valsedlar i brand..138
* Notiser: Stridsflyg kraschade......148

-

130 SVT Text Måndag 11 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 11 JUNI

Ekonomiskt stödpaket till Jordanien

Saudiarabien, Förenade arabemiraten
och Kuwait har erbjudit motsvarande
cirka 22 miljarder kronor i stöd till
Jordanien för att lösa landets
ekonomiska kris.

"I ljuset av de nära broderliga
förbindelserna har de tre länderna
kommit överens om ett ekonomiskt
stödpaket till Jordanien på totalt
2,5 miljarder dollar", heter det.

Det rör sig bland annat om garantier
till Världsbanken och årligt
budgetstöd, enligt den statliga
saudiska nyhetsbyrån SPA.

-

148 SVT Text Måndag 11 jun 2018
VÄRLDEN I KORTHET 11 JUNI

Japan Ett amerikanskt stridsflygplan
av typen F-15 har kraschat i havet
utanför Okinawa i södra Japan. Enligt
japanska medier sköt två piloter ut
sig ur planet, som kom från den
amerikanska flygbasen Kadena i
prefekturen Okinawa.

-

NRK:
10. juni 2018 kl. 09:24 - 11. juni 2018 kl. 05:59, error

11. juni 2018 kl. 06:21
Hongkong-aktivist fengsla
https://www.nrk.no/nyheter/1.14078307

Leiaren for studentopprøret i Hongkong er dømd til seks års
fengsel, melder AFP. Edward Leung (26) er dømd for opprør og
for å ha angripe politiet. Bakgrunnen er dei omfattande
demokratiprotestane i den tidlegare britiske kolonien i 2016.

Subject: T-1. Derfor må USA have atomvåben, når andre ikke må! -
Re: 2018 uge 24 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 06:58:52 +0200, GMT 04:58
20666 news:5b1e013d$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_pILlUPHGWk/b8n0GQbGAgAJ

Subject: T-1. Nordkoreas fremtid afgøres nu! -
Re: 2018 uge 24 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 07:40:24 +0200, GMT 05:40
20667 news:5b1e0af9$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_pILlUPHGWk/PwrMUkrIAgAJ

Kender du det kinesiske ordsprog 'at slagte kyllingen for at
skræmme aben', Cannibalistan (China) ?
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/form%C3%A5let-er-dr%C3%A6be-kyllingen-skr%C3%A6mme-aben
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/1pTkY3ntzqU/rd9nJpa3LQAJ

Let's find out, ET! ... :-)

Kald det blot *galaktisk nabohjælp*! ... :-)

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-06-11, Monday, day no 162, CET 08:22, GMT 06:22)
ET to Cannibalistan:
- "You! Next!"

-

11. juni 2018 kl. 07:53

Trump og Kim underskriver "historisk dokument"

VIDEO Trump og Kim skriver historie med håndtryk i Singapore

Tunguska 110 year, T-18

Apophis-impact, T-6515
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908)

-

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+34&version=BPH

Salme 34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+23.20-33&version=BPH

2 Mosebog 23:20-33, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Løfter og yderligere instrukser

-

Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]

Trump og Kim underskriver "historisk dokument"

VIDEO Trump og Kim skriver historie med håndtryk i Singapore

Asien-korrespondent: Nordkoreanske medier viser usædvanlig åbenhed om
topmøde
kl. 09:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/asien-korrespondent-nordkoreanske-medier-viser-usaedvanlig-aabenhed-om-topmoede

-

Sådan blev Nordkorea verdens mest lukkede land
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saadan-blev-nordkorea-verdens-mest-lukkede-land

-

Det officielle Danmark deltager ved fodbold-VM i Rusland
kl. 17:08
https://www.dr.dk/sporten/fifavm2018/det-officielle-danmark-deltager-ved-fodbold-vm-i-rusland

Kommentar:

Det er *TARVELIGT* og *usolidarisk* gjort overfor Ukraine og
Georgien, der jo begge har været overfaldet af Psykopatistan.

Det er *TARVELIGT* og *usolidarisk* gjort overfor demokratiet,
ligefrem *Landsforræderi* vil jeg nok påstå! ... :-(

Men bevares!

Sport er jo OGSÅ en *afgud* ligersom alle andre!

-

AP-journalist direkte fra Pyongyang: 'I Nordkorea har de først hørt om
topmødet i dag'
11. Jun. 2018 kl. 22:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ap-journalist-direkte-fra-pyongyang-i-nordkorea-har-de-foerst-hoert-om-topmoedet-i

-

VIDEO Trump og Kim skriver historie med håndtryk i Singapore
kl. 05:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-trump-og-kim-skriver-historie-med-haandtryk-i-singapore

-

USA-korrespondent: Isen er brudt til lang proces med Nordkorea
kl. 06:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-korrespondent-isen-er-brudt-til-lang-proces-med-nordkorea

-

Trump og Kim underskriver "historisk dokument"
kl. 07:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-og-kim-underskriver-historisk-dokument

-

Topmødeerklæring: Nordkorea vil arbejde for halvø uden atomvåben
kl. 08:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/topmoedeerklaering-nordkorea-vil-arbejde-halvoe-uden-atomvaaben

-

Asien-korrespondent: En propagandasejr af dimensioner for Kim Jong-un
kl. 09:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/asien-korrespondent-en-propagandasejr-af-dimensioner-kim-jong-un

I nat mødes Trump og Kim Jong-un for første gang: Er Koreakrigen på vej
mod en afslutning?
11. jun. 2018, 18:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-11-i-nat-moedes-trump-og-kim-jong-un-for-foerste-gang-er-koreakrigen-paa-vej-mod-en

-

Spionfotos fra Lolland vækker opsigt: - Har aldrig før set et så
detaljeret materiale
11. jun. 2018, 18:36
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-06-11-spionfotos-fra-lolland-vaekker-opsigt-har-aldrig-foer-set-et-saa-detaljeret

Et omfattende kort og billedemateriale over Lolland er fundet
i et tidligere østtysk arkiv. De var forberedelser på en mulig
krig mod NATO.

-

Nordkoreansk afhopper til Trump: - Du skal ikke give godbidder til et
monster
11. jun. 2018, 21:06
http://nyheder.tv2.dk/2018-06-11-nordkoreansk-afhopper-til-trump-du-skal-ikke-give-godbidder-til-et-monster

-

Dansk forsker fandt ikke Loch Ness-uhyret, men ny dna-teknik giver
vigtige svar
12. jun. 2018, 06:18
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-06-12-dansk-forsker-fandt-ikke-loch-ness-uhyret-men-ny-dna-teknik-giver-vigtige-svar

-

Nu mødes Donald Trump og Kim Jong-un
12. jun. 2018, 02:09 Opd. 12. jun. 2018, 08:39
http://nyheder.tv2.dk/2018-06-12-nu-moedes-donald-trump-og-kim-jong-un

-

Sommerhede passer storke bedst: Der er mange storkeunger i år
12. jun. 2018, 09:05 ...

-

104 SVT Text Tisdag 12 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump och Kim signerade dokument...130
* Trump: "Snabb process påbörjas"....131

* Ytterligare tre döda i Nicaragua...132
* Jemens livlina hotas - milj i fara 133

* Afrikas äldsta träd dör snabbt.....134
Knarkkung får 50 års fängelse......135

Handstilskontroll efter bombhot....136
Extremist-stad i Libyen kan falla..137

Terrormisstänkt svensk utlämnad....138
Spanien erbjuder hamn åt migranter 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 12 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Audis vd misstänks i utsläppsbluff 140
Daimler misstänks för utsläppsfusk 141

Qatar drar emiraten inför domstol..142
Biskopar avgår efter sexskandal....143

Panamas expresident utlämnad.......144
* Notiser: Svår helikopterkrasch.....148

-

142 SVT Text Tisdag 12 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 11 JUNI

Qatar drar emiraten inför domstol

Qatar uppger att landet kommer att dra
Förenade arabemiraten inför Inter-
nationella brottmålsdomstolen för vad
man uppfattar som människorättsbrott.

Bakgrunden är den bojkott som Förenade
arabemiraten, Saudiarabien, Bahrain
och Egypten införde mot Qatar i fjol.
Bojkotten innebär bland annat att de
isolerat Qatar diplomatiskt. Länderna
anklagar Qatar för att stödja
terrorism.

Från Qatars sida anser man till
exempel att det är brottsligt att
flyg- och havsförbindelser till Qatar
stängts av, skriver Reuters.

-

NRK:
11. juni 2018 kl. 07:53 - 12. juni 2018 kl. 07:50, error

Toppmøte mellom Nord-Korea og USA

12. juni 2018 kl. 08:29
Kim lover full atomnedrustning
https://www.nrk.no/nyheter/1.14080221

Nord-Koreas leder Kim Jong-Un forplikter seg til full
atomnedrustning på Koreahalvøya, melder AFP. Det nylige
undertegnede dokumentet skal gi USA sikkerhetsgarantier og
etablere et nytt forhold mellom landene.

-

12. juni 2018 kl. 08:46

-

Toning down rhetoric, Khamenei claims Iran never wanted to throw Jews in sea

Supreme leader says only Egypt's Nasser called for expulsion,
while Tehran wants a referendum of descendants of all who
lived in Palestine 100 years ago, including Jews

By AP and TOI staff
11 June 2018, 2:09 pm
https://www.timesofisrael.com/khamenei-seeks-to-explain-israel-policy-after-saying-it-must-be-eradicated/

News:dk.kultur.litteratur
News:dk.politik
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Jomfruernes parringsdans -
Re: DK-meteor 2018-06-08, CET 00:22 (T-22, Tunguska-100-year) -
Re: T-4. NASA-robot finder tegn på liv i søbund på Mars -
Re: 2018 uge 23 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 12:10:44 +0200, GMT 10:10
20670 news:5b1e4a54$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/jomfruernes-parringsdans/20-670
https://groups.google.com/d/msg/dk.kultur.litteratur/-eiTe70_vfE/kcyeaWe1BAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GiGVvKmRwXI/_eQZbQrXAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/LVDh-pN29_A/d_DOPOVdAQAJ

Ja! Jeg ville også være bange, hvis jeg var dig (for I er
kommet al al for langt ud på skråplanet i jeres antisemitisme)!

USA tiltaler russere og syrere for hvidvaskning af millioner.

Tunguska 110 year, T-17.

Apophis-impact, T-6514
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908).

Kretz: Isen er brudt med Nordkorea.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+35&version=BPH

Salme 35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+24.1-&version=BPH

2 Mosebog 24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Pagten med Israels folk besegles

Moses og Herrens herlighed på bjergets top

-

Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20665

USA tiltaler russere og syrere for hvidvaskning af millioner

Historiker: Putin bruger VM som imagepleje

Frederik Guy Hoff Sonne
Redaktionsassistent
https://videnskab.dk/kultur-samfund/historiker-putin-bruger-vm-som-imagepleje

-

DR S127 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 06:48

KRETZ: ISEN ER BRUDT MED NORDKOREA
USA's præsident Donald Trump blev
siddende i sin stol, da han i nat mødte
Nordkoreas leder, Kim Jong-un til
forhandlinger på tomandshånd.

Og dermed var mødet en succes i Trumps
perspektiv, vurderer USA-korrespondent
i DR Nyheder, Steffen Kretz.

Trump havde på forhånd varslet, at han
meget hurtigt ville forlade mødet, hvis
han fornemmede, at Kim Jong-un ikke var
oprigtigt forpligtet på at skabe fred.

- De har næppe udvekslet andet end
høflighedsfraser, men de kom glade ud
bagefter, siger Steffen Kretz.

[...]

DR S128 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 09:02

KHOKHAR: PROPAGANDASEJR FOR KIM
Nordkoreas diktator, Kim Jong-un, kan
tage glad hjem fra det topmøde i
Singapore, som netop er slut.

Sådan lyder det fra DR's Asien-
korrespondent, som er i Singapore for
at dække den historiske begivenhed.

- Det her er allerede en kæmpe sejr for
Kim Jong-un. Han har stået ansigt til
ansigt med verdens mest magtfulde
person. Nu kan han rejse hjem og spille
klippet med Donald Trump, som siger, at
Kim Jong-un er en talentfuld mand, som
elsker sit land, siger Philip Khokhar.

[...]

DR S129 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 08:53

NORDKOREA VIL FJERNE ATOMVÅBEN
Nordkorea bekræfter, at de vil arbejde
for en koreansk halvø uden atomvåben.

Det fremgår af den fælles erklæring fra
det historiske topmøde i Singapore, som
Nordkoreas leder, Kim Jong-un, og USA's
præsident, Donald Trump, underskrev
tidligere i dag.

Nyhedsbureauet Reuters og andre medier
har offentliggjort hele erklæringen fra
topmødet.

Her tales der om etablering af nye
relationer mellem USA og Nordkorea,
hvor amerikanerne giver nordkoreanerne
sikkerhedsgarantier.

[...]

DR S130 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 07:50

TRUMP OG KIM UNDERSKRIVER DOKUMENT
USA og Nordkorea har underskrevet et
dokument, som præsident Donald Trump
betegner som både "omfattende" og
"vigtigt".

Underskrifterne er det første konkrete
resultat af det historiske topmøde i
Singapore mellem USA's præsident,
Donald Trump, og Nordkoreas leder, Kim
Jong-un.

- Vi har haft en virkelig fantastisk
tid sammen, og vi har fået et
fantastisk forhold, siger præsident
Trump, der lover at uddybe, hvad
dokumentet indeholder på et pressemøde.

- Vi er begge meget beærede over at
kunne underskrive dokumentet.

Trump og Kim underskriver "historisk dokument"
kl. 07:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-og-kim-underskriver-historisk-dokument

-

DR S131 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 10:37

TRUMP: MILITÆRØVELSER VIL STOPPE
USA vil stoppe landets militærøvelser
med Sydkorea.

Det meddeler præsident Donald Trump på
et pressemøde efter et historisk
topmøde med Nordkoreas diktator, Kim
Jong-un, i Singapore.

- Vi vil stoppe militærøvelserne,
hvilket vil spare os en masse penge,
med mindre og indtil vi ser den
fremtidige forhandling ikke går, som
den skal, siger Trump.

I samme forbindelse siger præsidenten,
at hans ultimative mål er, at bringe
amerikanske soldater hjem fra Den
Koreanske Halvø.

Trump på pressemøde: Militærøvelser med Sydkorea vil stoppe
kl. 10:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-paa-pressemoede-militaeroevelser-med-sydkorea-vil-stoppe

-

Ekspert om erklæring fra topmøde: Der står ikke rigtig noget
kl. 11:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-erklaering-fra-topmoede-der-staar-ikke-rigtig-noget

-

DR S135 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 12:43

SYDKOREA I VILDREDE OVER TRUMP-STOP
Sydkorea blev tilsyneladende fanget på
det forkerte ben, da USA's præsident,
Donald Trump, i dag meddelte, at de to
landes storstilede militærøvelser vil
blive stoppet.

Præsidentkontoret i Sydkorea oplyser
til nyhedsbureauet AP, man stadig
forsøger at udlede den præcise mening
og intention i Trumps udtalelse.

Meddelelsen om et militærstop kom under
et pressemøde efter Trumps historiske
topmøde med Nordkoreas leder, Kim Jong-
un, i Singapore. Øvelserne har længe
været en torn i øjet på Nordkorea, der
opfatter dem som en forberedelse på en
invasion af landet.

Sydkorea i vildrede over Trumps stop for militærøvelser
kl. 12:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-i-vildrede-over-trumps-stop-militaeroevelser

-

DR S133 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 13:27

POLITIKERE ROSER TRUMP OG KIM
På Christiansborg anerkender man, at
mødet mellem Kim Jong-un og Donald
Trump er et skridt i retningen mod
fred, og den ellers omstridte
amerikanske præsident høster roser i
både rød og blå blok.

- I dag skal vi glæde os over, at der
er sket et gennembrud, det ville ingen
have forudset for bare halvandet år
siden, siger udenrigsminister Anders
Samuelsen (LA).

Vurderingen fra S lyder:

- Det betyder, at der for de
indeværende par år er blevet afmonteret
en meget højspændt situation, siger
udenrigsordfører Nick Hækkerup.

Danske politikere roser Trump og Kim: Der er sket et gennembrud
kl. 13:27
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-politikere-roser-trump-og-kim-der-er-sket-et-gennembrud

-

DR S132 tir 12 jun 20:28:12
12.juni dr.dk/nyheder 13:51

EKSPERT: KIM LOD SIG IKKE KUE
Det var den scenevante amerikanske
præsident, Donald Trump, der med sit
kropssprog og håndtryk tog styringen
under topmødet med Kim Jong-un.

Men den nordkoreanske leder lod sig på
ingen måde styre og kom derfra uden at
blive trampet ned af Trump.

Sådan lyder vurderingen fra Michael
Sjøberg fra Human Advisor, der er
ekspert i kropssprogsanalyse.

- Trump er en person, der fylder
ekstremt meget med sit kropssprog, og
de fleste vil nok sige, at han kan have
et meget dominerende kropssprog. Men
Kim Jong-un klarede det godt og lod sig
ikke kue, vurderer Michael Sjøberg.

Ekspert: Kim Jong-un lod sig ikke kue af Trumps dominerende kropssprog
kl. 13:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-kim-jong-un-lod-sig-ikke-kue-af-trumps-dominerende-kropssprog

-

Flere partier kritiserer kulturministerens VM-tur til Rusland
kl. 16:45
https://www.dr.dk/nyheder/politik/flere-partier-kritiserer-kulturministerens-vm-tur-til-rusland

-

Eksperter om Trumps video til Nordkorea: Kluntet og manipulerende
kl. 19:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-om-trumps-video-til-nordkorea-kluntet-og-manipulerende

-

DR S151 tir 12 jun 20:28:13
12.juni dr.dk/nyheder 20:27

GRÆSK-MAKEDONSK NAVNESTRID ER LØST
Grækenland har aftalt med regeringen i
Skopje, at Makedonien for fremtiden
skal kaldes Republikken Nordmakedonien.
Det bekræfter de to regeringer.

Makedonien premierminister, Soran Saev,
siger, at en løsning på den mangeårige
navnestrid nu åbner en mulighed for, at
landet kan blive en del af Nato og EU.

Grækenland har siden 1991 modsat sig i
både EU og Nato, at nabolandet kan
komme med indenfor, så længe det vil
kalde sig Makedonien.

Grækenland har ment, at Makedonien har
forgrebet sig på navnet. At regeringen
i Skopje har set stort på, at der også
er en græsk provins med samme navn.

Bitter navnestrid er løst: Landet skal hedde ... Republikken Nordmakedonien
kl. 20:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bitter-navnestrid-er-lost-landet-skal-hedde-republikken-nordmakedonien

-

Kim Jong-un inviterer Donald Trump til Nordkorea
kl. 01:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kim-jong-un-inviterer-donald-trump-til-nordkorea

-

Palæstinensere ønsker FN-resolution om Israels magt i Gaza
kl. 03:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/palaestinensere-onsker-fn-resolution-om-israels-magt-i-gaza

-

Baggrund: Fra militærkup til trusler på dansk jord
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/baggrund-fra-militaerkup-til-trusler-paa-dansk-jord

-

DR S159 ons 13 jun 07:31:59
13.juni dr.dk/nyheder 06:00

FLYTTEDE TYRKIET-KRITIKER I SKJUL
Politiets Efterretningstjeneste, PET,
flyttede i starten af 2017 en dansk-
tyrkisk mand og hans familie i akut
sikkerhed - i såkaldt safe house -
fordi PET mente, at der var en konkret
og alvorlig trussel mod manden. En
trussel, der skulle være politisk
motiveret.

Det bekræfter flere af hinanden
uafhængige kilder over for DR Nyheder.

Truslen var ifølge DR's kilder
angiveligt politisk motiveret, men det
har ikke været muligt for DR at få
bekræftet, hvem der præcist stod bag
truslen.

Tyrkiet-kritiker i fare i Danmark: Flyttet i akut sikkerhed af PET
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tyrkiet-kritiker-i-fare-i-danmark-flyttet-i-akut-sikkerhed-af-pet

-

Steffen Kretz: Trumps modstandere holder igen med kritik af topmøde
kl. 09:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/steffen-kretz-trumps-modstandere-holder-igen-med-kritik-af-topmoede

-

Nordkoreas befolkning hører først om topmøde i dag: Bliver kaldt
'århundredets møde'
kl. 10:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkoreas-befolkning-hoerer-foerst-om-topmoede-i-dag-bliver-kaldt-aarhundredets

Donald Trump får ja til at hente 5300 døde amerikanere ud af Nordkorea
12. jun. 2018, 10:41
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-12-donald-trump-faar-ja-til-at-hente-5300-doede-amerikanere-ud-af-nordkorea

-

- Nordkorea har tidligere brudt ord, siger Løkke efter atomnedrustning
12. jun. 2018, 11:40
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-12-nordkorea-har-tidligere-brudt-ord-siger-lokke-efter-atomnedrustning

-

Samuelsen begejstret for Nordkorea-erklæring: - Et historisk gennembrud
12. jun. 2018, 13:34
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-12-samuelsen-begejstret-for-nordkorea-erklaering-et-historisk-gennembrud

-

Prisen for fred med Nordkorea bliver enorm, men er nødvendig, vurderer
eksperter
12. jun. 2018, 20:16
http://nyheder.tv2.dk/business/2018-06-12-prisen-for-fred-med-nordkorea-bliver-enorm-men-er-noedvendig-vurderer-eksperter

-

USA tiltaler russere og syrere for hvidvaskning af millioner
13. jun. 2018, 05:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-13-usa-tiltaler-russere-og-syrere-for-hvidvaskning-af-millioner

-

Trump roser Kim Jong-un og inviterer ham til Det Hvide Hus: - Vores dag
var historisk
13. jun. 2018, 00:44 Opd. 13. jun. 2018, 05:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-13-trump-roser-kim-jong-un-og-inviterer-ham-til-det-hvide-hus-vores-dag-var-historisk

-

Einsteins netop offentliggjorte rejsedagbøger afslører bunker af fordomme
13. jun. 2018, 08:30
http://nyheder.tv2.dk/2018-06-13-einsteins-netop-offentliggjorte-rejsedagboeger-afsloerer-bunker-af-fordomme

-

For mange 12-taller på uddannelserne vækker bekymring
13. jun. 2018, 10:58
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-06-13-for-mange-12-taller-paa-uddannelserne-vaekker-bekymring

-

104 SVT Text Onsdag 13 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Historiskt toppmöte
* KCNA: Trump vill besöka Pyongyang..130
Trump och Kim signerade dokument...131
Wallström: En seger för diplomatin 132

Ledarna överens om nedrustning.....133
USA-övningar kan komma att stoppas 134
Positiva reaktioner på toppmötet...135

"Dokumentet bidrar till freden"...175-

* Oväntad regeringskoalition i Irak..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 13 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Anfall mot hamnstad i Jemen........137

USA-styrka i Norge kan utökas......138

EU-budget för gränsskydd kan höjas 139

Överens om namnbyte för Makedonien 140

* Rohingyaläger hotas av monsun......141

-

NRK:
12. juni 2018 kl. 08:46 - 13. juni 2018 kl. 05:21, error

13. juni 2018 kl. 10:04

-

Five things Saudi women still can't do

So Saudi women will soon be able to drive when the ban is lifted on
24 June. But what about the rest?

The BBC's Megha Mohan reports.

9h ago
https://www.bbc.com/news/av/world-middle-east-44460298/five-things-saudi-women-still-can-t-do

-

Following in Jesus’ footsteps to serve in the IDF

Two Messianic Jews, including one currently in Givati, tell the
‘Post’ why they moved to Israel to serve in the IDF

By Anna Ahronheim
June 13, 2018 11:33
https://www.jpost.com/Israel-News/Following-in-Jesus-footsteps-to-serve-in-the-IDF-559835

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/det-er-kristendom

Det er kristendom
C. S. Lewis
ISBN 87 7247 312 6
ISBN 9788772473123
Forlaget Scandinavia, 1996, 5. oplag
http://www.scandinavia.as/det-er-kristendom

Originaltitel:
Mere Christianity
1942

Free download:
around 830 KB (850.141 byte)
http://www.samizdat.qc.ca/vc/pdfs/MereChristianity_CSL.pdf

Man bør altid forsvare det land, man bor i, skønner jeg. I hvert
fald hvis der er tale om et demokrati (som nu fx. Israel).

Ny rapport: Antarktis afsmeltning er tredoblet.

Tunguska 110 year, T-16.

Apophis-impact, T-6513
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908).

USA: Vi ophæver først sanktioner efter nedrustning.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+36&version=BPH

Salme 36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+25.1-&version=BPH

2 Mosebog 25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Offergaver til Guds bolig

Pagtens ark

Bordet til de hellige brød

Guldlysestagen med de syv lamper

-

Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]

Ny rapport: Antarktis afsmeltning er tredoblet

USA: Vi ophæver først sanktioner efter nedrustning

Khader efter trussel mod dansk-tyrker: Samuelsen må indkalde tyrkisk
ambassadør
kl. 12:44
https://www.dr.dk/nyheder/politik/khader-efter-trussel-mod-dansk-tyrker-samuelsen-maa-indkalde-tyrkisk-ambassadoer

-

Ny rapport: Antarktis afsmeltning er tredoblet
kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-rapport-antarktis-afsmeltning-er-tredoblet

-

Sport som politisk redskab: ’VM i fodbold er et prestigeprojekt der
plejer Putins image’
kl. 19:57
https://www.dr.dk/sporten/fifavm2018/sport-som-politisk-redskab-vm-i-fodbold-er-et-prestigeprojekt-der-plejer-putins

-

DR S119 tor 14 jun 07:16:00
14.juni dr.dk/nyheder 03:32

ASSAD ER KLAR TIL AT FORHANDLE
Syriens præsident, Bashar al-Assad, er
villig til at give en politisk løsning
i de oprørskontrollerede områder i det
sydvestlige Syrien et forsøg.

Men fejler det, vil han ikke tøve med
at bruge militære midler.

Det siger han onsdag i et interview med
den iranske tv-station al-Alam News,
som det syriske statsmedie Sana har
oversat til engelsk, skriver Reuters.

Assads styrker har genvundet kontrollen
over mange af de områder, som oprørerne
hidtil har kontrolleret.
Det er sket med støtte fra russiske
luftstyrker og militser støttet af
Iran.

Assad siger, han vil give en politisk løsning i Syrien et forsøg
kl. 03:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/assad-siger-han-vil-give-en-politisk-losning-i-syrien-et-forsog

-

DR S120 tor 14 jun 07:16:01
14.juni dr.dk/nyheder 04:31

KATOLSKE KONTORER I CHILE RANSAGES
Politibetjente og medarbejdere fra
anklagemyndigheden i Chile har ransaget
de romersk-katolske kirke-kontorer i
hovedstaden Santiago og i byen
Rancagua. De har ledt efter filer og
dokumenter, som har forbindelse til den
misbrugsskandale, der har ødelagt
præsternes omdømme i det sydamerikanske
land.

14 præster er anklaget for at have haft
seksuelle forhold til mindreårige.

I maj tilbød samtlige af Chiles godt 30
aktive biskopper at indgive deres
opsigelse, fordi de ikke har været i
stand til at beskytte børn mod præster,
som voldtog, befamlede og misbrugte
dem.

Betjente ransager kirkekontorer i Chile i sag om sexmisbrug
kl. 04:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/betjente-ransager-kirkekontorer-i-chile-i-sag-om-sexmisbrug-0

-

DR S122 tor 14 jun 07:16:01
14.juni dr.dk/nyheder 06:08

FN FORDØMMER ISRAEL FOR DRAB
FN's Generalforsamling har med stort
flertal besluttet at fordømme Israel
for drabene på over 120 mennesker i
Gaza.

Samtidig afviser FN et amerikansk
forslag om at fordømme den
palæstinensiske bevægelse Hamas for
drabene.

FN-resolutionen blev stemt igennem med
120 stemmer for og otte imod, mens 45
undlod at stemme, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

Dermed fordømmer FN Israel for
"overdreven magtanvendelse" i Gaza mod
civile palæstinensere.

FN: Stort flertal fordømmer Israel for drab
kl. 06:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-stort-flertal-fordommer-israel-drab

Kommentar:

Al for *ensidig* en holdning at indtage!

HAMAS' provokationer er årsagen til de mange tab af menneskeliv.

For SELVFØLGELIG har Israel ret til at forsvare sine grænser!

-

DR S123 tor 14 jun 07:16:01
14.juni dr.dk/nyheder 07:14

FN'S SIKKERHEDSRÅD MØDES OM YEMEN
Hungersnød, kolera og en konflikt, der
har splittet landet i to - den
humanitære katastrofe i Yemen bliver
værre dag for dag.

I går tog krisen yderligere til, da
regeringstro styrker indledte et angreb
mod havnebyen Hodeida, som er
kontrolleret af houthi-oprørere.

To tredjedele af landets 29 millioner
indbyggere er dybt afhængige af
adgangen til nødhjælp, som primært
kommer ind i landet gennem netop
Hodeida.

I dag samles FN's Sikkerhedsråd så til
et hastemøde for at diskutere angrebet
på havnebyen.

FN's Sikkerhedsråd i hastemøde om krigen i Yemen
kl. 07:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fns-sikkerhedsraad-i-hastemoede-om-krigen-i-yemen

-

USA: Vi ophæver først sanktioner efter nedrustning
kl. 07:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-vi-ophaever-forst-sanktioner-efter-nedrustning

-

Voldsom sandstorm rammer lille robot-bil på Mars
kl. 07:51
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/voldsom-sandstorm-rammer-lille-robot-bil-paa-mars

Et døgn efter Nordkorea-aftale er informationskrigen i gang
13. jun. 2018, 15:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-13-et-doegn-efter-nordkorea-aftale-er-informationskrigen-i-gang

-

Irriteret amerikansk udenrigsminister: - Fornærmende og latterligt
14. jun. 2018, 07:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-14-irriteret-amerikansk-udenrigsminister-fornaermende-og-latterligt

-

To unge mænd fængslet - angreb jævnaldrende med rør og økse
14. jun. 2018, 07:35 ...

-

104 SVT Text Torsdag 14 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* FN-resolution mot israeliskt våld..130

Gripen finländare terrormisstänkt..131

* Isen i Antarktis smälter snabbare..132

* Mediejättar i budstrid om Fox......133

* Ett år sedan storbranden i London..134

Kritik mot Trump efter Kim-möte....135
Trump: Inte längre kärnvapenhot....136

Namnbråk om Makedonien fortsätter..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 14 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Volkswagen godtar miljardböter.....138

Båt med 900 migranter till Italien 139
Conte: Vill ha ursäkt av Macron....140

Georgiens premiärminister avgår....141

Minst 13 döda utanför Indonesien...142

Notiser: Döda rebeller i Colombia..148

-

132 SVT Text Torsdag 14 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 14 JUNI

Isen i Antarktis smälter snabbare

Isen i Antarktis smälter allt
snabbare, enligt en ny studie. Mellan
1992 och 2017 försvann 2 700 miljarder
ton is från kontinenten, vilket har
lett till en höjning av havsnivåerna
på jorden med 7,6 millimeter.

Studien, som publiceras i Nature,
bygger på analyser av satellitbilder.
Från 1992 till 2012 försvann runt
76 miljarder ton is per år, men sedan
dess har avsmältningen accelererat
till i snitt 219 miljarder ton per år.

Orsaken är okänd, men forskarna
påpekar att avsmältningen styrs av
klimatförändringar.

Kommentar:

66 meter stiger Verdenshavene, hvis Antarktis smelter.

-

NRK:
13. juni 2018 kl. 10:04 - 14. juni 2018 kl. 05:25, error

14. juni 2018 kl. 08:57

-

How we could survive on an asteroid

BBC Future
By Peter Ray Allison
http://www.bbc.com/future/story/20180612-will-we-ever-colonise-an-asteroid

Juraprofessor: Politiets kispus med Kina-demonstranter ’absolut i strid
med grundloven’.

Tunguska 110 year, T-15.

Apophis-impact, T-6512
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908).

Politiet om Tibetsag: Så alvorligt for os som det overhovedet kan blive.

Politiledere står frem: Vi har i årevis snydt demonstranter ved Kina-besøg.

Søren Pape udvider Tibet-kommission: Alle statsbesøg fra Kina skal
undersøges.
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+37&version=BPH

Salme 37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De gudløses straf og de gudfrygtiges fremtid

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+26.1-&version=BPH

2 Mosebog 26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den hellige bolig

-

Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]

Politiledere står frem: Vi har i årevis snydt demonstranter ved Kina-besøg

Søren Pape udvider Tibet-kommission: Alle statsbesøg fra Kina skal

DR S127 tor 14 jun 13:59:35
14.juni dr.dk/nyheder 11:43

SØREN PAPE UDVIDER TIBET-KOMMISSION
En såkaldt taktisk befaling fra
Københavns Politi tilbage i 2011 får nu
justitsminister Søren Pape Poulsen til
at udvide den såkaldte Tibetkommission
til at omfatte samtlige kinesiske
statsbesøg i Danmark siden 1995.

Det har justitsministeren netop oplyst.

- Den taktiske befaling rejser
spørgsmål ved politiets håndtering af
mulige demonstrationer under det
pågældende besøg, skriver
justitsministeriet.

Konkret har politiet nu oplyst, at de
tilbageholdt viden om et statsbesøg i
2011 for at undgå demonstranter i at
forberede sig på besøget.

Søren Pape udvider Tibet-kommission: Alle statsbesøg fra Kina skal
undersøges
kl. 11:43
https://www.dr.dk/nyheder/politik/soeren-pape-udvider-tibet-kommission-alle-statsbesoeg-fra-kina-skal-undersoeges

-

Politiledere står frem: Vi har i årevis snydt demonstranter ved Kina-besøg
kl. 12:03
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politiledere-staar-frem-vi-har-i-aarevis-snydt-demonstranter-ved-kina-besoeg

-

Juraprofessor: Politiets kispus med Kina-demonstranter ’absolut i strid
med grundloven’
kl. 14:12
https://www.dr.dk/nyheder/politik/juraprofessor-politiets-kispus-med-kina-demonstranter-absolut-i-strid-med-grundloven

Kommentar:

Jeg *undrer* mig over HVORFOR?

(Politiet er da ikke i lommen på Cannibalistan! men politiet kan
være i lommen på de politikere og embedsmænd, der styrer
ministerierne. Og de kan være i lommen på Mamongod, fx. et stort
privat selskabs ønsker om at tjene penge i Kina!)

-

Tibet-demonstrant: Nye afsløringer tyder på systematiske brud
14. Jun. 2018 kl. 15:57
https://www.dr.dk/nyheder/politik/tibet-demonstrant-nye-afsloeringer-tyder-paa-systematiske-brud

-

Ringberg: Nye oplysninger i Tibet-sag kan få alvorlige konsekvenser for
politiet
14. Jun. 2018 kl. 18:13
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ringberg-nye-oplysninger-i-tibet-sag-kan-faa-alvorlige-konsekvenser-politiet

-

DR S138 fre 15 jun 08:08:13
14.juni dr.dk/nyheder 19:24

POLITI OM TIBETSAG: DYBT ALVORLIGT
Rigspolitichef Jens Henrik Højbjerg er
med egne ord både 'dybt berørt' og
'oprørt' over dagens nye oplysninger i
den såkaldte Tibet-sag.

Tidligere og nuværende politifolk har
fortalt, at politiet har haft en
årelang praksis med at skærme for
demonstranter ved kinesiske statsbesøg.
Det var ikke kun ved besøg i 2012 og
2013. Tibetkommissionen skal nu
undersøge statsbesøg tilbage i
1990'erne.

- Jeg har det meget dårligt med det.
Det er rigtig, rigtig alvorligt, og
derfor er det også umådelig vigtigt, at
vi kommer helt til bunds, siger han.

Politiet om Tibetsag: Så alvorligt for os som det overhovedet kan blive
14. Jun. 2018 kl. 19:24
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-om-tibetsag-saa-alvorligt-os-som-det-overhovedet-kan-blive

-

DR S140 fre 15 jun 08:08:13
14.juni dr.dk/nyheder 21:09

FBI-CHEF FEJLBEDØMTE CLINTON-SAG
Den tidligere leder for FBI James Comey
gjorde en "alvorlig fejlbedømmelse", da
han kort før præsidentvalget i 2016
meddelte, at han genåbnede en
undersøgelse af demokraten Hillary
Clintons brug af en privat e-mail-
server.

Det hedder det i en 500 sider lang
rapport fra justitsministeriets
generalinspektør, Michael Horowitz.

Han konkluderer dog, at Comey ikke
fremstod politisk fordomsfuld eller som
én, der ville påvirke valget.

Hillary Clinton har siden ladet forstå,
at Comeys indgriben kort før valget kan
have kostet hende præsidentposten.

Rapport: FBI-chef fejlbedømte ved at genåbne sag mod Clinton
14. Jun. 2018 kl. 21:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rapport-fbi-chef-fejlbedomte-ved-genabne-sag-mod-clinton

-

Nordkoreansk tv viser højstemt 'dokumentar' fra Singapore-topmøde
14. Jun. 2018 kl. 21:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkoreansk-tv-viser-hoejstemt-dokumentar-fra-singapore-topmoede

-

DR S143 fre 15 jun 08:08:13
14.juni dr.dk/nyheder 23:01

TIDLIGERE POLITICHEF AFVISER KRITIK
Tibetsagen er blusset op, efter det i
dag kom frem, at politiet
tilsyneladende i bevidst har holdt
demonstranter væk ved kinesiske
statsbesøg.

Kai Vittrup, der er tidligere
chefpolitiinspektør ved Københavns
Politi med ansvar for statsbesøget i
2002, afviser, at politiet dengang
bevidst kørte den kinesiske delegation
udenom de Kina-kritiske demonstranter.

- Jeg er ligeglad med, om den kinesiske
premierminister fik set 5-10 eller 50
demonstranter. Det var ikke mit
problem. Mit problem var, at han kom
fra A til B på en sikker måde, siger
Kai Vittrup.

Tidligere politichef afviser aftalt spil: Kina måtte gerne se demonstranter
14. Jun. 2018 kl. 23:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-politichef-afviser-aftalt-spil-kina-maatte-gerne-se-demonstranter

-

DR S145 fre 15 jun 08:08:13
15.juni dr.dk/nyheder 01:46

AUSTRALSKE PRÆSTER BRYDER TAVSHEDEN
Den australske delstat Southern
Australia vil med en ny lov nu tvinge
præster i den katolske kirke til at
afsløre folk, som skrifter, at de har
begået seksuelle overgreb på børn. Det
skriver det australske nyhedsbureau
AAP.

Historisk har præster haft
tavshedspligt om det, de bliver fortalt
under et skriftemål. Men fra den 1.
oktober har præsterne pligt til at
informere politiet om sagen.

Delstaten er den første i Australien
til at følge en anbefaling fra en
offentlig kommission. Den anbefaler
også cølibatet afskaffet indenfor den
katolske kirke.

Australien tvinger præster til at bryde tavshedspligt
kl. 01:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/australien-tvinger-praester-til-bryde-tavshedspligt

Tibetskandale vokser - Pape frygter, at problemerne stikker endnu dybere
14. jun. 2018, 11:44
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-14-tibetskandale-vokser-pape-frygter-at-problemerne-stikker-endnu-dybere

-

Nu skal alle kinesiske statsbesøg undersøges - de gamle ministre husker
ingenting
14. jun. 2018, 22:21
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-14-nu-skal-alle-kinesiske-statsbesoeg-undersoeges-de-gamle-ministre-husker-ingenting

Kommentar:

Det tror jeg ikke på! I *lyver*! ... :-(

-

Flere knaldet for narko end spiritus i landsdækkende kontrol
15. jun. 2018, 10:24 ...

-

104 SVT Text Fredag 15 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* FN-krav: Inga strider i Jemen-hamn 130
* 10.000 döda i kriget i Jemen......175-

* Nytt politiskt mord i Mexiko.......131

* Affär i miljardklassen klar i USA..132

* Fortsatta protester i Nicaragua....133

* Terrordåd planerades i Frankrike...134

* Turistskatt införs i Nya Zeeland...135

Fyra döda i samband med valkampanj 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 15 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Macrons reformpaket klubbat........137

Flyktingsmugglare dömda för mord...138

* Notiser: Dömda för presidentmutor..148

-

NRK:
14. juni 2018 kl. 08:57 - 15. juni 2018 kl. 09:22, error

15. juni 2018 kl. 10:15

-

U.N.: Parts of missiles fired at Saudi Arabia came from Iran

The United Nations has not been able to determine when the
missiles, components or related technology were transferred from
Iran and if they violated UN restrictions.

By REUTERS
June 15, 2018 01:01
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/UN-Parts-of-missiles-fired-at-Saudi-Arabia-came-from-Iran-560041

Statsadvokaten genåbner efterforskningen i Tibetsagen. Sagerne forældes
ALDRIG!!!

Tunguska 110 year, T-15

Apophis-impact, T-6512
(2036-04-13, 127 years after Tunguska-1908)

Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20665

Statsadvokaten genåbner efterforskningen i Tibetsagen

DR S152 fre 15 jun 14:15:11
15.juni dr.dk/nyheder 10:45

STATSADVOKATEN: GENÅBN TIBETSAGEN
Den Uafhængige Politiklagemyndighed
skal genåbne deres efterforskning af
politiets ageren under det kinesiske
statsbesøg i 2012.

Det oplyser anklagemyndigheden i en
pressemeddelelse. Det sker, efter at
der er fremkommet nye dokumenter, som i
går fik Justitsministeriet til at
genåbne Tibet-kommissionen og udvide
den til at omfatte alle officielle
kinesiske besøg siden 1995.

- Der er fremkommet oplysninger om, at
der hos flere myndigheder er fundet nye
dokumenter, der muligvis kan have en
betydning for vurderingen af
Tibetsagen, siger statsadvokat Lise-
Lotte Nilas.

Statsadvokaten genåbner efterforskningen i Tibetsagen
kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/statsadvokaten-genaabner-efterforskningen-i-tibetsagen

-

Stephen Hawking mindes: Hans stemme sendes ud i rummet med beskeden om
“fred og håb”
kl. 12:44
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/stephen-hawking-mindes-hans-stemme-sendes-ud-i-rummet-med-beskeden-om-fred

Maskerne falder i Tibet-sagen
15. jun. 2018, 14:00
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-15-maskerne-falder-i-tibet-sagen

Sager forældet

Kommentar:

Sådanne sager (om krænkelse af vores *Grundlovssikrede* rettigheder)
forældes ALDRIG!

Ellers er det jo en invitation til statsundergravende virksomhed,
og indførelse af diktatur! Og det er *landsforræderi*!

Så ...

Nej! Det SKAL straffes, no matter what!

-

42-årig idømt otte år for årelangt misbrug af små steddøtre
15. jun. 2018, 14:11 ...

-

NRK:
15. juni 2018 kl. 10:15

Politiklagemyndighed genåbner Tibetsag: Indlysende at vende hver en sten

Tunguska 110 year, T-14
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+38&version=BPH

Salme 38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+27.1-&version=BPH

2 Mosebog 27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Brændofferalteret

Forgården og indhegningen omkring den

Olie til lamperne

-

[...]

http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?dato=06_16

=== citat start ===

Ordet for 2018-06-16

Derfor skal du læse din Bibel

"Ethvert skrift er indblæst af Gud ..."
2.Tim 3,16

Således skrev Paulus til Timotheus: "Men onde mennesker og
bedragere vil komme længere og længere ud i det onde, føre
andre vild og selv fare vild. ...

=== citat slut ===

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Lørdag 16 juni

Sl 83,1-19, Vær ikke stum og stille, Gud

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20665

Politiklagemyndighed genåbner Tibetsag: Indlysende at vende hver en sten

DR S158 lør 16 jun 10:01:13
15.juni dr.dk/nyheder 14:52

DUP GENÅBNER TIBETSAG
Statsadvokaten har i dag bedt Den
Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP)
om at genåbne efterforskningen i Tibet-
sagen for endnu en gang at undersøge,
om ansatte ved Københavns Politi har
brudt loven ved officielle kinesiske
besøg i Danmark.

- I lyset af hele den debat der er nu,
giver det indlysende mening at få vendt
enhver en sten så vidt mulig, siger
Kirsten Dyrman, direktør i DUP.

I første omgang er de samme tre
officielle besøg i 2012, 2013 og 2014,
der skal efterforskes igen. Men det kan
ske, at politiets ageren i forbindelse
med flere officielle besøg fra Kina
også kommer under lup.

Politiklagemyndighed genåbner Tibetsag: Indlysende at vende hver en sten
15. Jun. 2018 kl. 14:52
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiklagemyndighed-genaabner-tibetsag-indlysende-vende-hver-en-sten

-

Rigspolitichef åbner for whistleblower-ordning til betjente efter Tibet-sag
15. Jun. 2018 kl. 17:58
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rigspolitichef-aabner-whistleblower-ordning-til-betjente-efter-tibet-sag

-

DR S166 lør 16 jun 10:01:14
15.juni dr.dk/nyheder 19:27

OFFICERER: VI HAR LÆRT LEKTIEN
Man skal ikke forvente, at de danske
soldater pludselig agerer anderledes -
man har nemlig allerede lært lektien
fra Operation Green Desert.

Sådan lyder meldingen fra Niels
Tønning, som er formand for Officerer i
Danmark efter dagens dom fra Østre
Landsret.

Her tilkendte retten 18 tidligere
irakiske fanger erstatning, fordi de i
2004 blev tortureret, efter danske
soldater havde udleveret dem til den
irakiske ordensmagt.

Forsvarsministeriet har anket dommen
til Højesteret.

Officer-formand: Vi har allerede lært af tortursagen
15. Jun. 2018 kl. 19:27
https://www.dr.dk/nyheder/indland/officer-formand-vi-har-allerede-laert-af-tortursagen

-

DR S175 lør 16 jun 10:42:55
16.juni dr.dk/nyheder 07:15

FREDELIGT GENNEMBRUD I NICARAGUA
Der er opstået et gennembrud i
forhandlingerne om fred i det
Nicaragua.

Regeringen og civile modstandsgrupper
er nået til enighed om, at volden i
landet skal stoppes efter to måneders
blodige politiske konflikter, som har
taget livet af 170 personer.

Uroen i landet begyndte, da præsident
Daniel Ortega midt i april skar på
pension og på sociale ydelser.

Der er desuden enighed om at nedsætte
en sandhedskommission og invitere
uafhængige internationale observatører
til at undersøge de seneste måneders
voldelige hændelser.

Fredeligt gennembrud mellem præsident og demonstranter i Nicaragua
kl. 07:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fredeligt-gennembrud-mellem-praesident-og-demonstranter-i-nicaragua

Politi vil fjerne tibetanske flag fra Pusher Street
15. jun. 2018, 22:50
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-06-15-politi-vil-fjerne-tibetanske-flag-fra-pusher-street

Kommentar:

Det er faktisk TARVELIGT at *misbruge* det tibetanske flag, fordi
noget politisk jo i realiteten dækker over noget *kriminelt*, idet
hashsalg, kokainsalg m.m. er ulovligt i Danmark. Og det er dét, I
(i fejheden *afgudsnavn*) skider på!

Hvis jeg var tibetaner, da ville jeg protestere imod dette *misbrug*
af mit Fædrelandsflag!

-

USA og Kina har startet en toldstrid, og Kina sidder med jokerne, siger
ekspert
16. jun. 2018, 10:50 ...

-

104 SVT Text Lördag 16 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sex poliser dödade i Mexiko........130

* Colombia: Ingen fredsuppgörelse....131

* Nicaragua: Parter vill stoppa våld 132

* Jemen: "Flygplatsen är befriad"....133
10.000 döda i kriget i Jemen......175-

* Hård debatt i USA om gränspolitik..134

Trump bekräftar nya Kina-tullar....135
Kina: Nya tullar på USA-produkter..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 16 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Stephen Hawking gravsatt...........137

Portugal legaliserar marijuana.....138

Dansk ersättning till tortyroffer..139

* Notiser: Brand i Glasgowbyggnad....148

-

NRK:
15. juni 2018 kl. 10:15 - 16. juni 2018 kl. 02:36, error

16. juni 2018 kl. 10:36

-

Israelsk chefredaktør holder med Danmark til VM
Af Anders Hjorth Vindum 15. June 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israelsk-chefredaktoer-holder-med-danmark-til-vm

Israel er ikke kvalificeret til VM i fodbold. Men det betyder ikke,
at det er lige meget, hvem der vinder.

Kommentar:

VM er *boykottet*, fordi Psykopatistan IKKE fortjener ha' denne
*propaganda-fordel*!

Huske på må vi jo, at mange mennesker er blevet myrdet i Georgien
og nu også i Ukraine pga. disse massemordere! ... :-(

Det er MEGET *usolidarisk* gjort overfor dem, synes jeg!

Paven sammenligner aborter med nazisternes Holocaust.

Tunguska 110 year, T-13.

Apophis-impact, T-6510
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+39&version=BPH

Salme 39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Et råb om hjælp i lidelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+139&version=BPH

Salme 139, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds storhed og omsorg

-

[...]

Søndag 17 juni, Luk 15,11-32

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+15.11-32&version=BPH

Lukas 15:11-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Sønnen, der erkendte sin fortabthed

Dette minder mig ikke så lidt om:

Subject: Du er *fyret*. Så fat det dog, Henri Nissen!
Du *SMITTER* med din hor-dæmoniske tilbedelse!!!-
Re: Opsigelse af abonnement med øjeblikkelig virkning! -
Re: At fortie sandheden? - Åbent brev til Udfordringens
ansvarshavende redaktør Henri Nissen -
Re: ...
Date: Sun, 27 May 2018 08:19:29 +0200, GMT 06:19
20638 news:5b0a4da1$0$705$1472...@news.sunsite.dk
File 20.638 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-638
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-638
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1sCL-79k1ss/7tvQMMeXCwAJ

> Hvordan opdrager Gud?
>
> Jeg tror, at Nete (ligesom jødefolket) kommer til at høste,
> hvad hun har sået: Hun kommer til at æde vagtler til hun
> brækker sig (over sin egen opførsel) som den fortabte søn i
> svinestien. Og kanske hun da finder på at gå hjem til sin Far°
> og be' om syndsforladelse. Det beder jeg i hvert fald om i
> Jesu Kristi velsignede navn.

Den *fortabte* søn!

Et spørgsmål til eftertanke:

Når nu end ikke såkaldte kristne længere følger deres Herre (Jesus
Kristus) men ligefrem *korsfæster* Ham IGEN, kan man da forvente
at ikke-kristne (der med sikkerhed IKKE har Guds Ånd boende i sig
og derfor MANGLER denne kærlige vejledning og retledning) skal
opføre sig bedre (fremfor at følge djævelen med al hans vold, mord,
død og ødelæggelse)?

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Jun 2018 06:38:15 +0200, GMT 04:38
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20665

Paven sammenligner aborter med nazisternes Holocaust

Flere unge søger hjælp mod genopdragelsesrejser
16. Jun. 2018 kl. 23:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere-unge-soeger-hjaelp-mod-genopdragelsesrejser

-

DR S121 søn 17 jun 06:45:35
17.juni dr.dk/nyheder 06:44

PAVEN: ABORTER ER SOM HOLOCAUST
Det er et udtryk for en usund "smid
væk-kultur", når forældre vælger ufødte
børn fra på grund af mistanke om
misdannelser eller alvorlige sygdomme.

Det mener den argentinskfødte pave
Frans.

- Jeg siger det med smerte. I det
sidste århundrede blev hele verden
skandaliseret af det, nazisterne gjorde
for at forfølge racens renhed. I dag
gør vi det samme - med hvide handsker
på, sagde paven i en tale til
sammenslutningen af italienske
familieforeninger.

Han opfordrede i stedet til at
"acceptere de børn, Gud giver dem".

Paven sammenligner aborter med nazisternes Holocaust
kl. 06:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-sammenligner-aborter-med-nazisternes-holocaust

Kommentar:

Problemerne er nok ikke så simple at løse, fordi ...

Hvad så mht. overbefolkning?

Det er - for øvrigt - et *Endetidstegn*, at folk bare gør, hvad der
lyster dem (herunder løsagtig sex) fremfor at udvise ansvarlighed
(herunder *respekt* for menneskeliv)!

(Sex er godt, INGEN tvivl om det, men gør det på en hensigstmæssig
måde, så det IKKE skader din næste (herunder fosterdrab, ødelæggelse
af ægteskabet und so weiter!)

Omdiskuteret skib er på vej i havn i det 'nye' Spanien
17. jun. 2018, 09:05 ...

-

104 SVT Text Söndag 17 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Migrantfartyg framme i Spanien.....130

* Australiska soldater hade nazifana 131

* Fallskärmshoppare omkom i Norge....132

* IS tar på sig dådet i Afghanistan..133

Svensk ambassad kan ha avlyssnats..134

Fler döda i oroligt Nicaragua......135

Påven jämförde abort med nazism....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 17 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

FN-sändebud möter rebeller.........137
10.000 döda i kriget i Jemen......175-

Krisåtgärder i Papua Nya Guinea....138

Tårgas kvävde 17 på nattklubb......139

-

135 SVT Text Söndag 17 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 17 JUNI

Fler döda i oroligt Nicaragua

Minst åtta personer har dödats i
Nicaraguas huvudstad Managua under
lördagen, uppger AFP som hänvisar
till poliskällor. Därmed stiger
antalet döda under de två senaste
månadernas oroligheter till 178.

Protesterna startade i mitten av
april, först i kritik mot förändringar
inom pensionssystemet men de har
alltmer kommit att handla om president
Daniel Ortegas framtid.

Båda parterna i konflikten har manat
till lugn. I fredags nåddes en
överenskommelse mellan regeringssidan
och ledarna för protesterna.

-

NRK:
16. juni 2018 kl. 10:36 - 17. juni 2018 kl. 01:49, error

17. juni 2018 kl. 09:14